abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:00 | Nová verze

    Byla vydána Java 22 / JDK 22. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 12. Nová Java / JDK vychází každých 6 měsíců. LTS verze jsou 8, 11, 17 a 21 a bude 25.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:44 | Nová verze

    Správce sbírky fotografií digiKam byl vydán ve verzi 8.3.0. Jedná se o převážně opravné vydání doplněné o aktualizace knihoven a drobné úpravy uživatelského rozhraní, ale dostala se do něj např. práce na automatickém štítkování z obsahu obrázků, výstup projektu z GSoC 2023.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    dnes 14:11 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 124.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 124 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 06:11 | Zajímavý článek

    Man Yue Mo z GitHub Security Lab se podrobně rozepsal o již opravené zranitelnosti CVE-2023-6241 v Arm Mali GPU umožňující získání roota na telefonu Pixel 8 s povoleným MTE (Memory Tagging Extension).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | IT novinky

    V San José probíhá vývojářská konference NVIDIA GTC 2024. CEO společnosti NVIDIA Jensen Huang měl dvouhodinovou keynote, ve které představil celou řadu novinek: NVIDIA Blackwell platform, NVIDIA NIM microservices, NVIDIA Omniverse Cloud APIs, Project GR00T, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Komunita

    Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy jednotlivých přednášek z letošního Installfestu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 13:33 | Pozvánky

    Od 21. do 23. března proběhnou Arduino Days 2024. Sledovat bude možné oficiální streamy. Zúčastnit se lze i lokálních akcí. V Česku jsou aktuálně registrovány dvě: v Praze na Matfyzu a v Poličce v městské knihovně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Pozvánky

    Letošní ročník konference LinuxDays se uskuteční o víkendu 12. a 13. října, opět se potkáme v pražských Dejvicích na FIT ČVUT. Také během letošního ročníku nás budou čekat desítky přednášek, workshopy, stánky a spousta doprovodného programu. Aktuální dění můžete sledovat na Twitteru, Facebooku nebo na Mastodonu, přidat se můžete také do telegramové diskusní skupiny.

    Petr Krčmář | Komentářů: 3
    včera 09:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 2.0.0 a krátce na to opravné verze 2.0.1 open source online editoru Etherpad (Wikipedie) umožňujícího společné úpravy v reálném čase.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:00 | IT novinky

    Elonem Muskem založena společnost xAI otevřela pod licencí Apache 2.0 svůj AI LLM model Grok-1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    Steam
     (25%)
     (28%)
     (13%)
     (10%)
     (25%)
    Celkem 310 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 11.3. 21:45
    Rozcestník

    Qt 5.9

    Po čtyřech měsících vývoje od vydání verze 5.8 byla vydána verze 5.9 (YouTube) toolkitu Qt. Přehled novinek na wiki stránce. Zdůraznit lze zvýšení výkonu, vylepšení Qt 3D nebo Qt Lite. Jedná se o verzi s dlouhodobou podporou (LTS). Podporována bude následující 3 roky.

    31.5.2017 17:33 | Ladislav Hagara | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    1.6.2017 11:06 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 5.9
    Proč to všechno nezaříznou a nezačnou se všichni věnovat webu? Tyhle desktopové patlátka stejně nemají žádnou budoucnost, když se dnes 90% věcí řeší v prohlížeči. Tak už to konečně doražte a bude klid.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    1.6.2017 11:53 Čudlík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 5.9
    https://giphy.com/gifs/the-office-no-steve-carell-12XMGIWtrHBl5e
    1.6.2017 12:10 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 5.9
    Proč ? Bude to prima, uvidíš :-D
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    1.6.2017 13:56 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 5.9
    Jako, že když ti vypadne řipojení k Internetu, že si ani nezedituješ soubor, nebo jak?
    1.6.2017 14:18 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 5.9
    Ne, to přece řeší lokální server, technologií je na to dost. Jde o to, že by se nemusely dělat aplikace pro web a pro desktop, ale všechno by bylo univerzální. Hlavně to rozhraní. Je přece jedno, jestli je to dělané v QT nebo je to nějaký web s CSS.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Migi avatar 1.6.2017 16:45 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 5.9
    Všiml sis že velká spousta aplikací v Qt je pro automotive že? Takže až mi na dalnici nepujde internet, tak to proste odstavim u krajnice?
    1.6.2017 18:04 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 5.9
    To, ze neco beha v prohlizeci zdaleka neznamena, ze to musi potrebovat internet. Stejne jako to, ze je neco postavene nad QT a je to desktopova aplikace nemusi znamenat, ze s tim bez netu neco udelas.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    1.6.2017 18:38 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 5.9
    Můj názor teda je, že desktopové aplikace mají svou ergonomii a své místo. Nehledě na spotřebu zdrojů. Neskutečně mě tankuje, když něco co žralo před lety pár set kB v RAM najedou žere pár set MB a přitom je to ještě pomalejší, komplikovanější a chybovější. Když dostaneš na výběr mezi webovým a desktopovým terminálem (přehrávačem hudby, čtečkou PDF, editorem textu, střižnou videa, CADem), který si vybereš?

