abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (10%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 700 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Pražské směnárny

    20.7.2017 19:12 | Přečteno: 1945× | Jiné | poslední úprava: 20.7.2017 19:12

    Dneska jsem při čekání na vlak na hlavním nádraží pojídal burgera. Přišel ke mně jakýsi Japonec, jestli umím anglicky. Odkývám, že ano a poslouchám, co chce. Povídá, že si s ženou byly ve směnárně proměnit 100 EUR na Kč a že mu dali 1700 Kč, jestli to není málo a že neví, co má dělat. Povídám, že asi jo, že euro je minimálně tak 25 Kč (teď koukám na kurz a kurz ČNB je aktuálně 26.0350). Šel jsem s ním do směnárny a koukám tam na lístek s jejich kurzem. 1 EUR = 16.05 Kč. Ptám se pana směnárníka, jestli to opravdu vidím dobře, jestli opravdu mění euro za šestnáct korun a jestli opravdu panu turistovi dal jen 1700 za 100 euro. Kouká na mě jako by nic nebylo špatně a odpovídá, že ano, a jestli si chci taky něco proměnit. Ptám se ho, jestli je to v pořádku, jestli jim to není blbý, když kurz je minimálně 25. Povídá, že ne, že je všechno v pořádku, že to tak mají na ceduly, že společnost potřebuje vydělávat a že byl ještě štědrý a dal páru o stovku více, tj. 1700 místo 1605. Pár z Japonska žádal pana směnárníka, aby jim peníze vrátil, že mu to taky vrátí, ale pan směnárník že ne, že to nejde. Bohužel sděluji špatné zprávy panu turistovi, že mu nemůžu jinak pomoci. Pan směnárník ještě anglicky turistovi sděluje, že mu klidně dá číslo na policii, ale že s tím stejně nic neudělají, že je vše naprosto vpořádku a legální. Loučím se s turistou, a celou cestu vlakem pak přemýšlým, jaká je to nechuťárna.        

    Hodnocení: 75 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    20.7.2017 19:19 hefo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Takto: určite je konanie prevádzkovateľa s obrovským spreadom medzi nákupom a predajom neveľmi morálne (a je správne šíriť jeho zlé meno), ale na druhej strane sotva môžeme v slobodnej spoločnosti toto nejako zakazovať - keďže kurz mal dopredu viditeľne uvedený.

    Maslo na hlave má aj ten Japonec - zistiť si stredový kurz meny krajiny, do ktorej idem, sa dnes dá na pár kliknutí. A predpokladám, že ak ovláda latinku, tak dovtípiť sa z nápisov, čo je ako že kurz, tiež nie je tak ťažké...
    Petr Tomášek avatar 20.7.2017 20:57 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Takto: určite je konanie prevádzkovateľa s obrovským spreadom medzi nákupom a predajom neveľmi morálne (a je správne šíriť jeho zlé meno), ale na druhej strane sotva môžeme v slobodnej spoločnosti toto nejako zakazovať - keďže kurz mal dopredu viditeľne uvedený.

    Blbost. Ve státě s funkčním právním řádem by toho šmejda už dávno zavřeli za podvod.

    Maslo na hlave má aj ten Japonec - zistiť si stredový kurz meny krajiny, do ktorej idem, sa dnes dá na pár kliknutí. A predpokladám, že ak ovláda latinku, tak dovtípiť sa z nápisov, čo je ako že kurz, tiež nie je tak ťažké...

    Blbost, ty cedule jsou psány tak, aby lidi zmátly.

    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Josef Kufner avatar 20.7.2017 22:12 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Blbost. Ve státě s funkčním právním řádem by toho šmejda už dávno zavřeli za podvod.
    A jaký zákon porušil? Cena na tabuli je napsaná jasně. Zákazník to přijmout nemusel, nic ho nenutilo. Klidně mohl jít k sousední směnárně, která ten kurz už má v pořádku. Je spousta produktů, které se prodávjí za dvojnásobné ceny, když je vhodná situace. Zjistit si kurz místní měny před cestou je stejně podstatné, jako si s sebou vzít mapu. No, a příště už si dá pozor.

    Nicméně je to ošklivá past na turisty, o tom žádná.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Jendа avatar 20.7.2017 23:58 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Na Vice bylo, že na územích, která ovládl IS, projíždí městem ozbrojená Toyota Hallux a aktivně vyhledává nepoctivce, příp. se na ně mohou lidé obracet pokud byli podvedeni přesně tímto způsobem, a oni tomu nepoctivci pohrozí (jestli ho třeba po třetím pohrození zastřelí tam už nebylo). Taky přístup…
    Petr Tomášek avatar 21.7.2017 09:56 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Aha, takže protože, že IS vykonává právo v trestních věcech zjevně nepřimněřeným způsobem (např. bez soudu s možností odvolání, bez základních právních zásad jako třeba té, že na dokud nebyl člověk odsouzen musí se na něj pohlížet jako na nevinného atd), máme podle tebe zrušit trestní právo a nechat lidi, ať se vraždí a okrádají, jak se jim zlíbí?

    Ty máš teda v hlavě pěkně vygumováno :-(
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    21.7.2017 10:02 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    máme podle tebe zrušit trestní právo a nechat lidi, ať se vraždí a okrádají, jak se jim zlíbí?
    Ať se snažim jak se snažim, tohle v Jendově komentáři prostě nevidim...
    Petr Tomášek avatar 21.7.2017 10:20 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Jedna argumentoval proti možnosti trestat podvody s poukazem na to, že IS trestá podvody nelidským a z našeho hlediska právně nepřiměřeným způsobem.

    To je ale totální demagogie a debilita!
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Jendа avatar 21.7.2017 14:59 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Jedna argumentoval proti možnosti trestat podvody
    WTF
    Jendа avatar 21.7.2017 14:59 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Speciální edice pro Tomáška:

    Taky přístup. Bazinga!
    Marián Kyral avatar 21.7.2017 09:05 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Na toto téma doporučuji shlédnout videa: 1 2 3 na stream.cz. Bývá to tak, že tam je obrovská cedule s kurzem 1EUR = 25Kč na které je malým písmem napsáno, že toto není směnný kurz. Ten je vedle na další ceduli, kde je menším písmem 1EUR = 16Kč.

