abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.4. 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    17.4. 17:44 | IT novinky

    Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 558 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Ratoncito avatar 20.9.2009 19:02 Ratoncito | skóre: 19 | blog: Foso
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    4. hlasující, to se mi ještě nepovedlo :-). Cokoliv OSS od M$ je jen habaďůra, je hloupé a naivní myslet si že to M$ myslí dobře.
    OS: ArchLinux, WM: Compiz-fusion | Na toho vemte bič a hůl, to není člověk, to je vůl!!!
    otasomil avatar 20.9.2009 19:17 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?

    >>>Cokoliv OSS od M$ je jen habaďůra, je hloupé a naivní myslet si že to M$ myslí dobře.

    Komunita zamaka a M$ zkompiluje a proda.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    tsLnox avatar 20.9.2009 19:44 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    Hezky a pravdivě řečeno :-D
    Ratoncito avatar 20.9.2009 19:54 Ratoncito | skóre: 19 | blog: Foso
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    +1
    OS: ArchLinux, WM: Compiz-fusion | Na toho vemte bič a hůl, to není člověk, to je vůl!!!
    Daniel Kvasnička ml. avatar 22.9.2009 08:18 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    Komunita zamaka a M$ zkompiluje a proda.
    A to si myslis, ze bez CodePlexu by tohle delat nemohli...? A i kdyby, tak co je na tom spatneho? Je na vyvojari, jakou licenci zvoli. A kdyz voli takovou, aby MS toto umoznil, pak s tim samozrejme musi pocitat, ze se MS tak muze zachovat. Ovsem stejne jako jakakoliv jina firma na svete...

    Tim, ze CodePlex provozuje MS, nema nad tim SW tam o nic vetsi moc nez nad tim, co je na Google Code a SF. Licence je licence. A proc si myslis, ze Google zakladal Google Code? Protoze se nudil a nutne si potreboval splnit bobrika? Samozrejme, ze Google pocita s tim, ze kdyz prileje olej na ohen open source, tak ze u toho ohne take trochu ohreje.

    Ovsem kdyz neco takoveho udela MS, hned je zle...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    22.9.2009 09:05 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlexá?
    Pravda je, že to nejen můžou dělat i bez codeplexu, ale dokonce už to minimálně jednou udělali (TCP/IP z FreeBSD, jestli se nemýlím). A taky v tom, že na tom není nic špatného, pokud to vývojáři dovolí. Ovšem srovnávat Codeplex s Google Code, to chce silnou náturu. Na Google code můžou aspoň lidi použít jakou licenci chtějí, nerozdíl od Codeplexu, jak se zdá. Dost pochybuju, že tam Microsoft někdy dovolí projekt pod GPL v.3, třebas by byl jenom pro Windows.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    22.9.2009 09:29 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlexá?
    Ne, na Google Code si člověk musí vybrat jednu z nabízených licencí, stejně jako na CodePlexu. Cituji z FAQe, Google Code:
    Why do you only offer a small set of licenses?

    The open source community has been flooded with lots of nearly identical licenses. We'd like to see projects standardize on the most popular, time-tested ones. The selected licenses offer diversity to meet most developer needs.

    How can I select a license other than the ones provided?

    At this time, we offer only the licenses listed.

    How can I choose two licenses for my dual-licensed project?

    At this time, we offer single licenses only.
    Dostupné licence jsou tyto (ve FAQ je nevidím, tak z administrace projektu):
    • Apache License 2.0
    • Artistic License/GPL
    • Eclipse Public License 1.0
    • GNU General Public License v2
    • GNU General Public License v3
    • GNU Lesser General Public License
    • MIT License
    • Mozilla Public License 1.1
    • New BSD License
    CodePlex:
    What licenses does CodePlex support?

    Project coordinators can select from a list of the following OSI licenses: Apache License 2.0, Common Development and Distribution License (CDDL), Eclipse Public License (EPL), GNU General Public License (GPL) v2, GNU Library General Public License (LGPL), Microsoft Public License (Ms-PL), Microsoft Reciprocal License (Ms-RL), Mozilla Public License 1.1 (MPL), New BSD License, and The MIT License. If your project requires a license that is not on the list, you can request a custom license using the contact us form.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    22.9.2009 09:58 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlexá?
    Dík, žil jsem v omylu. Nebo možná ne. Kouknu na to později.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    23.9.2009 18:16 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    To snad záleží na licenci daného software, ne?
    Bedňa avatar 20.9.2009 23:19 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?

    Správne, všetko čo je od M$ smrdí, a podľa smradu je jasné že sú to hajzli.

    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    21.9.2009 00:18 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    Slovy klasika: Ať je to cokoli, bojím se Danaů, i když přinášejí dary. V lepším případě to bude "když-už-OSS-tak-náš-OSS", v horším je to pokus o zmněnu samotného pojmu OSS, případně něco ještě horšího.
    21.9.2009 08:29 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?

     Postava klasika a její děti ale potom zhynuli strašnou smrtí... :(

    funtom avatar 20.9.2009 19:21 funtom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    Fluttershy, yay! avatar 20.9.2009 21:56 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    Nevím, moc tomu nerozumím, ač jsem si ty texty kolem toho docela študoval. Ale jak je v tom M$, smrdí to.

    Navíc v těch dokumentech bylo něco o duševním vlastnictví, nebo takové nějaké capině a tož to už vůbec...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    24.9.2009 09:59 Ondra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?

    Hm, tos to teda asi studoval fakt důkladně, když sis z toho odnesl ultrapřesnou informaci, že tam "bylo něco o duševním vlastnictví". A mimochodem, to si myslíš, že open source se duševní vlastnictví netýká?

    Fluttershy, yay! avatar 24.9.2009 11:05 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    Jak je o něm explicitně psáno, navíc v tom duchu, smrdí to. IMHO nic jako duševní vlastnictví neexistuje, diskuse tu už o tom byla.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    24.9.2009 21:11 Ondra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?

    Aha, a co teda vlastně chrání ty licence (včetně open source), když neexistuje duševní vlastnictví? To tedy podle tvého skromného názoru lze zřejmě klidně ignorovat třeba podmínky GPL. Ale na linuxové weby takovéhle "kvalitní" diskusní příspěvky jako je ten tvůj už tradičně patří - vlastně na ně posledních pár let chodím už jen pozorovat ty žáby, co sedí ve své kaluži metr na metr a dumají nad vesmírem, který na ně kašle. Nic proti vám obojživelníkům, ale fakt jsem rád, že jsem se sám od tohohle tupého pohledu na věc už dávno odpoutal...

    Fluttershy, yay! avatar 24.9.2009 21:17 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    Ujasněme si pojmy. Pod duševním vlastnictvím si představuji prostě vlastnictví myšlenky. (Což nejde.) Kdežto autorské dílo je implementací myšlenky.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    24.9.2009 21:25 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    To tedy podle tvého skromného názoru lze zřejmě klidně ignorovat třeba podmínky GPL.

    Je hezké že jste se již odpoutal od tupého pohledu na věc, bohužel vaše znalosti jsou stále nedostatečné. Zkuste si tu GPL přečíst znovu ;)
    24.9.2009 22:41 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    Úplně souhlasím. Samozřejmě nic takového jako "duševní vlastnictví" neexistuje, ale jedná je odporný newspeak tlačený lobbyisty co chtějí pro prachy klidně zničit kulturu a pošlapat lidská práva. Existujou patenty, autorská práva, licence, úmluvy atd. Jedná se o tak heterogenní záležitosti, že je zvěrstvo je označovat tímto souhrnným (a k tomu zcela zvráceným) rádoby termínem. Například copyright a patenty jsou dvě zcela odlišné věci. Samozřejmě, při boji proti konceptu "duševního vlastnictví" je potřeba současně vyzdvihovat, že nejde o snahu zrušit autorské právo (copyright). Coypright je naprosto nutná a zcela prospěšná věc. Bez něj by nemohla fungovat ani GPL, jako ani žádná jiná licence.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Drom avatar 28.9.2009 21:38 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    Imho dusevni vlastnictvi je to co mas v hlave. Jak to pustis ven, zadny dusevni vlastnictvi (te myslenky) uz nemuze existovat.
    28.9.2009 22:15 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    Souhlas. Akorát v drtivé většině případů měl, má nebo bude mít totéž v hlavě někdo jiný i když to nepustíš.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Drom avatar 28.9.2009 23:44 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    Proto to nelze patentovat.
    29.9.2009 00:17 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    Anebo, kouknu-li to z temné strany, tak se právě proto patentuje. Patenty jsou v podstatě monopolem na myšlenku. Přestože někdo něco vymyslí nezávisle, má prostě smůlu (narozdíl od copyrightu).
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Drom avatar 29.9.2009 19:03 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    To z myho pohledu neni mozny, nemuzes si patentovat neco, co muze napadnout nekoho jinyho / neco, na co muze prijit nezavisle kdokoliv. Uznavam jedine autorsky prava na implementaci.

