abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 735 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Pohovorová otázka z logiky

    24.1.2022 21:20 | Přečteno: 2536× | analýza | poslední úprava: 24.1.2022 21:20

    Dostalo sa ku mne jedná logická otázka z pohovorov. Nech rátam ako rátam, vychádza mi celé číslo, nie zlomok. Ale ak by som mal aj tak vybrať, tak by to bola možnosť číslo 2. Čo by ste zvolili a prečo? Odpoveď istú nepoznám, takže dúfam nájdeme spoločnou cestou.

    A cargo ship is sailing, in average, 25km per hour on a journey of 500km from port A to port B. During its way back, on the same journey from B to A, it is sailing 15km per hour in average. What is the approximate difference in time taken to finish this journey.        

    Hodnocení: 25 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    24.1.2022 21:35 gnome shell 0.41
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    len tak na rychlo 500/25=20; 500/15=33.3333; 33.3333-20=13.33333
    24.1.2022 21:44 z_sk | skóre: 34 | blog: analyzy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Ach, už viem, čo bol problém. Default hodnota scale="0" pre bc. Ach.
    debian.plus@protonmail.com
    Gilhad avatar 25.1.2022 11:35 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Boha jeho, motorizovaneho!

    když už jsi to skutečně počítal tak, že jsi to nacvakal do nějakého programu/kalkulačky, tak ti to v bc se scale=0 muselo vyjít 13, což je approximate 13.3, čili 2)
    25.1.2022 12:45 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    13.3 čili 2? koupil sis učebnici matematiky na aliexpressu?
    Gilhad avatar 25.1.2022 14:36 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    2) je druhý bod / druhá možnost
    24.1.2022 21:38 WTF
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    trolling? 500/25-500/15=13.3
    24.1.2022 21:40 jo no
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    zapomněl jsem to zabalit do abs. hodnoty a neznám kl. zkratku pro approx, kdyby někdo chtěl dělat chytrého ...
    24.1.2022 22:25  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    tvl

    to ani neni logika

    a co to je za pohovor? prijimacky z pate tridy obecne skoly?
    Jendа avatar 24.1.2022 22:48 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Náhodou to o firmě, která to použije, může mnoho vypovídat: nabírá lidi, co neumí anglicky, a nevěří jim, že takovouhle věc zvládnou. A nebo je to firma kde jsou magoři snažící se lidi neustále na něčem nachytat a jakmile odpovíš, tak řeknou „cha cha špatně, je tam mořský proud směrem jedním nebo druhým, správně je <náhodná jiná odpověď>“.
    25.1.2022 10:49 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Nebo si jen chce overit, ze ten clovek neni kreten, coz zcela zjevne u tazatele zafungovalo.

    Mimo jiny sem pro jednoho zakose spoluvymejslel podobnou kravovinu. Soucasti bylo trebas to, ze dotycnej mel secist 20 cisel (dostal je jako sloupec v excelu). Vse vychazelo vyhradne z realnych zkusenosti. A ver nebo ne, jen na tech cislech dojela 1/3 uchazecu.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    25.1.2022 13:33 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    A nebo je to firma kde jsou magoři snažící se lidi neustále na něčem nachytat a jakmile odpovíš, tak řeknou „cha cha špatně, je tam mořský proud směrem jedním nebo druhým, správně je <náhodná jiná odpověď>“.
    Jo. Například: Na dvorku před domem uschlo na sluníčku za 2 hodiny 12 kuchyňských utěrek. Kolik jich uschne za hodinu?

    Anebo: V doku kotví loď. Na boku má žebřík, který má roztěč příček 30cm. Za předpokladu, že aktuálně je hladina těsně nad jednou příčkou, kolik dalších příček bude zatopeno, když voda stoupne o 150cm?

    ... a podobně duchaplných hovadin existují spousty ...
    25.1.2022 15:49 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Záleží ako sú tie utierky poukladané. Ak na sebe a za 2 hodiny i tak uschne 12 (vrstiev), za hodinu to reálne môže byť nejaké (pravdepodobne menšie) číslo utierok.

    Ale inak logicky samozrejme žiadna, ale vyššie popísaný príklad by práve mohol nejaký frikulín využiť na "cha chá, ...".
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    25.1.2022 15:52 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    to jsou nahodou dobre otazky - ukazi, zda se clovek dokaze nad problemem zamyslet nebo ma jen nadrcene vzorecky ci nasobilku ze skoly a ty bez premysleni pouziva
    25.1.2022 16:05 z_sk | skóre: 34 | blog: analyzy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    To je na pohovor pre "krátku firemnú školu" do možno budúceho zamestnania. Niekto svoje odpovede so mnou konzultoval.
    debian.plus@protonmail.com
    Člověk z Horní Dolní avatar 24.1.2022 22:55 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Se započtením rotace Země, gravitačního vlivu Měsíce, větru a mořských proudů mi vychází 13.3 hodin.
    Max avatar 25.1.2022 08:57 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    To jsi špatně počítal, protože mě to při započítání všech zmíněných vlivů vychází 13.33333333333 hodin :D.
    Zdar Max
    PS: existuje vůbec znak pro PC, aby to šlo správně zapsat bez zlomku? Tj. něco jako 13.3¯
    Měl jsem sen ... :(
    ⧠ A = 0 avatar 25.1.2022 09:13 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    13,3̅?
    Nevolte zmrdy.
    michich avatar 25.1.2022 09:19 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    U+0305 Combining Overline (overscore, vinculum)

