abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.4. 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 563 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Jaké údaje předává mobilní operátor policii

    22.4.2015 22:07 | Přečteno: 18722× | Ostatní | Výběrový blog | poslední úprava: 22.4.2015 22:30

    Na Lupě vyšel článek pojednávající o rostoucím trendu, kdy mobilní operátor na základě žádosti předává policii údaje. Pojďme se podívat na to, o jaké informace se jedná.

    Na úvod sděluji, že v zápisku uvádím informace dle vlastních zkušeností.

    Jak se policie k datům dostane

    Policie má obecně dva způsoby, jak se legálně k informacím od operátora dostat. Vždy by tak měla učinit do 6 měsíců od období, které ji zajímá, pak už operátor nemusí mít data uchovaná.

    1. Souhlas soudu. To je pro policii komplikovanější. Obecně máme v ČR bohužel případy, kdy soud takto udělí souhlas i k odposlechům kvůli nějaké nesmyslné banalitě a policie tohoto pak využije pro jiný případ a následující soud takto získané údaje uzná. O profesionalitě českých soudů si myslím své. Nesdílím názor, že v zájmu boje s kriminalitou (nebo lovu chodců, co chodí na červenou) by policie měla být divokou cháskou, která se neřídí pravidly.
    2. Souhlas uživatele telefonního čísla. Podívejme se na tuto možnost blíže.

    Uživatel není nezbytně majitel. Policii tedy teoreticky stačí někdo, kdo podepíše, že je uživatelem čísla a uděluje souhlas. Je jedno, kdo ten telefon platí. Následně si žádost pro operátora policie interně schválí a operátor, zpravidla ihned, požadovaná data vydá. Operátor odůvodněnost či oprávněnost nezkoumá.

    Pokud by tedy souhlas lživě podepsal někdo jiný, tak sice byl porušen zákon, ale policie už ta data bude mít. A protože u nás účel světí prostředky, nikdo to asi dál řešit nebude. Shrnu-li to: policie nemá velké technické překážky, jak se k datům dostat. Pokud tak učiní v rozporu se zákonem, je věc druhá, ale k datům se dostane.

    Co se děje pak

    Data od operátora jdou do rukou CIS ÚZČ SKPV, který je zpracuje do čitelnější podoby a obohatí o další informace. Za pozornost stojí to, že tato organizace dokáže ve výpisu rovnou doplnit některá čísla o jméno a adresu protistrany, pokud tato čísla byla v minulosti již lustrována. Na zbylá čísla pak policie jednoduše zavolá a když se dovolá, tak se zeptá, komu se dovolali.

    Jaká data policie získá

    Fakta o těchto údajích:

    Mezi údaji poskytnutými operátorem není žádný údaj o Timing Advance (TA), tedy vzdálenosti mezi telefonem a BTS, a to ani žádný průměr. Osobně to považuji za největší slabinu poskytovaných údajů. Proč?

    BTS totiž mívají překryv, a to se ani nebavíme o situaci, kdybyste svůj kapesní přístroj vybavili pořádnou anténou Yagi. Teoreticky se totiž můžete přihlásit k libovolné BTS do vzdálenosti až 35 km (v případě GSM; UMTS limit nemá). A je to tak i v praxi: několik málo kilometrů na jihovýchod od Českých Budějovic jsem se dostal do rakouského roamingu přes cca 30km vzdálený vysílač a signál byl překvapivě obstojný. Stejně tak jsem na severu Slovenska ve Vysokých Tatrách na hranicích s Polskem dokázal dohledat maďarské sítě (ke kterým už ale nebylo možné se přihlásit).

    Nemám zkušenosti s manuální volbou BTS na současných smartphonech, ale moje stará Nokia to před 10 lety dokázala přes jakési servisní menu. Tato skutečnost je dvousečná. Mohli byste tvrdit, že jste ve městě XYZ vůbec nebyli, těžko ale budete přesvědčovat soud, že se váš telefon zázračně přepnul na jakousi vzdálenou BTS. Na druhou stranu by chytrý kriminálník s dobrými znalostmi a schopnostmi mohl vyrábět iluzi, že je kdesi úplně jinde, než doopravdy je. Pokud mu nestojí v cestě kopce nebo frequency reuse.

    Jak se vyhýbat odposlechům

    Sice to přímo nesouvisí se zbytkem článku (výpisy od operátorů), ale stejně na to v diskuzi přijde řeč...

