abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.4. 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 563 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Fakt uz nemam slov...

    24.3.2008 15:18 | Přečteno: 2234× | poslední úprava: 5.8.2010 18:12

    Zapis byl smazan        

    Hodnocení: 12 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Ondrej avatar 24.3.2008 15:24 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    To je nejaky divny. Ja kdyz chci odebrat soucast KDE, tak se odebere v pohodicce (pripadne veci co na ni zavisej) a neni problem. Urcite pri odstraneni kmailu neslo pryc cely KDE. Kubuntu 7.10
    Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.
    24.3.2008 15:25 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Já teda nevím, Debian nepoužívám… Ale když když se vám nainstalovali nějaké programy jako závislosti kmailu, a vy teď chcete kmail odebrat, je snad na místě odebrat i ty nepotřebné závislosti, ne? To je chování typické pro windowsovské programy, že si program při instalaci dotáhne spoustu knihoven, které při odinstalaci už neuklidí. Balíčkovací systémy na Linuxu jsou většinou pořádnější a uklízí po sobě. Nebo jste si jenom nepřečetl, co vám tam ten balíčkovač napsal?
    24.3.2008 15:36 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Jak to chápu já, tak balíček kde má závislost na kmail, odstraněním kmailu se odstraní kde, načež si systém myslí, že všechny balíčky, které se nainstalovali jako závislost kde už nejsou potřeba, ale nenutí ho je odinstalovat, pouze ho je může oderat pomocí autoremove. Špatné je, že tím, že se odebral (meta?)balíček kde, se zabila celá funkčnost autoremove.

    Ale taky nemám debian :-D
    25.3.2008 16:10 Yokotashi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Uz jsem se lekl, ze tak doprasili novy debian.

    Ubuntu melo prede dvema roky (kdyz jsem ho chvili udrzoval na jedne masine) priserny bordel v repozitarich, takze me to ani nijak neprekvapuje.
    24.3.2008 15:33 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Ty dependency jsou správně. Kdybys KDE neinstaloval přes metabalík "kde", ale pěkně jsi vypsal jednotlivé programy, které chceš mít, tak by tě to nenabídlo odinstalovat všechny balíky KDE po odinstalování metabalíku "kde" (který to muselo odinstalovat, protože logicky obsahuje i kmail).

    Jak má balíčkovací program vědět, které balíky si chceš ponechat, když jsi nepožádal o jejich nainstalování, ale byly nainstalované kvůli závislostem a ten hlavní, kvůli kterému byly instalované, jsi odstranil?

    Je jedno, zda jsi "kde" instaloval ty nebo správce distribuce.
    24.3.2008 15:39 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    > Jak má balíčkovací program vědět

    No třeba tak, že by kde mělo jiný typ závislosti na kmail a při odebrání kmailu by se balíček kde v systému ponechal (nebo nabídl jeho ponechání).
    24.3.2008 15:57 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Ale v čem je to jiný typ závislosti?
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    24.3.2008 16:04 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    No třeba v tom, že (jak tipuju) je kde jen metabalíček, samotné programy jsou až v závislostech, takže ponechání kde v systému nic nerozbije. On má závislosti řekl bych vyloženě volitelné a redundantní, kdyby někdo jiný v systému závisel na kmailu, tak tu závislost bude mít on taky.
    24.3.2008 16:44 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Myslím, že kde je balíček, který říká „závisím na kněco kněco_jiného…“, čímž se nainstalováním balíčku kde nainstaluje „celé kde.“ Pokud nechci celé kde, musím si holt vybrat, co tedy chci a co nechci, a nainstalovat jednotlivé balíčky samostatně. Třeba Gentoo má zrovna pro KDE těch metabalíčků několik – minimum, základ a vše.
    24.3.2008 17:56 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Ale podle mě to nemá logiku. Tím, že si nainstaloval metabalíček kde, vyjádřil, že potřebuje "celé KDE". Tím, že odinstaloval balíček kmail, vyjádřil, že nechce mít (a tedy nepotřebuje) KMail. Ve výsledku si apt-get autoremove myslí, že nepotřebuje ani zbytek KDE. Na to si podle mě autor stěžuje. Protože apt-get autoremove se pohybuje v oblasti potřebuje/nepotřebuje nikoli musí mít/nemusí mít. A v tom je ten problém, že se to nechová logicky a jedno jaké jsou technické důvody za tím. Volitelné závislosti u balíčku, kde by to podle mě krásně řešily a neznamenaly by žádný problém. Když bych opravdu přestal chtít "celé KDE", tak odstraním balíček kde. Mimochodem já mám možnost nainstalovat "celé kde", ale po odstranění jednoho programu (a jeho následovné opětovné instalaci) už nemám stejně jednoduchou (symetrickou) možnost "celé KDE" odinstalovat.
    24.3.2008 18:09 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    nemusí mít->nesmí mít
    24.3.2008 20:40 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Taky jsem to pochopil jako Ty a souhlasím s Tebou.
    24.3.2008 21:42 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Ve výsledku si apt-get autoremove myslí, že nepotřebuje ani zbytek KDE.
    Ve výsledku si apt-get myslí, že instalace těchto balíčků proběhla automaticky v rámci řešení závislostí a pokud si je uživatel přeje odstranit, může použít apt-get autoremove. Nic jiného.

