abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 736 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Proč je (pro mne) Linux lepší než Mac OS X?

    21.8.2006 18:20 | Přečteno: 2050× | Linux a jiné *NIXy | Výběrový blog

    Ne, nehodnám tu vést svatou válku proti propietarním operačním systémům. Vlastně proti výše jmenovanému skoro nic nemám. Ale stejně jsem byl nucen ho odstranit z disku.

    Přiznám se, že se mi líbí hardware od Apple. Sám vlastním Power Macintosh 6100 (ale ten mám spíš na hraní a na poznávání neznámých světů - je to stroj s procesorem na 60 MHz a se 48 MB RAM), Power Mac G4 (velmi spolehlivý a pro "běžné používání" víc než dostatečně výkonný stroj, byť by se 450 MHz a 640 MB RAM mohlo někomu zdát málo) a iBook G3 (procesor G3 na 600 MHz a 384 MB RAM).

    A právě na posledně jmenovaném byl Mac OS X tak nějak odstraněn. On to není špatný operační systém a jeho funkce jsou dobře integrovány s hardwarem, na kterém běží. Start systému sice chvilku trvá (kolem minuty), ale uspání (pouhým zaklapnutím víka) je bleskové, probuzení rovněž (než ho otevřu, tak je systém vzhůru a připravený pokračovat v práci).

    Pěkně tam mají vyřešenou konfiguraci sítě a obsluhu Wi-Fi karty. Je to přehledné a dobře přístupné. Taktéž přepínání na externí monitor je pohodové a dobře funguje (no, našel jsem pár případů, kdy se mu ta autodetekce úplně nepovedla, ale jinak to jde).

    Taky to celé pěkně vypadá, mají hezká vyhlazená písmenka, spoustu průhledných věcí, efektů a jiných věcí, které vzbuzují závist kamarádů...

    Takže první dojem ze systému byl dobrý. Jenže. Čím víc se to člověk snaží používat, tím víc narážní na překážky. Sice je pravda, že jsou tam X11 (Apple se dost snažil, aby je tam dostal), ale taková nějaká divná. Trochu se tam tluče klávesnice v nativním prostředí a v X11, v důsledku čehož nefunguje spousta klávesových zkratek Xových aplikací a často ani česká klávesnice (viz port OpenOffice.org). Spousta těch skvělých iNěco programů je sice efektní, ale pomalá. A když člověk má požadavky jen trochu vybočující z představ Applu, tak má smůlu. Ono to sice opravdu "Just Works", ale pokud ne, tak máte smůlu. Drobnostmi, jako že dodávaný emulátor terminálu nezvládá češtinu, se ani nebudu zabývat (to se dá řešit). Taky řada věcí o kterých by člověk řekl, že budou základní součástí systému, tam prostě není a je k sehnání od alternativních výrobců (často jako shareware). Taky neumí virtuální plochy (existují náhražky od různých autorů, ale buď jsou placené nebo mi nestačí, nebo obojí). Mimochodem, tahle věc je ohlášená jako novinka budoucí verze systému (která na mám G3 už ovšem nepoběží).

    Jako pozitivní beru, že tam mají Vim a Zsh (v základním systému!), ale třeba než jsem přišel na to, jak nainstalovat TeX, tak mi to trvalo asi 3 dny. Rozchodit síť přes USB se mi povedlo jen trochu (byť je to prý pořád lepší než situace na jednom eXPerimentálním systému, protože tady jsou ovladače aspoň volně k dispozici) a občas se nepovede přeložit ani programy, které pod Linuxem běžně chodí. I taková blbinka, že dynamické knihovny se tam dělají jinak, je docela otravná.

    A WWW? Sice je pěkné, že je tam docela rychlé Safari, ale to občas některé věci nezvládá (www.mapy.cz, dokonce i email na seznam.cz není úplně v pořádku). Alternativní Firefox sice funguje, ale zase je pomalejší a nedokáže vykreslovat české znaky ve stejném fontu jako ostatní písmena (což vypadá občas opravdu odporně). A taky (čert ví proč) se jeho autoři rozhodli, že místo prostředního tlačítka se má mačkat levé a držet při tom znak Jablko. Mimochodem Safari od Applu funguje normálně (akceptuje prostřední tlačítko)!.

