abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 12:00 | Nová verze

Po cca 3 týdnech od vydání Linux Mintu 18.3 s kódovým jménem Sylvia a prostředími MATE a Cinnamon byla oznámena také vydání s prostředími KDE a Xfce. Podrobnosti v poznámkách k vydání (KDE, Xfce) a v přehledech novinek s náhledy (KDE, Xfce). Linux Mint 18.3 je podporován do roku 2021.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
15.12. 12:55 | Nová verze

Byla vydána verze 17.12.0 KDE Aplikací (KDE Applications). Přehled novinek v kompletním seznamu změn a na stránce s dalšími informacemi. Aplikace, které nebyly dosud portovány na KDE Frameworks 5, byly z KDE Aplikací odstraněny.

Ladislav Hagara | Komentářů: 47
15.12. 03:00 | Komunita

Na Humble Bundle lze získat počítačovou hru Company of Heroes 2 (Wikipedie, YouTube) běžící také v Linuxu zdarma. Speciální akce končí v sobotu v 19:00.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
15.12. 02:00 | Zajímavý software

Christian Kellner představil na svém blogu projekt Bolt řešící bezpečnost rozhraní Thunderbolt 3 na Linuxu. Pomocí příkazu boltctl nebo rozšíření GNOME Shellu lze komunikovat s démonem boltd a například zakázat neznámá zařízení a předejít tak útokům typu Thunderstrike nebo DMA.

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
15.12. 01:00 | Nová verze

Po půl roce vývoje od vydání verze 11.0 byla vydána verze 11.1 svobodného softwaru pro vytváření datových úložišť na síti FreeNAS (Wikipedie). Nejnovější FreeNAS je postaven na FreeBSD 11.1. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Zdůraznit lze zvýšení výkonu OpenZFS, počáteční podporu Dockeru nebo synchronizaci s cloudovými službami Amazon S3 (Simple Storage Services), Backblaze B2 Cloud, Google Cloud a Microsoft Azure

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
14.12. 23:55 | Nová verze

Po dvou měsících vývoje od vydání verze 235 oznámil Lennart Poettering vydání verze 236 správce systému a služeb systemd (GitHub, NEWS).

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
14.12. 20:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
14.12. 19:33 | Pozvánky

Pražská Fedora 27 Release Party, oslava nedávného vydání Fedory 27, se uskuteční 19. prosince od 19:00 v prostorách společnosti Etnetera (Jankovcova 1037/49). Na programu budou přednášky o novinkách, diskuse, neřízený networking atd.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
14.12. 18:11 | Nová verze

Byla vydána verze 2.11.0 QEMU (Wikipedie). Přispělo 165 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 000 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
14.12. 17:44 | Komunita

Canonical oznámil dostupnost kryptografických balíčků s certifikací FIPS 140-2 úrovně 1 pro Ubuntu 16.04 LTS pro předplatitele podpory Ubuntu Advantage Advanced. Certifikace FIPS (Federal Information Processing Standards) jsou vyžadovány (nejenom) vládními institucemi USA.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
Jak se vás potenciálně dotkne trend odstraňování analogového audio konektoru typu 3,5mm jack z „chytrých telefonů“?
 (8%)
 (0%)
 (1%)
 (1%)
 (76%)
 (14%)
Celkem 1003 hlasů
 Komentářů: 45, poslední 1.12. 19:00
    Rozcestník

    StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment

    Společnost Blizzard Entertainment zveřejnila StarCraft II API, tj. aplikační rozhraní k počítačové hře StarCraft II. Současně vydala linuxového klienta (knihovna, protokol) a ve spolupráci s DeepMind také PySC2, tj. součást prostředí SC2LE (StarCraft II Learning Environment) určeného pro podporu výzkumu strojového učení. Podrobnosti na blogu DeepMindu a v odborném článku (pdf). Diskuse na StarCraft II API fóru.

