abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 736 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Ano, uznávám, pomalu, ale jistě to na mém blogu vyhnívá... hlavně kvůli nedostatku času a nápadů, co si budeme povídat :-/ No a jelikož se většina mých zápisků v poslední době čím dál tím více odchylovala od zaměření ABC Linuxu, rozhodl jsem se založit tématicky volný blog Letters from Earth, na který jsem zároveň přesunul zápisky odsud za poslední půlrok.

    FuxBlog budiž tedy nadále ryze technickým blogem se zaměřením na IT. Snad na něj budu mít čas...

    Aktuální zápisy

    Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit

    14.10.2009 15:00 | Přečteno: 211387× | Něco off-topic | poslední úprava: 15.10.2009 10:52

    Po zkušenostech několika posledních měsíců, a vlastně i současnosti, jsem se rozhodl k napsání následujícího zápisku o mých zkušenostech s trháním zubů moudrosti. Mým úmyslem není si stěžovat či děsit vás - prostě bych jenom chtěl uvést na rovinu spoustu nepravd a mýtů, které kolují o trhání osmiček na internetu, a ukázat vám současnou realitu situace.

    Intro: Úsměv, budeme se fotit!

    Tak přesně tohle napadlo mou paní zubařku někdy v dubnu tohoto roku. Jelikož je mi 26 a po mých osmičkách nebylo v ústech ani stopy, poslala mne pro jistotu na zubní rentgen. Výsledek je asi takový, že by mohl sloužit jako ukázkový případ toho, jak to v ústech vypadat nemá. Pokud patříte mezi chudáky s podobným výsledkem, pak právě pro vás je určen tento text. Pokud váš rentgen vypadá normálně, buďte rádi a při čtení následujících řádků oceňte práci přírody, když vám nadělila normální zuby.

    Diagnóza: Extrakce!

    Z rentgenu je zřejmé asi vše. Horní osmičky tlačí na kořeny sedmiček, čímž je vyvracejí ze správné polohy. Dolní osmičky tlačí zezadu na sedmičky, což je také křiví. Zákeřným nebezpečím je blízkost zubů ústní dutině - ve skutečnosti je kryje necelý milimetr sliznice, přes který se k zubům snadno dostane infekce. Prostě jako kdybyste za Windowsí firewall umístili ovládání jaderné bomby i s manuálem.

    Výsledek je jasný - osmičky v tomhle stavu (nepoužitelné a navíc nebezpečné) musí nutně ven. Vzhledem k tomu, že jsou mimořádně špatně uložené, jejich extrakce byla provedena chirurgicky u specialistky, je tedy i u vás možné, že vaše zubařka vás odešle za někým povolanějším.

    Operace: Zub ven!

    V mém případě mi paní doktorka trhala zuby po párech - nejdříve pravé osmičky, potom levé. Zákrok je překvapivě "v pohodě". To v pohodě je uvozovkách, protože samozřejmě existují příjemnější vyšetření (třeba ortopedická :-) ), nicméně jsem byl překvapen, že opravdu nešlo o nic zabijáckého.

    Celý zákrok probíhá samozřejmě pod lokálním umrtvením. Dolní osmička se umrtvuje vpichem anestetika do tváře zevnitř, případně ještě pod jazyk (tam jsem jí dostal při prvním trhání, při druhém ne). Ta horní se umrtvuje vpichem do horního měkkého patra (tam dozadu v puse). Sice to není moc příjemné, ale funguje to.

    Po uplynutí cca 2 minut začíná účinkovat umrtvení a od té chvíle vám může lékař do úst nainstalovat klidně jeřáb. Naprosto nic nebolí, i když o všem, co se vám děje v ústech víte - cítíte, jak vám doktorka rozřezává sliznici skalpelem, cítíte, jak vám vyškrabuje zubní lůžko po vytržení zubu, ale naprosto nic z toho nebolí.

    Technologie

    U mě byly nejhorší spodní osmičky - jednak mají špatný směr a jednak je i na rentgenu vidět, jak je překrývá kost. Jejich odstranění je řešeno poměrně zajímavým postupem - rozřízne se sliznice, doktor(ka) se dostane k přístupné části zubu a postupně jej rozfrézuje a tím odstraní. Jediné, co je na tom nepříjemné je délka zákroku - spodní zub mé lékařce trval cca 15 minut - a zvuk frézky.

    Horní zub je naproti tomu v pohodě: stačí rozříznout, uvolnit a vytrhnout. Věc na cca dvě minuty. Co je ale na samotné operaci naprosto nejnepříjemnější je tvorba hustých slin smísených s krví. Lidé, kterým vadí krev to může dělat špatně od žaludku, u mě byl největší problém, že jelikož jsem se snažil pořád uhýbat jazykem, tak jsem je nemohl spolknout a ulevit si. (Slabším povahám se omlouvám.)

    Komplikace vzniklé při operaci

    Možnost komplikací při operaci závisí samozřejmě do jisté míry na organizmu každého z nás - problémy se srážlivostí krve, problémy s tlakem a podobně. Mě se podobné záležitosti naštěstí netýkají, přesto jsem ale jednu komplikaci zažil. Tou byl průnik zubů osmičky vpravo nahoře do nosní dutiny. Prostě rostla tak vysoko až prorostla do nosu.

    Tato komplikace vyžaduje poměrně dlouhodobou léčbu (asi 14 dní), během které se nesmí smrkat ani kýchat (což pro mě jako alergika bylo dost náročné). Zároveň je třeba si do nosu kapat kapky proti rýmě a dezinfekci, aby se do vzniklé rány nedostala infekce. Na tomto stavu je asi nejnepříjemnější, že člověku první cca tři dny vychází z nosu krevní sraženina, jejíž odchod může podpořit maximálně tyčkou s namotaným chomáčkem vaty.

    Dokonáno jest

    Po odstranění zubů a vyčištění lůžek se vše zašije. Šije se plastovou nití a výsledkem jsou jednotlivé stehy, kterých může být docela dost, což je dosti nepříjemné. Stehy jsou v ústech na týden, takže si týden připadáte jako kdybyste měli v ústech rejžák.

    Cestu domů z ordinace si doporučuji odbýt co nejrychleji (tzn. vynechte České Dráhy, jejich "služeb" jsem si vychutnal v srpnu po vytržení osmiček vlevo). Lidé s dobrým sebeovládáním mohou odjet autem, ale raději se nechte odvézt.

    Cca po dvou hodinách ústa přicházejí k sobě. Nic moc stav - člověk si připadá jako by dostal pěstí od mamuta, navíc jsem po první operaci dostal slušnou migrénu, což vyřešil až známej růžovej prášek.

    Týden po operaci

    Rehabilitaci po operaci vám komplikuje snad vše co jinak funguje normálně. Operovaná strana úst nateče do podoby obřího křečka a nabírá barvy, za které by se ani jarní duha nemusela stydět. Ústa se první cca tři dny dají otevřít pouze minimálně, takže počítejte s tím, že vše budete jíst hezky kávovou lžičkou. Pokud vás přepadá chuť na pizzu, na tu zapomeňte. Rozmělnění tužší potravy budete schopni tak pět dnů po operaci. A do toho všeho ty stehy, které se v ústech tak motají...

    Co se týče bolestivosti, není to tak hrozné. První dva tři dny si člověk připadá jako by se na něm vyřádil Mike Tyson, ale žádná extra bolest to není, spíše vytrvalý tupý tlak. Vlastně kromě migrény po vytržení jsem nemusel ani po jednom zákroku sahat po růžových.

    <update>
    V rámci diskuze jsme se dotkli i ledování otoku. Osobně přesně netuším k čemu je dobré, ale rozhodně je příjemné a asi i snižuje riziko pooperačních komplikací. Jako chlazení doporučuji "gelový rukáv". Má velkou tepelnou kapacitu a dá se příjemně vytvarovat i při -18°C, takže opravdu kvalitně chladí. Docela použitelné je i listové těsto, ale to je tvrdé, takže není tak příjemné. Pokud vám někdo radil mraženou zeleninu, tak ta mi připadla asi nejhorší. Obal obsahuje příliš vzduchu a zelenina je uvnitř dost neuspořádaná, takže se zmražený produkt ani pořádně nedostane do kontaktu s kůží, takže moc nechladí a ani to není moc příjemné.
    </update >

    Možné komplikace

    Díra do nosu: O té jsem se rozepisoval již výše, takže jenom v krátkosti rekapitulace: nesmrkat, nekýchat a dezinfikovat!

    Pooperační infekce rány: I to se může stát. U mě to bylo na levé straně u dolní osmičky. Rána mi začala hnisat, což zjistila při vyndavání stehů chiruržka. To se řeší dezinfekcí díry po osmičce + rukavicovými (gumovými) dreny. Léčba trvá tak další čtyři dny.

    Infekce po delší době: To se mi povedlo po cca 2 měsících od vytržení pravé dolní osmičky. Do díry po ní se mi dostal nějaký kus jídla, to zkvasilo a nedlouho poté jsem byl opět u zubařky. To vyřešily dva výplachy peroxidem. Moje podezření je, že to souvisí s celozrnným pečivem, protože nedlouho potom se mi za dáseň u sedmičky (změklá po vytržení osmičky) dostalo semeno z bagety a taky zhnisalo. To jsem si ale vytáhnul sám pinzetou a vyčistil Herbadentem.

    Periostitis mandibulae post extr. -8: Tak jestli něco, tak tohle bych vám opravdu nepřál. Tohle je nějakej divnej typ infekce, která prostě občas po vytržení dolních osmiček nastane. Jde vlastně o to, že se vám poměrně hluboko pod místem zákroku zanítí krevní sraženina, kterou je nutno odstranit. Odstranění probíhá opět pod lokálním umrtvením, a to tak, že se (opět) rozřízne dáseň a od dolní čelisti se odloupne okostice až k místu sraženiny, která se tím pádem vypustí.

    Tenhle zákrok stojí opravdu za to. (Ono docela za to ale stálo i to, jak mě vyhodili v Karlových Varech z pohotovosti.) To, jak drží okostice u kosti si asi dovedete představit (pokud jste někdy vykosťovali prase, tak to víte přesně), takže nějakým podobným tlakem musí doktor působit na vaši bolavou čelist. Následují opět dezinfekce, rukavicové dreny, otok jako kráva a nemožnost otevřít ústa ... zatím minimálně tři dny. Nicméně tohoto se nemusíte příliš obávat, tento typ komplikace je prý vzácný.