    13,3̅
    Max avatar 25.1.2022 09:57 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Jo, ten název mi chyběl pro dohledání.
    Díky.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    lucorp avatar 2.2.2022 12:11 lucorp | skóre: 3 | blog: Konverzia stavbára na ajťáka | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Nie je matematicke pravidlo zapisovat taketo cislo na stotiny? cize 13,33̅

    "Vyčíslovať straty na predajoch za pirátske kópie je ako vyčíslovať o koľko deti prichádzame masturbáciou..."
    JiK avatar 2.2.2022 14:03 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    nieje.
    2.2.2022 14:57 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Ta perioda může obecně začínat kdekoliv, nejenom hned za desetinnou čárkou, píše se to nad prvním opakováním. Zkus si třeba 4.51/3
    lucorp avatar 2.2.2022 20:28 lucorp | skóre: 3 | blog: Konverzia stavbára na ajťáka | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    V tomto pripade by som sa pozastavil ci je spravne zapisovat 1,5033̅ a nie 1,503̅

    Princip je rovnaky. Je mozne ze som si to tak zauzival na skole zapisovat iba ako osobnu preferenciu a lepsi prehlad vo vypoctoch. Nepamatam si dovod, je to uz davno. Kazdopadne mi to pride prehladnejsie. Specialne ked som pisal vypocty volnou rukou, tak sa mohlo stat, ze som ciaru spravil trochu dlhsiu, tak ze zasahovala v tebou uvedenom pripade aj nad nulu a to uz potom meni vysledok (1,50̅3̅ je ine cislo nez 1,503̅ ale 1,503̅3̅ je rovnake cislo ako 1,503̅ )
    "Vyčíslovať straty na predajoch za pirátske kópie je ako vyčíslovať o koľko deti prichádzame masturbáciou..."
    ⧠ A = 0 avatar 2.2.2022 20:40 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Nejlepší je nevymýšlet kraviny a zapsat to jako zlomek, tj. 451/300.
    Nevolte zmrdy.
    lucorp avatar 2.2.2022 22:33 lucorp | skóre: 3 | blog: Konverzia stavbára na ajťáka | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    preco nie 902/600?
    "Vyčíslovať straty na predajoch za pirátske kópie je ako vyčíslovať o koľko deti prichádzame masturbáciou..."
    3.2.2022 01:45 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Proč ne RayBradbury/FrankMiller?
    ⧠ A = 0 avatar 3.2.2022 08:06 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Protože 902/600 není základním tvarem zlomku.
    Nevolte zmrdy.
    lucorp avatar 3.2.2022 10:48 lucorp | skóre: 3 | blog: Konverzia stavbára na ajťáka | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    preco by sa mal vzdy zapisovat zlomok v zakladnom tvare?
    "Vyčíslovať straty na predajoch za pirátske kópie je ako vyčíslovať o koľko deti prichádzame masturbáciou..."
    3.2.2022 12:15 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Vyžaduje to Vectron.
    lucorp avatar 3.2.2022 13:23 lucorp | skóre: 3 | blog: Konverzia stavbára na ajťáka | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Kto je Vectron?
    "Vyčíslovať straty na predajoch za pirátske kópie je ako vyčíslovať o koľko deti prichádzame masturbáciou..."
    Člověk z Horní Dolní avatar 25.1.2022 10:34 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Sakra. Vloudila se mi tam nejaka chyba. :D
    25.1.2022 18:42 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    No mě to vyšlo 13 hodin a 20 minut, kdybych to zapsal jako 13:20, tak by to zase někdo vydělil.
    25.1.2022 10:36 Haluška
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    A co si kefalín přestavuješ pod pojmem this journey? Cestu zpátky nebo cestu tam a zpátky?
    25.1.2022 11:34 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Jo, pochopení otázky mi přišlo jako nejtěžší část té úlohy. Otázka jestli je to chyba nebo záměr.
    25.1.2022 12:55 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    vzdyt je to tam napsano zcela explicitne a jednoznacne:
    the same journey from B to A
    25.1.2022 14:59 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    1) myslel jsem tuhle část: What is the approximate difference in time taken to finish this journey. To by se dalo formulovat lépe. Slovo journey je v předchozím textu použito pro oba směry, podruhé je tam dokonce napsáno the same journey. Když je the same tak jaký difference?

    2) to, že je to nejtěžší část úlohy přeci neznamená, že je to nějaký neřešitelný oříšek, ne?

