abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Zajímavý článek

    50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Pozvánky

    Byl zveřejněn program a spuštěna registrace na letošní konferenci Prague PostgreSQL Developer Day, která se koná 4. a 5. června. Na programu jsou 4 workshopy a 8 přednášek na různá témata o PostgreSQL, od konfigurace a zálohování po využití pro AI a vector search. Stejně jako v předchozích letech se konference koná v prostorách FIT ČVUT v Praze.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    včera 03:00 | IT novinky

    Po 48 letech Zilog končí s výrobou 8bitového mikroprocesoru Zilog Z80 (Z84C00 Z80). Mikroprocesor byl uveden na trh v červenci 1976. Poslední objednávky jsou přijímány do 14. června [pdf].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 02:00 | IT novinky

    Ještě letos vyjde Kingdom Come: Deliverance II (YouTube), pokračování počítačové hry Kingdom Come: Deliverance (Wikipedie, ProtonDB Gold).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    21.4. 19:11 | Komunita

    Thunderbird 128, příští major verze naplánovaná na červenec, přijde s nativní podporou Exchange napsanou v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    21.4. 04:44 | Komunita

    Byly vyhlášeny výsledky letošní volby vedoucího projektu Debian (DPL, Wikipedie). Novým vedoucím je Andreas Tille.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    21.4. 00:11 | Nová verze

    Po osmi měsících vývoje byla vydána nová verze 0.12.0 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Přispělo 268 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    20.4. 23:55 | Pozvánky

    Poslední měsíc byl plný zajímavých akcí, o kterých Vám bastlíři z projektu MacGyver mohou povědět, protože se na ně sami vydali. Kde všude byli, ptáte se? Objevili se na Installfestu, Arduino Day, Hackaday Europe a tajném srazu bastlířů z Twitteru. A z každé akce pro vás mají zajímavé poznatky.

    … více »
    bkralik | Komentářů: 1
    KDE Plasma 6
     (71%)
     (10%)
     (2%)
     (18%)
    Celkem 677 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Citliva a ukrivdena naivka (UPDATE)

    27.8.2007 23:19 | Přečteno: 1782× | 3 | poslední úprava: 28.8.2007 10:52

    Sledujem tento portal uz roky, tusim od 2002 alebo 2003, zazil som tu uz vselico - ale toto nie. Shvalne, skuste hadat za pomoci indicii...

    1. Je stredom vesmiru. (Nie Chuck Noris to nieje...)
    2. Vsetci chodia ku nemu po radu, ale kedze ho v jeho "nebi" nechcu, tak mu musia jeho zboznovatelia pisat na ICQ a Jabber a prosit o radu (nie ani Salamun to nieje)
    3. Za kazdym ked ho z "jeho neba" vyhodia pride sem a narieka, aky je nepochopeny, aki su v "jeho nebi" zli, ako mu ublizuju, ako musi preliezat brany nebeske a ako vsetkych v "jeho nebi" uda "nebeskemu koncilu"
    4. Je zarazajuce ako je tato osobka naivna a neustale ukrivdena, kazdy mu chudacikovi krivdi/ublizuje, ak ho niekto zkritizuje/poopravi koleduje si o to ze sa uz jeho nazorov(tm) nezbavi.
    5. Vo svojom nekonecne naivnom presvedceni si mysli ze bez neho by nemohlo nic plnohodnotne existovat, je jedine na jeho pomoc a "mudre" reci je kazdy zvedavy.

    Ak ste dotycneho na zaklade tychto indicii neobjavili, tak kludne tento blog zavrite/ignorujte. Ak ste ho ale nasli tak vedzte ze tento blog je len mojim ventilom, pretoze dana osoba ma svojimi nazormi, postojmi, chovanim a spravanim neuveritelne vytaca.

