abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (10%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 700 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Fun with Microsoft

    14.12.2018 11:22 | Přečteno: 3582× | plky | poslední úprava: 17.12.2018 15:48

    Občas se řeší, na čem rozjet vývoj nějakého většího projektu. Mno...

    Před hafec roky jsem zde na Ábíčku sepsal blog s tématem ohledně vývoje většího IS :
    Na čem a jak postavit vývoj nového firemního IS ?

    Relativně nedávno jsem psal o tom, jak je to s vývojem na MS platformě a Oraclem :
    Vývoj v C# + Oracle ODP.NET + EntityFramework


    Fun with .NET Framework and Entity Framework

    MS tlačil .NET Framework a jako ORM Entity Framework (EF). Sám ale v rámci EF podporoval jen pár db, takže se vždy musí čekat na Oracle, až vydá novou verzi knihoven pro nový EF.

    .NET Core

    OSS řešení a vlastně obšlehnutý Node.js. Je to založeno také na async IO, mikroserverech/mikroslužbách, je to multiplatformní, je port pro linux atd. Oproti Node.js se používá C#. Syntetické výkonnostní testy vycházejí lépe, jak u Node.js, ale je otázka, jak na tom ten systém bude s nějakým ORM, nebo konkrétnějším použitím. Kromě provozu na micro serveru Kestrel, lze .NET Core spustit i pod IIS (nezkoušel jsem).
    Nedávno bylo oznámeno vydání .NET Framework 4.8 a v changelogu jsou vidět backporty fcí z .NET Core. Uvidíme, kam klasický .NET Framework dojde, ale zase nepočítám, že by ho chtěl MS v nějaké blízké době zaříznout, ekosystém má kolem něj velký.

    Entity Framework Core

    Situace ohledně vývoje EF probíhala asi následovně, někdy v roce 2010 vydal MS první použitelnou verzi EF, v roce 2013 jí uvolnil jako OSS a hodil na github. Koncem roku 2017 vyšla poslední verze EF (6.2). Následně měla být vydána verze EF7, ale MS si řekl, že tudy asi cesta nevede a začal relativně na zelený louce a vytvořil EF Core, který není plně kompatibilní s původním EF (není vše naimplementováno a není podporována migrace, musí se část kódu přepsat). A samozřejmě se drží klasiky, podporuje jen pár DB a pro podporu Oracle musí člověk čekat, než to Oracle vydá.


    Node.js vs .NET Core

    Nabízí se tedy logické srovnání Node.js vs. .NET Core. Pokud bych měl stavět nějaký větší projekt, tak jsem došel k následujícímu :

    Node.js

    .NET Core


    Závěr

    Přijde mi, že je to s MS větší a větší bída. Je to ostatně vidět i na Win10, kdy neví, jakým směrem skutečně jít. MS prostě nepůsobí, že by měl nějaké jasné vize a dlouhodobé plány. Resp. zbývá asi ten klasický C# nad IIS, kde to ale vypadá s výkonem EF bídně.

    Pokud bych si měl tedy vybrat mezi Node.js a .NET Core pro nějaký dlouhodobější projekt, tak nemůže být o .NET core vážná řeč. Předchozí vývoj MS jasně ukazuje, že podpora je prostě bída. V posledních letech obšlehává projekty a čeká, že dožene zpoždění, pokud si nenaplní světové zastoupení projektu do nějakých x procent, tak ho zařízne a jede se jinou cestou.

    Pokud bych v současné době měl uvažovat o nějakých rozsáhlých projektech (např. implementace nějakého komplexnějšího IS), tak podobně jako v zápisku z roku 2012 tam stále vidím javu na backendu pro implementaci logiky a na frontend už bych v klidu viděl Node.js / webapp. Prostě db < jdbc > java(+případně hibernate apod.) app < rest > node.js+redis/apod.

    Javu do backendu proto, protože hafec odladěných věcí, není problém s automatizací (jenkins,sonarqube,sonatype atd.), obrovská komunita a dobrý support (z hlediska vývoje a udržitelnosti konkrétních verzí javy) a nejsou na místě obavy, že by java za 20 let nebyla.

    A jaký že je názor současných devkillerů? Co byste dnes použili za technologie pro nějaký větší projekt, kde by bylo dobré řešit třívrstvou architekturu a relativně neomezené škálování (n+1 serverů na každé vrstvě)?

