abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 564 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.

    23.1.2013 14:11 | Přečteno: 2955× | Diskuze | poslední úprava: 23.1.2013 14:10

    HLAVA STATU SE NEVOLI!
           

    Hodnocení: 37 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Člověk z Horní Dolní avatar 23.1.2013 14:19 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Nesouhlasím, hlava státu se volí. Zeman i Karel v prvním kole volili sebe.
    23.1.2013 14:34 zruda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Já bych si zvolil Pikaču.
    Bluebear avatar 24.1.2013 00:55 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Já Celestii. (Luna je moc hezká, ale přece jen mi přijde, že jí sluší víc role šedé eminence; vladař musí zářit.)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    pushkin avatar 24.1.2013 07:31 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Ziltoida :-)
    bambas avatar 24.1.2013 11:25 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Presne. Jsi muj clovek.
    24.1.2013 17:22 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Já Bastarda Vegu!
    Grunt avatar 24.1.2013 09:18 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Luna je moc hezká
    WTF? Vy Luňáci jste divní. Co je na ní pěkného? Vždyť jsem ji snad za celou historii Equestrie neviděl s úsměvem na tváři.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Bluebear avatar 26.1.2013 15:05 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Ale ano, usmívá se v dílech "Luna Eclipse" (S2 Ep.4) a "Sleepless in Ponyville" (S3 Ep.6). :-)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Grunt avatar 26.1.2013 15:08 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    LOL, vy Luňáci jste fakt divní.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    23.1.2013 14:34 radeczek | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    [rýp]Říká se to, ale kde jsou důkazy?[/rýp]
    23.1.2013 21:11 Wilhelm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Monarcha sa sprava k svojej zemi ako k svojmu majetku, ma k nej citovy vztah a je v jeho zaujme aby krajina prosperovala.

    Naopak demokraticky politik k svojej krajine ziadny vztah nema. Demokraticky stat patri dejure vsetkym, defacto nikomu. Co nema vlastnika za to neni nikto zodpovedny a to sa lahko rozkrada. Demokraticky politik sa uchadza o hlasy volicov preto aby mohol zbohatnut.
    lucorp avatar 25.1.2013 17:37 lucorp | skóre: 3 | blog: Konverzia stavbára na ajťáka | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    a to je prave ten problem, ze k svojej zemi a nie k jej obyvatelom ;)
    "Vyčíslovať straty na predajoch za pirátske kópie je ako vyčíslovať o koľko deti prichádzame masturbáciou..."
    23.1.2013 16:29 asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    tak lepší jít s volbou prezidenta do hajzlu, než tu zas mít tu zkurvenou monarchii, která za posledních třicet let několikrát zkrachovala a nakonec vyvolala první světovou. by mě zajímalo, kde se tu berou ty sračky, že za france tu bylo dobře...
    rADOn avatar 23.1.2013 16:52 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Tam kde se berou sračky že za Zemana bylo dobře… v nedokonalosti lidské dlouhodobé paměti.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    bambas avatar 23.1.2013 17:14 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Ja jsem nepsal nic o tom, ze tu za Franze bylo dobre :) Provokace ;)
    pools avatar 23.1.2013 17:58 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Příloha:
    **tlesk**
    Vivre libre ou mourir!
    23.1.2013 18:46 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Ale mohlo být. ;-) Taky provokace..
    23.1.2013 18:44 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    tak lepší jít s volbou prezidenta do hajzlu, než tu zas mít tu zkurvenou monarchii, která za posledních třicet let několikrát zkrachovala a nakonec vyvolala první světovou. by mě zajímalo, kde se tu berou ty sračky, že za france tu bylo dobře...
    Sorry, ale k první světové přispěly především vzájemné smluvní svazky, které měly jednotlivé státy mezi sebou. Rakousko vyhlásilo válku Srbsku, protože se příliš nemělo k vyšetření toho Sarajevského atentátu. Bodejť by taky jo, když za ním stáli srbští nacionalisti. Smutné je, že Gavrilo Princip odprásknul člověka, který naopak chtěl národnostní nerovnoprávnost v R-U řešit.

    No a pak už to šlo ráz na ráz. Srbsko mělo smlouvu s Ruskem, Rakousko s Německem, Rusku zase s Francií a už se to mlelo o sto šest. Všichni chlapi byli plni testosteronu a mysleli, že to bude jen krátká lapálie. Ono přeci jen od posledního válečného konfliktu v Evropě tou dobou uplynulo 44 let. A kdyby se do toho nezamíchalo Rusko, tak skutečně mohlo být na Balkáně rychle vymalováno.
    23.1.2013 19:07 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Když se to vezme do důsledků, tak k destabilizaci Evropy přispěl notným dílem Woodrow Wilson se svými kecy o právu na sebeurčení národů.
    24.1.2013 14:18 Ondra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    no vidite kam vedete tenhle princip kolektivni sebeobrany :-D

