abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    dnes 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 17:44 | IT novinky

    Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 15:11 | Nová verze

    Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.0.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 14:22 | IT novinky

    Nejvyšší soud podpořil novináře Českého rozhlasu. Nařídil otevřít spor o uchovávání údajů o komunikaci (data retention). Uvedl, že stát odpovídá za porušení práva EU, pokud neprovede řádnou transpozici příslušné směrnice do vnitrostátního práva.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:33 | Zajímavý článek

    Minulý týden proběhl u CZ.NIC veřejný test aukcí domén. Včera bylo publikováno vyhodnocení a hlavní výstupy tohoto testu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    včera 04:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 3.5.0 svobodné implementace protokolu RDP (Remote Desktop Protocol) a RDP klienta FreeRDP. Přehled novinek v ChangeLogu. Opraveno bylo 6 bezpečnostních chyb (CVE-2024-32039, CVE-2024-32040, CVE-2024-32041, CVE-2024-32458, CVE-2024-32459 a CVE-2024-32460).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (11%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 543 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?

    13.6.2015 09:33 | Přečteno: 9515× | různé | poslední úprava: 13.6.2015 21:30

    Ahoj, minulý pátek jsem měl dopravní nehodu. Zastavil jsem na červenou, která ovšem červenou nebyla, a zezadu mně nabral kamion. Jednalo se o nefunkční křižovatku, kde jen blikala oranžová. Nevím, na co přesně jsem reflexivně reagoval, jestli na zhasnutí oranžové (po které automaticky nastává červená), nebo se červená opravdu zaleskla - bylo před osmou večer, sluníčko bylo nízko a měl jsem jej za zády.

    V každém případě, viděl jsem červenou, navíc auto zprava a měl jsem jen zlomek vteřiny na rozhodnutí co udělat. Tak jsem zastavil. A než mi došlo, že ta křižovatka vlastně nefunguje a to auto zprava stojí a mohl se zase rozjet, přišla rána a najednou jsem byl uprostřed křižovatky. Až tehdy mi došlo, že za mnou byl kamion. Jeho řidič to tam, dle svých slov, znal a nečekal, že zastavím. No stalo se. Naštěstí se to obešlo bez zranění, jen pár modřin, natáhnuté krční svaly a děti se strašně lekly. Ovšem z auta se stal nepojízdný šrot. Zadek Oktávky jsem měl v kufru a natlačený na zadní kola. Je zázrak, že naprostá většina věcí, které byly v kufru, přežila bez úhony.

    Řidič kamionu zavolal hasiče a policii. Policie to všechno zdokumentovala, dali mi podepsat výsledek dechové zkoušky, zákres situace a /*že to vidí spíše na spoluvinu*/, že by to mohla být spoluvina, že on si to netrofá rozhodnout a že to raději pošle do správního řízení. Že jsem neměl zastavovat a kamion měl dodržet bezpečnou vzdálenost. Byla to moje první nehoda, byl jsem v šoku a nebyl schopen logicky myslet, tak jsem jim na to kývl. Prý si mně brzy zavolají. Pak mi hasiči odtáhli auto stranou, policisté se ujistili, že mám zajištěnou odtahovku a odjeli.

    Až další dny, po opadnutí šoku a debatách s bratrem a příbuznými, jsem si uvědomil, že mi vlastně nic nedali. Nemám od nich žádný doklad, nemám na ně kontakt a ani neznám pojišťovnu, u které byl pojištěn kamion. Uplynul týden a nikdo se neozval. Na pojišťovně mi řekli, že ohlásit to mohu, až budu mít potvrzení od policie. Do té doby ne. A náhradní auto, které jsem potřeboval (byli jsme 100 km od domova) mi proplatí až od okamžiku nahlášení. Takže neproplatí. WTF?

    To mi moc klidu nepřidalo. Mám jen auto na šrot a dokud nedostanu potvrzení od policie, tak s tím nemůžu nic dělat. Tohle je běžný postup? Jak by mělo správní řízení probíhat? A hlavně, jaké jsou termíny? Hledal jsem na internetu a nejsem ten typ, co se vyžívá v paragrafech, takže jednak nemám sílu číst komplet zákon, který to upravuje a obávám se, že bych tomu stejně moc nerozuměl :-( Co jsem našel, tak teď má policie měsíc na to, zaslat podklady do správního řízení a ti pak dva měsíce na rozhodnutí. Tohle vědět, tak s tím nesouhlasím. Je ovšem otázka, jestli by to něco změnilo :-(

           

    Hodnocení: 91 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Fluttershy, yay! avatar 13.6.2015 11:26 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    gl

    BTW bacha na vnitřní zranění.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Marián Kyral avatar 13.6.2015 13:17 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Po týdnu zatím všichni v pohodě. To by se snad už projevilo.
    13.6.2015 12:05 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Chápu. Byl to šok, ale jak se zdá pěkně s tebou vyj...li. Už sám fakt, že jsi přistoupil na nějakou spoluvinu. Takové kecy, že to tam zná si mohl dát ten kamioňák za klobouk. Byly tam světla? Byly. Měl zvýšit pozornost, přibrzdit a předpokládat, že se může stát cokoliv.
    13.6.2015 12:09 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Když kámoš ještě jezdil kamionem, měl podobnou nehodu. Cvakal bolestné a ještě měl na dva roky podmínku. Škodu zaplatila naštěstí pojišťovna. A to si ten týpek v osobáku vymyslel "jen" naražený palec u nohy.
    Marián Kyral avatar 13.6.2015 13:01 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Navíc se nás tam ujali moc sympatičtí lidé z paneláku hned vedle a ti říkali, že se tam takové nehody stávají často. Buď někdo zastaví a ten druhy nedobrzdi, nebo někdo srazí ve druhem pruhu chodce. Jestli tam ten řidič jezdil často, tak to přece musel vědět a tím tuplem si dávat pozor. Hasiči mi to potvrdili. Ptal jsem se i policistů, ti mi to přímo nepotvrdili, ale tvářili se rozpačitě.

    No a když jsem pak čekal na odtah, tak jsem byl svědkem úplně stejné situace, která naštěstí skončila šťastné. Kamion si jen zatroubil a jelo se dál.
    PepaSFI avatar 13.6.2015 13:01 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    jak tam byly přednosti? Píšeš že jsi viděl auto zprava, to je základní věc pokud není přednost jinak. Celkově se mi to jeví na takové to policajtské šalamounské řešení "hlavně abysme nic moc nemuseli řešit". Pořád a za všech okolností platí dodržování bezpečné vzdálenosti. To že jsi náhle zpomalil nebo zastavil může mít nejrůznější příčiny a obtížná viditelnost semaforu ve slunci je celkem dobrý důvod. Bohužel lepení na zadek je oblíbená věc, bere se to za normální a prakticky vůbec se to nepostihuje. Každopádně si nenech zbytečně přišít vinu. Jak s pojišťovnou neporadím, mají různý pravidla.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Marián Kyral avatar 13.6.2015 13:10 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    jak tam byly přednosti? Píšeš že jsi viděl auto zprava, to je základní věc pokud není přednost jinak.
    Byl jsem na hlavní. Ale červená vše mění.
    13.6.2015 18:11 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?

    tohle je na radu od nějakého právníka - nejde o to že na netu nenajdeš odpovědi, ale když na tebe něco vytáhnou a budou do tebe hučet, tak tě můžou dostat kam potřebujou protože v tom prostě neumíš chodit (narozdíl od toho kamioňáka kterého silnice živí)

    pavlix avatar 13.6.2015 18:29 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Řidič kamionu zavolal hasiče a policii. Policie to všechno zdokumentovala, dali mi podepsat výsledek dechové zkoušky, zákres situace a že to vidí spíše na spoluvinu, že jsem neměl zastavovat a kamion měl dodržet bezpečnou vzdálenost a že to pošlou do správního řízení.
    Osobně bych si na žádnou spoluvinu nehrál. Člověk může mít stovky důvodů, proč zastavit a pokud jsi nikomu nevjel do cesty ani jsi nebrzdil s úmyslem ho nachytat a nechat se nabourat, na žádnou spoluvinu nevěřím. Samozřejmě řidiči, který z nepozornosti do někoho nabourá, nezávidím.

