abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.4. 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    17.4. 17:44 | IT novinky

    Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 562 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    KOMIX - Den T

    8.6.2019 00:00 | KOMIX | poslední úprava: 7.6.2019 15:37

    JSOU PODI▽ÍNI, CO KDYŽ N△ POČÍT△ČI SLEDUJÍ ▽△LEČNÉ △KČNÍ FILMY T△K M△JÍ PŘI TOM NUTK△NÍ POLOŽIT JEDNU RUKU N△ W△SD △ DRUHOU N△ MYŠ. EXISTUJÍ △LE JEŠTĚ PODI▽NĚJŠÍ LIDÉ! TI, CO KDYŽ SLEDUJÍ Z△BĚRY ZE DNE 6. ČER▽N△, T△K M△JÍ POCIT J△KO BY P△ŘILI JEDNU LEGEND△RNÍ HRU N△ HERNÍM DĚLU SO▽ĚTSKÉ ▽ÝROBY ELEKTRONICE 60. ▽YLOĎO▽△CÍ SCÉNU Z FILMU Z△CHR△ŇTE ▽OJÍN△ RY△N△ UŽ NIKDY NEBUDETE ▽IDĚT STEJNĚ!

    ▽△Š JIRK△!

           

    Hodnocení: 73 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    KOMIX - Den T, obrázek 1

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    8.6.2019 06:24 Omaha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    Prvni!

    Cerny humor taky humor, celkem dobry dil. Barvy nebudou ?
    8.6.2019 11:22 Ferenz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    Dokonalé!!!
    8.6.2019 11:43 Okoun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    Hele, jak je to s tímhle komiksem? Styl jako ten co byl na Rootu, ale je oproti němu vtipný?? To dělá nějaký copycat??
    vlk avatar 8.6.2019 21:12 vlk | skóre: 23 | blog: u_vlka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    neviem, aj mna by to zaujimalo, ale komix dobry no hlasujem aby v uvode sa nenahradzovali pismenka trojuholnikami, je to naprd..
    You don't exist, Go away !
    Petr Fiedler avatar 8.6.2019 21:00 Petr Fiedler | skóre: 35 | blog: Poradna | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T

    @Jiří Hovorka: Myslím, že kdybyste zažil vylodění v Normandii, tak byste takovéto hovadiny neprodukoval.

    8.6.2019 22:03 Obersturmbannführer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    A jéje, "veterán" se ozval :-D
    9.6.2019 06:50 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    Tvůj zjevně xenofobní a protievropský postoj se nedá přehlédnout, podívej se v jaké době žiješ a doplň si vzdělání:

    https://www.armyweb.cz/clanek/bestie-z-omaha-beach

    https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/507091-posselt-chce-sudetonemecky-sjezd-v-cr-velka-myslenka-mini-seehofer.html

    Fluttershy, yay! avatar 9.6.2019 12:12 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    Jak poznat bolševika v roce 2019: vyznačuje se obsesí Posseltem.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Agent avatar 9.6.2019 17:44 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    TVL ty tak mel něco o bolševikách... :-O
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Darth Phantom avatar 11.6.2019 14:42 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T

    Bolševika poznáš v r. 2019 podle toho, že ještě nešáhnul ve 30-ti letech na práci, ale už vede třídní boj a ovládá neomarxismus, jak když bičem mrská.

    U lidovců to není naprosto nic překvapivého, tam je celá řada aktivních kolaborantů. Lidovci jsou klasicky tradičně slizcí, za třicet stříbrných z Ackermann-Gemeinde na opravu svatostánku upíšou svou duši třeba ďáblu.

    Tady u antifapařátů je to už zajímavější a chtělo by to podrobit hlubšímu zkoumání. Zatím jsem přišel jen pár vnějších podobností. Hlavní antifapařát Drd hraje na garmošku a kráčí v předvolebním klipu v bílé košilce a pohorkách, což může připomínat trochu henleinovce (pokud si člověk samozřejmě odmyslí ty zavšivený drdy). Bílý podkolenky nebyly vidět. Těžko říct, co za tim vězí, zda třicet stříbrných ze ziskového sektoru, nebo prostě kolaborace jen ze setrvačnosti. Možná by chtěli začleňovat henleinovčíky s pomocí EU jako cikány třeba.

