abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Zajímavý článek

    50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Pozvánky

    Byl zveřejněn program a spuštěna registrace na letošní konferenci Prague PostgreSQL Developer Day, která se koná 4. a 5. června. Na programu jsou 4 workshopy a 8 přednášek na různá témata o PostgreSQL, od konfigurace a zálohování po využití pro AI a vector search. Stejně jako v předchozích letech se konference koná v prostorách FIT ČVUT v Praze.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    včera 03:00 | IT novinky

    Po 48 letech Zilog končí s výrobou 8bitového mikroprocesoru Zilog Z80 (Z84C00 Z80). Mikroprocesor byl uveden na trh v červenci 1976. Poslední objednávky jsou přijímány do 14. června [pdf].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 02:00 | IT novinky

    Ještě letos vyjde Kingdom Come: Deliverance II (YouTube), pokračování počítačové hry Kingdom Come: Deliverance (Wikipedie, ProtonDB Gold).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    21.4. 19:11 | Komunita

    Thunderbird 128, příští major verze naplánovaná na červenec, přijde s nativní podporou Exchange napsanou v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    KDE Plasma 6
     (71%)
     (10%)
     (2%)
     (18%)
    Celkem 679 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Kdy se děti vrátí do škol?

    23.2.2021 09:05 | Přečteno: 2377× | Různé | poslední úprava: 23.2.2021 10:10

    Vláda dává rozporuplné informace, kdy se děti vrátí do škol (tj. do prezenční výuky). Pojďme si zatipovat, jak to nakonec bude.

    Abychom se v budoucnu nehádali, kdo co říkal, tak si do diskuse napište svoje odhady. Dávám 3 otázky, tak prosím odpověď na každou z nich.
    1. Kdy se aspoň část dětí, které jsou teď na distanční výuce, vrátí do škol a zůstanou tam aspoň měsíc? (otázka zpřesněna na základě komnetáře)
    2. Kdy se všichni školáci v nějakém nouzovém režimu vrátí do škol a zůstanou tam aspoň měsíc?
    3. Kdy budou školy fungovat jako před březnem 2020 po dobu aspoň 3 měsíců v kuse? (tj. žádné směnování, žádné omezení kontaktu, žádné roušky, žádné označení očkovaných/neočkovaných)
    Moje tipy:
    1. Květen 2021
    2. Září 2021
    3. Netroufám si odhadnout
    Každý odhad pište do nového vlákna.        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    David Ježek avatar 23.2.2021 09:36 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?

    Položils otázky příliš obecně, takže:

    Kdy se aspoň část dětí vrátí do škol a zůstanou tam aspoň měsíc?

    ODPOVĚĎ: už se tak stalo a už to tak nějakou dobu běží: maturanti, 1. a 2. třídy ZŠ.

    Kdy se všichni školáci v nějakém nouzovém režimu vrátí do škol a zůstanou tam aspoň měsíc?

    ODPOVĚĎ: Nemá smysl tipovat datum. Epidemie jede naplno, jsme na počátku 4. vlny a nemocnice jedou nad 100% hranicí rozumné vyíženosti. Kdo si myslí opak, je pravděpodobně pivní debil, nebo jedinec bez dostatku informací. Ale tipnu si: až bude dostatečně proočkován učitelský stav (to je fakt stěžejní) a až bude dostatečný respekt k souvisejícím opatřením (testy při vstupu, dodržování respirátorů/roušek). Jinak je to jen zase poukázka na zrychlený rozjezd epidemie.

    Kdy budou školy fungovat jako před březnem 2020 po dobu aspoň 3 měsíců v kuse? (tj. žádné směnování, žádné omezení kontaktu, žádné roušky, žádné označení očkovaných/neočkovaných).

    ODPOVĚĎ: Tohle je fakt jenom tipovačka. Můj odhad je: v tomto školním roce už ne. Pokud v tom příštím, tak musí být nejprve zajištěno proočkování, dostatek pomůcek (respirátory) ze strany státu (nechtěl bych bejt samoživitelka, co teď řeší, kde vezme každý den v týdnu 3ks respirátorů pro své 3 děti, plus nenulový počet pro sebe ... a hlavně z čeho to zaplatit, když stát nařídil povinnost, ale naprosto sere na to, kde na to lidé vezmou).

    Obecně: bude to záviset na ústupu epidemie. Promoření zjevně nefunguje a tak je NUTNÉ aby zafungovalo očkování, a to včetně účinnosti na nové varianty. Pokud nebude účinné očkování, tak buď "slabí vychcípají", nebo budou muset být nějaká restriktivní opatření. A pokud budou muset být restriktivní opatření, na něž bude nenulová část národa kašlat a jezdit si po horách / výletech / obchoďácích, tak se z toho nevyhrabeme ani kdyby většina národa byla slušná a opatření dodržovala.

    23.2.2021 09:49 --..----..----..--
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Je neuvěřitelný kolik lidí začíná být brutálně deprimovaných a nenávistných ke všem okolo. Už se s tím začínám setkávat i mimo internet.
    vencour avatar 23.2.2021 10:18 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Heslo "Únava". Nebo snížení výkonnosti. Radši na anglické wiki. Je to stejné jako "jednodruhové dlouhodobé zatížení, kterému se nedá vyhnout".
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    23.2.2021 11:39 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Přidal bych ještě slovo nerovnost - nerovnost mezi tím, co “vedení” říká a dělá - pokud bych viděl, že Ti co rozhodují se podle toho co říkají chovají a jdou příkladem, tak by ta nasranost nebyla tak šílená

    A další slovo je nekoncepčnost - není vidět žádný smysl - každý stát/okres/země to dělá jinak a v průseru jsou všichni - jen se to liší časem kdy se do toho průseru dostanou
    vencour avatar 23.2.2021 14:08 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Ok, je tahle vláda ta nejhorší žabařská apod. po listopadu?
    Tj. za těch 30 let se spíš zlepšila nebo zhoršila obecná situace a připravenost na pandemii?
    Jako moc by vlastně měli/mohli komunisti v tomhle uspět? Snad měli víc nemocnic, větší armádu, míň lidí od fochu za hranicema = víc doma, asi méně kontaktů se západem - i když v tomhle případě by se znalosti dělily?
    Nebyly tehdy (před listopadem) i větší nějaké "válečné rezervy"?
    Takže proč se tu pořád jen tak plácáme, je to jen tim, že jsou mutace a střídá se to, co za bacily tu koho kosí?
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Fluttershy, yay! avatar 23.2.2021 21:03 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    případová studie: pravé neštovice, Vratislav, 1963

    Na druhé straně byl východní blok na trajektorii k současnému stavu… nejen tady, ale taky na Balkáně nebo v Bělorusku. Nikoliv aspoň do Vietnamu, ani na Kubu.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    vencour avatar 24.2.2021 16:14 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Hmm.
    Komentář na téma Němci se budou moci testovat sami. Sady pořídí i v supermarketech
    A nepomohlo by - blíží se březen - požádat Němce o ochranu? Ta vláda na to prostě nemá. Včera náměstek Černý blekotal nesmysly, že je to příroda a nic s tím nesvedeme, to bych uměl taky.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    23.2.2021 10:12 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?

    Položils otázky příliš obecně, takže:

    Kdy se aspoň část dětí vrátí do škol a zůstanou tam aspoň měsíc?

    ODPOVĚĎ: už se tak stalo a už to tak nějakou dobu běží: maturanti, 1. a 2. třídy ZŠ.

    Díky za podnět. Otázku 1 jsem přeformuloval, myslel jsem děti, které jsou momentálně doma na distanční výuce.
    skunkOS avatar 23.2.2021 12:01 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    "nemocnice jedou nad 100% hranicí" - pokud píšete takto obecně, tak si zjistěte fakta a podložte svá tvrzení. Byl jsem osobně minulý týden ve FNOL na urgentu a na dalších dvou odděleních, která přímo souvisí s COVIDem. Ani na jednou nebyl sebemenší náznak toho, že by někde bylo něco přeplněno, že by někdo nestíhal atp.

    Ano, personál na JIPech je aktuálně zahlcen, ale zbytek nemocniční a ambulantní péče funguje alespoň co jsem viděl a alespoň ve FNOL zcela bez potíží.
    http://martinrotter.github.io
    David Ježek avatar 23.2.2021 12:38 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Když už citujete, tak citujte správně: "nad 100% hranicí rozumné vytíženosti." ... pak se totiž vyhnete tomu trapnému momentu, že reagujete na něco jiného, než jsem já napsal.
    23.2.2021 14:18 xxx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    A co je to "100% rozumna vytizitelnost"? Ja si treba myslim, ze to je magicka vec, ktere se snazi dosahnout vetsina firem, at uz u stroju nebo lidi. V pripade zdravotnicitvi bych i rekl, ze ze strany pojistoven je velky tlak na to aby neplatili zbytecne, a takovou vytizitelnost se bezne snazi. Takze pokud vazes zavaznost pandemie na toto cislo, tak se obavam, ze te ceka nekonecna pandemie s ~95% uspechem dosazeni cile "100% rozumne vytizitelnosti".

    Takze nejdriv poradne definuj, a pak nekoho osocuj z nepresne definice.
    skunkOS avatar 23.2.2021 18:52 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Ano, jenže nejedou ani "nad 100% hranicí rozumné vytíženosti.". Možná některá oddělení, to ano. Zbytek nemocnice má ale relativně lehárko, opět mohu potvrdit osobní zkušeností hned z několika oddělení tří olomouckých nemocnic/klinik.
    http://martinrotter.github.io
    23.2.2021 21:45 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Já byl na pohotovosti (non-covid-related) před pár týdny a i když to naštěstí fungovalo, tak viditelně se mlelo z posledního, personál se choval korektně, ale trochu méně mile než obvykle, atd. Pak jsem zkoušel volat pro výsledky, během dvou dnů a v různých hodinách, a asi měli vyvěšené sluchátko a odpověděli až na e-mail atd.
    23.2.2021 13:57 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Jinak je to jen zase poukázka na zrychlený rozjezd epidemie.

    S vědomím rizika, že budu považován za pivního debila nebo jedince bez dostatku informací, si neodpustím kacířskou otázku: když je nad slunce jasnější, že jsou školy tím největším semeništěm nákazy, jak se nám neustále tvrdí, proč statistiky z Rakouska ukazují mezi školáky řádově menší výskyt infekce než v celé populaci? (Zajímavý je i poměr 132:79 u pozitivních testů, který ani zdaleka neodpovídá poměru studentů a pedagogů v běžné škole.)

