abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Zajímavý článek

    50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Pozvánky

    Byl zveřejněn program a spuštěna registrace na letošní konferenci Prague PostgreSQL Developer Day, která se koná 4. a 5. června. Na programu jsou 4 workshopy a 8 přednášek na různá témata o PostgreSQL, od konfigurace a zálohování po využití pro AI a vector search. Stejně jako v předchozích letech se konference koná v prostorách FIT ČVUT v Praze.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    včera 03:00 | IT novinky

    Po 48 letech Zilog končí s výrobou 8bitového mikroprocesoru Zilog Z80 (Z84C00 Z80). Mikroprocesor byl uveden na trh v červenci 1976. Poslední objednávky jsou přijímány do 14. června [pdf].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 02:00 | IT novinky

    Ještě letos vyjde Kingdom Come: Deliverance II (YouTube), pokračování počítačové hry Kingdom Come: Deliverance (Wikipedie, ProtonDB Gold).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    21.4. 19:11 | Komunita

    Thunderbird 128, příští major verze naplánovaná na červenec, přijde s nativní podporou Exchange napsanou v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    KDE Plasma 6
     (71%)
     (10%)
     (2%)
     (18%)
    Celkem 679 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Domácí likér na Vánoce

    19.12.2019 13:46 | Přečteno: 21491× | plky | poslední úprava: 14.7.2023 11:20

    Začalo to před mnoha a mnoha lety, kdy otec začal dělat domácí Baileys. Nikde se neválely žádné recepty tak jako nyní, takže tím spoustu lidí překvapil.

    Recept

    I když je všude receptů spousta, tak vesměs se strohým popisem, tj. bez popisu zkušeností, co a jak atd. To je i důvod, proč jsem tento zápisek sepsal. Recept od otce nemám, ale předpokládám, že to bude jeden z těch provařených receptů na netu. Já si vybral ten, do kterého nepatří vajíčka, protože životnost + slabá důvěra v kvalitu vajíček.

    Recept na jednu dávku je :

    Osobně vařím 4 dávky najednou a celé to zakončuji v 10l hrnci, takže :

    I když se tomu říká domácí Baileys, tak to tak není, jelikož do Baileys patři whisky. Tzn., že pokud byste se chtěli držet názvu Baileys, měli byste použít místo rumu whisky.


    Postup

    Zkaramelizované salko

    Kupuji slazené salko a poté ho zkaramelizuji vařením. Vařím ve vroucí vodě 1h na jedné straně a 1h na druhé straně. Někdo tento proces urychluje vařením v papiňáku (údajně stačí 1h). Naposledy jsem vařil asi 22 salk najednou ve 25l hrnci. dost lidí, co dělá třeba krémy ze salka, říkají, že kupované zkaramelizované salko není tak dobré (krém nedrží, je moc tekutý, případně problémy s chutí atd.). V likéru je to asi jedno, ale i tak upřednostňuji vlastní variantu.

    Až budeme mít salko připraveno a nebude horké, tak vyškrábáme plechovky do hrnce (plechovky nevyškrabáváme moc důkladně, abychom s nimi později mohli trávit trochu sladší chvilky) :

    salko plechovky salko hrnec

    Ještě dodám, že dobře zkaramelizované salko by se nemělo ani hnout. Když je vychládlé, tak prostě nepoteče.


    Pudink

    Mandlový je pro likér nejlepší, takže vařím čistě jen ten. Pudink se nesladí, salko je totiž sladké dost. V případě pudinku je zde ale jedna důležitá podmínka. Pudink musíme míchat tak dlouho, dokud nebude studený. Pokud bychom pudink odstavili a nechali vychladnout bez míchání, udělá se škraloup a i celková konzistence pudinku nebude jemná. Výsledkem by pak bylo, že by likér v sobě měl hrudky / pucky, kterých bychom se už nezbavili. Když chceme mít opravdu krémový likér bez jediného pucíku, musíme míchat pudink do studena. Já to dělám tak, že po uvaření pudinku ho přeleju do většího hrnce (větší plocha = rychleji chladne) a ten dám do dřezu napuštěného studenou vodou a míchám, dokud není úplně studený.

