Guarantee business interface. stickfish.com
abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz 64bit.eu 64bit.eu abcprace.cz AbcPráce.cz Raydesk Raydesk
Sledujte AbcLinuxu.cz na:
facebook favicon logo  Facebooku twitter favicon logo  Twitteru,   identi.ca favicon logo  Identi.ca,   rss logo  RSS
Rozšířené hledání
×
včera 22:04 | Upozornění
Firma Valve, tvůrce online herní platformy Steam, hledá vývojáře pro portování her z Windows na Linux. Nedávno sice Valve dementovala zvěsti o chystaném linuxovém klientu Steam, ale třeba se blýská na lepší časy.
Robert Krátký | Komentářů: 9
včera 21:50 | Zajímavý software
Tvůrci Open-Xchange, open source groupwarového softwaru, oznámili, že vyvinuli migrační nástroj pro převod dat z Microsoft Outlooku na Open-Xchange. Nástroj podporuje přesun e-mailů, kontaktů, událostí a úkolů na Open-Xchange Server. Mohou jej použít jak individuální uživatelé, kteří používali Outlook jako samostatný poštovní klient, tak ti, kdo ho používali v kombinaci s Exchange Serverem.
Robert Krátký | Komentářů: 0
včera 21:40 | IT novinky
IBM představila dosud nejrychlejší mikroprocesor: 5,2 GHz a stojí tisíce dolarů. Jmenuje se z196 a bude dodáván s mainframy řady Z. z196 obsahuje 1,4 miliard tranzistorů na čipu, který měří 512 čtverečních milimetrů a je vyroben 45nm technologií. Na trh se dostane během září.
Robert Krátký | Komentářů: 3
včera 16:24 | Pozvánky
Konference LinuxAlt se koná o víkendu 6. a 7. listopadu 2010 na půdě FIT VUT v Brně — Králově poli. Pořádá ji společnost Red Hat, FIT VUT a Liberix, o.p.s., a hlavním tématem jsou opět open-source software a otevřené technologie. … více »
Vlastimil Ott | Komentářů: 0
včera 09:57 | IT novinky
Firma Archos oznámila pětici nových tabletů s Androidem 2.2 (Froyo). Zařízení budou od kapesní velikosti (displej 2,8", 3,2" a 4,3") až po iPadovsky velké tablety (displej 7" a 10,1"). Malé verze budou v prodeji již z září, ostatní přijdou během podzimu. Nejmenší a nejlevnější bude stát 99 USD, největší a nejdražší bude za 349 USD.
Robert Krátký | Komentářů: 6
včera 09:49 | Zajímavý článek
Čím se bude odlišovat Mozilla Firefox 4 od verze 3.x? Ubuntu.ka připravil přehled nových funkcí Firefoxu 4 včetně screenshotů srovnávajících příslušné vlastnosti ve verzích 3 a 4.
Robert Krátký | Komentářů: 14
včera 09:43 | Zajímavý software
Ruská firma Unigine připravuje nativní linuxovoou real-time strategickou hru OilRush. Cílem hry bude rozšiřovat, bránit a dobývat vrtné plošiny v moři. Hra používá engine Unigine a renderovat bude pomocí OpenGL 3.x/4.x. K dispozici je docela působivá video ukázka. Informuje Phoronix.
Robert Krátký | Komentářů: 11
včera 09:20 | Zajímavý software
KSplice, kód, který umožňuje patchování jádra za běhu (bez restartu), bude k dispozici pro uživatele Fedory zadarmo (kromě toho existuje placená 'enterprise' verze). Mimo Fedory je bezplatná verze k mání i pro Ubuntu.
Robert Krátký | Komentářů: 6
1.9. 19:47 | Zajímavý software
Firma Fotolab (sběrny Fotolab a FotoStar) vydala své programy pro objednávání tisku digitálních fotografií, fotoknih apod. i ve verzích pro Linux. Ze stránek si můžete stáhnout archiv s perlovským skriptem, který po odsouhlasení EULA dostahuje potřebné aplikační soubory.
Robert Krátký | Komentářů: 21
1.9. 18:47 | Humor
Koncem srpna byl Microsoftu schválen patent na vypínání operačního systému. Patent má výstižný název "Operating system shut down" a ve výtažku se mimo jiné píše: "Uživatelské rozhraní a schéma poskytnuté pro umožnění vypnutí operačního systému". Vypnutí operačního systému prostě není žádná legrace. Patent uvádí pět "vynálezců". … více »
Robert Krátký | Komentářů: 92
Používáte domácí účetnictví?
 (5%)
 (6%)
 (9%)
 (80%)
Celkem 586 hlasů
 Komentářů: 26, poslední 1.9. 19:15
IBM Smartplanet logo Pojďte s námi budovat chytřejší planetu
    Rozcestník
    Doporučujeme

    Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9

    Phoronix informuje o rozhodnutí vývojářů Ubuntu zůstat ve vydání Lucid Lynx u ovladače grafických karet xf86-video-intel 2.9, ačkoliv je již na světě verze 2.10 a 2.11 to pravděpodobně do vydání 10.04 také stihne. Důvodem je, že verze 2.10 odstraňuje podporu user-space mode-setting a zůstává tak jen kernel mode-setting, což zatím způsobuje problémy například uživatelům některých starších karet. Vzhledem k tomu, že 10.04 bude LTS, byla vybrána verze 2.9, do které budou backportovány bugfixy a některá vylepšení novějších verzí.

    11.3. 10:06 | Tomáš Heger (geckon) | Nová verze



    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    11.3. 10:21 ycvbn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    Opravdu? Tentokráte to vydání nebude skutečně brutalne rozbité? Ze by?

    Dnes jsem si zrovna povsimnul velmi svérázného pojetí FHS v ubuntu 9.10. Nejsem si jist zda by Canonical mel jeste kdy vubec cokoli vydávat.
    root@ubuntu:/# ls -a --format=single-column
    .
    ..
    bin
    boot
    cdrom
    .config
    dev
    etc
    home
    initrd.img
    initrd.img.old
    .kde
    lib
    lib64
    lost+found
    media
    mnt
    opt
    proc
    root
    sbin
    selinux
    srv
    sys
    tmp
    usr
    var
    vmlinuz
    vmlinuz.old
    
    11.3. 11:00 hydrandt | skóre: 32 | blog: Kanál | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    Chyba je na vašem přijímači:
    root@ntb:/# ls -a --format=single-column
    .
    ..
    bin
    boot
    cdrom
    dev
    etc
    home
    initrd.img
    initrd.img.old
    lib
    lib32
    lib64
    lost+found
    media
    mnt
    opt
    proc
    root
    sbin
    selinux
    srv
    sys
    tmp
    usr
    var
    vmlinuz
    vmlinuz.old
    
    I am Jack's wasted life.
    11.3. 11:04 bhy | skóre: 34 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    jj. já tam taky žádné /.kde nemám
    stativ avatar 11.3. 12:20 stativ | skóre: 50 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    Není.
    cdrom
    initrd.img
    initrd.img.old
    vmlinuz
    vmlinuz.old
    
    Tam nemají co dělat.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! stativ.kx.cz
    11.3. 12:40 zigi | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9

    a taky /sys a /proc ;) viz. wiki a FHS 2.3

    cdrom, initrd.img, vmlinuz jsou dedictvim z predchozich let a ponechany v ramci kompatibility

    11.3. 12:45 poiuz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    přečtěte si ten dokument pořádně. /proc tam samozřejmě patří. Nepatří tam ale /sys.

    Jen to ilustruje, jaká je Ubuntu vlastně naprostá chlívárna. S takovým bordelem v kořenovém adresáři, že se nestydí s tím vůbec vylézt na veřejnost.
    11.3. 13:16 zigi | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    přečtěte si ten dokument pořádně. /proc tam samozřejmě patří. Nepatří tam ale /sys.

    ano /proc a /sys je specificke pro linux, ale pokud se budeme drzet cisteho FHS, tak tam nepatri

    Jen to ilustruje, jaká je Ubuntu vlastně naprostá chlívárna. S takovým bordelem v kořenovém adresáři, že se nestydí s tím vůbec vylézt na veřejnost.