    Zdar Max        

    Hodnocení: 88 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    xvasek avatar 14.12.2018 11:44 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fun with Microsoft
    Nevím, proč řešíš furt ten Oracle. Jako není to špatná databáze, ale všechny ty pasti okolo: uzavřenost, odkázanost na software, který Oracle certifikuje a v budoucnu může tento seznam kdykoli změnit, licenční politika atd. Vždyť je to úplná blbost.

    Jinak osobně bych použil něco jako GraphQL, protože si myslím, že formát a struktura dat je pro danou aplikaci zcela zásadní. Kdo to má dobře, tomu stačí maličký aplikační serveřík a už to může fičet.

    Frontend? Těžko říct, web je celkově OK, ale není na všechno. Teď jsem řešil, že jsem pomocí NCF potřeboval přečíst na android zařízení RFID kartu / čip. To buď přes web nejde, nebo to radši nechci vidět. :-) Psal jsem teď frontend v kivy - je fajn, že je velmi multiplatformní, ale není fajn, že je designováno primárně pro touchscreen zařízení a obecně vypadá všude divně.
    14.12.2018 12:36 Vantomas | skóre: 32 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fun with Microsoft
    Web aplikaci zabalit třeba do Cordovy a tam už API pro NFC je dostupné...
    xvasek avatar 14.12.2018 13:26 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fun with Microsoft
    To je fakt. Hlavně žádné tlusté klienty, jak má vypdat a chovat se "okno" aplikace musí být definováno zcela na serveru.
    Max avatar 14.12.2018 12:43 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fun with Microsoft
    Oracle proto, protože ho máme a jsme na něm zaháčkovaný. Proto řeším Oracle.
    Samozřejmě, pokud se použije v novém projektu ORM a přenese se zbývající logika, která je řešena na straně DB (v podobě PLSQL procedur, fcí apod.), tak následně už by nebyl přechod na jiný db backend bolestný. V současné a nejbližší době to možné není (člověk musí být realista).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    14.12.2018 14:31 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fun with Microsoft
    V tom případě byste ale neměl Oracle prezentovat jako nevýhodu - jestli jsem vygooglil správnou dokumentaci, tak se to dá používat s ~ deseti dalšími DB. To, že jste se nechali zaháčkovat, není problém Microsoftu.
    Quando omni flunkus moritati
    Max avatar 16.12.2018 09:51 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fun with Microsoft
    To je jedna půlka problému, ta horší je, jak už jsem psal, že změnili druh vývoje a tlačí to zase jiný směrem.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Petr Tomášek avatar 15.12.2018 16:44 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fun with Microsoft
    Tak si najděte Guru Járu :-)
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Bystroushaak avatar 14.12.2018 12:56 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fun with Microsoft
    Javu / Python. Podle typu projektu. Spíš ale ten py.
    14.12.2018 14:33 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše A nebo úplně jinak...
    Co třeba zkusit CodeOnTime? Je to sice klikačka, ale při dobře navržené databázi to frontend vygeneruje samo.

    Nebo se inspirovat u Odoo, ti jedou v Pythonu a rovněž mají boží systém na kterém se dá stavět.

    xsubway avatar 14.12.2018 21:32 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fun with Microsoft
    No a jak velký ten systém bude? Jak dlouho bude podporovaný? Jakou bude mít životnost, cyklus nasazování? Kolik vývojářů budeš potřebovat? Kde je seženeš? Jaká je křivka učení? Bude to běžet v režimu HA? Bezpečnost, suport, kritické chyby, kolik bude stát vývojové prostředí a další licence ... ?