    Nicméně, ve chvíli, kdy máš byť jen podezření, že tě chce policie obvinit z něčeho nad rámec pokuty za parkování, neexistuje důvod se s nimi bez porady s právníkem bavit. Nemůžeš si nijak pomoct a můžeš si hodně přitížit bez ohledu na to, zda na tobě nějaká vina leží. Nejlepší je se s nimi ve kterékoli fázi řešení o detailech bez porady s právníkem vůbec nebavit a pokud na tom trvají, tak říct, že je ti zle a vyžádat si ošetření lékařem.

    Taky bych si dal pozor na to, zda skutečně zavolal standardním způsobem policii nebo zda zavolal nějakým známým.
    To mi moc klidu nepřidalo. Mám jen auto na šrot a dokud nedostanu potvrzení od policie, tak s tím nemůžu nic dělat. Tohle je běžný postup?
    Bežný postup policie je vyjebat s tebou, kdykoli se jim to z nějakého důvodu hodí, pokud se tě nebojí. Právníků se bojí jako čert kříže a radost nemají ani z inspekce.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    PepaSFI avatar 13.6.2015 18:59 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    taky je otázka co jim podepsal a jak to vypadalo. Byly i případy že zápis si dodatečně upravili jak se jim hodilo takže asi není úplně marný proškrtat jim prázdné místo a dopsat tam že se po nehodě cítíš neschopen posoudit zapsané údaje a proto s nimi nemůžeš souhlasit. Často taky za provizi dohazujou kšefty odtahovkám a servisům, je skoro až divný že se tak nestalo. Policajti jsou celkově dost experti na ohýbání předpisů. Jeden můj známý takhle odbočoval doprava, zpomalil aby dal přednost chodcům a zezadu do něj někdo najel. Klasický případ nedodržení vzdálenosti. Jenže policajti přece neobviní místního člověka a tak vyštrachali poněkud vratký předpis že při odbočování nesmíš ohrozit auta za sebou. To skutečně v zákoně je, akorát mi nějak není jasný jak to prakticky udělat když ten vzadu je debil lepič.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    pavlix avatar 13.6.2015 19:29 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    No já čekám, kdy mi měšťáci vysvětlí, že mi iniciativně dávají jednu pokutu za parkování za druhou v místech, kde nikomu nepřekážím, a když jim během 90 minut opakovaně volám kvůli reklamnímu autu, které si tam kvůli debilní akci schválně zaparkovali do cesty, tak mi po celou dobu tvrdili, že to budou řešit, a po celou dobu to ignorovali.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Marián Kyral avatar 13.6.2015 20:47 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Odtahovky nedorazily žádné, jen taxík. Bracha má naštěstí autoservis, takže jsem mu hned volal a on zajistil odtah i nahradni auto.
    pavlix avatar 13.6.2015 18:35 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Jinak můžeš zkusit rozporovat svůj stav v době podepsání výpovědi a trvat na tom, že byla pod nátlakem, ale vzal bych si právníka i kdybych měl žit o chlebu a vodě. Mně se to naštěstí netýká, protože mám právní pojištění a tak mám jejich právníka plně krytého nebo se můžeme domluvit, že budou platit mnou vybraného právníka, pokud je k tomu důvod.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    13.6.2015 19:30 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Jestli jsem to spravne pochopil, tak spravni rizeni jeste neprobehlo, ne? V blogu se pise jen o podepsani vysledku dechove zkousky. Proc tedy trvat na tom, ze se jednalo pod natlakem, kdyz nebylo nic podepsano??
    13.6.2015 19:31 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Btw to, ze na tu spoluvinu kyvl, prece niz neznamena?
    pavlix avatar 13.6.2015 19:33 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Tak záleží taky (1) na tom, zda na to kývl ústně nebo písemně a (2) zda se to v případě ústního budou snažit uplatnit, ne? Nicméně jediné, k čemu nabádám je opatrnost a sehnání právníka.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    13.6.2015 19:41 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Nejake kyvnuti policistovi snad nelze brat jako projev souhlasu se spoluvinou. Kazdopadne opatrnost a pravnika take vrele dopurucuji.
    Marián Kyral avatar 13.6.2015 20:41 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    No podal mi to slovy, že by tam mohla být spoluvina a že si netrofá rozhodnout na místě. A proto to raději pošle do správního řízení, kde rozhodnou. To mi v tu chvíli přišlo rozumné.
    Marián Kyral avatar 13.6.2015 21:04 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Koukam, že jsem to v blogu nešťastně formuloval. Nevím, jestli se mi to povede přes mobil opravit.
    pavlix avatar 13.6.2015 21:32 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Tak to zní docela rozumně a neviděl bych v tom žádné šméčko, ale je fakt, že opatrnosti není nikdy dost.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    14.6.2015 08:56 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    +1

    Mozna by take bylo dobre, pokud ma pan nekoho ve svem okoli, kdo se umi pohybovat v tomto typu rizeni, vzit jej s sebou jako zmocnence. Mam pocit, ze ve spravnim rizeni vas muze zastupovat i osoba bez pravnickeho vzdelani.
    pavlix avatar 13.6.2015 18:37 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Jinak o způsobech policie by ti moli leckteří ábíčkáři vyprávět, včetně mě a třeba Doliho. Člověku se sice neche krmit právníky svými těžko vydělanými penězmi, ale obávám se, že ve chvíli, kdy proti tobě stojí státní aparát, je hazard to neudělat.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    13.6.2015 20:08 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Vezmi si právníka nebo si nech poradit od kyknose a udělej přesnej opak. Proboha, proč si jdeš pro radu sem bez namachrované uhrovité nerdy, kteří si hrají na experty na všechno?
    13.6.2015 20:15 susetierchen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    tak zrovna Kyknos pokud vím chodí s právničkou :)
    13.6.2015 20:40 sdfragqar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    to miriam nepochopí - sám neví přesně co má mezi nohama, natož aby pojal to co si napsal :)
    13.6.2015 21:23 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Já bych to viděl tak, že 90 % viny by měl dostat kamiǒňák za nedodržení bezpečný vzdálenosti a že max 10 % viny by mohli přiřknout tobě za nevěnování se řízení/bezdůvodné zastavení. Možná byla chyba policajtům přiznat, že důvodem k zastavení byla domnělá červená a ne třeba náhlý nečekaný zvuk z motorového prostoru nebo dítě na odrážedle na chodníku.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    13.6.2015 21:27 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    chyba byla se s policajtama bavit a nepockat na pravnika
    pavlix avatar 13.6.2015 21:33 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    +1

    Ale ač to vím, nemůžu s jistotou říct, co bych sám v takovou chvíli udělal, zvlášť kdyby se chovali slušně.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    13.6.2015 21:46 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    I tak se to dá říct. V institucích kde pracuju máme ovinný školení řidičů a vpodstatě tam lidem vtloukají do hlavy, že první se volá záchranka, je-li třeba, a pak hned pak lektorovi školení, právníkovi nebo do pojišťovny právní ochrany, je-li takové pojištění sjednáno. S policajtama obecně je radno se přátelsky bavit, ale žádném případě se jim nemá nic sdělovat a odsouhlasovat.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Marián Kyral avatar 14.6.2015 07:43 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Kde seženu v pátek v osm večer právníka?
    14.6.2015 10:18 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    neni nutno resit okamzite... jsi v soku po nehode...
    14.6.2015 10:52 M_train
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Když seš bohatej a problémovej, kterej neuznává žádné normy, třeba jako Odin, tak u tebe takovej právník asi i bydlí.