    Update
    "jeho nebo" = ubuntu.cz
    Najlepsie ho vystihuje jakub.lucky

           

    Hodnocení: 79 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    27.8.2007 23:21 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Citliva a ukrivdena naivka
    hehe, privolal si na seba kliatbu.

    mne az do minuleho tyzdna nevadil :)
    Michal Fecko avatar 27.8.2007 23:24 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Citliva a ukrivdena naivka
    mne az do minuleho tyzdna nevadil :)
    viem a niesi jediny komu nevadil ale uz vadi...
    27.8.2007 23:30 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Citliva a ukrivdena naivka
    vlastne mi ani nejak nevadi, neblokujem ani nic, ale negativne uputal moju pozornost
    27.8.2007 23:26 Marián André | skóre: 10 | blog: Qblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Citliva a ukrivdena naivka
    Len pre zaujímavosť - minulý týždeň spáchal tiež nejaké predstavenie ?
    vencour avatar 27.8.2007 23:44 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Citliva a ukrivdena naivka

    +1, taky jsem zvědavý, kdo se tu všechno zapíše.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    David Heidelberg avatar 27.8.2007 23:45 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Citliva a ukrivdena naivka
    co mně tento blog měl přinést?

    Opravdu mně kapku připadá, že by to chtělo tohle: http://radekhulan.cz/item/web-3-0-bude-jen-na-pozvanky :-D (berte jako humor, doopravdy ten link nemyslím vážně :-D )

    0K!AS

    PS: ten blog mně ani vtipný nepřijde...
    Heron avatar 28.8.2007 06:54 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Citliva a ukrivdena naivka
    Ono se ale nejedná o RH, zkus to znovu :-).
    28.8.2007 00:13 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Citliva a ukrivdena naivka
    Na seznamy existují HTML tagy, to tvoje pre se zobrazuje přes pravý panel, chytráku. Zameť si na vlastním prahu a pak kritizuj jiné.
    Quando omni flunkus moritati
    Michal Fecko avatar 28.8.2007 00:14 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Citliva a ukrivdena naivka
    Na mojej 22" je to OK. :-P
    28.8.2007 00:18 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Citliva a ukrivdena naivka
    Opravdu to formátování je nevhodné. I mně ten text leze do pravého sloupce a je kvůli tomu prakticky nečitelný. To, že to funguje na tvém luxusním monitoru, nic nemění na tom, že je to formátování nevhodné a pro spoustu lidí to bude špatně čitelné.
    vencour avatar 28.8.2007 00:24 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Citliva a ukrivdena naivka

    Při označení textu myší to čitelné bylo i na 14" ... moje finta fň.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    28.8.2007 00:19 JZ | skóre: 18 | blog: tucnakovo_putovani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Citliva a ukrivdena naivka
    +1, opravdu je to dost iritujici
    There can be no success without sacrifice!
    Michal Fecko avatar 28.8.2007 00:22 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Citliva a ukrivdena naivka
    Tak a malo by to byt uz OK.
    AltOS avatar 28.8.2007 06:17 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Citliva a ukrivdena naivka
    "Zameť si na vlastním prahu a pak kritizuj jiné."

    A co ze to ma spolecneho s jeho zapiskem?
    28.8.2007 07:23 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Citliva a ukrivdena naivka
    No podle nazvu blogu sem typoval Ratha. To je takovej mazanek zalovnicek a babovka.
    V podstatě nic nevím
    AltOS avatar 28.8.2007 08:05 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Citliva a ukrivdena naivka
    Hmm, jak by rekl klasik: Politika tu nemohla chybet. :/
    28.8.2007 08:10 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Citliva a ukrivdena naivka
    no kdyz je vsude je prvni co me napadlo. Nicmene sem na jeho politicke kvality nenarazel.
    V podstatě nic nevím
    AltOS avatar 28.8.2007 08:26 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Citliva a ukrivdena naivka
    Heh, tak to jo, no.

    Pro uplnost: Ja zas jeho politicke kvality neobhajoval, jen mi uz to tahani politiky/politiku leze krkem (tomto pripade vsak jiz chapu, ze se jednalo pouze o znamou osobu). ;)
    28.8.2007 07:59 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Citliva a ukrivdena naivka
    PT?
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    Beetljuice avatar 28.8.2007 09:29 Beetljuice | skóre: 26 | blog: BeetljuiceBlog | Bílina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Citliva a ukrivdena naivka
    Taky tak tipuju ;-) Sem zvědavej ....
    Aj dont spík ÍÍngliš :-(
    28.8.2007 08:02 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Citliva a ukrivdena naivka
    Já jsem dalek toho vidět svět tak černobíle. Podle mě má „kauza Tomeš” řadu aspektů, které vedou k zamyšlení. Tento zápis ale oním zamyšlením není, a mám dojem, že mu zamyšlení ani nikdy nepředcházelo. Proto taky ta vyfantazírovaná interpretace, kde Petrovi vkládá do úst něco, co nikdy neřekl (ale co si autor zápisku v těch zkratkovitých bodech škodolibě představuje, že řekl).

