abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.4. 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    17.4. 17:44 | IT novinky

    Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.4. 15:11 | Nová verze

    Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.0.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (19%)
    Celkem 556 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF

    20.2.2020 11:45 | Přečteno: 3102× | poslední úprava: 20.2.2020 11:58

    Pomalu ztrácíme Koreu a Japonsko. V Iránu první dva potvrzené případy a rovnou úmrtí, pravděpodobně se to tam tedy již množí déle, na místě zasahuje armáda. Pokud ignorujeme data falšující Čínu, je růst nových potvrzených případů exponenciální (1, 2). V Japonsku naprosto nezvládli karanténu na Diamond Princess (3).

    Objevilo se podezření na vznik možné neplodnosti (receptory pro virus se hojně vyskytují ve varlatech - 4) a nejnovější jobovka - podezření, že na virus nevzniká rezistence a reinfekce je nejen možná, ale i podstatně horší než první infekce - to by vysvětlovalo paniku v Číně (5).

    What next?        

    Hodnocení: 20 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    20.2.2020 12:10 Jirka | skóre: 25
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Aneb udržujme paniku...
    Jasný, že sem ten virus dorazí, zatím je to problém hlavně ekonomický, protože skoro všecko se dělá v číně a doprava toho "skoro všeho" teď pořádně vázne, asi kvůli "antiviru" fyzické pošty v podobě "nechání 14dní odležet" atd. a taky, že se s těma balíkama v protibiologickým obleku číňanům asi dost blbě pracuje.
    K těm dětem, virus ještě nedorazil, furt máš čas. :-D
    Dokud to funguje, nešťourej se v tom!...
    Blaazen avatar 20.2.2020 12:54 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Náhodou Koreu neztrácíme, tam výroba jede skvěle a protibiologický oblečky se tam nosí normálně, zírejte. :-)
    xvasek avatar 20.2.2020 12:56 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Tak ono záleží na úhlu pohledu, já myslím, že jsou tam i pozitivní trendy. V Rusku třeba úspěšně vyléčili 100% případů a koronavirus už se tam oficiálně nevyskytuje.
    20.2.2020 13:07 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    :)
    20.2.2020 13:10 Jirka | skóre: 25
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    A Kim už taky vymyslel lék se 100% účinností. :-D
    Dokud to funguje, nešťourej se v tom!...
    20.2.2020 20:03 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Ten je perfektní, stačí jedna dávka :-D
    JiK avatar 21.2.2020 16:50 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Rozkaz znel jasne. Muz s kozenou brasnou nesmi projet!
    22.2.2020 21:07 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Jo, to je klasika. Tenhle vtip znám už z dob napoleonských válek.
    21.2.2020 13:30 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF

    uplne stejne jako vylecili HIV ?

    USE="-gnome -kde";turris
    21.2.2020 17:13 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    A víš že ten se dá léčit akupunkturou? Vybereš vhodné body, a zatlačíš na vidle...
    22.2.2020 13:37 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Tohle už je hnědý poplach.
    22.2.2020 13:50 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Tak si vyměň prádlo.
    Max avatar 20.2.2020 13:21 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Všechno to jsou jen úvahy a ani nevím, jak takové téze trvá dlouho vyvrátit / potvrdit. Je teprve únor, takže cca měsíc a půl, kdy se to dostalo do celosvětového povědomí.
    Nad tou rezistencí jsem se také zamýšlel, ale myslím si, že to není moc pravděpodobné. Také jsem ještě nikde nezaznamenal, jak moc to dokáže mutovat. Někdo v diskusi zmiňoval, že průměrný viry mutují v průměru po 10000 přenosech / zkopírování. Kdyby to byla pravda a vztahovalo se to i na CoV, tak asi smolík a budeme se muset smířit s tím, že zde bude druhá, mnohem horší, chřipka.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    20.2.2020 13:29 Biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Je to RNA virus, takže rychlost mutací je z povahy nosného média někde mezi vysokou a extrémní.
    20.2.2020 14:08 Ondřej J | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Na idnesu píší, že zatím příliš nemutuje.
    Co naopak víme, je, že COVID-19 se geneticky od začátku epidemie příliš nezměnil. Nemutuje rychle. Což podle odborníků není dobrá, ale ani špatná zpráva.

    Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/veda/koronavirus-sireni-epidemie-vyhledy-odhady-covid.A200219_153227_veda_mla
    20.2.2020 15:05 Biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Idnes bych nebral za věrohodný zdroj. Navíc z kontextu se zdá, že nemluví o mutacích ale o evoluci. A to je rozdíl. Virus může rychle mutovat ale pomalu se měnit, pokud je z nějakého důvodu silná selekce proti mutantním genotypům. I když mě nenapadá, co by to v tomto případě mělo být.

    RNA je nestabilní molekula a nemá účinné reparační mechanismy při replikaci. Z principu podléhá mnohem většímu množství mutací než DNA.
    20.2.2020 15:32 Ondřej J | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Idnes jako celek sice není důvěryhodný, ale technet je z toho pořád nejlepší a ten článek mi přijde celkem rozumný. Ale já dané problematice nerozumím, tak to samožřejmě neumím posoudit konkrétně.
    20.2.2020 15:14 Biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Nebo to prostě srovnávají relativně s chřipkou. Chřipka je také RNA virus a navíc má ještě další mechanismy urychlující mutace. Je možné, dokonce asi pravděpodobné, že tento coronavirus mutuje pomaleji. To ale neznamená, že pomalu. Chřipka je bestie.
    20.2.2020 23:01 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Chripka nerekla posledni slovo. Jen pockejte. Za par let budeme s laskou vzpominat na sarsove viry, protoze nova chripka, ta se nezakeca..
    23.2.2020 01:05 m.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Mutuji, ale to neznamena, ze ta mutace je k necemu dobra, nebo ze ten virus nesouci novou mutaci hned nezabije. Kazdopadne to znamena, ze maji nejvetsi sanci rychle vytvorit novy kmen, ktery dokaze vytlacit ten stary.

    Todle je super pocteni: How many bits does it take to kill a human?. Je to teda o chripce, ale vetsina toho plati i na ostatni rna viry. (a zminuje take mutaci po tech 10000 replikovanych bazich).
    20.2.2020 18:41 PL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Ano, hysterie roku pokračuje. Vždy se najde někdo, kdo tím žije. Zachovejme paniku.

    Na běžnou sezónní chřipku zemře ročně cca 400 000 (slovy čtyři sta tisíc) lidí na celém světě.

    Na coronavirus je to za 2 měsíce cca 2150 lidí. Když to takhle půjde dál, tak to bude ročně tak 20 000 (slovy dvacet tisíce) lidí na celém světě.

    Smutné ale v globále naprosto směšné číslo, které překoná kde co. Mediálně je to ale super téma.
    20.2.2020 18:48 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    S jedním drobným rozdílem. Když se nakazíš chřipkou, nic se ti povětšinou nestane. Když se nakazíš koronavirem, máš minimálně o řád větší šanci, že umřeš. Jediný důvod, proč má chřipka více mrtvých je ten, že už je prostě všude a skoro všichni se stihli několikrát nakazit.

    To je jako uklidňovat lidi, že nové auto s mizernou bezpečností je v pohodě, protože se v něm (zatím) zabilo mnohem méně lidí než v ostatních autech.

