abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 729 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Legalizovat marihuanu?

    3.4.2006 22:17 | Přečteno: 1486× | Ostatní | poslední úprava: 4.4.2006 13:44

    Po dnešním rozhovoru s naším učitelem (odborností je psychiatr) o účincích marihuany na lidský mozek, jsem na ni úplně ztratil chuť. Teda, možná není dobré mluvit o ztrátě - nikdy jsem ji ani neměl. Drogy mě (zatím) neberou :-) Ani já je :-) No dobře - ty tři, čtyři piva za rok si dám a při čekání na bus taky pasivně vykouřím pár cigaret :-) A občas si dám kolu :-) A taky občas sportuju a š*kám - to už je snad z návykových látek všechno :-)

    Přestože víme, co marihuana umí - máme ji legalizovat? Možná je "neškodnější" než alkohol, ale je to důvod legalizovat další jed? Co nám vlastně přinese její legalizace? Stejně asi bude až od 18, takže bude mít pro teenagery "chuť zakázaného" pořád. S alkoholiky máme svých starostí dost. Máme k nim přidat i vyhulence?

    Jsem liberál - jestli někdo chce, ať si vyhulí třeba celej trávník, co máme před kolejema :-) Nemám chuť ani právo mu to zakazovat (pokud neškodí někomu jinému, nebo mu není ještě 18 a mám za něj odpovědnost). Ale kdyby to bylo jen na mně - asi bych byl proti.

    A kdyby to bylo jen na Vás - Legalizovat, nebo ne?

    Update: Strhla se tu zajímavá diskuse. Možná by to chtělo pár komentářů. Co myslím legalizací: Prostě jednou přijdete do obchodu a tam bude regál s alkoholem, regál s cigaretama a vedle regál s marihuanou. Ta možnost strčit to spotřebiteli až pod nos. Z toho bych nebyl moc nadšenej :-( Jinak drogy si kdo chce seženy vždycky - o tom se nemá cenu bavit :-)

    Marihuana vs. alkohol - házím to do jednoho pytle. Jen ten alkohol občas jako společenskou "nutnost" konzumuju. Ale taky často říkám NE - a nedělá mi to problém.

    Pěstování pro vlastní potřebu - klidně, několik lidí z mého okolí to taky zkoušelo, ale dát to do zákona bych se s lidskou vynalézavotí docela bál :-) Ve srovnání s nelegálním dovozem a jevy s ním spojenými to ovšem stojí za úvahu.

    Marihuana jako lék - dop*dele už aby to tu bylo... Kdyby to fungovalo, to by bylo krásný. (Jen by to chtělo asi víc doktorů, protože by se možná zvýšil počet pacientů chodících ke svému lékaři :-) A taky by vzrostly náklady na "zdravotní péči" :-).

    <ironie>A taky teda nejsem liberál :-) Takže je mi jedno, že si tím ničíš jenom svoje zdraví - prostě ode dneška už si nedáš žádnýho jointa. A basta. Slyšeli jste Slovo Boží !</ironie>

    Máme legální alkohol a cigarety... Potřebujeme ještě legalizovat marihuanu?

           

    Hodnocení: 60 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Legalizovat marihuanu?
     (56 %)
     (44 %)
    Celkem 155 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    3.4.2006 22:29 pepiino | skóre: 1 | Děčín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Neprotiřečíš si? "Nemám chuť ani právo mu to zakazovat." vs "Ale kdyby to bylo jen na mně - asi bych byl proti." :D
    http://zapisnik.pepiino.cz
    Filip Dominec avatar 4.4.2006 08:31 Filip Dominec | skóre: 10 | blog: GetTheTrueFacts
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Neprotiřečí si. Čti pozorně.