    Jedna věc je výrazný styl, kterým Petr tepe do toho, co se mu nelíbí. A tady bych rozlišoval několik věcí.

    Za prvé, i jeho odpůrci často uznali, že má pravdu. Jenom se jim nelíbila neústupnost, se kterou na své pravdě trval (tedy že nebyl ochoten říct „dobře, mám sice pravdu, děláte to špatně, ale jak říkáte, nebudeme si tím kazit den, dělejte to špatně i nadále, hlavně když je klid a jsme kamarádi” ). Tento lenivý, laxní přístup k vykonávaným činnostem výborně popsal xkesh: servilita, diplomacie a mazání medu kolem pusy sice vede k tomu, že jsou všichni happy, ale kvalita práce kulhá (a v českém týmu Ubuntu zcela objektivně kulhá, to nepopírají ani ti, co Petra vyhostili). Protože říct v internetovém kolektivu zpříma a zcela věcně, že je odvedená práce špatná a mělo by se s tím něco dělat (a nic víc než to, stačí pouze toto!), je považováno za nespolečenské a netaktní. Člověk, který zcela věcně upozorňuje na chyby, je považován za otravného člověka, který kazí atmosféru. Tohle je podle mě jednoznačně špatně. Když se něco dělá (kór když je člověk v nějaké funkci, byť neplacené, vykonávané z dobré vůle jako hobby) má se to dělat pořádně. A to bez ohledu na nějaké kamarádství. Neboli, nemusíme být kamarádi, abychom mohli kvalitně spolupracovat. Nebo ještě jinak, pokud naše osobní kamarádství stavíme nad to, co veřejně pro lidi produkujeme, chováme se sobecky a nezodpovědně. Asi tak jako když si vlivný člověk do nějaké významné funkce dosadí svého kamaráda, sice neschopného, ale kamaráda. A bere to jako mravnou a dobrou věc, že kamarádi si mají pomáhat, neohlíží se na to, že onen kamarád může svojí činností mnoha lidem přinášet šunt a potíže. Tady chápu jeho frustraci z toho, že se celé měsíce či snad roky v překladatelské sekci nic moc kloudného nedělo, práce vázla a jeho snaha o zlepšení byla ignorována. Pak je namístě a zcela fér i tvrdě říct, jak se věci mají. Ovšem bez osobních výpadů.

