abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    18.4. 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    18.4. 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (11%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 566 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    FI MUNI nebo FIT VUT či jinde?

    22.1.2006 17:53 | Přečteno: 8884× | poslední úprava: 1.7.2006 11:48

    Vyřešeno - šel jsem na FI MUNI a teď uvidíme:) Díky za rady...

    Založil jsem si blog. Mám k tomuto slovu odpor. Tímto vás zde vítám:)

    NAME

    Petr Šigut


    DESCRIPTION

    Jsem ve čtvrťáku na gymplu (všude se šíří zvěsti že budu tenhle rok maturovat). Chtěl bych jít na vysokou školu. A jelikož je tady na abclinuxu spousta lidí, před jejichž znalostmi smekám a rád bych jednou uměl to co oni, tak mi to přišlo jako ideální místo, kde se zeptat.

    Jakou vysokou školu si vybrat? Samozřejmě mě baví informatika a našel jsem si tyto dvě školy (fakulty):
    http://www.fi.muni.cz/
    http://www.fit.vutbr.cz/
    A na obě si podal přihlášku... jenže co když to nevyjde? Mohl by mi doporučit někdo nějakou další školu? Našel by se nějaký student (či studentka) výše dvou uvedených, kterého bych mohl otravovat na mailu?:)

    I když chápu, že matematika je základ, nejde mi a moc mě nebaví - čili bych radši aplikovanou informatiku a tak. Samozřejmě bych chtěl dělat s Linuxem či jakýmkoli unixem, se síťema, bezpečnost a tak.

    Díky        

    Hodnocení: 83 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    22.1.2006 18:33 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FI MUNI nebo FIT VUT či jinde?
    Nemáš rád slovo blog a přesto si je dáš do názvu svého blogu? :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    22.1.2006 18:56 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FI MUNI nebo FIT VUT či jinde?
    PEF MZLU - Systémové inženýrství a informatika
    wamba avatar 22.1.2006 19:28 wamba | skóre: 38 | blog: wamba
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FI MUNI nebo FIT VUT či jinde?
    This would have been so hard to fix when you don't know that there is in fact an easy fix.
    22.1.2006 20:10 phax7 | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FI MUNI nebo FIT VUT či jinde?
    Díky všem, mrknu na to...
    23.1.2006 12:28 Petr Soběslavský | skóre: 2 | blog: Sobův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FI MUNI nebo FIT VUT či jinde?
    A pokud se nechceš vyloženě předřít a zaměřit se spíš aplikačně, tak do přehledu určitě ještě patří FIS VŠE, o které se tu v blozích psalo nedávno.
    22.1.2006 20:21 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FI MUNI nebo FIT VUT či jinde?
    Ja jsem na tom FITu - tu a tam otravovat muzes, kontaktni formular abicka je Tvuj kamarad (pokud teda nebudu mit kazdych pet minut ve schrance nejaky dotaz typu kolik v Brne stoji mliko :-D )

    Jinak pokud muzu doporucit, tak se zdaleka vyhni FIM (fakulta informatiky a managementu) na Univerzite Hradec Kralove, to je jen pro silny povahy (nemluvim o narocnosti studia). Nicmene podotykam, ze to je mozna jen muj osobne zaujaty nazor, nerad bych se tim kohokoli dotkl.
    ~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
    23.1.2006 17:07 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FI MUNI nebo FIT VUT či jinde?
    Jinak pokud muzu doporucit, tak se zdaleka vyhni FIM (fakulta informatiky a managementu) na Univerzite Hradec Kralove,
    no, já mám pocit, že za vše hovoří toto:
    $ telnet www.uhk.cz 80
    Trying 195.113.118.5...
    Connected to www.uhk.cz.
    Escape character is '^]'.
    GET / HTTP/1.0
    
    HTTP/1.1 403 Forbidden ( The server denied the specified Uniform Resource Locator (URL). Contact the server administrator.  )
    druhý pokus:
    $ telnet www.uhk.cz 80
    Trying 195.113.118.5...
    Connected to www.uhk.cz.
    Escape character is '^]'.
    GET http://www.uhk.cz/ HTTP/1.0
    