    to byl vtip, ted vazne: pricinou 1. (a tak i ty 2.) valky byly pozdni sjednoceni nemecka a jeho etablovani jako narodniho statu a jeho male kolonialni drzavy, v porovnani s ostatnimi velmocemi. touha ted uz mocneho a silneho nemecka pro preusporadani svetoveho poradku. to byla ta naloz, vse ostatni rozbuska, zaminka, atp...
    24.1.2013 18:48 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Rakousko vyhlásilo válku Srbsku, protože se příliš nemělo k vyšetření toho Sarajevského atentátu
    Rakúsko sa najmä obávalo vplyvu Ruska - konkurenčnej imperiálnej veľmoci v Európe po tom, ako by vzniklo Veľké Srbsko... v Bosne žilo veľa Srbov, ktorí usilovali o pripojenie k ravoslávnemu rusofilskému Srbsku, ktorému Rusi pomáhali poraziť Turkov a vytlačiť ich z Balkánu
    23.1.2013 18:49 Duff
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    A pak se to zkomolilo na hlava státu se neholí. Jinak souhlas, ale za pár dní už bude zase dobře, jen je otázka co v té době potichu prováděla vláda, odbory, svobodní zednáři a židobolševici.
    bambas avatar 23.1.2013 20:37 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Presne tak, taky se desim, co vsechno v tichosti vymysleli a schvalili. Jaky prava nam omezili tou jejich salamovou metodou...
    23.1.2013 20:52 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    svobodní zednáři a židobolševici
    :) tajné podzemné veľkosklady strašiakov... jantárovú komnatu tam náhodou ukrytú nemáte?
    gtz avatar 23.1.2013 20:57 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    ta prozatím nebyla nalezena, už se o to pokoušelo hodně dobrodruhů a stále nic. Kdoví kde je jí konec.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    23.1.2013 22:54 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Rusi už vyhotovili jej presnú kópiu. Všetko sa dá kopírovať. Slovníky, názory, seminárky... rýchlo a bez námahy..-)
    gtz avatar 23.1.2013 23:16 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Prozatím je to jen kopie, která není tak dokonalá jak ta původní. V dnešní době se dá kopírovat cokoliv.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    23.1.2013 23:03 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    gtz, kukala som v telke ako Michal Viewegh pátral po svojich predkoch... ja ho nečítam, ale až o tom napíse tú ságu, tak si to prečítam rada... veľmi poučné, okrem iného sa mi páčil jeden odborník na židovské cintoríny, ktorý mu pomáhal pátrať po židovskej vetve rodiny... vysvitlo, že jeden žid. predok konvertoval... a Viewegh by bol rád býval, keby to bolo z lásky k žene, lebo to sa hodí do červenej knižnice( ktorú tak trochu píše:)),ale ten chlapík mu povedal, že to bolo skôr z lásky k životu... ak ho chcel prežiť inak než niekde na okraji, tak do tej kresťanskej cirkvi vstúpil ako do strany:))... ak to budú opakovať, mrknite sa na to
    gtz avatar 23.1.2013 23:10 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Běželo to myslím i na naší televizi a viděl jsem pouze konec a bylo to hodně poučné.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Bluebear avatar 24.1.2013 00:51 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Můžete mi někdo vysvětlit, co bylo na Frantovi Pepovi Jedničkovi tak skvělého? Podle mne to byl průměrný, nijak zvlášť chytrý monarcha, za jehož vlády se lidem nežilo nijak zvlášť dobře a na konci své kariéry způsobil válku.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    24.1.2013 09:23 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Jasně. Srbští nacionalisti mu odpraskli následníka a on jim k tomu měl radosti asi zatleskat, že?
    24.1.2013 18:44 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    :) to ale nebola príčina I. svetovej vojny, len vhodná zámienka, ten vzťah medzi nimi ideálny nebol... starký bol konzervatívec, a Ferdinand reformátor, ktorý chcel vybudovať stabilnú federáciu, kde by priškripol maďarský nacionalizmus, pustený z uzdy po rakúsko-maďarskom vyrovnaní, navyše si vzal ženu z nízkeho rodu a vôbec porušoval dvorskú etiketu... a bol pacifista,nechcel vojnu v dobe, keď sa na ňu každý pripravoval, lebo si brúsil zuby na cudzie územia
    24.1.2013 21:56 Wilhelm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    tu neslo o srbsko, ale o dominanciu nemcov (Nemecka a Rakuska) v europe.

    http://danielmosko.blog.sme.sk/c/289297/Je-Nemecko-predurcene-vladnut-Europe.html

    S tym ze prva svetova vojna vypukne pocitali velmoci uz od 2. marockej krizy.

