abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 18:00 | Komunita
Konsorcium Linux Foundation ve spolupráci s edX připravilo a zítra spouští online kurz LFS101x: Introduction to Linux. Kurz vychází z čtyřdenního kurzu LFS101: Introduction to Linux (osnova kurzu) v ceně 2400 dolarů. Dle rozhovoru s CEO edX se na tento hromadný otevřený online kurz (MOOC) registrovalo již více než 300 tisíc studentů.
Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 07:23 | Upozornění
Na oficiálním blogu vývojářů Debianu bylo oznámeno sestavení linuxového jádra, na němž bude nadcházející verze Debian GNU/Linux 8 "Jessie" založena. Tímto jádrem bude budoucí vydání 3.16, jehož RC verze se již nacházejí v experimentálním repozitáři. Zmražení Debianu Jessie bylo naplánováno na 5. listopadu 2014.
Migilenik | Komentářů: 5
30.7. 17:40 | Nová verze
Vyšel debugger GDB ve verzi 7.8. Nejnovější verze přináší například podporu skriptování v Guile, vylepšení skriptování v Pythonu nebo také nové příkazy a nové volby.
Ladislav Hagara | Komentářů: 3
30.7. 16:04 | Nová verze
The Document Foundation oznámila vydání verze 4.3 svobodného kancelářského balíku LibreOffice. Z novinek lze vybrat například vylepšenou podporu OOXML, lepší podporu komentářů nebo podporu 3D modelů ve formátu glTF v Impressu. Odstavec ve Writeru může mít nově více než 65534 znaků (opravena 11 let stará chyba 17171). Podrobný přehled nových vlastností i s náhledy v poznámkách k vydání.
Ladislav Hagara | Komentářů: 10
29.7. 21:21 | Zajímavý software
Společnosti General Dynamics C4 Systems a NICTA společně oznámily, že uvolnily zdrojové kódy mikrojádra seL4 pod licencí GNU GPLv2 (GitHub). Podrobnosti v často kladených dotazech (FAQ).
Ladislav Hagara | Komentářů: 88
29.7. 06:59 | Zajímavý článek
Christian Perrier na svém blogu aktualizoval počty vývojářů Debianu dle jednotlivých zemí. Přehled je seřazen podle počtu aktivních vývojářů na milion obyvatel. Tabulku vede Finsko s 3,61 aktivního vývojáře na milion obyvatel. Česká republika je na 21 místě s 0,59 vývojáře na milion obyvatel. Slovensko je 37 místě s 0,18 vývojáře na milion obyvatel. Počet aktivních vývojářů Debianu je 969.
Ladislav Hagara | Komentářů: 30
29.7. 06:56 | Komunita
Mitchell Baker na oficiálním blogu Mozilly oznámila, že novým CEO Mozilly se stal Chris Beard. Chris Beard byl od letošního dubna prozatímním CEO Mozilly (zprávička). Ve funkci nahradil Brendana Eicha, který v dubnu po několika dnech ve funkci rezignoval a Mozillu opustil (zprávička).
Ladislav Hagara | Komentářů: 5
28.7. 06:50 | Nová verze
Vyšel CoreOS 367.1.0. Jedná se o první stabilní verzi linuxové distribuce CoreOS. Dle vývojářů CoreOS se jedná o distribuci určenou pro nasazení na serverech a v cloudu. CoreOS je založen na myšlence minimálního základního systému podporujícího technologii softwarových kontejnerů Docker, nad kterým běží aplikace v kontejnerech.
Ladislav Hagara | Komentářů: 18
25.7. 18:00 | Nová verze
Vyšla alfa verze 0.7 správce balíčků GNU Guix založeném na správci balíčků Nix. Poprvé s novou verzí GNU Guix vychází také obraz operačního systému GNU, který lze z USB flash disku nainstalovat. Operační systém GNU obsahuje jádro Linux-libre, init systém GNU dmd a dalších více než 800 balíčků.
Ladislav Hagara | Komentářů: 40
25.7. 18:00 | Komunita
Je poslední pátek v červenci, a proto všem systémovým administrátorům vše nejlepší ke Dni systémových administrátorů (System Administrator Appreciation Day).
Ladislav Hagara | Komentářů: 23
Hlasuji z:
 (85%)
 (10%)
 (3%)
 (1%)
 (0%)
 (0%)
Celkem 336 hlasů
 Komentářů: 5, poslední včera 15:04
Rozcestník
Reklama
Autoškola testy online Levný benzín

