abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 739 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Máte gumové vodovodné hadice?

    7.10.2021 18:03 | hardware | poslední úprava: 12.10.2021 19:10

    Myslím tie čo vedú ku kohútikom? Tak si ich vymente ak majú viac ako 3 roky. Koniec zápisu.        

    Hodnocení: 33 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    Máte gumové vodovodné hadice?, obrázek 1

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    7.10.2021 18:35 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    My ne. Ale jednoho umělce, co takhle řešil trubky u sebe na baráku bych znal. Takhle řešil všechno, než ho jebla mrtvice a zůstal na krku se synem a s tím rozjebaným barákem manželce.
    AraxoN avatar 7.10.2021 18:38 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    To znie ako osobná skúsenosť... a teraz si vezmite, že niektorí tieto hadice majú v interiéri aj na pripojenie plynového sporáka.
    Jendа avatar 7.10.2021 19:22 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    U plynu je minimální tlak, tak to asi bude lepší.
    pushkin avatar 8.10.2021 12:12 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    To je jedna věc. Druhá je kondenzace - na vodovodních hadicích studené vody s kovovým pancéřováním má sklon kondenzovat vzdušná vlhkost, což samozřejmě způsobuje korozi pancéřování (99 % hadic označených jako nerezové skutečně z nerezu nejsou) a dříve či později povodeň. Tohle plyn nedělá.
    7.10.2021 19:44 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    To si člověk nevybere… my měli plastové a jednomu instalatérovi se podařilo napouštěcí k záchodu neopatrností naříznout tak šikovně, že praskla druhý den zrovna když nebyl nikdo doma (což byla jediná hodina za ty dva dny). Teď máme u dvou baterií místo hadiček kovové trubičky, tak jsem zvědav, jakým neduhem trpí ty.
    7.10.2021 20:12 TechnikTom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    Nejčastější příčina pojistných událostí, kde hraje roli voda. Některé pojišťovny prý i dávaly příspěvek za jejich náhradu nerezovými vlnovci.
    7.10.2021 21:11 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    ja uvazoval o nejakem smart flowmetru, kterej dokaze vyhodnotit neobvyklej odber a poslat notifikaci a nebo zavrit vodu. Nemate to nekdo?
    7.10.2021 21:32 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    Nemám/neznám, ale +1 za nápad.
    xkucf03 avatar 7.10.2021 22:09 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    +1, přesně to jsem chtěl napsat – resp. měřit průtok vody a detekovat neobvyklé situace.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jendа avatar 8.10.2021 00:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    Nebo vodu na zemi.
    Gréta avatar 8.10.2021 00:17 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    JiK avatar 9.10.2021 14:56 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    Krabicek na detekci vody na zemi je plnej amazon. Hromada z nich je nějakým způsobem smart a chce Wi-Fi a e-mail a telefon na majitele. Já mám nějakou nesmart, která má 9v baterku a senzor vlhkosti vzduchu, přímo vody a akusticky periodických kapek, a k tomu sirenu. Jedna stala asi $8 a baterky vydrží 3 roky, narozdíl od těch smart, kde vydrží 3 týdny. Dal jsem je různě za pracku a kolem bidetu, k ohřívači a tak ruzne, kde by to mohlo unikat. Posledně mi vytekla pracka, a stalo to $12,000 dolaru za nové podlahy a koberce v celým přízemí. Naštěstí to zaplatila pojistka. Od té doby mám z vody větší respekt.
    Josef Kufner avatar 9.10.2021 20:20 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    A k čemu ti je hloupá krabička, když ti neřekne, že más spěchat domů? Že ti teče voda sousedi už vědí, sirénu netřeba.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    PepaSFI avatar 10.10.2021 09:12 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    vím že leckomu udělala dobrou službu úplně hloupá krabička která jen leží na podlaze a spustí kravál když se pod ní udělá mokro. Obvod jaký postaví i dítě v kroužku mladých elektrotechniků. Prostě záleží na místní situaci. Díváš se na televizi, pračka pere, vypadne hadice a než to zjistíš, je potopa. Ikdyž budeš pryč, informovaný soused nebo správce domu může zastavit hlavní přívod než mu začne pršet ze stropu. Může to přijít vyřešit člen rodiny, tchyně, dědeček, který bydlí v druhé části domu a uslyší poplach. A naopak, když ti na telefon přijde smart poplach že ti teče pračka, za jak dlouho dospěcháš domů?
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Heron avatar 10.10.2021 10:17 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    Prostě záleží na místní situaci.
    Jo, to velmi.

    Když se tohle stane v paneláku, tak to nechají dvě hodiny téct a potom zavolají mě (na místo technickému správci), protože neví kde jsou uzávěry stoupaček (kupodivu ve sklepě pod tou stoupačkou) a protože se bojí, že by ostatním netekla voda (která stejně neteče, protože není tlak).

