abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    dnes 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Zajímavý článek

    50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:22 | Pozvánky

    Byl zveřejněn program a spuštěna registrace na letošní konferenci Prague PostgreSQL Developer Day, která se koná 4. a 5. června. Na programu jsou 4 workshopy a 8 přednášek na různá témata o PostgreSQL, od konfigurace a zálohování po využití pro AI a vector search. Stejně jako v předchozích letech se konference koná v prostorách FIT ČVUT v Praze.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    včera 03:00 | IT novinky

    Po 48 letech Zilog končí s výrobou 8bitového mikroprocesoru Zilog Z80 (Z84C00 Z80). Mikroprocesor byl uveden na trh v červenci 1976. Poslední objednávky jsou přijímány do 14. června [pdf].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 02:00 | IT novinky

    Ještě letos vyjde Kingdom Come: Deliverance II (YouTube), pokračování počítačové hry Kingdom Come: Deliverance (Wikipedie, ProtonDB Gold).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    KDE Plasma 6
     (71%)
     (10%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 689 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Lesk a bída OpenStreet map

    6.12.2015 20:01 | Přečteno: 2144× | ostatní

    Méně je mnohdy více. Občas i v případě map.

    GPXSee od verze 2 podporuje mapové podklady při zobrazování tras. Přesto, že technicky lze použít i libovolné "komerční" podklady, k opensource programu se prostě lépe hodí ty otevřené, nebo chcete-li svobodné. Navíc ne všude je autorský zákon postaven tak, že vám umožňuje volné (ale platbou za nosiče vykoupené) užití jako náš §30 121/2000 Sb. A ani u nás bych ruku do ohně za to, že se bude soud dívat na mapové dlaždice jako na prosté obrázky, nedal...

    Nějaké výchozí podklady by ale GPXsee určitě slušely. Jenže jaké? Na první pohled je Internet plný na OSM datech postavených map, nicméně jak praví staré přísloví - "Na internetu je všechno. Dokud to nezačnete hledat". První co vás napadne je zkusit jako server s dlaždicema ten, který pohání openstreetmap.org, ale tady hned narazíte. Nejste-li "stranou schválený" klient, máte smůlu. Osobně mi přijde omezovat přístup na základě HTTP User-Agent hlavičky lehce nešťastný, protože ve výsledku nevede nikam jinam, než že se HTTP hlavičky začnou falšovat. OSM Wiki sice uvádí, že prý takové falšování poznají, ale to je samozřejmě technicky (i prakticky) nesmysl. Pro použití v GPXSee je nicméně "originální" OSM mapa stejně nevhodná, protože:

    1. Neobsahuje vrstevnice
    2. Nerozlišuje druhy lesních/polních cest*

    * Např. tady bych si tipnul, že "Plot" na kole sjede asi tak 1% čtenářů, zatímco cestu lesní ZOO zvládnou všichni, co se udrží na kole. Značeny jsou však obě cesty stejně.

    Nezbývá, než se poohlédnout jinde. Já to zkoušel tady:

    Thunderforest

    Thunderforest mapy mají vrstevnice, rozlišení cest a především příčetný barevný schéma, do kterého lze zobrazit vaší trasu. Nicméně kvalita dat je sporná a třeba turistické značení je, alespoň na území ČR, opravdu tragické.

    MTB map

    Česká MTB mapa má sice všechny důležitá data a vlastnosti, barevné schéma a množství zobrazených detailů jí však dělají pro použití jako podklad pod trasu zcela nepoužitelnou. Hledejte klikatou čáru přes obraz od Picasa...

    Moc víc jsem toho neobjevil (s mapama od Seznamu jaksi není motivace ;-)), proto se vás tady táži - víte o nějakém dalším OSM-based projektu, který by se dal použít? Kdysi se tady na Abíčku např. objevil něčí projekt českých map, který vypadal slibně, ale ten nejsem schopnej dohledat...

           