    Odinstalování není povinné a není ani problém říct apt-getu, že ty ostatní balíčky chceš a že je v rámci autoremove nemá dál nabízet.
    Quando omni flunkus moritati
    24.3.2008 22:14 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    IMHO se to chova naprosto logicky - Pozadavky 'mit cele KDE' a 'nemit kmail' jsou evidentne ve sporu. Pokud nekdo chce 'mit cele KDE krome kmailu', tak je trivialni v aptitude vybrat zavislosti baliku kde a odinstalovat samotny balik kde.

    Volitelne zavislosti v Debianu jsou, ale nejsem si jist, zda by se pro tyto pseudobaliky hodily.
    24.3.2008 22:23 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    IMHO sa to chová blbo, pretože keď poviem "nainštaluj kde", tak to znamená že chcem normálne nainštalovať všetky balíky s kde, nie ako závsilosť niečoho... Rovnako "odstráň kde" znamená že chcem odstrániť všetky balíky s kde...
    24.3.2008 22:36 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Jenze "odstran kus kde" je v rozporu s "chci mit cele kde", proto zkusi predpokladat, ze tedy uz nechces cele kde, proto navrhuje odinstalovat i zbytek kde. Proc vlastne odinstalovat zrovna kmail a nechat spousty jinych "zbytecnych" soucasti kde, o kterych clovek ani nevi?
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    24.3.2008 22:46 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    To je jedno prečo chcem niečo odinštalovať ;-), proste ak sa niečo nenainštalovalo ako závislosť balíku ktorý sa chystám odstrániť (v tomto prípade kmailu), tak mi ich to nemá ponúkať na odstránenie. Alebo snáď všetky tie balíky vo výpise boli nainštalované ako závislosti toho kmailu? Pochybujem...

    A príklad... inštalujem distro, tak proste dám pacman -S kde, a odídem od toho. Potom po nejakom čase používania sa mi začne zdať že mám bordel v menu, tak si poviem že chcem vyhodiť kdeedu a kdepim, pretože ich aj tak nepoužívam. Tak odstránim kdeedu a kdepim. Znamená to snáď že zvyšok kde je len závislosť už nenainštalovaného balíku? Nie... Preto imho používať na takéto veci metabalíky, ktoré nič neobsahujú a majú ostatné balíky v závislostiach (nepoznám debian, ale myslím že to funguje takto, opravte ma ak sa mýlim...) je blbosť.
    24.3.2008 23:02 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Problém je, že ten metabalík znamená chci mít celé kde. Pakliže chci odstranit kmail, znamená to, že nechci mít celé kde a tudíž nehci mít nainstalován ten metabalík. Proto pokud použiju holé apt nejprimitivnějším způsobem, navrhne mi nejprimitivnější řešení problému. Pokud použiju sofistikovanější metody, třeba aptitude, není problém kouknout se na závislosti metabalíku kde a označit, že chci ty které balíky, jenž tvoří metabalík. A to i poté, co ho již mám nainstalovaný. Pak i po odinstalaci emtabalíku mi ty jednotlivé chtěné zůstanou.

    Prostě jde pouze o nepochopení balíčkovacího systému a flagu "tento balík chci".
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    24.3.2008 23:17 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Podľa mňa je to nelogické a nespráva sa to tak ako by každý normálne rozmýšlajúci užívateľ očakával. Pretože KDE sa mi nemá čo flagnúť ako závislosť, keď som si jeho inštaláciu explicitne vyžiadal...

    A snažiť sa za každú cenu ospravedlňovať apt tým že ostatní ten systém nepochopili tiež nie je najlepšie riešenie ;-)
    24.3.2008 23:38 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Podľa mňa je to nelogické a nespráva sa to tak ako by každý normálne rozmýšlajúci užívateľ očakával.
    Je to logicke, ale nechova se to tak, jak by kazdy normalne rozmyslejici uzivatel ocekaval. Normalni uzivatel totiz nerozmysli ani logicky ani racionalne. Kdyz clovek prijde k pocitacovemu systemu, tak by mel pochopit, jak dany system pracuje, a na zaklade toho pochopeni s nim dal jednat. Vetsina normalnich lidi ale tohle nedela. Jedna s pocitacovym systemem jako s clovekem - neco udelaji a doufaji, ze to pocitac pochopi tak, jak to mysleli. A pak se desne divi, kdyz pocitac udela neco jineho.
    24.3.2008 23:55 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Heh, no ak ti to že, "vyžiadam si kde, nainštaluje mi ho, potom poviem že chcem odstrániť kmail, a flagne mi to celý zvyšok kde ako už nepotrebné závislosti", pripadá logické, tak fajn...
    24.3.2008 23:58 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Ty mu ale říkáš něco jiného, a to je to nepochopení systému, viz třeba tento post.
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    25.3.2008 00:02 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Táto diskusia nemá význam, očividne každý čakáme že sa to bude správať nejak inak... Aj preto (okrem iného) mne viac vyhovuje Arch...
    25.3.2008 00:06 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Jenže ty předpokládáš na základě špatné interpretace toho, co mu vlastně říkáš. Když se naučíš nějaká slovíčka anglicky a budeš je používat ve významu, který je sice pro dané slovo v češtine synonymum, ale v angličtině nikoliv, taky ti nikdo nebude rozumět a pochopí tě jinak, než myslíš. Ono když prostě nechápeš řeč, kterou někomu dáváš příkazy, nemůžeš se divit, že tě pochopí jinak.
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    25.3.2008 00:15 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Ja chápem ako apt funguje, akurát sa mi to správanie nezdá moc logické, a znepohodlňuje to pre mňa prácu s ním (teda, znepohodlňovalo by, keby som ho používal :-)...)
    25.3.2008 09:51 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Nelogické je to v téhle realizaci balíčkovacího systému a závislostí. To ale vůbec neznamená, že ten kdo si na to stěžuje, že to nepochopil. Jen se mu zdá, že se to chová proti tomu, co by pro něj bylo přirozené a snaží se najít lepší model, ve logice nezatížené technickými detaily.

