abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Zajímavý článek

    50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Pozvánky

    Byl zveřejněn program a spuštěna registrace na letošní konferenci Prague PostgreSQL Developer Day, která se koná 4. a 5. června. Na programu jsou 4 workshopy a 8 přednášek na různá témata o PostgreSQL, od konfigurace a zálohování po využití pro AI a vector search. Stejně jako v předchozích letech se konference koná v prostorách FIT ČVUT v Praze.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    včera 03:00 | IT novinky

    Po 48 letech Zilog končí s výrobou 8bitového mikroprocesoru Zilog Z80 (Z84C00 Z80). Mikroprocesor byl uveden na trh v červenci 1976. Poslední objednávky jsou přijímány do 14. června [pdf].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 02:00 | IT novinky

    Ještě letos vyjde Kingdom Come: Deliverance II (YouTube), pokračování počítačové hry Kingdom Come: Deliverance (Wikipedie, ProtonDB Gold).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    21.4. 19:11 | Komunita

    Thunderbird 128, příští major verze naplánovaná na červenec, přijde s nativní podporou Exchange napsanou v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    KDE Plasma 6
     (71%)
     (10%)
     (2%)
     (18%)
    Celkem 679 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    V EP se bude hlasovat o prodloužení copyrightu

    V Evropském parlamentu se bude hlasovat o prodloužení platnosti autorských práv u hudby. Ta nyní trvají 50 let, zájmové skupiny chtěly rozšíření na 95 let, což bylo nakonec zmírněno na 70 let. Celé to nevyšlo díky Dánsku, ale to nyní „podlehlo“, takže se jede nanovo.

    11.4.2011 11:24 | Luboš Doležel (Doli) | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    11.4.2011 11:50 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V EP se bude hlasovat o prodloužení copyrightu
    Ještě bych doplnil (jak Christian Engström doporučuje) - rychle, dokud je ještě čas, pište maily vašim europoslancům, ať tuhle zrůdnost nenechají projít.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Petr Tomášek avatar 11.4.2011 17:15 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V EP se bude hlasovat o prodloužení copyrightu
    Jak zjistím, kdo je můj Europoslanec?
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    11.4.2011 17:28 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V EP se bude hlasovat o prodloužení copyrightu
    Eroposlanci se volí jednotnou kandidátkou pro celou ČR.

    Čili na jednu stranu tvůj poslanec nemusí být nikdo, pakliže tvůj lístek propadl, a na druhou stranu tě reprezentují všichni borci zvolení za ČR, včetně vychcano-oportunistické sběře typu Bobošíkové a Železného (svého času; tfuj!).
    Petr Tomášek avatar 11.4.2011 20:21 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V EP se bude hlasovat o prodloužení copyrightu
    Nu, dobrá, a je teda někde seznam Europoslanců, které bych mohl zaspamovat?
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    12.4.2011 09:23 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V EP se bude hlasovat o prodloužení copyrightu
    Tady je seznam českých europoslanců: MEPs CZ - La Quadrature du Net
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    12.4.2011 09:24 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V EP se bude hlasovat o prodloužení copyrightu
    (nekontroloval jsem zda je aktuální, ale IMHO by měl být)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Luk avatar 11.4.2011 12:17 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V EP se bude hlasovat o prodloužení copyrightu
    Doplňuji, že se jedná o majetková práva vydavatelů a výkonných umělců, kde zatím platí 50 let od vydání. Délka trvání práv autorů hudby a textu již byla prodloužena dříve, nyní je to 70 let od smrti autora.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Rezza avatar 11.4.2011 13:35 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V EP se bude hlasovat o prodlou??en?? copyrightu
    Ja nechapu, proc se do toho plete EU - ma to byt snad v pravu umelcu upsat se na jak dlouho chteji vydavatelum. Tudiz jsem umelec, napisu neco, podepisu pak smlouvu, ze chci, aby 1000 let po me smrti meli oni pravo a je to. Nebo naopak reknu, ze si prava necham na rok...
    Luk avatar 11.4.2011 14:03 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V EP se bude hlasovat o prodlou??en?? copyrightu
    Jenže mnohá práva jsou (nejen v EU) spravována povinně kolektivně a pro všechny stejně. Konkrétně u nás výkonné umělce a vydavatele zastupuje INTERGRAM.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Rezza avatar 12.4.2011 12:36 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V EP se bude hlasovat o prodlou??en?? copyrightu
    Jo, ale ja nechapu to povinne a kolektivne. Driv se dalo pochopit, v dobach, kdy nebyly poradne DB. Ale dnes staci jen nejake open API na dotazovani ruznych spravcu, pripadne na primy kontakt...
    12.4.2011 13:24 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V EP se bude hlasovat o prodlou??en?? copyrightu
    Problém je, že správcem může být libovolná fyzická či právnická osoba. Nebo taky žádný správce být nemusí a hudbu si může šířit sám autor. To se fakt blbě hledá i dneska. Kolektivní správce to ze zákona musí dohledávat (a všichni se mu nahlašují, čili vlastně on je ten, kdo tu databázi má), takže vy máte klid. (Na druhou stranu mi vadí, že kolektivní správce je u nás soukromá firma, nikoliv státní instituce.)
    11.4.2011 16:16 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V EP se bude hlasovat o prodlou??en?? copyrightu
    1. Pro tato práva jsou kolektivní správci, abyste nemusel neustále hledat, od koho získat licenci, a tito správci jsou jmenováni zákonem, resp. vyhláškou.
    2. Po uplynutí dané doby se chráněná díla stanou ze zákona public domain a umělci nemají možnost tuto dobu prodloužit.
    11.4.2011 13:57 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V EP se bude hlasovat o prodlou??en?? copyrightu
    Už mi toto prodlužování leze krkem. Na co mají být díla chráněna 70 let po smrti autora? Co ten z toho bude mít? Zase se na tom napakuje jen někdo jiný. Když už ochrana tak do smrti autra, případně autorů díla. Pak konec, dílo bude uvolněno. Nenadají mě žádná slušná slova jak vyjádřit svou nasranost.
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    pavlix avatar 11.4.2011 14:16 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V EP se bude hlasovat o prodlou??en?? copyrightu
    Když už ochrana tak do smrti autra, případně autorů díla. Pak konec, dílo bude uvolněno.
    A pak extrémní stoupenci volných děl začnou střílet autory :D.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bilbo avatar 11.4.2011 15:20 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V EP se bude hlasovat o prodlou??en?? copyrightu
    To by měl být i jeden z důvodů aby se ochrana nepočítala žádným spůsobem od smrti autora, ale vždy od data prvního zveřejnění díla.

