abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    18.4. 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    18.4. 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (11%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 566 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Marx byl vizionář

    6.5.2018 12:39 | Přečteno: 2544× | Ostatní | poslední úprava: 6.5.2018 13:46

    A není zodpovědný za zločiny komunismu, tvrdí Juncker. Ale podle následujících citací Marx asi nebyl žádný hodný strejda. Spíše to vypadá na člověka, který toužil po brutální a krvavé revoluci. Mimochodem za takové výroky by běžného euroobčana zavřeli do vězení, a ne mu stavěli šestimetrové sochy.


    "To the sentimental phrases about brotherhood which we are being offered here on behalf of the most counter-revolutionary nations of Europe, we reply that hatred of Russians was and still is the primary revolutionary passion among Germans; that since the revolution hatred of Czechs and Croats has been added, and that only by the most determined use of terror against these Slav peoples can we, jointly with the Poles and Magyars, safeguard the revolution. We know where the enemies of the revolution are concentrated, viz. in Russia and the Slav regions of Austria, and no fine phrases, no allusions to an undefined democratic future for these countries can deter us from treating our enemies as enemies."

    "if revolutionary pan-Slavism means this passage to be taken seriously, and in its concern for the imaginary Slav nationality leaves the revolution entirely out of account, then we too know what we have to do.

    Then there will be a struggle, an “inexorable life-and-death struggle”, against those Slavs who betray the revolution; an annihilating fight and ruthless terror — not in the interests of Germany, but in the interests of the revolution!"


    http://marxists.anu.edu.au/archive/marx/works/1849/02/15.htm

    http://www.mlwerke.de/me/me06/me06_270.htm


    Je skutečně šílené, že se hlavní představitel EU jel poklonit tomuto revolucionáři, který zřejmě požadoval i zrušení soukromého vlastnictví.        

    Hodnocení: 60 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    6.5.2018 13:24 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Letmý pohled do jeho životopisu: Velkou část života i svou práci si nechal prostředníctvím Engelse financovat z naprosto kapitalistického byznysu Engelsova otce. Krom toho přivedl na svět 7 dětí, které nebyl schopen zaopatřit; 4 zemřely před dospělostí.

    To mi úplně stačí.
    Darth Phantom avatar 6.5.2018 13:30 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    No zajímavý. Něco podobnýho jsem viděl už na idnes. Pročpak v klidu neprogramuješ, soustruhu? Zdalipak si uvědumuješ, že pácháš ideozločin na Eurosojuzu a podílíš se na rozbíjení nerozborné jednoty soudružských národů?
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    Fluttershy, yay! avatar 6.5.2018 15:20 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    To ti stačí k čemu? K argumentaci ad hominem?

    To se ti nebude líbit ani např. Jean-Jacques Rousseau. Takový Ted Kaczinski aspoň žije (žil) v souladu se svou filosofií.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    6.5.2018 15:27 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Rika tricetilety kolibac zijici v podkrovi u svych rodicu. Uz setris z kapesneho na vylet k pomnicku sveho eurokomunistickeho idolu?
    Fluttershy, yay! avatar 6.5.2018 15:47 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Pověz mi víc.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    6.5.2018 15:56 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Nepovim, toto je fice nez dostatecne bezzemku. Jdu se radeji odreagovat poradnou jizdou ve svem dvousetkonovem kupe poctive nedownsizingove konstrukce nez mi legislativa prosazena tobe podobnymi adorovaci marxe znemozni pouzivat jej.
    Fluttershy, yay! avatar 6.5.2018 16:08 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Pokračuj…
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    xkucf03 avatar 6.5.2018 16:15 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše automobilismus vs. marxismus
    A: Tak to svinstvo dorazilo i k nám do obce.
    B: Myslíš drogy?
    A: Ne, radary.