    Tahle infekce má potenciál rozšířit se jako chřipka a zabíjet při tom řádově více lidí.
    22.2.2020 21:24 nekdo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    "Tahle infekce má potenciál rozšířit se jako chřipka a zabíjet při tom řádově více lidí." V tom problem nevidim, spise reseni problemu :)
    25.2.2020 17:31 Souhlas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    +1
    20.2.2020 20:10 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Ale fuj, nechápeš sdělení autora že čísla od Číňanů jsou vylhaná? Ta skutečná najdeš třeba tady: https://www.extra.cz/z-ciny-unikly-nove-informace-mrtvych-je-50-000-a-koronavirus-pochazi-z-laboratore :-D
    20.2.2020 20:34 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Táhni už s těma konspiračníma teoriema do prdele.
    21.2.2020 05:21 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Možná by sis mohl všimnout, že já tady podporuji oficiální údaje, zatímco podtržítko šíří konspirační teorie o čínských lžích ;-)
    21.2.2020 08:11 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Oficiální údaje komunistické strany Číny a nesmyslné konspirace o HIV od nějakých matlalů z Indie stažené jimi samými pro všeobecnou ostudu ještě před publikací? Zkus to jako Felix Holzmann.
    21.2.2020 17:12 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Popiš rozdíl mezi oficiálními údaji čínského ministerstva zdravotnictví a oficiálními údaji WHO.
    21.2.2020 17:27 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Jestli máš čast naq blbosti, tak se jim věnuj, ale nepruď s tím ostatní, Odine...
    22.2.2020 10:26 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    WHO slepě přebírá data od Číny a přitom se nejvíc stará o "xenofobii" a kritiku států kteří si dovolili blokovat čínské pasažéry. Banda nekompetentních šašků.
    22.2.2020 13:47 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    To pasuje spíš na Piráty, WHO přebírá data odevšad.
    22.2.2020 22:15 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Komplexy?
    23.2.2020 00:33 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Pozorování reality.
    23.2.2020 01:05 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Spíš spamování píčovinama.
    Max avatar 20.2.2020 21:45 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Je zajímavé, jak na straně chřipky operuješ s odhady a na straně CoV s laboratorně potvrzenými úmrtími.
    Ale i když toto pomineme, tak nejhorší je fakt, že svět nepotřebuje další, ještě o něco horší, chřipku. Pokud se to tedy rozjede, tak je šance, že se toho podobně jako s chřipkou, nezbavíme a k těm 400k za chřipku přibyde dalších 400k za CoV (nebo více).
    A pokud to bude podobné jako chřipka, tak to samozřejmě bude mít značný vliv na ekonomiku.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    20.2.2020 23:00 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Je to problem i pro firmy. Cina neni a chvili nebude spolehlivy partner. Na druhou stranu vyroba v Evrope se prodrazuje diky socialistickym zakonikum prace a preregulovanemu prostredi. Dalsi uroven bude ekoalarmisticka hysterie, ktera prodrazi vsechno velmi vyrazne. Ekonomicke skody jsou daleko horsi nez x tisic mrtvych... tedy pokud dotycna obet neni v okruhu vasich znamych. ;-)
    21.2.2020 05:22 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Evropské "socialistické" zákoníky prohrávají s "komunistickou" Čínou. Nejvyšší čas nastolit tady komunizmus :-D
    22.2.2020 07:46 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Komunismus tam funguje jen pro nekoho :-D ne pro delnika ve fabrice, ktera vyrabi pro evropu. Rezignace na puvodni ideologie a principy se dnes tyka i extremni levice.
    22.2.2020 07:47 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Btw jak jinak nazvat evropske/ceske pracovni pravo? Odbory, pracovni doba, regulace vseho, hygiena prace, inspekce, buzerace... Dokonce i do te pracovni doby, prescasu, mezd nam stat keca a nemuzeme si je svobodne stanovit ve smlouve.
    22.2.2020 09:33 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Popisuješ věci, které se regulovaly v devatenáctém století.

    Tím "svobodně" myslíš pro koho?
    23.2.2020 12:14 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    To mas stejny jako henten terorismus ... vsichni teroristi* sveta zvladnou rocne zabit tak kolem tisicovky lidi (kdovi jestli). Na silnicich rocne umre pres milion lidi. Tudiz jedinej spravnej postup je teroristy zcela ignorovat (i jedina koruna do ochrany pred nima je koruna, za kterou by ten, kdo ji vynalozi, mel byt zastrelenej) a ... postrilet vsechny ridice(i kdyby to melo zahranit jediny ...).

