abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 08:00 | Zajímavý software

Facebook uvolnil svou platformu pro detekci objektů s názvem Detectron. Detectron je naprogramován v Pythonu a využívá framework pro deep learning Caffe2. Zdrojové kódy Detectronu jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 03:00 | Komunita

Bylo spuštěno hlasování o přednáškách a workshopech pro letošní InstallFest, jenž proběhne o víkendu 3. a 4. března 2018 v Praze na Karlově náměstí 13. Hlasovat lze do pondělí 29. ledna 2018.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 02:00 | Zajímavý software

Projekt Document Liberation, jehož cílem je vývoj knihoven pro zpřístupnění (osvobození) dokumentů vytvořených v proprietárních nebo již nepodporovaných formátech, oznámil vydání 5 nových nebo vylepšených knihoven. Jedná se o knihovnu libe-book pro export dokumentů ve formátu EPUB3 a knihovny libabw, libmspub, libpagemaker a libqxp pro import dokumentů ve formátech AbiWord, MS Publisher, PageMaker a QuarkXPress.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 01:00 | Komunita

LWN.net, původně Linux Weekly News, slaví 20 let. První číslo vyšlo 22. ledna 1998. Psalo se o devfs, o 2 GB omezení velikosti souborů na souborovém systému ext2 nebo o renderování scén ve filmu Titanic na Linuxu na procesorech Alpha. Aktuální vývojové linuxové jádro bylo 2.1.79. LWN.net je zcela závislé na předplatitelích. Předplatné na měsíc stojí 7 dolarů. Články na LWN.net jsou týden od vydání k dispozici pouze předplatitelům. Následně jsou uvolněny všem pod licencí CC-BY-SA.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:22 | Pozvánky

V sobotu 24. 2. se uskuteční již 5. ročník největší české WordPress konference – WordCamp Praha 2018. Pražský WordCamp bude rozdělen na dva proudy – pro uživatele a pro vývojáře. Je naplánováno 10 přednášek, 6 workshopů, 6 případových studií, Happines Bar a spousty příležitostí pro networking. V neděli se bude dále konat Contributing Day, kde se každý bude moci aktivně zapojit do překladu, či plánování dalších meetupů. Je připraveno 450

… více »
smíťa | Komentářů: 0
včera 05:55 | Komunita

Linus Torvalds oznámil vydání Linuxu 4.15-rc9. Po vydání stabilní verze Linuxu se přibližně na 2 týdny otevře začleňovací okno. To se uzavře vydáním verze rc1. Po týdnech následují další rc verze. Obvykle týden po vydání verze rc7 nebo rc8 následuje vydání nové stabilní verze Linuxu. Verze rc9 byla naposledy vydána před více než 6 lety, 4. října 2011. Jednalo se o Linux 3.1. Tenkrát následovala ještě verze rc10.

Ladislav Hagara | Komentářů: 15
21.1. 21:55 | Zajímavý článek

Greg Kroah-Hartman se v příspěvku na svém blogu věnuje aktuálnímu stavu řešení bezpečnostních chyb Meltdown a Spectre v Linuxu. Jak je na tom Váš Linux? Stačí spustit příkaz "grep . /sys/devices/system/cpu/vulnerabilities/*". Pro více informací lze doporučit Spectre & Meltdown Checker.

Ladislav Hagara | Komentářů: 46
19.1. 18:55 | Komunita

NHSbuntu (Joinup, prezentace) měla být z Ubuntu vycházející linuxová distribuce přizpůsobená pro potřeby britské Národní zdravotní služby (NHS). NHS se název nelíbil, nejednalo se o oficiální projekt NHS, a proto bylo NHSbuntu v září loňského roku přejmenováno na NHoS. Vývojáři NHoS tento týden oznámili, že NHS se nelíbí ani název NHoS a už nemají sílu na další přejmenování a pokračování v projektu. Dodávají, že několik jednání s vedením

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 7
19.1. 18:44 | Pozvánky

Koncem ledna, 29. 1. 2018 od 17 do 20 hodin se v Akademii CZ.NIC uskuteční večer s Turrisem.

Co bude na programu?… více »
Miška | Komentářů: 19
19.1. 18:33 | Pozvánky

Na tri dni sa hlavné mesto Slovenska po tretíkrát zmení na miesto s najväčšou koncentráciou profesionálnych programátorov, systémových administrátorov, učiteľov informatiky aj technologických nadšencov. Hlavným lákadlom bude konferencia PyCon SK 2018, určená záujemcom o Python, jeden z najpopulárnejších programovacích jazykov na svete.

