abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    18.4. 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    18.4. 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (11%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 566 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Z tlačítkáče na Android v roce 2021

    21.10.2021 19:10 | Přečteno: 1555×

    Snad odpustíte malý subjektivní blogísek, ale zpět k tématu:

    Ano, je to tak. Až do teď jsem spokojeně fungoval na starých tlačítkových Nokiích. Né, že bych byl fanatický odpůrce vychytralých telefonů, jen prostě nebylo třeba. Jo, vídám humaniody přilepené neustále k obrazovce, ale záleží na okruhu lidí - třeba všichni moji kolegové hladící foun mají a i přesto se chovají velice střídmě a společensky. A proč to sem vlastně píšu? Třeba někoho zaujme pohled člověka, kterému už před nějakým pátkem bylo 30 a zůstal úplně mimo smart phone dění.

    Kapitola první: proč?

    1) Mapy / navigace: toto byl můj hlavní důvod. Miluji mapy Seznamu a jejich offline varianta je pro mě super.
    2) Obecný zdroj informací na cestách: jízdní řády, počasí, restaurace v okolí apod.
    3) Firemní komunikace i na cestách (Slack)
    4) Fotoaparát. To už nebyla podmínka, ale přesto se jedná o příjemný bonus.
    5) Mám rád PC a už delší dobu jsem si chtěl hrát s něčím kapesním (Pocket Popcorn Computer furt nic)
    6) Už bylo potřeba stejně koupit něco nového pro 2 SIM

    Kapitola druhá: co?

    Apple? Uznávám, že mají určité kouzlo, ale nic pro mě. Takže Android.

    Popravdě, nedělal jsem si žádné iluze, proto jsem vybíral jen founy s možností flashe na Pixel Experience. (U této mě zaujal důraz na stabilitu).
    Teď zbývalo vyparsovat jednotlivé podporované modely z HTML stránky a k nim pak dohledat, jestli se v Čechách prodávají a za jakou cenu. Nakonec padla volba na:
    Motorola One Fusion+
    (rok 2020, dual SIM, větší baterie, slušné recenze, slušný fotoaparát, snad dobrá konstukce, podpora Pixel Experience 11+)
    Prodejce: O2 za 5500,- - tito mají pochvalu za dobrý eshop, který v pohodě zvládl moje 2 neúspěšné pokusy o zaplacení online :-)
    Telefon v pořádku a rychle dorazil nějakým custom dopravcem.

    Kapitola třetí: jaké to je?

    To je vlastně hlavní důvod, proč se mi chce napsat blogísek. Prostě a jednoduše:
    jsem mile překvapen ve všech ohledech včetně stock Androidu (10):

    Co mě extra zaujalo:


    Kapitola čtvrtá: závěr

    Takže vlastně nemám nic, na co bych si stěžoval. Vše hezky šlape a působí celkově dobře. Nečekané.
    V tuto chvíli tedy ani nemám motivaci měnit ROM.

    A co Vy? Jsou ve Vašem okolí závisláci na telefonu? Co říkáte na Android a jeho vývoj? Máte zkušenosti i s alternativními ROM?
    Máte případně nějaké tipy pro začínající jako jsem já?        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Petr Fiedler avatar 21.10.2021 19:25 Petr Fiedler | skóre: 35 | blog: Poradna | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Z tlačítkáče na Android v roce 2021

    Já místo Androida používám LineageOS a místo Google Play používám F-Droid. Prostě free & open source. Pokud to pro tebe není problém, tak si pořiď nějaký mobil na pokusy a vyzkoušej si to.

    21.10.2021 19:41 henk | skóre: 2 | blog: henkovi_prdy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Z tlačítkáče na Android v roce 2021
    Díky za tipy, LineageOS jsem taky zvažoval, ale Pixel Perfect mi nakonec zní lépe. Ale koukám, že ta Motorola je podporovaná i zde, tak kdo ví, třeba zkusím.
    A ten F-Droid už se mi připomíná termuxem - asi bude dostupný už jen přes tento kanál.
    A další telefon zatím fakt ne, už u tohodle jsem váhal, jestli vůbec :-)
    Petr Fiedler avatar 22.10.2021 01:06 Petr Fiedler | skóre: 35 | blog: Poradna | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Z tlačítkáče na Android v roce 2021
    A další telefon zatím fakt ne

