abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 17:44 | IT novinky

    Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:11 | Nová verze

    Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.0.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 14:22 | IT novinky

    Nejvyšší soud podpořil novináře Českého rozhlasu. Nařídil otevřít spor o uchovávání údajů o komunikaci (data retention). Uvedl, že stát odpovídá za porušení práva EU, pokud neprovede řádnou transpozici příslušné směrnice do vnitrostátního práva.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:33 | Zajímavý článek

    Minulý týden proběhl u CZ.NIC veřejný test aukcí domén. Včera bylo publikováno vyhodnocení a hlavní výstupy tohoto testu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    včera 04:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 3.5.0 svobodné implementace protokolu RDP (Remote Desktop Protocol) a RDP klienta FreeRDP. Přehled novinek v ChangeLogu. Opraveno bylo 6 bezpečnostních chyb (CVE-2024-32039, CVE-2024-32040, CVE-2024-32041, CVE-2024-32458, CVE-2024-32459 a CVE-2024-32460).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:11 | Nová verze

    Google Chrome 124 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 124.0.6367.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 22 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.3 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Novinkou je vlastní repozitář DietPi APT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.4. 18:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 125.0.1, první verze z nové řady 125. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vypíchnout lze podporu kodeku AV1 v Encrypted Media Extensions (EME). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 125.0.1 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (66%)
     (11%)
     (2%)
     (21%)
    Celkem 517 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Veřejná pomluva plagiátora

    12.2.2009 02:50 | Přečteno: 4842× | Abc | poslední úprava: 12.2.2009 21:32

    Ve středu 11. února jsme na AbcLinuxu.cz vydali článek Ubuntu 8.10 Intrepid Ibex - predstavenie a prax. Možná jste ho četli. Pokud ne, udělali jste dobře. Byl to totiž plagiát. Původním autorem článku je Jiří Eischmann a byl psán pro LinuxEXPRES.cz, kde také vyšel. Nyní je článek nahrazen původním textem od původního autora. Jděte si ho přečíst teď – je mnohem lepší, než jak ho předtím zmrvil plagiátor Miroslav Buj(na). Následuje několik odstavců mého znechucení nad plagiátory všeho druhu, včetně ukázek e-mailů, které měl tento konkrétní exemplář tu drzost posílat.

    Vykopněte plagiátory

    Asi jste pochopili, že plagiátorství nesnáším. Je to nízké, podlé a skrz naskrz odporné chování. Vysoké školy za plagiátorství vylučují. Některé mají pravidla nastavena tak přísně, že studenta vykopnou při prvním prokázaném plagiátu. Já doufám, že řečený Miroslav Bujna bude také vyloučen, avšak z okruhu potenciálních autorů, kteří vydávají články na českých a slovenských IT webech. Pokud někde uvidíte tuto nízkou existenci publikovat, připojte komentář s odkazem na tento blog, ať čtenáři vědí, s kým mají tu čest.

    Jsem pitomec

    Bohužel, protože jsem plagiát nerozpoznal ještě předtím, než jsem ho vydal. Původní článek na LinuxEXPRESu jsem nečetl, ale i tak jsem mohl plagiát odhalit. Kdybych byl pozornější, všiml bych si, že ten nekňuba ukradl i screenshoty. Na jednom z nich je dokonce jméno původního autora (taskbar). Na dalším je zachycený nick Ivana Bíbra – i to mi mělo být podezřelé. Naneštěstí jsem screenshoty nijak pečlivě nezkoumal. Pouze jsem chtěl po „autorovi“ obrázky ve formátu PNG místo JPG. No jo, jenže v původním článku byly v JPG... Takže mi napsal:

    Tie obrazy ja uz bohuzial nemam lebo ked som vam to poslal som to automaticky zmzal.

    ...až se vod huby práší...

    Hmm, nic zlého netuše jsem to tedy – ač nerad – vydal s JPG. Jako perličku uvedu, že plagiátor mi nejprve poslal pouze zmenšené screenshoty – z původního článku totiž stáhl pouze náhledy. Až když jsem na to upozornil, tak poslal „originály“.