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    Fluttershy, yay! avatar 11.6.2019 14:59 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T

    Jak poznat ochránce čistoty národa:

    1. nehledí na čistotu jazyka ✔
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    11.6.2019 17:11 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    Mně hlavně fascinuje, že někdo, kdo má na profilu insignie praporu KGB a doporučuje tady weby jako ANNA news a Parladementní listy, peskuje někoho jinýho za kolaboraci. To nevymyslíš :-D

    Nicméně když už dnes může slovo "vlastenec" znamenat "volí do vlády Japonce nebo Slováka a umí česky skoro hůř než rusky", proč by nemohlo i "kolaborant" mít nějaký nový kreativní význam...
    Darth Phantom avatar 11.6.2019 19:48 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T

    Jaký KGB, žádný insignie KGB nikde nemam. Anna news doporučoval někde i Bystroušák v seznamu zajímavých webů nebo spíš asi videí. Řeknu hned i proč je to pozoruhodné. To jsou reportáže přímo z bojiště, ne žádný potěmkiny. To je přímo do tanku v tank a vperjód uráá. To je válka na dotek ze syrského bojiště.

    Ze stejného hlediska jsou pozoruhodná třeba i videa Hizballáhu, myslim že z Al Kuweires to bylo. Lidsky jsou to samozřejmě cvoci a fanatici, ale z vojenského hlediska je to nesmírně dispiplinovaná armáda na arabské poměry s vyspělou taktikou a dobrou výzbrojí.

    Pro mě jsou totálně nezajímavé válečné pseudoreportáže ČT např. s. Szantó, který vyleze z hotelu, vezme si helmu, aby bylo vidět, že je válečný zpravodaj a předžvejká nějaký stokrát omletý blablabla. Tyhle žvásty si můžu přečíst v jakejkoli novinách nebo ČTK. A tebe to nemusí nějak rozrušovat, protože stejně rusky neumíš :-)

    Nuže, v čem tedy tkví podle tebe příklon pařátů k bílým podkolenkám. Odhadoval bych, že dřív začne kolaborovat HOP na 0,09, páč ti měli k tomu už předtim celkem našlápnuto. A ono ne, první se připojil ke KDU Hizballáh (předsedou Pirátské internacionály je muslim). Je to 30 (možná i pětatřicet) stříbrných či jen rektální hujerismus. Ty mi řekneš, že za tím stojí liberalismus. Tak i v tomto případě nabírá pojem liberál skutečně nový rozměr :-D

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    Fluttershy, yay! avatar 11.6.2019 20:06 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    Proč lžeš?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    11.6.2019 22:16 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    Jaký KGB, žádný insignie KGB nikde nemam.
    Tohle? Jako mně to samo o sobě až tak nevadí, v závislosti na tom, jak vážně to myslíš. Ale s tou rétorikou proti 'kolaboraci' to moc dohromady fakt nejde...
    Anna news doporučoval někde i Bystroušák v seznamu zajímavých webů nebo spíš asi videí. Řeknu hned i proč je to pozoruhodné. To jsou reportáže přímo z bojiště, ne žádný potěmkiny. To je přímo do tanku v tank a vperjód uráá. To je válka na dotek ze syrského bojiště.
    Tak což o to, zajímavý to je, ale možná by bylo ještě zajímavější vědět, co neukážou, spíš než co ukážou. Neříkám, že není zajímavý vidět, co publikujou, ale není možný to prezentovat jako nějaké objektivní zpravodajství, protože to je prostě zase další hlásná trouba Kremlu. Původně vytvořená pro podporu politiky sojuzu v Abcházii, následně přepoužitá pro agendu v Sýrii. Těžce jednostranná záležitost.
    Pro mě jsou totálně nezajímavé válečné pseudoreportáže ČT
    A koho tohle zajímá? Máš pocit, že ti tu někdo doporučuje ČT? Já teda ne.
    A ono ne, první se připojil ke KDU Hizballáh (předsedou Pirátské internacionály je muslim).
    Hlavně, že se hrozně rozčiluješ, když se nějakej web označí za dezinformační a hrozně se nad tím pohoršuješ. A pak tady odpapouškuješ tenhle blábol. Kdo je jako podle tebe muslim, Švýcar Guillaume Saouli? Už od pohledu muslim, co? Nebo Kanaďanka Bailey Lamon? Nebo snad Izraelec Keith Goldstein, toho myslíš? :-D Jo, to bude asi ten pirátům šefující muslim...

    Už prosimtě ty ParanoidníListy nekuř...
    Darth Phantom avatar 12.6.2019 10:24 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    Už od pohledu muslim, co?