    Možná jsi taky zapomněl, že prohlížeč je taky desktopová aplikace. Kdo bude psát prohlížeče? Tomu říkám sakra trolling :-D
    1.6.2017 17:39 tsd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 5.9
    Pro nějaké tvoje patlála-matlála možná dobrý, ale nic pořádnýho na webu ještě nikdo nevytvořil, cokoliv složitějšího je pomalý a vzácně běží ve více prohlížečích. Web je pořád moc divoká platforma, musí nejprve dospět, aby přetáhl vývojáře.

    1.6.2017 17:50 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 5.9
    Takže by každá aplikace s GUI spouštěla vlastní webový server jako backend a přes HTTP by si předávaly s frontendem informace, co a kde vykreslit? Návrhově by to asi byl hezký MVC, ale ty hardwarové nároky si nechci ani představovat, když by se každá složitější GUI komponenta musela řešit nějakým JavaScriptem.
    1.6.2017 18:02 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 5.9
    At chces nebo ne, stejne to k tomu speje a dospeje. Takze by bylo lepsi prestat se venovat tomu, co umira a zdokonalit to, co ma budoucnost.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    1.6.2017 18:13 Erbureth | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 5.9
    Qt a desktopové platformy neumírají a ještě dlouho nebudou. Naopak - přebírají z webových technologií některé věci (viz např. QML JS) a umožní tak zkombinovat výhody jednoduchého návrhu webových aplikací s výkonem C++ kódu.
    1.6.2017 18:18 tsd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 5.9
    To se spíš dočkáme rozšíření asm.js a jsme tak, kde jsme začali :D
    1.6.2017 18:42 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 5.9
    Jo, to mi tvrdilo víc lidí (programátorů). A nic takového nehrozí. To je jak tvrdit, že vylepšovat spalovací motory je zbytečné, že všechno pojede na elektřinu a jsou k tomu pěkný slajdy od Tesly. Kecy v kleci. Prostě každá technologie má své místo, a i v době kdy jednočip za bratru 50,- bude svižně spouštět zbabelovaný Javascriptový Reactový hnus, bude spousta situací kde je lepší desktopová aplikace postavená na Qt a (světe div se) kde je lepší vyvíjet přímo na HW místo nad JIT kompilovaným virtuálním pohodlným pseudostrojem s automatickou správou paměti.
    1.6.2017 19:16 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 5.9
    Povíme si o těch motorech za 10 let? :-) Dneska každá firma, která to s auty myslí vážně už elektro řeší. To jsi uvedl dobrý příklad. Protože za x let po spalovacích motorech nikdo neštěkne. A je jedno, jak budou v tu dobu optimalizované a úsporné.

    Stejně tak je to se softem. Ku*va, koho trápí, že to žere místo pár mega pár stovek mega? S takovým přístupem bychom dneska stále pracovali na osmibitech. Na terminál a textový editor to přece stačí, ne?
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    1.6.2017 19:32 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 5.9
    Řekl bych že x let (pokud to myslíš opravdu jednociferně) to nebude. A i daleko po tom co osobní auta přejdou komplet na elektro, budou spalovací motory dál kralovat. Třeba v jiné podobě (turbogenerátory například?), ale ty principy se nemění. Pro některé situace je prostě spalovák lepší, a stojí za to se mu věnovat.