    HTTP/1.1 500 ( The request was rejected by the HTTP filter. Contact your ISA Server administrator.  )
    ... nevím, co je to tam zač za server, možná by se dalo něco vyvěštit z tohoto fragmentu kódu chybové hlášky: <META content="MSHTML 5.50.4522.1800" name=GENERATOR>

    nemyslím si, že by bylo možno dle www serveru vyvěštit celkovou kvalitu školy ... ale zapřemýšlejte o souvislostech ... (hint: na čem běží servery UK, MU, ZČU, ČVUT, VUT ...?)
    23.1.2006 17:13 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FI MUNI nebo FIT VUT či jinde?
    Na to se stačí zeptat.
    $ nc www.uhk.cz 80
    HEAD / HTTP/1.1
    Host: www.uhk.cz
    
    HTTP/1.1 200 OK
    Connection: close
    Expires: Thu, 19 Nov 1981 08:52:00 GMT
    Date: Mon, 23 Jan 2006 16:12:43 GMT
    Content-type: text/html
    Server: Microsoft-IIS/6.0
    
    Ale nejsem si jist co to komu o čem řekne.
    Copak toho není dost?
    23.1.2006 17:54 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FI MUNI nebo FIT VUT či jinde?
    sorry, ale nemám čas zkoušet, na jaký request mi ta sračka odpoví smysluplně, btw:
    $ telnet www.uhk.cz 80
    Trying 195.113.118.5...
    Connected to www.uhk.cz.
    Escape character is '^]'.
    HEAD / HTTP/1.1
    
    HTTP/1.1 403 Forbidden ( The server denied the specified Uniform Resource Locator (URL). Contact the server administrator.  )
    All Internet-based HTTP/1.1 servers MUST respond with a 400 (Bad Request) status code to any HTTP/1.1 request message which lacks a Host header field. (RFC 2616)
    3.2.2006 14:37 Pev | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše UHK
    Studuju na FIM UHK 3. ročník bakalářského studia Aplikované informatiky. Máme tu předměty (povinné) např. programovaní 1 a 2 (v Javě), 3. dobrovolně volitelný jazyk. Počítacová grafika 1 a 2 (java nebo delphi nebo c), UML, logicke programovaní 1 a 2 v prologu, nějaké webove technologie... HW, ... + blbinky jako matika účetnictví, ...

    Škola není náročná tak jako např FI MUNI (z vlastní zkušenosti). Nejvíc mi vadí, že se tu sice ucily základy unixu, ale poté co letos odešel učitel mám útrum. Vše tu běží na woknech (na stanicích XP), ale máme tu studentský linuxový server edu. Je žel přístupný jen z vnitřní sítě, je možné se k němu přihlásit přes putty i přes grafický terminál. Podpora php+mysql, tomcat, ...

    Občas jsem ze školy vyloženě zklamaný. Doporučil bych ji tomu, kdo se nechce trápit studiem a spíš potřebuje titul. Ale určitě jsou i horší školy :)

    Na FI MUNI jsem byl překvapen spoustou unixů (tam jsem se s nimi seznámil), je to určitě dobrá škola, ale hodně náročná. A ta matika...