    David Ježek avatar 23.2.2021 14:10 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Logická otázka. Já to vidím takto: ve školách se pravidelně objevují žáci/studenti s COVID-19. Pomiňme to, že opravdu nenulové množství rodičů strá své děti do vzdělávací instituce s příznaky, protože musejí hákovat v práci, protože jinak by to neutáhli apod. Podstatné je to, že ti studenti by se jinak ve školách prostě objevovali a stali by se spolehlivou cestou k nákaze učitelského sboru. Ten je často tvořen VÝZNAMNÝM podílem starších lidí. A co by bylo se školstvím, kdyby během 1+ měsíce většina učitelů ulehla s COVIDem, tu doma do postele, tu na JIP v nemocnici? Prosím rozumnou odpověď, ne rádoby vtipné poznámky.

    Jinak: Rakousko není ČR, to prostě nejde přímo srovnávat. Rakousko není země proslulá švejkováním. A to s tím "největším semeništěm" je zbytečné zveličování. Školství je významná složka k omezení nekontrolovaného vzestupu epidemie. A to fakt nepotřebujeme, protože tím mezním limitem je prostě kapacita nemocnic. A kdyby byly školy otevřené, tak se dnes nebavíme o tom, kolik % lůžek zbývá, místo toho bychom sčítali počty těch, co umřeli, aniž by se na lůžko vůbec dostali.
    Gréta avatar 23.2.2021 20:59 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?

    A co by bylo se školstvím, kdyby během 1+ měsíce většina učitelů ulehla s COVIDem, tu doma do postele, tu na JIP v nemocnici? Prosím rozumnou odpověď, ne rádoby vtipné poznámky.

    by se děsně zmodernizovalo jak by jako zustali živý jenom samý mladý hodný učitelé :D ;D

    23.2.2021 22:37 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Nemohu si pomoct, ale poslední dobou mám pocit že většina náctiletých má krtčí nemoc. Kolem všeho milion keců proč to nejde, a než by hnuli prstem a něco skutečně vyzkoušeli raději hodiny tlachají o hovně na FB.
    David Ježek avatar 24.2.2021 06:55 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    To je ta současná roztěkaná doba. Tisíc odemknutí smartphonu denně, dva tisíce příspěvků na fb nutno olajkovat, milión fotek na instáči nutno shlédnout a pětset třísekundových hovadin na tiktoku taktéž. V tomhle jedou od prvního stupně zš, takže není divu, že mnohdy nedokáží udržet pozornost déle než 10 sekund a pokud problém nemá řešení do 10s, hledají výmluvu, proč to nejde a proč je nefér tohle po nich chtít ... čest vše, kteří to tak nemají, ale ač je jich hodně, tento model chování vídám stále častěji a už rok trvající plácání se v COVIDu-19 to jen zhoršuje (hodně, hodně moc zhoršuje).
    Gréta avatar 25.2.2021 00:13 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?

    toje jako jasný žese na fb neřešej důležitý věci když tam sou věčinou rodiče taky :D :D ;D ;D

    25.2.2021 14:09 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Školství je významná složka k omezení nekontrolovaného vzestupu epidemie.

    Mně vadí, že tohle se bere jako dogma, o kterém se prostě nediskutuje, přestože když už se nějaké informace objeví, svědčí spís o opaku. Co se týká toho, že Rakousko není ČR, nesrovnával jsem rakouská čísla s českými, ale rozšíření nákazy u rakouských studentů s rozšířením v celé (rakouské) populaci.

    Další věc, která mne popuzuje, je, že opatření obecně nejsou přijímána na základě analýzy rizika přenosu, ale spíš stylem "čísla jsou vysoká, je potřeba něco udělat." Tak se holt něco udělá. Smutným výsledkem je pak, že to nakonec dopadá tak, že se přednostně omezuje to, kde je riziko přenosu relativně malé, a tam, kde je mnohem větší, se jede dál.

    Typický příklad je chystané zavření mateřských škol. Už od začátku epidemie mezi odborníky panuje shoda na tom, že riziko přenosu prostřednictvím dětí do sedmi let je zanedbatelné. Ano, najdou se ojedinělé případy, ale jedním z problémů dnešní doby je, že i kdyby byly třeba jen dva, tak si o obou přečteme na všech zpravodajských webech a zmíní se o nich i v televizních zprávách. Pokud se někde musely zavírat třídy nebo celé školky, bylo to kvůli nákaze mezi zaměstnanci. Pokud je ale tohle důvodem k plošnému zavírání školek, pak si nevyhnutelně musím klást otázku, proč se v takovém případě nezavře úplně všechno, protože v jakémkoli jiném zaměstnání je riziko přenosu přinejmenším stejné.

    Disclaimer: ano, přiznávám, že zavření školek se mne dotkne, ale výrazně méně než ostatních postižených, protože manželka je na rodičovské a já stejně už od března dělám z domova.

    JiK avatar 25.2.2021 14:52 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    ty bys furt chtel nejakou logiku, nejaka data, nejake analyzy rizika prenosu. Proc? Tady se zachranuji zivoty, na premysleni (uz rok a kus) preci neni cas... /ironie

    Ne vazne, stejne jako opilec hleda ztracene klice pod lampou, kde je videt, a ne tam, kde je ztratil, tak vlada vybira opatreni...
    26.2.2021 09:08 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Vypouštět takové myšlenky, byť ironicky, je nebezpečené. Jak je myšlenka jednou vyrčena, někdo se jí chytne.

    Zatím to vypadá, že vláda střílí od boku a daleko od terče. Doposud netušíme, jak a kudy se vlastně virus přenáší. Tomuto státu už nikdo nevěří, takže nikdo nepráskne svoje kontakty (navíc to ani nemusí být přímý kontakt - nakažený strčí zboží do krabice, odešle, někdo jiný to vybalí). Existuje názor, že nákaza se ve velkém šíří ve velkých fabrikách, kde si o nějakých opatřeních můžou nechat zdát, z principu se nemůžou distancovat, při fyzické práci s respirátorem moc dlouho nevydrží, navíc tam mají agenturní pracovníky, kteří žijí opravdu v těžkých podmínkách. A podívejme se, kdo z vlády má velké fabriky. Když nepomohla uzávěra škol a většiny maloobchodu, tak se vtírá myšlenka, že to byl zásah vedle.
    26.2.2021 09:48 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    navíc to ani nemusí být přímý kontakt - nakažený strčí zboží do krabice, odešle, někdo jiný to vybalí

    Tady bych byl trochu opatrný. Ono se sice pořád opakuje, kolik hodin vydrží virus na jakém povrchu (i když jsou ta čísla pokaždé úplně jiná), ale už se moc neřeší, nakolik je takový způsob přenosu opravdu reálný. Ona je jedna věc, jestli jsem schopen najít nějaké viry, když je tam budu hledat, ale jestli jsou schopné touhle cestou někoho reálně nakazit, to je trochu jiná otázka. Tím samozřejmě nechci zpochybňovat důležitost mytí rukou a hygieny obecně - spíš si naopak myslím, že tohle bylo, je a bude důležité bez ohledu na nějaký covid.

    Existuje názor, že nákaza se ve velkém šíří ve velkých fabrikách…

    Ono je spíš čím dál těžší takový názor nemít, když si člověk vzpomene, jak se vlastně rozjela "druhá vlna". Oblíbené vysvětlení, že za to může návrat žáků do škol, poněkud hapruje časově, jelikož už ve druhé půlce srpna jsme překročili čísla, na kterých na jaře nákaza kulminovala. Nemluvě o tom, že si docela zřetelně vzpomínám, že první velké ohnisko nebyla žádná škola, ale karvinské doly.

    No a pak je tu i to faux pas, kdy SZÚ jednou omylem zveřejnil statistiky, kde se lidé nejčastěji nakazí (v práci nebo doma), ale pak je rychle zase stáhnul s tím, že to byla chyba. Cynik by řekl, že směřujeme nezadržitelně k tomu, že bude zakázané všechno kromě toho, kde k nákaze dochází nejvíc.

    26.2.2021 09:59 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Ono je spíš čím dál těžší takový názor nemít, když si člověk vzpomene, jak se vlastně rozjela "druhá vlna". Oblíbené vysvětlení, že za to může návrat žáků do škol, poněkud hapruje časově, jelikož už ve druhé půlce srpna jsme překročili čísla, na kterých na jaře nákaza kulminovala. Nemluvě o tom, že si docela zřetelně vzpomínám, že první velké ohnisko nebyla žádná škola, ale karvinské doly.
    Co to meleš?! Kdy se rozjela druhá vlna je naprosto jasné – září 2020. A pokud vím, tak předškoláky se nikdo ani neobtěžoval testovat. Kdo by taky vyvalit tolik peněz za PCR test.
    26.2.2021 11:57 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Už ve druhé koncem srpna jsme byli na větších číslech než při jarní kulminaci. Ale protože se blížily volby, vláda se to snažila až do půlky září bagatelizovat a vymýšlet čím dál krkolomnější zdůvodnění, proč se vlastně nic neděje. Rozhodně to nebylo tak, že by se něco rozjelo až v září.
    27.2.2021 13:31 Meh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Nesmysl. Rozjela se neprekvapive hned jak se zacalo rozvolnovat, pak se kazdy dalsi mesic, cerven, cervenec, srpen, nakazilo 2x tolik lidi, co ten predchozi. Mimochodem, 03:27.
    28.2.2021 16:38 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Buď dolož svoje tvrzení konkrétními čísly, nebo přestaň plácat.
    28.2.2021 18:12 Meh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    https://onemocneni-aktualne.mzcr.cz/api/v2/covid-19/nakaza.csv

    Kveten: +1,605
    Cerven: +2,695
    Cervenec: +4,589
    Srpen: +8,057
    28.2.2021 18:44 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Ty máš teda ale dost krátkou paměť. Vzpomeň si jak to bylo s testováním. Navíc ti tam chybí ty další měsíce.
    28.2.2021 20:05 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Jak tehdejší testování ta čísla ovlivnilo?!
    28.2.2021 20:58 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Málo testů nízká čísla. Tohle dokumentuje pouze to jak se postupně dařilo navyšovat počty testovaných. Logicky pak narůstal i počet odhalených nakažených. Ovšem stále šlo ve srovnání s následujícím měsícem o směšné počty, když si uvědomíme že v oné době žádné extra opatření nebyly.
    Fluttershy, yay! avatar 28.2.2021 22:35 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    navyšovat počty testovaných
    Vzhledem k tomu, že lidé na testy nechodí… (protože nechtějí sebe, své blízké, firmu atd. poslat do izolace)
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    1.3.2021 02:27 Meh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    To se ovsem nedarilo. Pocet testu:
    Kveten: +189,764
    Cerven: +112,454
    Cervenec: +143,719
    Srpen: +215,110
    1.3.2021 09:52 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Tak ono to odpovídá situaci. V květnu byli všichni poplašení, přes to že nakažených bylo minimum. Takže posílali na testy kde koho. Místo toho, aby se soustředili na ty, co se vraceli z rizikových oblastí. Ovšem pořád ty počty byly naprosto marginální. Ten prudký nárůst začal až od druhé půlky září, protože to se začala projevovat ta distribuce virů na školách.
    1.3.2021 13:10 Meh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Nezacal, zrychlil, tzn. posunul o dva tri mesice to, k cemu by to dospelo skoly neskoly.