    Krabičky jsou dobrý pro detekci malého úniku, ze kterého se může vykluba velká škoda.
    Josef Kufner avatar 10.10.2021 11:31 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    Tady se docela nabízí, aby smart hračka nebyla jediná smart hračka a uměla rovnou vypnout přívod vody, když už ví, že se s vodou něco děje. Přidat elektronicky řízený ventil za ruční ventil, který tam je teď není zas tak komplikované. Toto je ta tragedie dnešních IoT hraček, kdy jsou to jednotlivé hračky a ještě nedozrály do užitečné stavebnice, jako je třeba dnešní běžná elektroinstalace.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    8.10.2021 06:48 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    Ano, mam to na jednom domu na cerpadle z vrtu. Ta elektronika by udajne mela byt schopna odhalit kapajici kohoutek i prasklou vodu (velky pokles tlaku v systemu?). Ale tyka se to spousteni/nespousteni cerpadla. Zavrit vodu od dodavatele mechanicky to neumi.
    8.10.2021 08:06 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    Něco takového existuje i pro domácí použití, viz google na "bezpečnostní hadice k pračce/myčce" nebo "aquastop". Barevná signalizace narušení povrchu je celkem jasná, ale netuším, jak ten ventil rozezná prasklou hadici od napouštějící pračky. Jednu takovou máme, tam to vypadá, jako by kolem hadice byla ještě druhá, průsvitná vrstva, takže možná na základě detekce vody v tom meziprostoru.
    8.10.2021 18:34 ibak | skóre: 9 | BB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    7.10.2021 22:05 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    Připomenutí dávné pravdy, s trochou optimismu. Deset let, v průměru asi vydrží ale postačí jedna a plaveš. Nejnáchylnější jsou hadice k myčkám a pračkám, položené jen tak na zemi ideálně pod kuchyňskou linkou, kam se leze tak při malování, postačí trochu vlké a oplety v místě dotyku hnijou jedna radost.
    xxxs avatar 7.10.2021 22:16 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    googli vlnovec.
    7.10.2021 23:53 Geralt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    googli to proteče dírama...
    xxxs avatar 8.10.2021 00:04 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    su aj vlnonvce na vodu a zatial neviem o nikom, komu by praskol. opletence praskaju casto.
    Gréta avatar 8.10.2021 00:16 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?

    nóóóó a nemá to ňákej takovej jakoby vohejbací radius jako maj kabely třeba jakože jak moc se ta hadička muže vohnout a jinak praskne?? :O ;D

    Max avatar 8.10.2021 00:56 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    Přílohy:
    Tohle mám v bytě v podnájmu, viz příloha.
    Už si nějaký pátek říkám, že bych to měl předělat, páč se mi to opravdu moc nelíbí.

    Už jsem v podnájmu všude vyměnil vodovodní baterie, hadice k nim, předělal těsnění kolem vany, závěsnou nádrž na WC, ventil k nápustní hadici pro WC, opravil odtok od WC (nějakej idiot ho slepil tavným lepidlem a protékalo ve stoupačkách, čehož si nešlo všimnout do té doby, než začala protékat nádržka WC), vypínače na světla, zásuvky (hliník, jiskřily, musel jsem všechno poutahovat) a další věci.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    8.10.2021 10:11 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    To je ještě dobré Maxi. Umělec, zmiňovaný hned v prvním příspěvku měl přidrátovanou na teplovodní trubku co koupelny obyčenou zahradní hadici (takovou tu zelenou průhlednou s tím zataveným řídkým opletem).
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 12.10.2021 21:38 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    Zahradní hadicí jsem viděl i dočasné radiátorové rozvody. Pravda, nebyla to ta nejlevnější.
    Heron avatar 8.10.2021 12:40 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    To je krása...
    8.10.2021 19:06 m.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    Podnajem a najem jsou 2 ruzne veci. Podnajem je, ze nekdo ma najemni smlouvu a pod ni pronajima nemovitost dal na dalsi najemni smlouvu.

    Pronajem je, ze nekdo nemovitost vlastni a pronajima ji (cili tam chybi ten prostrednik se svtm najmem).
    8.10.2021 19:08 m.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    A jinak, nakroucene je to pekne. To jen cekas az to prdne.
    PepaSFI avatar 8.10.2021 19:17 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    až budeš mít na tom hýzliku pocit neobvyklé svěžesti, tak aspoň budeš vědět odkud a kam. Tahle hadice totiž umí prasknout tak, že to na ní není vidět. Stalo se mi to u splachovadla. Objevil se mokrý flek na zdi, ale ne moc, jen takové vlhké místo. Paráda, někde ve zdi je problém. No uvidíme, třeba se to zatáhne, budem to sledovat. A pak jednou, nějak se zatočil průvan nebo co, takový pocit svěžesti. Ono to dělalo vodní mlhovinu, jak ty mlžítka co se věší v létě pod pergolu, navíc ne pořád, asi podle tlaku z domácí vodárny.

