abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 713 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Les s pas

    17.6.2012 09:50 | Přečteno: 23862× | poslední úprava: 17.6.2012 09:50

    Někdo šílí z čutání do balonu. Jiný se probouzí zborcen studeným potem z makroekonomických ukazatelů. Další je zdrcen z dějů kolem pana Davida a paní Vlasty. Jsou ale i jiné způsoby běsnění. Jeden z nich:

    Když pojmenovávači zase jednou museli vykázat činnost, přejmenovali autismus na PAS, tedy poruchu autistického spektra. Nevím proč, budí to dojem, že chudák spektrum má poruchu.

    Samotným autíkům (tohle označení je zakázané, ale používají ho rodiče těch dětí, takže...) a jejich rodinám se tim nic nezměnilo. Dítka nadále nemluví a dostávají afekty, rodinám nedocházejí, ale už dávno došly síly.

    A tak se mi zdá výborným nápadem ty děcka sebrat, pozvát pár přátel ku pomoci a jet s nimi na výlet. Děti si užijou, my si užijem, okolojdoucí si někdy užijou a rodiče si odpočnou alespoň den.

    Fotografie ukazují, že se toho účastní i dívky pohledné i pánové více než plnoletí, všichni za směšnou odměnu a nebo zadarmo,

    On je to výborný relax, dostanete se do zcela jiného světa, problémů, zažijete i trochu vzrušení a zajímavých setkání s veřejností. Co si víc přát! Když bude někdo chtít a hezky poprosí, vezmu ho příště s sebou!

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    kotyz avatar 17.6.2012 10:14 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Stejnejm věcem jiný názvy, to se tady cení, hlavně že se vůbec nic nezmění... :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    =^..^= AmigaPower® avatar 17.6.2012 17:19 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Mam Poruchu Alkoholovýho Spektra :-D
    17.6.2012 17:24 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    ;-) No! A hned to zní jinak než "ožrala" ;-)
    kotyz avatar 17.6.2012 17:33 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Nemám problémy s alkoholem. Alkohol má problémy se mnou! :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    17.6.2012 19:19 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    ja nemam problemy s alkoholem, ja mam problemy bez alkoholu ;-)
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    17.6.2012 22:48 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Alcohol problem? I drink, get drunk, fall down. What problem? ;-)
    Isah avatar 17.6.2012 21:43 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas

    Já bych příště šla, pokud dáš vědět hodně předem (služby). Tý jo a strašně ses změnil, máš takové charizma. Já už Tě dlouho neviděla, řekla bych, žes dost zhubnul. V tom bílém vypadáš zajímavě.

    Prosím, až budeš vědět další termín, písni mi na mail. Děkuju.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    17.6.2012 22:02 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Jsem tlustší o sedm kilo :)))

    No to dám vědět. Ale s charizmatem moc nepočítej. Zdání klame.

    Dííík a těšíme se!
    18.6.2012 02:14 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    mas pravdu s tim "charizma". Sem si hned rikal, co na tom starym dedkovi vidi ???
    18.6.2012 08:16 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    To víš, z nouze ctnost. Účet malý, stejně jako vše, ano vše ostatní, tak si krmím alespoň urostlé charizma. Nosívám ho ssebou v batohu a když jde kolem hezká holka, to ho na ní vytahnu! Baf! A ona hned "To je ale pěnkný chariznma, můžu si ho pohladit?"
    18.6.2012 10:03 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    čéče, to máš nějak blbě zařízený ... moje charisma se nemusí nosit v batohu, naopak, to mi nosí batoh s pivem

    a taky si ho furt někdo chce hladit, a japonský turisti si ho ve vlaku fotěj, a tak

    ale pravda, je takový až moc samostatný, vobčas se někdo zahledí jen na něj a nevšimne si, že je to moje charisma ... zase ovšem na druhou stranu aspoň ho můžu půjčovat; jenže ženská si stěžuje, že jí na to charisma letí jen starý dědci
    18.6.2012 10:19 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Tak charizma co by balilo jen starý dědky nechci...

    Hele! Kavol! Komu ty jsi ho půjčoval? Nedávno jsem zase zíral po nějaký buchtě a jestli to tvoje charizma balí dědky, tak mi začíná svítat.

    Moje charizma je holt líný, drobný a přítulný. Ale už jsem ho naučil aportovat klacík!
    18.6.2012 15:14 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    čti pořádně, píšu, že na to charisma letí jen starý dědci

    mně funguje i na buchty, a tuhle prej ulovilo nějakou myš, ale to ho měla půjčený kámoška bioložka

    ostatně, ve 100+1 zahraničních zajímavostí či nějakým takovým podobným plátku se lze dočíst, že dokonce na to byl i jakejsi vědeckej průzkum, jak na borce s takovým charisma letěj kočandy
    18.6.2012 15:26 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Ahááá!

    No, mě na to charizma nejvíc letí nemoci. A ani ne pohlavní, což by bylo ještě logické.... :))))
    kotyz avatar 17.6.2012 17:25 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    A čim to léčíš? Desítkou nebo dvanáctkou? A přispívá ti na to pojišťovna? :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    17.6.2012 10:54 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Smekam pred lidmi, kteri jsou ochotni si komplikovat zivot peci o takto postizeneho potomka. Ja osobne bych toho schopen nebyl.
    17.6.2012 10:58 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Možná byl. To se člověk dozví až v té situaci, tedy pokud jste jí nezažil tak si myslim že to prostě nevíte.