    Hodnocení: 67 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    6.12.2015 20:20 Vantomas | skóre: 32 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Ten projekt ze zprávičky je map1.eu
    7.12.2015 01:29 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Díky, to bude ona. Bohužel když teď na to koukám, tak to opět trpí šílenou přeplácaností. Kdyby tam byla polovina popisků a ikon, tak je to 100x přehlednější. Třeba kótovat každou vrstevnici (po 10m) mi přijde vyloženě zhovadilý...
    Každý má právo na můj názor!
    7.12.2015 09:19 Vantomas | skóre: 32 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    No, tak map1 má Git kde jsou nějaké zdrojáky, tak jedině si zdrojáky vzít, upravit to co je zodpovědné za renderování obrázků podle svých představ a obrázky vyrenderovat. Pak trochu boj s umístěním všech těch obrázků, ale zdroje map budou vlastní přesně podle představy. :-)
    Marián Kyral avatar 7.12.2015 12:41 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Hlavně je ten projekt momentálně v kómatu a není jisté, zda se jej podaří resuscitovat.
    6.12.2015 20:41 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    nedají se ty mtb mapy nějak vyfiltrovat?
    Fluttershy, yay! avatar 6.12.2015 21:05 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Existuje nějaký projekt s vrstevnicemi (jméno jsem zapomněl), dá se to dodatečně spojit s daty z OSM. Před pár lety jsem se o tom bavil s Martinem, kvůli příp. implementaci v ModRaně.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    6.12.2015 21:57 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    SRTM?
    7.12.2015 06:11 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Problem bude asi ve tvych ocich, protoze stezovat si, ze MTB ma sice vse dulezite, ale je preplacana mi prijde trochu schizofrenni. Jedine, nad cim bych se pozastavil je zpusob zobrazovani popisu (cerna na bile). Je to jen muj dojem nebo to prijde rozmazane i nekomu dalsimu?
    7.12.2015 12:34 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Problem bude asi ve tvych ocich, protoze stezovat si, ze MTB ma sice vse dulezite, ale je preplacana mi prijde trochu schizofrenni.

    To že má vše důležité, ještě neznamená, že nemá i spoustu zbytečných věcí navíc.

    Každý má právo na můj názor!
    7.12.2015 13:23 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Coz neznamena, ze kazdy povazuje za dulezite/zbytecne to same. Ale uznavam, ze ze sveho pohledu mas pravdu.

    Jen tak ze srandy, co je tam z tveho pohledu navic?
    7.12.2015 15:22 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Coz neznamena, ze kazdy povazuje za dulezite/zbytecne to same.

    A v tom je asi problém většiny OSM map - snaží se dostat vše do jedné mapy. Mnohdy by prosté rozdělení do dvou jako to má třeba Seznam (Obecná, Turistická) vyřešilo většinu problémů.

    Jen tak ze srandy, co je tam z tveho pohledu navic?

    Zrovna MTB mapa je celkem čistá, i když i tady bych třeba nevykresloval "MTB track scale 0". Scale 0 je prakticky každá polní/lesní cesta která nemá vyšší "level", tak proč to tam cpát?. Problém u MTB mapy je hlavně to barevný schéma.

    Každý má právo na můj názor!
    Josef Kufner avatar 7.12.2015 19:41 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Tohle řeší i vykreslování vektorových map na klientovi. Snadno lze přidat zaškrtávátko, zda to či ono je zrovna potřeba kreslit.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Dreit avatar 10.12.2015 10:31 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map

    +1

    Nope
    Jendа avatar 7.12.2015 06:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Chci se zeptat, jestli to je monitorem/očima, nebo jestli na Mapnikových dlaždicích s defaultním nastavením z openstreetmap.org taky nevidíte silnice.

    Default, podle této mapy prostě není možné jet, protože nevidím silnice.

    blacklevel=64, gamma=0.5, silnice se objevily.
    7.12.2015 06:31 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Asi oci, protoze ja v tech dvou obrazcih vidim rozdil jen ve svetlosti, obsah je stejny.
    Jendа avatar 7.12.2015 06:36 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Samozřejmě, že je obsah stejný, je jenom jinak nastavený kontrast a gamma korekce. Na tom světlém se cesty v zakroužkovaných částech ztrácejí a nejsou skoro vidět.
    7.12.2015 06:42 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Jasne, ber to jako nadsazku, jen jsem chtel rict, ze ja to tam vidim bez problemu. Proste sto lidi, sto oci (presneji receno vetsinou dveste, ale coz...).
    kyknos avatar 7.12.2015 20:25 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    taky to vidim bez problemu, ale krome oci v tom muze mit zasadni roli i monitor
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    13.12.2015 15:15 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    řekl bych že primárně je to věc monitoru. Pro mne na mém monitoru to není informační navášení. vě vidím jasně a přehledně i v tom světlém.
    pavlix avatar 7.12.2015 08:01 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Já se ztrácím v obou.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 7.12.2015 08:04 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Mimochodem, ten původní vypadá jako moje papírová automapa, ovšem jenom jako takovéty zesvětlené přesahy na krajích každé stránky.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    7.12.2015 08:09 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Vecnej boj (ja vs. sef)

    J:Co tam chces zvyraznit?
    S:Vsechno!
    J:??******!!!!
    S:Ja se v tom ztracim!

    Pouceni... zvyraznit se da neco na ukor neceho jineho. Bud to nekomu pripada vyblity nebo jinymu preplacany :-)
    Petr Tomášek avatar 7.12.2015 09:17 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Bohužel se do toho nedávno vložil jeden chytrák, co defaultní styl naprosto zprasil...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Marián Kyral avatar 8.12.2015 07:01 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Náhodou, mně se to líbí. Konečně jsou vidět hlavní spojnice mezi městy. Ještě by to asi chtělo na některých zoomech odladit, ale i tak je to mnohem lepší. Předtím se to zcela ztrácelo v záplavě barev.