    To je teda bordel...ale me to nevadi a obcas i pomaha

    a dale viz. wiki:

    Most Linux distributions follow the FHS and declare it their own policy to maintain FHS compliance. However, the vast majority (as of 2009) of distributions, including those developed by members of the Free Standards Group, do not follow the proposed standard completely

    stativ avatar 11.3. 13:23 stativ | skóre: 50 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    Podle mě držet se čistého FHS není to nejlepší (viz zmiňovaný /proc, /sys ale i /selinux). Na druhou stranu věci, u kterých FHS definuje, kde mají být (jádro, mountpointy), tak ať jsou tam a ne v rootu.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! stativ.kx.cz
    stativ avatar 11.3. 13:27 stativ | skóre: 50 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    Omlouvám se, co se týče jádra, tak jsem přehlédl:
    On Linux systems, if the kernel is located in /, we recommend using the names vmlinux or vmlinuz, which have been used in recent Linux kernel source packages.
    Tudíž to FHS zřejmě toleruje. Podle mého ale jádro má být v /boot.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! stativ.kx.cz
    belisarivs avatar 11.3. 15:34 belisarivs | skóre: 20 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    Ono tam taky je. Tamto jsou jenom symlinky.
    Toilets out of order. Please, use swimming area.
    11.3. 15:37 Lol Phirae | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    A jsou tam protoze bagr. :-)
    belisarivs avatar 11.3. 15:39 belisarivs | skóre: 20 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    A je s tim nejaky problem?

    Nebo je to onanie nad tim, jak "ma distribuce splnuje FHS, zatimco tamti blbunki to maji spatne fuuuuuuuuuuuu"?
    Toilets out of order. Please, use swimming area.
    11.3. 15:43 Lol Phirae | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    Dela to tam naprosto zbytecne bordel. Jinak na FHS, jak je z mych prispevku nize patrne, hazim vicemene bobek. Ale proc nekdo rve nesmyslne symlinky na jadro do / to teda fakt nepochopim.
    11.3. 15:47 zigi | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    No me spis nez tento "bordel" v / stve bordel v mym $HOME.. vsechno s teckou na zacatku bych nejradsi videl v jednom adresari $HOME/.etc/ a bylo by uklizeno ;)
    11.3. 16:00 Lol Phirae | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    Na to jiz bylo vymysleno $HOME/.config ;) Ono se to casem rozsiri vic.
    $ ls -1 $HOME/.config
    autostart
    blueman
    brasero
    cairo-dock
    chromium
    deluge
    enchant
    exaile
    gecko-mediaplayer
    gigolo
    gnome-mplayer
    Google
    gtk-2.0
    inkscape
    mousepad
    orage
    ristretto
    Thunar
    Trolltech.conf
    wormux
    xarchiver
    xfburn
    xfce4
    xfce4-dict
    xfce4-session
    xfce4-taskmanager.rc
    
    11.3. 16:03 zigi | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    Kezby a kde se to da sehnat ted?
    11.3. 16:10 Lol Phirae | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    Asi nikde. Otravuj vyvojare jednotlivych balicku, co zaneraduji $HOME, at si prectou treba XDG Base Directory Specification :-)
    11.3. 16:30 zigi | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    Vypada to zajimave a koukam ze uz nektere aplikace v Ubuntu to zacinaji pouzivat ... dva adresare (.config a .local .. i ty by se ale daly sloucit) v $HOME je pokrok. Jenom nastaveni promenne $XDG_CONFIG_DIRS na /etc/xdg mi prijde trochu divne, ale to je zase jina otazka, jak preusporadat a zprehlednit cele /etc.
    11.3. 13:24 Michal Kubeček | skóre: 65 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    To je teda bordel...ale me to nevadi a obcas i pomaha

    V čem konkrétně pomáhá, že jsou jádro a initial ramdisk v kořenovém adresáři, což znemožňuje jejich oddělení mimo kořenový filesystém?

    11.3. 13:43 Tomáš Kaluža
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    odeleni nic nebrani. Jsou to linky do /boot
    11.3. 13:46 zigi | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9

    - jedna se pouze o symlinky do /boot na aktualni a predchozi(.old) verzi kernelu a initrd - pokud je /boot na stejnem diskovem oddilu jako / tak pak muzu v grubu jednodusse pouzit

    linux /vmlinuz
    initrd /initrd.img
    a nepremyslet jakou tam mam vlastne verzi