    No, tak turban nemá, z fotky to jaksi nepoznáš. Že se někdo k islámu veřejně nehlásí neznamená, že není muslim. Ta tvrzení nejsou ani z jedné strany ověřitelná. Kvůli tomu jsem si nemusel povolovat fejsbukvici. Ale bolševik to bude na beton, ne? Kdo by tak moh bejt přeceda Internacionály, že :-).To by mě zajímalo, co tam hledá za štěstí Izraelec. Ve straně propalestinských aktivistů a vítačů muslimů. No, pomatenci se najdou ve všech zemích.

    Mě spíš zajímal rozbor kolaborace s landsmanschaftem, kterému ses umně vyhnul. Otevřeně kolaborovat si netroufne zatím ani HOP 009, samozřejmě skrytě kolaborují, ale otevřeně ještě ne, vědomi si toho, co by to udělalo s jejich volebními preferencemi. Jinak tento paragraf ještě platí, jestli se nepletu.

    Už prosimtě ty ParanoidníListy nekuř...
    Díky za radu, já si počkam, až něco doporučí soudružka Gregorová, přední přední pirátský fetkádr z europarláče. A ty prosimtě nekuř už ten a2alarm, Respekt a další krajně levicové fantasmagorie :-D
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    12.6.2019 10:59 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    Respekt krajne levicovy? No, hodne z dalky asi jo..
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    Fluttershy, yay! avatar 12.6.2019 11:05 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Darth Phantom avatar 12.6.2019 12:27 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    :-D :-D To jsi ty jo s tou bejcbolkou v převleku. Tvojí nejlepší momentka z Antifa? Už mě to taky napadlo, že bys mohl být podobně orientován, jako autor výroku "proč lžeš" :-)
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    Fluttershy, yay! avatar 12.6.2019 12:50 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    I kdyby, co je ti do toho…

    Takže znovu: proč lžeš?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    12.6.2019 16:44 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    "Čapku, táhni!"
    To bylo v roce 1938, nepřipomíná ti to něco?
    12.6.2019 17:26 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    No, tak turban nemá, z fotky to jaksi nepoznáš. Že se někdo k islámu veřejně nehlásí neznamená, že není muslim. Ta tvrzení nejsou ani z jedné strany ověřitelná.
    To je výborný. Takže když Paranoidnílisty o někom řeknou že je muslim, tak je lepší ho považovat za muslima, dokaď se neprokáže jeho nemuslimovost. Ideálně by měl ten člověk v takovém případě sníst flák vepřového před mezinárodní komisí složenou z Okamury, Orbána, Le Penové a pár dalších, že. Ale i potom bude realita záviset především na tom, co napíšou Paranoidní listy, nikoli naopak (častá začátečnická chyba).
    Mě spíš zajímal rozbor kolaborace s landsmanschaftem, kterému ses umně vyhnul.
    Já úplně nevidim, co na tom rozebírat.
    Jinak tento paragraf ještě platí, jestli se nepletu.
    Myslim si, že už neplatí, protože jinak by minimálně náš prezident a nejspíš i někteří další museli dávno sedět v base. Třeba by se v takovém případě v base mohl sejít v base Zemák s Jandou, to by bylo veselé. Nicméně reálně buďto je ten paragraf zrušen, nebo je upraven do nějaké okleštěné verze, která trestá 'kolaboraci' pouze směrem na západ.
    A ty prosimtě nekuř už ten a2alarm, Respekt a další krajně levicové fantasmagorie :-D
    Těsně vedle. Navíc to první ani vlastně neznám.
    12.6.2019 18:23 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    Máš na mysli některého konkrétního prezidenta? Protože tenhle paragraf by bezpečně splňovali všichni tři polistopadoví!
    13.6.2019 17:32 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    Máš na mysli některého konkrétního prezidenta? Protože tenhle paragraf by bezpečně splňovali všichni tři polistopadoví!
    Měl jsem na mysli současného. Do rozebírání těch předchozích bych se asi v tomhle vlákně nepouštěl, protože to je široké téma na X dalších komentářů.

