abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 744 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Target - víme že jste těhotná

    Americký obchodní řetězec Target dokázal z dat o zákaznici-studentce zjistit že je těhotná dřív než její otec. Data mining v praxi ukazuje kolik toho o zákazníkovi lze zjistit z pouhé historie nakupování. V tomhle případě šlo jen o cílení reklamy, ale je zřejmé, že soukromí už neexistuje.

    10.3.2012 14:11 | Michal Ludvig | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    D.A.Tiger avatar 10.3.2012 14:31 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    No, to že lidé se podvědomě při svých nákupech zaměřují na věci, které souvisí s potřebami a událostmi v jejich životě, je známo už hodně dlouho. Takhle bych mohl prohlásit, že vím, že se chystáte na hory, stavíte dům, budete chodit do školy.... Řekl bych, že naprosto normální věc.
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    10.3.2012 14:45 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Americký obchodní řetězec Target dokázal z dat o zákaznici-studentce zjistit že je těhotná dřív než její otec.
    Že bude žena těhotná dřív než její otec (nebo kterýkoli jiný muž), to dokážu zjistit taky, a nepotřebuju k tomu žádné dolování dat. Zjistit to dřív než její otec, to by bylo něco jiného, ale to by chtělo za dřív čárku...
    e zřejmé, že soukromí už neexistuje
    Kdyby nechodila do obchodního řetězce, ale do koloniálu na rohu, věděl by to tamní prodavač a majitel v jedné osobě nejspíš ještě dřív, než to obchodní řetězec vydoloval. A taky by tomu přizpůsobil svou nabídku. Soukromí v podobě, kterou si představují obhájci soukromí, neexistovalo nikdy.
    10.3.2012 15:23 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Zjistit to dřív než její otec, to by bylo něco jiného, ale to by chtělo za dřív čárku...

    Podle jakeho pravidla by tady mela byt carka? IMHO tam byt nema, "nez jeji otec" neni cela veta. Muselo by tam byt "... ze je tehotna driv, nez to zjistil jeji otec."
    10.3.2012 15:42 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Podle pravidla aby byl text srozumitelný. Pravidlům pravopisu by asi lépe odpovídalo uznat "že je těhotná" za plnohodnotnou vedlejší větu a oddělit ji z obou stran čárkami.
    10.3.2012 22:45 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Ano, pak bych nic nenamital. Ale dat pouze carku pouze za 'driv' pusobi na prvni pohled dost rusive.
    11.3.2012 08:17 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Asi ano. Chtěl jsem navrhnout co nejmenší zásah a zachovat co nejvíce původní hovorovost, a už jsem si nezkontroloval, zda nenavrhuju stejně nečitelnou větu.
    12.3.2012 06:44 pavlik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Tak to, ze chybi carka i pred "ze", je snad jasne, ne? :-)
    10.3.2012 15:43 Mordae
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Podle mě je "je těhotná" věta vložená.
    10.3.2012 15:54 Mordae
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Takhle si myslím:
    Americký obchodní řetězec Target dokázal z dat o zákaznici-studentce zjistit, že je těhotná, dřív než její otec.
    Takže kecám, není to věta vložená, ale vedlejší věta předmětná. Co dokázal zjistit obchodní řetězec Target? Že je těhotná.

    Pokud tam dáme nějaký jiný předmět, bude to vidět lépe.
    Americký obchodní řetězec Target dokázal z dat o zákaznici-studentce zjistit její věk dřív než její otec.
    10.3.2012 18:34 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Kdyby nechodila do obchodního řetězce, ale do koloniálu na rohu, věděl by to tamní prodavač a majitel v jedné osobě nejspíš ještě dřív, než to obchodní řetězec vydoloval.
    To těžko. Leda by ten koliniál taky používal služby Target.