    Mimochodem, v Anglii plánovali, že si udělají server, kde se bude renderovat postaru. Nevím jak jsou daleko, ale máš možnost si taky někde u sebe rozjet.
    8.12.2015 06:43 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map

    Věřím, že je to chyba. V případě rastrových map se podkladovým vrstvám snižuje kontrast smícháním s bílou, aby nerušily vrchní důležitější vrstvu. Tady očividně někdo zapomněl vypnout tento efekt.

    Když nevěřím vlastním očím, histogram světlosti s grafem nahňácaným k jedné straně jasně odhalí, kdo neumí využít všechny bity.

    Nicky726 avatar 7.12.2015 10:28 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Taky bych chtěl svobodné mapy s vrstevnicemi, ale má to ještě jednu omezující podmínku, rád bych je dostal do Marble… :-/
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    Marián Kyral avatar 7.12.2015 11:15 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Já si docela oblíbil mapu na stránkách Petra Vejsady: http://www.poloha.net/content/co-je-co-tu-je
    Výchozí OSM podklad + vrstevnice, stínování a turistické trasy.
    7.12.2015 16:40 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    No vida! To vypadá docela dobře. Trochu ubrat na sytosti barev a vyházet pár nepotřebnejch značení a bylo by to super... ;-)
    Každý má právo na můj názor!
    Grunt avatar 7.12.2015 18:58 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Mimochodem: Mája je obchod s erotikou?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Marián Kyral avatar 8.12.2015 07:04 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Jo tak tahle Maja mně nenapadla. Ty jsi od tama? :-D
    Grunt avatar 8.12.2015 09:28 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Jo tak tahle Maja mně nenapadla
    No mě zas nenapadá proč si Máju lidi asociujou s obchodem s erotikou, proto se ptám zkušenějších. ;-)
    Ty jsi od tama?
    Přímo z Prušánek ne, ale i u nás stavíme Máje a jezdím na Babettě mrknout na hody i jinam (přes Prušánky jezdím běžně i během roku). Jinak tam kde je zaznačený VVP skutečně během hodů bývá plot (ozdobený halůzkama – aby měli kde šohaji s děvčicama tancovat a juchat), ale vzhledem k tomu že je to typciky zarvané lidma, kolotočama a různýma stánkama bývá většinou stejně neprůjezdné celé náměstí. Předpokládám, že toho kdo to tam značil nenapadlo prostě nic lepšího a samozřejmě takové značení je to blbost protože to je pouze jednou do roka a během roku tam nic není a náměstí je samozřejmě normálně průjzezdné.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Marián Kyral avatar 8.12.2015 09:54 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Já bych i věděl, mladí lidé, sami, pod rouškou tmy ;-)
    Těch podivností je tam mnohem více a jsou na první pohled docela nenápadné, ale nakonec se podařilo vypátrat, že to mají zřejmě na svědomí žáci tamní školy, kteří probírali OSM v rámci hodin informatiky :-(

    Vandalismus v důsledku výuky Informatiky u vás na škole
    Grunt avatar 8.12.2015 17:29 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    LOL. Baráky popsaný podle přezdívek. To mi uniklo. To tu v Lanžhotě ještě opravdu nemáme. Až budu mít čas, frnknu tam.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Fluttershy, yay! avatar 8.12.2015 10:30 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    No mě zas nenapadá proč si Máju lidi asociujou s obchodem s erotikou, proto se ptám zkušenějších. ;-)

    Afrodiziakum.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    7.12.2015 18:53 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Neviem či som tento povzdych pochopil, ale ak sa jedná o cykliztiku, tak prečo neskúsiť open cycle map? U nás sú relatívne v pohode, až na to néónové značenie cyklotrás.
    8.12.2015 00:52 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map

    Jde o podklady pro GPXSee s tím, že typickým zobrazovaným GPX souborem bude asi nějaký druh "cyklovýletu" (což ale může být cokoliv od "hardcore silničařiny" až po Redbull Rampage ;-)). Já osobně mám ale třeba i spoustu logů z běžek a i nějaký z inline bruslí.