    Jinak vážně - je celkem normální, že jako mají lidí svého zubaře nebo servis auta, tak mají spojení i na nějakého kamaráda s právnickým vzděláním. Akorát je problém, aby byl na příslušnou problematiku, protože je u nich ta specializace také dost úzká.
    If you don't ask, you don't get
    Marián Kyral avatar 15.6.2015 10:31 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Tak jsem něco našel a moc mne to nepotěšilo: Dopravní nehoda – může se to stát i vám. Jak v tom bude figurovat policie?

    Hlavně část:
    Policie přímo na místě vydává potvrzení o účasti na DN, které promptně odesílá na Českou kancelář pojistitelů. Formulář záznamu o dopravní nehodě určený pojišťovnám musíte vyplnit rovněž, nezávisle na formuláři škodní události, který si příslušník PČR z oddělení dopravních vede pro potřeby svého následného vyšetřování.
    Já myslel, že pokud nehodu vyšetřuje policie, tak to není potřeba :-(
    Marián Kyral avatar 15.6.2015 10:58 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Tak jsem nakonec poslal na příslušný DI email a takřka vzápětí mi došlo pdf s názvem: "Potvrzení o účasti na dopravní nehodě". Takže věci se hnuly.
    pavlix avatar 15.6.2015 11:04 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Super.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xvasek avatar 15.6.2015 13:38 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Já bych v tom nehledal dopředu nějakou zákeřnost a postupoval bych s rozumem kupředu. Teď máš čas si promyslet, co budeš chtít. Já osobně bych se chtěl zcela zbavit spoluviny, jak píšou ostatní a jak nás učili v autoškole - podobná nehoda je vždycky 100% vina toho "vzadu", dokud to není nějaký speciální případ jako vybržďování, hromadné nehody apod. Kamion je stejně (asi) pojištěný a tobě to zaplatí z povinného, takže ani nikoho nesdíráš z kůže.

    Zadruhé bych chtěl mít co nejdřív peníze z pojišťovny - už teď bych se bavil s likvidátorem, měl bys mít buď pojišťovnu a číslo pojištění toho kamionu, nebo si to vyžádej od policie. Pravděpodobně to podle popisu bude totální likvidace, což je fajn, protože by to mělo být rychlejší. V zásadě likvidátora asi zatím nebude zajímat, jak nehoda vznikla, on jenom vyčíslí škodu. Pak to auto už můžeš opravit nebo nechat sešrotovat.

    Zatřetí bych klidně navštívil správní řízení bez právníka - nemusíš jim nic podepisovat na místě a můžeš si u všeho nechat čas na rozmyšlenou. Pokud řízení dopadne tak, že ti nedají žádnou spoluvinu, můžeš to podepsat, dají ti papír a bude to za tebou, pokud to dopadne jinak, můžeš to prostě nepodepsat, odejít a ve správní lhůtě se odvolat - myslím se to stane automaticky, kdy to nepodepíšeš.

    Je dost dobře možné (a podle mě velmi pravděpodobné), že rozhodnou bez tvojí účasti, přijde ti vyrozumnění doporučeným dopisem. Pozor, pokud se neodvoláš, je výsledek platný i bez převzetí dopisu, bývají tam dva týdny na odvolání, takže při dovolené bych někoho nechal kontrolovat schránku.
    Marián Kyral avatar 15.6.2015 14:00 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Pěkně shrnuto. Díky.

    S pojišťovnou se to teď snad už hne. Příští týden snad už budu vědět, kolik mi dají. Nicméně nové auto už intenzivně sháním. Ale sehnat slušnou Ostavii 1.9 TDI za max 150 000 kč, která nezačíná rezavět, má slušný motor a najeto max 200 000 km je docela problém. Naštěstí se v tom brácha vyzná a auto mi servisuje, takže se snaží najít takové, o které se nebude muset moc starat ;-)

    S dovolenou snad v pohodě, první týden jsme pryč, ale druhý vždy doma. Takže tam žádné prošvihnutí snad nehrozí.

    A co jsem našel, tak u správního řízení můžu požádat o přidělení advokáta. Je dobré o tom vědět.
    15.6.2015 15:22 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Určitě bych doporučil se úplně vykašlat na Octavii 1.9 TDI. Za 150 tisíc jsou na trhu mnohem lepší auta, v lepším stavu a míň smradlavá.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Marián Kyral avatar 15.6.2015 17:45 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Promluvil odborník. Sorry, ale bráchovi věřím víc. Navíc jsem měl své auto ve výborném stavu a byl jsem s ním velmi spokojen. Spotřeba pod 5L nafty na 100 km, žádné velké poruchy a velký kufr.
    PepaSFI avatar 15.6.2015 19:45 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    sám píšeš že sehnat slušnou Octavii je problém. Pokud ta tvoje byla dobrá, nevyplatila by se spíš oprava? Zbořený zadek by neměl být až tak velký problém opravit, když už teda lpíš na tom divným a nudným autě. Vzadu nic choulostivého není, jen plechy a světla, trocha práce pro klempíře a lakýrníka. Kdyby to schytala i náprava tak ta půjde určitě snadno sehnat, většina vraků má rozbitý předek. Stejně tak kufrový dveře.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Marián Kyral avatar 15.6.2015 20:05 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    I když to je problém, není to nemožné. Auto je možná nudné, ale já potřebuji nudný rodinný vůz a na ten velký kufr jsme si fakt zvykli. A kombíky, SUV a jiná "prostorná" auta se mi nelíbí.

    Odhad ceny opravy je v podstatě aktuální cena toho nebouraného vozu. A možná i více. Musela by se dát nová střecha, odřezat komplet zadek, narovnat (pravé zadní dveře nejdou zavřít, přední sedadla jsou pohnutá - nejdou posouvat), navařit nový zadek. Tedy měl bych sice opravené auto, ale karoserie by už nebyla tak tuhá a další náraz by horší -> autu už bych nevěřil.

    Jediná možnost je sehnat buď jen skelet, nebo "vrak" s nefunkčním motorem a přestrojit. Ale vzhledem k náročnosti opravy je to až opravdu poslední možnost.

    Tím, že náraz šel vrchem, nechytila to spodní, vyztužená část, ale víko kufru plus skelet. Kdyby to byl osobák, tak by to byla pohodička.
    Fluttershy, yay! avatar 15.6.2015 20:39 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Kdyby to byl osobák, tak by to byla pohodička.

    Kdyby to byl osobák, furt by se mohlo leccos hnout.

    Zkušenost: po nárazu od vidláka ve škodověnce ve velmi podobné situaci sice viditelný problém veškerý žádný, ale jak se ukázalo později, už např. pořádně nešlo zavřít kufr.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Marián Kyral avatar 15.6.2015 21:22 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Jasně, ale nebyla by to taková katastrofa.
    Fluttershy, yay! avatar 15.6.2015 21:45 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Jak se to vezme, ačkoliv je určitě lepší mít auto než šrot.

