abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 564 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Luboš Doležel (Doli) avatar 15.3.2011 12:53 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    TV Nova slaví velký úspěch. Daří se jim demencí porazit i Blesk a všechny podobné. To jsem opravdu nečekal, klobou dolů.
    gtz avatar 15.3.2011 14:06 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    však je to skoro bulvár
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    15.3.2011 14:36 JanikT | skóre: 2 | blog: Staerseus | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!

    vždyť to je bulbár... zábava pro masy, denní porce vražd...

    15.3.2011 17:18 Filip
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    TV Nova _je_ bulvár, a není to její chyba, ale naopak způsob obživy.

    Hlavní rozdíl je v tom, že nova poskytuje tzv. infozábavu, a ne zábavně podané informace. Zní to jako slovíčkaření, ale jde o to, že u infozábavy je informování diváka jen jakýmsi nutným zlem.

    S dalším rozvojem infozábavy se televize od informování jistě osvobodí.

    To, co se dnes nazývá zpravodajství, bude vypadat takto: "Vážení diváci, teď uvidíte anonymní nahatou ženskou ... áno, a teď tady bude školka zmasakrovaná motorovkou ... hezké, že, a teď zařadíme výbuch jaderné elektrárny ... teďkonc uvidíte nějakou filmovou hvězdičku, která se vyspala s nějakým chlapem kterém nějaký jiný chlap řekl, že je homosexuál ... a následuje krásné panorama na lidi pozabíjené tsunami ... a nakonec roztomilé zviřátko co nevíme jak se jmenuje ... a těšíme se na viděnou zítra."
    15.3.2011 18:43 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    No to popisuješ současné Televizní noviny na Nově, jak se vysílají už léta.
    15.3.2011 20:21 Filip
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    No skoro, ale teď ještě ze setrvačnosti říkají takové blbosti, kde a komu se to stalo, občas dokonce zdržují uváděním příčin a podobně. Věřím, že pokrok tomuto hanebnému obtěžování diváka brzy učiní přítrž ve prospěch čistého destilátu roztomilých zviřátek, škandálů, sexu a násilí.
    15.3.2011 13:04 stmr | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Mě jejich zprávy baví. Nedávno jsem se královsky bavil, když jsem slyšel, že Egypt je odpojen od internetu proto, aby se povstalci nemohli domlouvat na akcích proti Mubarakovi.
    Dalibor Smolík avatar 15.3.2011 13:38 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Jeden příklad za všechny :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    15.3.2011 13:46 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    :-D Tihle lidé si zřejmě libují ve slově "kataklyzmatický".
    15.3.2011 13:48 Pindal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Křížové plusové částice. Geomagnetická disbalance. A globální světová vláda. Kvalitní matroš.
    Pokud jste citliví a neuzemnění, možná vám také letěl nahoru srdeční tlak či tep.
    Teď jsem uzemněn dokonale :-]
    Heron avatar 15.3.2011 14:01 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    To jsem se právě chtěl zeptat, co to jsou ty křížové plusové částice :-D
    15.3.2011 14:12 Pindal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Hééééč já už to vím. Strejda google poradil:
    Měli jste na mysli: křížové plyšové částice
    Fluttershy, yay! avatar 15.3.2011 15:13 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Kde jsou časy časopisu Hrom!
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    AsciiWolf avatar 15.3.2011 14:39 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    A globální světová vláda.

    Tak zrovna z tohoto bych si prdel moc nedělal... :-(

    Nicméně se zbytkem tvého postu souhlasím.