    Zajímavé jsou také obory (bakal.) na přírod.fakultě v Olomouci, něco je i na univerzitě v Liberci.
    22.3.2006 14:57 WITU
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FI MUNI nebo FIT VUT či jinde?
    Cus jsem lama jak mam nainstalovat valknut witu@post.cz icq 230645881
    14.5.2006 13:06 ToM3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FI MUNI nebo FIT VUT či jinde?
    Tak ja jsem byl na FIMu 3 roky. Bakalara jsem udelal bez hnuti prstu a jakekoli vetsi iniciativy. Ikdyz musim rict, ze napr. vyuka programovani je pod clovekem, ktery je jednim z nejlepsich a umi to dobre podat. Taky je tam hodne na vysi Pocitacova grafika, na bakalari nikde takovej zaber nemaj. Ale ostatni predmety jsou bida a utrpeni, pocinaje pocitacovejma sitama, unixem ( ja jsem teda jeste zazil vyuku pod borcem z Cesnetu nebo odkud, ten byl dobrej ), ale pak to zrusili uplne a o dalsich predmetech ani nemluve. Jinak ted jsem na magistru na FITu a prechod me zadny problemy nedelal, az na nejaky teoreticky sracky a taky na to ze jsem na ty predchazejici skole absolutne zlenivel. Ale jak se rika, co se nenaucis sam to nemas, takze pokud chces neco umet, tak stejne budes muset hodne studovat sam at uz ses na Masarne, FITu nebo nekde v riti:)
    14.5.2006 13:24 Pev | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FI MUNI nebo FIT VUT či jinde?
    Jeste abych upresnil,

    na dobre vysi jsou na skole take logicke programovani v prologu (2 semestry), zajimava je taky znalostni technologie (2 semestry) - v clipsu.

    Dalsi kvalitni predmety jsou webovske technologie (2 semestry ,pozadavky - pouziti databazi a rss kanalu) a efektivni web design.

    Vyuku operacniho systemu unix zel zrusili - odesel ucitel :(.

    Za 2 roky by se mela otvirat dvoulety navazujici inzenyrsky stud. program aplikovana informatika.
    eXces avatar 22.1.2006 21:00 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FI MUNI nebo FIT VUT či jinde?
    Kdyby ses ani na jednu z těchto škol nedostal, tak nemá smysl pokoušet štěstí jinde;)
    Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
    25.1.2006 16:54 HS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FI MUNI nebo FIT VUT či jinde?
    Neni pravda , ja jsem na informatice VSB - FEI a jsem rad ze jsem teto skole dal prednost pred tema dvema vyse uvedenymi.
    29.1.2006 17:33 phax7 | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FI MUNI nebo FIT VUT či jinde?
    Pročpak?
    22.1.2006 21:43 Marek 'marx' Grác | skóre: 21 | blog: Paralelný blog | Brno / Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FI MUNI nebo FIT VUT či jinde?
    Súhlasím s názorom vyššie, že ak by si sa nedostal ani na jednu z týchto škôl, tak to nemá zmysel skúšať ďalej. Sám študujem na FI MUNI a prímačky boli ľahké už pred šiestimi rokmi, odvtedy sú prakticky každým rokom ľahšie a ľahšie, pretože študentov uberá aj FIT a kto má viac bakalárskych študentov ten má viac peňazí.

    S otázkami na FI ma kľudne otravuj (mail, icq). Okrem pozície študenta som aj viedol cviká (C++), či opravoval písomky a tak ti môžem povedať aj názory na študentov :)
    Prcek avatar 23.1.2006 01:02 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FI MUNI nebo FIT VUT či jinde?
    Samozřejmě mě baví informatika
    Pokud se dostanes k nam na FI MUNI, tak te z tohohle omylu vyvede hned v prvnim semestru predmet Uvod do informatiky ;-)
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    Vašek Lorenc avatar 23.1.2006 07:52 Vašek Lorenc | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FI MUNI nebo FIT VUT či jinde?
    A třeba ne.. mě to kupříkladu dost zaujalo a ukázalo, že ta informatika je pravděpodobně o něčem víc, než programování.
    ...včetně majestátného loosa
    23.1.2006 10:06 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FI MUNI nebo FIT VUT či jinde?
    Myslim si, ze je to otazka vkusu, ale pan Kucera (tony) dokaze ten svuj uvod do informatiky mnoha studentum opravdu "zprijemnit". Nicmene funkcionalni programovani nebo automaty taky nejsou nic lehkeho, ale z meho pohledu je to porad uzitecnejsi, nez UdoI, ktery me prisel jako ciste vyhazovaci predmet (a tento nazor nas sdili vic).