    Vše prý naprosto legální :-(

    Tak asi tak.
    Grunt avatar 21.7.2017 09:25 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Hloupý dotaz: V Praze se nedá zaplatit Eurem? Např. na Slovensku když ještě existovala Slovenská koruna bylo ve zvyku že je jedno jestli čecháčci platí svýma nebo jejich… Naivně bych čekal že metropole a turistická atrakce jako je Praha tohle bude mít pořešené. Aspoň pro ty Eura a třeba USD.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Marián Kyral avatar 21.7.2017 12:26 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Někde asi ano, někde ne. Ale přiznám se, že detailně to nezkoumám, Eura sebou do Prahy nevozím.
    Grunt avatar 21.7.2017 16:25 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Já to absolutně nechápu. Existuje-li taková volnost ve směnárenském kurzu proč tedy restaurace a jiné podniky v turisticky atraktivních oblastech prostě nemají nabídky ve dvou (či klidně více) měnách. Klidně by si mohli určit díško 100% a vše by bylo naprosto v cajku. Akorát když by někde visela cedule že chtějí za flašku obyčejné vody €4 a za oběd €40, tak by se dost těžko škubali turisti co nezvládají naše mincičky a korunečky, protože na to by se každý na první pohled vykvákl že? Jo, jo. V Praze je blaze. Vychcaní jak pětikoruna.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 21.7.2017 16:40 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Existuje-li taková volnost ve směnárenském kurzu proč tedy restaurace a jiné podniky v turisticky atraktivních oblastech prostě nemají nabídky ve dvou (či klidně více) měnách.
    Ale oni mají. Restaurace i obchoďáky. Kurz je většinou mírně nevýhodný (o 1-2 koruny, ne o 15 jako ve směnárně ze zápisku).
    Grunt avatar 21.7.2017 16:45 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Popravdě jsem to v životě ještě u nás neviděl.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Josef Kufner avatar 21.7.2017 17:17 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    V Albertu běžně visí celdulka, že Eura berou, ale jen bankovky, 1 EUR = 26 Kč (v době kdy kurz byl přes 27Kč/EUR) a vrací v Kč.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Grunt avatar 21.7.2017 17:54 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Tak Eura ve výhodném kurzu mění i v lokálním krámku kam si chodím ráno pro svačiny (Hint: je to tu felčarská kolonie), ale ještě jsem u nás běžně neviděl nabídku služeb či produktů (oběd) jak v korunách tak v Eurech. Tak jsem to myslel.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    21.7.2017 16:48 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    No, když si zkusíš dát pivo na zahrádce na Staroměstském Náměstí, tak se ti z té ceny také protočí panenky… :/
    Grunt avatar 21.7.2017 16:58 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Bohužel si tím děláte ostudu pouze sami sobě…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 21.7.2017 16:59 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Myslel jsem jako město samozřejmě ;-)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    22.7.2017 18:15 Kandidat vied
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Staci platit kartou...
    21.7.2017 11:47 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Pokud to jsou stejná videa, jako jsem viděl já, tak tam taky bylo řečeno, že v centru Prahy má směnárny zabrané jen jedna firma se špatým kurzem a jiná směnárna tam prostě není.

    Pokud turista není opravdu zkušený cestovatel, tak ty prachy nevymění za rozumnu cenu.
    Marián Kyral avatar 21.7.2017 12:24 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Ještě tam mají další videa, kde ukazují, že i v centru se dá najít fér směnárna. Ale není to lehké.
    21.7.2017 19:40 knizmi | skóre: 27 | blog: Blog | Kosmonosy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Je to lehké - zrovna kousek od Staromáku (v Kaprově ulici) je obrovská směnárna s kurzem, že se někdy, když tam měním peníze, divím, jestli se jim to ještě vyplácí. Dneska nákup 25,90; prodej 26,20.
    21.7.2017 17:29 andrej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    vo videu 3 typek zistil ze najlepsia zmenaren na prazskom letisku je mekac - prijima eura a vydava czk v relativne solidnom kurze.
    xxx avatar 21.7.2017 17:59 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Nejkomictejsi na tom je, ze Letiste Praha patri pod Cesky Aeroholding a.s., jehoz jedinnym akcionarem je Ministerstvo Financi CR. A nekteri stale doufaji, ze nejaka statni instituce, tady nekdy udela neco poradne a pro lidi...
    Please rise for the Futurama theme song.
    21.7.2017 18:49 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    tak doopravdy tomu snad neveri nikdo :) ... jen se nekteri, vlastne vetsina, ohla a necha se pichat statem do zadku a rika jak je to super
    ⧠ A = 0 avatar 1.8.2017 11:00 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Tak samozřejmě, dokud budou stále volit do oněch institucí stále ty stejné a jim podobné kokoty, půjde to jen těžko.
    Nevolte zmrdy.
    Grunt avatar 21.7.2017 18:14 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Protože na tom nemají založený biznis.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    xvasek avatar 21.7.2017 18:20 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Ono je otázkou, jestli je lepší byznys dělat na hlaváku se spredem 2 koruny nebo 20 korun. Bude tam dost odlišný celkový objem vyměněných peněz a podle mého je úplně klidně možné, že by mohl bořík dělat i více než 10x větší objem, protože takto bych tipoval, že mu tam přijde tak pět zmatených japonců denně. Ale možná se pletu...
    Grunt avatar 21.7.2017 18:27 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    20 korun. To je jasné. Zase na druhou stranou to docela dost zavání nekalou obchodní praktikou, když si člověk lepší vymění u meka vedle a ještě k tomu dostane splasklou bulku s živočišným produktem jako bonus za věrnost značce.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Petr Tomášek avatar 21.7.2017 09:52 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    A jaký zákon porušil?

    Jseš opravdu tak blbej nebo to ze sebe jen děláš? Podvod je tradičně doménou trestního práva...

    Cena na tabuli je napsaná jasně.

