abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.4. 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    17.4. 17:44 | IT novinky

    Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.4. 15:11 | Nová verze

    Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.0.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    17.4. 14:22 | IT novinky

    Nejvyšší soud podpořil novináře Českého rozhlasu. Nařídil otevřít spor o uchovávání údajů o komunikaci (data retention). Uvedl, že stát odpovídá za porušení práva EU, pokud neprovede řádnou transpozici příslušné směrnice do vnitrostátního práva.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (19%)
    Celkem 555 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Valve představilo prototyp Steam Machine

    Společnost Valve představila prototyp herní konzole Steam Machine. Novináři z několika periodik byli pozvání do sídla společnosti, aby si herní konzoli Steam Machine, operační systém SteamOS a herní ovládač Steam Controller vyzkoušeli. První dojmy a fotogalerie například na stránkách The Verge.

    5.11.2013 17:08 | Ladislav Hagara | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    5.11.2013 18:05 Nereknu | skóre: 23 | Neřeknu:)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    a pak že je 3D tisk na hovno (nemyslím reprap, myslím něco profesionalnějšího :D).
    Václav 6.11.2013 09:35 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    A to někdy někdo tvrdil? :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    6.11.2013 10:22 Nereknu | skóre: 23 | Neřeknu:)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    No, tady třeba ne, ale jinak čtu hodně článků a hlavně komentářů, jak je to na nic :) díky tomu mohlo valve udělat několik (desítek?) prototypů ovládače a zkoušet ergonomii.
    6.11.2013 17:13 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Tak, tohle je v podstatě záležitost na zkoušku. Když jich máte vyrobit jen 300 a netlačí náklady v masové produkci...
    6.11.2013 23:46 Pavel Píša | skóre: 18 | blog: logic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Zaprvé profi 3D tisk vypadá opravdu dobře. Zadruhé od našich partnerů vím, že prototypy přístrojů, pro které vyvíjíme SW a HW, se dělali tak, že se vytiskl master, ten se ještě vyhladil a pak se kopíroval přes měkké formy. Ty umožní vyrobit od deseti 10 do možná až 30 kusů kopií z kvalitního plastu. Sice rozměrově jsou nepatrně nepřesnější, ale povrchem naopak lepší než primární výtisk.

    Nevím, kolikrát lze master použít pro přípravu forem, ale pokud by to bylo desetkrát, tak je možné vyrobit těch 300 kusů na jeden profi tisk. Ale ceny jsou u profesionálů opravdu jiné než z RepRapu. Naopak proti tlakovým formám, které potom následují je to opravdu mnohem levnější a o řádově rychlejší.

    Zkušenosti jiné firmy, která s velkým očekáváním koupila 3D tiskáru střední třídy (řádově dražší než RepRapu), byly velkým zklamáním. Na profi práci to chce profi tiskárnu a firmu, co jí má zvládnutou. Ale je to drahé.
    7.11.2013 09:13 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine

    3D tisk například technologií Objet je téměř dokonalý a někdy dokonalejší než sériový kus.

    3D tisk nejběžnější metodou nanášení tenkého vlákna termoplastu (FDM, tak jako RepRap), při použití síly vrstvy např. 0.127mm generuje také už velmi dobré výsledky.

    3D tisk (S)LS (zpékání prášku laserem) umí taky vytvořit hezký semišový povrch (pokud se snaží).

    Samozřejmě jsou tu ještě další technologie…

    Odlévání do měkkých forem (silikon) ve „vakuu“ (Vacuum casting) nebo s použitím technologie RIM může generovat už i finální výrobky, tedy kvalita je velmi dobrá a co se týče rozměrů, je to věc zkušeností a správného odhadu případného smrštění. Za určitých okolností je dokonce jak (správný) 3D tisk, tak vakuové lití přesnější než sériová výroba. Ale u malých věcí se často smrštění ignoruje, protože 1. výtisk rovnou odzkoušíte a až následně ho zaléváte a tím pádem může být odlitek „menší“

    Zmiňovaný master model (první výrobek vyrobený třeba 3D tiskem a vyhlazený - plně dokončený) lze použít opakovaně a pokud není někdo prase, tak de-facto neomezeně, tvorba měkké (silikonové) formy mu neubližuje. Když forma vydrží třeba 20ks (nebo se to tak odhadne) a je třeba 60ks tak se rovnou vyrobí 3 formy podle stejného master modelu a odlévá se buď seriově, ale těsne za sebou nebo paralelně (3 kusy naráz).

