abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 06:11 | Zajímavý článek

    Man Yue Mo z GitHub Security Lab se podrobně rozepsal o již opravené zranitelnosti CVE-2023-6241 v Arm Mali GPU umožňující získání roota na telefonu Pixel 8 s povoleným MTE (Memory Tagging Extension).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | IT novinky

    V San José probíhá vývojářská konference NVIDIA GTC 2024. CEO společnosti NVIDIA Jensen Huang měl dvouhodinovou keynote, ve které představil celou řadu novinek: NVIDIA Blackwell platform, NVIDIA NIM microservices, NVIDIA Omniverse Cloud APIs, Project GR00T, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Komunita

    Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy jednotlivých přednášek z letošního Installfestu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 13:33 | Pozvánky

    Od 21. do 23. března proběhnou Arduino Days 2024. Sledovat bude možné oficiální streamy. Zúčastnit se lze i lokálních akcí. V Česku jsou aktuálně registrovány dvě: v Praze na Matfyzu a v Poličce v městské knihovně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Pozvánky

    Letošní ročník konference LinuxDays se uskuteční o víkendu 12. a 13. října, opět se potkáme v pražských Dejvicích na FIT ČVUT. Také během letošního ročníku nás budou čekat desítky přednášek, workshopy, stánky a spousta doprovodného programu. Aktuální dění můžete sledovat na Twitteru, Facebooku nebo na Mastodonu, přidat se můžete také do telegramové diskusní skupiny.

    Petr Krčmář | Komentářů: 3
    včera 09:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 2.0.0 a krátce na to opravné verze 2.0.1 open source online editoru Etherpad (Wikipedie) umožňujícího společné úpravy v reálném čase.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:00 | IT novinky

    Elonem Muskem založena společnost xAI otevřela pod licencí Apache 2.0 svůj AI LLM model Grok-1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 00:44 | Nová verze

    Matematický software GNU Octave byl vydán ve verzi 9.1.0. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Nově je preferovaný grafický backend Qt a preferovaná verze Qt 6. V tomto vydání byly přepracovány funkce pro převod čísel z desítkové soustavy. Jako obvykle jsou zahrnuta také výkonnostní vylepšení a zlepšení kompatibility s Matlabem.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    17.3. 22:33 | Zajímavý článek

    Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu březnový souhrn novinek. Vypíchnout lze, že pracují na virtuálním asistentu PineVox a zatím bezejmenných sluchátkách na lícní kosti (bone conduction).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.3. 18:33 | Nová verze

    Hyprland, kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, je již dva roky starý. Při té příležitosti byla vydána verze 0.37.0 (a záhy opravná 0.37.1 řešící chybu ve vykreslování oken). Nově závisí na knihovně hyprcursor, která poskytuje škálovatelné kurzory myši.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 3
    Steam
     (25%)
     (28%)
     (13%)
     (10%)
     (25%)
    Celkem 306 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 11.3. 21:45
    Rozcestník

    Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu

    Sarah Sharp oznámila v příspěvku Closing a door na svém blogu, že končí s vývojem Linuxu (zodpovídala za USB 3.0) a opouští komunitu kolem linuxového jádra. Důvodem je chování některých linuxových hackerů a nedodržování jejich vlastních pravidel.

    5.10.2015 21:42 | Ladislav Hagara | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    5.10.2015 22:34 joe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Jo, to je problém - muži jsou prasata a jakýkoliv kolektiv z nich složený je pro ženu nepřístupný (hlavně politika). A proč by to chlapi měnili, že? To raději zamést pod koberec a neuznat to jako problém, oni se mají přeci dobře.
    Bystroushaak avatar 5.10.2015 23:04 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Děkuji za kvalitní ukázku sebemrskačství.
    6.10.2015 01:04 joe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Zhiň, trolle.
    6.10.2015 01:16 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Píše se to s ypsilonem.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    6.10.2015 08:07 joe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Píše, ale vypadá to divně.
    6.10.2015 18:02 zhyiň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Ty vypadas taky divne a delas s tim neco ?
    6.10.2015 18:15 joe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Neztrapňuj se Bystrošuku...
    Bystroushaak avatar 6.10.2015 20:13 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Václav 6.10.2015 08:35 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Jednu dobu jsem pracoval v převážně ženském kolektivu a můžu s klidem říct že co se sexistických narážek týče, dovedou být stejná prasata jako muži.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Grunt avatar 6.10.2015 09:22 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Tak tak. Nějakou Fujoshi mu strčit do kolektivu, ať si na něm ventiluje svoje sexuální představy :-)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Václav 6.10.2015 09:33 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Fujoshi vyloženě ne, ale byla tam jedna padesátiletá osazovačka plošňáků která neustále párovala všechny mužské kolegy, nejčastěji s mistrem. Ty narážky nikdy nekončily :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Grunt avatar 7.10.2015 12:11 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Fujoshi vyloženě ne
    Fujoshi si to vyventiluje na papír. Ty ostatní baby na tobě.
    ale byla tam jedna padesátiletá osazovačka plošňáků která neustále párovala všechny mužské kolegy
    Jo, jo. Ty staré hormonama napuštěné dojné jalovice, ty jsou nejhorší :-)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Václav 7.10.2015 13:21 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    „Jalovice“ byly nejhorší, ale s radostí se zapojovaly i mladší. Od té doby se opravdu musím smát kdykoliv slyším že ženská v mužském kolektivu nemůže vydržet kvůli sexistickým narážkám. Funguje to oboustranně :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Grunt avatar 7.10.2015 17:22 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Ono to totiž nezáleží na pohlaví, ale hladině hormonů (a šumák jestli je to testosteron nebo nějaký jiný).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Václav 7.10.2015 18:20 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Asi tak. Akorát u chlapa je kulturní blok bránící tomu aby si stěžoval na sexuální narážky kolegyň u nadřízeného :) V podstatě stejný blok dost snižuje statistiky nahlášených znásilnění.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    regine2 avatar 6.10.2015 08:53 regine2 | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Nemám vyhraněný názor

    Nemám vyhraněný názor, ale zkušenost z firmy soukromé vedené majitelkou.

    Její zkušenost: - chlap může řídit chlapy,
    - ženská může řídit chlapy,
    - chlap může šéfovat ženám,
    - ale žena nemůže dělat šéfku ženám, pak je to hrůze a děs pro mne.