    Jednak v tomto případě lžeš, protože ta cena je tam schválně napsána tak, aby člověka zmátla a vyvolala dojem, že to nakupují za 26 CZK/EUR. Ale je to přesně příklad toho, proč je stav vymahatelnosti práva v ČR v takovém žalostném stavu - je to kvůli debilnímu právnímu pozitivizmu, kterým komunisti lidem vymyli mozek. Pak se hledí jen na formální kriteria, místo toho, aby se hledělo na skutkovou podstatu (která je v tomto případě jasná).

    Zákazník to přijmout nemusel, nic ho nenutilo. Klidně mohl jít k sousední směnárně, která ten kurz už má v pořádku.

    Zákazník byl uveden v omyl, protože si myslet, že dostane 26 Kč/€, protože to na té ceduli bylo napsané. Že je to kurz, který se týká nákupu Kč (a ne nákupu €)- to není z té cedule jasné, resp. ta cedule je schválně dělaná tak, aby to vyvolalo právě opačný dojem a aby zákazníka uvedla v omyl.

    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Jendа avatar 21.7.2017 15:05 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Příloha:
    Hlavák neznám, ostatní směnárny mají kurzovní lístek, na kterém je to natvrdo (zdroj).
    Josef Kufner avatar 21.7.2017 16:10 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Nedávno jsem kolem jedné takové směnárny šel a měly to tam napsané stejně, jako všechny ostatní směnárny, jen ten kurz byl poloviční. Urážky si strč někam.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Grunt avatar 21.7.2017 19:03 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    A jaký zákon porušil?
    No, to záleží jestli se na tyhle budky vztahuje Zákon č. 277/2013 Sb. a jsou registrovanými směnárníky dle § 4 a nebo to provozujou nějak pokoutně…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    21.7.2017 21:23 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    $13 ? To ale temer kazda smenarna.
    21.7.2017 21:42 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Kterou jeho část přesně?
    22.7.2017 17:55 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    2c ?
    20.7.2017 21:34 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Takhle: Urcite je skoda, kdyz se sem nejaky turista uz nevrati, ale na druhe strane sotva muzeme nejakym nasim spoluobcanum branit, aby je sedreli z kuze.

    Ostatne, je to jejich problem - meli si zjistit, do jake dzungle to jedou, a zaridit se podle toho. Neni to az tak tezke, vybrat si za destinaci treba jinou, vyspelou zemi.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    Jendа avatar 20.7.2017 23:46 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Jak je ve „vyspělých zemích“ řešeno, aby se tam tohle nestalo? Napadají mě dva způsoby:
    • Mají v zákoně nastavený maximální spread. To řeší tenhle jeden konkrétní problém, ale ne 1024 dalších možností, jak turistu oškubat.
    • Drážní společnost, které barák patří, si toho všimne, a tomuto směnárníkovi vypoví nájemní smlouvu. To by mohlo být dobré řešení i u nás, ale jak se to řeší, pokud někdo provozuje okrádající směnárnu v objektu, který mu patří?
    Josef Kufner avatar 21.7.2017 01:33 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Třetí způsob: Obchodník si to prostě nedovolí, neboť je to pod jeho úroveň.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Jendа avatar 21.7.2017 03:34 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    To je samozřejmě ideální případ, ale furt hrozí, že se tam nastěhuje nějaký vyčůránek z Čech a otevře si tam směnárnu s takovýmito kurzy. Navíc mně šlo o tu obranu, protože o tom psal předřečník (na druhe strane sotva muzeme nejakym nasim spoluobcanum branit, aby je sedreli z kuze).
    Petr Tomášek avatar 21.7.2017 12:02 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    na druhe strane sotva muzeme nejakym nasim spoluobcanum branit, aby je sedreli z kuze
    Ta věta je gramaticky nesmyslná.

    Ale pokud jsi měl na mysli, že není možné bránit někomu, aby druhého sedřel z kůže, tak ve fungujícím právním státě to možné je.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Petr Tomášek avatar 21.7.2017 10:16 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Hlavně mají lepší právní kulturu, která umožňí faktické podvody taky jako podvody trestat. Prostě když lze prokázat, že někdo vydělal tím, že jeho zákazník byl uveden v omyl, tak je to podvod...

    A k té kultuře patří právě to, že se méně hledí na formální kritéria a více se hledí na skutečnost.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Jendа avatar 21.7.2017 15:10 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    A k té kultuře patří právě to, že se méně hledí na formální kritéria a více se hledí na skutečnost.
    To pak vede k právní nejistotě (nikdy předem nevíš, jestli to, co uděláš, bude soud posuzovat jako OK) a zpraskům jako zákon o hazardu, který nedefinuje, jak se má technicky řešit blokování, protože přece nebudeme řešit nějaká formální kritéria, nebo třeba k tomuto.
    Petr Tomášek avatar 21.7.2017 15:22 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    To pak vede k právní nejistotě

    Právě naopak. Vede to naopak k tomu, že i když je zákon prasácky napsaný nebo prostě jen nepostihne všechno, pak jej soud může vyložit podle toho, co bylo skutečným záměrem zákona - i přes to, že to formálně není zákonem podchyceno, čili v důsledku to vede k daleko větší právní jistotě.

    A to bez ohledu na to, zda-li existují corner-cases nebo případy, ve kterých soudce rozhodl blbě.

    A mimochodem, když je zákon totálně blbý, tak je vše ostatní úplně irelevantní...

    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Jendа avatar 21.7.2017 15:34 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Taky bych chtěl mít takové krásné představy o českém soudnictví.
    Petr Tomášek avatar 21.7.2017 19:23 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Kdo mluví o českém soudnictví? To je v řiti, (mimo jiné) protože velká část soudců byla vychována v pozitivistickém právu.

