abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    dnes 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Zajímavý článek

    50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:22 | Pozvánky

    Byl zveřejněn program a spuštěna registrace na letošní konferenci Prague PostgreSQL Developer Day, která se koná 4. a 5. června. Na programu jsou 4 workshopy a 8 přednášek na různá témata o PostgreSQL, od konfigurace a zálohování po využití pro AI a vector search. Stejně jako v předchozích letech se konference koná v prostorách FIT ČVUT v Praze.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    včera 03:00 | IT novinky

    Po 48 letech Zilog končí s výrobou 8bitového mikroprocesoru Zilog Z80 (Z84C00 Z80). Mikroprocesor byl uveden na trh v červenci 1976. Poslední objednávky jsou přijímány do 14. června [pdf].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 02:00 | IT novinky

    Ještě letos vyjde Kingdom Come: Deliverance II (YouTube), pokračování počítačové hry Kingdom Come: Deliverance (Wikipedie, ProtonDB Gold).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    KDE Plasma 6
     (71%)
     (10%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 690 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    27.4.2011 15:30 retroslava | skóre: 9 | blog: TryCatch | Žižkoff
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád slovo cloud
    No těch pár posledních článků od jedné holky okolo Windows byla opravdu tragédie. Bych se styděl to vydat i na apríla.
    Pozor! Jsem naprostý idiot. Co jsem napsal včera dnes už dávno neplatí. Zavazuji se, že budu diskutovat nezávazně.
    27.4.2011 17:22 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád slovo cloud
    Ano, lze souhlasit s tím, že výraz "cloud" je poslední Microsoftí marketingové zaklínadlo. Nicméně to je asi tak vše s čím lze souhlasit.

    Zásadní rozdíl je totiž v tom, že služby v rámci "cloudu" nejsou záležitostí jediného fyzického stroje, který se může kdykoliv podělat.
    27.4.2011 17:30 retroslava | skóre: 9 | blog: TryCatch | Žižkoff
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád slovo cloud
    A co když spadne celý cloud ?
    Pozor! Jsem naprostý idiot. Co jsem napsal včera dnes už dávno neplatí. Zavazuji se, že budu diskutovat nezávazně.
    27.4.2011 17:35 qw11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád slovo cloud
    Mraky sa rozplynu a vyjde slnko. :)
    27.4.2011 19:33 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád slovo cloud
    Aplikace Svět provedla neplatnou operaci a bude ukončena!
    28.4.2011 01:45 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád slovo cloud
    Mraky sa rozplynu a vyjde slnko. :)
    ... a stříbrná skřivánčí píseň se roznese po kraji* ... čehož si Facebookáři či jiní sociálněsíťový závisláci moc neužijí, protože budou mít absťák. Kamarád to zažil nedávno se svou novou přítelkyní, která se během dvou dnů ztrávených v chatě v hloubi šumavskýhch hvozdů změnila z "bezva holky" na nervozní trosku, schopnou ve čtyři ráno vylézt (bez žebříku!) na hřeben střechy, jen aby se (neúspěšně) koukla, co její kamarádky zrovna dělají na FB.

    Pro nás starochy z předsíťové generace (a obzvlášť pro ty paranoidní, asociální a s poruchou osobnosti :-) ) je takové chování zcela nepochopitelné, ale pro ně bude podobné selhání cloudové služby stejně konsternující jako kompletní výpadek mobilního signálu pro mobilní závisláky. Pro ty už existuje pojmenovaná fobie a vsadím boty, že do pár let tu bude i fóbie z výpadku sociálních služeb a podobných cloudových tentononc. Protože i když se tyto služby nazývají "cloudy", tak jsou pořád distribuované spíš kvůli rozkládání výkonu než kvůli odolnosti proti výpadku v důsledku zblbnutí části systému.

    *To jsem si nemohl odpoustit - ten kousek je z You'll Never Walk Alone, ale tento překlad si nejspíš pamatujete v "podání" Eddieho, trhlého palubního počítače lodi Srdce ze Zlata, při příležitosti zdánlivně neodvratitelné kolize s magrateanskými řízenými střelami.
    28.4.2011 14:18 xhombre | skóre: 10 | blog: xhombre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád slovo cloud
    +1

    česká verze od Muerti.

    Oi!
    27.4.2011 19:44 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád slovo cloud
    27.4.2011 17:41 phax7 | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád slovo cloud
    Více strojů == cloud?
    Grunt avatar 27.4.2011 18:29 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád slovo cloud
    Cloud je buzzword zmrdspeaku (no nějakou činnost v tom Microsoftu a podobných ústavech vykazovat musí, ne?). Víc bych to neřešil, protože to racionální řešení nemá.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    27.4.2011 20:06 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád slovo cloud
    Cloud muze byt buzzword, nicmene ma naprosto jasny zakladni vyznam. Je slovo oznacujici ondemand infrastrukturu.