    Dokud nepřiletí mimozemšťané, všechno už jaksi bylo.
    little.owl avatar 6.10.2015 20:28 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Jo, to je problém - muži jsou prasata a jakýkoliv kolektiv z nich složený je pro ženu nepřístupný (hlavně politika).
    Tuhle generalizaci by muz asi nenapsal. Pokud jste muz, nemate trochu problem se svou identitou?
    A former Red Hat freeloader.
    6.10.2015 20:41 joe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Proč by ji muž nenapsal?
    6.10.2015 20:58 Ondrej Santiago Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Proc by ne. Internalizovany self-guilt az self-hate je zakladem mnoha ideologii. Od krestanstvi (princip dedicneho hrichu) az po mnohe soucasne levicove ideologie.
    7.10.2015 11:51 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    S tím, co píšete, to nemá zbla nic společného. Je to jen a jen o kulturnosti a mravnosti.
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    pavlix avatar 7.10.2015 11:53 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Tak určitě.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    5.10.2015 22:51 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Chapu dobre dotycna mela predstavu jak by chtela aby se ostatni kolem ni chovali a kdyz zjistila ze si to neprosadi tak praskla dverma? To vypada jako znacne konstruktivni pristup.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    5.10.2015 22:58 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Ostatne, posledni odstavec to krasne ukazuje...
    As this is my blog, not a government entity, I have the right to replace any comment I feel like with “fart fart fart fart”.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    6.10.2015 13:26 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    LOL
    I need communication that is technically brutal but personally respectful. (...) I would prefer the communication style within the Linux kernel community to be more respectful. (...) What that means is they are privileging the emotional needs of other Linux kernel developers (to release their frustrations on others, to be blunt, rude, or curse to blow off steam) over my own emotional needs (the need to be respected as a person, to not receive verbal or emotional abuse). (...) As this is my blog, not a government entity, I have the right to replace any comment I feel like with “fart fart fart fart”.
    To člověk prostě jenom zírá...
    6.10.2015 14:09 pseudonym neni anonym
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Co na tom? Kontext blogpostu je trivialne odlisny od kontextu pracovni komunikace.
    6.10.2015 14:20 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    No mně přijde "trochu" pokrytecké se dožadovat respektu k vlastní osobě a profesionalitě komunikace a kdesi cosi, a přitom vyhrožovat komentujícím pod blogem, že jim dle libosti nahradím komentář slovy “fart fart fart fart”.
    7.10.2015 11:55 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    To plně odpovídá tomu, že v slovně drsnější společnosti bez reálného nedostatku přátelské spolupráce prostě slabší povahy nevydrží. Obdobně je to s mukami drsňáků v prostředí marshmellow společenství...
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    Bystroushaak avatar 5.10.2015 23:02 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    6.10.2015 01:29 8an | skóre: 30
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Ona v tom textu víceméně uznala, že Linuxová komunita funguje tak efektivně právě proto, že lidi píšou přímo co si myslí a neztrácí čas přemýšlením, jestli by tím náhodou nemohli někoho urazit. A pochopila, že prostě nezvládne změnit ani Linuxovou komunitu, ani sebe.
    If you build an operating system that even an idiot can use, only idiots will use it.
    7.10.2015 11:55 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Touché!
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    8.10.2015 10:48 Sadfasfasdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Toupée
    6.10.2015 08:40 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Jop, vzledem ke zpusobu toho blogu bych to skorem videl na nejakou urazenou feministickou kravku ... Protoze jestli nekoho urazej vtipky na tema "nj, to je jasny, je to zenska" ... tak je to spis ubozak. Zajimavy ze chlapum tyhle veci, co si o nich povidaj zensky, tak nejak zily netrhaj.
    6.10.2015 09:20 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    A co je teda konstruktivní přístup, když někomu pracovní prostředí dlouhodobě nevyhovuje a nevypadá to, že by se mělo kvůli němu nějak změnit?
    6.10.2015 17:53 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Co je to za absurditu? Neco se ji nelibilo, vyvolala debatu, velka cast komunity (v cele s Linusem) ji rekla, ze se nic nezmeni. Mela zatnout zuby a pracovat dal v prostredi, ktere ji nevyhovuje?
    6.10.2015 21:39 tacoberu | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Měla říct, ok, to není nic pro mě, a zabalit to. Ne se takhle vztekat.
    Grunt avatar 7.10.2015 09:22 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Zas na druhou stranu je fakt, že je to dobrovolná komunita ve které vůbec o nic nejde. Lidi přecházejí, odcházejí a pracují v ní zcela dobrovolně (nepočítám zaměstnance různých korporací kterým byla práce přidělena). Si představte že by Linuxové jádro byla korporátní entita vedená nějakými manažery a kód by se rovnal prachům. GIT se vymyslel právě díky tomu že na to byl čas a nešlo o prachy ale o podstatu. Možná by se mělo něco podobného vymyslet i v přístupu k společné práci tak aby se pracovalo dobře všem.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    7.10.2015 10:26 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Tahle paní měla výhrady k linuxové komunitě už v roce 2013. Když viděla, že není touha cokoliv změnit, tak během jednoho roku postupně předala své funkce a šla dělat někam, kde ji to více vyhovuje. O rok později si dovolila v blogu vysvětlit své důvody.

    Z těch řečí tady o práskání dveřmi, nekonstruktivním přístupu a "měla to zabalit, ne se vztekat" mám pocit, jako by to byla nějaká hysterická feministka typu Shanley Kane, která tam dodnes vyřvává. Přitom mě fakt nenapadá, co by to mohla udělat lépe - samozřejmě krom toho, že by převzala cizí světonázor a držela hubu a krok.
    7.10.2015 18:28 tacoberu | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Já její blog ani nečetl. Jen jsem reagoval na to, zda by měla držet hubu a krok. Pokud to nebylo tak emotivní, jak to tu dotyční popisují, tak pak sorry.
    8.10.2015 13:34 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    To mas asi hodne vymalovano, protoze presne tomhle se rika prijit a nahlas prasknout dverma.