    Každý má právo na můj názor!
    8.12.2015 06:45 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Čiže 3d trasa. Obávam sa, že to obsahujú podklady pre spomínanú cyklistickú mapu. Už viem prečo to prehliada, aby sa mu tu rojili muchy.
    pushkin avatar 8.12.2015 07:43 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    A co mapy pro GCCZ? Používám je v Locusu a docela spokojenost...
    Marián Kyral avatar 8.12.2015 09:24 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Ty, pokud vím, neobsahují bitmapové dlaždice, ale vektorová data, která jsou následně stylována pomocí mapcss. To je něco úplně jiného a v daném programu by k tomu musela být podpora.
    pushkin avatar 8.12.2015 16:37 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    jj, přesně tak...
    Grunt avatar 8.12.2015 19:48 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Nerozlišuje druhy lesních/polních cest*
    Ono by to hlavně chtělo konečně zavést nějaké hodncení cest, protože třeba v Rakousku by na takové běžné polní cestě klidně přistál Boeing, u nás je lepší vzít to přes ujezďenou prašnou cestu než se vydat na nějakou polní šotolici.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Marián Kyral avatar 9.12.2015 06:44 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    A to nechtěj vědět, jak v Africe vypadá "silnice" první třídy :-D

    Na polní/lesní cesty máme tracktype=* v kombinaci s tagem surface=*. A pokud potřebuješ vyznačit přistávací dráhu pro Boeing, tak ještě width=* ;-)
    Grunt avatar 9.12.2015 12:50 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    A to nechtěj vědět, jak v Africe vypadá "silnice" první třídy
    No určitě ne hůře než na Slovensku (možná to bude tím, že Slovensko leží někde daleko v Africe).
    Na polní/lesní cesty máme tracktype=* v kombinaci s tagem surface=*.
    Yup. Musím dodat že to je zatím nepropracovanější systém označování cest (tedy samozřejmě pro jiné než pro motorová vozidla) asi který jsem viděl, ale zároveň musím druhým dechem dodat (alespoň dle mého okolí co znám) že cestu na Babettě bych podle něj nenaplánoval. Dva stejné typy cest hned vedle sebe, akorát jeden je v pohodě sjízdný i nějakých 40km/h, druhý absolutně nesjízdný (a to pomalu i na kole) a oba jsou značeny úplně stejně. Napadlo mě namontovat nějaký akcelerometr na kolo a tím prostě oměřit kvalitu cestu, ale taková data bych těžko někde zveřejnil, že?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Marián Kyral avatar 9.12.2015 13:58 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Bohužel to značení je subjektivní a každý to dělá jinak. Akcelerometr není špatný nápad. Zkus napsat na talk-cz - třeba to někoho zaujme.
    Josef Kufner avatar 9.12.2015 14:30 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Ten akcelerometr je dobrý nápad. Pokud by se udělala aplikace pro Android, která by měřila GPS polohu, rychlost a míru drncání z akcelerometru, mohlo by to být užitečné pro objektivní posouzení kvality cesty. Jen je potřeba vzít v úvahu, že každé kolo je jinak tuhé či odpružené a záleží i na uchycení telefonu ke kolu a tvaru kol. To by se však dalo pořešit projetím několika lidí a porovnáním naměřených dat. Pak by stačilo pro kalibraci projet pár už zmapovaných cest a může se měřit.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Grunt avatar 9.12.2015 17:28 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    No, to bych musel asi narvat před tlumiče. Ty by měly IMHO pružit všude stejně (tlumič je vlastně low-pass filtr) protože kolo před tlumičem kopíruje povrch a vlastně bych tim zjistil něco jako je drsnost povrchu plochy ve strojírenství. Hele, doporučte nějaký snímač nebo zařízení. Stejně mam prd co na práci a nevím co s penězama. Dost by mě zajímalo aspoň jaké data se z toho dají vytáhnout a jak moc se dají zobjektivnit.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kyknos avatar 9.12.2015 17:30 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Stejně mam prd co na práci a nevím co s penězama
    vyser se na blbosti a vymysli treba lek na rakovinu
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Grunt avatar 9.12.2015 17:38 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Kde si vzal že sem lidumil? Nějaký lék na rakovinu je mi naprosto volný. Já potřebuju nějaký senzor který snadno zavěsím na trubku dvacítku za tlumiče a nejlepe připojim na 6V :-)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kyknos avatar 9.12.2015 17:46 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    zkus kočku
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Jendа avatar 9.12.2015 18:50 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    1 + 2 + 3
    Acci avatar 9.12.2015 19:00 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Izolepa a nejlevnější mobil s Androidem?
    Jendа avatar 9.12.2015 19:45 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Neumím sehnat takový, který nešmíruje.
    9.12.2015 19:59 Vantomas | skóre: 32 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Vždyť ten telefon nemusí mít ani zapnutá data a logy se budou ukládat na SD kartu a ta jde bez zapínání dat z telefonu vytáhnout a log zkopírovat. Šmírovací autorun na té kartě asi nebude. To jsou mi výmluvy tohleto :-)
    Fluttershy, yay! avatar 9.12.2015 20:02 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Hlavně, jestli to má jít do mapy, lokalizační data jsou irelevantní a mikrofon jde řešit mechanicky.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Jendа avatar 9.12.2015 20:12 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Musel bys ho rozebrat a odpojit rádio.