    Jinak teda se splachovadlama řeším furt něco. Máme tady tvrdou vodu a ono to nesvědčí gumovým součástkám. Guma tvrdne, taky se mi v jednom typu splachovadla časem rozpustí taková kovová jehla a když to začne zlobit, tak obvykle nejde zavřít přívod protože zatuhle kohoutek.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    8.10.2021 20:53 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    Proto je dobre cca jednou rocne protocit (3x zavrit/otevrit) vsechny kohouty a uzavery. Kdyz nejaky dobrit nejde, je cas na vymenu.

    A splachovadla jsou kapitola sama pro sebe: http://punktopia.cz/ema-ma-misu-kondom-a-hadr/
    Bystroushaak avatar 9.10.2021 19:24 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    Já si myslím že problém tohohle druhu ukazuje na to že se ta hadice hýbala. Viděl jsem (a předělával jsem) takhle blbě udělaný vodovodní kohoutek daný kdysi někým do dřevěné kuchyňské linky, kde se dřevo kolem toho kohoutku časem ošmedlalo a on se během používání hýbal. Hadice pak vypadala podobně.
    Max avatar 8.10.2021 00:48 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    Moc pěkný. Na tomhle jsou postavený závěsný WC a kuchyňské baterie. Když jsem renovoval kuchyň, chtěl jsem, aby byla klasicky ve zdi zapojená přímo do trubky. Lidi od vody tvrdili, že je to v dnešní době ok a poruchové jako trubky ve zdi. No, nedbal jsem jejich rady a nechal to dát do zdi.
    Vesměs mám jednu hadici na záchodě a přemýšlím, jak to vyřešit elegantněji. Možná ten nerezový vlnovec by šel (vidím tam ale problém s tím, že to není hladký, což bude nejspíše emitovat nějaké zvukové emise navíc). Každopádně dnes by neměl být problém sehnat to opletení v nerezové variantě.

    Jinak zprávy ohledně podobných hadic kolují pravidelně po běžných informačních webech a čekal bych, že o tom už všichni vědí.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    8.10.2021 06:44 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    tohle není úplně problém trubky jako takové - jde o to, že kutil domácí si při utahování nepodrží tu pevnou část nad matkou a hadici zkroutí co to jde
    8.10.2021 06:45 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    Zase jako privod k baterii nebo k wc to je celkem flexibilni, ne? Mohu potvrdit, ze 20 let stare hadice stale vesele funguji.
    8.10.2021 09:47 F.F.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    Tak mne praskla jedna po roku, napustanie WC. Neviem ci vyrobna vada ale generalizovat to na 10rokov asi nie je dobry napad. Co tak tu spustit statistiku?
    Max avatar 8.10.2021 09:51 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    On asi čerpá z toho, že těch 10let je obecně doporučovaný interval pro takové věci.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    8.10.2021 21:24 Jindřich Makovička | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    Obecně doporučené jsou 3 roky.
    Max avatar 11.10.2021 11:52 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    Máš pravdu, jsou to tři roky.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    JiK avatar 11.10.2021 16:18 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    fakt 3 roky? ja mel za to, ze hromada tech hadic dokonce pise, ze maj zaruku 10 let, i kdyz, hodne stesti s tim neco takoveho vymahat, prinejlepsim ti poslou novou hadici, nebo daj 250 korun, ale tech 80 tisic za vytopeny barak si budes asi muset poresit sam.
    11.10.2021 16:57 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    Naozaj tri roky? Doprdele, tak preco to u nas v panelaku davali do kazdeho bytu pri vymene stupaciek? Mne uz jedna dokonca praskla, vid foto nizsie. Ako toto niekto moze urobit?
    Heron avatar 11.10.2021 17:02 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    Viz moje reakce níže. Zákonná záruka je dva roky. Papír na krabičce snese všechno a 5px font ještě víc.
    13.10.2021 14:23 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    Mne skor islo o to, ze ked ti ludia vedia, ze zivotnost je niekde okolo 3 az 5 rokov, ako to mozu dat do celeho 12 poschodoveho panelaku pri vymene. Ved to je len otazka casu, kym budu vsetci vytopeni. Nejde ani tak o zaruku, ale zivotnost, ak je to teda vseobecna vedomost. Preco vobec pouzivaju tieto veci?
    Heron avatar 13.10.2021 18:03 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    Ano, na stejnou otázku jsem se ptal i na semináři pořádané pojištovnou pro výbory SVJ. Bylo mi odpovězeno čistě formálně (a pravdivě), že co je za vodoměrem, je věcí vlastníka bytu s SVJ do toho nic není.