    Copak to není tragédie, že po odebrání jednoho balíčku se ztratí vazba mezi zbylými balíčky? Nejde tedy stejně jednoduše tyto zbylé balíčky odinstalovat? A představme si, že by se do KDE přidával nový program, při aktualizaci by se teda asi měl dostat do systému. Ale protože jsi odinstaloval jeden balíček, tak se to nestane. Není to škoda? Myslím si, že tohle nemáš možnost v téhle realizaci balíčkovacího systému jednoduše řešit. Ano je to perfektně logické, systém si myslí, že už nechci mít celé KDE. Ale nebylo by opravdu přirozenější, kdyby si myslel, že nechci mít KDE bez kmailu, a při aktualizaci balíčku KDE mi teda novou součást KDE (volitelně) nabídl? A i kdyby to nebylo přirozenější, nebylo dobré, abych systému mohl říct, "chci mít KDE bez kmailu"?
    25.3.2008 10:49 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    To můžes, je to na pár kláves v aptitude.
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    25.3.2008 18:26 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Jen se mu zdá, že se to chová proti tomu, co by pro něj bylo přirozené

    V takovem pripade necht rika 'chová proti tomu, co je pro mně přirozené' a ne 'je to nelogicke'. Pak by proti takovemu vyjadreni nikdo nic nemel. Jde o to, ze ten system na svou vnitrni konzistenci a v ramci daneho systemu je toto chovani zcela logicke. Pokud nekdo tvrdi, ze to neni logicke, pak bud dany system nepochopil, nebo ma jinou definici vyrazu 'logicke'. To, zda je takove chovani v danou chvili prakticke nebo zda je takove chovani prirozene, je zcela jina vec.
    snaží se najít lepší model, ve logice nezatížené technickými detaily.
    Kdyz ono nejde jen vymyslet, jak by se dany system mel v dane situaci chovat, ale je treba navrhnout cely vnitrne konzistentni model chovani, tak aby mel mnoho dobrych globalnich vlastnosti a aby byl vubec rozumne implementovatelny.

    Urcite je mozne vymyslet i jine modely (napriklad nepouzivat (meta)balicky pro 'targety' typu KDE a resit 'targety' explicitni koncepci).

    Nicmene je nesmyslne divit se, ze program nereaguje podle meho vysneneho modelu.
    Copak to není tragédie, že po odebrání jednoho balíčku se ztratí vazba mezi zbylými balíčky?
    Jak jiz psal kolega, tohle jde resit trivialne na par klaves v aptitude. Je pravda, ze by to neresilo pripad, kdyby se pozdeji v KDE objevil novy program.
    24.3.2008 23:40 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Jenze tady jde opravdu o nepochopeni.
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    25.3.2008 12:46 anon123 | skóre: 35 | blog: ganomi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...

    Chci jen dodat, ze s tebou absolutne souhlasim a i s jinymi, co rikaji, ze je to absolutne nelogicke. Ano je to nelogicke a ten kdo rika, ze je to logicke, by mel zajit k psychousovi :-).

    Proste meta balik, je to, ze chci naistalovat vse, ale zpetna zavislost by nemela existovat. Paklize se rozhodnu odinstalovat jen Kmail a sunda mi to vse je absolutni hovadina.

    25.3.2008 12:58 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Tím byste ale přišel o velkou výhodu balíčkovacího systému – závislosti. Balíčkovací systém funguje tak, že si určíte seznam balíčků, které chcete mít nainstalované, a přes závislosti se automaticky dotáhne to, co tyhle balíčky potřebují. Takže vy nadále udržujete jenom seznam balíčků, které chcete, a systém se stará o závislosti – pokud nějaký balíček přestane být potřeba, odinstaluje se, pokud nějaký balíček dostane s updatem novou závislost, stáhne se i ta.

    A teď si představte, že byste do systému zavedl ty vaše záporné závislosti. Co by mělo být výsledkem posloupnosti např. následujících příkazů?
    install kde
    uninstall kmail
    install kde
    
    Nebo
    install kde
    uninstall kde
    
    24.3.2008 23:00 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Já tam vidím "chci abys nainstaloval celé KDE", v tuto chvíli si pochopitelně systém myslí, že potřebuju "celé KDE". Za chvilku mu řeknu "odstraň kmail". Já tam nevidím, že bych já systému jakkoli napověděl, že nepotřebuju ani ten zbytek. Spíš si myslím, že jsem mu řekl, že ten zbytek potřebuju, kdyby ne, řekl bych mu přece řekl rovnou "odstraň kde".

    Nejdřív jsem mu řekl potřebuju tohle všechno a pak tuhle věc _už_ nepotřebuju. V tom přece žádný spor není, spor by v tom byl, pokud bych to po něm chtěl naráz.
    24.3.2008 23:05 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    V dané situaci stejně většinou nenastává situace "chci (celé kde - kmail)", určitě je tam i spousty jiných balíčků, které ani uživatel neví, že nechce. Proto je lepší cesta podívat se na závislosti kde a zvolit si jen ty, které chci.
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    24.3.2008 23:49 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Nejdřív jsem mu řekl potřebuju tohle všechno a pak tuhle věc _už_ nepotřebuju.