    11.8. 06:00 | Ladislav Hagara | Zajímavý software


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Fluttershy, yay! avatar 11.8. 10:25 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    11.8. 20:12 radek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Už za 3 dny výjde starcraft!!!
    12.8. 08:43 Peter Golis | skóre: 55 | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Omyl, to vyjde Duke Nuken Forever.
    12.8. 16:54 Kate | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Znovu?
    12.8. 17:25 Peter Golis | skóre: 55 | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Yop. A to len po 15 rokoch čakania.
    Grunt avatar 14.8. 12:40 Grunt | skóre: 22 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Nemůžu si pomoct, ale tak trochu mi to přijde jako tvůrčí krize když se nadšeně očekávají remasterované verze starých her. Copak všechno dobré co šlo napsat bylo napsáno v devadesátých letech?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    14.8. 13:31 Kate | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Ani ne, je spousta skvělých nových her. Tohle je spíš možnost jak umožnit „pamětníkům“ zahrát si znovu ty staré hry. (a abych se přiznala, v některých případech mi to dá šanci konečně za ně zaplatit… Před 20 lety jsem se na to holt dívala krapet jinak :D)

    Ono třeba zkusit si dnes zahrát původní Baldur's Gate na FullHD monitoru je docela utrpení. To co vypadalo slušně na 15" CRT v 1024x768 je nekoukatelné :) Navíc je některé ty hry trochu problém rozběhat.
    Fluttershy, yay! avatar 14.8. 13:57 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Spíš odvětví dospělo a je jasné, jak ze spotřebitelů vytřískat co nejvíc peněz. V případě strategií a cRPG to spočívá v recyklaci starých titulů, protože nové se nevyplatí (průměrný hráč je na ně moc nesoustředěný nebo hůř hloupý, ostatně viz úroveň gramotnosti v populaci).
    14.8. 14:01 Kate | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    V oblasti strategií i cRPG nové tituly vznikají. A jsem asi tak stejně ráda za Pillars of Eternity, Wasteland, Shadowrun, Torment: Tides of Numenera, jako za možnost konečně dohrát Planescape Torment a nemuset u toho laborovat s hires mody.

    Ale jasně, jde i o to znovu vytřískat peníze z mladších hráčů nebo v mnoha případech znovu peníze z hráčů co si to kdysi koupili. Co se dá dělat.
    Fluttershy, yay! avatar 14.8. 14:10 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Pillars of Eternity, Wasteland, Shadowrun, Torment: Tides of Numenera

    Recyklace financovaná z kapsy nostalgiků, v podstatě jak jsem psal. Patnáct let zpátky takových her vycházelo dvanáct do tuctu ročně.

    14.8. 14:55 Kate | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    A opravdu dobrých jich bylo tak nějak podobné množství :)
    14.8. 14:56 Kate | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    BTW, co by podle tebe měla nová hra splňovat aby to nebyla recyklace?
    Fluttershy, yay! avatar 14.8. 15:48 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    U toho, co vychází, je šablona jasná: vezmeme 15-30 let starý titul a uděláme remaster/pokračovaní/… Bez nového přístupu, nových mechanismů aj.

    U tahových her jde uhladit rozhraní – u realtime tak moc ne, protože je to součást mechanismů kolem micromanagementu; taky jde rozhraní dojebat, např. zbytečný přechod do 3D (což sice šetří náklady na grafiky, ale hůř stárne a může zhoršovat navigaci ve hře).

    S mechanismy je ten problém, že drtivá většina her degeneruje ve spreadsheet simulator. Skill ceiling se zvyšuje přidáním více proměnných (4X strategie, duh). Třeba RTS kolem toho roku 2000 experimentovaly s překopáním celého modelu (viz klasické kopie Duny 2 versus SC:BW, TA, Z aj.); v tomhle byl zajímavý naposledy asi Project Atlas (RIP) nebo Ashes of Singularity (což moc nevyšlo).

    A pak jsou hry, ve kterých jsou mechanismy podružné. cRPG jsou de facto visual novels s balastem okolo. Pak záleží na literární kvalitě obsahu a world buildingu. To je bída nebo uspěchané (viz konce her od Obsidianu). World building jde od Morrowindu z kopce (procedurálně generovaný otevřený svět, duh). Pokrok v AI naprosto marginální (a co jsem četl o nějakých experimentech, většina hráčů o rozumnou AI namísto tupého skriptování nemá zájem).