    Vzhledem k té něšikovné formulaci mě napadá, co vlastně tou otázkou u toho pohovoru sledují.
    25.1.2022 15:36 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    tak jasně, journey je the same, ale rychlost a tudíž čas je jiný, já v tom žádnou záhadu ani nejasnost nevidím
    25.1.2022 16:05 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Na mě to po prvním přečtení působilo, že z té otázky něco vypadlo (přinejmenším otazník :) ). Myslím, že by se to dalo formulovat lépe. Třeba jasně napsat mezi čím ten rozdíl má být. Jediná záhada, kterou v tom vidím, je jestli ta nešikovná formulace je záměr nebo chyba.
    Jendа avatar 25.1.2022 17:11 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    V tom případě je to WSC, protože se jim nejspíš na pohovor hlásili boti.
    25.1.2022 15:51 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Ale potom rozdiel čoho by to bol?

    Cesty tam a cesty tam+naspäť?

    Teoreticky možné, ale ešte som takú úlohu nikde nevidel.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    Gilhad avatar 25.1.2022 11:30 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    To se dá snadno počítat z hlavy, jsou to "pěkná čísla"

    500/25 takže 2*25=50 10*50=500, 2*10=20 (nebo 500/25 je jako 5.00*4=20 - protože dělení 25 je je jako násobení 4 a dvě posunutí řádu, protože 25*4=100)

    500/15 je jako 100/3 což je 33.3333333...

    33.333-20 = 13.333 teda jasně 2)

    viz "To snad nemyslíte vážně" R. Feymann
    Gréta avatar 25.1.2022 12:28 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky

    všichni jako máte padáka :O :O :D :D :D :D ;D ;D naletěli dušanoj naletěli :P :P :d ;D

    řešení v base64 tady :O ;D

    bmVqZMWZaXYgc2kgenZvcMOha25lbSB6w6FrbGFkeSA6UCA6UAoKcHLFr23Em3Juw6EgcnljaGxv
    c3QgPSBjZWxrb3bDoSB6ZMOhbGVub3N0IC8gY2Vsa292ZWogxI1hcwoKCmR1xaFhbm92YSBow6Fk
    YW5rYSBzb3Ugdmxhc3RuxJsgamFrb2J5IGR2xJsgcm92bmljZSB2byBkdm91Y2ggbmV6bsOhbWVq
    Y2gKCnBydm7DrSByb3ZuaWNlIGplIGplZG5vZHVjaG91xI1rw6EgYSBpbnVqaXRpdm7DrSB1cGxu
    xJsgOkQgO0QKCmF2Z1J5Y2hsb3N0MSA9IDI1ID0gNTAwS20gLyDEjWFzMQoKZHJ1aMOhIHXFviB0
    YWsgbmUgYSBtdXPDrSBzZSB1dG9obyBkxJtzbsSbIHDFmWVtZWrFoWxldCBhIG5la29rYXQgbmF0
    byB0YWtvdsO9bSB0aW0gbGlja8O9bSBtb3prZW0ga3RlcmVqIHLDoWQgZMSbbMOhICstIHDFmWlq
    YXRlbG7DvSDFmWXFoWVuw60gaG5lZGthIGt0ZXLDvSBhbGUgbmVtdXPDrSBiZWp0IGpha29ieSB2
    xa/Fr8WvYmVjIHDFmWVzbsO9IG5hZHJ1aGVqIHBvaGxlZCA6TyA7RAoKYXZnUnljaGxvc3QyID0g
    MTUgPSAxMDAwS20gLyAoxI1hczEgKyDEjWFzMikKCm7Ds8Ozw7PDsyB0YWvFvmUgenTDvSBwcnZu
    w60gcm92bmnEjWt5IHNpIHVwbG7EmyBqZWRub2R1xaFlIHNwb8SNaXTDoW1lIMW+ZSAnxI1hczEn
    ID09IHTEm2NoIDIwIGhvZGluIGEgZG9zYWTDrW1lIGRvZHJ1aMO9CgoxNSA9IDEwMDAgLyAoMjAg
    KyDEjWFzMikKCjEwMDAgPSAxNcSNYXMyICsgMzAwCgo2Ni42NjY2NjY2NjYuLi4gPSDEjWFzMiAr
    IDIwCgrEjWFzMiA9IDQ2LjY2NjY2NjY2NjY2Li4uCgoKCm5vYSBkZWx0YSDEjWFzxa8gamUKCjI2
    LjY2NjY2NjY2Ni4uLgoKOk8gOk8gOkQgO0QK
    
    25.1.2022 12:48 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Nauc se anglicky a nebudes pocitat nesmysly. Obe trasy maji 500 km. Pocitas hovna.
    Gréta avatar 25.1.2022 12:56 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky

    však jako 'to první' je vobsažený 'vtom druhým' kyby si se zamyslel trošičku ;D ;D btw už máš zbalený věci zestolu do krabice?? :P :P :D :D ;D ;D

