abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 564 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    8.1.2009 11:57 grim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip

    u nas se prece nic stavet nebude. Staci si precist odkazovanou zpravicku celou, nejenom nadpis a prvni dva radky:

     (..) vybudování paroplynových elektráren v rafinériích skupiny MOL v Bratislavě (Slovnaft) a v maďarském městě Százhalombatta. (..) Spolupráce s MOL má navíc další potenciál např. v Chorvatsku nebo Slovinsku.

    =^..^= AmigaPower® avatar 8.1.2009 12:24 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    ...jj, stačí si jí přečíst celou :-D
    V rámci České republiky byla zahájena příprava paroplynových projektů na severu Čech. V nejpokročilejší fázi je projekt v lokalitě Počerady.
    vencour avatar 8.1.2009 12:12 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip

    Řeči se vedou a činy konají, má to být za pár let a do té doby se ještě může leccos změnit.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    carnero avatar 8.1.2009 13:38 carnero | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip

    Ty asi nejsi místní, co? V ČR se zásadně jen vedou řeči :)

    8.1.2009 12:13 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    A co teprve Rakušáci, kteří budují gigantickou ekologickou elektrárnu na plyn...
    Quando omni flunkus moritati
    8.1.2009 12:39 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip

    Dyt je to spalovani, tak jakapak ekologicka vyroba??

    Heron avatar 8.1.2009 12:41 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    V Rakousku je ekologické všecho, co neštěpí jádra atomů :-D
    mkoubik avatar 8.1.2009 14:20 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    Neprodukuje náhodou spalování plynu jenom oxid uhličitý a vodní páru? Takže je to rozhodně lepší než uhlí nebo biomasa (i když na atom to nemá).
    8.1.2009 14:24 tdx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip

    Jistě, jen to má takový drobný háček, že se při tom vyčerpává neobnovitelný surovinový zdroj.

    mkoubik avatar 8.1.2009 14:51 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    Tak tenhle hák má uhlí (60% produkce) taky.
    8.1.2009 15:04 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip

    Ale tam nikdo snad netvrdi ze je to ekologicky. U plynu to rikaj.

    mkoubik avatar 8.1.2009 15:22 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    Ekologický není žádný zdroj energie (ani vítr), moje sdělení bylo, že je plyn ekologičtější, než většina současných zdrojů, takže by jeho rozšíření (a odstavování uhelných elektráren) pomohlo celkovému stavu.
    8.1.2009 16:01 tdx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip

    Směl bych vědět, co je na větru neekologického? Vysouší nadměrně pleť, což v důsledku sníženého množství ozonu ve stratosféře a většího množství ultrafialového záření dopadajícího na povrch Země zvyšuje riziko vzniku melanomu?

    mkoubik avatar 8.1.2009 16:20 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    Dokážeš si představit, jak by se změnilo klima na celé zemi, kdyby se veškerá spotřeba energie pokrývala z větrných elektráren? Já reději ne. Prostě ani vítr není zadarmo a ta energie bude nutně někde chybět (zastavení/zpomalení vzdušných proudů, vysychání vnitrozemí, rozšiřování pouští, ústup oceánského podnebí). Několik "větráků" na kopci sice skoro žádný vliv nemá, ale jenom proto, že nevyrábí skoro žádnou energii.