    Divím se, že není víc lidí jako Jeff Vogel, kteří by psali celkem slušné věci na vlastní pěst.
    Grunt avatar 14.8. 17:40 Grunt | skóre: 22 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Já souhlasím s Kolíbáčem. Buď jsou to rebooty nesmrtelných sérií (Doom, Tomb Raider,…) nebo rovnou jejich remastery (z hlavy mě napadá Black Mesa). To dřív prostě neexistovalo. Ani nemohlo. Nikdo by to nekoupil. Naprostou hlavičku tomu nasadil Infinity Ward. Nikdo nechce jejich sr***í, bum remaster a rovnou restart. To je jistota. Přitom Doom z třiadevadesátého žije v podstatě dodnes.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    14.8. 17:52 Kate | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Z těch RPG co jsem vyjmenovala byl pokračovatel slavné hry v podstatě jen Wasteland, s primhouřením obou očí Torment.
    Grunt avatar 14.8. 18:48 Grunt | skóre: 22 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Z těch RPG co jsem vyjmenovala
    Hmmm. I feel really old…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    ⧠ A = 0 avatar 15.8. 06:28 ⧠ A = 0 | skóre: 8 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Hehe, to sedí. Hry mnou hrané v posledních cca dvou, třech letech: Deus Ex Starcraft Heroes of Might and Magic 3 Master of Orion II

    Samé devadesátky. A mám chuť si zahrát někdy druhý a třetí díl Das schwarze Auge.
    Nevolte zmrdy.
    Grunt avatar 15.8. 08:15 Grunt | skóre: 22 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Já teda Star Trail moc nemusel.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    15.8. 08:55 Kate | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Schwarze Auge neznám, ale z německých RPG byl docela fajn Drakensang :)
    Grunt avatar 15.8. 09:33 Grunt | skóre: 22 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    To je jedna a ta samá série (dřív to mělo poangličtěný název Realms of Arkania) a zrovna Drakensang ač není úplně nejhorší se dá s RoA dost těžko srovnávat.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    15.8. 09:51 Kate | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Aha, vůbec mi nedošlo že je to stejná série :) RoA byl super, pravda :)
    Josef Kufner avatar 15.8. 12:37 Josef Kufner | skóre: 67
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Zrovna StarCraft je prakticky korejský národní sport a jedna z nejúspěšnějších her v historii, takže u něj remasterovaná verze bez změn ve hře samotné dává smysl. Navíc se v tom dodnes hrajou turnaje (i v jedničce, nejen ve dvojce, i když ta má jasně navrch), kde to vyšší rozlišení přijde divákům vhod.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    15.8. 15:19 trekker.dk | skóre: 71
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Zrovna StarCraft je prakticky korejský národní sport
    Otázka je, jak dlouho ještě - pokud vím, organizované týmy od SC daly ruce pryč...
    Quando omni flunkus moritati
    Fluttershy, yay! avatar 15.8. 15:26 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Nijak dlouho, SC je v tomhle ohledu už „mrtvý“. Důvod? Match fixing.
    15.8. 15:55 trekker.dk | skóre: 71
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Nijak dlouho, SC je v tomhle ohledu už „mrtvý“
    No, trocha realismu by neškodila.
    Quando omni flunkus moritati
    Fluttershy, yay! avatar 15.8. 16:27 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    To je jednoduché, profesionální hráči mimo naprostou špičku se už SC neuživí, hráčská základna se zmenšuje. To souvisí s dlouhodobým přístupem Blizzardu a vůbec náročností hry samotné, takže popularita vůči dotě/lol klesá, ale zároveň jde dolů v absolutních číslech. Nemám po ruce původní článek, ale v Koreji šla sledovanost rapidně dolů právě kvůli onomu skandálu.

