abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    dnes 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Zajímavý článek

    50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Pozvánky

    Byl zveřejněn program a spuštěna registrace na letošní konferenci Prague PostgreSQL Developer Day, která se koná 4. a 5. června. Na programu jsou 4 workshopy a 8 přednášek na různá témata o PostgreSQL, od konfigurace a zálohování po využití pro AI a vector search. Stejně jako v předchozích letech se konference koná v prostorách FIT ČVUT v Praze.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    včera 03:00 | IT novinky

    Po 48 letech Zilog končí s výrobou 8bitového mikroprocesoru Zilog Z80 (Z84C00 Z80). Mikroprocesor byl uveden na trh v červenci 1976. Poslední objednávky jsou přijímány do 14. června [pdf].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 02:00 | IT novinky

    Ještě letos vyjde Kingdom Come: Deliverance II (YouTube), pokračování počítačové hry Kingdom Come: Deliverance (Wikipedie, ProtonDB Gold).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    KDE Plasma 6
     (71%)
     (10%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 688 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!

    16.10.2006 10:34 | Přečteno: 1673× | nazor

    Ahoj,

    tak se tak divam na distrowatch.org a ruzne po internetu s linuxovou tematikou. Nestacim se divit. Kazdy den vyleze kupa dister, kdyz uz ne distro, tak aspon alfa verze, beta verze ci RC. Kdyz uz opravdu neni co, tak pro jistotu nekdo naklonuje Debian a nazve to XXX-buntu.

    Co je na novych cislech v nazvech distribucich tak uzasneho, ze je vsichni musi mit a musi stale instalovat nove a nove? Pochopim testovani bety a RC, ale jaky je realny rozdil mezi Dapper a Edgy (krome nazvu)? Jaky je rozdil mezi Fedora 5 a 6? Copak to KDE nebo GNOME je nejak jine s novym cislem v nazvu distra? Nebo opravdu jsou Ubuntu, Fedora a dalsi takovy odpad, ze nemaji zivotnost vetsi nez jedna Windows instalace? Ty totiz bezny uzivatel reinstaluje tak jednou za 2-3roky, kdyz je dobre nastaveny proxy a firewall.

    Takze co ziska novy uzivatel novou verzi? Kernel? KDE? GIMP? Tak to jde prece snadno prikazem v radce nebo v nejakem klikatoru, nebo se snad mylim?

    Ostatne asi rok jsem pouzival Gentoo, stejne asi tak ArchLinux, nove cislo mi nikdy neprekazelo v novem jadre, shellu ani GUI. Nyni testuji Ubuntu a po vymene zdroju i ja muzu mit novejsi GNOME, takze kde je problem? Stejne tak fedora a jeji yum udela stejnou praci. Emerge, pacman, apt-get uz se take nepouziva?

    Tot muj nazor, hazejte kamenem, snad najdu mezi sutry i odpoved... :)

    Standa        

    Hodnocení: 40 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    16.10.2006 10:48 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    nechápeš, nejde o důvody, jde o vášeň :D
    Dalibor Smolík avatar 16.10.2006 11:00 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    16.10.2006 11:12 Richard Gavenda | skóre: 19 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    A to tě někdo nutí instalovat novou verzi distra? Srovnávat tohle s instalací Windows je dost přehnané. Když nainstaluješ Windows, dostaneš pouze operační systém a pár utilit. Instalace Linuxového distra obsahuje mnohem víc software. Pokud by vycházela nová verze distribuce jednou za tři roky, pak by instalace rok po vydání nové verze znamenala nainstalování z média a rovnou stažení nových verzí všecho co jsi nainstaloval, protože na každý program z distribuce vyjde aktualizace minimálně jednou do roka. Proto mají distribuce vývojový cyklus, aby se jednou za čas aktualizovaly i instlační média.
    belisarivs avatar 16.10.2006 11:24 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    No, tak Debian testing treba updatuje image tydne.
    IRC is just multiplayer notepad.
    16.10.2006 13:30 Standa | skóre: 21 | blog: Linux prakticky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    No, mas pravdu, ale napriklad Ubuntu se "chlubi" ze sve verze podporuje pouhych 18mesicu. Co pak? Na to ze zrovna oni jen mirroruji mirrory Debianu, tak to je dost divny pristup. Chapu ze nemuze ject distro do nekonecna, je fajn pri reinstallu zacit z vyhodnejsiho bodu, ale v praxi vidim a na diskuzich je bezne patrno:
    Je novy Ubuntu, stoji za instalaci?
    Co je noveho ve Fedora? Uz nekdo udelal upgrade?
    Co nova Mandriva, jakou ma verzi KDE?
    
    a podobne veci, takze mi jde opravdu se dopatrat toho, proc lide neinstaluju nove verze programu, ale rovnou meni distra, zbavuji se uz nakonfigurovanych a ozkousenych systemu...

