abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    18.4. 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    18.4. 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (11%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 567 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Jak mi na stole přistál jednodeskáč

    7.3.2008 10:25 | Přečteno: 4188× | poslední úprava: 8.3.2008 07:04

    Ač se profesí zaobírám jiným odvětvím, než výpočetní technikou, přesto se událo pár věcí, na jejichž konci jsou dva jednodeskáče na mém stole.

    První je ECM-LX800. Když to kolega přitáhl (on na to bude dávat a provozovat Windows), tak mi to nabídl, jestli si s tím nechci pohrát.
    Chvilku jsem předstíral (i sám sobě, nejsem přece fanatický Linuxák), že mě instalování Linuxu do všeho možného (viz výborné video na tytrubko) nikterak nevzrušuje, a že o "hraní si" nemám zájem.
    Nu, tak tohle mi vydrželo +- 10 vteřin :-D. Poté jsem se ihned po oné destičce s AMD Geode začal sápat.

    Z krabičky na mě vypadl manuál, samotná deska a rozšiřující modul, obsahující konektory, co se na desku už nevešly. Podrobný popis je na odkazu výše. Popadl jsem vějířovky, kabely, distanční sloupky a nakonec z toho udělal toto klubo.

    K plné funkčnosti zmiňované desce chybí 3 věci.
    Zdroj - Použil jsem ATX, ze kterého jsem drátovou klemou (prasárna dne ;-) ) udělal AT zdroj.
    Úložná zařízení - SATA disk a DVD mechanika
    RAM - Vyjmuta z jednoho z firemních notebooků, 256MB/266MHz DDR

    Kvůli pomalé paměti jsem musel přepínači na desce nastavit frekvenci procesoru z původních 500MHz na 433MHz. Vzhledem k síle hw jsem se jsem se rozhodl pro Xfce prostředí. S ním totiž ještě umím (nechtějte po mě Enlightenment, Fluxbox apod... no, i když ten Enlightenment... ten by se hodil, díky tomu že umí efekty i bez podpory grafické karty... hmmm, hmmm.. no uvidíme).
    Přesto že jsem přeběhlík od KUbuntu k OpenSUSE, tak v souvislosti s Xfce mě ihned napadl XUbuntu, se kterým mám již praktickou zkušenost, když jsem jej kdysi jako Ubunťák nasazoval u babičky (pro pamětníky, daný počítač už jsem vymněnil za nový, ale ještě jsem nenašel sílu pochlubit se (respektive nejsem úplně spokojen s tím co tam mám, tak ani nemohu prezentovat)).

    Malá vsuvka, ukázalo se, že má firemní vypalovačka není úplně cajk a odnesli to dvě CD-RW, což mě nejen pěkne zdrželo, ale taky pěkně ... (už mám novou ;-), respektive si nechám tu, co je připojená k onomu jednodeskáči).

    Normální Live distro fungovalo, ale bylo velmi pomalé, navíc mi odmítlo naformátovat disk (zaplněný Windows). Po důvodech jsem se nikterak nepídil a šáhl po odzkoušené Alternate verzi s textovým instalátorem. Ta již naformátovala bez problémů. Ovšem jiný problém přišel při instalaci.
    Ve fázi nastavování jádra se instalace kousla. Alespoň jsem si to myslel.
    Jakožto přeběhlík bych to tu pěkně rozmázl a nenechal nit suchou, ale vzhledem k tomu, že jsem nikam nepospíchal (a psal tento zápisek) jsem to nechal po 4 minutách běžet a šel psát.
    Když jsem se k tomu asi po 20 minutách vrátil, jádro bylo nainstalované a instalace se ptala na proxy. Takže instalátor ožil a instalace pak proběhla až do konce (uf :-) ). Bohužel ale k oněm slabým chvilkám došlo ještě několikrát, takže instalace na hodinku vydala. Nevím do jaké míry ja za to odpovědné XUbuntu, ale vzhledem k tomu, že zítra desku vracím, není čas ztrácet čas (i přes to, že jsem si stáhl Fedoru Xfce live, možná si na její rychlý test čas ještě najdu).