    (Když se mě podobně snaží brát lidi za slovo u mých blogpostů, tak s tím těžko můžu něco dělat, tady jsem jako nezávislý pozorovatel.)
    3.4.2006 22:31 Sodalite | skóre: 18 | blog: tucnakov | Břeclav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Pokud jsi skutečně liberál, tak marihuana by pro Tebe měla být dostupná, pokud jejím používáním neotravuješ život lidem okolo sebe. Doma si hul jak chceš, ale na veřejných místech ne.

    Případnou vyhulenost bych řešil spoluúčastí na zdravotním ošetření.
    Absolutní pravda je nepoznatelná. Všechny ostatní jsou jenom soukromé lži.
    3.4.2006 22:49 ade
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Souhlasim, at si hulej ale doma a ne na verejnych mistech. Vetsina mladych lidi stejne huly jen proto ze huli skoro kazdej. A zakazany ovoce chutna nejlip ne? Cool a good je Clowek kt3r3j hul1 (jak by napsala vetsina dnesnich teenageru ;-). Ono se to obrati az budou hulit vischni :-).
    4.4.2006 11:01 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Tak by to napsali spis l33t h4xx0ri.

    Wetsina teenageru se omezuje na fuckt husty pouzhiwani dwojityho w a prepisovani hatzkowanych pismenek (krome ř, protozhe takowe rz neni tak w pohode).
    ~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
    Luk avatar 4.4.2006 01:52 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Jsem pro legalizaci, případně aspoň dekriminalizaci (= návrat do stavu před rokem 1999) všech drog, marihuany zvláště.

    Řeči o tom, že "si sem pustíme další svinstvo" jsou mimo mísu, protože kdo drogu chce, snadno ji sežene i teď. Zejména marihuanu, se kterou má u nás zkušenosti většina lidí ve věku 18-30 let (a mnoho i v jiných věkových skupinách).
    Případnou vyhulenost bych řešil spoluúčastí na zdravotním ošetření.
    Tohle je nesmysl, pokud by stejná spoluúčast nebyla zavedena i pro další nebezpečné činnosti (nadměrné sportování, adrenalinové sporty, práce na střeše bez jištění, chůze po náledí s rukama v kapsách apod.). Jsem pro obecnou spoluúčast na nákladech za léčení, ale vyzobávat z toho jen něco je blbost.

    Technická poznámka: "Vyhulenost" (akutní intoxikace delta-9-THC a příbuznými látkami) v naprosté většině případů nevyžaduje žádné lékařské ošetření. Pouhým zhulením se zdravý člověk, narozdíl od opití, nemůže zabít. Tedy pokud jsi tou vyhuleností nemyslel stav člověka po řadě let intenzivního hulení, to je samozřejmě něco jiného.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    3.4.2006 22:34 právě nejsem k dispozici | skóre: 2 | blog: Na odpočinku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Osobně bych ji nelegalizoval.

    Spíše bych zakázal některá jídla ze školní jídelny -- za ta by někdo měl být zavřený (resp. potrestaný)! ;-) Bylo by super, kdyby ty osolené vody (prý polévky) přešly do ilegality. OK, mluvím jako 10letý... :-)
    Heron avatar 3.4.2006 22:39 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    LEGALIZOVAT

    Říkal vám ten psycholog, co dělá obyčejný alkohol, který se u nás chlastá od 13-14let celkem bežně? A klasický tabák?

    Vsadím se, že kdyby na mariánku byla uvalena spotřební daň, tak je legalizovaná do minuty. Jenže vzhledem k tomu, že není problém si ji vypěstovat za oknem, tak se tohle nestane.