    1. Pohodlný způsob 1: VoIP operátoři nabízí možnost nastavení mobilního CLIP k negeografickému číslu. Zjednodušeně řečeno můžete volat z VoIP linky, ale volaní uvidí vaše mobilní číslo. Operátoři si toto všelijak zpoplatňují (i když je to stojí jen trochu administrativy a ověřovací SMS), zpravidla jednorázovým poplatkem. Z telefonů s Androidem je používání VoIP hračka. Tato cesta pochopitelně neřeší, pokud je zpětně lustrována nebo dokonce odposlouchávána i druhá strana :-)
    2. Pohodlný způsob 2: mít druhou, tajnou SIM kartu a telefon. Opět platí to, co u bodu 1.
    3. Pohodlný způsob 3: používejte Skype. O Skypu se sice ví, že spolupracuje s každým, ale přesto si myslím, že to je mimo obvyklé schopnosti našich pánů orgánů. Pokud jste velká ryba, tak se na něco třeba zmůžou. Nejdřív ale samozřejmě musí pojmout podezření, že něco jako Skype používáte...
    4. NSA-level security: používejte SIP se ZRTP. NSA nemá ZRTP rádo, což je dobré znamení. Princip je jednoduchý: hovor je šifrovaný přes RTPS. Jelikož protistranu hovoru dobře znáte po hlasu, jeden druhému sdělíte číslo, které máte na displeji. Pokud oba vidíte to samé číslo, pak hovor není předmětem úspěšného útoku MITM.

    Suma sumárum: obrana proti odposlechům vás nemusí nic stát (žádné drahé "šifrované" telefony není nutné kupovat). Pokud jste navíc Petr Kott a koupete se v milionech ve víně, tak jste fakt vůl, že něco říkáte do telefonu jen tak.

    P.S.: Pokud se chcete vyhnout sledování polohy, tak nepoužívejte mobilní síť vůbec, ale spoléhejte se na veřejně dostupné Wi-Fi. Na rozdíl od našich něměcky mluvících sousedů jich tu máme opravdu hodně.

           

    Hodnocení: 95 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Bedňa avatar 22.4.2015 22:27 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Píše sa rok 2015 na nete sa dajú vyhľadať informácie o tom že v našich informačných zložkách neprebehla od 1989 žiadna čistka. Takže tento blog je irelevantný a keby som chcel upútať ich pozornosť máme aj konkrétne mená ktoré stoja za prepustením Vora v Zakone a sú za tým obľúbené mená politikov.

    Pomaly vám berú slobodu aby to nikto nevnímal. Tak buďte spokojný s režimom a nezaujímajte sa čo bude.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    23.4.2015 17:59 pavele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Pěkný článek, díky. Lépe je však snažit se řešit/ovlivnit, co se nelíbí/je špatně, než mlčet, schovávat se a obcházet následky. Je snad už po roce 1989, nebo snad ne?
    Luk avatar 7.5.2015 23:19 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Ano, nejlepší je řešit špatnou legislativu (IHMO je současná podoba data retention ještě více protiústavní než ta, kterou ÚS zrušil - data se totiž poskytují v širší škále případů a většímu počtu subjektů). Současně ale neplatí, že by se neměla "schovávat" komunikace, která má zůstat utajena a stejně tak i poloha komunikujících. Důvodů je řada, už jsem to kdysi podrobně rozebíral ve svém blogu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    27.3.2018 21:58 telefonnicisla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Umím zjistit skrytá čísla které Vám volala, případně zjistit majitele tel. čísla. V případě zájmu: telefonnicisla@gmail.com
    23.4.2015 00:13 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Zajimal by me ten bod 1.Souhlas soudu - nevim o tom ze by soud(ktery?) mohl vydavat nejake souhlasy, imho vydava rozhodnuti a pokud jde o zasah do prav obzalovaneho/podezreleho (poruseni bankovniho tajemstvi, nedotknutelnosti obydli aj.) tak by predtim melo byt zahajeno trestni rizeni/stihani. Nebo uz je to jinak (cokoliv by me neprekvapilo)?
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 23.4.2015 08:46 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Nepoužívám správné termíny - takže OK, je to rozhodnutí :-)
    tak by predtim melo byt zahajeno trestni rizeni/stihani.
    Pochopitelně tak může činit už v přípravné fázi, takže v době prověřování, co se stalo a kdo za to asi může.
    23.4.2015 10:52 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Pochopitelně tak může činit už v přípravné fázi, takže v době prověřování, co se stalo a kdo za to asi může.
    Jinymi slovy asi kdykoliv se jim zachce :-(
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 23.4.2015 11:32 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Ano. Ale tohle se neomezuje jen na provozovatele mobilních sítí. Policie může žádat o libovolné informace od každého a stačí jen to, aby řekli, že jim to může pomoci objasnit okolnosti možného trestného činu. A všichni - vyjma osob blízkých - jim musí vyjít vstříc.