    Proběhl svatý reboot a XUbuntu mě uvítalo obrovským logem a pak totálním výtuhem. Tak že bych mu to přece jen dal nakonec sežrat? Nefunguje ani přepnutí se na textový terminál, tvrdý reboot, single user režim a kouk do xorg.conf.
    No ano, problém byl zde. Přestože LiveCD Xubuntu dokáže správně zdetekovat kartu, že je to Geode LX Video a ovladač "amd", alternate install tam foukl "vesa" se standardní kartou. Zvláštní je, že v takovém případě nefunguje ani nic, při přepínání do jiných textových konzolí je stále černá obrazovka a nezbývá než tvrdý restart.

    Po opravení této chyby již X naskočí, ale další překvápko je, že maximální rozlišení, co je to ochotno dát, je 800x600. Strejda google poradil jen to, že nejsem sám, kdo si toho všiml, ale rozřešení nikde. Nezbývá, než ono rozlišení použít. Cosi jsem někde zahlédl o kompilaci vlastního Xorg ze svn, ale chápete, že při rychlotestu toto rozhodně nepřicházelo v úvahu.

    Zde se jistě sluší říci, co všechno mi fungovalo out-of-the-box. Potěším vás, všechno. Respektive všechno, co jsem měl šanci otestovat, což je grafika (do oněch 800x600), zvuk, síť, USB a SATA zařízení. Jsem zvědav, jestli bude stejně úspěšný kolega s Windows, ohledně rozlišení mě zcela jistě trumfne.

    Nakonec už k rychlosti. Nepřekvapím vás, táhlo se to jako šunka. Nicméně použitelné to bylo. Pokud nedošlo na flash apod. hrozné technologie, odezva zas tak špatná nebyla.
    Zde ale musím vytípnout nenáviděnou (mnou nenáviděnou) vlastnost, že fonty jsou závislé na ovladači grafické karty. Všiml jsem si toho už doma na notebooku, kde se fonty v OpenSUSE změní výměnou ovladače z nv na nvidia.
    Zde je ale situace horší. Fonty jsou zatroleně malé. Někde jsem si je zvětšil, někde ne. Toť k důvodům, proč na Desktopu vypadají normálně a ve Firefoxu jsou to blechy.
    Jinak ke slabému výkonu. Vím že ona deska není myšlená jako desktop. Jen jsem si chtěl vyzkoušet, zda by tak šla použít. Nešla. Ale výkon sám o sobě špatný nebyl ani v Xfce, holt to není na multimédia.

    Povídání zakončím několika screenama.

    Instalování Xubuntu

    Přihlašovací obrazovka, která již dávala tušit zradu ohledně fontů
    Youtube, jež chodil 1fps, ale zvuk byl alespoň plynulý
    Výpis procesů názorně ukazující, že to, co jednodeskáč zaměstnávalo naplno, je právě Firefox (a skrze něj Flash)
    Glxgears, ukazující, že Geode LX Video opravdu 3D neumí
    Obligátní screen abclinuxu.cz
    A nakonec perlička, výtuh firefoxu. Scrolloval jsem zpravodajem o wíne, když najednou scroll ustal a ukazatel zátěže procesoru nahoře ukazuje, že lišák opravdu vytuhl

    Toť konec. Respektive to měl být konec. Všechny popisované události se totiž událi včera (a vynechal jsem i test se Slaxem, který ukázal, že Xfce není do optimalizace zas tak úžasá volba, protože Slax se pohyboval stejně dobře, ne-li rychleji).
    Dnes jsem měl onu destičku odevzdat, nicméně nestalo se tak.
    Kolega dnes vyfasoval notebook, který jste mi výborně poradili v tomto blogu, takže mi ji ještě nějakou dob nechá. Dnes mám tudíž v plánu zkusit tu Fedoru, mé vysněné SUSE a hlavně... podívat se na tu grafickou kartu. Další věcí, co mám na starosti je vytvořit propojení s displejem Sharp, což bude ještě velké čtení manuálů a tahání drátků...