    Zkrátka v poměru zátěž životního prostředí/výkon jaderná energie jednoznačně vede a takzvané obnovitelné zdroje na tom zrovna nejlíp nebudou.
    Jakub Lucký avatar 8.1.2009 19:06 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    Ekologické zdroje mají jednu obrovskou nevýhodu. Nejsou stabilní. Vítr dofouká, řeka má málo vody, slunce zajde/schová se za mraky. Za tohle všechno musí být náhrada... A v tom je na tom nejhůř vítr, protože tam je nejmenší jistota, že bude trvalý stav foukání. A proto v rozumné energetice musí být na každou "ekologickou" elektrárnu její náhrada, která musí rychle a s jistotou zafungovat...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    9.1.2009 15:12 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    Dovolím si nesouhlasit - velké tepelné elektrárny (ať už uhelné nebo jaderné) se ve výsledku chovají stejně - dodávají tak stabilní výkon, že se nedá upravovat podle potřeby a tedy k sobě potřebují nějakou akumulační elektrárnu. Jediné země, kde toto není potřeba řešit, jsou ty s velkým podílem elektřiny z vodních elektráren.
    9.1.2009 17:42 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    To není tak docela pravda. I výkon těch velkých elektráren můžete řídit, i když třeba v řádu hodin nebo dnů. Pokud třeba vypadne jeden blok elektrárny, může trvat několik hodin nebo dnů, než jej zastoupí nějaký jiný blok, a pak je potřeba překlenout tohle období nějakým (třeba dražším) zdrojem – ale pořád je to jen předem známá ohraničená doba. Když nebude foukat vítr, větrná elektrárna ten blok nenahradí ani když si to budete přát sebevíc. Něco jiného jsou výkyvy ve spotřebě třeba během dne, tam mají význam akumulační elektrárny, a opět to, že výkon tepelných elektráren můžete řídit, což u větrných neplatí.
    9.1.2009 18:40 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    Něco jiného jsou výkyvy ve spotřebě třeba během dne, tam mají význam akumulační elektrárny,
    Jaký je ten zásadní rozdíl mezi vznikem nepravidelnosti/nepředvídatelnosti na straně nabídky a poptávky? Obojí se dá řešit pouze těmi stejnými akumulačními elektrárnami. Průšvih je, že k větrníkům se narozdíl od jaderek nestaví automaticky. Pak to vede k těm situacím jako v onu větrnou noc na podzim, kdy jeden závan v Německu vyčerpal 80 % kapacity našich přečerpávaček. Řešením ale není postoj "fuj větrník", ale postoj "fuj větrník bez odpovídajícího akumulátoru".
    ...a opět to, že výkon tepelných elektráren můžete řídit, což u větrných neplatí.
    Z toho vyplývá pouze nutnost větší kapacity akumulátoru vzhledem k výkonu větrníku. Případně ještě propustnost přenosové soustavy, jsou-li tyto dva geograficky vzdálené.
    9.1.2009 19:03 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    Jaký je ten zásadní rozdíl mezi vznikem nepravidelnosti/nepředvídatelnosti na straně nabídky a poptávky? Obojí se dá řešit pouze těmi stejnými akumulačními elektrárnami.
    Poptávka podle mne nepravidelně kolísá, kdežto nabídka (velkých zdrojů) je pravidelná, a pokud nějaký zdroj vypadne, je to výpadek relativně velké části zdrojů. Např. pokud se v Praze zastaví jedna linka metra, je to asi z těch větších výkyvů na straně poptávky, přesto se asi dopad na energetickou soustavu nedá poměřovat s tím, když řídící systém odpojí turbínu v Temelíně. Větrníky do toho asi vnášejí kolísání i na straně nabídky. Řešit to jen akumulačními elektrárnami nejde. Ty pokryjí ty výkyvy v poptávce nebo výkyvy větrníků oproti předpovědi. Ale žádná akumulační elektrárna nezaskočí za několikatýdenní výpadek bloku Temelína. V takovém případě zaskočí na pár desítek minut, ale během té doby se musí spustit a dostat do výkonu jiné zdroje.
    Řešením ale není postoj "fuj větrník", ale postoj "fuj větrník bez odpovídajícího akumulátoru".
    Jak by vypadal akumulátor na takový měsíc bezvětří? A co by se dělo po tom měsíci, kdyby se akumulátor vyčerpal, a vítr by foukat nezačal?
    Z toho vyplývá pouze nutnost větší kapacity akumulátoru vzhledem k výkonu větrníku.
    To abychom se poohlédli po nějakých dvou volných mořích v různých nadmořských výškách, po jednom prázdném a jednom plném. Naše největší přečerpávací elektrárna Dlouhé Stráně dokáže špičkový výkon (650 MW) podávat po dobu 6 hodin. Nahrazovat výkon všech větrníků v ČR by vydržela asi tak 30 hodin. Pak musí zase začít foukat vítr…
    Jakub Lucký avatar 9.1.2009 18:11 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    Bohužel, pokud to nemáte jak velice pevně doložit, pak vás musím vyvést z omylu...

    Pokud si myslíte, že mám já vycucáno z prstu, dejte si do googlu mé příjmení a "energetika"
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    9.1.2009 18:48 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    Rád se nechám vyvést z omylu. Argumenty. Viz mou odpověď Filipovi o kousek výš.
    Jakub Lucký avatar 9.1.2009 21:14 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    Co jsem byl informován od lidí, co vedou energetiku, tak obecně jsou všechny současné ekologické zdroje v ČR (přehrady, sluneční elektrárny a větrné elektrárny) mají dvě základní nevýhody...

    1) Se státním příspěvkem jsou rentabilní po 7 letech (běžná investice má být max 5) ale to je vedlejší

    2) Nikdy u nich nelze garantovat funkčnost (tak mi bylo řečeno) a pro stabilitu sítě je nutné mít za každou tuto elektrárnu rychle odpovídající a efektivní zálohu (v současné době realizovanou pomocí plynových tepelných elektráren, které jsou prý dynamicky startovatelné). Speciálně jsem byl v tomto případě upozorněn na větrné elektrárny, protože ty jsou nejvíce střídavě a nepředvídatelně funkční/nefunkční...

    Je to tak rok nebo dva, co mi toto bylo řečeno, ale věřím že reálně se nic nezměnilo. Jak říkám, nevím, z čeho vycházíte vy, pokud jste energetik ČEZu, tak rád skloním hlavu a ustoupím, ale jinak důvěřuji lidem, kteří v managementu energetiky jsou už 15 let...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    9.1.2009 21:29 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    I přehrady? U těch bych očekával, že jejich provoz jde plánovat docela dobře.
    Jakub Lucký avatar 9.1.2009 21:32 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    No, když je málo nebo moc vody, tak se vypnou... ale nejsou to hlavní, jsou tam spíš tak do počtu... Hlavní problém je vítr a slunce, tam nikdy nevíte co bude za půl hodiny...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    9.1.2009 23:09 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    Tak to jsme se nepochopili - nesnažím se říci, že větrníky nebo slunečníky :-) jsou stabilní. Co se snažím říci je, že k sobě potřebují odpovídající akumulátor, aby byly použitelné. Stejně jako ty jaderky, ovšem vzhledem k nepředvídatelnostem s větší kapacitou na jednotku výkonu větrníku. Ovšem u větrníků politici dělají, jako by to potřeba nebylo a v honbě za huráekologičností a zdáním návratnosti dělají, že to potřeba není...
    Jakub Lucký avatar 9.1.2009 23:19 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    Jo, souhlasím, že kdekdo vykřikuje ekologie, ekologie a vůbec nepřemýšlí, jestli to funguje (a nedejbože jestli to funguje správně)

