abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 02:22 | Zajímavý projekt

Na Humble Bundle lze v rámci akce Humble Book Bundle: Linux Geek by No Starch Press zakoupit elektronické knihy věnované operačnímu systému Linux a open source softwaru od nakladatelství No Starch Press a navíc podpořit charitu. Za 1 dolar a více lze zakoupit 6 elektronických knih, za 8 dolarů a více dalších 6 elektronických knih, za 15 dolarů a více dalších 5 elektronických knih a za 30 dolarů a více další elektronickou knihu navíc.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 01:33 | Komunita

Patrick Volkerding oznámil před pětadvaceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.

Ladislav Hagara | Komentářů: 9
včera 17:33 | Zajímavý projekt

Na Indiegogo byla spuštěna kampaň na jednodeskový počítač Renegade Elite. Měl by být 4x výkonnější než Raspberry Pi 3 Model B+. Vlastnit jej lze již v září. Aktuální cena je 99 dolarů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
včera 12:44 | Komunita

Od 7. do 10. června proběhla v Berlíně Linux Audio Conference 2018. Na programu byla řada zajímavých přednášek, seminářů a vystoupení. Videozáznamy lze zhlédnout na media.ccc.de.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 09:44 | Pozvánky

Červencový pražský sraz spolku OpenAlt se koná již tento čtvrtek – 19. 7. 2018 od 18:00 v Kavárně Ideál (Sázavská 30, Praha), kde máme rezervovaný salonek. Tentokrát bude přednáška na téma: automatizační nástroj Ansible, kterou si připravil Martin Vicián.

xkucf03 | Komentářů: 0
14.7. 22:44 | Nová verze

Bylo oznámeno vydání KDE Frameworks 5.48.0, tj. nové verze aktuálně 72 knihoven rozšířujících multiplatformní framework Qt. Řešena je mimo jiné bezpečnostní chyba CVE-2018-10361 v KTextEditoru zneužitelná k lokální eskalaci práv. Knihovny KDE Frameworks jsou dnes využívány nejenom KDE Plasmou a KDE Aplikacemi.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
14.7. 20:11 | Nová verze

Byl vydán Debian 9.5, tj. pátá opravná verze Debianu 9 s kódovým názvem Stretch. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Předchozí instalační média Debianu 9 Stretch lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

Ladislav Hagara | Komentářů: 14
13.7. 23:55 | Komunita

V Národní technické knihovně (NTK) je 150 nových počítačů s operačním systémem Linux, konkrétně s linuxovou distribucí Fedora. Do konce prázdnin si na nich lze zahrát počítačovou hru Factorio (Wikipedie). V pondělí 23. 7. proběhne LAN party s vývojáři této hry.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
13.7. 17:33 | Zajímavý software

Fanatical (Wikipedie) má ve slevě řadu počítačových her běžících také na Linuxu. Balíček her Fanatical Strategy Bundle lze koupit za 1,99 eur.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
13.7. 11:44 | Zajímavý software

Byla vydána počítačová hra Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War běžící také na Linuxu. Koupit ji lze na GOG, Humble Store i na Steamu. Videoukázka na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Jak čtete delší texty z webových stránek?
 (77%)
 (20%)
 (5%)
 (7%)
 (2%)
 (10%)
Celkem 355 hlasů
 Komentářů: 40, poslední 29.6. 10:21
    Rozcestník

    StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment

    Společnost Blizzard Entertainment zveřejnila StarCraft II API, tj. aplikační rozhraní k počítačové hře StarCraft II. Současně vydala linuxového klienta (knihovna, protokol) a ve spolupráci s DeepMind také PySC2, tj. součást prostředí SC2LE (StarCraft II Learning Environment) určeného pro podporu výzkumu strojového učení. Podrobnosti na blogu DeepMindu a v odborném článku (pdf). Diskuse na StarCraft II API fóru.