    Obecně lze říct, že vakuové lití je vhodné na menší počet kusů (do 30) a technologie RIM je vhodná i na 100 kusů (i RIM lze použít na jeden kus, nebo VC na 200, ale je to o vhodnosti, čase a ceně).

    K té „profi“ ceně 3D tisku, je to hodně o tom co se započítává a kolik to opravdu stojí a kolik opravdu stojí „běžná“ technologie (ač by se to zdálo jasné, tak stále si to většina lidí co s 3D tiskem začíná, neumí spočítat). Neříkám, že je to za pusu, ale profi tisk oproti jiným možnostem je často to nejlevnější. Také hodné záleží na minimálních požadavcích, nějaký díl může být vytištěn třeba v rozmezí ceny 2 000 - 80 000, podle toho čím, z čeho a jak…, ale i ta nejvyšší cena, může být stále velmi levná…

    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    gtz avatar 7.11.2013 14:29 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    No já jsem se někdy díval na SLA stroje co se používají v motorsportu a cena někde kolem 9.3M CZK, takže žádná láce.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    7.11.2013 15:35 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    To stojí pěti-osé centrum taky a má vyšší provozní náklady, FDM stojí také hodně, ale tisk velkých dílů vychází levněji. Každá z technologií je vhodnější na něco jiného a v motostportu se jich používá celá řada.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    5.11.2013 18:40 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Ehm ... mno ja teda nevim ....

    Z toho mala co je vidno na ty jediny fotce ... bych si tak dovolit strelit nejakej ntb zdroj, kterej pri dany velikosti muze mit MAX nekde kolem 150W. Jelikoz TDP titana, o kterym tam pindaj, je 265W (jen ty grafarny) ...

    A to nemluvim o tom, odkudpa to asi tak bude brat vzduch pro chlazeni ... To co tam pisou je totiz totalni kravovina, pri tak malym prostoru uvnitr bude 100+ stupnu, a zadny rozdeleni prostoru tomu nepomuze.

    Jinak veskery zadny informace a 3/4 stranky pindu o ovladaci ...

    Takze pokud by to uvnitr opravdu mel byt titan, tak leda brutalne podtaktovanej, a samo vcetne CPU, MB, ... hdd ... protoze ta grafarna si jednoduse nemuze vzit vic nez nejakych 100W, aby zbylo rekneme 50 na celej zbytek.

    BTW: Ve svym desktopu mam "mene zravou" GTX780. Jediny co uvnitr hreje je vpodstate jen ta grafarna (chladic na CPU je maximalne vlaznej), a je tam poradny teplicko kdyz maka. Spotreba v zatezi pak vpohode atakuje 350W (bez monitoru).
    5.11.2013 19:35 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    engadget má krajšie obrázky a podľa nich to vyzerá tak, že používajú normály PC zdroj.
    5.11.2013 22:47 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Tezko rict, na tom obrazku je taky videt prdlajs, jen dva vetraky vpravo.

    Tak jako tak to nic nemeni na ty spotrebe => upece se to nebo je to nesmysl. Vem si ze v xboxu jsou zdroje nekde mezi 150 - 200W (a kolik se jich upeklo, nez to predelali) ... a to tam ani zdaleka neni grafarna jako je titan.

    Vem si, ze makajici grafarna tyhle tridy ma v dobre dimenzovanym case bez problemu 80 stupnu na chladici (proste si spalis prsty, kdyz na to sahnes). Navic ty vetraky sou odhadem (nevim proc ty kkti nemuzou prilozit aspon kus metru ...) tak max 80tky => rev jak krava. To zebrovani z boku je sice pomerne masivni, ale i pokud by se to uchladilo - za cenu poradnyho randalu - jak sem psal GTX780 mam v kompu a slyset to rozhodne kdyz maka je a docela dost - tak to bude prozmenu fungovat jako dokonalej vysavac veskeryho bordelu (zadnej prachovej filtr ...).