    11.3. 14:05 Michal Kubeček | skóre: 65 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    Na to ale nejsou potřeba linky v kořenovém adresáři, klidně mohou být v /boot (a řada distribucí to tak má).
    11.3. 14:11 zigi | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    - v ubuntu v /boot chybeji a neni to spatny napad na vylepseni (CentOS nema ani v / ani v /boot)
    - jsou v / ale nevim, zda by vyse zminena aplikace fungovala s oddelenym /boot
    - je to jen historicky prezitek
    11.3. 13:27 poiuz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    Nezlobte se na mě, ale zatím co /proc je ve vámi odkazovaném dokumentu skutečně uvedeno, o adresáři /sys není v celém dokumentu ani zmínka. Těžko říct, zda je to chyba dokumentu, protože /sys používají všichni.

    nic to nemění na tom, že cdrom, a image soubory tam nemají co dělat! Mimochodem, podle mých zkušeností majoritní problémy s FHS má zejména Debian a jeho klony - což je asi ona podstatná skupina distribucí. Například vytrvale ignorují /srv a jeho obsah zatvrzele cpou do /var.

    stativ avatar 11.3. 13:31 stativ | skóre: 50 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    Nezlobte se na mě, ale zatím co /proc je ve vámi odkazovaném dokumentu skutečně uvedeno, o adresáři /sys není v celém dokumentu ani zmínka. Těžko říct, zda je to chyba dokumentu, protože /sys používají všichni.
    Čistým FHS jsem myslel to, co je v kapitole 3 (The Root Filesystem). Tam samozřejmě není. Samozřejmě jsou tam výjimky, které „standardizují“ /proc, ale i jádro v / (což je dle mého neskutečná prasárna, hlavně z pohledu odděleného /boot)
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! stativ.kx.cz
    11.3. 13:41 zigi | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9

    - cdrom a image soubory jsou jen symlinky .. jak jsem rekl drive, troufam si tvrdit ze zduvodu zpetne kompatibility.

    muzete trochu vice rozvest

    Například vytrvale ignorují /srv a jeho obsah zatvrzele cpou do /var.
    pouzivam krom Debianu a Ubuntu i CentOS a i tam je ten adresar tez prazdny. Priznam se, ze smysl pouziti toho adresare mi nejak zatim unika

    11.3. 13:47 Ondřej Surý | skóre: 10 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    Zkuste k tomu /srv uvést nějaký příklad toho, co by určitě mělo být v /srv a nepatří do /var? Napadá mě snad jen /var/www, ale to asi z historických důvodů ve /var/www hádám zůstane.
    11.3. 13:56 poiuz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    tam snad patří všechny data služeb jako www, ftp, smb, cvs,... Definice je naprosto jasná a zřejmá. Je pro mě záhadnou, proč se k tomu Debian takto staví. Jejich problém.
    11.3. 14:01 zigi | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    A co databaze, dnes je taky ve vetsine distribuci (i mimo Debian) naleznete ve /var/lib/ ?
    11.3. 14:03 zigi | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    Prozradte co za distribuci pouzivate vy, at se muzu neco priucit a porovnat. Diky
    11.3. 14:19 poiuz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    Různé varianty SUSE a Fedoru. Všude je /srv řádně využíváno.
    11.3. 14:53 Lol Phirae | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    Ano, dalsi zhola zbytecny adresar v / to je opravdu desna vyhoda. Zajimalo by me, kolik clovekoroku nad implementaci te blbosti ztravili.
    11.3. 15:04 poiuz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    Pokud máte rád všechno nasrané v kořeni C:\ bez třídění do zbytečných adresářů, je to vaše věc.
    11.3. 15:08 Lol Phirae | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    Nikoliv, koren C:\ tam nema. Ovsem na to, abych nekam placnul web, opravdu nepotrebuju /srv, /var/www a $HOME/public_html je zcela dostacujici. Pres FTP polezu bud do home, nebo do nejakeho nasdileneho adresare obvykle namountovaneho pod /mnt, samba to same, aftp, nfs ditto.