    Pokud se tedy třeba něco stalo a hodinu před tím jste telefonovali s operátorem nějaké firmy o zcela nesouvisejících obchodních záležitostech, tak si policie může vyžádat záznam takového hovoru (jelikož hovory s operátory bývají firmami nahrávány).
    24.4.2015 12:41 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    To záleží na vyžadovaných informacích. Policie může sama vyžadovat jen informace, které nejsou chráněné ústavou či jinými zákony. Záznamy komunikace jsou chráněné článkem 13 Listiny základních práv a svobod a článkem 8 Evropské úmluvy o ochraně lidských práv, zasahovat do toho lze pouze se souhlasem soudu (nařízením soudu data vydat) či sledovaného, v krajní nouzi nebo při přípustném riziku (např. hledání osob, které mohou být akutně ohroženy).
    Luboš Doležel (Doli) avatar 27.4.2015 10:08 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Tak to bych asi měl policii připomenout. Vypadá to, že to neví.
    Bystroushaak avatar 27.4.2015 12:10 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Spíš to prostě zkusí a spousta lidí jim to sama dá.
    24.4.2015 12:49 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Soud vydává rozsudky nebo příkazy. V tomto případě vydá příkaz data vydat nebo umožnit odposlech. Samozřejmě v tu dobu již musí být zahájeno trestní stíhání a soud vydává příkazy na žádost dozorujícího státního zástupce, ne policie.
    23.4.2015 07:06 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Jen tak pro zajímavost. Dají se najít GSM sítě, kde je dosah zvětšen - tuším na dvojnásobek tj. 70 km.
    23.4.2015 14:08 XYZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Luboš Doležel (Doli) avatar 23.4.2015 15:55 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Z článku:
    Stejně tak lze "kapschový systém" (provozuje ho firma Kapsch) využít k monitorování mobilů. Když máte zapnutý mobil a projedete s ním pod branou, systém ho dokáže rozpoznat a identifikovat.
    Uff, to by se realizovalo jak?
    Tajné služby se dokonce podle znalců celé kauzy napíchly i na počítače sledovaných lidí, takže věděly, co si kdo píše v mailu nebo co hledá na internetu.
    Jakmile napíchli počítač, tak je monitorování jakýchkoliv hovorů samozřejmě hračka.
    Gilhad avatar 23.4.2015 19:40 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Mobil se normalne snazi pripojit k nejblizsi BTSce, staci mit takovou v brane (a nemusi mit plnou funkcnost) a i kdyz ho odmitne (BTSka telefon) a tudiz k prepojeni nedojde (a tak se na telefonu neobjevi), tak muze pri tom ziskat dost udaju na to, aby se dal telefon urcit.

    "Falesne" BTSky se taky pouzivaji tak, ze k baraku, kde je sledovany, prijede dodavka s BTSkou, telefon se k ni pripoji jako k nejblizsi a nejsilnejsi a obsluha BTSky pak nadsene sleduje cvrkot ...

    24.4.2015 12:18 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Trochu o tom sledování mobilů pod mýtnými bránami pochybuju. V Německu to funguje (resp. fungovalo), protože Německo má hybridní mýto, a tak jednotky na některých úsecích komunikují přes GSM a mýtné brány potom sledují, jestli do té komunikace někdo nezasahoval. ČR hybridní mýto nemá, takže sledování GSM na bránách nemá smysl, a rozhodně to není levná technologie, kterou by tam někdo dával jen tak. Ale sledují se RZ (jen na některých, tzv. enforcementních bránách, také to není zrovna levná technologie) a tajné služby určitě dobře věděly, které RZ má Pitr. A když už víte, kde to auto je, dohledat přítomnost mobilu i komunikaci ze záznamů BTS v okolí je snadné. V místech překryvu více BTS lze i určit, ve kterém autě byl který mobil.
    Jendа avatar 24.4.2015 23:39 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Ale sledují se RZ (jen na některých, tzv. enforcementních bránách, také to není zrovna levná technologie)
    Asi si to představuju jako Hurvínek válku, ale není sledování RZ prostě kamera a OCR? Co je na tom drahého?
    25.4.2015 00:14 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Je to kamera a OCR. Infrakamera s dostatečnou světlostí a rychlostí, aby zvládala po detekci průjezdu ostře snímat auta při nějakých 200 km/h (nevím přesně kolik, ale nejmíň 200 to zvládá), a OCR, které musí umět najít RZ i mezi více nápisy a na různých místech auta a rozluštit to pro co nejvíc typů značek různých států (pokud možno i s tím, že zjistí stát) a zároveň by mělo umět rozpoznat, pokud číslo na značce bylo pozměněno.
    xkucf03 avatar 26.4.2015 21:11 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Týká se to i radarů? Takže nad takových 250 km/h se člověk nemusí bát pokut? :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    26.4.2015 22:04 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Česká policie používá RAMER-7, ten podle údajů výrobce zvládne změřit až 300 km/h.