    PS: Tabák nekouřím a alkohol piju minimálně.
    4.4.2006 09:50 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Alkohol si také můžeš vypálit sám, ale že by to bylo legální :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    3.4.2006 22:43 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    To máš tak. Lidi budou hulit dál stejně tak jako homosexualové vyhledavat stejne pohlavi. A stejné je to i s pohledem na věc uzakonit svazky manželské pro homosexuály vs. legalizovat marihuanu. Jedni to chtějí zakázat, protože nejsou homosexualove a nebo nehulí, a druhým to pomuže. :-) ps.: nemyslím si že když za rok vyhulim 30 jointu že je ze mě jedinec postihnutý kretenizmem. :-) Zato Toluen se volne prodava a decka ho fetujou ve mestech v parcich. Zakažme toluen a bude. :-)
    4.4.2006 03:30 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Šmarjá...já jsem v tom „v parcích“, jsa postižen „syndromem hacku a carek“, viděl „v párcích“... :-D Nebo jsem se nespletl? :-) :-D
    kyknos avatar 3.4.2006 22:47 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    s takovymhle nazorem rozhodne liberal nejsi. a navic budes pekny suchar :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    3.4.2006 23:41 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Jasne, kdo nehuli, je peknej suchar ;-) Jeste stesti, ze kazdej na tenhle "zakladackej argument" nenaleti. Akorat nechapu, kdo prisel na tu okridlenou hlasku "Dej si couda, vsak ti to nic neudela... Bude sranda. Nebo ses suchar?" Kdyby alespon neco z toho byla pravda. Ale je mi do place, kdyz vidim, ze nekteri lide si mysli, ze sranda nemuze byt bez notne davky alkoholu, nikotinu nebo jinych omamnych latek a ani se bez toho uz bavit nedokazi. :-(
    θηριον ειμι
    4.4.2006 07:21 Martin Baleja | skóre: 13 | blog: Segmentation_Fault
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Jasne, kdo nehuli, je peknej suchar ;-)

    A to jsi v tom komentáři prosím četl kde? Jinak s poslední větou souhlasím, jen mi z toho není do pláče - na to jsou tu mnohem horší jevy.
    Why are hemorrhoids called "hemorrhoids" instead of "assteroids"?
    Fill avatar 4.4.2006 09:06 Fill | skóre: 19 | blog: Fill | Třebíč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Hlavně sranda končí tam, kde končí svoboda.

    Hlavně tím, že stát kriminalizuje přirozené a neškodné chování podstatné části obyvatelstva, od dětí po vrcholné politiky, akademiky, umělce a spousty uznávaných lidí, tak velmi snižuje úctu k právu obecně.

    Proč bych se zaobíral nějakými zákony, když jsou prošpikované tolika nemorálními, zbytečnými pasážemi...

    Kdyby byly v zákonech řešeny jen opravdu neoddiskutovatelné věci, bylo by i více respektu k nim.
    3.4.2006 22:57 azurIt | skóre: 34 | blog: zatial_bez_mena
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    cize ty odcudzujes nieco, co si nikdy neskusil ? zaujimave :) pripomina mi to windowsakov, ktori nadavaju na linux a pritom ich jediny kontakt s nim bolo par obrazkov na nete.
    3.4.2006 23:41 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Takze podle tebe je spatne, ze odsuzuju napr. toho vola, co dneska stal pred dverima menzy a kazdemu kolemjdoucimu (at po jidle nebo pred) foukal ten svuj smrad do obliceje, kdyz jsem si tam sam s tou cigaretou nikdy nestoupl? A je spatne, kdyz odsuzuju uzivani psychotropnich latek, jejiz ucinky jsou vedecky prokazane, kdyz jsem sam na sobe nezkusil, ze vsichni ti vedci meli pravdu?

    To jsou trochu stredoveke metody, ne? V dnesni dobe se daji sehnat relevantni informace i jinak nez testovanim jedu sam na sobe.
    θηριον ειμι
    4.4.2006 00:15 Sodalite | skóre: 18 | blog: tucnakov | Břeclav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Jestliže ten vůl stál před menzou a foukal smrad jiným do obličeje, tak by si zasloužil pár facek za to, že je neslušné hovado, které se neumí chovat. Ale právo zahulit si bych mu nebral- ať ale blbne někde v soukromí.