    U nás je to teď taky :-/

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    6.5.2018 21:26 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: automobilismus vs. marxismus
    Smutna doba. Downsizing, radary, radoby ekologicka kurvitka v kazdem vozidle.
    Grunt avatar 6.5.2018 22:13 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: automobilismus vs. marxismus
    Máš si pořídit poctivou kovářskou práci soudruhů z koncernu vzniklého na počest Klementa Gottwalda a nemlet tady pantem nesmysly.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    6.5.2018 22:23 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: automobilismus vs. marxismus
    Nevim, o jake znacku mluvis, ale ver mi, ze na stare velkoobjemove atmosfericke tatry vzpominam se slzou v oku. V devadesatych se mi dostalo do ruky par slusnych kusu a byla to celkem radost - myslim tedy motory a podvozek, rizeni za moc nestalo.
    6.5.2018 17:39 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Jdu se radeji odreagovat poradnou jizdou ve svem dvousetkonovem kupe poctive nedownsizingove konstrukce nez mi legislativa prosazena tobe podobnymi adorovaci marxe znemozni pouzivat jej.
    Pics or it didn't happen.
    Jendа avatar 6.5.2018 17:08 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Také vám přijde vtipné, jak občas Odin argumentuje přirozeností a historií, a přitom bývalo úplně běžné, že na jednom statku žilo několik generací téže rodiny?
    Grunt avatar 6.5.2018 17:09 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Mě by spíš zajímalo kolik tady má vlastně JiK altereg. Něco jako konečný počet…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    6.5.2018 17:29 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Také vám přijde vtipné, jak občas Odin argumentuje
    Ano ;-)
    6.5.2018 21:23 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Jisteze. Ale bezzemci zpravidla drzeli hubu a makali cely den na rodicovskem gruntu. Takovych bezzemku si i vazim, ale ne rudych eurosvazacku adorujicich marxe.
    6.5.2018 17:55 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    To ti stačí k čemu? K argumentaci ad hominem?
    IMHO jde o pokrytectví, minimálně co se týče toho financování. Pokud by to mělo být ad hominem, přijde mi, že by pak vůbec nebylo možné poukazovat na / kritizovat pokrytectví. Co se týče těch dětí, tam možná ano, ale není něco, nad čím bych mohl prostě jen tak mávnout rukou a zapomenout na to, to mi nejde.

    Ona ta hranice, co je ad hominem, není úplně ostrá. Podle mě pokud se jedná o případy, kdy ti lidé takhle kážou o společnosti a životě, má smysl přihlížet k jejich životu.
    To se ti nebude líbit ani např. Jean-Jacques Rousseau.
    Jo, ten v tomhle ohledu taky není nic moc no.
    xkucf03 avatar 6.5.2018 14:07 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše EU = marxismus
    Je skutečně šílené, že se hlavní představitel EU jel poklonit tomuto revolucionáři, který zřejmě požadoval i zrušení soukromého vlastnictví.

    Proč šílené? Podle mého to perfektně zapadá do konceptu EU.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    6.5.2018 14:37 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EU = marxismus
    +1

    Zdar Marx
    6.5.2018 15:25 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EU = marxismus
    Asi tak. Malo lidem dochazi, na jakych principech a myslenkach stoji dnesni europska unie - dotace, rovnostarstvi, centralni planovani, kvoty, atd. Vzdy, kdyz slysim, jak treba CR cerpa dotace za programove obdobi 2007-x jen na 40% a ze je to nase neschopnost, chce se mi zvracet. Je to to same, jak ve filmogrm tydeniku rikali, jak je plnen plan sedme xte petiletky.
    Fluttershy, yay! avatar 6.5.2018 15:21 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Očekávám vysoce sofistikovanou diskuzi díla, dobového kontextu atd.

    jk
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    6.5.2018 15:30 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Co je to za dobu, kdy bezzemek zijici u svych rodicu ma pocit, ze ma pravo cokoli ocekavat? Najdi si radeji zenu bezzemku.
    6.5.2018 16:02 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Náš administrátor shledal tento komentář závadným.
    Vulgarity
    Zobrazit komentář
    Fluttershy, yay! avatar 6.5.2018 16:11 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Nějak jste to rozbili, hoši.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    6.5.2018 16:38 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    To si napsal sám IMO. Adminovanej post vypadá myslím jinak.
    Fluttershy, yay! avatar 6.5.2018 16:45 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Dobrá poznámka, nebylo by to poprvé.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Grunt avatar 6.5.2018 16:36 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    How unfounded and vague was the fantasy at the Slav Congress is proved by its results. The bombardment of a town like Prague would have filled any other nation with inextinguishable hatred of its oppressors. But what did the Czechs do? They kissed the rod which had bloodily chastised them, they eagerly swore obedience to the flag under which their brothers had been slaughtered and their wives ravished.
    Chahca, 200 let ale téměř žádná změna jak se dívám. Díky za poučnou exkurzi do minulosti. Jo a nenapsal to Marx, ale Engels ;-)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    6.5.2018 16:41 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Jsem nějak nepochopil co tam píše (mám hlad :-P a skladba vět je trochu neupdatovaná ). To říká, že slovanské části rakouska-uherska jsou proti marxistické revoluci? To musela být dobrá schíza tuhle část vykládat na škole marxismu-leninismu za totáče.

    Fluttershy, yay! avatar 6.5.2018 16:51 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Tyhle režimy (vedené stalinisty, maoisty apod.) zacházely s Marxem jako řada křesťanských církví s Biblí (nebo Zeman s Ústavou ^_^): „kreativně“

    Nakonec, v podstatě o tom je např. Farma zvířat.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Grunt avatar 6.5.2018 17:08 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    mám hlad :-P a skladba vět je trochu neupdatovaná
    Protože je to psané v jakési dobové Hochdeutsch a někdo to očividně přeložil do angličtiny se vším všudy. No kdo toto kua tehdy četl, to by mě fakt zajímalo.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 6.5.2018 17:22 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Co to meleš? Aspoň pořádně cituj když už nic:
    –Geschrieben von Friedrich Engels. "Neue Rheinische Zeitung" Nr. 222 vom 15. Februar 1849
    Souvislost s Marxem je jaká?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    6.5.2018 18:13 sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Marx v těch novinách dělal šéfredaktora a měl stejné názory jako Engels.

