abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (10%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 700 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source

    Yahoo! News informuje o plánech Sunu uvolnit poslední zbytky Javy, čímž se OpenJDK stane plně open-source a bude snadnější vytvořit balíčky pro různé distribuce. Aktualizované vydání OpenJDK vyjde již brzy a poté se bude pracovat na otevření posledních 4 % platformy (zvukový engine, SNMP).

    24.4.2008 06:32 | David Watzke | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    24.4.2008 09:32 linear | skóre: 9 | blog: pozor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Skvela prace SUN, java se uz stala vynikajici platformou pro vsechny druhy aplikaci, od mobile az po enterprise. C/C++ ma opodstatneni uz snad jen u low-level modulu (Kernel, X, Gtk/Qt). Ja sam jsem uz nekolik aplikaci presunul z C++ do Javy a rozdil v moznostech ladeni (hlavne multi-threading aplikaci) je obrovsky stejne jako celkovy "komfort" vyvoje. Kdyz tomu pridam ze vysledek lze spustit na cemkoliv a vykon je srovnatelny, neni co resit. Poznamka: ano, vim ze C++ aplikaci lze udelat prenositelnou take, ale bohuzel jen ve svete teorie a velkych firem/projektu jako je Mozilla nebo MySQL. Ja sam o chybove hlasky typu "mam FreeBSD verze x.y a me to nejde prelozit, me to nefunguje na Windows 98" opravdu uz nestojim.
    24.4.2008 10:17 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Srovnání kulhá, protože uvažujete jedinou implementaci JRE o proti množině naprosto rozdílných platforem.
    Algi avatar 24.4.2008 10:46 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Skvela prace Sunu? To me trochu pobavilo. Jeste porad tam je par veci, co me pijou obcas krev. Ale na druhou stranu, diky OpenJDK mame aspon Javu 6 na Macu (a ne jenom nejaky Developer Preview, ktery je uz asi 2 roky porad jenom preview :-/ ). Ackoliv tam prace je jeste spousta a bezi to pod X11.

    Ale tvrdit, ze je vynikajici platformou pro _vsechny_ druhy aplikaci je bohuzel utopie. Na serveru je skvela, mobilni Javu znam jenom trochu. Ale desktop, to je proste tragedie. Vim, ze se trochu opakuju, ale proste mi to nedalo. A obzvlast velka tragedie to je v tom, ze lidi pisou desktopove aplikace v Jave jenom pro jednu platformu. Takze to neni integrovane se zbytkem systemu a vypada to, jak kdyby prave priletla z Marsu.

    Nastesti se najdou svetle vyjimky, napr. muCommander. To je ukazkove napsana aplikace. Je v Jave, ale na vsech systemech vypada skvele. Jenze je to dano tim, ze se autor hoodne snazi a ma k dispozici (pravdepodobne) vsechny platformy. Java mu totiz v tom vubec nepomaha...
    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    24.4.2008 11:37 linear | skóre: 9 | blog: pozor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Zrejme jsi Javu hodne dlouho nevidel protoze ve verzi kterou pouzivam ja Desktop aplikace se vyvijeji krasne (takovy vyvoj GUI jako ma Netbeans se jen tak nevidi) a vysledek vypada naprosto nativne, jak na Windows tak na Gnome (coz jsem testoval). Chapu ze mohou existovat platformy (jako Mac) kde to jeste nevypada nativne, ale pokrok je v tomto smeru obrovsky, kdyz si clovek uvedomi jak to vypadalo hrozne jeste nedavno ve verzi JDK 1.4. Take bych cekal ze firma jako Apple se o nativni vzhled Swing aplikaci bude starat predevsim sama.

    Stiznosti nato jak NEKTERE aplikace napsane v Jave vypadaji/funguji nevypovida nic o platforme. MOJE aplikace vypadaji dobre a take dobre funguji ale chapu ze ne kazdy je ja.
    24.4.2008 11:57 Boris Dušek | skóre: 22 | blog: everything
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Take bych cekal ze firma jako Apple se o nativni vzhled Swing aplikaci bude starat predevsim sama.
    Taky že stará, jen zatím nevydali JDK 6, tak někteří prostě na Mac portovali OpenJDK 6, kde ta integrace není (Apple má totiž vlastní strom, který vyvíjí).
    vim ~/.emacs
    24.4.2008 12:26 linear | skóre: 9 | blog: pozor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    tak slava!
    24.4.2008 11:58 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    No, bohuzel Java nesaha .NETu v privetivosti vyvoje destop app ani po kotniky a to je proste fakt, kde najdu pro Javu napr. podobne paradne vypadajici GUI komponenty?:

    Grid: http://www.devexpress.com/Products/NET/WinForms/XtraGrid/build.xml http://www.devexpress.com/Products/NET/WinForms/XtraGrid/build.xml http://www.devexpress.com/Products/NET/WinForms/XtraGrid/build.xml