    Jinak ale asi by stačilo, aby platila v hotovosti (nejen v tomto případě). Což ovšem činí platební karty poněkud nepraktickými...
    Soukromí v podobě, kterou si představují obhájci soukromí, neexistovalo nikdy.
    To je lež lidí, kteří jsou proti soukromí :-(
    10.3.2012 18:47 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    To těžko.
    Vaše tvrzení vyvracejí miliony případů, kdy se tak stalo.
    10.3.2012 18:52 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Jakože si prodavač v obchodě dělal statistiky o krémech a vitamínech, co lidi kupujou, podobně jako v tom článku?

    Anebo máš na mysli prostě to, že viděl ženskou kupovat plíny? To je totiž poněkud jiný případ.
    10.3.2012 19:05 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Jako že to ten prodavač uhodl i bez té statistiky, pouze díky zkušenostem, znalosti těch lidí, intuici...
    10.3.2012 20:17 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Jako například "Ona má břicho... hm... no jo vždyť před půl rokem nakupovala uričtý typ vitamínů a krémů, aha."? Tomu opravdu nevěřim. Každopádně [citation needed].
    10.3.2012 20:43 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Já jsem psal o zkušenostech, znalosti, intuici. Nic o hm, aha.
    10.3.2012 21:02 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    No tak tím je to všechno jasné, to pak jo...

    Koukám, že abíčko zasáhla vlna trollingu :-(
    10.3.2012 23:15 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Jako, že ten prodavač v koloniále si pamatuje nákup jakéhokoliv svého zákazníka? To se divím, že nedělá do kryptografie, trochu mě to připomnělo ten film Mercury...
    11.3.2012 08:13 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Nepamatuje si vědomě každý nákup. Vaše znalost nějakého člověka přece taky nevychází z toho, že si pamatujete přesně všechno, co jste si kdy řekli, a všechna fakta, která jste se o něm dozvěděl jinde. Počítače v tomhle můžou soutěžit možná se Sheldonem Cooperem, ale ostatní lidé mají i pravou hemisféru a dokáží si dávat věci do souvislostí aniž by je museli vědomě analyzovat.
    xkucf03 avatar 11.3.2012 09:25 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Ale počítače taky můžou pracovat s indukcí/dedukcí nebo analogií. Např. když počítač má ve své databázi, že pro velký počet lidí platí: A + B + C → D, tak může dojít k závěru, že pro jiného zákazníka, který má vlastnosti A, B a C, s velkou pravděpodobností platí, že má i vlastnost D.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    11.3.2012 09:28 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Ten počítač má ale mnohem méně informací, než ten prodavač. A schopnosti toho počítače při vytváření těch nových spojení jsou v porovnání s lidským mozkem taky velmi ubohé.
    xkucf03 avatar 11.3.2012 09:47 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Prodavač ví, jak se např. ten člověk tváří, co říká, jestli nakupuje sám nebo s někým, jak je oblečený…

    Ale počítač oproti tomu má informace ze všech obchodů daného řetězce* a ví o všech tvých nákupech, ne jen o těch v jedné provozovně. Taky z toho jen tak mimochodem zjistí i to, zda třeba cestuješ pravidelně mezi dvěma městy, nebo kde zhruba pracuješ (cestou z práce nebo přes oběd se stavuješ na malý nákup zatímco na velký víkendový nákup jezdíš v místě bydliště). Počítač má oproti člověku prakticky neomezenou paměť a neomezený výkon – ví přesně, co sis kupoval i několik let zpátky – to si prodavač těžko bude pamatovat (dost možná tam ani tak dlouhou dobu pracovat nebude a dalšímu prodavači tyto znalosti nepředá).

    *) možná někdy dojde i na výměnu informací mezi nimi
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    11.3.2012 10:08 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Když ten člověk v jiném koloniálu nenakupuje, je to tomu počítači celkem k ničemu. Prodavač je majitel (a od dětství vypomáhal předchozímu majiteli, svému otci), takže další prodavač se jaksi nekoná. Ten prodavač taky ví, kde bydlím, kolik nás doma je, komu se kdo narodil, kdo je zrovna nemocný a s čím, čí děti provedli jakou lumpárnu ve škole atd. A ty podstatné souvislosti si pamatuje i mnoho let zpět. To, jak se lidé poznávají v jedné obci, totiž vůbec nezávisí na neomezené paměti a neomezeném výkonu.
    11.3.2012 12:29 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Tohle platí jen pro malou vesnici, kde se všichni znají. Pro větší vesnici už to neplatí (například u nás), o městě nemluvě.

