abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    18.4. 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    18.4. 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (11%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 566 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka

    19.10.2010 13:33 | Přečteno: 4045×

    Jak? Jednoduše. Když takovéto závaží připojíte do USB, tvrdí o sobě, že je vlastně externí CD-ROM. Vzhledem k čerstvosti téhle podpásovky s tím systém vůbec nepočítá, tudíž na tiskárnu nenasměruje zařízení v /dev a júzrspejsové programy žádnou tiskárnu nevidí. Ve Windows to pak funguje jen za cenu dvou jinak zbytečných démonů.

    Pokud se nepletu, podobné prasárny dělají výrobci 3G modemů už dost dlouho na to, aby s tím systémy počítaly. Nicméně tato tiskárna (LaserJet P1102) se na krabici chlubí tím, že jako první umí plug and print... :-/


    PS: Nemá tu někdo z místních programátorů čas a chuť se povrtat ve Windowsím ovladači od HP a zjistit, jak z toho těžítka udělat tiskárnu?

           

    Hodnocení: 86 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    19.10.2010 13:37 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    U těch modemů to fungovalo tak, že se ten „flash disk“ musel připojit a odpojit, a zařízení se pak začalo identifikovat jako modem. Nebude to u té tiskárny fungovat stejně?
    tsLnox avatar 19.10.2010 14:36 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    Jo, to je něco jako "nejprve nainstalujte ovladače a pak teprve zapojte zařízení, jinak nebude fungovat"... S tím jsem se setkal v práci u jednoho HP skenru... Prostě prasárna
    19.10.2010 15:29 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    Nějak mi nedochází, co je na tomto prasárna. Ovladače jsou tu od toho, aby zprostředkovali komunikaci se zařízením, tak je logické, že je nejdříve nutné tyto ovladače nainstalovat, jinak zařízení komunikovat nebude.
    19.10.2010 16:01 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    Vo Windows je normalne najprv pripojit zariadenie a ak Windows nema driver, pokusi sa ho najst (na Windows update, vlozenom CD a pod.).

    U niektorych zariadeni to normalne funguje, ale stale je mnoho vyrobcov, co to nechape. Na CD sa clovek ani k driveru nedostane - musi spustit nejaky SETUP, ktory tam navala stovky MB rozneho malware....
    Luk avatar 19.10.2010 18:22 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    U niektorych zariadeni to normalne funguje, ale stale je mnoho vyrobcov, co to nechape.
    Nechápe to hlavně HP u svých tiskáren. Co jen jsem si užil s HPLJ P1005... :-D Pokud člověk přesně nedodrží předepsaný postup (ale někdy i když ho dodrží), už nikdy tiskárnu nenainstaluje a musí přeinstalovat Windows (nebo - pokud je prozíravý - obnovit disk z obrazu, který před instalací tiskárny vytvořil). Legrace jako "body obnovení" apod. samozřejmě nefungují.
    musi spustit nejaky SETUP, ktory tam navala stovky MB rozneho malware
    Není důležité, jestli se tam ty tuny neužitečného bordelu dostanou přes setup.exe nebo jakkoliv jinak. Pověstné jsou ovladače skenerů HP, ale humus tohoto typu jsem zažil například i u APC.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    19.10.2010 18:24 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    Například proto, že existuje třída printer, takže v ideálním světě by měl být jeden ovladač pro všechny USB tiskárny (a tedy by mohl být už součástí systému).
    Josef Kufner avatar 19.10.2010 19:24 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    Kdysi tiskárny uměly postscript...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    19.10.2010 19:33 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    Tam jsem se skoro stále nedostal :-D. Ale vím, že LaserJet III umí i obyčejnej text :-D.