    Tak třeba nějaký bazar. Je to lepší, než si pořád rozvrtávat primární foun, u kterého je potřeba, aby fungoval. Jak jinak to chceš zkoušet? Je pravda, že v TWRP můžeš udělat zálohu OS, ale už mě to zklamalo (ne jednou) a musel jsem reinstalovat a rekonfigurovat (spousty hodin).

    skunkOS avatar 22.10.2021 13:40 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Z tlačítkáče na Android v roce 2021
    Určitě LineageOS, kvalitní matroš a to mám opravdu hodně zkušeností s různými rom na různých telefonech.
    http://martinrotter.github.io
    22.10.2021 13:54 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Z tlačítkáče na Android v roce 2021
    To je bohuzel na hovno protoze to nejde bez rootnuti telefonu a na rootnotem telefonu nebezi klicove aplikace.
    Petr Fiedler avatar 22.10.2021 21:21 Petr Fiedler | skóre: 35 | blog: Poradna | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Z tlačítkáče na Android v roce 2021
    To je bohuzel na hovno protoze to nejde bez rootnuti telefonu

    -1

    skunkOS avatar 25.10.2021 08:04 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Z tlačítkáče na Android v roce 2021
    Jestli klíčovými aplikacemi myslíte bankovnictví, tak to pak jo.

    Jinak nejsem žádný hnidopich přes bezpečnost, ale má rodina má přísný zákaz používat jakékoliv bankovní aplikace v telefonu, ani internet banking ani google/čico pay atp.
    http://martinrotter.github.io
    21.10.2021 19:30 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Z tlačítkáče na Android v roce 2021
    Můj hlavní důvod byly jízdní řády, které už odmítaly s prohlížečem na BlackBerry Q10 spolupracovat. Jinak bych neměnil. Přešel jsem v červnu a doteď jsem si nezvykl. To BlackBerry Q10 byl ideální pracovní telefon. Malý, lehký a když měl jenom 2% tak jsem věděl, že se s ním ještě dovolám.

    Kvůli androše jsem začal používat i hodinky, abych mohl přijmout hovor aniž bych lovil telefon po kapsách, ale osvědčily se až v kombinaci se sluchátkama od Aftershockz. Když mi někdo volá, tak mi kromě zvuku ve sluchátkách zabrní i hodinky kde vidím kdo volá a mohu tak hovor tipnout aniž by si někdo všiml, že mi někdo volá. A když volám, tak mám zase volné ruce a mohu při tom něco dělat, nebo jít aniž by hrozilo, že mě přejede tramvaj.
    Ruža Becelin avatar 22.10.2021 13:44 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Z tlačítkáče na Android v roce 2021
    My jsme dlouho meli Z10 - genialni HW, genialni OS. Bohuzel BB umrel, tak jsme museli prejit na Android. Ale oproti BB10 to byl krok do praveku...
    lukve avatar 21.10.2021 19:57 lukve | skóre: 28 | blog: Lukove | Prešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Z tlačítkáče na Android v roce 2021

    Môj prvy foun bol nejaky Ericson v1999 ale potom rozne tlacitkove tusim Nokia 6120 classic ??? a mam odlozenu aj Lumiu 435 a aj nahradny kryt, potom uz same androidy ono to je fajn mas kopec apiek a nemyslim tym hry a tak si hovorim neskusit iphone tak som objednal z jednej dost znamej webky iphone 6s nahodil ios15 a ono to funguje len ma kus oklamali bateria vydrzi jeden den ale na osahanie ak osa robi s iphonom staci, oproti iphone mi android pride ako intuitivny, pragmaticky a lahko ovladatelny v iphone mas sice kopoec nastaveni ale clovek si musi zvyknut neni to tak ze zoberies android do ruky a po pol hodky vies na nom robit iphone mi pride ako pc kopec nastaveni niektore az zbytocne