    Testovani navratilcu z rizikovych oblasti je fatalni blud, ponevadz bez testovani nevis, ktere to jsou. To uz tu jednou bylo.
    26.2.2021 10:00 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    No a pak je tu i to faux pas, kdy SZÚ jednou omylem zveřejnil statistiky, kde se lidé nejčastěji nakazí (v práci nebo doma), ale pak je rychle zase stáhnul s tím, že to byla chyba.
    Na druhou stranu v době, kdy je zakázáno být jinde než v práci nebo doma, kde byste tak očekával, že se lidé nakazí?
    Quando omni flunkus moritati
    26.2.2021 10:19 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Nebo s dodatkem - kde se lidé nakazí, když se jich úřední osoba ptá, kde se nakazili
    Quando omni flunkus moritati
    26.2.2021 10:01 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    A pokud o tom pochybuješ, tak se koukni na ty grafy u příspěvku níže.
    25.2.2021 15:28 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Typický příklad je chystané zavření mateřských škol. Už od začátku epidemie mezi odborníky panuje shoda na tom, že riziko přenosu prostřednictvím dětí do sedmi let je zanedbatelné.
    Mezi "odborníky" možná panuje shoda, ale realita je poněkud jiná
    Fluttershy, yay! avatar 25.2.2021 17:12 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    od začátku epidemie mezi odborníky
    Covid se nyní šíří
    Jsou tu nové mutace. Šíření mezi dětmi jsem dneska slyšel zmiňovat Václava Hořejšího (odborník). Také jsem poslouchal učitelku popisovat, jak jim do mateřské školy rodiče vodí zjevně nemocné děti a hádají se, že to je jenom sezónní rýmečka, zatímco půlka sboru je věk >50. (To je ten vliv na ekonomiku: když se tedy otevře a půlka pracujících v nějakém podstatné sektoru padne, tak jako co?)

    A to nemluvě o tom, že ty vzdálenější varianty, zdá se, výrazně víc postihují i mladší lidi (<50).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    25.2.2021 19:46 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Jenže on se přes ně šíří po celou tu dobu víme? Jenomže donedávna nikoho nenapadlo malé děcka testovat, natož jim osadit tlamičky. A to, že rodiče posílali do školy vesele prokazatelně nemocné děti, jsem tady zmiňoval už zmiňoval v říjnu. S největší pravděpodobností v diskuzi po mým postem Máte doma nemocného s COVIDem?. A nebyla to žádná agentura JPP, kdo mi to říkal, ale moje ségra.

    Takže se nikdo nemůže tvářit že je to nějaká novinka.

    Jestli tu jsou či nejsou nějaké nové mutace je naprosto jedno. Že viry mutují je stará známá věc. Stejně tak jako je stará známá věc, že je v tomto případě lepší jít radikálnější cestou (tedy oželet jedince co to nerozdýchají) než tu agonii prodlužovat a tím dát prostor v promořené populaci ke vzniku nových mutací.
    (To je ten vliv na ekonomiku: když se tedy otevře a půlka pracujících v nějakém podstatné sektoru padne, tak jako co?)
    Tak jako nic. Prostě to firma na nějakou dobu z důvodu nemoci zavře. Pořád by kompenzace ztrát takovým firmám přišla levněji, než na kolik nás vychází stávající sekera.
    26.2.2021 00:19 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Jenže on se přes ně šíří po celou tu dobu víme?
    Tvrdí Kapicabot, nebo tentokrát dodáte jiné podklady než tvrzení v blogu?
    Quando omni flunkus moritati
    Jendа avatar 25.2.2021 18:09 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Co se týká toho, že Rakousko není ČR, nesrovnával jsem rakouská čísla s českými, ale rozšíření nákazy u rakouských studentů s rozšířením v celé (rakouské) populaci.
    A i to možná není dobré srovnání. Naivně bych předpokládal, že těžkost průběhu bude korelovat s tím, jak moc je nakažený dále infekční - když máš těžký průběh, asi se produkuje hodně kopií virů a roznášíš je kudy chodíš; když máš lehký průběh, plíce jsou v pohodě a moc virů se uvolňovat nemůže. A žáci mají nejlehčí průběh.
    26.2.2021 00:18 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Už od začátku epidemie mezi odborníky panuje shoda na tom, že riziko přenosu prostřednictvím dětí do sedmi let je zanedbatelné.

    Od začátku epidemie se ovšem leccos mohlo změnit. Například to, jestli nové mutace viru jdou nebo nejdou po dětech. (Což - pokud mě paměť nešálí - jsem zaslechl, že jedna z nich jde.)
    Quando omni flunkus moritati
    JiK avatar 26.2.2021 01:00 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    To je tím, že ten virus rozzuřili lidé, kteří nosí jen jednu roušku. Bude potřeba obětovat nějaké panny.
    26.2.2021 09:45 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Ano, to si možná myslíte u vás v republikánském amerikově, ale tady v Evropě doba přece jenom trochu pokročila.
    Quando omni flunkus moritati
    23.2.2021 10:19 xxx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    9/2022. Bud to vir vzda, nebo dojde k posunu ve vnimani toho, koho je potreba zachranovat.
    23.2.2021 10:43 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    lidi ktere je potreba zachranovat neni potteba zachranovat

    as simple as that
    23.2.2021 10:43 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Stat se chova jako uplna svine. Deti musi ze zakona plnit zakladni skolni dochazku, na kterou jejich rodice prispivaji jako danovi poplatnici. Stat ani neumoznuje odhlaseni se z toho systemu v pripade, ze nemate deti, nebo kdyz chcete sve deti vzdelavat v privatnim zarizeni ci doma. Pak jste naopak v horsi pozici, protoze platite komercni vzdelani (pripadne domaci vzdelani) a zaroven ze svych dani prispivate i na statni skolstvi. A ted jsme ve stavu, kdy stat neplni svou cast teto "povinne" sluzby. Deti musi byt doma, sedi u pocitace a koukaji nekolik hodin do monitoru. Kvalita vyuky ze zacatku byla tragicka, protoze zkostnatele reliktni skolstvi si s tim nevedelo rady. Posledni mesice je to trochu lepsi, ale i tak je to zoufale neefektivni a az trapne. Mam uz celkem problem s tim, ze na tento cirkus musim prispivat.
    David Ježek avatar 23.2.2021 11:06 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Jsi rád, že máme zdravotní péči (jakkoli teď přetíženou)? Jsi rád, že se nemusíš bát každý den o život/majetek, protože máme policii (jakkoli oslabenou). Jsi rád, že když u tebe bude hořet, přijedou hasiči (i kdyby jen dohašovat)? Jsi rád, že děti mají z významné části bezplatné vzdělání a i ty tvoje budou umět číst/psát/počítat + všechny ty moderní kompetence? Jsi rád, že když někam potřebuješ dojet, tak jsou silnice, po kterých to jde? Jsi rád, že když si nakoupíš v obchodě, tak to můžeš dát do lednice, protože máš elektřinu (jakkoli drahou)? Jsi rád, že jsi před X lety neumřel na černý kašel, protože máme bezplatné očkování hexa vakcínou? Jsi rád, že máš pitnou vodu? Jsi rád, že máš dodávky plynu/tepla?

    Tak za to vše a mnohé další buď každý jednotlivý den po zbytek svého života vděčný státnímu zřízení, které tu máme. Jakkoli neefektivní, blbé, momentálně vedené egoistickými diletanty, přesto plnící funkce, o kterých si v Somálsku či Bangladéši mohou leda tak nechat zdát.

    Já taky do systému sypu peníze, které jsem zatím ani zdaleka nevyčerpal zpět. Ale nevím, jestli za 2 dny nebudu potřebovat sérii aktuních operací, která bude stát dohromady 20 miliónů a která mi bude poskytnuta bezplatně v rámci zdravotního pojištění. Nevadí mi, že když se narodí dítě s vrozenou srdeční vadou, které do systému nalilo 0Kč (už jen jeho porod stál hromadu peněz), tak je mu okamžite a bezúplatně provedena operace za X miliónů Kč, která mu zachrání příštích 70+ let života. To je ta pravá solidarita a jeden z důvodů, proč mám tuhle zemi rád, i když mnozí do jejího čela čas od času zvolí hajzly.

    Jestli nechceš přispívat, tak se odstěhuj někam, kde se přispívat nemusí.
    skunkOS avatar 23.2.2021 12:03 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Demagogie. Spočítejte si, kolik zaplatíte na všemožných přímých a nepřímých daních za rok. U normálně aktivního člověka to budou stovky tisíc.

    Tož tak k tomu vašemu "bezplatnému".
    http://martinrotter.github.io
    David Ježek avatar 23.2.2021 12:41 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Stovky tisíc je příliš obecný pojem, znamená 200 000, stejně jako 999 999 či více. Tak jakou částku zhruba myslíte? Nicméně bez ohledu na to: jsou lidé, co prostě nedělají v IT, nemají luxusní plat. A i kdyby měli, tak se jim třeba narodilo dítě vyžadující velmi nákladnou péči. Nebo se u nich v určitém věku objevilo nějaké složitější chronické onemocnění. Nebo ... sto dalších důvodů. Samozřejmě že nic v tomto státě není bezplatné. Někdo za to zaplatit musel. Ale já jsem stoprocentní zastánce toho, že třeba zdravotní péče je věcí celé země a všichni k ní mají stejně zaručený přístup. Zatím mi to vyznívá, že vy jste ještě v životě na hubu nepadl. Držím palce, aby se tak nestalo.

    23.2.2021 13:00 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Hele, ze ty ses negramotnej, neznamena ze vsichni ... stat KAZDEMU JEDNOMU ukradne NEJMENE 50% toho, co vydela.

    Jelikoz se aktualne bavime o nejmene +-300k rocne, tak je to nejmene +- 150kKc!

    Pokud se budem bavit o prumeru, tak je to nejakych 300k rocne, ktery si takovy clovek plati za sluzby statu.

