abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.4. 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    17.4. 17:44 | IT novinky

    Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.4. 15:11 | Nová verze

    Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.0.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (19%)
    Celkem 556 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Nemám čas na Gentoo, bla, bla...

    3.2.2010 19:16 | Přečteno: 2151× | Zamyšlení | poslední úprava: 3.2.2010 19:17

    Titulkem paroduju některý jedince mající potřebu ohrnovat nos nad námi co kompilujeme, atp. O čem dnes budu kafrat? O tom, že jsem se do tý situace "nemám čas" dostal taky. Přemýšlel jsem jak z toho. Dokonce mě napadlo i to nejhorší: přechod na jiný distro, třeba Debian. To je to, co jsem dneska od počátku dne až tak do půl pátý do rána dělal... Jak to dopadlo? Tak přece nemůžu v perexu vyprdelit úplně všechno...

    Takže... jsem v maturitním ročníku, musím vypracovávat maturitní otázky, dělat přihlouplý úkoly a navíc se ještě připravovat na FEL ČVUT co se matiky týče, abych tu zkoušku udělal, a tak. To je jedno, jde jen o to, že to zabírá kopec času, zvlášť když chci mít ještě nějaký peníze (tzn. musím psát články a zprávičky) a čas na přítelkyni.

    To mě vedlo k tomu, že jsem si uvědomil, že mě občas docela otravuje nestabilita různých věcí. Tak jsem přemejšlel co s tím a rozhodl jsem se zkusit Debian. Uvolnil jsem si jeden 20G oddíl a prdnul tam 5.04 z netinst CD. Hned jsem ho překopal na testing, protože jsem chtěl KDE4, na který jsem zvyklej a další aktuálnější věci. Po pár hodinách průzkumu jsem došel k tomu, že můj názor na Debian se asi nikdy nezmění. Prostě nic pro mě. Jakmile to chce člověk trochu víc přiohnout, je to víc práce než užitku. Nebudu to dál rozebírat, nikomu to neberu. Řekl jsem si, že se radši nebudu chovat na tom Gentoo jak zvíře a bude to dobrý.

    Taky že jo. Shodil jsem KDE zpátky ze 4.4RC3 na 4.3.5, k tomu pár dalších blbostí a hned je na světě líp. Není to (jen?) o distribuci, důležitej je přístup k ní. Když se člověk v nějakym distru fakt vyzná a vydržel u něj pekelnou dobu (třeba moje +/- denně aktualizovaná instalace Gentoo funguje už zhruba 4 a půl roku), tak je pro něj podle mě neefektivní přecházet jinam.

    Tenhle zápis nemá žádnej hlubší filozofickej význam, jen jsem chtěl říct, že existují i lidi, co tvrděj: nemám čas na Debian, proto používám Gentoo ;-) Pro případný rejpaly dodám, že nás nikdo nenutí kompilovat v jednom kuse :-) Třeba já tu mám nastavenej cpufreq na ondemand a podle statistik je procesor víc než 90 % času podtaktovanej na minimu.

           

    Hodnocení: 77 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Gentoo?
     (37 %)
     (22 %)
     (28 %)
     (14 %)
    Celkem 265 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    vencour avatar 3.2.2010 19:36 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...

    Další odpověď ... miluju :-) (jen malá nadsázka ;-) )

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    David Watzke avatar 3.2.2010 19:39 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    Promiň, ale teď ti nějak nerozumím...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    vencour avatar 3.2.2010 19:48 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...

    Že ho používam a fakt mi vyhovuje ... aneb kdybys tam dal v anketě citově zabarvenou možnost, vybral bych si ji. Když jsem začal kdysi používat "linux", tak jsem po něčem šáhnul, tehdy po Mandrake. Nevěděl jsem, do čeho jdu, nějak jsem s nim žil. Evoluce mne přivedla až ke Gentoo a tak, jelikož mam zase jednou psavou, tak jsem se vyjádřil, že Gentoo je to nej v oblasti OS, co jsem zatim objevil, co mi vyhovuje.