    Navíc stále platí, že ten prodavač to těhotenství neodhalí, dokud to nebude vidět nebo nějak znát na té nakupující. Narozdíl od té statistické analýzy.
    11.3.2012 13:14 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Není důvod, proč by to v nějakém bloku ve městě nemohlo platit úplně stejně, jako na té vesnici. Nezáleží totiž na tom, jestli jde o vesnici nebo o město, ale zda a jak tam funguje lokální společnost.
    Navíc stále platí, že ten prodavač to těhotenství neodhalí, dokud to nebude vidět nebo nějak znát na té nakupující. Narozdíl od té statistické analýzy.
    Neplatí. Naopak, schopný prodavač to bude vědět dřív, než dnešní nejlepší statistické systémy, protože má mnohem víc informací a umí je lépe zpracovat.

    Ono si stačí uvědomit, že počítačové zpracování informací z reálného světa s velkou slávou dospělo k tomu, že se podle obrazu a různých radarů už dá řídit auto, nebo vám dokáže na otázky asi ve 4 jazycích odpovědět Siri. To má k univerzálnímu rozpoznávání ještě hodně hodně daleko.
    11.3.2012 13:59 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Není důvod, proč by to v nějakém bloku ve městě nemohlo platit úplně stejně, jako na té vesnici.
    Jakmile do toho krámu začně chodit lidí víc než určité relativně malé množství, tak to ten prodavač prostě v hlavě neudrží. Samozřejmě se může na někoho konkrétního zaměřit a sledovat ho, to pak jo, ale tímhle způsobem zvládne sledovat jen pár lidí - řekněme maximálně desítky.

    Narozdíl od toho systému popsaného v článku, ten škáluje, dokáže sledovat stovky, tisíce, desetitisíce lidí úplně v pohodě.
    Neplatí. Naopak, schopný prodavač to bude vědět dřív, než dnešní nejlepší statistické systémy, protože má mnohem víc informací a umí je lépe zpracovat.
    [citation needed]
    11.3.2012 21:41 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Myslím, že podceňujete schopnosti lidské paměti. Ve společnosti, které není lhostejné okolí, (Což tedy dnes mnoha lidem je.) je tato hranice kolem 6-8 tisícové aglomerace, možná i více. Naprosto jasně si pamatuji svoje zážitky z dětsví právě v takovém malém městě, a jistě vím že takových 70% obyvatel mne znalo, vědělo alespoň přibližně, kde bydlím a kdo jsou mí rodiče. A stejně tak si pamatuji že prodavačky v krámech v podstatě znali každou ženskou, která k nim chodila nakupovat. Tak 70% zákazníků znali jménem.

    Zcela jiná věc je, že se v současnosti lidé hodně uzavírají, a vlastně nechtějí znát své sousedy.
    11.3.2012 16:07 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Prodavač je majitel (a od dětství vypomáhal předchozímu majiteli, svému otci), takže další prodavač se jaksi nekoná...
    Už nežijeme v době Petra Bajzy ;-).
    Fluttershy, yay! avatar 11.3.2012 14:13 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Ne. Počítač má souhrn přesných dat, prodavač má "fuzzy" paměť. Na počítači lze dolovat souvislosti v datech, které ten prodavač neuvidí. Říká se tomu FCA.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    11.3.2012 14:53 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    A naopak.
    11.3.2012 16:26 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    A pravá hemisféra není výpočetní stroj? Každej výpočetní stroj má omezenou kapacitu a datový tok. U člověka je to omezení velmi značné, resp. většina výpočetního výkonu bude použitá na jiné, důležitější věci než analýza zákazníka. Počítač má v tomhle výhodu, že zapamatovaný data nedegradují v čase, a počítač je přímo optimalizovaný na tuto činnost, je to jeho "životní" :-) poslání (což se o prodavači říct nedá).