    Reporty: http://www.devexpress.com/Products/NET/WinForms/XtraReports/features_allinone.xml (jak pro desktop, tak pro web) http://www.devexpress.com/Products/NET/WinForms/XtraReports/features_reportcreation.xml http://www.devexpress.com/Products/NET/WinForms/XtraReports/features_enduserdesigner.xml

    Grafy: http://www.devexpress.com/Products/NET/WinForms/XtraCharts/features-2dcharts.xml

    Editory: http://www.devexpress.com/Products/NET/WinForms/XtraEditors/CommonFeatures.xml

    .... atd. viz. http://www.devexpress.com/Products/NET/WinForms/index.xml

    Je neco podobneho pro desktop Javu? Kdy fakt vytvorim paradne vyhlizejici funkcni aplikaci za chvilku? (Treba je, jen o tom nevim)
    24.4.2008 12:20 linear | skóre: 9 | blog: pozor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    firem ktere vyvijeji 3rd party komponenty je spousta, stejne jako volne pristupnych knihoven. Napr. http://www.java-library.com/java-library.html?gr=java3&gclid=CLaW3sS685ICFQLIXgodbx64wg

    Ja vsak pouzivam jen to co je k dispozici "out of the box", uz proto ze nevim jak bude ta 3rd party komponenta fungovat na ruznych platformach.

    .NET pro me neni zajimavy z 3 zakladnych dovodu:

    - Programuji mimo jine Enterprise aplikace a tam .NET ma co nabidnout jen na Windows, ostatni platformy jsou podporovane na znacne amaterske urovni (ve srovnani s Javou). - Free vyvojove nastroje: Mono Develop, VS Express (a to bych jeste musel pouzivat Win) jsou na dost spatne urovni ve srovnani s Javou (Netbeans + Eclipse). Ano, existuje moznost koupit si MS VS, ale nevim proc bych to delal kdyz v Jave nikdo pro me zadne licence nepozaduje. - .NET na Windows <> .NET na Gnome <> .NET na Mac a nevypada to ze by se nekdy meli potkat (moving target). Popira to zakladni smysl programovani pro VM.
    24.4.2008 12:30 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Ze jich je spousta samozrejme vim, ale zadna z nich, co jsem ja objevil se "easy to use" a vzhledem proste komponentam pro .NET ani nepriblizovala (viz. infragistics nebo devexpress)
    24.4.2008 15:17 bubak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    www.jidesoft.com

    pro open source zdarma
    Algi avatar 24.4.2008 12:42 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Javu jsem nevidel ted asi pul hodiny, protoze jsem byl na obede. Apple ma Javu co se tyce look and feel mnohem dal, nez Sun. To, ze u Sunu nepochopili, ze existuje Qt (KDE) je totiz docela zarazejici jev.

    Nicmene o vzhledu rec nebyla. Byla rec o integraci. A to takove, kterou Java standardne resit ani neumi. To je prave kamenem urazu. Je tim napriklad integrace s KeyChain, mailem (i kdyz, Java 6 uz tohle tak nejak resi) a co je hlavni, zapisu nastaveni do adresaru.

    Kuprikladu ted resim problem s knihovnou flexdock, ktera je napsana evidentne ve Windows (ackoliv se jedna o Javovskou knihovnu). Jde o to, ze zapisuje svoje nastaveni do adresare ~/flexdock. Tim me (a i Linuxakum) dela bordel v domovskem adresari.

    Dalsi oblast, kde tyto "prenositelne" aplikace selhavaji jsou kuprikladu ikony. A proc se omezovat na ikony, dost casto vidim, ze i komponenty jsou tak nejak divne poskladane. Ze nedodrzuji spravne pojmenovani (misto Save je tam OK, apod.). Jasne, chapu, ze tyhle problemy Java nevyresi, jenom ti chci ukazat, ze jsou...