    Zhoršená mobilita čelisti aneb kontraktura. Prostě jde o to, že po operaci se může stát, že vám jdou ústa otevírat méně než normálně. Prvních cca 5 dní po operaci je to normální (tuším že 3 dny po operaci jsem měl problém ústa otevřít na 2cm) a časem se to zlepší na normál. Pokud ne, je třeba svalstvo rozcvičovat a rukama si čelist pootvírat až do bolestivého bodu a tam několik sekund vytrvat. Tohle je ale aktuální až tak týden po operaci.

    Outro: Still living...

    Podle toho, co říkala má zubařka už jsem si prošel asi vším, co lze při vytržení osmiček ulovit. V současnosti můj rentgen vypadá asi následovně, což je sice uklidňující, ale vzhledem k tomu, že stále běhám na výměny drenů, příběh těchhle osmiček stále nekončí. Rozhodně ale vám, kteří budete muset podstoupit podobné zákroky držím palce a přeji zdárnou léčbu bez komplikací.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit, obrázek 1 Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit, obrázek 2

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Joseph avatar 14.10.2009 15:17 Joseph | skóre: 7 | blog: No_bullshiting_please | Ba'aretz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    zuby pokladam za dizajnovu chybu cloveka :D
    אם אין אני לי, מי לי; וכשאני לעצמי, מה אני; ואם לא עכשיו, אימתי.(פרקי אבות, פרק א, משנה יד
    pushkin avatar 14.10.2009 15:23 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Kurnik tohle je citát jak dělanej do patičky! :-D
    Joseph avatar 14.10.2009 17:09 Joseph | skóre: 7 | blog: No_bullshiting_please | Ba'aretz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Proste evolucia dostala od najvyssieho prilis volnu ruku. ;)
    אם אין אני לי, מי לי; וכשאני לעצמי, מה אני; ואם לא עכשיו, אימתי.(פרקי אבות, פרק א, משנה יד
    15.10.2009 07:52 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    zuby, pohroma huby
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    Jendа avatar 15.10.2009 13:50 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    A co bys evoluci/bohu (nehodící se dle víry škrtněte) poradil?
    Jendа avatar 15.10.2009 13:59 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Už mi bylo odpovězeno. Ano, některé části kódu by to chtělo trochu debugovat ;-). Ale dokumentace k jazyku, ve kterém se tyto věci programují, je teprve velmi pomalu získávána reverzním inženýrstvím a zkompilovaný a běžící program nelze za běhu měnit. Bohužel nebo bohudík?
    15.10.2009 14:51 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Snad nerozpoutám další religionistický flame, když podotknu, že evoluce a bůh se nijak nevylučují (a nemusí jít nutně o inteligentní dizajn)... ;-)
    kotyz avatar 15.10.2009 15:54 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    no tenhle dizajn fakt moc inteligentni neni :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    15.10.2009 23:36 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    :-D Tjn... Asi bychom měli říct nějakýmu duchovnímu, aby poslal bugreport / feature request ;-)
    pushkin avatar 16.10.2009 06:20 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Osobně navrhuji zahájit novou vývojovou řadu, ta současná se moc nepovedla :-D
    21.2.2013 14:38 Wezel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    No, nebo mít polfyiodontní chrup jako ryby. Prostě až se nám zuby opotřebují, vyrostou nové...
    Joseph avatar 16.10.2009 00:00 Joseph | skóre: 7 | blog: No_bullshiting_please | Ba'aretz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Himlhergot. Napisal som presne to iste. :D
    אם אין אני לי, מי לי; וכשאני לעצמי, מה אני; ואם לא עכשיו, אימתי.(פרקי אבות, פרק א, משנה יד
    Joseph avatar 15.10.2009 23:59 Joseph | skóre: 7 | blog: No_bullshiting_please | Ba'aretz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Evolucia a viera sa nevylucuju. ;)
    אם אין אני לי, מי לי; וכשאני לעצמי, מה אני; ואם לא עכשיו, אימתי.(פרקי אבות, פרק א, משנה יד
    houska avatar 16.10.2009 07:37 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    to ne, ale vira evoluci ano
    kotyz avatar 16.10.2009 10:43 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    jak kde
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    houska avatar 16.10.2009 11:01 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    spis nez o vire je to o cirkvi ...
    kyknos avatar 16.10.2009 11:09 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    spis je to konflikt mezi iracionalnim a racionalnim myslenim :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    16.10.2009 15:54 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Žádný konflikt tu není.
    Jo a btw. racionální myšlení se nepozná podle toho, že má za větou smajlík ;-)
    kyknos avatar 16.10.2009 16:16 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Konflikt to samozřejmě je. Víra je archetyp iracionality. Ale nic si z toho udělej, já taky umím v hlavě udržet zároveň dvě zcela protichůdné myšlenky :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    16.10.2009 17:33 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Konflikt tu žádný není, ani není důvodu, proč by tu nějaký měl být. Jedině že by ho někdo vyloženě chtěl... (:-D)
    Protichůdných myšlenek mám v hlavě mnohem víc, než jen dvě, nicméně víry a evoluce se zrovna ani moc netýkaj.
    kyknos avatar 16.10.2009 20:58 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Religious people split into three main groups when faced with science. I shall label them the "know-nothings", the "know-alls", and the "no-contests".
    http://thirdworldtraveler.com/Dawkins_Richard/NoNothings_Dawkins.html
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    16.10.2009 21:11 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Aha, zase narážíme na obvyklou touhu zařadit každého pěkně do nějaké škatulky, abychom ho mohli podle té škatulky posoudit - typické.
    Co je na no-contest špatného? (pozn.: nejsem si úplně jist, co se tou škatulkou myslí)
    kyknos avatar 16.10.2009 21:22 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    no to uz je takovy zlozvyk vedcu, tridit a pojmenovavat

    tou skatulkou mysli ty, co tvrdi, ze veda a vira nejsou v rozporu - a v zapeti ukazuje, proc je to ptakovina
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    16.10.2009 21:33 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    no to uz je takovy zlozvyk vedcu, tridit a pojmenovavat
    Ano, ale třídí a pojmenovávají věci spojené s jejich vědou, ne lidi, s kterými diskutují (pokud to nejsou psychologové, sociologové atd. samozřejmě).
    tou skatulkou mysli ty, co tvrdi, ze veda a vira nejsou v rozporu - a v zapeti ukazuje, proc je to ptakovina
    A já si řikal, co to sou ty ptákoviny co tam píše... :-D
    kyknos avatar 16.10.2009 21:41 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Ano, ale třídí a pojmenovávají věci spojené s jejich vědou, ne lidi, s kterými diskutují (pokud to nejsou psychologové, sociologové atd. samozřejmě).
    ale však to je presne to, co v tom clanku dela...
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    16.10.2009 21:53 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Uh, dobře, tak tedy sem ale netahej článek, který řadí lidi do nějakých kategorií, já se tu nechci bavit o tom, jestli patřim nebo nepatřim do nějaké kategorie, kterou si ňákej člověk nadefinoval.
    Ty jsi se tu začal zmiňovat o nějakým konfliktu, takže by mě zajímalo, kde teda ten konflikt vězí, protože imho tu žádný není. Ten článek mi navíc přide takovej celkem roztěkanej, a taky mi příde, že v něm autor v podstatě potvrdil to, že náboženství a věda jsou skutečně odlišné věci, které nemají jedna druhé lízt do zelí: viz ten odstavec začínající "Modern physicists...", v tom dalším to pak podtrhuje větou "The trouble is that God in this sophisticated, physicist's sense bears no resemblance to the God of the Bible or any other religion."

    Nevím, proč si myslí, že to je trouble, podle mého to je klíč k tématu ;-)
    kyknos avatar 16.10.2009 22:08 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    No jetsli sis precetl ten clanek a mas z nej pocit, ze zadny konflikt neni, tak se vzdavam :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    kyknos avatar 16.10.2009 22:16 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Nebo to řeknu takhle - abys uvedl víru v boha v soulad s vědou a racionálním myšlením, musíš ho zbavit moci a všech zajímavých vlastností - jenže tím se stane irelevantním.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    16.10.2009 23:03 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Eh? To není pravda.
    16.10.2009 23:07 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Hele možná bychom tady neměli zanášet ábíčko religionistickejma flejmama, kdyžtak mi napiš mail, pokud by teda někdo z ostatních nevyjádřil urgentní touhu být svědkem této diskuse ;-)

    (btw. ano vím, že to je tak trochu s křížkem po funuse :-D ale co už, lepší někdy než nikdy...)
    Joseph avatar 17.10.2009 00:52 Joseph | skóre: 7 | blog: No_bullshiting_please | Ba'aretz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Ja by som si to precital.
    אם אין אני לי, מי לי; וכשאני לעצמי, מה אני; ואם לא עכשיו, אימתי.(פרקי אבות, פרק א, משנה יד
    16.10.2009 22:20 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Z tohlo článku mám pocit, že jednak jsou v něm ptákoviny a jednak se zaobírá jedním určitým postojem, který rozebírá a který není mým postojem. Je poměrně úzce zaměřen. Ale to je výsledek mého zběžného pročtení, pokud budeš chtít, přečtu si ho podrobněji a zaujmu určité stanovisko, což ovšem bude určitě chvíli trvat, nejspíš dozejtra. Takže pls trpělivost...
    16.10.2009 15:52 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    to ne, ale vira evoluci ano
    Ne.
    Fluttershy, yay! avatar 16.10.2009 19:37 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Víra v "inteligentní" design... Ano.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    16.10.2009 21:00 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    é.. no možná máš pravdu, já totiž jsem ten inteligentní design moc nepochopil, resp. po prvním úvodu se mi to nechtělo dál studovat, páč už jsem viděl, že takovou teorii nemůžu vzít za svou.
    Oni totiž všichni vokolo mě pořád nějak rozlišujou, jestli evoluce je "samovolná", nebo jestli ji kdosi (bůh?) "řídí", nebo jestli ji "řídí jen někdy" (už vůbec největší pakovina)... no a tohle rozlišování mi nejde do hlavy, myslim, že to je nesmysl, já osobně to považuju za jedno a totéž.
    kyknos avatar 16.10.2009 21:02 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    z toho mi logicky plyne, ze je pro tebe totez, kdyz buh existuje a kdyz ne, tudiz jsi agnostik :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    16.10.2009 21:13 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Tak to nevim jakou máš logiku, to, co jsem řekl, s existencí boha nesouvisí.
    kotyz avatar 15.10.2009 15:52 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    jak rikal Cimrman: zuby - pohroma huby :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    14.10.2009 15:19 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Tak tohle je pro me fakt horor. Moje nejhorsi zakroky na zubech jsou v poradi:

    1) trhani jedne spatne rostouci osmicky s kazem (klidne bych ji tam nechal, vubec me nebolela), bez komplikaci

    2) jedna plomba jeste z dob gymplu

    3) cisteni zubniho kamene

    A dost neprijemny je, kdyz zubar projizdi stolicky tim zeleznym bazmekem a picha do nich. Fakt vam tyhle zakroky nepreju a sam jsem stastnej jak blecha, ze je nemusim podstupovat:)

    Jinak krome trhani pod lokalni narkozou mi jednou doktor tahal z krku nejakou malou "kulicku". Ono to oboje neboli, akorat je neprijemny, jak clovek citi, ze mu neco trhaji z huby strasnou silou, nebo v pripade toho krku jsem fakt nechutne citil, jak mi v tom krku odstrihavaji tu kulicku a tahaji ji ven. Fuj! Ale hlavneze to vubec nebolelo.
    xpj avatar 14.10.2009 15:42 xpj | skóre: 22 | blog: Malé linuxové radosti... a strasti | Řevnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Tak to je přesné.