    Přiznávám, toho, že to napsal Engels, jsem si ani nevšiml, ale myslím, že mezi Marxem a Engelsem není velký rozdíl. Pracovali spolu a sdíleli stejné myšlenky, které nebyly moc hodné obdivu.
    Grunt avatar 6.5.2018 18:16 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    No já původně předpokládal že to napsal nějaký nácek typu JiK, protože očividně s ním sdílíte stejné myšlenky a píšete do stejného žurnálu a taky mezi vama neshledávám žádný velký rozdíl. Můžu teda považovat cokoliv co napíše za tvoje slova?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 6.5.2018 18:17 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Jo a k tomu obdivu myšlenek…no však to nemusím rozepisovat dál, že?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    6.5.2018 19:58 sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Můžu teda považovat cokoliv co napíše za tvoje slova?
    Ne, já se k žádnému Jikovi nehlásím.
    6.5.2018 21:12 neznalek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    nemam sil to cist.

    par dni vidim titulky ala 'marx - myslitel tisicileti' a je mi z toho na zbliti.

    chapu, ze mohl byt fajn clovek, co to myslel dobre, jenom jeho myslenku pak zneuzili ... ale tisicileti? ta to sorry, opravdu ne.
    Grunt avatar 6.5.2018 22:07 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    nemam sil to cist.
    No já si musel dát dvě piva abych to pochopil ale slupnul jsem to celé (aspoň druhou polovinu toho žblechtu):
    1. Nenapsal to Marx, napsal to Bedřich Engels. S Marxem to nemá nic společného.
    2. Je to vytržené z kontextu. Je to psané v únoru 1849, tedy v revolučních letech 1848-1849 a cca. půl roku po Slovanském sjezdu v Praze (resp. panslavickém). Engels se zabývá tím jestli jde v nastalých revolucích věřit různým simulatenbandám z Čech, Moravy, Slovenska, Haliče atd., kteří jako mají revolucí plnou hubu, ale skutek nějak utek. Odpvěď?: Ani za mák, je to slovanská svoloč, která si neumí vládnout bez biče nad sebou, který může líbat (což je jak se dívám fakt celosvětově známý už přes 200 let), zapadne při prvním náznaku pod žluto-černou vlajku Německých a Italských buržouzů, sami sebe tak akorát potlačujou. Teda až na spolehlivé Poláky, kteří z nějakého důvodu nemají vlastní stát, nesnášejí Rusáky víc než Němce, a jsou už osum roků potlačováni a zotročováni ve své vlastní domovině. (chacha, kyš-kyš haňba Polákům zas) Nasrat, krokoty rozdrtit.
    3. Není to nic než pamflet. Engelsův vlhký sen ve kterému už taktizuje přes Odru směrem na Rusko a přitom třeba na našem území je se svou slavnou revolucí tak o 100 let vedle. A navíc se netáhlo na východ směrem na Rusko, ale z Ruska směrem na východ. Kdyby jen soudruh Engels věděl. Ale v těch krokotech na Slovanském území se očividně nemýlil. 200 let poté…vládne nám Babiš.
    4. Psal to JiK, nějaké jeho alterego či podobný nácek, co jiného taky čekat…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    6.5.2018 22:16 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Otazka ciste technicka: jak muze byt jik nacek, kdyz zde jiz nekolikrat psal o tom, ze ma zidovsky puvod a kladny vztah k izraeli? Neprijde ti v tomto kontextu trochu nemistne oznacovat ho za nacka?
    Grunt avatar 6.5.2018 22:20 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    A proč se ho zastáváš?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    6.5.2018 22:24 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Prijde mi nemistne oznacovat zida za nacka.
    Grunt avatar 6.5.2018 22:29 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Mně zas přijde nemístné se ho zastávat. Teda pokud:
    • nejsi nácek také
    • nejsi JiK, protože JiKa se zastává akorát JiK v některých svých pseudonymech
    • neplatí náhodou obojí?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    6.5.2018 22:32 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Nacek nejsem. Nacismem opovrhuji.

    Nevim, proc by se mel jika zastavat jen jik. Ja jik opravdu nejsem.

    Co tam mas jeste?
    Grunt avatar 6.5.2018 22:37 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Že sem se asi trefil a že si nácek protože si JiK a že si JiK prože Jik je tajný nácek…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    6.5.2018 22:58 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Sám si nácek blbečku. Hlavně že tvůj hvězdnej komunismus je šlehlej antisemitismem stejně jako nacizmus. Přece šampióni kapitalismu a celkově buržoazie byli ti zlí židi, no ne? Co ruďas, to šmejd.
    Grunt avatar 6.5.2018 23:00 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Se aspoň přihlas když už se vztekáš jak malý Franta…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    6.5.2018 23:30 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Nemám tady účet a neplánuju to měnit.

