abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 06:11 | Zajímavý článek

    Man Yue Mo z GitHub Security Lab se podrobně rozepsal o již opravené zranitelnosti CVE-2023-6241 v Arm Mali GPU umožňující získání roota na telefonu Pixel 8 s povoleným MTE (Memory Tagging Extension).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | IT novinky

    V San José probíhá vývojářská konference NVIDIA GTC 2024. CEO společnosti NVIDIA Jensen Huang měl dvouhodinovou keynote, ve které představil celou řadu novinek: NVIDIA Blackwell platform, NVIDIA NIM microservices, NVIDIA Omniverse Cloud APIs, Project GR00T, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Komunita

    Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy jednotlivých přednášek z letošního Installfestu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 13:33 | Pozvánky

    Od 21. do 23. března proběhnou Arduino Days 2024. Sledovat bude možné oficiální streamy. Zúčastnit se lze i lokálních akcí. V Česku jsou aktuálně registrovány dvě: v Praze na Matfyzu a v Poličce v městské knihovně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Pozvánky

    Letošní ročník konference LinuxDays se uskuteční o víkendu 12. a 13. října, opět se potkáme v pražských Dejvicích na FIT ČVUT. Také během letošního ročníku nás budou čekat desítky přednášek, workshopy, stánky a spousta doprovodného programu. Aktuální dění můžete sledovat na Twitteru, Facebooku nebo na Mastodonu, přidat se můžete také do telegramové diskusní skupiny.

    Petr Krčmář | Komentářů: 3
    včera 09:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 2.0.0 a krátce na to opravné verze 2.0.1 open source online editoru Etherpad (Wikipedie) umožňujícího společné úpravy v reálném čase.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:00 | IT novinky

    Elonem Muskem založena společnost xAI otevřela pod licencí Apache 2.0 svůj AI LLM model Grok-1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 00:44 | Nová verze

    Matematický software GNU Octave byl vydán ve verzi 9.1.0. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Nově je preferovaný grafický backend Qt a preferovaná verze Qt 6. V tomto vydání byly přepracovány funkce pro převod čísel z desítkové soustavy. Jako obvykle jsou zahrnuta také výkonnostní vylepšení a zlepšení kompatibility s Matlabem.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    17.3. 22:33 | Zajímavý článek

    Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu březnový souhrn novinek. Vypíchnout lze, že pracují na virtuálním asistentu PineVox a zatím bezejmenných sluchátkách na lícní kosti (bone conduction).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.3. 18:33 | Nová verze

    Hyprland, kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, je již dva roky starý. Při té příležitosti byla vydána verze 0.37.0 (a záhy opravná 0.37.1 řešící chybu ve vykreslování oken). Nově závisí na knihovně hyprcursor, která poskytuje škálovatelné kurzory myši.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 3
    Steam
     (25%)
     (28%)
     (13%)
     (10%)
     (25%)
    Celkem 310 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 11.3. 21:45
    Rozcestník

    SDDI (Software Developer Diversity and Inclusion), nový projekt Linux Foundation

    Neziskové technologické konsorcium Linux Foundation rozšířilo seznam svých oficiálních projektů. Nejnovějším projektem je SDDI (Software Developer Diversity and Inclusion), jehož cílem je rozšiřování diverzity a inkluze v softwarovém inženýrství.

    27.10.2020 07:00 | Ladislav Hagara | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    27.10.2020 08:08 adsfdasf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDDI (Software Developer Diversity and Inclusion), nový projekt Linux Foundation
    v socialnim inzenyrstvi? pokud se identifikuju jako pedofilni negr, mozna bych mohl dostat commit access do jadra ikdyz hovno umim, co vy na to? a taky jo, redirectuju svoje prispevky do jinych organizaci
    27.10.2020 08:14 zlopez
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDDI (Software Developer Diversity and Inclusion), nový projekt Linux Foundation
    Takze nove uz zalezi vic na barve pleti a genderu, popripade sexualni orientaci, nez na tom zda clovek neco umi? To to pujde s kvalitou pekne dolu.

    Jinak se mi libi jak tihle novodobi komuniste na jednu stranu hlasaji rovnost vsech a na druhou stranu zakladaji specialni organizace jen pro nekoho. I kdyz v tomhle se moc nelisi od tech starych.
    27.10.2020 08:19 anonymous
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDDI (Software Developer Diversity and Inclusion), nový projekt Linux Foundation
    Jsem trasgender negr, co se cítí jako malá holčička, ty se mi hodně líbí a ráda si s nima hraju. Kolik dostanu peněz od LF na Pinkie Linux ?
    27.10.2020 09:27 Ján Dráb | skóre: 4 | Banská Bystrica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDDI (Software Developer Diversity and Inclusion), nový projekt Linux Foundation
    A už je tu nazvracané :D prvé 3 príspevky od ľudí, čo sa nedokážu pod svoj názor ani podpísať a ani nerozumejú písanému textu. Odporúčam pozrieť si nejaké talky od kevlina henneyho a možno vám docvakne,že homogenita názorov pri vývoji softvéru nie je vždy to pravé orechové. Opäť tu ale chlapci nerozumejú tomu,že nik nebude pretláčať nekvalitný kód. Stačí slovo inkluzia a už im ide prasknúť žilka na čele :D
    Everything has room for improvement.
    27.10.2020 09:39 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDDI (Software Developer Diversity and Inclusion), nový projekt Linux Foundation
    Problem je, ze slova inkluzia a diverzita su uz tak sprofanovane roznymi psycho organizaciami, ze proste hned vyskoci v hlave cloveku cervena vlajka.
    AraxoN avatar 27.10.2020 10:06 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDDI (Software Developer Diversity and Inclusion), nový projekt Linux Foundation
    Tak napríklad zlopez môže mať niečo do seba, keď vraví, že "kvalita pôjde dole." Keď sa k veci začínajú brať ľudia nie na základe schopností ale podľa iných kritérií, ako inak to asi môže dopadnúť?
    Fluttershy, yay! avatar 2.11.2020 16:30 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDDI (Software Developer Diversity and Inclusion), nový projekt Linux Foundation
    Definuj „schopnosti“ jakožto měřitelnou metriku.