    Podotýkám, že nekouřím marihuanu ani jiné drogy. Jenom si myslím, že důležitější je prevence a osvěta než zákazy.
    Absolutní pravda je nepoznatelná. Všechny ostatní jsou jenom soukromé lži.
    4.4.2006 00:20 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Promin, ale jak to souvisi s travou. Stejne tak mohl ve dverich vykonavat potrebu. Navic, marihuana je asi stejny jed jako kakao, kravske mleko nebo destilovana voda. Jses predpojaty, na zaklade tve argumentace je to zjevne.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    4.4.2006 07:53 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    no ... destilovanou vodu bych radeji nezkousel :)

    i kdyz teda nevim jestli to neni UL.
    4.4.2006 09:26 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Preco nie? Voda ako voda.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    4.4.2006 10:47 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Destilovanou vodu opravdu nepij.
    4.4.2006 11:07 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Kecy. Ked si odparis liter mineralky, tak ti zvysi menej ako gram soli a tuhych veci z tej vody. Ked liter vody z vodovodu, tak este menej (su vynimky, na mojej byvalej koleji asi tak 5g zeleza). V zaludku mas ovela viac soli a inych veci, ako chyba v destilovanej vode. Keby si tyzden pil iba destilku, tak ta to asi trocha odsoli, ale jednorazove vypitie litra sa musi v zaludku stratit.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    4.4.2006 14:30 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    destilka je kyselina, pac prijima mineraly z tkani ;-). jestli si ses tak jistej, tak si to zkus. ja ti klidne ten litr koupim ;-)
    Luk avatar 4.4.2006 17:06 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Pití destilky nevadí. Tedy samozřejmě pokud se to nepřehání, ale jinak není příliš velký rozdíl mezi destilkou a běžnou měkkou vodou. Ale stejně ji nedoporučuji pít, kvůli chybějícím minerálům neuhasí žízeň.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.4.2006 20:10 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Podla tejto logiky je kyselina vsetko, co ma osmolalitu mensiu ako cytoplazma v bunkach. To znamena, ze skoro vsetko co pijes.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    Filip Dominec avatar 4.4.2006 08:36 Filip Dominec | skóre: 10 | blog: GetTheTrueFacts
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Myslím, že se s většinou lidí shodneme, že marihuana je skutečně o trochu větší "jed" než kakao atp.

    Máš k dispozici spoustu krásných, pádných argumentů... a ty vytáhneš takový prokazatelný nesmysl. Ach jo :-/
    4.4.2006 08:54 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Kdyz se s partou lidi shodneme na tom ze nebe je zelene, tak je to sice fajn, ale na tom ze je to nesmysl to nic nemeni.

    Totez to ze ty a tvoji znami se shodnete na tom ze huleni zaboji ... fajn ze mate spolecnou rec, ale to lez, at uz to vite a lzete ostatnim, nebo to nevite a lzete sami sobe.
    4.4.2006 11:34 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Myslim, ze pokud s tou partou budeme prvne (v dostetecnem mnozstvi) hulit travu, tak se zcela jiste shodneme na tom, ze nebe je zelene. I kdyz mozna nekteri uvidi jine vesele barvicky... :-D
    θηριον ειμι
    Heron avatar 3.4.2006 23:49 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Takže když někdo chce odsoudit vraha, tak by měl nejdřív někoho jen tak ze zkoušky zabít? zaujimave :)
    3.4.2006 23:07 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    To s tim liberalismem si v tom pripade pouze namlouvas. Bohuzel.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    3.4.2006 23:16 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    To mas tak v tyhle Cechishe Republik, kazdej tady je liberal, pravicar, antisocan, antiEU, a nevimco jeste a kdyz se jich zeptas proc a co to vlastne je a znamena, tak nebudou schopni ani otevrit hubu, a kdyz ano, tak vypusti nejakou "dogmatickou pravdu", nejlepe nejakyho medialne znamyho blbce, nebo odrecituji program nejake strany, nejlepe ODS, protoze socani jsou proste out.
    3.4.2006 23:32 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Prosim nesnaz se podporit muj nazor svou vulgarni a anonymni retorikou. Ta je jeste daleko horsi nez neschopnost uvedomit si svuj svetonazor. Jemu to jednou dojde, ale ty zrejme vzdy zustanes sprostym trollem.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    4.4.2006 01:16 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Jdu se stydet ... kdyz to reknes ty! Uaaaaaaa!
    alblaho avatar 3.4.2006 23:26 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Určitě by se našla řada důvodů, proč ji nelegalizovat. Čím menší spotřeba drog, tím asi líp.