    Snad Ti tu nedělam moc velkej cirkus.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    David Watzke avatar 3.2.2010 19:55 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    Jo aha, mám dlouhý vedení a nevěděl jsem, že reaguješ na anketu :-) Jo, souhlasím s tebou. Já jsem teda dlouhodobě a aktivně žádný jiný distro nepoužíval, Gentoo mám od samýho začátku.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    vencour avatar 3.2.2010 19:56 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...

    Já znam jinak nejvíc asi Mandrivu, pak trochu Ubuntu a CentOS.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    3.2.2010 19:48 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...

    <rejp> Muset rekompilovat kvůli jedný věci spoustu věcí dalších, že bych se na to... :-D</rejp>

    Vážně: Teď jedu na Archlinuxu a jsem velmi spokojenej. Gentoo možná jednou taky zkusím.

    6.2.2010 09:46 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    Takhle to vetsinou neni a navic ta kompilace je stejne jednoducha jako instalovat baliky v jakemkoliv binarnim distru vcetne vyhod te kompilace (+ USE flagy).
    ZeX/OS - http://zexos.org
    vencour avatar 3.2.2010 19:55 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...

    Neni to jen o kompilování, i o obecné znalosti systému, přehlednosti a tak.

    Přesto občas mne překvapí, že Gentoo něco nemá v repozitáři a třeba ubuntu joo. Na příklad si teď nevzpomenu.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Prcek avatar 3.2.2010 20:17 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    Třeba ten Double Commander, na který tu teď je zprávička.
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    Marián Kyral avatar 4.2.2010 02:57 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    Ale zase na druhou stranu, pokud je ten balíček není nějak moc exotický, tak napsat si pro něj ebuild není problém.
    Jezekus avatar 3.2.2010 20:06 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    Joo Gentoo moje druhý distro (první byla fedora) Tenkrát mi trvalo 14 dní než jsem vyladil notase do stavu v jakym jsem ho chtěl, ale pak už se mi to nikdy nepovedlo tak jako to bylo tam.
    Teď kvůli lenosti používám na 90% strojů Fedoru, na serverech CentOS a u babi běží do příštího vydání Fedory Ubuntu 9.10 (i babi na to nadává). Na chalupě jí, ale spokojeně chroupe na starym 1.7GHz Celeru Gentoo a je to nejstabilnější, co jsem za poslední rok viděl.
    Nedam na něj dopustit

    P.S. S Debianem taky nejsem kamarád :-D
    Amarok avatar 4.2.2010 22:37 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    Ubuntu 9.10 (i babi na to nadává).
    :D :D
    GNUniverse - May the source be with you...
    Fluttershy, yay! avatar 3.2.2010 20:18 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    Taky jsem měl takové záchvaty... že přejdu na Debian/Arch... že vyhodím KDE/GNOME a vyladím si OpenBox... a tak podobně.

    Nejsnazší je nahodit Ubuntu, tři hodiny šachovat s balíčky a repozitáři... a pak se smířit s tím, že občas bude něco nešikovné/pomalé. Ale nebude do toho třeba rýpat.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    5.2.2010 16:09 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    No, tak to teda. Za 3h mam Arch nebo Debian v plne polni i s tim Openboxem, kdybych o nej teda stal. A nerekl bych, ze jsem kvuli tomu nejaky machr.
    Fluttershy, yay! avatar 6.2.2010 22:59 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    A pokud chceš aktuální software, budeš u toho testingu/Archu neustále (v nejnevhodnější momenty) opravovat chyby z aktualizace...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    8.2.2010 10:36 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    Arch ma az prekvapive malo chyb plynoucich z aktualizace ve smyslu prepsanych konfiguraku apod. Navic by clovek musel byt hodne hloupy, aby si aktualizoval system v "kritickem okamziku". Je fakt, ze prejima rychle baliky z upstreamu vcetne tech, co obsahuji otravne chyby. To ale delaji prakticky vsechna distra, jako testovaci priklad jsem tuhle vzal gtk-2.18. Existuji snad jenom 4 distra, co tohle nedovareny svinstvo neobsahuji. Debian stable, CentOS, Gentoo a Slackware. Vybral jsem si Gentoo pro relativni aktualnost baliku a existenci nejake normalni spravy "baliku".
    3.2.2010 20:40 Dawix | skóre: 2 | blog: biokzvasty | ČB a Linz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    Plne s tim souhlasim. Taky jsem nedavno resil podobny pocity u Archu. Tak prvni co me napadlo byl debian. Znovu jsem se presvedcil, ze to neni distro pro me. Pak openSolaris (vybornej system, ale na muj hardware moc pomaly), pak zase ubuntu a nakonec jsem nahodil freeBSD (spokojenost 100%). Mezitim jsem si koupil eeecko a nahodil zase Archa :-) a z eeecka se stal hlavni produkcni system.