    Po Atentate na arcivojvodu na nas tlacilo Nemecko tlacilo aby sme dali Srbsku ultimatum. Po mesiaci zacalo nase podunajske lodstvo bombardovat Belehrad a tym sa zacala WW1.
    gtz avatar 24.1.2013 22:29 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    mesiaci zacalo nase podunajske lodstvo bombardovat Belehrad
    Mohu poprosit o nějaký zdroj? Nejsem si zcela jistý jak v té době byl splavný Dunaj a zda byl splavný i pro větší lodě. Co jsem četl tak Rakousko-herské námořnictvo mělo všechny svoje lodě na Jadranu. Nebo se jednalo jen o nějaké říční/dělové čluny apod. Díky
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    vencour avatar 26.1.2013 22:04 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    gtz avatar 26.1.2013 22:16 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Díky to jsem taky na palbě našel, ale stejně moc faktů není k dispozici. Mne zajímaly především technické věci myslím tedy to jak se tam vlastně ty monitory dostaly, kde měly kotviště apod. I na palbě i na ostatních webech je k této tématice celkem málo informací.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    24.1.2013 23:11 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Wilhelm:), komu nám? Rakúsko - Uhorsku? Slovákom sa chcelo ísť bojovať za niečo, čo sa ich netýkalo? Jasne že Nemci chceli na úkor iných veľmocí získať kolónie, a svoju úlohu zohral aj nemecký nacionalizmus, povzbudený vojenskými a hospodárskymi úspechmi... z Nemecka sa stávalo európske centrum kultúry a vzdelanosti, zjednotením stúplo sebavedomie a apetít. Ale to obrovské Rusko sa tlačilo na Balkán - čo je, ako sme sa učili v škole, brána do Európy. Slovanské národy v R-U v tom čase tiahli k Rusku - existovali plány schovať sa pod jeho krídla pred germanizáciou a maďarizáciou ( popri austroslavistických). napr. slovenská inteligencia po sklamaní s rak.-maď. vyrovnania bola silne rusofilská... V snahe zabrániť prenikaniu ruského vplyvu v Srbsku, ku kt. sa chceli pripojiť Srbi žijúci v Bosne - Hercegovine pre istotu R-U anektovalo Bosnu( čo potom vyprovokovalo nacionalistických Srbov k tomu atentátu). To ultimátum už bola len ďalšia provokácia, aby sa vojnová hystéria vystupňovala.
    gtz avatar 24.1.2013 23:43 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Já jsem se té osoby ptal, aby mi poslala odkaz ohledně toho bombardování Bělehradu. Naše říční flotila pokud budu uvažovat možnost, která by připadala v úvahu disponovala říčními dělovými čluny (zvané monitor) s dle historiků se měly dostat až do ústí Dunaje. Ale o té akci není moc známo a tehdejší čluny nebyly nic moc vyzbrojené a byly slabě pancéřované (oproti pozdějším HMS člunům). Takže tyto čluny mohl potopit jeden zásah z děla (kterých tam jistě bylo dost). Tehdy okolo Nového Sadu bylo hodně vojska a nechce se mi věřit, že by ty čluny projely až k Bělehradu. Nehledě na to, že ty čluny musely brát někde energii pro své motory a díky slabší výzbroji by musely střílet pěkně z blízka. A nechci se mi věřit, že po "bombardování" by je někdo nechal jen tak odjet pryč.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    bambas avatar 24.1.2013 11:26 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    On zpusobil valku? Nebylo to nahodou srbove? Trosku dejepisu, woe.
    24.1.2013 12:05 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Tezko ukazovat na konkretniho vinika. Evropa byla v te dobe sud prachu, vrazda Franze Ferdinanda byla jen jedna z mnoha moznych zaminek.
    Dalibor Smolík avatar 24.1.2013 14:14 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    +1
    Šlo o přerozdělení sfér vlivu a kolonií, k válce by došlo v každém případě, Němci neměli co ztratit, spíš jen získat ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    24.1.2013 17:53 cazfe | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Němci neměli co ztratit, spíš jen získat
    Očividně měli co ztratit
    24.1.2013 18:53 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Akorát si věřili, že k tomu nedojde. Hlavně se samozřejmě nepočítalo s tím, že to bude taková hrůza a na tak dlouho.
    24.1.2013 14:52 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    jako vsechno, mela i ta valka sve pro. Umoznila vznik prvniho socialistickeho statu s vladou delniku a rolniku. Mnozi to dnes zpetne povazuji za velke negativum, ale budoucnost ukaze (az soucasny korporatni kapitalismus vyceni skutecne sve zuby), jak demokraticky a zivotne naplnujici byl nas predlistopadovy system.

    Bohuzel je to dnes, prave v dobe techto smesnych voleb, ktere mnozi povazuji za vyraz demokracie, smutna, drasajici skutecnost. Ti kteri zazily volby v minulem systemu potvrdi, ze tenkrat 'nebylo koho volit'. A jak je to dnes?
    Marcela* avatar 24.1.2013 15:14 Marcela* | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Jako bych slyšela mluvit dada...
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    24.1.2013 15:38 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Stačí otevřít svoje bonzácké archívy, slečinko Marcelko, vždyť máš archívovaný všechno, co tady kdy kdo řekl. Tak vytáhni nějaký citát z dada, třeba ten povedený z února 2006, ten jsi jistě měla na mysli, že?
    Nobody can give you as much as I can promise you
    24.1.2013 20:54 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Pochybuji, ten trolloval jenom tak nalehko a vždy tam byl nějaký ten pokus o vtip. Tohle je jiná liga.
    24.1.2013 22:09 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Slečna má, alespoň podle svých poznámek a odkazů, kartotéku na nás všechny.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    24.1.2013 22:48 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    iná liga alebo iný štýl? ja tam ten sarkastický podtón cítim:)
    24.1.2013 15:22 def
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    jak demokraticky a zivotne naplnujici byl nas predlistopadovy system
    To v Severní Koreji je taky "demokraticky a zivotne naplnujici" system.

    Na jednu stranu respektuji, že lide maji ruzne zivotni hodnoty, na druhou stranu mi z tech vasich trochu beha mraz po zadech.
    26.1.2013 01:44 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Ne neni. Situace u nas za komunistu a dokonce ani u nas za valky se Severni Koreou neda merit. Situace temer v zadne dnesni totalitni spolecnosti se s tim neda merit.
    26.1.2013 07:54 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Prakticky ani se situacií v historické totalitní společnosti. Třeba Stalin záměrně nechával umírat Ukrajince hladem (a zároveň vyvážel obilí například k nám, aby u nás podpořil popularitu komoušů), ale až tak brutálně sešněrovaný a oplocený (= totalita) ten koncentrák neměl, IMHO. I když obětí byly miliony.

    Vyjímkou jsou asi rudí khmérové v Kambodži, ti byli vyloženě šílení, destruktivní psychopatická hrůza nejhošího ražení. SK je hrůzovláda, ale ty svině co ji mají v rukou si dávají pozor na to, aby se udrželi, k...y.
    26.1.2013 16:04 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Třeba Stalin záměrně nechával umírat Ukrajince hladem

    To koneckoncu neni zas tak specificke pro totatitni spolecnosti, podobne dopady mela neaktivita anglickych vladnoucich vrstev [*] at uz v ovladanem Irsku behem znameho hladomoru nebo v kolonialni Indii.

    [*] Jestli byla zamerna nebo neumyslna (ve stylu 'nebudeme zasahovat do volneho trhu'), to ve vsech pripadech tezko dolozit a pro obeti to neni zas tak dulezite.
    Dalibor Smolík avatar 26.1.2013 21:25 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Není totéž, jestli někdo přihlíží a nepomůže v procesu postupujícího hladomoru (neaktivita) a úmyslně vyvolané genocidy, jakou prováděl Stalin na Ukrajině. Rekvíroval potraviny do posledního zrnka tak, aby lidé zemřeli hlady.
    Ta neaktivita nemusela být záměrná - nemusel být dostatek potravin pro všechny.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    27.1.2013 17:01 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    AFAIK mezi historiky neni konsenzus na tom, zda hladomor na Ukrajine byl opravdu umyslne zpusoben, nebo to byl (neumyslny) dusledek (umyslnych ale nezvladnutych) radikalnich zmen v ekonomice.

