abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:22 | Komunita

    Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:22 | Nová verze

    Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 748 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Administrace komentářů

    Jste na stránce určené pro řešení chyb a problémů týkajících se diskusí a komentářů. Můžete zde našim administrátorům reportovat špatně zařazenou či duplicitní diskusi, vulgární či osočující příspěvek a podobně. Děkujeme vám za vaši pomoc, více očí více vidí, společně můžeme udržet vysokou kvalitu AbcLinuxu.cz.

    Příspěvek
    13.6.2019 11:00 frr | skóre: 34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pasivní PC
    K tématu mám ještě jeden přípodotek: při záznamu živého pohyblivého obrazu se naschvál používá určitá nenulová "délka expozice" - prakticky taková, aby naschvál došlo k mírnému "rozmáznutí" pohybu mezi dvěma snímky (= mezi dvěma okamžiky vzorkování v čase). Prostě určitá úroveň "motion blur" je žádaná. Přesně aby ukonejšila oko v dojmu, že se jedná o plynulý pohyb, nikoli o sekvenci rozfázovaných a jednotlivě v čase ostrých snímků.

    Nelze než souhlasit s mistry pohyblivých obrázků, že určitá míra rozmáznutí (vynucená nižší snímkovou frekvencí) dává filmu jakožto uměleckému dílu určitou patinu, přispívá k jeho atmosféře, stejně jako některé další nedokonalosti a specifika záznamu (barevná zkreslení, kalifornské slunce, konečná hloubka ostrosti, velikost zrna, co já vím). Odtud jízlivé poznámky, že i pokud se "zjemnění pohybu" v moderním TV přijímači povede, vypadá to najednou "jak televizní inscenace". Prostě protože ten plynulejší pohyb je náhle "příliš věrný" (tradičně rozdíl 50i oproti 24p). Mimochodem si všimněte, že v "interlaced" obraze by měly být o půlsnímek posunuty nejen okamžité kontury v obrazu, ale právě taky "motion blur šmouhy". Což je pěkně vidět na nepořádně udělaném deinterlacingu... (typicky při přehrávání interlaced materiálu na PC).

    Pokud se mám trochu vrátit k tématu debaty "kolik Hz je potřeba na plynulý pohyb v gamesách": pokud grafika počítá vždy dokonale ostrý snímek v určitém bodě v čase, tak je klidně možné, že oko (a LCD displej) díky své setrvačnosti nevnímají snímky nutně jako trhanou posloupnost v čase, ale jako vějíř překrytých rozfázovaných snímků s postupným dosvitem od nejstarších. Což lze vnímat jako kostrbatost. Nevím... dělá nějaká dnešní 3D gamesní grafika "mezi-snímkový" anti-aliasing = v čase? Efekt rozmáznutí pohybu jsem ve hrách viděl snad jako součást primitivních kreslených sprajtových animací - při soubojích ve starých plošinovkách, dungeonech apod.

    Tzn. pokud je ve videu správná dávka "motion blur" (závěrka tuším řádově na půl až celou periodu snímkové frekvence), tak ta mezisnímková rozmáznutí na sebe plynule navazují a efekt vějířového rozfázování se do značné míry potlačí.

    Zkuste si někdy všimnout, když jdete potmě po ulici, svítí nad Vámi sodíkové výbojky, a prudce uhnete zrakem - je slušná šance, že uvidíte pouliční lampu jako "řetízek oranžových perliček". Perioda těch pulzů je 100 Hz (usměrněná 50Hz sinusoida). Podobně se chovají koncová LED světla v některých moderních autech - intenzita se reguluje PWM střídou na poměrně nízké frekvenci. Znamená to, že je sítnice schopna ostře reagovat na frekvence okolo 100 Hz? Nebo je to jenom výsledek rozkreslení pohybu v čase, prostorově ostrou optikou na značně setrvačnou "matnici" ?

    "V televizi je to nejvíce markantní ve sportech". A v některých akčních filmech. Podle mého je to součást režijního nebo kameramanského záměru, "umění". Prostě nastavili naschvál co nejkratší závěrku.

    Ono pak není myslím divu, že si ty "zjemňovací" algoritmy v moderních televizích na některých záběrech krutě vylámou zuby - třeba právě kvůli těm rozdílným nastavením závěrky... Hodně záleží na schopnostech developera, který ten vyhlazovací algoritmus implementoval. Hehe mám doma superlevnou placatou televizi, která se zřejmě o cosi takového snaží, a dost krutě to mrví. A nejde to vypnout. (Možná to spíš zkouší doostřit SD obraz superpozicí více snímků ve scénách s pomalým pohybem.) Ale ten třepetavý efekt na hranách se dostavuje jenom v případě, že TV zobrazuje data ze zabudovaného MPEG dekodéru (DVB-T tuneru). Pokud dostane obraz už hotový přes SCART nebo HDMI, tak do něj nedrbe. Tzn. pokud ji používám jako tupé zobrazovadlo ke stand-alone PVR, tak je mi to buřt...
    [:wq]

    V tomto formuláři můžete formulovat svou stížnost ohledně příspěvku. Nejprve vyberte typ akce, kterou navrhujete provést s diskusí či příspěvkem. Potom do textového pole napište důvody, proč by měli admini provést vaši žádost, problém nemusí být patrný na první pohled. Odkaz na příspěvek bude přidán automaticky.

    Vaše jméno
    Váš email
    Typ požadavku
    Slovní popis
    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.