    Ovšem nářez to je, o tom žádná. U těch horších symptomatik je to opravdu něco z jinýho světa.
    17.6.2012 11:10 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Snad mate pravdu, treba bych v te chvili sam sebe prekvapil.
    17.6.2012 11:19 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas

    Tomu co nazval "aktivitou pojmenovávačů" se říká People-first language a ačkoliv jsem to zpočátku také nechápal, postupně jsem se stal příznivcem tohoto trendu. Důvodem není snaha o "vykazování činnosti", ale o správné pojmenování věcí (ehm, tedy v tomto případě lidí). Ten člověk totiž není nějaký "autista" (nálepka, která na sebe nabaluje další stereotypy, často negativní), ale je to v první řadě člověk, který má poruchu autistického spektra. A na základě toho bych si dovolil zpochybnit i to další tvrzení, že pro rodiče těchto lidí se nic nemění. Už samotné vnímání okolí, které nebude brát jejich dítě jako autistu, ale jako člověka, je dost významnou změnou. Rodiče některých těchto dětí totiž drží své děti v izolaci, neboť se bojí se svojí zrůdou (ano, až takto o svých dětech někteří přemýšlejí) na veřejnost. Když si ale veřejnost uvědomí, že je to člověk jako každý druhý, bude pro samotné rodiče snažší zajistit jim zdravý sociální kontakt a normálně je brát ven. Pomůže to i samotným rodičům při výchově, neboť právě oni mají tendenci ke krajním výchovným stylům (tady si nejsem zcela jist tím termínem, ale jde o to, že rodiče často volí buďto protekcionistickou výchovu, perfekcionistickou výchovu nebo takovéto dítě naopak zanedbávají) a pomůže to také donorům (ať už z řad soukromých či těch, kdo rozhodují o přerozdělování veřejných peněz), neboť ti budou vědět, že nepodporují nějaký exotický zvířecí druh, ale člověka.

    Každopádně, tvou aktivitu velice vítám, fandím ti a přeji hodně sil do dalších činností, neboť se nejedná o nic jednoduchého. Ale na druhou stranu, jak už jsi sám psal, stojí to za to!

    17.6.2012 11:34 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Je to vazne takova zmena? Misto autisty bude oznacovan jako clovek s pas, coz na sebe samozrejme nabali vsechny zafixovane stereotypy.
    17.6.2012 11:50 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    hm, co mi to jen připomíná ... jo, už vim, cikán si dnes říkají ti slušnější, zatímco většina národa fandí vandasovcům v boji proti "Rómům" ...

    p.s. smím si ještě říkat astmatik, nebo už má moje spektrum taky nějakou poruchu?
    17.6.2012 12:32 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Zavadenim synonym se to holt neresi.
    17.6.2012 12:40 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    To uz rovnou muzeme prestat rikat ridici vozidel a rikat misto toho lide ridici vozidla. Nebo prestaneme rikat programatori (to ma take negativni konotace) a budeme rikat lide programujici. :-) :-) Proste je to uplne jedno.
    kotyz avatar 17.6.2012 12:57 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Neni, ty nový názvy sou pokaždý delší. Neni nad to mít jednoslovný pojmenování místo tří a více slov.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    17.6.2012 16:25 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    To je další, čeština pláče. Zkus napsat čtivý článek svázaný tím, že musíš vždycky odrecitovat celej ten ofiko titul :)))
    17.6.2012 20:22 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    náhodou, "les s pas" je celkem dobrý ... já jsem si teda prvně všimnul autora, takže jsem to nejdřív přečet "les s pes", haf, ale "les s autíkama", hm ...
    17.6.2012 20:27 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Nojo, les a pes bude... Vlastně to už asi bylo... někdy. Leda další díl. Já vlastně mám furt v životě něco podobnýho. Pes, les, pas, pas(dívči), pas (sebranej)... sám jan pus... a nejednou víla! :))))
    17.6.2012 13:09 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    IMHO LOL. Zajímalo by mě, co by na to řekli rodiče auti...ehm, člověka se SAPem.
    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    17.6.2012 13:10 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    S PASem, né se SAPem ... i když SAP taky způsobuje afekty.
    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    17.6.2012 16:15 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Mám za sebou řadu školení, to já znám, nejprve člověk... už nemáme retardaci, ale deficit kognitivních funkcí.... Ale já si nemyslím že to pomáhá, já si myslím že to škodí. I samotní lidé postižení... bývají z té hyperkorektnosti znechucení. Jsem slepej, ale ne blbej! Máme brát toho člověka jako sobě rovného, copak kolek dětí, kamarádů takhle tančím?

    Veřejnost... tím neustálým měněním nazvání nízkého IQ se dosáhlo leda toho, že má čeština víc nadávek. Slabomyslný ne .. korektní vědecky debil, imbecil.. už je dávno nadávkou. Tak mentální retardace - už na sebe řvou děti "retarde". Teď přibude "deficiťák" nebo něco podobného. Protože já můžu někomu říkat "vole" v plné úctě a je v tom i důvěra, cit. A nebo potřebovat veškerou svoji toleranci na správné vyslovené čim dál delších oslovení, nakonec tvořící hradbu kolem nich! Když se o mně ani nesmí normálně mluvit tak jsem co? Zrůda asi. Člověk za takovou hradbou, začínající už u ritualizovaného chování, oslovování - to není člověk jako my. A ty hyperkorektnosti, podle mého názoru, takovou hradbou jsou.
    17.6.2012 16:24 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Samotní rodiče říkají autici a mentolky (PAS a mentální retardace). A ty rodiče to, že si svých dětí váží, setsakra natvrdo dokazují každý den. Ono, nikoho nezaujme, když řeknu cukrovkář, nebo i cukrář, má špatný srdíčko místo: ten člověk je postižený odlišnou funkcí srdečního svalu. Tak proč tady? Proč dáváme tady obavou najevo své obavy, vyčleňujeme je?