    15.3.2011 14:06 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    ono je šílenců na netu docela dost, ale OSUD je asi největší masaker... četl jste už o teorii duté země? To jsem myslel že se podělám. :-)
    15.3.2011 14:24 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    A co takhle nebezpečí čárkového kódu, to je taky drobej matroš :-D
    frEon avatar 15.3.2011 14:33 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    tywole :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D
    Talking about music is like dancing to architecture.
    15.3.2011 16:06 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Na tom diabolskom čiarovom kóde predsa len niečo bude, práve mi tá stránka kompletne zhodila Chromium. :)
    15.3.2011 16:39 Filip
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Cituji z Nebezpečí čárového kódu: Jakmile se ale laser dotkne čárového kódu, vypálí do potraviny či výrobku číslici 666 a energeticky ho velice znehodnotí. Ano jinými slovy řečeno: koupili jste produkt se symboly satana a energeticky velice nízké vibrace, které vkládáte do těla.

    ... a kdo tomu nevěří, ten už má zřejmě očipovaný mozek. Nakonec, konspiračním teoriím se občas nevyhne ani tento server.
    15.3.2011 17:28 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Tak to je mazec :-D To musí být fakt kvalitní hulení. Jdu na panáka, nemůžu se po tom soustředit...

    PS: to "zkratování antény" mě fakt dostalo :-D
    15.3.2011 18:08 merlin111 | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Bacha na cukr... nejspíš z Černobilu.

    http://www.oknavesmiru.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=66&Itemid=59
    Každá ulice je slepá jen do té doby, než si opatříš buldozer.
    Dalibor Smolík avatar 15.3.2011 14:27 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Jo! Žijeme v duté kouli :-) Tohle bych asi nevydejchal ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    15.3.2011 15:29 Metalica[master.of.universe]
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Na dutý kouli, nevidím důvod proč ne. A dutá může být pouze v určitym rozsahu, to nic nevylučuje.
    15.3.2011 16:48 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    15.3.2011 15:13 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    To není nic nového. Četl jsem to v nějaké povídce od Haška (Jaroslava). Ale tam to bylo ještě rozvedené ve smyslu, že uvnitř té (vnější) koule je ještě jedna koule, která je mnohem větší, než ta první.
    mkoubik avatar 15.3.2011 17:40 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Jendа avatar 15.3.2011 15:46 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    četl jste už o teorii duté země?
    To se inspirovali Neználkem na Měsíci? :)
    15.3.2011 21:37 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    I ve Švejkovi byl profesor, co tvrdil, že Země je dutá a uvnitř je ještě jedna, mnohem větší.
    gtz avatar 15.3.2011 21:53 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Teorie duté země se hodně zmiňuje i v případě nacistů a tím pádem i jejich tajnou základnou v Antarktidě.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    15.3.2011 21:54 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    To byl Einstein a Hašek ho jenom špatně pochopil ;-) Je to jako s kreslením kružnic na sféře – překročíš-li určitý poloměr začnou se ti obvody kružnic se zvětšujícím obvodem zmenšovat. Se sférama v dostatečně hodně zakřiveným 4D prostoru to funguje podobně, jen už se to blbě představuje :-D
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    Dalibor Smolík avatar 15.3.2011 23:20 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Se sférama v dostatečně hodně zakřiveným 4D prostoru to funguje podobně,
    To jsem jednou po degustaci moravské slivovice zjistil taky.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Fluttershy, yay! avatar 15.3.2011 21:55 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Tohle jsem o Einsteinovi nevěděl.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Pavel Stárek avatar 19.3.2011 22:32 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Pro Kristovi rány, chtěl jsem si tam počíst něco kvalitního "čtiva", avšak s hrůzou jsem zjistil, že se za ty vysoce "odborné" a "erudované" články platí. Tak se hold budu vzdělávat jinde :-)
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    20.3.2011 15:02 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    No to víš, seriózní výzkum kosmického znovuzrození, převybrování na vyšší frekvenci i předpovídání kataklizmatických událostí nejsou zadarmo :-D :-D
    Dalibor Smolík avatar 20.3.2011 15:50 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Neklesej na mysli, ještě je tu jeden server. stejně kvalitní a úplně zadarmo. :-D
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    24.3.2011 13:22 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Na vyšší frekvenci? LOL. Jestli se dá ještě něco podobného fyzikálně považovat za rozumné tak je to možnost, že současné vakuum je fake vakuum, ale přechod na pravé (nebo další fake) vakuum je přechod na nižší frekvenci a ta uvolněná energie by pravděpodobně iniciovala něco podobnýho velkýmu třesku, nebo aspoň "hyperexpanzi" :-D Ale pravda, předpovídání budoucnosti vesmíru zadarmo není, ale jsou za to placení i lidi, kteří jsou schopni produkovat fyzikální hypotézy a ne filosoficko-astrologickou onanii :-D
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    15.3.2011 14:33 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Tak si spočítejme přitažlivé síly:

    Fg = G . M1 . M2 / r2

    V apogeu:

    Fg = 6,67.10-11 . 5,9724 . 7,3524 / 407.106 = 1,77.1020N

    V perigeu:

    Fg = 6,67.10-11 . 5,9724 . 7,3524 / 357.106 = 2,30.1020N

    Tedy, rozdíl je asi čtvrtina. To není úplně málo, nicméně do souvislosti se zemětřesením bych to nedával. Ovšem, je potřeba uvažovat také přitažlivou sílu slunce. Tato síla je největší v perihéliu (nejbližší vzdálenost země-slunce), které nastává někdy začátkem ledna. Podle polohy měsíce k zemské ose (deklinace) se tyto síly různě sčítají a odečítají.

    Podle wikipedie je barycentrum (těžiště soustavy Země-Měsíc) přibližně 4700km od středu Země.

    Díky výše popsaným silám vzniká přibližně dvakrát denně příliv a odliv, který se během roku mění. Podle vzdálenosti Měsíce od rovníku se mění rozdíl mezi prvním a druhým odlivem. Další vliv má tvar pobřeží a setrvačné síly vodního proudu. V jednom zálivu v Kanadě je rozdíl mezi přílivem a odlivem až 20 metrů.

    Když tohle udělá Měsíc s vodou na povrchu, co se asi tak děje s magmatem pod povrchem?

    15.3.2011 14:55 lobotron
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Jen detail: Ve výpočtu je špatně uvedena hmotnost měsíce, má to být 7,35.1022 kg, ale výsledek je správně.
    15.3.2011 15:07 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Chyba při opisování, děkuji.
    15.3.2011 15:05 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    V jednom zálivu v Kanadě je rozdíl mezi přílivem a odlivem až 20 metrů.
    No jo, ale za jak dlouho? To budou řádově hodiny.
    15.3.2011 15:17 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Ano. Erupce sopek trvají řádově hodiny až dny. Před velkým zemětřesením a po něm bývají další menší otřesy. V řádu hodin. Zemětřesení (podle mé hypotézy) funguje jako lavina - pod tlakem hromady sněhu (tlaku magmatu) se to celé utrhne a naráz zřítí. Za hodinu se utrhne lavina na sousedním kopci. Předtím ale musí nasněžit (přijít přílivová vlna).

    Možná je to totální kravina, ale určitá podobnost tu je.
    xxx avatar 15.3.2011 17:18 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Přirovnávat něco k lavině není zrovna šikovné, neboť mechanizmus toho jak vznikají, a proč se to někdy urhne a někdy ne, není zrovna nějak exaktně popsán.
    Please rise for the Futurama theme song.
    15.3.2011 18:12 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    No vidíte, další spojitost :-)
    Josef Kufner avatar 15.3.2011 15:46 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Tak ono to souvislost mít může. Určitě to nebude stačit samo o sobě, ale pokud se k zemětřesení už nějakou dobu schylovalo (trvale rostoucí tlaky), mohla to tahle troška síly navíc spustit. Nebýt toho, k zemětřesení by došlo stejně, jen třeba o pár týdnů později. Ale proč nezamotat pár lidem hlavu, že? :-D
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    15.3.2011 16:42 Filip
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Nechci se do toho výpočtu zaplést, ale pokud vím slapové síly způsobuje nerovnoměrnost gravitační síly. Ta by se se vzdáleností Měsíce měla měnit ještě prudčeji než celková hodnota síly.