    Já mluvím o tom, jak to funguje ve vyspělém světě...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    21.7.2017 19:29 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    A nějaký příklad toho vyspělého světa by byl?
    21.7.2017 20:59 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Jendа avatar 21.7.2017 16:13 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Prostě se strašně bojím toho, že ve výsledku budeme mít desetkrát víc problémů plynoucích z fuzzy definic (jak moc stejný musí být směr cyklostezky, aby byla ve stejném směru? je blokování DNS "veškeré úsilí, které bylo možné požadovat", nebo bylo možné požadovat i deep packet inspection?) a nikdo nebude vědět, co teda ještě smí a co už ne.
    21.7.2017 16:29 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    To zni jako posun k lepsi od dnesni situace, kdy mas v zakonech relativne presne definice ale statni moc i soudy na to z vysoka kaslou a delaji si co chteji.
    Fluttershy, yay! avatar 20.7.2017 20:09 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    V bance jsem se jednou zmínil, že bych mimochodem potřeboval vyměnit nějaké koruny za cizí koruny. Poslali mě k „arabovi přes cestu“. To je standardní postup AFAIK.

    Prostě v bance neměnit.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Petr Tomášek avatar 20.7.2017 20:59 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Tak to jsi asi byl ve špatné bance.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    21.7.2017 08:47 V.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Tohle se mi stalo i v ČSOB tuším na Václaváku.
    Petr Tomášek avatar 21.7.2017 10:20 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Tak to jsi asi byl ve špatné bance.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Rezza avatar 23.7.2017 17:48 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Taky jsem jednou potreboval vlozit na ucet ambasady presnou castku tusim v eurech na viza a cekal jsem, ze to proste zaplatim v korunach a oni si to uz nejak udelaji. Ne, pani me z CSOB poslala vedle do smenarny, ze tam to bude mit levnejsi. A nepremluvil jsem ji, ze me tech par korun nezabije :D. Tak jsem teda sel, vymenil, vratil se a uz byla spokojena :).
    20.7.2017 22:11 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Asi jak v které bance. Mě spočítali, kolik to bude stát (tj. jaký bude kurz včetně poplatků), a doporučili, že pro takhle malé částky jsou směnárny lepší, ale mám dát pozor, aby tam byl lepší kurz.

    U různých Arabů na Politických vězňů jsem měnil několikrát a kurz byl vždy méně než korunu od středu, rozhodně ne jen za trochu přes půlku.
    20.7.2017 22:35 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Mozna i proto, ze jsi Cech - na cizince si spis troufnou..
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    Jendа avatar 20.7.2017 23:55 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Jako že má pod stolem tlačítko, které mění na ceduli s kurzy "16" a "26" podle toho, kdo zrovna přišel?
    21.7.2017 09:39 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Ne, proste ukazou na jinou ceduli, jak psal nekdo vys.

    To tvoje vysvetleni mi trochu pripomina preslozita vysvetleni, ktera maji laici ohledne treba kouzelnickych triku.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    Jendа avatar 21.7.2017 15:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Cedule je tam nainstalovaná staticky.

    Jestli dneska pojedu kolem Hlaváku, tak to tam nafotím.
    21.7.2017 11:28 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Ne, i cizincům mění za normální kurzy, vyzkoušeno na několika mých přátelích.
    21.7.2017 09:51 ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    V brne na nadrazi a na masarykove je rozdil nakupu a prodeje eura ve smenarnach cca 40-50 haleru (kazdy ze smeru 20-30 hal od stredoveho kurzu). Banky s takzvane dobrym kurzem (skoro cokoliv jineho nez mbank) maji rozdil cca 2Kc pri bezhotovostni platbe (popravde nevim jestli za vymenu hotovosti nemaji dalsi poplatek).
    21.7.2017 11:29 Ondrej Santiago Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    V bankach se typicky nevyplati smenovat ani valuty ani devizy, maji je predrazene. Napr. na EUR devizy maji banky bezne spread 1.0-1.5 Kc. Normalni smenarny a devizove spolecnosti je nabizeji se spreadem 0.10-0.15 Kc, tedy desetkrat mensim.
    Petr Tomášek avatar 20.7.2017 20:59 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Je to známý bug...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    20.7.2017 22:03 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Nebyla to náhodou Checkpoint? Ti jsou proslavení kromě toho okrádání i tím, že když se o tom někdo zmíní, tak vyhrožují vězením.
    Bystroushaak avatar 21.7.2017 03:07 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Varování - do toho kanálu se dá docela spadnout a strávit na youtube tři hodiny.
    Jardík avatar 21.7.2017 06:38 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    To opravdu netuším, na to jsem se ani nedíval. List s kurzem byl ale jistě pro turisty matoucí, mají tam takhle jeden vlevo, který platí a pak vpravo jakousi tabulku, která je zvýrazněná žlutě, aby byla lépe vidět, ale maj tam nad ní nápis něco jako "Toto není kurz" nebo tak něco. Turista toto pak přehlídne a hned je nachytán.
    Věřím v jednoho Boha.
    Grunt avatar 21.7.2017 07:50 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Tak to bude tahle bouda. Páčidlo či bytelnější kalač by svou práci měli zastat spolehlivě…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jardík avatar 21.7.2017 11:41 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Tohle je přesně ona!
    Věřím v jednoho Boha.
    21.7.2017 11:19 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Takže ta směnárna uprostřed Václavského náměstí? Měli tam dva kurzy, jeden (normální) ale platil až od 10 000 eur nebo podobně absurdní částky. Myslel jsem, že jim tohle už Praha zakázala vyhláškou.
    xvasek avatar 21.7.2017 17:44 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Toto naopak považuju za zcela normální. Teda pokud je například prodej do 10k za 25 a od 10k za 25,8. :-)
    22.7.2017 09:35 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Tohle by měla řešit komise z prodeje, ne jiný kurz.

    Zrovna na tom Václaváku je ten rozdíl několik korun za euro.
    22.7.2017 23:30 hefo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    To si mal napísať rovno do blogu, lebo takto samozrejme môj prvý príspevok vyznieva blbo - takto urobené je to samozrejme podvodné konanie, úmyselné uvedenie zákazníka v omyl.
    20.7.2017 22:25 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Volnost smluvních stran, co se ti na tom nezdá?
    Petr Tomášek avatar 21.7.2017 12:00 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Ani ta není neomezená...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    21.7.2017 14:15 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Ale měla by být...
    Petr Tomášek avatar 21.7.2017 14:31 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Neměla!