    Nicméně, prý nebude v energetické síti víc než 5% (možná 10%, nechci kecat) těchhle elektráren, protože prostě je to pro tu síť neefektivní, duplikovat zdroje... Navíc, stejně se větrníky aktuální živí jen na povinných výkupech s pevnou cenou (což už není ani tak komentář k naší diskuzi, spíš závěr)
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    10.1.2009 12:12 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    Co se snažím říci je, že k sobě potřebují odpovídající akumulátor, aby byly použitelné.
    O pár komentářů výš jsou nějaké údaje z Wikipedie. Já si opravdu nedokážu představit, čemu říkáte „odpovídající akumulátor“.
    9.1.2009 10:30 wo | skóre: 2 | blog: wo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    Prosím, prosím, věděl by někdo co by se stalo, kdyby se na Sahaře vybudovali sluneční elektrárny? Poklesla by v tom místě teplota, když se část dopadající energie odvede pryč?
    9.1.2009 14:34 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    To je zajimavy napad. Nicmene, efektivita solarnich panelu jde s teplotou dost dolu, takze na sahare nejsou prilis uzitecne.
    carnero avatar 8.1.2009 16:20 carnero | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip

    Vítr sám o sobě je Ti k ničemu. Musíš postavit turbínu nebo něco, co ten vítr přemění na energii použitelnou domácnostmi a průmyslem. A postavit farmu turbín znamená zatraceně velký zásah do krajiny a přírody. Proto ani vítr (resp. jeho používání) není ekologický.

    8.1.2009 18:02 tdx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip

    Vidím, že ironické a sarkastické poznámky budu muset příště nějak vyznačit. Samozřejmě vím, že využívání větrné energie je problematické, ale reagoval jsem na vyjádření, že vítr není ekologický zdroj, což je nesmysl. Neekologické zdroje jsou ty, jejichž přeměnou (např. spalováním) se do životního prostředí dostávají nebezpečné látky. Vítr sám o sobě není neekologický, prozatímní pokusy využívat jeho energii víceméně ano.

    8.1.2009 20:01 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    Neekologické zdroje jsou ty, jejichž přeměnou (např. spalováním) se do životního prostředí dostávají nebezpečné látky.
    Nemusí to být jen škodlivé látky, ale třeba také hluk nebo jiné vibrace (což se větrníků týká), nebo jinak poškozují životní prostředí (nevím, zda odebrání energie proudícím masám vzduchu farmou větrníků je naprosto zanedbatelné, nebo jestli to třeba nedokáže ovlivnit mikroklima regionu, vytvořit srážkový stín nebo něco podobného).
    Bluebear avatar 8.1.2009 21:50 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    Větrníky škodí nejen hlukem a vibracemi (oboje dokáže ve větším množství celkem slušně zatápět okolní přírodě, lidi nevyjímaje), ale například i tím, že zabíjejí netopýry (ptáci to odnášejí poměrně méně, možná proto, že pták ve dne vidí rotující lopatky a odvodí si, že se musí vyhnout celému objektu, ale netopýr svým sonarem asi nedostane tak široký obraz, aby je viděl, pokud mu nestojí přímo v cestě).
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    8.1.2009 22:50 tdx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip

    Huh... já se přeci nehádám a tohle všechno vím. Jen prosím zkuste rozlišovat mezi pojmy energetický zdroj a využití energetického zdroje (člověkem). Samotný vítr neekologický není, je to přírodní jev. Ze samotného energetického zdroje se mohou pouze uvolňovat látky poškozující (zamořující) životní prostředí. Při využívání energetického zdroje (spalování, štěpení, pohánění turbíny atd.) může dojít ke všem těm vámi zmiňovaným vibracím a dalším vedlejším efektům. O nic jiného nejde, já se větru jako (obnovitelného) zdroje energie nezastávám, pro mě je jediným rozumným řešením jádro (čímž nezpochybňuji ty další, snad s výjimkou uhlí a ropy).

    Fluttershy, yay! avatar 8.1.2009 23:19 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    ...jediným rozumným řešením jádro...

    Vodík?

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    8.1.2009 23:35 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    Ale kde ho vzít?
    8.1.2009 23:34 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    Pak je ale podle mne nesmyslný i termín „neekologický zdroj“. Uhlí přeci není neekologické jen tak samo o sobě, ale právě až tím, že jej zpracováváme spalováním. Když jej ponecháme v zemi, nijak životnímu prostředí škodit nebude, když jej na energii zpracujeme anihilací, taky to životnímu prostředí nijak neuškodí (možná až na ten úbytek hmotnosti).
    8.1.2009 23:42 tdx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip

    Až opět pouze na tu drobnost, že z větru se nic jeho využitím neuvolňuje. Ale to už je vážně slovíčkaření. Já se jen pokusil přidržet tradičního užití pojmu. Nahlíženo z vašeho úhlu pohledu, je to možné brát i tak, že vstoupí-li do toho lidské technologie, ekologickým zdrojem není fakticky nic.