    Pokud byla někde nachystaná pnutí v zemské kůře, tak nadprůměrné slapové síly mohly být dobrým spouštěčem. Sotva je z toho ale vinit.
    15.3.2011 17:06 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Když je Měsíc "pod" Zemí je přiliv, když je "nad" Zemí, je taky příliv, když je "vedle" Země je odliv. To samý dělá Slunce. Oboje má komplet periodu ca 12 hodin (Země se točí). Tyhle když se sečtou tak dělaj už dost komplexní průběh, no a k tomu se přidá oběh Měsíce jednou za 28 dní při kterým se mění jeho vzdálenost od Země, podobně je to se Zemí a Sluncem. To, že samo perigeum se pohybuje už je vůči výše popsaným efektům téměř zanedbatelné (ale musím přiznat, že jsem nezjišťoval, jak hodně se mění, jsem teoretik a z toho, co znám si můžu dovolit předpokládat, že moc to nebude). Takže kdyby měl Měsíc na zemětřesení vliv, tak by se to projevovalo každých ca 12 hodin, silněji dvakrát za měsíc a nejsilněji, když se nám to srovná pěkně všechno (tj. Slunce, Měsíc, Země v jedný přímce, Země v perihelu nebo aféliu, Měsíc v apogeu nebo perigeu), což zjevně nepozorujeme. A jako pomyslný spouštěč už "načatýho" problému je to neprokazatelný a pokud by to nezpůsobil on, tak i tak by to o něco dýl stejně "prasklo".

    Navíc, ten příliv a odliv nezpůsobuje ani tak ta síla sama jako spíš její rozdíly mezi různými místy, tj. slapové síly. Obrazně řečeno se v jejich důsledku Země natahuje ve směru procházejícím jejím středem a středem Měsíce, a na vodě se to holt projeví snáz než na pevnině, čímž efektivně vznikne příliv a odliv. A zrovna slapový síly klesají rychleji než gravitační (cosi jako inverzní třetí mocnina vzdálenosti), tj. i jejich rozdíl v "přízemí" a "odzemí" bude relativně menší.
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    Grunt avatar 15.3.2011 14:34 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Příloha:
    LOL. Že „aktuální dění sledujte na tn.cz“ Tam už opravdu chybí jen nahá porno-hvězda tančící na Techno kolem atomového hřibu (nebo tak nějak to bylo). Zdá se, že ti mají opravdu žně.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 15.3.2011 15:56 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Tam už opravdu chybí jen nahá porno-hvězda tančící na Techno kolem atomového hřibu (nebo tak nějak to bylo).
    Pane bože … pane bože … pane bože…
    Dalibor Smolík avatar 15.3.2011 16:16 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    LOL! Tohle sedlo .. :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Grunt avatar 15.3.2011 16:22 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Mám na to vůbec klikat?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 15.3.2011 17:44 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Počkej, když už tak už ... dneska jsem jel v autě a slyšel jsem zprávu na Krokodýlu, že nějaká modelka fotila nějaký foto set s nějakým hroznýšem a ten z těch jejich umělotin byl tak unesen, že ji kousl do nafukovačky. A slečna to přežila a had prý chcípl na otravu z těch silikonů. To jsem zvědav co z toho tn-nova udělá. :-)

    PS: Není to sranda, hledal jsem to a zde to je včetně videa
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Fluttershy, yay! avatar 15.3.2011 18:08 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    OMG!
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    grubber avatar 15.3.2011 19:43 grubber | skóre: 6 | blog: grubber | Břeclav / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Toto vlákno je plné výhry!
    15.3.2011 20:39 lojza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Chudák had
    15.3.2011 17:29 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Jen tak pro pořádek. Ne snad, že bych se k tomu dostal, protože bych snad sledoval tn.cz nebo novu (no to by mě snad ani ve snu…), ale proto, že mě na neviditelným psu zaujala polemika s tou zprávou.