    Btw. jen tak pro zajimavost. Je mozne ty TVOJE aplikace nekde vyzkouset? ;-)
    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    24.4.2008 13:33 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Kuprikladu ted resim problem s knihovnou flexdock, ktera je napsana evidentne ve Windows (ackoliv se jedna o Javovskou knihovnu). Jde o to, ze zapisuje svoje nastaveni do adresare ~/flexdock. Tim me (a i Linuxakum) dela bordel v domovskem adresari.
    Ehm, nezda sa Ti, ze chybou jedneho programatora, ktory je lenivy a nedal pred nazov adresara bodku, aby sa mu pri ladeni lepsie hladal (alebo mozno nikdy v zivote na nicom inom ako Windowse nerobil a bodkovu konvenciu jednoducho nepozna), argumentujes proti celej platforme? :-(
    Algi avatar 24.4.2008 13:39 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Nezda. Protoze to neni chyba jednoho programatora. Tyhle veci totiz delaji skoro vsichni. Pokud chces dalsi priklady, staci se rozhlednout. Dalsim skvelym prikladem je napriklad iReport. Btw. neargumentuju proti cele platforme, argumentuju kvuli tomu, ze se maloktery programator s tim vubec zabyva. Coz je v pripade multiplatformni aplikace jednoznacne chyba. Jasne, tenhle problem se asi nikdy nevyresi (uz vidim windowsaky jak si instalujou Linux, apod.). Jenom na to proste upozornuju.
    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    24.4.2008 13:53 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    No v poriadku, takze to nie je chyba jedneho programatora, ale chyba mnohych programatorov. Obavam sa vsak, ze tato "chyba" je uplne nezavisla od pouziteho programovacieho jazyka.
    Algi avatar 24.4.2008 14:14 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Obavam sa vsak, ze tato "chyba" je uplne nezavisla od pouziteho programovacieho jazyka.
    Njn. Teď si uvědomuju, že máš bohužel pravdu. U C/C++ je "dobrým" příkladem třeba OpenOffice. Mám staženou verzi 3 (která božsky rychle startuje). Ale. Způsob, kterým je naprogramované rozhraní je prostě zvláštní. Zatímco dřív byla na každou jeho část (Writer, ...) zvláštní binárka, nyní tu mám jenom jednu ikonu s názvem OpenOffice. A tu až spustím, tak na mě vyskočí jakési divné okno, které se mě ptá, kterouže část jsem vlastně chtěl používat. Což je možná OK pro uživatele Windows (popř. Linux, ačkoliv tam bych pochyboval), ale rozhodně je to strašně divné pro uživatele Maců... Škoda, přitom zbytek aplikace je docela dobrý, dokonce i ta rychlost občas předčí iWork od Applu.
    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    24.4.2008 14:30 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Ale OpenOffice se odjakživa spouštělo jedinou binárkou (soffice). Pokud jí spustíte bez parametrů, spustí to univerzální okno v kterém si teprve můžete vybrat jaký dokument používat. Většinou jsou ale na systému .desktop soubory pro spouštění konkrétních aplikací z OpenOffice, které odkazují na soffice -writer, soffice -calc, atp. Zkuste si z konzole schválně spustit soffice -help.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Algi avatar 24.4.2008 14:47 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Vidíš? A protože jsem byl vždycky zvyklý na luxus, který mi moje distribuce poskytovala (rozdělení do různých ikonek), tak mě tohle vlastně ani nikdy nenapadlo. Dík za tip :-)

    Nj, jenže na Macu to je všechno na jedné kupě. Tam mě to právě štve, protože by bylo potřeba, aby se to distribuovalo ne jako jeden balíček, ale jako sada programů (rozumněj, jednotlivých aplikací). Jenže v tomhle Sun asi narazil, protože by u každé aplikace musel mít všechny knihovny, nebo je mít někde bokem. Což odporuje stylu aplikací na Macu...