    Pomáhá podívat se na čísla třeba z e-Sports Earnings.
    Fluttershy, yay! avatar 15.8. 16:44 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Ostatně, KeSPA na podzim zrušila StarCraft ProLeague.
    16.8. 00:28 trekker.dk | skóre: 71
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Aha, takže jsme se z "mrtvý" posunuli k poklesu zájmu, to už je realističtější.
    Quando omni flunkus moritati
    Fluttershy, yay! avatar 16.8. 00:50 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment

    Pak už to asi není

    prakticky korejský národní sport
    16.8. 12:07 trekker.dk | skóre: 71
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Takže nejdřív tvrdíte, že "nijak dlouho". Teď, že "už asi není". To byl teda strmý pád, stačil jeden den. Ovšem má to asi tak stejnou logiku, jako tvrdit, že český národní sport už není hokej, protože o něco klesla sledovanost.
    Quando omni flunkus moritati
    Fluttershy, yay! avatar 16.8. 12:55 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment

    Josef Kufner: „StarCraft je prakticky korejský národní sport“
    trekker.dk: „Otázka je, jak dlouho ještě“
    já: „Nijak dlouho“

    Jinými slovy tvrdím, že už se stalo (což gramotný čtenář z kontextu pochopí), že StarCraft už není korejský národní sport. Řekněme, že to vůbec někdy byl národní sport (aspoň SC:BW v letech cca 2002-2012 imho byl).

    Znovu: proč tvrdím, že už to není národní sport? Protože se drasticky zmenšuje hráčská základna, organizace se od něj distancují, soutěže končí a sledovanost jde dolů – a jedním ze zásadních důvodů je, že veřejnost ztratila důvěru v profesionální hráče, když i naprostá špička fixlovala, což je v dané kultuře společenská sebevražda. Zvlášť u něčeho, co má tradici toliko asi 15 let a nikoliv staletí. Pokles na polovinu během pár let je brutální.

    Přežívá StarCraft? Ano, přežívá, ale na podobné úrovni jako WarCraft 3. Proto uvozovky u „mrtvý“ (hint: nadsázka).

    Pozornost se přesunula k MOBA. Nebudu tvrdit, že národní sport je teď nějaký jiný konkrétní produkt, nýbrž spíš e-sport v daném pojetí jako takový.

    16.8. 14:52 trekker.dk | skóre: 71
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    "Nijak dlouho" opravdu neznamená "už není", to prostě neukecáte.

    Polovina ze spousty lidí je furt dost na to, aby slovo "mrtvý" bylo přehnané a nerealistické bez ohledu na to, kolik uvozovek a hintnadsázek kolem toho nastrkáte.

    Srovnávat SC2 a W3, že jsou na podobné úrovni, je už úplně mimo mísu.
    Quando omni flunkus moritati
    Fluttershy, yay! avatar 16.8. 15:27 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    "Nijak dlouho" opravdu neznamená "už není", to prostě neukecáte.

    Jak X? Nijak. Výklad „nijak“ jako „neurčitě“ je až sekundární, popř. hovorový.

    Srovnávat SC2 a W3, že jsou na podobné úrovni, je už úplně mimo mísu.

    Není. hint: Čína

    16.8. 15:34 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Jak X? Nijak. Výklad „nijak“ jako „neurčitě“ je až sekundární, popř. hovorový.
    Nj, ale zabil jsi to tím „dlouho“. V podstatě bys na otázku „Jak dlouho ještě bude?“ odpověděl „Už dlouho není.“, podle toho tvého výkladu. Ale jsem si dost jistý, že „Nijak dlouho.“ se takto přeložit nedá.
    Fluttershy, yay! avatar 16.8. 15:40 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Nevím, kdes k tomu přišel, a žádný ze slovníků, které mám při ruce, o ničem takovém nehovoří.
    16.8. 16:26 trekker.dk | skóre: 71
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Měl jsem napsat, že to neukecáte, i když se o to určitě budete pokoušet.
    Quando omni flunkus moritati
    16.8. 18:07 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    „Jak dlouho ještě bude pršet? – Nijak dlouho.“

    Výklad: Už nějakou dobu neprší.
    16.8. 16:28 trekker.dk | skóre: 71
    Rozbalit Rozbalit vše Re: StarCraft II API a StarCraft II Learning Environment
    Není. hint: Čína
    Čína je stát v Asii. Hint: a co jako?
    Quando omni flunkus moritati

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.