abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.4. 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.4. 16:44 | Zajímavý článek

    50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    22.4. 16:22 | Pozvánky

    Byl zveřejněn program a spuštěna registrace na letošní konferenci Prague PostgreSQL Developer Day, která se koná 4. a 5. června. Na programu jsou 4 workshopy a 8 přednášek na různá témata o PostgreSQL, od konfigurace a zálohování po využití pro AI a vector search. Stejně jako v předchozích letech se konference koná v prostorách FIT ČVUT v Praze.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    22.4. 03:00 | IT novinky

    Po 48 letech Zilog končí s výrobou 8bitového mikroprocesoru Zilog Z80 (Z84C00 Z80). Mikroprocesor byl uveden na trh v červenci 1976. Poslední objednávky jsou přijímány do 14. června [pdf].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (10%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 699 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    AbcLinuxu hledá autory

    23.8.2011 22:46 | Přečteno: 692368× | AbcLinuxu | poslední úprava: 23.8.2011 22:58

    AbcLinuxu hledá občasné i stálé autory pro psaní o Linuxu, open source a vším mezi tím.

    Stačí mít chuť psát! Máme zájem o recenze, návody, přehledy, ale také reportáže nebo články o aktuálních událostech. Nejsou ani nezbytné žádné hluboké technické znalosti. Ba naopak, tvrdou realitou je, že čím odbornější článek napíšete, tím méně čtený bude ;-) To ale samozřejmě neznamená, že nemáme zájem o obsah, který docení jen skuteční odborníci. Jestliže podnikáte, odborný obsah s vaším jménem vám navíc může pomoci získat nové zákazníky.

    Může jít o reportáž z linuxové akce nedaleko vás, shrnutí zkušeností s nasazením Linuxu ve větší či menší firmě, škole nebo úřadě, nebo třeba jen o dojmy, jaké na vás udělala herní novinka pro Linux. I vy můžete pomoci zpestřit obsah, který vydáváme (aby vedle Hardwarových a Jaderných novin také vycházelo něco dalšího ;-)).

    Za vydané články vyplácíme autorský honorář podle rozsahu a kvality vaší práce. Pokud budete mít zájem, stačí napsat na e-mailovou adresu <lubos.dolezel@abclinuxu.cz>.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    xkucf03 avatar 23.8.2011 23:27 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    To mi připomíná, že mám rozepsaný seriál o verzování. Myslím na tebe, další díl bude… :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    xkucf03 avatar 23.8.2011 23:29 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    P.S. první

    P.P.S. koukal jsem na nový ITBiz a hned musím nahlásit první chybu – u komentářů se ztratilo formátování, které dříve fungovalo.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    24.8.2011 00:01 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    itbiz někdo čte?
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    24.8.2011 07:21 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    Já tam občas zabloudím a pak se často nestačím divit…
    gtz avatar 24.8.2011 17:41 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    nápodobně
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    24.8.2011 01:24 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    A take se u nekterych clanku ztratily nektere komentare. Ale tezko rici, jestli je to kvuli nejakemu cool-upgrade, nebo se jedna o cenzuru. Doufam ze o cenzuru ne, v tom jsem abc-like weby vzdycky velmi cenil.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 24.8.2011 10:27 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    Několik komentářů bylo ztraceno, ale určitě ne kvůli cenzuře. Šlo jen o to, že bylo určité okno se souběžným během nového a starého webu, kdy se vydával obsah do obou webů. Na ITbizu moc komentářů lidi nepíšou, tak se to neřešilo, bohužel krátce před plánovaným nasazením se tam několik lidí zjevně nečekaně rozepsalo (plus spousta spambotů), což jsem se dozvěděl až se zpožděním :-(

    Takže v tom určitě nehledejte úmysl.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 24.8.2011 10:15 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    Jo, musím tam udělat HTML filtr. Ten zatím nemám, takže to vypadá takhle.

    Cílem bylo se co nejdříve zbavit Drupalu (a ze strany HDmagu už také zní prosby o spásu) a tohle doladit za běhu.
    xkucf03 avatar 24.8.2011 11:02 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    Když už jsi zmínil Drupal: co na něm vadí? A na čem ITBiz běží teď?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Luboš Doležel (Doli) avatar 24.8.2011 11:54 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    Na javovském enginu, co jsem postupem času připravil a teď jsem nad ním postavil ITBiz. Interně nám na tom už nějakou dobu běží fbpublish.argonit.cz.