    Pro ty co netuší v čem je problém: aplikace na Macu mají podobu složky. Tzn. OpenOffice.app/ Uvnitř je zašitá binárka (adresář Contents/MacOS/) a vedle jsou knihovny (adresář Contents/Resources). A zde je zakopaný pes. Jak mít pro 4 aplikace jedny a ty též knihovny, když se nemůžu spolehnout na absolutní cestu (někdo to prostě pak přetáhne na plochu) a ani relativní (co když někdo má Writer jinde než Calc)... Pech, co? :-)
    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    24.4.2008 14:55 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    No co, každá aplikace bude mít svou kopii knihoven. Uživatelé Maca mají evidentně místa na disku dost ;-)
    Algi avatar 24.4.2008 15:03 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Za což by tě uživatelé asi rozcupovali, kdyby balíček pro Mac měl 4x větší velikost, než pro Windows/Linux. No, já se bohužel v tvorbě programů v C/C++/Objective-C nevyznám, takže nevím. Ale napadá mě možnost obdoby toho co je v Linuxu, tzn. /usr/lib. Něco takového na Macu určitě je. Tam by se nahrály ony "sdílené" knihovny a vlastní klikací aplikace by byly v podstatě jenom slupky, které by se odkazovaly na knihovny někam do systému... Škoda, že tohle pány od Sunů nenapadlo. Asi jim dojdu poradit :-D
    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    Daniel Kvasnička ml. avatar 24.4.2008 13:08 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Nastesti se najdou svetle vyjimky, napr. muCommander. To je ukazkove napsana aplikace.
    Souhlas. Porad jsem se do sveho Xfce snazil najit nejaky dvoupanelovy commander, co by se choval rozumne a byl v GTK+ a nakonec jsem skoncil u "mu", protoze i kdyz neni nativni GTK+, vypada a funguje rozumne (prochazeni web stranek jako adresaru se soubry je lahudka). Jen na Windows mi nejak nechce lezt na linuxove NFS disky :-(
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Algi avatar 24.4.2008 13:41 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Možná by bylo fajn napsat autorovi bug report. Všiml jsem si, že se teď docela aktivně zabývá vývojem. Bohužel nemám ani čas ani prostředky abych to vyzkoušel popřípadně si s tím víc pohrál. Ošklivá bakalářka :-( Btw. dík za tip. To s těma webovýma stránkama jsem nevěděl :-)
    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    24.4.2008 14:36 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Já to tedy vidím přesně opačně. S desktopovými javovskými aplikacemi nemám žádný problém, naopak muCommander je podle mne ukázka, toho, jak by Javovská aplikace na desktopu vypadat neměla.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 24.4.2008 15:41 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    muCommander je podle mne ukázka, toho, jak by Javovská aplikace na desktopu vypadat neměla.
    Muzete to rozvest?
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    24.4.2008 18:36 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Z nějakého záhadného důvodu nevypadá ani nativně, ani jako ostatní Javovské aplikace. Když ho spustím přímo přes java -jar, tak aspoň konečně začne používat LaF a téma, které mám nastavené. Ale stejně vypadá jinak :-(
    Algi avatar 24.4.2008 18:43 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Huh, tak teda nevím, jak u tebe, ale u mě už to víc "nativně" snad ani nejde. A na Windows je to také k nerozpoznání. Používáš KDE? To bych pak pochopil. Jinak obrázek viz http://skitch.com/algi/kf8a/mucommander
    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    24.4.2008 18:59 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Jen tak z hecu jsem to vyzkoušel (používám Krusader, který je nesrovnatelně lepší :-P) a musím říct, že to opravdu vypadá hnusně. Už jenom to, že Swing ignoruje Qt/KDE vzhled mě štve, ale i když tam ručně nastavím GTK motiv, tak to vypadá pořád hnusně, s nativním GTK se to nedá srovnávat. Je to prostě jen emulovaný GTK vzhled, spousta grafických prvků tam vůbec nesedí, vypadá to polo-rozbitě.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Daniel Kvasnička ml. avatar 24.4.2008 19:20 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    používám Krusader, který je nesrovnatelně lepší :-P
    Ne vsechny bavi KDE ;-) A mimo KDE myslim muCommander nema co do funkcnosti moc konkurenci (nepocitam Win programy). Vsechny ty GNOME Commandery a Tux Commandery fungujou tak na pul a porad mi tam neco chybi...

    Mimochodem, umi Krusader prochazet webove stranky a stahovat cile odkazu jako kdyby to byly soubory nekde v adresari? To je pro me docela killer feature muCommanderu.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    24.4.2008 19:25 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    A to vám vážně vadí, když nějaká aplikace vypadá jinak? To byste s Windows asi trpěl, tam každá verze MS Office pravidelně vypadá jinak, než zbytek operačního systému. Mně tedy stačí, pokud mají aplikace stejný charakter, ale na pixel přesnou shodu nepotřebuju.
    24.4.2008 19:42 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Ano, na Windows bych opravdu trpěl :-)

    Btw. tady nejde o nějakou na pixel přesnou shodu, ty Swingové aplikace vypadají o dost jinak (a i se jinak chovají) než standardní GTK aplikace. Dle mého názoru jsou hnusné. To ještě zlaté SWT.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    24.4.2008 19:50 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Respektive přesněji řečeno ta emulace GTK je hnusná a nedotažená. Věřím že můžou existovat (a možná i existují) nativní Swingová témata, která vypadají dobře.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Daniel Kvasnička ml. avatar 24.4.2008 21:08 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Takhle se to generalizovat neda. Zalezi to primarne na dvou vecech: na tom, jak je napsana ta java app (IMHO dost zalezi na pouziti layout manageru) a na tom, jak je napsane GTK+ tema, ktere je prave pouzite. Jsou temata, ktera na Java aplikacich vypadaji naprosto normalne a pak jsou takova, ktera jsou tak hrozna, ze clovek radsi nahodi ten jejich Metal look (ktery je teda hrozny...)

    Treba takovt jEdit se v GTK+ modu da pouzivat IMHO velice dobre. Ale ten muCommander mi s mou stavajici odrudou Murrine GTK+ tematu hodne zlobi.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Algi avatar 24.4.2008 21:14 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Obecně platí, že je dobré používat SpringLayout, protože ten se asi tak nejlépe přizpůsobí platormě. Volí si totiž sám velikost komponent a dobře se v něm dělá (viz Netbeans).