    V takovem pripade by spor nebyl. Ale ty mu rikas neco jineho. Kdyz rikas 'apt-get install kde' tak nerikas jen 'ted chci kde' ale 'od ted chci kde, dokud to neodvolam'. Stejne tak v pripade 'apt-get remove kmail' nerikas 'ted odstran kmail', ale 'od ted nechci kmail (dokud to neodvolam), a navic ho rovnou odstran'. Tyto dva pozadavky uz jsou ve sporu.

    Proste dokud explicitne neodvolas pozadavek na kde, tak se bere jako ze explicite to kde (cele) chces mit. Kdyz jsi pak zadal pozadavek na odstraneni kmail, tak ses dostal do sporu s predtim zadanym pozadavkem na cele kde. Predchozi prikaz tedy byl odvolan a system tedy nemel zadny duvod si myslet, ze nadale kde chces.
    25.3.2008 08:03 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Autor nainstaloval metbalíček kde, který pomocí závislostí doinstaloval i kmail. Když teď chce odinstalovat kmail, musí se odinstalovat i kde, které na něm závisí. To co chcete vy a co si asi představoval autor je „chci půlku kde“, což moc logiku nedává.

    Volitelné závislosti by tohle neřešily. Třeba Gentoo má volitelné závislosti (pomocí use flagů), ale kobinace balíčku a konkrétního nastavení use flagů dává opět pevnou závislost – akorát je mohu změnami USE měnit. Co by podle vás znamenala volitelná závislost? Že by se při instalaci balíčku nainstalovaly všechny volitelné závislosti, ale při odinstalaci volitelné závislosti by závislý balíček zůstal? Proč takhle asymetricky? Pokud by to snad znamenalo, že se nainstalují jen povinné závislosti a o volitelné si můžete extra říci, takhle to funguje už dnes – prostě si nenainstalujete metabalíček kde, ale nainstalujete si jednotlivé programy.
    24.3.2008 15:46 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    A opraví se to tak, že vezmeš balíček kde, odstraníš z něj závislost na kmail a nainstaluješ ho.
    JiK avatar 24.3.2008 15:59 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    nebo prejdes na os x, kde tyhle kraviny nemusim resit.
    24.3.2008 17:45 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Jj, tyhle kraviny neresis, ale resis jine. Nic neni dokonale.
    onion avatar 24.3.2008 18:19 onion | skóre: 8 | blog: onion | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Pravda, tam žádný takto pokročilý balíčkovací systém pro jistotu není ;)
    24.3.2008 18:27 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Jakto? Staci nainstalovat fink a hned ma clovek apt - a muze s nim nainstalovat i ten kmail :-D
    ^D
    24.3.2008 18:30 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Který bude trpět stejnými "problémy" jako ten na linuxu.
    24.3.2008 22:29 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    kdyz fink ne, tak jsou tu jeste macports
    onion avatar 24.3.2008 18:52 onion | skóre: 8 | blog: onion | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Ale autor psal, že na OS X takové problémy řešit nemusí, z čehož by se dalo usuzovat, že má k dispozici něco dokonalejšího … ;)
    24.3.2008 16:00 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    <flame>nj, zlatý arch :-) (pacman -Rc vs. pacman -Rcs, ale určite aj debian bude mať niečo podobné)</flame>
    kotyz avatar 24.3.2008 16:40 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    navic pro arch je i modularni kde, takze se instaluje konkretni program a ne cela podskupina. treba kdyz chci jen ksirtet a kpat nemusim mit cely kdegames. a to se vyplati ;-)
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    frEon avatar 24.3.2008 19:20 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    to v debianu samozdrejme taky
    Talking about music is like dancing to architecture.
    Zdenek.Z avatar 24.3.2008 23:23 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Mně v KUbuntu 7.10 ksirtet taky nezávisí na kdegames.
    freshmouse avatar 24.3.2008 17:18 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    No výborně. Jeden v zápisku napíše, že je totální blbec a v komentářích mu hned začnou odpovídat: "Tak proč nepoužiješ jiné distro?" Ach jo.
    kozzi avatar 24.3.2008 17:37 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    WTF kdo mu tady radil aby přešel na jiné distro. No myslím si že naučit číst by ses měl spíš ty ;-)
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    freshmouse avatar 24.3.2008 18:48 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Nemyslel jsem jen tento zápisek, to se děje v půlce diskuzí. A v této konkrétní diskuzi použil komentátor jen fikanější metodu -- jakési "skryté doporučení": "mimochodem" řekne, že v produktu B je něco lépe než v A (jako by v A bylo něco špatně).
    24.3.2008 19:04 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    No ak som to správne pochopil, tak v A niečo zle naozaj je, viď #28, resp. #32. Presne pre tieto situácie pacman podporuje "groups"

    A keď niekde napíšem Arch Rulezzzzz so smajlíkom a navyše v tagu <flame>, tak to ešte neznamená, že niekomu odporúcam zmeniť distro ;-)
    kozzi avatar 24.3.2008 21:33 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Ale on nerika ze v A neco je a v B to neni, ba naopak, rika ze on to v A ma a V B to taky urcite bude
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    AsciiWolf avatar 24.3.2008 16:02 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Tohle se mi taky někdy stává,ale jde to vyřešit jednoduchým příkazem:

    aptitude keep-all

    ;-)