    To je jako si patentovat pohled do krajiny z urcityho mista a vyzadovat poplatky, pokud si to nekdo chce nakreslit/vyfotit.
    29.9.2009 23:39 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    Když se na patentový právo koukneš pořádné, zjistíš, že o tomhle to doopravdy je. Patent je státem udělený monopol, který platí i v případě, že někdo vynalezl totéž zcela nezávisle. Je to jedna z věcí, kterou se patentové právo liší od autorského.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    MaFy avatar 20.9.2009 22:13 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    Já osobně tu divnou americkou firmu nemám rád, ale nechci soudit. Zatím se moc nepředvedli, tak jim dám šanci a pak uvidím. Bohužel nemohu tedy ani hlasovat do ankety.
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    20.9.2009 23:01 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    Microsoft nabízí open-source project hosting? To je jako kdyby McDonald založil řetězec tělocvičen...
    Salamek avatar 21.9.2009 00:52 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    +1 A podporoval obchody se zdravou vyzivou :-D
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    21.9.2009 10:00 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    To ale vůbec není špatný nápad. Myslím, že by se to marketingově dost ujalo a popularita tohoto druhu stravování by vzrostla. Představte si: "Ke každému haburgeru 10% sleva do naší tělocvičny. K menu 15% sleva na permanentku. Cvičte s našim blafem a až to shodíte, tak klidně přijďte zas. Podporujeme *zdravý* životní styl." :-)
    Salamek avatar 21.9.2009 00:54 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    Jak jsem uz napsal
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Salamek avatar 21.9.2009 00:56 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    By me zajimalo kdo hlasoval pro prvni dve volby :-D
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    21.9.2009 17:05 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?

    Já hlasoval pro tu druhou, IMO je jakýkoliv opensource lepší než proprietární bazmeky, kterých už je pro Windows plno. Takhle třeba nějaký windowsácký vývojář, který by jinak strčil kód do šuplíku, poskytne plody svojí práce k čerpání i dalším. Spousta lidí, které znám, má třeba SourceForge zaregistrovanou v kolonce „linuxácká anarchie,“ zatímco když to bude hostovat Mrkvošrot, tak tomu třeba budou přikládat větší váhu.

    make menuconfig, not war!
    Samae1 avatar 21.9.2009 18:20 Samae1 | skóre: 6 | blog: Ohniště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    já hlasoval pro spása open source, samozřejmě myšleno s nadsázkou(a provokativně :). Nejrozšířenější SF je strašný(z pohledu uživatele) a nelze na něm téměř vyhledávat, oproti tomu CodePlex má vyhledávání nádherné. I vyvojáři od MS píšou nějaké programy, které by bez CodePlex zanikly nebo o nich nikdo nevěděl, takže nějaký open source to určitě spasí před zmizením.

    přínos pro open source to samozřejmě je, ale to je dnes kde co pravé open source neexistuje, leda to levé copyleftované poslední možnost nepřipadá v úvahu Proto jsem hlasoval pro možnost číslo jedna.

    Ještě nějaký zájem ?
    Thomas Jefferson:Když se lidé bojí své vlády, pak existuje tyranie.
    24.9.2009 21:02 radek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    ja hlasoval pro dvojku, bo me uz zacinaj srat lidi jako ses ty... Nemam nic proti linuxu. mam ho rad, ale serou me lidi, co rikaj linux je nejlepsi a blablabla, jako ses ty... Pritom kazdy linuxar musi vedet, ze linux neni v urcitych vecech lepsi jak wokna(ktery mam mimochodem zdarma a legalne, stejne jak linux(pouzivam debian/archlinux)). Jinak, ja si myslim ze codeplex je obrovsky prinos-jak z hlediska toho, ze MS bude aktivne vyvijet opensource aplikace, aby byl codeplex na zivu, jednak, ze uz je i neco jak sf vicemene pro windows :)
    24.9.2009 21:28 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    Linux je samozřejmě ve všech směrech lepší než Wokna (které mohu mít taky zdarma a legálně, kdybych o ně stál), vždyť jste na linuxovém portálu... Akorát nutno férově přiznat, že Wokna mnohým lidem vyhovujou víc. Ovšem ne proto, že by byly lepší, ale proto, že tito uživatelé jsou horší a platí svůj k svému ;)
    24.9.2009 22:02 radek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    Tak v čem je linux lepši než windows krom ceny? Jesli reknes ze windows je nestabilni, tak ti mohu rict, kolikrat mi spadlo xorg ci kousl linux (bez meho pricineni-a stava se mi to na vice strojich s ruznyma distribucema) a kolikrat windows(za posledni rok jsem nevidel ani jedno BSOD a to pouzivam jak win7,tak win XP). Jesli reknes ze, na linux je strasne moc otevrenyho softu, tak 95% veci delanych na linux jsou multiplatformni, zatimco o windows aplikacich to neplati. Na ovladani je windows jednodussi (i kdyz ja osobne radej debian, kde si muzu vesmes strasne moc veci nastavit k srdci svemu). Jesli chces nejakou novejsi verzi aplikace(napr. mas kde3 a chces amarok2 a to neni jedina vec), tak obvykle k tomu musis stahnout dalsi XXX MB knihoven a vselijakych veci, abys to rozjel :) ve win mi je jedno jesli mam program starej 10 let nebo 1 mesic, zadny dodatecny knihovny obvykle nevyzaduje. Nemam nic proti linuxu, mam ho osobne radsi nez windows, ale ne kvuli tomu ze je lepsi jak windows,ani kvuli tomu ze je levnejsi, proste me bavi zkouset alternativni veci. Ja si dam radej chleba se sadlem misto chleba s maslem a se sunkou, najde se tu nekdo dalsi?
    Fluttershy, yay! avatar 24.9.2009 22:12 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    Tak v čem je linux lepši než windows krom ceny?

    Nesrovnatelně lepší nabídka správců oken (a dalších základních desktopových věcí), možnost hrabat se v systému s minimem černé magie (viz registry), metodika získávání aplikací (repozitáře, možnost celkem snadné kompilace), licence. To jen tak namátkou.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    24.9.2009 22:32 radek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    Správci oken? K čemu? Buď chci aby byl co nejuspornejsi (coz ve win staci vypnout vsechny graficky veci :) ) a nebo aby vypadal co nejhezceji (Podle me windows7 vypada mnohem lip jak KDE ci GNOME). K cemu kompilace? Aby se zvedl vykon o zazracny 1%? Krom toho podle me je mikrojadro mnohem lepsi a ma vic vyhod jak monoliticke jadro :)

    Repozitare jsou podle me na linuxu kladna vec :), jinak by se clovek nevyznal co ma instalovat a co ne-kvuli tomu na win nic takovyho neexistuje. Clovek si najde a stahne napr na stahuj.cz co chce a instaluje z jednoho souboru. V linuxu se stava, ze je tam x desitek zavislosti a to by clovek sedel u pc do rana, nez by to rucne nainstaloval (krom toho i zavislosti maj zavislosti,...)
    Fluttershy, yay! avatar 24.9.2009 22:47 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    Správci oken? K čemu?

    Plochy, dlaždice,... prostě pohodlí.

    K cemu kompilace? Aby se zvedl vykon o zazracny 1%?

    Nebo abych si nastavil volby, které distributor nezaškrtl (můžou do toho zasahovat třeba i právní úchylárny z USA). Nebo abych mohl používat nejaktuálnější verzi softwaru.

    Clovek si najde a stahne napr na stahuj.cz co chce a instaluje z jednoho souboru.

    Nedávno jsem rozbíhal WinY2K ve VirtualBoxu. Těch závislostí je tam hodně a nejsou vůbec hezké. Chtěl jsem .NET -- musel jsem nahodil Windows Installer a potom ještě jakýsi isscript.msi. Chtěl jsem VS -- musel jsem sehnat ISO a neoficiální instalačky MSIE 6 SP1. S mizerným připojením. Děkuju pěkně. V Synapticu si hezky poklikám na balíček a automaticky se mi označí všechny závislosti -- vím, na čem jsem.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    25.9.2009 11:55 radek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?

    WIndows 2000 je 10 let stary OS. Rozbehl by si v linxuu,ktera je stara 10 let nejakou novou aplikaci? Taky bys URCITE musel neco rucne instalovat, nehlede na to, ze bys musel stahnout par giga dat, nebot bys mel zastaraly knihovny a vubec vsechno zastaraly :).

    Kdybys to instaloval na system stejne stary jak je tvuj linux-tak predpokladejme windows vista, nebo windows7. Tam tyto zavislosti nejsou.