    A IMHO i těch 50 let je moc. Podle mně by stačilo 20 let. Buď je to dílo dobré a během 20 let si na sebe s přehledem vydělá, nebo není a pokud si na sebe ani po 20 letech nevydělá, tak dalších 30 nebo 50 nebo 80 už to asi nespraví.
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    11.4.2011 15:38 Ondřej Profant | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V EP se bude hlasovat o prodlou??en?? copyrightu
    Navíc i po 20 letech autor může dostávat něco formou dobrovolnou. Prostě z kreditu toho, že je autorem. Což je ten rozdíl.

    Předpokládám, že kdyby nějak skončil Linus Torwalds na ulici, tak by se našlo dost lidí, co by mu něco poslalo...
    11.4.2011 17:34 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V EP se bude hlasovat o prodlou??en?? copyrightu
    Takže autor nechť je odkázán na dobrovůli a šťastnou náhodu? Aby skončil jako Balzac, který aby splatil dluhy, celý život psal jak šílenec (až se tím dopracoval do hrobu). A to byl ještě veleúspěšný autor...

    Proč by se mělo právo ohlížet v prvé řadě na ty, co to dílo nevytvořili, ale nechce se jim za něj nějak platit (co si budeme nalhávat!), místo na toho, kdo na něm makal?
    pavlix avatar 11.4.2011 18:07 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V EP se bude hlasovat o prodlou??en?? copyrightu
    Proč by se mělo právo ohlížet v prvé řadě na ty, co to dílo nevytvořili, ale nechce se jim za něj nějak platit
    A proč by se mělo právo ohlížet v prvé řadě na ty, co dílo nevytvořili, ale touží na něm vydělávat?
    (co si budeme nalhávat!), místo na toho, kdo na něm makal?
    Vidím, že si toho nalháváš víc než dost.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    11.4.2011 20:04 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V EP se bude hlasovat o prodlou??en?? copyrightu
    Nevím, proč bych já měl v tomhle klamat. Naopak postoj "freetarda" je podezřelý, neboť zastává pozici, která je pro něj přínosná (věci by měly být zadarmo, nebo aspoň dřív zadarmo), ale prezentuje ji, jako by byla motivována nějakými morálními či jinak altruistickými principy, a ne takto zištně.
    pavlix avatar 12.4.2011 11:37 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V EP se bude hlasovat o prodlou??en?? copyrightu
    Přečti si první větu z mého předchozího komentáře a při troše štěstí pochopíš.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    11.4.2011 23:03 Marv-CZ | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V EP se bude hlasovat o prodlou??en?? copyrightu

    Jistě, mě se třeba nechce platit za díla, o kterých jsem ani neslyšel, ale díky autorským poplatkům na ně přispívám.

    12.4.2011 00:24 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V EP se bude hlasovat o prodlou??en?? copyrightu
    Tak tomu jsem nějak neporozuměl... pokud tedy není řeč o poplatcích za prázdná cédéčka, potažmo o tom, jak (diskutabilně) s prachama co do ní přitečou OSA zachází... s čímž bych souhlasil, tam je cosi shnilého, pryč s těmi vychcánky.