    Byla tu však i jiná varovná znamení. Zpočátku se např. zdálo, že „autor“ je úplný linuxový analfabet. Bylo mi tedy divné, že potom v článku s takovou autoritou popisoval třeba vývoj situace okolo nového vzhledu Ubuntu. Nebylo mi to však natolik divné, abych to považoval za podezřelé. Prostě jsem věřil, že toho hodně nastudoval. Posuďte sami, jak moc jsem byl naivní:

    > A ešte nejaké otázočky. Články maju byť výhradne len také aby som malo niečo s Linuxom, že?

    Není to nezbytně nutné. Mohou se věnovat například dalším unixům (BSD, Solaris atd.), mohou být o dění v IT nebo zajímavých technologiích, může se jednat o recenze hardwaru a her nebo mohou být o různém svobodném softwaru.

    > A takže články môžu byť napríklad o nejakom telefóne alebo o nejakej grafickej karte alebo o nejakom programe (napr Adobe Photoshop), že?

    Tak zrovna Adobe Photoshop něběží vůbec v Linuxu a ani to není open source program, takže o tom nemá cenu psát. Myslel jsem tím programy, které je možné provozovat na nějakém unixu.

    > prepáčte asi budem zniet asi ako lama ale čo je to vlastne unix?

    Viz třeba zde:
    http://www.abclinuxu.cz/slovnik/unix
    http://www.abclinuxu.cz/slovnik/unix-like

    AbcLinuxu.cz je zaměřeno především na unixové systémy, s důrazem na Linux. Chceš-li napsat článek o Linuxu, doporučuji například vyzkoušet nějaké "liveCD" (živou distribuci) a popsat své zkušenosti.

    > aha no teraz už chápem čo je čo. Ďakujem za vysvetlenie :) Takže zajtra vám pošlem nejaký článok.

    > chcem sa spýtať či by som mohol napísať nejaký článok o Ubuntu 8.04 Hardy Heron alebo o Ubuntu 8.10 Interpid Ibex ?

    (Vsuvka: On totiž Jirka Eischmann napsal i recenzi Ubuntu 8.04...)

    Ano, ale o té novější verzi, tedy 8.10.

    > OK takže napíšem ten 2. článok. Neviem kedy presne bude, že či dnes alebo zajtra.

    > v prílohe vám posielam ten môj článok. Dúfam, že sa vám bude páčiť.

    Stává se...

    Už jsme tu dva případy plagiátorství měli, na Rootu pro změnu kdysi vydali článek obšlehnutý od nás... Zarážející je, že si tito výtečníci myslí, že se na ně nepřijde. Pomozte nám vymýtit tento plevel - pokud zahlédnete něco, co se nápadně podobá textu, který už jste četli jinde, zpozorněte a případně nabonzujte.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    asfethan avatar 12.2.2009 03:14 asfethan | skóre: 10 | blog: asfalatum | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora

    Nezalezi na tom aku motivaciu mal, je to nepodstatne pretoze (ne)moralnost skutku to nezmeni. Ale fakt by ma zaujimal ten dovod preco to urobil, proste co z toho ma? Ved riskoval vsetko co mal (cest a tu aj nakoniec stratil) a ziskat nemohol nic. Omg...

     

    Prijde mi to chore.

    Max avatar 12.2.2009 11:29 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora
    Jakto? Mohl získat many, jelikož jsou autoři placeni.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    12.2.2009 11:44 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora
    Že by těch peněz bylo tolik, aby to někomu stálo za takovou ostudu? Ale lidé jsou asi různí…
    12.2.2009 13:41 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora
    Pro 15 leteho je to dost penez.
    houska avatar 12.2.2009 15:40 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora

    kolik je za clanek?