    Já se tady nevztekám, pouze se snažím upozornit na fakt že komunismus i nacismus jsou velmi podobné ideologie. A taky že ten poslední kdo má právo se ohánět nacismem je komouš.
    Takže, hurá do další rudé revoluce soudruhu, ale bez těch moralistickejch keců, o to vám nešlo nikdy :D
    Fluttershy, yay! avatar 6.5.2018 22:32 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Proč by žid v principu nemohl být národní socialista? Byť třeba s trochou kognitivní disonance. Ta ideologie AFAIK není principiálně v rozporu s židovstvím; tuhle skupinu si tehdy konkrétní režim zvolil za fackovacího panáka prostě proto, že v tom už byla široko daleko tradice a něco z toho káplo.

    Ani Hitler nebyl zrovna čistý árijec, když na přijde.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Grunt avatar 6.5.2018 22:45 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Jasně, JiK je žid, socialista Faun, bohatý německý dědic pozemků z Kurvahošigutntág co nesnáší socialistickou EU a cokoliv co jeho očividně bujná fantazie zvládne. A kupodivu všechny ty pseudonymy sdílejí vřelou náklonnost ke Kolíbáčovi. A přitom to není nic jiného než tajný neonacista. Na to už dávno kápl i freshmouse. Já jdu spát. Stupidní hry mě nebaví.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    7.5.2018 08:16 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    antisemitismus je s nacismem i neonacismem rak uzce spojeny, ze jen tezko by zid mohl byt nacista. Pokud by i byl, jiste by byl osamocen, jelikoz dana komunita by jej jiste odmitla.

    Hitler byl arijec, pokud tedy uvazujeme dobovou definici arijske rasy. Asi lze pochybovat o jeho prilusnosti k nordickemu typu. Naciste za arijce povazovali i cechy, jak ostatne vyplyva z textu, ktery byl uveden v Ahnenpassu.
    Bedňa avatar 9.5.2018 23:24 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Ani NSDAP nebola do príchodu Hitlera NSDAP, ale DAP takže Demokratická strana paracujúcich a židia tam boli. Mám to v TODO, že raz napíšem o tom čo som zozbieral.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    ⧠ A = 0 avatar 7.5.2018 07:19 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Otazka ciste technicka: jak muze byt jik nacek, kdyz zde jiz nekolikrat psal o tom, ze ma zidovsky puvod a kladny vztah k izraeli? Neprijde ti v tomto kontextu trochu nemistne oznacovat ho za nacka?
    Se nijak nevylučuje.
    Nevolte zmrdy.
    nway avatar 7.5.2018 14:50 nway | skóre: 17 | Česká Lípa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Snad jsem to nepochopil zásadně chybně, ale netrefil se Engels do charakteristiky Čechů a možná dalších slovanských národů, že jsou to v podstatě žvanilové, vohnouti a zmrdi?
    Grunt avatar 7.5.2018 20:22 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Nebudu dělat závěry. Ty nech si každý udělá sám. Ale tak nějak jsem to pochopil já. Udělám si někdy čas a přečtu si to pořádně celé. Je to velmi zajímavá sonda do historie.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    9.5.2018 21:24 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Engels to docela vystihl, ne? Akorát dnes se místo té žlutočerné balí do modré vlajky: https://www.novinky.cz/domaci/471524-protest-proti-babisovi-a-komunistum-narusili-zastanci-putina-rusky-s-ne-skandoval-dav.html
    Grunt avatar 10.5.2018 09:25 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Popravě mi chvilku trvalo než jsem přišel na to, že žluto-černá vlajka je vlajka Rakouského císařství. A ano, vystihl. Velmi rád bych si přečetl nějakou stať (a nemusí to být zrovna od Marxe, Engelse či nějakého jiného revolucionáře), která by dobře popsala jak to v našich zemích vypadalo v době průmyslové revoluce a v době těchto národních povstání. Čistě ze zvědavosti. Nejsem úplně vyloženě historik, ale zrovna tahle historie mě docela zajímá.
    Akorát dnes se místo té žlutočerné balí do modré vlajky
    To se nedá srovnávat. Byla to doba kdy národy byly těžce utlačovány a neměli ani nic jako vlastní státy (Poláci byly rozděleni mezi Rakouské, Německé a Ruské cisařství a dokonce ani nic takového jako jednotný polský národ neexistovalo), takže tehdy něco jako národní-socialismus nebyla nadávka, ale těžká utopie. Z pohledu Engelse už dávno v něčem jako národním socialismu dávno žijeme a máme díky tomu vymoženosti, které považujeme za běžné, které si neuvědomujeme a ani si nedovedeme přestavit že by neexistovali. Tahle „dobová díla“ je vždy potřeba chápat v kontextu dané doby kdy byly psané.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    ⧠ A = 0 avatar 7.5.2018 07:10 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Holt už tehdy asi bylo známo, že jsou Slované povětšinou submissivní konservativní připosránci.
    Nevolte zmrdy.
    Bystroushaak avatar 7.5.2018 11:27 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    7.5.2018 12:30 Ondra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Marxuv prinos se hodne precenuje, zatimco myslenky Vaclava Klause jsou zatim nedocenene. Budoucnost to napravi.
    Darth Phantom avatar 7.5.2018 14:18 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Tak už se vyjádřil dad a je to skoro kompletní, jen ten Faun pořád nikde.
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    7.5.2018 15:24
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    A co myšlenky Václava Havla?
    7.5.2018 20:09 šumafuck
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    "...nálety, bomby, ty nebyly vyvolány ze zištných zájmů. Jejich povaha je výlučně humanitární..."