    pudink - chladnutí


    Mixování

    Vše nakonec dáme do jednoho velkého hrnce a mixujeme ponormým mixérem (nějakým kvalitnějším, aby se neupekl).

    rum do hrnce mixování likéru mixování domácího likéru


    Příprava lahví

    Až máme zmixováno, necháme likér odstát, aby se rozpustily nějaké nánosy v hrnci, které mixér nedokázal ze dna pobrat. Mezitím si připravíme lahve a vše si umyjeme. Takže nějakých 20min je ideálních. Lahve od rumu samozřejmě nemyjeme. Zbytky rumu v lahvi ničemu nevadí.

    lahve


    Finální mix a lahvujeme

    Následně si znovu trochu zamixujeme
    mixování likéru finish

    a můžeme začít lahvovat. Osobně používám trychtýř a naběračku (UPDATE: ještě používám sítko, hlavně méně kvalitní salka mají v sobě nerozpuštěný cukr, který v lahvi opravdu nechcete mít). Výsledkem je cca 6l likéru a relativně čistý hrnec :
    6l likéru

    Takto vypadá cca 12l likéru:
    12l likéru

    a takto vypadá cca 18l likéru:
    12l likéru


    Cena

    Během roku si postupně kupuji rum v akci (79,-Kč/0,5l) i salko v akci (29,-Kč / plech). Když je tedy někde akce, tak koupím, hodím do sklepa a tam to může čekat do alelujá. Letos jsem to ale trochu přehnal, zbylo mi 18 lahví rumu :).


    Závěr

    Likér hned po uvaření není tak moc dobrý, jako když se nechá pár dní naležet. Doporučuji tedy před požíváním na pár dní uskladnit do sklepa / spíže.

    Rodina je velká, při Vánoční sešlosti dojde zároveň při obdarování cukrovím i obdarování lahví likéru. Ve finále na mně tedy ani nezbyde.

    Zdar Max

           

    Hodnocení: 83 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    19.12.2019 14:20 123456
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Baileys
    Fluttershy, yay! avatar 19.12.2019 14:22 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    To jsou ty zkolomeniny jako od vařilek z mimibazaru.

    I ten přístup jako takový babicoidní: má tam být whiskey, říká rum a dává tam tuzemák.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Max avatar 19.12.2019 14:41 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Ne, v receptu je rum (myšleno tuzemák, což jsem tam jasně zmínil) a já upřesňuji, že když bychom tomu chtěli říkat Baileys, tak by tam měla být whisky.
    A Tuzemáku se v ČR vždy říkal rum a vždy se to i rum jmenovalo (Tuzemský Rum). Jen to před delší dobou narazilo na EU a museli to nechat jen na Tuzemák.
    Takže nepřekrucuj písmo mé :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Fluttershy, yay! avatar 19.12.2019 14:50 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Max avatar 19.12.2019 14:52 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Mno, upsal jsem se. Opsal jsem první věc, co na mně na googlu vyskočila (protože jsem samozřejmě napsal také zkomoleninu) a moc si to neověřil. Stane se.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Fluttershy, yay! avatar 19.12.2019 15:07 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    I ten recept je tam stejný, akorát tolik nerozebírá detaily.
    Nebude to vypadat valně-to mi věř-ale mixér z toho udělá mňamku jako trám...Nalij to do flašek-vyjde to na dvě půllitrovky.Přeju hezký pokec s kámoškama ;o))
    Ale třeba „BEYLIES“ se liší. Nebo „!!! MŇAMOZNÍ !!! BEJLÍS“.