    To samé platí o NeoOfficeJ (port OpenOffice do jablečného prostředí Aqua). A zatímco na WWW stránkách háčkovaná a čárkovaná písmena v odlišném fontu nějak snesu, v textových dokumentech (které u mě vznikají beztak jen proto, že je někdo jiný chce "ve wérdu") je to tak trochu neakceptovatelné. OpenOffice to myslím nedělá, ale zase mu u mě nejde klávesnice (jestli je to v poslední verzi lepší, to nevím, protože ta mi ani nestartuje)... Vím, že OO.o tým dělá co může, ale mám pocit, že Apple jim to rozhodně neulehčuje. A MS Office vážně nechci. Jednak stojí víc než je zbytková cena iBooku a jednak tuhle firmu odmítám jakkoli podporovat (a proti OpenOffice se asi ani nedá čekat nějaké velké zrychlení).

    No a poslední věc - rychlost a paměťová náročnost. Mac OS X je plný všelijakých efektů, průhledných blbin a vůbec. Pracovat se s tím dá, ale při otevření trochu víc aplikací se to celé zpomalí a je vidět, že autoři mysleli na uživatele i zde, protože systém mu zajišťuje spoustu prostoru pro přestávky na čaj a svačinu... Kupodivu 640 MB RAM v Power Macu už většinou stačí.

    Zkrátka, nějak mi došly nervy a Mac OS X byl z disku eliminován. Protože iBook používám primárně k práci a třeba Wi-Fi využiji tak jednou ročně, rozhodl jsem se zkusit Ubuntu (přesněji Xubuntu). Nebudu tu zdržovat detaily - nečekal jsem zázraky, ale zásadnější výhradu mám jen jednu: při konfiguraci X.org se v souboru neobjeví řádky HorizSync a VertRefresh, což vede ke startu v rozlišení 640x480. Jinak je instalace docela user-friendly, ale nevím, jak by tohle běžný nezkušený uživatel vyřešil... Když už jsem si s tím xorg.conf hrál, tak jsem ještě opravil Option "XkbLayout" na "us,cz", jinak mi měnič klávesnice v XFce nechtěl nic měnit.

    Co funguje (a čeho jsem se bál, že nebude): Wi-Fi (tzv. "AirPort"), i když jeho nastavení vypadá méně přítulně, speciální klávesy (jas, hlasitost, vysouvání CD), byť obráceně než v Mac OSu (jako speciální se chovají při stisku "Fn", jinak pracují jako F1, F3 atd.). Taky uspávání (!). Ovšem probuzení je tak 3x až 4x pomalejší než v Mac OS X. Výdrž baterky se zdá být stejná. Ovšem je to celé mnohem (zdůrazňuji, že mnohem) živější a méně náročné na paměť. Opravdu je teď radost s tím pracovat. A všechno funguje, jak má (klávesnice klávesuje a přes apt-get se dá nainstalovat pravděpodobně všechno, co potřebuji - včetně věcí o kterých jsem ni v Mac OS mohl nechat jen zdát a ani přes Fink nebyly dostupné).

    Ano, nevypadá to tak "cool" jako původní systém a postrádá to některé jeho vychytávky (a i samotnému XFce bych toho dokázal docela dost vytknout - asi tu brzo zkusím FVWM), ale celkově mám pocit, že mi to vyhovuje mnohem víc. Stručně řečeno až teď mám z iBooku konečně pracovní nástroj.

    Prostě asi opravdu platí, že Apple navrhuje software tak, aby ho mohlo používat 80% uživatelů a na zbytek zvysoka kašle...

           