    --Vašek Láhev Ruzyně
    Fluttershy, yay! avatar 7.5.2018 20:14 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    A pak je tam ta pasáž Původ.

    Termín bývá připisován Václavu Havlovi, tehdejšímu presidentovi České republiky, kritikovi režimu Slobodana Miloševiće a jeho intervence v Kosovu.

    Slovní spojení „humanitární bombardování“ zmínil Richard Falbr, kandidující do Evropského parlamentu, v pořadu TV Nova Sedmička vysílaném 23. května 2004:[2] „...řekl jsem, že člověk, který použil termín ‚humanitární bombardování‘, nemá co dělat ve funkci prezidenta Evropské unie.“

    Havel ostře odmítl, že by byl autorem tohoto termínu. „Obskurní pojem ‚humanitární bombardování‘ jsem samozřejmě nejen nevymyslel, ale nikdy ani nepoužil a použít nemohl, neboť mám – troufám si tvrdit – vkus. (Něco jiného je postoj k Miloševičovi a jeho genocidním praktikám, v tom se asi opravdu s panem senátorem rozcházíme.) Jinými slovy: co pan Falbr říká, je čistá a zlovolná lež. Mohu k ní dodat jen to, že lidé, kteří lžou, nepatří do Evropského parlamentu.“ Později pojem označil za „ptákovinu, kterou nemohl říct ani kdyby byl při pominutí smyslů“ a „spleteninu novinářů“.

    Falbr ve své odpovědi poukázal na článek „Moi aussi je me sens albanais“, jenž byl otištěn 29. dubna 1999 ve francouzském listu Le Monde[6], a prohlásil, že „buď se [Havel] mýlí, nebo má krátkou paměť.“

    Text článku má vycházet z rozhovoru, který Václav Havel poskytl 14. dubna 1999 před svou cestou do USA agentuře Reuters. Přepis rozhovoru ovšem termín „humanitární bombardování“ ani „bombardování“ neobsahuje. Obsahuje pasáž: „I k tomu zastavení toho vyvražďování a vyhánění lidí z domovů i k eventuálním – vytvořit jakýsi prostor pro eventuální další politická jednání, k zabránění té katastrofě humanitární, jak se to nazývá, k té humanitární asistenci. K tomu všemu by napomohla přítomnost těch mírových sborů.“

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    8.5.2018 18:35 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    A taky jsou tam citace v originale i prekladu:

    Text prvního odstavce tohoto článku zní francouzsky:

    Dans l'intervention de l'OTAN au Kosovo, je pense qu'il y a un élément que nul ne peut contester: les raids, les bombes, ne sont pas provoqués par un intérêt matériel. Leur caractère est exclusivement humanitaire: ce qui est en jeu ici, ce sont les principes, les droits de l'homme auxquels est accordée une priorité qui passe même avant la souveraineté des Etats. Voilà ce qui rend légitime d'attaquer la Fédération yougoslave, même sans le mandat des Nations unies. Mais, en m'appuyant sur mon expérience personnelle, je suis également convaincu que seul le temps permettra d'évaluer avec objectivité ce qui se passe ces jours-ci en Yougoslavie et les répercussions sur l'OTAN.