    Max avatar 25.1.2022 13:13 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Tady se ukazuje, že největší problém je pochopit otázku :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    27.1.2022 11:21 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    To platí obecně. Pokud je otázka správně položena. Odpověd příjde sama. Jinak řečeno, pokud nevím odpověď, nedává otázka smysl.
    25.1.2022 16:57 optimizer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Tolik bajtu! Base91 nic?
    Gréta avatar 25.1.2022 23:03 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Člověk z Horní Dolní avatar 25.1.2022 21:40 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Prumerna rychlost 15 km/h plati pro zpatecni cestu z bodu B do bodu A. Ne pro celou cestu tam a zpet.
    Gréta avatar 25.1.2022 23:13 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky

    však první kousek máme skovanej vtý první rovnici a jak dojedem a->b tak stim už nejde hnout ale musí se to zholednit při tý cestě b->a :D ;D

    ta votázka je děsně blbě napsaná ale na 99.99999999999% to asi jako mysleli takle protože by se neptali na nějakou pitominu uplnou si myslim :D ;D

    Člověk z Horní Dolní avatar 25.1.2022 13:34 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Mam tezsi hadanku.

    Predstavte si ctverec, v kazdym rohu je mravenec. Zacnou se pohybovat, kazdy mravenec nasleduje sveho leveho souseda.

    Za jak dlouho se mravenci stretnou? Velikost ctverce a rychlost mravencu jsou parametry.

    Reseni pres pocitacovou simulaci je za 1 bod, analyticke reseni za 3 body.
    ⧠ A = 0 avatar 25.1.2022 14:06 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Me gusta.

    Tak intuitivně bych nahodil dCA9IGEvdiwga2RlIGEgamUgc3RyYW5hIMSNdHZlcmNlIGEgdiByeWNobG9zdCBtcmF2ZW5jZS4KClZ5Y2jDoXrDrW0geiB0b2hvLCDFvmUgamVqaWNoIHJ5Y2hsb3N0aSBqc291IG5ldXN0w6FsZSBuYXZ6w6FqZW0ga29sbcOpLCB0YWvFvmUgeiBuxJtqYWvDqWhvIHJvdHVqw61jw61obyByw6FtY2UgdG8gdmxhc3RuxJsgYnVkZSB2eXBhZGF0IHRhaywgxb5lIHNsZWR1asOtY8OtIG1yYXZlbmVjIGpkZSBwxZnDrW1vIHphIHNsZWRvdmFuw71tIG1yYXZlbmNlbSwgamVuxb4g4oCec3RvasOt4oCcLg==

    Samozřejmě bych to mohl rozepsat do differenciálních rovnic a ověřit to.
    Nevolte zmrdy.
    ⧠ A = 0 avatar 25.1.2022 15:25 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Teď když o tom přemýšlím, tak to bude asi blbě, protože ten sledující mravenec bude mít nějakou složku rychlosti kolmou na jejich spojnici, která v tom korotujícím rámci nebude vidět. Takže to asi nebude mít úplně triviální řešení a musí se to prostě spočítat.
    Nevolte zmrdy.
    ⧠ A = 0 avatar 25.1.2022 15:37 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Vlastně ne. Dobře to bylo. Mám jen malé sebevědomí. :D
    Nevolte zmrdy.
    25.1.2022 15:44 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    to se nedivím s tou bolsevickou cepickou a teplym xichtikem :)
    Člověk z Horní Dolní avatar 25.1.2022 22:32 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Spravne.
    JiK avatar 25.1.2022 14:48 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    25.1.2022 15:38 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    takhle ale mravenci nefunguji, ti sleduji podle feronomove stopy, ne podle zraku nebo gps, aby sli nejkratsi cestou - takze to mas blbe
    Člověk z Horní Dolní avatar 25.1.2022 22:33 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Tady jsou zrovna specialne vycviceni mravenci, kteri jdou podle zraku.
    25.1.2022 13:52 GeorgeWH | skóre: 42
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    A tento clovek "robi" akoze statistiky a kazdy mu to zerie.
    xxxs avatar 25.1.2022 16:06 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    no, obcas trosku robi chybicky. aj ini si vsimli. vlakno: https://www.abclinuxu.cz/poradna/programovani/show/456937#7
    25.1.2022 15:02 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Nevite, zda a kde zije miroslav cyron? jak kdysi delal nejaky ten web o mandrive tusim?
    25.1.2022 16:30 lhostejno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Před bránou čeká ve frontě dvacet zaměstnavatelů, kteří mě rádi přijmou i bez debilních hádanek.
    25.1.2022 21:11 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Vse! Opakuji! Vse!!! Vse je otazkou stretu nabidky a poptavky. A souhlasim s tebou je to hloupe. To, cemu se dnes rika softskills, je daleko dulezitejsi. ;)
    Bystroushaak avatar 25.1.2022 22:05 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    27.1.2022 01:25 lol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    > To, cemu se dnes rika softskills, je daleko dulezitejsi. ;)

    Tohle skoro vzdycky (cest vyjimkam) rikaji lidi kteri nic uzitecneho neumi a tak kecaji do zivota schopnejsim, hraji divadylka na schuzich, delaj scrum mastery a podobny picoviny
    JiK avatar 27.1.2022 04:20 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Je to tak. Když budu mít team pěti lidí, budu raději, když 4 z nich budou chytří nerdi a jeden softskilovy vařič kafe a vylepsovatel powerpointů než naopak.
    26.1.2022 09:37 Y
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Ale softskillz taky znamená nebýt úplný kreten a řešení slovní úlohy která jde spočítat z hlavy nepoužívat nástroj kterej ani neumím ovládat (bc).
    25.1.2022 21:28 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Pristi priklad z geometrie bude pravdepodobne na odhad zdrzeni vychazejici z delky kolony v Doveru. https://www.mirror.co.uk/news/uk-news/huge-dover-lorry-queue-long-26015869
    25.1.2022 21:56 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Tanhle hádanka je spíš z těch snažších, ale třeba někoho pobaví.