    Mimochodem, nekdo si dal tu praci a prosel jeji pindy http://www.preining.info/blog/2015/10/looking-at-the-facts-sarah-sharps-crusade/ nekoho takovyho kdyby to byl chlap bych poslal dohazlu. Natvrdo. Ji se neco takovyho nedostalo jen proto, ze je to zenska.
    8.10.2015 15:30 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Tak díky, že jste mi vy, anonymní internetoví hrdinové, teda vysvětlili, jak probíhá to konstruktivní řešení.
    little.owl avatar 8.10.2015 15:35 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Reseni ceho?
    A former Red Hat freeloader.
    8.10.2015 15:52 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    #21
    little.owl avatar 8.10.2015 19:16 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    někomu pracovní prostředí dlouhodobě nevyhovuje a nevypadá to, že by se mělo kvůli němu nějak změnit
    Pak je nejlepsi odejit. Ale neni nutne bouchnout dverma a udelat z toho divadlo. Navic, to ze nekomu nevyhovuje pracovni prostredi apriory neznamena, ze je toto pracovni prostredi spatne a melo by se menit.
    A former Red Hat freeloader.
    9.10.2015 10:28 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Ale neni nutne bouchnout dverma a udelat z toho divadlo.
    Zřejmě máme každý jinou představu, co znamená bouchnout dveřma. Pro mě je to situace, kdy frustrovaný jedinec učiní (často impulzivní) rozhodnutí a tím bouchnutím dává všem, kteří v dané místnosti zůstali, jasně najevo, jak moc naštvaný je. U člověka, který postupně předá svou práci a vytratí se, tu paralelu prostě nikde nevidím.

    Tím divadlem je myšlené to, že s ročním zpožděním na svém osobním blogu publikuje zdůvodnění svého rozhodnutí? Jestli tohle je pro tebe divadlo, tak jak bys potom popsal třeba donglegate?
    Navic, to ze nekomu nevyhovuje pracovni prostredi apriory neznamena, ze je toto pracovni prostredi spatne a melo by se menit.
    A já jsem snad tohle někde tvrdil? Jen se pozastavuju nad tím, jak ti stejní lidé, kteří podporují Linusův perkele management s jeho přímostí a otevřeností, reagují na někoho, kdo si dovolí svou osm let trvající kapitolu v životě uzavřit blogpostem, kde otevřeně říká, co se mu nelíbilo.
    little.owl avatar 9.10.2015 13:05 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    kdy frustrovaný jedinec učiní (často impulzivní) rozhodnutí a tím bouchnutím dává všem, kteří v dané místnosti zůstali, jasně najevo, jak moc naštvaný je.
    Nedostatek sebekontroly, nic vic. Vetsinou se tim nic nedokaze, ale pozovatele se mohou pobavit, kdyz domnele dospely clovek vyvadi jak vztekle batole.
    A former Red Hat freeloader.
    xkucf03 avatar 5.10.2015 23:03 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Tak snad neumí česky a nechodí na Ábíčko :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Petr Tomášek avatar 6.10.2015 07:07 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Nestraš, to by nám tu ještě chybělo... :-)
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    6.10.2015 22:05 JZD | skóre: 14 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    +1. Jedna paní ze slovenska nám tu řádí, a jak je tadyk kolikrát veselo.
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    Bystroushaak avatar 5.10.2015 23:06 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Teď by mohla zkusit štěstí ve furry komunitě, tam poptávka po drama nikdy neklesá.
    Grunt avatar 9.10.2015 20:23 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Ono je to docela zajímavé. Moje zkušenost je taková, že jsou-li lidi nuceni spolupracovat (zaměstnání, komerční projekty, atd.) tak mezi sebou vymýšlejí kdejaké cipoviny, dělají si navzájem peklo, sociální strategie pomalu jak od Sun-c' ale nakonec to zkousnou a nějakým způsobem to pospolu doklepou. A nebo naopak projekty jednotlivci opouštějí (někteří se snaží i pěkně teatrálně) ale má to jakusi štábní kulturu (rozhodně nevím o někom kdo by psal takové hate blogy). Ale to pravé sociální inferno začíná právě v takových dobrovolných komunitách kde vůbec o nic nejde nejde a které soudruzi zakládají aby našli lidi se společnými zájmy ke družení. To jsou ty nejtvrdší křivdičky na světě a většinou je nakonec úspěch když se v takové komunitě divá zvěř mezi sebou nepovraždí navzájem. Těžko říct jestli to má něco společného s realitou nebo je to jen můj dojem, ale přijde mi to rozhodně zajímavé.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    6.10.2015 01:08 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    the need to be respected as a person, to not receive verbal or emotional abuse
    To že jí někdo nadává, neznamená nutně, že to myslí navždy i mimo kontext vlákna :-/.
    6.10.2015 03:45 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    I did not want to work professionally with people who were allowed to get away with subtle sexist or homophobic jokes.
    Takové jsou ale většinou nejvtipnější ;)
    6.10.2015 07:52 S. W. Erdnase
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Ona potřebuje, aby se lidi chovali tak, jak je jí to příjemné. Stěžovala si na to dříve, chtěla, aby existovala nějaká pravidla a byla striktně dodržována, to se nestalo, tak jde od toho. OK.

    Na druhou stranu, chápu jí a svým způsobem s ní souhlasím. Komunita kolem linuxu adoptovala jednoduchý zvyk, který jedincům umožňuje vylít si své frustrace nad jinými jedinci. Bohužel existují lidské povahy, které tyto výlevy neumí brát jen jako výlevy, jejich psychika si je vždy bere osobně, což je jednak poškozuje a jednak je to stimuluje k odchodu.

    Není pak divu, že Linux ovládají spíše korporace než komunita, protože placený agent Red Hatu nebo Microsoftu bude nahrazen jiným, pokud to nebude ochoten snášet, kdežto dobrovolníka nikdo nenahradí. Výsledkem je méně dobrovolníků, což považuji za velkou škodu. Holt nemám rád korporace. A Lennarta. Ale to sem nepatří.

    Dobré chování skutečně vyžaduje extra úsilí, což snižuje efektivitu vývoje. Na druhou stranu, pokud je důsledkem toho méně vývojářů, pak může tento defrustrační mechanismus efektivitu v důsledku beztak snižovat.

    Ale i kdyby ne, otázka je, co by mělo dostat přednost, jestli lidskost a respekt nebo maximální efektivita. Absence lidskosti mi vadí u korporací, tak proč ne u linuxové komunity?

    Efektivita je ovšem podle mne spíše záminka nebo výmluva. V důsledku je to o to, že se jistým lidem pracuje lépe a pohodlněji, když si mohou beztrestně vylít své frustrace, bohužel na úkor psychiky jiných lidí. A než by se měnili, tak si raději najdou výmluvu jako efektivita, a tím sami sebe přesvědčí, že se nemusí měnit.

