abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:33 | Nová verze

    Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 14:22 | Komunita

    Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:22 | Nová verze

    Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (73%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 760 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou

    Allan Day, jeden z hlavních UX návrhářů GNOME, napsal na svém blogu, že má zájem zlepšit vztahy s komunitou, zvláště řešit staré nahlášené chyby, které se neřeší tak rychle jak by měly. To odrazuje pak některé přispěvatele z komunity. Také chce zlepšit zpětnou vazbu od začínajících uživatelů. Mohli by se častěji zapojovat do projektu a hlavně by měli vědět, s čím mohou pomoci.

    11.4.2014 09:14 | jadd | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    11.4.2014 09:37 Jiří Mádl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Chápu to tak, že potřebují dělníky, kteří budou implementovat ty jejich hovadiny? Docela by stačilo, aby přestali kvůli Gnome kurvit GTK.
    11.4.2014 16:27 host
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    ++1
    11.4.2014 18:52 jiný host
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Proč chceš inkrementovat konstantu?
    11.4.2014 19:11 Zase jiný
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Prakticky ji predekementoval, což pokud by stihl zapsat a provést zároveň, tak vlastně psal nulu :)
    14.4.2014 09:37 martin.k
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    prakticky napsal 2
    Bedňa avatar 11.4.2014 09:44 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    To tu bude nablito a že tá moja neprešla ^_^
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    11.4.2014 09:59 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Trhněte si ploutví. Když jsem soudruhům UI-idiotům napsal feedback k jejich brainfartu s GTK+ 3.12, tak to druhý den smazali a "Comments closed".
    Tomáš Bžatek avatar 11.4.2014 12:20 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou

    Necetl jsem tvuj komentar, ale feedback uzivatelu vetsinou nikoho nezajima. Bohuzel. Tim spis, pokud byl tvuj komentar nekonstruktivni nebo utocny,

    Koupim litajiciho tucnaka
    11.4.2014 13:33 Federer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    To byla určitě kvalitka, zřejmě něco jako Jardíkovo "Hot people"
    11.4.2014 13:42 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Jen jsem jim tam napsal, jestli by nebylo lepší místo nucení uživatelů lovit dialogy na naprosto nesmyslných místech se věnovat třeba tomu, aby po dvaceti nebo kolika letech vyplodili použitelný file selector, nebo aby přestali při každé aktualizaci totálně rozbíjet témata. Jinak neuvěřitelné plýtvání místem je naprosto validní připomínka, co se GTK+ týče.
    pavlix avatar 11.4.2014 13:50 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Počkej, ty sis dovolil naznačit, že něco dělají špatně? Tak to se pak nediv, takové věci se v Gnome nedějí.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    11.4.2014 14:20 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Vidím. Rovněž pod stávajícím blogem: "Your comment is awaiting moderation" - asi už jsem na blacklistu. :-D
    pavlix avatar 11.4.2014 14:26 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Nebo už je prostě ten uživatelský feedback nebaví a nejsi na whitelistu ;).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    11.4.2014 16:16 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    No v tom případě by stačilo ty komentáře úplně vypnout. :-)
    13.4.2014 20:08 rbc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Počkej, ty sis dovolil naznačit, že něco dělají špatně? Tak to se pak nediv, takové věci se v Gnome nedějí.
    Hergot, co mi to pripomina ? Reakce Sewerse a Harryho L. Potteringa na buglistu systemd ? No jo, RedHeat, banda sr*cu pro kterou jsou komunitni vyvoj a ohleduplnost k jinym jako nejaky sci-fi.
    pavlix avatar 13.4.2014 20:27 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Zkus udělat pár kroků, nejspíš si stojíš na vedení.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    14.4.2014 09:41 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Znáte slovo "ironie"?
    11.4.2014 14:48 Federer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Hrozně konstruktivní, připsal jsi tam, že jim děláš do jejich matek?
    11.4.2014 16:14 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Ne, myslíš že by to pomohlo? Protože nevidím nikoho, kdo by volal po tlačítkách rozházených na nesmyslných místech a dalších píčovinách, narozdíl od těch problémů, co jsem zmínil.
    11.4.2014 16:45 Federer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Jiný přístup by pomohl, čtu blogy na planet.gnome.org a kritika v komentářích rozhodně nechybí (zrovna tu diskuzi ohledě dialogů si pamatuji), jenže tam nikdo nepsal o píčovinách a podobně, víme?
    11.4.2014 17:04 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Já ti rozumím, práce se soubory je píčovina, prioritou je hrát si chaoticky s vomalovánkama a odstraňovat featury.
    11.4.2014 23:50 Federer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Tak to oprav, zmrde.
    11.4.2014 23:51 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Hmmmm, tomu říkám zlepšování vztahů na úrovni! :-D
    12.4.2014 00:31 Federer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    To se právě snažím říct, takhle jednáš ty a sám si přeber, kam to vede. Můj předchozí komentář bude dost dobře moderován, to abych šel brečet, jak jsou tu nespravedliví :'-(
    12.4.2014 01:59 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Z toho asi neusnu... :-D :-)