    Ale napadla mě jiná otázka. Její pěstování je trestný čin. A nakolik je efektivní pronásledovat středoškoláky, co si chtějí vypěstovat pár kytek? Je opravdu efektivní aby řešila policie (soudy, státní zástupci) zrovna tohle, když možné škody asi nejsou nijak vysoké?
    3.4.2006 23:36 johniez | skóre: 17 | blog: xyz | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Chtel jsem hlasovat, kliknu na NE a sup, spadnul firefox. Ze by znameni? : )
    David Watzke avatar 4.4.2006 07:09 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Já chtěl taky hlasovat ne, ale byl jsem ráno tak unavenej, že mi sjela ruka a zvolil jsem ano :-( Bohužel Konqueror nespadl...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    4.4.2006 00:01 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Legalizaciou odstrihnes obrovske zdroje prijmov pre mafiu a ine podobne uskupenia, ktore zarabaju uzasne prachy na tom, ze su ochotne robit nieco, co iny nerobia kvoli nelegalnosti.

    Prohibicia v 30. rokoch v USA bola zlato banou pre mafiu, ktora s prachmi, ktore vtedy nahrabali a ich rozumnymi investiciami zije dodnes.

    Vsetko, comu nejak administrativne obmedzis dostupnost iba rapidne zdvihne cenu a ak je dopyt, tak sa aj tak predava dalej.

    Za tieto prachy potom mafia korumpuje dalej celu politiku a ekonomiku.

    V Holandsku v 1981 legalizovali predaj makkych drog (trava, hasis, "smart mushrooms") nie preto, aby boli vsetci vysmiaty, ale aby z mnozstva divnych obchodikov a dealerov spravili cca 300 registrovanych obchodov, kde sa to da legalne kupit. A nikto ta pri tom nebude presviedcat do tvrdych drog a podobne. Budu si normalne konkurovat, teda stlacat zisky dolea pravdepodobne sa takyto legalny dealeri nebudu strilat na ulici.

    Navyse, ak 50% ludi do 20 rokov, uz nejaku skusenost s ilegalnymi drogami ma, tak sa k nim asi aj vedia dostat. Zakaz predaja niecoho, co vie kazdy, kto chce zohnat mi pride pokrytecke.

    Navyse, ak budes 20 rokov intenzivne zit na trave, tak z teba bude polodebil ako JXD. Ale ak bude 20 rokov intenzivne na alkohole, tak si v ovela horsom stave a mozno aj mrtvy. Za kus toho prveho ta zavru, za 1l cisteho liehu das statu cca 160 korun a stat je rad.

    Posledna vec je argument o velkosti smrtelnej davky. Pomer medzi ucinnou davkou a smrtelnou je v pripade alkoholu 1:10. Pri trave sa odhaduje extrapolovanim na asi 1:5000. Este nikomu sa nepodarilo zabit ufajcenim travy. Na otravu alkoholom hafu ludi. Napriek tomu si predstavenstvo statu na Silvestra verejne pripija takou nebezpecnou latkou, namiesto toho, aby si dali praska.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    4.4.2006 07:27 Martin Baleja | skóre: 13 | blog: Segmentation_Fault
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Karma+ ;-)
    Why are hemorrhoids called "hemorrhoids" instead of "assteroids"?
    4.4.2006 09:14 coques | skóre: 21 | blog: FailSystem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    naozaj vyzrety pohlad na vec
    Polívčička byla..
    4.4.2006 09:01 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Presne, zrovna ted o tom byla reportaz na CT.