    Za cloudovou sluzbu muze byt naprosto pravem oznaceno cokoliv co umoznuje ondemand pridavani/odebirani vykonu (at uz na urovni jednoho stroje, nebo vice stroju) ktere zaroven udrzuje alespon iluzi toho ze tyto stroje jsou dedikovane uzivateli.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Grunt avatar 27.4.2011 20:09 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád slovo cloud
    Bůů…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    27.4.2011 22:00 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád slovo cloud
    Zdá se, že někteří lidé čím dál častěji uspokojují svou směšnou potřebu vůči něčemu se vymezit tím, že to označí za buzzword…
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Grunt avatar 27.4.2011 22:10 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád slovo cloud
    Sorry, ale hádat se o tom co je nebo není cloud je podobné jako se hádat o desktopech, netbocích, notebocích a já nevím ještě čem (nebo v dnešní době moderní mobilní telefon/tablet/počítač). Existuje velmi široká skupina lidí, kterou to baví, ale jen velmi úzká skupina lidí, kteří to myslí vážně. Z mého pohledu je podobné hádání se zbytečná ztráta času.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    27.4.2011 22:23 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád slovo cloud
    Jo, a proto zahlásíš Cloud je buzzword zmrdspeaku, což vůbec není začátek hádky.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    xkucf03 avatar 27.4.2011 22:42 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád slovo cloud
    A copak není? Virtualizace je koncepce stará jako Metuzalém. Dále, že budu platit jen za to, co používám, to dá přece rozum, a v počítačovém pravěku, kdy počítače byly velké, drahé a měl je málokdo, se to tak dělalo běžně. A že „cloud“ nabízí nekonečnou kapacitu (z pohledu zákazníka a vzhledem k jeho potřebám) je zase jen otázka poměru velikosti dodavatele a zákazníka, nic principiálně nového. IT se prostě točí po spirále, občas se trochu inovuje, ale většinou se vracejí staré nápady, zkoušejí se modely, které dříve moc neuspěly, třeba se to povede teď*, třeba jako ASP a SaaS. Je jen věcí marketingu kolem toho vytváře líbivá slovíčka.

    *) na tom není nic špatného, on totiž neexistuje jednoznačný a univerzální recept na úspěch v této oblasti, a tak se jednou outsourcuje, jindy insourcuje, jednou se všechno přesouvá na servery a z klientů jsou jen hloupé terminály, pak se zase klienti tloustnou a následně zase hubnou a zase z nich začínají být hloupé terminály… A tak to bude pořád dokola :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    27.4.2011 23:08 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád slovo cloud
    No, ono povýšit metaforu na buzzword zmrdspeaku vyžaduje trochu oprsklé sebestřednosti. Pokud podle tebe není významné, že to, co bylo donedávna dostupné akorát na mainframech, má dneska na dosah ruky každý trochu počítačově gramotný člověk, pak by mne vážně zajímalo, co významné je.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Grunt avatar 27.4.2011 23:15 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád slovo cloud
    má dneska
    Jak dneska? Jak před tím než existovalo slovo Cloud to (ať už je to to cokoliv) každý trochu počítačově gramotný člověk na dosah ruky neměl? Jen abych se ještě nedozvěděl, že Cloud vymyslel Bill Gates hned po internetu.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    27.4.2011 23:18 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád slovo cloud
    tak on to opravdu buzzword bude... aspon muj slovnik to tvrdi :-]]

    kdyz se divam na to, jak definuje buzzword wikipedia:
    A buzzword (also fashion word and vogue word) is a term of art, salesmanship, politics, or technical jargon[1] that has begun to see use in the wider society outside of its originally narrow technical context by nonspecialists who use the term vaguely or imprecisely.
    tak se jenom utvrzuju v tom, ze to opravdu buzzword je. cloud computingem se dneska oznacuje hromada veci... od skalovatelneho hardwaru pres SaaS a ASP az po jakykoliv software, ktery si uklada data nekam na internet.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    27.4.2011 23:54 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád slovo cloud
    Jak píšeš dole, slovo buzzword je největší buzzword v dějinách :-) Něco podobného jsem se snažil říct svým prvním komentářem.