    Ale to je jen záležitost konkrétního příživníka, nikoliv toho, že by copyright byl vadný nebo něco, řekl bych.
    pavlix avatar 12.4.2011 11:35 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V EP se bude hlasovat o prodlou??en?? copyrightu
    Jistě, mě se třeba nechce platit za díla, o kterých jsem ani neslyšel, ale díky autorským poplatkům na ně přispívám.
    I já platím daně.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    13.4.2011 12:46 Marv-CZ | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V EP se bude hlasovat o prodlou??en?? copyrightu
    Daně jdou na veřejné výdaje, což teoreticky znamená pro můj užitek. Autorské poplatky jdou do soukromých rukou (a k tomu ani nemají povinnost zveřejnit do čích). Srovnáváš dvě nesrovnatelné věci, byť jsou autorské poplatky mediálně prezentovány jako forma daně.
    pavlix avatar 13.4.2011 12:49 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V EP se bude hlasovat o prodlou??en?? copyrightu
    I daně umí plynout do soukromých rukou.

    Ano technicky vzato to není daň, protože to vybírá soukromý subjekt. V soukromé sféře se obvykle nuceným platbám soukromé organizaci říká výpalné.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Luk avatar 13.4.2011 17:27 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V EP se bude hlasovat o prodlou??en?? copyrightu
    V soukromé sféře se obvykle nuceným platbám soukromé organizaci říká výpalné.
    A Ochrannému svazu autorskému se občas přezdívá OSA nostra - poměrně výstižně.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Luk avatar 11.4.2011 14:17 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V EP se bude hlasovat o prodlou??en?? copyrightu
    Když už ochrana tak do smrti autra, případně autorů díla.
    Tohle naráží na určitý problém, který je vidět v situaci, kdy autor zemře ještě před vydáním díla (). Pak by se mohlo klidně stát, že - zjednodušeně řečeno - nebude ani na jeho pohřeb, protože dílo by se stalo hned volným. Osobně se přikláním k ochraně trvající nějakou dobu (jak dlouhou, to už by bylo na důkladné úvahy a seriózní diskuse) od prvního vydání/zpřístupnění díla, ne od smrti autora (např. v případě výkonných umělců už to tak je). S tím, že by se autor samozřejmě mohl od obecné úpravy odchýlit směrem dolů.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    11.4.2011 14:50 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V EP se bude hlasovat o prodlou??en?? copyrightu
    Kdyby autor zemřel před vydáním díla, jeho dílo už neovlivní bude-li na pohřeb nebo ne. Jedině možná kdyby byl v ledničce třeba půl roku a tam čekal jestli na pohřeb jeho dílo vydělá.

    Ale dobře, dejme tomu rok po jeho smrti. Za tu dobu se snad všechno usadí.
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    Bilbo avatar 11.4.2011 15:27 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V EP se bude hlasovat o prodlou??en?? copyrightu
    Rok po smrti autora ... to není dobrý nápad, u populárních autorů by pak bylo celkem zvýšené riziko jejich smrti (případně únosu na tak dlouho, že ho úřady prohlásí za mrtvého, pak se všechna jeho díla zkopírují, vydají jako public domain a pak se může zase pustit :)
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    11.4.2011 16:45 j AM | skóre: 2 | blog: skeptik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V EP se bude hlasovat o prodlou??en?? copyrightu
    Správně. A vůbec, zrušil bych dědictví, po smrti majitele připadne jeho majetek státu, proč by na to měli parazitovat jeho příbuzní!
    pavlix avatar 11.4.2011 18:12 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V EP se bude hlasovat o prodlou??en?? copyrightu
    Pak je tu ještě druhý extrém, a to dodržovat dědictví a vlastnictví univerzálně, a vystopovat dědickou linii co nejdále do minulosti a navrátit majetek potomkům všech původních majitelů, kteří ho nepředali dobrovolně.

    Tedy všem těm, kteří jdou vystopovat a při jakémkoli pokroku vlastnictví opět přehodnotit :).

    Jo a mimochodem, nesmíš používat pythagorovu větu, tu už taky někdo vymyslel :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    11.4.2011 14:18 jdobry | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V EP se bude hlasovat o prodlou??en?? copyrightu
    Copyright se progluzuje prubezne tak, aby vsechna dila od sameho pocatku dnesniho modelu hudebniho a filmoveho prumyslu byla chranena. V USA na to je dokonce vtip, ze copyright se prodluzuje prubezne tak, aby zutala chranena "Senhurka a 7 trpasliku".

    Jeli je to nahoda, preberte si samy.
    11.4.2011 16:59 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V EP se bude hlasovat o prodlou??en?? copyrightu
    +1
    11.4.2011 22:47 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: V EP se bude hlasovat o prodlou??en?? copyrightu
    Zákonu z roku 1998 se dokonce přezdívá Mickey Mouse Protection Act.
    Only Sith deals in absolutes.
    12.4.2011 12:53 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Copyright počítaný od smrti autora je nemravný
    Jen si vezměte dva příklady: 1) Básně Jiřího Wolkera ze začátku 20. let. 2) Básně Jaroslava Seiferta ze stejné doby.

    A teď porovnejte ochranu jejich děl: Wolker zemřel v roce 1924. Seifert 1986. Délka ochrany jeho díla je tak o 62 let delší než díla Wolkera. A to jenom proto, že Wolker zemřel jako mladý na TBC.

    Tohle mi přijde hodně nemravné.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.