    Pokud je ta tiskárna GDI, tak to blé, to nebrat. Jinak to jsou pak ty USB class naprd, když je nepoužívají :-(. To by jsme mohli taky za chvíli skončít tak, že každá tiskárna bude mít vlastní sběrnici a řadič do PCI(e).
    19.10.2010 19:41 VSi | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    A také stály jiné peníze... I dnes umí tiskárny (i relativně obyčejné) PostScript a/nebo PCL. Často se ovšem 2 nabízené modely liší jen přítomností standardního protokolu, a dělá to cenový rozdíl v tisících korun.

    19.10.2010 19:37 VSi | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    Alespoň základním způsobem by to fungovat mohlo. Nejspíš ale jen u tiskáren, co podporují nějaký standardní protokol - třeba PostScript nebo PCL. Už v dobách LPT portů tohle šlo - na Windows s většinou takových tiskáren aspoň částečně fungoval ovladač pro Apple LaserWriter nebo třeba HP LaserJet 5.

    Dnes u levnějších modelů ovladač tiskárny dělá zpracování, které dřív bylo zvykem dělat uvnitř tiskárny. A na tenhle způsob komunikace se neuchytil nějaký univerzální protokol. HP jako výrobce tiskáren pro mě skončil tím, že do levnějších modelů nedává ani flash pro firmware. Takže ten se nahrává při tisku první stránky pomocí Windows ovladače nějakým speciálním způsobem. Výsledek je, že tisk přes síť není nijak možný, dokonce ani přes "sdílení tiskáren" ve Windows.

    Další věc je, že ovladače pro konkrétní tiskárnu řeší nastavení specifických funkcí jako vstupní a výstupní zásobníky papíru, duplexní tisk, sešívání apod. Zas by to teoreticky šlo udělat nějak standardně, že by z tiskárny šel vylistovat seznam vlastností. Nebude to ale fungovat tak dobře (třeba ve formuláři nastavení nebude obrázek tiskárny s vyznačením zásobníků), a bude to pravděpodobně dělat problém při tisku přes síť (LPR).
    19.10.2010 20:36 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    To by mě zajímalo, proč tam nedávají interpreter postscriptu. Výkonostní problémy to být nemůžou, postscript by snad zvládl dnešní microchip za 200Kč. Tak snad patentové problémy?

    Jinak modely bez flashe mě tolik nevaděj, těch pár kilobajtů je dneska prakticky okamžitě. Výhoda je, že po chybně načteném firmware se nestane z tiskárny šrot. A pak i takový věci jako, že RAM bývá rychlejší než flash. To už mě spíš vadí firmware disku, který je na plotnách.

    Vtip je v tom, že i když může být protokolů kolik chce, tak to stejně nakonec musí být kompatibilní se správcem tisku a jeho dialogy. Tak proč to nezjednodušit už u protokolu, takové webkamery maj taky vlastní třídu.
    19.10.2010 21:23 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    S interpreterem PS je ta potíž, že aby zvládl stránku s celostránkovým obrázkem, potřebuje hromady paměti.
    19.10.2010 21:31 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    512MB DDR2 stojí tak 300,-. Horší to snad nemůže být.
    19.10.2010 21:59 VSi | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    Což může být i třetina ceny té tiskárny. Pak je potřeba větší PCB, procesor co tu DDR2 bude obsluhovat...
    20.10.2010 01:15 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    Jo tak pokud vadí stovka dvě navíc, tak to jo :-).
    Gilhad avatar 20.10.2010 01:20 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    Jo, tak v takovém případě ideálně BT stovka :)
    kotyz avatar 20.10.2010 11:37 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    splasenej hrebik od tesly! :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    default avatar 20.10.2010 12:10 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    To by mě zajímalo, proč tam nedávají interpreter postscriptu. Výkonostní problémy to být nemůžou, postscript by snad zvládl dnešní microchip za 200Kč.
    PostScript je rozežranej a pekelně náročnej. Běžně se mi stávalo, že A3 stránku mi dvouprocesorovej Pentium Pro s gigabajty RAM ripoval klidně dvacet minut. Ano, bylo to složitější než "běžné Wordové dokumenty", ale stejně. Koneckonců, on i ten Word umí RIPům pěkně zatopit. :-)
    default avatar 20.10.2010 11:51 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    Další věc je, že ovladače pro konkrétní tiskárnu řeší nastavení specifických funkcí jako vstupní a výstupní zásobníky papíru, duplexní tisk, sešívání apod. Zas by to teoreticky šlo udělat nějak standardně, že by z tiskárny šel vylistovat seznam vlastností. Nebude to ale fungovat tak dobře (třeba ve formuláři nastavení nebude obrázek tiskárny s vyznačením zásobníků), a bude to pravděpodobně dělat problém při tisku přes síť (LPR).
    Od toho je PPD. Akorát to vyžaduje ten PostScript.
    tsLnox avatar 20.10.2010 13:52 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    Jasně, tak jak píšou ostatní. Prasárna je na tom to, že když to zapojíš dřív, než nainstaluješ ovladače, tak už to pak většinou nejde.
    20.10.2010 14:39 VSi | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    Já mám zase zkušenost, že právě ty "instalace ovladačů" jsou největší prasárna, která často do systému natáhne hromady "užitečných" nástrojů, o které nikdo nestojí.