    Když zkoušeli rychlostní kamery v Top Gearu, tak při 240 km/h je to zachytilo a při 270 km/h už ne, ale to byly kamery používající normální světlo (a zkoušeli to za dne), ne infrakamery.

    Btw. většina rychlostních pastí (dvě kamery s fixní vzdáleností) vás nezměří, když změníte pruh :-)
    26.4.2015 23:42 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Btw. většina rychlostních pastí (dvě kamery s fixní vzdáleností) vás nezměří, když změníte pruh :-)
    Proc by ne? A i kdyby, rozhodne neni dobry napad na to spolehat :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    27.4.2015 10:43 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Byly vyrobeny tak, že dvojice kamer snímající jeden pruh byla jedna jednotka a jednotky mezi sebou nekomunikovaly. Ale nevím, jestli nejnovější verze jsou na tom stále stejně. Co vím určitě, tak vás nezměří, pokud místem měření projedete tak, že čáru mezi pruhy budete mít pod středem auta.
    Jendа avatar 24.4.2015 23:37 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Mobil se normalne snazi pripojit k nejblizsi BTSce, staci mit takovou v brane (a nemusi mit plnou funkcnost) a i kdyz ho odmitne (BTSka telefon) a tudiz k prepojeni nedojde (a tak se na telefonu neobjevi), tak muze pri tom ziskat dost udaju na to, aby se dal telefon urcit.
    To mi přijde dost fantastické. Ještě tam je technický problém že vybírání BTS má jistou hysterezi a když pod bránou profrčíš, tak se to nestihne. Každopádně by k potvrzení/vyvrácení mělo stačit navštívit bránu s airprobe.
    24.4.2015 07:09 XYZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Jednoduše pokud nevyndáš baterku, mobil se dá pořád sledovat. Mám to potvrzené přímo od kamaráda od PČR a nepřekvapuje mi to.
    24.4.2015 08:57 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Ten kamarat je asi typicky blby policajt. V niektorych mobiloch vo vypnutom stave bateria vydrzi aj niekolko rokov nabita (v inych "len" niekolko tyzdnov alebo mesiacov), akym vykonom by mohol taky vypnuty mobil vysielat?
    Bedňa avatar 24.4.2015 11:35 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Nejaké informácie, sa o tom, ale dajú nájsť.

    1

    2
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Jendа avatar 24.4.2015 23:42 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    vysielat
    Kdyby to dělal libovolný člověk s mozkem, tak by se vysílání zaplo jenom v případě že chce sledovat. Takže pokud po tvém vypnutém mobilu nikdo nejde (pravděpodobně ne), vydrží ti dlouho a ničeho si nevšimneš.
    xkucf03 avatar 26.4.2015 21:17 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii

    Ad patička:

    ty máš nějaký nový job? - jo, prodávám SPDčka na bronyconech

    Co jsou SPDčka? (bronycon tuším, co je)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jendа avatar 26.4.2015 21:23 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    24.4.2015 11:54 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Ale jen s upraveným firmwarem. Dost pochybuju, že by policie něco takového směla udělat. Americké tajné služby jsou jiná liga, protože při sledování cizích občanů v zahraničí se na ně nevztahuje americká ústava, ale pokud vím, evropské tajné služby tuhle „výhodu“ nemají (určitě ji nemají pro občany a země EU). Takže pokud vás může PČR sledovat s vypnutým mobilem, nejspíš se na vás zaměřila i NSA či CIA. A to asi budete mít i dost jiný problém. (Pokud je někdo paranoidní, neměl by nosit mobil vůbec, dá se napájet i bez baterie třeba ze signálu okolních WiFi a tu úpravu mohl dostat už při koupi.)
    Jendа avatar 24.4.2015 23:44 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Ale jen s upraveným firmwarem.
    Předpokládáš, že tam taková feature není už od výrobce.
    Dost pochybuju, že by policie něco takového směla udělat.
    Jako kdyby policie nikdy neporušila zákon…
    25.4.2015 13:39 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Pokud policie získá důkaz v rozporu se zákonem, tak ho u soudu nemůže použít a navíc z toho budou mít zodpovědné osoby dost velký problém.