    11.8.2017 06:00 | Ladislav Hagara | Zajímavý software


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Fluttershy, yay! avatar 11.8.2017 10:25 Fluttershy, yay! | skóre: 82 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    11.8.2017 20:12 radek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Už za 3 dny výjde starcraft!!!
    12.8.2017 08:43 Peter Golis | skóre: 56 | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Omyl, to vyjde Duke Nuken Forever.
    12.8.2017 16:54 Kate | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Znovu?
    12.8.2017 17:25 Peter Golis | skóre: 56 | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Yop. A to len po 15 rokoch čakania.
    Grunt avatar 14.8.2017 12:40 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Nemůžu si pomoct, ale tak trochu mi to přijde jako tvůrčí krize když se nadšeně očekávají remasterované verze starých her. Copak všechno dobré co šlo napsat bylo napsáno v devadesátých letech?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    14.8.2017 13:31 Kate | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Ani ne, je spousta skvělých nových her. Tohle je spíš možnost jak umožnit „pamětníkům“ zahrát si znovu ty staré hry. (a abych se přiznala, v některých případech mi to dá šanci konečně za ně zaplatit… Před 20 lety jsem se na to holt dívala krapet jinak :D)

    Ono třeba zkusit si dnes zahrát původní Baldur's Gate na FullHD monitoru je docela utrpení. To co vypadalo slušně na 15" CRT v 1024x768 je nekoukatelné :) Navíc je některé ty hry trochu problém rozběhat.
    Fluttershy, yay! avatar 14.8.2017 13:57 Fluttershy, yay! | skóre: 82 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Spíš odvětví dospělo a je jasné, jak ze spotřebitelů vytřískat co nejvíc peněz. V případě strategií a cRPG to spočívá v recyklaci starých titulů, protože nové se nevyplatí (průměrný hráč je na ně moc nesoustředěný nebo hůř hloupý, ostatně viz úroveň gramotnosti v populaci).
    14.8.2017 14:01 Kate | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    V oblasti strategií i cRPG nové tituly vznikají. A jsem asi tak stejně ráda za Pillars of Eternity, Wasteland, Shadowrun, Torment: Tides of Numenera, jako za možnost konečně dohrát Planescape Torment a nemuset u toho laborovat s hires mody.

    Ale jasně, jde i o to znovu vytřískat peníze z mladších hráčů nebo v mnoha případech znovu peníze z hráčů co si to kdysi koupili. Co se dá dělat.
    Fluttershy, yay! avatar 14.8.2017 14:10 Fluttershy, yay! | skóre: 82 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Pillars of Eternity, Wasteland, Shadowrun, Torment: Tides of Numenera

    Recyklace financovaná z kapsy nostalgiků, v podstatě jak jsem psal. Patnáct let zpátky takových her vycházelo dvanáct do tuctu ročně.

    14.8.2017 14:55 Kate | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    A opravdu dobrých jich bylo tak nějak podobné množství :)
    14.8.2017 14:56 Kate | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    BTW, co by podle tebe měla nová hra splňovat aby to nebyla recyklace?
    Fluttershy, yay! avatar 14.8.2017 15:48 Fluttershy, yay! | skóre: 82 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    U toho, co vychází, je šablona jasná: vezmeme 15-30 let starý titul a uděláme remaster/pokračovaní/… Bez nového přístupu, nových mechanismů aj.

    U tahových her jde uhladit rozhraní – u realtime tak moc ne, protože je to součást mechanismů kolem micromanagementu; taky jde rozhraní dojebat, např. zbytečný přechod do 3D (což sice šetří náklady na grafiky, ale hůř stárne a může zhoršovat navigaci ve hře).

    S mechanismy je ten problém, že drtivá většina her degeneruje ve spreadsheet simulator. Skill ceiling se zvyšuje přidáním více proměnných (4X strategie, duh). Třeba RTS kolem toho roku 2000 experimentovaly s překopáním celého modelu (viz klasické kopie Duny 2 versus SC:BW, TA, Z aj.); v tomhle byl zajímavý naposledy asi Project Atlas (RIP) nebo Ashes of Singularity (což moc nevyšlo).

    A pak jsou hry, ve kterých jsou mechanismy podružné. cRPG jsou de facto visual novels s balastem okolo. Pak záleží na literární kvalitě obsahu a world buildingu. To je bída nebo uspěchané (viz konce her od Obsidianu). World building jde od Morrowindu z kopce (procedurálně generovaný otevřený svět, duh). Pokrok v AI naprosto marginální (a co jsem četl o nějakých experimentech, většina hráčů o rozumnou AI namísto tupého skriptování nemá zájem).