    Hodnocení: 90 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    21.8.2006 18:32 Petr Bayer | blog: NIL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je (pro mne) Linux lepší než Mac OS X?
    mno tak nevim, ale myslim ze ty problemy s fontama se daji vyresit tak, ze si proste v Preferences, nebo v cem, zmenis typ fontu na jiny
    Kill the poor!
    21.8.2006 18:52 nula | skóre: 22 | blog: archaic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je (pro mne) Linux lepší než Mac OS X?
    mno tak nevim, ale myslim ze ty problemy s fontama se daji vyresit tak, ze si proste v Preferences, nebo v cem, zmenis typ fontu na jiny
    Mám (tedy měl jsem) tam anglický systém 10.3 (nevím, zda v počeštěné verzi je to lepší) a ne. Nepomáhá. Eventuelně najdu font, který by šel, ale to obvykle není ten, který bych chtěl. Hlavně v těch NeoOffice - já bych se bez toho obešel, jenže občas musím v těchto formátech komunikovat a není únosné, aby mi počítačem prošel soubor k někomu dalšímu a byly tam "zkažené" znaky (a písmo musí obvykle zůstat ve fontu Times New Roman, nebo jak se to jmenuje). Přitom OO.o v Linuxu s tím problém už dlouho nemá.
    Mikos avatar 21.8.2006 18:36 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je (pro mne) Linux lepší než Mac OS X?
    Pěkný článek, nejsi sám kdo má takový názor :-) Znám osobně pár lidí co si koupilo iBook/PowerBook (nebo jak se to jmenuje) a taktéž přešli na Linux. A to z toho důvodu, že MacOS X je sice hezký a přívětivý, ale jen pokud člověk ten systém používá přesně tak jak Apple píská (jak si Apple představuje, že by ho používat měl). Jakmile si chce člověk ten systém upravit k obrazu svému a pracovat v něm jiným způsobem (způsobem který vyhovuje _jemu_), těžce narazí. V tomhle má Linux oproti MacOS X obrovitánskou výhodu. Sám sem si měl možnost MacOS X vyzkoušet a musím to potvrdit...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    21.8.2006 18:51 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je (pro mne) Linux lepší než Mac OS X?
    Ano MacOS to je tvrdý diktát a pokud uživateli něco nevyhovuje, musí hledat kdejaký shareware, nebo se snažit rozchodit open-source programy.

    Ovšem skok z MacOS -> fvwm, to je opravdu velká změna :-) Bude to chtít pohledat opravdu hodně hezký téma...
    David Ježek avatar 21.8.2006 18:52 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je (pro mne) Linux lepší než Mac OS X?
    myslis rady "Jak zvladnout depresi z velke zivotni zmeny" ? :-D
    21.8.2006 18:57 nula | skóre: 22 | blog: archaic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je (pro mne) Linux lepší než Mac OS X?
    Ovšem skok z MacOS -> fvwm, to je opravdu velká změna :-) Bude to chtít pohledat opravdu hodně hezký téma...
    Ještě ho tam nemám (spuštěné), zatím zkouším XFce a vypadá to, že půjde dokonfigurovat do stravitelného stavu.

    Jinak já 60% času trávím u FVWM nastaveného hodně klasicky, takže si eventuelně zvyknu rychle ;-)
    Heron avatar 21.8.2006 18:59 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je (pro mne) Linux lepší než Mac OS X?
    Pěkný blog, jen mě překvapilo, že v grafice Mac OS nejsou virtuální plochy. To maj všechny ty velký a průhledný ikony a okraje na jedný ploše?
    21.8.2006 19:07 nula | skóre: 22 | blog: archaic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je (pro mne) Linux lepší než Mac OS X?
    jen mě překvapilo, že v grafice Mac OS nejsou virtuální plochy. To maj všechny ty velký a průhledný ikony a okraje na jedný ploše?
    Ano: F9 zobrazí zmenšené všechny aplikace, F10 jen okna patřící právě aktivní aplikaci, F11 zobrazí prázdnou plochu. Vypadá to moc hezky, ale při mých (v průměru) 20 otevřených oknech je to trochu nepoužitelné... Ten Dock s ikonami (co bývá dole) se dá zmenšit, skývat (nemusí tedy zavazet), funguje i pro přepínání aplikací jako taskbar...
    Heron avatar 21.8.2006 19:16 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je (pro mne) Linux lepší než Mac OS X?
    Hmm a to má být systém pro grafiky? Pravda, ti zase mají minimálně druhý monitor, kde mají paletu s nástroji.

    Ale na jednu plochu bych se se svými 60 okýnky opravdu nevešel. To je jak dělat konferenci ve výtahu :-D.
    David Ježek avatar 21.8.2006 19:26 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je (pro mne) Linux lepší než Mac OS X?
    60 ?! mujtyboze, co to delas ?! 60 oken jsem snad v zivote nemel pohromade :-)
    Heron avatar 21.8.2006 19:39 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je (pro mne) Linux lepší než Mac OS X?
    Mno ... pracuju?! ;-)

    Pravda, občas mě samotného překvapí, co po několika dnech (týdnech), najdu třeba na osmé ploše :-D.