Proč KDE znamená komunita a ne software

Na kde.news vyšel rozhovor s Aaronem Seigem o tom, proč termín KDE označuje komunitu a nikoliv produkt, který vyvíjí. Rozhovor komentuje starší článek o změně chápání značky KDE.

15.1.2011 10:26 | Nicky726 | Komunita


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Vložit další komentář

15.1.2011 10:44 2X4B-523P | skóre: 37 | blog: Zelezo_vs_Debian
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
proč se mi pohledu na naší reklamu vybaví kolegové z firmy a ne naše produkty?
Ilfirin avatar 15.1.2011 11:07 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
Výborně, konečně je to venku! Zamezí to mnohým otázkám "proč", protože odpověď už je známá.
mess avatar 15.1.2011 11:40 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
A jak se teda jmenuje to jejich desktopové prostředí?
Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
Bedňa avatar 15.1.2011 11:49 Bedňa | skóre: 29 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
KDE Plasma Desktop
mess avatar 15.1.2011 11:54 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
[citation needed] :-) Aneb nechce se mi to hledat, jestli to je skutečně tak :-D
Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
15.1.2011 12:38 qaz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
The main brand for the workspaces is Plasma; KDE produces Plasma Desktop, Plasma Netbook, and soon Plasma Mobile and others.
Zdroj: spomínaný článok
15.1.2011 12:08 sivlk | skóre: 15 | blog: sivlk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
A ja som myslel ze KDE je odstrasujuci ucebnicovy priklad ako dojebat funkcny opensource projekt.
15.1.2011 12:29 lukove
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
chcel som napisat +1 ale co k tomu dodat tiez si tomyslim... kde3 bolo bozie nicnebranilo ak uz fakt chceli robit zmeny napr. zostihlit kdecko a zbavit ho balastu tak ako z kde2 zostihlenim spravili kde3 ale kde4 je total mimo.
15.1.2011 12:32 lukove
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
este doplnim .. pre tych co nevedia jeden clovek sa chytol prace a dalej udrziava lebo fakt si myslim vyvijat je silne slovo.. skor udrziava kde3 pod oznacenim KDE3 / Trinity... tu jeweb: http://trinity.pearsoncomputing.net/

som zvedavy sam ako dlho mu to vydrzi udrziavat taky velky projekt ale v kazdom pripade cest..
15.1.2011 15:53 Lord Vetinari
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
Podla (niektorych) reakcii som cakal ze trinity bude vacsie nez KDE4.

/sarkazmus

D.A.Tiger avatar 15.1.2011 17:04 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
Jj. taky jsem nějak očekával, že KDE trochu pročistí, zeštíhlí a zmodularizují. Hlavně základní a podpůrné knihovny. Když si člověk chce nainstalovat jeden program napsaný pro KDE, tak natáhne na disk polovičku balastu, který v podstatě nevyužije. Nemluvě o tom, že když potom danou aplikaci spustíte, tak se spustí pár dalších aby to mohlo fungovat :-( A u některých případně spustit ručně.
Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
Nicky726 avatar 15.1.2011 17:28 Nicky726 | skóre: 55 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
Což IMO souvisí s propojeností KDE aplikací, což je vlastnost, která se mně osobně na KDE hodně líbí. V důsledku je pak nejlepší spouštět KDE aplikace s DE pro které je vytvářená a ne samu o sobě. Nevím, o kolik komplikovanější je psát aplikace tak, aby využily KDE služby čistě volitelně. A těžko říct, jak velké procento uživatelů by to ocenilo.
"Don't it always seem to go / That you don't know what you've got / Till it's gone." (Joni Mitchell)
mirec avatar 15.1.2011 19:28 mirec | skóre: 26 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
Jj. taky jsem nějak očekával, že KDE trochu pročistí, zeštíhlí a zmodularizují.

