abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.4. 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.4. 16:44 | Zajímavý článek

    50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    22.4. 16:22 | Pozvánky

    Byl zveřejněn program a spuštěna registrace na letošní konferenci Prague PostgreSQL Developer Day, která se koná 4. a 5. června. Na programu jsou 4 workshopy a 8 přednášek na různá témata o PostgreSQL, od konfigurace a zálohování po využití pro AI a vector search. Stejně jako v předchozích letech se konference koná v prostorách FIT ČVUT v Praze.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    22.4. 03:00 | IT novinky

    Po 48 letech Zilog končí s výrobou 8bitového mikroprocesoru Zilog Z80 (Z84C00 Z80). Mikroprocesor byl uveden na trh v červenci 1976. Poslední objednávky jsou přijímány do 14. června [pdf].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (10%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 697 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Dostáváme na prdel od O2 aneb LTE

    10.3.2015 21:57 | Přečteno: 4882× | plky | poslední úprava: 3.7.2015 14:10

    Tak tentokrát to bude jednoduché povzdechnutí s problémy s mobilními zařízeními a O2 a jejich LTE ve firemním sektoru.

    O2 a vlastní cma

    Jak už jsem kdysi předeslal, používáme v práci vlastní cma. Tzn., že místo klasického APN "internet" používáme firemní APN cma.firma + login a heslo.

    O2 má u nás ve firmě cisco router s ipsec tunelem a přes firemní cma nám zprostředkovává komunikaci s mobilními klienty. Výhodou je, že člověk nemusí mít v mobilu nějakého ipsec klienta apod. řešení, co snižují výdrž baterie. Ověřování probíhá proti radius serveru, který můžete mít ve firmě svůj vlastní, nebo použít radius od O2 s klikacím webmgmt, kde si budete spravovat uživatele.


    iPhone a nefunkční LTE

    Ředitel dostal nový iPhone s podporou LTE, ale když měl zapnutou podporu LTE, tak mu nešel internet (i když stavová lišta hlásila připojení LTE), telefon se prapodivně choval apod. Přisuzoval jsem to tomu, že je LTE teprve v rozjezdu (tato situace byla půl roku zpět) a možná i tomu, že bude chybička v IOS. Problém jsem vyřešil vypnutím podpory LTE s tím, že snad budou v budoucnu přibývat zařízení s podporou LTE a já tak budu mít více prostoru pro testování.


    Signál zlobí

    Začínali se mi postupně ozývat noví uživatelé, že mají problémy se signálem. Telefon jim ukazoval H, občas H+ s tím, že najednou signál spadnul, nebo jim chodili sms, že se jim někdo nemohl dovolat apod.

    Zjistil jsem, že se to děje jen s novým Samsungem (Samsung Core LTE). Poté jsem zkusil u uživatele vypnout podporu LTE a najednou neměl problém. Dále jeden z uživatelů si všiml další věci. Když má zapnuté LTE, tak mu s firemním cma nefunguje, ale když dá klasické O2 cma, tak mu LTE funguje.

    Nejvtipnější je, že jeden kolega měl taktéž firemní telefon Samsung Core LTE, takže jsem si ho od něj půjčoval a testoval a chyba se u něj neprojevovala, proto jsem zprvu viděl problém v konkrétním zařízení. Až později jsem zjistil, že mu byl dodán telefon s podporou LTE, ale se simkou, co LTE neumí, takže nedocházelo ke zlobení se signálem. Zda sim podporuje LTE, či nikoli, lze ověřit vytočením *444*#

    Sesumíroval jsem tedy poznatky a poslal na O2 support.


    O2 reakce

    Vyjádření z korporátního O2 supportu přišlo za pár dní. Výsledkem je, že LTE nepodporují na firemních cma, jen na veřejném cma "internet" a prý zatím není v plánu rozšířit podporu pro firemní zákazníky.


    Závěr

    Tak nějak nevím, co si o tom má člověk myslet, nějak mi unikají důvody, proč by tak činili. Jsme jako každá jiná firma s tím, že si navíc platíme za vlastní apn.