    Co se tyce te situace v Indii, tak tam (jak uz jsem zde parkrat zminoval) Amartya Sen (oceneny v 1998 ekonomickou nobelovou cenou) ve svych ekonomickych pracich ukazal, ze produkce potravin nepoklesla pod subsistencni uroven, ale bylo tam mnoho problemu v distribuci (napr. panicke nakupy potravin do zasoby zvedly jejich cenu, takze na ne pak chudsi vrstvy nemely).
    Dalibor Smolík avatar 27.1.2013 18:01 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Ano, v době první pětiletky byla industrializace SSSR tak silná,. že bylo nutné dělníky nových fabrik nakrmit a tak by se dal odliv potravin ze zemědělských oblastí pochopit - tam však šlo o cílený odpor ukrajinských zemědělců, který bylo nutné zlomit za každou cenu. V té Indii je to jasné, panika dokáže nadělat velkou paseku ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Dalibor Smolík avatar 24.1.2013 15:35 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Ti kteri zazily volby v minulem systemu potvrdi, ze tenkrat 'nebylo koho volit'.
    To není přesné. Tenkrát se "volil" shora nařízený kandidát, volby to vlastně nebyly. Nyní je volba ze dvou a ti dva byli určeni na základě výsledků prvního kola. Je to tedy plně demokratické. To, že u nás nejsou osobnosti, které by za to stály, je věc jiná.
    jak demokraticky a zivotne naplnujici byl nas predlistopadovy system.
    Jsem rád, že až lidé s těmito názory budou uzurpovat moc, já už u toho nebudu.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    24.1.2013 17:11 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Jsem rád, že až lidé s těmito názory budou uzurpovat moc, já už u toho nebudu.
    Bohužel asi ještě jo. Vůbec mi přijde pozoruhodné jak mladí budovatelé našeho socialistického státu dělníků a rolníků na starobní důchodce z vysoka srali. Většinou to jsou ti samí, co by dnes rádi toho Zemana.
    Dalibor Smolík avatar 24.1.2013 17:18 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    No jo, jedna moje babička měla 450 Kč důchodu a druhá 350 Kč. V polovině 70. let.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    24.1.2013 17:57 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Pán Smolík, tu priemerne zarábajúci človek skončí s 350 eurovým dôchodkom. Keby ostal vo svojom dvoj - trojizbovom byte, okolo tých 250 zaplatí za základné veci - teplo, voda, elektrina, povinné konces. poplatky.... Na mesiac mu ostane okolo 100 eur. Denne môže minúť ani nie 4 eurá. Ak si nikdy nekúpi ani ponožky.
    24.1.2013 18:09 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Tech 250E se mi zda nejak moc, to je cely nas (ja a pritelkyne) mesicni podnajem v Praze.

    Jinak driv se tolik nespolehalo na stat (protoze se proste nedalo) a vice fungovala mezigeneracni solidarita. Asi se to trochu vrati ...
    24.1.2013 18:23 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    no, ja platím za 3 izbový byt mesačne viac- ale je pravda, že mám internet a káblovku a niečo miniem na mobil:)... a žijem v malom slovenskom meste, kde 1 obyčajný chlieb stojí asi 1 euro a 20 centov
    24.1.2013 18:25 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    podotýkam, že byt nemám v nájme... je môj
    24.1.2013 18:32 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    len tak pre zaujímavosť -ceny podnájmov v BL - SK
    28.11.2013 13:38 Martin Koniar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Dalibor Smolík avatar 24.1.2013 19:00 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Důchodce ve 3 pokojovém bytě, pokud je sám, nemůže vyjít ani v Ćesku. Pokud jsou dva, jde to. Je jasné, že dnešní důchody nejsou nic moc, jen jsem poukázal na to, že v dobách budování socialismu na tom důchodci nebyli lépe než dnes. Až na výjimky.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    24.1.2013 19:09 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    To neboli, ale súčasne bola všeobecne skromnejšia životná úroveň a náklady na život, a ľudia si mohli na rozdiel od dneška dosť pomôcť sami napr, potravinami...a tiež predávať prebytky... každý, kto žil v malom meste alebo na dedine mal nejaký kus poľa či záhrady,nebol tak celkom závislý len od nejakého dôchodku. Je tu istá cesta- vrátiť sa k tej nenáročnosti života:). Pravda, týkala by sa len tých 99%- to 1% by si mohlo dovoliť užívať všetky výhody, ktoré prináša pokrok:).
    Dalibor Smolík avatar 24.1.2013 19:12 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Je tu istá cesta- vrátiť sa k tej nenáročnosti života:).
    V téhle větě je celé tajemství dalšího ekonomického rozvoje. Zvykli jsme si žít na vysoké noze (ne všichni, ne všude, ale obecně to platí). Jednou se to muselo provalit.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    24.1.2013 19:20 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    no áno, súhlasím... ale všetci zodpovedne, nie 99%:)
    frEon avatar 27.1.2013 13:32 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    To neboli, ale súčasne bola všeobecne skromnejšia životná úroveň a náklady na život, a ľudia si mohli na rozdiel od dneška dosť pomôcť sami napr, potravinami...
    Ale to zalezi na kazdem, jak skromny je. Dneska je akorat moznost navic.
    a tiež predávať prebytky... každý, kto žil v malom meste alebo na dedine mal nejaký kus poľa či záhrady,nebol tak celkom závislý len od nejakého dôchodku. Je tu istá cesta- vrátiť sa k tej nenáročnosti života:). Pravda, týkala by sa len tých 99%- to 1% by si mohlo dovoliť užívať všetky výhody, ktoré prináša pokrok:).
    No ja mam kamarada, co bydli ve vesnici a pravidelne od nej kupuju poradny cesnek a vejce, ktery maji, svete div se, zluty zloutek. Imo to funguje i dneska uplne stejne.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    24.1.2013 19:29 občan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Tahleta pohádka o důchodcích v nadměrných bytech je klasický případ, kdy ten vychvalovaný kapitalismus a volný trh totálně selhává. Ony garsonky a 3. pokojové byty jsou totiž cenově skoro nastejno. A z praktických důvodů je to také fakticky nemožné, aby se stěhováním do menšího dalo podstatně ušetřit.