    Muset trávit čas s těmihle zjevy, asi bych se taky dal na alkoholismus. Už z těch smajlíků se mi dělá nevolno.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Max avatar 19.12.2019 15:25 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Tak samozřejmě, receptů existuje všude spoustu. Ten, co jsem zmínil já, mám také z netu (asi recepty.cz, nebo něco takového). Ono je to tak jednoduché, že na tom není nic světoborného.
    My máme v rodině spoustu lidí, kterým to chutná, takže dělám na vánoce ve velkým.
    Takové Baileys stojí v dobré akci 300,-Kč. Levné likéry stojí i 70,-Kč, ale oproti tomu, co dělám já, je to hnus. Pokud tedy mám obdarovat celou rodinu, tak vlastní výroba je slušný kompromis kvalita/cena.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Fluttershy, yay! avatar 19.12.2019 15:43 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    ¯\_(ツ)_/¯

    Na to jsem asi moc vidlák (tady si vyrábíme vlastní), potažmo disruptor zavedených pořádků (takže okolí stále vystavuji novým myšlenkám, potravinám aj. – např. po samurai shot jsem zvědavý na geisha velvet a do jaké míry jsem schopen něco takového reprodukovat).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    19.12.2019 21:18 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Takový progresivní komunista a dělá si srandu z mamin... Trošku respektu k těm ženám to chce soudruhu disruptore!
    20.12.2019 11:51 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Muset trávit čas s těmihle zjevy, asi bych se taky dal na alkoholismus. Už z těch smajlíků se mi dělá nevolno.
    Říká tlustý dědek s poníkem v avataru.
    Gréta avatar 20.12.2019 19:07 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce

    to jsou náhodou uplně supr smajlíky :D :D :D :D

    vygenerovala sem jejich seznam hele :D :D

    21.12.2019 18:48 hele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    vanocni ;D
    Gréta avatar 21.12.2019 18:59 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce

    jako náhodou jeden vánoční sem v tom tvým linku našla hele :D :D :D :D

    20.12.2019 01:01 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Mnooo, a neni jednodussi a lacinejsi koupit hotovy liker? Treba i ten Baileys pokud s whisky?
    Max avatar 20.12.2019 08:20 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Linkuješ lahev za 460,-Kč, je to 1l verze. Takže na 18l by to vyšlo na 8300,-Kč
    Mně to stálo :
    12x puding (12x 8Kč) = 96,-Kč
    12x rum (12x 85,-Kč) = 1020,-Kč
    24x salko (24x 31,-Kč) = 744,-Kč
    6x 1l Jihočeské plnotučné (6x 15,-Kč) = 90,-Kč
    Celkem tedy cca : 2000,-Kč

    A je to věc, kterou rozdávám jen jako pozornost, takže lacinější to rozhodně není.
    Jinak tři lahve Baileys (za 300,-Kč / lahev)jsem kupoval a jedna už je udaná. Domácí likér tedy není jediný likér, co řeším.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    20.12.2019 12:31 Ondřej J | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Když přidáš 800, tak koupíš 9*0,7l Whisky Grants,za 199kč v akci a zážitek výrazně lepší. A já osobně to vyzkoušeím s Tullamorkou, kteoru maj íte´d za 249kč v akci v albertu (taky 0,7l)
    Max avatar 20.12.2019 12:56 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Tak příště zkusím půl dávky říznout rumem a půl whiskou a uvidíme.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    19.12.2019 21:40 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Já tohle vařil už kolem roku 2002. Recept sem měl od tety ze Slovenska, takže je to ještě starší. Byl už tehdy MMBZ? Hodně to odpovídá tomuhle - salko se zkaramelizovalo v pixle, pak se to vypreparovalo, pudding, rum (tuzemák).

    Ale radši sem měl bezinkovej likér (vyvařený%pasírovaný bezinky) + kafe + rum.
    21.12.2019 12:19 Karel Benák | skóre: 8 | blog: benyho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Bezinkovej likér je "bestofa" ;-)
    Láska je jako prd, když hodně tlačiš tak z toho bude ...
    Fluttershy, yay! avatar 19.12.2019 14:21 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Tuzemák s mlíkem a škrobem. Blésmrt.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    19.12.2019 21:20 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Tak to nechlastej rakovino a prestan tady trollit. Btw s kym budes na vanoce? S rodici? Sam se svym nadorem? ;-)
    Fluttershy, yay! avatar 19.12.2019 21:50 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Budu válčit s Vánoci, samozřejmě.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Gréta avatar 21.12.2019 19:19 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    19.12.2019 14:30 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Není blog, aby se nenašli kritizující blbci, co sami (v lepším případě) nevyplodí nic.