    A k tomu lol obrázku: no tě bůh. Kartáři, astrologové a podobní si z Japonskýho neštěstí dělaj byznys… To už je spíš k pláči než k smíchu.
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    15.3.2011 15:13 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Když může měsíc způsobovat menstruaci, proč by nemohl způsobit zemětřesení? :-) By mě zajímalo, co z toho působí větší škody.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    15.3.2011 15:32 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Ono to funguje i opačně. Menstruace občas způsobuje malé domácí zemětřesení. No a na jaře, když začne být hezky, ženy "nastaví" prášky aby "to nedostaly". Tím dojde k synchronizaci menstruací, tedy i následných malých zemětřesení. Pokud je mnoho menstruujících žen na malém území (jako v Japonsku, na Haiti, nebo v LA), tato malá zemětřesení se sečtou do jednoho velkého a katastrofa je na světě.
    Dalibor Smolík avatar 15.3.2011 16:16 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Katastrofou bývá, když právě tam menstruace nepříjde ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    15.3.2011 16:51 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Příloha:
    nový objev !!! :-O - viz příloha !!!
    Dalibor Smolík avatar 15.3.2011 17:07 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Hezký objev. a ještě v MS Office formátu :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    15.3.2011 20:13 A
    Rozbalit Rozbalit vše Nostradamus
    When the terrestrial and aquatic fish will be put upon the beach by a strong wave, its form strange, attractive and frightful, by sea the enemies very soon at the walls.
    Garden of the world near the Great City In the way of the man made mountains, Shall be siezed on and plunged to the ferment, Being forced to drink sulphurous poisoned waters.
    15.3.2011 20:50 Azzuro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Předloni jsem si dal novoroční předsevzetí, že se nebudu koukat na jakékoliv rádoby zpravodajství tv nova. Vydržel jsem to do teď, vůbec mě nepřijde, že by mi něco důležitého uteklo. A jak vidím, tv nova perlí dál ty svoje bludy.

    Určitě si někteří budete pamatovat, když se upravoval zákon o silničním provozu na komunikacích. Na tv nova superredaktoři tenkrát řešili věc, která ani neexistovala, a to absolutní přednost chodce na přechodu pro chodce. Je to už několik let a masírka mozků "jednoduchých" lidí je vidět na silnici dodnes. Vběhnou suverénně do silnice, aniž by hlavou pootočili. Bez pudu sebezáchovy. To je výsledek slepé důvěřivosti. Zajímavé jsou statistiky. Počet mrtvých na přechodech pro chodce byl v roce, kdy tv nova nesmyslně šířila kampaň o jakési imaginární absolutní přednosti chodce, extrémní.
    15.3.2011 21:13 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Lol, tak to je taky hustý. Bývaly doby, kdy jsem zpravodajství na nově ignoroval čistě kvůli formě, ale jak to tak vypadá, obsah je ještě horší :-D (Ne že by ČT byla extra super, ale až takhle velký bludy tam nejsou :-D)