    V tuto chvíli jsem již prodělal 3 extrakce (1 + 2 osmičky) a 2 mi chybí (zbývající osmičky).

    První byla trojka nahoře vpravo. To bylo celkem v pohodě. Nejvíc mě pobavilo, když jsem přišel na lačno, i když jsem měl přijít nasnídaný. Takže s hubou umrtvenou jsem seděl v čekárně, žvýkal rohlík a druhým koutkem mi tekla směs slin s rohlíkem. Po zákroku jsem opět seděl v čekárně, kde konejšila mladá maminka své děcko: "to bude dobré, paní doktorka je hodná, nebude to bolet" a naproti jsem seděl já, úplně bílý s vytékající směsí slin a krve z koutku. To opravdu děcko uklidnilo :-)

    Pak jsem vyrazil na osmičky na levé straně. Přišel jsem, zasedl, upozornil paní doktorku, že jsem zvracecí a optal se, jak to vidí s těmi spodními osmičkami. Ona že uvidíme, až vyndá tu horní. Po anabázi s horní, kdy jsem se chvíli dávil a chvíli snažil zvracet mi doporučila, že i když se to běžně nedělá, udělá mi i tu druhou horní.

    Tím jsem se stal oboustranným křečkem :-)

    No a ty spodní? Sbírám odvahu...
    14.10.2009 15:52 changeit | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    ja som mal zapalenu sedmicku (zapal okostice), ktora mi krivo rastla a tlacila na sestku. Strasna bolest, opuch, trhali mi to na pohotovosti, citil som druhu polovicu zakroku. Pocas toho sa mi zacalo triast cele telo (asi od bolesti :) ). Chuda moja priatelka, mala dost ked to videla... Po zakroku som uprostred noci musel hladat lekaren, strasne prsalo, fukalo a ja som mal koselu s kratkym rukavom a ziaden dazdnik. Mal som 3 dni vysoke horucky, z ibalginu som dostal gastritidu a zacala ma z neho boliet hlava. Po tejto skusenosti mam podstatne vacsiu motivaciu ist k zuabrovi, lebo uz to nikdy nechcem zazit.

    Horsie je ze ma rovnako caka chirurgicke odstranenie osmiciek, az zacnu robit problemy :(
    pushkin avatar 14.10.2009 16:14 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Taky pěkný zážitek :-(

    Jinak braní přítelkyně s sebou na podobné zákroky rozhodně není dobrý nápad - když jsme jeli s přítelkyní z pohotovosti po tom posledním zákroku domů, tak byla chudák taky bledá a vystrašená :-(
    14.10.2009 18:16 lendacon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    na druhej strane som rad, ze tam bola so mnou. Podporovala ma psychicky, pomohla ma dostat domov, a starala sa o mna kym som mal horucky.
    pushkin avatar 14.10.2009 18:31 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Jo, pod to se podepíšu. O mě se starala taky úžasně. Dokonce našla i nějaký "kašovitý" recepty pro masožravce pro chvíle, kdy jsem nemohl kousat :-)
    14.10.2009 20:34 vbar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Spontánní třas je prý (zrovna tenhle týden mi to zubař vysvětloval :-) ) způsoben zvýšenou hladinou adrenalinu, který je v těch anestenických injekcích - plus si samozřejmě člověk produkuje vlastní...
    14.10.2009 15:54 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Ten snímek je krutej, fakt nezávidim.
    Já mám zatím ve svých 19 jednu osmičku plně narostlou, a afaik bezproblémově, další je napůl na cestě, zatím taky bez problémů, a zbylé dvě ještě spí. No tak snad to bude ok...
    Fluttershy, yay! avatar 14.10.2009 16:05 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Stejný věk, osmičky zcela hotové. Vyspělý jedinec se pozná. ^_^

    Jinak text parádní.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    14.10.2009 16:07 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Vyspělý jedinec se pozná.
    Ale ne podle zubů :p
    14.10.2009 15:56 jarino
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Ja mam vytrhnute vrchne osmicky. Nemali dost miesta a hned ako vysli sa zacali kazit. Vsetko prebehlo bez komplikacii a v pohode. Mam dost stihlu zubarku,tak som mal skor obavy,ci take utle ziena dokaze vytrhnut zub,ako z toho ci to bude boliet. :-)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 14.10.2009 15:58 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Pooperační infekce rány: I to se může stát. U mě to bylo na levé straně u dolní osmičky.
    Myslim, ze to klidne mohlo mit spojitost s tim, ze sis to nechal delat v lete. Zvysene letni teploty jsou dokonalou podporou pro bujeni infekce...

    Ja mam venku jednu osmicku, jedna me jeste ceka, o dalsich dvou zatim diskuse nebyla, ale jednou asi taky budou muset ven... Kazdopadne jako manzel dentalni hygienistky a kamarad nekolika zubarek a zubaru mam z krku alespon ty potize s neznamym ci neprijemnym prostredim, ktere u takoveho zakroku nemusi byt zrovna plusem ;-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    pushkin avatar 14.10.2009 16:11 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Jo, ono těch faktorů podporujících zánět tam bylo dost. Jednak jsem ještě čtyři dny před operací běhal v nadmořské výšce cca 2500m ve španělských Pyrenejích, jednak ten hic u nás a jednak více než hodinový pobyt v neklimatizovaném vlaku ČD (ačkoliv jízda měla trvat 25min). Trochu jsem to přehnal a teď to dostávám :-(
    14.10.2009 16:01 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Taky mam osmicky krapet krive. Jedna byla dost, ta musela ven, ty zbyvajici 3 taky nejsou zrovna rovne, ale podle zubarky pry maji dost mista na uhnuti.. no snad nerikala uhniti. Takze je zatim nechavam.
    otasomil avatar 14.10.2009 16:27 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit

    To je nahoda. Zrovna dnes jsem byl na preventivni prohlidce.

    Zuby mam krive (jednicky), starecky vypadajici jako u kuraka, ale fungujou. Za poslednich 10 let jedina plomba.

    Ten Vas postup je docela sila a poucny clanek hodnotim na 100%. Na serverech se zdravotnickou tematikou bychom tezko hledali lepe napsany.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Michal Fecko avatar 14.10.2009 16:27 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    "Zuby - pohroma huby"

    V úvodu se až rouhačsky obořil rovnou na Pánaboha. Přiznal mu, že lidské tělo jako celek je dokonale fungujícím agregátem, až na jedinou součástku, a tou je právě chrup. Nechápal, proč nástroj sloužící k pouhému mechanickému drcení potravy obdařil Stvořitel něčím tak nepotřebným a zákeřným, jako jsou nervy. "Proč by zuby," ptá se Cimrman, "nemohly být nějakým druhem necitlivé rohoviny, jakou je třeba kopyto či kravský roh? Kousáním by se takové zuby obrušovaly, ale stejně jako například nehty by neustále dorůstaly."
    14.10.2009 16:31 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Já mám vcelku štěstí. Zuby se mi nekazí, osmičky jsem měl 3 už někdy v sedmnácti nebo osmnácti. Úplně ideálně mi tedy nenarostly, ty horní vybočují z řady o pár stupňů do stran, ale nic v okolí nenarušujou, ani nebolí. Až ale za pár let bude existovat rychlý a 100% bezbolestný způsob, jak se jich zbavit, třeba cílená teleportace :-), pravděpodobně ten zákrok pro jistotu podstoupím. :-)
    14.10.2009 16:45 loketnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    ja mel vsechny osmicky jiz v 16ti letech a zatim jsou absolutne zdrave. takze :-P
    robotics avatar 14.10.2009 17:19 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Pohoda, na to bych šel bez umrtvení. Su masochista. Dělám si srandu :-), zubaře se bojím jako čert kříže. Vrtání je pro mě procházka peklem. Ale zuby sou potřeba.

    Jestli člověk časem vývoje v budoucnosti o ně přijde, tak bude vypadat jak cucavka. Stane se z nás cucací hmyz.