    Zdar Max

    PS:

    Když už jsme u mobilních zařízení, tak bych ještě navázal menším dodatkem na můj předchozí blog : Zkušenosti : Android a iPhone ve firemním prostředí.
    Narazil jsem na tři drobnosti u iPhone, pro někoho celkem kritické :

    Dále stále jsem se nesetkal s Android telefonem, který by měl tak plynulé prostředí jako iPhone (osobně si myslím, že na takové latence v GUI mám značný cit). Jsem tedy zvědav na telefony s Androidem 5, popř. aktuálně vyběhnutým 5.1. Situace by se měla snad razantně měnit, tak uvidíme, sám jsem na to zvědavý.

    Ohledně iPhone mám pocit, že začíná zaostávat, nevidím u nějak nějaký větší progess.

    Pokud jde o použitá zařízení v jobu, tak zde máme několik iPhonů různých verzí, nějaké iPady, hodně Androidů (převážně Samsung) a kolega má svůj privátní Windows Phone 8.1, který dostal zdarma od operátora (a nejde na něm manuálně nastavit IP u wifi, docela ftip s velkým F)


    UPDATE : O2 bude umožňovat volání přes LTE až koncem roku 2015 / začátkem 2016, viz pěkné shrnutí : O2 otestovalo VoLTE. Volat ve 4G budeme na konci roku 2015

    UPDATE(2.7.2015): Od půlky června už LTE funguje i pro firemní APN a tedy nejspíše i pro Blackberry APN.        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    11.3.2015 00:34 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostáváme na prdel od O2 aneb LTE
    Zapomněl jsi na konec napsat Zdar Max. Zdar tobě, Maxi.
    Max avatar 11.3.2015 07:08 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostáváme na prdel od O2 aneb LTE
    Nezapomněl ;-). "PS:" je dodatek po konci ;-).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    11.3.2015 21:00 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostáváme na prdel od O2 aneb LTE
    aha, nečetla jsem to. Dík maxi, zdar tobě.
    11.3.2015 02:48 Vantomas | skóre: 32 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostáváme na prdel od O2 aneb LTE
    LTE nefunguje ani s Blackberry APN. Evidentně na LTE všeobecně nepodporují další APNka, kdo ví jestli to ta technologie vůbec umí? :-)

    Jinak na latenci GUI v Androidu doporučuji zkoušet na Nexus zařízeních kde je čistý Android. Samsungový Android je podle mého názoru velmi nepovedená věc u který se seká i bootsplash logo při prvním zapnutí...

    Co se týče ztrácení signálu, rozpojování hovorů, dlouhé latence při navazování hovorů zakončené chybou při vytáčení a to vše začalo až po pořízení nového telefonu, tak poslední rok se mi osvědčilo lidi s tímto problémem posílat pro novou SIM kartu, stížnosti jsem slyšel ze všech různých stran bez vazby na platformu, po výměně jejich pět let starých SIM najednou všechno bez jakýchkoliv problémů a už si nestěžují.
    Max avatar 11.3.2015 07:40 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostáváme na prdel od O2 aneb LTE

    Ani čistý android nemá tak pěkné latence jako iPhone. Jednak nemáme jen Samsungy, jednak jsem i něco rootoval a mám i neméně známých s různými značkami (Sony Z1 apod.) ;-). Telefony a tablety s Androidem a i IOS mi procházejí rukama poslední 4 roky, ve firmě jich máme opravdu partu, další jsou rozesety po známých a je to opravdu tragedie. Úplně nový telefon má patrné zácuky v gui. Když se na ten samý telefon člověk podívá za rok, tak nevěří, jak s tím ten uživatel může pracovat, protože je to tak zabitý app, že ty zácuky musí poznat úplně každý. Naproti tomu s iPhone jsem ani u uživatele, co jej měl několik let a prošel si několika upgrady, nezaznamenal problémy s latencema / výkonem (když opominu jeden nepříliš optimalizovaný upgrade od Apple pro starší iPhone).