    Proste pokud clovek sroste s jednou distribuci, nema cenu menit. (to ale vlastne parafrazuju zapisek v blogu co? :-) ) Melo to ale 1 pozitivni vec. Konecne jsem se dokopal k freeBSD jako hlavnimu systemu (za coz jsem rad :-) )
    Thats not a bug its a feature :-)
    5.2.2010 16:13 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    Ma - ja jsem ted v prechodu z Archu na Gentoo kvuli stabilite baliku (~x86 nevedu). Jinak nevidim mezi jednotlivyma distribucema rozdily, ktere by me nejak branily pouzivat jakoukoliv z nich.
    3.2.2010 21:26 alblaho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    Ano, Debian je distro, které funguje samo o sobě, přiohýbání pro něj není.

    Ubuntu používám proto, že jej přiohýbat nemusím. Kdo po tom touží, ví co chce a umí to, tak bude opravdu spokojenější s Gentoo/Archem.
    robotics avatar 3.2.2010 21:40 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    Je to zajímavé, jak každý člověk sroste s nějakým distrem. Já pro změnu srostl s Debianem. Nevím proč. Asi proto, že mi vyhovuje stable, který vychází jen jednou za uherský rok :-). Kompiluju jen v nutných případech, kdy opravdu chci něco nového vyzkoušet. Věčné kompilování (čili komplikování si života s linuxem) není nic pro mě :-D. Jediný co opravdu totiž zvládnu je configure, make, make install. Tuto svatou trojici. Víc nic. Abych hledal půl hodiny flagy pro configure... na to fakt nemám čas, případně hledat jiné problémy a errory při kompilaci.
    vencour avatar 3.2.2010 21:44 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...

    Pokud to autor chce mít použitelné (=dobře distribuovat), tak tam snad dá návod nebo google poradí?

    Kdysi v Mandrivě jsem taky kompiloval, občas to zařvalo chybu s číslem řádku, prohlíd jsem zdroják a podle toho pátral. Překlep šel opravit, občas podle struktury třeba přeskočit podmínku apod.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    robotics avatar 3.2.2010 22:13 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    Jenže většinou tě ta chyba odkazuje na řádek uplně jinej a musíš dozadu dohledávat kde ta chyba začla. To je děs.
    vencour avatar 3.2.2010 22:18 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...

    No to je pravda, že orientovat se v kódu by ses měl. Abys mu třeba nerozuměl, proč takhle, ale aspoň posoudil, zda je formálně ok.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    3.2.2010 22:29 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    Jedine sabayon :D
    
    ----------
    Tomáš Chvátal
    Gentoo Linux Developer [Council/KDE/Overlays/QA/X11]
    E-Mail          : scarabeus@gentoo.org
    GnuPG FP        : 94A4 5CCD 85D3 DE24 FE99 F924 1C1E 9CDE 0341 4587
    GnuPG ID        : 03414587
    A ted vazne :D Me se nejvic na gentoo libi to ze si muzu specifikovat deps jak chci a nemusim instalovat vsechno co se rozhodne spravce balicku povazovat za vhodne. Ostatni veci sou jen bonus po ceste :]
    6.2.2010 11:28 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    +1
    USE="-gnome -kde";turris
    3.2.2010 22:54 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    Prostě nic pro mě. Jakmile to chce člověk trochu víc přiohnout, je to víc práce než užitku. Nebudu to dál rozebírat, nikomu to neberu.
    Přiznej se, cos chtěl přiohnout? ;-)
    Quando omni flunkus moritati
    David Watzke avatar 3.2.2010 23:37 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    Měl jsem kupříkladu problém s binárníma nvidia driverama k jádru 2.6.32, prostě tam nebyly a nešlo mi to zaboha sestavit. Ale co se mi nelíbí je taková ta nepřehlednost co se týče initskriptů. Myslím si, že na Gentoo to je vyřešený o hodně líp.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Luboš Doležel (Doli) avatar 3.2.2010 23:41 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    Initskripty v Debianu Stable, to je taková hnojárna bez ladu a skladu. Aspoň tak to na mě celý působí. Ale v testingu se už snad přecházelo na něco solidního...