    Jinak máš moc ideální případ, ve velkoměstě si prodavač tohle pamatovat nebude, nemůže. Už z biologického hlediska je z tohoto pohledu omezen (opět narozdíl od počítačů jejichž kapacita se exponenciálně zvyšuje).
    xkucf03 avatar 10.3.2012 18:57 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Smyslem dolování dat je zjistit na základě statistiky skryté a zatím netušené souvislosti – netriviální vztahy, které prodavače v koloniálu (ani inženýra, pokud nebude data cíleně dolovat a jen se na ně podívá) nenapadnou. Prostě složitější implikace než: „kupuje plenky → nejspíš má doma malé dítě“.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    10.3.2012 19:07 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Jenže toho prodavače v koloniálu právě napadnou - pokud to tedy není inženýr, který věří jenom číslům.
    10.3.2012 19:35 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    To těžko.
    Vaše tvrzení vyvracejí miliony případů, kdy se tak stalo.
    [Citation needed]

    nechci miliony, chci aspoň jeden konkrétní příklad, kdy to o téže ženě zjistil dřív prodavač z koloniálu než Target
    Gilhad avatar 11.3.2012 07:36 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Napriklad libovolny kolonial, kam v dobe pred zalozenim Targetu prisla tehule s poradnym brichem :)
    11.3.2012 09:08 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    eh, pravda, nebyla explicitně vyjádřena implicitní podmínka, že dotyčná nakupovala u obou, aby bylo možno srovnat ...
    11.3.2012 09:21 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Srovnat je samozřejmě možné i tehdy, když nebude nakupovat u obou. Ostatně, u obou nakupovat tak, abyste to vy dokázal srovnat, bude jedině bohatí schizofrenička, která jednou nakoupí v Targetu a následně druhá její osobnost nakoupí to samé v koloniálu. Takový vzorek na zkoumání ale těžko najdete.
    12.3.2012 02:18 Řepa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Tak opraví to někdo, nebo to bude na abclinuxu věčně strašit v nesmyslné podobě?
    David Ježek avatar 10.3.2012 15:12 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    forbes jsem nečetl, je to moc dlouhý, nicméně ono to klidně může modelově probíhat takhle: jeden týden si holka koupí těhotenský test. za týden si koupí knížku "how to be good mother to your child". jedině vůl by nepostřehl, co se tady děje ;-).
    10.3.2012 15:36 sasula
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Nečetl jsem zprávičku, článek ani tento komentář, ale jsem si jist, že je to všechno jedna velká blbost. Příští verze Ubuntu určitě nebude obsahovat GNOME 2.
    10.3.2012 17:08 2X4B-523P | skóre: 38 | blog: Zelezo_vs_Debian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    první
    11.3.2012 00:41 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Tak si ho příště přečti dřív, než napíšeš podobnou blbost. :P
    10.3.2012 16:37 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Ten nadpis, to je teda sila. At zije bulvar.
    ⧠ A = 0 avatar 10.3.2012 18:03 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    A alespoň pomlčku by se mohli naučit používat.
    Nevolte zmrdy.
    10.3.2012 19:29 kury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Možná i čarky v souvětí.
    10.3.2012 18:15 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    To by teprve byla zpráva, kdyby to dokázal dřív než ona.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    10.3.2012 18:29 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Si tam skoci na zachod a u pokladny ji nabidnou, at si ty vlozky vymeni za neco jineho ;-)
    xkucf03 avatar 10.3.2012 18:49 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    To klidně může být. Z facebooku zjistí jejího přítele, z jeho nákupů zjistí, že přestal kupovat kondomy. Ze záznamů lékárny (řetězec klidně může patřit stejnému majiteli), že holka nezačala místo toho brát prášky. Znovu zkontrolují facebook, zda se mezi tím nerozešli a když ne, tak s vysokou pravděpodobností obchodník ví, že tihle dva pracují na dítěti…