    linux user more than 20y
    Max avatar 21.10.2021 20:03 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Z tlačítkáče na Android v roce 2021
    Měl jsem Android 2.3 (HTC Desire Z), pak iPhone (5s), pak Android 8 (s upgradem na 10, Huawei 10 Mate Pro). Každý telefon mi vydržel tak 4r.
    Spoustu telefonů jsem opravil, rootnul, naladil alternativní fw (Cyanogenmod, AOSP, Lineage...) atd.
    S Motorolou byla žena velmi spokojená. Poslední zkušenost mám se Samsungem A52 a nelíbí se mi to. Samsung považuji za nejzavšivenější telefon. V továru člověk dostane tolik bordelu, že se mi to u známého podařilo odstínit až napotřetí. Dementní Bixby je věčně otravující zlo, hafec blbin nejde odinstalovat, některé nejde ani deaktivovat, takže člověk musí u hafec aplikací povypínat notifikace, hlasové ovládání, nabindované zkratky na různé klávesy atd. Až pak se z toho začne stávat telefon, kde každých 5min nevyskakuje nějaká blbost.
    Jinak hned po spuštění se do A52 nainstaluje totálně dementní aplikace na sms, která je 20x větší, než ta původní a cca s poloviční funkčností. Je tedy potřeba tam po spuštění telefonu vrátit původní aplikaci na sms.
    Hardware má Samsung dobrej, sw support také, jeho Knox je asi ok, jeho popisy fcí pro firemní použití atd. se jinde moc nevidí, ale k tomu to šílený Bixby a milion zavšivených aplikací, kterých se jde někdy docela hodně blbě zbavovat.

    LG skončilo, Sony nemá dobrý hw (nespolehlivý), Huawei byl odejit, Xiaomi možná ok (prý se v sw zhoršilo, nevím, ale hw dost často nic moc, dost slabin, foťáky s chybama, odcházející repreáky atd.), Motorola super, ale nevím, jaký má support (Google + Samsung jedou nově 5 let u vyšších modelů). Noname číňani jsou k pláči, tam je hw i sw tragedie.
    Vidím to dnes na: Samsung vs Pixel vs Apple a těžko říci, zda k tomu ještě přihodit tu Motorolu (nejsem si u ní jistý, zda má podobně kvalitní hw, foťák a sw podporu).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Petr Fiedler avatar 22.10.2021 01:15 Petr Fiedler | skóre: 35 | blog: Poradna | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Z tlačítkáče na Android v roce 2021

    Na Samsung nedám dopustit. Když jsem ještě používal Android, tak mi vše povypínat šlo a Bixby jsem ani neaktivoval/zakázal, takže cajk. Teď v kombinaci LOS naprostá spokojenost. Jak jsi psal, HW je perfektní.

    Max avatar 22.10.2021 08:50 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Z tlačítkáče na Android v roce 2021
    Mluvím o aktuálním modelu, né nějakém starém. Mám pocit, že Samsung každým rokem přidává více bordelu a znemožňuje jeho snadnou deaktivaci. Třeba to Bixby, to fakt nejde na novým telefonu deaktivovat, musí se u něj povypínat notifikace, hlasové ovládání, binding na klávesy, boční plocha atd. Pak sice pořád běží, ale neotravuje.
    A jak jsem psal, není to jen Bixby. Mně se kvůli těm bastlům Samsung nelíbil už kdysi, hw dobrej, sw trága. Aktuální stav je smíšený, sw má dobré funkce, ale zase je zabordelařený svinstvem.
    Jinak u té A52, tam jsou i hw nedostatky, otisk prstu v displeji nefunguje tak spolehlivě, jako kdyby měl vyhraněné tlačítko. Detekce ksichtu je k smíchu, resp. jen k naštvání, že se telefon neodemkne. Takže pak přidá v úvahu odemykání pomocí hodinek v dosahu, nebo náramku v dosahu.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Ruža Becelin avatar 22.10.2021 13:36 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Z tlačítkáče na Android v roce 2021
    > Sony nemá dobrý hw (nespolehlivý)

    To rika dost lidi a i bych tomu veril, ale my mame pracovni Xperie 5 II 5G a to je drzak...

    Jinak soukrome padlo jedine Nokia - cisty OS bez zbytecnosti, velky displej, stabilni...
    Max avatar 22.10.2021 14:39 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Z tlačítkáče na Android v roce 2021
    Net je plný toho, jak jim Sony zheblo po dvou letech. A né na vytopení, ale opravdu na vadu desky. Osobně jsem viděl do věčných lovišť odejít 5 Sony telefonů v řadě v horizontu několika let, jak si je několik známých kupovalo. Začalo to Sony Z1 (to je ten model, co měl splňovat jisté IP, prachuodolnost apod. a pak se ukázalo, že to všechno byly lži a Sony pak otočilo) a pokračovalo dál.
    Jako nový vlastník Sony TV jen doufám, že hw v televizích umí lépe.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    AsciiWolf avatar 21.10.2021 20:54 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Z tlačítkáče na Android v roce 2021
    Osobně by mi v tomto ohledu jako podstatně lepší volba jevil Pixel 5a.
    AsciiWolf avatar 21.10.2021 21:04 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Z tlačítkáče na Android v roce 2021
    Ok, beru zpět, nevšiml jsem si, že se telefon (zatím) oficiálně neprodává v Evropě. :-(
    21.10.2021 23:30 henk | skóre: 2 | blog: henkovi_prdy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Z tlačítkáče na Android v roce 2021
    No a cena je taky jinde, ale souhlasím, že je asi hodně blízko ideálu :)
    21.10.2021 21:03 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Z tlačítkáče na Android v roce 2021
    Hele, kdyz sem (se slzou) zatlacil oci svy nokie, protoze se proste po nejakych 15 letech mechanicky zcela rozpadla, tak sem ve skrini vyhrab zbirku rodinych vraku, ktery ale je jeste skoda vyhodit ... a vylosoval z nich ten, kvuli kterymu nebylo treba resit vymenu simky za mensi (nebo ji okrajovat).