    Proto sem rád za zuby. S nima vypadáme jako zvířata. Divoká. A né jak trapnej hmyz.
    carnero avatar 14.10.2009 19:19 carnero | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Díky. Zrovna dneska jsem se rozhodl, že konečně navštívím zubařku. Jelikož mě čeká právě vyrvání všech čtyř osmiček, tohle poskytlo pár zajímavých informací. Takže za měsíc napíšu asi něco podobného :)
    masomlejn avatar 14.10.2009 19:46 masomlejn | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Mňamka:-). Dratování zlomený spodní čelisti pár hodin po tom co jste si, resp. co vám byla přeražena, je taky fakt zabijačka. Na Karláku na stomatologii to na mě spáchal jeden starý, asi vojenský, felčar. Sice to umrtvil, ale stejně ta "plandající" čelist bolela jako sviň, když tam rval ty dráty, kterými se fixuje spodní čelist k horní. Trvalo to asi hodinu a půl a byli na to tři, dva se střídali ve fixaci mojí hlavy v trochu stabilní poloze.
    Jardík avatar 14.10.2009 20:34 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Hups ... to se těším, asi na tom budu podobně. Osmičky jazykem cítím pod dásní asi rok a o růst se nějak nesnaží, asi budou taky hezky křivý ... asi bych si měl po pěti letech taky dojít k zubaři :-)
    Věřím v jednoho Boha.
    Max avatar 14.10.2009 21:27 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Hmm, to nic není. Já si takhle dal měsíční kolečko kvůli mojí kamarádce, se kterou jsem bydlel (vzal jsem si kvůli ní aj dovolenou). Dostala zánět do dásně. Jako zdroj byla identifikovaná osmička, která tlačila na sedmičku (něco jako máš ty na rentgenu). Začli jí léčit ten zánět. Něchtěli jí poslat na trhání, aby se zánět neroznesl po celé čelisti. Tak dostala dreny. Fetila 3x více, než je doporučená dávna pro normáního chlapa. Stále bolelo, noční vyjížďky na pohotovost apod. Nakonec šla na trhání i s tím zánětem, protože by se asi stejně nevyléčil. Navíc jí museli řezat i do čelisti, protože ten zub do ní zarůstal, tak jí prostě museli kus odpilovat, aby ho dostali ven. Jo, trhání a zánět do toho, velmi doporučuji ;-). To nestačí navštívit chirurgii jednou, nebo dvakrát. Musela tam chodit a ten zánět jí vždycky udělal hnis, nebo něco podobnýho, pak se to muselo řezat, čistit atd. Fetila vostošest všechno možný, jak antibiotika, tak proti bolesti, chladila si čelist 24h denně (prostě nakoupit pytle se zeleninou, narvat do mrazáku a střídat). Nakonec za vše mohla z půlky sedmička, kterou jeden zubař zkurvil, navrtal plombičku až na nervík a ten dostal zánět. Takže si pak ještě dala kolečko s umrtvováním sedmičky zubu, taháním nervů a vše s tím spjatý atd.
    Musím říci, že fakt síla. 14 dní chlazení čelisti, nemohla ani moc otevřít pusu, když jíst, tak kašičku, která je spíš jako vodička, sebemenší kousky jí ničily.
    Takže co dodat na závěr. Buď rád, jak jsi dopadl, mohlo být 100x hůř a byl bys pak PŮL ROKU stálým návštěvníkem zubaře ;-)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    pushkin avatar 15.10.2009 06:46 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Mno, tak to je nářez :-( Jinak mražená zelenina na chlazení neni nic moc (v tom pytlíku je moc vzduchu a tim pádem moc nechladí). Líp se mi osvědčil takovej gelovej rukáv, co je k dostání ve zdravotních potřebách. Pak ještě dopadlo docela dobře listový těsto, ale to je tvrdý, ten gel je příjemnější.
    Max avatar 15.10.2009 08:13 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    No, jemná mražená je ok. Chladí tak akorát (přecijen, úplný led mít stále na držce člověk nemůže), dá se dobře formovat, velikost ok atd. O gelovým rukávu jsme nevěděli a ani nevím, jestli nám ho někdo doporučil. Ovšem na Karláku na chirurgii nás pobavilo, že nám dali zmraženou lékařskou rukavici naplněnou vodou a ta dlaň byla formovaná jakoby na čelist (prsty u sebe, lehce prohlá atd.). Takže jsme pak lítali se zmraženou rukou v metru :D.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    19.10.2009 13:58 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Zmrazena rukavice je klasika :D. Docela se na mne v tramvaji divali prekvapene :D. Zanicena sestka vpravo dole. Mudra nadavala ze koreny jsou jak zabetonovany. Kdyz to prichazelo k sobe, tak jsem to obalil zmrzlinou (proste primo na dasen ..) a druhej den byl uz relativne klid.
    14.10.2009 21:39 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Mně i dolní trhali a je to horší než u horních, protože mají pevnější kořeny. U jedné jsem měl navíc jeden z kořenů zahnutý do pravého úhlu, takže to byla obzvlášť chuťovka.
    14.10.2009 22:06 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    No já se chystám na opačný zákrok - t.j. implantaci zubu, konkrétně přední jedničky. Ale smíšené pocity z toho mám přesně taky takové :-)
    15.10.2009 07:15 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Měl jsem dolní osmičky podobně rostlé. První mi na Karláku vyndal sympatický zubař a půl roku na to jsem šel na odstranění druhé. Stejný pan zubař řekl s nadšením: "Á, pan Hofbauer! Vy se dobře hojíte. Slečno, pojďte sem. Včera jsem vám extrakci osmičky ukazoval, dnes si to zkusíte sama." A tak jsem se stal pokusným králíkem. Ještě že se dobře hojím! :-)))

    Ale oba zákroky v pohodě, bez prášků, bez drenů, jen s chlazením.

    15.10.2009 07:37 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Do prčic, tohle jsem fakt neměl číst. Za měsíc mě čeká spodní osmička, naštěstí poslední. Už aby to bylo :(
    15.10.2009 08:51 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Take mi jedna osmicka lezela a tlacila na sedmicku. Operoval me v olomoucke nemocnici nejaky profesor a byl to zazitek poslouchat jeho komentare. Zlomil dva vrtaky a ze mu zbyva posledni. Nebo ze takovou reznicinu nema rad :-)
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    15.10.2009 09:22 Jaris | skóre: 19 | blog: Jaris
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Mohol by si byt konkretnejsi ake kvapky si si aplikoval? ("Zároveň je třeba si do nosu kapat kapky proti rýmě a dezinfekci, aby se do vzniklé rány nedostala infekce.")
    pushkin avatar 15.10.2009 10:18 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    To si bohužel nepamatuju. Jedno ale byly nějaký běžně dostupný kapky do nosu (kvůli rozpuštění rýmy) a to druhý byla tušim dezinfekce co se běžně dává na kůži, než ti vpíchne doktor injekci (alespoň jsem se o tomto použití dočetl v příbalovém letáku). Tu dezinfekci bylo nutno uchovávat v chladničce.
    Jendа avatar 15.10.2009 14:06 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Tu dezinfekci bylo nutno uchovávat v chladničce.
    <rejp>…aby se nezkazila :-)</rejp>
    JiK avatar 15.10.2009 09:26 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Nevim, je-li to dobre napsat. Me zasobovala rodina podobnyma historkama, o vysekavani osmicek dlatem z celisti, o tydnech neschopenky...Od maturity mne semo tamo bolely, vzdy na stridacku, jedna osmicka porostla, zatlacila a zanitila okoli, bolelo to tak tyden az tri, pak se to uklidnilo a zacala jina, celkem jsou ctyri, jak si clovek velmi dobre zapamatuje....

    Po strachuplne masazi jsem se toho trhani bal jak cert svecene vody. Nakonec ani muj cesky zubar, elita naseho malomesta, na to nechtel sahat, rikal, kdyz se nekazi, nechme je tam, mate kompletni chrup bez jedinne vady. Zubaru se dost bojim, nemam jediny kaz ci plombu, zuby mam perfektni, jak se na pilota slusi a patri.

    A ja se nejak rozhoupal, asi tak pred 6ti lety, byl jsem uz druhy ci treti rok v Nemecku, sel jsem zjara za svym zubarem, ktery me potesil, ze pry trhani je zadara, plne na Krankenkasse, narozdil od zbytku dentistickych zakroku. Tak jsem od nechal ukecat, ze nekdy v zari, coz bylo zjara podobne daleko jakoby se reklo pred duchodem. No a koncem zari jsem tam prisel, nemecky pan doktor s prsatou sestrickou se mnou chvili laskovali, pak mi pichl umrtveni, a rekl, ze zkusi, jestli to zabralo, vzal nejaky nastroj a zastoural tam...nebolelo to, ale citit to slo, ja zacal rvat, ze halt, ze to jeste citim, ze ta injekce asi byla nejaka slaba ci co. A ze at jeste pocka. A on se rozesmal jak idiot a ukazal mi, ze to co drzi v ruce jsou kleste a ze v nich uz drzi prvni vytrzenou osmicku...!

    Dalsi nasledovaly tak tempem 1 za 2 minuty. Vyplachl jsem krev a sel domu s tuhym usmevem. Doma jsem se oholil, coz je docela prdel, pri tech umrtvenych tvarich, je to jak holit mrtvolu ci nekoho jineho, nachystal jsem postel, ibuprofen, lahev vodky a cekal na nejhorsi. V noci, kolem druhe rano, jsem se vzbudil bolesti, mel jsem i dost teplotu a bylo mi chujno, ale vyresil to ibuprofen & konev caje & 20 minut sprchy. Pak jsem pokracoval ve spanku. Dalsich par dnu jsem jedl velmi malo a nejcasteji ryzi, a zjistil jsem, ze kdyz clovek vse 50x pokousa (protoze ma jen predni zuby), sni toho o moc min a presto nema hlad. Vsem doporucuju.

    Celkove to byl naprosto bezproblemovy zazitek, cele to trvalo tak 15 minut i s umrtvenim a odhadovanim jestli ta kozata sestricka ma na bradavkach ruzove ci hnede dvorce.
    15.10.2009 10:18 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    nebolelo to, ale citit to slo

    To je holt lokálka - potlačí bolest, ale ne hmatové vjemy.

    A on se rozesmal jak idiot a ukazal mi, ze to co drzi v ruce jsou kleste a ze v nich uz drzi prvni vytrzenou osmicku...!

    Jestli to dobře chápu, šlo o osmičku, která už byla vylezlá. Mně trhali osmičky, které ani nezačaly vykukovat z dásně, tam je to trochu složitější.

    V noci, kolem druhe rano, jsem se vzbudil bolesti, mel jsem i dost teplotu a bylo mi chujno, ale vyresil to ibuprofen & konev caje & 20 minut sprchy.

    Dvě jsem zvládl bez prášků, u třetí (to byla ta se zahnutým kořenem) to bylo horší, takže jsem vyměkl a vzal si Ibuprofen. Za chvíli jsem usnul a probudil se po pár hodinách; sice mne nic nebolelo, ale protože ve spánku jsem neledoval, měl jsem na tváři bouli jako křeček. :-)

    pushkin avatar 15.10.2009 10:22 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Mno, právě že historek s dláty, vysekáváním a podobně jsem taky slyšel dost, proto jsem se nakonec i tolik děsil. Nakonec jsem zjistil že nic z toho neni pravda a samotný zákrok je opravdu v pohodě.
    Grunt avatar 15.10.2009 12:40 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Ježiš, co to je? Ne, já to radši ani nechci vědět.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kyknos avatar 15.10.2009 12:51 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Přečetl jsme dva odstavce a pak jsme toho musel nechat. Brrrr.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    houska avatar 15.10.2009 14:09 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit

    - proc to neni v rubrice kernel ultras? alespon by clovek vedel ze to nema cist ... kam se hrabou fotky s varenim mrtvoly a naslednou hostinou