    Mimochodem s tím otáčením hlavy, čistě hypoteticky, dobrý sluch by se v téhle situaci mohl jevit jako dostatečná náhrada otáčení hlavy (tím spíš, pokud je člověk slepý) ;-) Ale to by nesměl mít člověk sluchátka na uších :-D
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    Jaromír Svoboda avatar 15.3.2011 22:06 Jaromír Svoboda | skóre: 9 | blog: netblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Mimochodem s tím otáčením hlavy, čistě hypoteticky, dobrý sluch by se v téhle situaci mohl jevit jako dostatečná náhrada otáčení hlavy (tím spíš, pokud je člověk slepý) ;-) Ale to by nesměl mít člověk sluchátka na uších :-D
    Zde bych mohl podotknout, že v případě, kdy je mozek intenzivně zaměstnán nějakým myšlenkovým problémem tak sluch nemusí fungovat (a je otázka, jestli dojde aspoň k otočení hlavy :-) ).
    Tom & Jerry: # cat /dev/input/mouse0
    15.3.2011 22:16 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    V tomhle případě většinou nefunguje ani zrak (přiznejme si, kolik z nás už aspoň jednou v zamyšlení vrazilo do sloupu nebo omylem došlo úplně jinam, než mělo namířeno) :-D
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    Jendа avatar 16.3.2011 00:20 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    16.3.2011 01:26 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Ach jo, teď jsem nad tím hodinu seděl (a na nic nepřišel, samozřejmě). Dostal jsem se k tomu, že 1/R=3*(1/3)+5*(1/5)+...n*(1/n), tedy 1/R=sum(n=1 to +inf) (2n+1), tedy 1/R=+inf tedy R=0. Ale to není správné řešení.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Jendа avatar 16.3.2011 01:40 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Já (zatím) integrovat neumím, takže jsem jenom spočítal, že ta výsledná hodnota leží mezi 0,5 a 1,5 Ohmu. Jinak výsledek se dá vygooglit.
    16.3.2011 09:41 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Ne, že by mě napadlo co tam integrovat. A vím, že výsledek se dá vygooglit. Proto jsem taky o tom svém tvrdil, že to není správně :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    16.3.2011 10:49 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Já bych to tipoval na nějakou konvergentní nekonečnou řadu.
    A tipoval bych, že integrál bude potřeba k řešení té řady...
    16.3.2011 10:50 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Mimochodem s tím otáčením hlavy, čistě hypoteticky, dobrý sluch by se v téhle situaci mohl jevit jako dostatečná náhrada otáčení hlavy
    Nechat se přejet elektromobilem asi nebude o nic lepší, než nechat se přejet autem. Srážka s kolem sice nemusí být tak vážná pro chodce, ale o to hroší bude pro cyklistu. Někde jsem myslím četl, že v USA se uvažuje o tom, že by elektromobily musely při nižších rychlost uměle vydávat zvuk, protože jsou příliš tiché (ale tam to bylo myslím v souvislosti se slabozrakými a slepými).
    Fluttershy, yay! avatar 16.3.2011 11:07 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    USA nevím, ale v Číně to nějak začínají řešit, protože tam je zrovna elektrokol šílené množství všude na ulicích a jsou tam z toho úrazy velice četné.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Jendа avatar 16.3.2011 14:02 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Ono je elektrokolo tišší než normální kolo?
    Fluttershy, yay! avatar 16.3.2011 15:14 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Jo, pokud máš nenamazaný řetěz nebo terénní pláště.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Jendа avatar 16.3.2011 22:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Elektrokolo může mít také terénní pláště.

    U mě největší hluk produkovaly při brzdění brzdy :).
    Fluttershy, yay! avatar 16.3.2011 22:08 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Elektrokolo může mít také terénní pláště.

    Ještě jsem takové neviděl (a to jsem se o to zajímal), navíc tyhle pláště u něj ani nemají smysl.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Jendа avatar 16.3.2011 22:21 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    No já tomu rozumím jak koza drbání, ale kdo ví.
    Fluttershy, yay! avatar 16.3.2011 22:34 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    To jsou všechno (až na jedno) kola nanejvýš treková a pláště tomu odpovídají. To jedno má trošku hrubší pláště, ovšem celkově je poněkud nesmyslné, vzhledem ke svým dalším vlastnostem.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Dalibor Smolík avatar 17.3.2011 10:08 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Nebo uvolněný, drncající blatník :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Fluttershy, yay! avatar 17.3.2011 10:12 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    To mě vůbec nenapadlo, blatníky (a) nemám, nebo (b) jsou od kola samotného tak daleko, že by muselo být tak obaleno bahnem, že by dříve začala dřít brzda.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Dalibor Smolík avatar 17.3.2011 10:15 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Já to znám z dětství. Staré, rozvrzané dámské kolo a cesta z vesnice do vesnice. Drnčelo to tak, že to bylo slyšet kilometr daleko :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    16.3.2011 22:28 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Potvrzuju -- ty věci tam lítaj často rychleji než auta, a to všemi směry a skoro neslyšně (jejich zvuk se úplně ztrácí v okolním ruchu).
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    16.3.2011 13:01 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Nevím jak elektromobil, ale jízdní kolo přijíždět slyším z dostatečně velké vzdálenosti (samozřejmě za předpokladu, že se soustředím). Takže zase až tak bych to nehrotil, ale určitě je bezpečnější, když to vydává víc hluku… Na druhou stranu, víc aut = víc hluku => hůř se poznává jedno konkrétní auto… Slepí a slabozrací holt musejí dávat extra velký pozor…
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    Fluttershy, yay! avatar 16.3.2011 13:32 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    jízdní kolo přijíždět slyším z dostatečně velké vzdálenosti (samozřejmě za předpokladu, že se soustředím)