    Alternativně můžou zjistit, že holka sice bere prášky, ale kluk stále kupuje kondomy. Tudíž můžou holce poslat reklamu na odposlouchávací zařízení, špehovací software do počítače nebo třeba detektivní agenturu. Proaktivní obchodník jí ještě pošle anonym – pro případ, že by zatím nic netušila a nepodezírala přítele z nevěry.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    10.3.2012 19:40 jekub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    otěhotnět.
    11.3.2012 05:38 100% Lenin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    vysvětlete nám, bídným pozemským červům, co to je proaktivní obchodník.

    :D:D:D
    11.3.2012 21:19 jekub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    aniž bych věděl, co tím xkucf myslel, bude to snad něco jako proaktivní diskutér. Snaží se být vtipný, sarkastický a nakonec v záchvatu pozvednutí vlastního ega reaguje na někoho úplně jiného.
    10.3.2012 18:31 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Nejhorší je na tom imho tohle:
    “Then we started mixing in all these ads for things we knew pregnant women would never buy, so the baby ads looked random. We’d put an ad for a lawn mower next to diapers. We’d put a coupon for wineglasses next to infant clothes. That way, it looked like all the products were chosen by chance.

    “And we found out that as long as a pregnant woman thinks she hasn’t been spied on, she’ll use the coupons. She just assumes that everyone else on her block got the same mailer for diapers and cribs. As long as we don’t spook her, it works.”
    10.3.2012 19:13 sasula
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Nejhorší to možná opravdu je, ale nic strašlivého na tom fakt nevidím. Na cílené reklamě nic špatného nevidím. A že se to snaží dělat tak, abych si toho nevšiml? No a? Prodejci používají nespočet triků, aby tě manipulovali do většího utrácené (viz třeba http://www.businessinsider.com/supermarkets-make-you-spend-money-2011-7) aniž by sis uvědomoval, že jsi manipulován.
    10.3.2012 19:37 kury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Dnes se tak prodává zboží a zítra to může být prostředek kontroly lidí. Tímhle stylem se dá snadno utvářet názor lidí. Prostě vytvořím nějaký přesvědčovací aparát, který je ale cílený na každého člověka zvlášť, tak aby to co nejlépe zabralo. Jako příklad mohou být volební programy na míru. Proč by si politické strany nemohli udělat zvláštní program pro těhotné ženy a ten ukázat jenom jim.
    10.3.2012 21:13 martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Proč by si politické strany nemohli udělat zvláštní program pro těhotné ženy a ten ukázat jenom jim

    to myslis vazne vazne? netvrd mi, ze te nenapadne jediny duvod, proc tohle udelat nemuzou? (pokud se nechteji zesmesnit...)

    jinak jako prostredek kontroly lidi se to uz dlouho pouziva. akorat motivaci a cilem te kontroly je strelit svuj produkt, ne kontrolovat lidske zivoty. studena valka jasne ukazala, ze snazit se primo kontrolovat lidi je neefektivni - takze se o to uz nikdo inteligentni nesnazi...
    11.3.2012 13:40 Ferda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Jsem zvědavý, jak moc zděšen budete, až se dozvíte, že se tyhle praktiky učí ajťáci už na vysokých školách - dolování asociačních pravidel, Apriori algoritmus a tomu všemu předchází "motivační" příběh o "plenách a pivu" (vygooglujte si "beer and diaper story").

    Proboha, všichni tady to s tou paranoiou už trochu přeháníte.

    Co se týče politických stran ... nechápu to vaše zděšení, protože to už beztak dávno dělají a říká se tomu "předvolební míting". Politici si odjakživa objíždí zájmová združení a skupiny obyvatel a těm slibují přesně to, co chtějí slyšet (a u některých zájmových spolků se o tom nikdy nedovíte). Tohle všechno pak navenek obalí několika generickými předvolebními evergreeny jako "boj s korupcí, zvyšování konkurenceschopnosti a zefektivnění státní správy". Prostě žádná novinka.
    10.3.2012 20:20 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Já vim, že prodejci už dlouho používaj různý triky. Ale co s tím? To na věci přece nic nemění.
    11.3.2012 03:51 Mordae
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Pokud si ale uvědomíš, že lidský mozek skutečně sežere vše, s čím se setká a že pozorované mění pozorovatele, možná přehodnotíš svůj názor na neškodnost reklamy.