    Jinak ja jsem na FI MU a mam par znamych na FIT VUT. V zasade bych to shrnul takto: Chces-li programovat (cecko, assembler) a bavi te vic hardware a rekneme technicteji (realite blize) pojata informatika, pak jdi na VUT. Pokud mas zalibu v teoriich, matice a vubec teoreticteji pojate informatice, pak jdi na MUNI, ale pocitej s tim, ze i to programovani apod. tu je. Nicmene flakat se neda ani na jedne skole ;-)

    Btw. pokud uz vis neco o *nixu, budes mit na FI MU vyhodu. Spousta lidi tu ma s unixem nezanedbatelne problemy :-). Onehdy se jeden traged ptal, jak se z pocitace na kolejich dostat na studentsky unixovy server -- akorat nechapu, jak se mohl dostat az do tretaku :-(...
    θηριον ειμι
    23.1.2006 12:09 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FI MUNI nebo FIT VUT či jinde?
    Btw. pokud uz vis neco o *nixu, budes mit na FI MU vyhodu. Spousta lidi tu ma s unixem nezanedbatelne problemy :-). Onehdy se jeden traged ptal, jak se z pocitace na kolejich dostat na studentsky unixovy server -- akorat nechapu, jak se mohl dostat az do tretaku :-(...
    No u nás na FITu je to podobné, na unixu dělají především nadšenci. Onehdá jsem musel nějakým lidem vysvětlovat, proč jim nejde jejich projkt přeložit na evě (FreeBSD server), když to u nich doma na Linuxu přece šlo :-). Naštěstí stačilo pouze překládat pomocí gmake.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    23.1.2006 13:17 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FI MUNI nebo FIT VUT či jinde?
    Akorat, ze u nas tvori vice jak 2/3 stroju v pocitacove hale Jablicka, Linux FC4, FreeBSD a Irix. Pokud pocitame Jablicka jako vice Win-like, tak pomer Win+Jabka vs. Unix je cca 0,8:1,2, takze vetsina lidi je alespon cas od casu donucena prijit s unixem do kontaktu. Bohuzel ne vsichni si to berou k srdci... U vas (co si pamatuju z dob, kdy jsem chodil na Bozetechovu na net) jsou to vsechno dualbooty, takze co si bootnes, to mas...

    Nicmene je pravda, ze pry obe skoly se daji vicemene uspesne ukoncit, aniz by clovek musel vedet neco vic nez "na server pres putty a winscp", "cd meni adresar" a "gcc na kompilovani cecka" :-(