    24.3.2008 20:59 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    echo package hold | dpkg --set-selections
    
    deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
    24.3.2008 21:38 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    To ale udělá něco jiného... mezi jinými zablokuje aktualizování balíčku
    Quando omni flunkus moritati
    24.3.2008 22:08 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    no jasne ;-) ale hodi se to, ne?
    deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
    24.3.2008 16:09 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Opakovaný vtip není vtipem.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    24.3.2008 17:08 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    a ja nevidim ani na jednom ziaden problem...
    freshmouse avatar 24.3.2008 17:24 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Jde o naprosto rozdílné problémy. Resp. problém byl jen jeden, a to u tebe; autor tohoto zápisku jen neumí číst.
    24.3.2008 17:36 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    pravda, přehlédl jsem ten autoremove
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    onion avatar 24.3.2008 17:00 onion | skóre: 8 | blog: onion | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    To je ted moderni chlubit se vlastni neznalosti fungovani balickovaciho systemu? :D Uznavam, ze balickovaci system s kristalovou kouli by byl nesporne zajimavou zalezitosti, ale budme realiste ...
    freshmouse avatar 24.3.2008 17:15 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Proste uz mi pripadaji ty OS vsechny stejne. KDE, Gnome, Windows...
    Co prosím?

    Nevím, jestli umíš číst, možná jo, možná ne. Otázkou ovšem je, jestli chceš číst...

    Na KMailu závisejí čtyři aplikace (kde, kdepim, kmail, kmailcvt), takže nechápu problém. Jak asi mají pracovat, když KMail potřebují? Kdybys ty potřeboval mozek, mohl bys bez něj pracovat?

    Zkrátka jsi další vidlák a kverulant, co dneska prvně spustil příkazovku, něco do ní nacvakal, ani si nepřečetl, co mu to vypsalo, a už sem šel nadávat.
    Proste Linux se stava zmetekem jako vse ostatni v dnesnim svete. A porad psat tem magorum co tohle delaji? To me proste uz nebavi.
    Jediným zmetkem v celém širém světě jsi ty a tento tvůj zápisek. Už mě nebaví magorům jako ty odpovídat.

    Navíc sis odstranil půlku softwaru, co jsi měl nainstalováno. Což je možná dobře -- aspoň bude o jednoho užiavtele-ksindla míň. TÁHNI!

    (Prej se nemám rozčilovat... Marná snaha.)
    freshmouse avatar 24.3.2008 17:29 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Na KMailu závisejí čtyři aplikace (kde, kdepim, kmail, kmailcvt)
    Resp. tři aplikace a jeden metabalík (pokud není metabalík i kdepim, jakože asi jo).
    24.3.2008 21:25 depka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    me vzdy fascinuje jak ty dokazez podle par radku okamzite odhadnout cloveka
    Už mě nebaví magorům jako ty odpovídat.
    no oni mozna ani o tvoji odpoved nestoji, protoze tvoje odpovedi (nezlob se) vetsinou nikomu moc nepomahaji
    freshmouse avatar 24.3.2008 21:54 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Už mě nebaví magorům jako ty odpovídat.
    no oni mozna ani o tvoji odpoved nestoji, protoze tvoje odpovedi (nezlob se) vetsinou nikomu moc nepomahaji
    Ne el. poštu mi chodí dotazy, odpovídám občas i tady. Pokud radím, tak pomáhám. Tady ovšem nikomu neradím; tady je jediná dobrá rada ta, kterou jsem napsal v původním komentáři velkými písmeny.

    Navíc to byla reakce na: "A porad psat tem magorum co tohle delaji? To me proste uz nebavi." (přičemž se nabízí otázka, kterou jsi mi taky položil -- jestli oni o jeho psaní stojí).
    me vzdy fascinuje jak ty dokazez podle par radku okamzite odhadnout cloveka
    Mě zas fascinuje, jak někdo podle pár řádků dokáže odhadnout software. Rozdíl je v tom, že já jsem si celý tento zápisek přečetl -- narozdíl od autora, který si informace z apt-get nepřečetl.
    24.3.2008 17:42 ajikdpoe | skóre: 23 | blog: dvh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    KDE je metabalik. Keby si dal "Y" odinstaluje sa ti len KMAIL (a metabalik KDE ale ten ma par kB ale cele KDE by ti ostalo nedotknute). Ak nerozumies svojmu balickovaciemu systemu, pouzivaj klikacie nastroje pre lamy.
    24.3.2008 17:49 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Kde vidíš, že se mu odinstalovalo celé KDE?
    24.3.2008 17:50 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Ještě ne... čeká to na potvrzení příkazu "autoremove".
    25.3.2008 14:39 anon123 | skóre: 35 | blog: ganomi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...

    Roberte, zase nejsem tak blbej :-)

    Proste jsem narazel na to, ze toto je proste spatny. Nevidim jediny duvod, proc by se mi melo odinstalovat tolik baliku s odinstalaci Kmail. Mozna tobe se to zda ok, ale u me to proste logiku nedava. Nehledej v tom zadnou matiku.

    25.3.2008 18:12 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Nevidim jediny duvod, proc by se mi melo odinstalovat tolik baliku s odinstalaci Kmail.
    Ale ty balíky se ti neodinstalují, zkus si konečně přečíst, co se v tom výpisu od apt-get píše.
    Quando omni flunkus moritati
    24.3.2008 17:50 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Taky mi připadá zvláštní, jak někdo dokáže obrátit vlastní blbost v chybu systému a šikovnou vlastnost systému v záminku pro stěžování.