    Tak k cemu mi to /srv ksakru asi tak bude? Protoze nekdo z panu kolem FHS mysles, az "vymyslel"?
    11.3. 15:18 poiuz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    Ne, to nepotřebujete. Narvěte si služby webu třeba do /boot, když vám to vyhovuje. Je to asi tak stejně racionální, jako cpát si ty služby do /var, kam patří něco úplně jiného.
    11.3. 15:21 Lol Phirae | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    Jasne, a co tam do toho bajneho /srv patri nevedi ani sami autori toho genialniho "standardu".
    The methodology used to name subdirectories of /srv is unspecified as there is currently no consensus on how this should be done. One method for structuring data under /srv is by protocol, eg. ftp, rsync, www, and cvs. On large systems it can be useful to structure /srv by administrative context, such as /srv/physics/www, /srv/compsci/cvs, etc. This setup will differ from host to host. Therefore, no program should rely on a specific subdirectory structure of /srv existing or data necessarily being stored in /srv. However /srv should always exist on FHS compliant systems and should be used as the default location for such data.
    Bajecny standard.
    11.3. 15:29 poiuz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    Ale oni to moc dobře vědí. To že má administrátor systému na výběr, zda to chce třídit podle typu služeb (/srv/www/, /srv/ftp/, /srv/smb/) nebo naopak podle témat (/srv/kytičky/, /srv/stromečky/, /srv/zvířátka/) je jen výhoda. nic vám nebrání přistupovat k tomu i nadále podobným způsobem, jakým jste to cpal do /var.
    11.3. 15:33 Lol Phirae | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    Ano, jasne... Oni to moc dobre vedi, a proto se na tom nikdo neshodnul. Mimochodem, jak jsem jiz zminil, pro veci jako samba, ftp apod. je to umisteni naprosto nesmyslne, protoze tam se nic vhodneho pro dane sluzby nevyskytuje. Takze jsme vymysleli /srv a vsichni si z toho kleknou na zadek. Ze uvnitr muze byt libovolny bordel a nikdo se neshodne na tom, jak to tam ma vypadat, to nevadi. Hlavne je potreba zaneradit / dalsim adresarem.
    11.3. 15:41 poiuz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    Shodnul se na tom, že obsah bude volný. Stejně jako vám nikdo nekecá do toho, co máte v /home/username. Ale co já vím, třeba na svém počítači šaškujete se svým domovským adresářem ve stavu, v jakém vám to někdo při instalaci předdefinoval, protože vlastní myšlení zřejmě bolí.

    Vymysleli jsme /srv protože nic lepšího jsme nikdy neměli a nemáme a všechny ostatní možnosti jsou výrazně horší. Myslet si o tom můžete co chcete. Máte na to plné právo.
    11.3. 15:45 Lol Phirae | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    Aaaano, obsah je volny, a nic se nemuze spolehnout na to, ze tam vubec nejaky obsah bude a kde, ale hlavne ze tam bude /srv, bez toho se zbori svet. Co na tom, ze vetsina zamyslenych sluzeb cpe data naprosto logicky uplne nekam jinam. :-D
    11.3. 15:54 poiuz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    Většina zamýšlených služeb cpe data přesně tam, kam jim určíte. Což může být logicky, nebo debilně.
    11.3. 16:01 Lol Phirae | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    Aaano, takze sdilene disky budu mountovat do /srv, protoze je to tak "logicke" :-D
    11.3. 14:43 zigi | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9

    Ja v tom problem moc nevidim, protoze to je o konfiguraci tech konkretnich sluzeb.


    CentOS / Debian:

    - dve hlavni sluzby (mail a www) defaultne ve /var, popr. v domovskem adresari uzivatele
    - ftp - vetsinou pristup k www a nebo do domovskeho adresare uzivatele
    - samba - cesta podle toho co chci nasdilet a kde mam data (podle vas by meli byt v /srv/smb/nazev_sdileni a asi je to tak i spravne)
    - databaze - vetsinou dnes ve /var/lib
    - cvs a dalsi .. moc nepouzivam, ale je to zase o jejich vychozi konfiguraci a pripadne zmene (ale podle me ve vychozim vetsinou smeruji nekam do /var)
    11.3. 15:13 poiuz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    Problém vidím zejména v tom, že na jednu stranu ignorují /srv, a na druhou stranu se chlubí, jak nejsou "FHS compliant". Co je tohle za šaškárnu. Řeknu na rovinu, že FHS mým potřebám nevyhovuje a hotovo. Svět se nezboří, a aspoň budeme vědět na čem jsme. Ale to by asi poškodilo svatou auru svobodného Debianu, kdyby si na rovinu přiznali, že otevřený standard FHS nerespektují. Tuhle šárádu pak přebírají všihni ti paraziti Debianu, kteří nemají na nic vlastní názor, protože nejlepší je, když za ně všechno vymyslí a hlavně zabalí Debian.
    11.3. 15:18 Lol Phirae | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    Tuhle šárádu pak přebírají všihni ti paraziti Debianu, kteří nemají na nic vlastní názor, protože nejlepší je, když za ně všechno vymyslí a hlavně zabalí Debian.
    Aaaano, napr. Gentoo, ktere na spoustu nesmyslu z FHS taky hazi bobek. :-) Ono kdyz nekdo vymysli blbinu, tak se to holt spatne prosazuje a o standardu muzu rvat jak chci, o nic mensi blbost to nebude.
    11.3. 15:36 zigi | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    Problém vidím zejména v tom, že na jednu stranu ignorují /srv, a na druhou stranu se chlubí, jak nejsou "FHS compliant". Co je tohle za šaškárnu. Řeknu na rovinu, že FHS mým potřebám nevyhovuje a hotovo. Svět se nezboří, a aspoň budeme vědět na čem jsme. Ale to by asi poškodilo svatou auru svobodného Debianu, kdyby si na rovinu přiznali, že otevřený standard FHS nerespektují.