    Krom toho, bývalý "dětský autismus" budil dojem že jde o dětskou nemoc, co dítě vyleží. Porucha autistického spektra budí zděšení a obavy, co se tomu spektru přihodilo. Jsem pro "autiky". Co je lepší, přijdu-li někam s autikem, co je takovej... no živej, raději bacha. Nebo když vstoupím s člověkem s poruchou autistického spektra? Pod tim druhým si už rovnou představuju monstrum v nějakýho béřkovýho sci fi.
    17.6.2012 21:36 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Jojo, přehnaná politická korektnot je olbuďárna. Pamatuju na rozhlasdový pořad o jakémsi seškrtaném programu pro zrakově postižené děti, kde jeden z hostů (myslím, že byl z nějakého ministertva) vysvětloval, že se nemůže říkat "slepý", ale "zrakově postižení", protože někteří postižení nejsou úplně slepí (např. rozpoznají světlo a tmu) a že by je to mohlo urážet. Druhý host, který se o takto postižené děti stará, na to řekl něco ve smyslu že tohle je nejspíš to poslední co jim dnes vadí a že stejně si všechny "jeho" děti mezi sebou říkají "Uhni, slepejši" :-)
    18.6.2012 09:42 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    lidé postižení...
    Není i tohle náhodou "špatně"? Nemělo by to být lidé s postižením? Znám pár lidí, co se taky všemožně pomáhají a když narazí na podobnou změnu, klepou si na čelo ...
    18.6.2012 09:50 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Asi jo. Myslim že lidé s postižením, ale lidé postiženi ztrátou něčeho... vlastně asi taky ne, tam by nemělo být noc negativního jako ztráta...

    Nejvíc si klepou na čelo sami lidé s postižením :)

    To je jako standardy kvality. Výsledek je, že s v pečujících profesích naučili báječně vyplňovat stohy papírů. Na samotnou péči už nezbývý často čas ani síla...
    19.6.2012 13:46 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    lidé postižení...
    Není i tohle náhodou "špatně"? Nemělo by to být lidé s postižením? Znám pár lidí, co se taky všemožně pomáhají a když narazí na podobnou změnu, klepou si na čelo ...
    V cizině frčí Physically Challenged People
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    19.6.2012 18:55 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Nojo, já už sleduji z povzdálí. :))) Teda tuhle sémantiku. Já už toho zažil. Co do pojmenovávání.

    On je problém, že to není to co říká - tedy lepší a důstojnější jméno, ale eufemizmus. Asi jako se nazývají pohlavní orgány a aktivity stále novými opisy :)))) Takže už snad není slovo, co by neznamenalo Penis, vagínu nebo soulož. Řešení je tam i tady stejné. Až ta slova přestanou být strašáky, něčim hroooznýýýým, bude klid.
    17.6.2012 11:57 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Kloubouk dolů Dagu
    Nobody can give you as much as I can promise you
    Bedňa avatar 17.6.2012 14:10 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Daglesi si frajer. Tiež sa snažím občas pomôcť, ale sú to také tie jednoduché veci, akože zoberieš stopára, dáš bezdomovcovi pár drobných, niekomu daruješ čo nepotrebuješ ... mám z toho dobrý pocit, ale obdivujem ľudí ktorí pomoci druhým venujú svoj voľný čas. Mňa práca tak ničí, že som rád keď mám kľud, kurwa už sa ju snažím zmeniť dva roky, inak tam umrem.

    Máš môj obdiv, inak čo máš ako normálnu prácu.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    17.6.2012 15:51 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    no ja nevim, v nejakem minulem blogu psal jeden, ze tohle Dagovo chovani je jen jiny (altruisticky) zpusob, jak ziskat nadvladu (moc, penize atak). Je to pry bilogicky dano a od pocatku lidstva se to nezmenilo.

    Zatim marne premyslim, co s tim chce Dag ziskat, ale asi se chce vysvihnout na nejakou vedouci pozici v te podpurne organizaci a tim imponovat ostatnim samicim.

    P.S. Velky Jilek tvrdi, ze nejlepsi je, kdyz si kazdy pomuze sam!
    17.6.2012 16:03 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Nejsem frajer ano borec, i když někdy si taky řikám: Hele dobrý, tohle se ti povedlo... člověk se musí mít rád. .)))

    Inu, ty důvody jsou různé, možná se mi líbí ta společnost mladých slečen (viz fota). možná ten pocit že to dokážu, ten pocit zachránce, Moc a peníze tim ale fakt nezískám, pokud bych se nespokojil s tak podřadnou onanií pidimoci, jak že můžu zakazovat cosi dítěti.

    Já zjistil že snad ani není třeba nad tim bádat. Budete-li mít hlad a dá-li vám někdo najíst, budete se snad trápit, jestli si tim ten dotyčný nesmývá pocit z nějaké své dávné vin? Odmítnete pak jídlo? Ale prd :))))

    Ano pomáhám sám sobě, snažím se, aby svět co v něm žiji byl lepší. Jen trochu širší sobectví. Možná... .))))
    17.6.2012 16:29 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Dad, já bych tipoval, jak znám Daga, že chce to místo samce alfa a ten obdiv samic! Znáš to sám...

    A daří se! :))))
    kotyz avatar 17.6.2012 17:33 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    To víš, vůdce smečky se musí starat...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    17.6.2012 19:14 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    dagu, moc se omlouvám, ale já tu větu nejdříve přečetl jako že jako chceš místo alfasamce už konečně jednou nějakou tu samici ...

    ale napodruhý jsem to už asi pochopil :)
    17.6.2012 19:21 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    ;))) Jo čeština je kouzelná. Místo. Já to řešil i v jednom textu, kde se deklamuje: Místo návratů, místo masek všech, místo... taky: Je to místo a nebo místo? Tak jsem se zeptal autora (Pavel Z.) a ten mi odpověděl. Dokonce dvakrát. Pokaždý jinak...