    - jak jsi se k tomu trhani dostal? bolelo to? je mi 25 a zatim jsem to neresil, tak nevim jestli mam zajit k zubari dokud to neboli a nebo pockat :)

    pushkin avatar 15.10.2009 14:43 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    - jak jsi se k tomu trhani dostal?
    Jako slepej k houslim :-) Prostě už bylo doktorce divný, že mi ještě nevylezly, tak mě poslala na rentgen. No a pak už to šlo s kopce. Jinak samotný trhání opravdu nebolelo, ani ta léčba (až na ty komplikace :-/ ), takže neni čeho se bát. Zákroky jsou to sice nepříjemný, ale všechno se to dá přežít.
    Grunt avatar 15.10.2009 14:45 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Jinak samotný trhání opravdu nebolelo
    Mně zase posouvali kosti. To také moc nebolí, ale…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kotyz avatar 15.10.2009 16:03 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    jestli este nekdo rekne ze to neboli tak mu udelam neco co boli. otviraj se mi stary krivdy ... :-/
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Grunt avatar 15.10.2009 16:13 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Fakt to nebolí. Max. tak ta kůže co se natahuje. Ale to je řekl bych to nejmenší. Asi tak jako když si zlomíš ruku nebo nohu.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 15.10.2009 16:36 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    O co že vlastně jde? (ano, proklikal jsem si výsledky na dotaz posouvání kostí a moc moudrý z toho nejsem)
    Grunt avatar 15.10.2009 17:05 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    To se těžko vysvětluje. To by se muselo vidět. Dokonce jsem to měl i vyfocené, no bohužel se mi to v tom mém bordelu neočekávaně nedaří najít.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 15.10.2009 17:49 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Ani nevím o jaké kosti jde. Jako čelist?
    Grunt avatar 15.10.2009 18:57 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Ne, ruka. To by se fakt muselo vidět, ale bůh ví kde ty fotky jsou.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kotyz avatar 15.10.2009 17:46 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    zlomenou ruku sem mel a ze by to nebolelo sem si teda nevsim. no kdyz uz to bylo v sadre a nehejbalo se s tim, tak to pak uz nebolelo. ale kdyz mi s ni na rentgenu hejbali tak sem moh vyskocit z kuze ...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Grunt avatar 15.10.2009 19:07 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Já měl přelomený kloub na prstu a k doktorovi jsem s tím šel až na druhý den.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    houska avatar 15.10.2009 15:26 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    bolesti se nebojim, spis mi jde o to jesli jit k zubari nebo ne ... nemusim ho, ale radsi nez mit pozdeji nejaky problemy, to tam radsi zajdu hned :)
    Grunt avatar 15.10.2009 15:29 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    BTW(když už jsme teda u toho): Jak vůbec poznám, že musí z huby pryč a nebo že tam můžou zůstat až nadosmrti?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    15.10.2009 15:41 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    To by měl poznat zubař.
    Grunt avatar 15.10.2009 16:10 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Jenže tomu už z křesla uteču těžko.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 15.10.2009 16:38 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Když musí z huby pryč, tak pravděpodobně v tom křesle stejně budeš muset chvíli strávit, a pokud tam můžou zůstat až nadosmrti, tak tě propustí, ne?
    Grunt avatar 15.10.2009 17:08 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    a pokud tam můžou zůstat až nadosmrti, tak tě propustí, ne?
    Ale jestli mě propustí bych chtěl zjistit i jinak než injekcí do patra. Protože v tom případě bych tam radši ani nelezl.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kotyz avatar 15.10.2009 17:53 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    me kdyz chtela vrtat dva zuby tak sem ji rikal ze ne, ze dneska se na to necejtim, ze prijdu jindy, nakonec me ukecala ze aspon jeden udela a ja se nechal. na ten druhej sem tam uz neprisel (resp. sem tam byl asi 3x ale nikdy ne dal nez v cekarne, jenom rict ze prijdu jindy). to uz bude tedka asi rok ...

    takze nektery zubarce se da ze sparu vyvlict, ale vsechny sou stejny, hned berou mucic nastroj do ruky a ani ti nereknou co se bude dit (asi aby si nemel cas si to uvedomit a utect). ale to ja na ni hned, pockat, co to bude, musi se to delat hned, bude to trvat dlouho, kolik to bude stat, bude to bolet (ta je zbytecna, boli to vzdycky, nekdy min, nekdy vic)? kamos mel ale horsi zubarku, ta se s tim vubec neparala, nerekla ani slovo a zahajila mucici proceduru. jako vysledek zlomil muj rekord v dylce nechozeni k zubari a vyradili ho z evidence. ted je u ty moji (ktera to tu udajne chce zabalit a odstehovat se nekam do pryc).

    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Jendа avatar 15.10.2009 18:04 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    me kdyz chtela vrtat dva zuby tak sem ji rikal ze ne, ze dneska se na to necejtim, ze prijdu jindy, nakonec me ukecala ze aspon jeden udela a ja se nechal. na ten druhej sem tam uz neprisel (resp. sem tam byl asi 3x ale nikdy ne dal nez v cekarne, jenom rict ze prijdu jindy). to uz bude tedka asi rok ...
    Tak to hodně štěstí, až kaz proroste na dřeň.
    15.10.2009 17:32 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Mně to zubařka nedělala, ale poslala mne s tím na Karlák na čelistní chirurgii.
    Grunt avatar 15.10.2009 17:35 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    No to by bylo ještě horší. To by bylo jako cesta na porážku.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kotyz avatar 15.10.2009 16:01 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    nez tohle tak to si snad radsi rovnou ustrelit hlavu. ja to nemel cist, ted zas nejmin 6 let nepudu k zubari (kdyz sem tam byl dotazenej naposled, tak sem v nestrezenym okamziku utek nez na me dosla rada) ...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    pushkin avatar 15.10.2009 16:11 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    No občas mi taky připadá ze by bylo rychlejší vyčištění zubů granátem :-/ Asponň bych měl do konce života vyřešený čištění zubů :))
    Jendа avatar 15.10.2009 16:40 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Naopak (tedy alespoň u kazů to tak je, s jinými vymoženostmi stomatologie naštěstí nemám zkušenosti) – když půjdeš k zubaři až když to začne hodně bolet, tak bude náprava mnohem složitější.

    (Jé, to se to krásně ordinuje od klávesnice :-). Možná budu internetovým lékařem :-))
    kotyz avatar 15.10.2009 17:56 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    jo, prej je to "jenom" kaz a vim ze bych tam s tim mel jit jeste letos, ale strach mi to nedovoli. protoze urcite nezustane jenom u toho jednoho o kterym vim a se kterym se uz pomalu srovnavam, urcite si tam najde nebo vymysli jiny prekvapko. jeste ze to kresilko nema zadnej zadrznej system ... :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    15.10.2009 17:04 ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    jj, tihle jsem si taky prosel. U prvniho zubu jsem vubec netusil co me ceka a klidne jsem predpokladal ze pujdu od zubare pesky domu. Kdyz ale behem sekani sestra v ordinaci zbelela a sekla sebou na podlahu, tak jsem hodne z nervoznel. Domu jsem se nakonec pesky dostal, jen uz si nepamatuju jak - urcite jsem si ale cestou pospal na lavicce v parku. Trhani 8cek mi zabralo 4 roky - kazdej rok jeden zub. Nejhorsi byly ty horni - u obou jsem mel prorazeny patro. To je docela sranda kdyz se pijete - proste polknete a misto aby vam neco nateklo do krku, tak vam to vystrikne nosem. Jinak mi nekdo rikal ze ty pohmozdeny nervy muzou pobolivat jeste 3 roky. Me to pri zmene pocasi poboliva i po 12ti letech, ale co na rentgenu neni nic videt tak jsem asi zdravej.

    PS: doporucuju nemocnici na Homolce, tam maji zubni chirurgii a takovyhle zakroky provadeji jak na bezicim pase. Urcite s tim maji vic zkusenosti nez nejakej oblastni reznik.

    Grunt avatar 15.10.2009 17:39 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    PanebožeJežišikristepanetosnadaninenímožnézachraňsekdomůžeš.(zvláště ta kompletní fotodokumentace zákroku je chuťovka) Že já idiot to vůbec Googlil. Já snad ani dneska nebudu spát.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kotyz avatar 15.10.2009 18:15 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    no baze, ja se na to taky podival a pak sem si sel prepocitavat zuby (podle tech tabulek a ilustracnich obrazku). a nedopocital sem se. jestli by se me to teda melo tykat, tak to radsi at me prejede tatra pekne nalozena nebo na me spadne druhej tunguzskej meteorit. protoze tenhle zakrok vypada hur nez ty pekelny sceny z horizontu udalosti (sice to prej umrtvi a prej to neboli, ale uz ta samotna predstava mi lomcuje pajslem a to znaci ze to rozhodne neni prdel). asi sem nak precitlivej na to, kdyz nekdo strka nekomu ostry kovovy mucici naradi do huby. rozhodne nejsi sam kdo nebude mit dneska lehky spani :-D fuj, oste ted mi dobiha mraz po zadech. asi si na uklidneni pustim nakej krvacek kde se vubec nesaha na zuby ani do huby :-D anime s usiskama uz doslo a nerad koukam na to samy znova :-/
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    15.10.2009 18:26 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Není to tak strašné, při zákroku si člověk do pusy nevidí. :-)
    Grunt avatar 15.10.2009 18:27 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    To je to nejhorší. Když to člověk slyší praskat a kdesi cosi a ani se na to nemůže podívat.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kotyz avatar 15.10.2009 18:56 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    kdyby ses moh podivat tak by to s tebou nejspis slehlo. trochu jako ty operace mozku kdy je pacient pri vedomi a odpovida na otazky (myslim ze to bylo uz parkrat i v Housovi). to je taky peknej kentus na prvni pohled ...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Grunt avatar 15.10.2009 19:09 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    kdyby ses moh podivat tak by to s tebou nejspis slehlo.
    Právě že ne. Když nevíš co máš očekávat a najednou cítíš takové divné pocity, to je fakt hnus. Když už víš co máš čekat… samozřejmě, proti něčemu nepomůže ani to, ale furt lepší než drátem do oka.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 15.10.2009 19:12 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    BTW: Tento film znáš?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kotyz avatar 15.10.2009 19:55 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    ze vahas, to je klasika. mam na dvd vsechny 4 filmy s hannibalem (jehnatka, cervenej drak, hannibal, hannibal rising). kdyz mi o tom vypraveli, tak sem si myslel buhvi jaky maso to nebude, pak kdyz sem to videl tak mi to tak husty neprislo. obycejnej film. ale je to jen filmovej trik. videt to nazivo (a jeste ke vsemu na sobe) to by byla ale pekne nechutna podivana. jinac ted na tv barrandov bezi nakej film kde chlapkovi transplantujou srdce, ale narkoza ho jenom paralyzovala, ale vsecko citi a slysi (neco podobnyho sem videl i v serialu plasticka chirurgie s.r.o. a to byl jeden z mala serialu kde sem u nekterejch "lepsich" reznickejch scen krival drzku hnusem).
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    15.10.2009 20:54 lacik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    No vidíš, a já to mám naopak. Když vidím nějakou krvavou scénu ve filmu, a stačí mi jen reporáž, kde ukazují očkování dětí (tam do těch chuďátek vráží jehly), dělá se mi špatně, zrovna tak v TV při záběrech záchranářů v akci. Ale když u doktora dávají injekci mně, nebo když mi čistili a šili roztržené koleno, nebo když si zubařka chystala kleště na moji dnes už bývalou čtyřku vpravo nahoře, tak mi to nevadilo, dokonce jsem se ze zájmem díval co to se mnou dělají nebo k čemu se chystají.
    kotyz avatar 15.10.2009 18:54 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    nevidi, ale vi ze se tam dejou hrozny veci. tradicni ceska zabijacka s vozralym reznikem a prasetem co ne a ne chcipnout proti tomu hadr :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    15.10.2009 19:00 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Jestli to nebylo jasné, tak podotýkám, že jsem ten zákrok třikrát absolvoval - a to ve verzi, kdy se ten zub musí nejdřív vyříznout z dásně a teprve pak vytrhnout.
    kotyz avatar 15.10.2009 19:03 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    to sice jo, ale kazdej vnima bolest jinak a taky kazdej ma jiny fobie a tak. takze nekomu to muze hooodne vadit jen o tom cte, natoz kdyby mu to delali. a vo vo vo tom to je ;-)
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Grunt avatar 15.10.2009 19:17 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Přesně. Stejně citliví jsem zase já takto na oči. Klidně mi můžou ruky lámat a nohy řezat a žíly napichovat, to mi už moc nevadí, ale do očí, do očí prosím nevrtat. To jsem radši půl roku se zánětem očních spojivek než abych musel k očařce.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    belisarivs avatar 15.10.2009 20:05 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Huraaaaaaaaaaa.