    Pokud se objeví zájem, udělám druhý díl, popisujíci, co se dělo dnes (a možná i zítra (Sobota neSobota, když se ladí, tak se ladí)).

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    Jak mi na stole přistál jednodeskáč, obrázek 1 Jak mi na stole přistál jednodeskáč, obrázek 2 Jak mi na stole přistál jednodeskáč, obrázek 3 Jak mi na stole přistál jednodeskáč, obrázek 4 Jak mi na stole přistál jednodeskáč, obrázek 5 Jak mi na stole přistál jednodeskáč, obrázek 6 Jak mi na stole přistál jednodeskáč, obrázek 7 Jak mi na stole přistál jednodeskáč, obrázek 8 Jak mi na stole přistál jednodeskáč, obrázek 9 Jak mi na stole přistál jednodeskáč, obrázek 10 Jak mi na stole přistál jednodeskáč, obrázek 11 Jak mi na stole přistál jednodeskáč, obrázek 12 Jak mi na stole přistál jednodeskáč, obrázek 13

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Josef Kufner avatar 7.3.2008 10:54 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi na stole přistál jednodeskáč
    Ty šmouhy na displeji jsou wallpaper nebo upatlaný monitor?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Ilfirin avatar 7.3.2008 11:31 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi na stole přistál jednodeskáč
    Hech, to nevím, zkontroluju fotky (z mobilu :-/).

    Věc má ale zajímavou dohru. Kolega mě naprášil šéfovi, že si tu potajmu Linuxuju a šéfovi se to hrozně líbilo. Chce abych pro to programoval.
    Takže se zdá, že se Linuxem začnu zaobírat profesionálně. Docela se bojím.
    Ilfirin avatar 7.3.2008 11:32 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi na stole přistál jednodeskáč
    Tak koukám koukám, žádné čmouhy nevidím :-(.
    7.3.2008 19:32 cenda | skóre: 24 | blog: dedalebedanebohurvajs | Planá nad Lužnicí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi na stole přistál jednodeskáč
    To myslíš na té přihlašovací obrazovce? Jestli jo, tak bych řekl že je to wallpaper.
    7.3.2008 11:36 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi na stole přistál jednodeskáč
    Zajimalo by me, jestli jdou koupit TFT panely, co by se daly primo pripojit pres jejich nativni nebo LVDS konektor k teto desce?
    Ilfirin avatar 7.3.2008 11:42 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi na stole přistál jednodeskáč
    Koukám do manuálu, je LVDS "I2C interface for panel parametr EEPROM. This EEPROM is mounted on the LVDS reciever. The data in the EEPROM allows the EXT module to autoatically set the proper timing parameters for a specific LCD panel."

    takže je to nějaké LCD..
    Já osobně zrova vymýšlím, jak nacpat ten Sharp do TFT Panel Connector (JTFT), takže k tomu LVDS nic moc neřeknu.
    Ilfirin avatar 7.3.2008 11:48 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi na stole přistál jednodeskáč
    A zrovna nadávám jak dlaždič. Dokumentace neříká nic o názvech konektorů (pouze jejich zapojení :-( ). Takže mě čeká detektivka, co že to je zač.
    7.3.2008 11:40 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi na stole přistál jednodeskáč
    Vím že ona deska není myšlená jako desktop.
    A jako co je tedy myšlená, když má VGA výstup a podobný zbytečnosti?
    Ilfirin avatar 7.3.2008 11:44 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi na stole přistál jednodeskáč
    Jako jednoduché automatizační zařízení. Aneb buďto cmd aplikace anebo jednoduché X bez multimédií. Imho samozřejmě. Ogg videa a flash opravdu nezvládá. Navíc má vystupy na TFT panely, takže si říká o zamontování do nějakého jednoúčelného zařízení.
    7.3.2008 12:03 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi na stole přistál jednodeskáč
    KDE by na tom islo lepsie ako xfce s firefoxom.
    Ilfirin avatar 7.3.2008 12:05 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi na stole přistál jednodeskáč
    Už jsem si stáhl OpenSUSE 10.3, takže na to KDE dojde. Teď ale řeším ten Sharp, takže se K SUSE-KDE dostanu asi až zítra.
    7.3.2008 12:42 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi na stole přistál jednodeskáč
    No, když to s KDE jde na PII 300MHz, mohla by Geode být jakž-takž. IPC by nemělo být tak hrozné.