    Autorovi zápisku: proč jsi prováděl příkaz "autoremove"?
    24.3.2008 17:57 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Protože zápisek je podle mě o tom, že autoremove mu to nabízí. Což je podle mě a asi i autora logicky špatně.
    freshmouse avatar 24.3.2008 18:49 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Mám ten dojem, že se autoremove nabízí vždy při použití apt-get, ale nechci spekulovat.
    24.3.2008 18:50 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Mám dojem, že to záleží na konfiguráku.
    freshmouse avatar 24.3.2008 18:55 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Asi máš pravdu. Já něco našel např. v /etc/apt/apt.conf.d/01autoremove (je tam specifikováno, co se bude nabízet k automatickému odstranění).
    24.3.2008 18:22 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    ale všetky ostatné balíky sa flagnú ako že neboli explicitne nainštalované (čo asi boli), nie?
    24.3.2008 21:19 depka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    kdyby dal Y (coz taky dal - necekane) tak se mu odinstaluji ty ctyri baliky, kdyby dal n tak se nestane vubec nic
    frEon avatar 24.3.2008 19:26 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    na co si vlastne stezujes?
    Talking about music is like dancing to architecture.
    24.3.2008 22:23 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...
    Zrejme jsi nepochopil ten vystup od apt-get. Mylis ze zejmena v "Proc proste nemuzu v klidu odebrat Kmail? Proc me zavislosti nuti ho mit naistalovany, jinak mi odinstaluje vsechno ostatni?".

    Zavislosti ti nenuti ho mit nainstalovany, ani by neodinstalovaly vsechno ostatni. Pouze v tuto chvili system nevi o zadnem baliku, kvuli kteremu by toto vsechno potreboval, tak ti navrhuje, ze to muzes (a nebo nemusis) odinstalovat. Staci v aptitude nektere z nainstalovanych baliku (treba ostatni zavislosti baliku 'kde' krome zavislosti 'kdepim' zvolit a rict tedy systemu, ze chces mit zbytek KDE nainstalovan.
    Jardík avatar 6.8.2010 10:49 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fakt uz nemam slov...

    Proste uz mi pripadaji ty OS vsechny stejne. KDE, Gnome, Windows... vsechno na stejne brdo.

    Vsichni vnucuji sve. To jsem si porad myslel, ze u Linuxu je to trosku jinak a ze si na to vyvojari dbaji. Posudte sami dole. Proc proste nemuzu v klidu odebrat Kmail? Proc me zavislosti nuti ho mit naistalovany, jinak mi odinstaluje vsechno ostatni? Proste Linux se stava zmetekem jako vse ostatni v dnesnim svete. A porad psat tem magorum co tohle delaji? To me proste uz nebavi. Ani Windows by toto neudelal!

    A nepiste mi, ze muzu udelat toto a tamhleto. To je proste vec toho, jak nekdo dela dependency a musim rici, ze je to pekne nekontrolovatelna sracka.