No to sme si mysleli viacerí hlavne v súvislosti s tým, že jednou zo základných technológii je DBus. Vypadnúť by tak mohli redundantné služby ako dcop (DBus stačí), knotify (máme štandarndé notifikácie, nie je potrebné štartovať), artsd ...

LinuxOS.sk | #11037 | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
Rezza avatar 16.1.2011 15:22 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
No nevim, vsechny KDE Aplikace pouzivaji DBus, atsd se davno nepouziva...
otula avatar 15.1.2011 17:13 otula | skóre: 44 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
A ja som myslel ze KDE je odstrasujuci ucebnicovy priklad ako dojebat funkcny opensource projekt.
Výstižné a smutné.
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
16.1.2011 08:38 marvn
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
a taky mylné...
otula avatar 16.1.2011 12:28 otula | skóre: 44 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
Mylné maximálně v tom, že původní projekt "nezlikvidovali", udělali totiž nový. Ale prakticky ho zlikvidovali tím, že ho kvůli tomu novému přestali podporovat.

Ale pokud jsi svůj příspěvek myslel tak, že je KDE4 srovnatelné s 3.5 (nebo dokonce lepší), tak s tebou naprosto nesouhlasím.
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
16.1.2011 14:14 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
Můžete o tom diskutovat, můžete s tím nesouhlasit, ale to je asi tak vše, co s tím můžete dělat.
16.1.2011 15:19 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
Nastastie mozem pouzivat Trinity.
16.1.2011 09:06 xurfa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
KDA nebyl nikdy moc funkcni...
15.1.2011 12:53 Laco
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
Preco namiesto pilovania svojej filozofie nepiluju kod?
Rezza avatar 15.1.2011 14:55 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
Protoze v tom projektu je kupa lidi co nekodi? A naopak nekteri jsou dobri v dokumentovani, nekteri v grafice, jini zase zapremysli jak rozsirit povedomi o jejich projektu jinde. Dnes uz open source projekt neznamena, ze jsou tam jen nejaky tukaci kodu! Ano, ne vse je mega super, neco se obcas nepovede atd. - a kazdy ma sanci se pripojit, i kdyz neni koder a navrhnout, jak to zmenit!
16.1.2011 20:09 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
eh, řekl bych, žes' to vzal příliš doslovně - ono je jedno, jestli jde o pilování kódu jako takového, nebo o tu dokumentaci, grafiku, propagaci a tunu další práce na projektu ... cokoliv z toho by bylo užitečnější než dohadovat se o tom, jestli letošní název bude KDE Software Compilation nebo KDE Plasma Desktop nebo Růžový slon od komunity KDE

a že ten software místy pěkně hnije víš sám velmi dobře; co mi je platný, že se podílím aspoň po svojem, hlásím chyby, když k půlce z nich se ani nedostane triager, k půlce těch otriagovaných se nedostane vývojář, a když už jo, tak stejně trvá uherskej rok než se oprava dostane do distra ... lidí, co poctivě dělaj tu základní práci na projektu, je zoufale málo, takže pak chápu, že z hlediska zklamaného uživatele je celkem nasírací, když místo o té práci se mluví furt jen o brandingu, kterej je každýmu celkem buřt
Migilenik avatar 15.1.2011 14:35 Migilenik | skóre: 58 | blog: Mig_Alley
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
Protože jen banda zapřisahlych fanoušků muže používat takový bastl?
GIMP 2.8 Cage Transformation - what is it good for? http://www.youtube.com/watch?v=S4whULCb8t0
15.1.2011 15:03 JoHnY2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
Ze zpravicky jsem mel dojem, ze se hosi z KDE definitivne pomatli, ale vpodstate jde jen o formalni prejmenovani toho co cela komunita okolo KDE vytvari. Takze jedina zmena je v tom, ze by jsme jim meli nadavat za nedotazenost a debilnost KDE Plasma Desktop a dalsich KDE aplikaci a proste za KDE.

