abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 709 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet

    1.10.2006 00:12 | Přečteno: 10079×

    To jsem si jednou takhle četl vědecké články. Mám je rád, ty klidné, mírumilovné zajímavosti ze světa vědy a techniky. Jsem totiž povahy nervní a čím jsem starším, tím snadněji propadám depresi nebo paranoie. Ale tentokrát mě věda neuklidnila, spíše naopak.

    Přečetl jsem si tento článek pojednávající o budoucím velkém urychlovači částic v CERNu. Zaujal mě doposud neznámý výraz "strangelet", takže jsem se podíval na Wikipedii, kde mají jak definici strangeletu, tak i odkaz na LHC a jeho rizika. Ještě jsem trochu zagooglil a dospěl k neradostnému zjištění: pokud se vědcům při experimentu podaří vytvořit věc zvanou metastabilní záporně nabitý strangelet, pak úplně všichni zemřeme.

    Vážně.

    To potvorstvo totiž začne absorbovat veškerou normální hmotu. Je těžké, vypadne skrz urychlovač ven a odebere se na cestu do středu Země. Tam se usadí a začne planetu požírat zevnitř. Nejprve nastanou mohutná zemětřesení, protože jádro planety se destabilizuje vznikající energií, nakonec popukají zemské desky a všechno se zhroutí dovnitř, až zbyde jen rozžhavená koule strangeletu o poloměru zhruba 100 m a hmostnosti původní Země.

    Jo, tuhle uklidňující zprávu pro veřejnost jsem četl a moc mě neuklidnila... různá jiná rizika (např. drobné černé díry) v ní poměrně dobře zažehnána, ale speciálně o strangeletech tam docela mlží a zdá se, že si tím moc jistí nejsou. Jedna útěcha tu je: stejné nebezpečí předpovídali i u amerického urychlovače RHIC, ten už je v provozu a konec světa nezpůsobil. Ovšem LHC má výrazně větší výkon.

    A tak se ptám: jaký je váš názor? Možná bychom měli utvořit úderné komando, spojit se s Greenpeace a Jihočeskými matkami a vzít Ženevu útokem, než bude pozdě...

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    1.10.2006 00:16 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Zapálím si s Anežkou ;-)
    Copak toho není dost?
    masožravá palma avatar 1.10.2006 14:37 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Jo, tohle by mohlo vyvolat onu hypotetickou situaci :-). A protože CERN je spolu s jadernými elektrárnami na seznamu mých vytoužených pracovních míst, je pravděpodobné, že bych o tomto problému věděla dostatečně předem, abych mohla najít cigarety i zapalovač. Až ten strangelet vyrobím dám ti vědět, aby ses taky stihnul připravit ;-). Předpokládám, že to bude úžesný pocit vědět, že jsem zodpovědná za zkázu celé planety :-)
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    Luk avatar 1.10.2006 01:11 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    A co takhle konec světa skrze ruské plutonium? IMHO mnohem pravděpodobnější. Moc se o tom nemluví, ale Rusové mají v Černobylu (ano, na Ukrajině...) hluboko pod zemí cca 270 tun (!) směsného plutonia (240Pu + 239Pu, poměr izotopů ve směsi bohužel neznám). Pro informaci - kritické množství 239Pu je cca 16 kg. Kdyby se tenhle "pekelný stroj" uvedl do chodu, nemá lidstvo sebemenší šanci na přežití. A to nemluvím o dalších podobných úložištích, o kterých nevíme.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    1.10.2006 02:06 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Nebyly by nějaké odkazy? 270 tun plutonia totiž není žádná sranda, nevím, kolik mají Rusové jaderných elektráren, ale tohle zní, jako kdyby sváželi separát z veškerého vyhořelého paliva na jedno místo desítky let …
    Luk avatar 1.10.2006 13:00 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Bohužel. Narazil jsem na ty informace někdy před 10 lety, když jsem psal nějakou práci o Černobylu. Tehdy jsem ještě Internet neměl (bylo to snad z nějakých knih nebo časopisů, už nevím) :-D