    Jak jsem teď četl na diit argumenty, proč Samsung S6 nemá možnost sd karty. Protože brutálně zpomaluje běh telefonu, veškeré operace to zabíjí a lidé si toho nejsou vědomi. Místo, aby si koupili telefon s velkou interní pamětí, tak si koupí žůžo, do něj 16GiB a více sd, všechny app cpou na tu sd a pak to není k používání. Blbuvzdornost po stylu Apple prostě vítězí. Každopádně sd karta nemůže za pomalé latence gui, za to může android jako takový s jeho dalvikem apod., což se v posledních verzích zlepšuje (ART apod. fce).

    Mno, u nás lidé s problémem ohledně signálu měli nový telefon a novou sim a jak už jsem napsal v článku, bylo to zapnutou podporou LTE v kombinaci s naším apn.
    Zrovna nedávno jeden šéf dostal nový tel, ale pro mikcro sim, takže si svou starou sim nechal obstřihnout a zatím tedy nehlásil žádný problém.
    Vesměs všichni s novým telefonem dostávají novou sim, protože hodně nových telefonů už jede na nano sim, takže to prostě a jednoduše řešíme výměnou sim. Já osobně mám 15 let starou SIM, ale v HTC Desire Z, nepředpokládám, že jí někdy vyzkouším v novém telefonu, protože můj další telefon bude mít nejspíše nano sim.

    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    11.3.2015 18:07 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostáváme na prdel od O2 aneb LTE
    Ja mam androidi lowend a po vypnuti animaci a prepnuti na art to beha plynule. Skoro vsechna data mam na SD - upravil jsem si boot.img aby to pouzivalo SD jako "internal storage". IMO se to lidem zpomaluje, protoze si do toho nainstalujou hromady sracek.
    Max avatar 11.3.2015 18:40 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostáváme na prdel od O2 aneb LTE
    A měl jsi někdy v ruce iPhone na porovnání? Znám lidi, co mi tvrdí, jak je to plynulý, ale ve skutečnosti nemají potuchy, co plynulost znamená, nebo nemají takový cit, aby to dokázali rozpoznat. Proto ti věřím jen to, že se ti to zdá plynulý, ale už ti nevěřím, že to plynulý skutečně je.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Bystroushaak avatar 11.3.2015 18:43 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostáváme na prdel od O2 aneb LTE
    Můžu jen potvrdit.
    11.3.2015 19:43 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostáváme na prdel od O2 aneb LTE
    Vzdyt si to muzete zkusit sam - vemte si cistej android (mam liquidsmooth, predtim jsem mel carbonrom, ale bylo to stejne) a vypnete vsechny animace (to je celkem opruz, protoze to je na X mistech a nektere nejdou vypnout, ale da se u nich nastavit doba trvani 0) a zapnete ART a porovnejte si to s vychozim nastavenim.
    12.3.2015 07:13 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostáváme na prdel od O2 aneb LTE
    mam huawei p7 a rychlost je bezvadná.

    Taky mám ted na stole 16 ipadů Air, krome toho ze vcera celej den nesly applu skoro zadne sluzby (zajimave ze se o tom nikde nepise, jenom na novinky.cz) ted resim proc mi funguje ping na xxx.xx, ale kdyz to zadam to safari tak to nejde, kdyz tam dam ale IP tak to jde. S moznostmi ktere iOS ma nevim co delat. Pri prvnim pouziti AppStore musim potvrdit podminky, ktere ale v 80% pripadu nenabehnou a skonci time outem. Ale odezvy jsou bezva to je fakt, jenom toho balastu kolem co funguje podle nalady.
    Dvojité Wéčko avatar 12.3.2015 11:58 Dvojité Wéčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostáváme na prdel od O2 aneb LTE
    ted resim proc mi funguje ping na xxx.xx, ale kdyz to zadam to safari tak to nejde, kdyz tam dam ale IP tak to jde.
    Nejspíš proto, že v jednom případě dáváš správně xxx.xxx, a ve druhém špatně tebou uvedené xxx.xx.
    Abigail je nestydatá kurva.
    Rezza avatar 11.3.2015 10:56 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostáváme na prdel od O2 aneb LTE
    Tak dlouhe doby spojovani hovoru jsou dusledkem LTE a CS fallbacku. Nejak porad nedokazu pochopit, ze se pri implementaci LTE zapomnelo na hlas...
    Luboš Doležel (Doli) avatar 12.3.2015 09:38 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostáváme na prdel od O2 aneb LTE
    Prý brzo bude... U LTE zatím nefunguje ani roaming (pro nás v cizině, ani pro cizince u nás).
    11.3.2015 07:33 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostáváme na prdel od O2 aneb LTE
    no vlastní cma nemáme, jedeme všechno pres internet, a LTE si užíváme naplno. A k těm nevýhodám - ipsec klienta apod. řešení, co snižují výdrž baterie nějak jsme zjistili že nabíjíme všichni každý den když to nešetříme, a když to šetříme tak taky každý den. A jestli nabíjím a mám na telefonu 10 nebo 20% to už opravdu nic neřeší. Radši VPN než honit data přes síť 02 které se stejně chtějí zbavit a pronajímat si ji.