    Postup, který málo kdy zklame (nejen pro tiskárny): přiložené CD s ovladači zahodit; stáhnout z webu výrobce poslední verzi pro danou verzi Windows, je-li nabízeno víc balíků, tak vzít ten nejmenší; ze staženého souboru extrahovat *.INF soubor a všechny související (bývá to v jednom adresáři).

    U tískáren připojených k LPR serveru lze *.INF + ten bordel okolo přímo použít pro skriptovanou instalaci na klientovi.

    Jinak je další krok připojení HW k USB - objeví se standardní "New hardware wizzard", kde se vybere možnost, že nechci nic hledat a mám vlastní ovladač, následně se vybere ten INF soubor z předchozího kroku, wizzard si zkopíruje všechny pořebné soubory, a HW obvykle hned funguje.
    19.10.2010 13:38 MartinK | skóre: 10 | blog: Blogik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    díky za info, uvažoval jsem o koupi :(
    19.10.2010 13:46 MartinK | skóre: 10 | blog: Blogik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    19.10.2010 15:06 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    To pravdepodobne čítal (pretože tam má aj vlastnú tému). :)
    19.10.2010 13:57 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    Hm, tak po dvou půldnech laborování a napsání zoufalých dotazů všude možně mě napadlo updatnout firmware pomocí widlí utility a voila - tiskárna se po chvíli přepla začla chovat jako tiskárna sama od sebe, a právě vytiskla zkušební stránku skrz OpenWRT.
    19.10.2010 14:25 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    zrovna vcera som pripojil 3G modem... pridal si cdrom, ale network manager bol online snad skor nez sa automountla, vratane preklikania wizardom :)
    koulinek avatar 19.10.2010 14:30 koulinek | skóre: 19 | blog: koulonet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    ještě že mam starou dobrou HPLJ2300DN s JetDirectem a tisknu si po siti :)
    Motto: "Lépe býti dvanácti souzený, než šesti nesený."
    19.10.2010 14:33 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    Předpokládám, že je potřeba jenom zjistit jak nastavit usb-modeswitch, aby tu tiskárnu uměl přepnout.
    19.10.2010 14:39 Marek 'marx' Grác | skóre: 21 | blog: Paralelný blog | Brno / Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    Mám P1102w a nie je s ňou cez hplip žiaden problém
    Ilfirin avatar 19.10.2010 14:41 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    Jo, takovýto titulek se titulní stránku abc do výběru moc a moc hodí ;-)

    Už se těším na dobu, kdy google na dotaz "kurvy" ukáže stránky abc.
    20.10.2010 00:14 otakar | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    Stalo se. Hned na druhé stránce v googlu. A zrovna tenhle blog :-D
    stativ avatar 20.10.2010 07:55 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    Se divím, že tu ještě není žádný úderný komentář od píči, aby se tenhle blog posunul ještě výš.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    20.10.2010 11:20 Martinus | skóre: 21 | blog: martinus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    Víc než ty "kurvy" mi vadí hrubky v nadpisech, třeba i v tomto. Správně je Kurvy udělaly. Problém je ten, že dneska i v tištěných novinách aby člověk pohledal nadpis, kde není pravopisná chyba...
    Free your mind and the ass will follow...
    Petr Tomášek avatar 24.10.2010 08:00 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    Ber to tak, že v tomto případě jsou to „ti kurvy“ :-).