    Problémem je, že kromě různých forem apelů s tím nejde nic rozumného dělat. Měli bychom zavést komisi pro posuzování chování vývojářů s pravomocí vývojáře z jádra vyhodit a znemožnit mu posílání patchů, pokud se nebude chovat podle pravidel? Tahle myšlenka mi přijde nesmírně odporná a navíc nepraktická - odmítat patche na základě chování jeho autora? A vyhodit zakladatele projektu, bez něhož by Linux nevznikl? Tudy cesta podle mne nevede. Tohle by mělo vzejít od lidí, ne z donucení.

    Jedině Linus by teď měl možnost s tím něco udělat, ale to se nestane. A chtít to po něm, když nám dal Linux, tak moc nemůžeme. A chtít po ostatních, aby nevylévali, zatímco Linus vylévá, se také rozumně nedá. Možná časem, až starousedlíci odejdou, se kormidla chopí jiný leader, který změní klima a vytvoří svým vlastním příkladem komunitu, která bude bez výlevů, přátelská, ale asertivní.
    6.10.2015 08:40 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Na druhou stranu, chápu jí a svým způsobem s ní souhlasím. Komunita kolem linuxu adoptovala jednoduchý zvyk, který jedincům umožňuje vylít si své frustrace nad jinými jedinci. Bohužel existují lidské povahy, které tyto výlevy neumí brát jen jako výlevy, jejich psychika si je vždy bere osobně, což je jednak poškozuje a jednak je to stimuluje k odchodu.
    Myslím, že tohle je dokonalé shrnutí. Navíc mám pocit, že právě v čistě mužských kolektivech je ono "vylévání si frustrace" bez toho, že by si to dotčení brali osobně (myšleno v dlouhodobém pohledu), celkem obvyklé, pokud ne rovnou převládající chování. Možná z toho důvodu, že muž, který by se nechal snadno emocionálně deptat, je považován za citlivku a/nebo slabocha.

    BTW, kdysi jsem na jakémsi blogu četl srovnání, jak se během argumentace o pracovních (tj. neosobních) záležitostech chovají mužské versus ženské kolektivy v okamžiku, kdy argumentace přeroste do osobních urážek, něco ve stylu: "Zeny se během argumentace začnou urážet, pohádají se a několik týdnů spolu nemluví. Muži se během argumentace začnou urážet, pohádají se, dokonce se málem poperou, ale večer po práci jsou spolu všichni do hospody".

    Osobně se domnívám, že to nejspíš bude souviset s evoluční biologií a sociologií, protože během vývoje lidského druhu bylo důležité, aby se dočasně rozhádané skupiny můžů-lovců udrželi pohromadě, zatímco u žen-sběraček žádný takový tlak neexistoval.
    6.10.2015 21:48 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    "Zeny se během argumentace začnou urážet, pohádají se a několik týdnů spolu nemluví. Muži se během argumentace začnou urážet, pohádají se, dokonce se málem poperou, ale večer po práci jsou spolu všichni do hospody".
    +1 !
    Grunt avatar 9.10.2015 20:57 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Dle mého názoru je to otázka víc hormonů než pohlaví. Mam přesně takového kolegu co se chová jak uražená slepička když se urazí.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    6.10.2015 10:39 Nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Měli bychom zavést komisi pro posuzování chování vývojářů s pravomocí vývojáře z jádra vyhodit a znemožnit mu posílání patchů, pokud se nebude chovat podle pravidel? Tahle myšlenka mi přijde nesmírně odporná a navíc nepraktická - odmítat patche na základě chování jeho autora?

    Naopak, vykopnout z projektu toxickeho jedince muze byt velmi prakticke. Kdyz ti posle patch, ale vystve dva lidi, kteri by take kazdy poslali patch, je efektivnejsi zbavit se ho. Konec koncu, i kdyby vystval jen jednoho, protoze v tom druhem pripade bys mel patch bez vylevu v mailing listu.
    Bystroushaak avatar 6.10.2015 10:49 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Jeden z těch „toxických“ jedinců je i Linus. Nějak mi nepřijde, že by bylo lepší ho vykopnout, aby z toho nějaká sjw náhodou neměla butthurt.
    6.10.2015 12:03 S. W. Erdnase
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Linus není jeden z toxických jedinců, Linus je jádro pudla. Prostředí v komunitě vývojářů jádra je do značné míry odrazem jeho osobnosti. Pokud se Linus jako vůdce uchyluje k agresivním výpadům, pak se k nim budou uchylovat i ostatní. Naopak, pokud má nastat změna, vedoucí projektu je první, u koho ta změna musí nastat.

    Samozřejmě vykopnout zakladatele a vedoucího kvůli citům jednoho jedince nemá smysl. O tom žádná. Na druhou stranu, pokud existuje v projektu nehostinné prostředí, které odrazuje citelné množství vývojářů od práce na jádře, pak už bych změnu považoval za opodstatněnou.
    6.10.2015 13:23 8an | skóre: 30
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    A nic takového se právě neděje, vývojářů pořád přibývá, u posledních verzí počet překročil 1400.
    If you build an operating system that even an idiot can use, only idiots will use it.
    6.10.2015 16:58 S. W. Erdnase
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Podle mne nemůžete tvrdit, že se to neděje, jen na základě tohoto čísla. Protože nevíte, kolik vývojářů by pracovalo na jádře, kdyby byla jiná (řekněme přátelštější) atmosféra. Pokud by to bylo 1300 a méně, platilo by, že Linusův přístup kupodivu přináší ovoce a je skutečně zdrojem vyšší efektivity (i když by asi bylo dobré změřit i jiné indikátory jako množství a kvalitu kódu, počet bugreportů, etc.). Naopak kdyby jich bylo 1500 a více, znamenalo by to, že je odrazováno citelné množství vývojářů (i když záleží na definici pojmu "citelné množství") a v takovém případě by byla vhodná nějaká změna. Jenže tohle změřit nejde.
    6.10.2015 17:53 8an | skóre: 30
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Na základě neustálého nárustu počtu vývojářů lze minimálně tvrdit, že momentálně nehrozí rozpad komunity, jako třeba u projektu Gentoo, tady je o tom hezká prezentace: Assholes are Ruining Your Project. A právě proto, že nelze předem rozhodnout, jestli zavedení a vynucování nějakých pravidel politické korektnosti víc vývojářů přiláká než odradí, je lepší takováto pravidla nezavádět. Z tohohle izolovaného případu nelze nic vyvozovat.
    If you build an operating system that even an idiot can use, only idiots will use it.
    6.10.2015 19:47 S. W. Erdnase
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    je lepší takováto pravidla nezavádět.
    S tím nemohu než souhlasit. Můj názor je, že slušné a taktní chování je bohužel věc, kterou nelze dost dobře vynutit pravidly a snahy o jeho vynucení obvykle končí ještě větší katastrofou.
    6.10.2015 22:46 Nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Ono by stacilo, nez zavadet a vynucovat pravidla, aby Linus ani ne tak sel prikladem, ale nesel prikladem, kterym jde.
    7.10.2015 11:02 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Gentoo se rozpadla komunita?
    7.10.2015 13:00 8an | skóre: 30
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Ne, ale v jednu chvíli to hrozilo a bylo opravdu nutné některé lidi natvrdo vyhodit. Jenže to byli lidé, kteří šli do konfliktu jen pro konflikt samotný, užívali si to, jakoby čerpali energii ze zoufalství jiných. To jsou právě ti "assholes" nebo slušněji "toxic people". Linus se chová spíš jako trenér ve sportovním klubu, který občas musí někoho seřvat, aby pochopil, že to takhle dál nejde, a zapracoval na sobě. Je samozřejmě otázka, jestli je vhodné přistupovat k vývojářům (a vývojářkám) jako k fotbalistům, ale zatím se zdá, že to docela funguje.
    If you build an operating system that even an idiot can use, only idiots will use it.
    Rezza avatar 6.10.2015 14:26 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Není pak divu, že Linux ovládají spíše korporace než komunita, protože placený agent Red Hatu nebo Microsoftu bude nahrazen jiným, pokud to nebude ochoten snášet, kdežto dobrovolníka nikdo nenahradí.