    Drupal je pomalý. Na AutoLevel.cz nám po přechodu na Javu spadnul load serveru z 0.6 na 0.04. Je v PHP, takže nová verze PHP může rozbít starší verzi Drupalu (teď na HDmagu takový problém máme :-(). Toť provozní stránka.

    Uživatelská stránka je ale ještě větší problém. Naprosto všechny drupalovské weby, co jsem zažil, měly vždy neskutečně složité zadávání článků a dalších věcí. Prostě všude je hromada obecných položek na obtíž a i když si to člověk nechá od Drupalisty ohnout na míru, pořád je to celé až moc univerzální. To je asi hlavní důvod, proč si mnou připravený odchod od Drupalu vždycky všude chválili.

    Tím se dostáváme k tomu, že v Drupalu si já sám nic nenaprogramuju. To znamená obrovské náklady na vývoj nových funkcí (protože to nemůžu udělat takzvaně "in house"), které se navíc opakují, pokud je třeba udělat upgrade Drupalu a něco se (vždycky) rozsype.

    Poslední věc jsou fajn kejkle, co s webem nad Hibernate/EHCache můžu velice snadno dělat. Můžu si web server rozhodit na několik nodes a bude mezi nimi fungovat distribuovaná cache, což umožňuje snadné škálování. Musím ale přiznat, že pokud se nezestonásobí návštěvnost našich webů (jakože už teď je ten traffic docela solidní), tak na Javě nám bude stačit jediný stroj ještě hodně dlouho.
    pavlix avatar 26.8.2011 18:26 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    Já o IPv6 :), bude...
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    13.1.2022 19:15 hmm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    Jo, to byli casy kdyz se nezabijeli lidi jen protoze jim nesedi dane pohlavi ale opousteli nas skutecne nemocni lide.
    Velice se ti ta cenzura vydarila, Kolibaci, skvele zvladnuta moderace a vyuziti vlastniho casu, tleskam komunistickym praktikam. ODBOJ PROTI KOMUNISTUM.
    24.8.2011 01:24 kuba
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    Zkusit přetáhnout Trefného z LE. Jeho články mají překvapivě velkou odezvu. Nebo Tišnovského z Rootu. Vychvalovaný autor.
    24.8.2011 01:26 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    +1 za pana Tisnovskeho, je skvely.
    24.8.2011 02:43 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    Tišnovský +1 !
    Luboš Doležel (Doli) avatar 24.8.2011 10:28 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    U článků od p. Tišnovského mi ale schází souvislost s Linuxem. A takových článků máme už teď docela dost.
    Fluttershy, yay! avatar 24.8.2011 10:32 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    Třeba teď "Vim jako IDE"?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Luboš Doležel (Doli) avatar 24.8.2011 10:38 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    Dobře, u většiny tedy.
    24.8.2011 15:08 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    Tak třeba ten seriál o historii počítačů by se dal brát jako protipól HW novinkám :-D. Jinak v minulosti měl seriály i o OpenGL apod.

    P.S. Je ovšem otázka zda by přetáhnutí z roota bylo kolegiální.
    26.8.2011 09:09 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    Zkusit přetáhnout Trefného z LE. Jeho články mají překvapivě velkou odezvu. Nebo Tišnovského z Rootu. Vychvalovaný autor.
    Takový pokus jednou proběhl, nicméně se Pavel zase vrátil na root.cz.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    24.8.2011 08:55 Marek 'marx' Grác | skóre: 21 | blog: Paralelný blog | Brno / Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    No myslím si, že skús vymyslieť niečo čím budeš pre autorov lepší. Financie nie sú (a nebudú motivačné) keďže ťa limituje trh. Kvalitný editor, alebo nejaká forma review by ma ako autora dokázala motivovať, lebo by som sa reálne posúval ďalej. Keď článok vyjde, tak ako ho pošlem, tak mi zostáva len veriť v diskusiu a to nie je práve stávka na istotu :)
    24.8.2011 10:27 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    souhlas, kdybych necemu linuxovemu rozumel natolik, abych o tom psal, tak penize rozhodne nebudou primarni motivace. Krom toho posunout se nekam dal (treba to review je IMHO dobry napad), tak bych byl rad, aby o dane tema mel aspon nekdo zajem (tj. nepsat to jen tak, ze si mozna nekdo klikne), procez bych mozna udelal nejaky wish list, kam by ctenari mohli psat jaka temata clanku by zde radi videli
    24.8.2011 10:11 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    zdravim,

    preju hodne stesti v hledani autoru. Tyto prazdniny byly vcelku dost kriticke, co se tyce shaneni autoru a clanku. Bohuzel jsem musel i nejake clanky odmitnout. A kvalita clanku dodanych upada. A je cim dal vice prace s dodanymi clanky za stejny peniz. Hodne clanku je mimo praktickou realitu a odpovida to casto veku autoru 18-21 let.