    V překladu do češtiny:

    Domnívám se, že během zásahu NATO v Kosovu existuje jeden činitel, který nikdo nemůže popřít: nálety, bomby, ty nebyly vyvolány ze zištných zájmů. Jejich povaha je výlučně humanitární: to, co je zde ve hře, jsou principy, lidská práva, jimž je dána taková priorita, která překračuje i státní suverenitu. A to poskytuje útoku na Jugoslávskou federaci legitimitu i bez mandátu Spojených národů. Ale na základě své osobní zkušenosti jsem stejně silně přesvědčen, že jen čas dovolí objektivně zhodnotit to, co se děje v těchto dnech v Jugoslávii a dopad na NATO.
    Fluttershy, yay! avatar 8.5.2018 19:12 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Text článku má vycházet z rozhovoru, který Václav Havel poskytl 14. dubna 1999 před svou cestou do USA agentuře Reuters.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    9.5.2018 07:52 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Tak vidis, ze jsou ty predchozi odstavcem jejichz ucelem je vytvaret mlhu zbytecne. Ta citace staci, kazdy si muze udelat obrazek sam, neni treba mu to predzvykat.
    Fluttershy, yay! avatar 9.5.2018 08:40 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Musím uznat, že to Falbr vykonstruoval velmi umně; laskavý čtenář musí být funkčně gramotný, aby porozuměl netriviální větné stavbě a kontextu.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    9.5.2018 12:11 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Laskavy ctenar samozrejme pochopi. Ten, ktery nechce, musi delat velke vykruty aby ohnul smysl textu (napriklad bazirovat na tom, ze v celem rozhovoru nepadlo slovo "bombardovani").
    Fluttershy, yay! avatar 10.5.2018 08:10 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Konfirmační bias v praxi.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    8.5.2018 19:17 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Kdo ten text napsal?
    8.5.2018 22:04 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Novinar, ktery delal s VH rozhovor. Pochybuju, ze by nedoslo k autorizacvi.
    9.5.2018 10:06 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Novinar, ktery delal s VH rozhovor. Pochybuju, ze by nedoslo k autorizacvi.
    To je hezké, že jozka z abclinuxu pochybuje, že nedošlo k autorizace, ale já bych radši něco trochu hmatatelnějšího.
    9.5.2018 12:10 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Zkus udelat rozhovor s presidentem libovolneho statu s tim, ze jej otisknes bez autorizace. A i kdyby hypoteticky ano, myslis, ze se nedockas zadne reakce v pripade jakekoliv upravy? Tohle funguje trochu jinak nez skolni casopis...
    9.5.2018 15:22 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Ty si to maluješ, krasotinko :-D Novinařina funguje typicky právě tak špatně jako školní časopisy nebo hůře. Havel poskytl rozhovor Reuters. Ta La Repulicca nebo co to je to pak zřejmě od nich převzala a někdo u nich (kdo?) napsal ten článek, kterej pak (asi zřejmě?) převzal Le Monde.

    Jasně, říct to mohl, ale důkaz aktuálně nevidim. Až někdo důkaz předloží, můžem to na nej hodit.
    10.5.2018 07:48 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Jasne, nejaky prezident poskytne rozhovor, noviny ho zkresli a ani on, ani jeho aparat ani neceknou. Tak urcite...
    10.5.2018 08:41 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Prezident a jeho kancelář mají na práci spoustu jiných věcí než jen probírání se italskými a fracouzskýim plátky, které v ČR nikoho nezajímají, jestli náhodou tam někde něco nepřebrali nějak špatně. Opravdu nevim, co ti přijde tak neuvěřitelného na tom, že tohle prostě propadlo. Klasická mizerná novinařina.

    Kromě toho, jak ani necekne, vždyť on se proti tomu ohradil.
    Fluttershy, yay! avatar 10.5.2018 09:01 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Ani bych v tom nehledal nějaká zásadní osobní selhání, prostě určitá část politického spektra má ve zvyku hledat si klacky na Havla, tak v tomhle případě si vytáhli formulaci, kterou – možná vinou chybné korektury, zkreslení novináře nebo samotného Havla – mohli ohnout pro své účely.

    Je to asi jako ta demokracie – vláda lidu… ale ve kterém pádu je ten „lid“?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    10.5.2018 09:28 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Pokud vim, tak se ohradil, ze nepouzil slovni spojeni "humanitarni bombardovani". Nikoli proti zverejnenemu obsahu rozhovoru (to je ta vylucne humanitarni povaha bomb).
    Fluttershy, yay! avatar 10.5.2018 10:00 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Nebo taky humanitární zájem, že…
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    10.5.2018 10:13 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Coz ovsem nemeni vubec nic, to je takove steblo pro tonouciho. I kdyz, taky uz jsem cetl strucny rozbor, ktery dokazuje, ze se nejedna o "zajem", ale o "bomby". Neumim posoudit, francouzstinou nevladnu.
    10.5.2018 12:59 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Pokud vim, tak se ohradil, ze nepouzil slovni spojeni "humanitarni bombardovani". Nikoli proti zverejnenemu obsahu rozhovoru (to je ta vylucne humanitarni povaha bomb).
    Použil termín "spletenina novinářů".

    Pokud vim, snažíš se mu přišít to vyjádření na základě toho, že nedementoval dostatečne brzo / specificky / důrazně (???) nějaký článek v nějakých novinách, se kterými nedělal rozhovor a které ani neuvádí autora rozhovoru ani zdroj ani žádné jiné náležitosti, a to přestože existuje přepis původního rozhovoru s Reuters ze kterých ten článek údajně "vychází", který ale obsahuje formulaci úplně jinou.