    A to s tou pamětí a okřídlenou narážkou na osmibity? Webový vývoj je příklad něčeho jako konstruktivní neutrální evoluce kdy vzniká složitost bez kýženého efektu, případně něco jako inner platform effect kdy se v podstatě znovu vynalézá kolo postupným lepením jiných kol dohromady neuvěřitelně neefektivním a složitým způsobem. To vede nejen k náročnosti na zdroje, ale i k mnohem větší složitosti a tím náchylnosti k chybám. Složitost není vždycky výhoda...

    Nic proti webu. Ale má svoje místo a desktopové aplikace zase své. Tak jako spalovací motory patří tam kam patří.
    Agent avatar 1.6.2017 19:43 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 5.9
    Povíme si o těch motorech za 10 let? - jo to jsem slyšel už nejmíň před 10 lety. Možná i dřív.

    Ad zbytek - takovej pokrok si strč do (_|_). Silnější HW je na to, aby mi aplikace běžely rychleji a nemusel jsem furt na něco čekat. Vážně mě fascinuje, když ta stejná operace dřív trvala zlomky vteřiny a dnes musím čekat a čekat a čekat...
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    2.6.2017 11:08 Perla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 5.9
    mimo mísu: ještě linux mint 17.3 Cinnamon 64 bit mi běžel svižně,na trapném HW CPUx4 2GHz,6 GB RAM,120 GB SSD,750 GB HDD,ale co je za paskvil LM 18.1 ? PC startuje snad 10 minut,prohlžeč se otvírá snad 6 minut.tak se o LM 18.2 vůbec nebudu zajímat & zůstanu na LM 17.3 až do penálu.
    2.6.2017 13:51 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 5.9
    Jestli ti na SSDčku najíždí systém 10 minut, tak to zanes někomu, kdo tomu rozumí, ať se ti na to podívá :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    1.6.2017 20:33 ehmmm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 5.9
    Jenze to elektro resi jenom proto, ze to je moda a ze je jinak ruzni zachranci planety prudi. Jinak to je proste nesmysl. Dvakrat tezsi auto s polovicnim dojezdem.

    Jinak pochop, ze par stovek mega je porad hodne. Jeste furt se bezne ve fabrikach pouzivaji panely, ktere maji 2 GB RAM a nejaky mizerny Intel Atom. (Ale za to ti muzou spadnou na zem a nic se nestane.) Tam skutecne na nejaky javascriptovy monstrum, ktery ve vysledku neni pro uzivatele komfortnejsi a uz vubec ne rychlejsi nez nativni aplikace, neni nikdo zvedavej.
    1.6.2017 19:13 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 5.9
    To je ale jen tvoje domněnka, kterou spousta vývojářů očividně nesdílí. I kdyby to tak nakonec dopadlo, bude z prohlížeče jen další vrstva abstrakce jako jsou dnes Xka či Wayland nad kterou poběží aplikace napsané v celé řadě různých frameworků, akorát místo v C(++) budou psané v JS.
    1.6.2017 19:21 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 5.9
    Jenže vo to de. Že vezmu aplikaci a pustím ji kdekoliv. Když budu chtít, tak na serveru. Nemusím instalovat xka a tunu závislostí abych vzal aplikaci kalkulačky a mohl ji spustit na jakékoliv platformě. Nemusím se učit x různých frameworků, pro každé desktopové prostředí jiné. Pro wokna, pro apple, pro kde, pro gnome, apod. Stačí mi javascript a css. Na všechno. kdo tohle pochopí, ten uspěje. Že dneska na desktop a věčné hádky jestli je lepší kde, nebo gnome, nebo widle sere pes. Lidi chtějí aplikace. Používat. Ne nad nimi rozjímat, v čem to je napsané a kolik to žere paměti, boha jeho, v době, kdy paměti jsou levnější než chleba, nebo mlíko.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    1.6.2017 19:31 tsd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 5.9
    Nemusím se učit x různých frameworků, pro každé desktopové prostředí jiné. Pro wokna, pro apple, pro kde, pro gnome, apod. Stačí mi javascript a css. Na všechno. kdo tohle pochopí, ten uspěje
    My to pochopili u Qt, tobě to se svými úchvatnými znalostmi ještě nedošlo... Ještě že jsi nenarazil na X různých webových frameworků, to by se ti idylka rozpadla jako domeček z karet.
    Dokud "kdekoliv" bude znamenat "kdekoliv stejně mizerně", pak opravdu raději sáhnu po aplikaci, která běží jen pod Linuxem, zato však se dá pořádně používat. Takže za 10 let se zeptejte znovu, třeba to už bude lepší ;)
    Agent avatar 1.6.2017 19:51 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 5.9
    Stačí mi javascript a css. - na to, abys ze sebe udělal debžona, určitě ano.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    1.6.2017 21:31 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 5.9
    Ale v čem by ta situace byla lepší? Počet frameworků pro tvorbu GUI, které se tak nějak více používají se dneska počítá na jednotky. Frameworků v JS je jak much na kupce hnoje, protože naprasit něco v JS zvládne každý za pár minut. S tou univerzální kompatibiltou na webu to taky není tak růžové, v podstatě každý složitější web má ve zdrojáku voháky pro různé prohlížeče a jejich verze. Místo toho, abych měl binární závislosti na nějakých knihovnách budu mít zdrojákové závislosti na JS frameworcích; to mi nepřijde jako kdovíjaká výhra.

