abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Navštivte Abc obchůdek se samolepkami a přívěsky!
Rozšířené hledání
×
včera 06:11 | Komerce
Rozrůstající se softwarová společnost v Plzni zabývající se telematikou hledá schopné vývojáře a nadšence se zájmem o OS Linux. Uplatnění zde najdou především vývojáři C++ se znalostí OS Linuxu, dále programátoři v jazyku Java nebo vývojáři se zkušenostmi s Oracle DB a Oracle ADF. Více informací o společnosti. … více »
Reklama | Komentářů: 0
24.5. 22:45 | IT novinky
NASA, která společně s Rackspace stála u zrodu projektu OpenStack, se již nadále nebude podílet na dalším vývoji této "infrastructure-as-a-service" platformy. V NASA totiž došli k závěru, že vzhledem k podpoře OpenStacku ze strany společností jako Red Hat, AT&T a HP lze jejich práci považovat za dokončenou. Posléze se NASA plánuje stáhnout i z vývoje další platformy pro cloud computing jménem Nebula.
Migilenik | Komentářů: 0
24.5. 22:45 | Upozornění
Blíží se svátek IPv6 a s ním i konference IPv6 Day. Na návštěvníky této akce čeká nejen bohatý program, ale také jedna speciální nabídka – v průběhu setkání bude možné získat se slevou 66 procent třetí vydání knihy IPv6 vysokoškolského pedagoga a publicisty Pavla Satrapy, tedy za 105 korun. … více »
Vilem Sladek | Komentářů: 6
24.5. 16:14 | Pozvánky

Přijďte si zasprintovat na Djangu, jiném Python open-source projektu, nebo jen potkat ostatní vývojáře!

… více »
Whit | Komentářů: 0
24.5. 10:20 | Nová verze
Na zrcadlech a torrentech jsou již k dispozici ISO obrazy distribuce Mageia 2. Poznámky k vydání čtěte zde.
Liborek | Komentářů: 15
23.5. 13:47 | Pozvánky

Letos v říjnu se v Praze uskuteční hned několik konferencí. Odehraje se zde nově vzniklá konference LinuxDays. K ní se přidá čtvrtý ročník openSUSE Conference, dvanáctý ročník SUSE Labs conference a aby to nebylo málo, přidá se i první ročník Gentoo miniconf. A to vše ve stejné dny a na stejném místě.

… více »
Miška | Komentářů: 7
23.5. 13:27 | Zajímavý projekt
Printerd je název nového projektu tiskového démona, který bude využívat PolicyKit a D-Bus. Projekt je zatím na úplném začátku, takže nejde o nic vhodného k produkčnímu nasazení. Mimo jiné aktuálně akceptuje jako vstup jen PDF dokumenty.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 67
23.5. 13:25 | Zajímavý software
Tři vývojáři ze společnosti Engine Yard přecházejí po dohodě mezi firmami do Red Hatu. Jde o vývojáře zabývající se rozvojem projektu JRuby. To ukazuje, že Red Hat má zájem o podporu alternativních jazyků nad OpenJDK.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 1
23.5. 13:20 | Zajímavý software
Fedora přejde na knihovnu libusbx, což je fork původní knihovny libusb. Důvodem pro fork byl zjevný nedostatek času nebo zájmu ze strany správce projektu. libusbx už teď nabízí užitečné funkce navrch.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 5
23.5. 10:29 | Nová verze
Vyšlo LLVM 3.1. Vylepšení se dotýkají podpory C++ 11 nebo architektur ARM a MIPS. Dále se můžete těšit z Python bindings nebo nástroje AddressSanitizer pro detekci chyb při práci s pamětí.
Luboš Doležel (Doli) | Komentářů: 0
Pokud by se prohlížeč Opera stal svobodným:
 (9%)
 (32%)
 (1%)
 (58%)
Celkem 291 hlasů
 Komentářů: 34, poslední včera 17:22
    Rozcestník
    Reklama
    Autoškola testy online Levný benzín

    Sudo obsahuje bezpečnostní díru

    Byla objevena bezpečnostní díra v programu sudo. Kvůli ní je při vhodné konfiguraci možné spustit libovolný kód s právy roota. Pokud máte program ve verzích 1.6.9p21, 1.7.2p4 nebo vyšších, jste v bezpečí. Zdroj: root.cz.