    Né, alfasamce nechci, i kdyby byl sebekrásnější. :))))

    Samici... ale snad už taky raději na, já si zvykl na tu co s ní už tolik let bydlim v boudě...
    17.6.2012 20:57 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    jo jo, a co teprve umí taková čárka ve větě:

    popravit, ne propustit ...

    popravit ne, propustit ...

    :)
    17.6.2012 21:22 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    I záměna mezi "obřezat" a "uřezat může zamrzet... ))
    =^..^= AmigaPower® avatar 17.6.2012 22:46 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    ...spíš "obřezat" a "odřezat" :-D
    19.6.2012 11:14 SVK a SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    vdrogérii mi dnes napadlo... spray proti vypadávaniu vlasov-sprayna vypadávanie vlasov... a potom sa to ešte vylepšilo na spray na vypadávanie zubov... ale keď to pokračovalo reklamným spotom, šla som si radšej zapáliť do parku( hrozí 10 eur pokuta)
    17.6.2012 18:18 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Rozdil mezi dobrovolnou pomoci (Za to Dag zaslouzi ocenit) a vynucenou solidaritou relizovanou prerozdelovanim je snad zrejmy.
    17.6.2012 19:47 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Víte, mnoho (ne-li většina) dobrovolníků to bere právě jako přerozdělování. Mají pocit že jim byl dán dar života a že z něj mají něco odvést jiným, méně šťastným. To je velmi častý motiv (krom těch alfasamic a biologie a jánevimco....:)))

    V konkrétním je to opět spojené. Ty rodiny potřebují nějakou základní pomoc aby dítě neskončilo v ústavu (kde je mimochodem dáááleko dražší než doma s nějakou tou dávkou). Teprve pak může nastoupit poloprofik já s tlupou dobrovolníků a hrát si nadstavbu.
    Marcela* avatar 18.6.2012 19:31 Marcela* | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    No, pan Jílek by třeba mohl ve volném čase vyvést klienty do mléčného baru, nebo na opičí dráhu... Aby si znovu vyvzpomněli na původní význam toho slova..
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    17.6.2012 16:42 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Jo Bedňo. Já tohle dělám i jako práci. Na chleba to je. A když potřebuju peníze tak kácím nebo... různě, co mi IČO dovolí.

    Jinak tyhle akce, ona je fakt i sranda. Zejména když to nemáš na zodpovědnost celý. Holky to vyloženě baví. Asi taky mé charizma :-)))))
    Bedňa avatar 17.6.2012 18:18 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Tak holky vyzerajú moc dobre, v tom bielom si ako doktor, teda možno aj si doktor, či?
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    17.6.2012 18:29 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Kdepak já doktor, jen blb v bílým. :))))

    Složení je tam dobrý. Jedna holka vystudovala specku, druhá specku a psychologii, jeden je právník a druhý teolog. Pak studentka, Ferda mravenečnice práce všeho druhu a já - sociálně zaujatý asociál. :)))
    Bedňa avatar 17.6.2012 18:49 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Ja som robil vedúceho v detskom tábore, dostal som na starosť oddiel asi desiatich báb v puberte, oproti tomu tie deti vyzerajú ako anjieli. Bolo to niekoľko dní zábavy, fakt silný zážitok na celý život. Bohužiaľ ako to býva zvykom nič nieje ideálne, tak som s babami a kolega s chalanmi vyrazili do mesta. Detská sadli na kofolu mi na pivo, iný kolega nás tam zbadal a práskol nás, takže sme balili kufre o den skôr :-D
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    17.6.2012 19:10 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    :))) Holky v pubertě! Mráz mi běhá po zádech! To už ne jednou, to už jsi oběma nohama v kriminále :)))))
    Bedňa avatar 17.6.2012 19:54 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Robili hrozný bordel, som ich dával do late ako na vojne, nástup žiadna nesmela povedať ani slovo stáť v pozore, fakt ma ani nenapadla žiadna hriešna myšlienka. To tak keď človek vidí peknú tínedžérku, ale mať na starosti takú bandu je strach. Inak sme tam mali dve krásne kolegyne, takže bolo kde sa prejaviť :-) Keď sa išlo do sprchy, tak sme sa z kolegyňou vymenili a tí jej chalani to bolo sto a jedno, poslúchali čo som im povedal, a to sa tvrdí presný opak, ževraj chalani robia bordel :-) Ako vysvetlenie pre nezainteresovaných, do sprchy sa s nimi chodilo aby tam náhodou nevošla nepovolaná osoba a umyť tých malých čo ich doma umývajú ešte maminy,

    Teraz keď to tak čítam po sebe, nejaký úchylák by si tam asi aj užil, to si človek musí dať fakt pozor koho si zoberie do tímu aby tam neskončil obidvoma nohami :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    17.6.2012 19:56 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Nojo, ale co ony jsou schopný vymyslet. :)))

    Ne přeháním, jasně.
    Bedňa avatar 17.6.2012 20:09 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    No niečo na tom bude :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    17.6.2012 19:24 jestemmyfilantropami
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Vemte sebou na pár výletů ty mladé, schopné darwinisty.