    Což je pravda. Po právní stránce. Ale po stránce lidské, přesně jak píšeš. Budou vytopené byty, ti lidé na sebe budou naštvaní, budou zvýšené náklady apod.
    Preco vobec pouzivaju tieto veci?
    Tak na to se dá odpovědět vícero způsoby. Jeden z nich je, když je po tom poptávka, tak je i nabídka. My, předsedové tři domů, kteří spravujeme majetek společně (pochopitelně smlouvy jsou tři na jednotlivá svj, ale spolupracujeme při správě našich domů), jsme se rozhodli pro lepší nabídky a nejdeme po nejnižší ceně. Výměnu stoupaček jsme řešili 5 let. Včetně zvažování mnoha různých materiálů trubek. Měli jsme několik (do 20) schůzek s odborníky. Jinde to řeší tak, že pošlou poptávku na firmy a od stolu určí nejnižší nabídku a těm to dají. Práce na hodinu. Jak už jsem slyšel. Elektřikáře jsem hledal dva roky. Protože o tom něco vím, tak s některými se fakt už nikdy nechci potkat*. Takto mám blacklist lidí, se kterými už fakt nikdy. Jenže ona tahle sranda stojí strašně času. Já to dělám kumulativně (dva domy) 15let a už končím. Takže někteří správu domu dělají přes telefon, zavolají nejlevnější nabídce a je to.

    Takže se prostě bere jako fakt, že to praská. Tak to prostě je a nic se s tím nedá dělat. Ti pečlivější si na to dají pozor a každý rok to nechají zkontrolovat, stejně jako plyn (to je povinné) a elektřinu v bytě (to povinné není). To ostatní na to dlabou. Ani opakované události je nijak neznepokojují. (V typickém jádře jsou ty hadice 4 - baterie v kuchyni a v koupelně - po prasknutí jedné hadice vymění jen tu jednu a ty tři stejně staré a stejně zkorodované tam s klidem nechají.) Nevím, jestli mám pokračovat.

    *) Jen pro ilustraci. Měli jsme zvláštní zkratový stav na vedení do jedné místnosti ve sklepě. Zavolal jsem elektrikáře, který přijel a který danou věc změřil, a teď nekecám, pomocí CR2032 článku a ledky. Ano, tímto skutečně propípnete jednoduchý obvod na stole, když si hrajete. Ale izolační stav se tím nedá měřit ani omylem. K tomu jsou zkoušečky, které to měří předepsaným napětím 500V / 1000V. Ledkou na 3V se nezměří vůbec nic. Tak jsem tam tak stál a uvažoval jsem, že ho vyhodím hned teď a zavolám na TIČR. Řekl jsem si, že si to divadlo chci užít až do konce. Neměl nářadí, neměl testery, neměl izolační rukavice, neměl nic. Potom si způsobem, ze kterého účetní málem vyskočil z kůže, řekl o 300Kč.
    Heron avatar 8.10.2021 12:38 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    K tomu mám pár super historek z natáčení. V panelovém domě, kde bydlím a kde jsem byl místopředseda, tohle začalo houfně praskat před několika lety. Při rekonstrukci (cca 12 let nazpět, to jsem tam ještě nebydlel), minulé vedení jelo pouze na ceno a podle toho to taky vypadá. Tyhle hadice vydržely průměrně 5 let a praskaly přesně jak na fotce (některé i podélně). Tj. ne žádné kapání, ale naráz to prasklo v celém průřezu.

    Když jsem se ptal jiného, trochu lepšího, dodavatele na onu bájnou 10 letou záruku, tak se mi vysmál s tím, že záruka je pro koncového spotřebitele 2 roky a pro SVJ dle smlouvy. Takže u sebe jsem to nechal povyměňovat "za trochu lepší" a ostatní vlastníci na to kašlou (jako na všechno) a sem tam to někde lehce praskne.

    Ale každopádně dobré upozornění, třeba to někomu zachrání podlahu nebo platbu škody.
    8.10.2021 13:53 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    Treba obcas kontrolovat, ci opletenie nekoroduje. Nevesat na to mokre handry a nesmie tam kondenzovat voda. Opletenie to vlastne cele drzi pokope - ak povoli, tak guma tlak vody neudrzi.
    8.10.2021 19:57 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    Myslím, že doporučený interval na výměnu je ještě menší. Zkus se podívat na obal nové hadice.
    8.10.2021 20:55 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    Příloha:
    Pozname, dobra rada to je.
    26.10.2021 14:12 Kofola
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte gumové vodovodné hadice?
    Ještě horší jsou plastové trubičky ke splachovacím nádržkám (bez opletu), pokud nemají kovové konce. Zastavováním vody v nádržce vznikají rázy, kvůli kterým se časem konec trubičky utrhne.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.