    Docela se tím zkomplikoval prodej auta IIRC (bodejť by ne, když je hnuté kostrou). Ale i tak, vzpomínám si, jaké byly problémy s takovou blbostí jako nefunkční elektrické zavírání oken, když je venku chladno a prší.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    PepaSFI avatar 15.6.2015 22:00 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    no to musela být pěkná rána. Divím se že to je bez následků. S tím opatrně, jakýkoliv potíže, i zdánlivě banální je potřeba řešit. Z takových, i mnohem lehčích nehod bývají problémy s krční páteří. Tohle by mohl být dobře prodatelný vrak, pohon a předek v pořádku a za čtvrt roku to najdeš někde v inzerci jako skvělý nebouraný málo najeto.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    15.6.2015 22:28 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Nevyplatilo. Kdo by chtěl vědomě jezdit ve svařenině ze dvou nebo více aut?
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    15.6.2015 22:24 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Ano, promluvil odborník. Sorry, ale věřit někomu víc než mně jenom protože to je bratr je dost omezené. Ty poruchy by časem přišly, a pak bys do auta najednou nalil víc než bys utratil navíc za benzín. A o tom smradu co z toho jde raději pomlčím. Dobře, že těmhle krámům zakážou vjezd do Prahy. A když jsi zmínil kufr, tak třeba Focus nebo Megan má kufr sice litrově menší, ale mnohem užitečnější. Dvoumístnej Chariot nastojato za sedačky do kufru Octávky prostě nedáš.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    ⧠ A = 0 avatar 15.6.2015 22:27 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Chariot se tahá za kolem, ne v kufru. :-)
    Nevolte zmrdy.
    15.6.2015 22:29 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Když nechceš jezdit jenom kolem komína, tak uděláš co?
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    ⧠ A = 0 avatar 15.6.2015 22:50 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Delší trasu (na kole).
    Nevolte zmrdy.
    15.6.2015 23:00 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Obávám se, že se dvěma dětma v Chariotu je maximální počet kilometrů, který se dají rozumně ujet, dost striktně daný. Chariot navíc používáme i bez kola jako kočár a už jsme s ním byli skoro po celý republice, což by s Oktávií Combi bez přívěsu nešlo. Tolik k jejímu "bezkonkurenčně největšímu" kufru. Naštěstí levnější a spolehlivější konkurent umožňuje v kufru přepravovat kromě vozejku ještě dostatek zavazadel a dva labradory.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    pavlix avatar 15.6.2015 23:14 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Proč tu stále vidím hromadu keců a nic konstruktivního?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    15.6.2015 23:18 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Co bys chtěl konstruktivnějšího než dobrou radu nekupovat Octávii 1,9 TDI za 150 tisíc a místo toho vzít něco zachovalejšího, praktičtějšího a lepšího, což je skoro cokoli?
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Marián Kyral avatar 16.6.2015 07:22 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Bráchovi projde přes servis opravdu hodně aut, takže zkušenosti má. A vozík jsme nikdy neměli, chodili jsme hlavně pěšky. Kola jsme si koupili až letos.
    16.6.2015 09:10 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    A co vlastně říká tak co je tak v rozporu s tím co říkám? Že Octavia 1.9 TDI za 150 tisíc je nejlepší kauf na světě?
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Marián Kyral avatar 16.6.2015 09:49 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    150 tis. je maximum. A prostě si pochvaluje ten motor, že s ním jsou minimální problémy a že to byly nejlepší motory, co kdy do Škodovek dávali. Pro škodovku mluví i to, že na ni jsou relativně levné náhradní díly.

    A v neposlední řadě, jsem na ni zvyklý. Kdyby ti někdo rozstřelil auto, na které sis už zvykl, taky by jsi asi hledal něco stejného.
    PepaSFI avatar 16.6.2015 15:14 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    no že by s motorama TDI nebyly problémy, to bych zrovna netvrdil, záleží který provedení a co se má nazývat problémem. Když mi u Fiata odejde žárovka tak mám šmejda a měl jsem si koupit něco pořádnýho, zatímco u škodovky je repase turba a prasklá hlava bezvýznamnou epizodkou. Ale to by bylo dlouhý povídání. A jestli to jsou nejlepší motory, to záleží na úhlu pohledu. Jednou někde u nějakých grafů ze zkušebny někdo napsal že TDI je vítězství marketingu nad rozumem. Prostě kdyby se tak choval nějaký benzinový motor, tak to bude fiasko a ostuda. No každý svého štěstí strojvůdce.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    16.6.2015 15:44 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Asi tak. Navíc kolik má taková 1.9TDI za 150 najeto? 250, 350 tisíc? Ona totiž není až tak pravda, že si tyhle auta kupujou důchodci na víkendové cesty na chatu, jak se tak často tvrdí.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    16.6.2015 16:34 M_train
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Češi to mívají jako firemní auta, ne?
    If you don't ask, you don't get
    16.6.2015 16:56 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Přesně tak.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    xvasek avatar 17.6.2015 12:36 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    no že by s motorama TDI nebyly problémy, to bych zrovna netvrdil, záleží který provedení a co se má nazývat problémem.
    To se dá takto říct o všem, ale ty jedna devítky jsou vzhledem ke konkurenci fakt super, můžu to potvrdit i z vlastní zkušenosti. Měl jsem to v Superbu, najeto 400 000, kastle už celkově v rozkladu a jedinou "závadou" na motoru bylo, že se spotřeba oleje dostala na litr / 15 000km, takže při longlife cyklu se musel ten litřík v polovině dolévat. Pokud člověku nevadí, že má stejné auto, jako polovina republiky, a že jízdní vlastnosti jsou takové "hmm - OK", tak bych se nebál naftovou Oktávku nebo Superba doporučit, ono to fakt není špatné auto.
    16.6.2015 20:21 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Nedej na závistivé kecy majitelů smrdících benzíňáků. Já jsem měl trojkového Golfa 1.9TDI 66kW, dovoz Holandsko, na tachometru cca 120 tisíc :-D najel jsem dalších cca 70 tisíc, potom mě borec nedal přednost... Motor si švagr implantoval do svého Caddyho a najel dalších cca 40 tisíc než to podal. Lila se do toho jenom nafta (a olej při pravidelné výměně, který to jinak nežralo). Jezdilo to tak za 5.