    Jednoduše jsem si zvykl nevypínat programy, což je nejen velice efektivní, ale taky si rozděluju po plochách (zatím jen 9), programy podle práce (vývoj webu, programování, média, terminály připojené přes ssh na servery atd).
    David Ježek avatar 21.8.2006 19:59 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je (pro mne) Linux lepší než Mac OS X?
    aha,mno nevypinani aplikaci je fajn, zatim ale nemam dost ram a mam stale navyky wokenare (jedna plocha a dokonale nacvicene alt-tabovani :-)). to bude asi tim
    Josef Kufner avatar 21.8.2006 19:20 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je (pro mne) Linux lepší než Mac OS X?
    Na to bych si asi nezvyk... přecejen 32 ploch je 32 ploch :)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    David Ježek avatar 21.8.2006 19:09 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je (pro mne) Linux lepší než Mac OS X?
    asi jo http://cdr.cz/a/18239 bod 4 :-)
    21.8.2006 19:23 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je (pro mne) Linux lepší než Mac OS X?
    Díky , zrovna v těchto dnech vybírám notebooka a hodně važnym kandidátem byl MacBook s Tigerem, ale po těchto zkušenostech asi zůstanu u Ubuntu:) Myslel jsem si, že Mac OS je "lepší" než cokoliv jiného, nečetl jsem nikde negativní zkušenosti jen samou chválu.
    hmm
    David Ježek avatar 21.8.2006 19:26 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je (pro mne) Linux lepší než Mac OS X?
    no u applu jebohuzel pulka dojmu to , co se k tobe zprostredkovane donese z ust charismatickeho steve jobse. ciste kriticky se da rici, ze apple je "tuctovej vyrobce pc s eye-candy *nix systemem". na druhou stranu, kdybych tohle rekl ve frisku v dobe konani wwdc, tak jsem mrtva muz :-). apple ma neco do sebe, ale pro strouraly to holt nejni. a ty se , asi stejne jako vetsina zdejsiho osazenstva, stouras rad pod povrchem
    21.8.2006 19:43 nula | skóre: 22 | blog: archaic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je (pro mne) Linux lepší než Mac OS X?
    Kdyby to byl aspoň *nix, ale: uživatelé bydlí v /Users, média se připojují do /Volumes a třeba /etc je tam spíš pro zmatení nepřítele (a pro programy, co něco takového čekají), protože všechny nastavení to má v systému NetInfo (to je, zjednodušeně řečeno, něco jako registry v windows) a na obsah /etc to tedy úplně kašle...

    Podle mě je to ideální systém pro lidi, co počítačům nerozumí ... prostě pustí. Vsunou DVD, spustí se film, strčí tam fotoaparát, pustí se iPhoto a nabídne import fotek. Tlačítko na vypálení fotek na CD je v iPhotu taky (i u mě, když mám jen CD-ROM...). Strčí hudební CD, tak se pustí iTunes a začne hrát (a hned jim načte i názvy skladem z CDDB). Uložit jeho obsah na disk se dá jedním kliknutím a vůbec. Co víc by měli chtít?

    Akorát je nesmí napadnout tam cpát fotoaparát/scanner/modem/webkameru, který Mac nepodporuje nebo chtít synchronizovat s PDA či telefonem, jehož výrobce zrovna není Jobsovi sympatický...
    Hanička avatar 26.8.2006 20:30 Hanička | skóre: 3 | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je (pro mne) Linux lepší než Mac OS X?
    Blbost... 1) NetInfo sdruzuje jen sitova nasteveni jako jsou uzivatele, skupiny, sdileni a tiskarny 2) NetInfo v 10.5 nebude, neb tam bude LDAP, NetInfo vychazi uz ze starych nextstepu a je s nema stale kompatibilni!

    Unixova nastaveni jsou v /etc (az na ty uzivatele) OSX nastaveni globalni jsou v /Library/Preferences a uzivatelska nastaveni jsou v ~/Library/Preferences
    21.8.2006 19:49 nula | skóre: 22 | blog: archaic
    Rozbalit Rozbalit vše Jiný pohled....
    Podrobnější povídání o Mac OS X z pohledu dlouholetého *nixového uživatele je na bitrot.de.