    Standa

    p.s. ostatne se staci podivat na "kvalitu" testovani distribuci, hodnoti se verze KDE, GNOME a pripadne neceho dalsiho :(. Zajima dneska jeste nekoho jak dobre to jede, jak dobre jsou okomentovane konfiguraky? Nebo novinky v praci s balicky? No, hlavne at je vic dister, treba nektere zacne resit i jine veci nez obrazek na pozadi...
    16.10.2006 13:37 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    nepoužívat Ubuntu :) - někde jsem četl hlášku:

    Ubuntu je pro ty, co neumí nakonfigurovat debian :)
    16.10.2006 17:55 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    No, mě Debian připadá dost jednoduchý, stačí jen zadat aptitude install blabla, kdyžtak se objeví konfigurační menu a potom stačí jenom spustit nainstalovaný software. Debian je pro rychlé používání nebo pro lamy, já jsem lama:-)) Ten APT přivádí správce k nepřehlednosti v systému, když za něj řeší závislosti:-/ Je to další důvod proč nyní v QEMU testuji FreeBSD a NetBSD;-)
    16.10.2006 21:15 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    Někde jsem četl hlášku: Ubuntu je starobylé africké slovo, které znamená "neumím nakonfigurovat Debian"
    Quando omni flunkus moritati
    16.10.2006 22:11 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    Slackware, kdyz uz.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    Dalibor Smolík avatar 17.10.2006 09:25 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    Ne Slackware, ale Ubuntu je skutečně postaven na Debianu. :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    17.10.2006 15:18 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    Ta hláška se parafrázuje různě.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    16.10.2006 13:51 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    Z tohoto příspěvku mi připadá, že vůbec netušíte, co to znamená distribuci vydat, takže k některým bodům.

    Na to ze zrovna oni jen mirroruji mirrory Debianu, tak to je dost divny pristup.

    Zrovna Ubuntu rozhodně jen mirrory Debianu nemirorruje. To vydání distribuce u nich znamená cca vybrat balíky (a +- verze), které v distribuci budou, dát to dohromady, vyzkoušet, jestli to spolu vůbec pojede, opravit případné chyby a pak to 18 měsíců podporovat, což zase znamená hlídat bezpečnostní incidenty a backportovat (nebo rovnou vytvářet) opravy do balíků, které v tom release máte tak, aby to pokud možno nic nerozhasilo.

    takze mi jde opravdu se dopatrat toho, proc lide neinstaluju nove verze programu, ale rovnou meni distra, zbavuji se uz nakonfigurovanych a ozkousenych systemu...

    Jakým způsobem dostanete do distra verze X verzi porgramu, která vyšla až po jeho vydání? Myslím oficiálně, s plnou podorou, s bezpečnostními updaty v rozumné době? To že si na jednom počítači nainstalujete z nějakého neoficiálního repositáře novou verzi programu a doufáte, že se to celé nerozsype je od určitého počtu počítačů v podstatě nerealizovatelné.

    Navíc mi není jasné, proč by někdo měnil distro a zbavoval se již nakonfigurovaných a fungujících sytémů. Nová verze distribuce není jiná distribuce. Prostě se udělá upgrade distra. To většinou znamená pouze to, že bude muset překonfigurovat věci, které se změnili nějak výrazně. Od tohoto ale nikoho neochrání ani distribuce typu Arch a Gentoo. Jen ty změny trochu víc rozloží v čase.