    12.2.2009 15:54 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora
    viz Odmeny
    12.2.2009 15:55 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora
    12.2.2009 20:12 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora
    Ani v patnácti bych pro pět stovek takovouhle ostudu neriskoval. A to tehdy 500 korun znamenalo podstatně víc než dnes.
    juraj-bit avatar 12.2.2009 21:03 juraj-bit | skóre: 14 | blog: X BLOG X | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora

    Ako viete, ci nema menej ako 15 a ci to meno nebol pseudonym? Mozno sa niekde dobre bavi...

    David Watzke avatar 12.2.2009 22:10 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora
    Dobře baví nad čím? Že udělal překlad cizího článku zadarmo a přišlo se na něj a teď je za blbce? No nevím... To by musel bejt slušně zvrácenej smysl pro humor.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    12.2.2009 03:20 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora
    Příloha:
    Přikládám PDF, které sestavil Vlasta Ott - obsahuje hezky přehledně a vedle sebe položky z obou článků.
    12.2.2009 07:49 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora
    To vyzera skor, ze islo o preklad a nie o kopiu.
    12.2.2009 08:12 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora
    Však já také psal, že to _opsal_ :-)
    12.2.2009 03:21 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora
    Já jsem tedy ten původní článek před časem četl, ale nevšiml jsem si toho ze dvou důvodů. Jednak kvůli té změně jazyka, jednak proto, že ten článek je dost nevýrazný, takže si člověk obsah nepamatuje.

    Mimochodem, jen na okraj, nebývalo dříve na stránkách LE napsáno, že články se mohou s uvedením původu otisknout i jinde ? Mám fakt pocit, že něco takového tam bývalo. Ale asi už to neplatí.
    12.2.2009 04:18 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora
    Mimochodem, jen na okraj, nebývalo dříve na stránkách LE napsáno, že články se mohou s uvedením původu otisknout i jinde ? Mám fakt pocit, že něco takového tam bývalo. Ale asi už to neplatí.
    I kdyby to platilo, tak by bylo nutné uvést, odkud to pochází, a ne to vydávat za vlastní dílo.
    12.2.2009 10:05 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora
    Články na LE byly (možná ještě jsou) pod GNU FDL. [zdroj]
    Sešívaný avatar 12.2.2009 10:38 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora
    U článků, které jsou pod GNU FDL, je to výslovně uvedeno, je napsáno i v těch podmínkách. U tohoto to nebylo stejně jako u všech ostatních, co vycházejí od konce papírové verze.
    12.2.2009 10:47 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora
    Ano, i kdyby to bylo GNU FDL, uvést se to musí, minimálně ze slušnosti, častěji to ale uvádí licence jako podmínku použití.

    S GNU FDL byly na LE vydávány články, které vyšly nejprve v papírovém čísle. Pak tedy šly na web s GNU FDL. Protože papírové číslo nevychází od srpna 2007 a články, které vyšly na papíře, jsme vydali zhruba do února 2008, v současnosti už nic takového nevydáváme. Ovšem na portálu jsou a jejich licence samozřejmě platí. To ale není případ recenze na aktuální distribuci.

    A ještě k tomu hloupému klišé: nemáme žádné články ze starých čísel v záloze a nežijeme ze zásob či z minulosti. Už více než rok vydáváme aktuální články - viz openMagazin.
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    kozzi avatar 12.2.2009 04:00 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora
    JJ, plagiátorství se na vysokých školách trestá opravdu přísně. Teda aspoň co se VUT BRNO týče. A já osobně jsem za to rád. Například kamarádka si zapoměla v učebně flashku a ti co ji našli byli velmi hodní a vrátili ji. Bohužel se zapoměli zmínit že si zní obšlehly hotový projekt. Což mi přijde mnohem horší než ukradnout samotné přenosné médium. Naštěstí se při zjištění podobnosti projektu přiznali. Ale i tak doufám že byli vyhozeni, případně nedostali za daný předmět žádné kredity. Osobně nejsem žádný tvůrce nějakých velkých návodů, ale lidé co jsi bez problému vypůjčí cizí práci a vydávají ji za svoji mě fakt štvou.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    12.2.2009 04:25 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora
    Ma to nejakou souvislost s tyden starym komentarem Vlasty?
    rincewind avatar 12.2.2009 04:45 rincewind | skóre: 14 | blog: Bloguji,_tedy_jsem? | Hermanova Hut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora

    Clanek (11.2.) vysel pozdeji nez komentar (5.2.).