    17.6.2012 19:38 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Myslíte hlasatele přirozeného výběru. Nevezmu, ti většinou nic nevydrží. To je teda jako for, ale ono to tak funguje.
    17.6.2012 21:01 jestemmyfilantropami
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    ti většinou nic nevydrží.
    právě proto:))
    17.6.2012 21:21 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Nojo, ale co pak s těma mrtvolama VVéček - výběrových vývojářů . :)))) Možná rozřezat ocamovou břitvou a hodit rybám?
    kotyz avatar 17.6.2012 21:26 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Vykuchat, naporcovat, naložit a na gril. A když to nebude k žrádlu tak hodit psům, ty nejsou tak vybíraví...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    17.6.2012 21:48 jestemmyfilantropami
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas

    Možná by stížené podmínky podnítily vznik výhodných mutací a vyšších vývojových forem těch vývojářů.

    17.6.2012 22:05 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    no... :))
    Dreit avatar 17.6.2012 19:50 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Není to něco jako HFA (snad píšu dobře)? Údajně je to alternativní pojmenování Aspergerova syndromu, snad kvůli nějakým pojišťovnám v USA aby jim to plnilo nějakou normu.
    Nope
    17.6.2012 19:58 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Nízko a vysokofunkční se používá i u nás. Vim že v usa v tom něco takovýho bylo. Někdy jde o to, že na nějakou diagnozu už jsou prachy na výzkum nebo naopak na podporu, někdy je potřeba prostě něco vybádat... Navíc tady se myslim ta diagnoza vzpírá, je to takový rozvolněný syndrom, každý je jiný...
    18.6.2012 12:54 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Marcela* avatar 18.6.2012 19:23 Marcela* | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Pěkná akce.

    Na škole, kam chodí dcerka, fungují skauti a je moc hezké vidět mladé lidi, hlavně vysokoškoláky, kteří věnují svůj volný čas dobrovolně dětem. Hrají s nimi hry, pořádají celoročně výlety, v létě třeba od pátku do neděle výpravy do přírody, o prázdninách na tábor. Bez úplaty. Fajn lidi...
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    18.6.2012 21:35 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Ono to vždycky nesmírně obohatí i toho "poskytovatele". Ať už dělá s kýmkoliv. Já z těch interakcí s "nimi" pochopil tolik o světě a o sobě. Jéjé! :)))
    18.6.2012 21:56 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    na škole, kam jsem chodil já, fungovali pionýři a bylo moc hezké ... no, pak je někdo zakázal
    18.6.2012 22:03 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Pionýři fungovali dál a možná fungují, nikdo je nezakázal, je přestali být podporovaný. :)))

    Pokud se ale báli být pionýry - pak jim není pomoci.
    18.6.2012 22:11 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    jistě, ve vedlejší vsi fungovali dál, ještě někdy 1997 nebo 1998 jsem s nima byl na horách

    pokud ovšem "přestali být podporovaný" říkáš tomu, že nesměli využívat majetek školy, zatímco jiní jo ... tak bychom si asi měli trošku popovídat o češtině
    18.6.2012 22:34 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Já nevim, já tam u vás nebydlel, nevím jak to bylo se školou, kdo o tom rozhodl...

    Pod tím "nepodporovaný", si představuji že nemám podporu. Klasicky užívání majetku. Pod pojmem zákaz si představuji zakázaný, což se vykládá jako něco, co není povoleno, co se trestá, je tomu bráněno restrikcemi.
    19.6.2012 00:17 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    hm, jistě, takže jako obvykle hra se slovíčky tak, aby nám vyšlo co potřebujem

    když jim někdo zakázal scházet se zadarmo ve škole, tak jim vlastně nic nezakázal, jen je přestal podporovat tím, že jim odpouštěl nájemný (který asi bylo likvidační; já nevim, neangažoval jsem se v tom a je to už hodně let)

    že se tam přitom konala zadarmo jiná zájmová činnost - judo, střeleckej kroužek (kde nás mimochodem škola sponzorovala i střelivem), bůhvíjaký hry - to přece neznamená, že tam byli pionýři zakázaný, to znamená jenom že to ostatní bylo podporovaný, zatímco pionýři podporovaný nebyli, určitě se nikde nenajde papír o tom, že by jim někdo zakázal si ten nájem platit, že ...

    mno, možná by nebylo od věci hodit řeč s kantorama a vedoucíma, jak to tehdá měli s odměnama, osobním hodnocením a zastávanejma funkcema ... to přece ale není žádná restrikce nebo trest, pokud třeba pak někdo nedostal třídnictví - že dotyčný neukončil aktivitu v pionýru hned po revoluci, to je přece jenom hloupá shoda náhod, vždyť je naprosto normální, aby se děckám měnil tříďas po dvou letech, atd.
    19.6.2012 06:43 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Píšu že neznám poměry na té škole. nevím co tam bylo. Možná i restrikce, což ovšem také není zakázat, ale může být u slabších povah a silných restrikcí likvidační. také nevím proč to likvidovali.Také nevím, proč to ostatní likvidovat nechali. Proč se nikdo neozval? Bál se? V 89? Čeho? Obcházela tam komenda smrti? Nebo jen byli zvyklí poslouchat a tak poslouchali nového, iniciativního šéfa co si horlivostí chtěl zamazat minulost? Nevím...

    Píšu že tohle není zakázané. Skauti museli odevzdat majetek a fungovali často dál, ačkoliv byli i opravdu zakázaný (zákaz členství, zákaz existence). Nezávislé umění na bolševika bylo někdy jen a) nepodporované (nevydávali desky, nehráli. Nebo i b) zakázané (i když si udělali vlastní soukromou akci tak na to vlítla policie.

