abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (11%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 566 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Ano, uznávám, pomalu, ale jistě to na mém blogu vyhnívá... hlavně kvůli nedostatku času a nápadů, co si budeme povídat :-/ No a jelikož se většina mých zápisků v poslední době čím dál tím více odchylovala od zaměření ABC Linuxu, rozhodl jsem se založit tématicky volný blog Letters from Earth, na který jsem zároveň přesunul zápisky odsud za poslední půlrok.

    FuxBlog budiž tedy nadále ryze technickým blogem se zaměřením na IT. Snad na něj budu mít čas...

    Aktuální zápisy

    Hledá se procesor s TDP pod 40 W

    14.3.2021 15:00 | Přečteno: 4020× | Něco off-topic | poslední úprava: 14.3.2021 14:53

    Jelikož už je tomu víc, než pět let, co jsem naposledy sáhl na své HTPC, stálo by za to ho aktualizovat. Ale ejhle - já bych kupoval, ale co nabízí trh?

    Ne, že by nefungovalo, ale jak se můžete dočíst v zápiscích níže, na kódování videa to úplně není. Limity už jsou všude - staré rotační disky, staré DDR3 paměti, slabý procesor... prostě by to chtělo něco zgruntu nového. Moje - možná naivní - požadavky jsou následující:

    Zbytek mám. Když to vezmu od konce, sehnat desku, disk a paměti není žádná velká práce, ale co ty procesory? Kamkoliv se podíváte, procesory pod 65 W TDP nejdou a když náhodou narazíte na prodejnu, kde něco je, jde o vykopávky typu Sempron 2650, na integrovaných deskách jenom děravé Intely a fosilní E1-6010.

    Když se ale podívám na stránky AMD, nabízejí se takové krásné kusy jako Ryzen 5 2400GE nebo Ryzen 3 4300GE. Bohužel, v ČR jako by GE série vůbec neexistovala. Nemáte náhodou někdo nějaký tajný tip, co nasadit a nebo kde tyhle procesory sehnat?

           

    Hodnocení: 67 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    14.3.2021 15:29 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W

    Neviem či poznáš tento web. Tento web by mal obsahovať známe informácie o rôznych cpu. Poskytuje hladanie podľa rôzných paramtrov. Možno tam najdeš aj výkonnejši a dostupnejši CPU.

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    14.3.2021 17:06 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    Modely GE se obecně neprodávají v Retailu a jsou jako by jenom pro OEM trh. Míval je tenhle shop ale teď je na všechno blbej čas a asi i na tohle.

    Takže bych doporučil koupit 65W verzi - kyž se vám povede sehnat jakejkoli z Ryzenů 4000G (Pro nebo nePro) tak super - kolem vánoc byly v Mironetu, teď už asi ne.

    A u toho pak v BIOSu nastavit ručně snížené limity TDP, PTT (tak hluboko, kam vás to nechá jít). Ono by ten 35W procesor nebyl levnější a ač ty z výroby omezené modely asi budou efektivnější, tak by to neměl být až tak velkej rozdíl proti ručně seškrcenému 65W modelu.
    pushkin avatar 14.3.2021 17:31 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    O tom ručním seškrcení jsem čtl na nějakém zahraničním fóru, ale obecně - kam až se dá jít? Máte s tím někdo nějaké zkušenosti?
    15.3.2021 00:01 ticho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    Melo by to jit max. o jednu TDP "tridu" zpet. Konkretne AMD ma na desktopu tu radu nejak takhle ... 45W, 65W, 90W, ... Mam Ryzen 7 3700X (8-jadro, 65W). Co jsem videl nejake testy na netu, tak tenhle Ryzen se v CPU stress testu rozjizdi na max. 90W, takze poctive TDP je o tridu vys nez se pise. Ryzena mam na desce Asus TUF-B450M-PRO-S. Ta deska ma v BIOSu neskutecne moc moznosti nastaveni. Pod polozkou "AMD CBS" (Common BIOS Specif.) jsem vyhrabal "Pakage Power Limit" a z AUTO jsem dal na Manual : 50W. Zatim to funguje a CPU lozi max. nekde k 45W. Moderni hry nehraju, ale nektere video-kodeky ten procak dokazaly rozcilit, subjektivne podle rozhuceni se ventilatoru. Po te uprave TDP v BIOSu je zatim klid a vykonu je porad vic nez dost.
    pushkin avatar 15.3.2021 09:27 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    Hmm, to vypadá zajímavě. Mrknu na to, díky!
    pushkin avatar 15.3.2021 15:52 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    Hmm, takže jestli dobře chápu kombinaci Wikiny, datasheetu a fóra, kde se řešil obdobnej problém, tak klíčovej údaj je cTDP a pokud v BIOSu zvolím kombinaci cTDP na dolní hranici procesoru a zakážu Core Performance Boost, tak bych se měl teoreticky vždycky pohybovat pod 45 W. To vypadá poměrně nadějně, protože všechny 35 W procesory jsou OEM only :-/
    16.3.2021 08:35 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    Melo by to jit max. o jednu TDP "tridu" zpet. Konkretne AMD ma na desktopu tu radu nejak takhle ... 45W, 65W, 90W, ... Mam Ryzen 7 3700X (8-jadro, 65W). Co jsem videl nejake testy na netu, tak tenhle Ryzen se v CPU stress testu rozjizdi na max. 90W, takze poctive TDP je o tridu vys nez se pise.
    To není úplně přesné. Jak to funguje: ty procesory mají sice uvedené nějaké TDP, ale to není jejich maximální spotřeba. Je to trošku jako u Intelu, ale TDP je definované hrozně složitě, takže to vynechme (ale ve výsledku by to mělo být tak, že pokud byste měli chladič, který zvládne akorát to TDP, tak s tím to CPU bude na úkor trošky výkonu fungovat.)