    als02:/etc/alternatives# apt-get remove kmail
    Reading package lists... Done
    Building dependency tree
    Reading state information... Done
    The following packages were automatically installed and are no longer required:
      knetwalk kpat ksokoban kolf lisa blinken kscreensaver-xsavers libconvert-binhex-perl imlib11 krec korn kscd kppp kshisen kmoon kmahjongg klaptopdaemon ksig ksim libkscan1
      kwifimanager kcharselect kjumpingcube kdeartwork-style knewsticker-scripts kdeartwork-misc kcoloredit texlive-base-bin-doc kdessh kanagram cervisia knode katomic
      libcvsservice0 kleopatra ksvg kdegames-card-data kscreensaver kruler ktux klettres texlive-base kgoldrunner kbackgammon kpoker dirmngr kdepim-kfile-plugins vorbis-tools
      wireless-tools libkiten1 texlive-fonts-recommended kgeography libcrypt-ssleay-perl ksnapshot liblockdev1 kooka kenolaba libnet-ssleay-perl xscreensaver-gl kblackbox
      atlantikdesigner konsolekalendar klatin lmodern kfloppy kdegraphics-kfile-plugins kstars ksame kbruch libkdegames1 texlive-common libpcap0.8 xscreensaver qca-tls dosfstools
      keduca kandy libfinance-quote-perl kdemultimedia-kappfinder-data kontact kdeadmin-kfile-plugins kdeartwork-theme-icon kweather kmplot kalzium ksirc pinentry-curses librss1
      klinkstatus klickety kpovmodeler ksayit kde-icons-mono libgadu3 kmouth kalarm talk libmime-tools-perl kworldclock mpeglib kalzium-data kdewebdev texlive-base-bin kdegames
      kicker-applets ttf-kochi-gothic festlex-cmu amor kdict ktouch lilo-config kgeography-data ktnef khexedit kdeaccessibility kedit dvipdfmx kbounce kvoctrain kdetoys
      kdenetwork-kfile-plugins libfile-temp-perl kimagemapeditor atlantik kbstate akregator ytalk tidy libtidy-0.99-0 gettext tipa docbook-defguide kwordquiz kcron kview ktalkd
      ktron texlive-latex-base-doc ttf-sjfonts libkpathsea4 cvs kdenetwork libtiff-tools perl-suid kttsd kdeartwork-emoticons dcoprss ksysv kwin4 kdewallpapers libio-stringy-perl
      kuser libhtml-tableextract-perl klettres-data kdeaddons kreversi kdf libksba8 kspaceduel libgle3 kig festlex-poslex gnupg-agent kpf libopensync0 juk kdnssd klines
      kdemultimedia-kfile-plugins fifteenapplet kdemultimedia kfaxview kstars-data edict lskat kdenetwork-filesharing knotes libarts1-mpeglib kaddressbook-plugins festvox-kallpc16k
      kviewshell kgamma ocrad kfilereplace kommander flac ppp networkstatus netpbm kdeutils kdegraphics libiw29 libindex0 libmime-perl kanjidic knetworkconf kdeartwork-theme-window
      imlib-base texlive-latex-base texlive-fonts-recommended-doc ksmiletris konq-plugins xli libarts1-audiofile kxsldbg quanta kbattleship libpoppler-qt2 libmeanwhile1 kiconedit
      kdeadmin libnetpbm10 kpilot kasteroids kompare festival kfouleggs perl-tk libkgantt0 kwalletmanager knewsticker kopete ksnake kiten eyesapplet libio-socket-ssl-perl kdat karm
      indi kdeedu kdelirc kpercentage superkaramba kjots kfax ksirtet libjpeg-progs kmines kdvi kget pinentry-qt kuickshow texlive-doc-base kgpg libestools1.2 konquest kate-plugins
      libgsmme1c2a tex-common kolourpaint libboost-python1.34.1 gpgsm gnupg2 kmousetool kitchensync kdeaddons-kfile-plugins libarts1-xine kmag kdepim-wizards kmilo ktuberling
      kturtle kaudiocreator ktimer quanta-data kmid kteatime kverbos libnews-nntpclient-perl kdeartwork kodo
    Use 'apt-get autoremove' to remove them.
    The following packages will be REMOVED:
      kde kdepim kmail kmailcvt
    0 upgraded, 0 newly installed, 4 to remove and 30 not upgraded.
    After this operation, 8323kB disk space will be freed.
    Do you want to continue [Y/n]? Y
    (Reading database ... 139016 files and directories currently installed.)
    Removing kde ...
    Removing kdepim ...
    Removing kmailcvt ...
    Removing kmail ...
    als02:/etc/alternatives# apt-get autoremove
    Reading package lists... Done
    Building dependency tree
    Reading state information... Done
    The following packages were automatically installed and are no longer required:
      knetwalk kpat ksokoban kolf lisa blinken kscreensaver-xsavers libconvert-binhex-perl imlib11 libical0 krec korn kscd kppp libktnef1 kshisen kmoon kmahjongg klaptopdaemon ksig
      ksim libkscan1 kwifimanager kcharselect kjumpingcube kdeartwork-style knewsticker-scripts kdeartwork-misc kcoloredit texlive-base-bin-doc kdessh kanagram cervisia libpth20
      knode katomic libcvsservice0 kleopatra ksvg kdegames-card-data kscreensaver kruler ktux klettres texlive-base kgoldrunner kbackgammon kpoker dirmngr kdepim-kfile-plugins
      xgnokii vorbis-tools wireless-tools libkiten1 texlive-fonts-recommended kgeography libcrypt-ssleay-perl ksnapshot liblockdev1 kooka kenolaba libnet-ssleay-perl
      xscreensaver-gl kblackbox libkcal2b atlantikdesigner konsolekalendar klatin lmodern kfloppy kdegraphics-kfile-plugins kstars ksame kbruch kdepim-kio-plugins libkdegames1
      libccid texlive-common libpcap0.8 libgnokii3 xscreensaver qca-tls dosfstools libmimelib1c2a keduca kandy libfinance-quote-perl kdemultimedia-kappfinder-data kontact
      kdeadmin-kfile-plugins kdeartwork-theme-icon kweather kmplot kalzium ksirc pinentry-curses librss1 klinkstatus klickety kpovmodeler ksayit kde-icons-mono libgadu3 kmouth
      kalarm talk libmime-tools-perl kworldclock mpeglib kalzium-data kdewebdev texlive-base-bin kdegames kicker-applets ttf-kochi-gothic festlex-cmu amor libpcsclite1 kdict ktouch
      lilo-config kgeography-data ktnef khexedit kdeaccessibility kedit dvipdfmx libkleopatra1 kbounce kvoctrain korganizer kdetoys kdenetwork-kfile-plugins libfile-temp-perl