    Víte, v čem bude chyba? Mám pocit, že tyhle procesory neovládají SSE, jen MMX a teď možná i 3DNow!, pro což ale SW asi není zkompilovaný... Proto nejspíš nejede flash, protože optimalizace má jen pro SSE? OLPC projekt na těch strojích s videem počítal, IIRC. Problém je, že hodně SW asi na 3DNow! kašle.
    Ilfirin avatar 7.3.2008 12:54 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi na stole přistál jednodeskáč
    CPU flags jsem mohl zkontrolovat, máte pravdu. Jdu to nabootit a kouknout na to.
    Ilfirin avatar 7.3.2008 13:09 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi na stole přistál jednodeskáč
    michals@ecm-lx800:~$ cat /proc/cpuinfo 
    processor       : 0
    vendor_id       : AuthenticAMD
    cpu family      : 5
    model           : 10
    model name      : Geode(TM) Integrated Processor by AMD PCS
    stepping        : 2
    cpu MHz         : 431.655
    cache size      : 128 KB
    fdiv_bug        : no
    hlt_bug         : no
    f00f_bug        : no
    coma_bug        : no
    fpu             : yes
    fpu_exception   : yes
    cpuid level     : 1
    wp              : yes
    flags           : fpu de pse tsc msr cx8 sep pge cmov clflush mmx mmxext 3dnowext 3dnow up
    bogomips        : 864.74
    clflush size    : 32
    