    Divím se, že není víc lidí jako Jeff Vogel, kteří by psali celkem slušné věci na vlastní pěst.
    Grunt avatar 14.8.2017 17:40 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Já souhlasím s Kolíbáčem. Buď jsou to rebooty nesmrtelných sérií (Doom, Tomb Raider,…) nebo rovnou jejich remastery (z hlavy mě napadá Black Mesa). To dřív prostě neexistovalo. Ani nemohlo. Nikdo by to nekoupil. Naprostou hlavičku tomu nasadil Infinity Ward. Nikdo nechce jejich sr***í, bum remaster a rovnou restart. To je jistota. Přitom Doom z třiadevadesátého žije v podstatě dodnes.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    14.8.2017 17:52 Kate | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Z těch RPG co jsem vyjmenovala byl pokračovatel slavné hry v podstatě jen Wasteland, s primhouřením obou očí Torment.
    Grunt avatar 14.8.2017 18:48 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Z těch RPG co jsem vyjmenovala
    Hmmm. I feel really old…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    ⧠ A = 0 avatar 15.8.2017 06:28 ⧠ A = 0 | skóre: 8 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Hehe, to sedí. Hry mnou hrané v posledních cca dvou, třech letech: Deus Ex Starcraft Heroes of Might and Magic 3 Master of Orion II

    Samé devadesátky. A mám chuť si zahrát někdy druhý a třetí díl Das schwarze Auge.
    Nevolte zmrdy.
    Grunt avatar 15.8.2017 08:15 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Já teda Star Trail moc nemusel.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    15.8.2017 08:55 Kate | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Schwarze Auge neznám, ale z německých RPG byl docela fajn Drakensang :)
    Grunt avatar 15.8.2017 09:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    To je jedna a ta samá série (dřív to mělo poangličtěný název Realms of Arkania) a zrovna Drakensang ač není úplně nejhorší se dá s RoA dost těžko srovnávat.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    15.8.2017 09:51 Kate | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Aha, vůbec mi nedošlo že je to stejná série :) RoA byl super, pravda :)
    Josef Kufner avatar 15.8.2017 12:37 Josef Kufner | skóre: 68
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Zrovna StarCraft je prakticky korejský národní sport a jedna z nejúspěšnějších her v historii, takže u něj remasterovaná verze bez změn ve hře samotné dává smysl. Navíc se v tom dodnes hrajou turnaje (i v jedničce, nejen ve dvojce, i když ta má jasně navrch), kde to vyšší rozlišení přijde divákům vhod.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    15.8.2017 15:19 trekker.dk | skóre: 71
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Zrovna StarCraft je prakticky korejský národní sport
    Otázka je, jak dlouho ještě - pokud vím, organizované týmy od SC daly ruce pryč...
    Quando omni flunkus moritati
    Fluttershy, yay! avatar 15.8.2017 15:26 Fluttershy, yay! | skóre: 82 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Nijak dlouho, SC je v tomhle ohledu už „mrtvý“. Důvod? Match fixing.
    15.8.2017 15:55 trekker.dk | skóre: 71
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Nijak dlouho, SC je v tomhle ohledu už „mrtvý“
    No, trocha realismu by neškodila.
    Quando omni flunkus moritati
    Fluttershy, yay! avatar 15.8.2017 16:27 Fluttershy, yay! | skóre: 82 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    To je jednoduché, profesionální hráči mimo naprostou špičku se už SC neuživí, hráčská základna se zmenšuje. To souvisí s dlouhodobým přístupem Blizzardu a vůbec náročností hry samotné, takže popularita vůči dotě/lol klesá, ale zároveň jde dolů v absolutních číslech. Nemám po ruce původní článek, ale v Koreji šla sledovanost rapidně dolů právě kvůli onomu skandálu.