    Fluttershy, yay! avatar 25.9.2009 13:03 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    .NET 2.0 a MS VisualStudio 2005 je co? No podporované pod MS Windows 2000. Netvrdím nic o verzi 3.0, resp. 2008.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    25.9.2009 14:21 radek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?

    MS visual studio 2005 je z roku 2005 tusim. Windows 2000 je z roku 99, tedy ten sw je o 6let novejsi, tak se da predpokladat, ze se tam bude muset neco doinstalovat :) na jakykoliv distribuci z roku 99 bys nenainstaloval (neslo by to) aplikaci z roku 2006. Respektive slo, ale musel bys urcite rucne doinstalovat nejaky baliky :)

    Fluttershy, yay! avatar 25.9.2009 16:49 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    To je zbytečná diskuze.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    default avatar 26.9.2009 14:25 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    Rozbehl by si v linxuu,ktera je stara 10 let nejakou novou aplikaci?

    Ha! Přesně tohle se mi stalo. Po roce používání SuSE Linux 9.2 jsem již nemohl instalovat novější software, protože stará glibc a tohle a támhleto. :-D

    28.9.2009 01:55 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    Upgradujes Glibc a jedes dal ... ale proc neupgradovat cely OS, kdyz je to bezbolestne, neni to jako windows, ze upgrade neni mozny a kdyz ano, plati moznost C1, protoze je to pak nepouzitelne.

    Linux jsem vzdy upgradoval a jel dal ...
    default avatar 28.9.2009 09:50 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    Upgradujes Glibc a jedes dal ... ale proc neupgradovat cely OS, kdyz je to bezbolestne

    Ono to zas tak moc bezbolestné nebylo. To se jen tak říká, že Upgrade Linuxu je bezbolestný. Je to ta samá mrdačka jako OS X či Windows.

    28.9.2009 01:52 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    u SW ktery neco pocita (mat. multimedia etc.)i DB lze zvednou vykon klidne i o 30% ... ja takhle zvedl vyrazne vykon na starickem pentiummmx v mplaeru, ze sel pak pouzivat, zatimco pod windows nesel obraz, jen chvili trhane a pak se zastavil ... takze asi tak.

    Dale pouzivam nektery SW ze SVN, proc ? ... protoze se podilim na vyvoji jako tester a mam nejnovejsi fce ...

    Jo a jake KDE co Gnome ;-)) ... ja mam IceWM s plochou z XFCE4 ... proc ? proze to nezere vic nez 10MB RAM dohromady, IceWM zere asi 1MB .. zbytek ruzne demony a blbustky ...
    D.A.Tiger avatar 24.9.2009 23:39 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?

    Jesli reknes ze windows je nestabilni, tak ti mohu rict, kolikrat mi spadlo xorg ci kousl linux (bez meho pricineni-a stava se mi to na vice strojich s ruznyma distribucema) a kolikrat windows(za posledni rok jsem nevidel ani jedno BSOD a to pouzivam jak win7,tak win XP).

    No osobně jsem na BSOD narazil poměrně nedávno na XP-čkách, a měl to na svědomí  ovladač ke grafárně. Nedávám widlím za vinu, že dojely na vadnej ovladač, ale že chcíply a ani nestačili naznačit která bije (kromě toho, že se sesypaly). Když Vám padne něco v Linuxu, tak většinou stihne vypsat nějaké hlášení do logu, od něhož se můžete odrazit až budete zjišťovat kde je problém. Mimochodem pokud vám kleknou X-ka, tak to docela často nemusí znamenat ještě konec celého systému. U Widlí je tahle situace o dost horší. Apropo, říkají Vám něco magické klávesy?

    Jesli reknes ze, na linux je strasne moc otevrenyho softu, tak 95% veci delanych na linux jsou multiplatformni, zatimco o windows aplikacich to neplati?

    V jakém smyslu? Hodně z aplikací a knihoven, které mohu označit za multiplatformní z toho hlediska, že je můžete zprovoznit na linuxu i Windows, mají minimálně kořeny v Linuxu. Dost často se setkávám s případem kdy je použita jako základ multiplatformní knihovna pro nějaký projekt, který je možno však  provozovat pouze pod Widlemi. Je zvláštní, že s opačným případem se tak často nesetkáte. Mrkněte třeba na komunitní stránky projektu Allegro.

    Na ovladani je windows jednodussi

    Prosím Vás, a v čem?   

    Jesli chces nejakou novejsi verzi aplikace(napr. mas kde3 a chces amarok2 a to neni jedina vec), tak obvykle k tomu musis stahnout dalsi XXX MB knihoven a vselijakych veci, abys to rozjel :) ve win mi je jedno jesli mam program starej 10 let nebo 1 mesic, zadny dodatecny knihovny obvykle nevyzaduje. 

    To je pravda na půl. Ve Widlích je udržován spousty starých částí jen proto, aby byly alespoň v některých směrech kompatibilní se starými verzemi. Problém je však v tom, že je to o dost hůře udržovatelné a nabubřelé - tím pádem i náchylnější k chybám. Nehledě na to, že zrovna moc dokonalé to také není. O čemž mohou vyprávět například hráči počitačových her - a nejen ti.  Linuxové řešení kompatibility se může zdát trochu těžkopádné, ale to jen do chvíle, nez si uvědomíte, že si doinstalujete do systému to co daná aplikace vyžaduje pro svůj běh a nemusíte vydržovat na disku molochy jen kvůli "co kdyby náhodou..."

    Já osobně nepovažuji Linux za bezchybný a bezproblémový, to ani náhodou. Ale ze lepší než Widle stoprocentně.  

    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    27.9.2009 12:50 Marián André | skóre: 10 | blog: Qblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?

    No osobně jsem na BSOD narazil poměrně nedávno na XP-čkách, a měl to na svědomí  ovladač ke grafárně. Nedávám widlím za vinu, že dojely na vadnej ovladač, ale že chcíply a ani nestačili naznačit která bije (kromě toho, že se sesypaly). Když Vám padne něco v Linuxu, tak většinou stihne vypsat nějaké hlášení do logu, od něhož se můžete odrazit až budete zjišťovat kde je problém. Mimochodem pokud vám kleknou X-ka, tak to docela často nemusí znamenat ještě konec celého systému. U Widlí je tahle situace o dost horší. Apropo, říkají Vám něco magické klávesy?

    Ako mi nedávno ukázal jeden vývojár driverov pre Windows, chybové kódy na BSOD obrazovke skutočne vedia dosť presne povedať, kde je chyba a v čom - problém je samozrejme, v tom, že sú to numerické chybové kódy a žiadne rozumné hlásenia - to je bez pochýb.
    25.9.2009 00:39 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    Jesli reknes ze windows je nestabilni, tak ti mohu rict, kolikrat mi spadlo xorg ci kousl linux (bez meho pricineni-a stava se mi to na vice strojich s ruznyma distribucema) a kolikrat windows(za posledni rok jsem nevidel ani jedno BSOD a to pouzivam jak win7,tak win XP).

    Ano, i Windows i Linux se mohou seknout. Když se seknou Windows, nebo nějaká aplikace v nich něco provede, jste v kýblu, nezbývá než tvrdý restart a přitom se stane leccos, ztratí se neuložená práce, poškodí se filesystém, systém pak už nenabootuje protože ztratil nějakou knihovnu, nebo mu nějaká aplikace (anitvir?) skryla bootovací oddíl atd. Jednoznačná chybová hláška při startu má 12 různých řešení (oficiálně ze stránek MS), každé indikuje zcela jinou chybu!! Systém netuší co se děje a člověk který to vyřešil má dojem, že MS pouze náhodně hádá co se stalo.

    Když se sekne KDE, neděje se nic, prostě ho restartujete. Když se sekne nedej bože celý systém, což se mi stalo před třemi lety asi dva dny po instalaci, pořád máte ještě magické klávesy kterými ukončíte procesy, uložíte rozdělanou práci, odmountujete připojené disky a filesystémy a restartujete počítač. Teoreticky by se to asi mohlo kousnout i ještě víc totálně (jako Windows) ale to se mi ještě nestalo (používám Linux několik let, denně). Z tohoto pohledu považuji Linux za lepší (bezpečnější) systém pro jakoukoliv práci.

    Jesli reknes ze, na linux je strasne moc otevrenyho softu, tak 95% veci delanych na linux jsou multiplatformni, zatimco o windows aplikacich to neplati.

    No právě, je fakt že některé Windows aplikace nemohu používat na linuxu, a proto je vůbec nepoužívám. Používám k maximální spokojenosti jejich substituty na Linuxu. To je nevýhoda Windows a jejich aplikací, že je nelze používat i jinde než na počítači s Windows.