    1.3.2010 22:08 | Tomáš Heger (geckon) | Bezpečnostní upozornění


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    1.3.2010 22:47 merlyn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sudo obsahuje bezpečnostní díru
    Rek bych ze pri urcite konfiguraci to fakt de:
    ALL     ALL=(ALL) NOPASSWD: SETENV: ALL
    Sice sem to necet, ale objev takoveto "chyby" mi pride dost ujetej
    1.3.2010 23:08 Michal Kubeček | skóre: 67 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sudo obsahuje bezpečnostní díru
    Tak si to raději zkuste přečíst…
    Salamek avatar 1.3.2010 22:51 Salamek | skóre: 19 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sudo obsahuje bezpečnostní díru
    sudo je na howno, ja to z neho cejtl uz pri prvnim setkani :-D
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    1.3.2010 23:32 Piškot | skóre: 6 | blog: Uživatel | Přerov nad labem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sudo obsahuje bezpečnostní díru
    Geniální příspěvek, hned ho přestanu používat. Děkuji
    Salamek avatar 1.3.2010 23:39 Salamek | skóre: 19 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sudo obsahuje bezpečnostní díru
    asi jste to nepochopil , ale ono to nebylo mysleno prilis vazne, ani to nemelo mit jakykoliv pouzitelny co strizlivy obsah, priste kvuli vam pouziji ""
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    1.3.2010 23:49 Piškot | skóre: 6 | blog: Uživatel | Přerov nad labem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sudo obsahuje bezpečnostní díru
    A já více jemnocitu když už je ta půlnoc :) Je čas na "sudo halt"
    Luboš Doležel (Doli) avatar 1.3.2010 23:07 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 94 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sudo obsahuje bezpečnostní díru
    Pokud popis správně chápu, nejde o UID roota, ale jen GID.
    1.3.2010 23:16 Michal Kubeček | skóre: 67 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sudo obsahuje bezpečnostní díru
    Já to pochopil tak, že pokud povolíte spouštění sudoedit s určitými právy, pak lze se stejnými právy spustit jakýkoli spustitelný soubor, který se jmenuje stejně. Takže by to mělo fungovat i s UID 0.
    1.3.2010 23:22 Michal Kubeček | skóre: 67 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sudo obsahuje bezpečnostní díru

    Opravdu to funguje, právě jsem si to vyzkoušel:

    1. Přidal jsem do sudoers řádek

      mike  ALL = sudoedit /etc/hosts
    

    2. Vytvořil jsem ve svém domácím adresáři skript, který spustí id.

    3. Zkusil jsem ho spustit přes sudo:

      mike@lion:~> sudo ./sudoedit /etc/hosts
      mike's password:
      uid=0(root) gid=0(root) skupiny=0(root)
    