    Pro reálnou spotřebu je důležitá jiná hodnota, která ve specifikacích není, a to "package power target" (PTT). ten je o nějaká procenta vyšší než TDP a procesor má dovolené jít v boostu vždycky až na něj, pokud mu to dovolí chlazení. A to většinou dovolí, takže reálně při plné zátěži procesory Ryzen *vždycky* žerou to PTT a ne jenom TDP. Tohle dělají kontinuálně, není to časově omezené.

    Pro 65W procesory je PTT vždycky 88 W, takže tolik ty procesory v plné zátěži všech jader budou brát (docela přesně to dodržují, viz vašich ~90 W, maximálně v nějakém nenáročném kódu asi někdy budou pod, třeba modely jako 3800X ho nemusí vyčerpat vždy).

    Procesory se 105W TDP mají PTT stanovené na 142 W a opět, tolik fakt budou žrát - může to být míň, když dosáhnou limity frekvencí dřív než limity spotřeby, ale ne víc.

    U těch 45W a 35W procesorů si PTT nepamatuju, ale je to tam IIRC stejné, asi by to mohlo být ve stejném poměru k TDP, tj. +35 %, což by dávalo 47 W a 61 W.

    Ta hodnota Package Power Limit by zřejmě měla zastropovávat právě PTT, takže default/auto bylo asi pro váš Ryzen 7 3700X těch 88 W.
    16.3.2021 10:30 ticho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    Tak nejak jsem to pocital : novePoctiveTDP = (90 / 65) * 50 ~ 69 W
    pushkin avatar 16.3.2021 13:47 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    Ještě jedna dobrá do pranice: koukal jsem na 35 W Athlony a jejich spotřeba se v peaku klidně dostane na 60 W, zatímco 65 W Ryzen žere jenom 71 W :-) (brána celá sestava). V idle pak dokáže jít hluboko pod ně...

    Jestli takhle vypadají i 35 W varianty Ryzenů, tak skoro nemá cenu je řešit...

    Zdroj: AMD Athlon 3000G - nejzábavnější dvoujádro na trhu
    16.3.2021 14:43 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    To je spotřeba celé sestavy, tj. je v tom hafec dalších komponent navíc a ztráty na VRM a ATX zdroji.

    Ty procesory AMD si spotřebu jakž-takž úspěšně hlídají a to PTT fakt celkem drží.
    pushkin avatar 16.3.2021 15:40 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    Jo, to je jasný, že je v tom i nějaká režie. Mě spíš překvapilo to, že spotřebou o třídu vyšší procesor dokáže jít pod své kolegy s nižším TDP a ve špičce nebýt o mnoho náročnější.