    P.S. Jinak nevím, co bych asi tak měl opravovat. Ten fileselector je dokurvený by design a ta banda pošuků neustále trvá na tom, jak je geniální. O themes a nekompatibilitě darmo mluvit. A největší pokoukání je, když si člověk nějakou tu GTK-based aplikaci pustí z konzole a zahltí ho ty nekonečné záplavy varování a chyb. Fakt paráda. Prostě jsou to borci!
    12.4.2014 20:32 tacoberu | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Když pomineme FileDialog z GTK verze 1; Jaký file dialog by jsi uvedl za vzor? QT? Nebo snad dokonce Windows? Já si na Gtk nemohu stěžovat, a naopak si stěžuju, když musím otevírat něco v QT (Windows jsem se zbavil už před lety).
    Marián Kyral avatar 13.4.2014 18:10 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Ideálně KDE file selector.
    13.4.2014 20:13 rbc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    File dialogu z Qt3 prakticky nic nechybelo. I ten z explorerovsky z Win2k - Win7 je porad praktictejsi.
    Proc musi od GNOME/Gtk+ vyvojaru porad resit ze neco nejde, nebo ze neco slo a v novy verzi uz to nejde ? To si dal nekdo za cil regresi misto progrese ? Je to projev absolutni nechopnosti resit fundamentalni problemy a zastirat to takovym trapnym zpusobem ? Nebo se musej vsichni povinne zhulit nez zacnou neco navrhovat nebo nedej boze kodit ?
    Jardík avatar 11.4.2014 15:15 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Ty voe, BurnApp ... kde je tomu konec, už asi nemám ani nikde zdrojáky.
    Věřím v jednoho Boha.
    Grunt avatar 12.4.2014 11:41 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    WTF? Co to psalo za pako? Co je blbě na růžové? Kdyby bylo Ubuntu růžové a ne tak přitepleně oranžové, mám distribuci hned vybranou.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    12.4.2014 11:44 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Co je blbě na růžové? Kdyby bylo Ubuntu růžové a ne tak přitepleně oranžové, mám distribuci hned vybranou.
    Božííínku :-D
    11.4.2014 10:04 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    ... hlavně by měli vědět, s čím mohou pomoci.
    jo, tak ... já už jsem se lekl, že by náhodou chtěli zlepšit vztahy komunitou tak, že by ji přestali nasírat odebíráním featur a podobně
    Tomáš Bžatek avatar 11.4.2014 12:21 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou

    Ne, jen potrebuji nabrat bug triagery.

    Koupim litajiciho tucnaka
    11.4.2014 12:45 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Myslim, ze si za to muzou sami. SW ktery produkuji tak prekomplikovanej(ne-unixovej), ze se v tom nahodny kolemjdouci nedodaze zorientovat. Uz jsem fixnul par chyb v ruznymch open-source programech (tzn nejen reportoval chybu) ale veci, ktery souvisi v Gnome fakt nedavam. At si ten hnuj kyda nekdo jinej.
    little.owl avatar 11.4.2014 14:23 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Tak koncepce interoperatibilniho GObject modelu neni vubec spatna, i jejich snaha psat objektove v C, jen je to relativne slozite a je tam plno boilerplate kodu.