    Pomáhá podívat se na čísla třeba z e-Sports Earnings.
    Fluttershy, yay! avatar 15.8.2017 16:44 Fluttershy, yay! | skóre: 82 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Ostatně, KeSPA na podzim zrušila StarCraft ProLeague.
    16.8.2017 00:28 trekker.dk | skóre: 71
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Aha, takže jsme se z "mrtvý" posunuli k poklesu zájmu, to už je realističtější.
    Quando omni flunkus moritati
    Fluttershy, yay! avatar 16.8.2017 00:50 Fluttershy, yay! | skóre: 82 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment

    Pak už to asi není

    prakticky korejský národní sport
    16.8.2017 12:07 trekker.dk | skóre: 71
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Takže nejdřív tvrdíte, že "nijak dlouho". Teď, že "už asi není". To byl teda strmý pád, stačil jeden den. Ovšem má to asi tak stejnou logiku, jako tvrdit, že český národní sport už není hokej, protože o něco klesla sledovanost.
    Quando omni flunkus moritati
    Fluttershy, yay! avatar 16.8.2017 12:55 Fluttershy, yay! | skóre: 82 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment

    Josef Kufner: „StarCraft je prakticky korejský národní sport“
    trekker.dk: „Otázka je, jak dlouho ještě“
    já: „Nijak dlouho“

    Jinými slovy tvrdím, že už se stalo (což gramotný čtenář z kontextu pochopí), že StarCraft už není korejský národní sport. Řekněme, že to vůbec někdy byl národní sport (aspoň SC:BW v letech cca 2002-2012 imho byl).

    Znovu: proč tvrdím, že už to není národní sport? Protože se drasticky zmenšuje hráčská základna, organizace se od něj distancují, soutěže končí a sledovanost jde dolů – a jedním ze zásadních důvodů je, že veřejnost ztratila důvěru v profesionální hráče, když i naprostá špička fixlovala, což je v dané kultuře společenská sebevražda. Zvlášť u něčeho, co má tradici toliko asi 15 let a nikoliv staletí. Pokles na polovinu během pár let je brutální.

    Přežívá StarCraft? Ano, přežívá, ale na podobné úrovni jako WarCraft 3. Proto uvozovky u „mrtvý“ (hint: nadsázka).

    Pozornost se přesunula k MOBA. Nebudu tvrdit, že národní sport je teď nějaký jiný konkrétní produkt, nýbrž spíš e-sport v daném pojetí jako takový.

    16.8.2017 14:52 trekker.dk | skóre: 71
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    "Nijak dlouho" opravdu neznamená "už není", to prostě neukecáte.

    Polovina ze spousty lidí je furt dost na to, aby slovo "mrtvý" bylo přehnané a nerealistické bez ohledu na to, kolik uvozovek a hintnadsázek kolem toho nastrkáte.

    Srovnávat SC2 a W3, že jsou na podobné úrovni, je už úplně mimo mísu.
    Quando omni flunkus moritati
    Fluttershy, yay! avatar 16.8.2017 15:27 Fluttershy, yay! | skóre: 82 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    "Nijak dlouho" opravdu neznamená "už není", to prostě neukecáte.

    Jak X? Nijak. Výklad „nijak“ jako „neurčitě“ je až sekundární, popř. hovorový.

    Srovnávat SC2 a W3, že jsou na podobné úrovni, je už úplně mimo mísu.

    Není. hint: Čína

    16.8.2017 15:34 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Jak X? Nijak. Výklad „nijak“ jako „neurčitě“ je až sekundární, popř. hovorový.
    Nj, ale zabil jsi to tím „dlouho“. V podstatě bys na otázku „Jak dlouho ještě bude?“ odpověděl „Už dlouho není.“, podle toho tvého výkladu. Ale jsem si dost jistý, že „Nijak dlouho.“ se takto přeložit nedá.
    Fluttershy, yay! avatar 16.8.2017 15:40 Fluttershy, yay! | skóre: 82 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Nevím, kdes k tomu přišel, a žádný ze slovníků, které mám při ruce, o ničem takovém nehovoří.
    16.8.2017 16:26 trekker.dk | skóre: 71
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Měl jsem napsat, že to neukecáte, i když se o to určitě budete pokoušet.
    Quando omni flunkus moritati
    16.8.2017 18:07 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    „Jak dlouho ještě bude pršet? – Nijak dlouho.“

    Výklad: Už nějakou dobu neprší.
    16.8.2017 16:28 trekker.dk | skóre: 71
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Není. hint: Čína
    Čína je stát v Asii. Hint: a co jako?
    Quando omni flunkus moritati

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.