    S nemocema je to stejny. Se 100% jistotou driv nebo pozdejs prijde neco, co proste vyhubi 30-70% toho hmizu, co se neustale po planete roztahuje. Neexistuje zadnej zpusob jak s tim neco delat. Teda vlastne jeden, musis umrit driv, nez to prijde.

    Vzhledem k tomu ze na tohle umira kolem 2% nakazenych, tak je to vlastne uplne k smichu.

    *Ve skutecnosti ten "boj proti terorismu" stoji rocne nejmin stovky tisic zivotu.

    21.2.2020 15:00 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    xsubway avatar 21.2.2020 20:37 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    No na té stránce se mi zobrazila reklama na hru DOOM Ethernal (20.3.2020 jde do prodeje), opravdu reklama na svém místě :-(
    JiK avatar 21.2.2020 16:56 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Je nejaky pokus o vysvetleni tech poslednich par dnu cisel z Ciny? Protoze podle tech cisel je uz vse pod kontrolou a lid ma verit strane a vlade a drzet hubu. Snad i zacit chodit do prace..Jen to nejak nesedi s tim, ze je tam furt cca 700 milionu lidi v karantene, ktera ma sama o sobe drasticky zavaznejsi dopady nez tech 2000 priznanych mrtvych.

    Osobne si myslim, ze ekonomicke skody budou nemale. Prototypy z ciny, na ktere jsme cekali 3 tydny zatim porad nejsou ani na ceste. Zdali je nekdo na pobocce vyrobil nevim, a nevim zda se vubec mam zajimat...
    21.2.2020 17:08 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Pokud vím, tak opět změnili metodiku (žádné klinické diagnózy). Pak už je to jen o tom, kolik testů zvládnou a chtějí udělat.
    21.2.2020 17:12 DD
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    xsubway avatar 21.2.2020 20:44 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Tak zatímco na idnes už se nezobrazuje speciální sekce s COVID-19, tak na CNN a BBC se informuje celkem hodně, třeba o situaci v Íránu. Přál bych si být pozitivnější, ale vidím to dost černě. Snad se pletu, ...
    21.2.2020 22:22 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Itálie. Not Good.
    cbrpnk avatar 21.2.2020 22:25 cbrpnk | skóre: 8 | blog: bl0gium
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Taliansko, Nemecko, Francúzsko... Čaká sa tuším na 12 - 14 testovaných Ukrajincov ktorí prišli z Thajska ...
    22.2.2020 04:07 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Nuke China
    xsubway avatar 22.2.2020 09:54 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Blby vtipy ... přejdou.
    22.2.2020 13:40 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Spíš než vtip s křížkem po funuse. Věřím, že kdyby měli v Číně stroj času, hodí si atomovku na Wuhan v prosinci sami.
    22.2.2020 06:35 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    what next? This

    co je maso je to šíření: jeden co vyšel z testů jako negativní nakazil při věčeři dalšího. Ten nakazil doma svouji ženu (beru - tam se kontakt předpokládá). Ten při běhání dalšího, ten to dal svému otci a ten dalším 3 v baru....

    kromě té ženy si nemyslím, že by se k sobě nějak extra tulili, takže to skáče z jednoho na druhého celkem snadno
    22.2.2020 07:03 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    a ted už v itálii první mrtvej...
    22.2.2020 12:50 QUICKPANIC
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    .. osmasedmdesátiletý ...
    22.2.2020 18:09 /dev/win
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    nezaslouzil si uz zit? mnohdy maji 80tnici lepsi imunitu nez 40tnici...
    23.2.2020 02:42 QUICKPANIC
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Zaslouží, ale takoví už chcípají na obyčejnou chřipku po hromadách...
    23.2.2020 09:55 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Jo a tahle hromada bude 10x větší. A můžeš se na ní ocitnout i ty.
    23.2.2020 10:16 QUICKPANIC
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Zatím to tak nevypadá, jen samé strašení mrtvýma babičkama.
    23.2.2020 10:25 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    I podle cenzurovaných čínských dat je úmrtnost řádově vyšší než u chřipky a zemřelo plno mladých lidí.
    23.2.2020 11:12 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Cenzurovaná čínská data:
    Úmrtnost na Covid-19 činí 2,3 procenta (v nejvíce zasažené provincii Chu-pej se blíží ke třem procentům), zatímco SARS podlehl v letech 2002 až 2003 téměř každý desátý nakažený a MERS si vyžádal život více než třetiny infikovaných (34,5 procenta).