    Vezměte nějaké kladné nenulové celé číslo X. Pokud je sudé, vydělte dvěma. Pokud je liché vynásobte třemi a přičtěte jedna. Proces opakujte, dokud nenajdete opakující se smyčku. Např. 5 → 16 → 8 → 4 → 2 → 1 → 4, konec, smyčka. Úkolem je najít takové X, ze kterého nikdy nedojdete k jedničce.
    Člověk z Horní Dolní avatar 25.1.2022 22:31 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Lol
    25.1.2022 22:34 Miriam | blog: RychlovarnaKonvice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Snazší? Tvl to je neřešitelný problém, o kterým si američtí matematici mysleli, že jim ho podstrčili sověti, aby zbytečně plýtvali jejich časem. Debile.
    Člověk z Horní Dolní avatar 25.1.2022 22:44 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    To byl vtip pro chytry. Tys to nepochopila a vzala to vazne, vid?
    Max avatar 25.1.2022 23:08 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Pobavils, ještě teď se chechtám :D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    25.1.2022 23:15 Miriam | blog: RychlovarnaKonvice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Snad pobavilas, ne? Zdar Maxová Deviantní
    Max avatar 25.1.2022 23:46 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    To je čistá teorie :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    26.1.2022 11:25 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    transkam se rika pobavils, pobavilas se rika jen osobam, kterym chybi chromozom Y
    26.1.2022 11:51  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    jak se to pozna po internetu?
    26.1.2022 12:42 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    obecne je to obtizne ale u Miriam neni pochyb, stejne jako u Grety
    25.1.2022 23:06 Tomáš Roll
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Haha Dušan "Skorodobře" Krehel opět zasahuje, tentokrát nad příklad z druhého stupně ZŠ. Ten člověk je chodící meme.
    =^..^= AmigaPower® avatar 25.1.2022 23:37 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    42
    Člověk z Horní Dolní avatar 26.1.2022 00:38 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Dalsi hadanka. Jsou tri krabicky - cerveny pilulky, modry pilulky a mix - ale jsou spatne oznaceny. Kolik pilulek potrebujes minimalne vytahnout, abys urcil(a) spravny oznaceni krabicek?
    26.1.2022 00:54  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    v nejlepsim pripade 3

    v nejhorsim pripade cely obsah tolik, 2x kolik je v mixu stejne barvy + 1
    26.1.2022 01:00  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    > v nejhorsim pripade cely obsah tolik, 2x kolik je v mixu stejne barvy + 1

    tfuj, proste z kazde jedna, pak stridave z tech dvou, odkud byly stejne barvy, dokud se nebude dvojice lisit

    takze max pocet castejsi barvy v mixu krat dva plus jedna
    26.1.2022 01:02  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    nebo jich muze byt v nektere krabicce min, tak nez ji vyprazdnim
    26.1.2022 01:47 z_sk | skóre: 34 | blog: analyzy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    takze max pocet castejsi barvy v mixu krat dva plus jedna 
    A keď sú krabíčky doslova black-box? A reálne sa dozvieš, či koniec, keď vytiahneš všetky z jednej krabičky.
    debian.plus@protonmail.com
    Člověk z Horní Dolní avatar 26.1.2022 01:23 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Spatne. Taky jsem mel tuhle odpoved.
    26.1.2022 01:44  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    to je tak, kdyz tu ulohu formulujes blbe

    reseni vyse je nezavisle na stitcich

    je pravda, ze v puvodnim zadani se vyuziva informace o prohozenych stitcich krabic a je to patrne z obrazku, to zde neni
    26.1.2022 02:32 z_sk | skóre: 34 | blog: analyzy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    V najlepšom prípade 3.

    V najhoršom prípade komplet 2 balíky.
    debian.plus@protonmail.com
    Člověk z Horní Dolní avatar 26.1.2022 11:45 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Spatne. Napoveda - je potreba spravne precist zadani.
    26.1.2022 11:51  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    spatne. napoveda - je potreba spravne napsat zadani.
    26.1.2022 12:09 rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Souhlas. Pokud jsou ty krabičky (špatně) označeny jako "Cukr", "Sůl" a "Terpentýn", tak to podle mě opravdu líp neuděláš.
    Člověk z Horní Dolní avatar 26.1.2022 13:00 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Pak by to bylo moc jednoduchy.
    Člověk z Horní Dolní avatar 26.1.2022 02:04 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Abyste se nenudili...