    Ale až budu mít někdy náladu, zapátrám a případně o tom něco napíšu do blogu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    1.10.2006 13:17 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Podle údajů z wikipedie mají 31 (civilních) reaktorů, což mi přijde, jako poměrně málo. I se započtením bývalých zemí SSSR (Ukrajina, Litva a Arménie) se dostaneme na hodnotu 48. Není to sice moc, na druhou stranu, Rusové měli spoustu reaktorů typu RBKM, které byly navrženy na výrobu plutonia - seznam podle země, takže to až tak moc nemožné být nemusí.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    1.10.2006 01:23 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Pěkné, něco takového mě už taky napadlo. Jinak příběh hry Half-Life asi většina z nás zná, že :-)
    Heron avatar 1.10.2006 08:47 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Black Messa Research Center?
    1.10.2006 14:38 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Moje přezdívka vznikla na základě mého příjmení myslím ještě dříve, než byl Half-Life vydán. Ale jinak dobrý postřeh :-)
    1.10.2006 02:46 cynik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    He, he, fakt se bojim az na me ze zachodu vyskoci nejaky ten strangelet nebo preskoci nulove kmity vakua.;)

    Na druhe strane si ale myslim, ze si za to muzou teoretici samy, protoze v marnive snaze stat se slavnym navrhnuji neruznejsi exoticka pojemnovani a uz nejak neprozradi, ze je to jen nejaky fyzikalni stav a jedine co se jako jeho projev bude dat pozorovat je par usmudlanych ektronu nebo fotonu v mnostvi, ktere zachyti jen nejcitlivejsi pristroje...
    Heron avatar 1.10.2006 08:46 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Kdyby jedna elementární částice s nesprávným počtek kvarků (divil bych se, jestli ti strašitelé vůbec vědí co to je), měla zničit vesmír, tak by ani nikdy žádný nevznikl.

    Ano, už při stavbě nějakého dřívějšího urychlovače měla dokonce vzniknout černá díra (a to tuším na základě toho, že někdo přečetl teoretickou hustotu hmoty, která vniká při srážce - jedná se o několik částic, nelze o hustotě prakticky hovořit - a přiřadil to hustotě kolabující hvězdy).

    Jediné co z urychlovačů uniká jsou max. neutrina, která jsou tedy naprosto neškodná.

    Napadá mě ještě historka o částicích (a to i v běžných reaktorech), které se pohybují rychleji než světlo. Ano pohybují se rychleji než světlo, ovšem nikoliv ve vakuu, ale v daném prostředí.

    Tohle je problém všech jihočeských matek starající se o ekologii (a jezdících ve favoritu bez katalizátoru), že na základě jedné informace, které vůbec nerozumí, udělají třeba blokádu hranic.
    vencour avatar 1.10.2006 09:10 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet

    Viz třeba Čerenkovovo záření.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Heron avatar 1.10.2006 09:17 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Přesně tak. Mimochodem, ono "Čerenkovovo záření" vzniká i za plující lodí (tedy v podobě vln na hladině a vyskutuje se i několik km od lodi - doporučuju GoogleEarth), a má i dost podobné parametry jako klasické, což je další důkaz vlnové povahy záření :-).
    Bluebear avatar 1.10.2006 10:13 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Kdyby jedna elementární částice s nesprávným počtek kvarků (divil bych se, jestli ti strašitelé vůbec vědí co to je), měla zničit vesmír, tak by ani nikdy žádný nevznikl.

    To je pravda a pádný argument, ale to, co se děje v urychlovačích, je svým způsobem unikátní děj, který ve vesmíru nemá obdobu.

    Používá se poměrně velké množství energie, které se uvolňuje na extrémně malé ploše, rychle za sebou a v relativním klidu. Ten klid je důležitý. Na rozdíl od částicových srážek ve vesmíru (například kosmické záření dopadající na Měsíc), kdy sice taky může vzniknout strangelet, ale má tak velkou rychlost, že odletí pryč nebo se roztříští, se v urychlovači objeví strangelet prakticky stacionární a má příležitost se "rozvinout".
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    1.10.2006 10:25 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Stacionární? Hmmm, snažim si představit, jak po takovéhle srážce něco zůstane stacionární, a moc mi to nejde.
    3.10.2006 10:10 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Vždyť to píší, zbyde stacionární stometrová koule :-)
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    Heron avatar 1.10.2006 10:37 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Tohle není zcela přesné. V relaci s vesmírnými energiemi je ten urychlovač směšně malý. Na naši planetu jaksi běžně dopadají částice o energiích 10^20 eV. Tohle je spíše psychologický efekt daný nevědomostí a možná strachem z neznáma. A podobné obavy vznikají vždy (a o to hůř, že se toho chytnou novináři, co měli fyziku naposledy na základní škole a z celé teorie vytáhnou jedno "podivné" slovo). Děje se to všude, spousta lidí si myslí (myslela), že mg. rezonance je škodlivá, k vůli mg. indukci 1.5T. Mimochodem, jestli pak víte, jaká je indukce v elektronu?