    Dále, pokud jsou schopnosti získané (vzděláním, zkušeností), pak rozšíření základny, ze které jde lidi brát, kumulativně vede k růstu schopností celku.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    xkucf03 avatar 2.11.2020 17:40 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Investice do nováčků, ekonomika projektu, tunelování, dary, zásluhy

    Tím „rozšířením základny“ můžeš přijít o stávající vývojáře (a v důsledku i o uživatele) a tím „schopnosti celku“ rapidně klesnou.

    Jak známo: deset dělníků nevykope studnu desetkrát rychleji.

    Když budeš dělat na projektu, kde nestíháš, a přidělí ti tam nováčka, tak ti to nijak nepomůže, naopak se situace ještě zhorší. I když dostaneš zkušeného kolegu, tak tě to zpomalí, protože sice má obecné technické znalosti a schopnosti, ale nezná daný produkt/projekt. Ten schopný kolega se zapracuje relativně rychle, takže ve výsledku může reálně pomoci. Ale než tam nabírat nováčky, to už je lepší projekt zrušit.

    U svobodného softwaru sice většinou nemáš (striktní) termíny a rozpočty a věci se zde moc nepřepočítávají na peníze, ale to neznamená, že by tu nějaká ekonomika nefungovala. Jen to jsou jiné jednotky: např. místo účetní ztráty v CZK stoupne znechucení a klesne ochota na projektu pracovat.

    I když budeš mít hypotézu, že v dlouhodobém horizontu se nezkušení nováčci vyplatí, tak je otázka jak zajistit, aby se ty přínosy skutečně dostavily a nezůstalo jen u nákladů. Aby se ti např. nestalo, že do někoho budeš investovat čas a budeš ho učit programovat – a on ve chvíli, kdy začne být trochu použitelný, odejde jinam (kde dostane třeba víc peněz nebo vůbec nějaké peníze).

    A když se na to podíváš z pohledu sponzora/dárce, který chtěl podpořit projekt XY (svobodný software), tak se jedná o jasný tunel – za ty darované peníze vyškolíš budoucí zaměstnance nějaké jiné firmy (často vyvíjející proprietární software) a projekt XY z toho nebude mít nic – ten akorát vyplýtvá čas a energii těch zkušenějších vývojářů. Přitom motivací k tomu daru bylo podpořit rozvoj XY a mít kvalitnější software, nové funkce nebo poděkovat původním vývojářům za jejich dosavadní práci – ale ani jedno z toho se nenaplní a darované peníze budou vytunelovány ve prospěch někoho třetího.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Fluttershy, yay! avatar 2.11.2020 17:44 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše meritokracie: merit + aristokracie
    Ignoroval jsi první krok: Definuj „schopnosti“ jakožto měřitelnou metriku.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    xkucf03 avatar 3.11.2020 11:33 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Investice do nováčků, ekonomika projektu, tunelování, dary, zásluhy

    Sám jsi tu pronesl několik tvrzení týkajících se „schopností“:

    Dále, pokud jsou (empiricky: ano, jsou) schopnosti získané (vzděláním, zkušeností), pak rozšíření základny, ze které jde lidi brát, kumulativně vede k růstu schopností celku.

    A tohle tvrdíš, aniž bys tu definici měl nebo aniž bys považoval význam toho slova za obecně dostatečně známý? Tvůj způsob diskuse se mi zdá poněkud nešťastným.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Fluttershy, yay! avatar 3.11.2020 13:10 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše meritokracie: merit + aristokracie
    Samozřejmě. Gramotný čtenář si všimne, že jde o tvrzení ve tvaru implikace. A čtenář obeznámený se současnou biologií, psychologií,… může pozorovat i její platnost ve skutečném světě. Příkladem budiž taková schopnost číst.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    27.10.2020 10:22 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDDI (Software Developer Diversity and Inclusion), nový projekt Linux Foundation
    Pracoval si nekdy v korporaci 'pred' a 'po' HR experimentu s diverzitou? Ja ano, a misto kolegu, kteri zhruba neco vi, tak mame negry, indy a cinany, kteri nechapou naprosty zaklady. Vynucena diverzita je skodliva.
    27.10.2020 10:45 zlopez
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDDI (Software Developer Diversity and Inclusion), nový projekt Linux Foundation
    Proti diverzite ani inkluzi nic nemam, pokud neni propagovana na ukor schopnosti a zrovna u Linux Foundation bych radeji videl projekt na podporu nadejnych studentu (bez ohledu na barvu pleti, gender a dalsi hovadiny) nez projekt zabyvajici se diverzitou a inkluzi.
    27.10.2020 11:28 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDDI (Software Developer Diversity and Inclusion), nový projekt Linux Foundation
    +1
    27.10.2020 10:35 TERF
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDDI (Software Developer Diversity and Inclusion), nový projekt Linux Foundation
    V diversitě je síla. Bílí jsou zlí. Na černých životech záleží.
    28.10.2020 18:50 Freud
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDDI (Software Developer Diversity and Inclusion), nový projekt Linux Foundation
    Každý chce zachovat svůj rod a rozmnožit se. Tedy pokud není úplně zdegenerovaný. Takže na černých životech přirozeně záleží černochům a na bílých bělochům. Žít vedle sebe v jednom státě pak logicky přináší problémy.
    27.10.2020 11:11 Tjtk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDDI (Software Developer Diversity and Inclusion), nový projekt Linux Foundation
    Na butch-trans-lesbians neni nic spatneho. Zlepsuji diversitu, zvysuji podil womex v IT a redukuji pay gap.