    Tyhle představy "velkého sjednocení" už tu byly tisíckrát už od dob, kdy byl skoro každý počítač unikát a dělat věci multiplatformně v podstatě znamenalo udělat to tolikrát, kolik platforem bylo nutné podporovat. Po nějakých 40 letech evoluce pořád používáme procesory s různými instrukčními sadami, rozdílné operační systémy, toolkity pro tvorbu aplikací, nekompatibilní protokoly a datové formáty atp. Proč asi?
    1.6.2017 21:35 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 5.9
    Hele přemýšlel jsem nad tím po cestě domů a je to fakt, že u webových aplikací to časem dopade stejně. Ve finále se bude řešit který prohlížeč co podporuje a který naschvál blokuje :-) A těch frameworků a knihoven jsou taky tuny, takže to bude z bláta do louže, jenom se na to zase vyplýtvá mraky času a sil a posere se u toho spousta dnes dobře fungujících programů, které bude někdo násilím překopávat.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    2.6.2017 12:22 M.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 5.9
    Přesně tak. A za to že jsi na to přišel v podstatě sám jedno velké PLUS. Za mě osobně je Qt pěkná platforma. Vyvážená kombinace slušného GUI a rychlosti (C++). Neříkám, že by se nedalo udělat nic lepšího. Ale cesta "všechno do web apps" je podle mě cesta do pekel.
    2.6.2017 13:43 frr | skóre: 34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 5.9
    No mě děsí jeden další trend:

    Za mých mladých let začátkem století byla super vychytávka, když si firma co něco prodávala, zboží nebo službu, vystrčila na web objednávkový/rezervační systém, prostě něco na míru tomu jejich byznysu. Kdo tohle postavil dobře, měl nápad, rozjel se a během pár let vydělal balík. Třeba bankám trvalo hrozně dlouho, než se od nativních DOS/Win32 klientů pro e-banking přes modem (nejlíp s lokální replikou dat) dokolíbaly k použitelnému internet-bankingu v browseru, který Vám teoreticky funguje "odkudkoli" (neříkám, že je dobré to takto promiskuitně používat, s ohledem na bezpečnost).

    Pak přišla tendence, že weby mají být čitelné na matlafounu. Protože vysoké procento přístupů na firemní weby je z matlafounů.

    No a místo toho, aby tím pádem byly dynamické weby s databází pod zadkem dostupné skrz širokou škálu "tenkých webových klientů", od PCček po matlafouny, tj. elegantně multiplatformní, prosazuje se dneska úplně opačná tendence:

    Kdejakej šmudla, místo aby pro svůj primitivní obchodní nápad vystrčil na web PHPkový interface podložený databází, nebo jenom ohnul nějaký generický redakční systém, napíše si na prodávání rohlíků svoji firemní nativní appku! Která pak běží jenom na konkrétním uzavřeném OS konkrétní značky matlafounů, protože je dostupná jenom skrz softwarový store dané značky. Multiplatformnost postavená naprosto na hlavu. Sodoma gommora.
    [:wq]
    2.6.2017 13:58 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 5.9
    Jenže hafo těch aplikací má nějaké offline funkcionality. Další věc, že z prohlížeče se nedostaneš ke všem prostředkům toho systému. Nemůžeš ovládat vibrace, upozornění, apod. Proto se to supluje nativními aplikacemi.