    Tak ona je z Intelu a v Intelu dostala jinou praci :).
    6.10.2015 15:40 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Aha takto to je. Vyvolať roztržku podsunutím "útlocitnú" ženu..... Poznáte to "kde čert nemôže pošle ženu". Si nemyslite že toto príslovie vzniklo len tak.

    Chápem. Intelu sa nepáči veľmi veľká samostatnosť komunity. Treba zaviesť nejaké tie korporátne školenia etiky, dekréty, blokovanie za drsnejšie výrazy......
    little.owl avatar 6.10.2015 20:30 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Linus je hulvat, ale i kdyz jde na lamani chleba v konkretnich situacich, chova se korektne a to je podstatne, nikoliv jeho slovnik. Primocarejsi vyjadrovani k toxicite pracovniho prostredi moc neprispiva, naopak ja to preferuji pred slusnackymi tanecky, kdy obcas nevite na cem jste.
    A former Red Hat freeloader.
    Rezza avatar 6.10.2015 21:39 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Souhlas. Proste kdyz o nic nejde, tak trosku hraje trola, ale jakmile na neco dojde, tak rozhoduje zcela pragmaticky a korektne. A neresi, ze to jsou ti lidi, se kteryma se pohadali do krve.
    pavlix avatar 6.10.2015 22:32 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    A Lennarta.
    Nechci nic říkat, ale zrovna Lennart kernelovou komunitu i obecně open source komunitu kritizoval možná i v podobném duchu jako Sarah.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    6.10.2015 08:34 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Ehm,

    zo svojho pohľadu (subjektívny pohľad) Linuxový svet hodnotím podľa kvality práce na linuxových distribúciach (hlavne Magiela a Mint) a prevažne slobodných programov. Niekoľko česko/slovenských stránok. Phorenix. Bugreportovacie stránky jednotlivých mne zaujímavých programov a distribúcií.

    Hodnotenie: tie výlevy čo má sú nezmyselné. Keď povieš človeku tvrdú pravdu bez okolkov tak potom si zlý človek? Áno existujú ľudia čo robia len nezbedu (trolovia). Áno zbytočne niekedy je použitie škaredého slova (určite ? alebo to slovo slúži len na prebudenie druhého).

    Záver,

    tak neviem je tak útlocitná? Prečo chce meniť dobre fungujúce veci? Mne to pripadá ako to pravdolaskanie bez citu k objektívnej realite. Ide o to prečo je jej dávané toľko priestoru a hlavne kto jej dáva ten priestor na počutie jej hlasu.

    Možno ľudia/vývojári sú príliš tvrdý, ale chcú ma naozaj slobodný softvér. A keď chceš naozajstnú slobodu musíš byť v určitých veciach tvrdý/neústupný. Žiadne keci o pravdoláske bez schopností ovplyvňovať objektívnu realitu nikdy nič nedokázaly. A tobôž nie falošná pretvárka a falošná milota.
    6.10.2015 09:34 joe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Jsme snad nějaká civilizace a ne spolek barbarů, co se mlátí klacky po hlavě, protože je to nejúčinější způsob jak prosadit svůj názor, ne?
    6.10.2015 09:45 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Jenze par nadavek v mailu je tezko na urovni mlaceni se klackem po hlave...
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    6.10.2015 10:05 joe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    V 21. století v tom takový rozdíl není
    Bystroushaak avatar 6.10.2015 10:55 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    V 21. století je v tom díky internetu rozdíl naopak největší a zcela bezprecedentní.
    6.10.2015 11:02
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    skrytý komentář Náš administrátor shledal tento komentář závadným.

    Vulgarity.

    Zobrazit komentář
    Bystroushaak avatar 6.10.2015 11:17 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Taky jsem uvažoval nad praktickou ukázkou, dokonce jsem jí i napsal, ale pak mi došlo, že když to napíšu já, tak to nebude mít tu váhu, jako když se popřeš sám. No a je to tady, nezklamal jsi. Díky.
    6.10.2015 11:53 joe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Dobrý nápad, že jsi to nenapsal a uvědomil jsi si, že bys byl pokrytec.
    Bystroushaak avatar 6.10.2015 12:04 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    joe pls
    6.10.2015 12:15 joe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Bystrošuk triggered
    6.10.2015 11:02 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Nechápem tvoju argumentáciu. Som hovoril niečo iné.

    A potom občasné výlevy majú svoj dôvod. (nehovorím že každodenné nadávky a podobné veci je kultúrnosť)

    A potom tvoje predstavy o našich predkoch sú nezmyselné, je to len "západná" propaganda. Západná myslím reálne anglosaská. Tebou spomínaná spoločnosť môže byť len OTROKÁRSKA spoločnosť. Čo reálne súčasný západ je skryto otrokársky. (skryto = vyciciava cez úrok ostatný svet)

    Barbari heh....