    Ale jak píšu: pokud je někdo paranoidní, neměl by mobil nosit ani bez baterie, provozovat lokalizaci na energii z okolí je poměrně jednoduché a výrobce tam může snadno zabudovat i to (obzvlášť když všechny nové mobily mají WiFi a mnoho má i Qi).
    25.4.2015 13:49 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Tedy ne že by to ve městě nějak moc pomohlo:
    rozpoznání podle chůze
    odezírání ze rtů
    Jendа avatar 25.4.2015 14:24 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Pokud policie získá důkaz v rozporu se zákonem, tak ho u soudu nemůže použít
    Ale může je to navést na cestu k získávání dalších důkazů.
    Pokud policie získá důkaz v rozporu se zákonem, tak ho u soudu nemůže použít
    Z odkazovaného článku: A dokázaly odposlouchávat i spojení přes Skype, což je z hlediska právního velký problém. Na takové odposlechy ještě neexistují příslušná povolení a opora v zákoně.
    Pokud policie získá důkaz v rozporu se zákonem, tak ho u soudu nemůže použít
    S tím mě trápí zajímavé dilema: dojde k nějakému incidentu a soud se omylem chystá odsoudit nevinného. Na poslední chvíli přijdu já a předložím třeba nelegálně pořízený videozáznam události, který dosvědčuje, že to bylo jinak. Co bude soud dělat? Má odsoudit nevinného nebo přihlédnout k nelegálně pořízenému důkazu?
    26.4.2015 18:09 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Ale může je to navést na cestu k získávání dalších důkazů.
    Ano, ale asi stejně jako anonymní udání. Ty nelegálně získané důkazy nemohou použít ani v žádosti o odposlech.
    Na takové odposlechy ještě neexistují příslušná povolení a opora v zákoně.
    Což nemusí znamenat, že je takový odposlech nelegální. Mnoho věcí není v zákoně uvedeno, ale přesto se na to zákon vztahuje díky právní analogii.
    S tím mě trápí zajímavé dilema: dojde k nějakému incidentu a soud se omylem chystá odsoudit nevinného. Na poslední chvíli přijdu já a předložím třeba nelegálně pořízený videozáznam události, který dosvědčuje, že to bylo jinak. Co bude soud dělat? Má odsoudit nevinného nebo přihlédnout k nelegálně pořízenému důkazu?
    Důkazy ve prospěch obžalovaného soud může připustit, i pokud nebyly získány legálně.
    xkucf03 avatar 26.4.2015 21:31 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    S tím mě trápí zajímavé dilema: dojde k nějakému incidentu a soud se omylem chystá odsoudit nevinného. Na poslední chvíli přijdu já a předložím třeba nelegálně pořízený videozáznam události, který dosvědčuje, že to bylo jinak. Co bude soud dělat? Má odsoudit nevinného nebo přihlédnout k nelegálně pořízenému důkazu?

    Mělo by platit:

    in dubio pro reo – v pochybnostech ve prospěch žalovaného

    Je to primárně presumpce neviny1 a v širším smyslu to znamená, že je lepší neodsoudit viníka než odsoudit nevinného.

    [1] tzn. k tebou popisované situaci by ani nemělo dojít, protože soud by měl mít nezpochybnitelné důkazy, než někoho pošle za mříže

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    23.4.2015 23:48 perteus | blog: Perteus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Ok, jsme sledovani, spiclovani, zakazeme to at ti zli osklivi policajti na to nemaj narok.

    a ted trochu pravdy.

    Zjistit, kde vsude vas telefon putoval a kde se nachazi (tedy jeho polohu) muze policie az to schvali soud. ve vyjimecnych pripadech se tak deje jen, kdyz se hleda ztracena osoba, ktera je ohrozena na zivote a zdravi (treba dite, duchodce, nekdo kdo utekl z nemocnice a umira....)

    Vybrani policiste pak maji moznost zazadat operatora o IMEI dle sim (telefonniho cisla) za nejake obdobi, nebo opacne. Proc? No az Vam ukradnou super telefon za 23.000 tisic, tak je pomerne jistota, ze ten telefon nekdo do dvou mesicu zacne pouzivat. To pak za tohle spiclovani budete taky radi ze? Ja vim, nebudete, solidarne uznate, ze je to spatne.

    Dnesni doba je informacni. Technika pokrocila tak, ze umoznuje snadne sledovani a pripadne i zaznamenavani trestnych cinnu a dalsich veci. Je to pekna vec. Ano, nemelo by se to zneuzivat. Ale tenhle Orwelismus me uz trosku stve. Proc ty technologie pouzivate, kdyz pak nadavate, ze vas nekdo spicluje? Ceho se bojite?

    Ale nemejte obavu, brzy tomuhle bude konec. Harry Seldon to predpovedel :-) A nemyslim si, ze tu vznikne nejaka Nadace, ktera nas dovede k nove lepsi risi :-D
    Gilhad avatar 24.4.2015 00:41 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Telefon pouzivam, protoze potrebuju telefonovat. Po zkusenostech s nasi policii, kdy cokoli, co se nedalo pokutovat na miste, tak odlozili s tim, ze neziskali podklady k zahajeni rizeni me vyjde levneji si koupit novy mobil za 700, nez ztratit nekolik hodin (neproplacenych) s cekanim na policii, sepisovanim udalosti a urgovani alespon toho prohlaseni, ze to odlozili (kde ten cas sam uz ma hodnotu vetsi, nez cena ukradeneho mobilu) a naslednou koupi mobilu za 700.