    Používá se poměrně velké množství energie, které se uvolňuje na extrémně malé ploše, rychle za sebou a v relativním klidu.

    S prominutím, tohle je nesmysl. Nelze hovořit o energii na nějaké ploše. Spíše by bylo vhodné hovořit o hybnosti (a ani to není zcela OK), protože dochází ke srážce dvou částic (protonú, které jsou ještě ke všemu složeny z elementárních kvarků), každá částice o (kinetické) energii 7TeV. Jedná se o výzkum na kvantové úrovni, kde všechny představy z reálného světa selhávají.

    1.10.2006 17:10 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    spousta lidí si myslí (myslela), že mg. rezonance je škodlivá, k vůli mg. indukci 1.5T. Mimochodem, jestli pak víte, jaká je indukce v elektronu?

    Nějak mi uchází, jak souvisí indukce elektronu s případnou škodlivostí mg. indukce živému organizmu (buňkám a větším) se všemi složitými propojeními, včetně jemných elektrických, chemických a dalších impulzů?
    Heron avatar 1.10.2006 17:33 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    e- má indukci kolem 40T. Uváděl jsem to jen pro srovnání o čem se bavíme. Pokud se v přírodě běžně vyskytují částice o energiích 10^20eV (nebo pole o 40T), tak je asi zbytečné se obávat energií o osm řádů nižších, (případně polích o desetině těch "běžných").
    1.10.2006 18:07 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Nojo. Elektrický impulz o hodnotě x nám nic neudělá. Pokud nám ho zavedou do mozku, srdce, tak to bude docela hokej a finále.

    Porovnávat síly na téhle úrovni s tím, co můžou udělat na zcela jiné úrovni se mi nezdá. Síly kolem nás jsou obrovské. A s námi zacvičí řádově menší na patřičném místě.
    1.10.2006 18:09 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Třeba elektrický impulz. Né že bych to motal s indukcí. :)
    Heron avatar 1.10.2006 18:16 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    V MG. rez. je stacionární pole. Ono pokud by tohle pole mělo být proměnné, tak naindukované proudy by snad roztavily všechno kovové kolem :-).
    1.10.2006 18:22 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Jo, jo, jo. Ale furtukgfurt to původní. Proč by z faktu, že na jedné úrovni se vyskytuje v hodnotách velkých, mělo vyplývat, že v jiných rozměrech a souvislostech musí, ale prostě musí a basta, být neškodné?
    1.10.2006 18:37 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Příteli, mohu Vám odprodat nějaké ty učebnice fyziky, nechcete? ;-)
    1.10.2006 18:45 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Děkuji, jste laskav nesmírně, ale poptám se raději svých fyziků, mám jich vcelku dost.

    Takže tedy proč? Myslím tu původní otázku.
    1.10.2006 20:30 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Já měl na mysli to, že mě tohle vyjadřování docela mate. :-) V tomhle směru žádní jiní fyzikové moc nezmůžou. ;-)
    1.10.2006 18:55 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Pokud nahlédnete do učebnice jiné, dozvíte se například o mg. rezonanci:

    Specifické jsou kontraindikace MR vyšetření. K absolutním patří implantovaný kardiostimulátor, cévní svorky z feromagnetického materiálu, magneticky nebo elektronicky řízené implantáty, kovové vodiče zasahující především do srdce, kovové cizí předměty v oku.

    Proboha proč s tím tedy hloupnou mediky? Když se jedná o řádově nižší hodnoty, nežli v přírodě se běžně vyskytující? Takové hodnoty přeci nemohou hrát roli, ne? :)
    Heron avatar 1.10.2006 19:02 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    No moment, to je snad jasné, že se tam nesmí s mg. materiálem v těle. Já jsem jen narážel na to, že hodnoty jsou v přírodě daleko větší a nic se neděje - tedy jako reakci na původní zápis, kdy se autor obává negativního dopadu testu na LHC.
    1.10.2006 19:18 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    No já jen narážel na to, že ačkoliv v přírodě jsou ty hodnoty daleko větší, tady se něco děje.