    Domlouváme se slovy, proto bych hlasovat proto, abychom používali slov tak, jak je zvykem,

    Organizoval jsem už akce nepodporované, nepodporované, nepovolené a jednou i zakázanou. Tak vim jak obrovský je v tom rozdíl.
    19.6.2012 07:03 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Podporované a nepodporované, sorry dvakrát z záporu, asi myslim negativně :)
    20.6.2012 15:31 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    promiň, ale tohle fakt nehraju

    když ti maminka zakáže plivat na zem, tak o tom řekneš, že to není zákaz nýbrž činnost nepodporovaná, protože za to na tebe nevlítnou esenbáci, oukej, no máš divný zvyky, jak používat slova
    20.6.2012 17:55 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Huáááá, když ti to zakáže, tak je to zakázaný! Třeba plivání na zem. Ale kdo zakázal pionýry? Mluvíš o tom že jim nepovalili používat školu. Tak nemohli chodit jinam? To není zákaz, to je nedokázali existovat bez podpory?

    A jestli u vás na škole někoho zbytečně perzekuovali, tak proč jste, kurva už, drželi huby?! A teď tady fňukáš.

    A tuhle hru na utlačovaný zase nehraju já! Protože to je neúcta k těm, co se vzbouří skutečným zákazům!

    To mi připomíná ty hrdiny, co pak "ustoupili teroru" jak řikaj. A když se jich zeptáš na teror, tak z nich nakonec vyleze něco jako mu řekli "když tam půjdeš, budem se zlobit!" :-)))))
    Marcela* avatar 20.6.2012 20:44 Marcela* | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    A jestli u vás na škole někoho zbytečně perzekuovali, tak proč jste, kurva už, drželi huby?! A teď tady fňukáš.

    Vzal jste mi z úst, možná jinými slovy, co jsem chtěla říct kavolovi, díky.

    Ještě pro kavola: Nevím, do jaké jste to chodil školy, já mám 2 blízké příbuzné, co fungovali ve školství a o žádných podobných excesech ani zbla. Nikoho nikdo nevyhodil kvůli jeho členství v KSČ, původní osazenstvo se obměnilo přirozeným způsobem, tj. většinou dosloužením do důchodu. Někteří učí dodnes. Ani z jiných škol známých žádné zprávy podobné těm vašim..

    I z vlastní zkušenosti ohl. ruštiny to znám trošku jinak. Po revoluci hodně studentů přešlo pouze na AJ, protože chtěli. Ti, kdo setrvali u ruštiny, i po 2 letech po revoluci z ní v klidu skládali maturitu.

    Nedalo mi to a jukla jsem na stránky své bývalé školy a ruština se tam doposud učí... ;-)

    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    20.6.2012 17:56 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    takže mluv prosím: Jak zněl ten zákaz, nejlépe písemný, který ti zakazoval chodit do pionýra? Čím ti hrozili? Když to byl zákaz.
    20.6.2012 21:48 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Mimochodem, s těmi zmíněnými v blogu za léta co s nimi dělám ( a s nevidomými taky) nás vyrazili z tolika míst! (ošklivé děti ošklivé, nelíbily se pánům a paním...) Někde jsme to měli i smluvně a zaplaceno že tam budeme. :)))) Ano i přímo jasný zákaz vstupu byl (kazíte naší hospodě kšefty). A já se na ně nezlobim, mají svoji pravdu, fakt!

    A nikdy by mně nenapadlo, ani nikoho jinýho z kolegů, mluvit o tom že nás "zakázali" prostě jsme šli dál. I když na tý mapě se ten volný prostor zužuje. :))) Nevíte o něčem?

    Tohle životaschopný přežijí s úsměvem a je z toho krásná historka, jak nás vyhazovala ochranka. :-)
    19.6.2012 16:28 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Ja viem len ako to bolo u nás so SZM. ( PO bola súčasťou SZM).

    Tesne pred novembrom sa k funkcii predsedu SZM konečne dostal môj kolega, ktorý mal záujem o ďalší postup(do strany a potom medzi nomenklatúrne kádre). Asi to bolo aj nejako finančne odmeňované, ostatne, mnohé školy a školské zariadenia platili predsedov SZM a rôznych iných organizácií NF, ktorí okrem tých funkcií nemali nič iné v náplni "práce." Druhý z našich kolegov sa tuším prebojoval za predsedu ZO ZČSSP :). Dosť agresívne vnucovali žiakom aj kolegom, aj tým, čo v SZM neboli! a čo nemali najmenší záujem sa toho zúčastniť, Mladé rozlety- čo bola taká súťaž myslím že k výročiu Veľkej októbrovej revolúcie.

    Keď to v novembri prasklo, postavili sa postupne do čela protikom. odboja v našej škole. No a rozpustili si SZM a ZČSSP. A ich politická avandgarda si zas rozpustila potíšku svoju organizáciu KSČ. Už som tu spomínala kolegu, ktorý mal v škatuli od topánok " zachránené" preukazy KSČ a stranícke známky a pravidelne tam tie známky lepil. On totiž ostal jediným členom KSS v škole:)... a to býval vždy viacmenej čierna ovca:).
    19.6.2012 18:50 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Keď to v novembri prasklo, postavili sa postupne do čela protikom. odboja v našej škole.