    Pakárna to podle mě bude podobná (telefon se musí rootnout a nainstalovat do chrootu normální Linux), výsledná spotřeba (aha, ok, on má asi dynamo a neřeší to) někde jinde a telefon asi vyjde několikrát dráž.
    9.12.2015 20:15 7.7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    myslim ze naprosta vetsina lidi ma u sebe telefon tak jako tak, tak nac ty opicarny?
    Jendа avatar 9.12.2015 20:44 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Pro lidi, co telefon nemají? :)
    9.12.2015 20:58 7.7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    na zaklade ceho predpokladas, ze autor dotazu nema telefon? ja treba nikoho takoveho neznam
    Jendа avatar 9.12.2015 21:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Nenapadlo mě o tom při psaní uvažovat, ale jinak bych to trochu čekal jak ho tak znám (mimo Abc).
    10.12.2015 01:12 Vantomas | skóre: 32 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Jo fajn, ok...

    Zrovna mi padl na oči článek od koncesionářského média http://www.rozhlas.cz/zpravy/data/_zprava/tri-roky-modernizace-d1-kde-to-nejvic-drnca--1559167 a mají tam odkaz na github čím to měřili https://github.com/rozhlas/drncani-arduino. Takže tak.
    Grunt avatar 9.12.2015 22:17 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    No jo. Zas Hrach. To je jak chodit se ptát orákula nebo encyklopedie.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    xxx avatar 9.12.2015 22:17 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Ne ten akcelerometr je absolutni hloupost. Zajimave je to mozna tak pro nerdy, pricemz bych jim doporucil pridat i kameru, a detekovat i barvu povrchu. Pak pujde vymyslet u kazde cesty asi tak milion parametru, ktere bude moci prispevatel zadat. Pokud by se OSM jmenovaly OpenStreetGIS, tak budiz. Ale upozornil bych na to, ze posledni slovo v nazvu je map.

    Tumicuv problem totiz nespociva v tom, ze by potreboval vedet jake frakce je struskove kamenivo na ceste nekde mezi polema, ale v tom aby mel konsistentnii informace o povrchu klidne jen ve stupnich trava/blato/sterk/asfalt. Takovou informaci lze ziskat klidne i z ortofota.

    Ostatne tenhle pristup je stejne obraceny. Nebot autor mapy by si predevsim mel nejdrive rici, pro koho ji dela. Z toho by mu melo vypadnout jake podklady potrebuje pro render, a taky jak z onech podkladu rendrovat. Tedy jake objekty mapovat+. Tim se opet dostavame k cestam s milionem parametru, ktere se ve vysledku redukuji na nekolik typu car.

    Take by slo dlouho hovorit o nejake generalizaci. Treba jaky by mel byt uzus pri kresleni dvoukolejnych tramvajovych trati, kdy pulka Prahy je ma jako jednu caru, druha jako dve. Chodniku ve mestech, kde je nekdo zurive doplnuje. Zdali se ma silnice kreslit jako plocha, nebo jen jako cara... atp. atd. (Jako extrem mi prijde to, ze nekdo v Praze objevil jakysi druh plochy pro namesti, ktery prekryje vetsinu ostatnich objektu.)

    Pak muzu zacit uvazovat o nejakem pricetnem renderu. To ted pro ten milion objektu s milionem ruznych parametru, kterymi autori casto mysli to stejne udelat moc nepujde. Bud bude porad neco prebyvat, nebo chybet.

    No a nakonec se teprve dostaveme k Tumicove jadru problemu, a to, ze by bylo vhodne zvolit rozumne barvy.

    OSM proste chybi konsistence. Bez toho se dal nepohne.

    PS: Tesim se na mapu frakci povrchu sterkovych cest.
    Please rise for the Futurama theme song.
    Grunt avatar 9.12.2015 22:30 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Tumicuv problem totiz nespociva v tom, ze by potreboval vedet jake frakce je struskove kamenivo na ceste nekde mezi polema,
    To souhlas. Není opravdu důležité vědět jaké frakce je kamenivo někde mezi polema, ale jakou průjezdnost mají různé cesty pro různá vozidla. Proto akcelerometr. Objektivnější způsob hodnocení mě nenapadnul. Nevím jaký má Tůmič problém, ale to co popisuje, tedy že ho díky špatné kvalifikikaci kvality cesty navigace poslala někam odkud byl rád že se vyhrabal, to se mi už taky stalo. Vyjel sem s oktávkou někomu na dvoře a byl rád že jsem neskončil na střeše.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    9.12.2015 23:06 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Nevím jaký má Tůmič problém, ale to co popisuje, tedy že ho díky špatné kvalifikikaci kvality cesty navigace poslala někam odkud byl rád že se vyhrabal, to se mi už taky stalo.