    O2 co to koupila Kelnerova fotka šlo do pěkné prdele. Všichni se bojí aby nedostali padáka a snaží se hlavně nebýt vidět, nikomu nic nenabídnout, a aby hlavně nebyli pod ničím podepsaní. Končila nám rámcová smlouva, a bylo to hrozně vidět, báli se nám nabídnout jinou, a protože se s cenama za poslední dva roky hnulo hodně byli absolutně nekonkurence schopní a museli jsme odejít.

    Max avatar 11.3.2015 07:47 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostáváme na prdel od O2 aneb LTE
    Mno, čistý L2TP je v androidu i iPhone nepoužitelný, protože padá a už se znovu sám nenaváže. U nás tedy mají všichni zapnutá data, všichni mají activesync účty + google účet / apple účet, všichni mají automatický push, nesyncují v intervalech. Telefon tedy ví o novém emailu stejně rychle, jako outlook a rychleji, jak thunderbird přes imap :).
    Dalším řešením by bylo něco jako Cisco anyconnect, kdy jakmile je zjištěno, že má zařízení přístup na net, tak zakáže komunikaci s internetem dokud nenaváže ipsec spojení do firmy a pak netáhne všechno přes firemní proxy ven.
    Jinak u nás lidé nabíjejí i během dne, volají hodně, data se také hodně používají, takže baterie jde dolu jak na androidu, tak iphone. Vesměs jsou zvyklý, že vlezou do auta a píchnou telefon na nabíječku,nebo přijdou k pc a připíchnou si telefon k pc + večer, když jdou spát, tak dají na nabíječku.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Bystroushaak avatar 11.3.2015 10:39 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostáváme na prdel od O2 aneb LTE
    O2 co to koupila Kelnerova fotka šlo do pěkné prdele.
    Věř mi, že šla do prdele už dávno před tím, a to mílovými kroky. Nějakou dobu jsem tam dělal, tak to mám hned z první ruky.

    Když jsem odcházel, tak zrovna Kellner o2 kupoval a provozovaly se tam různé zábavné věci, aby firma vypadala zdravěji než je. Praktiky jako "máme moc velké zaměstnanecké výdaje, tak celá oddělení vyhodíme a obratem je nabereme zpět pod agenturou jako outsourcing, čímž se tabulka 'výdaje na zaměstnance' sníží" a tak. Přímo bravurní ukázka praktické zmrdologie ve firemním prostředí.