    A to pomijim prosty fakt, ze blabolit o skolstvi zdarma muze leda retard, ktery se s tou skolou vzivote nesetkal. Skolstvi zdarma nebylo ani za komousu, ale bylo radove vic zadarmo, nez po nich.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    David Ježek avatar 23.2.2021 13:20 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?

    Tak si to vezměme postupně:

    • Hele, ze ty ses negramotnej, neznamena ze vsichni ...

    Zde si pouze dovolím upřesnit, že negramotný nejsem. Jak očividně z mé reakce plyne, umím minimálně číst a psát. Jinak kdyby vás to zajímalo, prošel jsem si standardním cyklem MŠ → ZŠ → SŠ → VŠ.

    • ...stat KAZDEMU JEDNOMU ukradne NEJMENE 50% toho, co vydela.

    Každému zcela jistě ne. To plácáte nesmysly. Když pominu to, co jste nejspíš na mysli neměl (tj. studenty na brigádách či důchodce, děti apod), tak jsou lidé, kterým nevezme 50% ani omylem (resp. možná vezme, ale pak zase kus vrátí na různých dávkách, kompenzacích apod).

    • Jelikoz se aktualne bavime o nejmene +-300k rocne, tak je to nejmene +- 150kKc!

    300k ročně (museli bychom rozlišit, jde-li o hrubou či čistou mzdu) je 25k měsíčně. Je poměrně významné množství lidí, kteří toto nemají.

    • Pokud se budem bavit o prumeru, tak je to nejakych 300k rocne, ktery si takovy clovek plati za sluzby statu.

    Tedy chápu správně, že najednou je pro vás průměr 300k sebraných ročně, tedy ~50k měsíčně? Sorry, ale to opravdu není průměr. Plácáte nesmysly. Většina národa tohle neměla/nemá ani na superhrubé mzdě.

    • A to pomijim prosty fakt, ze blabolit o skolstvi zdarma muze leda retard, ktery se s tou skolou vzivote nesetkal.

    Do školství, věřím, vidím o něco hlouběji, než běžný člověk. Ale mám pocit, že namá smysl to rozvádět více.

    • Skolstvi zdarma nebylo ani za komousu, ale bylo radove vic zadarmo, nez po nich.

    Tady máte částečně pravdu, ale záleží, co si představujete pod pojmem "školství zadarmo". Ano, já na ZŠ za komunistů dostal zdarma učebnice i sešity, ale opět: za ty jistě někdo musel zaplatit, jen přede mnou jakožto školáčkem byla ta platba skrytá. Dnes žák či student často kupuje učebnice a sešity ze svého, nicméně povětšinou lze říci, že to pro rodinu není nic drastického. Ale rozhodně student na SŠ necplatí měsíčně za výuku svým učitelům či na pokladně školy. Tedy minimálně na státních školách tomu tak je, soukromé jsou samozřejmě v jiném režimu, mají jiného zřizovatele (a někdy také různé stipendijní programy pro nadané žáky z chudších poměrů). Takto "školství zadarmo" chápu já.

    • Dete s tim guuglem dopice!

    Toto jsem nepochopil. Co tím zvoláním myslíte?

    23.2.2021 14:20 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Jasne, jen dokladas, ze ses typickej pripad ...

    Vis hosicku, hruba mzda NENI to, co zamestnanec dostava. To je jen pseudocislo prave pro debily, aby si neuvedomovali, kolik ze jim toho ten stat vlastne ukradne. Pokud to nahodou nevis, tak aktualne je ta minimalni HRUBA mzda +- 15kKc, jenze do ty jaksi neni zapocitano to, co jeste zamestnavatel rovnou tomu statu posle ze? Prekvapeni ...

    Totez pochopitelne plati pro PRUMERNOU HRUBOU mzdu, ktera je aktualne +- 35kKc. Takovej clovek realne svyho zamestnavatele stoji +- 50kKc mesicne.

    Ja vim, to je scitani a to proste nedas.

    A dane ze mzdy nejsou jediny dane ze? Kdyz si clovek koupi cokoli, je opet zdanen, obratem mu stat sebere DPH ze? A nedej boze, kdyz si dojde natankovat.

    Pokud bys mel aspon tu druhou mozkovou bunku, tak si dohledas neco cemu se rika den danove svobody. To je ovsem taky spis scifi nez realita. Skutecnost je mnohem horsi.

    " Dnes žák či student často kupuje učebnice a sešity ze svého, nicméně povětšinou lze říci, že to pro rodinu není nic drastického."

    Ano, ses retardovany blb. Kolegu to stalo loni v zari 12k na dve deti na ZS. To je jiste pro prumernou rodinu vydaj zcela zanedbatelny ... lol. V tomhle pripade navic okoreneno o to, ze decka byla ve skole 14 dnu.

    O vyssich skolach radsi nemluve, mesic na VS stal pred 30 lety 10kKc. Takze jestli to podrazilo JEN o inflaci, sme na 25k. To da rodinka s dvema detma jak kdyz plivne.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    David Ježek avatar 23.2.2021 14:24 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Aha, už chápu. Nebylo mi na začátku jasné, že se bavím s někým na této úrovni.
    23.2.2021 16:40 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?

    Už konečne objednaj demolíciu ekonomickej modly.

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    23.2.2021 15:20 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    • Dete s tim guuglem dopice!

    Toto jsem nepochopil. Co tím zvoláním myslíte?

    Jestli jsem to dobře pochopil, vyjadřuje tím své rozhořčení nad tím, že když přidává komentář bez přihlášení, musí projít přes captchu. Zřejmě mu připadá praktičtější ji před každým příspěvkem absolvovat a pak si zanadávat, než se prostě přihlásit. U někoho, kdo píše jeden komentář za měsíc, bych to i chápal, u jednoho z nejaktivnějších diskutujích je to trochu zvláštní, ale každý holt máme nějaké libůstky.

    23.2.2021 12:57 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Ale to nemusí být nutně špatně - když odevdám 50% příjmu a budu mít klid na práci, díky čemuž si vydělám víc je podle mě lepší, než když odevzdám 10%, ale dalších 30% odevzdám stejně (sociální, zdravotní a další) + režie na tu moji “starost” aby to fungovalo.
    23.2.2021 13:13 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Tak odevzdavej, ale nenut k tomu ostatni, kteri nechteji.
    23.2.2021 13:56 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Ok, s tím nemám problém, ale ať si pak tedy platí služby které já si “předplácím” sami - to bude fér ne?
    23.2.2021 14:08 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Ano, to by bylo samozrejme fer. Snizit(zrusit) dane a nechat lidi platit si sluzby na volnem trhu.
    23.2.2021 13:20 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    To on nechape. Ma pocit, ze se cely ten cirkus plati asi z vakua. :D
    23.2.2021 13:19 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Jsi rád, že máme zdravotní péči (jakkoli teď přetíženou)? Jsi rád, že se nemusíš bát každý den o život/majetek, protože máme policii (jakkoli oslabenou). Jsi rád, že když u tebe bude hořet, přijedou hasiči (i kdyby jen dohašovat)?
    Nejsem. Koupil bych si za sve penize lepsi sluzby na volnem trhu. Ale o techto odvetvi opravdu rec nebyla. Bavil jsem se o skole.
    Jsi rád, že děti mají z významné části bezplatné vzdělání a i ty tvoje budou umět číst/psát/počítat + všechny ty moderní kompetence?
    Nejsem. Rozhodne to neni zadarmo. Naklady na tento zkostnately rigidni reliktni cirkus plati danovy poplatnik bez ohledu na to, zda tento system vyuziva.
    Já taky do systému sypu peníze, které jsem zatím ani zdaleka nevyčerpal zpět. Ale nevím, jestli za 2 dny nebudu potřebovat sérii aktuních operací, která bude stát dohromady 20 miliónů a která mi bude poskytnuta bezplatně v rámci zdravotního pojištění. Nevadí mi, že když se narodí dítě s vrozenou srdeční vadou, které do systému nalilo 0Kč (už jen jeho porod stál hromadu peněz), tak je mu okamžite a bezúplatně provedena operace za X miliónů Kč, která mu zachrání příštích 70+ let života. To je ta pravá solidarita a jeden z důvodů, proč mám tuhle zemi rád, i když mnozí do jejího čela čas od času zvolí hajzly.
    Jasne, takze ty za solidaritu oznacujes povinnou vynucenou ucast v systemu? Solidarita je solidaritou pouze na dobrovolne bazi. Pokud chces byt solidarni s detmi, bud, je to tvuj boj, ale pekne za sve mistre! Ty jsi ale solidarni za penize jinych, kteri treba nesdili tvuj levicovy pohled na svet, nechteji se ucastnit nejakeho statniho dementniho systemu a nechteji byt solidarni s cizimi lidmi, kteri jim jsou jedno.
    David Ježek avatar 23.2.2021 13:50 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Nejsem. Koupil bych si za sve penize lepsi sluzby na volnem trhu. Ale o techto odvetvi opravdu rec nebyla. Bavil jsem se o skole.

    Kde si mohu ty služby koupit na volném trhu v lepší kvalitě? Myslím policii, hasiče, lékařskou péči (jo, tady to občas jde - zuby, plastiky apod, ale IKEM je třeba prostě jeden žejo, stejně tak třeba Vladimír Beneš v Ústřední vojenské nemocnici). Ale dobrá, ať jen nerejpu, pojďme na školství: nic vám nebrání prohnat vaše děti alternativním/soukromým školstvím. Máte pravdu, že v tu chvíli část vašich peněz odváděných státu připadá určitým podílem na školství.

    Nejsem. Rozhodne to neni zadarmo. Naklady na tento zkostnately rigidni reliktni cirkus plati danovy poplatnik bez ohledu na to, zda tento system vyuziva.

    Máte to vyčísleno? Opravdu váš štve každá jednotlivá Kč, kterou jste státu odvedl na státní školství? Ale i kdyby, tak je tahle arguemntace zcestná, protože pak by mohla modelová paní uklízečka se 7 třídami ZŠ a IQ pod 80 argumentovat tím, že proč ze svých daní přispívá na chod veřejných vysokých škol, když je nevyužívá a ani její děti je nevyužijí. Takhle to prostě počítat nejde. Stejně tak by mohl věhlasný prof.Judr.Csc. argumentovat tím, že ho štve přispívat na "učňáky" pro budoucí pekaře, když je nepotřebuje.

    Jasne, takze ty za solidaritu oznacujes povinnou vynucenou ucast v systemu? Solidarita je solidaritou pouze na dobrovolne bazi. Pokud chces byt solidarni s detmi, bud, je to tvuj boj, ale pekne za sve mistre! Ty jsi ale solidarni za penize jinych, kteri treba nesdili tvuj levicovy pohled na svet, nechteji se ucastnit nejakeho statniho dementniho systemu a nechteji byt solidarni s cizimi lidmi, kteri jim jsou jedno.