    Tak ci tak to bude chtit pridat na honorarich. Asi prelom roku.

    Je sice pekne, ze muzeme autorum rikat, ze tady je komunita a hrat si na "socialno" a mit pak levne clanky od nadsencu. Jenomze pokud se Vam za rok zvysi domaci vydaje o nejaky tisic, tak to uz nefunguje.

    Kdyz na to tak koukam, tak urcite pro me nastala doba, kdy je treba usetrit nejake finance a pak to zkusit rozjet (ozkouset) par mesicu z vyssimi honorari. Jinak se z te bidy, co je ted, nevyhrabeme.

    gf
    Fluttershy, yay! avatar 24.8.2011 10:37 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    Tak ci tak to bude chtit pridat na honorarich.

    Je skutečně problém právě v tomto? IMHO to akorát přitahuje "profesionální pisálky", čehož důsledky už jsme viděli (např. Mušketýr).

    Myslím, že kdo chce psát, bude psát tak jako tak, když ale psát nechce, tak ho několik stovek zase tak moc nenamotivuje. Navrhoval bych kontaktovat autory blogů...

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Ruža Becelin avatar 24.8.2011 11:11 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    Ono neco slozitejsiho nakonfigurovat je jedna vec, druha vec je o tom napsat clanek. Abych se rozhoupal k tomu, vzit me poznamky v bodech a prepsat je smysluplneho clanku, vyzaduje motivaci a cas. Tenhle portal mam rad, takze motivace by jakztakz byla, ale casu moc neni :-(

    A to je podle meho nazoru problem vice lidi, co by jinak i neco napsali...

    Zvyseni honorare mi cas nekoupi :-(
    24.8.2011 12:23 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    Nejen to. Na to, abyste něco v praxi rozchodil, stačí často jen rámcová představa, jak to vlastně funguje, a spoustě věcí často nemusíte rozumět skoro vůbec. Na sepsání článku potřebujete podstatně hlubší porozumění. Tedy aspoň má-li ten článek za něco stát.
    Ruža Becelin avatar 24.8.2011 13:08 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    To je pravda, o to vic, pokud se jedna o serial (dost temat se vylozenene nabizi rozdelit na vic dilu)
    26.8.2011 09:20 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    Nejen to. Na to, abyste něco v praxi rozchodil, stačí často jen rámcová představa, jak to vlastně funguje, a spoustě věcí často nemusíte rozumět skoro vůbec. Na sepsání článku potřebujete podstatně hlubší porozumění. Tedy aspoň má-li ten článek za něco stát.
    A čím víc toho člověk ví, tím víc tuší, kolik toho ještě neví a je z toho hezká kladná zpětná vazba. Akorát pak na ten článek už nedojde :-)

    A nakonec člověk zjistí, že jeho nejčtenější věcí je VNC - používáme vzdálený desktop. A ten rozhodně nejde do žádné hloubky, je to spíše takové HOWTO.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    26.8.2011 14:06 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    A čím víc toho člověk ví, tím víc tuší, kolik toho ještě neví a je z toho hezká kladná zpětná vazba. Akorát pak na ten článek už nedojde :-)

    To mi připomíná, že se už několik let chystám na seriál o síťování v Linuxu… :-)

    pavlix avatar 26.8.2011 18:30 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    Mohli bysme spolupracovat, Michale :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    26.8.2011 19:52 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    Na tom chystání se? :-)
    pavlix avatar 26.8.2011 19:53 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    To by šlo, kdy a kde začnem? :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.8.2011 11:11 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    Osobne bych byl radeji, kdyby psali jenom nadsenci. Psali dobre. A idealne psali zadarmo. Usetril bych. A dobry pocit bych z toho taky mel. Ale tato cesta na zaklade mych zkusenosti nefunguje. Ano, existuje par svetlych vyjimek.