    Popsat všechny možné praktiky, které jsem tam zažil směrem k zákazníkům by vydalo asi na menší knížku. Tohle sepsal někdo z jiného oddělení pár let před tím, než to šlo do fakt hustých sraček a je to taky docela depresivní, hlavně ke konci. Jen kdyby si chtěl někdo udělat představu.
    Rezza avatar 11.3.2015 10:59 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostáváme na prdel od O2 aneb LTE
    Do prdele jde, ale porad je to jedna z mala velkych korporaci, kde se pri reseni problemu da celkem jednoduse dostat k cloveku, ktery tusi o co go a dokaze resit. To me u nich zatim drzi :).
    11.3.2015 11:03 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostáváme na prdel od O2 aneb LTE
    tento pocit jsem u O2 nemel, ale asi zalezi koho dostanes jako korporace za obchodaka.
    Bystroushaak avatar 11.3.2015 11:08 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostáváme na prdel od O2 aneb LTE
    Já to znám jen z pozice techniků, takže se sluší dodat, že z obchodního hlediska to třeba může být i OK.
    Rezza avatar 11.3.2015 12:10 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostáváme na prdel od O2 aneb LTE
    Jsem jen domaci uzivatel a resim jen technickou cast. I kdyz je pravda, ze kdyz je problem s platbou, tak vola primo zenska, co tu platbu zpracovava. A trebas pro bezneho zakaznika me prijdou uplne super O2 guru - nazev hrozny, ale davaji relevantni odpovedi a dokazou najit spravneho cloveka na spravnem miste. Rozdil oproti TMO, kde se clovek nedostane dal nez za infolinku ::D.
    Bystroushaak avatar 11.3.2015 12:35 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostáváme na prdel od O2 aneb LTE
    A trebas pro bezneho zakaznika me prijdou uplne super O2 guru - nazev hrozny, ale davaji relevantni odpovedi a dokazou najit spravneho cloveka na spravnem miste.
    No, eh, ok. O2 guru jsou z mé zkušenosti různí zoufalci, kteří se nechytli na prodeji, tak si dali pár týdnů školení a šli dělat tohle. Párkrát jsem po nich řešil kraviny, které navykládali zákazníkům a mám k nim jako ke skupině docela despekt. Jejich prací je zlepšit ti uživatelskou spokojenost, ne cokoliv řešit a v podstatě to nejlepší co můžou udělat je zvednout telefon a vysvětlit to za tebe někomu na TESU. TESU je/byl techsupport pro rezidenty, lidi tam prý průměrně vydrží 3 měsíce a volat tam může být někdy o nervy, ale zas můžou poslat technika, měnit profily a tak.
    Bystroushaak avatar 11.3.2015 11:07 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostáváme na prdel od O2 aneb LTE
    Z těch kdo z technického hlediska tuší o co jde tam prý nezůstal prakticky nikdo, alespoň na pevných linkách a internetech pro korporáty. Všichni byli v uplynulém roce buď vyhozeni, nebo odešli, nová politika je prý taková, že tvůj požadavek jen sepíšou a pošlou na 2nd level, kde se mu někdo bude věnovat, ale určitě s ním nebudeš mluvit. Ten s kým budeš mluvit je vyučený kuchař, skladník atp..
    Max avatar 11.3.2015 11:59 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostáváme na prdel od O2 aneb LTE
    Souhlas, osobně nemám problémy s naším obchoďákem, dovolám se vždy a vždy 100% ochota. Navíc mi je vždy řečeno, že kdyby se do x dní nic nedělo, ať se připomenu, že to urgne apod.
    Taktéž jsem neměl problém se dostat přímo na konkrétního technika, který upravoval nastavení cisco routeru u nás ve firmě. Mám na něj přímou linku, ale nezneužívám / nepoužívám.
    Vtip je v tom, že většinu věcí, co se řešilo, řešil support na pozadí (backoffice, nebo nějak tak). Náš obeznámený technik třeba viděl, že mé číslo není v našem apn, ale nemohl to změnit, i když o tom věděl vše, ale neměl oprávnění a musel to řešit někdo jiný, čímž jsem byl TÝDEN bez dat na telefonu, protože mi nefungovalo žádné apn a čekalo se na nějaké techniky na pozadí.
    Taktéž nebyl problém s náhradním routerem, když náš technik zjistil, že se náš stávající cisco router chová divně, tak k nám do 4h od hovoru dorazil jiný technik (kolega), který provedl výměnu.
    Za mně tedy 100% spokojenost s obchoďákem i technikem, jen mám pocit, že ty kola na pozadí jsou nějaký vylámaný (něco jako popisuje ten člověk v linkovaném dokumentu Bystroushaakem ).