    Tedy: Jo, cloud je shrnující termín, pod kterým si každý může představit něco jiného, ale jak to vnímám já, obvyklou součástí té představy je ten "elastický hardware" (nebo infrastruktura on demand, jak zaznělo výše). Považuju to za užitečný termín.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Grunt avatar 27.4.2011 23:13 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád slovo cloud
    Ok. Co je to teda Cloud?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 27.4.2011 23:36 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád slovo cloud
    Jinak proč by to měl být začátek hádky? Já už toho chtěl nechat u toho bučení. Každý člověk podobný mě jen mávne rukou, přikývne, popř. si myslí svoje a nemá potřebu hádat se o tom jestli Cloud je nějaká skutečná technologie nebo virtuální nic neznamenající obrat, pokud teda v to fakt vnitřně nevěří (a nebo se tím neživí, teď nedovedu zařadit která z těch dvou variant je horší), což je IMHO už hodně na pomezí zde tolik vysmívanému náboženství. Proč křesťanství fuuj a salesmanship huuj? Vždyť já v tom nevidím žádný rozdíl.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    28.4.2011 00:02 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád slovo cloud
    No, a každý člověk podobný mně (sic!) by ty zvratky o buzzwordu zmrdspeaku vůbec nevypouštěl z úst, byť by s nimi vnitřně sebevíc souhlasil, natožpak aby dával ostentativně najevo, že po jeho názoru je jakákoliv další debata nevhodná, neb Pravda již zazněla. To je ten důvod, proč tady žvaním. Tedy teď už ne, dobrou noc.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Grunt avatar 28.4.2011 00:24 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád slovo cloud
    No, a každý člověk podobný mně (sic!) by ty zvratky o buzzwordu zmrdspeaku vůbec nevypouštěl z úst, byť by s nimi vnitřně sebevíc souhlasil
    Proč? Já si myslím, že velice žádané opravdové problémy pojmenovávat (což je první krok před jejich odstraněním).
    natožpak aby dával ostentativně najevo, že po jeho názoru je jakákoliv další debata nevhodná, neb Pravda již zazněla
    Pravda. O tom, že by to někdo mohl myslet vážně mě ani v koutku duše nenapadlo uvažovat. Za to se tedy omlouvám. A zároveň vyvěšuji bílou vlajku leč na takový lítý boj nemám sil ani armádu.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    28.4.2011 08:42 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád slovo cloud
    Cloud je jak technicky pojem tak buzzword. Bohuzel s naprosto rozdilnymi vyznamy.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    28.4.2011 08:35 zenhas | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád slovo cloud
    hmm, v dřevním středověku jsme tomu říkali vmware. :)

    a pak z toho zmrdi udělali cloud
    28.4.2011 09:20 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád slovo cloud
    A v pravěku zase mainframe ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    27.4.2011 21:05 phax7 | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád slovo cloud
    Já vím, máš pravdu; příště budu silnější, celé to na mě nějak dolehlo...:)
    27.4.2011 23:24 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád slovo cloud
    Cloud je buzzword zmrdspeaku
    poznamenejme, ze buzzword je v podstate taky buzzword. :-]]
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    Grunt avatar 27.4.2011 23:27 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád slovo cloud
    Takže vlastně smyčka a časová paradox…no když si to tak vezmu, tak to ve skutečnosti v reálném průběžném čase ani neexistuje. Krása buzzwordu pro pojmenovávaní věcí, které vlastně ani neexistují, jež znalec musí vskutku ocenit.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    28.4.2011 00:39 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád slovo cloud
    Takže vlastně smyčka a časová paradox…
    Spiš bych to tipoval na nějakou variantu Grelling–Nelsonova paradoxu :-)
    28.4.2011 19:41 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád slovo cloud
    Cloud je buzzword zmrdspeaku

    ROFL :-D :-D
    ⧠ A = 0 avatar 30.4.2011 08:56 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád slovo cloud
    Buzz je zmrdword cloudspeaku.
    Nevolte zmrdy.
    27.4.2011 20:08 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád slovo cloud
    To je trochu mimo. Neni problem mit cloudovou sluzbu ktera neni ani zalohovana, ani redundantni. Je pravda ze se od cloudovych poskytovatelu neco takove ocekava, ale to je spis dusledek dynamicke infrastruktury.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    27.4.2011 19:58 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád slovo cloud
    První cloud byl Multics v roce 1964 ;-)
    xkucf03 avatar 27.4.2011 21:55 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád slovo cloud
    A později Plan9 a také sunovské „Síť je počítač.“ :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    28.4.2011 00:21 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád slovo cloud
    +1 :)
    28.4.2011 17:03 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád slovo cloud
    Jojo, a kdy že to Skynet měl nabýt vědomí? Doufám že nás zrovna teď nestuduje :-D
    28.4.2011 18:54 zenhas | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád slovo cloud
    19.4. To už jsi prošvih. ;-)
    28.4.2011 09:02 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád slovo cloud
    Každý marketingový poradce potřebuje svůj buzzword, aby bylo s čím marketingově poradit...
    otasomil avatar 28.4.2011 09:39 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád slovo cloud

    A co treba BOINC , neco takoveho by se nejvyce dalo nazyvat cloudem.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Heron avatar 28.4.2011 09:43 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám rád slovo cloud

    Vůbec ne. BOINC je grid.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.