    S mg materiálem se děje. Co se děje s organizmem? Víme to? V prvním trimestru těhotenství se také nedoporučuje. Například. Ten kus kovu je jasný, organizmus je nejasný, je to složitá věc a všechno se neví.

    Tedy ta reakce byla na to, že se mi zdálo ukvapené porovnáním hodnot dospět ke kategorickému vyloučení rizika. Zdá se, že MR přeci jen něco dělá. Určitě neškodí? Když zacvičí s kovem...

    P.S. Na MG jsem byl a nijak jsem se nebál. V autě se bojím. :)

    P.S. II Podobně se mi nezdá jistota při umělém tvoření něčeho, co tak úplně nevíme co je a co to vlastně dělá.
    1.10.2006 19:37 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    P.S. II Podobně se mi nezdá jistota při umělém tvoření něčeho, co tak úplně nevíme co je a co to vlastně dělá.
    Pokud to ale nevytvoříš, nemůžeš vyzkoumat co to dělá.
    1.10.2006 19:58 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet

    Pokud to ale nevytvoříš, nemůžeš vyzkoumat, co to dělá.

    Někdy ani potom. Jsou o tom mnohé mravoučné příběhy. Známe to i z běžného života. Tak dlouho dítě pátrá na co jsou sirky, až na to konečně přijde a lidský důmysl a touha po poznání opět slaví triumf. ;-)

    P.S. Originál je

    Integrálem ocel nesvaříš!

    . Autor je Akademik Jovan Čirlič, bývalý rektor VŠST (a jeho argumentace na téma zbytečnosti matematiky). ;-)

    1.10.2006 20:33 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    To je ten zhoubný vliv televize. To se pořád dokola opakují pořady typu "Věda je zábava" až tomu začnou lidi věřit. Já vám říkám: slušný člověk se bez nějaké té vaší vědy obejde! Všechny tyhle cerny bych nechal srovnat se zemí a ty tzv. "vědce" pozavíral do blázinců. Dělat se jim nechce, pakáži.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    1.10.2006 20:44 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Právě v televizi toho o té vědě moc není. :-p Protože každej raději čumí na blbý fotbal. :-(
    1.10.2006 21:07 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    To mi připomíná, že zejtra se hraje slavné derby pražských S. Ale jinak je to samej Vědník, Popularis, Volejte učiteli atd. Pak na to sámoška doplácí ta kopaná - nevleze se jim do programu a tak to dávaj na čt 4 sport!
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    vencour avatar 1.10.2006 21:44 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet

    Náhodou, co jsem na čt sport zahlíd šachy, tak už ho beru (víc) vážně.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    3.10.2006 10:13 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    To je ten sport, jak pri nem ridne stolice :-)
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    2.10.2006 12:39 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Fotbal je veda, ne?
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    19.6.2009 22:57 MARK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    TY SES ALE DEBIL....
    1.10.2006 20:32 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    A jak tohle souvisí s problémem, zda v přírodě vůbec někde dochází k potenciálně destruktivním jevům typu vzniku nebezpečných strangeletů, nebo zda k tomu nikde podmínky nejsou? Tedy pokud se diskuse neodchýlila někam úplně mimo. :-)
    1.10.2006 21:28 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Strangelet sem strangelet tam... Jde o dílčí spor, zda z toho, že Teslů je někde hodně moc a člověka nesežerou, lze vyvoditi, že jinde, byť jich je menší tlupa, jsou neškodní. Co je na tom složitého?

    Jinak a off--šém, Já se toho mocnýho Strangeleta nebojím a postavím se smečce zdivočelých neutrín.

    Před Nikolou za Nikolou, nikdo nesmí stát... spokojenej? Je to konečně srozumitelné? Nicméně vězte, že "mí fyzikové mi rozumějí"! Teoretičtí! A prakticky! Sám se tomu divim.

    P.S. A žádnej smajlík, tohle myslím smrrrtelně vážně.
    1.10.2006 21:29 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Budu si muset skočit opravdu pro slovník … :-D
    1.10.2006 21:48 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet

    To by byla ztráta času. ;-) Z fyzikama bude větší sranda. ;-)

    Chmmm, třeba ten jejich nápad vykoumanej v Losalamoským okrsku.