    Z 90% bych s tím souhlasil, i když v některých detailech je tam autor na Apple příliš přísný.
    21.8.2006 20:25 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je (pro mne) Linux lepší než Mac OS X?
    Hmm, z toho mi vychází, že ten Macbook Pro asi nebude pro mě. Kdybych do Applu šel, chtěl jsem zůstat u Mac OS X:/. Akorát nevím, jestli kolem 40k bez DPH lze sehnat něco podobného:(. Díky za informace.
    Math, as Barbie says, is hard.
    21.8.2006 20:29 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je (pro mne) Linux lepší než Mac OS X?
    Me by zajimalo, co na to Anicka. Neni to tak dlouho, kdy tady psala smutky, co vsechno ji s bookem od Maca nejde, jak by melo ...
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    21.8.2006 20:41 nula | skóre: 22 | blog: archaic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je (pro mne) Linux lepší než Mac OS X?
    No jo, ale to se týkalo novějších přístrojů. Jám mám iBook s procesorem G3 a relativně staršími (== lépe podporovanými komponentami), takže její problémy (grafika, wifi) nemám. Samozřejmě i u mě se najdou problémy, ale z mého pohledu jde o nepodstatné detaily, viz třeba tohle.

    Anička má docela nový Powerbook G4 - jeden z posledních modelů, jestli se nepletu.
    21.8.2006 20:48 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je (pro mne) Linux lepší než Mac OS X?
    Nemam nic proti osvedcenym starsim modelum, ale pro moji praci je to nepouzitelny, takze musim sahnout k novejsim a vykonejsim modelum, takze mi zustavaji Anicciny problemy :-(
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    22.8.2006 19:42 Kozuch | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je (pro mne) Linux lepší než Mac OS X?
    Myslim, ze takove Ubuntu muze byt dobrou alternativou k Mac OS X.
    22.8.2006 20:28 Lynn | skóre: 16 | blog: hell | Němčice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je (pro mne) Linux lepší než Mac OS X?
    ad firefox, ten je fakt couravý... na testy, když potřebuju gecko, používám camino a je pekelně rychlé :-)

    na neooffice 2 si kromě pomalosti stěžovat nemůžu ;-)

    a více ploch mi nechybí, běžně funguju na pěti šesti aplikacích, každá několik oken (aplikace jsou "schované" (hide) nebo použiju zmíněné f9-f11)

    Je to jiný systém, tak s ním pracuju jinak :-) (Jediné, bez čeho jsem se při přechodu neobešla, byl mc ;-))
    To je síla televize...
    22.8.2006 20:32 Lynn | skóre: 16 | blog: hell | Němčice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je (pro mne) Linux lepší než Mac OS X?
    a vzhledem k tomu, že jsem chtěla jen mc a svn, tak jsem si to zkompilovala za pomoci darwinports (nejsou tak žravé na prostor jako fink)
    To je síla televize...
    22.8.2006 20:58 nula | skóre: 22 | blog: archaic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je (pro mne) Linux lepší než Mac OS X?
    Je to jiný systém, tak s ním pracuju jinak :-) (Jediné, bez čeho jsem se při přechodu neobešla, byl mc ;-))
    To ho (ten systém) ovšem nijak neospravedlňuje k tomu, aby mi bránil v práci ;-)

    Jsem zvyklý, když pracuji (tedy, záleží co dělám, variant je víc), mít otevřený Vim/Gvim apod. pro editaci textu (např. programu) - tím spolehlivě zaplním celou plochu, dále několik zdrojů dokumentace (při programování třeba manuálové stránky, různé návody v HTML, PDF a taky obvykle moje vlastní poznámky k tomu, co chci udělat), na další ploše obvykle tu věc průběžně spouštím, dál ještě něco na kontrolování výsledků (řekněme třeba Gnuplot na vizuální kontrolu dat nebo něco dalšího), potom nějaký nástroj na komunikaci s kolegy (mICQ, Gaim nebo Adium - občas se to docela hodí) a ještě třeba pár dalších drobností. Na normálním unixu s X11 (FWVM, 4DWM, MWM apod.) to není problém, protože samotná práce je na virtuální ploše uprostřed a na okolních plochách je ten zbytek. Dostat se k čemukoli je tedy otázka jednoho stisku klávesové zkratky (Ctrl+Alt+šipka nebo Ctrl+Alt+číslo). Hlouposti jako poštovního klienta nebo kalendář či hudební přehrávač mám spuštěné na vzdálenějších plochách...

    Ovšem na masoxu se s tím jeho Exposé můžu umačkat k smrti a navíc je to oproti prostému přepnutí neuvěřitelně pomalé...