    I relativně nízký podíl úmrtí na Covid-19 je ovšem asi dvacetkrát vyšší než u klasické sezonní chřipky.

    Nový koronavirus ohrožuje podle CCDC nejvíce lidi starší 80 let.

    Nákaze nepodlehlo žádné dítě mladší devíti let.

    U lidí do 39 let činila úmrtnost jen 0,2 procenta.

    S rostoucím věkem se podíl úmrtí zvyšuje – u šedesátníků již lehce přesahuje průměr a v kategorii mezi 70 a 80 lety činí osm procent.

    Nemoc je nebezpečnější pro muže než pro ženy.

    Na Covid-19 nejčastěji umírají lidé, kteří trpí kardiovaskulárními nemocemi a dále cukrovkou, chronickými respiračními nemocemi a vysokým tlakem.

    Do 11. února se v Číně nakazilo 3019 zdravotníků a pět z nich zemřelo.
    Takže pokud jsi samčí koule sádla důchodového věku na inzulínu, chroptící po vystoupání do dvou schodů, naprosto chápu že tvůj hnědý poplach pračka nezvládá :-D

    Marně tam hledám tu spoustu mladých lidí. A celkově je to pořád slabota, z tohohle žádná depopulace nekouká. Silnější kusy přežijí, slabší mají hnědku už předem.
    23.2.2020 11:19 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    - Ano, hezky nám tu opakuješ oficiální stanovisko CCP

    - zemřely prokazatelně celebrity v nejlepším věku a kondici... ano, na potvoru zrovna celebrity, asi nějaká protistátní provokace od nich, v masových čínských datech to není moc vidět

    - "Silnější kusy přežijí, slabší mají hnědku už předem" pokud jsi asociální psychopat bez sociálních kontaktů (což je mimochodem extra slabý kus), zeptej se na léčbu v Bohnicích, nás ostatní podobná prohlášení neuklidňují, protože máme mezi blízkými spoustu "slabších kusů"
    23.2.2020 12:19 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    No tak si s nimi honem udělej společnou fotku, protože statisticky každý dvanáctý kopne do kalendáře. A máš štěstí že to není MERS, to by sklapla paraple možná polovina z nich.

    A místo vymýšlení hoaxů a katastrofických proroctví zkus radši vymyslet masku s účinným filtrem, vyrobitelnou v domácích podmínkách z dostupných prostředků.
    23.2.2020 12:22 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    už ses objednal do Bohnic?
    23.2.2020 12:27 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    MERS je proti tomuhle čajíček.
    23.2.2020 11:40 QUICKPANIC
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    A podle necenzurovaných dat abcdebžotů mám být dva týdny po smrti. Zív.
    23.2.2020 11:43 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Hele proč vlastně chodíš mezi ty debžoty? Proč nevedeš intelektuální diskusi pod nějakým unboxingem na youtube nebo ve své oblíbené hospodě?
    23.2.2020 11:56 QUICKPANIC
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Ze stejného důvodu jako se chodím do zoo dívat na orangutany.
    23.2.2020 11:59 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Tak naval banány vole.
    23.2.2020 10:23 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Možná bude, možná nebude. Těch sto milionů v roce 1917 ještě nikdo nemohl předpovědět, leda nějaká tehdejší Jolanda. Ale také v té době nebylo na Zemi osm miliard lidí a globalizovaná doprava, umožňující rozšíření viru po celé planetě za několik hodin. Holt daň z pokroku.