    Anihilací? Co studená fúze? Free energy? ;-)

    Jakub Lucký avatar 8.1.2009 18:54 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    Ekologický není, ale je zdaleka nejčistší ze všech spalování a dokonce můžeme začít diskuzi, co je horší, jestli jaderný odpad nebo CO2 a H2O z plynu...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    8.1.2009 17:17 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip

    oxid uhličitý je přece fuj fuj fuuuj FUUUUUUUJ! Nebo snad tady chce někdo tvrdit že se automobilový průmysl snaží o nesmysly?

    xxxs avatar 8.1.2009 17:27 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    z co2 sa da robit metanol.
    8.1.2009 12:26 wire.64 | blog: wire_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip

    Nevím co je na tom směšného. Už jsem viděl i seriózní projekt využívající kravské prdy z vedlejšího kravína :-D Beze srandy.

    Fluttershy, yay! avatar 8.1.2009 12:51 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    Grgy, ne prdy.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    8.1.2009 14:26 tdx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip

    Grgy? Taky z Moravy? :-D

    Fluttershy, yay! avatar 8.1.2009 19:28 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    Jo-o. ^_^
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Darth Phantom avatar 10.1.2009 15:25 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip

    A proto doporučuji neprdět jen tak zbůhdarma, a naprdět si nějaké zásoby plynu do balónku, než premiér Mirek Gauneriánek vysomruje v Rusku nějaký ten plyn. Společně s baronem Prášilem (Karel Schwarzenberg) Trautenberkem si zanadávají na Rusko, a pak začnou somrovat na Vladimírovi Putinovi, aby otočil kohoutkem.

    Až se Putin otočí zády k západu a plynovému kohoutu, Mirek Gauneriánek v nestřežené chvíli otočí kohoutkem, a poprvé ve svém funkčním období vykoná něco manuálního a přínosného. Jak Trautenberk loupil v Krakonošově revíru.
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    Fluttershy, yay! avatar 10.1.2009 15:49 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    A proto doporučuji neprdět jen tak zbůhdarma, a naprdět si nějaké zásoby plynu do balónku...

    U nás jedeme na elektřinu a v zásobě máme kamna na dřevo. ^_^

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Darth Phantom avatar 10.1.2009 15:55 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    Máte i sekeru a dvoumužnou pilu na horší časy? ^_^
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    Fluttershy, yay! avatar 10.1.2009 16:54 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    Jo.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    =^..^= AmigaPower® avatar 8.1.2009 12:32 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    Dokud se neozve "газ, стоп!", tak to vypadá celkem zajímavě...
    Dalibor Smolík avatar 8.1.2009 13:47 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip

    To vysvětluj odpůrcům Temelína ... :-)

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Darth Phantom avatar 8.1.2009 16:08 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    To vysvětluj odpůrcům Temelína ... :-)

    Nojo, beru si sekeru a jdu do lesa narubat něco do zásoby, než se Vladimír rozhodne ten plyn zase pustit. Jaderné elektrárny jsou možná řešením, ale kde se vezme to palivo? Na tržnici asi ne, bude to opět v Rusku. Pokud je hlavním úkolem této vlády vlády vybudovat radar v Brdech, a ne energeická politika, tak je to špatné. Takže až narubu to dřevo na topení, tak beru do ruky krumpáč, a jdu kopat na zahradu protiatomový kryt proti raketám ze států "Osy zla".

    Teď se dívám na ten váš avatar s tím letcem v kukle. Nečerpal jste náhodou odsud?. Pravicový volič by neměl mít takové avatary :-)))))). Nic ve zlém, sranda musi byt a tak je to spravne :))).
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    8.1.2009 16:38 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    Palivo do Temelína bylo zpracovávané v USA (a nevím, zda surovina byla fyzicky z ČR nebo odkud), teprve nějaké budoucí dodávky budou z Ruska. To je ale čistě obchodní věc, když nám Rusko přestane jaderné palivo dodávat, není problém ho objednat a mít prakticky hned odjinud. Když ale Rusové utáhnou kohoutky, těžko si přes noc napískáme plynovod odjinud.
    8.1.2009 16:52 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    Bohuzel je u Temelina technologicky problem, protoze Americane nezvladli potrebne sestihrany stejne dobre jako Rusove. Samozrejme by pro nas bylo nejlepsi postavit zpracovatelsky zavod a jeste jednou projet novou technologii hlusinu z nasich starych uranovych dolu.
    8.1.2009 17:09 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    Já jsem tedy četl, že už Rusové zvládnou vyrobit stejné palivové tyče, jako Američani, a že to u nich vyjde levněji. I Wikipedie píše, že do roku 2010 dodává Westinghouse, a teprve poté Rusko.
    Darth Phantom avatar 8.1.2009 17:06 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    Když ale Rusové utáhnou kohoutky, těžko si přes noc napískáme plynovod odjinud.
    Přesně tak. Ale abych použil terminologii hlavního ultrapravicového ideologa JiKa: vše je jenom trh. Když se Ukrajina rozhodne přestat platit dodávky plynu, tak není divu, že Rusko utáhne kohoutky. Vše ostatní je jen socialismus, takže se Rusko vlastně chová tržně. Je ale smutné, že jakýmsi rukojmím Vladimíra Putina se stala celá Evropa. On s tím ale ministr zahraničí Alexander Vondra a soudruh Langer určitě něco udělají.
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    8.1.2009 22:58 tdx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip

    No, soudruh Topolánek už dohodl s bývalým agentem KGB plynové hlídky ;-) Nejspíš budou stát z obou stran na hranicích Ukrajiny v mínus třiceti, přičemž ti na východě budou hlásit: "Teče!" kdežto ti na západní hranici: "Ani h..."