    Jop, jen tak pro zajimavost, grafarny uz se par patku samy podtaktujou/castecne vypnou, pokud se zacnou moc hrat. To bude place ze ma nekdo stroj jen s grafarnou za 25k ... a jede mu to hur, nez na 10let starym kanc kompu ... ;D.

    Mimochodem, to budou prodavat za 60k? Protoze pokud to bude za rekneme "konzolove akceptovatelnou" cenu 20k, tak si to du koupit. Titana z toho vytrhnu a zbytek za desitku prodam ... ;D.
    5.11.2013 23:07 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Zdroj je ten spodný vetrák a malo by ísť o bežný zdroj s parametrami: 450W 80Plus Gold.
    6.11.2013 02:13 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Tady asi někdo ještě neviděl zdroje co jsou například v profi serverech. V 1U provedení s výkonem jako kráva.
    6.11.2013 02:21 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Jo, teda pravda, s těmi 40mm větráky s 11000 otáčkami to docela řve .. :p
    6.11.2013 08:26 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Tady nekdo vzivote nebyl v serverovne s bezicima serverama ... ty davas doma konzoli do klimatizovany oddeleny mistnosti? Pak chapu ze ti vetraky co toci 15k nevadej. A v takovym beznym 1Ucku neni zadnej uber zdroj, max tak nekde kolem 300-350W, a misto je reseny tak, ze je pul metru dlouhej. A takovejch 8 vetraku pri rekneme 10k + klima ... to je tichoucko ...

    Vis, mam tu 4 racky plny zeleza ...
    6.11.2013 09:30 Chulda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    podívej se na dell nebo HP - některé 1U modely mohou mít 1100W zdroj (option)
    Kaacz avatar 6.11.2013 15:08 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Přijď se podívat na naší servrovnu, zvu tě .. :p
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    Kaacz avatar 6.11.2013 15:10 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Ano, bývají dlouhé, protože 1U. A to je taky důvod proč mají pidi ventilátor s takovýma točkama. předělej to do velikosti normálního zdroje, dej tam normální velký ventilátor a jsi někde jinde.
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    Kaacz avatar 6.11.2013 15:11 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Víš, mám tu 4 řady po 12 rack skříních plných železa .. :)
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    6.11.2013 11:57 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Ešte lepšiu fotografiu má Wired (a na nej je napr. vidieť aj to, že grafická karta je oddelená od ostatného systému).
    Dreit avatar 6.11.2013 15:27 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine

    Škoda že ten předek nevypadá spíš nějak takhle http://img11.imageshack.us/img11/9688/rgvc.png :-D

    Nope
    5.11.2013 19:36 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    A neni mozny, ze tomu rozumi vic, nez ty?
    gtz avatar 5.11.2013 20:10 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    copak on něco napsal špatného ty trollíku?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    5.11.2013 22:19 lko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Zamyslel jsi se nad tim komentem, anebo jsi troll ty? Pokud nevis na jake frekvenci bezi zdroj, tak ho nemuzes porovnavat s beznyma notebookovyma.
    5.11.2013 23:00 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Co meles o frekvenci zdroje ty hlavo ... zdroj jako zdroj, kazdej (pc) zdroj je spinanej a potrebuje vystupni mosfety dimenzovany na nejakej vykon a tomu odpovidajici chlazeni => rozmer. Videls nekdy zdroj "prenosny pracovni stanice" ??? Je to tak 10kg notes za ccca 100k co vydrzi na baterku cca 10 minut a ma zdroj cca 250W, kterej je asi tak velkej jako 4 standardni notesovy zdroje.

    Videls nekdy 800+W zdroj do PC? nj, cece, on je 2x takovej nez zdroje do nejakych 600W ... protoze je tam kupodivu treba pomerne masivni chladic ... Videls nekdy 1,5kW zdroj nejakyho serveru? Videl si prd, vid?