    Ve výsledku by tak mohl vyjít úsporněji než úsporné varianty :) Teď je jenom otázkou, jestli se mi vejde Wraith Stealth do skříně :-D
    17.3.2021 12:44 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    Ta nižší idle spotřeba může být hodně o náhodu (nastavení systému, BIOSu), a nevím, jestli měl borec stejnou desku pro oba procesory, jestli ne, tak jde srovnatelnost úplně do pr...
    pushkin avatar 17.3.2021 20:28 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    Já mám podezření na desku. Z toho popisu v úvodu to není úplně jasné, ale vypadá to, že měl posazenýho toho Ryzena v DeskMini A300:
    Měření spotřeby je tak trochu zmatečné, DeskMini A300 používá v podstatě notebookový adaptér, nemá chipset a má velmi nízkou spotřebu, mé domácí HTPC pak používá kombinaci picoPSU a 90W Lenovo ThinkPad adaptéru. Athlon 3000G je ale osazený v normální skříni i s extra ventilátory a krmí ho plnohodnotný ATX zdroj a máme zde navíc nějaké LEDky a B450 chipset.
    18.3.2021 08:36 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    Ta to je pak jasný, tam bude hodně velkej rozdíl v idle spotřebě, ty DeskMini A300 na to byly moc pěkný a je škoda, že se ta bezčipsetová koncepce neuchytila i v ITX deskách (teď to má novou verzi X300 s oficiální podporou Ryzenů 4000, do té starší A300 pro ně existuje jen neoficiální BIOS a je třeba Athlon/Ryzen starší generace na flashnutí...).
    10.4.2021 06:15 Qet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    nemas prosim ta link na ten neoficialny Bios pre A300mini?
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 14.3.2021 17:07 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    GÉčkové Ryzeny jsou nedostupné na všech trzích a když se sem tam nějaké objeví, tak jsou hned pryč. Nějaké se dají najít na ebay, doporučuji však filtrovat pouze Evropu, jelikož dodávky odjinud jsou pekelně dlouhé. Škoda, že AMD zabilo a příchodem AM4 socket AM1, na mnohé by byl pořád dostačující.
    paul2no avatar 14.3.2021 17:30 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    Zeptám se trochu mimo téma, ale jakým způsobem je zrovna u HTPC omezující DDR3 paměť?
    Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
    pushkin avatar 14.3.2021 17:37 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    V mém případě už věkem (ten starší modul už má 10 let), ale i propustností. Vzhledem k tomu, že předpokládám její sdílení pro grafiku, v roce 2021 už bych byl raději za něco pokročilejšího, než 10 let staré řešení.
    k3dAR avatar 18.3.2021 03:55 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    to je "politicka" obhajoba, realne v cem pocitujes omezeni s DDR3? ;-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    pushkin avatar 18.3.2021 18:46 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    Nemá to budoucnost. Reálně to nepodporuje skoro žádnej procesor s rozumnym výkonem, desky s tím taky ubývají a brzo to půjde do kytek. Když už stavím něco novýho, tak bych byl rád, aby to šlo rozšířit i za pár let.

    Spokojen? ;-)
    14.3.2021 17:31 jancici
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    ja som cca pred 2 týždňami kupoval toto: HP EliteDesk 800 G2 DM

    mal som to dva dni zapnuté cez watmeter a bol som celkom prekvapenyý, bežná desktopová práca cca 15W. Pri plnej záťaži, convertovania VOB videa na x264 nebolo viac ako 30W, rýchlosť konvertovania bola cca 2 => 30minútové video to spravilo cca za 15minút.
    pushkin avatar 14.3.2021 17:42 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    Ale jo, u nás by se nechalo sehnat třeba Lenovo Thinkcentre M700, což je totéž v bledě modrém. Ale zase - není to nové železo a rád bych to vecpal do svojí skříně :-(
    Max avatar 14.3.2021 18:01 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    3400G Skladem
    4750G Skladem