    Zajímavé je, že jsou jazyky, kde je inkongruence tohoto typu (tj. kdy se rod slovesa, nebo přídavného jména řídí „logickým“ rodem a ne rodem gramatickým) naprosto běžnou záležitostí.

    To jen asi nějaký český „lingvista“ neměl co na práci a musel vymýšlet ptákoviny...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    19.10.2010 14:55 flexo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    Po delší době sem opět vypnul adblock na stránkách abclinuxu a při otevření vašeho blogu na mě vyskočila hned vedle reklama na HP Make It Big :)
    19.10.2010 14:58 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    No, ja pamatuju, kdyz jsem poprve pripojil USB Stick, kterej emuloval CD s ovladacema a teprve druhy zarizeni byl USB disk. Stacilo neco updatovat, ale ted nevim, jestli kernel, udev nebo skript autofs. Rozhodne by se mely v systemu objevit vsechny ty USB zarizeni. Pokud to chapu dobre, simuluje to USB hub a na nem zapojeny zarizeni.
    19.10.2010 19:29 tom112233 | skóre: 21 | blog: tpikalek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    Prosím tě, co to bylo za USB? Já mám doma Verbatim V-Secure, který mi tu leží naprosto nevyužitý, jelikož nevím, jak jej pod Linuxem zprovoznit. Při připojení se hlásí také jako CD s programem (pouze pro windows), který po zadání hesla (pod windows) připojí ten samotný disk. Nepotřebuji samozřejmě aby na něm fungovalo šifrování, jen aby šel připojit a nahrávat na něj data...
    19.10.2010 23:33 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    A neda sa tym programom (alebo nejakym inym od Verbatimu) ta super funkcia vypnut a prepnut to do obycajneho modu?
    20.10.2010 19:51 tom112233 | skóre: 21 | blog: tpikalek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    Nic takového jsem bohužel nenašel. Nejde dokonce ani na windows to heslo vypnout, vždycky tam nějaké být musí.
    19.10.2010 15:13 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    HP uz tiskarny nevyrabi. Vyrabi klumpry, ktere zabiraji misto na stole, generuji chyby a nejruznejsi zvuky. Jen obcas z nich vypadne neco pouzitelneho.

    Pouzivame stroje od nich sedmnact let a s tou kvalitou... Prvni, co jsem tu zazil byla 300 XL. Problem ji rozchodit na Netware, ale pak bez problemu. Dalsi nastupce byl DesignJet ColorPro GA, sel zprovoznit lehce, jen neumel HPGL, i kdyz nam obchodak tvrdil, ze umi. Kdyz odesla, prisel dalsi kousek, s tou uz zacaly problemy. Natahovala papir krive, ucpavaly se hlavy. Servisni technik tu byl asi trikrat, nez jsme uznali, ze uz to nevypada blbe. Po trech, ctyrech letech odesla a privezli nam dalsi typ. Udajne oblibena, bezproblemova... nemela dva zasobniky (je krize, musi se setrit).. ale co si s tou uzivame... Kdyz pominu to, ze se ovladani obloukem vratilo k puvodni 300xl. Zadne displeje a hlasky, menu... hezky poctive lustit z toho, jak a ktera kombinace diod zrovna blika. Za pul roku uz tu mame ctvrty (!) kus, kvalita zpracovani otresna. Uprimne receno, A3 inkoustovku od HP jen tak znovu ne.