    6.10.2015 11:42 S. W. Erdnase
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Agresivní emocionální výlevy nejsou tvrdá pravda, ale agresivní emocionální výlevy. Je možné být neústupný i tvrdý, a přesto se chovat a vyjadřovat slušně a možná i taktně. Není to ani v nejmenším jednoduché, ale je to možné.

    Proč chce někdo měnit dobře fungující věci? Možná je to signál, že nejsou dobře fungující. Není možné zjistit, kolik lidí podobné výlevy odrazují a o kolik patchů od nich přicházíme, a tak se nám zdá, že to funguje dobře.
    Bystroushaak avatar 6.10.2015 12:03 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Agresivní emocionální výlevy nejsou tvrdá pravda, ale agresivní emocionální výlevy. Je možné být neústupný i tvrdý, a přesto se chovat a vyjadřovat slušně a možná i taktně. Není to ani v nejmenším jednoduché, ale je to možné.
    Je to možné, ale ne efektivní. Každý má představu hranice snesitelnosti někde úplně jinde - například já ty (v minulých zprávičkách citované) agresivní emocionální výlevy nepovažuji za přehnaně agresivní a nepřišlo mi to jako výlevy, ale jako kritika, která často sedla jak prdel na hrnec. Je příznakem doby, že si spousta lidí vytvořila představu jakéhosi nároku na zacházení v rukavičkách a nikdy nevidí chybu v sobě, ale vždy jen v ostatních, po kterých navíc ještě změnu chování.
    Není možné zjistit, kolik lidí podobné výlevy odrazují a o kolik patchů od nich přicházíme, a tak se nám zdá, že to funguje dobře.
    Jo, a o kolik potenciálních dětí jsme přišli vlivem masturbace.. I kdyby to mělo zachránit jediný potenciální patch, tak všechny současné pruduktivní, ale „nekorektní“ vývojáře zcenzurujeme, zbuzerujeme a případně vyhodíme!
    6.10.2015 12:41 S. W. Erdnase
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Je to možné, ale ne efektivní.
    Já tam vidím spíše "Je to možné, ale ne pohodlné.":-) Efektivita je diskutabilní.
    Je příznakem doby, že si spousta lidí vytvořila představu jakéhosi nároku na zacházení v rukavičkách a nikdy nevidí chybu v sobě, ale vždy jen v ostatních, po kterých navíc ještě změnu chování.
    To je pravda, nicméně o takových lidech já nemluvím.
    Jo, a o kolik potenciálních dětí jsme přišli vlivem masturbace
    To nevím, já ani o jediné. A ty?:-)
    I kdyby to mělo zachránit jediný potenciální patch, tak všechny současné pruduktivní, ale „nekorektní“ vývojáře zcenzurujeme, zbuzerujeme a případně vyhodíme!
    Toho strašáka si nech. Nic takového jsem nikde netvrdil a podle mne nic takového z mých příspěvků ani nevyplývá.
    6.10.2015 13:23 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    "Agresivní emocionální výlevy nejsou tvrdá pravda, ale agresivní emocionální výlevy."

    Ak tu hovoríme o pravde je toto chybná argumentácia.

    Agresívne výlevy môžu byť aj za pravdu ale aj klamstvo. Sú ľudia ktorí vedia čo je objektívna pravda (prax im to potvrdila). Ale sú potlačovaný a nevedia inak objektívnu pravdu ukázať. Tak slovník prifarbia aby boli vidieť.

    Rovnako existujú ľudia ktorý vidia len svoju pravdu a objektívne nemajú pravdu. Tak tiež prifarbia svoju reč (pravdoláskary toto robia pri realizácii dvoch metrov). Viď pred ?mesiacom? prepierané namaľované šibenice. Tiež boli aj z jedného tábora aj z druhého.

    Takže kultivovaná reč nieje známkou kvality povedanej pravdy. Hovorí sa tomu manipulácia.
    6.10.2015 13:34 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    V tejto mojej argumentácii vidno ako je spoločnosť zle samoorganizovaná. A pomocou liberalizmu bude len horšie.
    Grunt avatar 6.10.2015 09:29 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    O čem to je?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Bystroushaak avatar 6.10.2015 10:56 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    sjw: butthurt

    Komunita: 0fucks given

    sjw: drama

    Komunita: 0fucks given

    sjw: ragequit
    6.10.2015 11:58 rootless rooter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    krasne zhrnuti!

    neco jako 'long story short: SYN|ACK|FIN'
    Hans1024 avatar 6.10.2015 13:38 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Hlavne ze to mas krasne zaskatulkovane.
    Veni, vidi, copi
    Bystroushaak avatar 6.10.2015 14:22 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    6.10.2015 15:38 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Mel jsem sefa, ktery na me kricel kvuli drobnym chybam. Mel jsem kolegu, ktery byl obcas extremne agresivni, protoze se spatne vyspal a odnesl to prvni clovek se kterym se dostal do styku (a pak jeste druhy, treti ...). Byl jsem v tymu, ve kterem code review byla prilezitost jak si vylit zlost na tom druhem (pomsta za minule code review). Od kolegy jsem slysel, jak jeden tym delal tymove code review, kde se vzdy rozebiral kod jednoho cloveka v zasedacce s projektorem a zbytek tymu jej mohl jebat.

    Asi jsem podle tebe butthurt, ale v takovych pripadech to z me strany rozhodne nebylo "0 fucks given". Prace v takovem kolektivu pro me byla dost stresujici. Resil jsem to podle situace - nekdy jsem se snazil domluvit primo s danym clovekem, jindy jsem sel rovnou za manazerem (hadam, ze jsem SJW?). V jednom pripade jsem to povazoval za predem ztraceny boj a radsi odesel rovnou.

    Prijde me docela absurdni dal zesmesnovat cloveka, kteremu proste nesedla dana komunita a odvazil se o tom napsat.
    Bystroushaak avatar 6.10.2015 17:06 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Mel jsem sefa, ktery na me kricel kvuli drobnym chybam. Mel jsem kolegu, ktery byl obcas extremne agresivni, protoze se spatne vyspal a odnesl to prvni clovek se kterym se dostal do styku (a pak jeste druhy, treti ...). Byl jsem v tymu, ve kterem code review byla prilezitost jak si vylit zlost na tom druhem (pomsta za minule code review). Od kolegy jsem slysel, jak jeden tym delal tymove code review, kde se vzdy rozebiral kod jednoho cloveka v zasedacce s projektorem a zbytek tymu jej mohl jebat.