    Můj problém je spíš inverzní k tomuto - snažím se najít právě cesty na hranici průjezdnosti :-)

    Nějaké sjednocení metodiky pro určení "velikosti/kvality" cest by OSM mapám strašně prospělo. Jasně, vždycky hodnocení bude subjektivní, ale alespoň by mělo být v nějakých mezích. A taky je vhodný si ujasnit, co, jak a komu chci nakonec zobrazovat a podle toho volit ten klíč. Z hlediska MTB (ale i turistiky) je například tady odkazované dělení "Key:tracktype" úplně k ničemu, neb "Grade2" - "Grade5" jsou si prakticky ekvivalentní.

    Myšlenka "kvalitu" cesty popsat nějakou fyzikální veličinou - například vertikálním zrychlením na akcelerometru - je sice zajímavá, ale naráží na to, že aby fungovala, musíš mít normovaného jezdce, který je někde na úrovni první desítky světového poháru ve sjezdu ;-). A něco mi říká, že takhle běžný OSM "mapovač" nejezdí... :-))

    Každý má právo na můj názor!
    xxx avatar 9.12.2015 23:11 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Nebo se musis probojovat do TOP10 svetoveho poharu ve sjezdu, pak pro tebe bude sjizdne vsechno. Nicmene problem akcelerometru spis spociva v objeveni vhodneho propctu fyzikalni velicny na hodnoty z mnoziny sjizdnosti. Mozna bych zacal vubec pruzkum proveditelnosti tim, zda-li stejna hodnota, nebo jeji stejny prubeh v case neznamena diametralne odlisnou hodnotu prujezdnosti.
    Please rise for the Futurama theme song.
    9.12.2015 23:27 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Nebo se musis probojovat do TOP10 svetoveho poharu ve sjezdu, pak pro tebe bude sjizdne vsechno.

    To není řešení. I kdyby pro mně bylo sjízdné všechno, nebude všechno stejně zábavný. A votom to je! :-)

    Nicmene problem akcelerometru spis spociva v objeveni vhodneho propctu fyzikalni velicny na hodnoty z mnoziny sjizdnosti. Mozna bych zacal vubec pruzkum proveditelnosti tim, zda-li stejna hodnota, nebo jeji stejny prubeh v case neznamena diametralne odlisnou hodnotu prujezdnosti.

    Já bych jako mnohem vhodnější veličinu pro průjezdnost než nějaký "drncání" viděl rychlost průjezdu. Ale jak už jsem říkal, vytouženou charakteristikou cesty je "faktor zábavy" a ten se nějakou fyzikální veličinou měří dost špatně...

    Každý má právo na můj názor!
    Grunt avatar 9.12.2015 23:38 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Většinou se mapy konstruují za účelem najít cestu z bodu A do bodu B, ne ji nenajít. :-) Ale proti gustu...
    Já bych jako mnohem vhodnější veličinu pro průjezdnost než nějaký "drncání" viděl rychlost průjezdu.
    To jo, jenže úplně jiné rychlosti na různých cestách dosahují lehké 50ccm, a ťěžké 120ccm, 250ccm, čtyřkolky, horák, silniční bycikl, osobní automobil, odpružené enduro, atd. A každému stroji vadí různé povrchy jinak.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kyknos avatar 9.12.2015 23:41 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    ja tedy osm nikdy nejak detailne nestudoval, ale to si neni mozne nastavit rendering v aplikaci podle sveho? presne jak potrebuji?
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Grunt avatar 10.12.2015 00:06 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Však to má. Ale popis cesty je problém. Dam příklad: Dvě stejné cyklostezky kolem řeky Moravy, jedna na české straně druhá na Slovenské. Na české straně prorostlá trávou, děravá jak ementál, v některých místech rozpadnutá tak že se po ní blbě jede i na tom kole. IMHO se ten asfalt pokládal tak ještě za minulého režimu. Maximálka tak 15-20km/h (tedy o nic víc než to kolo) jinak je to o hubu, průjezd o nervy. Na slovenské straně nově položený asfalt (par děr se dá v pohodě objet), průjezd možný klidně na plný plyn. Koule po průjezdu obou cest vypadají úplně jinak a čas taky. Obě cesty ovšem stejně značené, na obou dokonce ta stejná cyklotrasa.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kyknos avatar 10.12.2015 00:34 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    tak to mapoval blbec, no
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    PepaSFI avatar 12.12.2015 17:51 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    to máš stejný i na silnicích. Třída silnice je daná jejím významem a od toho se odvíjí její rozměry. Kvalita povrchu, stupeň zchátralosti s tím nemá vůbec nic společného.