    Ale obavam se ze legalizace moc nema sanci. Mafie (a tudiz i politici a policisti) z toho maji penize a neni pro ne velky problem zmanipulovat bezne obcany do stavu "drogy jsou spatne, aaaano".
    4.4.2006 09:52 Bruno Bager
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Všetko čo ste napísali sú argumenty, ktoré používajú vačsinou konzumenti a prepáčte, ale puberťáci. Beztak o to nejde. Len vám chcem dať do pozornosti aj informáciu, že thc sa ukladá v tukoch, bielkovinách...a niesom si istý, či náhodou bielkovina nie je základným stavebným prvkom (spolu s aminokyselynami) buniek. Všetkých. Čo by z toho mohlo vyplývať ? No, prevás možno nič, ale či to nebude mať dopad na potomkov...o tom zatial netušíme. Ale pokojne ju konzumujte.
    Otázka legalizácie mi príde smiešna a neviem, či je na mieste, pretože kto chce konzumovať, bude. Skôr by som povedal, že je doležitejšia výuka o všetkých návykových látkach.
    4.4.2006 10:34 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Ale ty argumenty jsme uvedli.

    ... narozdil od tebe. Pokud teda nepovazuje hulanovinu "jste pubertaci" za argument, hm.

    Navic, obavam se ze mimo Davida tu moc pubertaku nebude.
    4.4.2006 11:09 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    THC sa rozpusta v tukoch. Ja som sice za poslednych 12 mesiacov pribral 8kg, ale napriek tomu si myslim, ze v mojej spermii nie je tolko slaniny, aby sa do nej zmestilo nejake vyznamne mnozstvo THC.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    4.4.2006 11:41 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    V Holandsku v 1981 legalizovali predaj makkych drog (trava, hasis, "smart mushrooms") nie preto, aby boli vsetci vysmiaty, ale aby z mnozstva divnych obchodikov a dealerov spravili cca 300 registrovanych obchodov, kde sa to da legalne kupit.
    Pozor, vím, že se to spoustě lidem plete, ale ani v Holadnsku není tráva legální, pouze dekriminalizovaná, což není to stejné. Viz třeba legalizace.cz.

    Akorát by mě zajímalo, jak je to u nás, protože o tomto jsem třeba nevěděl.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    David Watzke avatar 4.4.2006 04:50 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Ne :-( Už takhle jsou většina u nás vyhulenci... ani náhodou.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    4.4.2006 07:57 Martin Baleja | skóre: 13 | blog: Segmentation_Fault
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Milý Davide, to, že "Už takhle jsou většina u nás vyhulenci" (vztaženo na tvé vrstevníky, tedy mladé lidi do věku zákonné plnoletosti) není normální a v pořádku za současného stavu stejně tak, jak by to nebylo normální a v pořádku ani v případě legalizace či dekriminalizace. Alkohol a tabák jsou již po dlouhá desetiletí legálními drogami, zároveň je jejich prodej a užívání uzákoněn hranicí plnoletosti a přesto se ve skupině lidí [1][0-7] let věku těší veliké oblibě. Jak je to možné?

    Vlastní zkušenosti s drogami (marihuana, alkohol, tabák) ještě jistě nemáš (alespoň v to doufám). Určitě jsi se ale setkal s lidmi pod jejich vlivem a proto ti teď položím otázku (vyhroceno do extrému pro lepší názornost):

    Která z následujících skupin je pro tebe svým chováním nejpřijatelnější?

    a, Tlupa náruživých kuřáků na zastávce hromadné dopravy.

    b, Skupina ožralých individuí halekajících (s)prostonárodní písně za případného likvidování obecního či soukromého majetku, toto doprovázeno vyprazdňováním všemi dostupnými tělesnými otvory.