    Takze ted mam uz par patku patlafoun, a porad me sere, predevsim to, ze je nechutne velkej a to je polovicni proti tomu, co se aktualne prodava.

    Navigace mi fungovala i na ty nokii a lip, nez na tom droidu. Narozdil od patlafounu, sem z toho moh SMSku poslat i poslepu.

    Co se mi rozchodit vubec nepovedlo je aby navigace (hovory fungujou) pouzivala v aute HF, narozdil od ty nokie, kde to fungovalo uplne normalne.

    Nic jinyho nepouzivam, neni zadnej duvod, vsude mam PC, normalni klavesnici a velkej monitor ...

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    21.10.2021 23:42 henk | skóre: 2 | blog: henkovi_prdy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Z tlačítkáče na Android v roce 2021
    Moje poslední Nokie byla z firemního elektroodpadu. Stačilo vymazat všechna osobní data a sloužila až do teď :-)
    Velká velikost je naprd, to souhlas. Ale prostě jsem s tím počítal dopředu no ...

    Taky mám většinou všude noťas, ale když je potřeba 5 minut před vystoupením z vlaku něco dohledat nebo nečekaně odepsat na chat, už se fakt nechce vytahovat. Tady vidím ten sweet spot - pro rychlé zjištění / zařízení ve stížených podmínkách. Ale hned jak to jde, přejít na něco ergonomičtějšího. Plus to jsou 2 v 1 - stejně by člověk nějakej mobil sebou tahal tak jako tak.
    Max avatar 22.10.2021 00:03 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Z tlačítkáče na Android v roce 2021
    Já si zvykl rychle. Používám telefon na spoustu věcí. Navigace, krokoměr, vyhledávní spojů, kupování jízdenek, přístup do banky, předpověď počasí, sledování kurzů, elektronická jízdenka na mhd, damejidlo, přístup na kamery, překladač, výuka jazyků, cvičí programy (zbrojní průkaz, vyhláška 50 apod.), promítání galerie na TV, ovládání světel, ovládání klimy v práci, zpravodajství, chat, nějaké hry, aplikace Zachranka a hafec dalších věcí.
    Je jednodušší vytáhnout telefon z kapsy, než se tahat s ntb. Navíc třeba v mhd nejde asi s ntb manipuloval. Telefonen sjedu vše potřebné klidně i ve stoje :)
    A kdo se snaží, dokáže na patlafounu psát sakra rychle všetně diakritiky, viz Swipe Typing a další věci. Funguje to velmi dobře a brutálně to urychluje psaní.
    Kdo potřebuje jen volat, tak samozřejmě udělá líp s něčím starším, ale upřímně řečeno, zachvíli si bez aplikace v telefonu nepůjde ani vyřídit platební transakci, jelikož asi všichni chtějí postupně zrušit autorizaci pomocí sms.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 21.10.2021 23:52 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Z tlačítkáče na Android v roce 2021
    Výměna simky se řeší z několika důvodů:
    1) životnost, SIMka nemá neomezenou životnost
    2) podpora LTE, protože upřímě řečeno, 3G se uzavírá a volání přes VoLTE je přecijenom lepší, než přes 2G
    3) pokud si držíš čísla na SIMce, tak novější SIMky mají větší paměť
    4) v neposlední řadě pak i ta velikost, kdy získáš univerzální SIMku na všechny rozměry a když náhodou přijde čas, tak vyměníš telefon a nestresuješ se řešením SIMky