    Na ovladani je windows jednodussi

    No jak pro koho, vždyť to nemá ani pořádný sshčko, co když se na to chci přihlásit z mobilu a spustit nějaké stahování nebo vypnout počítač? O tom že si ten systém stále dělá co chce a vůbec mne o tom neinformuje se asi nemá smysl rozepisovat, aktualizace mají podivné označení ale nemáte šajn které soubory vám to přepíše (přepsalo), občas se vám to chce samo restartovat pod rukama a pokud jste si zrovna šel udělat kafe tak to taky resne (stahování či práce v háji) no prostě strašnej systém.

    (i kdyz ja osobne radej debian, kde si muzu vesmes strasne moc veci nastavit k srdci svemu)

    No právě.

    Jesli chces nejakou novejsi verzi aplikace(napr. mas kde3 a chces amarok2 a to neni jedina vec), tak obvykle k tomu musis stahnout dalsi XXX MB knihoven a vselijakych veci, abys to rozjel :)

    Na rozdíl od Windows, kde když chcete na XP nainstalovat nějakou aplikaci pro Visty tak musíte smazat starý systém a instalovat nový. Fakt výhoda :D

    Ve win mi je jedno jesli mam program starej 10 let nebo 1 mesic, zadny dodatecny knihovny obvykle nevyzaduje.

    Jednak nemáte pravdu, i velmi dobré programy pro Windows v novějších verzích přestávají záhadně fungovat (zpravidla částečně fungují a částečně ne). V linuxu navíc nemáte důvod z ničeho nic instalovat a používat program starý 10 let. Pokud jste něco instaloval před deseti lety a průběžně aktualizujete tak, abyste to nerozbil, tak to ještě funguje, na rozdíl od Windows, kde po přechodu na nový systém ala Vista či W7 můžete akorát tiše sedět a doufat, že to bude po nové instalaci nového systému fungovat. Když ne, tak máte smůlu, nikdo vám to nespraví.

    Nemam nic proti linuxu, mam ho osobne radsi nez windows, ale ne kvuli tomu ze je lepsi jak windows,ani kvuli tomu ze je levnejsi, proste me bavi zkouset alternativni veci.

    Což nic nemění na faktu, že to je lepší systém (opět opakuji že laikovi šťouralovi bude lépe vyhovovat Windows i s jejich nedostatky).

    Ja si dam radej chleba se sadlem misto chleba s maslem a se sunkou, najde se tu nekdo dalsi?

    Já raději než sádlo chleba se škvarkama.
    D.A.Tiger avatar 25.9.2009 01:04 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?

    Sádlo, máslo, škvarky.... Brrrrrrrrrrrrr. Nedej bože chleba! Ale šunčička ta by bodla.  :-D

    Ps. Nějak jsem dostal hlad. No, nic. Jdu si udělat chleba s máslem....

     

    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    25.9.2009 11:59 radek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?

    Jo pravda, ja taky radej chleba se skvarkama :)

    Jendа avatar 25.9.2009 20:12 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    Ve win mi je jedno jesli mam program starej 10 let nebo 1 mesic, zadny dodatecny knihovny obvykle nevyzaduje.

    Jednak nemáte pravdu, i velmi dobré programy pro Windows v novějších verzích přestávají záhadně fungovat (zpravidla částečně fungují a částečně ne). V linuxu navíc nemáte důvod z ničeho nic instalovat a používat program starý 10 let. Pokud jste něco instaloval před deseti lety a průběžně aktualizujete tak, abyste to nerozbil, tak to ještě funguje, na rozdíl od Windows, kde po přechodu na nový systém ala Vista či W7 můžete akorát tiše sedět a doufat, že to bude po nové instalaci nového systému fungovat. Když ne, tak máte smůlu, nikdo vám to nespraví.
    No ono je to hlavně tím, že linuxové aplikace jsou obvykle jenom ty aplikace, kdežto ve Windows si instalátor tahá všechny knihovny s sebou.
    25.9.2009 22:57 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    Když už jsme u toho instalátoru a kritiky windows, tak musím říct, že Windows Installer je největší slátanina a nefungující šrot pod IT sluncem. Ne fakt, bez nadsázky, to musel programovat někdo s těžkou kocovinou a tchýní v zádech, jinak to nevidim. Neuvěřitelnej balast. Přitom MS by udělal jen dobře kdyby se inspiroval linxovými repo...
    25.9.2009 23:23 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    Trochu nebezpečný post, myslím že řada Woknařů by mohla reagovat že ta nefungující slátanina "works for me". Osobně také mám zkušenost že ve Windows se víc věcí podaří nainstalovat, zatímco na linuxu musíte občas třeba zkusit jinou (novější, starší) verzi, nebo prostě udělat nějakou drobnou úpravu (závislosti, nastavení atd.). Ovšem na "automagická" funkčnost je na Windows díky tomu že systém se "s tím moc ne*ere", nemáte instalaci pod kontrolou a když to něco rozbije, tak to prostě rozbije a jede dál, systém nesystém, uživatel neuživatel, hlavně že to nějak nainstaluje. Což je v rozporu s udržením stabilního a funkčního systému, protože už z logiky věci je prostě občas potřeba občas říct "moment, musíte ještě něco udělat, nebo něco zkontrolovat, jinak by instalace této aplikace mohla způsobit problém", není možné vše dělat bezpečně automaticky bez zásahu člověka, AI ještě není na takové úrovni.
    25.9.2009 00:51 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    Linux je samozřejmě ve všech směrech lepší než Wokna
    No napadají mě minimálně hry. Na ty je fakt windows v současné době lepší. Ale řekl bych, že se najdou i další věci, jak již naznačil kolega.

    Tyhle extrémní názory linuxu jen škodí. Ono by jen prospělo, kdyby se linux inspiroval tím, co je ve windows dobře řešeno.
    25.9.2009 23:16 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    Ano ten extrémní názor byl trošku aby diskutujícím bylo připomenuto kde se nachází :)

    Nabídka her je pro Windows lepší, osobně to ale nepovažuji za hodnocení kvality systému, a právě proto považuji Linux za lepší (=kvalitnější) systém. Samozřejmě kdybych do hodnocení kvality zahrnul i nabídku moderních her, bude z tohoto ohledu lepší (=vybavenější) systém Windows. Takže tady hodně záleží co považujete za směrodatné. Když řeknete, že je důležité, aby byl systém rozšířený mezi uživateli (kamarády, spolupracovníky, atd.), zase budou "lepší" Windows a tak podobně... Měřítek kvality je mnoho.

    Ale když říkáte že jsou věci, které jsou ve Windows "dobře řešeny", patrně lépe než na Linuxu, zajímalo by mne co konkrétně máte na mysli? Patrně se jedná o něco technického tak to by mne zajímalo. (Prosím pouze vynechte "lepší instalátory aplikací" nebo mě klepne, to už se tu propralo :D).
    26.9.2009 15:22 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    Instalátory rozhodně ne, to v žádným případě. Ale třeba windoze graphics stack, ať už starší XPDM nebo novější DWM (aka "Vista Aero") je imho lepší(=stabilita, méně problémů, snadnější tvorba driverů) než Xorg. Už se tu o tom dost diskutovalo.

    Dále windows tradičně rychleji bootuje. Zde se hodně lidí ohrazuje tím, že windows načítá dost věcí až po přihlášení, ale to není tak úplně pravda. Rozhodně nenačítá po přihlášení dýl jak linux, spíš ještě tak dvakrát kratšej.

    No a další věc kterou by se linuxová komunita mohla inspirovat je dokumentace msdn, což už se párkrát lidi pokusili, ale nevyšlo to tak dobře jak mohlo...

    A ještě co se týče těch her, nejde jen o to, že na windows se dělá víc her, jde o to, že na windows je za prvé directx a za druhé lepší 3d ovladače, což souvisí s DWM vs. Xorg.
    default avatar 26.9.2009 15:36 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    No a další věc kterou by se linuxová komunita mohla inspirovat je dokumentace msdn, což už se párkrát lidi pokusili, ale nevyšlo to tak dobře jak mohlo...

    Promiň, ale MSDN je pěkně na hovno. Příklady se zakomentovanými voláními API, což je v rozporu s dokumentací — to neni moc cool. Zvlášť, když ta volání člověk odkomentuje — podle dokumentace — a najednou jde celý example do SEGVu. Spíš by se měli inspirovat dokumentací Oraclu, Sunu či Applu.

    28.9.2009 02:01 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    Windows nejsou vubec dobry OS na hry to ze se pod nim pisou je jina vec, ale ja si vzpominam na dobu, kdy si kazda hra instalovala Direct-X, navzajem to bylo nekompatibilni a udrzet to vchodu nebylo mozne ...

    Linux naopak zavedl multiplatformni knihovny, abstraktni vrstvy, jako treba SDL, pod linuxem pouziva OpenGL, pod windows direct-X ... ale hra je napsana pro SDL a jak si to zaridi knihovna v danem systemu je jeho vec ...