    Já jsem (asi jako autor původního příspěvku) příznivec levice (kscm) a proto musím bohužel vystupovat anonymě, protože jinak bych riskoval obživu - bohužel to takhle daleko už v téhle demokracii došlo. Z našich názorů prý běhá mnohým mráz po zádech (viz nahoře), přičemž by se měli spíše bát názorů takových (s prominutím) hlupáků, jako jste Vy.
    24.1.2013 19:39 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Ony garsonky a 3. pokojové byty jsou totiž cenově skoro nastejno.
    áno, máme 2-izbový byt, ktorégho sa nevieme zbaviť, lebo náklady na bývanie sú tam porovnateľné ako napr. v mojom, ktorý je o dosť väčší
    24.1.2013 19:46 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    hm... KSČM... zaujímavé, že ja ozaj nepoznám v okolí žiadneho komunistu, možno je tu pár dôchodcov, ktorí si ponechali tú knižku z minulého režimu, ale fakt neviem o nikom a nikde sa neprezentujú... viacerí sa pragmaticky hlásia k Smeru- soc.-dem, lebo na rôzne funkcie sa ľudia ešte stále dostávajú po "straníckej linke"( vyhrajú samozrejme nejaký konkurz:))... ale aj tí, o kt. viem, že sú členmi SMER-u tie ich stranícke špičky a ich politiku hodnotia vlažne...

    mala som jediného kolegu, ktorý všade hovoril, že je komunista a samozvolený predseda ZO KSS:)... mal v škatuli od topánok stranícke knižky tých, čo po 89. zo strany hromadne odišli a lepil im do tých knižiek známky, ktoré zachránil pred likvidáciou:)))
    25.1.2013 12:34 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Definujte mi prosim stav, kdy volny trh selhava ;-) To, ze se vam stavajici stav nelibi, je dukazem selhavani trhu? Kazdy at bydli takovym zpusobem, jaky je ochoten zaplatit. Na druhou stranu majitel bytu musi mit svobodu stanovit cenu za najem. Jinak selhava spise regulovany trh. V nekterych lokalitach je socialisticke regulovane najemne vyssi nez to trzni ;-)
    25.1.2013 18:15 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    stav, keď voľný trh zlyháva? plno drahých prázdnych bytov a plno ľudí bez práce v hromadných azylových ubytovniach alebo pod podchodmi
    25.1.2013 12:41 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Neda mi to, musim se zeptat. Jak byste si trh s byty predstavoval vy? Mel by stat opet znarodnit lidem nemovitosti? A co soukrome podnikani? Melo by se podle vas zakazat? A co draty okolo republiky a strileni lidi, kteri chteji republiku opustit? Nechte lidem svobodu sjednat si smluvni podminky podle toho, jak chteji oni sami - najemnik i majitel.
    pavlix avatar 25.1.2013 12:43 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    To zní jako false dilemma.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Sešívaný avatar 24.1.2013 19:26 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    A tím chtěl říct básník co? Že se dnes mají důchodci hůře než za komunistů? Moje prababička se v mládí starala o děcka, potom dostala roztroušenou sklerózu a vyměřili jí takový důchod, že kdyby se o ni nepostarala rodina, tak pojde hlady, protože to byly tak směšné peníze, že to nepokrylo ani náklady na jídlo, natož nějaký nájem. Dnes se důchodci nemají dobře, to jim nechci upírat, ale přijde mi, že někteří rychle zapomněli nebo vůbec netuší, jak špatně na tom byli důchodci tenkrát.
    24.1.2013 23:53 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Těžko by to mohli pamatovat, byli mladí a neklidní.Toužili budovat lepší svět. Staří lidé byli pod jejich rozlišovací úroveň. Oni sami se měli lépe, takže logicky dnes předpokládají, že lépe se tehdy měli i ti důchodci. Ti, co si to pamatují i tehdy byli v menšině. A celoživotní hulváty nelze slušným slovem překřičet.
    24.1.2013 18:19 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Jsem rád, že až lidé s těmito názory budou uzurpovat moc, já už u toho nebudu.
    Bohužel asi ještě jo. Vůbec mi přijde pozoruhodné jak mladí budovatelé našeho socialistického státu dělníků a rolníků na starobní důchodce z vysoka srali. Většinou to jsou ti samí, co by dnes rádi toho Zemana.
    Prečo sa všetci s týmito populisticko - kapitalistickými vyhláseniami tvárite, že pochádzate z nejakej veľkoburžoázie alebo z kniežacích rodov? Čo boli vaši predkovia? Neboli robotníci a drobní sedliaci, príštipkári (malí žinostníci), ktorí žili z ruky do úst a nemohli si dovoliť dať deti do škôl- a ak aj jedného dali, tak si museli odtŕhať od úst? Zabudol vôl, že telaťom bol? Kde sa berie ten malomeštiacky snobizmus, to pohŕdanie svojimi koreňmi? Veď tuto pán Smolík by bez vhodného sociálneho pôvodu nemohol dostať dobré miesto v zahraničnom obchode, ťukal by od siedmej do pol štvrtej do kalkulačky niekde v nejakom štátnom podniku ( musel, ak chcel do zahraničného obchodu, uvádzať do kádrových materiálov, že je stotožnený s ideami marx-leninizmu a že nemá nijakých závadných predkov, ktorí by boli voči tomu zriadeniu nepriateľsky naladení).