    Každopádně binární ovladače pod 2.6.32 mám, normálně používám instalátor od NVIDIA.
    4.2.2010 00:10 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    Initskripty v Debianu Stable, to je taková hnojárna bez ladu a skladu. Ale v testingu se už snad přecházelo na něco solidního...
    Nesouhlas. Původní systém mi přišel v pohodě (až na nemožnost spouštět služby paralelně), z toho přechodu jsem se naopak musel vyhrabávat asi dva dny (a služby se stále spouští jedna po druhé)

    Quando omni flunkus moritati
    3.2.2010 23:47 Dawix | skóre: 2 | blog: biokzvasty | ČB a Linz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    Hehe. Ja mel nedavno problemy s wifi/ethernet na eeecku s 2.6.32 (fungovalo bude jedno nebo druhy, ale ne obe najednou). Tak jsem downgradoval na 2.6.31 a bylo po problemu. Update udelam az se mi bude zdat ze to stoji za to :-)
    Thats not a bug its a feature :-)
    4.2.2010 00:07 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    Binární drivery jsou v pohodě, když člověk použije balíček zdrojáků z distra a neinstaluje ten bordel staženej z webu nvidie
    Quando omni flunkus moritati
    4.2.2010 07:19 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    No vidis a az zacnes pracovat tak linux zahodis uplne, protoze nebudes mit cas se o system starat :-)
    hmm
    Gilhad avatar 4.2.2010 08:59 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    nebo prave naopak - pouzivam linux, protoze se nechci furt o neco starat - jednou nastavim, funguje nafurt ... :)
    vain avatar 4.2.2010 09:06 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    U mě to je taky naopak, když jsem nastoupil do práce, dostal jsem PC s Windows XP, proč ne, fungovat to fungovalo, věci jako Eclipse na tom taky jely, žil jsem. Ovšem den ode dne to bylo pomalejší, až se mi pak zbláznil antivirák, že mám PC nakažené (nechápu teda kdy a jak) a po odstranění nákazy za hodinu řval znova tak jsem si řekl dost, smazal wokna, nahodil Fedoru a konečně můžu pohodlně pracovat a ne řešit kraviny.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Max avatar 4.2.2010 09:06 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    Ve skutečnosti je řešení jinde :). Neaktualizovat ;-). Já si jedu v jobu arch stable větev s několika drobnostma okolo. Teď mám na něm uptime (co restart, to aktualizace) asi 110 dní a jediné, co mně v poslední době trápí je virtualbox. Ten bych potřeboval aktuálnější kvůli akceleraci ve winxp. Ale to asi vyřeším jen instalací samotného virtualboxu a seru na update celého systému.
    A takto to řeším na svých všech desktopech. Pokud nepotřebuji něco nového, echtovního, tak kašlu na aktualizace a provádím je ve velkém časovém odstupu a zatím spokojenost :).
    Moje cesta byla gentoo -> arch -> aktualizace jednou za x měsíců.
    Desktop není produkční server a vzdálencýh root exploitů je pramálo. Takže asi tak :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    4.2.2010 09:41 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    Gentoo je fajn... ale posledni dobou jedu spis na Archu. Duvody: - Arch ma oproti Gentoo novejsi balicky - v Archu mi funguji spravne fonty ve skype (amd64) - Arch ma lepe udelany uzivatelsky repozitar - aur vs. bordel stovky overlayi v ruznem stavu rozkladu
    David Watzke avatar 4.2.2010 13:17 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    Ty novější balíčky často bejvaj ten problém ;-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    4.2.2010 13:32 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    zrovna ty a tvoje esmska v obskurnim repozitari (tj. ktery neumi layman) je zarny priklad ;)
    David Watzke avatar 4.2.2010 16:05 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    Nepoužívám Portage a ani její používání neplánuju nějak usnadňovat. Myslím si, že už takhle je to pěkně jednoduchý.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    4.2.2010 16:28 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    A to je vzdycky revu kdyz mi si dovolime libovolnej overlay rozbit na oficialne nepodporovanem balickovaci co? :]
    David Watzke avatar 4.2.2010 16:39 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    Hodně řevu je, co jsem si tak všiml, především tehdy, když nedodržujete svoje vlastní pravidla...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Marián Kyral avatar 4.2.2010 16:58 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    Pravidla jsou od toho, aby se porušovala ;-)
    4.2.2010 16:49 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    pockej, tomu nerozumim - ty poskytujes ebuildy pro system, u ktereho nepodporujes oficialni balickovac? trochu paranoia, ne?
    David Watzke avatar 4.2.2010 17:51 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    Ehm. Tos trochu překroutil. Moje ebuildy s Portage fungují (a jestli ne, tak řekni a já se to pokusím opravit). To jen ty, místo abys poskytnul potřebný XMLko pro laymana, označuješ moje repo za obskurní. Přitom by ti to netrvalo o moc dýl než psaní toho komentáře.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    4.2.2010 18:30 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    Ehm. Tos trochu překroutil. Moje ebuildy s Portage fungují (a jestli ne, tak řekni a já se to pokusím opravit). To jen ty, místo abys poskytnul potřebný XMLko pro laymana, označuješ moje repo za obskurní. Přitom by ti to netrvalo o moc dýl než psaní toho komentáře.
    Je efektivnejsi, kdyz to udela autor programu (cas T), nebo kdyz to musi udelat 10.000 uzivatelu (cas 10000xT)?
    David Watzke avatar 4.2.2010 20:14 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    Tak ať mi to jeden z těch 10 tisíců pošle, o tom to celý je. Já to dělat nebudu, když je mi to na nic.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    4.2.2010 21:52 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    OK