      kimagemapeditor atlantik kbstate akregator ytalk tidy libtidy-0.99-0 gettext tipa docbook-defguide kwordquiz kcron kview ktalkd ktron texlive-latex-base-doc ttf-sjfonts
      libkpathsea4 cvs kdenetwork libtiff-tools perl-suid kttsd kdeartwork-emoticons dcoprss ksysv kwin4 kdewallpapers libio-stringy-perl libksieve0 kuser libhtml-tableextract-perl
      klettres-data kdeaddons kreversi kdf libksba8 kspaceduel libgle3 kig libkpimidentities1 festlex-poslex gnupg-agent kpf libopensync0 juk libkdepim1a kdnssd klines
      kdemultimedia-kfile-plugins fifteenapplet kdemultimedia kfaxview kstars-data edict lskat kdenetwork-filesharing knotes libarts1-mpeglib kaddressbook-plugins festvox-kallpc16k
      kviewshell kgamma ocrad kfilereplace kommander flac ppp networkstatus netpbm kdeutils kdegraphics kaddressbook libkpimexchange1 libiw29 libindex0 libmime-perl kanjidic
      knetworkconf kdeartwork-theme-window imlib-base texlive-latex-base texlive-fonts-recommended-doc ksmiletris konq-plugins xli libkmime2 libarts1-audiofile kxsldbg quanta
      kbattleship libpoppler-qt2 libmeanwhile1 kiconedit kdeadmin libnetpbm10 kpilot kasteroids kompare festival kfouleggs perl-tk libgpgme11 gnokii-common libkgantt0
      kwalletmanager knewsticker kopete ksnake kiten eyesapplet libio-socket-ssl-perl kdat karm indi kdeedu kdelirc kpercentage superkaramba kjots kfax ksirtet libjpeg-progs kmines
      kdvi kget pinentry-qt kuickshow texlive-doc-base kgpg libestools1.2 konquest kate-plugins libgsmme1c2a tex-common kolourpaint libboost-python1.34.1 gpgsm gnupg2 kmousetool
      kitchensync kdeaddons-kfile-plugins pcscd libarts1-xine kmag kdepim-kresources kdepim-wizards kmilo ktuberling kturtle kaudiocreator ktimer quanta-data kmid kteatime kverbos
      libnews-nntpclient-perl kdeartwork kodo
    The following packages will be REMOVED:
      akregator amor atlantik atlantikdesigner blinken cervisia cvs dcoprss dirmngr docbook-defguide dosfstools dvipdfmx edict eyesapplet festival festlex-cmu festlex-poslex
      festvox-kallpc16k fifteenapplet flac gettext gnokii-common gnupg-agent gnupg2 gpgsm imlib-base imlib11 indi juk kaddressbook kaddressbook-plugins kalarm kalzium kalzium-data
      kanagram kandy kanjidic karm kasteroids kate-plugins katomic kaudiocreator kbackgammon kbattleship kblackbox kbounce kbruch kbstate kcharselect kcoloredit kcron kdat
      kde-icons-mono kdeaccessibility kdeaddons kdeaddons-kfile-plugins kdeadmin kdeadmin-kfile-plugins kdeartwork kdeartwork-emoticons kdeartwork-misc kdeartwork-style
      kdeartwork-theme-icon kdeartwork-theme-window kdeedu kdegames kdegames-card-data kdegraphics kdegraphics-kfile-plugins kdelirc kdemultimedia kdemultimedia-kappfinder-data
      kdemultimedia-kfile-plugins kdenetwork kdenetwork-filesharing kdenetwork-kfile-plugins kdepim-kfile-plugins kdepim-kio-plugins kdepim-kresources kdepim-wizards kdessh kdetoys
      kdeutils kdewallpapers kdewebdev kdf kdict kdnssd kdvi kedit keduca kenolaba kfax kfaxview kfilereplace kfloppy kfouleggs kgamma kgeography kgeography-data kget kgoldrunner
      kgpg khexedit kicker-applets kiconedit kig kimagemapeditor kitchensync kiten kjots kjumpingcube klaptopdaemon klatin kleopatra klettres klettres-data klickety klines
      klinkstatus kmag kmahjongg kmid kmilo kmines kmoon kmousetool kmouth kmplot knetwalk knetworkconf knewsticker knewsticker-scripts knode knotes kodo kolf kolourpaint kommander
      kompare konq-plugins konquest konsolekalendar kontact kooka kopete korganizer korn kpat kpercentage kpf kpilot kpoker kpovmodeler kppp krec kreversi kruler ksame ksayit kscd
      kscreensaver kscreensaver-xsavers kshisen ksig ksim ksirc ksirtet ksmiletris ksnake ksnapshot ksokoban kspaceduel kstars kstars-data ksvg ksysv ktalkd kteatime ktimer ktnef
      ktouch ktron kttsd ktuberling kturtle ktux kuickshow kuser kverbos kview kviewshell kvoctrain kwalletmanager kweather kwifimanager kwin4 kwordquiz kworldclock kxsldbg
      libarts1-audiofile libarts1-mpeglib libarts1-xine libboost-python1.34.1 libccid libconvert-binhex-perl libcrypt-ssleay-perl libcvsservice0 libestools1.2 libfile-temp-perl
      libfinance-quote-perl libgadu3 libgle3 libgnokii3 libgpgme11 libgsmme1c2a libhtml-tableextract-perl libical0 libindex0 libio-socket-ssl-perl libio-stringy-perl libiw29
      libjpeg-progs libkcal2b libkdegames1 libkdepim1a libkgantt0 libkiten1 libkleopatra1 libkmime2 libkpathsea4 libkpimexchange1 libkpimidentities1 libksba8 libkscan1 libksieve0
      libktnef1 liblockdev1 libmeanwhile1 libmime-perl libmime-tools-perl libmimelib1c2a libnet-ssleay-perl libnetpbm10 libnews-nntpclient-perl libopensync0 libpcap0.8 libpcsclite1
      libpoppler-qt2 libpth20 librss1 libtidy-0.99-0 libtiff-tools lilo-config lisa lmodern lskat mpeglib netpbm networkstatus ocrad pcscd perl-suid perl-tk pinentry-curses
      pinentry-qt ppp qca-tls quanta quanta-data superkaramba talk tex-common texlive-base texlive-base-bin texlive-base-bin-doc texlive-common texlive-doc-base
      texlive-fonts-recommended texlive-fonts-recommended-doc texlive-latex-base texlive-latex-base-doc tidy tipa ttf-kochi-gothic ttf-sjfonts vorbis-tools wireless-tools xgnokii
      xli xscreensaver xscreensaver-gl ytalk
    0 upgraded, 0 newly installed, 293 to remove and 27 not upgraded.
    After this operation, 602MB disk space will be freed.
    Do you want to continue [Y/n]?    
    
    Věřím v jednoho Boha.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.