    Nicméně, co se toho současného týče, teď velmi překvapil s tím postojem proti tomu jmenování veteránů. (Na druhou stranu na konzistenci mu to úplně nepřidalo...)
    Blaazen avatar 9.6.2019 15:04 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    Kdyby zažil vylodění v Normandii, tak je mu dneska přes devadesát, byl by senilní a rozhodně by neuměl dělat s počítačem tak, aby vyráběl komiksy.
    vencour avatar 10.6.2019 11:28 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    Jsou blázni, co si i tohle zažili - Invaze 2011 + promo.
    Takže je fajn, že dneska si lidi můžou dělat srandu. A že nezapomínaj.
    A když koukam na Hlavu 22, tak aspoň podle prvního dílu jsou ty flaky skoro pro srandu. Tolik k pohledu na "válečné atrakce z pohledu civilisty".
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    10.6.2019 12:48 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    Já myslel, že to bude nějaký larp, a ono jen pc hra...
    Fluttershy, yay! avatar 10.6.2019 13:03 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    10.6.2019 18:18 Onanym
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    Přesně, kdo se alespoň jednou v životě nevylodil, nemá co povídat. V Čechách ale není příliš vhodných lokalit, nanejvýš Mácháč. Ale je pravda, že v sezóně už se to pobřěží Francie téměř blíží, místo kulometné palby Michal David a protitankových ježků nekonečné řady slunečníků a lehátek. Moravští patrioté se pak mohou vyloďovat na Prýglu a pokoušet se pod palbou ohňostojů dobývat lochnesky.
    xvasek avatar 11.6.2019 10:48 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    V rámci hodnotnější diskuse jsem si už z půdy stáhnul loď, těď potřebuju sehnat pumpu a motor. Až se někde vylodím, dám vědět.
    Blaazen avatar 12.6.2019 01:44 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    Já se před dvaceti lety vylodil na Živohošti z kanoe.
    9.6.2019 10:19 ing. Čočkin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    WASD?
    Taky jsem si ji chtěl pořídit, protože dnes chudák programátor normální použitelnou klávesnici nesežene - všude membránový shit nebo herní bazmeky jak od kolotočů.
    Udělal jsem v Inkscape layout, poslal jim ho a rok se nikdo neozval. :-( Tak nevím, fungují ještě vůbec? Dá se ještě někde koupit _normální_kvalitní_ klávesnice? Nebo už se z nás stali mutanti, kterým ty spousty shitů nevadí?
    9.6.2019 11:54 Kočkin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    Se stavím, že pod "normální kvalitní klávesnice" myslíš nějaký shit a'la IBM PS2 keyboard co bude mít hlučnost kulometu a zdvih kláves centimetr nahoru a dolů. Pro jistotu ještě s velkým L enterem že jo ? Zapomeň! Doporučuji se probrat, velkým obloukem se vyhnout všemu co používá Cherry spínače, zahodit předsudky a zvyknout si na nízký zdvih moderních ergonomických klávesnic.

    Nejlepší momentálně je tohle https://www.apple.com/shop/product/MQ052LL/A/magic-keyboard-with-numeric-keypad-us-english-silver
    Fluttershy, yay! avatar 9.6.2019 12:10 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    9.6.2019 15:06 ing. Čočkin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    Sorry, ale ze srágor, které mně nabízíš jsem už dávno vyrostl. Ze všeho nejvíce připomínají náhražky z éry domácích osmibitových počítačů.
    Nejsou tedy nijak moderní a už vůbec ne ergonomické. Jsou jenom laciné. Proto vám je, patřičně předražené, nabízejí kde se dá. Apple je schopen vám prodat i sušené kravské howno a vy jej koupíte, když bude hezky zabalené a bude mít kolem aureolu luxusu pro ty správné hipstery.
    Mimochodem, zdvih je zhruba 5 mm.

    Jiné tipy na normální klávesnici?
    9.6.2019 15:29 insertappleanaly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    Jsem sice fanda mechanickych klavesnic s vysokym zdvihem, ale ta Apple klavesnice je jedna z nejlepsich, na ktere jsem psal (za svoje penize bych si ji nekoupil, ale hejtovat na ni muze jenom dement).
    9.6.2019 15:55 Kočkin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    Ach jo tragéde. Tak tady máš když bez vysokého zdvihu neumíš. https://macclack.com/reviewed-matias-quiet-pro-for-mac/
    9.6.2019 20:19 ing. Čočkin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    Vzhled pouzdra sice nevalný, ale nevypadá to jinak špatně. To by i šlo... Snad posílají i sem k nám. Díky za tip.
    9.6.2019 20:52 Kočkin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    Něco na styl toho IBM dělá Unicom.

    https://macclack.com/unicomp-spacesaver-m-black-brilliant-white/

    Jak říkám, základ je vyhnout se Cherry spínačům. Cherry je jen hype a s kvalitou či ergonomií nemají nic společného. Každopádně nižší zdvih - nižší námaha rukou, delší výdrž a menší riziko karpálu či jiných rizik. Je to jen o zvyku, mne na Matiase už padá prach, přešel jsem kompletně na nízký zdvih.