    Rejpava poznamka: HP asi vi, proc maji jeho tiskarny vylisovano na tele natvrdo http://www.hp.com/support
    19.10.2010 17:01 ____ | skóre: 15 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka

    Já relativně nedávno dostal nějakou HP laserovku z roku 94 nebo tak podobně a pořád krásně tiskne. Dokonce je to nějaká bezozonová tiskárna, to se dnes taky úplně běžně nevidí. Její největší limitace jsou schopnosti firmwaru, jinak bych do ní i ten toner dokoupil.

    S novějšími inkoustovými tiskárnami od HP mám zkušenosti také spíše trochu záporné. Ovladače pro Windows jsou u HP neskutečný balast.

    19.10.2010 22:05 cazfe | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    to je nová móda, materiál stojí hodně peněz a když už za své peníze nedostanete nic hmatatelného, musí vám to vynahradit "hodnotným" softwarem :-) viděl jsem optickou myš od geniusu která vyžadovala ovladač 180MB! ( místo scroolovacího kolečka tam byl senzor )
    xkucf03 avatar 19.10.2010 21:37 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    A nějaký nápad jaké tiskárny kupovat? Aby fungovaly s Linuxem a nejlépe šly připojit rovnou do ethernetové sítě + aby dobře tiskly samozřejmě.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Dent avatar 19.10.2010 22:02 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    Ruku do ohně za to nedám, ale v poslední době slyším chválu na tiskárny Brother a to i od linuxáků.
    19.10.2010 22:13 VSi | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    Poslední dobou taky používáme Brother, a zkušenost výborná. Podporu linuxu vyzkoušenou nemám, ale na webu nějaké ovladače jsou. Nejvíc kusů máme ČB A4 HL2150n, která má Ethernet, PCL6 a stojí cca 2800 Kč. Za výhodu považuju i oddělený toner a válec, který není nutné měnit tak často. Přes Ethernet jde krom jiného normální LPR a IPP, dokonce snad i IPv6.
    20.10.2010 00:44 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    To vypadá dobře. Možná budu zařizovat v dohledné době ještě jednu laserovku a ty parametry jsou výborné.
    15.12.2010 09:17 dejf | skóre: 3 | doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    Na brother nedam dopustit, tiska a scan pod linuxem, hojne uzivame model DCP-7045N ovladace a postup na webu ;-)
    19.10.2010 22:06 cazfe | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    taky bych se připojil s prosbou o radu, zvažuji samsung. máte někdo nějakou zkušenost?
    19.10.2010 23:26 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    So Samsungom skusenosti mam - a to dobre. Vo Windows casto staci pripojit a driver sa automaticky stiahne z Windows Update.

    V Linuxe staci mat nainstalovany SpliX. Problem je akurat v tom, ze dlho nebola nova verzia SpliXu, takze s niektorymi novymi modelmi moze byt problem. Napriklad s ML-1915 - riesil som to v bug trackeri SpliXu a uspesne vyriesil. Len autorom sa nejako nechce, akoby ten projekt umrel :(

    V pripade nudze sa da priamo od Samsungu stiahnut akoze driver pre Linux. Z toho humusu staci vypreparovat PPD a filtre pre CUPS a normalne to funguje.
    Ruža Becelin avatar 19.10.2010 23:28 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    Koupili jsme Samsung CLX-3175FW - multifunkcni (Scan,Copy,Fax,Print) barevna laserovka A4 s 100Mpbs Ethernetem a WiFi.

    Plusy: Mala, ticha, celkem rychla, standby mod, Ethernet, WiFI, USB konektor pro DirectPrint, menu s diplayem, Web interface.