    To, co chci je normalni trh s clanky. Jako v cizine. Ne to co je pokrivene ted a co funguje na zaklade minimalnich nakladu. Aby lidi vedeli, ze psani clanku je normalni prace jako psani dokumentace nebo programovani.

    Osobne bych rad protlacil par "dobrych" technologii pomoci clanku. Nejsou lidi. Presneji spatne platim.

    Podle me dokud se nezacnou tlacit pokrocilejsi technologie, tak nas "linuxove" portaly nebudou inzerenti tolik cenit. Asi vite na co narazim.

    Uvidime. Zainvestuju. Bud vydelam nebo prodelam.... Stav uctu je obcas nejlepsi argument.

    gf
    Ruža Becelin avatar 24.8.2011 11:14 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    Pokud chces "protlacit dobre technologie", tak vypis temata, jestli se nekdo chytne, a nejlepsiho autora zverejni (a popr. odmen)...
    xkucf03 avatar 24.8.2011 11:24 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    Témata máš na webu Linuxsoftu.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Fluttershy, yay! avatar 24.8.2011 11:26 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    Untrusted Connection. ~,^
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    25.8.2011 02:18 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    Příloha:
    Zvlášť pokud to někdo uvidí z Windows..
    belisarivs avatar 25.8.2011 08:49 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    IIRC jsem videl to same na Linuxu. On Firefox bezi na obou systemech ;-)
    IRC is just multiplayer notepad.
    Ruža Becelin avatar 24.8.2011 11:33 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    Nemam :-)

    To jsou obecna temata, ja jsem narazel na "dobre technologie". Pokud se objevi neco zajimaveho, mozna by stalo za to explicitne vypsat novinku jako tema pro clanek, a sance, ze se nekdo najde, je urcite vyssi nez u obecnych temat...
    Fluttershy, yay! avatar 24.8.2011 11:45 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    Je to relativně konkrétně v tom ODT (IMHO humus).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Ruža Becelin avatar 24.8.2011 12:09 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    Jo, to jsem taky nasel (au), ale to se tyka toho obecneho nad tim.

    Ok, priklad: Objevi se technlogie XY, p. Kysilka ma pocit, ze by se na to tema dalo neco napsat, tak zverejni (zpravicku/baner/whatever), kdo by mel zajem napsat odbornejsi clanek o technologii XY. Tady si myslim, ze urcity prostor je.
    Fluttershy, yay! avatar 24.8.2011 11:24 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    Nabízí se otázka: Je ten potenciální trh dost velký? Když to hodně nadsadím, jde o 20 milionů lidí (protože čeština), z toho je zajímavé pouze jisté poměrně malé procento, čemuž je úměrný zájem inzerentů a sponzorů. V anglicky, německy nebo španělsky hovořící skupině je to jiné kafe.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    xkucf03 avatar 24.8.2011 11:39 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    To máš pravdu, psát anglicky je něco jiného a ty honoráře jsou taky někde úplně jinde… Ale co s tím? Budeme mluvit/číst/psát všichni jen anglicky? Odborné články v češtině jsou podle mého luxus, který si můžeme dovolit resp. za sebe říkám, že se ho vzdávat nechci.

    Otázka je, co by mělo být tou motivací, která pomůže překonat lenost, resp. ukousnout čas, který bych jinak věnoval koníčkům nebo lépe placené práci. Peníze trochu pomůžou, ale psaní článků nikdy nebude tak výnosné jako třeba programování, takže to chce i něco jiného. Např. by se mi líbilo, kdyby vydané články byly tak po půl roce uvolněné pod GNU FDL nebo CC licencí, nebo kdyby tu byl Flattr – věřím, že na linuxových portálech by se našlo celkem dost čtenářů, kteří by do toho vložili pár korun* měsíčně a pak klikali na tlačítko Flattru místo na 1-5 (na Rootu) nebo líbí/nelíbí (na AbcLinuxu).

    *) vždyť to nic není, ve srovnání s tím, co se propije v hospodě, nebo kuřák prokouří (to se mě naštěstí netýká), motorista utratí za benzín, člověk utratí za jídlo nebo různé blbosti…
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Heron avatar 24.8.2011 12:14 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    Otázka je, co by mělo být tou motivací, která pomůže překonat lenost, resp. ukousnout čas, který bych jinak věnoval koníčkům nebo lépe placené práci. Peníze trochu pomůžou, ale psaní článků nikdy nebude tak výnosné jako třeba programování, takže to chce i něco jiného.