V podstate jde o prerozdeleni nazvu tak, aby bylo pro lamy patrnejsi co je co, protoze stavajici stav KDE v tom byl ponekud komplikovanejsi.
17.1.2011 18:07 Tommy_CZ
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
Nedotaženost třeba v čem....?
kralуk avatar 15.1.2011 16:04 kralуk | skóre: 27 | blog: Untitled
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
Nevim jak komunita, ale souhlasim, že software to rozhodně není :-D
15.1.2011 21:15 frdrx | skóre: 27 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
KDE je KDE a ne žádná komunita. S tím prostě nic neudělaj.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
15.1.2011 21:28 Jirkus
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
Jenom prskejte! nadávejte na KDE4 a vychvalujte KDE3.5. Gnome3 bez gp nebude rozumný člověk používat, protože Unity a gs jsou krokem před Win3.11. Tak vám toho moc nezbývá mimo miniprostředí akorát tak dobrých na vaše prahistoricjá pc, kde jdou alespoň spustit. Není lepší používat na desktopu Win7 která koupíte za dvě odpolední brigády a nemusíte řešit hw problémy hry a kraviny jako jaké prostředí. Ušetřený čas venovat mnohem užitečnějším věcem.
kralуk avatar 15.1.2011 21:41 kralуk | skóre: 27 | blog: Untitled
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
Proč? GUI Windows 7 je úplně stejná bída.
Linux má spoustu problémů, windows taky (nic není dokonalé). A když už teda musím mít OS s problémy, tak ať za ty problémy alespoň nemusím platit.
kralуk avatar 15.1.2011 22:02 kralуk | skóre: 27 | blog: Untitled
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
Krom toho, s tou brigádou pěkně kecáš, jestliže odpoledne má max. 6 hodin pracovní doby (delší ty brígády nemívaj) a windows 7 stojí v použitelné verzi nějaké 3~4 tisíce, to by ta brigáda musela být placená 250~330 Kč na hodinu.
A to rozhodně není typická brigáda.
S typickou studentskou brigádou - tzn. 60 Kč/hod to máš nějakých 50~65 pracovních hodiny, a to si každej rozmyslí, jestli to dá za software, kterej nefunguje o moc líp než linux za 0,- Kč s DPH.
15.1.2011 21:44 frdrx | skóre: 27 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
Win7 mám a je to horší systém než kterákoli distribuce GNU/Linuxu, kterou jsem poznal (všechny hlavní a mnoho vedlejších), už jen protože má nepředvídatelné chování. Těch důvodů je ale víc, včetně početného malware, omezených možností použití, nemožnosti úprav, hloupého rozhraní a nepřijatelné licence. Nutno říct, že bych Windows 7 používat jako hlavní OS ani v případě, že by to mělo přijatelnou licenci, protože to není plnohodnotný operační systém, ale jakási omezená náhrada.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
16.1.2011 13:01 VM
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
Asi tak - Windows jako OS jsou zadarmo drahé. Používám, jen když mi za to někdo platí.
corwin78 avatar 16.1.2011 15:07 corwin78 | skóre: 10 | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
Přesně tak, Widle ani zadarmo. V práci to holt musím nějak přežít, když už mi za to celkem slušně platí, ale denně nadávám jako špaček. Sedmičky aspoň trochu zachraňují nápady vykradené z Linuxu a Mac OS X, ale i tak je to bída.
Uživatel GNU/Linux # 420871 | Uživatel Kubuntu # 5516 | Česká pirátská strana - "Internet je naše moře...".
16.1.2011 23:23 sparrowhawk | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software

tak s timhle se ztotoznuji

ja mam tedy v praci jeste visty a jen par lidi, kteri dostali novy compy uz maji 7icky.