    1.3.2010 23:43 merlyn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sudo obsahuje bezpečnostní díru
    Nejak nevidim rozdil oproti http://www.abclinuxu.cz/zpravicky/sudo-obsahuje-bezpecnostni-diru#1 :-)
    1.3.2010 23:53 Michal Kubeček | skóre: 67 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sudo obsahuje bezpečnostní díru
    To je ovšem váš problém. To, co uvádíte tam, by příčetný systémák do sudoers nedal a pokud ano, tak si následky plně zaslouží. Že tím umožní komukoli spustit cokoli pod rootem, by totiž byla jeho chyba, protože chování sudo je v takovém případě plně v souladu s dokumentací. To, co uvádím já, je naprosto přirozené využití sudoedit a skutečnost, že sudo umožní spustit něco jiného, než má, je chyba programu.
    2.3.2010 10:15 merlyn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sudo obsahuje bezpečnostní díru
    proc mam furt pocit, ze ani
    mike  ALL = sudoedit /etc/hosts
    by pricetnej admin do sudoers nedal... (/usr/bin/sudoers by to imho naprosto jednoduse resilo).
    2.3.2010 10:24 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sudo obsahuje bezpečnostní díru
    Souhlas.
    2.3.2010 10:24 Michal Kubeček | skóre: 67 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sudo obsahuje bezpečnostní díru
    Teď už vůbec nechápu, co se snažíte říct. Co je /usr/bin/sudoers a co by měl řešit?
    2.3.2010 13:10 merlyn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sudo obsahuje bezpečnostní díru
    No, /usr/bin/sudoers je umisteni sudoers. Rek bych ze problem spociva v tom, ze tam neni zadana cesta a tudiz se to da spustit zkamakoliv. Su presvedcenej o tom, ze kdyz by se napsalo /usr/bin/sudoers misto sudoers, tak by se problem nevyskytl. (ok, mozna by fungovalo ./usr/bin/sudoers, to by pak skutecne byla chyba, ale pak nevim proc by se psalo o sudoers a ./sudoers.)
    2.3.2010 13:24 Michal Kubeček | skóre: 67 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sudo obsahuje bezpečnostní díru
    Pořád nechápu, o čem to mluvíte. Zatím jsem sudoers nikdy neviděl jinde než v /etc a kromě toho, že nevidím důvod dávat konfigurační soubory do adresáře, který je určen pro programy, nenapadá mne ani důvod, proč by to mělo něco řešit.
    2.3.2010 13:30 Michal Kubeček | skóre: 67 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sudo obsahuje bezpečnostní díru
    Aha, teď mi to konečně došlo: vy píšete sudoers a ve skutečnosti myslíte sudoedit. Takže si, prosím, přečtěte dokumentaci. Podle té je sudoedit je speciální symbol, který znamená něco jiného než spouštění programu. Pokud povolíte pseudopříkaz sudoedit s nějakým argumentem, tak tím umožníte uživateli editovat konkrétní soubor jakoby pod rootem (resp. jiným cílovým uživatelem) tím, že sudo ve skutečnosti spustí editor na jeho kopii pod normálním uživatelem a po skončení přepíše původní soubor (podobně jako to dělá třeba vipw nebo visudo). Příkaz sudoedit je pak obvykle link na sudo, který existuje jen proto, aby bylo kromě sudo -e psát také sudoedit. Uvedení /usr/bin/sudoedit by bylo něco jiného, i když jako částečná náhražka by to asi fungovat mohlo.
    2.3.2010 14:03 merlyn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sudo obsahuje bezpečnostní díru
    jo, sry, u mych prispevku %s/sudoers/sudoedit/g, jinak vsechno plati.
    Uvedení /usr/bin/sudoedit by bylo něco jiného, i když jako částečná náhražka by to asi fungovat mohlo.
    Bylo by to stejny, a bylo by to reseni. Nicmene podle toho co pisete to skutecne chyba v sudo je (a dost lamerska).
    2.3.2010 14:48 Michal Kubeček | skóre: 67 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sudo obsahuje bezpečnostní díru
    Ta ne, unáhlil jsem se. S /usr/bin/sudoedit to opravdu nefunguje, vyzkoušejte si to. Je to logické, uvedení /usr/bin/sudoedit vám pouze dovolí, abyste spustil sudoedit pod rootem, ale vzhledem k tomu, že je to jen link na sudo, tak pod rootem běží tak jako tak (kvůli SUID bitu). Pak ale sudo zkontroluje, jestli máte oprávnění pro "sudoedit" (což je speciální symbol, ne jméno souboru nebo cesta k němu) a to nemáte.
    2.3.2010 18:49 merlyn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sudo obsahuje bezpečnostní díru
    Mate pravdu, zkusil sem to a opravdu to nejde. Omlouvam se.
    1.3.2010 23:30 Michal Kubeček | skóre: 67 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sudo obsahuje bezpečnostní díru
    Teď mi došlo, že máte na mysli CVE-2010-0427, zatímco já mluvil o CVE-2010-0426. :-)
    2.3.2010 05:29 Mystify playboy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sudo obsahuje bezpečnostní díru
    Program ktorý slúži na spúšťanie programov ako root, spustí ľibovolný kód ako root, takto je konečne program ktorý robí čo má a ja poznám aj tú vhodnú kombináciu, sú to správne meno a heslo :-)
    2.3.2010 07:35 xurpha
    Rozbalit Rozbalit vše „Díky“
    Díky ní je při vhodné konfiguraci možné spustit libovolný kód s právy roota.

    A to jako má být něco pozitivního??? Viz např. http://www.e-ott.info/2008/02/29/rozdil-mezi-diky-kvuli-apod.

    2.3.2010 08:28 Eulálius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: „Díky“
    Z pohledu útočníka je to poměrně pozitivní věc. Je to použité správně, autor tím dává najevo, na které straně stojí ;-)
    2.3.2010 10:17 merlyn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: „Díky“
    to je degenerace anglictinou... (kvuli samoze maji, nez se nekdo zacne ohanet, ale anglicky mluvici ementi to fakt prakticky nepouzivaji).
    2.3.2010 10:53 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: „Díky“
    To zase ne, due to se používá poměrně dost, i když je u nich stejně jako u nás dost dementů, kteří za všechno děkují.
    2.3.2010 11:32 Tomáš Heger (geckon) | skóre: 62 | Praha/Valašsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: „Díky“
    2.3.2010 18:54 omg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sudo obsahuje bezpečnostní díru
    grep /usr/include -re HAVE_INITGROUPS

    pokud je tam prazdno, tak bych byl v klidu.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   Powered by Hosting 90 Server hosting
    © 1999-2012 Argonit s. r. o. Všechna práva vyhrazena.