    Všechno má své hranice a je spousta důvodů, které mohou být v dané situaci důležitější než „volnost smluvních strach“. Např. pokud by jedna ze stran zneužívala svou moc (viz např. regulace nájmů) nebo pokud by některá ze stran přistoupila ke smlouvě pod nátlakem nebo proto, že byla obelhána či zmanipulována.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    20.7.2017 22:27 ZZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    A přitom by stačilo tak málo - povinnost postavit vedle cedule s kurzy za které daná směnárna vyměňuje ceduli se skutečnými kurzy. Každý by pak jasně viděl, kolik zůstává směnárně a mohl by se rozhodnout, jestli na to přistoupí..
    Jendа avatar 20.7.2017 23:54 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    V čem by to pomohlo? Už teď tam máš ceduli, na které je ohromný spread, a zjevně nepomáhá.
    21.7.2017 03:21 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Co je ten spread? Nemám zkušenosti se směnárnami a chápu to tak, že tam prostě píšou 1 EUR za 16 CZK. Kolega navrhuje, aby tam bylo ještě, že skutečný kurs je 25. Podle mě lepší než nic.
    Jendа avatar 21.7.2017 03:28 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Co je ten spread?
    Například když si měníš Eura za Kč, tak dostaneš za 26.5 Kč 1 Euro. A když naopak, tak za 1 Euro dostaneš 25.5 Kč. V tomto příkladě je spread 1 Kč, což je pro uliční směnárnu rozumné.
    chápu to tak, že tam prostě píšou 1 EUR za 16 CZK
    Opačně ;-). Kdyby prodávali 1 Euro za 16 CZK, tak to tam hned jedu vykoupit. Nejspíš (sice jsem tam nedávno jel vlakem, ale směnárnu jsem neokukoval) tam bude napsáno něco jako 16 Kč a 35 Kč (tj. spread 19 Kč, resp. 100 % hodnoty). To by mělo člověka varovat dostatečně, respektive cedule vedle, že skutečný kurz je 26, už moc nepomůže, když si nevšimne tohoto.
    21.7.2017 13:35 fi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Zpatky vymenujou za normalnejsi kurz (<1kc oproti CNB stred), protoze cili i na Cechy.
    Petr Tomášek avatar 21.7.2017 14:33 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Češi jsou jim totálně u prdele. Zpátky to vyměňujou "za normálnější kurz", protože tento kurz hlasitě inzerují a spoléhají na to, že jej turisti budou považovat za kurz EUR→CZK. Čili je to součástí jejich podvodné taktiky.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    22.7.2017 01:10 ZZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    __Musí__ směnárna vyměňovat za kurz, který tam má vyvěšený, nebo má možnost obchod odmítnout?
    22.7.2017 01:23 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    __Musí__ směnárna vyměňovat za kurz, který tam má vyvěšený, nebo má možnost obchod odmítnout?
    Musí.
    21.7.2017 11:06 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Spread je rozdíl mezi cenou za nákup a cenou za prodej, středový kurz je pak evidentně někde mezi tím. Ten Chequepoint uvádí, že nakupuje eura za cca 16 a prodává za cca 27. Takže to ojebávání je docela jasně vidět. Bohužel i tak se spousta lidí nachytá.
    Grunt avatar 20.7.2017 22:31 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    1. Potkáš-li Japonce, který umí anglicky (vzhledem tomu že jejich jazyk je přirozeně slabičný je to velmi nepravděpodobné) jak bloudí po některé slovanské říši, musíš ho jako první naučit výraz „FUUUUCK YOU ASSHOLE!“ či jinou chytrou nadávku a vysvětlit mu jejich použití. Jejich jazyk nadávky neobsahuje, nemají to podchycené. U nich je běžné že se chovají k druhým členům svého druhu lidsky a tak nesprávně předpokládají že když opustí jejich vulkanické ostrůvky, že podobně jako doma jednají s lidmi a ne opicemi (To jim pravděpodobně nevysvětlíš nikdy a pokud jo, zasloužíš metál). Chyba!
    2. Ano, tento kurz je naprosto v pořádku a plně možný. Žijeme v kapitalismu, v tom je všechno možné. Je to pouze projev svobodného trhu, zákonů nabídky a poptávky. Ovšem jakožto obyvatel Svazu Kapitalisticko-Socialističeskich Respublik – tedy jako zákazník by si měl znát svá práva. A jedno z práv (jakožto člena této dokonalé společnosti) je plné vyjádření nesouhlasu. Jak se to provádí? Doporučuji za pomoci na červeno natřeného páčidla či „Heavy-Duty Pipe Wrenche“ (topenářské blitzky?) podle toho jestli ti víc přirostl k srdci originál nebo Opfor. A možná také v závislosti na tom z jakého materiálu má vydřiduch zbudovaný svůj pokoutný krámek. Navrhuji mu krámek roztřískat do velikosti 5cm střepin. Volitelně můžeš použít HDPE kanistr plný Efecty95, toluenu či jiného hořlavého rychloprchajucého solventu, (v závislosti na tom co máš po ruce) k umocnění efektu. Lichváři znalí svých možností jsou většinou znalí i práv protějšků, tedy zákazníků a prostě s tím počítají a své krámky mají pojištěné společně s pojistkou na vlastní zdraví a majetek vlastní tchyně. A pokud ne, o to líp. Pokud s tím hajzl nepočítal, má to blbé. Měl by se doučit pojem „rizika podnikání“.