    Ale appky, co jenom sosají data z webu a zobrazují nějak přeformátované taky nechápu. Stejně jako aplikaci co by firemní vizitku. My jsme tady ti a děláme tady to. Ještě horší, než že to někdo vyrábí ale je, že si to někdo stahuje a instaluje.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    1.6.2017 20:22 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 5.9
    Dneska už vás nebudu víc dráždit, jdu na pivo :-D
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    1.6.2017 22:13 frr | skóre: 34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 5.9
    Naprosto s Vaší ironickou narážkou souhlasím. Je to o tom kladivu a hřebíku. Nebo jako snažit se plavat ve svěrací kazajce a myslet u toho pozitivně, protože naší budoucností je nepochybně svěrací kazajka, protože nám tak velí jakási davová mánie.

    HTML bejval krásně jednoduchej hypertextovej formát - třebaže se mu smáli, že je to nepodařená kopie SGML. Pořád si nějak nemůžu zvyknout, že dnešní AJAXové hrůzy vypadají jak... jak něčí samozvaný pokus o GUI v dobách, kdy už byla k dispozici jednoduchá grafika, ale ještě nebyly použitelné Windowsy, nebyly zaběhnuté standardy uživatelského rozhraní. Akorát že ty DOSové proprietární GUI aplikace mívaly jasnější hlavu a patu, než dnešní matlafoun-optimized web... Vývoj se odehrává ve spirále, ale nějak si nejsem jistej, že ta spirála míří pořád ještě vzhůru.

    Na způsob deja vu mi vytanula na mysli jakási hláška od "Cimrmanů", Google ji cituje takto "Tenhle dům, který jsem postavili těmahle svýma hlavama?"

    Pořád čekám, kdy někdo napíše komplet v Javascriptu třeba... třeba interpreter+VM smalltalku.
    [:wq]
    2.6.2017 15:52 j3nda | skóre: 14 | ostrava/brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 5.9
    +1 souhlas
    ___---==~[ uxunilcba | baclniuxu ]~==---__sevrer_pnly_liunx-lkie_hcaricku__/libGDX-rulez-the-W0R7D!___
    3.6.2017 09:10 24horas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 5.9
    Hele, ver mi, ze az to bude vypadat, ze to speje k tehle apokalypse, Qt prida proste backend pro web a ty appky pujde proste prekompilovat do javascriptu.
    3.6.2017 18:19 OPBH RVHP
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 5.9
    Z toho, co Qt nabízí, je GUI jen ta menší část. V Qt programuji hodně a spousta mých aplikací jsou vyloženě serverové věci s čistě webovým přístupem. I když jsem to nikdy nepoužil, existují v Qt 5 komponenty pro přímé propojení C++ a Qt s webovým prohlížečem: QWebSocketServer QWebChannels

    Na HTML je silně vidět, že to je technologie původně určená pro tvorbu dokumentů a nic na tom nezmění podpora "aplikací" v HTML5. Ve srovnání s QML, jazykem Qt pro tvorbu moderních GUI, je HTML5 taková nesourodá patlanina různých přístupů se silně omezenými možnostmi formátování a s násilně naroubovanou výkonnou částí. A to říkám, i když nemám QML zrovna v oblibě.

    Na Qt oceňuji, že mi dovoluje psát efektivně (tj. rychle, přehledně a bezpečně) aplikace, které bych jinak vůbec vyrobit nedokázal. Analyzuji teď pomocí Qt zhruba dvě miliardy záznamů o měření. Databázová vrstva plus vrstva pro paralelní zpracování v Qt mi dovoluje tohle zpracovávat na dvou osmijádrových strojích současně - můžu se tak dočkat výsledků během jednoho pracovního dne, nemusím čekat týden.
    Conscript89 avatar 5.6.2017 18:16 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Qt 5.9
    +1
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.