    Napíšu, co mě dokonale odrazuje od publikace článků na portálech. Ne od psaní.

    Napsal jsem pro jistý portál jistý seriál na odbornější téma. Honorář byl malý, ale byl pořád větší, než kdybych to vystavil jen u sebe na blogu (primárně vše píši pro svůj blog). Reakce čtenářů byla sice malá, ale vesměs pozitivní. Potud je všechno v pořádku.

    V neůmyslé diskusi o honorářích se šefredaktorem jsem se dozvěděl, že jsou tak nízké proto (a mě to do té doby bylo celkem jedno), že vyšlo (jaké překvapení) Ubuntu a moje články mají nízkou relativní čtenost a proto nízké honoráře.

    Každý portál by se měl zamyslet nad tím, jestli chce mít čtenost v milionech, což nutně vede na bulvár nebo jestli chce mít především odborné články se čteností třeba v desítkách. Osobně beru to druhé.

    Z tohoto důvodu si myslím, že ani Flatter nebude fungovat. Opět by to vedlo vesměs na bulvární témata, která přiláká hodně lidé a ne na vysoce odborné články.

    Co mi chybí je systém kontroly a vracení článků z redakce zpět k autorovi. Chybí odborná diskuse nad článkem a vůbec celá role odborného redaktora a korektora.

    Fluttershy, yay! avatar 24.8.2011 12:52 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    V neůmyslé diskusi o honorářích se šefredaktorem jsem se dozvěděl, že jsou tak nízké proto (a mě to do té doby bylo celkem jedno), že vyšlo (jaké překvapení) Ubuntu a moje články mají nízkou relativní čtenost a proto nízké honoráře.

    Šmarja, to se děje? Já myslel, že honoráře bývají konstantní v rámci dané úrovně kvality/rozsahu/hloubky atp. Aspoň tady to tak je/bývalo a jinde jsem to viděl taky (i na webech, kde se valí kvanta blbostí, které jsou především aktuální).

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Ruža Becelin avatar 24.8.2011 13:07 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    V neůmyslé diskusi o honorářích se šefredaktorem jsem se dozvěděl, že jsou tak nízké proto (a mě to do té doby bylo celkem jedno), že vyšlo (jaké překvapení) Ubuntu a moje články mají nízkou relativní čtenost a proto nízké honoráře.

    V tomhle s tebou souhlasim, napr. tahle veta se mi taky zrovna nelibila:

    Ba naopak, tvrdou realitou je, že čím odbornější článek napíšete, tím méně čtený bude ;-)
    Fluttershy, yay! avatar 24.8.2011 13:18 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory

    A o větu dál:

    To ale samozřejmě neznamená, že nemáme zájem o obsah, který docení jen skuteční odborníci.

    Dále pak:

    Za vydané články vyplácíme autorský honorář podle rozsahu a kvality vaší práce.
    Honorář se stanovuje podle kvality, délky a úrovně zpracování.

    [zdroj]

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Ruža Becelin avatar 24.8.2011 13:29 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    Nevidim rozpor v tom, co jsem napsal - mne se moc nelibila ta jedna veta, ze zbytkem problem nemam.

    Dále pak:

    nechapu, jak souvisi s mou reakci na tu vetu? Jinak honorar je to posledni,co me u psani clanku zajima.
    Fluttershy, yay! avatar 24.8.2011 13:31 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    Nechápu, co se ti na té* větě nelíbí. Že je to pravda? Ano, takový je život.

    * "Ba naopak, tvrdou realitou je, že čím odbornější článek napíšete, tím méně čtený bude ;-)"
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Ruža Becelin avatar 24.8.2011 13:34 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    Že je to pravda? Ano, takový je život.

    A proto se mi ta veta ma libit? Smarja, tady aby se pomalu clovek bal vyjadrit svuj nazor :-/
    24.8.2011 13:24 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    Tady se přímo nabízí: "Může se nám to nelíbit, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je asi tak všechno, co se s tím dá dělat."
    xkucf03 avatar 24.8.2011 13:25 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    Ona je ale pravdivá – jednoduše proto, že laiků je víc než odborníků. Ale jde o to, co z toho bude vyvozovat vydavatel…