    Minusy: WiFi nejde vypnout (pokud prezijete bez WiFi, berte model FN), pod Win/Lin jsou potreba ovladace Samsung Unified Driver (coz nekdo nemusi akceptovat, ze se jedna o uzavreny ovladac), smrad (je to laser :-D)

    Zkusenosti mame vyborne, za ty prachy to stalo. V Linuxu s Unified Driver ovladaci funguje bez problemu, zvlada LRP, IPP, JetDirect, ma solidni webove rozhrani, takze po nastaveni IP nemusim pouzivat mikromenu. Unified Driver obsahuje i malou utilitku, ktera informuje o spotrebovanem materialu a problemech s tiskem.
    lucorp avatar 20.10.2010 11:23 lucorp | skóre: 3 | blog: Konverzia stavbára na ajťáka | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    mam laserovku samsung ML2010PR. V ubuntu - po prvom pripojeni do usbcka si system sam nasiel a nainstaloval ovladace, tlacil som do 10 sekund od pripojenia, vo win 7 detto. Fici mi uz nejake 2-3 roky a zatial (klop, klop, klop) bez najmensich problemov.
    "Vyčíslovať straty na predajoch za pirátske kópie je ako vyčíslovať o koľko deti prichádzame masturbáciou..."
    21.10.2010 15:31 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    mám taky samsunga, černobílý laser a funguje krásně
    Baník pyčo!
    19.10.2010 16:55 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    A to jsem byl kdysi s psc radou tak spokojen. Nu, do budoucna asi uz jenom hp s ethernetem. Btw diky za info..
    tomboytom-deviant avatar 19.10.2010 17:12 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    Další levičák, co umí jenom sprostě nadávat...
    belisarivs avatar 19.10.2010 17:37 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    Tenhle sranec jsem, uprinme receno, vubec nepochopil.
    IRC is just multiplayer notepad.
    tomboytom-deviant avatar 19.10.2010 18:15 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    Já ten sranec v blogu taky ne, to se stává.
    19.10.2010 17:29 Phoenix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    Nejen P1102 ale všechny řady P1100 P1560 P1600.

    Stáhněte nejnovější ovladače z HP, exe soubor něčím rozbalte.

    Připněte tiskárnu do PC, zapněte. Až systém detekuje CDromku tak ukončete instalátory a autorunem spuštěné programy. Ve složce ovladače je složka UTIL a v ní SIUTIL.exe, ten spusťte. Vyberte buť tiskárnu nebo PC. a zakžte Smart Install. Pak se tiskárna bude chovat jako normální. (Host-Based ale bude furt :P)
    19.10.2010 23:29 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    Chcelo by to odchytit (usbsnoop), co ten program posiela tlaciarni. Napisanie prepinacieho programu pre ludi bez Windows by malo byt potom jednoduche.
    19.10.2010 17:36 Woknař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    Mně funguje dobře. Nebude to spíš softem než tiskárnou?
    19.10.2010 20:30 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    Já bych tak nejančil, tohle je stará známá věc, vyřešit to jde. Zrovna HP má oproti jiným výrobcům doslova ukázkový přístup k podpoře tiskáren v Linuxu.
    19.10.2010 22:28 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    Jedno varování. Nekupovat řadu HP OfficeJet 8500 - tváří se solidně, ale je to křáp. Májí bugu ve firmware a cca měsíc po instalaci začnou před každým tiskem čistit hlavy. V podstatě během dne vyflákají celou cartridge. Kolega jich instaloval několik u svých zákazníků a postupně tím začali trpět všechny. Poslední firmware nic neřeší. Novější řada 8500+ už tím snad netrpí.
    19.10.2010 23:03 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    Negeneralizoval bych, zrovna 8500 mám doma (bez +) asi čtyři měsíce a v klidu.
    20.10.2010 12:17 danc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    Taky ji mam doma a uvedene chovani nepozoruju. Funguje zatim naprosto hladce a to i pres to, ze do ni leju cinsky inkousty :-)
    pavlix avatar 21.10.2010 15:44 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kurvy v HP udělali z tiskáren předražená těžítka
    Naštěstí jsem si od HP pořídil IP tiskánu (all in one), podporuje mDNS (a SRV záznamy), takže jede opravdu plug and print.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.