    3. Ty žereš hamurgery? To je fast-food implantovaný západními špiony. Správně se to dělá jinak. Přijdeš do krámku, rozkopneš dveře a začneš řvát: „Čibuuurééék, davaj čiburek!“ Myslíš že to zvládneš?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 20.7.2017 22:38 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    K druhému bodu bych měl pravděpodobně ještě zmínit že by asi nebylo od věci zohlednit i místo směny, tedy Praha hlavní nádraží. Je to místo zrádné a CCTV prošpikované. Naprosto závazné je tedy použití maskovací technologie. Min. lyžařské kukly. A nebo chceš-li vypadat cool můžeš použít M10-M s fungl novýma čerstvýma filtrama. Budeš to mít s protiradiační, protichemickou a biologickou ochranou jako bonus a cenově to vyjde přibližně stejně. Vše jasné?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Blaazen avatar 20.7.2017 22:53 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Ad 2: Mělo by to být nějak regulováno, stejně jako lichva. Ono toto téměř parametry lichvy - jak je popsána v odkazu - splňuje, cizinec je v ČR nezkušený a téměř poloviční kurz je neúměrný.
    20.7.2017 22:55 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Kdyby měl cizinec alespoň trošku inteligence tak se podívá na spread mezi výkupem a prodejem a zjistil by že to asi nebude úplně výhodná nabídka...
    Petr Tomášek avatar 21.7.2017 15:14 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    I kdyby ten cizinec neměl vůbec žádnou inteligenci, není to důvod trpět očividné podvodníky.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    21.7.2017 15:23 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    To chceš jako podnikatelům fakt určovat jak vysokou mají mít marži?
    21.7.2017 16:09 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Bohuzel nezijeme v anarchokapitalisticke spolecnosti, takze se to deje uplne bezne a temer nikdo na tom neshledava nic spatneho.
    Grunt avatar 21.7.2017 16:16 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    No reklamují očividně obrovským písmem marži 0%, ve skutečnosti by k tomu měli připsat jednu jedničku a jednu nulu a možná ještě nějaký matematický symbol, protože skutečná marže bude víc než 100%. Nespadá náhodou tohle do kategorie klamavá reklama?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Blaazen avatar 21.7.2017 16:55 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Stačí si vzpomenout jak vypadala v Praze taxislužba, než se to začalo regulovat a pořádně kontrolovat. Rekordy typu 6000 Kč za 14 km apod. Teď už je to snad lepší.
    Jendа avatar 21.7.2017 16:58 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    1, 2, 3… ne. Totálně komicky pak vyznívá zakazování Uberu, kde se platí kartou s cenou známou předem.
    Blaazen avatar 21.7.2017 17:12 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    U toho 1) je smutné jak je tam napsáno, že toho taxikáře řešila policie už několikrát. Pokud mu nejsou schopni sebrat licenci tak je to na nic.
    A ten stream 3) už je 2 roky starý, doufal jsem, že Krnáčová s tím od té doby trochu pohnula, onehdy s taxikáři vedla nějakou válku.
    22.7.2017 09:47 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Ve všech třech případech ale šlo o nelegální jednání, které stíhají úřady. Říct, že to omezení je k ničemu, je asi jako říct, že zákaz krádeží nemá smysl, protože stejně se pořád krade. Jednak se počet předražených jízd výrazně snížil, a hlavně je teď lze stíhat, pokutovat a vymáhat vrácení těch peněz, předtím několik tisíc za cestu z letiště do centra bylo legální, a pokud vás tak někdo ojebal, tak už jste ty peníze nikdy nedostal zpět.
    Grunt avatar 20.7.2017 23:41 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Ono to taky dost pravděpodobně nějak regulované bude. Pokud ne obchodním zákoníkem tak ČOIkou. Takové věci moc jinde než v turisticky atraktivních oblastech ani vidět nejde. Jenže ti jednoduše dají do ruk oštemplovaný papír s jejich výkladem co se snaží vypadat strašně důvěryhodně s tím jak na to dle jejich výkladu právo mají. Tak nech si napíšou taky pěkný oštemplovaný papír s žalobou na osobu neznámou co jim rozfláká jejich živnost. Ukrajinci se posílají s pálkama prosazovat dobré mravy…v dírách jako je Ukrajina kde na to nejsou vhodné právní prostředky a svoboda podnikání se všech směrech blíží ideálním 100%. V civilizovaných zemích na to máme civilizované instituce a civilizované způsoby. Jenže pokud se někdo snaží svobodně podnikat až do té míry že to s civilizací nemá nic společného a přitom se ohání civilizovanými právy a institucemi neměl bych absolutně žádné výčitky když bych měl s jeho podnikáním skoncovat tímto necivilizvaným způsobem.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Petr Tomášek avatar 21.7.2017 15:02 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Jenže ti jednoduše dají do ruk oštemplovaný papír s jejich výkladem co se snaží vypadat strašně důvěryhodně s tím jak na to dle jejich výkladu právo mají. Tak nech si napíšou taky pěkný oštemplovaný papír s žalobou na osobu neznámou co jim rozfláká jejich živnost.

    To je pěkný příklad selhání právního řádu v českém banánistánů. Kdyby právní řád fungoval tak, jak má, směnárník by už dávno bručel v base a Grunt by tady neměl důvod ze zoufalství nabádat k trestnému činu...

    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    21.7.2017 15:29 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Kdyby právní řád fungoval tak, jak má, směnárník by už dávno bručel v base
    Za co?

    IMHO není ani tak problém se směnárníky, jako spíš s tím, že město neřeší, že pronajímá lukrativní lokality všelijakým pučmidrátům a darmožroutům.
    Grunt avatar 21.7.2017 16:31 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    To je pěkný příklad selhání právního řádu v českém banánistánů.
    Bananistán je sice banánistán, ale ještě jakš takš (asi jakožto člen EU). Tohle je tradice v různých post-sovětských svazových republikách.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    20.7.2017 23:08 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Preto ceske koruny ziskavam vyberom z bankomatu. Tam je potrebne akurat zvolit moznost "bez prepoctu".

    Blba situacia nastane, ked clovek pride do Prahy vlakom, vyberie si z bankomatu peniaze a nasledne si chce kupit listok na MHD. Lenze je nedela, okienka su zavrete a automaty beru len mince, ktore akosi bankomat nevydava...
    Josef Kufner avatar 20.7.2017 23:13 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Nové automaty už umí bankovky i karty ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    21.7.2017 08:29 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Super - a je ich uz dost? Minule som niekde v Prahe videl jeden na karty, ale viac nie. V Bratislave su tiez nejake nove na bankovky a karty, akurat je ich mozno 5 :D
    21.7.2017 11:15 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Je jich asi půlka v Praze. Jsou přednostně tam, kde se předpokládají turisté (letiště, hlavní nádraží, stanice lanovky, okolo pěších zón), ale jsou i tam, kde byly automaty nově umístěny v posledních cca 2 letech.
    21.7.2017 13:36 fi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Tak zrovna na nadrazi je automat na karty uz alespon 8 let.
    xvasek avatar 21.7.2017 18:13 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Bankomat je dobrý jenom pro středně velké částky, protože tam bývá typicky nějaký fixní poplatek cca 100Kč (mimo občasné chvályhodné pokusy, jako má třeba Erste, kde je to pár korun) a pro větší částky už zase ty bankovní kurzy nejsou tak dobré. Ale pořád lepší, než drátem do oka.