    Darth Phantom avatar 8.1.2009 22:29 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    Není třeba se zatím znepokojovat. Premiér Mirek Gauneriánek se svým ideologickým kámošem křivohubým Sašou Vondrou zajisté mají řešení. Naši američtí spojenci už chystají tankery se zásobníky plynu, které zachrání jejich spojence, a natahují přes oceán hadice :-). Zatím máme zásoby na měsíc, ale potom všichni asi zmodráme zimou ptákostrany. Až přilétne do Brd zbloudilá raketa z Iránu, tak bude naopak velice horko :-D
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    =^..^= AmigaPower® avatar 8.1.2009 22:57 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    ...tywoe! ty jsi ještě větší psychouš než jsem si myslel, konečně někdo "relativně" normální :-D
    Darth Phantom avatar 8.1.2009 23:20 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip

    Thanks for your understanding, díky díky. Ano, jsem psychopat, a také si na tom velice zakládám :-D. Právě jsem se vrátil z lesa, kde jsem rubal dříví do zásoby jako maršál Koněv, než se stal z dřevorubce polním maršálem a osvobodil Prahu.

    Až trochu rozmrzne půda a bude trochu nad nulou, vezmu krumpáč a půjdu vykopat ten protiatomový kryt proti těm raketám z Palestiny. Budu pracovat tvrdě jako komsomolec, abych to stihnul co nejdříve. Až bude stát ten radar, můžu si zajít do Brd i na radioaktivní houby, a udělat si radioktivní smaženici z hříbků. Zatím má ale vláda premiéra Mirka Gauneriánka a soudruha Langera moji plnou důvěru :-D
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    Dalibor Smolík avatar 9.1.2009 00:14 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip

    Ano, jsem psychopat, a také si na tom velice zakládám

    To je toho. Stejně se sejdeme všichni u Chocholouška ... :-)

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Dalibor Smolík avatar 8.1.2009 23:52 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip

    Co se týká toho avataru ... to není letec v kukle, ale bájný bojovník Boromir.

    K tomu Temelínu - také nejsem nadšen z atomového betonového monstra, ale civilizaci chceme mít všichni, elektřinu, plyn taky. Musíme holt něco obětovat a pro něco se rozhodnout - a vybrat  řešení to nejméně špatné ..

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Darth Phantom avatar 9.1.2009 10:58 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    Co se týká toho avataru ... to není letec v kukle, ale bájný bojovník Boromir.

    Jojo, takže to není Leonid Brežněv :). I já jsem se ve svém avataru inspiroval jedním bojovníkem. Je jím malajský tygr Sandokan, bojovník proti britskému koloniálnímu útlaku. Revolucionář Sandokan bojuje proti britskému imperialismu se zatnutou pěstí s mačetou v ruce a v červeném turbanu.

    Ale abych rozebral ideologicky ten klip o Sandokanovi. Sandokan skáče zprava na tygra. Fašistický tygr je paralyzován, a Sandokan se ocitá na levo. Poté se mu ale vzbouří hormony, a utíká zpět napravo k anglické krásce Marianně (ne marihuaně). Až bude fašounský tygr zcela poražen, tak i já zůstanu jako Sandokan trvale na pravo. A že jsem blázen? Ano jsem, už jsem se k tomu doznal v minulém příspěvku... :-)))))
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    Darth Phantom avatar 9.1.2009 11:40 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    Ještě jedna ukázka v italském originále )))
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    Dalibor Smolík avatar 9.1.2009 09:21 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip

    Tak asi nejsem sám, kdo přehodnocuje význam jaderných elektráren. Dnes vyšel článek v HN "Jak Děda Mráz pomáhá jádru" s podtitulkem "I v Německu už se začínají objevovat úvahy, jestli rozuhodnutí odstavit jaderné elektrárny nebylo předčasné", více zde.. Tak nevím.

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    9.1.2009 10:29 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    Ono je totiz mnohem jednodussi v pripade nouze vozit odnekud par kontejneru s jadernym palivem nez par desitek tankeru ropy a plynu. Navic jadrene palivo se da mnohem lepe "nasyslit" do zasoby, protoze zabere mnohoradove mensi objem (napr. veskere spotrebovana palivo v Dukovanech se zatim vejde do jedne haly). Takze i kdyby se jeden dodavatel nakrknul a prestal palivo dodavat, je narozdil od ropy a plynu mnohem vice casu na hledani nahrady.

    BTW: Existuji typy jadernych reaktoru, ktere palivove clanky vubec nepotrebuji, protoze palivem i chladivem zaroven je roztavena sul (napr. fluorid uranicity). System je sice ponekud slozitejsi nez v beznem tlakovodnim reaktoru (napr. soucasti elektrarny musi byt linka na reprocesing paliva/chladiva), ale vyhodou je nezavislost na vyrobcich palivovych clanku - do rekatoru muzete primo "sypat" prirodni (neobohaceny) uran, plutonium z vyrazencyh jaderych zbrani nebo dokonce thorium, ktereho je mnohem vice nez uranu.