    Kral chysta party, ma 1000 vin ve sklepe, ale nekdo jedno vino otravil. Chce zjistit jaky vino to je, ma k dispozici 10 ochutnavacu. Kdyz nekdo vypije otraveny vino tak asi za 3 tydny najednou zemre, party se kona za mesic.

    Jak kral urci, jake vino je otravene?
    Ruža Becelin avatar 26.1.2022 08:43 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Rozhlásí po království, že jeho víno je úžasný lék, co vyléčí všechny nemoci, a do týdne má víc ochutnávačů, než vín :-)

    Pozn.: pokud je to český král, tak má ty ochutnávače během dvou hodin :-D
    26.1.2022 10:46 rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Prostě namapuješ vína na všechny možný kombinace ochutnávačů, kterých jestli dobře počítám je 1023 (sum([math.comb(10, i) for i in range(1, 11)])).
    ⧠ A = 0 avatar 26.1.2022 11:06 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    sum([math.comb(10, i) for i in range(1, 11)])
    To je hrozné, na co všechno dneska lidi potřebují kalkulačku. :-D
    Nevolte zmrdy.
    26.1.2022 12:06 rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    :-) A ještě to maj' blbě...
    Člověk z Horní Dolní avatar 26.1.2022 22:53 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Prostě Python, i po 30 letech mají takovýhle bugy ve standardní knihovně.
    27.1.2022 10:06 rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Jakej bug?
    Člověk z Horní Dolní avatar 26.1.2022 11:51 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Spravne, ale je to 1024, 0 ochutnavacu je taky validni kombinace.
    27.1.2022 10:13 rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Tak nula ochutnávačů je jistě formálně validní kombinace, ale nějak mi není jasné, jakou informaci z toho získáš. Ty musíš podle mě mapovat jen kombinace poskytující binární výstup.
    27.1.2022 10:25 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Tak nula ochutnávačů je jistě formálně validní kombinace, ale nějak mi není jasné, jakou informaci z toho získáš.
    Úplně stejnou jako z jakékoli jiné kombinace. Viz moje poznámka o minimalizaci ztrát kus níže...
    27.1.2022 11:10 rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Ale jo, máš pravdu. Já od včerejška zapomněl zadání...
    26.1.2022 10:53 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    kolik zvladne jeden ochutnavac lahví a kolik zvladne jedna lahev ochutnávačů?
    Člověk z Horní Dolní avatar 26.1.2022 11:46 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Neomezene.
    Max avatar 26.1.2022 11:00 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Sleje vína do 10 sudů, zamíchá a nechá ochutnat deset ochutnávačů. Za tři týdny jeden sud z deseti vyhodí, což je zanedbatelná ztráta podobně jako jeden ochutnávač :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 26.1.2022 11:02 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Další variantou je, že sleje vše do jednoho sudu. Jed se rozmělní natolik, že bude neškodný a nepřijde ani o ochutnávače, ani o víno :).
    Zdar Max
    PS: slévání vína je sice prasárna, ale v té době to snad nevadilo :).
    Měl jsem sen ... :(
    Člověk z Horní Dolní avatar 26.1.2022 23:03 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Heh :)
    28.1.2022 15:32 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    slévání vína je sice prasárna

    ale hovno, slevani vin je naproste bezne. Anglicani blendujou, frantici maji assemblage
    26.1.2022 12:55 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Abyste se nenudili...

    Kral chysta party, ma 1000 vin ve sklepe, ale nekdo jedno vino otravil. Chce zjistit jaky vino to je, ma k dispozici 10 ochutnavacu. Kdyz nekdo vypije otraveny vino tak asi za 3 tydny najednou zemre, party se kona za mesic.

    Jak kral urci, jake vino je otravene?
    Každé flašce přiřadíme jedinečnou podmnožinu ochutnávačů z powersetu ochutnávačů. Powerset ochutnávačů má 2^10 prvků, což je o 24 více, než potřebujeme. Strategie výběru podmnožin může být různá, můžem se snažit minimalizovat ztráty vína i ochutnávačů a odstranit horních 24 podmnožin (řazeno podle počtu ochutnávačů v podmnožině), v ideálním případě (šance 0.1%) by neumřel žádný ochutnávač a jedotavá flaška by byla právě ta, kterou nikdo neochutnal. Anebo naopak se můžeme snažit maximalizovat šanci odhalení otrávené flašky a odstranit 24 nejmenších podmnožin, tzn. každou flašku by ochutnali alespoň 2 ochutnávači.

    Teď je ještě otázka, jestli to je fyzicky reálné. Ochutnávačům pravděpodobně není trpěno žádné velké chlastání, aby zůstali hezky citliví, takže to asi nebudou žádný notorici. Každý z nich má na ochutnávání 6 dní (týden rozdílu mezi účinkem jedu a termínem party - 1 den jako buffer) a ochutnat má něco jako 500 flašek (případně méně, podle zvolené strategie). Dejme tomu, že za den je ochutnávač schopen ztáhnout 2L vína (parametr možno upravit), což při nějakých cca 80 flaškách denně dělá, při objemu flašky 0.7L, max. 35ml z jedné flašky. To by ale udělalo docela zářez do celkové zásoby, ty nejvíce ochutnávané flašky by přišly až o polovinu objemu. Budeme tedy indikovat 10ml na jednu flašku (max. ztráta 80~100ml podle strategie) na jednoho ochutnávače při tempu 80~84 flašek denně a budeme doufat, že to stačí na odhalení jedu. Ideálně by asi bylo vhodné trochu škálovat dávku z jedné flašky v závislosti na tom, kolik z ní ochutnává ochutnávačů. V každém případě postup reálný nejspíš je.