    Vala .... nevim ... radsi bych mel poradne dotazene gtkmm a C++ ...
    A former Red Hat freeloader.
    pavlix avatar 11.4.2014 14:27 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Na boilerplate se dá vcelku rychle zvyknout. Na druhou stranu objektový model mi připadá podstatně lepší než ten z C++, takže bych to neviděl zase tak kriticky.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    little.owl avatar 11.4.2014 16:03 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Na druhou stranu objektový model mi připadá podstatně lepší než ten z C++,
    S tim bych souhlasil, ja jsem to vztahoval spise k Vala.
    A former Red Hat freeloader.
    Jardík avatar 11.4.2014 16:20 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Na Valu pozor. Díky tomu, že indexuje pole intama, že jeho velikost je v intech, tak může nasekat spoustu bezpečnostních děr ve vašem programu (a i když použijete jakési CCode atributy a řeknete jí, že tam je size_t, tak sice napíše size_t, ale vnitřně stejně počítá s intama). Když jsem to hlásil a navrhoval změnit v počátečních verzích Vali, tak hrabal bagr a nic se nedělo. Vala je tedy rozbitý jazyk. Rozbitý je každý kód, který do proměnné typu int přiřazuje hodnotu operátoru sizeof.
    Věřím v jednoho Boha.
    pavlix avatar 12.4.2014 06:25 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    tak může nasekat spoustu bezpečnostních děr ve vašem programu
    Pokud pár těch chyb objevíš, tak máš velkou šanci na úspěch.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    11.4.2014 19:15 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Na druhou stranu objektový model mi připadá podstatně lepší než ten z C++, takže bych to neviděl zase tak kriticky.
    Flamebait alert! :-D
    pavlix avatar 12.4.2014 06:26 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Tady není o čem diskutovat. Ale pravda je, že jsem mohl napsat schopnější.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    12.4.2014 13:17 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Stále mi to přijde jako flamebait. C++ v zásadě nemá Jeden Správný™ obj. model, podobně jako v C je možné používat různé postupy a nebyl by problém v celku jakoukoli feature gobjectu realizovat v C++...
    pavlix avatar 13.4.2014 17:38 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    C++ v zásadě nemá Jeden Správný™ obj. model
    Mám za to, že C++ má vestavěný a standardizovaný objektový model, ale rád se nechám vyvést z omylu. Tím samozřejmě neříkám, že ho nejde obcházet a používat cokoliv jiného jako v C včetně GObject a ekvivalentu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    13.4.2014 20:35 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Mám za to, že C++ má vestavěný a standardizovaný objektový model, ale rád se nechám vyvést z omylu.
    Ano, ale je natolik obecný (a různé featury a gotchas obsahující), že konkrétní použití se od sebe mohou výrazně lišit (viz také moji tl;dr odpověď Bedňovi níže).
    Tím samozřejmě neříkám, že ho nejde obcházet a používat cokoliv jiného jako v C včetně GObject a ekvivalentu.
    Ani ho obcházet nemusíš, je možné různé věci doplnit. Něco jako gtype různé frameworky dělají (třeba variant v boostu, QMetaObject a QVariant v Qt, wxObject ve wxWidgets atd.).

    Nebo si měl na mysli nějakou jinou feature GObjectu?
    pavlix avatar 13.4.2014 20:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Ano, ale je natolik obecný
    Nicméně dle mého skromného názoru pořád ne tak obecný jako Python nebo GObject.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    13.4.2014 21:40 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Protože...?
    pavlix avatar 13.4.2014 22:42 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Můžem si na to někdy sednout. Vezmem si k ruce dokumentaci všech tří a probrat to.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    11.4.2014 14:37 zxtlpn | skóre: 8 | blog: zxtlpn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    GLib + GObject + GIO jsou skutečně báječný. Vůbec GNOME knihovny jsou všeobecně na dost dobrý úrovni. Ještě by to mohlo bejt pod MIT/BSD licencí, ale co člověk nadělá.

    Vala má nevýhodu toho, že je to metacompiler + horší podpora u vývojovejch nástrojů + relativně špatná dokumentace (možná se to od tý doby, co jsem v tom zkoušel vyvíjet posledně, nějak změnilo k lepšímu, ale moc se mi tomu nechce věřit).