a co me rozesmalo nevic bylo, pri pokusu stahnuti dat z urciteho software do xls souboru s nutnosti prepsat stavajici soubor se objevi dialogove okno s informacemi:

soubor jiz existuje, prejete si jej prepsat?
a jako moznost je jedno jedine tlacitko "NE"

to uz si z nas asi fakt delaj prdel

Ve chvíli, kdy vložíte CD s operačním systémem Windows do mechaniky vašeho počítače, spouštíte simulátor pekla.
17.1.2011 02:51 imploder | skóre: 11
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
No mě zrovna teď nasralo, že mi zase ve Fedoře* přestal fungovat zvuk (ALSA, PusleAudio... kdoví čím to tentokrát je). A teď nemám čas to řešit. Widle mi tohle nikdy neudělaly. Nejsou sice v některých směrech moc přívětivý systém, ale základní věci v nich typicky i bez nějakého složitého štelování fungují, to se jim musí nechat.

*) Nevykládejte mi, že Fedora je moc bleeding-edge, zkoušel jsem i jiná distra (a BTW ani ten slavný debian stable není zárukou kvality).
17.1.2011 08:56 sparrowhawk | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software

tak zkus slackware, me v nem proste funguje vsechno

a pokud neco nefunguje, vsichni tady vime, kde je problem

Ve chvíli, kdy vložíte CD s operačním systémem Windows do mechaniky vašeho počítače, spouštíte simulátor pekla.
17.1.2011 14:04 imploder | skóre: 11
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
To je jeden z těch systémů, které si musím sám postavit a všemu rozumět, abych to mohl používat? Tak díky za nabídku, ale do toho se mi nechce jít, strávil bych nad tím moc času. To nad widlema nemusím :-) Radši budu řešit 1-několik konkrétních problémů ve Fedoře než celý systém ve Slackwaru nebo Archu.
17.1.2011 14:53 sparrowhawk | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software

neni to o postaveni si sam

ve slackware jsou nastroje, ktere ti konfiguraci usnadni (nektere totozne s jinymi distribucemi, jine vlastni prave Slackware)

ja napriklad na slackware zacinal a dalo se to, opravdu. a to bez vaznych problemu. vetsi problem pro me byl linux, jako takovy (naucen z woken na pismenne oznaceni disku a podobne), nez-li samotna konfigurace cele distribuce.

Radši budu řešit 1-několik konkrétních problémů ve Fedoře

to je rec. zni to lip, netrha to usi a neni to blabol, jako

To nad widlema nemusím
:-D

 

Ve chvíli, kdy vložíte CD s operačním systémem Windows do mechaniky vašeho počítače, spouštíte simulátor pekla.
17.1.2011 16:16 imploder | skóre: 11
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
Není to blábol, na widlích to totiž prostě funguje, takže není potřeba nic řešit.

Pokud jde o distra jako Slackware - jde mi o to, že konfiguraci si můžu upravit jak chci i třeba ve Fedoře; ale když nechci (nepotřebuju to), tak to nemusím dělat. To je podle mě +, nevidím důvod přecházet na distro, které má možnosti stejné, akorát míň věcí udělá za mě.
17.1.2011 17:40 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
Není to blábol, na widlích to totiž prostě funguje, takže není potřeba nic řešit.
a co znamená "to"?