    Jinak jako možné vylepšení bych navrhl zkusit změnit dodavatele výchozí suroviny na toho z Jindřichova Hradce :-)
    Quando omni flunkus moritati
    Max avatar 19.12.2019 14:34 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Dřív jsem ho upřednostňoval, ale když jsem to naposledy porovnával, tak to chutnalo stejně. Takže beru co je levnější.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Gréta avatar 19.12.2019 14:37 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce

    vaječňák jakože bez vaječnejch žloutků?? :O :O

    Max avatar 19.12.2019 14:42 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Vaječňák se sice dělá podobně, ale není to vůbec stejné. Kdo tohle někdy ochutnal, tak ví.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Gréta avatar 20.12.2019 14:58 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce

    proti gustu žádnej dyšputát ale jako ten pudink mi příde takovej divnej to už rači toxický vejce z polska ;D

    Fluttershy, yay! avatar 19.12.2019 14:46 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce

    Vaječný likér je něco diametrálně odlišného. Ale původní Baileys je taky docela splácanina:

    The formulation of Bailey's was motivated partly by the availability of alcohol from a loss making distillery (part of International Distillers & Vintners, and likely W&A Gilbey) and a desire to use surplus cream from another business, Express Dairies, also owned by Grand Metropolitan resulting from the increased popularity of semi-skimmed milk. It included alcohol, cream and 'Nesquik' (the classic chocolate milk based powder drink) produced by Nestle; the initial formulation process took ~45 minutes.

    Nepopírám, že slazená smetana/husté mléko je chutná (už jen evolučně: zdroj energie) a když se do toho přidá chlast, jde se z toho snadno ztřískat. Takže funkci to asi plní.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Heron avatar 19.12.2019 14:44 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Já bych si dal raději ty utopence. :-)
    Max avatar 19.12.2019 14:49 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Tak ty by jsi si asi nedal, protože bratr tam dal nějaké kupované papriky (nevím proč, když doma máme vlastní) a byly to utopenci na sladko.
    Jako, nebyly špatný, ale vůbec netáhly, verze pro děti :-/.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Heron avatar 19.12.2019 14:59 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Věčná škoda. Ale to nevadí, na utopence má jistě také každý svůj recept, není problém narazit na poměrně dobré špekáčky (na to je naštěstí norma) a každý si je udělá jak chce. Já je dělám kyselejší, více octa, méně cukru, hodně cibule a feferonky, pepř, finito. Žádný zelí, žádný další koření (někdo dělá třeba vývar ze zeleniny + nové koření a bobkáč). Fakticky mi stačí jen ocet a špekáček :-D.
    Max avatar 19.12.2019 15:04 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Tak mi jedeme něco podobného, jen si bratr prostě myslel, že ty kupovaný papriky pálí. Chybička se prostě občas vloudí, no :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Fluttershy, yay! avatar 19.12.2019 15:08 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    [rétorická otázka] To tam nejde hodit feferonku dodatečně?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Max avatar 19.12.2019 15:26 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Bohužel, už to ten buřtík nenatáhne, protože už je nasosaný tím sladkým nálevem. Ale i tak to brácha zkusil a opravdu nenatáhlo :D.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Fluttershy, yay! avatar 19.12.2019 15:33 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Zkušenost – tj. empirická – ukazuje něco odlišného. Ale možná to bude tím „buřtíkem“. V tomto případě špekáčky tuším z olomouckého Terna (což je potenciálně relevantní leda pro Herona); přijde mi, že bývají dost… špekové (prostě tučné).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Heron avatar 19.12.2019 16:00 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    No hele, pokud je ten utopenec fakt ve sladkém nálevu (koho to vůbec napadlo?), tak to nezachrání už vůbec nic. Jedině vyměnit lák, všechny ingredience, udělat pořádně silnej novej a doufat. Ale upřímně řečeno, tohle se nevyplatí dělat, je to škoda práce s nepříliš jasným výsledkem. To už je lepší na to zapomenout, koupit 3kg nových špekáčků a udělat novou várku.