    Takze asi tak, jediny duvod, proc se pisi hry pro windows je jeho rozsirenost doma ... ale je to naprosto nevhodny OS a vyvojari se desi kazde nove verze jak OS, tak Direct-X ... a jak ukazuje i vyrobci karet & ovladacu ....
    28.9.2009 16:37 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    ale ja si vzpominam na dobu, kdy si kazda hra instalovala Direct-X, navzajem to bylo nekompatibilni a udrzet to vchodu nebylo mozne ...
    No to ale bylo v době max. Directx 5 nebo 6 a ne win98. To už je dnes pořešeno (neříkám, že nějak skvěle, ale je)
    Linux naopak zavedl multiplatformni knihovny, abstraktni vrstvy, jako treba SDL, pod linuxem pouziva OpenGL, pod windows direct-X ... ale hra je napsana pro SDL a jak si to zaridi knihovna v danem systemu je jeho vec ...
    SDL jsem nikdy moc nemusel, imho to je moloch. Na nějaký ty hříčky jako freeciv apod. se to jistě použít dá, ale chtěl bych vidět, jak někdo napíše v SDL moderní hru s náročnou 3D grafikou.
    Navíc je to naprosto zbytečný, protože napsat si engine, který podporuje jak DirectX tak OpenGL není problém, když už člověk píše složitý/pokročilý engine jaký mají moderní hry, takže k čemu SDL.
    ale je to naprosto nevhodny OS a vyvojari se desi kazde nove verze jak OS, tak Direct-X ... a jak ukazuje i vyrobci karet & ovladacu ....
    Ale houby... API pro vývoj ovladačů je srozumitelně a přehledně popsané na msdn a vývoj ovaldačů pro DWM je mnohem menší problém než pro Xorg. S Xorgem to máš každej blbej minor update = změna API a jsou potřeba nové ovladače (a podle toho taky ty ovladače vypadaj). U windows se mění API jednou za pár let a k tomu ještě nacvíc je zachována zpětná kompatibilita se starým API (XPDM driver model je ve Vistách stále podporován). Linuxu se herní vývojáři děsí mnohem víc, protože tam vůbec nemáš jistotu, že to co dneska napíšeš bude ještě zítra fungovat.

    Windows je systém vhodný na hry také proto, že v typicky herní instalaci windows běží minimum různých služeb atd., takže hra má PC v podstatě pro sebe. Kdybych chtěl v linuxu dosáhnout podobné lightweight herní přívětivosti, musel bych použít nějakej OpenBox nebo něco a vypnout polovinu služeb. A pořád by to ještě nebylo ono kvůli molochu zvanému Xorg.

    Takže windows možná není na hry 100% vhodný OS, ale rozhodně je mnohem vhodnější než linux.
    D.A.Tiger avatar 28.9.2009 23:14 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?

    SDL jsem nikdy moc nemusel, imho to je moloch. Na nějaký ty hříčky jako freeciv apod. se to jistě použít dá, ale chtěl bych vidět, jak někdo napíše v SDL moderní hru s náročnou 3D grafikou.
      Navíc je to naprosto zbytečný, protože napsat si engine, který podporuje jak DirectX tak OpenGL není problém, když už člověk píše složitý/pokročilý engine jaký mají moderní hry, takže k čemu SDL.

    To bych tak úplně netvrdil. Jestli SDL je moloch, zajímalo by mě tedy co je podle vás DirectX. já bych řekl, že taky moloch - a navíc podstatně rozlezlejší. Osobně mám raději ClanLib, ale nemyslím, že Freeciv se dá zrovna nazvat "jednoduchou hrou". Za "jednochou" považuji např. Gnibbles, Kasteroids, nebo Tron. Rozhodně ne propracovanou strategii (a to ani po grafické stránce). Myslím, že napsat slušnou hru s náročnou 3D grafikou bude pod SDL, nebo ClanLib  - pro ty, kteří to opravdu umějí - stejný problém jako pod DirectX.

    Ale houby... API pro vývoj ovladačů je srozumitelně a přehledně popsané na msdn a vývoj ovaldačů pro DWM je mnohem menší problém než pro Xorg. S Xorgem to máš každej blbej minor update = změna API a jsou potřeba nové ovladače (a podle toho taky ty ovladače vypadaj). U windows se mění API jednou za pár let a k tomu ještě nacvíc je zachována zpětná kompatibilita se starým API (XPDM driver model je ve Vistách stále podporován). Linuxu se herní vývojáři děsí mnohem víc, protože tam vůbec nemáš jistotu, že to co dneska napíšeš bude ještě zítra fungovat.

    Třeba proto máte "molochy" jako je SDL, nebo DirectX a pod, aby jste se nemusel takovými věcmi zabývat. Pokud nevyvíjíte frameworky a  ovladače, myslím, že vás to nemusí potom zneklidňovat, protože tahle vrstva rozdíly prostě překlene, je to jeden z jejich úkolů. Změna je život a Linux je prostě samá změna, nehledě na to, že vzhledem k důrazu na modularitu není potřeba udržovat spoustu balastu jenom kvůli zpětné kompatibilitě - tak jako jinde.

    Windows je systém vhodný na hry také proto, že v typicky herní instalaci windows běží minimum různých služeb atd., takže hra má PC v podstatě pro sebe. 

    Hmm... Zkuste si někdy spustit na Widlích spustit správce služeb. Budete možná hodně překvapen. Možná i tím, že služby se na Widlích kolikrát např. spouští jak sami (nebo systém) uznají za vhodné. Dokonce mám zkušennost, že jsem nějakou službu zastavil, zakázal a ona se z nepochopitelných důvodů (pro obyčejného smrtelníka) po novém startu systému, nebo  i za nějakou dobu, znovu spustila. Tohle na Linuxu opravdu možné (zatím a doufám, že podobné móresy ani v budoucnu ) nehrozí. To že, služby nevidíte ve výpisu procesů (a v tom klasickém Windouwsím toho není vidět hodně), ještě neznamená že nejedou.

    Kdybych chtěl v linuxu dosáhnout podobné lightweight herní přívětivosti, musel bych použít nějakej OpenBox nebo něco a vypnout polovinu služeb. A pořád by to ještě nebylo ono kvůli molochu zvanému Xorg.

    Nj. A zkuste porovnat náročnost na systém Win Vista a Linuxu s například plně zprovozněným KDE, nebo Gnome. Pak vezměte stejnou konfiguraci, kterou potřebujete na Visty a představte si tam nějakého lehkotonážního správce oken...  
     

    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    29.9.2009 00:01 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    To bych tak úplně netvrdil. Jestli SDL je moloch, zajímalo by mě tedy co je podle vás DirectX. já bych řekl, že taky moloch - a navíc podstatně rozlezlejší.
    DirectX je něco jiného než SDL a moloch to rozhodně není. Teda takhle: je to rozsáhlá věc, ale funguje dobře. To je prostě fakt.

    Freeciv je po grafické stránce jednoduchá hra. Jasně, že ta grafika je propracovaná, ale to např. u Diabla 2 taky, že? A přitom je to úplně jednoduchá grafika - pár animovaných spritů.
    Třeba proto máte "molochy" jako je SDL, nebo DirectX a pod, aby jste se nemusel takovými věcmi zabývat.
    Ano, ale to nic nemění na tom, že windows je z hlediska ovladačů na hry mnohem vhodnější než linux. Jasně, že gamedeveloper se ovladači nezabývá, nicméně když už tu hru vyvíjí, tak taky chce, aby fungovala. A když je to s ovladači nejisté... to je pak špatný a žádný SDL nebo DirectX tomu nepomůžou.