    Já objednával pres Keyboardco v anglii dodání tak do týdne, tak ať to stihneš do brexitu :-)

    https://www.keyboardco.com/keyboard/matias-quiet-pro-for-mac-usa.asp
    Fluttershy, yay! avatar 9.6.2019 21:51 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    🤦 🤦 🤦

    Cherry MX jsou tu s námi ~35 let a fungují. Hrozně rád bych to napsal i o spínačích Matias, ale pouze doufám, že problémy s kvalitou se výrobci snad podařilo vyřešit teprve loni (v což jsem doufal několik let po sobě); to bylo furt: „key chatter“ po několika měsících, vrzající pružinky kvůli špatnému lubrikantu,…

    Na „ergonomii“ to nemá žádný vliv, nakonec např. Maltron používal MX Black prakticky od jejich začátku. Sice se jde dočíst, že Alps SKCM Cream Damped (nebo podobné: v Apple Extended Keyboard) byly z nějakých objektivních důvodů nejlepší, ale přesvědčivé empirické zdůvodnění jsem neviděl.

    Jestli má mít zdvih nějaký vliv na zdravotní rizika, rád bych rovněž viděl odůvodnění – a to po zohlednění celkové polohy těla, způsobu používání klávesnice a v neposlední řadě tvaru klávesnice.

    Totiž, Cherry MX nebo Alps SKCM/SKCL už jsou nízkoprofilové spínače: vyvinuté na podnět německých regulátorů, kteří ale své požadavky (ať už je to výška, nebo barva klávesnice) pořádně neodůvodnili.

    Jako jo, existují fakt špatné spínače, ale v dnešní době není úplně snadné je najít. I ty nejlevnější aktuálně rozšířené klony Cherry MX (namátkou Gateron nebo Outemu) už fungují celkem konzistentně, nezasekávají se atd. Bohužel se to zatím nedá říct o nízkozdvihových spínačích (Kailh Choc, různé varianty a klony), ty zatím sajou.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    10.6.2019 07:54 Chulda | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    ano, ten vliv zdvihu bych taky rád znal.

    Za časů mechanických psacích strojů bylo naopak výhodou nerovnoměrný zdvih mechanických kláves - ruce, resp. prsty tak měly "proměnlivé" zatížení.

    Ale co děláte, že řešíte karpální tunel?? Ještě jsem neviděl programátora/admina, co by psal desítky minut v kuse na klávesnici bez jakéhokoliv přerušení. Umím psát hodiny v kuse, ale prakticky taková situace nenastane i kdybych psal dokumentaci.
    10.6.2019 09:30 Mumin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    https://deskthority.net/download/file.php?id=52054&sid=7242c400d5f8b717b52ec07b57f7e050
    Jak videt na obrazku, tak pouziti mechanicke klavesnice vyzaduje vetsi mozkovou aktivitu a tedy se drive unavis.
    Fluttershy, yay! avatar 10.6.2019 09:34 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    IBM Model F má kapacitní spínače…
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    10.6.2019 12:24 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    To může být ale chybný závěr. Třeba ta klávesnice tu aktivitu stimuluje. Ve smyslu že co se nepoužívá, zakrní. Jinými slovy - kauzalita a efekty dané činnosti není tak snadné odhalit. Tím spíš, že tam bude i dost individuálních vlivů.
    -- OldFrog
    Fluttershy, yay! avatar 10.6.2019 09:33 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    Za časů mechanických psacích strojů bylo naopak výhodou nerovnoměrný zdvih mechanických kláves - ruce, resp. prsty tak měly "proměnlivé" zatížení.

    To by chtělo rozvést.

    Jestli jde o variable weighting, nevím o tom, že by to bylo častější než na elektrických klávesnicích – na nichž je to vzácnost (na jedné takové zrovna píšu). Každopádně to neřeší vztah tvaru zařízení a rukou.

    Ale co děláte, že řešíte karpální tunel?? Ještě jsem neviděl programátora/admina, co by psal desítky minut v kuse na klávesnici bez jakéhokoliv přerušení. Umím psát hodiny v kuse, ale prakticky taková situace nenastane i kdybych psal dokumentaci.