    Btw. je tu nekdo, kdo ma zkusenosti se studiem informatiky na hnojarne (pardon - MendelU) ;-)?
    θηριον ειμι
    9.5.2007 01:15 mivra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FI MUNI nebo FIT VUT či jinde?
    tez vybiral mezi FIT, FI MUNI, PEF MZLU a nakonec studoval zaroven FIT a zemedelku(tam je informatika jako obor). S informacemi zde uvedenymi okolo studia FIT/FI tak v podstate se vsim souhlasim. No a co se tyce zemedelky? Neni to spatne, ale take to neni(podle me) pro "kovane" informatiky, co vedi, ze jimi chteji byt i v budoucnu. Je dulezite si uvedomit, ze polovinu uciva v tomto oboru tvori take ekonomika a veci kolem ni, takze s "plne" informatickymi skolami se to neda az tak srovnavat. Pokud ma ale clovek zajem v pocitacich a IT obecne, ale nechce, aby se staly hlavni naplni jeho zivota a chce mit dobre znalosti napr. z managementu a marketingu tak muze byt zemedelka ta prava skola. Kdyz tam prijdete do prvaku a umite programovat, tak jste malem king. Vetsina lidi to nedokaze ani pri prichodu ani(bohuzel) pri odchodu ze skoly. Na druhou stranu to ani moc nepotrebuji, nebudou programatory ani vyvojovymi sefy. Nutno podotknout, ze se z rocniku vzdy vyloupne par jedincu, kteri se soustredi okolo vyvoje informacniho systemu (ten je vynikajici) a ti docela "umi". PS. Nepopiratelnou vyhodou zemedelky je, ze ne skole neni 98% borcu ;))
    9.5.2007 07:12 Pev | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FI MUNI nebo FIT VUT či jinde?
    Tak podobne je na tom FIM UHK, tady je programovani asi vic nez na ekonomce (u oboru ai a im), ale vetsina lidi je tu budoucich manageru a ekonomu.
    23.1.2006 13:54 Marek 'marx' Grác | skóre: 21 | blog: Paralelný blog | Brno / Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FI MUNI nebo FIT VUT či jinde?
    Chces-li programovat (cecko, assembler) a bavi te vic hardware a rekneme technicteji (realite blize) pojata informatika, pak jdi na VUT. Pokud mas zalibu v teoriich, matice a vubec teoreticteji pojate informatice, pak jdi na MUNI, ale pocitej s tim, ze i to programovani apod. tu je. Nicmene flakat se neda ani na jedne skole ;-)
    S prvou časťou súhlasím, s tou druhou to je horšie. Bohužiaľ sa na FI dá flákať úplne rovnako ako inde (miestami ešte o kúsok viac). Jediné, čo tomu môže zabrániť je osobný prístup a volenie náročných predmetov. Väčšina z tých bežných nie je na čas/vedomosti príliš náročná.
    19.8.2006 01:27 noname
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FI MUNI nebo FIT VUT či jinde?
    Studuji FIT. Muzu potvrdit, ze je to skola dosti prakticka - v kazdem predemtu je nekolik projektu, za ktere se behem roku ziskavaji body. Nekdo to muze brat jako vyhodu nekdo jako nevyhodu. Ja to beru spis jako vyhodu protoze Vam to umozni "nasbirat" body a u zaverecne zkousky se pak uz hraje spis o znamku. Dalsi vyhoda je, ze si na danou latku muzete sahnout a zjistit, k cemu se to vlastne ucim (neni nad praxi). Nevyhodou je pak casova narocnost, protoze nektere zaberou opravdu dost casu. Fakulta se odtrhla v roce 2002 od elektrotechniky a za ty 4 roky opravdu hodne vyspela a "zinformatikovela". Neco o elektru se dozvite, ale je to brano celkem sporadicky a sportovne (spis davacky). Hnusna byla zatim fyzika (ale to bylo dano spis profesory - viz ucitele ze FEKTU). Ucitele z FITu maji pomerne ferovy pristup = nesnazi se Vam hazet klacky pod nohy a spis maji zajem na Vasem uspechu. Na MUNI mam par pratel a je urcite pravdou, ze MUNI je mnohem vice teoreticka, takze se spis hodi pro matematiky-informatiky. Osobne povazuji MUNI i FIT za vysoce prestizni a dobre skoly a ti, kdo je hani, maji vetsinou problemy s jejich narocnosti. Kazdopadne necekejte, ze Vam MUNI ci FIT da titul zadarmo! Co se tyce umrtnosti, je na tom urcite hure MUNI (nekde sem slysel, ze z 600 jich to vystuduje tak nejak 100).
    23.1.2006 09:09 EiFFeL | skóre: 27 | blog: EiFFeL | Vranovská Ves
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FI MUNI nebo FIT VUT či jinde?
    a ono kdyby jen Uvod do informatiky, je toho mnohem vic... Ono i takove funkcionalni programovani je docela mazec... jako jestli chces mit klidny postup tak si zapis jeste nejake dalsi predmety at si pak ve zkouskovym postup zajistis a povinny predmety budou jen bonus kredity...
    Vašek Lorenc avatar 23.1.2006 10:16 Vašek Lorenc | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FI MUNI nebo FIT VUT či jinde?
    No moment, zrovna funkcionální programování je moc zajímavá záležitost.. to je právě to, co se nikde jinde moc nenaučíte a fakt to stojí za to znát -- většina současných programovacích jazyků ty funkcionální prvky pomalu či rychleji přebírá.