    Měly by honoráře záviset na tom, kolik článek vydělá na reklamě? Nebo na tom, kolik jeho napsání stálo práce? Ve skutečnosti záleží na obojím – hodně čtený článek může být dražší, protože vydělá víc a vydavatel je ochotný za něj víc zaplatit, na druhé straně odborný článek může být dražší, protože autor nad ním strávil víc času a levněji se mu to dělat nechce. Napsat o tom, že vyšlo nové Ubuntu, vyjmenovat novinky a naflákat tam pár obrazovek není tolik práce, jako když člověk musí něco programovat, testovat konfiguraci, mít předem nějaké znalosti, několikrát si to po sobě zkontrolovat, jestli to, co napsal, skutečně funguje… Ale zase na to Ubuntu přijdou lidi i z vyhledávačů, zatímco u toho odborného článku nemusí ani vědět, co znamenají slova v nadpisu, natož aby je sami od sebe vyhledávali. Ty faktory jdou proti sobě a podle mého by ty články měly stát +/- stejně (mělo by záviset spíš na rozsahu a kvalitě než na odbornosti/čtenosti).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Fluttershy, yay! avatar 24.8.2011 13:29 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    Je třeba zohlednit i to, jaká je cílová skupina inzerce. Ono může být několik expertů zajímavějších než tlupa opic, které neumí nakonfigurovat Debian. ~,^
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    xkucf03 avatar 24.8.2011 13:38 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    Otázka je, jestli si vybírat autory/čtenáře podle inzerentů, nebo inzerenty podle autorů a čtenářů. Aneb co je závislá a co nezávislá proměnná – měnit se může oboje.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Ruža Becelin avatar 24.8.2011 13:32 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    Ono se ne nadarmo rika, ze do ceho zacnou kecat prachy, to jde do ....., na druhou stranu se bohuzel takovy portal jako ABCLinuxu neda delat zadarmo. Mozna to trochu oddelit - lehci a rekneme "atraktivnejsi" clanky, co budou vydelavat a extra sekce, kde budou pouze odborne clanky...
    24.8.2011 13:38 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    Nemyslím, že je potřeba z toho dělat sekce. Těch článků nevychází tolik, aby si každý prostě nevybral, co ho zajímá a co ne.
    Ruža Becelin avatar 24.8.2011 14:13 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    OK, ale aspon v RSS by se to zohlednit mohlo, stejne jako jsou ted zohledneny (+-) linuxove blogy....
    Josef Kufner avatar 24.8.2011 16:07 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    To je celkem zbytečné... z titulku je to většinou zřejmé.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 24.8.2011 18:13 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    V případě AbcLinuxu tvoří články jen frakci celkové návštěvnosti, takže odměňování (a hlavně "trestání") na základě čtenosti nemá ani moc smysl. A abych pravdu řekl, i kdyby Abc mělo návštěvnost čtyřnásobnou, určitě by nemělo čtyřnásobné příjmy. To jest na rozdíl třeba od ITBizu, kde souvislost mezi návštěvností a příjmy jednoznačně je.

    Problém je v tom, že linuxové médium inzerenty prostě moc nezajímá. Má to ale jednu výjimku. HR. Proto chceme přepracovat (opět Java) a oživit AbcPráce.cz.
    24.8.2011 13:14 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    Trh je podle me velky, ale nevyuzity.

    A kdyz trh neni dostatecne velky, tak by si jej clovek mel vytvorit. Toto by byla mela byt otazka, zda jde tento trh vytvorit.

    Vemte si treba firmy. Nez se zavede nejaka technologie, tak se musi precist bud par presnych knih. Anebo mraky nepresnych clanku. Vice uz Vam docvakne.

    Jeste lepsi otazka by byla, kdo je ochoten tady investovat do obsahu ? S tim, ze asi tezko tu budou nejake subjekty investovat do toho, aby se portaly zmenily k lepsimu.

    gf
    xkucf03 avatar 24.8.2011 13:35 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Školy
    A co navázat spolupráci se školami? Na VŠ se dneska píše spousta seminárek a dělají týmové práce, stráví se nad tím spousta času. V lepším případě pak skončí na málo navštěvovaném webu učitele/studenta nebo v nějakém studentském archivu seminárek (primárně určeném k opisování), v horším případě (asi většina) je už nikdy nikdo číst nebude. Učitelům by odpadla část práce – student by mohl dostat nějaké body jen za to, že se mu podařilo článek udat na některém z portálů (což by měla být jakási záruka kvality – část práce by za učitele udělal šéfredaktor, ale zase by měl víc článků).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    24.8.2011 13:36 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Školy
    todle je imho dobrej napad
    24.8.2011 13:43 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Školy
    Ano, o teto moznosti take uvazuji uz delsi cas.

    gf
    24.8.2011 15:14 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Školy
    Jo nějak podobně řeší zápočty autor Monkey linuxu. Nechá člověka napsat článek o tématu, který vyučuje, na českou Wikipedii.
    Josef Kufner avatar 24.8.2011 16:11 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Školy
    Jo, tohle je dobrá myšlenka. Ale jak tak znám úroveň práce studentů kolem sebe, nejsem si jist, zda články budou dostatečně kvalitní. Nicméně pár nejlepších by asi za zveřejnění stálo.