    Karpální tunely má každý zdravý člověk. Problém s nimi typicky spočívá v dlouhodobé kompresi nervu v tunelu, ať už u zdravotních sester v důsledku náročných úkonů jako hýbání s pacienty, nebo u kancelářských krys držících ruce v divné poloze (ohnutá/opřená zápěstí) u standardní klávesnice a myši.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    10.6.2019 11:00 Chulda | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T

    To by chtělo rozvést.

    Jestli jde o variable weighting, nevím o tom, že by to bylo častější než na elektrických klávesnicích – na nichž je to vzácnost (na jedné takové zrovna píšu). Každopádně to neřeší vztah tvaru zařízení a rukou.

    Šlo o to, že mechanické psací stroje neměli stejnou délku (hloubku) stisku klávesy. Tedy nejednalo se o jednostranné zatížení prstů a tedy i ruky.
    Teď na počítači mám ruce skoro stále ve stejné poloze a jen pohybuji prsty. Na mechanickém stroji s vysokou klávesnicí tohle nebylo možné. Na elektrických s plochou klávesnicí to už naopak možné je.

    Karpální tunely má každý zdravý člověk. Problém s nimi typicky spočívá v dlouhodobé kompresi nervu v tunelu, ať už u zdravotních sester v důsledku náročných úkonů jako hýbání s pacienty, nebo u kancelářských krys držících ruce v divné poloze (ohnutá/opřená zápěstí) u standardní klávesnice a myši.

    Ano, to je mi známo. Ale prvně jsem si té "nemoci" všiml až v souvislosti s el. psacími stroji/počítači. Je možné, že je to dáno mojí "bublinou" a tam to bylo zmiňováno i v souvislosti s nadměrnou jednostrannou zátěží u profi písařek (ty bych nevinil z toho, že neuměly držet zápěstí ve správné poloze - zpomaluje to). AFAIK zánět se neprojeví jen kvůli špatnému držení zápěstí.
    Fluttershy, yay! avatar 10.6.2019 11:31 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    Šlo o to, že mechanické psací stroje neměli stejnou délku (hloubku) stisku klávesy. Tedy nejednalo se o jednostranné zatížení prstů a tedy i ruky.

    Vůbec nechápu, co má být pointa.

    Že se klávesy v různých částech klávesnice chovaly odlišně? To je v závislosti na konkrétním mechanismu možné, ale čemu by to mělo prospět?

    Z hlediska samotného psaní je to na škodu, protože nervová soustava (mozek) očekává konzistentní zpětnou vazbu (Cooper, 1982): odlišná zpětná vazba pro různé klávesy znamená větší objem toho, co je potřeba se naučit.

    Úvaha, že často používané klávesy by mělo být adekvátně snazší stisknout, sice dává smysl, ale je v kontrastu s principy návrhu QWERTY: většina častých symbolů na horním řádku, aby jejich klapky byly proloženy klapkami čísel/interpunkce, a tak se minimalizovalo zasekávání klapek s ranými mechanismy (Kay, 2013).

    Mimochodem, zajímavé psací stroje byly značky Blickensderfer, ale zdaleka nešlo o mainstream.

    Ale prvně jsem si té "nemoci" všiml až v souvislosti s el. psacími stroji/počítači. Je možné, že je to dáno mojí "bublinou" a tam to bylo zmiňováno i v souvislosti s nadměrnou jednostrannou zátěží u profi písařek (ty bych nevinil z toho, že neuměly držet zápěstí ve správné poloze - zpomaluje to). AFAIK zánět se neprojeví jen kvůli špatnému držení zápěstí.

    CTS je široce rozšířený u profesí jako zdravotní sestry.

    Tato konkrétní diagnóza existuje zhruba od 2. světové války.

    Vliv tlaku v důsledku polohy zápěstí při psaní na standardní klávesnici je zdokumentovaný (Rempel, 2008).

    Co se týče obecně úrazů plynoucích z psaní, „writer's cramp“ byl popsán ještě v 19. století, tenosynovitida posléze. Nárůst byrokratického aparátu (a s tím úloh jako právě psaní nebo interakce s PC) provázely epidemie RSI. (Kroemer, 2001)

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    10.6.2019 12:32 Chulda | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    To je nějaká obsese odkazy a vědeckými studiemi? Třetinu faktů znám a jiné jsou bezpředmětné, resp. o tom vůbec není spor.