    Len sa tešte na svoje dôchodkové piliere, šetrite si do pančuchy v nádeji, že neskončte so žobráckou palicou niekde pred vývarovňou pre dôchodcov - ak nejakí budú a neporadí si s nimi nejaký účinný chrípkový vírus:). Len zverte svoje peniaze nejakým fondom, ktoré ich spoľahlivo investujú do zlepšenej životnej úrovne svojich správcov - alebo si myslíte, že tu a teraz môžete zveriť svoje peniaze niekomu bez obáv, že ich rozumne investuje do svojej vlastnej spotreby? Pri tomto sebectve a bezohľadnosti a absolútnom nedostatku citu spolupatričnosti a solidarity?
    24.1.2013 19:04 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Můj dedko byl z chudejch poměrů - asi 7 dětí, a jejich táta na ně za první republiky odjel pracovat do Francie, ale chudák tam umřel. Děcka chodily sbírat lesní ovoce a pak ho prodávaly. Pak dělal v pekárně. Babka byla z o něco líp zajištěný rodiny, chodila do měšťanky. Z druhý strany mám zase moravský rolníky. Co znám z vyprávění, tak se ani jedna z těch rodin moc neměla, ale po válce se jejich děti dostaly na hnojárnu v Brně, kde se poznaly :).
    Dalibor Smolík avatar 24.1.2013 19:09 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Ohledně mého sociálního původu .. babička vlastnila malou galantérii, později se živila mandlováním prádla, druhá pracovala v nějaké fabrice na výrobu jedů poblíž Prostějova. V době mého narození byl otec účetní v malém vesnickém divadle, matka sekretářkou na nějaké akademii.. Žádná smetánka, žádná protekce.
    Do žádných materiálů jsem nepsal, že jsem ztotožněný s ideami ML, nikdo nic takového po mě nechtěl, ale je možné, že si to ověřovali jinak.
    S těmi důchodovými pilíři ale souhlasím, jak jste to napsala.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    24.1.2013 19:12 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Do žádných materiálů jsem nepsal, že jsem ztotožněný s ideami ML
    a čo prihláška na VŠ... veď tam na to bola kolónka:)... a tiež v dotazníkoch pri prijímaní do zamestnania...
    Dalibor Smolík avatar 24.1.2013 19:14 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Možná u té přihlášky na VŠ .. nepamatuji se, ale u přijetí do zaměstnání nikoliv. Určitě tam byla ale zmínka o služebním tajemství. Jen u jednání se zákazníky ze zahraničí se dělal zápis, zda se nejednalo nad rámec pracovních povinností.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    25.1.2013 00:01 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Škoda že jsem si tehdy jeden ten formulář přihlášky na VŠ neschoval. Nejsem si totiž vědom toho, že bych musel nějakou takovou kolonku vyplňovat. Ale je možné, že pro svazáky měli nějaké formuláře extra, protože tím jsem nebyl.

    Osobně jsem je měl dost na párku, protože jsem vůbec nepočítal, že bych se na VŠ a ještě pedagogickou s nejhorším průměrem z celé průmyslovky vůbec dostal. Takže na přijímačky jsem vyrazil jen nalehko v džínách. O to víc jsem byl překvapen, když mi přišel papír, že jsem byl přijat.
    25.1.2013 18:48 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    protože jsem vůbec nepočítal, že bych se na VŠ a ještě pedagogickou s nejhorším průměrem z celé průmyslovky vůbec dostal.
    tak to je fakt divné:), lebo obzvlášť u budúcich učiteľov( ja som učiteľský odbor nešla študovať:), ale niektorí moji spolužiaci sa neúspešne pokúsili dať si na učiteľstvo prihlášku), lenže ak bol niekto ideologicky a kádrovo nevhodný, napr. otvorene veriaci - člen cirkvi, alebo mu trebárs rodiča vyhodili zo strany... alebo odmietal člentvo v organizáciách NF:) a mal medzi príbuznými emigrantov, od ktorých sa jasne nedištancoval... tak na učiteľstvo mal cestu zarúbanú aj s výberným prospechom z gymnázia

    25.1.2013 18:51 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    už fakt budem za sebou tie hatlaniny kontrolovať:)
    25.1.2013 19:05 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Praha - Stačil jeden negativní posudek a osud byť i nadějného studenta skončil před branami vysoké školy.

    Komunistická strana měla před listopadem 1989 v rukou i to, kdo se dostane na prestižní Filozofickou fakultu Univerzity Karlovy, jak dokazuje právě zveřejněná publikace "Prověřená fakulta".

    Píše se rok 1981. Dcera významného soudruha z národního podniku Kovohutě Mníšek usiluje o přijetí na Filozofickou fakultu Univerzity Karlovy.

    Ze Základní organizace KSČ v Mníšku pod Brdy proto putuje na fakultní organizaci KSČ v Praze soudružský dopis, v němž se po stranické linii vysvětluje, proč by dcera Věra měla po prázdninách usednout do vysokoškolské posluchárny.

    "Žádáme Vaši fakultní organizaci, aby projevila prostřednictvím svých zástupců v přijímacích komisích více zájmu na to, aby na vysoké školy byly přijímány děti, jejichž třídní původ zaručí i jejich další činnost v marxisticko-leninském pojetí naší společnosti," stojí v dopise. "Jen tímto způsobem si můžeme vychovat silnou generaci inteligence, která nás v budoucnu zastoupí," dodává na konci listu předseda ZO KSČ v národním podniku Kovohutě Mníšek.