    Takovejch je. U Vás, u nás. Třeba Sobotka, namátkou.
    19.6.2012 20:01 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    je a vždy bude,a treba im dávať najavo, že nie každý zabudol

    Ten môj dnes už nežijúci kolega s tou škatuľou, čo sa zvolil sám do všetkých orgánov svojej jednočlennej organizácie, nebol jediný taký recesista medzi radovými straníkmi, ktorého som v živote stretla. Mala som tiež iného, ktorý takto na konci šk, roka vyliezol v átriu školy v teplákoch vytiahnutých po bradu na balkón a rečnil ako na nejakom masovom zhromaždení v nezrozumiteľnej reči- ako hitlerostalin alebo brežnevohusák- a my sme sedeli na lavičke a robili tlieskačov.A predchádzajúce zamestnanie - kurič, ktorého ako zástupcu rob. triedy kvôli % zastúpeniu trpeli v strane a ktorý im flamoval v diskusiách na schôdzach, takže ich pred ním tajili:). Nevystúpili, lebo vystúpiť bolo asi ešte horšie ako byť vylúčený, tak si to nechceli komplikovať ešte viac... Ale rozhdone to boli lepší ľudia, ako tí pokrytci, čo prevrátili kabát a sú zase na tej správnej strane.
    pavlix avatar 18.6.2012 23:53 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    na škole, kam jsem chodil já, fungovali pionýři a bylo moc hezké ... no, pak je někdo zakázal
    U vás na škole zakázali pionýry?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    20.6.2012 15:46 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    a taky nám v půlce roku vyměnili skvělou učitelku, před revolucí zástupkyni ředitele, jen protože nezahodila stranickou knížku - nestačilo jim sebrat jí funkci, museli jí vyhodit úplně a zkurvit nám výuku (jak ve smylu že její hodiny byly příjemný, zatímco pak se z toho do konce roku stala otrava, tak ve smyslu, že už jsme pak ani neprobrali to, co jsme měli, natož že bysme se něco naučili)

    vůbec ta naše vesnička byla v tomto docela vtipná - ve výuce jazyků naštěstí měli rodiče víc rozumu než učitelskej sbor a vyřvali si, abysme mohli pokračovat v ruštině, ale na gymplu už se to prosadit nepovedlo: bylo nás tam 16, kdo chtěl, volitelný předměty se normálně otvíraly od 8 lidí, takže když to ředitel nemohl uhrát na nezájem, tak prostě odmítnul otevřít ruštinu s odůvodněním, že na to nemá vyučující, přitom všichni angličtináři do jednoho měli aprobaci i na ruštinu

    jo, není nad to, když vládnou ideologie ...
    pavlix avatar 20.6.2012 19:54 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    jo, není nad to, když vládnou ideologie ...
    Teď už tolik nevládnou :) (a bůhví jak to bylo tehdy). Teď ti na školách vládne kamarádíčkovství. Ale zaměňovat zákaz pionýra s odebráním možnosti využívat školní majetek ti nepřijde přitažené za vlasy?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Marcela* avatar 19.6.2012 10:41 Marcela* | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    na škole, kam jsem chodil já, fungovali pionýři a bylo moc hezké ... no, pak je někdo zakázal
    Kecy. Kdyby byl zájem o Pionýra, zachoval by se. Doba zákazů a příkazů byla předtím.

    Mimochodem, skauty nikdo nepodporuje, mají svou klubovnu mimo školu, kterou si platí z členských příspěvků. Vše je založeno na tradici a dobrovolnosti.
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    pavlix avatar 19.6.2012 20:52 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Náhodou, já jsem jezdil s pionýrama cca od 1995 :), akorát že na nich nebylo nic pionýrského kromě čísla skupiny a nějakých dotací či co.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    19.6.2012 21:09 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Já jezdil s jedněma pionýrama... no, například kolega co jezdil taky s těmahlů byl vydavatel ilegálních LN a chartista... Zdaleka ne vždycky to byla komunistická sešlost :)))))
    pavlix avatar 19.6.2012 23:53 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Tak on svět nikdy nebýval černobílý, jen některým vyhovuje ho tak ukazovat.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Marcela* avatar 20.6.2012 12:53 Marcela* | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Proč by ne, když ho nikdo nezakázal... :-)

    Kde ho lidi chtěli zachovat, tam jel dál. A možná ještě stále jede? Nevím, u nás jsou na škole naštěstí skauti. U těch mám jistotu, že nebudou dětem nenápadně hustit do hlavy nějaké komunistické ideály. Což jsou kořeny Pionýra... Zkrátka k této organizaci nemám důvěru a mám k tomu důvod.
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    pavlix avatar 20.6.2012 19:54 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Jen aby jim nehustili jiné ideály :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Marcela* avatar 20.6.2012 20:47 Marcela* | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Ty skautské myslím ještě nikomu neublížily :-).

    A Prahu 10 mám na paměti..;)
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    pavlix avatar 21.6.2012 00:08 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    20.6.2012 15:58 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    na škole, kam jsem chodil já, fungovali pionýři a bylo moc hezké ... no, pak je někdo zakázal
    Kecy. Kdyby byl zájem o Pionýra, zachoval by se.
    ach ano, jistě - na velký škole ve čtyřicetitisícovým městě se nenašel dostatek zájemců, zatímco v tý dvoutisícový vsi vedle jich bylo tolik, že ještě minimálně těch osm let po revoluci, kdy jsem s nima byl naposled, fungovali dobře

    a teď tu o Červené karkulce ...
    Doba zákazů a příkazů byla předtím.
    slovy klasika ... to si myslíš jen ty a pár lidí na Západě
    19.6.2012 08:29 SVK a SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    nikto puionierov nezakázal, dobrovoľne sa po víťazstve kapitalizmu rozpustili, tak ako základné a neviem aké organizácie KSČ a ich členovia preškli do pravicových kresťanských strán a k skautom
    19.6.2012 09:23 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    http://cs.wikipedia.org/wiki/Pion%C3%BDrsk%C3%A1_organizace_Socialistick%C3%A9ho_svazu_ml%C3%A1de%C5%BEe

    Pro líné cituji:

    Pionýrská organizace Socialistického svazu mládeže (zkratka PO SSM) byla dominantní organizací pro děti a mládež v 70. a 80. letech 20. století v Československu. Měla mj. vládnoucí KSČ usnadňovat působení na mládež ve věku školáků základních škol. Vznikla v roce 1970, kdy se do ní přeregistrovaly oddíly ze zakázaných dětských organizací (například Pionýra a Junáka, obnovených v březnu 1968). V lednu roku 1990 se na základě rozhodnutí celostátní konference pionýrských pracovníků odloučila od SSM a postupně přešla v ideologicky nezávislé a demokratické sdružení Pionýr.