    12.2.2009 04:56 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora
    Njn, ale zrovinka pred tydnem Vlasta psal, ze ma od Jirky sikovne napsane clanky :-D
    12.2.2009 05:14 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora
    Ale i to bylo dlouho po té, co jsem dostal ten opsaný článek. Opravdu tam žádná souvislost není.
    12.2.2009 10:41 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora
    Jo, Jirka je drak, už teď chystá recenze Ubuntu 10.4 a 10.10... že jo, Jirko? ;-)
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    12.2.2009 04:47 slush | skóre: 9 | blog: slushuv_koutek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora

    Ja teda vim, ze po bitve je kazdy general, ale z toho vypisu chatu by to stacilo na nekolik podezreni dohromady :-D. Jak muze treba clovek, ktery nevi, co jsou unixy a poradne se ani neorientuje v linuxu (viz dotaz na photoshop) za jeden den spichnout detailni clanek o systemu, ktery v dobe psani toho chatu jeste pravdepodobne nemel ani stazeny...? :-D

    Ale diky za blogovy prispevek, dobre jsem se pobavil. Jmeno toho "autora" bych osobne dal primo do nadpisu blogu, aby ho Google lepe zaindexoval a ostatni si dali na takoveho ptacka priste pozor.

    12.2.2009 10:30 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora
    No, já si nejsem jist, že ho vůbec stahoval, nedivil bych se, kdyby to celé udělal z Windows... - soudě dle té zveřejněné konverzace.
    rincewind avatar 12.2.2009 10:51 rincewind | skóre: 14 | blog: Bloguji,_tedy_jsem? | Hermanova Hut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora

    Myslim, ze tim stazenim bylo mysleno ten clanek na LE :)

    17.2.2009 11:12 talpa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora

    hlavne clovek trpi falesnou skromnosti, ze o linuxu vi jeste prd a mlady mamlas skrupule nema ukradne clanek o Ubuntu a nevi co je to NIX system :), bejt jeho tata tak ho prerazim..

    12.2.2009 07:25 camlost | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora

    mne pripada, ze plagiatorstvi je v nasich pomerne hodne rozsireny nesvar.

    spousta clanku je pouhopouhym prekladem z ciziho jazyka. nekdy dokonce strojovym (jako kdysi na rootu). co se s tim da delat? leda snad vyvinout nastroj podobny tomu z vysokych skol.

    A slow biker.
    talpa avatar 17.2.2009 11:42 talpa | skóre: 2 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora

    No jeden prinos to melo, kdyz muze krast clanky takovy hovado, tak hovado cislo dve (to jako ja) muze clanek napsat, (zduraznuji napsat), jen jeste nevim o cem, ale urcite se neco objevi, zajimam se napr o virtualizaci:) Snad muj clanek nekdo bude cist a nebude moc remcalu  co mi ho budou hanit:)

    Tak nejak vse co mi prijde pod ruku
    12.2.2009 07:43 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora
    hele a ty jsi mu za to zaplatil? Nebo jsi to zjistil před zaplacením? jinak to je teda vostrej týpek! :-)
    12.2.2009 08:11 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora
    Nedostal honorář.
    12.2.2009 08:21 wire-64 | blog: bbb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora

    Toho ze screenshoty obsahuji jemano pana Eischmana jsem si vsiml hned. Bylo to sice dost divne, ale zase jsem si rikal, ze je to tak okate, ze by jste to asi nevydali, kdyby to nebylo koser :-D

    houska avatar 12.2.2009 08:51 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora

    a rekl proc to udelal?