    Ale jinak SDL je vývojáři dnešních moderních her (pozn.: ne freeciv) celkem nahouby, to prostě není herní engine, to je multimediální engine a pochybuju, že dokáže naplno využít možnosti nejnovějších DirectX a OpenGL (potažmo dnešních 3d karet). Ale i kdyby, je to zbytečná vrstva navíc. Když už někdo píše herní engine, napíše si s největší pravděpodobností všecko, včetně DirectX/OpenGL backendů. SDL by jen komplikovala život, protože stejně bys nakonec zjistil, že musíš celou SDL přepsat a že to teda nemá cenu.
    Copak se může SDL rovnat moderním enginům jako třeba Scimitar nebo Unreal? To nemá cenu ani porovnávat. Já vim - ty enginy stojí sotvky tisíc dolarů, kdežto SDL je zadara - jenže tak to prostě je. Dokud nebudou na linuxu podobné skutečně moderní herní enginy, je to z hlediska her nezajímavá platforma.
    Nechápejte mě špatně, nechci se nějak zastávat windows nebo něco, jen říkám, že nemá cenu si nalhávat, že na linux se hry tvoří stejně dobře jako na win, akorát je málo tvůrců her pro linux.
    Hmm... Zkuste si někdy spustit na Widlích spustit správce služeb. Budete možná hodně překvapen. Možná i tím, že služby se na Widlích kolikrát např. spouští jak sami (nebo systém) uznají za vhodné. Dokonce mám zkušennost, že jsem nějakou službu zastavil, zakázal a ona se z nepochopitelných důvodů (pro obyčejného smrtelníka) po novém startu systému, nebo i za nějakou dobu, znovu spustila.
    To je tím, že ty služby neumíš nakonfigurovat, nic jinýho, to neházej na windoze. Jasně, že se znovu spustily, spouštěj se totiž on-demand. Aby se nespustily vůbec, musí se zakázat, jenže to se nám nechce zkoumat, že, takže to radši hodíme na systém.
    A to, že služby nevidim ve výpisu procesů, znamená, že nejedou.
    Nj. A zkuste porovnat náročnost na systém Win Vista a Linuxu s například plně zprovozněným KDE, nebo Gnome. Pak vezměte stejnou konfiguraci, kterou potřebujete na Visty a představte si tam nějakého lehkotonážního správce oken...
    Vista je blbej příklad, ta lightweight rozhodně není. Mnohem líp jsou na tom XP nebo 7. Ale tak co, von i linux se dá nakonfigurovat tak aby byl lightweight... je ale otázka, bude-li pak stejně použitelnej...
    D.A.Tiger avatar 29.9.2009 02:56 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?

    DirectX je něco jiného než SDL ...

    A v čem kromě toho, že DX si na rozdíl od SDL řeší grafické operace sami? Když pominu tento rozdíl, pak z obecného hlediska je to totéž v bledě modrém. Oboje je v podstatě sada multimediálních modulů s primárním určením pro tvorbu her.  

    Freeciv je po grafické stránce jednoduchá hra. Jasně, že ta grafika je propracovaná, ale to např. u Diabla 2 taky, že? A přitom je to úplně jednoduchá grafika - pár animovaných spritů.

    To je sice pravda, nicméně si už nevystačíš s několika jednoduchými vykreslovacími funkcemi, popřípadě jednoduchým grafickým kontextem, jaký nabízejí na  Linuxu X-Server, GUI freamworky, nebo Win API ( nebo jinak - ano, vystačíš, ale nadřeš se jako kůň, nehledě na to, že určitě narazíš na nutnost znovu vynalézat kolo, když budeš implementovat funkčnosti, které už implementovaly např. tvůrci SDL ).  Zatím co ve hrách typu Nibbles, jednoduchých logických hrátkách, už takový komplexní systém není nezbytný. Klidně ji splácáš bez velkých obtíží i pod Win API pro Widle. 

    Zpět k SDL. Každopádně nevím kde bereš přesvědčení, že pod SDL se nedají napsat pěkné 3D hry. Např. www.relic.com/games/homeworld/ ; Loki software pokud pamatuji portovala mraky Widláckých her právě pod SDL (mám dokonce pocit, že jeden z členů toho týmu napsal dokonce i knížku o programování her pod Linuxem, kde se  tom zmiňuje), nebo třeba starý dobrý IoQuake 3. Myslím, že než to vypisovat je lepší se mrknout na  sem : http://www.libsdl.org/games.php

    Ano, ale to nic nemění na tom, že windows je z hlediska ovladačů na hry mnohem vhodnější než linux.

    Ano, pokud se to týká ovladačů grafických karet, je to bezesporu - bohužel - pravda. Avšak vyjímkou jsou minimálně karty NVidia  a ATI

    Copak se může SDL rovnat moderním enginům jako třeba Scimitar nebo Unreal? To nemá cenu ani porovnávat. 

    To je špatné srovnání. SDL není engine, porovnáváš jablka s hruškama :-) .  Zkus s nimi porovnat např. Křišťálový vesmír , SDL bych porovnával opravdu maximálně s DX, protože jsou (alespoň účelem) na stejné úrovni.

    To je tím, že ty služby neumíš nakonfigurovat, nic jinýho, to neházej na windoze. Jasně, že se znovu spustily, spouštěj se totiž on-demand. Aby se nespustily vůbec, musí se zakázat, jenže to se nám nechce zkoumat, že, takže to radši hodíme na systém.

    Pokud si pamatuji psal jsem tam, že jsem služby zastavil a zakázal. Mimochodem co myslíš, kolik běžných uživatelů Windows (tedy nemyslím Ajťáky a programátory) vůbec tuší, že tam něco takového je? A z těch co to alespoň tuší, kolik jich zjišťuje co s nimi a k čemu tam jsou? Když vezmu, že po čisté instalaci widlí jich bylo zhruba 70 - 80% aktivních, hmm....     

    A to, že služby nevidim ve výpisu procesů, znamená, že nejedou.

    Oni jsou už od Vist ve výpisu? Minimálně v  XP standardně nebyly.

    Ale tak co, von i linux se dá nakonfigurovat tak aby byl lightweight... je ale otázka, bude-li pak stejně použitelnej...

    No, mohu-li vzít za příklad vlastní kompl, tak bych řekl, že ano. Proč myslíš, že už nějakej ten rok Widle vůbec nepoužívám?  ;-) 

    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    1.10.2009 19:27 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    A v čem kromě toho, že DX si na rozdíl od SDL řeší grafické operace sami?
    To je ale právě na DirectX (příp. OpenGL) to nejdůležitější. Ty ostatní mediální věci jsou jen takovým bonusem. Jde o ty grafické operace, které jsou u DX podporované přímo v hardwaru - GPU. SDL v tomhle ohledu nemůže nic nabídnout, protože stejně využívá DX nebo OGL a nemá vlastní vykreslování. Jediný, co by mi tedy mohlo SDL přinýst novýho/výhodnýho je načítání médií, výstup zvuku, síťové věci apod., ale v těchto kateogriích existují jednak lepší alternativy, než SDL a jednak si je z větší části stejně každej výrobce game enginu chce implementovat po svém nebo alespoň silně customizovat.
    To je sice pravda, nicméně si už nevystačíš s několika jednoduchými vykreslovacími funkcemi, popřípadě jednoduchým grafickým kontextem, jaký nabízejí na Linuxu X-Server, GUI freamworky, nebo Win API
    To asi ne, ale v vystačim docela dobře s OpenGL+podpůrné knihovny a s DirectX naprosto v pohodě. SDL netřeba.
    Zpět k SDL. Každopádně nevím kde bereš přesvědčení, že pod SDL se nedají napsat pěkné 3D hry.
    Nic takového jsem neříkal. Říkal jsem, že dnes nikdo rozumnej nebude zakládat moderní herní engine ve stylu těch co jsem zmínil (nebo i ještě lepších) na SDL.
    Loki software pokud pamatuji portovala mraky Widláckých her právě pod SDL (mám dokonce pocit, že jeden z členů toho týmu napsal dokonce i knížku o programování her pod Linuxem, kde se tom zmiňuje), nebo třeba starý dobrý IoQuake 3.
    Mám pocit, že stále nerozumíš, co myslím pojmem moderní hra. Quake3 je z roku 99. Loki software skončil v roce 2002. To je historie. Hry z roku 98~2002 (doba fungování Loki) klidně mohli být pod SDL portovány, jsou to totiž z dnešního pohledu historické hry, ne moderní.
    Avšak vyjímkou jsou minimálně karty NVidia a ATI
    No, to určitě. Ovladače ATi jsou lousy shit, ovladače Nvidie ujdou, ale výkonový propad tam imho bude (možná kecám). Fajn jsou ovladače od intelu, jenže grafárny Intel jsou zase herně nezajímavé. Prostě s GPU na linuxu misérie.
    Pokud si pamatuji psal jsem tam, že jsem služby zastavil a zakázal.
    Paks musela být chyba někde jinde. Tohle ve windows prostě funguje (XP a 7, s Vistou nemám zkušenost).
    Mimochodem co myslíš, kolik běžných uživatelů Windows (tedy nemyslím Ajťáky a programátory) vůbec tuší, že tam něco takového je?
    To nevim, ale jestli málo, pak tím líp pro windows - hry na nich beží dobře přestože uživatel nedeaktivoval zbytečné služby.
    Oni jsou už od Vist ve výpisu? Minimálně v XP standardně nebyly.
    Ale byly.
    No, mohu-li vzít za příklad vlastní kompl, tak bych řekl, že ano. Proč myslíš, že už nějakej ten rok Widle vůbec nepoužívám? ;-)
    Nevím. Protože nehraješ hry novější jak z roku 2002?
    D.A.Tiger avatar 2.10.2009 00:15 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    To je ale právě na DirectX (příp. OpenGL) to nejdůležitější...