    Pointa byla o tom, že mechanické stroje s výškou zdvihu měly nižší riziko vzniku zánětu. Tedy mě zajímalo, proč zdvih klávesy je škodlivý (viz koment o nižším zdvihu a tedy nižšímu riziku), když jinde to bylo naopak ku prospěchu věci.

    Fluttershy, yay! avatar 10.6.2019 13:02 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    Pointa byla o tom, že mechanické stroje s výškou zdvihu měly nižší riziko vzniku zánětu.

    [citation needed]

    Ten Kroemer totiž cituje např. tohle:

    Phalen, G.S. (1966). The Carpal-Tunnel Syndrome - Seventeen Years’ Experience in Diagnosis and Treatment of Six-Hundred Fifty-Four Hands. Journal of Bone and Joint Surgery, 48-A(2), 211–228.

    Phalen states that carpal tunnel syndrome is the most common cause of burning pain, numbness, and tingling in the digits and the lateral half of the palm. He refers to studies in 1958 by Paget, in 1930 by Marie and Foix, and to other studies in the 30s and 40s. He also indicates that he reported on carpal tunnel syndrome in 1947, 1949, and 1956. He states, on page 219: “Occupations that require active finger flexion with the wrist flexed should certainly predispose to a carpal-tunnel syndrome...” His findings are based on the investigations of “754 hands of 439 persons during the last 17 years” (p. 212).

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    10.6.2019 14:44 Chulda | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    citovat nemohu, protože šlo o tištěné médium.

    Zmiňovalo se tam, že mech. psací stroje svojí konstrukcí nutily více hejbat rukou a tedy svojí "rozmanitou" činnosti předcházel jednostrannému zatěžování zápěstí. Např. čísla nebylo možné napsat s opřeným zápěstím (bylo to moc daleko).

    Nicméně vaše citace nic nedokazuje, protože za mne se učilo "držet ruce ve vzduchu" a napomínalo se jakékoli opírání dlaní. Tedy ohnutí zápěstí, které je zmíněno v citaci, mohlo být odstraněno změnou výuky psaní, která toto možná reflektovala (nemohu dokázat, mám jen osobní zkušenost). Na druhou stranu, když se podívám namátkou na učení psaní všemi deseti, tak tam vidím velice často opřené zápěstí o noťas.
    Fluttershy, yay! avatar 10.6.2019 15:21 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T

    Tištěné médium nemá jméno, autora, rok vydání a další parametry, podle kterých by ho šlo dohledat? Už to by napomohlo. Např. v žánru učebnic administrativy v Česku vyšlo několik pamfletů se zcela smyšlenými bludy, tak by aspoň bylo možné tuto variantu vyloučit.

    Taky doporučuji ujasnit si linii argumentace: jednou jsou to „karpální tunely“, podruhé „zánět“. Tak které? Nebo všechno ve škatulce RSI?

    Tvrzení, že mechanické psací stroje představovaly menší zdravotní riziko, je poměrně silné a žádá si, aby bylo řádně podloženo. Jenže četba toho Kroemera (zadám do vyhledávače „kroemer 2001 keyboards“ a vypadne mi kompilace „Keyboards and Keying“) naznačuje něco odlišného. Tedy, když pominu skutečnost, že v době rozvoje mechanických psacích strojů byl menší společenský zájem na řešení zdravotních rizik a vědecké poznání nebylo tak široké, načež s nástupem elektrických psacích strojů a PC pozbylo na významu analyzovat minulou technologii a dřívější, samozřejmě odlišný, způsob užívání – takže i kdybychom formálně nalezli rostoucí četnost diagnóz spojených s danou činností, může to znamenat toliko lepší diagnostiku nebo větší zájem na jejím provádění.

    Co v dobových studiích skutečně najdeme, je nárůst rychlosti psaní na elektrickém psacím stroji ve srovnání s mechanickým. Můžeme spekulovat, že lidé se díky efektivnějšímu nástroji přiblížili svým vlastním hranicím – asi jako když lidé žijí déle, spíš se stačí dožít vypuknutí chorob, jichž by se jinak nedočkali.