… více »
RicCo386 | Komentářů: 1
Jak se vás potenciálně dotkne trend odstraňování analogového audio konektoru typu 3,5mm jack z „chytrých telefonů“?
 (7%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
 (77%)
 (13%)
Celkem 1375 hlasů
 Komentářů: 53, poslední 17.1. 16:55
    Rozcestník

    Visual Studio Code 1.10

    Byla vydána verze 1.10 vývojového prostředí Visual Studio Code (VS Code). Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání [Hacker News].

    2.3.2017 02:00 | Ladislav Hagara | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    ⧠ A = 0 avatar 2.3.2017 11:47 ⧠ A = 0 | skóre: 8 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Visual Studio Code 1.10
    A kde se dají stáhnout zdrojáky?
    Nevolte zmrdy.
    2.3.2017 12:26
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Visual Studio Code 1.10
    Zde.
    2.3.2017 14:17 petrfm | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Visual Studio Code 1.10
    Nedavno jsem docela ziral, ze MS uz ma visualstudio i pro linux. Umi to C++ a jine. Co se deje? To uz jim fakt tak moc tece do bot? A pouzivate to nekdo? Kdyz jsem jeste pouzival Win, s VS se mi delalo docela dobre, tak bych to mozna i zkusil. Ma to nejaky hacek? Jak je to od MS, tak cekam zase nejakou zradu.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    2.3.2017 15:06 Kate | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Visual Studio Code 1.10
    Není to Visual Studio, ale Visual Studio Code. To první je IDE, to druhé textový editor funkčností připomínající spíš Sublime Text (a založený na stejných technologiích jako Atom, jen rychlejší)

    Každopádně i to VS Code má pár docela hezkých funkcí díky kterým se dá použít jako lightweight IDE už v základu :)
    3.3.2017 18:49 gngl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Visual Studio Code 1.10
    Takže něco jako Visual Basic a Visual Basic .NET? ;)
    3.3.2017 18:57 petrfm | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Visual Studio Code 1.10
    Ne, spíš něco jako GEDIT nebo KATE :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    3.3.2017 19:03 gngl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Visual Studio Code 1.10
    Já měl na mysli to "slovo navíc"...
    3.3.2017 21:07 petrfm | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Visual Studio Code 1.10
    Jo tak, sedím od rána u PC a protože všude řádí bacily, prokládám to slivovicí, tak už jsem pomalejší :-D
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    xkucf03 avatar 3.3.2017 19:37 xkucf03 | skóre: 46 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Visual Studio Code 1.10
    Ne, spíš něco jako „Kávička“ – což sice vyvolává představu, že jde o kafe, ale ve skutečnosti je to sušená ropa se štěrkem a cukrem – s kávou to nemá nic společného. Nebo různé parodie na máslo s máslovou příchutí atd.

    Když už IT analogie, tak spíš Kate/Gedit vs. Netbeans/QtCreator. Prostě to je jen snaha vyvolat dojem, jak jsou ty jejich produkty děsně moc open source, založená na tom, že spousta lidí to jedno slovo na konci zapomene/přehlédne.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-Výuka.cz, Nekuřák.net
    2.3.2017 16:07 svido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Visual Studio Code 1.10
    Je to vlasně jen editor. Nic víc. Ono to hlavně souvisí s příchodem .NET Core (defakto .NET5), které je platform independed - viz .NET5 is dead -> .NET Core

    Zkoušel jsem ho, ale nic extra. Na .NET stále používám VS a asi ještě dlouho budu.
    2.3.2017 16:31 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Visual Studio Code 1.10
    Platformovo nezavisle - to znamena v podani M$, ze to funguje vo Windows 7, 8.1 a 10. Dokonca aj v 64-bitovej verzii. Alebo sa uz nieco zmenilo?
    2.3.2017 16:35 Kate | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Visual Studio Code 1.10
    Změnilo. Jednu programátorku v .net pro Linux znám a zdá se mi spokojená :) 