    Stalo se mi např. to, že jsem nechtěl volat přímo technika (nevěděl jsem, zda je to jeho zodpovědnost), tak jsem zadal požadavek na korporátní support O2. Za asi 4 hodiny jsem zkusil přímo technika (prohlásil, že to pořeší, ale že o žádném problému neví, že mu nic nepřišlo) a problém jsem s ním vyřešil a jakmile se tak stalo, tak pravil "počkat, něco mi tu cinklo, a, už to přišlo, to se stává, že někdý trvá hodně dlouho, než mi pošlou požadavek" :). Nj., ty kola na pozadí prostě zazlobily...
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Bystroushaak avatar 11.3.2015 12:31 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostáváme na prdel od O2 aneb LTE
    Vtip je v tom, že většinu věcí, co se řešilo, řešil support na pozadí (backoffice, nebo nějak tak).
    Ono je to krapet komplikovanější, nebo alespoň když jsem tam pracoval, tak bylo.

    Jednak je obchoďák, ten je totálně mimo a s interní strukturou nesouvisí.

    Pak máš backoffice, což jsou holky z obchodního, které zadávají objednávky pro menší segmenty a řeší administrační změny jako změny adresy firmy, tarify na mobilech a tak. Pokud máš obchoďáka, tak se s nimi většinou spojí on, nebo to zadá přímo, ale hodně menších firem ho nemá. Většinou s backofficem jednat nechceš, průměr IQ tak 100 (nedělám si srandu) a stejná spirála zhoršujících se podmínek práce a stresu.

    Pak je service desk, což byli technicky skillovaní lidi, na které ses dovolal a oni se snažili maximum vyřešit s tebou, bez ohledu na to jak dlouho to bude trvat a kolik zrovna volá dalších lidí. V případě že nepomohly vzdálené diagnostiky a nastavní, resety, restarty a renastavení počítače, tak sepsali popis problému a dali to na 2nd level.

    2nd level jsou lidi s přístupama na DSLAMy a routery, kteří provedou nějaké další konfigurace a pak to vrací zpět na service desk. Tam pokud možno okamžitě volali zpět zákazníkovi a když to nepomohlo, tak se posílal technik na vedení/router/whatever.

    Podle zpráv co mám byla snaha service desk zlikvidovat a udělat z nich v podstatě jen sepisovače, kteří to napíšou do formuláře v aplikaci a odešlou na 2nd level. Tam sedí lidi co prochází přijaté emaily a když mají dobrý den, tak to vyřeší, nebo pošlou technika. Když ne, nebo mají větší firmy s větší prioritou poruchy, tak to tam třeba den/týden leží a nic se s tím neděje.

    Zatímco dřív byla priorita service desku problém vyřešit a poruchu nenabírat, aby bylo řešení co nejrychlejší (často stačí resetovat port, změnit profil, restart modemu a tak), tak teď prý došlo k změně paradigmatu a cílem je sepsat co nejvíc poruch v co nejkratším čase. Kdo má několikrát za sebou špatné statistiky (málo hovorů, nebo dlouhé časy hovorů), tak letí. K tomu se přidávají další a další segmenty, když jsem odcházel, tak to byly řádově desítky tísíc zákazníků na šestnáctičlenný team, ze kterého tam díky směnám byly přítomny tak 2/3 a šly zprávy, že se bude přidávat víc. Pak není divu, že to nemůžou stíhat a není divu, že lidi odchází, když by jejich práci mohl zastat zaznamník s přepisem do textu.