    Ano, nechali jsme to dojít tak daleko, že už poznají když je žena těhotná. Ale jenom díky tomu, že nikomu nepřišlo zvláštní, že se někdo snaží hrabat tak, že si najde lidi, kteří mu jeho "produkt" sežerou i s navijákem. Kdy se zneužívání cizí situace k vlastnímu obohacení stalo morálním?
    11.3.2012 12:31 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    možná přehodnotíš svůj názor na neškodnost reklamy
    Co ty víš o mém názoru na neškodnost reklamy? :-D A vůbec, s někým si mě pleteš...
    10.3.2012 18:44 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    To už linkoval Mrkva ne?
    10.3.2012 18:52 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    jop, někde jsem to už taky viděl
    10.3.2012 19:39 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    to víš, zima letos blbne, dneska jsem viděl lítat včely, no tak co by si na ábíčku nemysleli, že už je okurková sezona a je třeba recyklovat ...
    10.3.2012 23:17 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Já jen, že pak mám nepříjemné pocity, že se mění Matrix :-D.
    10.3.2012 19:31 kury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Nezbývá než se proti podobným praktikám začít aktivně bránit.
    10.3.2012 19:39 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    jak?
    10.3.2012 19:42 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Jsem pro. Je čas přestat souložit.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    12.3.2012 06:56 Merkur
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Tak to teda ne! Soulozim casto a rad!
    10.3.2012 20:01 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    A jak by se měl (běžný) občan čr nebo jiných zemí konkrétně bránit?
    • nepoužívat různé (slevové) zákaznické karty
    • vyhýbat se platbami kreditními kartami
    • vyhýbat se spojením sociálních sítí s obchodníky
      • neklikat na různé „like“ tlačítka
      • ignorovat reklamu na sociálních sítí
      • používat v prohlížeči „Ghostery-like“ software pro zabránění sledování přes beacony
    • ...
    cezz avatar 10.3.2012 22:35 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Neplatis kreditkou? Namiesto katalogu ti pridu domov kuklaci, pretoze si jasny terorista..
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    Heron avatar 10.3.2012 20:40 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Jak se tomuhle chceš bránit? Tohle šlo zjistit vždy (a myslím si, že kdyby dívčina chodila nakupovat do krámku na rohu a do lékárny na proti, tak to tenhle prodejce a lékarník vědí ještě dřív než nějaký elektronický systém a její otec). Osobně na tomto nějaké porušení soukromí nevidím (když něco kupuji, tak ten kdo mi to prodává prostě ví co kupuji) a když si potom dá dohromady jedna a jedna, co je na tom? A kdybych se proti tomu chtěl aktivně bránit, tak stačí nákupy rozprostřít náhodně mezi různé dodavatele, případně nakupovat přes další prostředníky.
    vencour avatar 10.3.2012 21:05 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná

    Jj, nepoužívat klubové karty.

    Co dál, když je zavedou všichni jako povinné?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    10.3.2012 21:10 sasula
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Až se to stane, budu ti chodit nakupovat na mou kartu :-D