    Ad Metal. To co máš na mysli se jmenuje Ocean. Ten nyní používá Java standardně. Dřív se to jmenovalo Metal a to byl panečku hegeš :-D To teď mají aplikace ještě krásný vzhled oproti výchozímu vzhledu z 1.4

    Ad témata v GTK+. Ano, to je pravda. Některá témata to opravdu nezvládá.
    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    24.4.2008 19:13 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Používám KDE, koukal jsem na screenshoty z Windows a nevím, odkud by musely být, aby tohle do Windows zapadlo – zítra to ve Windows vyzkouším. Ale mám podezření právě na to „k nerozpoznání“. Ostatní Swingové aplikace vypadají všechny stejně a to tak, jak já chci, aby vypadaly. Sice vypadají jinak, než jiné aplikace, ale to mi nevadí – ostatně nikdy mi nevypadají všechny aplikace na počítači stejně, a ani po tom netoužím, jsem spokojený, pokud mají všechna použitá témata podobný charakter. muCommander se zřejmě pokouší vypadat stejně jako něco, a to něco v systému evidentně nemám. Když dám vedle sebe KDE aplikaci, GTK+ aplikaci, Firefox, Swingovou aplikaci a muCommander, vypadá každá aplikace jinak, ale kdybych dělal kvíz „které okno mezi ta ostatní nepatří“, vyhraje spolehlivě muCommander. A tipoval bych to na ta hranatá tlačítka, která ale fakt nikde jinde nemám.
    Algi avatar 24.4.2008 19:19 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Zajímavé, já ty tlačítka mám kulaté (viz screen). Ale s tím vzhledem, co mám ve Windows se to kamarádí vcelku dobře. Zejtra ještě postnu screen z práce. Bohužel nemám k dispozici Linux. Ale pamatuju si, že podpora KDE ze stranu Sunovské Javy byla nulová. A jak vidno, tak ani v té slavné šestkové Javě se to nezměnilo. Holt jedině, kdyby autor použil QtJambi. O čemž velmi silně pochybuju... Na druhou stranu, v době, kdy jsem ještě měl funkční PC (a na něm Linux) jsem preferoval klasický Swingový vzhled (Ocean). Do Gnome mi vcelku zapadal a vypadal hezky.
    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    24.4.2008 19:34 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Zajímavé, já ty tlačítka mám kulaté (viz screen).
    Ale to je z Applu, ne? Tam to asi má autor vychytané…

    Podpora KDE asi bude záležet na podpoře Qt, a tam asi bude licenční problém. Protože až do OpenJDK asi nemohl Sun použít opensource licenci Qt, a každému vývojáři, který si zdarma stáhne JDK, platit komerční licenci by asi taky nechtěli. Takže by to znamenalo jedině udělat nějaký Qt LaF, který by ale závisle na Qt knihovnách, které už by si musel zajistit koncový vývojář. A to asi nebyla zrovna priorita vývoje, ono bylo potřeba nejdřív vůbec zlepšit Swing jako takový. A je logické, že se začalo s Windows.
    Algi avatar 24.4.2008 19:44 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Ano, je to z focené z Macu. Právě proto mě zaujalo, že mluvíš o hranatých tlačítkách. Takže na Linuxu to asi takhle vychytané nebude... No, koukám, že je na čase, abych stáhnul nějaké ISO a pohrál si s Linuxem pod VirtualBoxem (což je mezi námi moc hezké klikátko :-) ).

    Ad OpenJDK. Nooo, to je ovšem velmi zajímavá informace. Doufám, že se toho někdo chytne a místo (s prominutím) blbinek typu JavaFX konečně naportují Qt vzhled do Linuxu. Uvidíme, co přinese čas a vývojáři.