    Jinak já beru normálně u řezníka, někdy tomu říkají "ručně vázané", s provázkem a jsou dobré.
    Fluttershy, yay! avatar 19.12.2019 22:01 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Tak by to bylo sladko-pálivé. Takových jídel je…
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Heron avatar 19.12.2019 15:12 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    No já takhle bojuju s domácím aspikem. Dělám jej teda z kupované želatiny (na vývar a sucl z kolena si doma zatím netroufám) a ať dělám co dělám, vždy je výsledek podezřele sladký, octa je tam více než dost, cukr žádný. Asi je potřeba ještě více samostatně povařit ty ingredience v kyseloslaném nálevu (to jsem teď viděl někde u warlocorna - od kterého jsem se naučil mimo jiné dělat i domácí majonézové saláty). Ale tohle je příjemné testování :-).
    Max avatar 19.12.2019 15:29 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Aspik nedělám, ale díky za tip na warlocorna.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    19.12.2019 21:47 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Mahonézový saláty, utopenci, ještě řekněte česneková pomazánka...

    Chlapi vy máte dobrej vkus :)
    Heron avatar 19.12.2019 22:04 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    česneková pomazánka
    Nesmí chybět. Už jsem se i naučil na to dávat kousky mandarinky nebo hroznů.
    Max avatar 19.12.2019 22:30 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Já si dělám česnekovou pomazánku jen v případě nemoci (= lehkého nachlazení, nemocný totiž nebývám), protože to je jediná doba, kdy pojídání česneku před ženou obhájím.
    Každopádně můj styl tvorby česnekové pomazánky by se ti nelíbil a asi by tě to položilo, tak to raději zmiňovat nebudu :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    20.12.2019 08:41 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Doporučuju na ní zkusit položit kus vlašského ořechu - taky dobrá kombinace
    20.12.2019 22:22 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    JJ. Já osobně jako na kombinaci slaných lahůdek s ovocem zrovna nejsem a vždycky mi to přijde jako škoda obojího (ale asi sem výjimka, protože jinak lidi přesně tu mandarinku a hrozno dělaj), ale ořechy, to zase jo.

    Když se nechají chviličku péct v troubě na plechu (opravdu chviličku, aby se nespálily), tak super. I se slunečnicovýma semínkama to jde.
    21.12.2019 12:26 Karel Benák | skóre: 8 | blog: benyho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Ty vlašáky jsou velmi zajímavá, ale skvělá kombinace. Švagrová to zkusila předloni a za mě fantastické, ale od rodiny moc úspěchu nesklidila. U nás bych to jedl jen já a ona :-(
    Láska je jako prd, když hodně tlačiš tak z toho bude ...
    21.12.2019 13:02 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    U nás se o ni skoro perem - a já osobně mám vůbec problém ty jednohubky udělat - nejradši bych je rovnou jedl :)
    21.12.2019 13:38 Karel Benák | skóre: 8 | blog: benyho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    To znám. Otevřít klapačku, vzít plech a nasypat to tam všechno, přesně jako v animáči :D
    Láska je jako prd, když hodně tlačiš tak z toho bude ...
    21.12.2019 17:34 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    jo, to je ono - někdy si říkám, že by mi místo příboru stačila lopata...
    20.12.2019 08:39 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Jako kvalitní bramborového salát, domácí utopenci, domácí česneková pomazánka - plus ještě přidám třeba domácí nakládané sýry umí být naprosto luxusní jídlo

    To říkám jako milovník tatarského bifteku, steaků, fondue, camembertů, fuetů a podobných geniáních žvanců
    Blaazen avatar 19.12.2019 15:36 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Tam vlevo za flaškama, to je pastička na myši? :-)
    Max avatar 19.12.2019 15:45 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Ano, ale už jen preventivní, všechny 4 jsme dostali hned na podzim. Teď už to tam je jen pro sichr.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    19.12.2019 15:43 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce

    Myslel jsem, že máme v kuchyni extrémně velké hrnce, ale největší má 4 litry.