    12.2.2009 08:59 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora
    Neřekl bych, že se ještě ozve, ale třeba se mýlím...
    12.2.2009 09:53 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora
    To skóre 6 bodů má za ten článek? Jestli jo, pak je to nespravedlnost!!!!!!!!
    houska avatar 12.2.2009 10:24 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora

    ja chci takyyyy ... kdyz napisu clanek, taky dostanu +6? ;) asi ne co

    12.2.2009 10:26 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora
    Ale jo, určitě něco přibude :-)
    David Ježek avatar 12.2.2009 10:47 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora
    a nebude to málo. já od září, co jsem začal psát, poskočil z 19 na 39 bodů ;-).
    houska avatar 12.2.2009 12:41 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora

    ze bych fakt neco napsal?! :) jedno tema mam uz v hlave docela dlouho a na abicku o tom stale ani carka :)

    12.2.2009 21:06 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora

    No jasne, nebud srab :-)

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    Sešívaný avatar 12.2.2009 10:14 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora
    Sranda je, že ani autor sám poprvé nepozval, že se jedná o plagiát jeho článku :-) Přikládám to pokročilé hodině (druhá po půlnoci) a tomu, že jsem ho opravdu jen během pár sekund přejel, takže jsem si nevšiml ani těch dvou usvědčujících screenshotů. Na tom prvním je mé příjmení dokonce 4x (tak nějak ze zvyku pojmenovávám home po příjmení) a na tom dalším dokonce moje fotka (i když podvodní). Nevím, jestli mám být na toho člověka nasraný nebo ho litovat, protože to není jen totální vyčůranost, ale i ukázka totální blbosti onoho jedince, když to obšlehne takovýmto způsobem. Dobře, že se odhalil hned při prvním článku a už nebude mrvit další. Jen aby se příště neobjevil místo Mira nějaký Fero. Holt šéfredaktoři to mají s takovýma vyčuránkama těžké.
    houska avatar 12.2.2009 10:23 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora

    jakej to je pocit ze muzes jen tak prohodit ... "predstav si $DIVCI_JMENO ja pisu tak vyborny clanky, ze nekteri lide me dokonce kopiruji" :)

    12.2.2009 10:25 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora
    Sranda je, že ani autor sám poprvé nepozval, že se jedná o plagiát jeho článku :-)
    Také jsem se divil... až potom Vlasta vysvětlil, že ti toho (bídák) naložil tolik, že nemáš na nic jiného pořádně čas :-D
    12.2.2009 10:42 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora
    ...nejen já... ;-) S Ivanem si nepíšou o holkách nebo fotbale... ;-)
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    12.2.2009 10:53 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora
    S Ivanem si nepíšou o holkách nebo fotbale... ;-)
    Si tomu věř... my ostatní víme svoje...
    12.2.2009 10:25 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora
    A vy nevite, jak to dneska funguje u studentu? Zaci dostanou ukol napsat nejakou uvahu nebo jiny delsi literarni celek o nejakej obecne veci. Doma sednou na google a do 5 minut maji clanek stazenej ve wordu a pak uz staci upravit pripadny usvedcujici udaje (jmena, lokace, atd) a vytisknout. Domaci ukol (normalne tak na 1-3 hodiny) maji do 30 minut hotovej a jde se parit.

    Bohuzel tenhle typek je lama asi i v kopirovani cizich del. To musi mit ve skole tezsi, kdyz si nedokaze vsimnout dulezitych usvedcujicich dukazu.
    12.2.2009 10:33 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora
    A vy nevite, jak to dneska funguje u studentu? Zaci dostanou ukol napsat nejakou uvahu nebo jiny delsi literarni celek o nejakej obecne veci. Doma sednou na google a do 5 minut maji clanek stazenej ve wordu a pak uz staci upravit pripadny usvedcujici udaje (jmena, lokace, atd) a vytisknout. Domaci ukol (normalne tak na 1-3 hodiny) maji do 30 minut hotovej a jde se parit.
    Ostatně autoři těch původních děl je na internet za tímto účelem dávají, tak o co ti jde? Já několik svých projektů také zveřejnil pod licencí typu "dělejte si s tím co chcete, já už svoji jedničku dostal" a hle, můj zdroj (návrh zdroje stabilizovaného napětí) po jedné nejmenované průmyslovce putuje už 3. rokem, stejně jako moje ASM zdrojáky do Mitka. :-)
    12.2.2009 10:55 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora

     

    Ostatně autoři těch původních děl je na internet za tímto účelem dávají, tak o co ti jde? Já několik svých projektů také zveřejnil pod licencí typu "dělejte si s tím co chcete, já už svoji jedničku dostal" a hle, můj zdroj (návrh zdroje stabilizovaného napětí) po jedné nejmenované průmyslovce putuje už 3. rokem, stejně jako moje ASM zdrojáky do Mitka. :-)
    Asi tuším, o jakou průmyslovku se jedná :-) , obvykle celý ročník upravoval 2-3 různé originální práce a v různých variantách se odevzdávaly - nejvtipnější bylo, když to odevzdal jeden, dostal za jedna, po něm šel druhý, který měl skoro to samé (jen jiné fonty a vlastní obrázky) dostal za 3, další dostal zase za jedna...
     
    Sešívaný avatar 12.2.2009 11:00 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora
    Je ale odlišit dvě rozdílné věci: 1. porušení autorských práv 2. porušení akademických pravidel pro studentské práce

    To, že je nějaký dokument pod svobodnou licencí, neznamená, že ho můžeš naprosto beztrestně bez označení kopírovat ve svých akademických pracech. Tebe jako autora může těšit, že tvé práce používají ostatní, ale škola potřebuje, aby studenti sami prokázali schopnost něco odborného napsat, proto jdou tak tvrdě po kopírování. Na střední se to moc neřeší, ale na výšce je to teď docela velké téma.
    12.2.2009 12:29 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora
    Tebe jako autora může těšit, že tvé práce používají ostatní, ale škola potřebuje, aby studenti sami prokázali schopnost něco odborného napsat, proto jdou tak tvrdě po kopírování.
    Škola potřebuje studenta něčím zabavit. Kdyby potřebovala, aby se student naučil psát odborný text, bude muset vyučující se studentem text několikrát procházet, diskutovat o něm, vidět různé verze, jak postupně vznikají -- a to by pak jednak musel přijít na to, že student práci opsal ale nerozumí jí, jednak by těch studenty vygenerovaných textů muselo být daleko míň, aby to vůbec mohli vyučující stihnout.
    13.2.2009 02:31 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora
    Putuje po průmyslovce ? Ono to všechno ještě není na netu ?
    13.2.2009 07:49 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora
    Spousta studentů jedné nejmenované průmyslovky neumí používat google... :-)
    Sešívaný avatar 12.2.2009 10:51 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora
    U nás na výšce už to není tak jednoduché. Za celou výšku jsem si nedovolil zkopírovat byď jeden odstavec bez toho, aniž bych to označil za citaci. Dokonce kvůli tomu raději používám anglické zdroje raději než české. Přečtu si třeba 10 anglických článků na dané téma a pak ty informace použiju pro svoji práci. Články uvedu do zdrojů a už nemusím řešit, jestli jsem náhodou nepoužil stejné formulace jako v originále. U nás na škole bylo řízení i z lidmi, kteří prostě jen špatně označili citace. Jen za zkopírování obyčejné seminárky je minimálně podmínečné vyloučení ze školy. Do řízení se člověk dostane, i když použije svoji práci dvakrát (opakování předmětu, jiný předmět). Jelikož se dnes už všechno odezvdává elektronicky a projíždí to ty antiplagiátorské kontroly, tak si člověk nemůže být nikdy jistý, proto si myslím, že na naší škole bylo plagiátorství vyhlazeno nebo výrazně potlačeno.
    Joseph avatar 12.2.2009 10:59 Joseph | skóre: 7 | blog: No_bullshiting_please | Ba'aretz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora
    no to vysvetľuje prečo bol ten článok napísaný tak dementnou slovenčinou. Šlo o skoro strojový preklad. Škoda zabitých 10 minúť pri korekciách.
    אם אין אני לי, מי לי; וכשאני לעצמי, מה אני; ואם לא עכשיו, אימתי.(פרקי אבות, פרק א, משנה יד
    xxxs avatar 12.2.2009 11:26 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora
    tiez ma trhalo k opravam. uz som mal aj nieco rozpisane, ale zrusil som to po angazovani inych.
    12.2.2009 17:53 Jury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora

    Mě přijde divné, že se nikdo jiný vůbec nezaobíral faktem, že se v novém článku prezentuje 8.10 jako nová verze... Jsem si myslel, že nějaký blb vytáhl "ze šuplíku" zapomenutou recenzi, kterou chtěl publikovat před čtyřmi měsíci.

    Jardík avatar 12.2.2009 19:11 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora
    Stránka nebyla nalezena

    Litujeme, ale požadovanou stránku neumíme zobrazit. Buď byl dokument smazán, přesunut na jinou adresu, nebo jste zadali špatnou adresu. Pokud byl odkaz na stránkách našeho serveru, využijte formulář Vzkazy správcům a my jej opravíme nebo odstraníme. Pokud byl na jiném serveru, informujte prosím jeho provozovatele. Dokument se můžete pokusit najít pomocí našeho fulltextového hledání.

    Detail: Neznamé URL: /clanky/smazime-v-linuxu-3/ !.
    Nemá tam být link na root místo abclinuxu?
    Věřím v jednoho Boha.
    12.2.2009 21:31 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora
    Má... omylem jsem dal relativní.
    13.2.2009 00:12 mibo | skóre: 12 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora

    Však to bylo docela vtipné, že mu to tak vyšlo :D. Třeba mu není ani těch 15 co tu někdo zmiňoval a prostě to zkusil, myslím že pokud to bylo nějaké dítě, že to zas není takové kacířství a třeba se poučí a začne psát o něčem pro něj známém a nebo naopak začne publikovat o kvantové fyzice do prestižních vědeckých časopisů :D.

    microcz avatar 13.2.2009 00:13 microcz | skóre: 18 | blog: Michalův zápisník | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora

    smutné je, když se sem podobní jedinci tahají na vysoké školy, nebo na pracovní pohovory, protože právě tito lidé mají tu největší drzost přijít na pohovor do renonované firmy a naprosto drze a nesebekriticky lhát do očí o své do nebe volající profesionalitě, byl jsem podobně trapné situaci svědkem v životě cca 4x za svůj život a pokaždé se mi chtělo zvracet

    13.2.2009 05:15 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora
    Pro takové ***** se mi jen těžko hledají slova v mezích slušnosti. Hlasoval bych všema deseti pro to, aby se každý blb, co plagiátořinu zkusí, musel čelit všem následkům, které by byly velmi vtipně vyjádřeny například něčím, co by se dalo nazvat licenčním poplatkem za neoprávněné užití (pls, neslovíčkařme o termínu "užití díla" - víte, co tím chci říct) nebo finanční kompenzací za poškození dobré pověsti abíčka.

    Kdyby k tomu existovala nějaká páka, měli by tihle vylízanci dostávat za trest psaní veřejně prospěšných a hlavně vlastních textů v rozsahu minimálně desetinásobku oprásknutého textu - pak by třeba zjistili, že napsat pořádný text, který dává smysl, není žádná sranda.

    Asi nikdy nezapomenu, jak jsem narazil na člověka, co oprásknul můj text. Šlo o pitomé tři nebo čtyři odstavce marketingového popisu služby, ale i s nimi jsem se piplal celé hodiny, aby to k něčemu vypadalo. A pak přišel ten chytrák, zkopíroval to, přepsal jen název služby (rovnou si vzal z našeho webu i grafiku) a měl ještě tu drzost mi říct, že jsem to musel být já, kdo oprásknul jeho text. Nakonec z něj vylezlo, že napsat takový text sám nedokáže, ale dal to ze svého webu pryč až po tom, co jsem mu pohrozil žalobou nad rozúčtováním licenčních poplatků (vypočítal jsem mu nějakých asi 50 000,- Kč) - se srdceryvným komentářem, že se snaží si jen přivydělávat po práci a že já se určitě živím sdíráním nebožáků, jako je on.