    * "Prověřená fakulta", ... mapuje fungování KSČ na této vysoké škole v dobách normalizace v letech 1969 až 1989.Čtyřčlenný autorský tým současných studentů fakulty prošel desetitisíce stránek školního archivu a za pomoci několika grantů vydal třísetstránkovou knihu.
    http://m.aktualne.centrum.cz/article.phtml?id=635161&s=12
    24.1.2013 19:18 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Životopis i nejrůznější posudky měly zahrnout kromě profesní dráhy i třídní původ, politické postoje, angažovanost a zapojení do politicko-společenských organizací a aktivit, a to nejenom vlastní, ale také nejbližších příbuzných. V porovnání s dneškem je kromě politické složky pozoruhodné i zahrnutí zdravotního stavu do celkového zhodnocení. Zdravotní stav byl tedy považován za nezbytnou součást objektivního vědění o jednotlivci, která zasahuje do jeho osobnosti a výkonu, a příslušné instituce a příslušní nadřízení mají právo být s ním seznámeni. Líčení zdravotních potíží mohlo být někdy dost obsáhlé až intimní. Z hlediska jedince sehrávalo zdraví v materiálech i strategickou roli při vytváření obrazu důvěryhodného socialistického pracovníka, u něhož se běžně předpokládala řada mimopracovních zapojení a aktivit
    týkalo sa to najmä VŠ... pracujúcej inteligencie na dôležitejších postoch

    čítať viac napr.: tu
    24.1.2013 19:32 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    môj starý otec ( pôvodne z tejto strany to boli všetko železiari, kováči, kým to železiarstvo u nás nezačalo upadať) bol syn majiteľa malej pekárne v malom meste, ktorý mal veľa detí a keď zomrel, zo živnosti jeho deťom skoro nič neostalo ... starý otec mal potom šťastie, v dobe krízy sa stal mestským policajtom... stará mama bola domáca, ale ako mladá robila v obchode, v tlačiarni, šila, vyšívala a tak všelijako... druhí starí rodičia boli z roľníckych rodín - vysťahovalci, ktorí si zarobili v Kanade a USA a s peniazmi sa vrátili domov, takže babkin otec mal potom vo svojej dedine dom ako kaštieľ, babkin muž - môj dedo bol roľník a remeselník, robil s drevom a keďže z tej Ameriky sa ľudia vracali už trochu iní, môjho otca dali do školy
    Sešívaný avatar 24.1.2013 19:21 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Len sa tešte na svoje dôchodkové piliere, šetrite si do pančuchy v nádeji, že neskončte so žobráckou palicou niekde pred vývarovňou pre dôchodcov - ak nejakí budú a neporadí si s nimi nejaký účinný chrípkový vírus:). Len zverte svoje peniaze nejakým fondom, ktoré ich spoľahlivo investujú do zlepšenej životnej úrovne svojich správcov - alebo si myslíte, že tu a teraz môžete zveriť svoje peniaze niekomu bez obáv, že ich rozumne investuje do svojej vlastnej spotreby? Pri tomto sebectve a bezohľadnosti a absolútnom nedostatku citu spolupatričnosti a solidarity?
    Za to za komunistů měli lidi jistotu navrácení uložených úspor. Především v 53, kdy komunisti naprosto bezostyšně okradli celý národ v průměru o 90 % úspor. Státní dluhopisy místo, aby zaplatili, prohlásili za neplatné. Nechci se zastávat soukromých fondů, ale v této optice je bezmezná důvěra ve stát docela úsměvná. Především, když ji hlásají komunisti.
    24.1.2013 19:33 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    nikto sa o dôvere štátu nezmieňoval:)
    24.1.2013 19:34 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    v štát:)... pardon
    24.1.2013 23:03 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    No, ne ze bych chtel obhajovat onu menovou reformu, ale vzhledem k tomu, ze i v tom roce 1953 byly penze valorizovany v tom nejvyhodnejsim kurzu, tak zminovana menova reforma je spis dalsi argument proti spolehani na uspory a duchodove fondy a pro spolehani na prubezny duchodovy system.
    25.1.2013 00:04 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Průběžný důchodový systém je to jediné co má z hlediska budoucnosti nějaký význam. Přesto, že na důchody v téhle zemi nevěřím, jelikož za současných pravidel bych musel mít jó kliku, abych se ho vůbec dožil.
    24.1.2013 22:52 pako
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Tohle je dost drsně řečeno, ale něco na tom asi bude. Jedním ze znepokojivých faktorů je to, že ten "kapitalismus" (tak jak přichází také do ČR) se nám zánikem sovětského bloku utrhává ze řetězu. Dříve bylo potřeba trochu opatrnosti, aby se dělník (nebo dnes, nový a velmi nezdravý fenomén, upadající střední třída) přece jenom ideově nenakazil a nezačal trochu více dumat nad tím, co se děje na Východě a jestli by z toho šlo něco aplikovat. Dnes zdánlivě není důvod se v oškubávání držet zpátky... což se sice dlouhodobě může vymstít, ale kdo by to řešil... po nás potopa.
    24.1.2013 21:55 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    tak som si pozrela súboj oboch vašich kandidátov, u mňa to jednoznačne vyhral Zeman, a tiež jeho podporovatelia (najmä ten pán od Tobruku bol zlatý:), kdežto pani Čáslavská je pre mňa veľké sklamanie a mám dojem, že je to iná osoba, než za akú som ju celé roky s úctou pokladala... niekto tu o zemanovi hovoril ako o "buranovi" a "hulvátovi"... ani náhodou, inteligentným a kultivovaným prejavom vysoko prevýšil knieža a pôsobil oveľa dôveryhodnejšie. Želám mu volebné víťazstvo a ak ho vy nezvolíte, mohol by kandidovať u nás a ja ho pôjdem voliť:).
    Dalibor Smolík avatar 24.1.2013 22:19 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Jestli jste tu debatu viděla, zaujalo mě Zemanovo porovnávání růstku HDP v čase jeho vlády s růstem HDP s dnešní vládou. A tím sdělil, že jeho vláda byla lepší. Na to slyší velké množství lidí, průměrně inteligentní člověk pochopí rozdíl mezi výší růstu HDP.
    Jenže Zeman není průměrně inteligentní, on je vysoce inteligentní. Přesto nezmínil podmínky, ve kterých obě srovnávané vlády pracovaly, nezmínil, že v roce 2008 vypukla finanční krize a tudíž nikde v západním světě nejsou růsty HDP dnes takové, jaké byly koncem 90. let, kdy ještě nebyl svět zavalený zbožím z Číny, kdy fungovala domácí výroba a firmy odváděly daně apod.
    Tohle mi na Zemanovi vadí - je demagog a populista, zatímco KS dost bezelstně prohlásil, že mu některé věci skutečně nevyšly ..
    Tím nechci říci, který kandidát je horší nebo lepší. Jen to rozhodování u mě není tak jednoznačné a dosud skutečně rozhodnut nejsem, jen se kloním na jednu stranu.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    24.1.2013 22:41 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    průměrně inteligentní člověk pochopí rozdíl mezi výší růstu HDP. Jenže Zeman není průměrně inteligentní, on je vysoce inteligentní. Přesto nezmínil podmínky, ve kterých obě srovnávané vlády
    aj moja inteligencia :) stačí na to, aby som pochopila, že sa lepšie vládne v období rastu než v období recesie... navyše tentoraz už asi trvalej:)... ale za minútu a v dvoch odpovediach na otázku a podotázku, by sa asi nedalo iné, než takto zjednodušovať... a Schwarzenberg mal tiež niekoľko zaujímavých odpovedí, najviac sa mi páčilo, ako sa cítil dotknutý po tej otázke, smerujúcej k jednote slov a činov a k otázke cti:)