    http://paste.pocoo.org/show/173978/
    David Watzke avatar 5.2.2010 10:59 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    Díky.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 5.2.2010 11:08 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    Zeptal jsem se kluků z gentoo.org jestli to nechtěj přidat do jejich seznamu. Až uvidím co a jak, tak potom aktualizuju instrukce na webu overlaye.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 5.2.2010 21:10 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    Tak je to v tom seznamu na http://www.gentoo.org/proj/en/overlays/repositories.xml. Jinak novej formát toho XML prej vypadá takhle:
      <repo quality="experimental" status="unofficial">
        <name>overlay-watzke-cz</name>
        <description>David Watzke's Gentoo overlay</description>
        <homepage>http://overlay.watzke.cz/</homepage>
        <owner>
          <email>overlay@watzke.cz</email>
          <name>David Watzke</name>
        </owner>
        <source type="git">git://repo.or.cz/overlay-watzke-cz.git</source>
        <source type="git">http://repo.or.cz/r/overlay-watzke-cz.git</source>
        <feed>http://repo.or.cz/w/overlay-watzke-cz.git/atom</feed>
        <feed>http://repo.or.cz/w/overlay-watzke-cz.git/rss</feed>
      </repo>
    
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    5.2.2010 23:07 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    diky
    David Watzke avatar 6.2.2010 14:42 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    Web byl aktualizován (přidána zmínka o laymanu a playmanu): viz http://overlay.watzke.cz/.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Marián Kyral avatar 4.2.2010 16:22 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    zrovna ty a tvoje esmska v obskurnim repozitari (tj. ktery neumi layman) je zarny priklad ;)
    Můžeš si nadefinovat vlastní overlay. Stačí si vytvořeit někde na disku xml definici a přidat ji do konfigurace laymana. Inspirace třeba tady
    4.2.2010 16:51 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    to muzu, zrovna tak si muzu napsat custom build skripty pro dalsich 20 programu od autoru, kterym se zda oficialni balickovac malo cool ... a ty skripty prubezne udrzovat a hledat, co se zase kdo kde uracil zmenit ... a nebo taky muzu zustat u jiny distribuce
    Marián Kyral avatar 4.2.2010 16:57 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    Ano, můžeš. A o tom to je.
    4.2.2010 17:02 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    Ano, můžeš. A o tom to je.