    I pro tip: v UK a dalsich zemich, si legalne muzete zmenit rasu, pokud konvertujete na Sikhism.
    27.10.2020 11:27 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDDI (Software Developer Diversity and Inclusion), nový projekt Linux Foundation
    Takhle vypadá diverzita a inkluze v praxi. Myslím, že toho už bylo dost.
    27.10.2020 12:11 MadCatX | skóre: 28 | blog: dev_urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDDI (Software Developer Diversity and Inclusion), nový projekt Linux Foundation
    Autoři většiny příspěvků pod touto zprávičkou by se měli poděkovat za to, že podobné programy vznikají, vznikat budou a bohužel jsou v určitě míře i potřeba.
    27.10.2020 12:22 GeorgeWH | skóre: 42
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDDI (Software Developer Diversity and Inclusion), nový projekt Linux Foundation
    Podakovat za co? A preco su potrebne?
    27.10.2020 12:46 MadCatX | skóre: 28 | blog: dev_urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDDI (Software Developer Diversity and Inclusion), nový projekt Linux Foundation
    Za to, že si sami přitápějí pod kotlíkem, kde se diverzita a inkluzivita vaří jako sprostá slova. Kdyby ty programy měly být fakt úplně k ničemu, nezvrhl by se tu téměř okamžitě shitstorm příspěvků o negrech, indech, transgender osobách, snahách o parodování BLM apod.
    27.10.2020 15:01 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDDI (Software Developer Diversity and Inclusion), nový projekt Linux Foundation
    +1.

    Osobně sice z těhle různejch inkluzivních programů nejsem nějak extra nadšenej, nicméně tyhle komentáře jsou odpad a ty lidi si neuvědomujou, že to pak vede právě přesně na posílení těhle iniciativ.

    Případně na to, že člověk, kterej třeba prozatim nemá na takovou iniciativu názor, když uvidí, jak se v diskusi banda idiotů ohání pojmama jako "negr" a podobně, tak si řekne "Aha, no zřejmě to potřeba je".
    27.10.2020 17:41 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDDI (Software Developer Diversity and Inclusion), nový projekt Linux Foundation
    Zeby narozdil od tebe meli ty lidi osobni zkusenosti? Me je totiz uplne uprdele jestli ten co sedi vedle me je presita lesba s pindourem, soustajici doma ovecky, pokud dela co se od nej ceka. Pokud ale na svym miste je jen a prave proto ze je to co je, tak naprosto souhlasim ze takovy toho pindoura klidne osobne urvu.

    A vopovaz se ty uchyle podivat na nejakou zenskou! Okazite dostanes 30 let za sexual harassment. Pokud by nahodou pak tvuj 3letej syn dal ve skolce nebo jeslich ... pusu nejaky holce, bude mit dosmrti zaznam za sexualni nasili.
    27.10.2020 18:00 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDDI (Software Developer Diversity and Inclusion), nový projekt Linux Foundation
    Jestli máš chuť řešit problém nekompetentního kolegy poškozením jeho pohlavních orgánů, tak je s tebou něco hodně špatně a nechtěl bych s tebou být ani na stejném patře, o kanceláři nemluvě.

    To už bych snad měl radši vedle sebe někoho nekompetentního, alespoň by mi nehrozilo, že se mi v záchvatu vzteku pokusí ublížit...
    27.10.2020 20:31 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDDI (Software Developer Diversity and Inclusion), nový projekt Linux Foundation
    Počítám, že to byla nadsázka (a jestli nemáš nulový sociální skill, tak bys to měl taky rozparsovat).

    Stále je libo obohacení? Ve Francii zabije muslim místního učitele a následně se v muslimských zemích demonstruje proti tomu, že Francouzům se tento zločin nelíbí a nejásají nad ním.
    Namísto odsouzení vraždy představiteli islámských zemí jejich lídři volají po bojkotu francouzského zboží a svolávání dalších protestů.
    Čečenskému mladíkovi stačila pro uříznutí hlavy kantora záminka, že třídě v rámci diskuze o svobodném projevu kantor ukazoval karikatury proroka Mohameda.
    Ani jeden z vůdců muslimských zemí však veřejně zabití francouzského učitele neodsoudil.
    Jasně, když si sem tyhle lidi nepustíme, tak riskujeme, že přijdeme o nějakou originální a přínosnou myšlenku nějakého muslimského či černošského inženýra. Ale podle mého to za to nestojí. Pokud mezi nimi nějaký slušný a schopný je, tak ať posílá patche po internetu, bavit se můžeme na videokonferencích a peníze mu pošleme třeba přes Bitcoiny nebo, jak bude chtít.
    Jendа avatar 27.10.2020 20:41 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDDI (Software Developer Diversity and Inclusion), nový projekt Linux Foundation
    Máš nějaké zákulisní informace (jak píšu níže, na webu jsem se o SDDI nic nedozvěděl), že toto nějak souvisí se SDDI?
    31.10.2020 13:15 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDDI (Software Developer Diversity and Inclusion), nový projekt Linux Foundation

    Tyto aktivity většinou podporují stejní lidé, kteří podporují příjem migrantů. Pak to dopadá takhle: Syrský islamista Abdullah Al H. H. zaútočil...:

    ...dvěma noži první říjnovou neděli ve 21.30 hod. v srdci Drážďan zezadu na dva turisty ze Severního Porýní-Vestfálska, protože se domníval, že tvoří pár.
    Třiapadesátiletý muž přežil pobodání s těžkými zraněními, 55letý zemřel krátce po krveprolití v drážďanské univerzitní klinice, když hluboko v jeho těle uvázla zlomená čepel.
    Už v březnu 2017 se Abdullah na chatu s islamistou ze Sýrie svěřil, že „musí dát za vyučenou některému z buzerantů, kterým se Německo klaní“. Příběh dokládá nejen trestuhodné selhání bezpečnostních složek, ale i jejich bezmoc.
    Mladý Syřan pochází z oblasti kolem Aleppa. Do Německa dorazil na sklonku října 2015, kdy vrcholil uprchlický podzim. V přijímacím středisku vyplnil do dotazníku, že je mu patnáct a že přichází sám, bez doprovodu. Migrační úředníci sice odhadli jeho věk na osmnáct, avšak dál se záležitostí už nezabývali.
    Úřady mu nakonec obnovily status uprchlíka a formálně ho vypověděly ze země, protože ho označily za hrozbu pro bezpečnost SRN.
    Abdullahu Al H. H. nařídila, aby do sedmi dní opustil Německo a dvacet let se do něho nevracel. Odposlech zachytil, že nad takovým příkazem se upřímně rozesmál
    Nic nenasvědčuje tomu, že by se věci změnily. Osvědčená, sehraná a vzájemně si nahrávající koalice – levicové strany, veřejnoprávní média a promigrační aktivisté – spustila okamžitě kampaň proti úpravě pravidel tak, aby umožnila vypovídat usvědčené zločince.

    Levičáci a SJW tu vytváří atmosféru strachu, ve které se lidé (dokonce i policisté, úředníci nebo politici) bojí zasáhnout proti prokazatelným zločincům. Zdravý rozum nad tím zůstává stát.

    Zajímavé také je, že Německo má velice přísné zákony, co se týče nožů a obecně zbraní, ale je jim to k ničemu, naopak je to spíš kontraproduktivní. Problém je totiž v migrantech, kterých má Německo např. ve srovnání s ČR (která ale nože neomezuje) víc. V Německu např. nesmíš mít nůž s pojistkou, který jde otevřít jednou rukou (tzn. skoro všechny dnes oblíbené a praktické kapesní nože). Taky nesmíš mít nůž na obranu nebo dokonce ani nůž, u kterého neprokážeš, že ho nezbytně potřebuješ. A další omezení. Ale je to k ničemu, protože zločince/migranty tyhle zákony stejně nezajímají a dopadne to pouze na zákona dbalé občany.

    1.11.2020 01:08 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDDI (Software Developer Diversity and Inclusion), nový projekt Linux Foundation
    Tyto aktivity většinou podporují stejní lidé, kteří podporují příjem migrantů.
    No a co, tak ať to třeba podporujou. Lidi, kteří podporují příjem migrantů, taky např. dýchaj kyslík, a taky to neznamená, že já mam přestat dýchat kyslík.
    27.10.2020 20:49 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SDDI (Software Developer Diversity and Inclusion), nový projekt Linux Foundation
    Počítám, že to byla nadsázka (a jestli nemáš nulový sociální skill, tak bys to měl taky rozparsovat).
    Jo, ale to nic nemění na tom, že bych s nim fakt pracovat nechtěl... Z toho to neustálý drama úplně odkapává.

    Souvislost zbytku komentáře se zprávičkou nevidim.
    xkucf03 avatar 27.10.2020 12:29 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Tzv. pozitivní diskriminace je zlo

    Nejsou potřeba. A naopak škodí – i těm, kterým mají údajně pomáhat.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    27.10.2020 12:32 zlopez
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. pozitivní diskriminace je zlo
    +1
    27.10.2020 12:46 MadCatX | skóre: 28 | blog: dev_urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. pozitivní diskriminace je zlo
    A to konkrétně jak?
    Josef Kufner avatar 27.10.2020 12:53 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. pozitivní diskriminace je zlo
    Protože takový "pomocný" program znamená, že slečna programátorka by to sama nezvládla a potřebuje pomoc. Takže jí to hází ještě další klacky pod nohy a ještě více jí to snižuje hodnotu v očích kolegů. (Toto je reálná zkušenost z ověřeného zdroje.)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    27.10.2020 15:06 Ptr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. pozitivní diskriminace je zlo
    Nebo (co je horší) se na kohokoliv z této skupiny bude a priori nahlížet jako na někoho, kdo se na svoje místo dostal jen kvůli splnění inkluzivních cílů HR a ne kvůli schopnostem.
    27.10.2020 16:01 MadCatX | skóre: 28 | blog: dev_urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. pozitivní diskriminace je zlo
    @Ptr i JK:

    S tím samozřejmě souhlasím a nezpochybňuji, že se to děje. Bohužel žijeme ve společnosti, kdy značná část "panů programátorů" se bude ve slovním spojení "slečna programátorka" soustředit na to, že je to ženská a to je prostě problém. Tyhle všemožné inkluzivní programy možná nejsou tou nejlepší cestou, jak situaci zlepšit ale IMHO i to trvalé bombardování těch zabedněnců, co se nedokáží oprostit od toho, že jejich kolega je primárně zrzavá slečna/obrýlený tajwanec/homosexuál/... s tím může trochu pohnout.
    27.10.2020 16:08 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. pozitivní diskriminace je zlo
    To si vazne tak zabednenej ze naprosto nevidis v cem je problem?
    27.10.2020 16:31 sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. pozitivní diskriminace je zlo
    Niektori ludia by si zrejme pri najmensej prosbe manazmentu aj odrezali gule len aby boli dost in. Silne mi pripominaju scifi poviedku od Lema kde sa pocitac co navrhoval modu zblaznil a samozrejme kazdy drzal hubu a krok napriek coraz sialenejsim veciam.
    Josef Kufner avatar 27.10.2020 17:00 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. pozitivní diskriminace je zlo
    To bych řekl, že je ten hlavní problém spolu s představou, že technika není pro holky. Ta představa však je zakořeněná všude možně, hlavně u starších příbuzných úplně mimo obor, a s tím nějak hnout jde jen těžko.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    27.10.2020 17:44 MadCatX | skóre: 28 | blog: dev_urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. pozitivní diskriminace je zlo
    V některých evropských státech převládal až do druhé poloviny 19. století názor, že škola není pro holky, což nám dnes přijde naprosto absurdní. Ti, co se to snažili změnit se často setkávali s podobným odporem jako soudobé inkluzivní programy. Ten problém se samozřejmě netýká jenom žen ale je docela tragické, že i více než 150 let poté, co ženy přestaly být považovány za axiomaticky hloupější v některých lidech pozůstatky tohoto myšlení pořád zůstávají.
    27.10.2020 18:18 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. pozitivní diskriminace je zlo
    Pokud sis soudruhu nestacil vsimout (a ne to osloveni vazne neni chyba) tak mimo jine i u nas byvaly casy, kdy zeny stavely domy (zednik) chodily do fabrik (svareci, soustruznici, ...), delaly u rysovacich prken (vsemozne projektovani cehokoli) ... protoze to po nich rezim chtel a vpodstate nemely na vyber. (a jasne nebylo tu bambilion skol co se na nich uci hovna jako social study)

    Kurva ... proc tam teda ty zensky uz nejsou? Jo aha, protoze to ve skutecnosti delat NECHTEJI!

    A jen par zhrzenejch a predevsim neschopnejch krav breci, ze jim nekdo slapnul na kuri oko a ze jim nechce za to hovno co umej platit.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    27.10.2020 19:48 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. pozitivní diskriminace je zlo
    Ženy nejsou "axionaticky hloupější", ale mají v průměru (!) jiné priority, předpoklady a nadání. O fyzických dispozicích ani nemluvě (opět v průměru - jsou i ženy kulturistky či bojovnice a muži chcípáci; klidně může existovat i skvělá vojačka nebo stavební dělnice či automechanička). Z toho přirozeně vyplývá, že jich v různých profesích bude různý podíl. Snažit se to zvrátit a procpat jich někam víc (a typicky jen do některých oborů) je zvrácené. Pokud konkrétní žena vybočuje z ženského průměru a pro danou práci se hodí, tak se tam prosadí na základě toho, co umí, a žádné kvóty k tomu nepotřebuje. Ty kvóty jí naopak škodí a zpochybňují její úspěchy a postavení.