    Silnička (s namazaným řetazem) na asfaltu? Pochybuju.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    16.3.2011 13:56 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Pokud nejede rychlostí chodce tak i silnička nadělá dost hluku na to aby byla slyšet. Ale je pravda, že jsem měl namysli spíš treková nebo horská kola na asfaltu, s těmi mám relativně čerstvou zkušenost (jako chodec) ;-)

    Btw. sice se stále bavíme spíše na hypotetické úrovni, ale zajímalo by mě, kolik je za rok nehod na přechodech při nichž jsou účastníci pouze cyklista a chodec…
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    Fluttershy, yay! avatar 16.3.2011 15:19 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Terénní pláště vrní, to je pravda, ale u silničky to nehrozí. Na tom kole se nic moc neroztřese, pokud se nejede hodně agresivně ze sedla nebo po děravé cestě, případně za deště. Udržovaný řetěz, střed atd. bývá velice potichu (jo, z těch neudržovaných můžu vyletět z kůže). S tretrama je to ještě tišší. Zbývá funění/šustění cyklisty. Občas přehazovačka, ale to je nárazovka.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    15.3.2011 22:20 Der Teufel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Příloha:
    No comment
    Ruža Becelin avatar 16.3.2011 16:56 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    LOOOL

    earthquake here, floodings there, fire to my left, tsunami to my right....
    Fluttershy, yay! avatar 17.3.2011 09:15 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Laughing out out out loud?

    Tenhle se povedl.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    17.3.2011 09:04 chachar87 | skóre: 4 | blog: chacharovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    nevim co si o tom myslet? fake? nebo vymyte mozky?
    Kdyz nejde o zivot, tak jde o hovno...
    17.3.2011 12:44 Der Teufel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Jeden, dva trollové se tam asi najdou. Ovšem lidská blbost nezná mezí a takové věci není třeba falšovat. U zelenou propagandou vymytých mozků to platí dvojnásob, ti už berou globální oteplování jako fanatické náboženství.
    15.3.2011 22:26 Analfabet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    K silným zemetraseniam dochádza až podivne súčasne so silným priblížením Mesiaca k Zemi. A keďže Mesiac môže svojou gravitáciou za to, že Zem má stále tekuté magnetické jadro trúfam si povedať že extrémne priblíženie Mesiaca vplýva na pohyb či už Jadra alebo dokonca aj plášťa Zeme (príliv a odliv nehovoriac)...
    15.3.2011 22:55 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Nechci Vám brát vítr z plachet, ale tohle by chtělo podpořit fakty. Že slapové síly Jupiteru stačí na to aby na některých jeho měsících byly činné sopky vím, ale mezi Jupiterem a Měsícem je zatraceně velký rozdíl a ještě mi nezapomeňte vysvětlit proč by Měsíc měl způsobovat tekuté vnější jádro Země ale Země nedělá to samé Měsíci, ač slapové síly působící na Měsíc jsou přece jen o něco větší, než slapové síly působící na Zemi.