    Ale každopádně rané elektrické klávesnice vesměs napodobovaly tvar a odezvu těch mechanických. Příkladem budiž posloupnost IBM Selectric, 3276-9 apod., Model F, Model M, Model M2,…

    Ruce jde ohýbat podle různý os (doplňuji, co příp. může laskavý čtenář hledat v dominantně anglofonní literatuře):

    • vertikálně (flexion/extension)
    • horizontálně (ulnar/radial deviation)
    • rotovat (pronation/supination)

    Mezi běžnou mechanickou a elektrickou klávesnicí není rozdíl v rotaci ani horizontálnímu ohybu, protože je to pořád stejný jeden obdélník v rámci jedné roviny. Postupně se změnil toliko úhel této roviny v prostoru: ano, to má vliv na polohu rukou, paží a ramen po vertikální ose. Kompaktní klávesnice, společně s oddělením vstupu a výstupu (obrazovka místo přímo tisknuté stránky), vlastně umožnily aspoň záporný úhel v loktech, pokud to podporuje nábytek (často nikoliv).

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    10.6.2019 18:29 Chulda | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    Jednalo se o článek v rámci nějakého periodika o psaní na stroji. Pardon, že si nepamatuji podrobnosti o víc jak 25 let starém článku, mj. v dřevních dobách internetu v ČR, tedy tady google velmi pravděpodobně nepomůže.

    Já celou dobu mluvím jen o zánětu (byť neuměle), RSI jste sem svou citací zavlekl vy, tak si to ujasněte sám.

    Jestli z laické diskuze na linuxém serveru chcete dělat vědeckou disputaci o anatomii - prosím, ale toho já se neúčastním, takže si studii tahejte z někoho jiného.

    Proč rok 2001?

    Zbytek je o ničem. Já vztáhl svoji zkušenost s mechanickými stroji z roku 1990 na všechny psací stroje, jenže v CZ se používaly AFAIK mechanické (spolehlivost a nedostatkové el. západní), zatímco na Západě už cca 20-30 let elektrické. V důsledku toho závěry nějakého výzkumu ze Západu nijak nesouvisí s realitou v CZ - viz vaše "minulá technologie". A já mluvil o CZ zkušenosti.
    Fluttershy, yay! avatar 10.6.2019 19:43 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    Já celou dobu mluvím jen o zánětu (byť neuměle), RSI jste sem svou citací zavlekl vy, tak si to ujasněte sám.
    • #21 „karpální tunely“
    • #25 „zánět“

    Jaký zánět čeho?

    Co já vím, CTS není zánět (nýbrž diagnóza spojená s tlakem na nerv), ačkoliv s ním může souviset. Např. tenosynovitida je zánět [šlachového obalu]. RSI je celá třída zdravotních problémů jako zobecnění.

    závěry nějakého výzkumu ze Západu nijak nesouvisí s realitou v CZ

    V Česku nežijí Homo sapiens sapiens, nebo se na ně nevztahují desítky let výzkumu, které sumarizuje např. ten Kroemer? (Laskavý čtenář si to může vytáhnout z LibGen.)

    Důkazem toho má být anekdota a vzpomínka na nějaký místní časopis před 25 lety? Takhle se dělají hoaxy.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    xvasek avatar 10.6.2019 11:26 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    Jiné tipy na normální klávesnici?

    Já mám Logitech G810. Má o fous kratší dráhy než Cherry whatever, není tak hlučná a má pěknější podsvětlení, protože má diodu uprostřed a ne na straně. A vyhovuje mi rozložení.

    Jinak bych se nebál doporučit cokoli z mechanických klávesnic, protože pro člověka je vždycky po nějaké době nejlepší to, na co si zvyknul a všechno ostatní je hnus, tudíž podle mého není potřeba nad tím moc přemýšlet a stačí si prostě víceméně cokoli koupit.

    Ještě má Lenovo "okrytovanou" klávesnici z notebooku, jmenuje se to myslím Thinkpad keyboard, to by mohlo vyhovovat požadavku na nižší zdvih. Asi je fajn, klávesnice na Carbonu X mi celkem sedí, ale tu fullsize mechanickou mám přecejenom o dost radši.

    9.6.2019 10:33 ing. Čočkin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    Málem bych zapomněl. Elektronika 60 byl velmi zajímavý počítač. Vlastně klon zmenšeného PDP-11 od DEC, první opravdu unixové mašiny. Na Wikipedii doporučuju původní ruskou verzi článku. V té české skoro nic není.
    pushkin avatar 11.6.2019 10:43 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Den T
    Víc tam toho je, ale rozhodně nemůžu říct, že bych si početl :-/

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.