    Ale na ty Černý děvky už má obranu Plíhal:

    Máme doma ve sklepě, malou černou díru, na co příjde sežere, v ničem nezná míru... přišli vědci zdaleka, přišli vědci zblízka, babička je nervózní, a nás děti tříská... potom jsem jí rozkrájel, motorovou pilou, opět člověk zvítězil, nad neznámou silou!

    2.10.2006 21:44 wo | skóre: 2 | blog: wo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Už druhý, co si myslí že jsou neutrina zcela neškodná... Jako u všeho záleží na množství, občas nějaké s hmotou zareaguje a...
    ...když jich bude móóóc (hledat: výbuch blízké supernovy) tak...
    2.10.2006 23:16 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Já netvrdím že jsou neškodná! Já se s nima neznám. ;-) Já tvrdím, že to zatím nikdo moc přesně neví. Občas se ukázaly nějaké obavy jako veselý nesmysl. Občas se lidé něčeho nebáli, protože jim to, včetně tehdejší vědy, přišlo jako legrace, a ona to zase taková legrace nebyla.

    Považovalo se nemožné přežít ve výšce 4 000 mn/m, pak 8 000, přežít rychlost 60km/h. Naproti tomu všechna záření byla zpočátku považovaná za zcela neškodná, protože přeci tak jemná věc, co není ani vidět a ani nejde pořádně měřit nemůže nic udělat.
    1.10.2006 17:25 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Tedy, už tak mimo: jaká je indukce v elektronu? Nějak trochu nechápu, ale o tom vím přesně tak tohle -- nic. Tak se ptám. :)
    1.10.2006 13:46 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    No, mne jenom zaráží ta jistota. Já věřím že to máte seštudované a víte jak to je, podle toho, jak to momentálně je. :) Jenže všechno zdaleka nevíme a pokud všechno nevíme, nevíme ani, co se všechno může stát.

    Neškodná neutrina za mého mládí ještě nelétala, neb nebyla. Pak tuším chudinky neměly klidovou hmotnost. Kdo ví co z té roury lítá a vzniká, může vzniknout a co to může udělat, když nevíme co to vlastně je.
    1.10.2006 13:49 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Co já bych dal za možnost trápit se po večerch nějakými neutriny. To musí bejt pohodička, takový starosti. Chjo, možná jsem tu fyziku zavrhnul neprávem.
    Copak toho není dost?
    Heron avatar 1.10.2006 13:57 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet

    ...vzniká, může vzniknout a co to může udělat, když nevíme co to vlastně je...

    Tohle je na fyzice to pěkné, nestálé posouvání hranic poznání.

    1.10.2006 14:12 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Nojo. Ale abychom z toho posunutí hranice poznání měli potom nějakou radost. Né všechna zjištění potěší a né všechna přežijem.
    1.10.2006 14:15 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Ta dnešní mládež. Všechno by chtěli přežít.
    Copak toho není dost?
    1.10.2006 14:25 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Přesně. Musíme podstopit určitá rizika, stejně jako když nasedneme do auta.
    Bluebear avatar 1.10.2006 15:04 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    To chápu, jenže pak by se nás taky měl někdo zeptat, jestli toto konkrétní riziko přijmout chceme.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    1.10.2006 17:42 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Víš kolik $$ by stálo celosvětové referendum? :-) V rámci pokroku vědy a lidského poznání jsem ochoten tohle riziko podstoupit. :-)
    1.10.2006 18:13 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    To je krásná ukázka církevně dogmatického přístupu! :-) "Já jsem ochoten a já, my, máme právo, neb náš ideál jest nanejvýš vznešený a správný". Jupíííí! A pak že se něco mění, krom kulis. :-)
    1.10.2006 19:51 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Přesně, můj názor je ten jediný správný. :-) A nejsem komunista, ani diktátor.
    1.10.2006 20:06 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Z hlediska následků jsou tu rozdíly, jinak je to nemlich to samé, jak říkáme pěkně česky. Prostě nějaká idea (z hlediska přístupu jedince lhostejno zda bůh, komunismus, věda, pokrok, růst dph, trvale udržitelný rozvoj, trh bez přívlastků...) se postaví nad zkoumání a pochybnosti, stane se hodnotou samo o sobě, užitečnost se nesmí zpochybňovat, co s myšlenkou souhlasí je správné, co ne je lež, má své "kněze" vykladače, kteří hovoří esoterním jazykem a kteří se smí hádat jen mezi sebou...