    A tedy za druhé, bohužel v tomto bodě Petr občas selhává. Rozhodně ne vždy, a ani ne většinou. Ale často vidí člověka, který udělal chybu, nebo i člověka, který má jiný názor či preference, jako osobního nepřítele. Když třeba autor zprávičky nebo komentáře udělá nějakou chybu nebo prostě má jen jiný pohled na věc, nezřídka zakončí svoji opravu či nesouhlas stylem „nebo jste tak hloupý, že...” v mnoha různých variacích. Tohle je úplně zbytečné a je to podle mě věc číslo jedna, které by se měl do budoucna vyvarovat. Protože to k ničemu nevede (kromě toho, že tím zaručeně naštve nejen adresáta, ale i všechny ostatní, kdo to čtou), je to pouhý bezcenný osobní výpad, který s věcnou kritikou nemá nic společného. Kromě toho je tady vždycky ta možnost, že se prostě může mýlit, a to prostě člověk časem, s léty pozná, že ta možnost vždycky, i v těch zdánlivě jasných případech, existuje a občas se vyskytuje. A získá větší pokoru a respekt k pohledu druhého. Vícekrát se mu například stalo, že takto podrážděně na nějaký komentář zareagoval jenom proto, že jej nepochopil. Takže do budoucna je dobré se z toho poučit a nikdy, za žádných okolností, nesklouzávat k osobním výpadům. Protože to nikdy nemá cenu. I kdyby byl dotyčný sebevětší blbec, nemá cenu ho blbcem nazývat, protože blbec stejně nikdy nepochopí, že je blbec. Chytrý člověk, který diskusi čte, to vidí, tomu se to nemusí vysvětlovat. Pokud jde o věc sporu a ne jen o to si ulevit, pak je přijatelné pouze věcné upozornění na chybu, v dobré víře a vůli. Což zahrnuje i to říct, že dotyčný chybu opakuje a nemá vůli k nápravě. Na tom není nic špatného. Petr ale podle mě dost dobře nechápe, že všichni lidé bez výjimky jsou tvorové omylní a tak místo toho, aby upozornění na chybu vzal jako upozornění na chybu, v dobré vůli, že tím chce pomoct k nápravě, okamžitě to bere jako příležitost viníka napadnout jako osobního nepřítele. Opět mám dojem, že tento radikální přístup se někdy obrousí věkem a zkušenostmi (taky mám dojem, že někteří v jeho jednání vidí sami sebe v jeho věku, i já jsem třeba měl nějaké podobné tendence). Doufám, že to bude i Petrův případ. Člověk asi musí opakovaně na konkrétních příkladech poznat, že člověk, kterému vynadal za to, že se spletl, ve skutečnosti není škodolibý grázl, proti kterému musím bojovat, ale třeba skvělý človek, milující manžel a otec, který nezištně pomáhá lidem, a že se prostě jenom ten den nechtěně, smolně spletl, ač se jako vždy pečlivě snažil o bezchybnost. Takže doufám, že na to časem Petr přijde a předtím, než někomu ihned bez váhání a bez předchozí diskuse na základě jediného příspěvku sdělí, že je hlupák, dá mu nejdřív šanci si to věcně vyříkat. Tady je laskavost na místě – „v této zprávičce jste dal chybný odkaz, prosím, opravte jej, děkuji” místo jeho typického „to jste opravdu tak neschopný, že ve zprávičce ani ten jediný odkaz nedokážete napsat správně?”

    Ovšem jeho zákaz na fóru Ubuntu je podle mě trochu jiný případ. Já jsem v diskusi, která byla údajně poslední kapkou, neviděl nic jiného, než to, co popisuji v bodu číslo jedna. Tedy to, že Petr věcně upozorňoval na to, že překladatelský tým dlouhodobě odvádí špatnou práci. Ani v dalších diskusích, na které administrátoři odkazovali jako důkaz toho, že s ním jsou problémy dlouhodobé, jsem nic jiného neviděl. Rovněž způsob vyřešení tohoto „problému” ve formě banu podle mě svědčí především o absenci sebereflexe, sebekritiky a demokratického uvažování – odpor k zákazu ze strany komunity fóra byl jasný, přesto na to administrátoři zareagovali nejhůře jak mohli: kritiky umlčeli tím, že diskusi uzamkli. Tím ze sebe udělali trapné kariéristické posery, kteří se neumějí k problému postavit čelem. A místo toho, aby umožnili zlepšení velmi neutěšené situace, jejíž jsou příčinou (oni sami nepopírají, že pořádnou práci neodváděli) setrvávají na svých postech.

    To, že si na tyto praktiky Petr ve svém blogu tady postěžoval, pak vůbec neberu jako fňukání ukřivděné citlivky, ale jako regulérní vyjádření se k celé věci, když mu k tomu na domovském fóru nedali šanci. Bohužel však Petr opět ukázal, že nic není černobílé, a jeho nový zápis, kde si stěžuje, že mu neumožnili ban obejít podvodem, už patří do té temné části jeho komplikované osobnosti. Tam už asi je titulek tohoto blogového zápisu příhodný.