    Platit kartou taky není žádný med, tam bývá konečný kurz hodně špatný a horší, než když si měnu vybereš z bankomatu. Psychologicky je aspoň fajn, že to člověk vidí až na výpise a ten si číst nemusí. :-) Ale taky pořád lepší, než směna na nádraží.

    Ideálním řešením je mít účet v cizí měně a k němu kartu a buď cizí měnu aspoň částečně vydělávat, nebo ji převádět v různých online nástrojích, kde se není problém dostat do dvaceti haléřů od středu už pro částky okolo 1000EUR. Při platbě EUR kartou k českému EUR účtu není v zemích EMU účtován vůbec žádný poplatek. Výběr z bankomatu je ale "v zahraničí" za nějakou tu typicky stovku korun, ale taky už bez konverze (aspoň tak).

    Samozřejmě blbé je, že když jedu do Chorvatska, tak si kunový účet zakládat nebudu, ale hlavní platby (ubytování a loď) jsem aspoň domlouval od začátku v EUR.
    Grunt avatar 21.7.2017 18:18 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Já bych jim pychl kartu a nech si radí inženýři…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    21.7.2017 19:27 tom62 | skóre: 14 | blog: tom62 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Ideálním řešením je mít účet v cizí měně a k němu kartu
    Když jsem byl v Rakousku, několikrát jsem tam zkoušel v různých obchodech zaplatit českou debetní embosovanou MasterCard od KB a skoro vždy jsem se dozvěděl, že takové karty neberou. Takže já už při cestách do zahraničí na karty nespoléhám.
    xvasek avatar 1.8.2017 12:10 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Měl bys to mít na dveřích, které karty berou a které ne. Jakmile je to opravdu MasterCard, musí to fungovat, ať je to od kohokoli. Já osobně na karty spoléhám hodně, u sebe mívám ekvivalent 500Kč a zbytek fičím přes karty. Už jenom proto, že se ke svému Euru neumím zadarmo nijak dostat. :-)
    21.7.2017 08:50 V.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Hm, tvrdilo se něco o tom, jak jsou Češi málo finančně gramotní. Asi jak kdo a kde?
    corwin78 avatar 21.7.2017 10:03 corwin78 | skóre: 10 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Měl jsi panu turistovi sdělit, ať kašle na směnárny a platí kartou, že je sice ve střední Evropě, ale i my už jsme jakž takž doputovali do 21. století. Jinak doufám, že se těm našim papalášům konečně rozsvítí v kebulích a přejdeme na euro co nejdřív, podnikatelům by to pomohlo a člověk by pořád nemusel řešit, kdy ho zase ČNB obere a měnit peníze pokaždé, když trochu šlápne na plyn a náhodou přejede nějaké zbytečné hranice.
    Česká pirátská strana - "Internet je naše moře...".
    21.7.2017 14:27 Kůrovec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Nešiř tady bludy a pořiď si aktuální informace. Podnikatelé o zavedení eura nestojí.
    Petr Tomášek avatar 21.7.2017 14:44 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Myslíš ty „podnikatele“, co oškubali ony Japonce? :-)

    Ale vážně: se samostatnou měnou je spousta zbytečných starostí navíc, takže i mnoho podnikatelů to euro chce... Už je vést devizové účetníctví je lahůdka...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Darth Phantom avatar 21.7.2017 15:11 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny

    Ne, myslí podnikatele obecně. Jen pitomec bude v této době nastupovat na palubu Titanicu a zbavovat se posledních zbytků samostatnosti. Projekt eura je v současnosti hlavně o tom, jak namočit všechny do nekonečného průseru s Řeckem. A zdaleka už nejde jen o Řecko. Když už o euro nestojí ani podnikatelé, tak proč tedy? Prostý lid na tom rozhodně nic nevydělá.

    Za euro lobují hlavně zkurvenci z TOP 0,9%, KDU a podobné eurovlezdoprdelky. A pohraniční pevnosti se budou ještě v dohledné době určitě hodit.

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    Petr Tomášek avatar 21.7.2017 16:01 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Pitomec jsi ty, eurozóně se daří dobře, jen debil by zůstával u takové měny jako je koruna...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    22.7.2017 00:01 Kůrovec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    21.7.2017 12:16 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Poslední dobou jsem směňoval tady. Má na to někdo názor? Myslim, že to jsou taky nějací arabové nebo židové nebo něco takového, nevim přesně. Kurzy mi přišli dobrý a podmínky taky, tak jsem do toho šel. Obsluha byla ochotná pomoci, i když jsem měl otravná přání (potřeboval jsem směnit asi 6 měn).
    Petr Tomášek avatar 21.7.2017 14:39 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Já poslední dobou držím účet mimo ČR v EUR a v ČR v CZK a snažím se zásadně neměnit.

    Ale naposledy, když jsem potřeboval převést větší částku EUR na CZK (týden před koncem intervencí ČNB ;-), jsem využil služeb devizové společnosti EasyChange.

    Akorát to byla neskutečná onanie kvůli protiteroristickému zákonu, protože manželka v té době ještě neměla v občance nové příjmení (přesto, že je složené!) a oddací list jim nebyl dost dobrej :-/. Ale to se týká jen větších částek...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    21.7.2017 14:24 Kůrovec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Těch Japonců je mi líto, nejsou na to zvyklí, u nich se tolik nekrade a nepodvádí.