    Na tech fotkach je videt samo prdlajs, ale z toho co videt je a jak to ma bejt velky, se tam zadnej uber vykonej zdroj jednoduse nevejde. A na titana by tam musel bejt minimalne 500W zdroj. Ono totiz TDP standardni I7 je taky 100W + neco zblajzne disk, chipset, ... takze tech 500W by bylo tak na hrane.
    5.11.2013 23:40 lko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Tak dobre oci jako ty mit nikdy nebudu, abych z nejake fotky poznal, jestli je to dostatecny zdroj.
    gtz avatar 6.11.2013 12:03 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Zdroj je spínaný zdroj, tedy má stále stejnou výstupní frekvenci. A NTB zdroje jsou to stejné, tedy měnič 220/xxx/ se stejnou frekvencí sítě. Nepleteš si to s výkonem? ;-)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    little.owl avatar 6.11.2013 12:18 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    tedy má stále stejnou výstupní frekvenci.
    Frekvence DC vystupu? ;-)
    se stejnou frekvencí sítě.
    Mel asi na mysli frekvenci spinaneho zdroje, ta ma vliv na velikost konstrukce.

    Pro lidi, co nemeli stesti studovat elektroniku, lze nalezt par hints zde.
    A former Red Hat freeloader.
    6.11.2013 02:17 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    A to máš na mysli běžné 800W+ šmejcko, které se dá v pohodě nahradit 450-500W+ Enermaxem s 86%+ účinností ?
    6.11.2013 02:26 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    1,5KW zdroj serveru - nejsem si jistej a zkusim se podívat, možná něco takovýho v práci mít budeme. :) Každopádně kvalitní 650W zdroj v Juniper firewalu je přibližně stejně velký jako ten v tom Steamboxu ..
    6.11.2013 02:30 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Ve 3U boxu jsou ty 650W zdroje dva nad sebou, takže každý má tloušťku 1,5U. A moc místa na ně nezbývá, zepředu jsou in/out karty. Vzadu řídící karty.
    gtz avatar 6.11.2013 12:01 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    No do 1U/2U/3U se používají spec. zdroje pro tyto servery a storage. běžně se používají nějaké jak píšeš 600W zdroje, aby utáhly 8/12 disků. Druhý zdroj tam jen pro redundanci. Ale jsou šíleně drahé, já jsem pro jeden 2U dokupoval zdroj a byl hodně nad cenou top modelu od Enermaxu.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Kaacz avatar 6.11.2013 15:16 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Já neříkám, že jsou levné - jen že to reálně fyzicky existuje. Na druhou stranu všichni víme, že ceny těch zdrojů do profi zařízení jsou pěkně předražené .. :)
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    gtz avatar 6.11.2013 20:42 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Jo to je pravda, když v jednom poli (FC-SATA) zdroj tak distributor u nás chtěl za ten zdroj něco kolem 20 tyček. Což mne celkem tehdy rozesmálo, protože to bylo blbé 2U. Tehdy po pátrání jsem zjistil, že je to nějaký rebrand SM a podařilo se mi pak sehnat zdroj za pětinu ceny od německého distributora. Sice byl tam jiný úchyt, který naštěstí šel použít z vadného zdroje.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    6.11.2013 02:28 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Z těch keců mi připadá, že si jen myslíš, že jsi něco viděl .. realita jmůže být i jiná. :p
    little.owl avatar 6.11.2013 11:45 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    S tou frekvenci az tolik nesouvisi. Vyssi frekvence vam zaruci predevsim o neco mensi rozmery, nikoliv mensi spinaci ztraty ci vetsi ucinnost. Mensi rozmery, pokud je chcete vyuzit, pak implikuji pri podobne dissipaci u nuceneho chlazeni vetsi prutok vzduchu - rychly/velky vetrak.
    A former Red Hat freeloader.
    6.11.2013 12:32 lko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Vetsi prutok vzduchu je jasnej, ja spis reagoval na
    ...Z toho mala co je vidno na ty jediny fotce ... bych si tak dovolit strelit nejakej ntb zdroj, kterej pri dany velikosti muze mit MAX nekde kolem 150W...
    Kua chlapi vyserme se na to, podle fotek fakt nic nepozname.
    6.11.2013 19:20 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Pokud si to dobře pamatuju, tak výkon, co se dá přenést transformátorem, je přímo úměrný průřezu jádra a druhé mocnině frekvence, tudíž s růstem frekvence se může použít menší járdo a tudíž i menší transformátor. Bohužel nárůst frekvence znamená vyšší ztráty v "železe" (tedy spíš feritu), tj. ztráty danné vlastnostmi materiálu jádra, hlavně ploše jeho hysterezní křivky a vodivosti (kvůli výřivým proudům). Mimo toho, vyšší frekvence vede i k vyšším ztrátám ve všech polovodičových součástkách, protože nejvíce ztrát je během spínání (tj. otevírání a zavírání), kdy odpor součáskty ještě (nebo už) není minimální (tj. desetiny ohmu), ale prochází jí proud srovnatelnýý s maximem. Také zvyšuje složitost návrhu, protože s růstem frekvence se mnohem více projevují parazitní kapacity a indukčnosti v plošných spojích (např. je třeba co nejvíce oddělit silové a řícící cesty) a elmag. rušení vyzařované do okolí (je nutné lepší stínění). Tudíž pokud se použije vyšší frekvene, zdroj sice vyjde menší, ale bude náročnější na kostrukci a bez použití kvaltnějších materiálů bude mít i vyšší ztráty.
    little.owl avatar 6.11.2013 19:53 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Pamatujete si to dobre, rekl bych ze jste asi take studoval/venoval se elektronice.