    Pak ještě můžeš mít kontakt přímo na technika výjezďáka, ale ten tě, s vyjímkou těch největších společností, pošle na service desk, ať si založíš poruchu, že nemá čas (což nemá, jsou dopředu rozplánovaní).
    Taktéž nebyl problém s náhradním routerem, když náš technik zjistil, že se náš stávající cisco router chová divně, tak k nám do 4h od hovoru dorazil jiný technik (kolega), který provedl výměnu.
    Tohle hodně záleží od:
    • velikosti firmy
    • ceny služby (pokud je to hrazený okruh za 100k měsíčně, tak máš prioritu)
    • SLA (na tom není co řešit, SLA má prioritu nad vším co SLA nemá)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 12.3.2015 09:53 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostáváme na prdel od O2 aneb LTE
    2nd level jsou lidi s přístupama na DSLAMy a routery, kteří provedou nějaké další konfigurace a pak to vrací zpět na service desk. Tam pokud možno okamžitě volali zpět zákazníkovi a když to nepomohlo, tak se posílal technik na vedení/router/whatever.
    Bohužel taky ne až tak ochotní. Posílal jsem jim dumpy z Wiresharku, kde bylo jasně vidět, že v intervalech, které jsou násobkem 15 minut, přestávají přicházet odpovědi na LCP echo (ale ostatní traffic jde). Mně kvůli tomu pppd restartovalo spojení, než jsem tam dal "lcp-echo-adaptive".

    Po telefonu mi ze 2nd level tvrdili, že se u nich nic neměnilo (i když této změně předcházel jakýsi hodinový totální výpadek!) a že tedy u nich chyba není.
    Bystroushaak avatar 12.3.2015 14:03 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostáváme na prdel od O2 aneb LTE
    Lidi na 2ndlevelu se s tebou více/méně nikdy bavit nebudou, i kdybys měl náhodou přímé kontakty. Ani to nemají v popisu práce.

    Občas, občas a velmi zřídka a po velkém přesvědčování se mi podařilo někoho z nich přemluvit, ať se zkontaktuje se zákazníkem přímo, ale to už musel být speciální případ. Spíš si myslím, že jsi mluvil se service deskem (těch je teda taky několik - gold, silver, standard).
    11.3.2015 11:07 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostáváme na prdel od O2 aneb LTE
    to jsou všechno ale vnitřní stavy které já samozřejmě neznám a asi jsem si to spojil s Kelnerem, který se tam objevil v dobe kdy uz to bylo vážne za trest používat.

    Ale i předtím určitě rok dva jsme si všimli velkého úpadku hlavně co se týká vstřícnosti něco řešit Taky nám každého půl roku měnili obchodáka, kazdy další a další byl slabší, a méně k nám jezdil, až nám oznámli ze jako firma se 400 Sim vlastne obchodaka nepotrebujeme, at jezdime na prodejnu, no a tu u nás ve meste zrušili nedlouho potom.
    Bystroushaak avatar 11.3.2015 11:13 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostáváme na prdel od O2 aneb LTE
    Taky nám každého půl roku měnili obchodáka, kazdy další a další byl slabší, a méně k nám jezdil
    No, to je tak nějak důsledek toho, o čem píšu. Prostě je vyrazili a nabídli jim možnost, že můžou jít pracovat pro o2 pod agenturou, za nižší plat a bez všech "benefitů" (smlouva na dobu neurčitou, poukázky na sport, vitamíny, sickdays a tak). Takže tam přišli větší a větší zoufalci, kteří často vydrželi třeba jen čtvrt roku a pak vypadli. U tebe se to pak projevovalo rotací všemožných individuí, které dostaly týden školení a dvojnásobný zápřah než předchozí obchoďáci, takže v tom prostě museli plavat.
    11.3.2015 13:11 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostáváme na prdel od O2 aneb LTE
    O2 co to koupila Kelnerova fotka šlo do pěkné prdele
    O2? To je ta firma, co oznamila klentovi, ze mu zprovoznili ADSL a ono mu neslo, tak mne poprosil (je to znamy), jestli bych se na to nepodival a ono to fakt neslo a pak mne na druhem konci sluchatka nekdo cvicil, jestli jsou vubec do domku zavedeny kabely a nakonec se druhej den ukazalo, ze mu to sice zprovoznilií, ale neaktivovali?