    Schopným ženám tímto ubližujete. A těm neschopným pomáháte, ale jen dočasně - nikdo si jich nebude vážit a ony to časem uznají a odejdou (do té doby ale budou plýtvat svůj čas tady) nebo mají hroší kůži a budou se té pozice držet a svojí neschopností dál škodit ostatním.
    27.10.2020 20:26 MadCatX | skóre: 28 | blog: dev_urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. pozitivní diskriminace je zlo
    Předmětem diskuse ale přece nejsou jen ženy. Jsi ochotný tvrdit, že i černoši, asiaté, homoxsexuálové, goreani, ... jsou v průměru jinak disponovaní a proto se do některých oborů nehrnou? Smyslem těch inkluzivních programů vůbec není (nebo by aspoň nemělo být) násilně vecpat lidi na pozice, kde nemají co dělat ale snažit se, aby se v tom poměrně homogenním prostředí často nepříliš sociálně vybavených lidí necítili nepříjemně. Pokud si představíš, že průměrný IT office se sestává z účastníků tohoto vlákna, asi tě napadne, že bys tam jako člen některé z tech ostřelovaných menšin asi sedět nechtěl.
    Jendа avatar 27.10.2020 20:45 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. pozitivní diskriminace je zlo
    Jsi ochotný tvrdit, že i černoši, asiaté, homoxsexuálové, goreani, ... jsou v průměru jinak disponovaní a proto se do některých oborů nehrnou?
    Ano, proč by to tak nemohlo být? (neexistence bělochů mezi sprintery je taky konspirace?)
    Smyslem těch inkluzivních programů vůbec není (nebo by aspoň nemělo být) násilně vecpat lidi na pozice, kde nemají co dělat ale snažit se, aby se v tom poměrně homogenním prostředí často nepříliš sociálně vybavených lidí necítili nepříjemně.
    Já se s inkluzivním programem zatím IRL setkal jen jednou a o tomhle bohužel nebyl. Ale jak říkám, třeba to má SDDI vyřešené lépe.
    27.10.2020 21:03 MadCatX | skóre: 28 | blog: dev_urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. pozitivní diskriminace je zlo
    Jsi ochotný tvrdit, že i černoši, asiaté, homoxsexuálové, goreani, ... jsou v průměru jinak disponovaní a proto se do některých oborů nehrnou?
    Ano, proč by to tak nemohlo být? (neexistence bělochů mezi sprintery je taky konspirace?)
    Zrovna ty nezpochybnitelně existující biologické dispozice bych do toho moc netahal, protože se bavíme vesměs o oborech, kde se fyzická síla či výdrž nijak neuplatňují a pro spoustu skupin, kterých se SDDI & spol. týká vůbec neplatí.
    Smyslem těch inkluzivních programů vůbec není (nebo by aspoň nemělo být) násilně vecpat lidi na pozice, kde nemají co dělat ale snažit se, aby se v tom poměrně homogenním prostředí často nepříliš sociálně vybavených lidí necítili nepříjemně.
    Já se s inkluzivním programem zatím IRL setkal jen jednou a o tomhle bohužel nebyl. Ale jak říkám, třeba to má SDDI vyřešené lépe.
    Nepochybuji, že podobná zkušenost leckomu ty programy stigmatizovala na úroveň hnutí praštěných feministek. To ale neznamená, že každý takový program je implicitně špatně. Jak říkáš, doufám, že SDDI si kompetenci kandidátů ohlídá.
    Jendа avatar 27.10.2020 21:39 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. pozitivní diskriminace je zlo
    Zrovna ty nezpochybnitelně existující biologické dispozice bych do toho moc netahal, protože se bavíme vesměs o oborech, kde se fyzická síla či výdrž nijak neuplatňují a pro spoustu skupin, kterých se SDDI & spol. týká vůbec neplatí.
    A proč by stejným způsobem nemohl být odlišný i ten hardware v hlavě?
    homoxsexuálové
    Btw. tohle mě zaujalo. Jak by měla fungovat diskriminace homosexuálů, když u lidí sexuální orientaci nevíš, dokud ti to neřeknou? A je vůbec pravda, že je v IT méně homosexuálů? Homosexuály nemám jak spočítat (nemám důvod se s každým o tom bavit), ale anecdotal evidence je, že je v mém IT okolí strašně moc různých zvláštností jako fury, BDSM a tak.
    27.10.2020 22:48 MadCatX | skóre: 28 | blog: dev_urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. pozitivní diskriminace je zlo
    Zrovna ty nezpochybnitelně existující biologické dispozice bych do toho moc netahal, protože se bavíme vesměs o oborech, kde se fyzická síla či výdrž nijak neuplatňují a pro spoustu skupin, kterých se SDDI & spol. týká vůbec neplatí.
    A proč by stejným způsobem nemohl být odlišný i ten hardware v hlavě?
    V principu mohl ale neviděl jsem žádná data, co by něco podobného naznačovala. I ty biologicky (či chceš-li geneticky) dané rozdíly nejsou zas tak dramatické; viz kralykův příspěvěk níže. Moje zkušenost z praxe přírodovědných oborů říká, že minimálně podíl mužů vs. žen s vysokými akademickými a odbornými hodnostmi je zhruba 50/50. Fakt pochybuju, že když vzorek rozšíříme o černochy, hispánce, araby a dál, bude variabilita významně vyšší.
    homoxsexuálové
    Btw. tohle mě zaujalo. Jak by měla fungovat diskriminace homosexuálů, když u lidí sexuální orientaci nevíš, dokud ti to neřeknou? A je vůbec pravda, že je v IT méně homosexuálů? Homosexuály nemám jak spočítat (nemám důvod se s každým o tom bavit), ale anecdotal evidence je, že je v mém IT okolí strašně moc různých zvláštností jako fury, BDSM a tak.
    Záleží, co všechno zařadíš pod pojem diskriminace. Představ si třeba kolektiv lidí, jejichž běžná konverzace u kávovaru vypadá jako "Už mě zasejc volal ten buzerant z XYZ, že se nemůže připojit k databázi." Možná to není diskriminace v pravém slova smyslu ale kdybych byl gay, asi by mi podobně "nevinné" výrazivo začalo po čase vadit.
    27.10.2020 21:52 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. pozitivní diskriminace je zlo
    neexistence bělochů mezi sprintery je taky konspirace?
    Je to možné ;-) Nevim jak sprinteři, ale třeba co se týče přespolních běhů, četl jsem před několika lety knížku od člověka, co tam s nima strávil nějakej čas tréninkem. Jeho takeaway byl, že:
    • Biologické důvody moc nebyly nalezeny nebo byla evidence slabá.
    • Běžec tam u nich leje masivně velký procento času do tréninku (víc než i profi běžci 1. světa).
    • Tohle tam dělá velké procento lidí (mají incentive, často to je cesta z chudoby pro minimálně příbuzenstvo toho člověka, někdy i celou vesnici).
    • Z takovýhohle poolu velkého množství masivně natrénovaných lidí se kvalifikačníma závodama vyberou ti nejlepší, kteří pak závodí v 1. světě.
    Ale jak říkám, tohle se týkalo maratonců, nevim, jestli sprint je v tomhle nějak jiný.
    27.10.2020 18:05 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. pozitivní diskriminace je zlo
    Jasne, to jak je technika pro holky je prece videt ... na tom kolik se jich tem technickym oborum venuje ... lol. Jo aha, on jim v tom nekdo brani ... ale kdo sakra? To je zajimavy, ja mel naopak pocit, ze kdyz se nahodou nejaka na ty technice objevila, tak spis byla vseobecne obletovana jako ta jedina ruzicka uprostred mocalu. Rozhodne si nemohla stezovat, ze by na ni nekdo byl zlej. 400 = jedna paralelka na FELu = presne 2 holky. Obe sly na tu skolu jen a pouze proto, aby mely papir, ve skutecnosti chtely jit jinam ale nevzali je. Obema vsichni ti kluci kolem pomahali (=delali to za ne) s naprosto vsim.

    Podotykam, ze znam nekolik ITcek, a jsou naprosto vpohode. Delaji co je bavi. A prekvapive velice ocenuji, ze se k nim chovam jako k zenam, a ne jako k muzkym, asi jsou divny.

    Jinak kdyz sme u toho, tak ja souhlasim

    1) naprosto nepripada v uvahu, ze by zena jako mela zvedat jen 30kg bremena, kdyz muz muze zvedat 50kg. At ty zensky tech 50kg zvedaj taky! Diskriminace !!!!! a to dokonce v zakone !!!