    Ano, solidarita by měla být dobrovolná. Přesto před X lety ti, kdož do systému sypali, zaplatili váš porod, zaplatili vaše očkování, zaplatili vybavení všech vašich lékařů, zaplatili vzdělání všech vašich učitelů atd. Prvních řekněme 18 let života jste využíval solidárního státního systému - v jakém věku jste začal proti němu brblat? Kdy se z vás stál solitér, který si vystačí sám, všechno si buď zajistí sám lépe, nebo si to zaplatí u někoho soukromě ve vyšší kvalitě? A kdy y kde si postavíte své soukromé, kvalitnější silnice, po kterých k vám všechno to soukromě placené zboží, energie, produkty, potraviny a služby budou putovat? A co budete dělat, když budete mít akutní zdravotní problém a vaše soukromá špičková nemocnice vás nepustí dovnitř, protože jste zapomněl zaplatit včas, nebo u sebe nemáte VIP odznáček, nebo se prostě rozhodli krahnout, protože je to daňově výhodné?

    Ano, solidarita by měla být dobrovolná. Ale tohle brblání proti jejímu vynucování (což je vaše označení, se kterým já nesouhlasím) obvykle skončí ve chvíli, kdy dotyčný najednou z ničeho nic potřebuje právě onu pomoc ostatních. Potřebuje tu silnici, po které přijede sanitka. Potřebuje šoféra a lékaře v té sanitce, potřebuje aby v nemocnici běžela elektřina, aby tam bylo uklizeno, aby tam byla postel s veškerým vybavením. A třeba to ani nepotřebuje pro sebe, ale pro své dítě, kterému je 6 let a do žádného systému nenasypalo ani korunu. Proč jsi solidární se svým dítětem a ne s dítětem někoho jiného? Co když ten někdo jiný je tvůj bratr, tvůj soused, tvůj kolega v práci? Kde leží tvoje hranice solidarity, na které již nastupuje selekce lidí?

    23.2.2021 14:04 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Kde si mohu ty služby koupit na volném trhu v lepší kvalitě?
    Zrovna lekarskou peci i ochranu si muzete koupit. Za aktualni situace ale nelze mluvit o volnem trhu, protoze stat ma monopol na zdravotni pojisteni, vymahani prava i tu hasicskou sluzbu.
    nic vám nebrání prohnat vaše děti alternativním/soukromým školstvím.
    Brani. Stat naprosto drtive reguluje to, jak ma vzdelani vypadat. I domaci vzdelavani je pomerne problem (prezkusovani, odkazani na libovuli reditele, atd.). Opet. Stat ma monopol na stanovovani podminek, kterymi drtive reguluje onen trzni segment, takze bohuzel nelze hovorit o volnotrznim skolstvi.
    Máte pravdu, že v tu chvíli část vašich peněz odváděných státu připadá určitým podílem na školství.
    Presne tak. A to povazuji za amoralni. Proc bych mel prispivat na ostatni potomky? Co treba, pokud zadne potomky nemam? At si sluzbu plati ten, ktery ji vyuziva. Ne ten, ktery o ni nema zajem.
    Máte to vyčísleno? Opravdu váš štve každá jednotlivá Kč, kterou jste státu odvedl na státní školství?
    Ano. Data o cene onoho cirkusu si jiste zvladnete dohledat. Stat ma jen ty penize, ktere sebere danovemu poplatniku a ktere si koupi. Jine nema. Ano, stve mne kazda koruna. Kazda.
    Ale i kdyby, tak je tahle arguemntace zcestná, protože pak by mohla modelová paní uklízečka se 7 třídami ZŠ a IQ pod 80 argumentovat tím, že proč ze svých daní přispívá na chod veřejných vysokých škol, když je nevyužívá a ani její děti je nevyužijí. Takhle to prostě počítat nejde. Stejně tak by mohl věhlasný prof.Judr.Csc. argumentovat tím, že ho štve přispívat na "učňáky" pro budoucí pekaře, když je nepotřebuje.
    Jiste a jsou to naprosto validni argumenty. Stat si vynucuje to, aby lide prispivali na veci, ktere je nezajimaji a na ktere prispivat nechteji. Opet. Sluzbu ma platit ten, kdo ji vyuziva. A ano, jsem pro placene skolstvi. Naprosto.
    Ano, solidarita by měla být dobrovolná.
    Vidite. Tak se tohoto drzet sakraprace.
    Ale tohle brblání proti jejímu vynucování (což je vaše označení, se kterým já nesouhlasím) obvykle skončí ve chvíli, kdy dotyčný najednou z ničeho nic potřebuje právě onu pomoc ostatních. Potřebuje tu silnici, po které přijede sanitka. Potřebuje šoféra a lékaře v té sanitce, potřebuje aby v nemocnici běžela elektřina, aby tam bylo uklizeno, aby tam byla postel s veškerým vybavením. A třeba to ani nepotřebuje pro sebe, ale pro své dítě, kterému je 6 let a do žádného systému nenasypalo ani korunu
    Zde jen projektujes sve pocity na ostatni. Predstav si, ze jsou lide, kteri maji jine nazory. A to i nazory, ktere jsou pro tebe neprijatelne. Pres to jim chces ty a tobe podobni nutit sve nazory a postoje a nutis je prispivat na cely tvuj cirkus. A ano, je to vynucovani. Dane, odvody, atd jsou povinne. To je vynucovani!
    Proč jsi solidární se svým dítětem a ne s dítětem někoho jiného? Co když ten někdo jiný je tvůj bratr, tvůj soused, tvůj kolega v práci? Kde leží tvoje hranice solidarity, na které již nastupuje selekce lidí?
    Se svym ditetem jsem solidarni, jelikoz je to me dite. A take je to investice do me budoucnosti. Solidarita ma byti dobrovolna, ostatne to pises i ty sam. Kazdy ma dostat takovou peci, jakou si zaplati, jakou mu zaplati jeho pojistovna a pripadne jakou je ochoten mu zaplatit nekdo jiny. Nic jineho. Jakmile je to vynucene, nejedna se o solidaritu, ale o statem posvecenou zlodejinu.
    David Ježek avatar 23.2.2021 14:32 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Kazdy ma dostat takovou peci, jakou si zaplati, jakou mu zaplati jeho pojistovna a pripadne jakou je ochoten mu zaplatit nekdo jiny. Nic jineho. Jakmile je to vynucene, nejedna se o solidaritu, ale o statem posvecenou zlodejinu.

    Najdi prvního sirotka a vpal mu tohle do tváře. Najdi první 90letou paní, které manžel umřel v 50. letech ve vězení a která je na důchod i úhrady lékařské péče kompletně sama a vysvětli jí to stejně tak. Najdi nejbližší samoživitelku, jejíž manžel zemřel na rakovinu a řekni jí také, že třeba její děti nemají co chodit do školy, protože ty na to nechceš dát ani 1Kč. Najdi nejbližšího vozíčkáře, kterému někdo ukradl vozík, protože neměl na to, aby si k němu platil i soukromou hlídací službu. Najdi každého, ke komu nebyl osud tak laskavý a vlídný jako k tobě. A pak najdi nejbližší zrcadlo, chvíli se na toho troubu v něm koukej a dej mu facku. A pak klidně druhou. A pokračuj v tom, dokud mu to nedojde. Anebo se na to vykašli a buď dál ... jím.

    23.2.2021 15:20 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Tve citove vydirani nic nemeni na tom, ze vynucena solidarita neni solidaritou, ale posvecenou zlodejinou. Pokud nebudu platit dane a odvody, drive ci pozdeji se dostanu do vezeni, do ktereho mne stat klidne nasilim vsadi. Zabavi mi majetek, prodaji ho a vytezek sezere stat. Co je na tom dobrovolneho sakra??? NIC !!! To prece musis videt? Srdickove priklady jsou jiste krasne, ale na veci nic nemeni.
    A pak najdi nejbližší zrcadlo, chvíli se na toho troubu v něm koukej a dej mu facku. A pak klidně druhou. A pokračuj v tom, dokud mu to nedojde. Anebo se na to vykašli a buď dál ... jím.
    Silna slova. Rad bych te vyzval na souboj a pokud se bojis, tak klidne s domluvenymi pravidly. Prijmes vyzvu?
    Fluttershy, yay! avatar 23.2.2021 22:15 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Pokud nebudu platit dane a odvody, drive ci pozdeji se dostanu do vezeni, do ktereho mne stat klidne nasilim vsadi.
    To může být pravda. Zkoušel jsi přemýšlet nad tím, proč tomu tak je? Tedy, přemýšlet trochu do hloubky.

    Jeden takový citát k tématu: The old saying holds. Owe your banker £1000 and you are at his mercy; owe him £1 million and the position is reversed.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Gréta avatar 25.2.2021 00:02 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?

    The old saying holds. Owe your banker £1000 and you are at his mercy; owe him £1 million and the position is reversed.

    když nějaká socka ze slumu dělá že dluží bankéřoj bambilión € akorát jako znamená si levičáci vyřvali hyperinflaci/tištění peněz :D ;D

    šikovnej bankéř si za peníze včas nakoupil něco jinýho co bude jakože potřebný furt a furt bude kontrolovat zdroje. tože je jako bankéř bohatej aže socka bydlí ve starým kontiku na papír je z 90% vlidech anéé v penězích :O :D ;D ;D lidi si nejsou rovný aproto jako dycky když rudý někde uďáli puč tak seto zvrhlo v krvavou diktaturu. třeba takovej pan stalin by moh bejt za normálních vokolností nějakej uplně hodnej podnikatel za svobodný ekonomiky ale komunizmuz zněj uďál tirana :O :O :/ :/

    Fluttershy, yay! avatar 25.2.2021 00:27 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Gréta avatar 25.2.2021 00:44 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?

    promiň sem tě fakt jakoby nechtěla toudletou krutou pravdou naštvat tak děsně moc ažs nám tady jako doslova vocitoval celý ňáký random videjko z yt :D :D ;D ;D

    dobrou noc!!!!!!!!! :D :D ;D ;D

    23.2.2021 14:10 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Nejsem. Koupil bych si za sve penize lepsi sluzby na volnem trhu. Ale o techto odvetvi opravdu rec nebyla. Bavil jsem se o skole.
    Volný trh třeba ve zdravotnictví je fakt super. Když člověk potřebuje péči aby nezemřel, je v dost nevýhodné vyjednávací pozici. Ostatně, stačí se podívat na ceny léků a zákroků ve spojených státech. Lepší zdravotní péče? Ano, ale dovolit si ji může málokdo. Standardní zdravotní péče je podstatně dražší než u nás.