    To je prostě strašně vacrhlatá obžaloba, sorry.

    Disclaimer: Nechci tím vyjádřit souhlas s Havlovým postojem ke Kosovu. Reaguju pouze na snahy přišít mu "humanitární bombardování" nebo "humanitární povahu bomb" (což mi mimochodem přijde natolik synonimní, že je IMHO nesmysl usuzovat, že Havel dementováním prvního nedementoval i to druhé).
    8.5.2018 08:43 Dzanker
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    O stavu EU a jejích představitelích jako neomarxistech bez rodin toho bylo napsáno hodně a překvapit to může jenom toho kdo se o ty věci nezajímají.
    8.5.2018 19:41 asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    to jsou teda sracky, abclinuxu se muze bez nahrady zrusit.
    10.5.2018 09:42 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Marx rozhodně nebyl hodný strejda. Byl to bláznivý teoretik, podobně jako Klaus a jiní, který opomenul základní premisu – člověka.

    Tak jako neexistuje ideální koule, neexistuje ani ideální člověk a vše co je založeno na ideálním modelu, je předem určeno ke kolapsu. Otázkou je pouze to, za jak dlouho ten kolaps přijde.

    Přitom existují postupy, jak lze s vysokou přesností předpokládat budoucí vývoj na základě sumy nestabilních prvků, jakými jsou kupř. lidé. Postupy, s nimiž se lze dobrat k modelu sociálně spravedlivé společnosti evoluční cestou, bez násilí a křivd.
    Fluttershy, yay! avatar 10.5.2018 10:00 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Behaviorální (mj.) ekonomie je moderní záležitost (Tversky, Kahneman).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    10.5.2018 10:09 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Mne hlavne prijde, ze vsichni delaji stejnou chybu. Posuzuji Marxe a jeho teorie optikou obyvatele socialniho statu 21.stoleti. Jenze on zil v grunderskem kapitalismu stoleti devatenacteho a to nebyla zadna selanka. Mel sice to stesti, ze se nenarodil na spatne strane klacku, ale slepy nebyl.
    11.5.2018 00:45 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    V cem udelal dle tebe vk chybu? To, ze tobe prijde, ze volny trh nefunguje, coz je mimochodem zpusobeno jen a jen pohledem z tve omezene perspektivy pracovnika zijiciho ze statem financovane instituce, neznamena, ze trh nefunguje. Funguje a moc dobre. Tak by sis proste nasel normalni slusnou praci v soukromem sektoru kapico. ;-)
    11.5.2018 07:34 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Pokud někdo spustí takovou věc jakou byla privatizace bez toho aniž by předem připravil solidní právní rámec, jsou jenom dvě možnosti.

    Buď to je hlupák, co nedomýšlí důsledky svých činů, nebo darebák, lump a zloděj. Vyberte si.

    A názor, kterým se tady do mne opakovaně navážíte může zastávat jenom tupec, protože každý soudný člověk si je dobře vědom, že se soukromá sféra bez financování ze strany státu neobejde. To platilo za Rakouska-Uherska a platí to i dnes.

    A teď šup zpátky do hrobu.
    xkucf03 avatar 11.5.2018 20:19 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Václav Klaus

    Nějaké démonizování VK nemá smysl – nebylo to dílo jednoho člověka. Tehdy tu byly dvě názorové skupiny ekonomů, jedna prosazovala nejprve institucionální změny a svobodu až potom, zatímco druhá naopak. Totéž se dělo v jiných státech. U nás převládl tento přístup. Ale tam, kde zvítězil opačný názor, to nebylo o moc lepší… spíš se tam toho rozkradlo ještě víc.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    12.5.2018 00:53 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Pokud si z te doby dobre pamatuji, tak na legislative souvisejici s privatixaci se pracovalo pomerne intenzivne. Jak bys to resil ty? Uvedom si, ze bylo treba behem kratke doby absolutne prekopat ekonomiku statu.

    Proc se soukroma sfera bez financovani statem neobejde? Neni tento nazor dan jen tvym omezenym pohledem? Dale dovol, abych ti pripomenul, ze prave soukroma sfera financuje ten tvuj rozdavajici stat, ktery prerozdeluje to, co od soukromnika dostal.

    Diky, ze mi prejes hrob, asi uz budes vazne zoufaly. Ja ti hrob nepreji. Naopak ti preji hodne stesti a slusnou praci.
    12.5.2018 10:14 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Proč se soukromá sféra neobejde bez financování ze strany státu?

    Nejspíš proto, že ty soukromé firmy chtějí především vydělávat, což nejde moc dobře dohromady s utrácením. Já vycházím vždy z reality a ta je taková, že největší balík peněz se přerozděluje na úrovni státních institucí.