    Víš která auta jsou nejhorší? Ta na F. Fiat, Ford, Ferrari a fšechna francouzská...
    16.6.2015 20:28 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Nejde o závist, nýbrž nenávist. Smrad sazí naprosto nesnáším a jenom doufám, že co nejdřív přitvrdí na STK a že policajti začnou zastavovat a zabavovat čadící auta, aby 75 % vylágrovaných dieselových jebek zmizelo ze silnic.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    pavlix avatar 16.6.2015 20:36 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Mám benzín a cajti mě obtěžujou v jednom kuse a prakticky nikdy ve výsledku nic nechtějí, jenom zdržují. Takže s tím bych na tvém místě rozhodně nepočítal.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    16.6.2015 20:52 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Mám stejnou zkušenost, ale co naplat. Když hledaj stříbrný kombi co srazilo chodce nebo který někdo ukrad, tak se halt musím podřídit a chvíli počkat. Jen ať cajti aktivujou, jen ať "buzerujou", jen ať něco dělaj. Na silnicích to vypadá jako by nad nima vůbec nikdo nedohlížel a trocha policejního státu by nebyla na škodu.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    pavlix avatar 16.6.2015 21:08 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Momentálně si mimo jiné i kvůli městským hledám nové bydliště.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    16.6.2015 21:11 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    To zni, jako byste neco provedl a nyni pred nimi utikal. Ale tak to imho nebude.
    pavlix avatar 17.6.2015 08:09 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Jde o to, že nemám, kde parkovat a nemám už čas hledat místo kilometr od domova ani auto ihned přeparkovat a příště zase přeparkovávat zpět. Takže parkuju, kde se dá. Do nedávna to byly tak dvě pokuty do měsíce, teď se to změnilo na prakticky každé parkování. A ano, uvažoval jsem o pronájmu garáže, ale co vím, tak v okruhu stovek metrů není nabídka.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    17.6.2015 10:47 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Tak to je fakt blbý místo na bydlení.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    pavlix avatar 17.6.2015 10:58 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Auto jsem kupoval s čerstvou technickou a teď jsem dělal další, takže to není tak dlouho, co jsem s parkováním neměl problém. Před rokem jsem se chtěl odstěhovat do jiného nájmu, ale nakonec jsem vydržel.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    17.6.2015 11:34 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Jeden z důvodů proč prchám na těžkej venkov.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    PepaSFI avatar 17.6.2015 15:04 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    to není smrad sazí, je to mnohem horší. Není to tím že by to nutně bylo vylágrovaný, ono to tak je prostě normální. Takový ten kyselý, odporný zápach jsou oxidy dusíku, čili vlastně kyselina dusičná a několik dalších kyselin, dráždivých a jedovatých. Ty saze tam jsou samozřejmě taky, starší auta filtr ještě nemají a ty "novější" už ho nemají protože začal hlásit nelibost a tak byl amputován. Ono to použití dieselu v osobních autech je taková zábavná věc, vpodstatě by se to dalo shrnout jako "má to nějaký mouchy, u některých se tváříme že nejsou, a u těch co řešíme to obvykle dopadne tak že jednu chybu vyřešíme a dvě nové tím vzniknou" Výsledkem je že moderní diesel je neuvěřitelně komplikovaná a choulostivá věc.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    17.6.2015 16:26 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Zato moderní benzín je strašně jednoduchá a spolehlivá věc a z výfuku vylétají malé růžové obláčky čistého vzduchu s vůní levandule.
    PepaSFI avatar 17.6.2015 21:13 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    á naftový jehovista! Tak eště tu o tom jak to TDI jede líp jak todleto Lambordžíny a tahne hustokrutě vodspoda.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Marián Kyral avatar 17.6.2015 21:47 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Nechci moc rušit ve svaté hádce, ale osobně se snažím jezdit maximálně úsporně, což zahrnuje udržení optimálních otáček, plynulou jízdu bez zbytečného brzdění a zrychlování a maximálně se snažím brzdit motorem. To má motor i nulovou spotřebu paliva.
    pavlix avatar 18.6.2015 08:09 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Brždění motorem je v osobáku k něčemu dobré kromě snížení opotřebení brzd?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 18.6.2015 08:10 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    A teď nemyslím samotný fakt, že motor přibrzdí, ale snahu brzdit motorem za každou cenu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Marián Kyral avatar 18.6.2015 08:28 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Nevím teda jak benzín, ale u 1.9 TDI bylo účinné a snižovalo to spotřebu.
    pavlix avatar 18.6.2015 08:30 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Na jakém principu?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Marián Kyral avatar 18.6.2015 08:34 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Nulová spotřeba paliva.
    pavlix avatar 18.6.2015 08:46 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Pokud to dobře chápu, tak nulovou spotřebu paliva docílím tím, že mám zařazenou rychlost, když zpomaluju a mám ještě dobré otáčky. Maximální snaha o brždění motorem ve smyslu vyhýbání se použití brzdy nebo dobržďování motorem, co to jde, asi moc nepomůže.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    18.6.2015 09:34 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Snižuje to spotřebu, brání to nechtěnýmu rozjetí auto z kopce. Neříkal bych tomu ale brždění motorem, spíš jízda bez plynu.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Marián Kyral avatar 18.6.2015 09:40 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    No pokud třeba při dojezdu do křižovatky nebo zatáčky aktivně podřazuji, tak bych tomu brzdění motorem říkal ;-)
    18.6.2015 10:04 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Já bych tomu říkal řazení nižších stupňů při zpomalování.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    18.6.2015 20:19 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Ano, ke zniceni dvouhmotoveho setrvacniku.
    18.6.2015 21:11 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    I to je pravda. Zajímavý je, že lidi chtěj diesely často protože "táhnou odspoda" a "málo žerou", a při tom se spousta z nich právě kvůli dvojhmotě nemá podtáčet a nemá se u nich brzdit motorem. Mimochodem, plno lidí chce diesel kvůli tomu, že to jsou "dálniční stíhačky", a přitom se s dieselama nemá jezdit rychle, protože vysoká rychlost a její změny u těchhle aut ničí motor.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    18.6.2015 21:50 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    +1

    Kazdy, at si jezdi v cem chce, ale benzin je benzin. ;-)
    pavlix avatar 19.6.2015 08:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Máme v rodině benzín i diesel. Když jedu svým prastarým benzínem, tak si za všech okolností udržuje otáčky a při normálním řízení třeba i s chybama nebo krizovýma situacema nechcípe. O dieslech jsem slyšel, jak jsou v tomhle mnohem lepší, ale když si půjčím navíc o dost novější diesel, tak mi chcípe všude, kde ho nepodržím plynem.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xvasek avatar 19.6.2015 10:36 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    To, že "táhnou odspoda" je pravda, v rozsahu nějakých 1800 - 2500 ot / min má nafťák (s turbem) cca dvojnásobný výkon, než atmosférický benziňák o stejném objemu, s tím nic nenaděláš, dá se srovnat prostým porovnáním točivého momentu (v těch daných otáčkách).

    A že se s nimi nemá jezdit rychle - to je nějaká haluz, ne? Vždyť se jenom podívej, kolik je inzerátů na Passaty a Oktávky s najetým půl milionem, a to je to ještě kolikrát stočené. Ti to určitě nenahrkali po městě, nebo na dálnici při 100km/h. Ten motor je na to prostě vhodný o tom nemá cenu polemizovat, nic lepšího není.

    A neberte mě za nějakého naftofila, sám mám benziňák a musel jsem si ho na firmě prosadit, ale měl jsem jiné priority - je kultivovaný, tichý, rychle topí, Toyota ho kombinuje s lepším automatem. Ale při použití na dálnici je opravdu řekněme méně vhodný, než nafťák s turbem.
    19.6.2015 10:47 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    To nezpochybňuju, jenom se pousmívám nad tím, jak si majitelé těchto zázraků podtáčením ničí dvojhmoťáky a poloosy.

    S dieselem se nemá jezdit rychle, na tom trvám. Kdo má diesel na to, aby závodil po D1 160 a víc, přičemž se nevyhne častému zpomalování a zrychlování, ničí si motor. Ty krámy sice půl milion mají za sebou, ale jistě za nemalou cenu vloženou do oprav motoru.

    Nafťák s turbem je vhodný na plynulou jízdu při konstantních otáčkách bez prudkých akcelerací. Musí se důsledně dochlazovat, musí se mu dát prostor pro regenerací DPF, musí se s ním zacházet jako s dieselem - opatrně.

    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Marián Kyral avatar 19.6.2015 11:29 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Že existuje nějaká divná věc, které se říká dvouhmota a že se kazí, jsem zjistil až včera. Na svém starém autě jsem měl starý dobrý setrvačník. Ale na novém se už tomu bazmeku asi nevyhnu. Chjo. zase abych se učil brzdit brzdou. A úspory z brzdění motorem jsou pryč.
    19.6.2015 11:43 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Zrovna ve mě hrklo, protože chci výhledově nový auto, jestli ho náhodou auta s 1.5 Ecoboost nemaj taky. To bych asi musel změnit značku.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    PepaSFI avatar 19.6.2015 20:10 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    nevím jak Ecoboost ale buď v klidu. U benzinů se dvouhmota sice taky používá ale z důvodu který bych nazval "aby to bylo ještě lepší", zatímco u dieselu se používá proto aby se to zkrátka netřáslo jak malej pes v průvanu. U dieselu, jak ukazuje i tenhle kousek diskuse, je dvouhmota jakési strašidlo věštící drahou opravu, což při typickém přístupu uživatelů se bohužel stává realitou. U benzinů většina lidí ani netuší jestli tam dvouhmotu mají nebo ne, natož aby museli řešit opravu.

    Ještě k těm ostatním věcem, dieselu vůbec nevadí rychlost, on se nepoblije jak malý dítě protože ta krajina rychle kolem ubíhá. Je mu úplně jedno jestli jede 100 nebo 250. To co mu moc nevyhovuje je "rychlý způsob jízdy". Ne že by mu to přímo nějak moc škodilo ale prostě to není ono. Zkrátka, ještě nikdy nikdo neuspěl s dieselem na rallyové rychlostní zkoušce. Je to zvláštní ale diesel, přes veškerou modernizaci, je pořád blízký svému prapředkovi který byl vytvořen s cílem nahradit parní stroj. Je to tahoun ve stálé zátěži ale na blbiny ho neužije.