    Max avatar 19.12.2019 15:48 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Jen na Vánoční omáčku používám asi 15l hrnec :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    19.12.2019 15:53 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    wtf je "vánoční omáčka"?
    Fluttershy, yay! avatar 19.12.2019 15:55 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Tradičně se ve zdejších končinách dělá povidlová.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    19.12.2019 15:59 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Wow, co je to za končiny :) Ve zdejších končinách, od Tábora přes Prahu po Liberec, se žádná omáčka nedělá, natož cokoliv s povidlama. Kapr (pro děti a cizince obalovaný, ale správně na šalvěji) s bramborovým salátem, rybí polévka (s jikrami i mlíčím) a 26. pak husa s kendlíkem a se zelím. Plus cukroví.
    19.12.2019 21:50 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Počítám, že kapr na černo? Je to dost zvláštní (holt historická záležitost),takže počítám, že to dneska už hodně lidí nejí/nezná/nemá rádo.

    Já to zažil asi jenom jednou, ale je to opravdu docela velká součást vánočních tradic.

    BTW? tu polívku s mlíčím a jikrama naprosto žeru. Ale nedávno jsem se o tom někde bavil s cizincema a ti děsně nechápali, že se někde konzumuje rybí sperma a tak, lol... Evidentně ve většině anglicky mluvícího světa vůbec neznají správnou rybí polívku/pravej význam Vánoc.
    Gréta avatar 21.12.2019 19:12 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce

    blééééééééé fuj to je teda jako pěkně hnusný!!!!!!!!! už jenom samotný střeva jsou dost hnusný a musim se přemáhat abych to jakože snědla a ježíšek mohl přiletět ale už jako jenom z toho se mi pomalu obrací kufr. a ne tobě to je ještě málo tobě si do tý hnusný polívky musí pan kapr ještě vyhonit brčko!! si tě jako nedovedu přectavit jak sedíš u hezkýho vyzdobenýho vánočního stolu a ze svátečního talíře jako jíš rybí ejakulát :O :O :O :O

    bys jako jed třeba slepičí polívku s kohoutím spermem nebo vepřo knedlo zelo s vomáčkou z prasečího?? hnus jako :'( :'(

    Fluttershy, yay! avatar 21.12.2019 19:24 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Pro kontext: u současných ryb je běžné vnější oplodnění… nevidím v tom moc rozdíl proti konzumaci vajec.

    Dále se jedí např. býčí koule jakožto vyhlášená specialita.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Heron avatar 22.12.2019 15:01 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Dále se jedí např. býčí koule jakožto vyhlášená specialita.
    To jsem nikdy nepřekonal. Měl jsem to jednou na zkoušku, chutná to podobně jako ostatní vnitřnosti (srdce, ledvinky), v chuti není žádný problém, ale pocitově fakt ne.
    Fluttershy, yay! avatar 22.12.2019 18:06 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Má to specifickou texturu, tedy konkrétně skoro žádnou. Což je divné.

    Jinak nevidím důvod, proč – když je to zvíře zabité – ho neupotřebit celé.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    22.12.2019 22:13 Karel Benák | skóre: 8 | blog: benyho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Srdce a ledvinky mi ani nepřipomínej!!! To jsou věci, po kterých se můžu doslova utlouct. Jenže dělat to pro jednoho je značně nerentabilní :-(
    Láska je jako prd, když hodně tlačiš tak z toho bude ...
    21.12.2019 19:40 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Ty vole, to není skutečný sperma řečené mrdka z krtka, ale ty vorgány. Prostě těm bahenním borcům sežereme koule, a to je IMHO naprosto OK a velice chutné. Ale počítám že transky na to téma můžou být citlivý a komu to přijde teplý, tak musí po příčině začít pátrat nejdřív u sebe :D

    Střeva vod kapra se vyhazujou, taktéž plynovej měchýř. Z prasat se do střev dělaj klobásy, jitrnička a jelítka, ale :D
    Gréta avatar 21.12.2019 20:04 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce

    hnusný aspoň trošku míň ale vánoční pusu na pusu pod melím bych ti teda jako nedala :D :D

    mamka tam vnitřnosti strká je to pěkně hnusný i když se máchaj ve dřezu ve vodě a vymejou se znich bobky. hnusnější ještě než ta kraví držkovka z kravích žalůdků blééé. ale jako škoda vyhodit játra (pozor jako na žlučník!!!!!) a z rybí dušičky je supr ozdobička když se pověsí k lustru a nechá usušit ;D