    C++ má nevýhodu toho, že to je C++. :> Odpadne nějakej ten boilerplate, ale přidaj se další potíže.

    Každopádně dnes GNOME projekt za definitivní odpověď na jazykovou otázku valí Javascript, jak jsem nedávno kdesi vynašel.
    pavlix avatar 11.4.2014 14:40 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    GLib + GObject + GIO jsou skutečně báječný.
    Až tam nebudou nesmysly jako spojáky s API pole, tak se o tom můžeme bavit. Já vím že u seznamů síťových rozhraní na desktopu to nehraje příliš roli, ale to nic nemění na tom, že je to debilita.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Tomáš Bžatek avatar 11.4.2014 15:51 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou

    Javascript by se mel pouzivat jen na frontend, veci za tim ani v JS rozumne nenapises, tam zustava C.

    Koupim litajiciho tucnaka
    11.4.2014 15:58 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    V Javascripte sa GUI (niekomu) asi lahko zbastli. Ale bolo by vhodne, keby sa zamysleli aj nad pouzivatelmi, co ten grc potom musia pouzivat. Vlastne nemusia, mozu prejst na KDE. Alebo na Windows.
    little.owl avatar 11.4.2014 16:04 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Myslite nove KDE postavene na Qt Quick a QML, tedy take Javascriptu? A myslite, ze MS to bude tlacit jinam?
    A former Red Hat freeloader.
    Jardík avatar 11.4.2014 16:35 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Ono to s GObject tak růžový neni. Nemůžete "vyhodit výjimku", nebo nahlásit chybu při konstrukci objektu, musíte to řešit hackem typu G(Async)Initable. GIO streamy (jejich hiearchie) jsou tak trochu mizerně navržený. GObjectClass a virtuální metody, rozbije se ABI při přidání metody, takže všude přidávaj jakési void (*reservedXXX)(). Takže v podstatě stejný hack, jaký byste použili v C++, hodíte tam reserved virtuální metody. Zároveň spoléháte na to, že velikost pointeru na fci nezávisí na jejím typu. U "zlých" kompilátorů se to rozbije. GObject je v podstatě jakýsi hack, jako ve Windows Interfaci, jako IUnknown a spol, prostě hack kolem C.

    GIO datové struktury mají problém s tím, že v C nejsou šablony. A když to obalí ve Vale a uroběj šablony, tak je sprzněj tím, že do nich cpou stejně např. pointer na strukturu a né její hodnotu. Takže kvůli struktuře s dvěma intama máte třeba List<MojeStruktura>: List *next, List *prev, MojeStruktura *value, místo vhodnějšího List<MojeStruktura>: List *next, List *prev, MojeStruktura value, kdy máte jednu dynamickou alokaci vs dvě. Je to tedy nevhodné tam, kde je potřeba rychlost a mnoho dat.
    Věřím v jednoho Boha.
    11.4.2014 17:55 zxtlpn | skóre: 8 | blog: zxtlpn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    GIO jsem příliš do hloubky nezkoumal, ale jinak máš pravdu.

    Narozdíl od C++ je v C/GObject silně preferovanej PImpl idiom a jeho použití nezpůsobuje tolik bolesti.