    Ještě k té dvouhmotě, brzdění motorem taky nutně nemusí škodit ale škodí když se to dělá blbě. A to že brzdění motorem šetří palivo je oblíbený mýtus. Ta úspora je jen teoretická a naprosto zanedbatelná. V praxi nejspíš nezměřitelná. Šetří brzdy ale taky je fakt že to není úplně dobře. Brzdy musí žít aby byly v kondici.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    19.6.2015 20:22 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Ten "rychlý způsob jízdy" je přesně to co jsem myslel tou "rychlostí". K tomu "brzdění motorem", v podstatě bych o žádným "brzdění motorem" vůbec nemluvil, vzhledem k tomu, že auta nemaj motorový brzdy, a sám žádný "brždění motorem" neprovozuju. Protože jsou ale u nás prudký kopce, tak raději jedu dolu na trojku nebo čtyřku a brzdím jenom před řazením dvojky, místo abych sáňkoval na pětku a pak musel brzdit o to víc. Při zastavování řadím nejníž trojku. Jednička a dvojka jsou jenom na rozjíždění. Na druhým autě, který neujede ani 10 tisíc ročně, mi přední kotouče (naštěstí má jenom přední) totálně shnily dřív než se sjely, protože jsme málo brzdili. Až je vyměním, tak s tím autem přestanu jezdit klidně, protože mu to nesvědčí.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    xvasek avatar 19.6.2015 12:35 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Ty krámy sice půl milion mají za sebou, ale jistě za nemalou cenu vloženou do oprav motoru.
    Ale houbeles, najel jsem s nafťákem 400 000km (a ten Superb pořád ještě slouží v centrále) a jediné, co se ve vztahu k motoru řešilo nad rámes pravidelného servisu, byla výměna váhy vzduchu (teda opakovaně). Přitom je to firemní auto, takže se stím nikdo nikdy nepáral, já jsem na dálnici používal plný plyn úplně běžně, šéf tím jezdil po Německu, jeho běžná jízda tam je 160 - 180. Motor je jedna z mála částí toho auta, která ještě drží dobře pohromadě. A i kdyby se do toho hypoteticky muselo pro udržení kondice nacpat spousta peněz, pořád je to lepší, než benziňáky, které se v tomto nájezdu z nějakého důvodu vůbec nevyskytují - proč?
    19.6.2015 12:52 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Tak to bude výjimka potvrzující pravidlo. Jaktože se v tomhle nájezdu nevyskytují benzíňáky? To není pravda. Jsou jich plné inzertní servery.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    19.6.2015 13:05 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Ten běžnej servis zahrnoval co? Repase vstřiků a vysokotlakýho čerpadla? Výměnu turba? Co DPF?
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    xvasek avatar 19.6.2015 15:47 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Nic z toho - originální jsou jak vstřiky, tak i turbo a čerpadlo (resp. čerpadla :-)), i když popravdě vstřiky už si po těch 400 000km říkají... DPF tam nikdy nebyl. Právě že je to to staré dobré PDčko, turbo tam má pevný sklon lopatek, takže je taky festovnější, než se dělá dnes. Pod běžným servisem myslím výměny oleje (do cca 300 000km v longlife cyklu, pak v krátkém, protože motor začal mírně žrát olej) a dvě plánované výměny rozvodů po 160 000km.
    19.6.2015 16:01 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Možný to je. Nicméně těmhle motorům už odzvonilo.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    the.max avatar 19.6.2015 12:56 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Jo, pokud máš motor s dvouhmotovým setrvákem, tak bržděním motorem zkrátíš potřebnou dobu k jeho výměně, stejně tak jako podtáčením motoru.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    18.6.2015 08:31 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Ale prd naftový jehovista, ale někteří se tu chováte jak benzínofilové. Ve složitosti moderních benzínových a naftových motorů není podstatný rozdíl. A z výfuku leze bordel tak jako tak.

    PS: Nemám Oktáfku f tédéíčku na hlínách s křidýlkama a mračítkama, takže ti nebudu tvrdit, že todlencto tédéíčko jede líp jak Lambordžíny.
    18.6.2015 10:02 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Není pravda. Moderní benzínové jsou stále podstatně jednodušší a míň choulostivé než srovnatelné naftové motory a bordel co lítá z moderních dieselů je výrazně horší než ten co lítá z benzíňáků, i když přímé vstřikování přineslo emise prachových částic.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    xvasek avatar 18.6.2015 10:23 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Pokud by někomu fakt záleželo na splodinách a neměl ten benziňák v tomto smyslu jenom jako fetiš, tak už to má dávno předělané na LPG - to je totiž podstatně lepší, než benzin.
    18.6.2015 14:21 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Co se zplodin týče, tak souhlasím. Uvažoval jsem to, ale nechtěl jsem snížit spolehlivost motoru. Navíc ekonomičnost provozu na LPG není taková, že by mi to za to stálo, nemluvě o ztrátě místa na rezervu nebo úbytek místa v kufru.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    PepaSFI avatar 18.6.2015 15:11 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    kdyby záleželo jen na emisích tak by bylo nejlepší nejezdit vůbec, když to teda budem brát z tohohle pohledu. A ono to LPG taky není žádná výhra a ne každé auto jde předělat, už jen kvůli jeho použitelnosti. Protože když dám LPG báň místo rezervy, musím ji dát do kufru. A když ji dám do kufru, už tam nedám skoro nic jiného. Taky jsou auta, typicky menší městská, kde se s rezervou počítá jako s prvkem odolnosti při nárazu. A pro LPG nádrž je předepsaná nějaká vzdálenost od vnějšku vozidla takže v některých menších autech to prostě nejde.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    PepaSFI avatar 18.6.2015 20:08 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    ten rozdíl je, mírně řečeno, značný. Pro začátek třeba palivová soustava. Na obrázku může vypadat benzinová a naftová common rail dost podobně. Jenže palivové čerpadlo benzin pracuje s tlakem cca 5 barů,přímovstřiky o něco víc, naftové asi 2500 barů. Totéž platí pro vstřikovače.

    Pokud se budem pohybovat v ojetinách, většina benzinů je atmosférických takže odpadá celá soustava přeplňování. Ale i když se podíváme na turbomotory, rozdíly jsou značné. Turbo pro benzin je jednodušší, přeplňuje se menším tlakem, obvykle do 1 baru a regulace turba používá obtokový kanál neboli waste gate což je jen taková jednoduchá klapka. Naproti tomu, turbo pro diesel musí tlačit víc, 1,5 baru, u některých motorů i víc a regulace musí být stavitelnými rozváděcími lopatkami což je nechutně složitý a občas to dělá potíže.