    Aby nedošlo k mýlce. Nemám nic proti distribucím s rolling updates, ale myslím si, že je rozhodně nelze použít všude (a každým). A zde nechápu to brojení proti novým verzím téže distribuce (samozřejmě se můžeme bavit o vhodné frekvenci vydávání).
    16.10.2006 11:12 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    někdy se prostě procento oprav blíží 100, tak je lepší vydat novou verzi a vykecat se z toho novými verzemi programů :-D
    belisarivs avatar 16.10.2006 11:14 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    Co na to rict? Rolling updates jsou proste jasne lepsi. Mozna jde o to aby nalakali nove zajemce. "Hele xxx vyslo v nove verzi, a jsou tam nova KDEcka, to musim mit". Ja nevim. Asi takhle to mysli. Mne to moc neoslovuje. Co mam Debian, tak to neresim.
    IRC is just multiplayer notepad.
    16.10.2006 13:09 anonymous
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    A navic jde take o zavislosti. Napriklad pri upgrade nekolika balicku je potreba predelat velkou cast zavislosti a vyplati se to udelat jako dalsi verzi distra. Duvodu je hodne. A navic, komu to vadi?
    16.10.2006 14:28 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    Průběžné doplňování nových verzí je možné u všech distribucí, dokonce i u LFS. Na druhou stranu proč nutit nově instalující uživatele brát si nějakou starou verzi a pak ztrácet čas její aktualizací, jako je tomu u Windows?
    Jinak takto hloupý příspěvek jsem už dlouho neviděl, ale není nad to se dobře pobavit. ;-) Vše podtrhuje vskutku slabomyslný název deníčku – neplatit za software je pitomost. :-) Jelikož však tvůrce zápisku vynecháním nabodeníček dává čtenářům najevo, že nemá o jejich pozornost zájem, není to zase tak na závadu. :-)
    16.10.2006 15:18 prOm3TheuS | skóre: 18 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    No treba ted mam LFS 6.0 moje vidina o upgradu Xek na 7.1 je docela miziva, takze si LFS prectu asi jeste jednou :-D Aspon si udelam v pocitaci poradek.
    16.10.2006 15:23 Standa | skóre: 21 | blog: Linux prakticky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!

    Miluju, kdyz nekdo rika co si jini maji myslet. Asi jsem ti slapl na bolistku, nebo na distro? Krom toho, ten blog provokuje, pokud to nesneses, vem si prasek a jdi si jinam, tady te nabodenicka necekaj ;)

    Standa
    16.10.2006 17:52 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    Můj příspěvek byla jen rada, nic víc. Vidím, že nepadla na úrodnou půdu, já z toho mít škodu nebudu. A nabodeníček si važ, nebo tě jednou dohoní a nabodnou. ;-)
    16.10.2006 15:00 luu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    No edgy mimo hromady novych veci prinasi dynamicky linkovani disku coz je tusim jediny distro dnes ktery to zkousi a je veden jako spíš experimentalnejsi.Jinak dapper nikoliv 18 mesicu nybrz 3 roky na serveru 5.Takze par vet a x chybnych faktů z nichž vychází chybné závěry logicky.
    David Watzke avatar 16.10.2006 15:41 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    emerge se používá :-) A s verzema souhlasím, k čemu to je?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    16.10.2006 16:00 pepe1 | skóre: 13 | blog: abcde
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    no tak ja cekam na Edgyho kvuli podpoře nového železa, na které nejde Dapper nainstalovat vůbec. Myslím že to samé je i se Suse 10.1 a 10.2 kde je nové jádro které nový hw podporuje.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 16.10.2006 16:49 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    Tohle je snad cilena provokace. To ses fakt tak linej pouzivat Google a myslis si, ze my se tu kousem nudou, kdyz se ptas co je novyho v Edgy a v novych verzich dister obecne?
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    16.10.2006 17:57 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    IMHO měli by se vydávat velké verze, něco jako u Microsoftího softwaru, takže třebas Ubuntu 2006, Debian Etch 2010... :-)
    David Watzke avatar 16.10.2006 18:02 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    Gentoo NT SP4...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    16.10.2006 18:11 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    :-D Gentoo Servicepack? :-D
    16.10.2006 18:25 Standa | skóre: 21 | blog: Linux prakticky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    Jsem rad ze to vidite z nadhledu, ale ja osobne se klonim daleko radsi k myslence vydavani distra tak max. 2x za rok, zbytek casu bych spise ladil a aktualizoval HOWTO ci vylepsoval to co mame. Asi co do prikladu lze opet sahnout po Gentoo, ktere svymi navody uspokoji doslova kazdeho, kazdemu dostatecne obecne poradi a jeste pripadne pouci. Ostatne ja z ruznych dister plnych automatickych udelatek presel na Gentoo prakticky bez bolesti a dalo mi to vic, nez cokoliv predtim.