    Asi jsem podle tebe butthurt, ale v takovych pripadech to z me strany rozhodne nebylo "0 fucks given". Prace v takovem kolektivu pro me byla dost stresujici. Resil jsem to podle situace - nekdy jsem se snazil domluvit primo s danym clovekem, jindy jsem sel rovnou za manazerem (hadam, ze jsem SJW?). V jednom pripade jsem to povazoval za predem ztraceny boj a radsi odesel rovnou.
    No, to je tragické a smutné story, ale to že jsi měl blbou osobní zkušenost není argument, který by podporoval její teorii o toxické komunitě. Koukal jsi na to, co označuje za „toxické“ chování? Protože já jo a prostě s ní nemůžu souhlasit.
    Prijde me docela absurdni dal zesmesnovat cloveka, kteremu proste nesedla dana komunita a odvazil se o tom napsat.
    Přijde mi docela absurdní vidět v tom co jsem psal zesměšnění, jen na základě vlastní blbé subjektivní zkušenosti.
    6.10.2015 17:52 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    No, to je tragické a smutné story, ale to že jsi měl blbou osobní zkušenost není argument, který by podporoval její teorii o toxické komunitě.
    Prijde me, ze vetsina zde komentujicich lidi tak nejak nejsou schopni zakladni empatie a ze kdyby na ne rvali kolegove nebo sefove, tak by se jim to taky nelibilo.
    Koukal jsi na to, co označuje za „toxické“ chování? Protože já jo a prostě s ní nemůžu souhlasit.
    Co presne ona oznacuje (to s Gregem KH?) neni IMHO podstatne, stejne je to jen vrchol ledovce. Tento problem je tu roky, podle mnohych (Linus predevsim) je ale vlastne naprosto v poradku urazet lidi.

    Prvnim krokem je uvedomit si, ze tenhle pristup skodi projektu. Ano, ten problem je trochu nafouknuty, ale uz samotny oficialni postoj (muzeme te urazet dle libosti, pokud ti to vadi, je to tvuj problem) me nenaplnuje touhou se ucastnit vyvoje.
    Přijde mi docela absurdní vidět v tom co jsem psal zesměšnění, jen na základě vlastní blbé subjektivní zkušenosti.
    To nema nic spolecneho s mou zkusenosti. Staci si precist mistni komentare - "krava, feministka, SJW" atp.
    6.10.2015 17:56 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Staci si precist mistni komentare - "krava, feministka, SJW" atp.
    IMHO to, že je kráva, celkem nesouvisí s tím, že má v některých bodech pravdu.
    Bystroushaak avatar 6.10.2015 18:13 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Prijde me, ze vetsina zde komentujicich lidi tak nejak nejsou schopni zakladni empatie a ze kdyby na ne rvali kolegove nebo sefove, tak by se jim to taky nelibilo.
    Přijde mi, že většina lidí chápe, že na ní nikdo neřval (šlo o psanou komunikaci). Někteří ne a v tom je potom problém.
    Tento problem je tu roky, podle mnohych (Linus predevsim) je ale vlastne naprosto v poradku urazet lidi.
    Ano. Je imho naprosto v pořádku ostře kritizovat práci, pokud má nedostatky a existuje k tomu důvod. Například říct, že kód je hnusnej a smrdí a že něco takového prostě nezačleníš, dokud to neudělá elegantnějc.
    To nema nic spolecneho s mou zkusenosti. Staci si precist mistni komentare - "krava, feministka, SJW" atp.
    SJW to je, o tom není pochyb. To není nadávka, ale označení. Jestli je feministka nevím, je to možné a krávu jako jedinou uznávám jako nadávku, ovšem ne jako „zesměšnění“.
    6.10.2015 19:58 Ondrej Santiago Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Prijde me, ze vetsina zde komentujicich lidi tak nejak nejsou schopni zakladni empatie a ze kdyby na ne rvali kolegove nebo sefove, tak by se jim to taky nelibilo.

    Problem je v tom, ze existuji jak primocare verbalni utoky, tak sofistikovane utoky na bazi obvinovani, kadrovani a skupinove ostrakizace. A mnoho lidi se domniva, ze pripadne opatreni branici proti primocarym verbalnim utokum vedenym nesofistikovanymi utocniky zejmena posiluji moznosti sofistikovanych utoku ze strany ruznych manipulativnich psychopatu. Nekteri lide vidi vetsi problem v prvnim druhu utoku, a tak by chteli opatreni proti nim, jini vidi vetsi riziko v druhem druhu utoku , a tak ruzna navrhovana opatreni odmitaji.