    Ten problém s genericitou GList se trochu zmenšuje tím, že má GLib zvláštní alokátor na objekty statický velikosti (SLAB alokátor se tomu říká?). Pořád je ale snížená lokalita dat (i když se zas teoreticky může optimalizovat procházení, když si ty list nodes předalokuješ dopředu). Podle mě to v praxi nestojí za řeč a bottlenecks budeš mít jinde.
    11.4.2014 19:18 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    V čem ti Pimpl v C++ připadá bolestivý?
    11.4.2014 19:53 zxtlpn | skóre: 8 | blog: zxtlpn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Hlavně kvůli privátním metodám; ty nemaj co dělat v hlavičkovym souboru. Psát forwarder metody pro všechno public, nebo je v tom .h souboru nechávat... nebo nějaká magie, která mi uniká, abych zas nevytvářel falešný dilema... V C neni ani důvod to řešit.
    11.4.2014 20:26 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Hlavně kvůli privátním metodám; ty nemaj co dělat v hlavičkovym souboru.
    No tak od toho právě ten pimpl je, aby tomuto zabránil, ne snad? ;-)
    Jardík avatar 11.4.2014 20:45 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Mně právě pimpl vadí, protože to vyžaduje alokaci na heapu (pokud vynechám nějaké vlastní alokátory). Ono sice u nějakýho GUI prográmku, kde mám ~100 widgetů a pár dalších objektů, co něco dělaj, moc nevadí, ale někdy se to i nasčítá. On je někdy ten rozdíl i vidět. Když mám udělat new Window(), kde je extra každý new WidgetXX(), nebo když mám utvořit Window na zásobníku, kde je každý widget přímo součástí objektu a jen se tedy volají konstruktory ... Sice pimpl má výhodu zachování ABI, ale u nějakého GUI toolkitu by to mělo být jedno, většina může být inline a "neinline" jenom nějaké "věci" jejichž kód je náročnější, hrozí nějaké rozbití a je dobré kód sdílet (řekněme implementace síťového protokolu, šifrování, databáze). Okýnka klidně můžou být inline, nebo staticky linkované.
    Věřím v jednoho Boha.
    Bedňa avatar 11.4.2014 21:30 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Trochu od veci, ale keď vidím new a delete vybavia sa mi technológie minulého storočia ako na to chceš napísať GC? To je od základu zle :) Chlapi vzdelávajte sa a už zahoďte technológie kde neriešiš cieľ projektu, ale bíkoviny.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    11.4.2014 21:38 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Pokud vím, nikdo nic o nějakém delete nepsal...
    Bedňa avatar 11.4.2014 21:51 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Ale napísal new a už to je zle :)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    11.4.2014 22:00 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    A to proč? new je dokonce i třeba v JavaScriptu...
    Bedňa avatar 11.4.2014 22:54 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Len ďalšia propagácia U++ :-D
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    11.4.2014 23:54 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Mrkni se, jak spravují paměť jinde. Možná zjistíš, že ani jinde nejsou tak úplně blbí, případně že to mají promakanější než u++...
    Bedňa avatar 12.4.2014 19:17 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Je to podobné C# a Java + prehľadnejší kód kvôli eliminácií ukazateľov. C++ (vrátane QT) je taký praso pes, systémový ako C a vysokoúrovňový ako Python, len všetko robí zle :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    12.4.2014 21:06 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Je to podobné C# a Java + prehľadnejší kód kvôli eliminácií ukazateľov.
    C# nebo Javě to moc podobné není, sice se snaží nepoužívat pointery, ale Java a .NET mají garbage collector, kdežto U++ GC nemá a místo toho používa stack-based memory management. Pokusím se to trochu rozebrat:

    Podle toho, co jsem se probíral dokumentací a příklady, U++ se v zásadě drží několika jednoduchých pravidel:
    1. Co můžou alokovat na stacku, alokují na stacku.
    2. Třídy, které někdo vlastní, se vloží přímo do nadřazené třídy.
    3. Objekt má jednoho svého vlastníka, sdílení považují za bad practice, používají místo toho move semantics.
    Tohle řešení má výhody i nevýhody, výhoda je, že se nemusí tolik zabývat alokací na heapu (a s tím související režií/riziky) a to, že na stacku se všechno pěkně "samo" odalokuje. Když už alokují na heapu, zapouzdří to do objektů jako Buffer, Image a podobně. Nevýhoda je, že aplikace pak zabere víc místa na stacku a struktury můžou narůst do velkých velikostí. Další věc je, že někdy může být sdílení objektů nejvhodnější řešení. Např. v Javě/.NETu je sdílení na dením pořádku.
    C++ (vrátane QT) je taký praso pes, systémový ako C a vysokoúrovňový ako Python, len všetko robí zle :-)
    Ale nerobí všetko zle, vůbec ne.