    Dalsi otazkou pak zustava, zda uz neni cas ukoncit tu manii kolem poctu dister. IMHO je to zbytecne (odlisnosti jsou hodne male, az na balickovaci system) a spise vedou uzivatele k rozcarovani ci zakotveni u "pevnych" systemu jako BSD. Ono od urciteho okamziku clovek potrebuje OS pouzivat, ne ho stale resit a menit ;)

    Standa
    16.10.2006 18:50 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    ja osobne se klonim daleko radsi k myslence vydavani distra tak max. 2x za rok
    Já také, je to jeden z důvodů proč používám Debian
    Dalsi otazkou pak zustava, zda uz neni cas ukoncit tu manii kolem poctu dister.
    Já si myslím, že ty méně známé distribuce brzy vymřou, už díky masovému rozšíření *Ubuntu a zbydou "čisté" možnosti výběru.
    spise vedou uzivatele k rozcarovani ci zakotveni u "pevnych" systemu jako BSD
    Mě například vede k FreeBSD něco naprosto jiného (čistota, robustost jádra, přehlednost, licence a je to více unixový OS...). Ovšem že nejvíce nováčky to táhne k "pevným" možnostem (Ubuntu, Debian, Slackware, Gentoo, *BSD). Mě nyní trochu láká OpenSolaris, protože za ním stojí úspěšná firma.
    Ono od urciteho okamziku clovek potrebuje OS pouzivat, ne ho stale resit a menit ;)
    Přesně tak. Těžko bude geek cpát podnikateli Slackware... Svět OSS je prostě o výběru, ale tím zniká chaos.
    David Watzke avatar 16.10.2006 18:55 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    Mě například vede k FreeBSD něco naprosto jiného (čistota, robustost jádra, přehlednost, licence a je to více unixový OS...).
    Srovnejme kupříkladu s Gentoo: není čisté? Linux je ti málo robustní? Gentoo je nepřehledné? GPL nestačí? A o co víc je BSD unixovej OS, než takovej Gentoo Linux.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    16.10.2006 19:21 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    Srovnejme kupříkladu s Gentoo: není čisté?
    Gentoo moc neznám, ale podle toho kolik vyžaduje minimální prostor na disku je mi to jasný. S FreeBSD si hraju je na něm ta čistota vidět.
    Linux je ti málo robustní?
    Linux je robustní, má dobrý fičury ale mám pocit že je to trochu odfláknutý, ale radši nic proti (bude flame?).
    Gentoo je nepřehledné?
    GNU celkově možná, stačí se podívat pro srovnání BSDvsGNU do /lib nebo /etc.
    GPL nestačí?
    A co něco svobodnějšího? BSD... nahání mi strach GPLv3
    A o co víc je BSD unixovej OS, než takovej Gentoo Linux.
    GNU is Not Unix? :-)
    David Watzke avatar 16.10.2006 19:37 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    Srovnejme kupříkladu s Gentoo: není čisté?
    Gentoo moc neznám, ale podle toho kolik vyžaduje minimální prostor na disku je mi to jasný. S FreeBSD si hraju je na něm ta čistota vidět.
    Ano, Gentoo moc neznáš.
    Gentoo je nepřehledné?
    GNU celkově možná, stačí se podívat pro srovnání BSDvsGNU do /lib nebo /etc.
    :-) IMHO má Gentoo velmi přehledný /etc. Do /lib zrovna moc často nekoukám - není tam nic moc k vidění, jen pár knihoven. Můžeš mi listnout nějaký /etc a /lib z BSD?
    GPL nestačí?
    A co něco svobodnějšího? BSD... nahání mi strach GPLv3
    Mně ani ne...
    GNU is Not Unix? :-)
    :-)

    Nevím, já bych BSD používat nemohl - pro AMD64 nejsou nVIDIA drivery, není tam ALSA (nebo už jo? :-)), je binární, ...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    16.10.2006 19:55 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    IMHO mě to připadá tak, že chceš abych přešel na Gentoo:-) To bohužel zatím nemůžu, protože / mám jen 2.8GB (s tím bych si moc neužil), ale až bude nový disk, linux neopustím. FreeBSD+OpenSolaris+Debian+Gentoo+Slackware...a ostatní v qemu, a NetBSD na 486ce. Mimochodem, ten /lib bych musel celý opsat, protože BSD spouštím v emulátoru. Co mě někdy na BSD štve je to, že v /etc jsou už připravené konfiguráky pro služby které si můžu nainstalovat, to je asi jediný mínus v souborový čistotě.
    David Watzke avatar 16.10.2006 20:14 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    IMHO mě to připadá tak, že chceš abych přešel na Gentoo:-)
    Přejdi :-)