    Kdyz si tak ctu tenhle zapisek, musim se radovat ze nemam s osmickama zadny problem. Pekne se prorezaly. Z toho trhani bych se asi posral na miste anebo az potom.

    Ac nesouhlasim s tim, ze jsou zuby na prd, u osmicek, ktere se serou drtive vetsine populace udelam vyjimku. Ty jsou uplne na kekel.

    Ale strach ze zubare kvuli vrtani nechapu. To je celkem pohoda i bez umrtveni.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Jendа avatar 15.10.2009 20:20 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Kdyz si tak ctu tenhle zapisek, musim se radovat ze nemam s osmickama zadny problem.
    Jak si tak čtu ten zápisek, tak začínám mít strach, co mě v nadcházejících letech čeká.
    15.10.2009 23:36 Marián André | skóre: 10 | blog: Qblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    No nazdar. Moje horné osmičky sa uložením až nápadne podobajú tvojim dolným... Studený pot ma oblieva už teraz.
    Fluttershy, yay! avatar 21.10.2009 23:10 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Zubařů se bojím ještě více
    Mám šok už od mládí
    Vrtákem mi poškodili mandle a jícen
    Když jsem ležel v bezvládí

    Pták, Visací Zámek

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    16.4.2010 03:54 Anna
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Dnes jsem se vratila po trhani osmicky. Protoze jsem z toho mela strasny strach 2 roky jsem tento vykon odlkadala, asi zpusobem, ze jsem se nechala objednat, ale kdyz jsem prisla na radu zakrok jsem zrusila. Neuveritelne ze ? Nakone jsem sebrala odvahu, a na zakrok sla.Po dvou letech. Prisla jsem do ordinace (citila jsem se primo na omdleni). Podlamovali se mi nohy, trasla jsem se jako souseduv pudlik. Verte !!!!!!!!!!! Neni se ceho bat.

    V ordinaci na mne nasadili ruzne pristroje, merili tlak, potom mi prilozili masku na nos, napichli zilu a v sekunde jsem o nicem nevedela. Najednou jsem sedela na voziku a kdyz jsem se zeptala kdy zacnou. Sestra mne rekla, uz je po vsem.

    Sedela jsem v pohodlnem kresle asi hodinku, potom mne kamarad zavezl domu a zustal se mnou par hodin.

    Beru kazdych 6 hodin ibuprofen a leduji dle navodu.

    Nemam absolutne zadny problem, citim se, ze bych mohla klidne do kina proste v uplne pohode. Moje tajemstvi ? WOBENZYME.

    Prostudovala jsem internet a byla jsem presvedcena zakoupit Wobenzym a zacit brat pred operaci az do odezneni problemu. Skutecne mam takovy pocit, ze Wobenzym pracuje.

    Vedle mne sedel v kresle vzdychajici mladik, ktery se stale vrtel jako vy v nem snad nechali ty kleste.

    Jsem rada, ze jsem Wobenzym kopila a ze ho beru, urcite pomaha. Take bych chtela podotknout, nectete blbe story jak budete trpet atd. Kdybych to byvala necetla, usetrila jsem si nervy. Zatim nemam ani bolest, ani otok. Dokonce jsem pojedla pudink a popijim chladny caj, vse v uplne pohode. NEVERTE TEM BLBOSTEM CO NEKTERI LIDE PISI.
    7.12.2010 19:00 ..
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Dneska jsem byla na rentgenu a taky mu budou chirurgicky vyndavat osmičky..Úplně všechny! :(
    27.2.2011 14:12 kopito
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    tak mě to čeká zítra... držte mi palce ;-)
    11.4.2011 11:13 nikol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Právě jsem přišla od své zubařky.Poslala mě na RTG a studovala mé osmičky.Nečekala jsem a ihned jsem jí řekla, že dokud mě nebolí, trhat je nepůjdu (rostou normálně,vertikálně). A ona na to: Ale půjdete..Takže brouzdám po netu a trochu to trhání studuju.No a po tom co jsem si právě přečetla, jsem pevně rozhodnutá, že žádné trhání, frézování, šití a rýžák v puse se konat nebude..A autor článku má můj upřímný obdiv,tohle by na mě bylo moc.
    4.5.2011 09:39 Lenka Bizova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    jestli rostou normálně vertikálně, tak bych Vaší paní doktorce taky oponovala, že žádné vytržení nechci!!
    4.5.2011 09:37 Lenka Bizova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    moc hezky napsaný článek :) na tech rentgenech vidim uplně sebe :) byla jsem na vytržení pravých osmiček včera...a může nastat ještě jedna komplikace..jak to po těch zhruba dvou hodinách přijde k sobě tak oteče ta strana krku na které Vám zuby trhali ze vnitř, že absolutně jakékolivv polknutí je peklo...díky atalarginu a spánku se to dalo vydržet...a teda i zeleninu mraženou jsem využila :) ...a nebyla zas až tak netvárná:)) tedka druhej den je to lepsi o hodne...ale strava tak nejaky ty koktejly a jogurty...a jedině uplně tekuty a nebo max ty čajový lžičky...jako křeček nevypadám, takže ototok není zvenku,ale možná trochu hůž, že je zevnitř...radši chtějte vypadat jako křeček ;))ale hold když ty zuby ven musí, tak musí:)
    16.5.2011 22:43 saila
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    ahoj dneska jsme se konecne rozhodla a dovahala a zavolala jsme zubarce ze chci taky ven osmicku, po vcerejsi noci na 3 ctyrstovkovej ibalginech me to dokopalo... jak bylo kdesy uprostred diskuze napsano o tom klepani a drenalinu, tak kamarad kterej se velmi dobre vyzna neuro vecech:-D rikal ze adrenalin blokuje ucinky ty lokalky nevim co je na tom pravda. ale myslim ze na chirurgii jim durazne sdelim ze pro obe strany bude lepsi kdyz si mezi tim schrupnu jak nekdo psal kousek predemnou:-D dneska mi adrenalin v tele lita jak na horsky draze ve stredu jdu podle me si jenom domluvit pravidla hry:-D. takze pak snad nezapomenu budu referovat. jinak jsem taky docela precitlivela na tohle a na prefetovani adrenalinem takze zubarka jenom pri revizich defakto pravidelne otevira okno a kdyz bere vrtacku tak po chvilce sestra i mokrej hadr na celo:-D
    18.5.2011 23:14 Ondřej
    Rozbalit Rozbalit vše obcas je to nepekne nadeleni...
    dnes jsem si tim prosel i ja, zatim s jednim. Moje stesti v nestesti bylo, ze mi pred jejich rustem extrahovali obe horni ctverky, takze nahore bylo pro ne dostatek mista, ktereho by tam jinak nebylo prakticky vubec a kdo vi, kam by se ti parchanti rozhodli rust. Takhle vyrostli primo ukazkove a v podstate slouzi jako sedmicky. Horsi to bylo a je s temi dolnimi. Ty mi narostly horizontalne a do plne velikosti, takze se do kosti nepekne zaklinily. Na leve strane, kterou mi dnes delali, mi behem sveho rustu ten parchant vpacil sedmicku do ust (je to mezi 30-40°). Ale druha strana to schytala jeste hur. Sedmicka se totiz trochu opozdila a tak osmicka rostla castecna nad ni, takze ta je utopena v cele sve velikosti a ke vsemu jsou oba zuby, az na kousek sedmicky, pod dasni. Zprvu to vypadalo, ze ven pujdou asi oba dva, ale nakonec by to tak dopadnou nemelo, nicmene budu potrebovat jeste schopneho ortodontistu.
    27.11.2011 08:57 veronika
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Ahoj,