- pokud "to" = "nějaká webkamera řady SpaceCam", tak to jsem viděl docela nedávno, jak na Windows "prostě fungovala" tak, že ji systém po jednom bootu ani nezdetekoval, i když předtím šla v pohodě ... a správce zařízení nebo jak se ta mrdka jmenuje ani nebyl schopen vypsat usb id, aby si člověk vygooglil ovladač nebo postup zprovoznění pro konkrétní typ (neb výrobce se neobtěžuje na ten krám vyrazit nějaké rozumné typové označení a v řadě stejného vzhledu dodává dva tucty různých chipsetů)
17.1.2011 17:50 imploder | skóre: 11
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
No, myslel jsem "základní věci" jako zvuk - prostě se nestane, aby ve Windowsech jen tak přestal fungovat zvuk. Naopak rozchodit starší HP skener byl trochu problém (ale vyřešil se novějším ovladačem), ve Fedoře fungoval hned "out of the box".

Mám tady na mysli především grafiku a zvuk - s tím u Windowsů opravdu nebývají problémy, zatímco u Linuxu není nenaběhnutí grafiky nebo notorické problémy se zvukem (vč. věcí jako zvuk jen do jednoho sluchátka atd.), které navíc můžou nastat následkem normální pravidelné aktualizace systému, nic neobvyklého.
17.1.2011 17:52 imploder | skóre: 11
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
Teda grafika se mi ve Fedoře ještě nepodělala. Ale třeba takový Zenwalk, ten se mi kvůli nekompatibilním Xkám nepodařilo ani nainstalovat (pokud nainstalováno = funkční Xka, minimálně).
17.1.2011 17:53 imploder | skóre: 11
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
A jsou počítače, kde Linux prostě ani nenabootuje.
corwin78 avatar 17.1.2011 17:55 corwin78 | skóre: 10 | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
To je zvláštní, že přesně toto mi dělají sedmičky na laptopu DELL E6400. Pomůže jedině reboot aby zvuk zase začal fungovat.
Uživatel GNU/Linux # 420871 | Uživatel Kubuntu # 5516 | Česká pirátská strana - "Internet je naše moře...".
17.1.2011 17:59 imploder | skóre: 11
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
Tak s tím rebootem mi toto dělal na ntb HP ProBook 4710s Linux Mint, potom co jsem upravil alsa.conf, aby zvuk vůbec fungoval (předtím nejel vůbec). No, je vidět, že žádný systém není dokonalý. Windows 7 na tom samém notebooku nemá se zvukem absolutně žádný problém. Akorát teda nefungujou funkční klávesy - myslím na to je potřeba nějaký driver, ale neřešil jsem to.
17.1.2011 21:10 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
Mám tady na mysli především grafiku a zvuk - s tím u Windowsů opravdu nebývají problémy, zatímco u Linuxu není nenaběhnutí grafiky nebo notorické problémy se zvukem (vč. věcí jako zvuk jen do jednoho sluchátka atd.), které navíc můžou nastat následkem normální pravidelné aktualizace systému, nic neobvyklého.
jo, myslíš něco jako když jsem se před nějakými snad sedmi lety ještě pokoušel provozovat dualboot, a poslední kapkou k likvidaci Windows bylo, když jsem upgradoval počítač na Athlon 64, k tomu jsem měl nějakou noname grafiku s Radeonem 7500, a Wokna to zaboha nebyly schopný rozjet jinak než v nějakým strašným VESA režimu, kde při posunu obsahu okna člověk viděl pomalu jak se překresluje každej jednotlivej řádek, zatímco na Linuxu jsem mohl pařit Quake Arena na nejvyšší detaily ...
17.1.2011 14:07 imploder | skóre: 11
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
Ale jinak pokud bude něco špatně např. s PulseAudiem, tak je to v principu stejný problém a stejně dobře opravitelný jako ve Fedoře, ne? Není rozdíl jen v tom, že když si všechno nastavím ručně, tak systém líp znám?
17.1.2011 10:51 frdrx | skóre: 27 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
To mně při jednom z mála pokusů použít Windows 7 na svým Thinkpadu v nich přestala fungovat wifi karta (něco co se mi s Linuxem nikdy nestalo), takže to že by fungovaly jim nechat rozhodně nemůžu.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
17.1.2011 18:52 smartin | skóre: 1
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
Na Fedoru musis opatrne, jinak si to docela pokazis...Ubuntu nebo Mandriva oboji <3
17.1.2011 18:20 Tommy_CZ
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
Já třeba zbožňuji KDE4... líbí se mi jeho aplikace od KMailu (popř. celý kontact), přes kopete až po úžasný Amarok, který mi najde text písničky, události spojené s autorem apod. Líbí se mi koncept plasmy, spousta různých widgetů které si můžu umístit kamkoli a krom toho že jsou funkční tak i dobře vypadají. Líbí se mi centrum nastavení, kde si můžu pohrát s čímkoli chci a stejně tak nemusím, pokud nechci. Líbí se mi kwin efekty, i když by jich mohlo být daleko více. Líbí se mi i akonadi, stejně jako spousta dalších věcí. Že není šedé ale průhledné, dost candy-eye a okna se vlní? Jasně, někomu to může vadit.