    2) v ramci volani po kvotach, souhlasim, je treba aby v dolech faralo 50% zen

    3) je treba aby v armadnich bojovych jednotkach bylo take 50% zen, samozrejme s tim, ze budou na zadech nosit stejnych 30kg jako muzi, a pochopitelne naprosto vppohode si hodi pres rameno a z bojiste odnesou sveho raneneho (90kg) kolegu.

    Vis jaka je realita soudruhu? Dohledej si to, existuje stat, ktery v ramci toho zrovnopravnovani ty zensky (ktery to samy chtely) do ty armady poslal. A armada rekla OK, pokud splni presne stejne podminky. A vis jak to dopadlo? Mno zatimco u (dobrovolne) se hlasicich muzu pres uvodni testy proslo cca 30%, u tech zen cca 5%. Kdyz pak doslo na vlastni sluzbu, tak zensky mely pocit, ze kdyz maj svy dny, tak armada vyvesi prapor, a prestane valcit (= zacly pozadovat ulevy ze sluzby).

    Podotykam, ze to melo jeste dalsi okolostoicnosti, napriklad armada (naprosto logicky) prohlasila, ze rozhodne nebude resit zadnou dalsi logistiku navic, takze vse, vcetne sprch atd je spolecne.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    Josef Kufner avatar 27.10.2020 18:50 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. pozitivní diskriminace je zlo
    Trochu jsi to naťuknul. – Jo, slečny mají jiné potřeby, líbí se jim jiné věci a přemýšlí trochu jinak. Mnoho technických oborů, obzvlášť v IT, dělají muži a dělají je podle sebe tak, jak si myslí, že by jim to vyhovovalo. To je celkem prirozené chování. Pak jsou ale technické obory, které jsou vyloženě dívčí, například architektura a chemie. Osobně si myslím, že by to chtělo udělat či upravit některé obory tak, aby se slečnám líbily. Namísto zvýhodňování jen upravit prostředí nebo jeho část tak, aby vyhovovalo a lákalo.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    27.10.2020 20:03 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. pozitivní diskriminace je zlo
    Ze se pro ne zavedly gender studies ti nestaci?
    Josef Kufner avatar 27.10.2020 20:58 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. pozitivní diskriminace je zlo
    Tak bavíme se o studentech a studentkách technických oborů, nikoliv o psychických poruchách.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Fluttershy, yay! avatar 2.11.2020 16:37 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše wtf
    psychických poruchách
    Konkrétně?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    3.11.2020 10:40 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: wtf
    Asi ma na mysli tezke pripady feminismu, socialismu a marxismu.
    Fluttershy, yay! avatar 3.11.2020 11:10 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: wtf
    Nějak to nemůžu v ICD-10 (ani DSM) najít.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    3.11.2020 13:37 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: wtf
    Spatne hledas: Other infectious diseases (B99-B99) a F22.9 Persistent delusional disorder, unspecified.
    Fluttershy, yay! avatar 3.11.2020 13:56 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: wtf
    Neptal jsem se, čím trpíš ty (kromě alkoholismu).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    27.10.2020 20:40 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. pozitivní diskriminace je zlo
    Nejsem ten typ člověka, co by tvrdil, že mezi chlapama a ženskejma nejsou vůbec žádný rozdíly, ale IMO tvrdit, že ženský se nehodí na technický obory je bullshit na úrovni "holky si maj hrát s panenkama".

    To, že ženský nejsou na mnoha technických oborech je prostě kulturní nános. (Což neznamená, že je lehký s tim něco udělat.)
    Kdyz pak doslo na vlastni sluzbu, tak zensky mely pocit, ze kdyz maj svy dny, tak armada vyvesi prapor, a prestane valcit (= zacly pozadovat ulevy ze sluzby).
    ... říká někdo, kdo má stálou emocionální úroveň komentářů zhruba na úrovni ženské s akutním PMS a není schopen se psychicky vyrovnat s CAPTCHou.
    27.10.2020 20:49 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. pozitivní diskriminace je zlo
    Vetsinou nehodi, protoze je to proste nebavi.
    Kdo si hraje s panenakami a kdo s auticky, je videt uz ve skolce ty kulturni nanose.
    27.10.2020 21:10 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. pozitivní diskriminace je zlo
    Kdo si hraje s panenakami a kdo s auticky, je videt uz ve skolce ty kulturni nanose.
    No jasně, úplně jsem si představil typickou školku. Sterilní prostředí a pod palcem to má paní učitelka, která holkám rozdá panenky a klukům auta, protože tak to přece má být. Podívej se někdy, jak to funguje v trochu přirozenějším prostředí, třeba v lesní školce.

    Jinej příklad: Každé léto se účastnim jedné nebo několika akcí zaměřených na středověk, na kterých figuruje velké množství řemesel od práce se dřevem přes tvorby šperků ze skla až po práci s mědí, kůží a kovárna.