    A když se podíváme na druhou stranu, na zkulturnění výfukových plynů u benzinu stačí jednoduchý a zcela bezúdržbový katalyzátor který obvykle vydrží prakticky celou životnost auta. Diesel potřebuje filtr částic, oxidační katalyzátor a podle druhu systému reakční chemikálii, dnes obvykle AdBlue neboli močovinu. To se musí doplňovat a filtry se musí občas vyvenčit. A ani to mu nevydrží věčně, obzvlášť při nesprávném zacházení a musí se to vyměnit. Což stojí balík a tak se to vykuchá a my pak ty jedy žerem.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    18.6.2015 20:59 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Palivové čerpadlo benzin pracuje s tlakem (v případě přímostřiku) až s 200 bary, pravda, je to o něco víc než 5 barů, ale budiž. Pokud se budeme pohybovat v ojetinách, většina nafty nepůjde s tlakem nad 1200 barů. Co se týká zkulturnění výfukových plynů, moderní benzíňáky mají, světe div se, katalyzátory dva, kromě toho klasického ještě jeden na NOx. A ten zcela bezúdržbový katalyzátor u benzinu se jako náhradní díl prodává proč? Moderní benzin aby měl výkon a splňoval emise, má sakra složité řízení, a někdy kromě turba i kompresor. A tak dále a tak dále... Moc si ten benzín idealizuješ.
    PepaSFI avatar 19.6.2015 19:08 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    budem srovnávat moderní nebo ojetiny? Benzin nepřímý vstřik, Euro 4, starý cca 10 let, tlak paliva 3,5 bar, což by tak asi mohlo odpovídat té ojetině co má naftu tlačenou na 1200 bar. Jsme jaksi o 3 řády jinde. Moderní benziňáky nemají katalyzátory dva ale katalyzátor oxidačně- redukční. Funkčně trochu jiný než běžný katalyzátor ale pořád bezúdržbový s velice dlouhou životností, bez nutnosti brát auto na vyvenčení, bez dolívání smradlavého hnusu. A proč se prodává jako náhradní díl? Ze stejného důvodu jako se prodává třeba blatník. Já například měnil katalyzátor kvůli mechanickému poškození. Zkrátka dostal ránu a časem se začal rozpadat. Moderní benzin, aby měl výkon protože kvůli nereálnému postupu měření emisí máme ten downsitzing kdy do Superbu se dává motor 1,2, musí mít přeplňování ale pořád platí že se přeplňuje na nižší tlak a celé je to jednodušší.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    20.6.2015 17:43 washeck | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    V zásadě s tebou souhlasím, ale ten katalyzátor až tak bezúdržbový taky není. Už jsem ho musel měnit 2x. Jednou, protože můj Focus 1.6 žere dost oleje (cca 1l/2000 km) a podle mechanika se tím nějak katalyzátor ničí, podruhé když jsem nedostatečně zpomalil na zpomalovacím prahu a katalyzátor se rozletěl na pár kousků.
    PepaSFI avatar 20.6.2015 18:26 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    no když ho urazíš na zpomalovači tak to není běžný provoz :-) S tím olejem je to možné, on by sice měl nějaký olej zvládat, do sání jde odvětrání bloku ale to jsou spíš páry a nějaké drobné kapičky ale větší množství by asi vadit mohlo. Ale zas, problém není v běžném provozu ale v nějaké závadě. To už je docela dost, litr na 2000 km, to je něco hodně špatně a mechanik by to měl řešit. V zásadě jsou dvě varianty, buď to teče ven nebo dovnitř. Ven asi ne, to by se někde ukázalo, takže dovnitř neboli ho to žere. Buď závada pístních kroužků, zapečené, opotřebované, nebo špatné těsnící gumičky na ventilech, nebo to může dělat i vadné těsnění pod hlavou, olej jde do některého válce z mazacího kanálku co vede do hlavy. Pokud to je nějaká závada a ne celkové opotřebení, týká se to většinou jen jednoho válce a bývá to poznat na svíčce. Každopádně to je potřeba řešit, dyť to je skoro jak dvoutakt.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    20.6.2015 19:55 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Ta spotřeba oleje je enormní a měla se řešit dřív než odešel katalyzátor. Může to dělat taková prkodina jako PCV ventil, i když u takového množství nevím, něco středně vážného, nebo je ten motor kousek od smrti.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    17.6.2015 20:30 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Jo, a zvlášť pak v kombinaci s tou kvalitní naftou co se u nás prodává.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Marián Kyral avatar 15.6.2015 14:03 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Pak to auto už můžeš opravit nebo nechat sešrotovat.
    No u totálky to prý funguje tak, že tu škodu ocení (například na 100 000 Kč) a a vrak nabídnou v e-aukci. Pokud ten vrak někdo vysoutěží (třeba za 30 000), tak mi pojišťovna řekne, že buď mi dají celých 100 000 Kč a auto si odveze ten co vyhrát v aukci a nebo si auto nechám, ale dostanu jen 70 000 Kč.
    pavlix avatar 15.6.2015 15:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    No u totálky to prý funguje tak, že tu škodu ocení (například na 100 000 Kč) a a vrak nabídnou v e-aukci.
    Přesně tak to u mě probíhalo u lehce bouchnutého zadku staršího auta. Cenu auta odhadli někde kolem šestnácti tisíc, v aukci získali nabídku asi patnáct stovek, takže vyplatili čtrnáct a půl a dál už jsem řešil jen tu opravu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    15.6.2015 15:53 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    ty jezdíš autem za šestnáct tisíc? To jsi teda pěkná socka, myslel jsem, že jsi prachatej, ale kdo zlou ženu má, tak si asi nemůže moc vyhodit z kopýtka. Je mi tě líto.
    15.6.2015 20:35 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    I bohati lide mohou jezdit v levnych autech ;-) Ja osobne si sice na auto potrpim, jelikoz v nem travim spoustu casu a jizda v nem je mi konickem, ale znam dost bohatych lidi, kteri auto ani nemaji. Bud to jsou alternativci jezdici mhd a na kole, nebo si jednoduse auto najimaji i s ridicem.
    15.6.2015 20:38 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Ne Odine, bohatství je k ničemu, pokud máš zlou ženu, která tě k němu nepustí. Na druhou stranu, ona je správná kapitalistka, když ho drží na minimálních nákladech a bere od něj co nejvíc.
    PavlixovaZláŽena avatar 16.6.2015 13:24 PavlixovaZláŽena | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Závidíš, protože nemáš koho obírat? :P
    xvasek avatar 16.6.2015 00:02 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Pak to auto už můžeš opravit nebo nechat sešrotovat.
    No u totálky to prý funguje tak, že tu škodu ocení (například na 100 000 Kč) a a vrak nabídnou v e-aukci. Pokud ten vrak někdo vysoutěží (třeba za 30 000), tak mi pojišťovna řekne, že buď mi dají celých 100 000 Kč a auto si odveze ten co vyhrát v aukci a nebo si auto nechám, ale dostanu jen 70 000 Kč.
    No já jsem dělal totálku ještě v době, kdy cenu auta (resp. motorky) před nehodou i hodnotu vraku odhadovala pojišťovna, ale toto vypadá na zajímavý upgrade. :-) Nicméně pokud to chceš mít jako totální škodu, domluv si to určitě s likvidátorem. On by sice měl být nestranný, ale kdyby to bylo nějak hraniční, dá se s ním mírně pohnout. Kdyby to totiž nechtěl dát na totální škodu, musel bys s tím ještě jet do servisu, který má s pojišťovnou kontrakt - tzn. zpravidla značkového - a tam si nechat vyčíslit hodnotu opravy, která by musela přesáhnout tabulkovou hodnotu vozidla, tzn. musel bys "mírně pohnout" tím borcev servisu, který bude dělat odhad ceny. Měl bys s tím další práci navíc.
    PepaSFI avatar 15.6.2015 15:05 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    každopádně trvej na tom že jsi zpomalil proto že se ve slunci leskl semafor a nebyl sis jistý co ukazuje. To je legální a pochopitelný důvod. Nějaký brzdění "nevím proč" nepřichází v úvahu.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    16.6.2015 16:17 njn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    tohle muze protistrana pokud bude chtit delat vetry rozporovat kontrolou na miste v podobnou denni dobu (pozice slunce vuci semaforu) a nebo povetrnostnimi podminkami. tohle by chtelo zvazit jestli je to mozne nebo ne. jinak bude potreba asi kreativnejsi pristup. zkusit se da akutni reakce na stres https://cs.wikipedia.org/wiki/Posttraumatick%C3%A1_stresov%C3%A1_porucha s vytesnenim vzpominek jako obranneho mechanismu. proto sis nemohl vzpomenout a v protokolu je tedy kdo vi co. tezsi bude ale cast, jestli sis to precetl a podepsal, ze tomu rozumis. to by chtelo nekoho z forenzniho. jestli si mas pamatovat co si do protokolu vypovedel a podepsal nebo si na to nevzpominas a proto si vyzadas kopii. nebo jestli si vzpominas pouze na to jak je prepsana v potvrzeni o ucasti na nehode.
    16.6.2015 16:24 njn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    u toho vytesneni, ze probehlo jeste na miste pred prijezdem policie a treba, ze obsah vypovedi v protokolu je vysledkem navodne otazky spolujezdcu nebo protistrany a ze ty si na nic nevzpominas. nebo tak neco.
    16.6.2015 16:04 njn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    totalky se resi jinak. totalka je tusim oprava nad 70% odhadni ceny vozidla. ja mam teda zkusenosti jen s uplnou destrukci, kdy oprava byla 230% porizovaci ceny noveho vozidla A 420% odhadni ceny. a resil jsem to z pozice havarijniho pojisteni. resi se to s likvidatorem. ten da auto do aukce a tobe prijde informace o vyherci aukce. po tu dobu auto nekde parkuje a je mozne, ze nabiha castka za "uskladneni autovraku". ja mel prvni mesic zdarma a pak kazdy dalsi den 200kc. aukce + doruceni vysledku probehlo do 2 nebo 3 tydnu. pak ma vyherce v aukci povinnost okolo 1 mesice vozidlo odkoupit pokud ty se rozhodnes ho prodat. ty mas moznost zkusit prodat vozidlo sam pokud si myslis, ze dostanes vic, ale moc bych na to nesazel. kazdopadne jestli se teprve bude urcovat vinik, tak asi ani nevis se kterym likvidatorem to resit (a jestli postup pri plneni z POVky je stejny)
    Marián Kyral avatar 17.6.2015 08:21 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Likviduje to pojišťovna kamiónu. Jak to bude dál se uvidí. Ale předpokládám, že toto není první taková nehoda, takže mají nějaký postup.
    pavlix avatar 17.6.2015 08:35 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Mně se právě líbí, že u starých aut ti vyplatí bez keců nějakou celkem slušnou částku i při banálních nehodách. Ono je to výhodné hlavně i pro pojišťovnu, protože ty bys taky mohl chtít vyplatit originální díly a takové hovadiny, co bysis na to auto nikdy sám neplatil.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Marián Kyral avatar 15.6.2015 17:47 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Takže úspěšně nahlášeno, zítra dorazí likvidátor od pojišťovny.
    Marián Kyral avatar 17.6.2015 19:14 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    A teď se mi ozval policista z místního dopravního oddělení, že by nás s manželkou potřeboval vyslechnout. Že nám taky řekne, co z toho protokolu vyčetl. V telefonu se jevil slušně a rozumně.