    Jinak minimálně Vodafone rozdává SIMku, kterou si sám může převést. Prostě dostaneš neaktivní SIMku a sám si jí pak ve vhodnou chvíli aktivuješ zasláním jedné sms. Převod je do pár minut hotový (v papírech si nechávají rezervu asi hodinu, přesně nevím). Je to super, nejsi závislí na místě ani času, vše je na tobě.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Fluttershy, yay! avatar 22.10.2021 00:59 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Z tlačítkáče na Android v roce 2021
    SIM kartu jsem měnil po skoro 20 letech, a to jenom protože jsem chtěl mít pro jistotu i tu menší. Praktická výhoda by měla být podpora novějších bezpečnostních standardů (nezkoumal jsem, ale podvodná SMS už mi aspoň jednou přišla, možná ji ještě mám schovanou).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    22.10.2021 08:57 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Z tlačítkáče na Android v roce 2021
    SIMka samozrejme ma neomezenou zivotnost, ja mam totiz jeste simku ktera neobsahuje kurvitko. A i to je jeden z duvodu proc ji nehodlam vymenovat.

    Volani pres cokoli krom gsm neumej ani aktualne prodavany patlafouny, a vecne na tom neco nefunguje. Overeno na tak +- 300 vzorcich. Vypnuti tehle frikulinskych volovin vzdy vedek tomu, ze to najednou nejakym zazrakem zacne "fungovat" (kazdej hovor je i v roce 2021 jak z marsu)

    Co maj nebo nemaj novejsi simky je celkem fuk, protoze novejsi telefony s tim ve valny casti neumej vubec fungovat. Nenulovy mnoztvi jich neumi ten telefoni seznam ze sim nacist.

    A ta univerzalnost funguje jen do okamziku, kdy nekdo prijde s ubersupernano sim.

    Simek ktery muzu aktivovat do par minut mam vedle v supleti asi tak 100. Zadny SMS na to nepotrebuju, napisu na web cislo a sn simky. Kdyz tam cislo nenapisu, dostane simka nejaky random novy.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    Max avatar 22.10.2021 09:44 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Z tlačítkáče na Android v roce 2021
    Už jsem viděl SIMky umřít po 20 letech.
    Každopádně mé zkušenosti pramení z ČR. Pokud žiješ v Polsku, nebo v nějakých podobných zemích, kde za kvalitní volání považují to, když hovor nevypadne během minuty, tak ok.
    Já žiju v ČR, jedeme (celá firma) běžně LTE+VoLTE a není problém. Kde není signál, provede se downgrade na GPRS.
    Jediný problém, co jsem zaznamenal, byl na číslech, kde fungovalo LTE, ale z nějakého důvodu nebylo na čísle u operátora povoleno VoLTE. Tam pak docházelo k tomu, že po odstavení 3G sítě se nedělal downgrade z LTE na 3G, ale z LTE na 2G, což bylo hodně pomalé a hovor se mnohdy nespojil (po crashnutý se telefon z 2G hodil zpět na LTE a situace se opakovala). Po opravě nastavení čísla u operátora vše ok.
    Zdar Max
    PS: nikdo s menší SIM už nepřijde, další krok je migrace na eSIM, což se děje už nyní a brzdou je jen podpora u operátorů
    Měl jsem sen ... :(
    22.10.2021 09:13 ALFA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Z tlačítkáče na Android v roce 2021
    pokud si držíš čísla na SIMce
    tak teď jsem se pochcal smíchy, abcboomeru.cz
    Max avatar 22.10.2021 09:36 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Z tlačítkáče na Android v roce 2021
    Znám spoustu lidí, co si je drží na simce. Většina starších, co nemá ráda chytrý telefon, nebo ho využívají jen na volání. Zvyk je železná košile. Já v tom problém nevidím, ale ti lidé si většinou nedělají ani zálohu, takže je pak mohou jednoduše přijít o kontakty.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Gréta avatar 21.10.2021 23:00 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Z tlačítkáče na Android v roce 2021

    tvl to musí bejt jako cesta strojem času :O :O :D :D ;D ;D

    Petr Fiedler avatar 22.10.2021 01:23 Petr Fiedler | skóre: 35 | blog: Poradna | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Z tlačítkáče na Android v roce 2021

    :-D

    22.10.2021 09:20 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Z tlačítkáče na Android v roce 2021
    Já mám pořád SE J10i (možná teď J10i2), už několikátý, a nakoupené mám ještě asi čtyři další plusnějaké jiné typy :-) Vzhledem k tomu, že vydrží tak 2 - 3 roky, tak doufám, že do důchodu to s nimi už přežiju :-)

    Šmatlaplacku jsem koupil na testování webů (takže jsem tam ani nedal simku, ani to nenapojil na Google), asi tři různé už jsem během času kupoval kamarádce, a stačilo mi to k tomu, že vím jistě, že to ani náhodou nechci. Šmatlaovládání mi prostě nefunguje. Navíc když vidím ten software, tak bych blil.