    Je to docela psina. :)
    Bluebear avatar 1.10.2006 19:24 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Jistě, ty jako osoba třeba to riziko přijímáš, ale je tu dalších pár miliard lidí, kteří by k tomu měli mít možnost něco říct.

    Asi by to stálo dost peněz, to je pravda; na druhé straně stavba toho cyklotronu taky není zrovna levná záležitost. Dalo by se to započítat do stavebních nákladů.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    1.10.2006 19:39 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Ostatní ať se podřídí. :-)
    3.10.2006 10:22 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Proboha a o co jde. Víš, kolik jim ubyde problému. Navíc, většina z nich jsou náboženští bigoti, kteří se těší na odchod na onen svět (pár z nich na znovuzrození, v tomto případě někde dál, až za alfa centauri). No nebude to úžasný pohled na ty zástupy odcházejících a věčně spokojených duší. Mimochodem, netušíte, zda je na onom světě nějaký webzin o linuxu?
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    Bluebear avatar 3.10.2006 12:27 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Nedá mi, abych necitoval Prattchetta (Smrť): "TAK DOBRÁ. POSTAVTE SE DO ŘADY, PROSÍM."
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    vencour avatar 4.10.2006 00:52 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet

    Áaaaa, Pyramidy :-D

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    1.10.2006 14:40 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Ále houby. Já už jsem si zvykl na myšlenku, že všechno holt nepřežiju. Jen mi ta ochota riskovat, sebe i všechny kolem, přijde nějak moc ochotná.

    Pauli se smál Diracovi za pozitron, co že je to za kecy trouby, co tomu nerozumí, furt se někdo směje a vzapětí už se před tím pokleká, jako před dokázaným faktem a za chvíli už je to zase blbost... čím dál větším fofrem se mění závěry, každou chvíli se najde něco, o čem ví stejný kulový Jihočeská matka i CERNskej taťka badatel. A strašiči strašej a uklidnovači neméně nelogicky a iracionálně uklidňujou.

    Mně je to vcelku fuk, já jsem jen zvědavej.
    1.10.2006 18:49 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Když to nepřežiju já, tak jestli to přežijou ostatní, to už je jenom dílčí problém :-)
    Copak toho není dost?
    3.10.2006 10:23 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Ano ten problém lze vyjádřit přibližným zlomkem 5999999999/6000000000 :-)
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    1.10.2006 12:01 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Doporučuji Ti přečíst si nějakou populárně naučnou literaturu, namátkově:

    John D. Barrow: Teorie všeho

    Joseph Schwartz: Einstein pro začátečníky

    Russel Stannard: Černé díry a strýček Albert

    Brian Greene: Elegantní vesmír

    Jiří Grygar: Vesmír, jaký je

    Richard P. Feynman: O povaze fyzikálních zákonů

    Stephen W. Hawking: Stručná historie času, Černé díry a budoucnost vesmíru

    Zábavnou formu se seznámíš se základními principy fungování makro i mikro vesmíru (teorie relativity, kvantová mechanika, teorie superstrun). Když to ještě občas proložíš pozorováním vesmírných objektů dalekohledem, nějakou exkurzí a přednáškou, budeš rozený vědec ;-)
    deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
    Bluebear avatar 1.10.2006 12:16 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Díky za tipy, tituly vypadají zajímavě a autoři taky :-)

    Zapíšu si je na seznam knih, které si chci přečíst, až budu mít trochu času...

    Je tam někde aspoň naznačeno, zda a jak moc se máme bát strangeletů (speciálně těch metastabilních a záporně nabitých)?
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Bluebear avatar 1.10.2006 20:53 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Ale s těmi přednáškami nevím. Když jsem byl naposled na přednášce pana Grygara (jinak vynikající přednáška), říkal, že zhruba každých sto tisíc let spadne na Zemi velký asteroid a všechno to tu zplanýruje, ale posledních dvě stě tisíc let byl podezřelý klid.