    Jsem zvědav a jsem rád, že k vůli tomu nemusím nikam daleko. Mám to za rohem.
    xxx avatar 18.6.2015 14:34 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Byt vama, bych hodne rychle ubral na nadseni. Protoze nejste v situaci, kdy si jde s kamarady povypravet o tom, jak se to stalo. V podstate hrajete hru o to, kdo a kolik zaplati. Takze by bylo vhodne si ujasnit, v prvni rade o co hrajte, a v druhe, jak si za tim pujdete.

    Pokud si myslite, ze jim tam prevypravite, jak jste videli cervenou a dupli na brzdu, a ze za nic logicky nemuzete, je cestou k jiste prohre.

    Mne se nastesti dostalo zprostredkovane zkusenosti, kde nebozakovi hrozi i vezeni. A to na zacatku byla obycejna jizda v kolone, pak to nekdo posral a jedno z protijedoucich vozidel kolonu ponekud pocuchalo. Nebozak vypovidal k jeho smule podle logiky, takze skoncil dle protokolu jako jasny vinnik. A to se zasmejete, jake banality ho z nej udelali. (Dalsi pouceni je, ze trest se stanovuje podle nasledku, zatimco vina podle priciny. Tedy i za malou hloupost muze prijit velky trest.)

    Dostatecnym varovanim by melo byt, jak gumove se da pouzit treba nevenovani pozornosti rizeni. (Jel jste s manzelkou? Povidali jste si? Co deti? ...)

    Takze byt vama, bych zacal premyslet o nejake lepsi strategii. Treba jen to, ze nebudu vypovidat. Protoze vinu by my meli dokazat oni.
    Please rise for the Futurama theme song.
    the.max avatar 19.6.2015 13:21 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Celé mi o přijde nějaké divné. Nejdříve tvrdíš, že jsi zastavil na červenou, která ale červenou nebyla a pak se v diskuzi dozvím, že jsi jako jen zpomalil? Tak jsi zastavil nebo ne? Každopádně, pokud by jsi se nekochal a sledoval provoz, jel rychlostí přiměřenou tomu, že to tam neznáš, tak by jsi si včas všiml toho semaforu a mohl jsi ho sledovat, přitom jsi se mohl připravit i na možnost, že se může změnit barva (což se překvapivě u semaforu stává) a tudíž sundat nohu z plynu a pak by se ti tohle nemuselo stát. Celé mi to připadá tak, že se z toho chceš jen vykroutit a vlastně svou vinu svést na někoho řidiče kamionu.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    Marián Kyral avatar 19.6.2015 15:16 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    No před křižovatkou jsem trochu zpomalil, protože jsem to tam právě neznal a někde tam se mělo odbočovat doprava. Tahle křižovatka to nebyla, takže jsem jel rovně. Ještě před vjetím do křižovatky jsem automaticky zkontroloval semafory. No a zhasla právě oranžová, což ve většině případů znamená, že se rozsvítí červená. Zprava auto, které se mohlo mezitím rozjet. Měl jsem jen malou chvilku na rozhodnutí. Tak jsem reflexivně zastavil. Nebylo to dupnutí na brzdu. Bylo to jen trochu intenzivnější brzdění. No a pak už jsem letěl.
    Marián Kyral avatar 19.6.2015 15:30 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Celé mi to připadá tak, že se z toho chceš jen vykroutit a vlastně svou vinu svést na někoho řidiče kamionu.
    Takže kdyby mi tam někdo vběhl/vjel, já zastavil a on to do mně napálil, tak by to bylo v pořádku?

    Vina řidiče kamionu je jasná - nedodržení bezpečné vzdálenosti. Kdyby ji dodržel. mohl na nenadálou situaci zareagovat. Čím bych se měl provinit já se snad dozvím v pondělí.
    pavlix avatar 20.6.2015 21:13 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Tobě už asi vážně hrabe.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Marián Kyral avatar 22.6.2015 09:56 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Takže jsme byli s manželkou podat vysvětlení. Pan policista byl velmi příjemný, evidentně to byl jeden z mála, který svou práci dělá rád a rozumí ji.

    Dle policie jsem porušil paragraf 4a
    § 4 Povinnosti účastníka provozu na pozemních komunikacích Při účasti na provozu na pozemních komunikacích je každý povinen a) chovat se ohleduplně a ukázněně, aby svým jednáním neohrožoval život, zdraví nebo majetek jiných osob ani svůj vlastní, aby nepoškozoval životní prostředí ani neohrožoval život zvířat, své chování je povinen přizpůsobit zejména stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace,1) povětrnostním podmínkám, situaci v provozu na pozemních komunikacích, svým schopnostem a svému zdravotnímu stavu
    To je hodně obecný paragraf.
    22.6.2015 10:15 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    xvasek avatar 29.6.2015 00:17 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Jezdí mi tam nahoře tečky a nic se neděje, to má být ono? Jakože ty další tečky přibužďují za tou první a vlastně se nikdy nesrazí? Teď se tam objevila zmrzlina, to už fakt nevím...
    16.7.2015 13:11 JZD | skóre: 14 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dopravní nehoda - správní řízení - průběh a termíny?
    Jsou to odkazy na empétrojky, kde hovoří osoba s policajtama jak ji zakázali vstup dobytu.
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.