    Moje pozorování po 5 letech zkušeností s těmito akcemi:
    • Zájem holek o ""chlapské"" práce, specielně o kovárnu, není o nic menší než u chlapů.
    • Baví je to minimálně stejně jako chlapy.
    • Jde jim to v průměru zhruba podobně dobře.
    • Nejsou to žádný mužatky nebo něco takovýho, jsou to úplně normální holky/ženský.
    • Zájem chlapů o ""ženské"" práce jako je tkaní nebo šítí není o nic menší než u ženskejch - ono totiž to je také poměrně technická práce, kterou udělat dobře není snadný.
    • Na těchto akcích neexistuje disrespekt k chlapovi vykonávajícímu ""ženskou"" práci nebo obráceně, a není to daný nějakým sluníčkovým nastavením nebo nějakou tlačenkou - takhle to je samo od sebe. Ty lidi to takhle dělají prostě protože je to baví.
    Stačí k tomu prostě jen to, že tam není ten předpoklad nějakýho rozdělení, že každej může dělat jakoukoli z těch prací.
    Josef Kufner avatar 27.10.2020 21:18 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. pozitivní diskriminace je zlo
    Na druhou stranu ty panenky jsou průprava na mateřství. Ono to úplně mimo není, ale nesmí se to vynucovat a přehánět.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Jendа avatar 27.10.2020 22:21 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. pozitivní diskriminace je zlo
    Tak mateřství (kromě kojení) je taky sociální konstrukt, ne?
    28.10.2020 10:59 MadCatX | skóre: 28 | blog: dev_urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. pozitivní diskriminace je zlo
    Historicky ano ale skutečně potřebujeme v 21. století připravovat holky na mateřství tak, že je necháme hrát si s nerozbitnými plastovými odlitky ve tvaru novorozeněte?
    29.10.2020 07:37 dsgfdsfg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. pozitivní diskriminace je zlo
    Ja sem si myslel, ze pedofilie je domenou opravdu extremnich neolevicaku...
    27.10.2020 22:02 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. pozitivní diskriminace je zlo
    Ja ti prozradim, ze je nezajima kovarna, ale kovar.
    27.10.2020 22:34 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. pozitivní diskriminace je zlo
    Ja ti prozradim, ze je nezajima kovarna, ale kovar.
    Kudos, našel sis dobrej způsob, jak to shodit - tohle se nedá objektivně vyvrátit.

    Když budu následovat tvou logiku - na lukostřelbu tam máme instruktorku, a docela pěknou - můžeme tedy říct, že chlapi, co se tam učí střílet z luku, maj ve skutečnosti nějakou lukostřelbu u zadku a jde jim jen o instruktorku?
    28.10.2020 14:04 Freud
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. pozitivní diskriminace je zlo
    Ano, chtějí s ní obcovat. Tebe to překvapuje?
    28.10.2020 16:00 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. pozitivní diskriminace je zlo
    Ne, vůbec ne, jsem rád, že jsme si vyvětlili, že chlapi se na lukostřelbu nehodí.
    28.10.2020 18:46 Freud
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. pozitivní diskriminace je zlo
    Proč by se na ni měli hodit nebo nehodit? Když to hodně zjednoduším, tak se řídí svými pudy a chtějí se rozmnožit.
    27.10.2020 21:57 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. pozitivní diskriminace je zlo
    To je zajimavy, ja mel naopak pocit, ze kdyz se nahodou nejaka na ty technice objevila, tak spis byla vseobecne obletovana jako ta jedina ruzicka uprostred mocalu.
    Rofl. To je hezkej eufemismus pro pět let na ní slintá banda nadrženejch nerdů a nemá spolužačku na pokec.

    Se pak člověk fakt diví, že do toho ty holky nejdou, taková idyla :-D
    27.10.2020 20:05 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. pozitivní diskriminace je zlo
    Dneska (nejen) mládež tráví u obrazovek podstatnou část dne. Mají tam dost soukromí a příbuzní zpravidla neví, co tam dělají. Většina jich tam hraje přitroublé hry, chatuje a sleduje exkrementy na YouTubu. Ta holka fakt nemusí povídat své "staromódní babičce", že se místo těchto blbostí učí programovat nebo se jinak vzdělává v jiném technickém oboru. Tím si udělá nějaký základ a pak prostě půjde na technickou školu. Nakonec budou všichni rádi, že se u té obrazovky vzdělávala místo toho, aby si fotila pipinu a posílala ji nějakým strejdům z internetu jako její vrstevnice.

    IT má naprosto minimální vstupní bariéru - na rozdíl od fyziky, chemie, strojního inženýrství atd. nepotřebuješ žádnou laborku nebo dílnu - stačí ti ten počítač s internetem, který máš tak jako tak. Máš tu zadarmo všemožné kurzy, články, zdrojáky... stačí chtít.
    Josef Kufner avatar 27.10.2020 21:09 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. pozitivní diskriminace je zlo
    A ta staromódní babička nebo i rodiče, do ní budou hučet, ať jde dělat něco pořádného a nečumí furt do toho počítače. Předchozí generace většinou vůbec netuší, která bije a v jejich očích to prostě nedává smysl. To může být docela velká překážka při výběru střední či vysoké školy, kterou si ani nemusí uvědomit. Teprve ta generace, která vyrůstala s počítači a teď má děti, toto prolomí, ale to je záležitost tak poslední dekády a ty děti jsou ještě pořád děti.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    29.10.2020 07:38 asd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. pozitivní diskriminace je zlo
    > A ta staromódní babička nebo i rodiče, do ní budou hučet, ať jde dělat něco pořádného a nečumí furt do toho počítače.

    Tohle je naprosto stejny i pro kluky.
    27.10.2020 13:13 aaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. pozitivní diskriminace je zlo
    Kdyz potrebuju cokoliv resit at uz v praci nebo na urade nebo kdekoliv jinde, hledam primarne bilyho muze, protoze uz automaticky predpokladam na zaklade zkusenosti, ze ti ostatni jsou tam kvuli necemu jinymu nez jejich schopnostem. Vyjimky me mrzi, ale tento problem jsem nezpusobil. Neziju uz v CR, kde to byla ve skutecnosti parada oproti situaci tady.
    Jendа avatar 27.10.2020 20:05 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tzv. pozitivní diskriminace je zlo
    Bych čekal, že to způsobí, že bude při vybírání na nějaké řadit ne pouze podle schopností (a finančních požadavků :), ale i podle jiných kritérií, a tak bude výsledek z inženýrského hlediska horší. Ale třeba to SDDI plánuje dělat tak, aby se tohle nestalo -- nedokážu posoudit, na té stránce je napsaná jedna věta a More information about SDDI will be available soon.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.