    Zřejmě těch otázek bude ještě více ...
    Max avatar 16.12.2018 09:39 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fun with Microsoft
    Support 20 a více let. Rozsah v podobě kontinuálního vývoje 8 programátorů po celou dobu. Programátory máme, vyvíjí aktuální IS ve VisualFoxPro, který již přestává splňovat aktuální požadavky.
    HA, jasně, a musí to jít škálovat na všech vrstvách.
    Vzhledem k rozsahu je cena vývojového prostředí zanedbatelná částka.
    Vesměs se jedná o vývoj úzce zaměřeného IS pro vlastní firemní použití a řízení vnitřních procesů.
    Nicméně pokud víme, že rozsah bude velký, na dlouhou dobu, tak je tlak na co nejmenší změny kvůli prostředí. Tj., nepřepisovat v čase životnosti projektu nějaké věci stále dokola kvůli tomu, že vyjde nová verze něčeho.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    17.12.2018 13:08 NN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fun with Microsoft
    What? VisualFoxPro uz je par let mrtve nebo ne?
    Max avatar 17.12.2018 15:12 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fun with Microsoft
    Ano, samozřejmě, že je. Nicméně v roce asi 1995 se začalo na FoxPro s dbf soubory, někdy po roce 2000 se zmigrovalo (copy paste, co nefungovalo, to se přepsalo) na Visual FoxPro s Oraclem a od té doby se tam ládují fce a propojuje se to s hafec systémy (jak se SAPem, tak s DMS, tak pro komunikaci s různými EDI zprávami, odesílání a vybírání mailů, reporting atd. atd. atd.).
    Tlustý VFP klient stále pod Win běží a není to zatím z pohledu podpory OS problém.
    Kromě tedy problému se strukturou db je zde i problém s VFP. Tzn. řeší se, jakým způsobem se 23 let vyvíjený VFP projekt nahradí něčím, co by odpovídalo současným a budoucím požadavkům. Vývoj byl na začátku 2 osoby, v roce asi 2002 asi 5 osob a nyní to primárně vyvíjí asi 6 osob + další dělají věci kolem (celkem asi 10 vývojářů).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    xsubway avatar 18.12.2018 21:00 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fun with Microsoft
    Možná mě pár lidí roznese ..., ale šel bych právě do Java EE a aplikačního serveru, který implementuje některé z Java EE standardů alespoň pro backend a na frontendu možná něco i mimo tyto standardy. Nebezpečí je, že na frontendu se tenchnologie mění co chvíli, takže těžko radit něco s životností delší než dva roky:-( S .NET technologiemi nemám zkušenosti a ostatní jazyky, frameworky, atd. mají, podle mě, příliš malou podporu v business sféře.
    15.12.2018 00:32 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fun with Microsoft
    S MS cim dale tim vetsi bida? Nu, radeji se podivej na jejich prijmy a zisky a pak mluv. Takovou bidu bych bral, protoze jsem zly clovek a myslim jen na sebe a sve penize.
    Max avatar 16.12.2018 09:30 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fun with Microsoft
    Myslím, že jsem se vyjádřil zcela jasně. Proč to překrucuješ? Nikde netvrdím, že se jim nedaří, cloud jim vynáší velký many.
    Jasně jsem to vztahoval k tomu, že v ve spoustě věcí nemají jasný vize a aktuální stav je myslím dostatečným příkladem.
    Cloud také okopírovali, přišli pozdě, ale dohnali zpoždění, stejně jako třeba dřív s xboxem. S revolucí v telefonech takové štěstí neměli, stejně jako u webových prohlížečů. C# se drží, ale jasně jsem v zápisku nastínil, jaký je aktuální stav, kde začali kopírovat node.js
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Jendа avatar 15.12.2018 00:56 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fun with Microsoft
    Obzvláště ve světle nedávné série zápisků Oracle : dostáváme na prdel mi přijde neuvěřitelné začít ještě koketovat s Microsoftem.

    Vlastně je to taková korporátní obdoba BDSM - firmy, které se rády nechávají trestat od jiných firem.
    15.12.2018 09:19 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fun with Microsoft
    Ucinene moudro z hackerspacu :-D Pokud to myslis s vyvojem IS opravdu vazne, nemas jinou moznost, nez stavet na resenich od MS, oracle ci ibm. Java z toho samoxrejme vychazi nejlepe. Moznosti jako node.js, ohp, python jsou irelevantni, jelikoz jsou urceny pro jine use cases.
    xkucf03 avatar 15.12.2018 15:54 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fun with Microsoft
    +1 :-D
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Fluttershy, yay! avatar 16.12.2018 16:55 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fun with Microsoft
    korporátní obdoba BDSM

    V konvenčním SSC BDSM jsou docela důležitá safewords. To asi nebude případ „korporátního BDSM“, že?