    Materialy civek/traf, pokud se nebavime o velkych zdrojich, nejsou dnes zas tak velky problem, minimalne nejsou az tak citlive na provozni teplotu.

    Problem jsou elektrolyticke kondenzatory, nebot kvalitni s malym ESR/tanδ jsou stale drahe - coz je take duvod, proc se na nich setri a proc jsou casto nejslabsim clankem zdroje - pri-/na-foukle kondenzatory jsou bezna realita.
    A former Red Hat freeloader.
    6.11.2013 20:09 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Ano, studoval jsem elektroprůmyslovku (proto také klině napýšu takovu hrubku jako výřivý, i když to nemá se sovami nic společného .-) ).
    gtz avatar 6.11.2013 12:02 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Frekvence je stále stejná, jedná se o frekvenci sítě 220V. Takže nazad do školy.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    6.11.2013 12:26 lko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Nj, uz asi blbnu a nejak me uniklo, ze Seattle jede na jine siti, nez zbytek USA.
    little.owl avatar 6.11.2013 14:26 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Rozdilna frekvence - 50Hz nebo 60Hz nema temer zadny vliv, spinany zdroj neni trafo, napeti na vstupu se stejne usmerni, dokonce ani 120V ci 220V nehraje tak zasadni roli.
    A former Red Hat freeloader.
    6.11.2013 14:45 lko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Jasne, ze to ma maly vliv, ale stejne to neni. Jen jsem reagoval na to, ze j tvrdil, ze ten zdroj muze mit MAX 150 a zacal prskat, ze by tam mel byt zdroj kolem 500, coz uz nekdo dalsi z jinych zdroju doplnil a potvrdil. To ze je qtz butthurt a porad se do me navazi je ok, ale nechapu proc ty?
    little.owl avatar 6.11.2013 14:56 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    ale nechapu proc ty?
    Nenavazim, neberte to osobne, tento typ utoku [temer] neprovadim.

    Spise jsem se snazil dohledat, co jste vlastne chtel rici, nebot puvodne jsem si skutecne myslel, ze mluvite o spinaci frekvenci, nikoliv vstupni. Tam je ten vliv next to nothing, IMHO ma vliv jen na vstupni filtr za usmernovacim mustkem a PFC.