    Známá se chystá stěhovat z US do ČR a poslala mi seznam léků které bere, aby věděla na co se má připravit. Zjištění že to je třeba jen zlomek ceny za stejná antidepresiva, přičemž za soukromé zdravotním pojištění platí prakticky stejně jako já za státní tady, ji docela dostalo. A mě taky. Lék který člověk s nabořenou chemií v mozku potřebuje aby byl schopný vůbec vstát do práce za cenu, kterou si někdo s minimální mzdou jen těžko dovolí. Skvělý návod na výrobu lidí bez domova.

    A volný trh? To že pár lidí zemře je putna, když ten zbytek zacáluje víc aby přežil. Volný trh je o maximalizaci zisku, to že to občas koreluje s tím co lidi opravdu potřebují nic nezaručuje.
    23.2.2021 14:17 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Volný trh třeba ve zdravotnictví je fakt super.
    Dekuji. Ano, je.
    Když člověk potřebuje péči aby nezemřel, je v dost nevýhodné vyjednávací pozici.
    Ano, umirajici clovek je ve spatne pozici. Stejne tak, kdyz je clovek nemocny, osklivy, chudy, hloupy, deviantni, postizeny. A co jako? Co je mi do ostatnich? Pokud chcete solidarni byti, budte, ale nenutte k tomu ostatni.
    Ostatně, stačí se podívat na ceny léků a zákroků ve spojených státech. Lepší zdravotní péče? Ano, ale dovolit si ji může málokdo. Standardní zdravotní péče je podstatně dražší než u nás.
    Zrovna zdravotni pece v usa neni priklad volnotrzniho prostredi. Je to brutalne regulovano statem. Bohuzel nevis, o cem mluvis.
    Známá se chystá stěhovat z US do ČR a poslala mi seznam léků které bere, aby věděla na co se má připravit. Zjištění že to je třeba jen zlomek ceny za stejná antidepresiva, přičemž za soukromé zdravotním pojištění platí prakticky stejně jako já za státní tady, ji docela dostalo. A mě taky. Lék který člověk s nabořenou chemií v mozku potřebuje aby byl schopný vůbec vstát do práce za cenu, kterou si někdo s minimální mzdou jen těžko dovolí. Skvělý návod na výrobu lidí bez domova.
    Opet, chceteli byti solidarni, budte, ale pekne za sve. Kdyz na leky nemate, neberte je. Nevynucujte si to na ostatnich. Vas priklad jen ukazuje, ze vy platite nizke pojisteni a vezete se v systemu. Stydte se.

    23.2.2021 14:47 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Fakt nevím jak to že platím přibližně stejně jako známá v Kansasu říká že mám nízké pojištění. Na sociálním a zdravotním platím celkem výrazný nadprůměr.
    23.2.2021 15:51 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Precti si znovu, co jsi napsalo, treba to pochopis. ;-)
    23.2.2021 15:29 skajrajdr | skóre: 2 | blog: skajrajdr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    A co jako? Co je mi do ostatnich? Pokud chcete solidarni byti, budte, ale nenutte k tomu ostatni.
    At se ti to libi nebo ne, v tehle zemi se vetsina lidi rozhodla byt solidarnich (strany typu Svobodni zde neslavi moc uspechu). Tedy primarne ty nutis ostatni, a to naprostou vetsinu, chovat se jak nechteji...

    Druha vec - premyslej o tech platbach jako o tom, ze si platis socialni smir. Je to proste pausal za to, ze muzes bezpecne chodit po ulicich, nevrazdi se tam kvuli prachum, neumiraji tam chudi, nesiri na tebe silene nemoci (ehmmm v dnesni dobe...) atd. Proste delas si to kolem sebe pekny. Ono to cloveku dost ulehci na mysli, kdyz uz nechce byt solidarni (coz znovu opakuji, ze vetsina chce).
    23.2.2021 15:54 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Tedy primarne ty nutis ostatni, a to naprostou vetsinu, chovat se jak nechteji...
    Ne, nenutim. Vetsina se muze nadale chovat tak, jak uzna za vhodne. Kazdy muze svobodne venovat sve zdroja na dobrovolnou solidaritu. Naopak ja nemohu sve zdroje nevenovat za stavajiciho stavu, ergo ten, kdo je nucen k necemu, jsem ja a ne vetsina.
    Druha vec - premyslej o tech platbach jako o tom, ze si platis socialni smir. Je to proste pausal za to, ze muzes bezpecne chodit po ulicich, nevrazdi se tam kvuli prachum, neumiraji tam chudi, nesiri na tebe silene nemoci (ehmmm v dnesni dobe...) atd. Proste delas si to kolem sebe pekny. Ono to cloveku dost ulehci na mysli, kdyz uz nechce byt solidarni (coz znovu opakuji, ze vetsina chce).
    Krasne, takze statem posvecenou zlodejinou (vynucene prerozdelovani a tzv. solidarita) vyresime nejaky hypoteticky stav, ktery je pro nekoho spatny, ale ne pro toho, kdo by si zaplatil ochranu na volnem trhu. Dekuji, to mne opravdu uklidnilo. :-D
    23.2.2021 18:26 skajrajdr | skóre: 2 | blog: skajrajdr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Lide se na tomhle uzemi dohodli, ze jejich spolecenstvi spolupracuje a je solidarni. A zaroven ze kazdy, kdo tady zije, a bude cerpat tyto benefity, na ne take bude prispivat podle urciteho klice (dane atd.). Klidne tomu rikej spolecenska smlouva. Ale pozor, kazdy, komu se tahle smlouva nelibi, se muze sebrat a odejit pryc ve chvili kdy pobere rozum. Bez nasledku, bez vseho, zbali par svestek a jde. To preci pro individualistu nemuze byt zadny problem. Presne to preci zapada do jeho teorie - nemuzu nikoho nutit delat to, co chci ja (tedy nekoho nutit nebyt solidarni).

    Normalne se zabal, odjed na pusty ostrov, sezen par podobne smyslejicich a zacnete - silnice, kanalizace, policie, banky, vodovody... Jo, ze je vas malo? Ze se potrebujete organizovat aby jste to vsechno zvladli?(Hlavne tomu panove nebudem rikat stat, jasny!) Muzete zkusit treba vytvorit nejakou hierarchii, volit si co se bude delat, nebo treba platit kazdy pausalne cast nakladu, oh wait...
    Fluttershy, yay! avatar 23.2.2021 22:06 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Na lolbertariány sice občas argument společenskou smlouvou vytáhnu, ale v tomhle vlákně toho ďáblova advokáta hrát nehodlám, protože se tu sešla taky pěkná sbírka étatistů. Předjímám, že tu ještě chvíli vydrží.

    Co se tady Mayhema týče, laskavému čtenáři doporučím svědectví o reálném sociálním experimentu – A Libertarian Walks Into a Bear (nebo některý z mnoha podcastů o té knize). Je to kouzelné (když pomineme to, že tím dost nejen lidí nakonec trpělo).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    24.2.2021 12:37 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Osobně se za etatistku vážně nepovažuji, ale aktuální nic moc stav beru jako o něco menší zlo…
    For inspirations, they drew upon precedents from fiction (Ayn Rand loomed large)
    Někdo už byl takový blázen, aby tohle zkusil v praxi? Tohle si musím přečíst :D
    23.2.2021 11:28 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Přílohy:
    Tak jsem si dovolil jedno nekorektní srovnání pro zdejší zabedněnce.

    To srovnání je nekorektní, protože porovnává absolutní počty, a tentokrát jsem kromě Švédska – které má srovnatelný počet jako ČR – přibral i Polsko, které má 4x víc obyvatel než ČR. Už mi totiž fakt leze krkem, jak se neustále prezentují obyvatelé ČR jako neposlušní smradi, co si můžou za vysoké počty nakažených tím, že nedodržují rozestupy, nenosí roušky atp.

    Pokud jsem poukazoval na co do počtu obyvatel srovnatelné Švédsko, tak se vždy zvedl milion námitek, jako že je tam obyvatelstvo víc rozprostřeno do menších lokací, že se nedruží tolik co my, jsou disciplinovanější a podobné kecy.

    Proto jsem vybral Polsko. Stát který je hned vedle nás, a s obyvatelstvem co do mentality nám velmi podobným. Teda až na jeden detail. Poláci jsou velmi hákliví na to, aby jim někdo diktoval co mají a nemají dělat. A vybral jsem ho i z toho důvodu, že jsou u nás teď s oblibou prezentováni jako nezodpovědní šiřitelé koronaviru, jelikož vesele jebou na veškerá opatření a vyrazili na hory. Jeden by očekával, že důsledkem bude ohromná vlna nakažených. No tak se na to koukněme.

    Grafy jsou dva. Jeden porovnává počty nakažených a druhý počty zesnulých – připomínám že absolutní. ČR má linku černou, Polsko červenou a Švédsko modrou. Jak můžete vidět, Polsko zaznamenalo ohromný nárůst počtu nakažených, který stoupal v době, kdy u nás, pochopitelně že v důsledku zavedených opatření vedoucích omezení pohybu obyvatelstva, nikoliv roušek a respirátorů! začaly počty nakažených klesat. Ovšem na rozdíl od nás, promoření vedlo k tomu, že ty počty spadly na mnohem nižší hladinu než jsou u nás teď.

    Co do počtu úmrtí si s námi také nezadali. Ale co to? Od té doby, co Poláci začali na opatření dlabat, a zavedená opatření obcházet, začaly počty úmrtí v souvislosti s covidem klesat. Zatím co u nás naopak rostou. Není to zvláštní?
    23.2.2021 12:13 lkw
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Už mi totiž fakt leze krkem, jak se neustále prezentují obyvatelé ČR jako neposlušní smradi, co si můžou za vysoké počty nakažených tím, že nedodržují rozestupy, nenosí roušky atp.
    Tohle si ale děláme samy. Když 1 člověk z tisíce nemá roušku, okamžitě to je v televizi na facebooku a jak epidemiologové, tak politici to donekonečna omílají. Realita je taková, že naprostá většina lidí dodržuje naprostou většinu opatření. To by pro brždění epidemie úplně stačilo, kdyby fungovalo testování a trasování.
    23.2.2021 12:18 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Tohle si ale děláme samy. …
    Promiň, ale já nemám potřebu na někoho ukazovat prstem, tak mě do té společnosti bonzáků netahej.
    23.2.2021 13:13 hefo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Realita je taková, že naprostá většina lidí dodržuje naprostou většinu opatření.
    Zďaleka nie "naprostá". Respektíve je málo významné či má človek v supermarkete jedno rúško alebo dve (a kopa ľudí to rúško má aj tak pod nosom, dúfam že s respirátormi to tak jednoducho nepôjde), keď potom skupinka pofajčieva pol metra od seba či sa prekrikuje v družnom rozhovore pri fľaške niekde kde ich nikto nevidí (tak načo by mali rúška, a však sa poznáme, čo sa budeme navzájom báť). A klasické rodinné stretávanie, kde sa polovica príbuzných urazí, keď niekto vyhlási, že návštevy neprijíma (zažil som osobne) - a na návšteve snáď nebudeme jak trtkovia v rúškach, že?