    Jinak si nejsem jist, zda trvat na TDP. Zajímá tě nějaká průměrná spotřeba. Tzn. potřebuješ nějakou nenáročnou desku, rozumný zdroj a do toho nějaký CPU, co umí v idle nula nula nic a když potřebuješ, tak ti krátkodobě zvýší TDP a ten online encoding ti udělá.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 14.3.2021 18:03 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    Měl jsem sen ... :(
    Josef Kufner avatar 14.3.2021 18:16 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    … A k tomu velký předimenzovaný pasivní chladič, aby se to nemuselo poslouchat.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Fluttershy, yay! avatar 14.3.2021 18:18 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    A k tomu velkou předimenzovanou skříň, aby se tam ten chladič vlezl.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Max avatar 14.3.2021 18:58 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    Pasivně nechladím ani to, co by se pasivně chladit v klidu dalo, protože fakt chci mít nejnižší možné teploty, abych dosáhl i nejvyšší možné životnosti a neměl případně ani problém se stabilitou.
    Jinak dotyčný nenapsal, jak htpc používá. Já třeba htpc jedu už v režimu klient-server. Tj. ve sklepě si chroupá server s malou spotřebou a u několika TV mi běží RPi4 jako klient.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    pushkin avatar 14.3.2021 19:15 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    Jo, na TDP trvat. Ve skříni mám 150 W zdroj a nerad bych skončil u toho, že CPU zabere spolu s nějakým dalším hardwarem (disky, blu-ray, něco připojeného přes USB) a zdroj vyhoří.
    Josef Kufner avatar 14.3.2021 19:20 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    Zdroj nevyhoří, zdroj má nadproudové ochrany. Zdroj se ti prostě jen vypne.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    16.3.2021 08:30 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    Daleko pravdepodobnejsi je, ze se ti zdroj nevypne, ale chcipne ti system, protoze v okamziku kdy zdroj pretizis, nebude schopnej udrzet napeti, to klesne a system chcipne. Coz bude daleko rychlejsi, nez vypnuti zdroje kvuli prehrati pripadne reakce nejakych ochran. Ty naopak jen tak nejakej zdroj nema, co zdroj typicky miva je jedna pojistka na vstupu. Ale ta ti pri prekroceni vykonu o 10% jen tak nevyhori.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    28.3.2021 23:58 Krysaci Smrt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    To jsem si rikal take. Ale novejsi zdroj zjevne radsi vybouchne, nez aby se sam vypnul.
    15.3.2021 19:09 Bobeš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    https://www.czc.cz/hp-prodesk-405-g6-mini-pc-cerna_5/305665/produkt

    Nejlepší co je reálně skladem (mám je v ruce) a cena bezkonkureční.
    Petr Fiedler avatar 15.3.2021 22:17 Petr Fiedler | skóre: 35 | blog: Poradna | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W

    Opravdu pěkné.

    Max avatar 15.3.2021 23:07 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    Tyhle drobky kupujeme k TV do firmy. Pak na nich běží MS Teams aj. aplikaci pro videocally.
    Ale domu bych to asi nechtěl, protože to nejde nijak rozšiřovat a jako paměti to má malé ntb moduly.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    16.3.2021 11:46 Bobeš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    Doma to mám jako pracovní PC místo NB, který mají spíš ostatní. Na hry mám samozřejmě trochu jinačí PC :-)
    15.3.2021 23:07 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    Nezdá se, že by v tom byl volný slot pro 2,5" HDD/SSD ...
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    16.3.2021 11:48 Bobeš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    Nezdá, ale je.
    16.3.2021 19:53 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    Tak to je plus :)
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    pushkin avatar 16.3.2021 08:15 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    Pěkné, ale z toho bych použil tak základní desku s procesorem :-(
    16.3.2021 10:02 drnest | skóre: 13 | blog: Dřinu nechte strojům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    Bacha na ty značkové stroje. Chtěl jsem přidat druhý disk a potřeboval jsem druhý napájecí kablík. Když jsem to poptal u dodavatele, tak to bylo hezkých 1300Kč !!! Za pitomej kablík :-( To jsem raději vytáhl z náhradního.

    Jo samozřejmě je v tom plastu nějaký zámeček, aby tam nešel zastrčit nějaký generický.
    16.3.2021 11:59 Bobeš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    Tady je kompletní cage pro 2,5", stačí strčit disk a hotovo. Jediné co tahle verze nemá je WiFi, ale dvě antény v case integrované jsou, takže AX200 to jistí.
    29.3.2021 00:07 Krysaci Smrt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    Na tyhle napady plati jedine pajka.
    2.4.2021 04:30 ajtacka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    Keby to bol výrobok nemenovanej značky, tak človek ani nemrkne. Ono totiž v tom môžu byť zarátaný nejaký vývoj niečoho, o čom človek ani netuší, že by mohlo existovať, ale v tom výrobku to ešte nemusí byť, pretože možno to ešte je príliš drahé na výrobu a treba s tým niečo urobiť alebo to má nejaké kritické skryté chyby, o ktorých výrobca by nerád rozprával, ale v budúcnosti to možno nejako vie poriešiť a nebránia všetkým ponúkaným možnostiam výrobku, ktorý zákazník kúpil. Len to zase nemusí nič hovoriť, že aké auto človek by rád mal a načo mu je... Načo taký kábel?