    Ale možná by to chtělo trochu víc reklamy, zkusím to navrhnout ;)
    ...včetně majestátného loosa
    1.2.2006 18:51 Jax
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FI MUNI nebo FIT VUT či jinde?
    Ano ano ano :-D Uvod do informy je humus, to souhlasim. Navic FI MU je docela teoreticka i v oboru Aplikovana informatika. Vic praktický to bude asi na FIT VUTBR. Ale na FI jsem spokojenej (i kdyz matematik nejsem :) )
    23.1.2006 10:17 USAMA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FI MUNI nebo FIT VUT či jinde?
    Zdravím! Otázkou zůstává zda-li chceš jít vubec na vysokou školu když se nechceš učit matematiku. Matematika je totiž základ bez něhož se nepohneš dál a bez které nebudeš nikdy dobrým programátorem. Bez Matematiky budeš akorát takovým "dělníkem" ke kterému přijde manager a řekne: programuj sic jseš synem smrti. :-)) A na to nepotřebuješ studovat VŠ...
    23.1.2006 10:27 machr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FI MUNI nebo FIT VUT či jinde?
    zdravim. ja studuju na VUT. Matika tady byla prvni 2 roky a celkem bez problemu (i kdyz ja sem s matikou nemel problemy nikdy...). Prednasky sou tady celkem dobry a dle mejch zkusenosti, pokud na ne chodis, tak uz se nemusis ucit (vubec). Takze celkem v pohode.

    VUT sem si vybral hlavne proto, ze na MU pokud vim neni studium rozdeleny do oboru a ja si chcu na 2 polovinu studia dat umelou inteligenci...

    Jinak, podle vypraveni spoluzaku byly i primacky celkem v pohode (ja sem je nedelal)
    23.1.2006 12:19 Petr Soběslavský | skóre: 2 | blog: Sobův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FI MUNI nebo FIT VUT či jinde?
    Na FI MU sice nejsou předem dané obory, ale dost velký výběr volitelných přemětů (z českých informatických VŠ největší), ze kterých se dá nepovinně vybrat specializace (grafika, design, bezpečnost, mat. informatika, poč. systémy,...). Jinak jestli se tazatel zajímá přímo o něco konkrétního je asi nejlepší si projít přímo katalogy předmětů jednotlivých škol a zjistit na co se která víc zaměřuje.
    xvasek avatar 23.1.2006 13:00 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FI MUNI nebo FIT VUT či jinde?
    No já jsem magistr z MU a celkem by možná stálo za to udělat vlastní blogpost na téma "jak kde čemu říkají".

    - "Matematika" z pohledu střední školy je "Matematická analýza" na škole vysoké, možná taky něco jako "Aplikovaná matematika." Zabývá se učivem jako například limity, derivace, integrace, matice, posloupnosti, řady, kombinatorika... Co se týká FI tak tam je matematická analýza celkem jednoduchá a tvoří okolo 10% studia.

    - "Matematika" z pohledu vysoké školy se na střední (až na vyjímky) neučí. Tady bych pak zahrnul věci jako algebra, teorie množin, logika atd. Toto tvoří na FI cca 25% učiva a jestli ti to půjde nejde dopředu moc vědět, ale matematické buňky asi nejsou v tomto směru k zahození.

    - "Informatika" z pohledu střední školy pak znamená programování a hardware na škole vysoké (teda jak na které :) a na FI tvoří zpravidla typicky 15% studia, ale může být skoro až nulová - stačí říct, že programovat umíš a toto tě nezajímá (tak jsem to udělal třeba já :-)). Obecně pokud chceš programovat, tak je v komerční praxi vysoká škola spíš ke škodě nehledě na to, že by ses na FI asi nudil.

    - "Informatika" z pohledu FI nemá kupodivu až tak moc společného s počítači (až na to, že některé její modely se staly programovacími jazyky :), ale jde spíš o aplikovanou matematiku ve vysokoškolském smyslu slova. Tady se pak dají potkat věci jako (postupně) gramatiky, formální automaty, složitost, vyčíslitelnost, zařadil bych sem i neimperativní programovací paradigmata (zejména funkcionální a logické) atd. Toto je vedle matematiky druhý úhelný pilíř FI (dalších 30% studia).