    A k tý korelaci. Jednak korelace neimplikuje kauzalitu a druhak i kdyby nakrásně byl statisticky vyšší výskyt zemětřesení v době maximálního přílivu (to jsou ony síly největší), tak je potřeba si spočítat, že s tím Japonskem to značně nesedí neb perigeum bude až 19. března, apogeum bylo 6. března a zemětřesení bylo 11. března což je zhruba na půli cesty, čili to má daleko k maximu… Ještě samozřejmě závisí, kde konkrétně byl Měsíc i Slunce v daném okamžiku pač už ono Slunce působí větší slapový síly než rozdíly mezi slapovými silami působícími Měsícem v apogeu a Měsícem v perigeu… Čili ve výsledku, ať na to koukám jak chci, tak Měsíc z toho prostě vychází nevinně.
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    15.3.2011 23:54 Piškot | skóre: 7 | blog: Uživatel | Přerov nad labem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Měsíc nemá tekuté magma takže slapové síly působí jen na pevnou látku se svojí pružností. Dynamika zemského magna závislá na měsíci je vědecký fakt, ale toť vše. Jinak zcela souhlasím :)
    16.3.2011 03:16 Tomas Kopriva | Ceske Budejovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Nebude mít nějaký vliv také to, že doba otočení Měsíce kolem osy se rovná době oběhu kolem Země? Asi mám špatnou úvahu ale dle mne je působení Země na Měsíc více méně statické.
    16.3.2011 00:32 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Mohu se zeptat, co (když Měsíc jsme vyloučili) podle vás způsobuje posun litosférických desek a sopečnou činnost?
    Josef Kufner avatar 16.3.2011 00:42 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Třeba to, že je Země šišatá, zběsile se točí a ještě nestihla vychladnout.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Dalibor Smolík avatar 16.3.2011 01:22 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Všichni vedle jak ta jedle. Země je plochá a nesou ji čtyři sloni.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    16.3.2011 06:56 Piškot | skóre: 7 | blog: Uživatel | Přerov nad labem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Magma na kterém "plují" desky se trvale tlačí nahoru, neboť pod zemí je vysoký tlak a kontinenty taky něco váží. Magma vlastně trvale vyvěrá ve velkých zlomech,třeba uprostřed Atlantiku, tím tlačí desky proti sobě. Pod Japonsko zajíždí již existující deska tlačená vývěrem na druhé straně. V tom bych měsíc nehledal.
    Dalibor Smolík avatar 16.3.2011 08:37 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Pod Japonsko zajíždí již existující deska tlačená vývěrem na druhé straně. V tom bych měsíc nehledal.
    Otázkou je, zda slapové síly Měsíce nejsou onou pověstnou kapkou, kterou přeteče pohár. Situace mohla být taková, že stačil jen slabší spouštěcí efekt.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    16.3.2011 08:51 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Jenže to je něco, co se nedá prokázat. Pomyslná kapka tady může být i "nevhodná" fluktuace jednoho atomu na rozhraní… Jinými slovy, i kdyby Měsíc onou kapkou náhodou byl, tak i bez něj by to "prasklo", byť třeba o chvilku dýl. Nicméně, jak už jsem podotkl, Měsíc v ten den nebyl v žádném extrému takže těžko to na něj svádět…
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    17.3.2011 17:36 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Ano, původně byl jen jeden kontinent (Pangea), který se roztrhl na menší a ty teď cestují po zeměkouli. (A Pangea údajně vznikla sražením ještě starších kontinentů, které vznikly rozpadem ještě něčeho staršího a tak dále.)

    Kde se pořád bere ta síla, která tlačí magma nahoru a kontinenty od sebe? (Tedy, teď už vlastně zase k sobě - když objely Zemi kolem dokola.) A proč to magma tlačí na desku jen z jedné strany?
    Jendа avatar 17.3.2011 22:04 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měsíc a zemětřesení?!
    Kde se pořád bere ta síla, která tlačí magma nahoru a kontinenty od sebe?
    Konvekční proudění. A tepelný spád vzniká rozpadem nestabilních atomů v jádru.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.