    A jéje, nemáte kartu... tak to si u nás nenakoupíte. LOL.
    ⧠ A = 0 avatar 10.3.2012 21:25 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    A jéje, nemáte kartu... tak to si u nás nenakoupíte. LOL.
    makro
    Nevolte zmrdy.
    MaT avatar 10.3.2012 22:41 MaT | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    No jo, ale Makro si pořád hraje na velkoobchod a chtějí nějak omezit, kdo jim tam nakupuje. A tenhle systém mají už snad od 90. let, není to nějaká novinka. Nevšiml jsem si, že by se to nějak rozšiřovalo...
    Open source software for open minded people. :-)
    10.3.2012 19:35 Jan Martinek | skóre: 43 | blog: johny | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Americký obchodní řetězec Target dokázal z dat o zákaznici-studentce zjistit že je těhotná dřív než její otec.
    Takže zjistili, že její otec nebyl těhotný dřív než ona?
    10.3.2012 22:50 vencas | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    AbcLinuxu? Samozřejmě na portál patří zprávy obecně o open-source nebo věcech, které se přímo dotýkají sotfwaru. Ale marketing?
    Bystroushaak avatar 11.3.2012 12:00 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Softwaru, opensource a často se tady taky řeší bezpečnost a svoboda člověka. Tohle s ní částečně souhlasí.
    10.3.2012 22:57 Vtipálek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Já jsem chlap a jsem taky těhotný. Poznal jsem to podle toho, že mě při nadměrným pojídaní jídla roste pupek. Rodím přibližně každý 2. dny a ten výsledek je taky pěkně hutnej. :-)
    Bystroushaak avatar 11.3.2012 12:00 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    "Vtipálek"
    JiK avatar 11.3.2012 00:11 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    to jsou blafy...zase delate z komara velblouda....Kdyz holka DOBROVOLNE pristoupi na podminky vernostni karty a cerpa jeji vyhody (vetsinou mala sleva) a jeden tyden si koupi tehotensky test a pri placeni DOBROVOLNE sweepne svou kartu a dostane slevu, za dalsi 3 dny si jde koupit tehotenske vitaminy a zase DOBROVOLNE sweepne svou kartu a dostane slevu na ty vitaminy, da si 1+1 dohromady kazdy a na se pak nemuze divit, ze ji v nejakem reklamnim newsletteru budou chodit reklamy na sunar a plinky..presne podle podminek, se kteryma souhlasila. Kazdy jeden z tech kroku mohla vynechat, pokud by sama chtela...

    Nedelejte z TARGETU satana, nikde nevidim problem.

    A vy, radikalni ochranci "svobody" a "soukromi" byste se meli zamyslit, zda se nahodou nepokousite ochranit lidi pred nima samotnyma...a zda je to opravdu to, ceho chcete dosahnout.
    11.3.2012 03:55 Mordae
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Ochráncům svobody a soukromí je šumák, že si hodíš mašli na půdě, nebo si nainstaluješ do baráku kamery a budeš z nich streamovat řediteli supermarketu. Průser nastává v okamžiku, kdy obhajobou, neinformovaností a nekalými praktikami pokřivíš společnost a zatáhneš do tohoto shitu i ty, kteří by se ho raději neúčastnili.
    xkucf03 avatar 11.3.2012 09:32 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Průser nastává v okamžiku, kdy obhajobou, neinformovaností a nekalými praktikami pokřivíš společnost a zatáhneš do tohoto shitu i ty, kteří by se ho raději neúčastnili.

    Přesně tak. Až nepůjde platit jinak než s věrnostní/platební kartou, tak už bude pozdě. Proto je potřeba o těchto věcech mluvit už teď a upozorňovat na možná rizika – v době, kdy se dá šmírování ještě relativně uniknout.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    11.3.2012 11:18 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Proto je potřeba o těchto věcech mluvit už teď a upozorňovat na možná rizika – v době, kdy se dá šmírování ještě relativně uniknout.
    ja se jen obavam, ze vykriky typu je zřejmé, že soukromí už neexistuje akorat komprominujete rozumnou diskuzi na toto tema a dosahnete maximalne toho, ze potencialni seriozni diskuze uz nikdo nebude brat vazne, resp. bude mnohem slozitesi obcany presvedcit, ze jde o zavaznou vec, protoze "to jsou preci ti paranoidni blazni, kteri vidi agenta CIA za kazdym stromem, o tom se ani nema cenu bavit". Kdybych k tomu pristupoval ve stejnem stylu jako autor zpravicky, tak polovinu zdejsich diskutujich oznacim a placene agenty velkeho bratra(TM), kteri maji za ukol vytvaret ve spolecnosti dojem, ze ze vsichni, kdo se snazi na toto upozornovat jsou paranoidni blazni.
    11.3.2012 11:37 sasula
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    S tímhle souhlasím.