    chtěla jsem se zeptat, když tady máte všichni tak velké zkušenosti s trhání moudráků, tak mi někdo prosím řekněte jak dlouho to bude bolet :( před necelým rokem jsem byla na trhání mého prvního zubu moudrosti vse probehlo v pořádku bolest zubu par hodin, u trhání druhého zubu moudrosti cca před 14 dny opět relativné v pohodě. Ale před 7dny jsme byla na trhání obou dolních osmiček a první 3 dny jsem bolestí spát nemohla, ted už je to lepší, ale pořád mne BOLÍ celá spodní čelist jako bych sni tloukla celé dny o beton :( Zajímalo by mně jestli nemáte někdo stímhle zkušenosti a nevíte jak dlouho to bude bolet...jsem ztoho akorát nepříjemná pro okolí. Díky za odpoved
    6.12.2011 21:35 Lenka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Tak můj rengen vypadá uplně stejně. Jsem týden po řezání a můžu říct že to pořád bolí, v puse mám díru a koušu pořád na jednu stranu aby se mi tam nic nedostalo. Byla jsem zatím na první osmičce a dvě mě ještě čekají. Ale to jdu pod celkovou narkozu protože takhle trpět jak jsem trpěla opravdu už nechci.
    21.1.2012 20:03 Emily
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Dobrý den, koukám že se jste si to opravdu užil. Dnes ráno jsem absolvovala trhání dolních osmiček a musím souhlasit, že zákrok vubec nebolel. V křesle se mi třásly paže, protože jsem od každého slyšela, že trháni osmiček je strašné, ale není tomu tak. Injekce je bolest minimální a pan doktor byl opravdový kouzelník. V ordinaci jsem strávila asi 10 minut, bylo to neuvěřitelně rychlé. Je mi 17, takže jsem měla štěstí a kořeny nebyly hluboké. Ústa mohu bez problému otevřít a provází mě jen tupá bolest. Pro jistotu jím ružové a chladím rukávem. Jsem opravdu šťastná, že to tak dopadlo :)
    7.4.2012 08:24 Klara
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Moc pěkně napsany ..sice mě to moc nepovzbudilo.. ale o kapánek ano ;). takže díky dík... a za 14 dní mám termín na trhání Takže Z U B Ů M. Z D A R. !!! :))))
    14.6.2012 10:10 Jindrich
    Rozbalit Rozbalit vše Trhani 8ky
    Tak jsem dve hodiny po trhani. Jsem stresar, baba, ale prosim pekne, ze to bude takova pohoda, to jsem necekal ani nahodou. Moje predstavy hruznych situaci na kresle byly uplne plane. Injekce nebolela vubec, trhani nebolelo, celkem 10 minut (5 minut jsme cekali nez zabere injekce a 3 minuty nejak se silo:)). Horsi zazitek mi prijde klepnout se kladivkem do prstu nebo se riznout pri skrabani brambor nez osmicka. Nebojte, ja se bal a nemel se bat :)
    20.6.2012 12:10 Astella
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Dobrý den, jestli máte problémy se zuby ať už klasické neb nějaké vážné, tak Vám doporučuji zubní ordinaci Astella http://www.astella.cz mají špičkové vybavení, útulné ordinace a odborný perosnal, který dokáže uklidnit i nejedno vyděšené dítě.
    22.6.2012 10:30 Michal.P.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Lidi, až vám to vytrhnou a vy přijedete domů, tak se hlavně nedívejte do zrcadla. Dostanete ze sebe velkej záchvat smíchu a smích je po vytrhnutí dost dobrej nepřítel.
    9.8.2012 16:06 bambuz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    :D:D:D
    22.6.2012 11:02 Michal.P.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    trhali mně dole vlevo a asi to bylo nějaký komplikovaný, protože museli snést tu kost a odklopit cosi tam a hodinu mně to rvali. Čekal jsem, že až to přijde k sobě, bude to příšerná bolest, tak jsem si koupil v lékárně ty extra rychlý ibalginy, ale nějak to nepřišlo a dneska je to tři dny a pořád jsem neměl ani jeden ibalgin. je fakt, že to mám oteklý jak balón, ale bolest se nedostavila.
    3.8.2012 16:11 BORA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    ha :) velmi pekny popis :) presne tym istym som si presla pred 3 dnami :D len moje korene spodnej lavej osmicky boli este pekne stocene, takze z trhania sa stala 1,5 hodinova sado-maso seansa :D
    10.9.2012 11:00 Tonyczek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Díky aspon vím do čeho jdu :D
    19.2.2013 15:07 Kris
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Díky za info, trhání osmiček podstoupím v co nejbližší době a taky mám obavu, jak to dopadne... a pak ještě rovnátka a pár let to vydržet všechno... Snad to pak bude vše v poho do doby, než se třeba vdám :) S pozdravem K
    19.3.2013 13:44 Dana
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Zajímavé, nicméně až neskutečné, jak jeden člověk dokáže napsat tak dlouhé pojednání o obyčejném vytrhávání osmiček, které prodělá kdekdo. No, když se potřebuje vypsat, nemám nic proti. Jenom mi to přijde až směšné, že se o tom tak rozepisuje. Já prodělala 2 velké břišní operace, kdy jsem měla desítky a desítky stehů, dreny apod. K tomu 2 císařské řezy. Jeden při plném vědomí, pouze s epidurálem v páteři, druhý v celkové narkóze. A to znám lidi, co prodělali daleko horší operace. A on se vykecává o osmičkách! No, asi nezažil nic horšího. Šťastný to člověk! :-) Ať mu to vydrží! Přeji pevné zdraví a zdravé zuby! :-)
    2.4.2013 00:20 Ropucha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    No no, já jsem porodila dva pořízky přes čtyři kila normální cestou (12 a 24 hodin) a jednu malou myš mi vyřízli při epidurálu a ještě jsem si vyběhala rodičák dřív než mi vyndali steh. A stejně radši toto než zubaře. A to jsem prakticky 'od fochu' a tudíž vím, do čeho lezu. Doktora máme úžasného, ale nebudu tady dělat reklamu na rozdíl od některých, protože i bez toho máme pořád nával :)
    30.9.2013 22:31 Krysa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Madam, za haranty si můžete sama, zatímco osmičky člověk neovlivní. Tudíž císaře nebo porody bych vůbec se zuby nesrovnávala, to je dobrovolně podstoupená bolest.. K potřebě rozepisovat se bych chtěla autorovi poděkovat, protože člověk vždycky hledá před nějakým zákrokem informace a já jsem opravdu vděčná, že jsem si tohle mohla přečíst. Taky jsem se na webu vypsala ze svého dost náročnýho operačního zážitku, a to hlavně proto, aby lidi měli možnost si přečíst, do čeho jdou. A hlavně proto, že většina popisků stejné operace na netu zní jak z hororu, zatímco já to všechno prožila úplně v klidu a bez bolesti. Možná by nebylo špatný, kdybyste svoje zážitky z dvou břišních operací popsala taky někde, hodně lidem to může pomoci. P.S. Ona pořádná několikadenní zácpa.. co vám budu povídat.. kam se sere porod.
    23.4.2013 10:13 Veronika
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Tak to je opravdu zajímavý článek... vzhledem k vážnosti situace jsem se i tak velice násmála, protože byl daný text napsán opravdu vtipnou formou! Super!! :-)
    3.10.2013 15:13 Krysa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Tak sem ještě přidám příspěvek, kdyby tu náhodou někdo (stejně jako já) hledal informace. Extrakce už vylezlý horní osmičky v mým případě byla naprostá prkotina. Jediná nepříjemná věc je injekce, potom na to doktor šel s dlátkem, měla jsem pocit, jako by tam něco šrkábal, ale pouze velmi jemný a absolutně nebolestivý pocit. Pak pouze pomocí gázy ten zub vyndal. Zabírání injekce bylo asi na 3 minuty a samotný zákrok cca 15 vteřin. Teď mám už nějakou dobu po a zatím vůbec nic nebolí, jenom mi jde trochu hůř otevřít pusa. Přeju všem ať jim to dopadne tak hladce jako mně.
    8.11.2013 22:16 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Tak i já se pokusím uklidnit všechny ty, kdo se bojí, že trhání osmiček je bolestivé. Je to hodně individuální, ale bolest se naskytne většinou jen tehdy, když už je v místě zánět a umrtvení nefunguje na 100%. Proto všem doporučuju preventivní extrakci bez komplikací. Já mám za sebou už vytrhnutí 3kusů a přestože jsem v jednom případě strávil na křesle hodinu, protože držely jako blázen, nezažil jsem žádnou nesnesitelnou bolest. Pouze tlak zubaře na čelist a spocení celého těla, to je ale pouze přirozená obrana.

    Měl jsem rovněž komplikace s prorostením zubu až do nosní dutiny, téměř celý rok mi občas tekl hnis levou nosní dírkou a zub se nemohl prořezat ven. Až ted vím jaký jsem byl blázen, že jsem to odkládal a jak moc jsem riskoval infekci.

    Po zákroku je to hodně individuální, v prvních dnech žádná bolest nepřicházela (preventivně jsem užíval co 4h aulin proti bolesti), ta se dostavila až čtvrtý den po zákroku. Nepříjemné je jen plivání krve a nemožnost se pořádně najíst.Komplikací může být zánět, v případě bolesti je nejlepší ihned dojít k zubaři na kontrolu.

    Nejhorší pro mne na tom všem je asi užívání antibiotik, z toho nechuť k jídlu a pocit ke zvracení. Jinak žádná tragedie vzhůru do toho:-)
    bubla avatar 28.11.2013 01:00 bubla | skóre: 10 | Rosice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Já mám za sebo zatím trhání horních osmiček. Obojí na pohodu, bez komplikací, asi je i lepší, když je venku spíš zima, než vedro.

    Nicméně jsem měl možnost porovnat normální vytrhnutí a vytrhnutí s "antibiotickou pěnou" a se zašitím. A pozoroval jsem, že to se zašitím se sice podstatně rychleji hojí, ale ze začátku je to (cca prvních 12 hodin) znatelně horší. Ale dal jsem to bez prášků, a to nejsem žádný tvrďák.