    Prectete si citovany odstavec a popr. jeste jednou v poslednim komentari odkazovanou wiki stranku. V podstate se zadna distribuce striktne nedrzi FHS.


    ze stranek Red Hatu:

    The FHS document is the authoritative reference to any FHS-compliant file system, but the standard leaves many areas undefined or extensible. This section is an overview of the standard and a description of the parts of the file system not covered by the standard.

    ze stranek Debianu:

    The location of all installed files and directories must comply with the Filesystem Hierarchy Standard (FHS), version 2.3, with the exceptions noted below, and except where doing so would violate other terms of Debian Policy.

    ze stranek Ubuntu:

    The standard Ubuntu directory structure mostly follows the Filesystem Hierarchy Standard, which can be referred to for more detailed information.

    U Debianu i Ubuntu se nikde netvrdi, ze jsou ciste FHS+Linux .
    11.3. 15:51 poiuz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    Prectete si citovany odstavec a popr. jeste jednou v poslednim komentari odkazovanou wiki stranku. V podstate se zadna distribuce striktne nedrzi FHS.
    Wikipedia je pouze orientační zdroj informací. Nikdy ji nemůžete brát 100% vážně.

    http://en.opensuse.org/Packaging/SUSE_Package_Conventions/Filesystem_Structure
    The FHS document is the authoritative reference to any FHS-compliant file system, but the standard leaves many areas undefined or extensible. This section is an overview of the standard and a description of the parts of the file system not covered by the standard.
    To se přece nijak nerozporuje. Dodržuj to, co je v FHS. A co není v FHS, to si pak udělej jak uznáš za vhodné.
    The location of all installed files and directories must comply with the Filesystem Hierarchy Standard (FHS), version 2.3, with the exceptions noted below, and except where doing so would violate other terms of Debian Policy.
    Zde se moc omlouvám. Mé informace byly notně zastaralé a evidentně již tedy mylné.

    11.3. 16:01 zigi | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    Wikipedia je pouze orientační zdroj informací. Nikdy ji nemůžete brát 100% vážně.
    Tak to samozrejme, ale to plati o dokumentech na webu obecne (duveruj, ale proveruj)
    http://en.opensuse.org/Packaging/SUSE_Package_Conventions/Filesystem_Structure
    Musim pochvalit, protoze zde je /srv hezky popsan.

    Hranice mezi umistovanim dat do /var a /srv je podle me hodne tenka a zalezi na historickem vyvoji konkretni distribuce.

    11.3. 16:08 poiuz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    On ten obsah /var byl vždycky tak trošku kontroverzni. Všechny ty věci o kterých se tu dnes dohadujeme v této plodné diskuzi se ve /var historicky objevily jen proto, že nikdo nevěděl, kam jinam to vlastně má dát, adresář pro to vůbec nebyl.
    11.3. 16:11 Lol Phirae | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    Ano, dej blbci funkci, a vymysli lejstro... nebo /srv ... nebo /media :-D
    11.3. 16:16 zigi | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    ;-)
    11.3. 23:25 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    K cemu je vlastne /media?
    12.3. 00:41 Michal Kubeček | skóre: 65 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    Obsahuje mounting pointy pro výměnná média (často generované dynamicky).
    11.3. 13:07 zigi | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 zůstane u xf86-video-intel 2.9
    opraveny odkaz: wiki

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   Powered by 64bit.eu   64bit.eu logo
    © 1999-2010 Stickfish, s. r. o. Všechna práva vyhrazena.