    Přehlednější /etc, kde je hafo zbytečných konfiguráků, no prima :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    16.10.2006 20:42 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    Njn, ale trochu mě trápí USE flagy. Trošku to nechápu, opravdu je to tak, že musím do /etc/make.conf vždy přidat flagy, třeba pro KDE ještě před tím, než si ho emergnu, nebo když už tam bude flag "kde", tak se KDE automaticky nainstaluje při emerge světa?
    Já to chápu takhle: Chci si nainstalovat podporu pro mp3, tak přídám USE flag mp3, o změnách dám vědět emergu a potom nainstaluji třeba XMMS a on se mi automaticky zkompiluje s podporou MP3 a stáhnou se libmpeg?
    A když říkáš "přejdi", není to pro mě problém, jen bych potřeboval slyšet od zkušeného, jak mi to pojede na mé sestavě - a HDD 10GB není málo?
    Díky za případnou odpověd
    David Watzke avatar 16.10.2006 21:10 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    Njn, ale trochu mě trápí USE flagy. Trošku to nechápu, opravdu je to tak, že musím do /etc/make.conf vždy přidat flagy, třeba pro KDE ještě před tím, než si ho emergnu, nebo když už tam bude flag "kde", tak se KDE automaticky nainstaluje při emerge světa?
    Při instalaci si projedeš seznam flagů a budeš povolovat a zakazovat. Uvidíš 'kde', řekneš si, že to chceš a přidáš do USE 'kde'. Uvidíš 'gnome', hmm, nechci, tak -gnome do USE... s tím si vůbec nedělej hlavu :-)

    Sestava... no, je to těžce slabý, kompilace bude trvat pekelně dlouho. 10GB není málo, můj systém zabírá asi 4,5 GB a to tu mám kravin ;-) Ale nevím... fakt slabota :-(
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    16.10.2006 21:21 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    Tak díkys. Tak až mi prasecom/O3 zrychlí internet (FUP hell), nainstaluji si Gentoo, wow:-) Mezitím si přečtu celou dokumentaci.
    Sestava... no, je to těžce slabý, kompilace bude trvat pekelně dlouho.
    Zkusím, uvidím. Na procesoru mám pořádný větrák tak se mi doufám neuvaří. Ale třebas taková kompilace vlastního jádra 2.6.18 netrvala moc dlouho, on ten AMD Mobile je rychlý, ale jak na co...
    cezz avatar 17.10.2006 09:48 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    Keď som v dávnej minulosti (asi pred rokom :-D ) zblbol a dal sa na podobnej mašinke (450Mhz) kompilovať gentoo, trvalo mi GNOME+závislosti okolo 60 hodín vkuse. Aj keď ak ma pamäť neklame kompiloval som z chroot-u a mal som pri tom pustený debian, lebo 3 dni bez pc som si fakt nemohol dovoliť :)
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    17.10.2006 11:18 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    Keď som v dávnej minulosti (asi pred rokom :-D ) zblbol a dal sa na podobnej mašinke (450Mhz) kompilovať gentoo, trvalo mi GNOME+závislosti okolo 60 hodín vkuse. Aj keď ak ma pamäť neklame kompiloval som z chroot-u a mal som pri tom pustený debian, lebo 3 dni bez pc som si fakt nemohol dovoliť :)
    Hm, tak pro tohle je tu parametr NICECENESS, který nastavíte tak nízko, jak potřebujete a můžete při kompilaci normálně pracovat. Pokud máte dostatek RAM (více než 256M), lze i na PII 400Mhz bez nějakých výrazných zdržení běžně pracovat (samozřejmě ne editovat video apod.).

    Nevím přesně jak GNOME, ale v Gentoo lze momentálně využít možnosti kompilovat namísto kompletního KDE pouze jednotlivé balíčky, což třeba v kompletním výsledku trvá déle, ale zato si můžete vybrat, co opravdu potřebujete.

    Pokud chce člověk pracovat dříve než má ten svůj desktop, je možnost nainstalovat rychle nějaký menší WM + binárky třeba Firefoxu a OpenOffice - a nechat běžet kompilaci KDE v pozadí.