    Nicméně když někam cestuji, tak si zjistím kurz. A ve smenárně se pak normálně zeptám třeba: za kolik mi prodáte 100 USD? Místo abych studoval ty jejich cedule.
    Petr Tomášek avatar 21.7.2017 15:04 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Směnárník je ošulí, i když se zeptáš. Zvlášť, když je tu ještě jazyková bariéra...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    21.7.2017 15:40 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    A proč vůbec nemají finanční směny také možnost odstoupit do určité doby od smlouvy jako to je u zboží? Prostě mám účtenku, příjdu do 24h a požaduji vrátit zpět peníze. :-) K čemu pak je ten doklad o směně?
    Jendа avatar 21.7.2017 15:45 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Kurzové riziko a spekulace?
    21.7.2017 16:41 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    No ale to zboží přeci může taky během záruční lhůty změnit hodnotu.
    28.7.2017 20:33 Pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Myslis neco takoveho?
    28.7.2017 21:56 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Ta možnost rollbacku zní zajímavě, povinnost pouze jednoho smenného kurzu považuju za kontraproduktivní, jednou jsem měnil větší množství GBP na CZK a byl mi nabídnut směnárnou výhodnější kurz, ve výsledku to dělalo několik tisíc, nerad bych o takovou možnost do budoucna přišel.
    skunkOS avatar 25.7.2017 09:48 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Samozřejmě to bude nelegální. Stačilo by jít k soudu. Lichva.
    http://martinrotter.github.io
    25.7.2017 11:59 hefo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Ale prdlajs. Lichva je predovšetkým zneužitie niečej tiesne, čo tu asi sotva bolo (jedine, že by si Japončík nutne potreboval kúpiť niečo v obchode, kde berú len koruny, a bez toho by došiel k psychickej ujme).
    Bystroushaak avatar 25.7.2017 12:02 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Cizinec v cizí zemi, kde neumí jazyk a nikdo mu neporadí. Ne úplně tíseň, ale že by udělal informované rozhodnutí, to se taky říct nedá.
    25.7.2017 13:17 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Lichva je predovšetkým zneužitie niečej tiesne, čo tu asi sotva bolo
    Zakon rika neco jineho:

    Kdo zneužívaje něčí rozumové slabosti, tísně, nezkušenosti, lehkomyslnosti nebo něčího rozrušení, dá sobě nebo jinému poskytnout nebo slíbit plnění, jehož hodnota je k hodnotě vzájemného plnění v hrubém nepoměru
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    Blaazen avatar 25.7.2017 14:24 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    @ ...nezkušenosti, ...

    Na druhou stranu by mohli právníci směnárny argumentovat že měl počítat s tím, že ho oškubou, protože ČR je s tím ve světě už docela profláklá. :)
    25.7.2017 20:27 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Yeah. Lichvu je potřeba postavit mimo zákon, ale exekuce na desítky tisíc za jízdu na černo, posílání majetku do dražby těžce pod cenou apod., to je v pořádku. Je tak super být zákonodárci chráněn...
    Grunt avatar 25.7.2017 21:08 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Obávám se, že nápis „0% commision“ velký jak tele opravdu není lichva ale nekalá obchodní praktika a kandidát na námět pro ČOI.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.7.2017 21:13 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Je-li řeč o tom místě před nádražím, tak to je majetek města. Tam by snad mělo stači, aby město řeklo, ať si jdou s takovýmhle byznysem do íče, ne?
    Grunt avatar 25.7.2017 21:19 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Město jim to pronajímá ;-) Asi prostě oboustranně výhodný obchod.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.7.2017 21:24 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Obávám se, že nápis „0% commision“ velký jak tele opravdu není lichva ale nekalá obchodní praktika a kandidát na námět pro ČOI.
    Dozor nad směnárnama vykonává ČNB. Komise a směnný kurz jsou rozdílné věci, to máš jako tvrdit, že je špatně nabízet bezůročnou půjčku u které ale máš poplatek za vyřízení...
    Grunt avatar 25.7.2017 21:27 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    A je to vůbec směnárna ve smyslu u zákona o směnárenské činnosti? Ona to taky oficiálně může být budka kde prodávají papriky a rajčatata a ty obrovské nápisy jim tam nasprejovali nelegálně nějací frajeři sprejeři…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    xvasek avatar 1.8.2017 12:45 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pražské směnárny
    Takže jsem se vrátil ze Slovinska / Chorvatska a shrnul bych to do několika doporučení:
    • EUR účet a platba kartou jsou super - odečte se jenom přesně tolik EUR, kolik člověk platí - jasná volba v EMU.
    • EUR účet a výběry EUR z bankomatu jsou dle ceníku banky a bývají dražší, ve FIO 80Kč + 0,5% - nic moc. K EUR se dá dostat levněji na pobočce, kde je to "jen" za 0,5% z částky (na EUR účru). Myslím, že některé menší banky měly lepší podmínky pro výběry, teda zejména z bankomatu.
    • Výběr kun jsem dělal přes EUR kartu (pokus :-) ), z výše popsaných pravidel se aplikuje poměrně velký paušál. Za 2200 HRK jsem nakonec zaplatil 309,79 EUR (z toho 4,60 EUR byl poplatek), což je v součtu asi 3% od středového kurzu.
    • Celkem zásadní výhodou je karta Erste group (u náš Česká Spořitelna), která má výběry v Erste group (takové ty modré) za 6Kč. Když jsem vybíral ještě dalších 300 HRK, dostal jsem se i včetně poplatku za výběr na skoro stejná cca 3% od středu - tzn. člověk se nemusí bát dělat ani výběry řádově ve stokorunách.
    • Při platbě EUR kartou v HRK se dostávám zase na cca 3% od středu, ale bez poplatku, takže se takto dají platit i velmi malé částky.
    Pro představu na "náš oblíbený" EUR / CZK kurz dělají 3% od středu (26,10) rozptyl cca 25,30 až 26,90, do kterého by se měl směnárník vejít, aby byl zajímavější, než banka, resp. spread by měl být menší, než 6%. V opačném případě nasrat šmejdům.

    3% od středu není moc dobrý kurz, e-broker ve FIO umí cca 1% (je potřeba necelých 10 000 EUR) a (například) Roklen FX (nemám zkušenost, ale chodím se na Roklen 24 dívat na online kurz) se chvástá, že umí od 1 000 EUR za méně než 0,1%.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.