    Reaktor se navic nemusi odstavovat kvuli vymene paliva (ta se deje kontinualne), muze primo pohanet plybnovou turbinu (->vyssi ucinost Carnotova cyklu) a navic je dost bezpecny - pracuje pri atmoserickem tlaku, nema se tam uz co roztavit a je velmi jednoduche zaridit pasivni bezpecnost (napr. pri zvysene teplote se palivo/chladivo protavi zatkou ve dne reaktoru a odtece do jimek, kde se reakce okamzite zastavi). Reaktor "spali" palivo velmi dokonale, takze vetsina toho, co je "odpadem" v beznem palivovem clanku, je vyuzito a zpracovano, takze odpad je minimalni a vetsinou malo aktivni.

    Nevyhodou je relativne slozita techologie - palivo/chladivo je dost agersivni a jedovate, musi se neustale udrzovat tekute a jako moderator je treba extremne ciste (a drahe) lithium 7, aby se v reaktoru nemenilo na tritum. Ale vsechno je technologicky zvladnutelne (experimentalni reaktory fungovaly skvele), problem je spis v vyrobci jadernych techologii, kteri se do tohoto typu reaktoru moc nehrnou, protoze by v konecnem dusleku prisly o penize z vyroby palivovych clanku.
    Darth Phantom avatar 9.1.2009 13:19 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip

    To je vcelku hezké a zajímavé povídání o jaderné energetice. Zachrání to ale Českou republiku před mrazy v dohledné době? Bude to dřív, než Vladimír pustí zase plyn a otočí kohoutkem?

    Zatímco soudruzi v Americe si chtějí upevňovat svoje mocenské zájmy budováním radaru v Brdech a budováním raketové základny v Polsku, tak Rusku jde hlavně o ekonomické zájmy. Je to lež jako věž, že radar a základna v Polsku bude sloužit proti "darebáckým" státům. Rakety budou namířeny proti Rusku. Je to určitě prozřetelné, postavit si radar nedaleko hlavního města. Já se těm Rusům nedivím, že to nenechají jen tak. Ten, kdo zakládá nové frontové linie studené války v Evropě, jsou Spojené státy. Nebudu věřit pohádkářům z Washingtonu, kteří lžou o 11. září 2001 a o tom, že spadlo nějaké letadlo na trávník u Pentagonu.

    Že by dnešní energetická a ekonomická krize byla jen jakousi kapitalistickou revolucí? Trošku ano, pojednává o tom jeden zajímavý článek v v britských listech.

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    Fluttershy, yay! avatar 9.1.2009 15:27 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    Je to lež jako věž, že radar a základna v Polsku bude sloužit proti "darebáckým" státům.

    Proč? Co darebáci z Ruska? A netvrď, že Rusové nejsou darebáci.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Darth Phantom avatar 9.1.2009 15:42 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    Kdepak si získal dojem, že chci tvrdit, že Rusové nejsou darebáci? I Rusové jsou darebáci, stejně jako každá jiná velmoc na světě. Jako se v Rusku lže o Gruzii, tak se v USA lže o 11. září. Lhalo se tam už od války, kdy Američané uzavírali za zády Rusů pakty s esesáckými generály při operaci Sunrise a kryli po válce nacistické zločince.
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    9.1.2009 15:49 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    To je vcelku hezké a zajímavé povídání o jaderné energetice. Zachrání to ale Českou republiku před mrazy v dohledné době? Bude to dřív, než Vladimír pustí zase plyn a otočí kohoutkem?
    To bohuzel ne, takovahle elektrarna by nam sice dala uplnou energetickou nezavislost (mame vlastni uran) a tedy teoretickou nezavislost na plynu (pokud by byla elektrina dost levna, nebo alespon levnejsi nez topeni plynem), ale porad zustavame zavisli na rope. Zbavit se tehle zavislosti by byla nutny pokrok v oblast alternativniho pohonu vozidel, coz by v kazdem pripade znamenalo nejen vymneu (nebo alespon upgrade) veskereho vozoveho parku, ale postaveni dalsich nekolika vykonnych jadernych elektraren:

    Pokud odhadneme rocni spotrebu jako radove 10 miliard litru benzinu+nafty (ve skutecnosti je to zatim mene, presneji cislo je treba tady) a z jednoho litru benzinu ziskame energii 9.67 kWh/l (popr. 34.8 MJ), celkem to dela zhruba 100 TJ energie rocne. Prepocitano na vykon, potrebujem zhruba 10 GW instalovaneho vykonu jen k ziskani odpovidajici energie, ktera se u nas spotrebuje na pohon vozidel.

    V praxi by to sice mohlo o neco mene (napr. celkova ucinnost system akumulatok+elektromotor je o dost vyssi nez ucinnost spalovaciho motoru), ale zase se nesmi zapomenot na zalohy, ztraty a podobne. Znamenalo by to tedy minimalne deset bloku o vykonu temeliskeho reaktoru (1 GW), tj. minimalne tri elektrarny velke jako Temelin (tak, jak byl planovany).

    K tom je treba pripocitat nezanedbatelne mnozstvi energie, ktera by byla treba na nahrazeni vyrob z ropy vyrobami z nahradnich zdroju - Fisher-Tropschova synteza je dost energeticky narocny proces.