    Ne, o tom to neni.

    Je to o tom, pokouset se upozornovat na podobne obskurnosti a navrhovat zpusoby

    zlepseni.

    Marián Kyral avatar 4.2.2010 17:12 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    A proto se snažím dávat maximum věcí do Gentoo bugzilly, pokud už pro něco dělám vlastní ebuild.
    4.2.2010 16:58 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    Ty novější balíčky často bejvaj ten problém ;-)

    tak budto chci stable, a necekam nejnovejsi balicky,

    nebo chci bleeding edge,

    a pak bych rad balicky nejlepe v okamziku, kdy vyjde nova verze

    pokud jsou rozbity, zamaskuju je a udelam downgrade

    4.2.2010 15:59 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Opravdu nemám čas na Gentoo
    Gentoo jsem zacal pouzivat po tom co jsem utek z Debianu. A jel jsem na nem hodne dlouho, a opravdu mi vyhovovalo dokud jsem nezacal narazet na ruzny zavazky. Dneska nemuzete nekomu rict: "nemuzu si precist tvuj mail - word dokument, protoze jsem upgradoval libldap, na ni zavisi knihovna libXY a kvuli ni budu celou noc kompilovat OOffice". Gentoo je dobrej system, ale neni pro ty, kdo potrebuji sputit kdykoliv - cokoliv.

    PS: jsem cca o 15 let starsi nez ty, mozna ze kazdej linuxar musi projit stejnou promenou.

    David Watzke avatar 4.2.2010 16:07 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu nemám čas na Gentoo
    Uvidíme. Mohl bych ti teď napsat slohovku o tom, jak se to nestane, ale dělat to nebudu. Kdo ví jak to dopadne.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    4.2.2010 16:13 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu nemám čas na Gentoo
    Ked si taky fundamentalista, ze potrebujes mat aj OOo vlastne kompilovane, tak tak ti treba. K comu je *-bin balik (OOo, FF, VB), tak tam ho aj pouzivam. KEd tak uvazujem, mozno by som mohol vyskusat ten Sabayon. Pouzivam Gentoo, kvoli rolling-updates, vybere zavislosti cez USE flagy a mnozstvu balikov. Kompilovanie je len nutne zlo (tych par % teoretickej rychlosti navyse by som ozelel).
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    5.2.2010 11:51 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu nemám čas na Gentoo
    fundamentalista opravdu nejsem, ale ty -bin baliky tu nebyly vzdycky, a kdyz se objevily tak nekdy nesly stahnout. Ale nejde jen o office a FF. Staci ze kvuli rekompilaci KDE musite cely den pouzivat twm. Kvuli rekompilaci gnome/evolution nemuzete cist postu na exchange. Kdyz jsem si poroval cas, ktery jsem usetril tim, ze mam opravidu vyladeny system, oproti tomu jak dlouho jsem cekal az se to vsechno zkompiluje, tak jsem to proste zabalil. Nakonec jsem Gentoo aktualizoval max. 3x rocne.
    Marián Kyral avatar 5.2.2010 12:00 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu nemám čas na Gentoo
    Proto pouštím rekompilaci KDE přes noc. A normálně z KDE. Pak jen restartnu (pro jistotu) a mám nové KDE.
    5.2.2010 14:02 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu nemám čas na Gentoo
    Este nikdy som nezhadzoval KDE (a ani iny program) len preto, ze som v tom istom case kompiloval jeho update. Ale na upgrade 3x rocne tiez nevidim nic zle, ak v to msysteme nie je nic, co mi ma sralo tak, aby som aktualizoval castejsie.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    vencour avatar 4.2.2010 16:48 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu nemám čas na Gentoo

    Dyť je možné mít bin i komplet kompilované pohromadě ;-) pro případ nouze a potřeby.