    Ještě mimo téma: Jak teď fungují Javovské aplikace spolu s 3D plochou? Už to Sun konečně vyřešil, nebo je stále jenom vidět ono šedivé okno?
    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    24.4.2008 20:27 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Ještě mimo téma: Jak teď fungují Javovské aplikace spolu s 3D plochou? Už to Sun konečně vyřešil, nebo je stále jenom vidět ono šedivé okno?
    Myslím, že už je to vyřešené. Tedy nějakým workaroundem, protože to, že si AWT zjišťuje podle jména, jaký window manager běží, a podle toho se nějak přizpůsobuje, tam myslím zůstalo.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 24.4.2008 19:16 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Koukam, ze na vzhledu na Macu tezce zamakal... ale to bude asi tim, ze ma primarne Mac (AFAIK). Ve Windows to taky vypada celkem dobre, i kdyz poznat to je, ze nejde o native app. No a v Linuxu je ten vzhled opravdu jeste daleko od dokonalosti. Nicmene neni to o nic horsi, nez jine SWING aplikace. A chovani je slusne.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Algi avatar 24.4.2008 19:27 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Ano, Apple dává Javě v tomto směru velmi slušnou podporu. Stačí tam připsat pár řádků a aplikace je pak k nerozeznání od nativní. Jenže v tom je také ten háček. Opravdu minimum Javovských vývojářů o těch "pár řádcích" ví. Ale jak by taky mohli? Vždyť je nikdo o tom neinformuje. Takže pak vyvýjejí aplikace, které vypadají dobře jenom na jejich systému a všude jinde jsou cizí... V té integraci to má právě Sun o mnoho těžší, než Apple. Musí totiž vyvíjet jak pro Widle, tak pro Linux. A ani na jednom systému se mu to bohužel moc nedaří...
    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    Algi avatar 24.4.2008 19:34 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Bohužel již nemůžu upravit svůj zápisek, tak jenom dodatečně. Zde http://developer.apple.com/technotes/tn2007/tn2196.html je pár obrázků o tom, jak se z Javovské aplikace dělá aplikace skoro "nativní". Z toho by se mohl Sun poučit. (A Apple by se zas mohl poučit od Sunu v termínech vydávání Javy ;-) )
    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    Daniel Kvasnička ml. avatar 24.4.2008 19:43 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Pekne :-) Je videt, ze Apple je na vizualni konzistenci vylozene vysazeny -- a to je dobre.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Algi avatar 24.4.2008 19:50 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Byly časy, kdy Steve Jobs prohlašoval, že Mac OS X je nejlepší platformou pro vývoj Javy. Jenže teď má svoji hračku iPhone a na Javu tam zbylo velmi málo lidí :-( Škoda, přitom právě tato ukázková podpora Javy byl pro mě jeden z argumentů proč vyvíjet na Macu. Ostatně, tu úchylku na zakládání si na perfektním GUI s Applem sdílím. Občas si v práci kolegové klepou na čelo, proč řeším takové koniny :-D
    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    24.4.2008 19:57 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Když už se tu řeší ta grafika Mac OS X, měl bych jeden dotaz - proč sakra nemají okna zaoblené i spodní rohy? Nebo to jde nastavit? Protože vysloveně z grafického hlediska nesnáším, pokud jsou zaoblené jen horní rohy a spodní ne. Nelíbí se mi to.

    A pokud si pamatuji, viděl jsem někde nějaké screenshoty z Mac OS X, kde byly zaoblené i spodní rohy. Ale teď všude vidím screenshoty s nezaoblenými (a pokud si dobře pamatuju když jsem Mac OS X zkoušel, tak také byly nezaoblené).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Algi avatar 24.4.2008 20:03 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    No, abych byl upřímný. Zaoblené rohy nejsou zrovna běžné. Ačkoliv Apple tvrdí, že design má být jednotný, zdaleka tomu tak na Macu není. A už vůbec ne u jeho aplikací. Mail a Safari mají rovné rohy. iTunes, Finder a další programy z balíku iLife mají kulaté rohy. Docela bordel, co? A teď si ještě vezmi, že aplikaci můžeš zvětšit jenom pomocí pravého dolního rohu a že funkce Zoom (obdoba maximalizace) funguje různě u různých aplikací. Někdy se okno maximalizuje, jindy se přizpůsobí obsahu co má v sobě. Ať žije unifikace :-D
    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    24.4.2008 20:22 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Jo, tohle si z doby kdy jsem zkoušel Mac OS X pamatuju. Mě zajímaly konkrétně ty rohy, zda to nejde nějak nastavit nebo je to vážně takhle blbě natvrdo.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Algi avatar 24.4.2008 20:26 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Ee, nastavit to nejde. Pokud nejsi vývojář :-) Ostatně, ačkoliv tu spílám onu unifikaci vzhledu, tak v Leopardovi si aspoň trochu uvědomili, že to vypadá jako puzzle (co aplikace, to vzhled), takže už je to alespoň trochu sjednocené. Ovšem GarageBand má stále svůj "dřevěný" vzhled :-D
    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    24.4.2008 20:33 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Bleh, ten GarageBand jsem nikdy předtím neviděl, ale vypadá to vskutku příšerně. To hooodně ustřelili...
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Daniel Kvasnička ml. avatar 24.4.2008 21:11 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    No a tos jeste nezminil stare Carbon apps... na tech se taky da poznat, ze jsou z "jineho vrhu" ;-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Daniel Kvasnička ml. avatar 24.4.2008 21:12 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Nicmene dulezitejsi nez detaily v podobe kulatych rozku jsou spise obecne HIG Applu pro filosofii ovladani aplikaci jako klavesove zkratky, organizace toolbaru. A tam si myslim, ze ma komunita vyvojaru SW pro Mac disciplinu jako zadna jina.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Algi avatar 24.4.2008 21:19 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Toolbary na Macu miluju. Je tam jenom pár věcí, dá se takzvaně "secvaknout" - zmáčknutím toho placatého tlačítka vpravo. Ale s tím Carbonem trochu nesouhlasím. Finder a iTunes jsou také v Carbonu a přesto jsem to až donedávna netušil. Zato takové programy od Adobe, z nich to přímo čiší, že jsou v tom napsané. Naštěstí jim teď dali z Applu jasné stop tím, že vypustili podporu 64-bitového Carbonu. Snad se tím zbaví Mac svého již příliš dlouho nošeného břímě.