    Podle obrazku je max 150W je skutecne velmi podcenene.
    A former Red Hat freeloader.
    6.11.2013 15:07 lko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Ja mluvil o spinaci frekvenci, ale gtz to to tak zamotal, ze uz se v tom pomalu ztracim i ja. Jeste abych doplnil "j" sice blbe odhadl zdroj, ale fakt, ze to bude topit jako krava, zustava. Hluk z fotek vycist taky nejde a uz vubec ne z fotek prototypu. Pockejme si na finalni kousky a recenze (teplota a hlucnost oproti xbox360/ps3/xbox one/ps4 me zajimaji nejvic)
    little.owl avatar 6.11.2013 15:27 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    teplota a hlucnost oproti xbox360/ps3/xbox one/ps4 me zajimaji nejvic.
    Take. A hlavne zdali to pujde hacknout a nebo to bude nejak lockle.
    A former Red Hat freeloader.
    6.11.2013 17:05 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Frekvence je stále stejná, jedná se o frekvenci sítě 220V. Takže nazad do školy.
    Právěže spínané zdroje převádějí interně vstup na mnohem vyšší frekvenci (Kilohertzy? Nebo dokonce desítky khz? Kdyžtak mě někdo opravte...), než co je v síti, protože trafo pak může být mnohem menší...
    little.owl avatar 6.11.2013 17:21 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Muze to jit do stovek kHz, vykonejsi zdroje maji obvykle nizsi spinaci frekvenci kvuli EMC - takovy 5KW kram neni sranda odstinit a u vyssich frekvencnich slozek jsou tvrdsi limity.
    A former Red Hat freeloader.
    8.11.2013 08:41 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Nazad do skoly by ses mel vratit ty, frekvence site neni 220V a v rozvodu uz hezkych par let je !napeti! 230V.
    8.11.2013 15:45 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Možná tak teoreticky.
    Quando omni flunkus moritati
    8.11.2013 16:27 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Mimo výpadek, nominálně 230V, minimálně 95 % denně 203V - 253V (,ale téměř jistě 203V - 244V) a nikdy ne pod 195V - lepší? :-)
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    8.11.2013 17:35 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    a nikdy ne pod 195V
    No, vzhledem k tomu, že existují obce u hranic na konci vedení, bych s tímhle tvrzením byl taky dost opatrný. Asi tak o 15V, když zrovna někomu zapne lednička ;-)
    Quando omni flunkus moritati
    8.11.2013 17:53 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Tak to má být, že to tak není, je na „reklamaci“, protože to nesplňuje normy. Źe to může být komplikované k vyřešení, je věc druhá, ale pokud takový stav je (věřím, že ano, spíš tedy narážím na stav opačný), tak je to stav, který se má napravit.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    vain avatar 6.11.2013 06:43 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Vždyť má pravdu. Tady přijde nějaký hejhulák a začne sypat moudra, co všechno z jedné fotky nevypozoroval a že nechápe jak to a to a že to vlastně asi ani nepůjde. Fakt víc věřím lidem z Valve než tady tomu komentáři.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    6.11.2013 08:43 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    nechceš jít dělat pro Valve a říct jim, co dělají špatně?
    6.11.2013 09:48 Nehrdy samec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Podle fotky vidim ze ten kryt v okoli graficke karty je dost deravy, takze ta grafika nebude mit o moc horsi podminky nez kdyby byla "na stole" takze tak.
    Saljack avatar 6.11.2013 09:46 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Jak to vypadá s civilizací pro linux? Někdo tvrdil že už to mělo vyjít, ale pořád nic a příjde mi, že to je fáma.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    6.11.2013 12:37 lko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    uz to melo byt, ale odlozili to, viz http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTQ3Nzc
    6.11.2013 19:09 Creep73
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Tam píšou, že ve fóru někdo napsal, že Amazon omylem dal tu hru do blbé kategorie. Co takhle třeba Microsoft Train Simulator na linuxu ?
    6.11.2013 09:56 Creep73
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Intel integrovaná grafika a tudíž menší a levnější zařízení ? Tož to bych si pak asi i koupil. Nebotřebuju hrát AAA tituly. A ani xxx. Na těch 50 her na linux co tam mám to bude bohatě stačit.
    little.owl avatar 6.11.2013 11:48 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Playstation/xbox pristup mi prijde skutecne lepsi.
    A former Red Hat freeloader.
    6.11.2013 15:07 nyan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    No nic proti, jen treba mit na pameti zasadni vlastnost integrovanych grafik... pred 10 lety na tom slo hrat 5 let stare hry... dnes na tom taky lze hrat 5 let stare hry :-D
    stativ avatar 6.11.2013 21:39 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    No, APU od AMD IMHO nejsou z hlediska výkonu až tak špatně na rozdíl od Intelu. A tam se asi taky něco peče, jsou zvěsti, že Broadwell přinese hodně velké zlepšení integrovaných grafik (skoro to vypadá, že možná půjde o největší změny v grafice v historii Intelu).
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    6.11.2013 17:15 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Ona tam i ta integrovaná grafika je - vzadu to má výstupy. Určitě se najde nějaká duše, která nebude vědět, kam to strčit :)
    7.11.2013 08:49 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Pokud je tam spravny chipset a spravny CPU, tak se jaksi integrovana grafika ve 2D pouziva zcela automaticky, bez ohledu na to, ze monas mas pripojenej do externi grafarny - ta pak funguje jen jako kusdrat a mela by se defakto uplne vypnout.
    6.11.2013 20:00 peeepan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    poskladat kompik s itx doskou, s cpu AMD fusion a vpohode, alebo Intel NUC s cpu s leposu grafikou tiez bude OK.