    moderátor mierne nadržiaval jeho strane a to sa mi teda nepáčilo

    potom som ešte pozrela rozhovor s členmi tých volebných tímov...no a ten z toho Schwarzenbergovho bol útočný, napriek tomu, že systematicky staval tú ich stranu do roly obetí agresívnej kampane konkurencie (to tiež bola súčasť tej predvolebnej stratégie s cieľom získať sympatie voličov resp. vzbudiť antipatie voči protikandidátovi)

    nech vyhrá hocikto, stále to nebude nijaký gašparko:)... ja som zvedavá, kto sa bezočivo bude uchádzať o tento post u nás
    Dalibor Smolík avatar 24.1.2013 23:49 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    a Schwarzenberg mal tiež niekoľko zaujímavých odpovedí,
    No jéje. Toho generála osočil, že jej uráží, místo aby řekl odpověď. To se mi nelíbilo zase na KS. To, že jej urážel, je pravda. Ale kandidát na prezidenta by to měl ustát.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    gtz avatar 25.1.2013 00:00 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    No je pravda, že KS si s tím celým začal když to dopatlal s těmi dekrety. Pak se sice opravil, ale to co je jednou někde takto vyřčené tak už se tomu člověku tak rychle nedá odpárat. Ta omluva se totiž může brát jen jako věc, aby ten člověk získal zpět politické body.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    25.1.2013 15:11 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    To, že jej urážel, je pravda.
    Prečo? Keď sa niekto pozastaví nad tým, že som niečo vyhlásila za svoj postoj a potom to vzápätí poprela tým, ako som sa reálne zachovala, a je to fakt, tak sa to pokúsim vysvetliť - ale toto vyzeralo, že ten starý pán generál mu stúpil na otlak a tým, že ho obvinil z urážania, urazil vlastne on jeho. Obrana útokom to bola. Ten starý pán by si už i vzhľadom na svoj vek a minulosť bol zaslúžil väčšiu úctu, pochybujem, že pán kandidát na prezidenta sa o slobodu a demokraciu pričinil a riskoval osobne viac. Bolo na pánovi kandidátovi, aby sa pokúsil ospravedlniť svoje konanie - a nie že do toho, čo človek v takej vysokej funkcii hovorí a čo koná, on je predsa vzorom pre ostatných, mal by preto dbať o to, aby ním ozaj bol.

    (Ha, nechce sa mi opravovať pís. a otravovať sa so vpisov. známok, tak som si prišla pokecať:)).
    Dalibor Smolík avatar 25.1.2013 16:24 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Ten generál měl za svůj život tolik zásluh, že skutečně může říkat cokoliv, kdo z nás má za sebou takovou slavnou minulost? Na druhou stranu, pokud má kandidát na prezidenta minutu na vysvětlení, proč byl ve více stranách a zda je proto čestný .. to skutečně nelze a pan generál to dobře věděl. Jestliže mají některé strany jepičí život, je věc jiná a navíc ty strany jsou si programově podobné (ODA, US, Zelení), nejde přecházení od komunistů k pravičákům. Tak tohle jsem měl na mysli. Nejsem opravdu fanouškem KS, jen se snažím o objektivitu. KS zareagoval velmi podrážděně a to dělat neměl.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    25.1.2013 18:07 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    pan generál to dobře věděl.
    ale pán generál nakoniec položil úplne jasnú a jednoznačnú otázku... či sa zlučuje s cťou, ak niečo tvrdil a potom to poprel tým, ako hlasoval... neskôr, po tom urazenom výstupe na to krátko odpovedal
    25.1.2013 18:09 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    inak povedané... pán generál zo starej školy sa pýtal vlastne na to, či chlap nemá držať slovo
    25.1.2013 15:13 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    komolím:)... a nie, že do toho, čo človek v takej vysokej funkcii hovorí a čo koná, nikoho nič nie je(lebo reakcia tak pôsobila)
    26.1.2013 12:55 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jděte s volbou prezidenta už do hajzlu.
    Co máte proboha s Habsburkem který je téměř sto let mrtvý? Vždyť máme perfektního žijícího kandidáta na královský trůn! Akorát se nějakým nedopatřením zamíchal mezi kandidáty na tzv "prezidenta" - ale to je prostě typicky český bordel.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.