    To mě taky zrovna neuklidnilo. ;-)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    masožravá palma avatar 1.10.2006 22:00 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Tohodle bych se opravdu obávala více než strangeletů, u kterých není jisté jestli vůbec doopravdy existují, a černých děr, které by LHC dokázal možná vyrobit (ale pouze v takové velikosti, že by se během chvilky opět vypařily).
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    Bluebear avatar 2.10.2006 00:14 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Toho se samozřejmě obávám také. Mé fobie jsou reentrantní, zvládám se bát mnoha věcí současně.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    2.10.2006 07:47 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    A víte, že profesionální optimisté a uklidňovači často popírají, zlehčují, i tuhle možnost? Kamení z vesmíru. Už jsem četl. Je zvykem a patří k dobrému tónu tvrdit, že se necháváme strašit. Ale my se možná necháváme spíš uklidňovat.

    Ten kus šutru z vesmíru, s tím nic nenaděláme, to je putna, není se vlastně čeho bát. S nebezpečím, které vyrábíme sami... také nic nenaděláme. Člověk je na tom se schopnosti adekvátně reagovat na neaktuální nebezpečí stejně jako myši. Ty si najdou se spíž a hodují. Čas od času přijde kočka a nebo sklapne past. Myši se chvíli vyděšeně koukají a pak na to zapomenou a žerou dál.

    Ono madame C. také nenapadlo, že by ta radiace mohla i škodit.

    Ale s tím strangeletem by to mělo docela fazónu. Alespoň bychom udělali, byť jen vesnický (v tohle buranově galaxie na pidiplanetce u pidislunce) divadlo.
    Dalibor Smolík avatar 2.10.2006 08:29 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Ono mně to připomíná tu historku, jak ten pán padá z vysokého věžáku. Letí kolem dvacátého patra a říká si: "Stále ještě se nic neděje", letí kolem desátého a opakuje: "Furt ještě dobrý" ...:-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Bluebear avatar 2.10.2006 13:11 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Ono madame C. také nenapadlo, že by ta radiace mohla i škodit.

    Myslím, že napadlo (rozhodně to musela pozorovat), ale jí šlo o vědecké poznání a byla připravená se obětovat.

    Je ovšem rozdíl v tom, jestli je člověk ochoten pro poznání obětovat sebe nebo i spoustu dalších lidí; to první považuju za hrdinství, to druhé za nezodpovědnost.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    19.6.2009 23:04 MARK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    staci vychazet z toho ze cim mensi cerna dira tim hure, protoze cim mensi objekt ktery ma obvrovsdkou gravitacni silu tim vetsi hustota takze to ze vzniknou male cerne diry ktere se hned vypari... no ... to snad preci ne :-)
    brozkeff avatar 2.10.2006 14:33 brozkeff | skóre: 13 | blog: Zpátky po 10 letech | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Exotické částice
    Fantasii se meze nekladou.

    Jak můžou tyhle hrátky se stále exotičtějšími částicemi dopadnout nám bezvadně ukazuje Stargate (Atlantis), naposledy v dílu McKay and Mrs. Miller, kde "vylepšili" antické zařízení z Projektu Arcturus.

    Jestlipak se v tom CERNu koukají na Hvězdnou bránu?
    2.10.2006 21:47 wo | skóre: 2 | blog: wo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Nejezdit vlakem. Každý ví, že při rychlosti nad 30 mil/hod dojde k vysátí veškerého vzduchu z vagónů a udušení cestujících.
    18.10.2006 16:23 DarkSoul
    Rozbalit Rozbalit vše Setkani 3 druhu
    Rád bych se sešel a pokecal o starých a nových časech...
    26.1.2007 12:38 orc Necromancer male chaotic
    Rozbalit Rozbalit vše To sem zvedav jaky to udela zvuk :o)
    \   |   /
    
    - B L O B -
    
    /   |   \ 
    
    nebo
    .     .    .
      .   .   .
    . .z o n k. . .
      .   .   .
    .     .    .
    