    Mimochodem, bez MC bych se i obešel... (i když nainstalované ho všude mám, pro jistotu...) :-)
    25.9.2006 15:52 debiak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je (pro mne) Linux lepší než Mac OS X?
    Nezlobte se na mě ale na tohle musim (coby rádobygrafik) zareagovat: přijde mi totiž nesmyslné srovnávát Linux s MAC OS, i když mají řekněme stejný "UNIX" základ. Zásadní rozdíly jsou v tom, že 1.) MAC OS je komerční produkt určený pro ty uživatele, které nezajímá nějaké hrabošení v systému :) - a hlavně PROČ? Protože se někomu nelíbí Aqua? Ale to je přece až egoisticky trapné :D. Někteří lidé totiž chtějí HOTOVÝ funkční OS, na který si chtějí bez problémů instalovat třeba Adobe produkty 2.) Linux je z drtivé většiny řekněme zdarma - tudíž bez jakékoliv garance funkčnosti, nebo bez služeb jako je automatický update. V práci makám na Apple a v životě bych si nedovolil pracovat s fotkama (podotýkám profesionálně) např. v Gimpu - profesionální grafický software má totiž zásadní výhody: tvůrci GUI těchto softů totiž přemýšlejí nad jednoduchostí a ovladatelností i např. nad standardy ve zkratkových klávesách (člověk by se uklikal, pokud by neexistoval alespoň v grafických softech nějaký standard). Síla Linuxu je podle mě právě v té možnosti postavit si OS na míru, což je u ostatních komerčních OS logicky nemyslitelné jak z hlediska komerčního úspěchu tak i z hlediska uživatele, který za hotový OS ZAPLATÍ peníze, tudíž OČEKÁVÁ jistý standard, jisté služby. V mých očích je Linux přeborníkem na sítě - prostě na specializovanou práci, jako je Apple přeborníkem pro dělání grafiky a muziky. Vyvarujte se srovnávání nesrovnatelného! Stejně nelze srovnávat MS Office s OpenOffice z hlediska profesionální práce. Nelze srovnávat STAVEBNICI s HOTOVÝM VÝROBKEM!
    25.9.2006 16:01 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je (pro mne) Linux lepší než Mac OS X?
    Stejně nelze srovnávat MS Office s OpenOffice z hlediska profesionální práce.
    ked budem velky, budem profesionalny wordovsky klikac :D
    25.9.2006 16:53 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je (pro mne) Linux lepší než Mac OS X?
    1.) MAC OS je komerční produkt určený pro ty uživatele, které nezajímá nějaké hrabošení v systému :) - a hlavně PROČ? Protože se někomu nelíbí Aqua? Ale to je přece až egoisticky trapné :D. Někteří lidé totiž chtějí HOTOVÝ funkční OS, na který si chtějí bez problémů instalovat třeba Adobe produkty
    Chceš tím říct, že na Linuxu postavené systémy nejsou hotové a kvalitní? Myslím, že až příliš vycházíš z přesvědčení, že nekomerční produkty nemohou být alesponň tak kvalitní jako ty komerční. Tak si říkám, jestli si "nehraboši" kupují mobilní telefony např. s jediným vyzváněcím tónem, bez volby tapety, s jednou velikostí písma atd., protože se neradi hrabou v nastavení "systému"...
    2.) Linux je z drtivé většiny řekněme zdarma - tudíž bez jakékoliv garance funkčnosti, nebo bez služeb jako je automatický update.
    Linux jako jádro je k dispozici pod GPL a zdarma. Komerční distribuce jako RHEL či Freespire nabízejí daleko více, než i ve světě nekomerčních distribucí zcela běžný automatický update. Některé firmy se dokonce chovají tak sebevražedně, že k nekomerčnímu software poskytují placenou podporu.
    profesionální grafický software má totiž zásadní výhody: tvůrci GUI těchto softů totiž přemýšlejí nad jednoduchostí a ovladatelností i např. nad standardy ve zkratkových klávesách (člověk by se uklikal, pokud by neexistoval alespoň v grafických softech nějaký standard).
    Pokud to je stené jako u tvůrců webových prohlížečů nebo vývojářských prostředí, které mají možná více uživatelů než grafické programy, pak je to spíš zbožné přání uživatelů...
    Math, as Barbie says, is hard.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.