    c, Společnost zkouřených lidí žvatlajících nesmysly, hlasitě se smějících a užívajících si svého stavu mentální inkompetence, kteří tě z uvedených důvodů mohou obtěžovat nanejvýš svým vzhledem.
    Why are hemorrhoids called "hemorrhoids" instead of "assteroids"?
    4.4.2006 10:16 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Ani jedno z těch chování se mi nelíbí, když si chce někdo zapálit, ať mě tím neotravuje na zastávce, když se chce ožrat, ať to pak neventiluje na veřejnosti, a když si chce dát práska, ať potom nemusíme poslouchat jeho vyhulené bláboly. Ber to prosím jako názor od člověka, který sám zkusil kde co :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    4.4.2006 13:08 Martin Baleja | skóre: 13 | blog: Segmentation_Fault
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Dobře, ale právě poslední skupina je AFAIK nejvíce nenápadná a má nejmenší sklony obtěžovat svou neřestí (nebo jejími důsledky) okolí. Například já osobně (nevím proč) působím na ožraly jako červený hadr na býka, sám jako kuřák vím jak daleko se nese kouř z cigaret (proto na zastávkách nekouřím a i k lidem které jen míjím se chovám ohleduplně), zatímco zhulence poznám jen podle tajné činnosti v hloučku nebo podle banánu od ucha k uchu. Všechny tři neřesti mám vyzkoušené a pouze u té poslední vím, že jsem nikdy nikoho nijak neobtěžoval. Z tohoto důvodu taky nechápu, proč mám podstupovat velký stres při pěstování dvou kytiček a vypadat v očích mnoha lidí jako těžký zločinec:-(
    Why are hemorrhoids called "hemorrhoids" instead of "assteroids"?
    David Watzke avatar 4.4.2006 18:04 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Jasně, nebylo by to normální ani tak, ale už by se s tím ani nikam nešli zašít... bylo by jim to potom úplně fuk.

    A ty skupiny... je mi opravdu zle ze všech...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    4.4.2006 08:24 anonym
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    NIKDY!
    4.4.2006 09:09 Dragh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Chýba mi tam odpoveď "je mi to úplne jedno".
    4.4.2006 09:31 Pet Ar Kay | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Jen mi to připomělo skvělej film Interstate 60."Jsou prostě lidi kteří se rádi sjíždí" bez ohledu na to zda je to legální či nikoliv.
    Nejhůř se hledá chyba tam, kde žádná není.
    4.4.2006 11:19 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Měl jsem co dělat, abych se nenasmál. Psychiatr Tě přesvědčil. No, ono stačí ukázat ženám záběr z těžšího porodu a snadno přesvědčíš, že je správné nerodit děti.

    Ač jsem nikdy v životě nokusil ani jednoho jointa, tak pointa je v tom:

    1) Hlavní důvod, proč je marihuana nelegální je ten, že z ní stát nemá žádné příjmy do státní pokladny. Až se státu podaří nějakým způsobem zajistit třeba spotřební daň na marihuanu, pak legalizace nebude problémem. Takže nějaké rádoby morální řečičky o tom, zda je marihuana legální jsou jen naivní kecy. Jde tady jen o tom, že stát prostě chce ždímat.

    2) Marihuana je také velmi účinný lék a používal se dříve na léčení těžkých poopreračních stavů. Měl jsem docela smíšený pocit, když v televizi ukazovali starce, který se vyléčil ze smrtelné nemoci marihuanou a odpovědí bylo, že mu státní orgány zlikvidovali jeho políčko a měl co dělat, aby si nešel sednout.

    3) Viděl jsem lidi zničené alkoholem, kteří dostali do kolen sebe i rodinu. Viděl jsem lidi, kteří dostali na buben sebe i rodinu svým gamblerstvím. Ale ještě jsem neviděl nikoho, kdo by zničil sebe, nebo jiné kouřením jointů. Ale alkohol je legální a proti automatům se také zákonem nebojuje, vše je zákonem poženhnáno. Takže znovu, nelegálnost marihuany není morálním problémem, ani tu nejde o žádnou starost o zdraví lidí, jde pouze o pokrytectví a divím se, že to lidé nevidí.
    4.4.2006 12:40 John Doe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Souhlasím. Není co dodat, peníze a moc vládnou.