    Tak to mela do ty prdele docela kratkou cestu...
    Josef Kufner avatar 11.3.2015 10:43 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostáváme na prdel od O2 aneb LTE
    když má člověk iPhone + ActiveSync + Exchange + Outlook, tak při odpovědi v outlooku na mail se v doručené poště vytvoří na mailu malý příznak, že na něj bylo odpovězeno. Stejný příznak je vidět i v případě, že na mail odpoví člověk z Androidu. Bohužel, kdo odpoví z iPhone, příznak nemá. Toto je docela kritické pro našeho ředitele, který vyřizuje stovky mailů denně. Většinu jich přečte v telefonu s tím, že na nějaké zareaguje a zbytek si nechá pro PC. Jenomže když přijde k pc, tak neví, na co odpověděl a dohledávat maily v odeslané poště je prostě voser jak kráva.
    Pokud si bude nechávat ukládat odeslanou poštu do inboxu a zapne vláknové zobrazení, má po problému. Vůbec nechápu, jaký má smysl dělit poštu na odeslanou a přijatou. Snad vždy potřebuju vidět celé vlákno pohromadě a zda jsem to poslal já nebo to přišlo je snadno poznat podle uvedeného odesílatele.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Max avatar 11.3.2015 11:46 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostáváme na prdel od O2 aneb LTE
    Abych pravdu řekl, toto mně nenapadlo, ale v takovém případě by bylo potřeba změnit kompletní zaběhnutý styl práce, což může být problém a nevím, zda to vůbec jde nastavit (ukládat odeslanou poštu do inboxu u activesync připojení + navíc s iPhone, který má minimum konfiguračních voleb).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    11.3.2015 14:18 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostáváme na prdel od O2 aneb LTE
    ale v takovém případě by bylo potřeba změnit kompletní zaběhnutý styl práce no a v čem je problém, je to ředitel, takový človek denně řeší stovky problémů, umí finty o kterých se ti jenom zdá, pružne reaguje na vývoj trhu, na změny reaguje s předstihem....
    Max avatar 11.3.2015 14:38 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostáváme na prdel od O2 aneb LTE
    Ten důležitější argument jsi ale přehlídl, tzn., zda to jde takto vůbec nastavit ;-). iPhone nemám poruce, takže netuším, ale na mém Androidu to nejde a pochybuji, že to půjde na iPhone.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Josef Kufner avatar 12.3.2015 19:38 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostáváme na prdel od O2 aneb LTE
    V každém aspoň trochu použitelném klientu lze nastavit názvy složek pro Inbox, koš, spam a šablony. Je to kvůli lokalizaci (neboť v každém jazyku se ty složky jmenují jinak) a různým výchozím nastavením různých klientů, kteří hrabou do jedné schránky, takže je potřeba, aby se shodli.

    A soudě podle prvního odkazu od Googlu to jde.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Max avatar 12.3.2015 20:10 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostáváme na prdel od O2 aneb LTE
    Tak já to tedy napíšu asi po páté, bavíme se tu o ActiveSync protokolu, né o IMAP protokolu.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Josef Kufner avatar 13.3.2015 22:12 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostáváme na prdel od O2 aneb LTE
    Na tom by nemělo záležet, tohle nastavení se týká chování klienta ještě před synchronizací.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Max avatar 13.3.2015 22:24 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostáváme na prdel od O2 aneb LTE
    Mně nezajímají hypotézy, ale reál.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    David Watzke avatar 13.3.2015 07:23 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostáváme na prdel od O2 aneb LTE
    Jenomže když přijde k pc, tak neví, na co odpověděl a dohledávat maily v odeslané poště je prostě voser jak kráva.
    V klientovi mám nastaveno, aby moje odpovědi dával do stejné složky, ve které na email odpovídám - tím pádem tam mám celý thread. Jedna kopie se uloží i do odeslaných zpráv.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 13.3.2015 07:25 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dostáváme na prdel od O2 aneb LTE
    A koukám, že jsem přišel s křížkem po funuse :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    25.4.2015 12:16 edimer
    Rozbalit Rozbalit vše LTE - má smysl?
    Ahoj, zajímavý článek.Také mě zajímaly rozdíly rychlosti a velmi mě pomohlo toto:

    https://youtu.be/kT0vPeX5_UQ

    :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.