    P.S.: Zlý jazykové tvrdí, že bez Carbonu to stejně prý nejde. Že na něm závisí spousta knihoven a to dokonce i Cocoa. Tak nevím, tolik se v tom nevyznám...
    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    24.4.2008 19:53 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Ano, vzhled je jedna z mála věcí, co se mi na Mac OS X líbí :-) Tedy ne nutně samotné grafické téma (to mi přijde vcelku obyčejné), ale to jak je všechno pěkně graficky sladěné.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    28.4.2008 10:46 m;)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    bohuzial ani s tym mucommanderom to nie je uplne idealne .. staci si precitat release notes a hladat co funguje v jave 1.6 a nie v 1.5 (ale aj naopak!) :-/
    24.4.2008 11:29 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Můžete mi někdo vysvětlit, proč značná část javistů trpí obrovskými komplexy méněcennosti vůči C++ - a potřebují si kopnout do C++ kde to jenom jde? Že by cítili nedostatečnost Javy, nebo co v tom je?

    Všimli jste si toho? Když se píše o C++ a nešťourne tam žádný javista - obvykle nikdo ani nevzpomene Javu. Ale javisté velmi často kopají do C++ - asi mají velké mindráky vůči tomu jazyku, jinak si to neumím vysvětlit.

    Je to o to pikantnější, že Java bez C++ žít nemůže - sama Javovská virtuální mašina je obrovský počet řádek v C++, stejně tak další knihovny Javy jsou na tomto jazyce závislé.

    Vůbec odhlížím od technických věcí a od technického srovnání C++ a Javy, protože o to tu nejde. Ty komplexy javistů vůči C++ musí mít nějaký emocionální (tedy iracionální) podtext. Proč tedy mají potřebu plivat na C++? Že by je znásilňoval v noci černoch s velkým přirozením, který je nutil takto přejít na C++? Nebo co se stalo? On jim snad C++ někdo násilím nutí? Nebo jim díky C++ někdo vyvraždil rodinu? Nebo co se jim stalo, že trpí paranoidní potřebou kopat do C++ za každou cenu?
    David Ježek avatar 24.4.2008 11:37 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Že ty máš furt potřebu vést všude možně svatou válku za ty své neoblomné pravdy. No tak si rejpnul, jeho věc, nech ho žít, není to přece vystoupení v hlavním vysílacím čase na ČT1.
    24.4.2008 11:40 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Ne, já jsem chtěl jenom politovat chudáčky javisty, když jejich Java je tak špatná, že si musí zvyšovat sebevědomí kopáním do C++.
    24.4.2008 11:42 linear | skóre: 9 | blog: pozor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Ja nejsem zadny "Javista", programuju v asi 10 ruznych jazycich ale PREDEVSIM v C++ (!) a Jave. Proto se citim byt povolan zdelit sve zkusenosti ktere jsem ziskal v obou jazycich. V C++ jsem udelal spoustu dobreho SW ale narazil jsem v okamziku kdyz jsem se snazil psat prenositelne aplikace (jak jsem psal, kdyz to nefunguje na nejake konkretni platforme nebyva nez nainstalovat cely OS, prekladac ... !). Take debugovani, jak jsem psal, je neporovnatelne lepsi v Jave. Pokud s mym nazorem nesouhlasis, uved priklady kdy je to naopak nebo STFM.
    24.4.2008 12:06 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Tady v prvé řadě nejde o porovnání, tady jde o ten fakt, že javisté kopají do C++, aniž se o C++ mluvilo, což naopak není. Domnívám se tedy, že javisté cítí nějakou nedostatečnost vůči C++, jinak by neměli tuhle nutkavou potřebu.

    Já jsem také programoval v C++ a v Javě - a v obojím hodně. A srovnávat tyto dva jazyky by mě ani nenapadlo, protože jsou naprosto odlišného zaměření.

    Osobně jsem po letech Javy velmi ztratil iluzi o její přenositelnosti - asi nejdramatičtější je to u mobilní Javy, kde je C++ podstatně přenositelnější, bohužel.

    Jinak já osobně nemám nejmenší problém s přenositelností C++.

    Ono je potřeba si uvědomit jednu věc - C++ je jazyk, který dává volnost. Jde v něm psát přenositelné i nepřenositelné programy. Proto pokud chcete psát přenositelně, musíte udělat vlastní volbu "budu psát přenositelně" a podle toho kódovat. Chápu, že spousta lidí to nepochopí a pak samozřejmě narazí.