    A mám tak nějak pocit že ti cyklisti jsou nějak rozmlsaní. Co byste chtěli? Aby v mapě byl zapsaný každý kamínek? Já to beru tak že když jsem mimo silnici, můžu čekat cokoliv. Když tam je namalovaná cesta, předpokládám že tam nějaká cesta je a ona tam obvykle skutečně je. Ale je to polní nebo lesní cesta a nemůžu chtít že ji budu mít v té mapě do detailu popsanou nebo dokonce změřenou akcelerometrem. Proč? Protože je asi nekonečný počet názorů jak by to mělo vypadat. Nejde udělat hodnocení vyhovující všem. To co jeden bude považovat za pohodový výlet s rodinkou, tam si jiný rozbije hubu. Já bych řek že by mělo stačit rozdělení na zpevněné a nezpevněné. A dál by měl zafungovat rozum. Když jsem v kopcovité krajině, dá se předpokládat že to občas bude do kopce. Když je to sešup, každý by měl vědět co zvládne. Když tam někdo vletí jak debil a nabije si hubu, kdo mu za to může? Mapa?
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    kyknos avatar 12.12.2015 18:25 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    take mam pocit, ze by stacilo, rekneme, 10 kategorii od dalnice po pesinku ztracejici se v neprostupne vegetaci
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Grunt avatar 12.12.2015 19:38 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Nejde udělat hodnocení vyhovující všem.
    Hele a tohle se ví nebo je to názor?
    A mám tak nějak pocit že ti cyklisti jsou nějak rozmlsaní. Co byste chtěli? Aby v mapě byl zapsaný každý kamínek?
    Kdo mluvil o cyklistech? Ti mají svoje mapy a stezky. Problém je že některé nově vyasfaltované stezky by klidně zvládly sportovní silniční motorky, něteré nesnesou ani to kolo.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kyknos avatar 12.12.2015 19:44 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    OSM je snad jen pro lidi na konkretnim dopravnim prostredku?
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Grunt avatar 12.12.2015 21:07 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    No právě bych byl rád kdyby ne.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    PepaSFI avatar 13.12.2015 14:46 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    a já myslel že o cyklistech je to tady od začátku. Já vůbec nejsem proti tomu aby cyklisté měli svůj podíl na OSM. Ale moc bych to nepřeháněl aby se z toho nestal nepřehledný chaos. Já bych řek že současné rozlišení cest je dostačující a nedovedu si představit že by se měly různé polní cesty nějak dál hodnotit. Jejich sjízdnost se může kdykoliv změnit vlivem počasí nebo sezonním užíváním. To co bylo včera pohodovou cestou, může po dešti a pár průjezdech zemědělské techniky, zítra být tankodromem s neprostupnou bažinou. A jak to zapsat do mapy? Ty cyklostezky, jak už jsem napsal, bych rozlišoval na zpevněné a nezpevněné. A myslím že by neměl být problém nějakou hodně špatnou asfaltovou označit jako nezpevněnou. Prostě zpevněná je ta kam můžou všichni, nezpevněná je ta kam galuskáč vjede jen když je hodně šílenej.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Grunt avatar 13.12.2015 15:10 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Tak ještě jednou: Nejsem pumpičkář ani pedálník ale zároveň kolo a osobní automobil nejsou jediné dopravní prostředky na světě. Pro osobní automobil jsou cesty popsány dostatečně odpočtu-li úseky v havarijním stavu. Sváteční pumpičkář má zase takovou rychlost že projede téměř všude a cesty opravdu může rozdělovat na "drncá" a "nedrncá". Pro ty ostatní tu bohužel opravdu není žádná varianta.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 9.12.2015 23:29 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Ok. Nenapadl mě žádný lepší objektivní měřitelný parametr. Rád si poslechnu lepší.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    xxx avatar 9.12.2015 23:40 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Ja se celou dobu snazil sdelit, ze nema cenu hledat zadny objektivni parametr. Nejlepsi co muzes udelat je vypustit poucene lidi, mapare, kteri predem urcenou plochu projdou/projedou a na zaklade nejakych kriterii cesty popisi.
    Please rise for the Futurama theme song.
    Grunt avatar 9.12.2015 23:54 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    projdou/projedou
    A na čem?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    xxx avatar 10.12.2015 00:13 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    To je jedno. Klidne to muzou proletet dronem s kamerou. Podstatne je, ze podle toho co videli a podle predem danych kriterii, pak stanovi prujezdnost one cesty.
    Please rise for the Futurama theme song.
    Josef Kufner avatar 10.12.2015 10:22 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    nema cenu hledat zadny objektivni parametr
    a na zaklade nejakych kriterii
    Neodporuješ si trošku?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    xxx avatar 10.12.2015 11:38 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Mozna jo. Jde o to, ze v jednom pripade mam objektivni data z akcelerometru, pro ktera zvolim nejakou vhodnou mapovaci funkci na prujezdnost, jejiz vyber je subjektivni. V druhem pripade provedu prochazku/projizdku a subjektivne oznacim prujezdnost rovnou.
    Please rise for the Futurama theme song.
    Grunt avatar 10.12.2015 12:36 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    pro ktera zvolim nejakou vhodnou mapovaci funkci na prujezdnost, jejiz vyber je subjektivni.
    Souhlas. Zkuste vymyslet co nejvíce objektivní metriku. Ono jiná data člověk bude mít když pojede po krajnici a úplně jiná zase když jede po prostředku. Netuším jak data zobjektivnit a určit dle nich kvalitu a průjezdnost trasy.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 9.12.2015 23:26 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Můj problém je spíš inverzní k tomuto - snažím se najít právě cesty na hranici průjezdnosti
    Tak to hřebenovku z Rozbehov do Prieval můžu pouze doporučit. Nejlépe v rozhrkané ochcávce. Solidní downhill.
    Myšlenka "kvalitu" cesty popsat nějakou fyzikální veličinou - například vertikálním zrychlením na akcelerometru - je sice zajímavá, ale naráží na to, že aby fungovala, musíš mít normovaného jezdce, který je někde na úrovni první desítky světového poháru ve sjezdu . A něco mi říká, že takhle běžný OSM "mapovač" nejezdí... )
    Samozřejmě jako vozidlo uvažuju svoji Babettu a nebo standardní cyklistické kolo. Ne nějaký speciál na downhill.
    Jasně, vždycky hodnocení bude subjektivní
    No a to by právě nemělo. Úplně jinak bude hodnotit průjezdnost šotoliny jezdec na odpruženém enduru s širokýma gumama a jinak zase nějaký sportovní cyklista s co nejtenšíma pneu. Ostatně to nemusí být jen šotolina, ale o rozhrkané asfaltce s jamama jak zákopy to platí podobně.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    11.12.2015 07:59 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    OSM proste chybi konsistence.
    Ta chybi kazde mape, kterou dela vic nez jeden clovek (a nekdy i te jednomuzne). Protoze to, co je oznaceno jako silnice u nas se nemusi shodovat s tim, co se tak onacuje jinde. Navic cim podrobnejsi rozdeleni si udelas, tim vetsi pravdepodobnost zmeny a narocnost na udrzbu. Specialne u polnich/lesnich cest.
    Dreit avatar 10.12.2015 10:41 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    A to nechtěj vědět, jak v Africe vypadá "silnice" první třídy