    To bych zdaleka netvrdil. Jednak SDL ti nikde nebude bránit využít přímo API OpenGL, nebo DirectX. Takže není, žádný problém spoustu věcí udělat po svém. Je už však otázkou zda se ti to vyplatí, nebo to je vůbec potřeba, protože (jak jsem již psal ), že už je hodně věcí hotových, a ty je chceš znovu vytvářet vytvářet a optimalizavot. No a v neposlední ředě osobně naopak považuji docela za výhodu, že na rozdíl od DirectX není SDL tak provázaná se systémem a hardware. Dává mi to jistou svobodu a možnosti výběru. Když napíšu hru pod SDL a zjistím, že to nebyla dobrá volba, mohu pokračovat s jiným toolkitem, např ClanLib, atpd. Pokud nepoužívám aplikace, které vyžadují Allegro, nemusím jej v počítači vůbec mít. Dalším efektem toho, že nepracuje přímo se systémem (díky bohu se do něj nijak neintegruje), ale využívá toho co tam má k dispozici, je platformní nezávislost u výsledné aplikace ...

    Mimochodem - přiznám se, že jsem zdrojáky SDL nijak podrobně nestudoval, ale bylo by docela zajímavé se mrknout co vlastně a do jaké míry SDL z Direct Draw a direct 3D využívá (pochybuji o tom, že využívá i jiné moduly z directX )

    Ty ostatní mediální věci jsou jen takovým bonusem.

    LOL!

    V neposlední řadě by jsi si měl taky uvědomit, že SDL vznikala (nebo možná správnější je říci - je používána) hlavně pro *NIXOVÉ systémy, kde nic tak komplexního jako DX původně nebylo. A ostatní mediální věci rozhodně nejsou jen jakýsi "bonus", ale záměrně jsou komplementovány do jednoho celku - všechno hezky pohromadě. Neříkám, že to musí být vždy to nejpříjemnější řešení, ale zas na druhou stranu stavět hru například z čistého OpenGL, potom jednotlivé mediální funkcionality z dalších nesourodých knihoven, to je docela papačka. A když už je o tom řeč, pokud vím tak zrovna SDL byla vždycky modulární, tedy nemusel jsi mít v systému ty části které nejsou používány. Jde to i s DX?

    To asi ne, ale v vystačim docela dobře s OpenGL+podpůrné knihovny a s DirectX naprosto v pohodě. SDL netřeba.

    Přeji příjemnou zábavu! :-)

    Nic takového jsem neříkal. Říkal jsem, že dnes nikdo rozumnej nebude zakládat moderní herní engine ve stylu těch co jsem zmínil (nebo i ještě lepších) na SDL.

    Doře, sice to vyznělo trochu jinak, ale máš recht. Řeknu to tedy jinak - připadají ti výše zmíněné hry "hříčkami jako je freeceev a podobně?" Mě zrovna moc ne (pominu, že už jsem říkal co si představuji pod pojmem jednoduchá hra - nebo chceš-li hříčka).

    Mám pocit, že stále nerozumíš, co myslím pojmem moderní hra. Quake3 je z roku 99. Loki software skončil v roce 2002. To je historie. Hry z roku 98~2002 (doba fungování Loki) klidně mohli být pod SDL portovány, jsou to totiž z dnešního pohledu historické hry, ne moderní.

    už jsme o tom mluvily - asi zapomínáš. Pro toho kdo to umí, to nebude zas až takový problém. Tehdejší hry, stejně jako ty dnešní. Jak se vyvíjejí technologie pro hry tak se vyvíjejí i toolkity a knihovny. Stejně tak se vyvíjí XServer, a ovladače pro něj, nebo samotný Linux.

    No, to určitě. Ovladače ATi jsou lousy shit, ovladače Nvidie ujdou, ale výkonový propad tam imho bude (možná kecám). Fajn jsou ovladače od intelu, jenže grafárny Intel jsou zase herně nezajímavé. Prostě s GPU na linuxu misérie.

    Nevím jak ovladače na ATI karty, ale na NVidii (ja ji preferuji) jsou v porovnání s Widlemi subjektivně vzato, velmi dobře. Linuxové hry paráda. Hodně her co jsem spouštěl pod Wine mi jelo líp jak na Widlích (dost taky hůř - těžko říct zda je to chyba ovladače grafárny nebo implementace Wine).

    Paks musela být chyba někde jinde. Tohle ve windows prostě funguje (XP a 7, s Vistou nemám zkušenost)

    Hmm, kdyby to byla jen má zkušennost, řeknu že u mě. Žel bohu není...

    To nevim, ale jestli málo, pak tím líp pro windows - hry na nich beží dobře přestože uživatel nedeaktivoval zbytečné služby

    Dovolím si odcitovat v tomto kontextu co jsi psal na začátku, nejzajímavější pasáže zvýrazním : Windows je systém vhodný na hry také proto, že v typicky herní instalaci windows běží minimum různých služeb atd., takže hra má PC v podstatě pro sebe. Kdybych chtěl v linuxu dosáhnout podobné lightweight herní přívětivosti, musel bych použít nějakej OpenBox nebo něco a vypnout polovinu služeb. A pořád by to ještě nebylo ono kvůli molochu zvanému Xorg.

    ... no, taď fakt nevím co si mám představit pod pojmy minimum, a celý počítač pro sebe :-). Jinak, když mluvíš o nepotřebě deaktivovat nepotřebné služby, zkus taky porovnat nároky na zdroje, které má Windows a které má Linux (samozřejmě ve stejné době). A mimochodem - Tvrdit o XServeru, že je to moloch a porovnávat jej s Widlemi je dost ujetý, už jen z důvodu, že u Widlí byl až do teď grafický subsystém integrován do systému jako celku a jediné co z něj programátor vidí je v podstatě pouze API.

    Ale byly.

    Jsi si fakt jist? Tak mi je, prosím, ukaž. Win XP professional (prosím tě, nezkoušej na mě services.exe, a pod...)

    Nevím. Protože nehraješ hry novější jak z roku 2002?

    Hmmm... na Linuxu? pod Wine namátkou NFS od Hot Pursuit2 po Undeground včetně, TES IV, Zaklínač. Čistě linuxové hry např. Penumbra II, DooM 3