    7.3.2008 18:19 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi na stole přistál jednodeskáč
    Tak to by mohlo použít build pro K7. Ale jen co se týče SIMD instrukcí. Tenhle procesor asi nebude Out-of-order (a určitě mu nebude vyhovovat stejné uspořádání jako Athlonu), takže by mu prospělo optimalizování řazení na tělo. Ale pochybuju, že to GCC bude umět (pro tuhle architekturu).
    7.3.2008 18:20 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi na stole přistál jednodeskáč
    Jo, kecám, K7 mělo ještě SSEprefetch (nebo co to bylo, bylo to pár instrukcí z SSE), takže použití buildu pro Athlon by nebylo bezpečný.
    7.3.2008 22:37 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi na stole přistál jednodeskáč
    Geode zase neni jen tak nejakej neznamej procesor. Po VIA (ktery jsou ale urceny do desktopu) je to nejpouzivanejsi x86 procesor pro embedded pocitace. Pouzivaji ho treba docela oblibene wifi routery WRAP, jeden nam vrni v siti a nevim o nem.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    7.3.2008 12:25 dan | skóre: 9 | blog: paranoia | JO60WA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi na stole přistál jednodeskáč
    Nemate po ruce ampermetr? Zajimala by mne skutecna spotreba te desky. Diky
    Víra se nikdy nezrodí jako výsledek racionální argumentace
    Ilfirin avatar 7.3.2008 12:27 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi na stole přistál jednodeskáč
    No, samozřejmě mám :-). Naměřím.
    7.3.2008 12:53 ajikdpoe | skóre: 23 | blog: dvh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi na stole přistál jednodeskáč
    ale nejaky true rms inak nemaries bludy
    Ilfirin avatar 7.3.2008 13:03 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi na stole přistál jednodeskáč
    jo jo, bude, zrovna si připravuju kabeláž.
    7.3.2008 16:24 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi na stole přistál jednodeskáč
    Podle datasheetu 1.9A na 5V a 100mA na 12V. Zajimalo by me, k cemu tam tech 12V vlasnte potrebuji ... ze by tim napajeli procesor? Ale proc, kdyz samotny ma spotrebu kolem jednoho wattu ... navic i mnohem, mnohem hladovejsi procesory sli utahnou z 5V. Dokonce i inteli pididesku Little Valley je mozne provozovat s napajenim pro procesor pouze z 5V, i kdyz to pry zpusobuje ponekud vetsi zahrivani MOSFETu zdroje na desce (holt delsi duty-cucle). A pokud by tim napajely jen seriove porty, tak by uplne staci nejaky step-up zdroj (a seriove portu urci nebudou brat 100mA). Takze, co je vlastne z te 12V vetve napajene?
    7.3.2008 18:03 Milan Horák | skóre: 24 | blog: strange blog | Havlíčkův Brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi na stole přistál jednodeskáč
    Předpokládám, že je to pro sériový port.
    Každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán. Ale ten pocit ... ;o)
    7.3.2008 20:04 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi na stole přistál jednodeskáč
    Jenze ten by nepotreboal tolik. RS232 je proudova smycka a proud je tam omezeny na 20mA, navic minimum jsou asi tri volty, takze by mu stacilo i 5V (na noteboocich je bezne, ze davaji jen 5V). Ty porty jsou dva. I kdyby se zapocitala nejaka rezie, nebude to vic nez 50mA mazimalne. Co protom "zere" tech zbylych 50mA?
    Ilfirin avatar 7.3.2008 20:31 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi na stole přistál jednodeskáč
    Teď jsem se přivalil z hospody. Zítra se pokusím okem a piskořem to vykoukat.
    Ilfirin avatar 8.3.2008 10:42 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi na stole přistál jednodeskáč
    Tak nic, hned jsem se v plošňáku ztratil, takže nemohu říci.
    frEon avatar 8.3.2008 21:03 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi na stole přistál jednodeskáč
    to bude tim ze ma vicero vrstev ;-)
    Talking about music is like dancing to architecture.
    7.3.2008 22:40 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi na stole přistál jednodeskáč
    U seriaku jsou minimalni hodnoty tyto:

    L - 0V

    H - 7V

    Tyhle hodnoty vetsinou pouzivaj notebooky. S H na 5V by to uz asi moc nefungovalo.
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    e.lisak avatar 8.3.2008 08:14 e.lisak | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi na stole přistál jednodeskáč
    RS232 ma urovne v napeti, ne v proudu

    Byvalo to minimalne +5v a -5V na vysilaci strane a alespon +3V a -3V na prijimaci strane (takze sumova imunita priblizne 6V)

    7.3.2008 20:29 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi na stole přistál jednodeskáč
    Sériový port potřebuje tak jako tak nějakej měnič napětí, protože úrovně jsou definovaný polaritou napětí (čili L => +; H => - ).
    e.lisak avatar 8.3.2008 08:32 e.lisak | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi na stole přistál jednodeskáč
    Tech 12V se pomerne casto pouziva pro napajeni budicu FETu (nekolik step-down menicu pro procesor, RAM, cipset...)
    Menice si vykon berou z 5V, ale 12V potrebuji pro rozumne otevirani (minimalne tech "hornich") FETu.

    add seriaky: pokud je tam pouzit nejaky mene kvalitni obvod, tak muze mit ucinnost menice mizernou. Copak je tam vlastne pouzito za budice na RS232? Vetsina starsich MB tam mela "levne" svaby bez menicu a potrebovala jeste asi 30mA na -12V.