    No určitě ne hůře než na Slovensku (možná to bude tím, že Slovensko leží někde daleko v Africe).

    Hned jsem si vzpomněl na https://www.youtube.com/watch?v=vNanvK1oz3o :-)

    Nope
    Grunt avatar 10.12.2015 19:44 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Yup. Tohle zvěrstvo tam opravdu je. A ještě vyjeté koleje tak po kolena. A ti blbci tatranští tě ještě vytrubujou když se snažíš nerozflákat se ať jim nezavazíš.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    14.12.2015 11:48 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Nejste-li "stranou schválený" klient, máte smůlu. Osobně mi přijde omezovat přístup na základě HTTP User-Agent hlavičky lehce nešťastný, protože ve výsledku nevede nikam jinam, než že se HTTP hlavičky začnou falšovat. OSM Wiki sice uvádí, že prý takové falšování poznají, ale to je samozřejmě technicky (i prakticky) nesmysl.
    Na te wiki pisou trochu neco jineho. Ale tim trochu myslim doslova trochu :). Taky me to odradilo pouzivat je jako tile server, vzdyt neni problem si rozchodit vlastni Mapnik. Jinak tam pujde hlavne o blokovani na zaklade HTTP referreru pokud je embeddujes do vlastni webove aplikace - tam hlavicky nezfalsujes.

    Mimo webove aplikace (desktop, mobil) HTTP hlavicky zfalsovat pujdou, ale tam zas muzou velice pruzne OSM zmenit URL, na ktere tiles serviruji, na coz v appce nebudes schopny reagovat a dokud nevydas update a uzivatele nezupdatuji, tak ti nebude chodit.

    Porad by slo vyuzit botnet na vygenerovani vsech tiles (coz by byl vlastne takovy DDOS na OSM tile servers a s tim hosi nic moc neudeleji krome cerne magie) ale to mas pak jednodussi si to vygenerovat u sebe :).

    Koukam, ze ty to resis kvuli desktopove appce - dival si se na moznost tiles generovat na klientovy? + si muzes nastylovat tiles jak potrebujes.
    15.12.2015 09:01 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    Koukam, ze ty to resis kvuli desktopove appce - dival si se na moznost tiles generovat na klientovy? + si muzes nastylovat tiles jak potrebujes.

    Účelem je zobrazit pod trasy libovolné mapové podklady, nejenom ty z OSM. Takže generování obrázků z dat nedává moc smysl, neb to je čistě OSM záležitost. Dlaždice jsou oproti tomu dneska už naštěstí víceméně "unifikovaný".

    Každý má právo na můj názor!
    15.12.2015 10:35 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lesk a bída OpenStreet map
    OK. Jen me napadlo ze diky lokalnimu generovani by si usetril hodne mista. Jestli potrebujes i jine mapy nez OSM, chapu ze to tak delat nemuzes.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.