    I tak bych ale Petra nezavrhoval, myslím, že v budoucnu může svojí precizností (která se ne vždy nosí) leckde přispět k dobré věci, ale možná by mu to mezidobí než se to s Ubuntu.cz vyřeší nebo přejde jinam (což bych mu doporučoval) mohlo pomoct k tomu, aby si některé věci v hlavě přebral a přehodnotil svůj dosavadní přístup. Rozhodně je dobré si stát za svým, pokud jsem přesvědčen o své pravdě, i přes to, že jsem v menšině a musím čelit velkému odporu a leckdy i posměchu. To je odvážné a chlapské. Obzvlášť, když je můj pohled podepřen logickým rozborem situace, věcným pohledem na věc, racionálními argumenty. A to Petr umí. A i když mi tolik lidí říká, že jsem mimo, pořád to nemusí být pravda. Na druhou stranu, na pováženou to určitě je. Když mě vyhodí ze dvou projektů, tolik lidí ze všech stran nezávisle na sobě mi pořád celá léta říká, že můj přístup k lidem je špatný a že příliš často dělám zbytečně z komára velblouda... No tak bych se nad tím měl dlouze zamyslet. Že by na tom třeba mohlo něco být. Nebo třeba nemuselo, ale Petrovi bych to dlouhé zamyšlení přál.
    28.8.2007 09:58 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Citliva a ukrivdena naivka
    k tomu tématu "raději být kamarádi než se příliš kritizovat" - to je hodně falešný; pokud si lidi sebe navzájem fakt váží, tak nějakou vzájemnou kritiku v pohodě snesou ... to, že jí někdo raděj neřekne v zájmu udržení dobrejch vztahů, je naopak projevem povrchního přítelíčkování a pokrytectví

    jinak ... +1
    28.8.2007 10:09 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Citliva a ukrivdena naivka
    A nebo ostychu, nedostatku kuráže. Ono je někdy hodně těžké to říct.
    28.8.2007 14:21 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Citliva a ukrivdena naivka
    mno, když si lidé dostatečně věří ... tak si alespoň o těch podstatných věcech stejně dříve či později promluví

    ale máš pravdu, že někdy je to hodně velká brzda - nicméně jde o případ, který bych z hlediska toho, nač reaguju, vynechal z úvah
    Heron avatar 28.8.2007 16:49 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Citliva a ukrivdena naivka
    Ono to spíš záleží na způsobu podání. Kamarádi nekamarádi, kdyby kdokoliv PT like způsobem kritizoval na veřejném webu můj projekt nebo mé vedení projektu, taky by na hodinu letěl. Kritika (konstruktivní) má samozřejmně prostor, ale soukromě. Tohle mimo jiné platí i pro každou firmu.
    28.8.2007 10:29 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Citliva a ukrivdena naivka
    OMFG, spravi z toho niekto vycuc?
    Shadow avatar 28.8.2007 12:02 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Citliva a ukrivdena naivka
    Jen si najděte čas a přečtěte si to celé. Stojí to za to.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    28.8.2007 10:57 sheeryjay | skóre: 13 | Nové Město na Moravě
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Citliva a ukrivdena naivka
    Velmi krásný a propracovaný komentář. Jakkoliv se mi nelíbí jednání Petra, musím říci že bych chtěl mít alespoň kousek té jeho sebedůvěry a schopnosti ignorovat možnost že i druhý může mít pravdu a že na mě skutečně neútočí (ano, toto mu skutečně závidím, žit neustále s pocitem respektu i k blbcům je strašně unavující a omezující :( ).
    29.8.2007 19:12 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Citliva a ukrivdena naivka
    ... I tak bych ale Petra nezavrhoval, myslím, že v budoucnu může svojí precizností (která se ne vždy nosí) leckde přispět k dobré věci ...
    Preciznost, asi jak kdy a v čem. Jo kdyby se precizností přistupoval i ke svým argumentům a informacím co sám prezentuje, tak by měl pan precizní a dokonalý mnohem méně problémům. Já netuším jak precizní je v překladatelské práci, ale u mě se zapsal před hodně dávnou dobou, prakticky ještě jako zelenáč tady na abclinuxu, velmi neprecizní prací se zdroji, kdy vehementně tvrdil něco o nějaké licenci, kterou sám tehdy neměl ani jednou přečtenou, a nebyl schopen ze svého ničím nepodloženého názoru ustoupit ani přes zjevné důkazy. No a v nastoupeném kurzu vesele pokračoval a pokračuje dál. Good luck :-)
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.