    Qt, například, používá svůj QObject model, kde jsou objekty členy hierarchie, ve kterých nadřazený objekt dealokuje všechny objekty sobě podřazené. Čili to "vlastnictví" objektů je podobné jako v U++, akorát mechanismus de/alokace je jiný a je to dynamičtější. Další podobnost je v objektech jako Buffer a Image (v případě Qt QBuffer a QImage), které alokují na heapu a alokaci následně spravují, v podstatě v obou toolkitech stejně. V Qt ale tyto objekty navíc implementují QSharedData, což umožňuje sdílení pomocí reference countingu a mělkých kopií. Tuto feature U++ zřejmě vůbec neposkytuje, místo toho prosazuje move semantics.

    No a nakonec, za "správný" model správy paměti se v C++ (zejémna v C++11) často považuje RAII, kde se klade důraz na smart pointery a exception safety. V RAII se v podstatě holým pointerům vyhneš víc než v U++. Jedním z hodně používaných smart pointerů je "scoped pointer" nebo "unique pointer", což je objekt alokovaný stejně jako objekty v U++ (tedy na stacku nebo jako součást struktury), který manažuje paměť na heapu, což spojuje výhody obou. Sdílení objektů se ralizuje pomocí "shared pointerů", které typicky používají reference counting. Nevýhodou RAII/stack based memory managementu je (a toto platí i pro U++), že je potřeba dopředu dobře rozmyslet, který objekt/objekty má vlastnit/spravovat který/které.

    Abych to shrnul, o žádném z těchto modelů se nedá říct, že by byl jednoznačně vždy lepší, každý má svoje pro a proti - a to včetně U++.

    P.S. Osobně považuju RAII za dobré řešení, ale to není nějaké objektivní hodnocení.
    Bedňa avatar 13.4.2014 22:26 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Dík za naozaj poučný komentár (myslím to bez sarkazmu).

    Jasne že C++ nieje zlé, len tie prístupy sa mi zdajú archaické, ale je to len vec názoru a nechcem tvrdiť bezhlavo že toto je lepšie keď máš klasické C++ rád a vyhovuje ti.

    So long.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    11.4.2014 21:27 zxtlpn | skóre: 8 | blog: zxtlpn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Jsem se nějak dočista zamotal. Takhle:

    Pak můžeš v tom .cpp souboru vytvořit další objekt s metodami, kde opět musíš do jeho definice napsat deklarace těch privátních metod (to jsem tím nejspíš myslel), a nebo všechno nainlinovat a nejspíš (podle vkusu a žaludku) se smířit s jednou úrovní odsazení navíc. Třetí možnost, která mě teď napadá, je udělat Impl jako struct a psát to v ukecaném C stylu.

    Bolest v podobě forwardu public metod setrvává. Tu má u virtuálních metod má i GObject.
    11.4.2014 20:40 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Možná si nerozumíme, v C++ obvykle pimpl vypadá nějak takhle:
    class Foo
    {
    private:
    	class Private;
    	unique_ptr<Private> p;
    public:
    	//...
    };
    
    V zásadě na tom žádné moc velké bolení hlavy nevidím... Pro veřejná API knihoven se to určitě vyplatí.
    11.4.2014 18:09 zxtlpn | skóre: 8 | blog: zxtlpn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Mimochodem mít prostory, tak už ti dávno nabídnu zaměstnání na černo za splnění základních životních potřeb, nebo co to vlastně chceš. Hodil by ses mi, potřeboval bych toho fůru naprgat do *nixu, většinou GUI aplikace. :)
    Jardík avatar 11.4.2014 21:26 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Já jsem takovej "chytrej" programátor, co rád kecá, jak je všechno špatně, proč to je nemožné správně udělat, ve všem vidí chyby, ale sám nic napsat pořádně nedokáže :-) Najdi jedinou věc, co jsem kdy dodělal do konce.
    Věřím v jednoho Boha.
    11.4.2014 21:28 zxtlpn | skóre: 8 | blog: zxtlpn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    To je jedno, přinejmenšim seš dobrej analytik.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 14.4.2014 10:33 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Někdy si říkám, že by používání ObjC nebylo tak špatný (až na tu trochu nezvyklou syntaxi). Mimochodem netrpí ani problémem s rozbíjením ABI (při kompilaci pro non-fragile ABI).
    pavlix avatar 14.4.2014 11:19 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Ona by především neškodila osvěta ohledně stability interface napříč nástroji a vytvoření nějakých podrobných best practice s konkrétními příklady, co se stane při nedodržení té které z nich. Osobně mám pocit, že problémy se stabilitou interface se objevují ve všech technologiích od čistého C až po plně dynamické a introspectable (doporuč český název) technologie jako je D-Bus.