    Ale ono tu vůbec nejde o to, jestli je Java lepší, než C++, nebo naopak. Podle mého názory jsou to jazyky, které jsou vzájemně určené na něco jiného, a jakékoli podobné srovnání je blbost. Nicméně je zajímavý psychologický jev - proč Javisté cítí méněcennost vůči C++ - a snaží se ho shodit, kde to jenom jde? Kdyby totiž byli javisté skutečně hrdí na svůj jazyk, neměli by komplexy ani potřebu kopat do žádného jiného jazyka.

    Já si totiž myslím, že Java je jazyk, který si své místo vydobyl a v mnoha oblastech je to nejlepší volba. Javisté mají být na co hrdí, a odkud pramení jejich komplexy méněcennosti vůči C++?
    24.4.2008 12:22 linear | skóre: 9 | blog: pozor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    kdyz pouzivas slova jako "Menecennost", "Javiste", "Kopaji" a neuvadis zadna fakta tak necekej ze s tebou nekdo bude vecne diskutovat. Tvuje cely prispevek je uplne prazdny a zbytecny.
    24.4.2008 12:40 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Jaká fakta? Vy sám jste začal kopat do C++, aniž by někdo o C++ mluvil! Potřebujete další fakta? Vy sám cítíte potřebu snižovat C++, ačkoli Vám ho nikdo nenutí.

    Můj příspěvek není prázdný, je to reakce na velmi častou praxi mnoha javistů kopat do C++, aniž by se o C++ mluvilo, aniž by to nějak kontextu odpovídalo - a Vy jste to tady momentálně začal.

    A zase natolik zkušený člověk už jsem (není mi 20), že vím, že pokud je člověk spokojený s tím co má a co dělá - nemá tuhle potřebu shazovat něco druhého. A že pokud to dělá bez příčiny (a zde nebyl sebemenší důvod C++ uvádět), pak je vždycky důvod nějaký pocit nedostatečnosti. Takhle psychika lidí prostě funguje a tak jsou lidé vystavění.
    25.4.2008 09:54 Sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Programator - psychiater - malo vydana kombinacia :-)) ihmo ziadne fakty o prenostitelnosti ste nenapisal
    mirec avatar 25.4.2008 11:45 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    No moje skúsenosti sú také, že prenositelnejšie je c++. Programujem takmer vždy v c++ a nemám problém skompilovať v linuxe *.exe a spustiť na windowse. Všetko funguje absolútne bez problémov čo sa o jave v mojom prípade povedať nedá. V nej mi všetky aplikácie ktoré používajú gui jednoducho krásne havarujú. Dôvod: nikomu sa nechce zaoberať špeciálnou konfiguráciou X.org a mne sa nechce meniť nastavenia. Ignorovanie toho, že niekto môže mať špeciálne nastavenie je dosť častým problémom aj iných softwarov. Napr. networkmanager nemyslí na tých ktorý používaju wpa2 cez kábel takže kým sa mi podarilo rozchodiť internet v škole pekne dlho to trvalo ...
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    25.4.2008 12:56 Sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Hm... ok ale to je problem tvojej specialnej konfiguracie, ide o to ze prenositelny softver nema podporovat 100% vsetkych moznosti na kazdej platforme ale najst nejaky rozumny spolocny prienik. Presne tak nemusi podporovat 100% vsetkych moznych konfiguracii ale staci ked bude rozumne fungovat na tom co ma ako standart 95% ludi.

    ked budes pisat prenositelny kod v C++ tiez nebudes moct vyuzit vsetky moznosti co ti ponuka hostitelsky system. Respektive mozes ich vyuzit ale potom pises viac menej kod pre danu platformu ktory zdiela niektore spolocne casti medzi platformami. Zober si len napr datove typy - pre kazdu platformu a prekladac mozu nastat rozdiely vo velkosti. C++ je fajn jazyk ktory pouzivam ale prave na to ked potrebujem specialne veci na danej platforme . Ak sa budeme bavit o prenositelnosti a jednoduchosti ako sa k nej dopracovat tak podla mnma voci jave je na tom horsie (a bavme sa o komplexnych programoch). Samozrejme ak mas napr poziadavku na max.vyuzitie danej plaformy nic ine ti nezostava.
    24.4.2008 14:29 PMD
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Ponkrác má vždycky pravdu a hlavně spoustu času;)
    24.4.2008 10:46 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Až také milé to nieje pretože taká malá podružnosť ako je tlačenie z jáva programov (napriklad aj tlačenie do pdf cez cups-pdf) má takú malú prioritu v bugreportoch, že som sa skoro neudržal a niečo som skoro šťavnatého povedal.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 24.4.2008 13:17 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sun plánuje uvolnit zbytek Javy jako open-source
    Pro me pozitivum -- IMHO nejmocnejsi server-side technologie se stava jeste otevrenejsi.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.