    Mi pripomelo casy P3 - tam to bylo podobne. Deska si bere tak 5-10A z 5V (podle zatizeni CPU) a z 12V nejakych 200mA (je navic vetracek na procesor). Navic jeste -12V vetev tak 30mA.

    Ilfirin avatar 8.3.2008 09:58 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi na stole přistál jednodeskáč
    Tak už mám naměříno. Prosím o trpělivost, hodnoty i s fotkama budou v druhém zápisku.
    vlk avatar 8.3.2008 13:32 vlk | skóre: 23 | blog: u_vlka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi na stole přistál jednodeskáč
    no, tak ja sa tiez trochu pochvalim co pristalo nastole mne :) fotka

    jedna sa o modul od firmy toradex a je osadeny procesorom xscale od intelu (teraz to uz vyraba marvell) 64MB ram, 32 flash ... na fotke je vo vyvojovom module, samotny modul je o rozmeroch SO DIMM modulu ... pekna hracka :)
    You don't exist, Go away !
    Ilfirin avatar 8.3.2008 14:37 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi na stole přistál jednodeskáč
    Juu :-)

    A jaktože o tom není nikde zápis? (tenhle obor mě zajímá) ;-)

    Displej budu připojovat až v Pondělí, takže bych se tech vzhledu měl taky dočkat. V Pondělí během poledne o tom vyjde zápis.
    vlk avatar 8.3.2008 15:29 vlk | skóre: 23 | blog: u_vlka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi na stole přistál jednodeskáč
    no, ak rozbeham este zopar veci a najdem si trochu cas, tak urcite nejaky zapis prave o tomto kusku HW spravim ... je to oblast ktora je na abicku asi najmenej rozoberana, takze asi by si to zasluzilo viac pozornosti :)
    You don't exist, Go away !
    Ilfirin avatar 8.3.2008 16:27 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi na stole přistál jednodeskáč
    Jj. Pak (co jsem se ohřál na x86 platformě) se chystám na toto.
    8.3.2008 17:41 myšák | skóre: 26 | blog: EmentuX | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi na stole přistál jednodeskáč

    No pánové, tak takovéhle příspěvky/článečky sem dávejte častěji ... tahle oblast mě zajímá čím dál víc a sehnat nějaké komplexní info o "jednodeskáčích" s pidi-displayem, které běhají pod Linuxem, je docela fuška. Takže držím palec a piště, piště :-)

    Je nesmírně těžké být idiotem, konkurence je obrovská...
    Ilfirin avatar 10.3.2008 15:43 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi na stole přistál jednodeskáč
    Dovolil jsem si hodit tvoji fotku k článku, ať je k němu archivovaná a ať ji mám po ruce :-) (v případě protestu odstraním).
    Ilfirin avatar 12.3.2008 18:06 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi na stole přistál jednodeskáč
    Teď jsem koukal na displeje na internetu a zaujala mě jedna věc. Že všechny dotykové displeje mají okolo displeje takový ten zelený rámeček a vývod navíc.

    Takže... To co máš na stole je dotykáč?
    vlk avatar 13.3.2008 01:59 vlk | skóre: 23 | blog: u_vlka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi na stole přistál jednodeskáč
    jo :)

    je to kyocera 5.6" 320x240 a ten zeleny ramcek je skutocne touch - samolepiaci a nalepeny :p
    You don't exist, Go away !
    16.3.2008 22:26 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi na stole přistál jednodeskáč
    To mi připomíná, že by mi měl v nejbližších dnech dorazit nějaký NEC 1024×768 6,3" displej s touchscreenem 3M, chci to připojit k Intel Little Valley 2 (CF 8GB a 1GB RAM) a udělat z toho něco jako miniserver s monitorováním systému. Ještě se nad tím budu muset zamyslet :-)
    Ilfirin avatar 17.3.2008 06:39 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak mi na stole přistál jednodeskáč
    No mě ty displeje pěkně ...., což je důvod, proč ještě není druhý zápisek. Snad se to dnes vyřeší.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.