    Oni se poslední dobou s podporou OSS docela snaží, také jim asi nic jiného nezbývá.
    2.3.2017 18:48 little-drunk-jesus | skóre: 13
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Visual Studio Code 1.10
    Cela cast kolem cloudu a azure je nabrana z lidi kolem OSS, proto to vypada lepe. Vsude jinde je to porad starej microsoft. Zas tolik bych je nechvalil :)
    Rhea avatar 3.3.2017 08:42 Rhea
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Visual Studio Code 1.10
    Ahoj, v RedHate dost uzko spolupracujeme s Microsoftom a mozem potvrdit co povedala Kate. Microsoft sa snazi, a ucia sa od nas. Dost casto im vysvetlime ze "ale toto takto nepojde," atd... .NET Core GitHub je asi tak 70% Microsoft a 30% other. Urcite to ma velky potencial a skvelu buducnost =)
    *Inspires the desolate whitespace of Linux world with the delicate C# letters of simplified artificial intelligence.*
    3.3.2017 09:45 aubi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Visual Studio Code 1.10
    Zalíbit se, ovládnout, zneužít... Bože, to se to bude opakovat donekonečna?
    3.3.2017 09:49 Kate | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Visual Studio Code 1.10
    Nespolupracovat, uzavřít se, zaniknout.
    3.3.2017 10:54 petrfm | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Visual Studio Code 1.10
    Já si myslím, že ty holky mají potenciál to s kluky od MS udělat :-D
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    3.3.2017 11:58 Kate | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Visual Studio Code 1.10
    :D
    Rhea avatar 3.3.2017 20:23 Rhea
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Visual Studio Code 1.10
    +1 ;P
    *Inspires the desolate whitespace of Linux world with the delicate C# letters of simplified artificial intelligence.*
    Bedňa avatar 3.3.2017 12:46 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Visual Studio Code 1.10
    .NET mi vždy pripomenie
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Agent avatar 5.3.2017 19:51 Agent | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Visual Studio Code 1.10
    Tak proto Linux tak woknovatí (SystemD).. To vám mockrát děkujem.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    2.3.2017 19:24 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Visual Studio Code 1.10
    Programatori boli s .NET spokojni aj na Windows. Horsie uz to bolo s pouzivatelmi, co museli tie ich vytvory pouzivat...
    2.3.2017 21:00 petrfm | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Visual Studio Code 1.10
    Koukám na to jak jelen. To znamená že můžu na linuxu vyvíjet .NET desktopové aplikace s GUI (asi windows forms?). A to samé poběží pak i na linuxu? Desktopová aplikace se vzhledem Win app? To asi ne, že?
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    3.3.2017 07:41 roumen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Visual Studio Code 1.10
    AFAIK zadne GUI neni, .NET Core je ciste cmdline.
    2.3.2017 18:03 unicode
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Visual Studio Code 1.10
    Má to dokonce funkční debugger pro C++, sice to nemá věci jako disassembly, ale základ funguje celkem ok. Já osobně používám pro C++ KDevelop, ale bylo období, kdy jsem radši spustil vscode, protože jsem ten editor chtěl mít otevřený víc než půl hodiny, což byla průměrná výdrž KDevelopu :)
    2.3.2017 19:16 Kate | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Visual Studio Code 1.10
    Na C++ používám taky KDevelop. Na Python jsem si chtěla koupit Sublime, protože Atom byl prostě pomalejší... A pak jsem chvilku zkusila VS Code a asi zůstanu. Jen se nějak nedovedu zbavit toho divného pocitu když před komerčním produktem upřednostňuji Open Source od Microsoftu :D
    2.3.2017 19:45 unicode
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Visual Studio Code 1.10
    Je lehké si zvyknout co :) Já jsem v KDevelopu napsal tak půlku open-source projektů, druhou půlku ve VS (který má podle mě zatím bezkonkurenční debugger, který se dá použít i na JIT kód).
    3.3.2017 11:18 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Visual Studio Code 1.10
    Na JIT se da pouzit i GDB, kdyz ten JIT generator podporuje GDB interface pro JIT. Treba LLVM to podporuje.
    3.3.2017 12:02 unicode
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Visual Studio Code 1.10
    To je ale hodně práce navíc a aplikace se s tou podporou musí zkompilovat. Já jsem to vyřešil tak, že když chci debug, tak jen nastavím flag a JIT generuje funkce, které nezahazujou frame pointer. Call-stack a disassembly mi pro debug těchto věcí stačí, zbytek řeší logging.
    2.3.2017 21:05 Sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Visual Studio Code 1.10
    Co tak skusit netbeans? Pod linuxom s cmake to fungovalo celkom fajn.
    xkucf03 avatar 3.3.2017 00:14 xkucf03 | skóre: 46 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Netbeans pro C/C++ a GDB
    +1 a je tam dobrá integrace s GDB (debugger).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-Výuka.cz, Nekuřák.net
    3.3.2017 00:41 unicode
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Visual Studio Code 1.10
    Nevim, to už radši ten vscode než netbeans :)
    3.3.2017 06:31 Sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Visual Studio Code 1.10
    A dovod?
    clayman avatar 3.3.2017 08:16 clayman | skóre: 13 | Praha 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Visual Studio Code 1.10
    Visual Studio Code je fajn, nakonec jsem ho na doporučení Kate zkusil a zatím mi jde k pleti nejlíp ze všech zkoušených moderních editorů (Sublime, Atom). Akorát doplňování C++ kódu je docela bída IMHO a to i s C++/C++ Intellisense extenzí z VSC repozitáře.