    K cemu je mi technika zaznamenavani trestnych cinu, kdyz zadny trestny cin, ktery jsem kdy hlasil, nepomohla vyresit. A ani osobne neznam nikoho, komu by pomohla. Zjevne je zde jen pro to zaznamenavani "dalsich veci".

    24.4.2015 09:05 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Presne tak, policajti nemaju cas ani peniaze na to, aby objasnovali taketo kradeze (lebo maju vela "dolezitej" prace s papiermi a pokutami). Len to zapisu a odlozia. A to im kazi statistiku neobjasnenych trestnych cinov, takze ta budu presviedcat, aby si to ani neohlasoval...
    pavlix avatar 24.4.2015 09:07 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Policie se nevolá proto, aby našli zloděje, ale proto, abys dostal papír pro pojišťovnu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 24.4.2015 07:25 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    a ted trochu pravdy.
    Uff.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 24.4.2015 07:30 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    No az Vam ukradnou super telefon za 23.000 tisic
    Máš odkaz na informace byť o jediném případu, kdy policie po ohlášení tímto způsobem zajistila telefon a vrátila ho majiteli? Co si tak pamatuju, tak běžné krádeže včetně třeba i vykradení bytu se řeší tak, že se to všecko sepíše a odloží a to i v případě daleko větších škod než nějakého ušmudlaného founu. Člověk může být rád, když se policii výjimečně podaří zajistit třeba ukradené auto, které si majitel sám našel.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.4.2015 10:26 Jiří Lisický | skóre: 31 | blog: JIL_blog | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Já jsem kdysi koupil přes bazarovou kamennou prodejnu v Praze N900. Cenu už si přesně nepamatuju - tak něco kolem 3000Kč? Po nějakém týdnu používání mi to oznámilo, že přístroj byl na základě hlášení policie ČR zablokován operátorem. Byl to zajímavý a dlouhý příběh, který bych mohl možná napsat do blogu, ale výsledek byl ten, že paní majitelce byl mobil přes policii vrácen a já jsem dostal zpět peníze od prodejce. Takže existují i pozitivní příběhy. Takže lidi nemračte se furt na svět, že je všechno na ... Keep smiling :-)
    Rezza avatar 24.4.2015 12:30 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Sepis ten blog!
    pavlix avatar 24.4.2015 12:47 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    To byl pro prodejce jistě pozitivní příběh. Nicméně se obávám, že ti při tvé křížové výpravě za šíření sluníčkového myšlení, ať už úmyslně nebo neúmyslně, unikl obsah sdělení, na které reaguješ.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.4.2015 12:24 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    U telefonů je to dost jednoduché. Policie zjistí IMEI, nechá jej zablokovat, a když se někde objeví, tak hned dostane informaci, kde je, a většinou jej dohledá. U ukradených aut, pokud nemají sledovací systémy, je objasňování o dost horší, protože většinou končí na náhradní díly, které se již nedají identifikovat.
    pavlix avatar 24.4.2015 12:47 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Ono se něco změnilo a zloději už neumějí IMEI přepsat? Delší dobu jsem tuhle oblast nesledoval.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.4.2015 13:13 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Zloději ten telefon hodí do nejbližší zastavárny nebo bazaru.
    pavlix avatar 24.4.2015 15:10 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Neměl jsem striktně namysli jen toho, kdo provede samotné odcizení.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    25.4.2015 13:44 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Rozhodně to není tak jednoduché, jako to bývalo se servisní elektronikou v dobách hloupých telefonů. Je nutné ten telefon rootnout, změnit tam systémové soubory, které je velmi obtížné najít, a pořád nemáte jistotu, že jste to udělal na správném místě a telefon se při prvním zapnutí nenabonzuje (ať už tím, že to IMEI se nezměnilo, nebo tím, že tam má aplikaci, co si toho všimne a nahlásí nový IMEI ke starému). Pro překupníky je jednodušší se toho telefonu co nejdřív zbavit a hodit problémy s tím na někoho jiného.
    Jendа avatar 24.4.2015 23:51 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    U mnoha modelů je to podle mě dost netriviální operace.
    24.4.2015 12:51 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Člověk může být rád, když se policii výjimečně podaří zajistit třeba ukradené auto, které si majitel sám našel.
    vazne?:-)
    pavlix avatar 24.4.2015 15:08 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Vážně. A jinak mám podobnou story s bytem, který byl vykradený po ztrátě klíčů a dokladů o nějaké stovky kilometrů vedle a příslibu policistů, že byt zajistí do příjezdu okradeného. A to nepočítám řadu malicherných mých osobních story s policií, kdy mi dispečer na 158 namísto vyslání hlídky vysvětloval, že dvě se stejnou ulicí nemůžou být vzájemně za rohem, přestože by podle mě tou dobou už měl profík vidět obě adresy na mapě a ne ze sebe dělat debila.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    25.4.2015 18:07 perteus | blog: Perteus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    takovy odkaz snad ani neexistuje, jelikoz o policii se mluvi jen spatne :-) nicmene mam nekde v supliku jeste rozhodnuti reditele o udeleni uzasne 1000 korunove odmeny za nalezeni iPohne 3G a vraceni puvodnimu majiteli 2 tydny pote, co to chudak nahlasil. Tehdy to bylo jeste horke zbozi. V bazaru se to dlouho neohralo. Stacilo vzdy tyden pockat a hned jsem mel novou simkartu v kradenem telefonu. Pak uz stacilo na cislo zavolat (nebo zjistit od operatora na koho je napsano, ale vetsinou to byly predplacenky) . Pak zalezelo jak moc dobre se to novemu majiteli podalo, aby prisel a telefon odevzdal. :-) to ostatni nebudu komentovat, protoze to vidis ze sveho pohledu a kdyby jsi vedel, jak to skutecne funguje a co vse se musi udelat, nez to policie "od stolu" odlozi, tak by jsi to nikdy nenapsal.
    Jendа avatar 24.4.2015 23:46 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Zjistit, kde vsude vas telefon putoval a kde se nachazi (tedy jeho polohu) muze policie az to schvali soud.
    Proč ten článek na Lupě píše o čtvrt milionu případů?
    Proc ty technologie pouzivate, kdyz pak nadavate, ze vas nekdo spicluje?
    Protože často není jiná možnost.
    xkucf03 avatar 26.4.2015 22:01 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii

    Zrovna u toho mobilu si říkám, že ho nosím spíš ze zvyku…

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    27.4.2015 13:49 perteus | blog: Perteus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Proč ten článek na Lupě píše o čtvrt milionu případů?
    jak já to mám vědět? Pokud se nepletu, tak pod tím článkem nejsem podepsaný jako autor. Otázku prosím směruj na autora. A jak jsem psal, tohle stejně může policie zjistit až na základě rozhodnutí soudu. Jediná výjimka je u ztracených dětí, nebo těžce nemocných seniorů. Tam to nenese odkladu a soud to schvaluje dodatečně. Ale zase to chce si kluci pořádně nastudovat trestní řád. Doporučuji si koupit ten s komentáři :-)
    Protože často není jiná možnost.
    Ale je, vždy je jiná možnost. Znám pár lidí, co telefon nepoužívají, protože ho k životu nepotřebují a jsou to programátoři :-) A dobří. Takže vždy je nějaká možnost.
    Jendа avatar 27.4.2015 18:08 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    jak já to mám vědět?
    Z toho + tvého tvrzení vyplývá, že soudy v ČR schvalují 110 žádostí za hodinu. To mi přijde asi tak o řád, možná i o dva mimo.
    Ale je, vždy je jiná možnost.
    Samozřejmě, například se můžeš odstěhovat do And.
    xkucf03 avatar 27.4.2015 21:05 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii

    Zrovna u toho mobilu mi přijde, že ho nosím spíš ze zvyku. Náhradních1 možností je celkem dost:

    • počítač s pořádným připojením k Internetu (většinou se pohybuji mezi místy, kde ten počítač mám a ta cesta se dá přežít i offline)
    • notebook s ethernetem a WiFi
    • tablet, PDA, RPi atd. s WiFi a bez GSM
    • vysílačka

    Najdou se i případy, kdy se ten mobil fakt hodí, ale to stačí vyndat a zprovoznit jinak vypnutý přístroj – není důvod ho kvůli tomu v ostatních případech tahat všude zapnutý.