    Takovehle reseni by nas plne zbavilo zavislosti na rope a plynu, takze by nas uz neikdo nemohl vydirat zavrenim kohoutku. Nicmene realizace takoveho planu by stala biliony a byla by naprosto nerealizovatelna v soucasne politicke situaci, takze mame smulu :-( .
    Darth Phantom avatar 9.1.2009 16:06 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    Nicmene realizace takoveho planu by stala biliony a byla by naprosto nerealizovatelna v soucasne politicke situaci
    Takže jde o jakési teoretické nereálné snění, a hlavně kde by se na to vzaly ty biliony. Čili celé to tvoje povídání je jakési lidové vypravěčství. Ano, teoreticky by nás nemohl nikdo "vydírat". Ale snad není potřeba připomínat, že příčinou krize je Ukrajina, která neplatí za dodávky. Je ale pravda, že to hraje Putinovi do karet, to ano.
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    9.1.2009 17:41 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    To neni ani toereticke, ani nerealne. Ceka nas to v okamziku, kdy ropa a plyn bud dojdou, nebo budou tak drahe, ze cena za prechod na alternativni pohony bude nizsi, nez cena za jezdeni na benzin a naftu. Pripadne si budem muset benzin a naftu vyrabet z jinych surovin nez z ropy. Oboji bude velmi energeticky narocne. Alternativni zdroje (bioplyn, drevoplyn a pod.) v zadnem pripade stacit nebudou.

    Jinak Fisher-Tropschova synteza se provadela za druhe svetove valky i u nas (v Zaluzi u Mostu, pokud si dobre pamatuju), protoze Nemecko bylo v te dobe take odriznuto od zdroju ropy. Jak suroviny, tak energie se tenkrat braly z uhli.
    Darth Phantom avatar 9.1.2009 11:11 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    Dnes vyšel článek v HN "Jak Děda Mráz pomáhá jádru" s podtitulkem "I v Německu...

    I já čtu někdy kryptofašistickou idnes. Musím ale říct, že ten pardubický patriot soudruh Ehl píše docela rozumné články o Dědovi Mrázovi. Jojo, děda Mráz, to je ruskej šmelinář s plynem Gazprom.

    Čtu ale i bolševické (jak by řekl ultrapravičák JiK) britské listy, čtu i aktálně.cz a jiné. Dokonce čtu i ruské Argumenty i fakty, ruský medvěd je opravdu ve ve formě. :)

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    Dalibor Smolík avatar 9.1.2009 13:13 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip

    Jen bych chtěl upřesnit: HN - jsou Hospodářské noviny, nikoliv Idnes.  HN si držely vždy slušnou úroveň ...

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Darth Phantom avatar 9.1.2009 13:22 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    Já vím. Ale ten blog, na který jste odkazoval, byl na idnes. To je ale v podstatě jedno, tohle nemá cenu řešit. Každý si dnes najde informace, kde bude chtít.
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    Dalibor Smolík avatar 9.1.2009 13:32 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip

    Jj,  fakt je, že cokoliv si člověk přečte, musí si trochu přebrat - a informace si dnes jedny noviny přebírají od druhých ..

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Jakub Lucký avatar 8.1.2009 14:39 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    Není to nelogické...

    V současné době je v česku x% elektráren na obnovitelné zdroje, které nemají stabilní fungování (nefouká, v přehradě moc nebo málo vody, slunce nesvítí atd atd.), které je potřeba v případě výpadku často rychle (obzvlášť u větrných) nahradit, už jen kvůli stabilitě sítě... A klasické naftové nebo uhelné elektrárny jsou na tyto dynamické změny dost pomalé, plynové jsou nejrychlejší...

    Co se týče nedostatku plynu, český stát má funkční dohodu s Norskem (pokud se nepletu) a přístup k západnímu plynovodu, který řeší současný problém s Ruskem a jsou jako záložní plán do budoucna (což nic nemění na tom, že dlouhodobá odstávka ruského plynu je zatím asi pro střední Evropu problém, protože energetická politika je velice bohužel proruská)

    Navíc, plynu máme víc než dost, protože vzhledem k přicházející ekonomické krizi už spousta technologických podniků (největší odběratelé plynu, domácnosti jsou relativně nic) jakoby sama od sebe najela na druhý odběrový stupeň (prostě nevyrábí, nebo jen zkráceně, berou výrazně míň plynu)
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    8.1.2009 17:31 kotrcka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip

    myslel som, ze to bude tento z 1968:

    Telegram zo ZSSR pre obyvatelov CSSR po vyhre v hokeji:

    "Blahozelame k vitazstvu STOP Boli ste lepsie druzstvo STOP Plyn STOP Ropa STOP"

    Ale preco nas vypli v roku 2009, ked sme s nimi na MS 20 rocnych 2x prehrali? Hmmm

    Darth Phantom avatar 8.1.2009 18:07 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip

    To jsou velice zajímavé myšlenky, dávat zastavení dodávek za vinu výsledkům hokejových utkání :-). Skoro mě to nutí si myslet, že si před napsáním příspěvku vyhulil Jánošíkovi celou fajku s čarovným marihuanobejlím.

    Situace na Slovensku je ještě o mnoho horší, než u nás. Slovensko je totiž závislé na ruském plynu ze 100%. Slováci by měli už teď vzít do ruky sekeru a valašku, a jít rubat dřevo do Tater už teď, jako za časů před první republikou ČSR, kdy nebyly na Slovensku téměř žádné silnice a hlavním průmyslovým odvětvím bylo zpracování lnu.