    Trávu zdaníš těžko, kdo chce tak si ji vypěstuje sám a stát z toho nebude mít ani korunu, mafie taky ne. Jenom těh pár lidí, co třeba alkohol vůbec nemusí, by si legálně občas zakouřilo ...
    4.4.2006 13:38 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Máte pravdu, problém marihuany je ten, že nepřináší nikomu prachy. Jinak by podle mě být marihuana legalizovaná být MUSELA! Poukázalo by se na potlačování ekonomiky v důsledky postihování marihuany a na zbytečné omezování trhu.
    4.4.2006 12:56 guns | skóre: 4 | blog: marian | Nitra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    ludia vy si myslite , ze clovek kuriaci marihuanu zostane len pri nej? Postupom casu to uz nebude ono ako "prvy krat" ... Bude hladat ine riesenia , pojde dalej a skonci pri drogach .
    nocturne e moll, ballade F major, ...
    Heron avatar 4.4.2006 13:20 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Tohle je (schválně) šířený omyl. Copak člověk pijící kvalitní víno jen na "chuť" postupně skončí u vodky za 50kč?. To je přece nesmysl.
    4.4.2006 13:48 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Já bych v tom případě zakázal taky chleba, protože je dokázáno, že prakticky každý narkoman jedl předtím chleba. A že nezůstal u chleba, ale šel na něco tvrdšího.

    Viz alarmující studie: http://sweb.cz/svjet/chleb.html

    Ale vážně. Vaše uvažování mi přijde tak, jako kdyby z každého člověka, který se napije piva musel skončit jako těžký alkoholik, protože postupem času to nebude jako poprvé a bude hledat další řešení a skončí jako nevyléčitelný alkoholik s nevratně poškozenými játry a ledvinami.
    4.4.2006 14:31 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    jasne, kdo lze, ten krade a kdo krade, muze i zabit bla bla bla
    4.4.2006 14:40 coques | skóre: 21 | blog: FailSystem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    ludia vy si myslite , ze clovek kuriaci marihuanu zostane len pri nej? Postupom casu to uz nebude ono ako "prvy krat" ... Bude hladat ine riesenia , pojde dalej a skonci pri drogach .
    Sam tomu neveris.

    Mimochodom, v niektorych krajinach sa liecia ludia tazko zavisli na tvrdych drogach prave marihuanou.
    Polívčička byla..
    4.4.2006 21:27 guns | skóre: 4 | blog: marian | Nitra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    ja tomu verim :)
    nocturne e moll, ballade F major, ...
    Luk avatar 4.4.2006 17:09 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Min. 95 % lidí, kteří vyzkoušeli marihuanu, nepokračovalo dalšími drogami. A naopak, většina uživatelů tvrdých drog trávu nikdy nehulila.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Mikos avatar 4.4.2006 15:10 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Také jsem zásadně pro legalizaci marihuany (a to přesto, že nehulím). Alkohol je mnohem nebezpečnější drogou.

    A mam dobrý pocit z toho, že podle ankety je většina uživatelů ABCLinuxu také pro legalizaci ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    4.4.2006 16:04 lefti | skóre: 18 | blog: OneAndOnlyTrueBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Urcite legalizovat z toho duvodu, ze omezovat jakykoliv vztah, ktery nikomu v tomto vztahu nevadi je totalitni myslenka. Takze jsem pro legalizaci vsech drog, prostituce, ...
    Luk avatar 4.4.2006 17:10 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Legalizovat marihuanu?
    Též naše vláda chce legalizovat prostituci. Ale jde na to špatně, jako vždy se dobrý nápad utopí v byrokratickém bahně.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.