    Takže si plivni, kde chceš ležet :-D
    22.2.2020 12:48 DD
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Ano, uz je potvrzene prenaseni vzduchem na delsi vzdalenosti...
    22.2.2020 13:50 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Kdyby jenom:

    Čínští vědci identifikovali nový typ koronaviru v moči pacientů. Virus tak zřejmě může poškodit tělesné orgány a dostat se i do kanalizace. Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/koronavirus-italie-umrti-evropan-bilance-nakaza.A200222_081546_zahranicni_aug

    A v Itálii je další úmrtí - jo, sice asi starší lidé, ale to jak se to šíři je celkem smutný...

    Petr Tomášek avatar 23.2.2020 08:10 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Virus tak zřejmě může poškodit tělesné orgány a dostat se i do kanalizace.
    Ach jo, proč, KURVA, nikdo neumí číst?

    V tom (vědeckém) článku se píše, že zjistili, že virus může být vyloučen z těla močí. Na základě toho článek spekuluje o tom, že se virus může šířit krví a napadat tělesné orgány. To jako, KURVA, už nikdo nerozlišuje zjištění od hypotéz???
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    23.2.2020 10:21 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Jakpak se do té moči z dýchacích orgánů asi dostal? Pravda, mohl se tam protunelovat nebo teleportovat, ale není to příliš pravděpodobné.
    Petr Tomášek avatar 23.2.2020 21:04 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Jenže to pořád není *důkaz*, že napadá ostatní orgány. Je to jen hypotéza.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    23.2.2020 21:43 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    V biologii se na důkazy nehraje, to není právničina, hraje se na hypotézy, které se nepodaří vyvrátit.
    24.2.2020 05:05 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    ... za života jejich autora.
    xxx avatar 23.2.2020 23:14 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    No vlakem bych ted do Italie nejezdil. https://orf.at/stories/3155412/
    Please rise for the Futurama theme song.
    xsubway avatar 22.2.2020 19:44 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Petr Tomášek avatar 22.2.2020 20:45 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    receptory pro virus
    Hahahahaha, jasně lidi mají pro 2019-nCov receptory! :-D :-D :-D
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    22.2.2020 20:54 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Co je na tom směšného?
    Petr Tomášek avatar 23.2.2020 08:04 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    To jako skutečně chceš tvrdit, že lidské tělo má speciálně receptor, jehož funkcí je nechat se napadnout od 2019-nCov a riskovat, že to člověka zabije?

    Takovou kravinu jsem už dlouho neslyšel... :-D

    Pak se má člověk divit, že se světem šíří takové sračkoidní konspirační teorie, když si lidé nedají trošku práce zjistit si základní fakta...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    23.2.2020 09:52 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Ano, přesně to chci tvrdit. Nejsem totiž kreacionista, abych měl potřebu se podívat do dokumentace a prohlásit, NE!, ten virus využívá receptor špatně, porušuje normy! Není to receptor pro virus, záměr stvořitele byl jiný!

    Systém virus a buněčný receptor vznikl koevolucí člověka a citlivých živočichů a ano, jedna z funkcí receptoru je vazba viru. Že je to v tomto případě užitečné pro virus a ne pro hostitele, ne bo že je to funkce nikoliv primární, ale sekundární*, je irelevantní. Stejně tak má člověk receptory pro léky a drogy, a ani ty kupodivu nejsou záměrem stvořitele jako podpora farmaceutického průmyslu, ale prostě je člověk takto využívá.

    No a protože evoluce je v biologii bezvýhrady přijímána, je to i zcela strandardní terminlogie https://www.sciencedirect.com/topics/neuroscience/virus-receptor

    A virus receptor can be defined as a host cell surface component recognized by the virus as a gateway to entry into the cell. Ideally, a virus receptor would fulfill three main characteristics: (1) a physical interaction between the virus and the receptor should be demonstrated; (2) occupying the virus-binding site of the receptor (e.g., with an antibody directed against the receptor, should inhibit virus infection); and (3) the cellular sensitivity to virus infection should correlate with receptor expression. Therefore, cells lacking the receptor should not be infected, and transfection with the gene coding for the receptor would confer sensitivity to infection.
    * nebo třeba až n-tá, receptor může být v průběhu evoluce využíván pro nové a nové funkce i tím živočichem

    Petr Tomášek avatar 23.2.2020 21:13 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    1) „virus-receptor“ překládat jako „receptor pro virus“ je píčovina.