    V každém z těchto okruhů se můžeš profilovat (vybereš si ci tě víc zajímá v tom kterém okruhu pomocí povinně volitelných předmětů) a zbylých cca 20% pak věnuješ buď do některého z těchto okruhů, nebo si můžeš vybrat něco dalšího - máš tam databáze, grafiku, programování, UN*X, správu systémů, sítě, analytiku a řízení produkce software...

    Hope this helps, kdyžtak jsem k dispozici i k osobní konzultaci ohledně FI, klidně mi napiš.
    24.1.2006 00:04 digri | skóre: 12 | blog: digri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FI MUNI nebo FIT VUT či jinde?
    Ja delam vypocetku na FELu (CVUT) a jsem spokojenej, nevim teda jak vypada nove strukturovane studium, asi mene matematiky :-). Je to teda zamerene vice i na HW, elektronicke systemy, logicke systemy, pozdeji site, prekladove gramatiky, ...

    Spoustu veci jsem se naucil a osahal si na kolejich, sami si spravujeme site, vytvarime ruzne projekty, organizujeme InstallFest, OpenWeekend, CryptoFest, mame http://sut.sh.cvut.cz , CNA, clovek ktery se zajima o linux, opensource a chce se neco naucit se tu vyzije dostatecne.
    25.1.2006 18:38 HS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FI MUNI nebo FIT VUT či jinde?
    Ja studuji informatiku na FEI-VSB . ( www.fei.vsb.cz ) Nemusis se bat ze by ses tam nedostal. Dostanes se tam bez PZ jenom za 1 nebo 2 z maturity z matematiky a pokud se ti to nepovede , neni to hruza a z gymnazia bys nemel mit problemy .

    Jsou tu pomerne dobri odbornici , a kdyz se pro nejaky obor rozhodnes , tak nemusis mit strach ze se toho malo naucis , nadruhou stranu je ten system udelany tak , ze pokud ti nejaka oblast nevoni , tak se vdycky to da zvladnout bez komplikaci na trojku .

    Co se tyka matiky , tak to neni problem , kvuli kteremu by se clovek mel zaradit mezi neuspesne.

    Jinak k linuxu se ve skole dostanes , i kdyz je vetsina fakulty M$ . Site jsou tu jednou z velkou prednosti teto skoly . Je tu CNA s kantory jak pro CCNA tak CCNP , kde mas samozdrejme vyhody interniho studenta. Zminky o bezpecnosti jsem ve stud. planech nasel , ale hloubeji je jeste po nich nepatral.
    2.2.2020 20:33 Matěj Skořápka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FI MUNI nebo FIT VUT či jinde?
    Jak dlouho Vám po škole trvalo si v Praze najít dobrý flek v IT?
    4.2.2020 14:20 Tobiáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FI MUNI nebo FIT VUT či jinde?
    Vše je podle toho, jakou zvolíte strategii hledání místa, já jsem se už při škole v Praze registroval u společnosti, která pod sebe nabírá IT pracovníky, a potom je dosazuje na místa dle požadavků firem, takže jsem tak už při škole nasbíral hodně zkušeností, a potom jsem si přes ně našel i stálou práci.
    7.2.2020 15:27 Matěj Skořápka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FI MUNI nebo FIT VUT či jinde?
    Kde přesně jste se prosím registroval? je to nějaká zpoplatněná služba? Mohl by jste prosím napsat víc co je k tomu potřeba nebo jak to přesně má fungovat?
    9.2.2020 22:00 Tobiáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FI MUNI nebo FIT VUT či jinde?
    Já jsem se registroval u společnosti www. coolpeople .cz, kde udáte svoje dosavadní zkušenosti, co máte vystudováno, a také jakou máte praxi. Potom vám vlastně budou chodit nabídky přesně podle vašeho zaměření. Je to zdarma nic za tuto službu platit nebudete.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.