    Navíc hledám IDE/editor, který bych mohl jednoduše zkombinovat s C++ vývojem v chrootu, tj. v hostitelském systému mít rozjetý editor, ale kompilace, parsing a doplňování kódu by se řešilo ze zdrojáků nainstalovaných v chrootu. V tomhle ohledu mi zatím nejvíc vyhovuje NetBeans, alébrž má podporu vzdáleného vývoje skrze Sambu/SFTP. Ale je to pekelný moloch a já bych raději něco odlehčenějšího.
    3.3.2017 09:09 sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Visual Studio Code 1.10
    ono ta odlahcenost v pripade VisualStudio Code trocha skryta v tom, ze na pozadi bezi language server pre ten konretny jazyk. Plus samozrejme IDE riesit dost ine veci ako len editaciu. Kazdopadne toto s tym language serverom ak by sa to nejao standardizovalo by bol velky krok vpred.
    3.3.2017 15:13 x
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Visual Studio Code 1.10
    Kazdopadne toto s tym language serverom ak by sa to nejao standardizovalo by bol velky krok vpred.
    Pokud vím, tak přesně to se děje: https://github.com/Microsoft/language-server-protocol.
    3.3.2017 19:21 Sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Visual Studio Code 1.10
    Vedel som ze cosi take bolo a teraz pozeram, ze celkom pokrocili. Kedysi som pozeral toto kvoli rust ale java imolementacia nebola este prepisana celkom.
    3.3.2017 18:38 ehmmm
    Rozbalit Rozbalit vše rejp
    rejp: Koukam do seznamu zmen a ten editor opravdu v roce 2017 neumel vybrany kus textu presunout mysi jinam? (Ne ze bych tu funkci pouzival, ale znam takove lidi.)
    3.3.2017 19:50 Kate | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: rejp
    Rozhodla jsem se nezapínat to. Při programování je taková funkce většinou k ničemu a ještě to znesnadňuje změnu označení už označeného textu. Prostě se místo toho posune, z toho bych šílela :D
    3.3.2017 22:08 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Visual Studio Code 1.10
    prinasi to neco noveho? neco co to dela lepe nez soucasne existujici dospele veci?

    po kratkem pohledu to vnimam jako nic moc editor co se veze vlne buzzu kolem atomu; picoidni nutnost vse konfigurovat pres nejaky posrany jsony (jak asi budu menit to mrnavy pismo, jednak se mi ne h e zjistovat syntaxe dalsi zpicenosti druhak nechci hledat tech deset polozek ..), artificialni omezeni typu tri taby..
    xkucf03 avatar 4.3.2017 00:46 xkucf03 | skóre: 46 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Visual Studio Code 1.10
    prinasi to neco noveho? neco co to dela lepe nez soucasne existujici dospele veci?

    Dneska je móda přepisovat všechno do HTML/JavaScriptu – na to se spotřebuje většina kapacit a pak se to začne přepisovat zase do něčeho nového. Udržovat a rozvíjet stávající software není dostatečně „cool“ – alespoň v některých kruzích.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-Výuka.cz, Nekuřák.net
    5.3.2017 20:27 Maxmilian Prdel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Visual Studio Code 1.10
    +1
    7.3.2017 21:36 xhc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Visual Studio Code 1.10
    mne osobne to prináša celkom dosť a keby mi vscode neuľahčoval život, určite by som ho nepoužíval.. názory založené na "kratkem pohledu" vždy niečo znamenali......

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.