    Stále je tady ale nevýhoda, že každá flaška musí být načnuta a celý proces je poměrně náročný. Nakonec bude pro krále nejspíš nejpraktičtější sehnat si pár flašek pro sebe a nepostradatelné a zbytek prostě neřešit. Za ty 3 týdny to nikdo nedohledá a průměrný účastník party nejspíš nebude nepostradatelný :-D
    26.1.2022 17:39 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Mas to zbytecne slozity....

    Staci na to aplikovat puleni intervalu. Zacnes tim ze das kazdymu vzorek ze 100 lahvi, a pak budes kazdej den rotovat 1/2 obsahu vzorku. Muze se ti sice stat, ze das jednomu jed pit vickrat, ale to ti neva. Umre samo jen jednou ... ;D

    Mno a ve finale podle toho kdy kdo umre poznas, ktery vzorky byly otraveny. Pokud si lahve spravne rotoval, tak uz po nejakych 7 iteracich(dnech) vis, ktera lahev je otravena.

    Nebudu tu vyrabet vzorec, ale schema je zhuba takovy, ze prvni mrtvej urci, kterych 100 lahvi. Dalsi den zjistis, jestli ten jed zbyl v tech 50 cos mu nechal pit podruhy (nikdo neumre) nebo jestli je v tech 50, cos je presunul nekomu jinymu ... atd.

    Kdyz budes mit extremni kliku, umre jen jeden ochutnavac, protoze otravena bude lahev ktera mu zbyde.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    26.1.2022 17:54 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Až na to, že takle se to nestihne, jed působí až po třech týdnech.
    27.1.2022 08:46 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Samozrejme ze stihne, to ze ty ses negramotnej na tom nic nemeni.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    27.1.2022 09:41 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Jo tak, ty předpokládáš, že umře přesně za tři týdny?
    27.1.2022 10:29 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Mas to zbytecne slozity....
    Reálně to je algoritmicky úplně jednoduchý: Prostě si očísluješ ochutnávače a pak čísluješ flašky jednu po druhý (v binárním zápisu), tak jak je taháš ze sklepa. Ćíslo na flašce jednoznačně určuje, který ochutnávači si z ní mají loknout. A je to narozdíl od té bisekce odolný proti odchylkám v času úmrtí, bude to fungovat i když někdo na jed umře už za 2.5 týdne nebo podobně...
    26.1.2022 20:27 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Ochutnávačům pravděpodobně není trpěno žádné velké chlastání, aby zůstali hezky citliví, takže to asi nebudou žádný notorici.
    Nejsou to degustátoři, jde jenom o ten jed. I když při větším chlastání tam můžou být nějaké false positives.
    26.1.2022 11:15 skajrajdr | skóre: 2 | blog: skajrajdr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Zly kouzelnik zajme tri kamarady, pravdomluvne matematiky. Postavi je do rady tak, ze kazdy vidi ty pred nim. Tedy posledni vidi pred sebou dva, prostredni jednoho a prvni nikoho. Na hlavu jim nahodne da klobouky ze svoji sady tri bilych a dvou cernych. Pokud matematik odpovi spravne, jakou barvu klobouku ma na hlave a logicky zduvodni, proc prave tuhle - propusti ho. Jednotlive odpovedi ostatni slysi a pripominam, ze se znaji a jsou pravdomluvni. Zacina posledni v rade - nevi a tak ho popravi, prostredni take nevi a je popraven. Prvni rekne, ja mam klobouk barvy ... protoze ... - kouzelnik ho propusti, protoze odpovi spravne. Jakou barvu klobouku mel na hlave?

    Pro strouraly/trouby - neni to trik, neni tam skryte zrcadlo ani nic podobneho.
    26.1.2022 11:29 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Ti matematici jsou dementni, ze nezkousi hrat alespon na pravdepodobnost? protoze situace, ze ten posledni vubec nevi (tedy ani na zaklade pravdepodobnosti), nemuze nastat. Nebo jsem to zadani nepochopil.
    26.1.2022 15:26 skajrajdr | skóre: 2 | blog: skajrajdr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    jakou barvu klobouku ma na hlave a logicky zduvodni, proc prave tuhle
    26.1.2022 12:23 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    poslední nevidi dva cerne, to by vedel s jistotou

    vidi-li dva bile, ma smysl odpovedet cerny, pokud to je ale spatne, tak by prvni druhy vedel, ze ma bily, coz neodpovida zadani, protoze by druhy hned vedel, ze ma sam klobouk cerny

    posledni tedy musi videt cerny a bily, ma smysl odpovedet bily, ale protoze odpovedel spatne, ma ve skutecnosti cerny

    druhy tedy vi, ze ma jiny klobouk nez prvni a nemuze odpovedet spatne

    vubec to nedava smysl
    26.1.2022 13:48 rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Ale on je nezapíchne, když odpoví špatně, ale pokaždé, kdy nemají 100% jistotu správné odpověďi.