    Lenže môže to byť aj o tom, že človek si váži vlastný čas, kam ho umiestni a ten, čo mu zostane, či nevyužije napríklad s rodinou a tak. Život je otázkou priorít...
    16.3.2021 07:33 pan Klobouk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    Nedávno jsem řešil upgrade HTPC též, vybral jsem ASROCK J4125B-ITX. Až na ten M.2 slot to snad podmínky splňuje. Upřímně už jsem starý na to se nimrat v hw specifikacích. Odlejt zálohu, předrátovat desku, z live distribuce opravit boot a jedeme na další pětiletku.
    pushkin avatar 16.3.2021 08:25 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    Jo, spotřeba vypadá dobře, ale ta deska je tak do nějakého korporátního PC pro úřednice. Nemá to dva digitální výstupy pro grafiku, optický výstup zvukovky, pouze dva SATA porty. Naopak co ten paralelní port v dnešní době? :-O

    V tomhle mě naopak docela oslnila Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac. Jedna z levnějších desek, ale má všechno. Třeba jenom optický S/PDIF mají asi čtyři desky v nabídce Mironetu :-(
    16.3.2021 08:34 pan Klobouk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    V pořádku, každý má ty potřeby jiné. Já teda sleduju filmy z HTPC na jednom monitoru a zvuk mi jde přes receiver. Chybějící optika se dá pořešit HDMI rozbočovačem který z toho vytáhne SPDIF. Víc SATA nepotřebuju, NAS mám jinde, tady mi stačí malé SSD na systém. Jednoduché, levné, výkonem postačující i výhledově na 4k. Za ty prachy to zase na pár let poslouží víc než dobře, vychází mi to tak v průměru na co 5 let to nová deska, tahle je v pořadí třetí.
    pushkin avatar 16.3.2021 10:58 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    Jasný, na tohle použití OK. U mě je to složitější - HTPC používám zároveň jako server i jako PC, takže k tomu mám napíchanou TV (HDMI), monitor (DVI), zvuk vedu do zesilovače přes optiku (S/PDIF) a v PC mám dva disky s mechanikou a jednu volnou kšandu na záchranu jiných nešťastníků :-(

    Takže vlastně spíš jenom zmenšené PC, než to dřevní HTPC :-) Ale cyklus vedu stejnej ;-)
    17.3.2021 10:16 pan Klobouk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    Já bych v obýváku klasické diskové pole nesnesl, tahle sestava má jediný velký větrák položený na CPU, který se 99% času ani netočí. Zdroj PicoPSU, SSD. Mám rád dedikovaná zařízení - v obýváku HTPC, v pracovně laptop a pod střechou schovaný NAS s několika málo serverovými službami.
    16.3.2021 13:39 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    Odroid H2+?
    pushkin avatar 16.3.2021 13:53 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    Pěkná destička!
    Max avatar 16.3.2021 15:28 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    Nj, ale je to slabota. Pokud autor zmiňuje "na kódování videa to úplně není.", tak předpokládám, že občas nějaký špičkový výkon potřebuje.
    Každopádně já osobně konverzi videí neřeším, je to zbytečný overhead, co mi nic nepřinese. Proto i teď jedu podobnou desku s J procákem v serveru už přes 5 let.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    k3dAR avatar 18.3.2021 04:02 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    DeskMini A300 si zminoval, kdyztak je novejsi model X300, je to male (uvnitr je STX deska, na HTPC ideal), ma to 2x m.2 slot pro SSD, 2x sata pro 2.5" HDD (bohuzel jen do 9mm), HDMI+DPort to ma navic i VGA ;-) pro Wifi/BT dalsi m.2 slot, napajene je to 19V adapterem (v baleni)...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    21.3.2021 15:28 ajtacka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    Procesor ide obvykle podtaktovať a navyše keby sa výrobca zamyslel, tak ide upraviť procesor tak, aby bežal na inom napätí s rovnakým výkonom bez toho, aby sa zvyšovala spotreba úpravou návrhu procesora tak, ako boli kedysi navrhované procesory a dosky.