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Max avatar 16.12.2018 17:55 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fun with Microsoft
    Se nějak vyznáš :D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Fluttershy, yay! avatar 16.12.2018 18:09 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fun with Microsoft
    To jsou naprosto elementární záležitosti, kéž by o nich věděl každý – a nebyly omezeny na část komunity kolem BDSM. Možná by pak vypadala jinak situace s rozšířením sexuálního násilí, popř. kauzami jako vyhození Larryho Garfielda z Drupalu.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Max avatar 16.12.2018 18:33 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fun with Microsoft
    Špatný pokus o vtip. Samozřejmě o safe words vím a myslím, že i většina lidí, co znám. Né, že by to byli vyznavači, ale prostě vědí.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Fluttershy, yay! avatar 16.12.2018 19:51 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fun with Microsoft
    To je jenom dobře. Teď ještě, aby to byla běžná praxe i v tom „korporátním BDSM“.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Jendа avatar 16.12.2018 20:06 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fun with Microsoft
    xkucf03 avatar 15.12.2018 15:56 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Java
    Co byste dnes použili za technologie pro nějaký větší projekt...

    O tomhle mám rozepsaný zápisek... ve zkratce: Java.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    15.12.2018 19:10 johnyK | skóre: 2 | blog: uxblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java
    ve zkratce: Java.
    myslim , ze o tom zpiva Joan Osborne v tom svem svetovem hitu, ve kterem je myslim v refrenu
    And yeah, yeah, Java is great
    Yeah, yeah, Java is good
    And yeah, yeah, yeah-yeah-yeah
    :-)
    Max avatar 16.12.2018 09:31 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java
    Tak šup, šup, dokončit :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    17.12.2018 16:52 Michal2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java
    Mejdrive das +1 na prispevek, ktery hejti Oracle a pak doporucis Javu, tedy Oracle produkt. To musi byt nejaka schiza, nebo takovy ten druh amnezie kdyz zapominas co se se stalo pred nekolika minutami.
    xkucf03 avatar 17.12.2018 18:15 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java

    Java pochází od Sun Microsystems a je to programovací jazyk, který může implementovat kdokoli (existují různé implementace a ta hlavní/referenční je svobodný software). Zatímco Oracle DB je proprietární software od Oraclu.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    17.12.2018 19:09 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java
    může implementovat kdokoli
    Ovšem pozor na patenty.
    17.12.2018 22:05 Michal2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java
    Tohle vysvetleni neberu. Sun je uz 8 let v utrobach Oraclu. To je v IT takova doba, ze je irelevantni co bylo predtim. Take bych mohl zacit tvrdit, ze Java je system pouze pro domaci spotrebice protoze to byl puvodni Goslinguv zamer.

    Jak si muze kazdy implementovat Javu si skuste popovidat s lidma z Googlu jak se kvuli tomu nemuseli ani trosku s Oraclem soudit.

    Jedina implementace skutecne nasazovana v enterprise je ta od Oraclu.

    Oracle ma Javu zcela v hrsti. Ale klidne si nalhavej dal ze tomu tak neni ;-)
    17.12.2018 22:26 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java
    Jedina implementace skutecne nasazovana v enterprise je ta od Oraclu.
    A ta od IBM ne?

    FYI, jiz delsi dobu je referencni implementaci Javy OpenJDK.
    Oracle ma Javu zcela v hrsti. Ale klidne si nalhavej dal ze tomu tak neni ;-)
    Doporucuji nahlednou na JCP a na afiliace lidi, kteri stoji za jednotlivymi JSR.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    17.12.2018 23:52 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java
    Jak si muze kazdy implementovat Javu si skuste popovidat s lidma z Googlu jak se kvuli tomu nemuseli ani trosku s Oraclem soudit.
    Jádro sporu AFAIK bylo v tom, že na mobilních platformách Javu (jako technologii) licencoval Oracle. Google je obešel tím, že reimplementoval API (mám za to, že jazyka jako takového se to netýkalo) a to je také jádrem onoho soudního sporu. Viz ten link, co jsem postoval (přiznám se, že jsem líný to číst celé).

    Jinak Google také v minulosti vyvinul GWT, což je transkompilátor Javy do JavaScriptu. Je to open-source a Google sám na něm má postavené velké služby jako AdWords nebo Blogger. S tím žádné legální problémy nejsou.