    Potom to trasovanie zlyhá rýchlo, najmä keď aj tak každý druhý odmieta prezradiť, s kým v poslednom čase bol v kontakte.
    23.2.2021 13:26 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Jdi se vycpat s trasováním. To dávalo smysl před rokem, dokud se ty případy daly počítat na stovky. V současné době je to naprosto jedno. A k ničemu jsou i veškerá ta opatření. Ovšem ty ses nejspíš na to srovnání ani nepodíval, co?
    23.2.2021 14:04 lkw
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Třeba podle sociologického průzkumu Daniela Prokopa vychází, že opatření nedodržuje 10-15% lidí. Zbytek co píšeš sou totální nesmysly. Smyslem opatření není zabránit jakékoliv minimální šanci na přenos, ale statisticky snížit šíření, aby nemocnice stíhali.
    23.2.2021 16:04 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Zatím to tedy vypadá spíš tak, že jejich smyslem je ty špitály zásobovat.
    23.2.2021 16:29 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?

    Neviem, že by existoval mainframe, ktorý by bol kvantový. Hlavne aby to rýchlo vymodeloval. Neviem či by súčasný mainframe dokázal v rozummnom čase nasimulovať rôzne opatrenia proti COVID19. Ide hlavne o to, že ak by modely boli postupne vyhodnocované by mohli ovplyvniť osobu zadavajúcu parametre modelu. U kvantového výpočtu by to mohlo byť prakticky súčasne.

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    23.2.2021 16:50 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    eviem či by súčasný mainframe dokázal v rozummnom čase nasimulovať rôzne opatrenia proti COVID19.
    Klíč, na jehož základě jsou v ČR aplikována opatření, vskutku nasimulovat nelze. Natož vyhodnotit jejich reálný dopad.
    JiK avatar 23.2.2021 17:12 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    ja myslim, ze simulovat kolo stesti od Mountfieldu, na kterem vlada vytaci opatreni je celkem trivialni.
    23.2.2021 17:15 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    To nebude ono. Kdyby to losovali náhodně, muselo by to dávat mnohem větší smysl.
    skunkOS avatar 23.2.2021 11:59 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    1. To nebude v roce 2021, a to myslím zcela vážně. 2. Stejná odpověď. 3. Stejná odpověď.
    http://martinrotter.github.io
    23.2.2021 13:20 Meh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Pred volbama bude potreba otevrit hlavne hospody a tahy na chorvatske plaze. V zari by se mohly skoly symbolicky otevrit a hned zase zavrit, ale lepsi bude nechat je zavrene, aby se stihly predvanocni nakupy i lyzovacka, nez zase pretecou nemocnice. Letos to nevyslo a mezi lidma z toho byla blba nalada.
    23.2.2021 14:11 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Co to tu ironizujes? Pro mne je urcite otevrena restaurace dulezitejsi nez tvuj zivot. Sam sebe muze kazdy chranit (respirator, izolace), takze tim spise je nelegitimni a amoralni chtit po ostatnich, aby se omezovali a likvidovali sve svobody, podnikani a zivotni uroven. Bojis se nemoci? Bud doma. Nebojis se? Zij.
    23.2.2021 16:22 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?

    To ešte niekto tým ekonomickým teoriam verí ? V podstate si každí môže upraviť teoriu tak aby spĺňala jeho požiadavky.

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    23.2.2021 18:07 Meh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Nic neironizuju. Ironie je literární nebo řečnická forma, která dosahuje zvláštní, často humorný účinek tím, že vyslovuje něco podstatně jiného než skutečně míní: může přehánět, zastírat nebo říkat přímý opak. Kdybych ironizoval, prohlasoval bych neco jako ano, prioritou rozvolneni je dostat deti do skoly, ne lidi pred volbama do hospod a do Chorvatska.
    Sam sebe muze kazdy chranit (respirator, izolace), takze tim spise je nelegitimni a amoralni chtit po ostatnich, aby se omezovali a likvidovali sve svobody, podnikani a zivotni uroven. Bojis se nemoci? Bud doma. Nebojis se? Zij.
    Zase tohle? Ok. Takze kdybys sel z nejakeho duvodu nedejboze pod nuz, bylo by nelegitimni a amoralni chtit po chirurgovi, aby si pred operaci umyl ruce a vzal rousku, misto aby proste dojedl vlasak s rohlikem, vysral se a utrel si pazoury do kalhot? Preci jenom, muzes take sedet doma v respiratoru.
    Gréta avatar 23.2.2021 21:08 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?

    hele kapica měl pravdu stim že sou roušky jakoby uplně nahouby :O :D :D :D ;D ;D

    JiK avatar 23.2.2021 21:30 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    je super, ze pri nekolikahodinove transplantaci srdce staci i dnes chirurgovi 1 rouska, ale na nakup rohliku potrebujete 2, a propisku si nesmite koupit ani s 3 rouskama na sobe...ten respekt naroda k moudrym odbornikum z vlady zaslouzi aspon petiminutovy potlesk...
    23.2.2021 21:49 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    A neříkal takhle čirou náhodou Blatný ve středu, že žádné další zpřísňování nebude, protože by to stejně k ničemu nebylo, když lidi kašlou i na ta stávající omezení? V pátek už bylo zase všechno jinak…
    JiK avatar 23.2.2021 22:22 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    on to rikal proto, aby zmatl nepritele...
    23.2.2021 22:39 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Prosimtě. To si Bourek radši ukousne nohu, než by veřejně přiznal, že jsem měl pravdu.
    24.2.2021 11:40 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Berte si do úst někoho jiného, soudruhu. U vašich tvrzení "X a/nebo not X" není nijak těžké mít pravdu. Ale to z těch vašich tvrzení nedělá menší bláboly.
    Quando omni flunkus moritati
    24.2.2021 11:58 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    S tím bys měl začít především u sebe potrefená huso.
    24.2.2021 15:52 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    "Potrefená husa" v reakci na zcela adresný komentář. Tady ta umělá inteligence taky trochu ujela...
    Quando omni flunkus moritati
    24.2.2021 16:05 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Rád bych něco o tvé inteligenci také napsal. Bohužel, není co.
    24.2.2021 23:11 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Protože umíte jen nadávat a urážet, soudruhu, jinak by se něco našlo.
    Quando omni flunkus moritati
    24.2.2021 23:57 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    U vás? Ne.
    25.2.2021 09:06 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    A hele, umělá inteligence zapomněla tykat. Teď ještě trochu té zdvořilosti a možná se to dopracuje k tomu, že z toho vyjde persona, se kterou dokáže slušný člověk vyjít.
    Quando omni flunkus moritati
    25.2.2021 09:18 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Nepoznáš ani množné číslo, jelito.
    25.2.2021 10:13 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Aha, koukám, že záchvat slušnějšího chování vás, soudruhu, už přešel a jste zase na své obvyklé hulvátské úrovni
    Quando omni flunkus moritati
    25.2.2021 10:50 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Od křupana tvého ranku to fakt sedí.
    vencour avatar 25.2.2021 11:16 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Kdyby teď bylo České národní obrození, tak nějaká jadrná čeština by sem padla.
    Nemůžu si pomoc, vidím tragickou figurku českého školství. Ok, tragikomickou.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    26.2.2021 00:21 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Ano, sedí, můj "rank" nenadává - narozdíl od vás.
    Quando omni flunkus moritati
    24.2.2021 14:35 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Až na to, že jeho argumenty proti rouškám, by se daly použít i na respirátory a více vrstev roušek. Teda pokud jsem něco nepřehlíd, což se stát mohlo.
    24.2.2021 15:51 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Ano. Protože poviné nošení čehokoli na hubě osobami, které nejsou nakažené považuji za tuplovanou hovadinu. Jinak ať si nosí každý co chce dle vlastního uvážení, pokud si myslí, že ho to ochrání.
    24.2.2021 17:36 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Já vím, já tvůj pohled na věc znám. V čem se ovšem zásadně rozcházíme je existence bezpříznakových přenašečů a pohled na to, jak funguje civilizovaná společnost.
    24.2.2021 18:13 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Ano. V civilizované společnosti si jsou dobře vědomi, že nátlakem a represí dosáhneš jen toho, že tě obyvatelstvo dřív nebo později pošle do háje. Takže jak vidno, tahle společnost má do civilizovanosti na hony daleko.
    24.2.2021 19:33 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Máš pravdu, s represema se to nesmí přehánět. Na druhou stranu, do určité míry to je legitimní nástroj. V každé civilizované společnosti je něco jako policie, která to má, mimo jiné, v popisu práce. Já ale myslel jiné principy, které vytrvale popíráš nebo ignoruješ.
    24.2.2021 19:43 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Ignoruju pouze to, co je v rozporu se zdravým rozumem.
    24.2.2021 20:02 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Jenže s tím většinou odmítáš i obecné principy, které nutně špatné nejsou.
    24.2.2021 20:40 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Nic jako "obecné principy" neexistuje. Existují pouze různá paradigmata, která se v závislosti na stavu lidského poznání mění.

    A potíž je v tom, že ty jsi v zajetí stávajících paradigmat, která jsou již zastaralá a proto řešení na nich postavená selhávají. A já nedělám nic než to, že na to poukazuji. Bohužel ti co jsou v zajetí konvenčních představ špatně snáší, když se jim hroutí jejich představy o fungování světa. Tak se uchylují alespoň k dehonestaci, když už nic jiného nemají.
    25.2.2021 09:13 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Měl bys, prosím, nějaký příklad paradigmatu (mimo koronavirus a související), v jehož zajetí jsem?
    25.2.2021 09:19 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Na to bychom se museli znát trochu víc. Na čtení z křišťálové koule jsou tu jiní odborníci.
    25.2.2021 09:26 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    OK, tak v souvislosti s koronavirem. V tomhle kontextu jsem tu toho napsal dost.
    25.2.2021 09:30 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    A víš že má v hlavě úplně jiné věci, než sledovat bludy ve kterých žiješ? Napiš si blog, a pak o tom můžem debatovat. Výkřiky v diskuzích alá Bourek, zapadají tak rychle, že po nich neštěkne pes, takže si nikdo ani nevšimne jak rychle zatočil kormidlem od původního tématu jinam.
    25.2.2021 09:41 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    To předpokládám, nicméně před chvilkou jsi tvrdil, že v nějakých žiju. Domníval jsem se, že když už něco takového tvrdíš, tak máš nějakou přesnější představu. Uvědomuješ si, že tím tvůj výrok o pár příspěvků výš tím výrazně ztrácí na důvěryhodnosti? Před chvílí jsem se domníval, že máš pro nějakou zajímavou myšlenku, teď spíš pocit, že se mě jen snažíš urazit, nebo jenom vykličkovat z diskuze bez argumentů.
    25.2.2021 10:48 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Dobrá. Tak řekněme, že jedno z těch paradigmat je, že povinné nošení respirátorů zredukuje počet obětí.