    Ako sa zvyšovala úroveň výroby a nastalo zmenšovanie, zmenšovalo sa aj napätie a obvykle aj spotreba(aj keď toto nie vždy platí). Neviem prečo je dané, že procesory musia byť malé aj s novou výrobou a musia mať štandardne nízke napätie a dráhy určitej hrúbky alebo počtu(1?) a pod určitým napätím a nejakým prehistorickým spôsobom riešené odvod tepla. Doba pokročila...

    A keď budeš náhodou chcieť od toho niečo náročnejšie, budeš v prdeli.
    pushkin avatar 21.3.2021 21:57 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    Proto jsem začal shánět Ryzen 3 3200G. Sice je to už zase dva roky stará architektura, ale je to to nejvýkonnější, co se mi do skříně vejde i s chladičem. Takže mu pro běžnej provoz svážu nohy, a když bude třeba, zkusíme to naplno, ať se zdroj ukáže :)
    22.3.2021 05:33 ajtacka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    Rusi vyvíjajú svoje procesory Bajkal(najhlbšie jazero na svete, ale ak by ho masovo využívali, tak hrozí vyschnutie ako sa im to podarilo inde) hlavne na vojenské účely, ale asi až čas ukáže ako to dopadne.

    Osobne si myslím(a Putin to potichu priznal), že Rusko(Ruská federácia) je na vrchole. Čo je pri takejto úvahe dosť zvláštne... Aby to nedopadlo ako s našou Teslou po čase...

    Ono nejde ani tak o to vyrobenie pre populáciu, čo by pri nejakej ťažkej úvahe možno aj zvládli pustiť niečo do civilnej ekonomiky, problém je čo s tým a ako to správne využívať a čo s problémami, čo nastanú.

    Ono to síce nie je kozmický výskum, ktorý v súčasnej dobe Rusi až tak príliš robiť nevedia a spoliehajú sa na slávne časy, lenže ono to má význam aj v kozme(kozmonaut(CCCP) nie je astronaut(US) nie je tajkonaut(China)) a tá kozmická záležitosť sa môže preniesť do civilnej ekonomiky v nejakej podobe ako to obvykle chodí v takýchto prípadoch a navyše môže nastať situácia, že firmy to dokonca môžu očakávať, čo v prípade Ruska(lenže aj iných štátov a firiem) MOŽNO znamená problém...(možno ho vyriešia, možno nie, neviem, možno ani nie je :D)
    23.3.2021 22:36 Ferda Koska Rákoska
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    Většinou se to řeší pomocí filtrování. - tajný typ 35 W Vložit v prohlížeči do adresního řádku -- a je to https://www.mironet.cz/procesory+fc14398/?pn10791%7CTo=35

    žijte blaze - mám obdobné potíže. Je prostě taková doba. A bude Hůř !!!
    Max avatar 24.3.2021 14:29 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    Jo, na Athlona s Géčkem jsem zapoměl, myslel jsem, že už se neprodávají. To je také zajímavý tip.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    pushkin avatar 25.3.2021 08:08 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    Jo, bohužel to na něm i skončilo (pokud ho tedy v Mironetu opravdu fyzicky mají). Ryzeny 3 3xxxG nejsou a nebudou, tak jsem zkusil tohle jako poslední šanci překlenout mezičas.

    Původně jsem ve skrytu duše doufal, že někdo bude vědět o nějakém shopu, kde by se daly sehnat i GE verze, ale bohužel nic :-(

    Výrobci by se asi možná místo prsení se výkony měli zamyslet nad výrobními kapacitami a tím, co dávat na své stránky, ze kterých se na člověka smějou tuny modelů, který jsou dostupný akorát tak ve vlhkejch snech :-(
    25.3.2021 17:36 ajtacka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hledá se procesor s TDP pod 40 W
    Máš nějaký konkrétní model, který máš dostupný a co bude kdyby řešit... .Proč nejsou dostupné aplikace, které využijí stávajíci možnosti a když se narazí na hranici možného, nějak řešit by to jít mnělo. Kdysi plno záležitostí dostupných nebylo a časem se vynašli a šli doplnit do stávajícich řešení...

    Neříkám že nemá smysl se nad tím zamýšlet, jenom že situaci není nějak zvlášť dramatická... Jenom komerční sektor zakrpatěl a situace se možná dá změnit.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.