    Ac osobne nemam rad vyjadrovaci styl Linuse Torvaldse a tezko bych nesl verbalni utoky od lidi, se kterymi bych byl nucen spolupracovat, tak se daleko vic obavam utoku druheho druhu (at uz z hlediska individualniho dopadu na jednotlivce, tak z hlediska rozvratneho dopadu na cely projekt).
    pavlix avatar 6.10.2015 22:42 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    +1
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 6.10.2015 22:41 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Prijde me, ze vetsina zde komentujicich lidi tak nejak nejsou schopni zakladni empatie a ze kdyby na ne rvali kolegove nebo sefove, tak by se jim to taky nelibilo.
    Člověk, který hodnotí většinu lidí v relativně různorodé společnosti jako jednu škatulku a ve stejném příspěvku používá slovo empatie, mě vždycky pobaví.
    Prvnim krokem je uvedomit si, ze tenhle pristup skodi projektu. Ano, ten problem je trochu nafouknuty, ale uz samotny oficialni postoj (muzeme te urazet dle libosti, pokud ti to vadi, je to tvuj problem) me nenaplnuje touhou se ucastnit vyvoje.
    S tím by se na jednu stranu dalo souhlasit, ale na druhou stranu bych se trochu obával, aby pokus o zásadní přetvoření projektu neuškodil víc.
    To nema nic spolecneho s mou zkusenosti. Staci si precist mistni komentare - "krava, feministka, SJW" atp.
    Z „místních komentářů“ lze o bystroušákovi soudit asi tolik, co o tobě nebo o mně.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    6.10.2015 13:15 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Sokujuce. Nikdy by ma nenapadlo ze linuxovy kokoti nevedia komunikovat, obzvlast zo zenami..
    Václav 6.10.2015 13:34 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Komunikace se ženou by měla probíhat jinak než komunikace s mužem? Já myslel že dotyčná se snaží o emancipaci mezi vývojáři, v tomhle by se tedy rozdíl dělat neměl :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    9.10.2015 04:16 hnoj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Chlapi jsou skutečný slizouni hlavně k ženskejm, takže proto nám asi připadá, že "co to po nás ty slepice chcou". Ale skutečnost je taková, že maj dobrej důvod. Když jsem nesnesitelný hovado, tak není úplně na místě to odbývat tím, že to sou jenom krávy/kreténi ti, co s nima jsem nucenej komunikovat.
    Václav 11.10.2015 11:14 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Ono tohle funguje opravdu obousměrně a nezávisle na pohlaví. Pokud jde o slizounství, intriky v ženském kolektivu, donášení a slizounská úlisnost vůči nadřízeným nejsou vůbec výjimkou. Stejně tak jako chlapi snažící se využít svého postavení k dostání se do nějakých kalhotek. Špatně je oboje.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Slavko avatar 6.10.2015 20:43 Slavko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Strávil som viac ako 20 rokov v armáde, najprv česko-slovenskej (ľudovej), potom v slovenskej. Mali sme aj niekoľko žien, s väčšinou sa robilo dobre, ono totiž pri práci na pohlaví až tak nezáleží. No vždy sa našlo niekoľko takých, ktoré boli vysoko (alebo hlboko?) emancipované, ale pri prvej príležitosti vykrikovali, že si vyžadujú špeciálny prístup - veď oni sú predsa ženy.

    S obľubou som si od takých nechal dať prednosť napr. vo dverách - mal som vyššiu hodnosť ako všetky, a tak som sa dožadoval emancipácie ja (tzn. žiadne úľavy na základe pohlavia) - to potom vždy bolo čóro :-D

    Každopádne by ma zaujímalo, či uvedený dôvod odchodu je aj skutočným dôvodom...
    7.10.2015 16:14 tjasny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    imho to vypada, ze se dotycna chysta na materskou a chtela by nejakou pozici u ktere by mohla jen zvanit a nemuset se starat o kod
    7.10.2015 18:44 tacoberu | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Toto má název. Říká se tomu pomluva. A je to dost ubohý.
    7.10.2015 20:10 tjasny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Toto ma nazev. Rika se tomu nekonstruktivni kritika. A je to dost zdrzujici.
    Hans1024 avatar 7.10.2015 23:14 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Toto ma nazev. Rika se tomu trolling. A nema se to krmit... oh shit! :-D
    Veni, vidi, copi
    7.10.2015 09:27 kapo | skóre: 15 | blog: runtime
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Linus tento svůj přístup v jednom rozhovoru i zdůvodnil. Byl příliš sluníčkový na jednoho vývojáře, jehož práce se mu nelíbila už z principu. Dotyčnej na tom ale pořád pracoval. Snad přes rok. Nakonec mu Linus řekl, že prostě tohle nikdy nezačlení. A vývojář si potom ve velmi krátké době hodil. Vod té doby to říká natvrdo hned a nějaké výrazivo je tam taky proto, aby z toho bylo fakt jasné, že tohle ne. Jak psal někdo nahoře - aby se dotyčnej probudil.

    Přijde mi to lepší, než někoho vodit za nos, aby on měsíce pracoval na něčem, co stejně nemá šanci na začlenění.
    Why make things difficult, when it is possible to make them cryptic... - Aksel Peter Jorgensen
    7.10.2015 22:38 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Link?
    8.10.2015 11:49 kapo | skóre: 15 | blog: runtime
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Tak uz jsem to nasel: https://www.youtube.com/watch?v=MShbP3OpASA od 36 minuty. Otazka zaznela o par vterin drive.
    Why make things difficult, when it is possible to make them cryptic... - Aksel Peter Jorgensen
    9.10.2015 00:03 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Vida, tohle video jsem viděl, ale nikdy jsem si toho nevšiml. Thx.
    12.10.2015 18:42 JZD | skóre: 14 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Legendární video kde zaznělo "nVidia, fuck you", asi v 49:50.
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    9.10.2015 04:13 spratek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Říct něco přímo ("tohle se nikdy začleňovat nebude, jsem proti a budu to vetovat") se dá i bez sprosťáren, to je jen stupidní výmluva, resp. zavádějecí spojení dvou nesouvisejících věcí.
    9.10.2015 08:48 kapo | skóre: 15 | blog: runtime
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Jinými slovy prostě člověk musí být stále politicky korektní? Já nejsem typ člověka, který by hned nadával, žiju spíše v prostředí, kde nadávají a nechávají se unést spíš všichni okolo mne. Ale plně Linuse chápu. Částečně i proto, že jsem nějakou dobu působil "in charge" a musel řešit problémy ostatních. Pak zjistíte, že abyste byl efektivní, tak je to celkem dobrá cesta.

    Zkuste si přečíst v diskuzi zmíněné shrnutí celého příběhu. A potom o tom znovu popřemýšlejte. Linus se rozohňuje v drtivé většině případů oprávněně. A pokud šlápne vedle, tak to uzná a omluví se. Navíc v té diskuzi na obranu Linuse vystoupili i "oběti" jeho "řádění".

    Ukažte mi případ, kdy by Linus zjebal člověka, kterého "vidí" poprvé.

    A jeho celkem fajnovej citát: "Who is offended should be offended".
    Why make things difficult, when it is possible to make them cryptic... - Aksel Peter Jorgensen
    8.10.2015 14:30 peter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    Pekna diskuse. Kazda skupina at si urci interni pravidla komunikace sama. Vzhledem k tomu, ze tady asi je vyrazne vice privrzencu komunikacniho ramce, na ktery si Sarah stezuje, bylo by asi lepsi nevenovat jejim narkum prilisnou pozornost...

    Btw. tohle je divne v online svete - normalne by se vetsina ucastniku mistni diskuse s ni uplne odmitla na dane tema bavit, ale kdyz si nekde ublogne, diskutuje o tom pul sveta :-D
    8.10.2015 16:02 ehitd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sarah Sharp končí s vývojem Linuxu
    jezisi fork, nakoupit ruzove booky a udelat si komunitu podle gusta... ta kurna vo co de...

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.