    14.3.2007 19:45 snejdy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    ty články kolem by mohli bejt v češtině,takhle z toho mam prd...
    Bluebear avatar 27.3.2007 21:42 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Ten první článek (na osel.cz) v češtině je :-) Bohužel jsem nenašel žádné jiné články v češtině, proto jsem uvedl odkaz na anglické stránky.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    9.5.2007 10:19 Marek
    Rozbalit Rozbalit vše Blázni bláhoví
    Akorát že termojaderná fůze co chtejí zprovoznit v CERNu (což je obdobná situace ja na Slunci) není VŮBEC TOTOŽNÁ S ČERNOU HMOTOU o které tady básníte.Černá díra je černá proto,protože má tak obrovskou gravitaci,že světelný paprsek se neodrazí od té hmoty,a proto mi ji nevidíme-nebo-li černá díra...ale černá díra není to stejné jako Slunce..bo Slunce je jen jedna hvězda z miliard,které drží pohromadě právě již zmińovaná černá díra...a černé díry je ve Vesmíru více jak 93%..takže nemelte o pič*vinách a běžte dělat něco rozumnějšího vy géniové
    8.8.2007 12:28 -sim-
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blázni bláhoví
    Jenže oni v CERNu nechtějí zprovoznit JEN termojadernou fúzi, to má být až další z mnoha experimentů...chytráku.
    29.1.2008 21:09 herman
    Rozbalit Rozbalit vše píše se rok 2008 a porad nic
    pise se rok 2008 a vypadato ze zijeme.... Vy ste fakt dementi bezte raci delat neco jinyho.
    19.3.2008 11:47 Snehy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: píše se rok 2008 a porad nic
    projekt bol odložený na jar 2008 tak sa nediv!!!
    20.6.2009 02:02 MARK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blázni bláhoví
    no tak o tom ze by pomoci urichlovace zvysovali protonove cislo se mi nechce verit, protrozte tam maji do sebe atomy narazet a ne umele zvysovat jeji ch tusim protonove cislo... a cerna dirak je sice cerna ale presto vyzaruje zareni v podobe temne energie.. viz stephen hawking. a cerna dira je jednoduse receno zhroucena hvezda, a supermasivni cerna dira je ve stredu spiralnich galaxii, jestli je cernych der ve vesmiru 93 procent to nevim , ale TEMNE HMOTY je ve vesmiru asi 77 procent a temna hmota neni CERNA DIRA ..... a o picovinach nemeleme jen se tu tak dohadujeme :-)
    24.3.2008 20:50 Misak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    Zdravim. Dneska jsem shlídnul na Viasatu Soudný den a taky mě zaujal ten strangelet... ale popravdě řečeno, jestli k něčemu takovýmu dojde, tak to bude asi dost huket a těžko si stihnu dát to "poslední cigáro" :D V každým případě mi to přijde pravděpodobnější zkáza Země, než meteorit, nebo jiná katastrofa, protože jestli tuhla planetu něco zničí, lidstvo v tom bude mít prsty... Mohli by sme se vsadit, ale kdo by pak schrábnul výhru? :D
    20.6.2009 02:05 MARK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    a kdo rika ze jsme prvni vyvinula civilizace na tehle planete.. nase planeta neni z naseho pohledu vubec proukoumana kopeme do hloubky max nekolika kilometru a mame zmapovano 4 procenta oceanu :-) tajkze je dost mozne ze po nas se zde vyvine dalsi civilizace a treba si bude vice vazit tyhle modry koule kterou si vsicni zasirame a fesne na to dojedeme...
    6.4.2008 21:12 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    http://ars.userfriendly.org/cartoons/?id=20080330

    http://ars.userfriendly.org/cartoons/?id=20080406
    16.7.2008 18:16 alldig
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Listopad 2007: Konec světa skrze strangelet
    určitá pravd. tu je ale jestli se to stane tak si musíme užít to co nám tady zbejvá takže Dont worry be happy!
    8.2.2013 10:26 leon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: realita
    Strangelet - tak jak je nazýváme známe,trošku jsme si osvěžili paměť a zalovili ve svých vzpomínkách.Jojo existuje a skoro jsme na něj zapoměli, už je to dávno co jsme se o něm učili, člověk přeci zapomíná a čím starší tím horší, či lepší?No jinde se ubírá jinde se přibírá. Něco znamená smrt něco život.Dimenze obyčejného člověka je taková jaká je. Snad se nám podaří se z toho marasmu dostat,ale vidíme to na levou.Asi se budeme muset otočit a jít zpátky po cestě která nás zavedla až sem do hlubin vesmíru a světa.Zatí se mějte a držím Vám palce ať to všechno dopadne tedy vlastně nedopadne s pozdravem An-.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.