    Pro všechny takové parchanty mám jediný vzkaz: neživím se sdíráním lidí z kůže, živím se prodejem služeb, a ty texty píšu proto, abych prodal - hádat se s neschopnými idioty a prachsprostými příživníky, to je jen ztráta času, který mi nikdo nezaplatí. Ale radši ten čas s váma ztratím a z kůže vás sedřu, než abych se nechal ojebávat!

    P.S.: Sorry za použité výrazivo, ale plagiátorství mě fakt strašně vytáčí.
    ~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
    13.2.2009 07:58 hlas lidu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora
    Jo, zažalovat ho za újmu abíčka. Udělat z něj exemplární příklad pro ostatní. Soudce Lynch už splétá oprátku..
    13.2.2009 15:21 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora
    A jeje, anonymní hrdina anonymních chudých bezbranných mas přišel, aby si zaslovíčkařil. Kdo chce, chápe, co tím bylo myšleno, kdo nechce, mele nesmysly. Svědčí to ale jen o způsobu, jakým přemýšlíš o světě - já o věšení lidí za blbost neřekl ani slovo.

    Každopádně si za svým příspěvkem stojím. Pokud jsi někdy viděl smlouvu o vytvoření autorského díla, tak jsi tam určitě narazil na klauzuli, že autor nese veškerou zodpovědnost za škody vzniklé v případě, že by autorem nebyl. Když v obchodě ukradneš rohlík a chytnou Tě, tak Tě to obvykle taky bude stát mnohokrát víc, než je cena toho rohlíku, a ne jen v penězích. Důvod je prostý - každý zlodějíček si pak rozmyslí, jestli není lepší si ten rohlík koupit.

    Ukrást text nebo jiné autorské dílo je to samé - někdo musel strávit určitou dobu na tom, aby to dílo vytvořil, a někdo jiný si pak myslí, že si ho může jen tak vzít - je jedině správně, když každý takový příživníček dostane přes prsty, aby si uvědomil, že funkce copy & paste nemají v počítači, aby mohli krást.

    Kolikrát se stane, že člověk chce o něčem psát, ale nakonec zjistí, že problému nerozumí dostatečně do hloubky a ve výsledku přes veškerou snahu je jeho dílo jen soubor opsaných pasáží odjinud. To se ještě dá pochopit (i když by ten autor pak měl na rovinu přiznat, že na to nemá).

    Jenomže tenhle vyčůránek naprosto evidentně ani nezkoušel psát text vlastní, nebo alespoň spojit pasáže opsané z více zdrojů. To už není jen blbost a neschopnost, to není něco, co se může stát každému, to je sprostá sviňárna s jasným cílem přiživit se na cizí práci a udělat z dalších lidí blbce.

    Na to není třeba žádného soudce Lynche, kdyby se to mělo dovést do extrému, tak na to je hned několik paragrafů i v našem trestním zákoně.
    ~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
    talpa avatar 17.2.2009 11:59 talpa | skóre: 2 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora

    A proc nekdo nejel do tech jeho Topolcan vykrakorat ho za vlasy game parmana co zrovna potreboval prachy na hru?:)

    Tak nejak vse co mi prijde pod ruku
    Jendа avatar 17.2.2009 17:24 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora
    co zrovna potreboval prachy na hru?:)
    Viděl jsi někdy nějakého pařmena? Ty woewoe to přece nebudu kupovat woe ne když je to jako woe na rapidu ne woe. :-D
    talpa avatar 18.2.2009 11:04 talpa | skóre: 2 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Veřejná pomluva plagiátora

    Parmeni co jeste neobjevili co je unix ani nenasli rapid woe :)))

    Tak nejak vse co mi prijde pod ruku

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.