    Max avatar 19.12.2019 16:12 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Povidlová, nebo-li trnčená se dělá dost na Moravě s uzeným masem, ale to není Vánoční. Fakt výborná. Vánoční, aneb černá, tu moc lidí nezná. Plánuji, že sem hodím také recept s best practice.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 19.12.2019 16:14 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Vánoční omáčka, nebo také černá omáčka. Zjistil jsem, že jí nikdo nezná (Praha, Střední Čechy, Morava...).
    Asi je to krajová záležitost. Osobně jí dělávám 25.12., protože 27.12. se většinou schází rodina, tak aby vydržela. Blog o Vánoční omáčce sepisuji.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    19.12.2019 15:49 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    NEVHODNÉ PRO VEGANY!!! UŽ JE ${CURRENT_YEAR} EU TO ZAKÁŽE PROTOŽE TO JDE PROTI NÁBOŽENSTVÍ/DIKTÁTU UKŘIČENÉ MENŠINY

    NEVHODNÉ PRO VEGANY!!! UŽ JE ${CURRENT_YEAR} EU TO ZAKÁŽE PROTOŽE TO JDE PROTI NÁBOŽENSTVÍ/DIKTÁTU UKŘIČENÉ MENŠINY

    NEVHODNÉ PRO VEGANY!!! UŽ JE ${CURRENT_YEAR} EU TO ZAKÁŽE PROTOŽE TO JDE PROTI NÁBOŽENSTVÍ/DIKTÁTU UKŘIČENÉ MENŠINY

    Počkejte až se vrátí Stopka z basy, ten vám to vytmaví...
    19.12.2019 16:05 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Vegan může být jen idiot.
    19.12.2019 16:32 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    To je nefér, druhou možností je vagínský parazit z neziskovky přisátý na státní příspěvky. To je taky zmrd jako ostatní vegani, ale idiot není.
    19.12.2019 21:35 Ludvik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Zkus tohle: https://www.kucharkaprodceru.cz/vajecny-konak-domaci-recept/
    Max avatar 19.12.2019 21:48 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Víc mně láká ta varianta od warlocorna, kterýho tu linkuje Heron. Před chvílí jsem zkouknul jeho video s vaječňákem a vypadá to dost dobře.
    Zdar Max
    PS: brandy, bourbon, koňak a whisky, všechno tohle mi moc nejede, jsem spíš na rumové věci...
    Měl jsem sen ... :(
    19.12.2019 22:16 GeorgeWH | skóre: 42
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Příloha:
    Urobena jedna davka. Moze byt, chuti to ako vajcak (menej huste), ale sladke je to jak das.

    Btw, cakal som trosku lepsi recept (nejake vychytavky, kvalitnejsie komponenty...) a aj flasky mohli byt krajsie, ked uz je to bejliiz :). Ale aj tak vdaka.

    Max avatar 19.12.2019 22:27 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Jako vajcak to chutnat nemůže, protože když se to salko zkaramelizuje, tak to má opravdu chuť karamelu a na pozadí mandle. Jediný případ, kdy to připomíná vajcak je, když se to salko nezkaramelizuje, nebo málo.
    Taky koukám, že tam máš nějakou pěnu, to se mi nikdy nestalo. Asi hodně kvalitní mixér? :)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 19.12.2019 22:37 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Jinak ještě dodám, že kvalitnější flašky a další věci, to se blbě shání, nemám ani normální (to na obrázku je vše, co jsem sehnal). Vem si, kolik toho dělám a ty lidi to vytáhnou za večer a Vánoce mně letos asi vyjdou na 40kkč. Prostě žádná sranda, šetřit se musí. A to mám ještě cukání, že si koupím jeden dárek pro sebe (půjčení BENTLEY CONTINENTAL GT, 570 koníků na víkend, což vyjde na cca 30kkč + přes 70kkč záloha). Pořád si ale říkám : "Ser na to, buď rozumnej".
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    20.12.2019 01:42 GeorgeWH | skóre: 42
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Jinak ještě dodám, že kvalitnější flašky a další věci, to se blbě shání, nemám ani normální (to na obrázku je vše, co jsem sehnal).