    o to im ide, ze si poskladate/kupite co chcete
    6.11.2013 13:07 NN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Vypada to jako settopbox a nic revolucniho na tom nevidim,vidim jen splacnute PC do male krabice pro grafiku.. nebo se pletu ?
    6.11.2013 13:09 NN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Pocitam, ze jednoduchy upgrade nepripada v uvahu, dily budou proprietarni a drahe. Nechapu.
    6.11.2013 17:21 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Ne, je to běžná mini-itx deska a běžná grafika v riseru - i ten chladič je tuším nějaký existující.

    Viz zde (model desky je postnutý v diskusi): http://extrahardware.cnews.cz/valve-odhalilo-design-vnitrnosti-svych-steam-boxu-i-experimentalni-ovladace
    6.11.2013 13:55 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Nový Xbox či Playstation je niečo iné ako PC umiestnené do malej krabice?
    6.11.2013 16:37 NN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    No hej, vlastne jsem si puvodne celou dobu myslel, ze steam box je 'xi3 piston'. Proste jsem cekal neco mnohem mensiho a s vymakanym designem.
    vain avatar 6.11.2013 16:52 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    V porovnání s novým Xboxem nebo Playstationem to vlastně vymakaný design má ;-)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    6.11.2013 17:00 lko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    melo to tak byt, ale zmenili to http://games.tiscali.cz/hardware/piston-neni-steam-box-ale-byl-postaveny-pro-valve-62292

    Rozhodujici pry byla vysoka cena, coz je pro kazdeho jasne kriterium.

    Ale podle timeline je dost mozne, ze se zalekli vykonu ps4, coz dava jeste horsi pomer cena/vykon.

    http://www.youtube.com/watch?v=lL3ZP4tZKmk

    Jelikoz ale pozmenili hw a stale je tu moznost nejake otevrenosti, tak sance na uspech je.

    6.11.2013 17:19 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    Ten Piston je jen přeznačený X7A co už měli navržený předtím. Na Steam Boxu se to v podstatě jen marketingově živí. Však taky se podívejte na ten rozdíl v konfiguraci: proprietární neupgradovatelná věc s notebookovým APU Trinity, oproti klasickému PC hardwaru s rychlou GeForce a CPU Intel v socketu.
    6.11.2013 20:07 peeepan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine
    valve steam boxy predavat nebude (ich vyjadrenie), budu len robit doporucenu zostavu. nechaju to na ostatnych vyrobcov PC, alebo mozno nejakych novych.

    predstava valve je, ze ked si chcete kupit hru, tak vam to ukaze poziadavky, u min HW bude vykricnik, kliknete nan, ukaze co musite kupit/vymenit aby to slo a tak dokola.

    valve maju presne udaje o tom, co nacom ako bezi s akymi nastaveniami a tak. z toho vedia potom aj presne poradit.
    Dreit avatar 7.11.2013 15:24 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve představilo prototyp Steam Machine

    Ještě by to mohlo po výměně HW nabídnou rekompilaci jádra, enginu a ostatně všeho, co je k hraní potřeba :-)

    Nope

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.