    Zákony pionýrů

    Pionýr je oddaný své socialistické vlasti a Komunistické straně Československa.

    Pionýr je přítelem Sovětského svazu a obhájcem pokroku a míru na celém světě.

    Pionýr ctí hrdinství práce a boje.

    Pionýr svým jednáním, učením a prací prospívá socialistické vlasti.

    Pionýr je hrdý na svoji Pionýrskou organizaci SSM.

    A nyní: http://www.dobrodruzstvi.info/
    19.6.2012 10:18 SVK a SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Vznikla v roce 1970
    To tam píšu nejaké bludy, PO existovala určite skôr, ako malé decká sme chodili do ,,pionierskeho domu" zadarmo na filmy, videla som tam všetky možné filmy pre pamätníkov z prvej ČSR, filmy Novej vlny a aj americké cowbojky(tie som nemusela:)).Viem, že tam v tej budove bol leteckomodelársky krúžok, ktorý mal dosť veľké úspechy a napr. turistickýa prírodovedný krúžok. teraz je pioniersky dom premenovaný na CPPS, ale skoro nikto tam nechce chodiť( a okrem toho sa tam platí aj nejaký poplatok za krúžky, ktoré vyjkazujú činnosť hlavne na papieri, a nečudo, lebo sú v bývalej škôlke a interiér je nevybavený a v dosť zlom stave).

    V 68. decká chodili aj do PO aj k skautom- často tie isté aj tam, aj tam. To len tie nekolektívne chodili iba na tie filmy:).Ideologické pôsobenie asi nevnímali, aj keď mala každá z tých organizáícií aj ideologické ciele. Skaut sa stal za normalizácie ,,nežiaduci", ale čo ja viem, aspoň z nášho okolia, vedúci skautu sa aj tak ďalej venovali deckám v rámci napr. tých turistov alebo ochranárov. Zatiaľčo PO nejaký čas po normalizácii bola organizáciou,na akciách ktorej sa bolo hanbou zúčastňovať( a vzhľadom na rozšírenie TV motivácia chodiť tam ,,do kina" odpadla).
    19.6.2012 10:20 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Nový pionýr vznikl v 1970
    19.6.2012 10:38 SVK a SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas

    história

    ved ja sa s vami neskriepim, ze nový vznikol v 70. - om, predtým, vraveli predkovia, podobne fungovala aj HM, kam " dobrovolne" zase školopovinné chodili deti prv, ked sme s mamou debatili o politike , vzdy sme sa pohádali, lebo ona tvrdila, že PO je to isté ako HM... alebo mi vyvracala niektoré prílis krajné politické postoje ...:)... tak som jej vzdy vravela: ty si produkt fasistickej výchovy

    19.6.2012 10:54 trollejbus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    premenovaný na CPPS

    hovadina, na CVČ:) .. si to mýlim, tie ksratky, CPPS je pre deti s psych. poruchami, poruchami učenia a správania:)
    19.6.2012 10:55 SVK a SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    :)
    21.6.2012 01:27 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Les s pas
    Zakázali pionierov, alebo nezakázali?

    Právne hľadisko:

    Za totality boli povolené len štátoorganizácie združené v jednotnom fronte, ktorého vedúcou silou bola KSČ. Tie boli zväčša zároveň aj nepovinne - povinné, s výnimkou samotnej matky-strany, ktorá bola po nasýtení "trhu" výberovou organizáciou - čo znamená, že si vyberala, komu umožní vlastniť vstupenku na vyššiu priečku v spoločenskom a spravidla mzdovom rebríčku, t.j. červenú knižku. Keďže bola predvojom vedúcej sily spoločnosti - robotníckej triedy- prevahu v nej mali mať ( neviem to vyjadriť %uálne)robotnícke kádre. Ale roboši im na to srali, lebo s výuč. listo alebo aj bez neho aj tak zarobili viac ako Ing. alebo nebodaj Doc.PhDr. Csc. A nemali chuť zúčastňovať sa po robote schôdzí a počúvať tie debiliny spoza kecadla, chceli ísť normálne na pivo a mať pokoj na prácu.:)

    Qkonáhle bola zrušená vedúca úloha dovtedajšej štátostrany, zaviedla sa tzv. pluralitatná demokracia a (štátna)škola mala byť odpolitizovaná a odiedologizovaná, nebvol ďalší dôvod, aby na jej pôde ostávali akékoľvek takéto organizácie. Neboli zakázané, len sa mali organizovať niekde mimo školy a ak by potreovali strechu nad hlavou, prenajať si ju niekde za nejakú úplatu - prípadne by ich mohol niekto dobrovoľne prichýliť zadarmo, ale to je väčšinou utópia, však? Skaut či pionier, ak chce priestory pre svoju činnosť, musí si ich platiť.

    Druhá vec je, že z KSČ a SZM aj z PO zbedzgali tí, čo tam lochnili len kvôli dobrým bodom.No a že ich bola väčšina, nečudo.A že zbehli na druhú stranu, to je tiež prirodzené. To je tak vždy.Aspoň je jasné, koľko bolo v skutočnosti v rep. odporcov režimu, aj keď len skrytých.

    Česť pamiatke tých, čo sa nezapredali nikomu.Je ich zúfalo málo. Vždy.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.