    Flase som nemal ani ja, ale zena bola prave v obchode, tak kupila tie dve za par eur. Ale jasne, pokial to je len konzum, tak nie je dovod.

    Vánoce mně letos asi vyjdou na 40kkč... 30kkč + přes 70kkč záloha

    Uff tak to je masaker :). Mna vyjdu na radovo 100-vky eur (mozno ani nie 200 :)), vsetci uz vsetko maju, takze v tom nevidim zmysel. Radsej prispejem tym chudakom, co im tu nedaleko vyhodilo bytovku do vzduchu :(.
    20.12.2019 01:32 GeorgeWH | skóre: 42
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Jako vajcak to chutnat nemůže, protože když se to salko zkaramelizuje

    Jediný případ, kdy to připomíná vajcak je, když se to salko nezkaramelizuje, nebo málo.

    Moze byt. Povedal by som, ze mas tie zbytky v konzerve trochu tmavsie ako ja, ale tazko to posudit podla foto. Ked som chutnal skaramelizovane salko, tak mi to pripominalo polske krovky. Ale varil som to vyse 2 hodin, tak neviem.

    tak to má opravdu chuť karamelu a na pozadí mandle

    Tak neviem, mandle som tam skoro vobec necitil, mozno kvalita pudingu (dr. oetker)? Necham to trochu odstat, ako si vravel, a uvidime.

    Taky koukám, že tam máš nějakou pěnu, to se mi nikdy nestalo. Asi hodně kvalitní mixér? :)

    Obycajny tycovy mixer. Bublinky su zo vzduchu, ktory sa tam "namixuje", ked ponorim mixer kolmo, zapnem ho, a potom trochu naklonim. Ked vzduch unika hore, tak sa zamixuje a vytvoria sa bublinky. Alebo potom ked pocas mixovania zase naklonim mixer a vyjdem trochu nad hladinu, vyrovnam a ponorim, cim tam zase dostanem vzduch, atd. To iste sa mi stavaj aj ked napr. mixujem zeleninu/polievku.
    Max avatar 20.12.2019 08:10 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Ty konzervy jsou z poslední dávky, kde jsem ty salka neměl moc dobře uvařený (poznal jsem podle chuti i podle toho, jak to teče, zkaramelizovaný salko se skoro ani nehne, otočíš plechovku a nic, drží jak přibitý). Jinými slovy, mělo by to být ještě o něco tmavější.

    Jinak to s tím mixováním a pěnou se mi u likéru nestává, ale možná je to tím, že vařím velkou dávku, nebo moc nejezdím k hladině nabírat vzduch.

    Pokud jde o dárky, tak se nemusí kupovat jen věci. Dost kupuji i zážitky.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    20.12.2019 09:19 GeorgeWH | skóre: 42
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    zkaramelizovaný salko se skoro ani nehne, otočíš plechovku a nic, drží jak přibitý).

    Tak to asi bude v tom. Mne drzal len pri dne/vrchu, ale stred bol dost tekuty. Nabuduce skusim dlhsie povarit.
    PepaSFI avatar 21.12.2019 18:43 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    kdysi jsme to salko karamelizovali při vaření brambor pro prase. Sundala se nálepka z plechovek, ano dělalo se to do zásoby a taky pro sousedky, přihodilo do kotle k bramborám a bylo to zaručené.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Petr Tomášek avatar 23.12.2019 11:48 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Super, ještě tu chybí návod na to, jak ubalit cigaretu, nebo připravit láhev arzeniku. :-)
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Gréta avatar 23.12.2019 14:03 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce

    náhodou je to normálně uplně supr :D :D

    mi jenom jako vadí že to neni open source protože do rumu pudingu a salka nevidíš :'(

    Max avatar 23.12.2019 16:16 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí likér na Vánoce
    Ale můžeš relativně jednoduše udělat reverse engeneering ;-).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.