    Ti Rusáci jsou prostě sviňáci. Posílají k nám tanky v roce 1968 a zavírají schválně kohoutky s plynem. Leonid Břežněv, který vyslal do Československa v roce 1968 ty tanky, zásoboval téměř celou Evropu v době studené války plynem. Takže skoro půl století je celá Evropa (z velké části i západní) závislá na ruských dodávkách. Je to prostě říše zla, ti Putinovci :)
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    Dalibor Smolík avatar 8.1.2009 23:24 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip

    zásoboval téměř celou Evropu v době studené války plynem.

    Když se tak zamyslím, tak Rusko v současné době (ale ani dříve) v podstatě žádný jiný zajímavý exportní artikl nemá (tedy plus ropu, železnou rudu, atd - prostě suroviny).  To v době ekonomické krize může mít velmi  negativní vliv na jejich hospodářství.

     

     

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Darth Phantom avatar 9.1.2009 15:34 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    Copak krize. Ta bude mít vliv skoro na všechny lidi na světě (když pomineme amazonské Indiány). Jak jsem se teď dočetl, tak ruský Gazprom je nejvlivnější firmou v Evropě. Asi bude třeba už vzít v potaz, že nějaké Rusko existuje, až obyvatelé vyrazí se sekerou do lesa, jako v Bulharsku a Srbsku.
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    Dalibor Smolík avatar 9.1.2009 16:41 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip

    Souhlas, ještě jedna věc - jaký je technický stav zařízení v Rusku, které umožňuje přenos plynu do Evropy. Jednou z verzí příčin problémů je, že Rusko nechce přiznat technické problémy ..

    Osobně si myslím, že těch  příčin je víc (mohou být i ty technické potíže) , hlavní je však na Ukrajině, kde leží klíč k řešení problémů a také u různých "překupníků", kteří uměle zvedají cenu plynu.

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Jakub Lucký avatar 9.1.2009 18:26 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    Gazprom je logicky jednou z nejvlivnějších firem v Evropě, disponuje největším objemem plynu v Evropě. Smlouvy o dodávkách plynu s nimi mají všechny velké evropské firmy v energetickém odvětví (E.ON, RWE atd...)

    To, že státy jako Bulharsko a Srbsko teď nemají plyn je velká chyba jejich energetické politiky, protože se spolehli pouze na jednoho dodavatele, což je chyba (pominu-li to, že to jsou právě Rusové). Námitka o neexistenci jiného plynovodu je částečně irelevantní, měli skoro 20 let na společnou stavbu (všechny ty státy tam) z Turecka (a to je investice do bezpečnosti státu, tedy něco řádově vyšší priority než pastelkovné)

    Na rozdíl od nich má Česko od roku 2000 (jednáním tehdejšího vedení Transgasu, tehdy ještě státního podniku s tehdejším slušným vedením) smlouvu o dodávkách plynu s Norskem, která mu zajišťuje dostatek plynu na vyžití s druhým odběrovým stupněm (omezení se týká jen velkých "technologů" (např. slévárny), které odebírají dohromady řádově víc, než všechny domácnosti)
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    10.1.2009 13:37 tdx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip

     

    [...] jednáním tehdejšího vedení Transgasu, tehdy ještě státního podniku s tehdejším slušným vedením [...]

    Divím se, že tě za tuhle poznámku příslušníci místní takypravice a huráliberalismu ještě nerozcupovali...

    Jakub Lucký avatar 10.1.2009 14:10 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    já nevychvaluju to, že to byl státní podnik (ale v té době byl, privatizace proběhla v roce 2002)... Mluvím především o tom vedení...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Darth Phantom avatar 10.1.2009 15:37 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    příslušníci místní takypravice a huráliberalismu

    Já bych spíš řekl, že to jsou zastánci hujerousaliberalismu. Je už na čase zahájit svaté tažení proti Rusku, zahájit kapitalistickou revoluci a vybudovat v Brdech radar! U nás se zatím buduje jen automobilový průmysl ve Škodovce.

    Jelikož budou Škodovky v době krize méně dostupné, koupím si Dacii Sandero. :-D
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    Fluttershy, yay! avatar 10.1.2009 15:50 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    ...koupím si Dacii Sandero. :-D

    Francouzskorumunské auto? Ani zadarmo!

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    =^..^= AmigaPower® avatar 10.1.2009 19:01 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    ...když kupovat nový auto, tak jedině pořádně nadupanou káru!!!
    10.1.2009 18:23 tdx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip

    Možná ani samotní její autoři netuší, jak velkými vizionáři by se tou reklamou mohli stát.

    10.1.2009 18:14 tdx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip

    Pointa byla v tom, jak by tě každý kovaný posametový (pseudo)liberál poučil, že žádný státní podnik z principu nikdy nemuže mít slušné vedení ;-)

    Darth Phantom avatar 10.1.2009 19:02 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    Jojo. Ještě jsme objevil něco :)))))))
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    Jakub Lucký avatar 10.1.2009 20:44 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeden starsi plynovy vtip
    To já si nemyslím... což nic nemění na tom, že nepovažuji liberalizaci za chybnou...

    Mimochodem, tyhle lidi vyhodil samotný stát (výměnou ředitele, která pak vyházela zbytek) a posléze to prodal...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.