    Záměrně jsem nenapsal "šíření koronaviru", protože přesně v tom je ten rozdíl. V takovém případě by ten výrok totiž pravdivý byl. Jenže se neumírá jen na koronavirus, a jak se lze jednoduchým srovnáním těch výše uvedených grafů přesvědčit, má povinné nošení roušek a respirátorů efekt spíš opačný.

    A nejsmutnější na tom je, že klesající počet obětí, který je dán prostým faktem, že většina z těch co by na koronovirus mohli umřít už prostě umřela, je prezentován jako důkaz(!) že je stávající postup při řešení krizové situace správný.

    Ovšem když se podíváme do světa, tak vidíme, že ani v těch nejzaostalejších zemích světa není počet obětí, v přepočtu na počet obyvatel, tak vysoký jak u nás!
    25.2.2021 11:05 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    V zajetí tohoto paradigmatu jsem, protože nevidím mechanismus, který by způsobil více úmrtí v důsledku nošení repsirátorů nebo roušek na něco jiného než koronavirus či jinou infekční chorobu, kteréá se šíří podobným způsobem (předpokládám, že ty by to zpomalilo stejně jako ten koronavirus). Máš na to nějakou teorii?
    25.2.2021 12:03 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Těžko lze v několika odstavcích popsat řetězec vzájemných příčin a souvislostí. Již několikrát jsem se o to pokusil, ale bohužel drtivá většina diskutujících ho nebyla schopna pochopit. Pokusím se to tedy popsat lapidárně.

    Je to jako když jdeš po pražském chodníku, když sleze sníh. Ten kdo nečumí před sebe, ale jen pod nohy, aby nešlápl do psího lejna, nejspíš trefí nějaký sloup veřejného osvětlení. Na druhou stranu jiný, který čumí před sebe zase semtam do nějakého toho lejna nejspíš šlápne, jelikož ho svým periferním viděním nezaregistruje.

    No a teď si vyber co je lepší. Šlápnout do pekelně páchnoucího psího lejna, nebo si rozmlátit hlavu o lampu? Já teda, když už, tak raději rozšlápnu to hovno, protože z těch bot se mohu vyzout, jenže s rozbitou hlavou nenaděláš nic.

    Rozumíme si?
    25.2.2021 13:35 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Neboli chceš říct, že kvůli řešení aktuálních relativně drobných problémů mnozí ignorují velký budoucí problém. To se stává, dokonce v souvislosti s koronavirem vidím nejeden takový velký problém, ale vůbec to neodpovídá na moji otázku.
    25.2.2021 15:31 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Ne že ignorují budoucí, ale současný velký problém.

    Chovají se jak starý senilní důchodce, co si spletl brzdu z plynem. Čím rychleji to jede tím víc na to dupe!
    25.2.2021 16:44 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Dobrá tak současný, z toho příměru to nebylo zjevné. I takové problémy jsou. Ale pořád to neodpovídá na moji otázku.
    25.2.2021 19:48 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    26.2.2021 06:46 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    To byla odpověď na úplně jinou otázku. Teď jsem se ptal na jednu věc, kterou máš v hlavě ty. Tedy předpokládám, že máš. Ptal jsem se, jesli máš nejakou teorii ohledně mechanismu těch úmrtí. Vím, že to je složité, ale aspoň naznačit bys moh, ne?
    26.2.2021 08:24 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Seš jak Bourek. Ten se také neobtěžuje jít do minulosti a pohledat co jsem to tehdy vlastně psal, a co v přesvědčení o své pravdě ignoroval. Dohledej si to tam. Hint: hledej v diskuzích zruba půl až rok zpět.
    26.2.2021 09:02 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    A naznačil bys, prosím, aspoň klíčová slova?
    26.2.2021 09:56 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Máš jich plný blogpost.
    26.2.2021 13:35 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Tak jsem ta klíčová slova přečet, našel jsem tam cosi a politice, tvojí rodině, škole a nějaké další věci, ale nic o mechanismu, který by způsobil více úmrtí v důsledku nošení repsirátorů nebo roušek na něco jiného než koronavirus. Takže pořád nevidím odpověď na moji otázku.

    Mimochodem zatím reaguješ tak, jak jsem očekával, když jsem tu otázku kladl :)
    26.2.2021 15:30 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Chtěl jsi klíčová slova. Odpovědi si dohledej.
    26.2.2021 16:23 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    A nedostal jsem ani ta klíčová slova. Ty nezklameš :)
    26.2.2021 09:58 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    To bude tím, že toho píšete generujete spoustu, velká část je toho v rozporu sama se sebou, a nic z toho není podloženo jinak než skálopevným přesvěčením o tom, že jste neomylná Sibyla.
    Quando omni flunkus moritati
    26.2.2021 11:52 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Víš Bourku, ty rozpory v tom vidíš akorát ty a suita tvých pochlebovačů. Nejsem první a nejspíš ani poslední Kapica, co kouká dál než ostatní. A víš, tomu tvému "nic z toho není podloženo jinak než skálopevným přesvěčením o tom, že jste neomylná Sibyla" se říká intuice. Ale chápu, že nic takového neznáš.
    26.2.2021 12:12 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Jestli něco, soudruhu, tak možná nejste první ani poslední Kapica, co si o sobě myslí, že kouká dál než ostatní. To záleží na tom, jestli arogance je dědičná a jestli vaši potomci budou mít tu smůlu, že budou dědit po vás. Podkládat něco intuicí má problém v tom, že ta intuice není neomylná. A leckde už zjistili, že lidé, co jsou skálopevně přesvědčeni o správnosti své intuice, se mýlí častěji než ti ostatní.
    Quando omni flunkus moritati
    26.2.2021 12:28 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Víš Bourku proč tě tady oslovuju tvým skutečným jménem? Protože je to možná tak jediná stopa tvé existence co po tobě jednou zbude.
    26.2.2021 17:47 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    No, soudruhu, i to by bylo lepší, než kdyby po mě zůstalo to, co tu předvádíte vy.
    Quando omni flunkus moritati
    25.2.2021 12:04 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Ještě ti to přeložím do koronavirové dikce – vy sledujete ty psí hovna, a nevidíte ten sloup před sebou.
    24.2.2021 19:49 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Mnohem líp funguje pozitivní motivace. Jenže Babišova vláda těžko může tvrdit "jsme v tom spolu" a ani se o to nesnaží. Takže se radši uchyluje k tomu co zná z mládí a to represi a buzeraci.
    24.2.2021 10:10 Howard
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Tak se to levičákům nakonec povedlo. Václav Klaus má koronavirus. Už měsíce se na různých pirátských fórech a komsomolech diskutovalo, jak nakazit ikonu autentické pravicové politiky a ekonomické transformace. Asi ani nepoužili nic technologicky vyspělého a sofistikovaného a uchýlili se k nejprimitivnější metodě. Zřejmě na pana prezidenta (ten titul mu stále právem náleží) zakašlal nějaký zablešený socialista někde na ulici nebo na náměstí. Resp. nejspíše jich bylo více a útočili ve skupině, aby koncentrace viru byla vyšší.

    Držme Václavovi palce, ať se brzy uzdraví!
    24.2.2021 11:57 Meh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Pomluvy. Zadny socialista se ke Klausovi nedostal bliz nez na 15m. Jako by ho chranila neviditelna ruka.
    Pravdepodobne ho nakazili racionalne se chovajici zdravotnici, kteri se snazi ziskat co nejvice covidovych pacientu, ponevadz za kazdeho dostavaji 57 tisic (~16:20).
    24.2.2021 11:59 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Pomluvy. Zadny socialista se ke Klausovi nedostal bliz nez na 15m. Jako by ho chranila neviditelna ruka.
    Si piš. To byla ta neviditelná ruka trhu.
    24.2.2021 14:35 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Nikdy.
    24.2.2021 17:35 Kombajn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Nikdy. Korona tady bude ještě hodně dlouho a až už nebude, tak se přijde na to, že online výuka je tou pravou cestou kupředu.
    xkucf03 avatar 24.2.2021 18:06 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Rovnoměrnější využívání rozlohy naší vlasti

    Tak to by lidi mohli přijít i na to, že se nemusí všichni stěhovat do Prahy, a pak si stěžovat, že je tu draho, že nemají kde bydlet a že ulice jsou plné aut. Ale to bych byl asi moc velký optimista…

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    JiK avatar 24.2.2021 18:49 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Nikdy. Korona tady bude ještě hodně dlouho a až už nebude, tak se přijde na to, že online výuka je tou pravou cestou kupředu.
    Už se nemůžu dočkat až mne bude operovat chirurg který má 100% vzdělání on-line. Nebo až mi bude pokládat kachličky on-line řemeslník.
    25.2.2021 10:01 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Všichni jsme viděli film Na samotě u lesa (https://www.csfd.cz/film/6663-na-samote-u-lesa/galerie)
    25.2.2021 12:26 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Zjisti se, ze online vyuka v rukach statu je jeste horzi nez prezencni. :-D A take se zjisti, ze ano, nemoci tu jsou a budou a je spatne kvuli nim zavirat lidi doma. A ze treba fungujici ekonomika je potreba pro zivot a pro funkci statem financovaneho zdravotnictvi. A ze nelze zit na dluh donekonecna.
    Gréta avatar 25.2.2021 12:33 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?

    hezky to řek macek hele :D ;D

    Kdy skončí pandemie? Odborníci se nedokáží shodnout. Tak zní jeden z titulků. Odpověď je ovšem snadná: skončí v okamžiku, kdy už na ní nebude možné dál vydělávat.

    26.2.2021 10:56 prt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdy se děti vrátí do škol?
    Macek na to měl dost rozumný názory už na jaře, třeba v tomhle podcastu.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.