    Rovněž stojí za to se podívat, které projekty a v kterých technologiích používají nějaké nástroje na kontrolu stability interface i kdyby to mělo být jen ve formě zápisu, kdy vývojář, reviewer a maintainer na první pohled podle názvu změněného souboru ví, že se jedná o zásah do stability interface.

    Souhlasím s tím, že některé programovací techniky a nástroje nabízejí v oblasti zachování stability větší pohodlí, ale subjektivně vnímám mnohem větší problém na straně maintainerů a to žádné objective C nezachrání.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    15.4.2014 11:41 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Nejde ani tak o ten GObject ale spis o to, ze se vsechno resi preposilanim zprav.
    Napriklad. V korporaci kde jsem drive pracoval meli nejak zvlastne zabezpecenou wifi. Ackoliv iwconfig zobrazoval normalni seznam siti, tak gnome panel z NetworkManageru mi prekryl celou obrazovku tunama binarnich sr*cek pokazdy kdyz jsem si chtel vybrat sit ke ktery se pripojim. Takova chyba je jen velice tezko reprodukovatelna a tezko se i reportuje. V "normalnim" open-source by ji opravil ten, kdo ji objevil. A tak jsem se o to pokusil, stahnout jsem si vsechny zdrojaky vsech baliku, zkompiloval to s debug symbolama, pozabijel jsem NetworkManager i ten applet. Hrozne dlouho jsem lovil nejaky sileny uid-cka, ktery se musi tem programum predat, aby to vsechno pospojovalo a fungovalo. No a pak jsem degugoval ty procesy najednou a hledal jsem kde, kdo, komu a jak predava seznam wifi a kde se to parsuje. A neprisel jsem na nic - nakonec jsem to vzdal.
    Podobnej problem jsem mel s Evolution a GnomePassword managerem. Nase firemni AD zablokovalo ucet na nekolik minut po trech neuspesnych pokusech. GnomePassword manager obcas "zapomel" moje heslo a Evolution se pokusil autentizovat nejakym nahodnym textem. Otevrel 2000 TCP spojeni na Exchange server a pak umrel na ulimit. Ani u tohodle problemu se mi nepodarilo na nic prijit a bugreport lezi v bugille 5 let, bez toho aby to to nekdo sahnul. SW ktery Gnome je prilis komplikovany na to aby nejaky uzivatel mohl poslat patch bez toho aby se v tom vrtal dele tyden. A ani kdyz nekdo k butgreportu prilozi core-dump, vystup z strace a lsof, tak to nemusi stacit k tomu aby nekdo mohl chybu fixnout.
    pavlix avatar 15.4.2014 11:46 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Ty problémy jsou způsobené náboženstvím jménem dbus jehož vrcholem je používání aktivace služeb pomocí dbusu. Než jsem to začal debugovat, taky jsem si myslel, že je to skvělý nápad. Už si to nemyslím.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    11.4.2014 16:26 host
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    ++1
    11.4.2014 16:49 Federer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    error: lvalue required as increment operand
    13.4.2014 21:52 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou

    Zpětná vazba od začínajících uživatelů se nedostaví, obávám se. Uživatelé jiných desktopových prostředí zkrátka nezačnou dobrovolně používat Gnome. Pokud jde o uživatele začínající s Linuxem, jejich setkání s Gnome obvykle skončí rychlým návratem k Windows nebo OS X, takže ani tady se zpětná vazba očekávat nedá.

    14.4.2014 06:54 Jakurta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Aha, tak odtud vitr fouka :-D
    14.4.2014 13:07 JZD | skóre: 14 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    14.4.2014 21:02 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    A jak to s tím souvisí? oni nežádali příspěvek. Když se podívám na komentáře, převládají ty s kopancem do čehokoliv.
    14.4.2014 21:21 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vývojáři Gnome - zlepšení vztahů s komunitou
    Bolo by zvláštne, ak by žiadali príspevky od ľudí, ktorých tak vytrvale ignorujú.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.