    Navíc finanční odměna za semestrálku přijde také vhod – je to dobrá motivace, i když nejde o velké peníze.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    24.8.2011 22:17 Marek 'marx' Grác | skóre: 21 | blog: Paralelný blog | Brno / Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Školy
    Reálne, učiteľovi neodpadne žiadna práca. A naviac ľudia budú frflať, že to nie je česky, aj keď to bude vysvetlené v každom perexe. Písať čokoľvek viac než symbolicky odborné v češtine/slovenčine je imho zbytočnosť. Dávať to na portály, ktoré majú čítanosť je užitočné nielen kvôli spätnej väzbe, ale aj kvôli tomu, že takýto článok sa dokáže dostať rozumne vysoko vo vyhľadávačoch :)
    Rezza avatar 29.8.2011 16:08 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    Resili jsme to same v Openmobilitach - ale my nemame uz vubec zadny rozpocet na placeni clanku, ac Martix hodne chtel, takze jsem zustali u ciste komunitni prace. Abicko nam dela celkem pekne pristupy pres zpravicky, trebas by mohla fungovat nejaka spoluprace na clancich.

    PS: nejaky wp webar, co by se mrkl na nejaky peknejsi design? :) S tim se trapime, tam komunitni lidi nejsou vubec :(
    24.8.2011 13:43 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    Jojo, Leoša jste vyštvali, teď to máte zpátky
    Luboš Doležel (Doli) avatar 24.8.2011 14:01 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    Leoše nikdo nevyštval. Nepřekrucujte sled událostí.

    Leoš odešel a jako následek toho začal Stickfish řešit odprodej.
    24.8.2011 14:09 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    nekrm tro(t)la :-)
    27.8.2011 11:28 anonym-genius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    jedinym resenim jsou opet duchodci. Je cela rada schopnych byvalych technickych pracovniku, kterym je dnes tesne nad 60 a byli odejit do penze. Tito lide maji cas i technickou uroven na to, aby si zpracovali nejake tema, ktere jim redakce zada a napsali o tom clanek nebo dokonce nejakou serii.

    Ono se hodne hovori o tom, ze ta starsi generace nema zadne zkusenosti s temi novymi technologiemi, ale ruku na srdce, s polovinou ctenaru zde si to kazdy maturant z roku 1970 klidne muze rozdat.
    xkucf03 avatar 27.8.2011 11:33 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    Něco takového bych si celkem přečetl. V minulé práci jsem seděl vedle člověka, který kdysi dělal v Cobolu, zajímavá zkušenost. Nebo by to mohlo být i takové vyprávění, jak to chodilo dřív, takové „historky z natáčení“, jako když se ve škole na přednášce občas nějaký učitel zakecal :-) I když to je asi spíš do blogu…
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jendа avatar 27.8.2011 17:28 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    27.8.2011 12:00 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    Nerikam, ze starsi generace nutne nema aktualni znalosti, ale rikat, ze maturant z roku 1970 strci do kapsy pulku ctenaru, je prinejmensim troufale. Myslim si, ze znalosti a inteligence prilis nesouvisi s vekem.
    28.8.2011 15:00 ☹
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu hledá autory
    On nepsal „strčí do kapsy“, on psal „může si to rozdat“. Já bych to zase za tak troufalé nepovažoval. V roce 1970 získala maturitu daleko menší část populace než dnes. Kdo získal maturitu v roce 1970 pravděpodobně patřil k chytřejší a vzdělanější polovině (tehdejšího) obyvatelstva, pokud se nejednalo o politickou protekci (a myslím, že protekce hňupů zase tak častá nebyla). A od té doby úroveň vzdělání částečně klesla, částečně se učí méně do hloubky a více do šířky, což u psaní specializovaného článku zase taková výhra není.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.