    Dále existuje GNU Classpath, neúplná implementace JRE 1.5. Z alternativních implementací celé JVM už jednu zmínil deda.jabko (dříve J9, nyní OpenJ9). Já se připojím s komerečním Excelsior JET a experimentálním/výukovým JamVM. V minulosti ještě třeba Apache Harmony (která byla původně použitá v tom Androidu).
    Oracle ma Javu zcela v hrsti. Ale klidne si nalhavej dal ze tomu tak neni ;-)
    Dobré shrnutí je tady. Kdyby Oracle chtěl začít trollit nejhorším možným způsobem, skončilo by to nejspíš forknutím posledního OpenJDK (očekával bych, že se toho zhostí třeba Eclipse Foundation nebo Apache Foundation) a bude se to udržovat. Nesmět z licenčních důvodů dělat změny v jazyce, pokud to správně chápu, tě nějak moc tankovat nemusí, když existují plně interoperabilní jazyky jako Scala nebo Groovy, a API rozšiřovat buď lze, nebo se nové věci mohou vyvíjet jako samostatná knihovna.
    16.12.2018 13:00 Ondřej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fun with Microsoft
    My děláme v NET core, a přijde mi to super volba. A naopak, přijde mi, že na vývoji se podílí docela dost přispěvatelů mimo MS, a myslím, že se jim to dost povedlo. Nějakou formu LTS mají, NET core 2.1 je LTS a bude podporován 3 roky.
    Max avatar 16.12.2018 17:58 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fun with Microsoft
    Pravda, koukám na to, 2.1 má slíbený LTS.
    Otázkou je, zda se to hodí na nějaký komplexní škálovatelný ha backend? Na takovu věc si třeba Node.js moc neumím představit a .NET core je tomu hodně podobný.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    17.12.2018 10:04 Ondřej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fun with Microsoft
    Já nemám zkušenosti s Node.js, my na to přecházíme z velkého .NET frameworku, Nemám zkušenosti ani s Oracle, používali jsem MSSQL, a teď kolegové experimentují s PostgreSQL, jestli by nám to nestačilo. Ale já to vnímám jen z pohledu juniora v malé firmě, ale lidi, kteří to opravdu vymýšlí jsou u nás NET Core nadšení též.
    Max avatar 17.12.2018 10:34 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fun with Microsoft
    Jo, nadšení některých lidí je velké, hlavně u performance testů oproti předchozímu .NET Frameworku.
    A používáte nějaké ORM? Zajímaly by mně třeba nějaké performance porovnání s a bez ORM apod. Pokud jste tedy něco podobného řešili.
    Díky
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    17.12.2018 15:18 Ondřej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fun with Microsoft
    Používáme Entinty Framework Core, bez ORM jsme snad nikdy nic nenasazovali
    Max avatar 17.12.2018 15:29 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fun with Microsoft
    Mno, v našem případě EF nefunguje moc rychle. Jsou tam brutální výkonnostní propady. Něco je ok, u něčeho to klucí vzdali a přepsali do SQL a místo 10min trvá akce v řádu sekund. Nevím, zda je to problém EF, nebo EF vs. né příliš ideální struktura db, nebo problém na straně programátorů.
    Každopádně jedna kauza z minulé doby byla i v tom, že se nasadila změna do db (přidal sloupeček) a Entity Framework měl pak problém, dokud se mu neřeklo, aby si načetl novou strukturu. Do té doby na SQL kašlal a nedělal nad tabulkou update.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    18.12.2018 07:39 Ondřej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fun with Microsoft
    My fungujeme metodou classes first a nejsem si jistý, jestli EF Core vůbec DB first umožňuje (EF6 ano) Takže ani nepočítáme s tím, že by se nám v DB objevil sloupeček navíc. Nicméně je pravda, že nás výkon DB na současném projektu vůbec netrápí, máme tam pár desítek transakcí za minutu. Doo budoucna se and těmi daty sice budou provádět nějaké oprace, ale ani tehdy to nebude nijak náročné nasazení. Reálně to budou maximálně jednotky milionů záznamů, které není potřeba zpracovat v řádu milisekund a dokonce ani sekund.

    Max avatar 7.2.2019 21:39 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fun with Microsoft
    Takže update k tomu výkonu. Hlavní vývojář, který má i někoho pod sebou, dělá s EF asi 4 roky a ukázalo se (po najmutí konzultanta, který má EF najetý), že neví, jak EF funguje. Používal tam různá volání, která způsobovala buď cyklické dotazy do db, nebo jiné cykly v rámci EF. Ve finále to tedy asi nebude šaptný ORM.
    Osobně bych tedy byl radši, kdyby ten EF byl pomalý, než zjištění, že programátor 4 roky dělá něco, o čem neví, jak funguje :-/.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.