    A to nehovořím o dotacích, ty považuji za element, který fatálně křiví tržní prostředí. Na druhou stranu jim ale nelze upřít postranní efekt. Viz kupř. solární hype, které posunulo tuhle oblast ve vývoji o míle kupředu. Podobným způsobem jsou v poslední době ovlivněny i technologie spojené se získáním pitné vody, aj.

    V průběhu 19. století zestátnění drah vedlo v R-U k expanzi železniční sítě – mimochodem, jejich vybudování nikdy nebylo zaplaceno. Československo odmítlo převzít finanční závazky R-U. Což vedlo nejprve ke krachu mnoha firem v pohraničí a druhotně vyvolalo iredentické snahy, které nakonec zneužil Adolf Hitler.
    12.5.2018 13:11 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    si je dobře vědom, že se soukromá sféra bez financování ze strany státu neobejde

    Co prosim? Takze efektivne tvrdis, ze vsechny soukromy penize jsou vlastne prerozdeleny prachy ze statniho rozpoctu? To je teda dost ulitly. Frakcni bankovni system, uvery, z kterych se to vsechno financuje, to jsi totalne odignoroval?

    Jako ono Odin by si za to vecny vyrypovani zaslouzil nakopnout do zadku, ale na druhou stranu, vyprovokoval te k velmi zajimavym zcestnym vyjadrenim (nejednou). Tak se to asi hodi, takovy osobnostni rozvoj a la Odin? A.k.a. jak se nenechat vytrolit na Internetech 101 :D

    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    Fluttershy, yay! avatar 12.5.2018 13:20 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Infrastruktura, základní výzkum atd. nebývají v principu zrovna efektivní ryze v rukou kapitalisty. Ale kapitalista z nich výrazně benefituje.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    12.5.2018 13:38 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Co myslíš tím základním výzkumem?
    12.5.2018 13:53 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Souhlasim. A presne prave v tom se snazim jit prikladem, jak by mel vypadat ne-kapitalisticky ne-statem financovany provoz infrastruktury ;) IMHO by se to tak dalo v pohode delat i se zdravotnictvim, energetikou, vyzkumem, skolstvim a v podstate vsim, co jako civilizace potrebujeme.
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    12.5.2018 15:58 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Plaveš v rybníku co napustil někdo jiný. Jedná věc je teorie, druhá praxe. Dotace jsou zlo, na druhou stranu si tady bez nich většinou nikdo ani neprdne. A pokud něco financuješ z vlastní kapsy, jsi za magora.

    Ovšem to už se pohybujeme na půdě, která je Odinovi zcela cizí - strkat prachy do něčeho jen z přesvědčení že to možná bude mít někdy nějaký pozitivní efekt.
    12.5.2018 18:29 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Ja jsem za magora vcelku rad ;-) Aspon pak ode mne nikdo neocekava "normalnost".
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    12.5.2018 18:42 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Ty pracujes v neziskovce, ne? Tzn, ze si o dobru muzes kecat cokoliv, ale nikdo ti to neveri. Pracujes v neziskovce za ucelem osobniho prospechu - mzdy. Az budes delat zdarma, pak to bude neco jineho.
    12.5.2018 18:51 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Nikdo? Hardly. Ty jsi se tady zatim prokazal akorat blbyma kecama, nicim vic. Nic respektuhodnyho jsem od tebe nevidel, takze, Odin, pls ;-) Dej vedet, az neco budes mit ;-) A ne, vykorisovanim zamestnancu si u mne respekt nezjednas.
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    12.5.2018 19:08 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    O mne se nebavime, bavime se o tobe a o tom, jak zde meles o tom, ze predvadis nekapitalisticky pristup. Nepredvadis zde nic. Proste pracujes jako zamestnanec za mzdu a mas ze sve prace osobni financni prospech. Az budes pracovat zadarmo, muzeme mluvit o nejakem nekapitalistickem pristupu z dobroty srdce.
    12.5.2018 19:23 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Myslim, ze to mas v hlavicce trochu dost domotany na to, abys to mohl vubec nekdy pochopit ;-) Za mne asi skoda na tebe vrhat dal uhozama do kbd ;-)
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    12.5.2018 18:45 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Ok rozumbrado. Jak konkretne vyrazne benefituji soukrome firmy v CR z ceskeho zakladniho vyzkumu? Neberu tech par startupu, ktere si hraji s akademii ved na business / modri vedi /.
    Dalibor Smolík avatar 16.5.2018 13:04 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Kapitalista, který z nich benefituje většinou platí daně. A část těch daní se mu vrací v budování té infrastruktury, to asi ano.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Fluttershy, yay! avatar 16.5.2018 13:35 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Marx byl vizionář
    Kapitalista, který z nich benefituje většinou platí daně.

    Dokud nedosáhne dostatečné velikosti nebo schopnosti „optimalizovat“, že…

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.