    Ale máte pravdu, Gentoo je skvělé právě v tom, že ho můžete jak instalovat, tak doplňovat a spravovat z kterékoliv jiné distribuce, třeba z liveCD :)

    PS Možná to lze u jiných distribucí taky, ale já se to ještě neodhodlal zkoušet :D
    cezz avatar 17.10.2006 14:11 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    Ale máte pravdu, Gentoo je skvělé právě v tom, že ho můžete jak instalovat, tak doplňovat a spravovat z kterékoliv jiné distribuce, třeba z liveCD :)
    Hej, je to technicky zaujimave. Mne osobne sa vsak viac paci Ubuntu, kde si clovek instalaciu naklika v liveCD a pocas samotnej instalacie ma k dispozicii takmer kompletny desktop. Je to menej.. hmm.. carovne, ale prudko pouzitelne :-)

    O sprave a podobne z inej distribucie nehovorim, to povazujem skor za emergency pripad ;-)
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    17.10.2006 21:16 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    Ale máte pravdu, Gentoo je skvělé právě v tom, že ho můžete jak instalovat, tak doplňovat a spravovat z kterékoliv jiné distribuce, třeba z liveCD :)
    No ono je to jaksi společná vlastnost všech systémů, které mají chroot(8). Akorát ty ostatní většinou nemají Handbook, ale instalátor.

    Ovšem Gentoo je skutečně nejlepší v tom, když je potřeba hned něco udělat ... a daný program ještě není nainstalovaný ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    17.10.2006 11:25 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    Můžu se zeptat jak jste kompiloval gentoo na i586 když stage3 je optimalizovaný pro i686? Mám i586 takže si asi gentoo neužiju?
    cezz avatar 17.10.2006 14:02 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    To uz sa naozaj nepamatam..
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    David Watzke avatar 17.10.2006 15:49 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    Proč by ne? -march=i568 ...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    17.10.2006 16:27 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    Dik ale
    /gentoo/releases/x86/current/stages/stage3-i686-2006.1.tar.bz2
    Kuwa to mate jako swin. Na to se musim zhulit:-/
    David Watzke avatar 17.10.2006 16:57 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    Co takhle stage3-i586-2006.0.tar.bz2? Na verze nekoukej, tohle není Ubuntu ;-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    17.10.2006 17:17 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    :-) Jj, díky. Vím že to není Ubuntu:-D Jdu stahovat
    16.10.2006 22:28 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    Já to chápu takhle: Chci si nainstalovat podporu pro mp3, tak přídám USE flag mp3
    Ještě dodám, co se stále musí opakovat, že jde pouze o případy, kdy je v programu na výběr, tedy že je možné jej zkompilovat jak s podporou čehosi, tak bez podpory. Pokud je něco pro provoz programu nutné, výběr není a závislosti se stáhnou tak jako tak.

    V praxi si člověk umístí své předem vybrané USE parametry do centrálního souboru (ty se pak aplikují podle toho, jestli je to u kompilovaného programu právě možné) a mění je jen ve zvláštních případech. I ty zvláštní případy se nejlépe umístí do extra souboru, takže to při upgrade nemusíte hlídat (např. mc bez X).
    16.10.2006 18:34 ..... | skóre: 4 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    Gentoo NT SP4...

    Slackware Media Center Edition? Třeba ještě nějaký certifikáty by se mohly dělat. Třeba SCP (Slackware Certified Professional).

    16.10.2006 20:22 iSteve | skóre: 15 | blog: isteve
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    Ne vsichni patri mezi tak stastne jedince, ze si muzou stahnout 40MiB tarball src kernelu, par set mega binarek KDE a pridruzenych aplikaci, firefox, openoffice atd. atp., pri kazdem releasu nove verze jednoho ci druheho.

    Ne vsichni developeri jsou tak neobycejne neomylni, aby vychytali sami vetsinu bugu hned na prvni pokus.

    Kdyz tohle skloubis dohromady, je jasne, proc se delaji releasy; je taky jasne, proc se delaji prereleasy.

    Unika mi neco, nebo je tohle to, o co ti slo?
    17.10.2006 09:21 Standa | skóre: 21 | blog: Linux prakticky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Necht se hlasi, kdo nema vlastni distro!
    Ani moc neunika, da se rict ze to je jedine rozumne hledisko a to jen ta cast ze je to pro lidi bez internetu.

    Co se tyce chyb, ta je skoro konstatni a krome sem-tam kopance v alfe, bezne mi prijdou pouzitelne i beta skoro vseho.

    Diky za nazor, Standa

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.