    [1] spíš se z toho časem stane primární volba

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Bystroushaak avatar 27.4.2015 22:12 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Já mobil prakticky vůbec nepoužívám jako mobil, ale ty náhrady si moc představit neumím. Možná kdyby byl k dispozici nějaký satelitní internet, nebo tak něco, protože konektivita kdekoliv a kdykoliv je pro mě jedna z těch nejpodstatnějších vlastností.
    27.4.2015 22:24 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Satelitní internet existuje, ale cena odpovídá pokrytí
    Jendа avatar 27.4.2015 23:50 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Astra2Connect má pokrytou celou Evropu a okolí a stojí 650 korun za 256/64 kb/s, což mi přijde neuvěřitelně levné. Bohužel to má na SSH nepoužitelné latence (mosh by asi pomohl), terminál je ohromný a zaměření satelitu pokud nemáš automatický vyhledávač nám trvalo hodinu (předpokládám že bych časem získal cvik).
    28.4.2015 03:31 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Nj, to je problém geostacionárních satelitů. Inmarsat má docela přenosné samozaměřující se jednotky, ale je ještě dražší. Pro lepší latence jsou nižší satelity, ale těch musí být o dost víc a tak i cena je pak výrazně vyšší (geostacionární stačí tři na pokrytí celé Země kromě pólů, na nižších orbitách to jsou až stovky). Snad s tím Elon Musk konečně nějak pohne.
    Bystroushaak avatar 28.4.2015 10:44 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Satelitní internet existuje, ale cena odpovídá pokrytí
    To ovšem není nic pro mobilní zařízení. Jinak viz nedávná diskuze.
    28.4.2015 12:27 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Satelitní telefony umí připojení na internet.
    Bystroushaak avatar 28.4.2015 13:05 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Satelitní telefony jsou sice možná přenosné, ale s dnešními smartphony se nedají srovnávat.
    29.4.2015 01:27 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    xkucf03 avatar 26.4.2015 21:52 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Ano, nemelo by se to zneuzivat.

    Pěkné tvrzení, ale zločinci se jím nebudou řídit – je to asi jako když řekneš, že by se nemělo krást nebo zabíjet.

    Ale tenhle Orwelismus me uz trosku stve. Proc ty technologie pouzivate, kdyz pak nadavate, ze vas nekdo spicluje? Ceho se bojite?

    Koncentrace informací znamená koncentraci moci a to je dost nebezpečné. Jde o celkem zásadně nový druh nebezpečí. Ať už v minulosti byly režimy jakékoli, i různé diktatury a totality, vždycky to nakonec stálo na lidech, a tím pádem to bylo v principu demokratické. Jistě, komunisti ti mohli před dům postavit maringotku se dvěma STBáky, aby tě sledovali, taky za tebou mohli jezdit v autě nebo zaměstnat nějaké telefonist(k)y na analýzu tvých hovorů. Ale aby mohli sledovat jednoho občana, museli najít pár agentů ochotných dělat takovou práci. A nejen je najít, ale i zaplatit a motivovat, aby se jim na to nevykašlali a nešli dělat radši něco jiného. Takže pokud máš ve státě určitý počet obyvatel, potřeboval bys tak dvakrát až třikrát tolik agentů, na což nemáš lidi.

    Nestačí, aby byl nahoře někdo zlý – musí mít pod sebou ještě dostatečné množství lidí, kteří ho za zlého nepovažují (nebo dostávají dobře zaplaceno – ale na to zase musí někdo vydělat) a budou pro něj pracovat. A z toho vyplývá relativní demokratičnost.

    Ale když to sledování a vyhodnocování informací provádí stroje, tak tento přirozený kontrolní mechanismus chybí – a díky tomu je možná ještě vyšší koncentrace moci do rukou ještě užší skupiny lidí.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    27.4.2015 07:59 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Průměrnému sluníčkáři tak složité věci těžko vysvětlíte. On nic špatného nedělá a nemusí se ničeho bát. Všichni kolem jsou v podstatě hodní a konají pro jeho dobro. Ani kulturní rozdíly nejsou problém, protože např. i střelba na ulici je jen folklór, který nás vlastně obohacuje.
    5.5.2015 11:01 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Nekde jsem cetl, ze na iPhone/Android telefonech je GSM modul pripojen primo na sbernici, a ze diky tomu muze mobilni operator zapisovat kamkoliv do RAMky vaseho telefonu bez omezeni. Netusite nekdo jestli je to pravda?

    PS: podobne funguje Firewire na PC. V "defaltni" konfiguraci muzete pres FW precist dolni 4GB RAM nabootovaneho pocitace.
    Jendа avatar 5.5.2015 11:23 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Nekde jsem cetl, ze na iPhone/Android telefonech je GSM modul pripojen primo na sbernici, a ze diky tomu muze mobilni operator zapisovat kamkoliv do RAMky vaseho telefonu bez omezeni. Netusite nekdo jestli je to pravda?
    Jak kde. Na některých má DMAčko, na některých komunikují jinak. Někdy se ale zase stane že v driveru je backdoor, který implementuje speciální příkazy jako „přečti soubor“ a „zapiš soubor“ (odkaz výše). Jindy třeba nemusí jít tohle, ale mikrofon je připojený do basebandu natvrdo, takže baseband může poslouchat.
    21.6.2018 20:24 honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    když operátoři musí uchovávat udaje a policie si je vyžádá, tak je schopná policie zjistit, kde se nacházel mobil v danou chvíli?
    23.1.2021 04:31 Yes Player
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké údaje předává mobilní operátor policii
    Yes player is HD video player mainly for Android devices, it can play all the types of HD video formats and tons of other video formats.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.