    Zubař mi to zašil jakousi samorozpadací nití, něco zabručel o vytahování po týdnu až čtrnáci dnech a měl pravdu - po 10ti dnech jsem tam začal "něco cítit" a pinzetou jsem to vlákno vytáhl (trochu to bolelo, ale potom přišla úleva).
    13.2.2014 14:01 Martina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    no muzu rict, ze muj rentgen byl snad naprosto stejny. Horni osmicky hooodne vysoko u nosu a spodni uplne blbe otocene presne jako na rentgenu pisatele clanku. Horni se zahojily skvele, ani kapat do nosu jsem nemusela... problem jsou spodni zuby. Na prave strane se mi malo rozpustila ta krevni srazenina, furt tam citim jakysi hrbol no a ted po 3 tydnech celist v miste srazeniny opet otekla jako prvni den po operaci.... uz se tesim zitra k zubari, co mi sdeli, co je to za zanet. Takze slusne receno na horni zuby se nebojte, za ty spodni Vam nikdo nic nezaruci, ze bude vse v poho :(
    28.4.2015 14:03 Lubi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    U mě taky všecko špatně, bohužel na rentgenu to nebylo tak zlý jako v reálu. Jelikož mám už 40, tak kořeny byly hodně dlouhé a silné a pevně držely v kosti, protože prý časem zaniká jakási růstová mezera mezi kořenem a kostí nebo jak mi to ten doktor říkal... Že já blbec nešel ty zuby vyrvat ve 20ti.. Všechny 4 vadily, neměly místo, byly zešikma proti tváři, prý zevnitř vzniká otlak, který je z hlediska onkologické prevence riziko... no hlavně, že mi je předchozí zubař plomboval, protože vyrostly už s kazem a navíc neúplně prořezané. Ten současný zubař lakonicky poznamenal, že se mu to asi nechtělo trhat anebo mě posílat na stomatochirurgii. A že už operoval nádory u lidí, kteří z blbě narostlých osmiček přišli o kus čelisti, lymfatické uzliny, slinné žlázy atd a stejně to dlouho nepřežili, protože hlava je hodně prokrvená a uřezat ji nejde a nádor roste rychle... Posílen touto informací jsem si nechal vytrhnout nejdřív ty nahoře, kde je riziko, že dlouhé kořeny prorostou skrz čelist do nějakých vedlejších dutin nosních či jak se to jmenuje. Jeden hajzlík prorost, tak jsem kapal a dezinfikoval. Samotné trhání celkem sranda, 10 minut narkóza, 5 minut extrakce, akorát u první osmičky vlevo se při prvním náporu půlka zubu ulomila i s plombou a při druhém náporu sjely kleště a do nečeho nepěkně křáply.. naštěstí dobrý. Pak se to začalo konečně viklat a šlo to pryč. Osmička vpravo trhání v pohodě, ale zase díra po kořenu až do nosu. Dolní osmičky ovšem naprosté peklo. Místo 2 kořenů 4 a ještě po dvou srostlé a prohnuté, asi tak jako byste dali proti sobě dva trsy po dvou banánech. Tahle legrace se trhala hodinu a půl každý zub. Muselo se to rozvrtat a rozlámat na 2 kusy a každá půlka se páčila a rvala zvlášť, sestra mi musela držet hlavu, protože jsem už neměl sílu ji držet, jakou silou se to tahalo. Pak dren a šití, stejně se to zanítilo, huba jak balón, do kterého zevnitř tisíc malých trpalíčků bušilo tisíci ostrými kladívky. Sežral jsem pokaždé krabku ibalginu a ledoval, nakonec jsem to přežil, ale radši bych si dal trhat 10 horních než ještě jednu spodní. Zuby - pohroma huby.
    20.5.2015 16:40 Petra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    I když je článek staršího věku, a i když mě tady upozornili, že chci komentovat 2044 dní starý článek, nedalo mi to :D Především děkuji autorovi za článek, protože už jsem myslela, že budu jediná, která má po extrakci zubu díru až do nosní dutiny. Zubařkou jsem byla poslána za stomatochirurgem, který si se mnou vůbec nevěděl rady. Zašít mi rána nešla, vzduch byl jak vichr, nehorázná bolest a zánět. Dostala jsem znova anestézii, doktor mi to znova rozřezal, aby se mi to zhojilo správně, nesmím kýchat, smrkat, nosní kapky prý nebudou třeba ( jen v případě, že bych cítila plný nos ), antibiotika nutná. A dotáhla jsem to až na neschopenku :) Doufám, že budu brzy fit. Takhle mě první zub netrápil :( Jsem zvědavá na ten třetí :) a asi i čtvrtý...
    8.6.2015 13:15 Horymír
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Musím se podělit o životní radost, všechny 4 osmičky po 2 měsících venku. Je mi 40, všechny mi rostly v rozmezí 18-25, po celou tu dobu nekompletně prořezané, pak zas kousek povylezly a následkem toho byly kompletně venku až ve 30ti a s kazy :( Nechápu, proč mi je doktoři plombovali, stomatochirurg se na to podíval a říkal, že mi působily leda chronické záněty a přikusování sliznice, protože neměly dost místa a že to je tak dobré leda dostat z toho rakovinu, funkčně úplně nanic. Trhalo se to co 14 dnů jeden, horní relativně v klidu, ty byly za 15 minut po umrtvení venku, dolní jedna trvala hodinu a šla ven po půlkách, musel jí odvrtat a rozlomit, kvůli hákovitě zahnutým zdvojeným kořenům směrem proti sobě. Druhá šla ven za 15 minut, kořen byl naprosto přesný válec , zase zdvojené kořeny, náznak zahnutí tam sice byl, ale doktor si to nastudoval na rentgenu a přesně vystihl ten směr, jak s tím škubnout. Akorát mi při tom rozmlátil ret , ale kašlu na to, hlavně, že to je pryč. Hojení u horních úplně v pohodě, u té první dolní jsem týden lozil snad po stěnách, bolelo to jak kráva, otok, zánět, dreny, stehy .. všecko špatné se spojilo dokupy. Po 14 dnech se to zlepšilo. Ta druhá dole je sice čerstvá, ale tak nějak cítím, že to bude za týden jako nové... :) Přeji hodně štěstí s vašimi 8čkami, hlavně to neodkládejte a nenechte si to svinstvo plombovat, ven s tím hned.
    31.7.2016 17:09 anonym
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Mam dotaz už jsem 5 dní po zakroku trhali mě 2 zuby moudrosti a to na pravé strane. Co mam dělat i když je to už 5dní, mam pořád bolesti velké, jídlo motu jíst jen přes lžičku, otok se trochu zmírnil,ale pořád ho mam.A do kdy to trva než budu moct kousat a nebude to bolet. |Jelikož mam jet 8.8 pryč tak proto se ptam.
    12.10.2016 23:49 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Zdravím, jen bych chtěl každému po zkušenostech poradit, abyste si našli zubaře-stomatochirurga, který má dobrou pověst a zaměřuje se trhání osmiček... rozhodně nechoďte slepě tam, kam vás pošle váš zubař. Rozdíl pak bude třeba v tom, že místo hodiny a půl sekání dlátkem vám zkušený stomatochirurg zub vytáhne za 20 vteřin. Tak to alespoň bylo u mě, přestože obě osmičky vypadaly na rentgenu úplně stejně.

    Držím palce a nebojte se, až budete přímo v ordinaci, tak budete stejně v tak odevzdaném režimu, že vám bude všechno jedno :)
    5.7.2018 10:53 Božena
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Souhlasím, že je lepší si najít stomatochirurga, který má dobré reference. Trhání osmiček mě zrovna čeká, takže se sháním po dobrém a zkušeném doktorovi. Mně byla doporučena tato pražská klinika. Má tu s ní někdo nějakou zkušenost? Jsem z toho celá na nervy a už se nemůžu dočkat, až to bude celé za mnou.
    20.11.2016 19:13 Anna
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Jsem 5 dnů po operaci, dělali mi pravou stranu. Musím říct, že nic horšího jsem nezažila. DOle mi tahali zub cca. 40 minut, měla jsem natrženou pusu, poškrábaný celý obličej,pusu asi tak 4x větší, jak normálně (doma si ze mě dělali srandu, že tam mám něco strčeného, nejhorší bylo asi to, že mi to šili na 2x protože, poprvé jim to prasklo. Nahoře to bylo celkem v pohodě po 5 minutách byl zub venku. Včera jsem byla na pohotovosti a konečně jsem dostala nějáký lééky na bolest a antibiotika, protože jsem dostala silný zánět. Nic příjemného to není s ohledem na to, že vím,co mě čeká na druhé straně.
    4.2.2019 21:40 Soused
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    Asi bude lepší se oholit co? Když se bude pak ledovat. Mimochodem nedá se na to vyfasovat léky s pseudoefedrinem jako je třeba modafen a paralen plus neboli když už tak zvesela ?
    29.11.2019 14:42 Petra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    K tomu mohu jen doporučit tento článek https://dsmile.cz/co-delat-po-vytrzeni-zubu-moudrosti/ - najdete tady všechno k tomu jak to zvládnout bez nervu a bolesti :)) uzdravte se!
    19.1.2021 14:46 j3nda | skóre: 14 | ostrava/brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    zdravim, tuto diskuzi sleduji od jejiho zalozeni (~neb z 8cek jsem mel respekt), ted v kvetnu 2020/05 jsem se konecne odhodlal a nasel kuraz to vyresit. nebot, jak rikala zubarka "potom to bude velky spatny" ~ mysleno, ze v hube uz nebude misto a nezavru ji.

    lessons learned: neodkladat to! (poridit rtg, najit stomatochirurga (~klidne ty lidi nasilim presvedcit, ze toto je pro me nejlepsi) a nechat ho konat)

    ja v domeni, ze 8cka musi nejprve vyrust, aby se dala trhat. jsem ji poctive takto nechaval +12let, kdy jedna rostla vylozene do kosti - a byl to tupe tahnouci se bolestivy pocit po dobu 3-4tydnu. inu, furt nedorostla, mrska. 2roky sem se premlouval to vyresit, az nakonec rozhodla pohruzka od zubare. ano jsem dement, ze jsem to neresil! (~nicmene strach ze zubare z detstvi byl silnejsi)

    tahal jsem vsechny 4x (~ne najednou (i kdyz toto se dela a pod narkozou)); ale na 1/2. nejprve vlevo - kde to slo rychle, v kresle stomatogirurgie/brno (~cimz jim dekuji). a 2/2 kdyz jsem sel pod kudlu, bez narkozy s lokalnim umrtvenim. musim rict, ze rtg a posouzeni odbornika ~ jak to bude komplikovane v tomto hraje dulezitou roli. k memu prekvapeni, kazdy zakrok trval asi 30-40min, docela rychle a bez problemu (rozhodne bez tech strasti, co jsou tady popisovany. rtg rulez!)

    vlevo se to hojilo rychle do cca 3-4dnu a dalo se "zacit kousat". vpravo to trvalo dele, vic jak tyden (ale uz sem vedel, jaky to bude). ohledne post-op bolesti: jasne, chladit, chladit a chladit (+ten link na konci diskuze). nic jinyho nepomaha. pak nejaky "legalni drogy", ja to resil ibuprofen-em, kdy se to dalo zvladnout (sice sem mel obdobi, poskakovani po byte a kleni na celej svet - ale co uz).

    ted me obcas mirne poboliva okostnice, ze ktery to bylo vytrzeny ~ paac zub moudrosti vi nejlepe, ze tam byl. ale zdravotni komplikace to nema.

    timto chci podekovat vsem lidem - v tydle diskuzi - za hodnotne prispevky. a preju budoucim, hodne zdaru a odhodlani. h.
    ___---==~[ uxunilcba | baclniuxu ]~==---__sevrer_pnly_liunx-lkie_hcaricku__/libGDX-rulez-the-W0R7D!___
    19.1.2021 14:50 j3nda | skóre: 14 | ostrava/brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Trhání zubů moudrosti aneb na co se připravit
    jeste doplnim: rtg a jak jsou rostle koreny (~je nejdulezitejsi znat! bez tohoto infa bych to imho nezacinal resit).
    ___---==~[ uxunilcba | baclniuxu ]~==---__sevrer_pnly_liunx-lkie_hcaricku__/libGDX-rulez-the-W0R7D!___

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.