    Stejně tak proto mam čtyři partišny, boot, gentoo, ubuntu (nebo cokoliv jiného) a swap, když se gentoo nějak zneprovozní nebo tam něco chybí, co potřebuju, udělam jinde, zprovoznim zase systém a jsem furt v gentoo. Mluvim o noťasu.

    Fakt se za takovym popisem problému neskrývá něco víc?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    5.2.2010 09:22 Kopeek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu nemám čas na Gentoo
    Hmm a do toho Ubuntu rebootujete, kdyz ten program neni v gentoo k dispozici, nebo pouzivate chroot? Navod na chroot s cilem pouzivat program z jine distribuce by me docela zajimal.
    vencour avatar 5.2.2010 12:51 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu nemám čas na Gentoo

    Joj, rebootuju. V chrootu používam jen konzolové věci. Snažim se oddělovat obě distribuce, jejich život, snad i proto mne to ještě nenapadlo používat najednou.

    To druhý distro mam pouze pro funkci "jakoby live", čili v nouzi vytáhnout z bryndy a nic víc v něm nezkoumat.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    5.2.2010 16:44 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdu nemám čas na Gentoo
    Dneska nemuzete nekomu rict: "nemuzu si precist tvuj mail - word dokument, protoze jsem upgradoval libldap, na ni zavisi knihovna libXY a kvuli ni budu celou noc kompilovat OOffice".
    tohle už není pravda - nová portage zachovává staré knihovny, dokud jsou používány (dokud se vše nepřekompiluje proti nové verzi), takže upgrady nic nerozbíjí
    4.2.2010 16:36 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...

    Já taky kompiluju. Úplně všechno. X.org s ovladači většinou kompilátorem Intel, protože ten prostě rulezzz, všechno ostatní GCCčkem, protože pro drtivou většinu balíků je to jediná možnost. A neohrnuju nad kompilací nos. :-)

    Jen nepoužívám Gentoo, ale ArchLinux.

    5.2.2010 10:47 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    většinou kompilátorem Intel, protože ten prostě rulezzz
    ... v případě, že máš jediný správný procesor (TM)
    Quando omni flunkus moritati
    5.2.2010 16:19 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...

    Ano, pochopitelně. To se asi každý dovtípí a není třeba to explicitně zdůrazňovat.

    Firmě AMD nic nebrání vyvinout kompilátor podobných kvalit pro své procesory. U ostatních platforem je situace mírně složitější, ale platí přibližně totéž.

    5.2.2010 17:03 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    tak naokraj ... koncem minulého roku se mi doma podělal stroj na platformě AMD ani ne 4 roky starý, předtím v létě dosloužil šestiletý stroj s AMD, VIA Epia se začala zasekávat po 3 letech provozu (ale tu jsem ještě neměl v ruce, nevím, jestli za to nemůže disk), z Intelích mi dosloužil před rokem stroj asi 12 let starý s procesorem v něm užívaným 10 let (a to nebyl nový), minulý týden jsem vyřadil stroj asi desetiletý (procesor opět o trošku novější), ale plně funkční ...

    já vím, trochu malý statistický vzorek, ale stejně ...
    Limoto avatar 7.2.2010 20:42 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    Debian je hnůj, máš zkusit Arch, ale stejně skončíš u Gentoo :-D
    7.2.2010 22:00 Atrament | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    právě jsem se po necelých dvou měsících rozloučil s Archem, je to úplně stejná sračka jako Debian apod. Myslel jsem, že ještě zkusím Gentoo, ale co tady tak čtu tak na to kašlu...
    27.2.2010 10:10 peter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nemám čas na Gentoo, bla, bla...
    No ja prave rozmyslam nad Gentoo. Neviem uz ako dalej. Skusil som ubuntu (teraz uz nemozem ani citit). Arch dlhu dobu, vkuse sa to rozbija.. nove balicky robia stale nejaky problem a mne uz sa nechce s tym donekoncna babrat. Skusil som debian stable. Nie je to ale ono, popri archu uz asi nemam na vyber iba skusit gentoo.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.