Za poslední rok mi KDE nespadlo ani jednou a to používám KDE4.6 od 2. betaverze. Předtím KDE4.5.4 atp. Bez problém.

Pánové, já jsem student práv a žádný ajťák, práce v KDE je mi prostě příjemná (a to jsem prošel i obdobím GNOME) a řeknu Vám, že díky KDE4 jsem nainstalil určitou linuxovou distribuci už na 15 PC mých přátel.

Pokud chcete rozšířit Linux mezi lidi, dejte na mě a vsaďte na KDE. Je to momentálně jediný konkurent windows 7 co se týká přitažlivosti. A co si budeme povídat, ta je u spousty lidí až na prvním místě. Navíc nabízí i kvalitní přidanou hodnotu. Lidi nechtějí v době průhledných oken šedá okna xfce apod., chtějí mít "něco jako Ovládací panely", chtějí mít možnost zapnout si spoustu pitominek které sice nejsou třeba, ale zpříjemní jim práci s OS. Trendem současnosti (a dnes, v době social sítí víc než kdy jindy) je soužití s počítačem, nikoli mít jej jako pracovní stanici. Neztracujme proto KDE jenom proto že NÁM zrovinka vyhovuje více GNOME.
clayman avatar 18.1.2011 10:11 clayman | skóre: 13 | Praha 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
Byť jsem kovaný ajťák, pod tento názor se s klidem podepíšu. Velmi dobře řečeno.
kralуk avatar 18.1.2011 16:09 kralуk | skóre: 27 | blog: Untitled
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
Je to momentálně jediný konkurent windows 7 co se týká přitažlivosti. A co si budeme povídat, ta je u spousty lidí až na prvním místě.
Mně teda GUI windows 7 moc hezké nepřijde. Všade akorát rozmazaná průhlednost...
Ale je možné, že nastal efekt určování módy a GUI w7 se líbí, protože to je GUI w7.
otula avatar 18.1.2011 18:19 otula | skóre: 44 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč KDE znamená komunita a ne software
Pokud chcete rozšířit Linux mezi lidi, dejte na mě a vsaďte na KDE.
Osobně znám (kromě sebe) jen 2 lidi, kteří na domácím PC používají/používali Linux. Oba používali KDE 3.5. Oba poté, co jim byla verze 3.5 „sebrána“, KDE opustili. Jeden ke Gnome, druhý k Windows. Nevymlouval jsem to ani jednomu.
Je to momentálně jediný konkurent windows 7 co se týká přitažlivosti.
Jo, to je pravda, naprosto souhlasím. Nic strašnějšího není ani od MS, ani ve světě OSS…
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267   Powered by Hosting 90 Server hosting
© 1999-2013 Argonit s. r. o. Všechna práva vyhrazena.