    Hele mám takový návrh : Co kdybychom si vzájemně vyměnily adresy na Jabber (nebo taky mail) a pokračovaly tam, protože evidentně se nějaké vzájemné shody hned tak nedohrabem ...
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    3.10.2009 18:13 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    Přílohy:
    To bych zdaleka netvrdil. Jednak SDL ti nikde nebude bránit využít přímo API OpenGL, nebo DirectX. Takže není, žádný problém spoustu věcí udělat po svém. Je už však otázkou zda se ti to vyplatí, nebo to je vůbec potřeba, protože (jak jsem již psal ), že už je hodně věcí hotových, a ty je chceš znovu vytvářet vytvářet a optimalizavot.
    Já je chci znovu vytvářet? Firmy vyrábějící hry si je znovu vytváří, protože to co oni vytvořili je lepší než SDL. Zkus je přesvědčit ať se vzdaj svých nabušených/optimalizovaných enginů a používaj radši SDL (nebo ClanLib) :-D
    No a v neposlední ředě osobně naopak považuji docela za výhodu, že na rozdíl od DirectX není SDL tak provázaná se systémem a hardware. Dává mi to jistou svobodu a možnosti výběru.
    Dává ti to kulový, protože stejně jako backend potřebuješ OpenGL nebo DirectX. (Teda pokud nevyrábíš hříčku ála Freeciv (ano, tomu říkám hříčka) - tam stačí SW rendering). Z hlediska dnešních her je SW rendering naprosto nepoužitelný, prostě potřebuješ mít na stroji HW podporu OpenGL nebo DirectX, to je prostě nutnost, takže zase SDL z pohledu moderních her nepřináší výhody, protože DX nebo OGL stejně tak jako tak potřebuješ.
    Tobě to možná svobodu dává, jenže ty nejsi výrobce moderních kick-ass her. Těm je tvoje svobodná volba někde, ty si zůstanou se svým enginem na windows, protože linux je nezajímavý a problémový.
    LOL! V neposlední řadě by jsi si měl taky uvědomit, že SDL vznikala (nebo možná správnější je říci - je používána) hlavně pro *NIXOVÉ systémy, kde nic tak komplexního jako DX původně nebylo. A ostatní mediální věci rozhodně nejsou jen jakýsi "bonus", ale záměrně jsou komplementovány do jednoho celku - všechno hezky pohromadě. Neříkám, že to musí být vždy to nejpříjemnější řešení, ale zas na druhou stranu stavět hru například z čistého OpenGL, potom jednotlivé mediální funkcionality z dalších nesourodých knihoven, to je docela papačka. A když už je o tom řeč, pokud vím tak zrovna SDL byla vždycky modulární, tedy nemusel jsi mít v systému ty části které nejsou používány. Jde to i s DX?
    Jj, SDL vznikala s účelem být něco jako DirectX... jenže... je to už dnes bohužel historie. Když jsou ty věci pohromadě v jedný modulární knhovně, to je jistě užitečné a je to dobře, ale vono to není až tak podstatné. Jestli použiješ OpenGL+kupu knihoven nebo DirectX je celkem jedno, dokud ty knihovny fungujou, jak maj.
    Koneckonců - když se nad tím zamyslíš - jak SDL například podporuje načítání ruzných médií jako třeba rastrů apod? Když se podívám do dokumentace, zjistím, že pomocí jpeg library, png library, tiff library apod. Pro audio soubory to bude asi podobný, že? Tedy když použiju přímo tyto originální knihovny + OpenGL nebo DirectX, tak získám stejnou funkcionalitu jako má SDL. Tedy SDL skutečně není ničím jiným než wrapperem okolo množiny knhoven. Tedy pro dnešní vývojáře her skutečně nic nepřináší. Říkáš, že to je papačka? No, ale učit se SDL a číst dokumentaci SDL je minimálně stejná papačka jako zapojit jednotlivé knhovny. Krom toho dnešní herní vývojáři stejně nepotřebujou podporu pro kupu různýh grafických formátů, typicky si vyberou jeden rastrový formát, jeden audio formát atd., a tedy je pro ně výhodnější použít jen např. libpng, libogg/libvorbis atd., tedy celý bundle SDL_image stejně ne využijou.
    To asi ne, ale v vystačim docela dobře s OpenGL+podpůrné knihovny a s DirectX naprosto v pohodě. SDL netřeba.
    Přeji příjemnou zábavu! :-)
    Pokud jsem velká firma vyvíjející dnešní hry, tahle "příjemná zábava" semi vyplatí mnohem více, než nějaké SDL.
    už jsme o tom mluvily - asi zapomínáš. Pro toho kdo to umí, to nebude zas až takový problém. Tehdejší hry, stejně jako ty dnešní. Jak se vyvíjejí technologie pro hry tak se vyvíjejí i toolkity a knihovny. Stejně tak se vyvíjí XServer, a ovladače pro něj, nebo samotný Linux.
    To jsou jen řeči. Chci vidět, jak někdo portuje pod SDL jednu z dnešních her... (:-D)
    Nevím jak ovladače na ATI karty, ale na NVidii (ja ji preferuji) jsou v porovnání s Widlemi subjektivně vzato, velmi dobře. Linuxové hry paráda. Hodně her co jsem spouštěl pod Wine mi jelo líp jak na Widlích (dost taky hůř - těžko říct zda je to chyba ovladače grafárny nebo implementace Wine).
    Ale jo, ovladače pro Nvidii na tom jsou docela dobře, ale to nestačí... ovladače pro ATi jsou na tom stále ještě dost špatně, a to pro vývojáře znamená poměrně velkou část uživatelů (těch, co mají ATi). Kromě toho, vývojář her musí taky poskytovat support, který je pro linux dost netrivielní. Minimálně mnohem méně trivielní než na windows.
    ... no, taď fakt nevím co si mám představit pod pojmy minimum, a celý počítač pro sebe :-)
    Hráči si služby povypínávají, BFU ne. To je celý.
    A mimochodem - Tvrdit o XServeru, že je to moloch a porovnávat jej s Widlemi je dost ujetý, už jen z důvodu, že u Widlí byl až do teď grafický subsystém integrován do systému jako celku a jediné co z něj programátor vidí je v podstatě pouze API.
    No a co? To na věci nic nemění. Xorg je prostě strašný a nestabilní moloch. Klidně si spadně a vezme s sebou celý systém. Že na widlích vidíš jen API - je to closed-source systém, takže není divu. Jenže narozdíl od Xorgu, funguje ten jejich grafický subsystém dobře a stabilně, ať už XPDM nebo DWM (- platí pro win XP a 7).
    Jsi si fakt jist? Tak mi je, prosím, ukaž. Win XP professional (prosím tě, nezkoušej na mě services.exe, a pod...)
    Viz obrázek. Každá služba má svůj proces. Každý proces může nabízet jednu nebo více služeb. To, že spuštěných služeb je více než procesů ve výpisu, je způsobeno tím, že některé procesy zastávají vícero služeb. Je to vhodné z různých důvodů, především ale afaik optimalizace a sdílení dat. V tomhle ohledu je výrazný především proces "svchost -k netsvc", ve kterém jede mnoho služeb - viz druhý přiložený obrázek. Veškeré ty služby si můžeš vypsat a pokud tě nějaká z nich štve, můžeš killnout i jednotlivý thread (!). Obrázky jsou z pokročilejší utility, která ovšem není žádným hackem, je stažitelná přímo od microsoftu a používá normální API.

    Podstatné je, že bežný process manager před tebou nic neskrývá, jak se snažíš naznačit. On opravdu zobrazí veškeré procesy ze systému. To, že ne každá služba má svůj proces není problém toho manageru. A není to ani nějaký "podvod" nebo snaha něco "schovat", je to prostě design a nejspíš taky optimalizace. Ty procesy a thready před tebou rozhodně windows neschovává.
    K tomu "services.exe": ten je jenom k tomu, aby služby spouštěl nebo zastavoval, nic jinýho afaik nedělá. Sám je rovněž službou, poskytuje služby "EeventLog" a "Plug and Play".
    Hmmm... na Linuxu? pod Wine namátkou NFS od Hot Pursuit2 po Undeground včetně, TES IV, Zaklínač. Čistě linuxové hry např. Penumbra II, DooM 3
    Ten Zaklínač se imho dá považovat za novou/moderní hru, což je fajn. Schválně, kolik z těchto her používá SDL?
    Četl jsem na wiki, že SDL podporuje DirectX backend ve verzi 7, v budoucnu možná 8. Vzhledem k tomu, že současná verze DirectX je 11, je to docela blbé...
    Hele mám takový návrh : Co kdybychom si vzájemně vyměnily adresy na Jabber (nebo taky mail) a pokračovaly tam, protože evidentně se nějaké vzájemné shody hned tak nedohrabem ...
    No, já IM všeobecně moc nepoužívám a krom toho naše diskuse by pak nebyla ábíčku přístupná, ale pokud na tom budeš trvat...
    Salamek avatar 24.9.2009 23:53 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    co to do me valis za hovna twe ? :-D
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    28.9.2009 01:47 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    Linux je smejd, jako vsechno ostatni, ale M$ je ultra smejd, je to nedodelek, neumi to defragmentovat RAM .. to mi prozatim staci, hracky at si provozuji jini, ale tenhle OS je treba restartovat a existuji aplikace, ktere to vyzaduji i 1x denne ... a neni to chyba aplikaci, ale OS.

    Dale M$ je zla firma, umyslne mi poskodily HPFS pod OS/2 ludry jedny svinske, nikdo mi nevysvetli, proc mi ho prepsaly nesmyslnymi daty, pritom mely svuj vlastni NTFS a FAT svazek ... dale jsou uznani z vydirani, kartelovych dohod a jinych podvodu, dekuji takoveto firm nikdy nebudu verit, sve jmeno uz proste neocisti, alespon ne v pristich 50letech.
    21.9.2009 10:43 dark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?

    Mám pocit, že tento server začíná žít hlavně z flamewarů. Kdyby tu nebyl zápisek o codeplexu, tak jsem na něj úplně zapomněl, místo toho tu na něj děláte reklamu a dostáváte to do podvědomí lidí;-) (možná je to účel;)) Mi osobně tento hosting nevadí, a připadá mi příjemnější, než třeba sf.net, který je plný reklam a pomalý jak prase. Vadí někomu třeba codeproject? Vždyť tam jsou taky věci většinou jen pro Win, nikdy jsem tu neslyšel, že by to bylo špatné. Uvědomte si, že open-source je všude stejný, protože snaha něco sdílet s ostatními vychází od lidí, to na jakém OS to běží/neběží je ukradené.

    PS: Neflejmujte, místo toho programujte ten "pravý" OSS.

    Fluttershy, yay! avatar 21.9.2009 15:10 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    I v tom flamewaru se člověk tu a tam něco dozví. Tady čekám, jestli nepadnou nějaké odkazy na nějakou smradlavou právničinu z pera M$.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    e.lisak avatar 21.9.2009 19:37 e.lisak | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?
    Microsoft PérPlex? ;-)
    21.9.2009 21:31 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft CodePlex?

    Jo on ten megaflame u zprávičky nestačil, bude ultra-megaflame i tady :-D

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.