    2) kreacionismus se od evolutionismu v zásadě neliší, obojí mluví o teleologii.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    23.2.2020 21:42 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    1) Ale on to je receptor pro virus, můžeš to přeložit ještě jako virový receptor, ale to je pro laika matoucí, protože by si mohl bez dalšího výkladu myslet, že je ten receptor na viru. Jinak jazykově jsou oba překlady správně. V populárně naučném výkladu je rozhodně lepší receptor pro virus. Každopádně tvoje rekce byla nesmyslná a naprosto neznalá problematiky. Člověk prostě má receptory, jejich funkcí je vázat virus.

    2) Láska je nenávist, Linux jsou Windows, kreacinosmus je evolucionismus, namachrovaných nevzdělanců je plný internet...
    25.2.2020 09:30 zdenek2008 | skóre: 26
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Ze vcerejsi zpravy WHO:

    Spreading the facts: Stigma can be heightened by insufficient knowledge about how the new coronavirus disease (COVID-19) is transmitted and treated, and how to prevent infection. •Engaging social influencerssuch as religious leaders on prompting reflection about people who are stigmatized and how to support them, or respected celebrities to amplify messages that reduce stigma. •Amplify the voices, stories and images of local people who have experienced COVID-19 and have recovered or who have supported a loved one through recovery to emphasise that most people do recover from COVID-19.•Make sure you portray different ethnic groups.Materials should show diverse communities that are being affected, and show communities working together to prevent the spread of COVID-19. •Balanced reporting.Media reporting should be balanced and contextualised, disseminating evidence-based information and helping combat rumour and misinformation that could lead to stigmatisation.•Link up.There are a number ofinitiatives to address stigma and stereotyping. It is key to link up to these activities to create a movement and a positive environment that shows care and empathy for all.
    25.2.2020 09:54 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Otřesný, copak nevědí že za všechno můžou muslimáci a šikmovoký vopice? Co to budují za toxický prostředí? /s
    25.2.2020 16:20 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Houby, můžou za to koloniální impéria, která ty mloky vyzbrojila!
    Max avatar 26.2.2020 10:02 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Tak kolega si s rodinkou odjel na sever Itálie zalyžovat :).
    Takže průběh na turistické scéně budu mít z první ruky :).
    Zdar Max
    PS: neoficiální zdroj tvrdí, že lidi zavírají v hotelech a krmí je tím, co projde škvírou pode dveřma nebo projde klíčovou dírkou. Nejspíše tedy pizzou nebo špagetama... :D
    Měl jsem sen ... :(
    vencour avatar 26.2.2020 10:16 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    No bacha, to tu podle diskutujících bylo, nakazili se ob patro z klimatizace/ventilace.
    Ok, uvidíme, co zdravý s roupama snesou a jak se vrátí, jestli osobní nebo nákladní dopravou.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Max avatar 26.2.2020 11:27 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Tak kolega se už ozval, je to čím dál lepší. Až dolyžuje v Itálii, tak za pár měsíců letí s rodinkou na dovolnou do Koreje :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    xxx avatar 26.2.2020 11:45 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Porad lepsi bejt zavrenej v hotelu, nez ve skole. https://wien.orf.at/stories/3036351/

    Mozna by mel tvuj kolega mel zacit resit, kudy se z te Italie vrati. Rakusaci sice tvrdi, ze hranice zavrit nechteji, nicmene necini jim problem pri podezreni zastavit vlakovy provoz. Nebo treba autobus, protoze ridic prasknul, ze si v nem nekdo stezoval na priznaky chripky.
    Please rise for the Futurama theme song.
    29.2.2020 14:32 Mars
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Coronavirus [SARS-CoV-2] SHTF
    Nice one

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.