    Narozdíl třeba od Maxe, nemám problém vyndat notebook, když něco potřebuju vědět, stejně ho většinou mám v báglu na rameni. Nepospíchám tak, abych se nemohl zastavit a v klidu pořešit, co potřebuju (a rozhodně tak pospíchat nechci). Nic nehoří tak, abych to musel řešit na stojáka v tramvaji. Navíc luštit něco z té pitomé placky mě ani nebaví.
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    22.10.2021 13:15 jancici
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Z tlačítkáče na Android v roce 2021
    manželke začal blbnúť fón a aj (nevymeniteľná) betarka už stratila kapacitu (bolo potrebné nabýjať každý deň) tak som jej kúpil gigaset s /e/

    ja mám /e/ flašnuté na starom moto G4 plus a som s tým spokojný a manželka si tiež pomaly zvyká na fón bez googlu ;-)
    22.10.2021 13:17 drnest | skóre: 13 | blog: Dřinu nechte strojům
    Rozbalit Rozbalit vše hromadné mazání SMS
    Ahoj. Ptám se všude možně, tak to zkusím i tady. Chodí mi na Android mobil různé notifikační SMS přes SMS bránu (číslo odesílatele je tedy nějaká měnící se řada).

    A hledám způsob jak ty SMS hromadně odmázavat. Default aplikace umí ty SMS označit, ale už je neumí hromadně smazat :-(
    Petr Fiedler avatar 22.10.2021 21:25 Petr Fiedler | skóre: 35 | blog: Poradna | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hromadné mazání SMS

    A proč si nenainstaluješ apku, která to umí?

    23.10.2021 17:56 drnest | skóre: 13 | blog: Dřinu nechte strojům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hromadné mazání SMS
    Hledal jsem, ale žádnou takovou jsem nenašel. Takže pokud někdo něco takového zná, budu povděčen za radu.
    Petr Fiedler avatar 24.10.2021 01:59 Petr Fiedler | skóre: 35 | blog: Poradna | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hromadné mazání SMS

    Používám tohle a umí to.

    Tohle neznám, ale možná by to pro tebe bylo lepší.

    Petr Fiedler avatar 24.10.2021 02:10 Petr Fiedler | skóre: 35 | blog: Poradna | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hromadné mazání SMS

    Jo notifikační sms. Tak to pro tebe ta druhá apka lepší nebude. Ty notifikace budou chtěné, předpokládám.

    25.10.2021 21:04 drnest | skóre: 13 | blog: Dřinu nechte strojům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hromadné mazání SMS
    Tak jsem zkusil tu první. Napřed jsem si myslel, že to bude fungovat až na nově přijaté SMS, protože to bylo prázdné. Ale ono to na pozadí přetohavalo SMS z původní aplikace a pak se tam všechny SMS tedy objevily.

    Ale zdá se mi to na první pohled velmi podobné jako default aplikace od google. Hromadně mazat to umí jen od jednoho čísla. U mě je dábel ukrytý v tom detailu, že číslo odesílatele je nějaká měnící se řada. Jen to všechno začíná stejně: 990009026 - to když tam napíšu tak to najde. Ale neumí s tím nic dělat :-(

    Jak by to bylo krásné, kdyby s tím uměl pracovat jako třeba mailový klient s maily.
    26.10.2021 09:17 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hromadné mazání SMS
    Je to sice řešení dosti krkolomné, ale tohle umí nacpat a opět obnovit sms přes IMAP do mailové schránky.
    26.10.2021 11:12 drnest | skóre: 13 | blog: Dřinu nechte strojům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hromadné mazání SMS
    Na aplikace typu zazálohovat - odmazat - naimportovat už jsem taky narazil, ale nechtělo se mi s tím takhle drbat. Tady u té teď navíc recenzenti píšou, že už přestala fungovat.

    Nejde mi do hlavy, že tahle funkčnost tam není rovnou. Furt si říkám jestli něco nepřehlížím.

    Třeba ve zlaté N900 se systémem Maemo byly SMS pěkně v sqlite databázi :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.