    Je to tak, že první eliminuje variantu ČČB, Tím zůstává BBX, BČX a ČBX. Druhý by věděl s jistotou, jen pikud by viděl černou, ale neví tudíž zůstávají jen dvě varianty BBB a BČX. V obou má první bílou...
    26.1.2022 15:30 skajrajdr | skóre: 2 | blog: skajrajdr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Presne tak i se zduvodnenim.
    27.1.2022 12:35 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    To je ale totální iracionální píčovina a to v zadání nebylo. Pokud by využili matematické znalosti, přežili by dva. O 100% jistotě tam nebyklo ani slovo.
    28.1.2022 12:26 skajrajdr | skóre: 2 | blog: skajrajdr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Hele, mel bych doporuceni, nenechavej se zajmout zlym cernokneznikem, nedopadlo by to s tebou dobre....:)
    29.1.2022 14:53 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    No mel bych 67% na přežití
    Člověk z Horní Dolní avatar 26.1.2022 13:29 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Bily.
    26.1.2022 14:15 jb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Nejlepší úloha je koza. Mám kruhovou ohradu s trávou. K sloupku na plotu ohrady přivážu kozu. Jak dlouhý provaz jí musím dát aby vyžrala polovinu obsahu ohrady?
    26.1.2022 14:44 nadtržítko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Tohle je spise otazka casu nez delky provazu. Kdyz vim kolik koza sezere za hodinu tak se nemusim trapit provazem a pomerem povrchu kruhu, proste nastavim budika :D
    Ruža Becelin avatar 26.1.2022 14:54 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    To zalezi, jak je ohrada velka. Treba se nazere tak, ze to ani pulka nebude. To pak par dni vezme... :-D
    26.1.2022 17:22 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Vsechny tyhle (a jim podobny) ulohy maji ve skutecnosti jediny spravny reseni. A to odpoved, ze uloha reseni nema. Protoze zadani neni kompletni a jednoznacny.

    Koza chcipla, a nesezrala nic, koze se narodila kuzlata, a sezrala vsechnu travu, koza dany druh travy nezere ... a asi tak miliarda dalsich moznosti, pricemz kazda odpovida zadani.

    A ver tomu, ze sem si opakovane v ty skole dovoloval tu drzost presne tohle napsat jako reseni ulohy, a uci musely ve 100% pripadu sklapnout protoze sem mel pravdu. Taky se pak nektery naucily i definovat vychozi podminky (jako ze mejme idealni kozu, ktera zere vse ... ).

    Tragicky je, ze presne stejny picoviny se pravidelne objevujou trebas u maturit. A doticni zadavatele se pak jeste rozcilujou, kdyz nekdo ukaze a dokaze, jaci jsou to kreteni.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    26.1.2022 15:01 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    A co 12 koulí, prstýnků, ostrovanů (pokud znáte Brooklyn 99) nebo kdovíčeho? Na pohled jsou stejné a jedna má jinou hmotnost. Máte tři vážení na rovnoramenných vahách na zjištění, která to je. Jak na to?

    A když už jsme u pohovorů tak jedna jednoduchá, která umí zamotat hlavu (ale když se to napíše, tak to ztrácí efekt) - cihla váží kilo a půl cihly, kolik váží cihla?
    26.1.2022 15:53 sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Jen k těm cihlám. Přítelkyně to střelila z hlavy hned a správně. Já si pěkně formálně sestavil rovnici x = 1+x/2 a při jejím řešení sem se seknul...
    26.1.2022 16:05 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Já to měl vždycky spíš za slovní hříčku než matematickou úlohu. Lidi do výpočtu často motají 1.5 kg :)
    26.1.2022 16:08 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Stačilo by lehce přeházet slova a rychlých řešitelů by bylo hned víc.
    26.1.2022 16:47 rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    No právě, lidi se to snaží řešit intuitivně a "logicky" (ačkoli mi není jasné co to v tomhle kontextu znamená). A přitom je to ideální ukázka slovní úlohy vedoucí na rovnici o jedné neznámé.

    Ono stačí změnit ta čísla na něco jako "cihla váží pět osmin kila a třináct devatenáctin cihly" a seš s logikou v prdeli... :-)
    26.1.2022 17:11 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    To není úplně moje zkušenost. Lidi slyší kilo a půl, udělají z toho 1.5 kg a na tom se zaseknou. Čili mnohem dřív než by se dalo uvažovat o nějaké rovnici.
    26.1.2022 17:13 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohovorová otázka z logiky
    Jakmile řeknu, že cihla váží půl cihly a kilo, tak se většinou chytnou za hlavu s tím, že je to jednoduchý. I bez rovnice.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.