    Problém cílené reklamy se mi zdá malicherný. Nicméně pozornost a diskuze by se měla věnovat spíše tomu, jak je se shromažďovanými daty nakládáno, kdo k nim má přístup a zda nejsou předávána třetím stranám. Dovedu si představit, že mohou existovat nákupní vzorce chování, které např. ukazují na nějakou chorobu.
    11.3.2012 11:56 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Dovedu si představit, že mohou existovat nákupní vzorce chování, které např. ukazují na nějakou chorobu.
    o tom neni pochyb, napr. v pripade bezlepkove diety bych to poznal i ja bez data miningu:-) Me, jakozto cloveka, co si nikdy zadnou venostni/zakaznickou kartu nezaridil, by rovnez zajimalo zda od toho dostanu nejaky papir, zda je tam napsano, ze se data o me budou nekam ukladat, jaka data to budou, zda mam pravo zadat jejich odstraneni - tohle vsechno jde zjistit behen par minut trvajici navstevy nejblizsiho hypermarketu a napsat o tom zapisek do blogu je otazka dalsi par (desitek) minut (podle toho, jak komu to psani jde). Pokud by se tomu nekdo chte venovat, tak pak muze navstivit nejakou bezplatnou pravni poradnu a pokusit se udelat rozbor, zda je toto chovani v souladu s nasim pravnim radem, zejmena zakonem o ochrane osobnich udaju. Tohle by byla IMHO urcite rozumejsi osveta a zpusob, jak k tematu prihanout pozornost, nez tady travit cas bulvarnimi vykriky, ze jsem prisli o svobodu nebo o ni brzo prijdeme.
    11.3.2012 12:23 sasula
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Věrnostní karty jsou pouze jedním ze způsobů, jak identifikovat kupujícího. V článku se píše, že Target využívá i platební karty.

    Budou existovat i další možnosti, které sice neidentifikují konkrétní osobu, ale mapují její nákupní zvyklosti (např. poskytnutí slevy na příští nákup s unikátním slevovým kódem).
    11.3.2012 17:24 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    hm, karty, unikátní slevové kódy ... kamera u každé kasy nestačí?
    11.3.2012 17:35 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    kamera u každé kasy nestačí?
    To záleží na různých podmínkách, vč. toho, co má člově na sobě ;-) (mírná nadsázka)
    11.3.2012 18:21 sasula
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Když se ve škole probírala věta oznamovací, tak jste asi chyběl, že?
    Fluttershy, yay! avatar 11.3.2012 18:34 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    He?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    11.3.2012 18:48 sasula
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Sám se tu chováš jako král dementů a jiným to chceš vyčítat?
    Fluttershy, yay! avatar 11.3.2012 18:53 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    He?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    11.3.2012 05:56 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Tak nějak mi to připomíná, jak jsme chlastali u kamarádky, a já při pohledu na to, jak si dává kyselou vokurku se šlehačkou ve spreji povídám - hele, ty jseš snad těhotná, ne? Že určitě ne. No a co myslíte... jo, byla. Takže kam se hrabe nějakej Target. Já to věděl nejen dřív než její otec, ale dokonce dřív než nastávající matka. :-D :-)
    11.3.2012 09:14 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    nikde nevidim problem
    my ti ale nemůžem za to, že seš slepej a neumíš číst ...

    pro začátek, co kdybys mluvil o tom, co se píše v článku, a ne o nějakejch tvejch haluzích s těhotenským testem, o kterým, funguje-li mi dobře vyhledávání, v tom článku nepadlo ani slovo?
    12.3.2012 08:46 Honz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Target - víme že jste těhotná
    Jako jednu z mnoha věcí,které způsobují imbecilitu společnosti, je třeba zakázat reklamu...

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.