abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 11:44 | IT novinky

    Mezinárodní nezisková organizace Women Who Code (WWCode, Wikipedie) založena v roce 2011 s cílem usnadnit ženám vstup do světa informačních technologií nečekaně skončila. Došly finance.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    18.4. 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (11%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 568 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Pamatujete Vox populi?

    14.3.2021 16:10 | Přečteno: 4026× | Jen tak na okraj | poslední úprava: 14.3.2021 16:55

    Ne? No to byly takové budky na ulici, ve kterých se mohl každý vyžvanit jak chtěl a šlo to rovnou do éteru. A překvapuje vás, že zmizely? Mě ne. Ale jeden anonym tu požádal, jestli by někdo neudělal na jeho přání anketu, tak jsem k ní připsal další pell mell pro pobavení a nasrání těch potrefených.

    Jak se zdá, Blatný (už konečně) trochu znejistěl

    Je to zvláštní, jak titul ministra zdravotnictví v lidech vždycky vzbudí dojem, že na tomto místě sedí osoba, která tomu rozumí, a pokud působila předtím ve špitále, že to bude nepochybně erudovaný lékař. No. Každopádně Blatný, kterého do boje s koronavirem povolal Babiš z teplého místa ve Fakultní nemocnici v Brně, vystudovaným lékařem je. A možná se právě proto, coby zkušený pediatr, chová k obyvatelstvu ČR jako k bandě nesvéprávných spratků.

    Ale neklesejme na mysli! Už mu asi někdo řekl, že by nebylo od věci se poradit i s někým jiným než Kulvaitem, když se nechal slyšet že se tedy zeptá expertů jestli ta kravina s rouškama mimo uzavřené prostory, vůbec dává nějaký smysl. Třeba ho někdo z nich upozorní, že v Dánsku si toho, že to nedává moc smysl povšimli už v listopadu, a i jiné výsledky naznačují, že je to úlet.

    Kralyku, sežeň si něco na útlum!

    Abys v případě ochoření covidem nedopadl jako ten chlapík z Ohia, kterému nepomohlo ani masírování přirození vlažnou vodou. Normálně by mi ani na mysl nepřišlo, že se něco takového může stát, ovšem poté – jak z tebe k mému velkému překvapení vypadlo – jak citlivě vnímáš i pouhou zmínku o bordelu, si o tebe fakt dělám starost.

    Die prasse z Lán…

    V hlubokém obdivu se skláním před paní Eliškou Balcerovou, za její reakci, kterou vrátila Zemanovi zpátky do Lán to jeho hovno, kterým mrštil po těch, co se pokusili alespoň trochu pozvednout ducha obyvatelstva ČR, denodenně drceného mediálním tlakem. Nepamatuji si, že bych ji kdy viděl v nějaké vulgární roli a ve filmu Teorie tygra, jako by z oka vypadla mé matce.

    …a mazlíček ze Šumperska.

    No a když už byl pitomec na konec, přidáme ještě dle Nováckého schématu zprávu o roztomilém zvířátku, které žilo bylo v jedné chatce na Šumpersku a celé pelle melle ukončím radostnou písníčkou v tomto duchu abych tím pozvedl náladu nejenom Bourkova pokleslého ducha. A speciálně pro Odina1918, přidávám i link na původní deutsche verzi. Přeji příjemný nedělní poslech.

    A ještě jedno malé nekulaté výročí…

    Před 142 lety se narodil v německém Ulmu jistý Albert Einstein.

           

    Hodnocení: 33 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Do které země po volbách uprchne Andrej Babiš?
     (76 %)
     (14 %)
     (8 %)
     (3 %)
    Celkem 37 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    14.3.2021 16:21 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?

    V prípade, že by sa opatrenia zrušili a daná choroby sa divoko rozbehla. Čo by si urobil ?

    Jedine štastie, že toto nie je také nebezpečné. Zaujímalo by ma či by ľudia takto odporovali keby išlo napríklad o bubonicky (plucný) mor ?

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    14.3.2021 16:36 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Neurobil bych nic. Proč taky? Nebo si snad myslíš, že jsem blázen jako Trump, abych si začal třepat rukou s kdejakým obejdou, abych dokázal že se není čeho bát?

    Mimochodem. Co je to "bubonicky (plucný) mor"? No ať tak či tak, jsem toho názoru že máme k dispozici oproti minulosti dost léčebných prostředků na to, aby při včasném podchycení nebyly následky onemocnění fatální. A kdyby snad náhodou ne, udělal bych přinejmenším zdejším trollům alespoň trochu radosti.
    14.3.2021 16:48 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Na mor bychom nasadili kanalizaci, deratizaci a antibiotika a bylo by po problému. Podobně nesmyslný příklad "nebezpečné" choroby je Ebola. Jakkoliv se covid přeceňuje, je rozhodně nebezpečnější než mor a Ebola dohromady.
    14.3.2021 16:22 pavele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Chybí zpráva o vlekařích. :-)
    14.3.2021 16:29 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Dopiš. Tu jsem zřejmě nezachytil.
    14.3.2021 17:27 pavele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 14.3.2021 21:31 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    více na tn.cz.
    Fluttershy, yay! avatar 14.3.2021 16:49 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Zůstane tady a bude z něj Andrej první, ze Zemanovy vůle král.
    Emperor Andrej I of House Kobliha, King of the Bohemians, Emperor of Visegrad Empire (2024, colorized)
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    otasomil avatar 14.3.2021 17:30 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Pamatuju v Brne. Obvykle tam byly teenageri jak se jim dnes rika, pozdravovali kamarady apod. Byl v TV sternojmenny porad kde pousteli zaznamy. Nazivo to tedy nebylo. Jaka byla cenzura nemam tuseni ale oproti dnesku asi zadna.
    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    14.3.2021 19:29 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Nazivo to tedy nebylo.
    Jo. Pravdu díš. Já to nikdy nesledoval, protože jsem se po vojně (1991) přešoupnul do bytu po prarodičích a až do roku 2008 žil spokojeně bez televize. Teda s pauzou v letech 1997–2000 kdy jsem občas zašel kouknout na bednu na kolejích.
    otasomil avatar 14.3.2021 20:31 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Jeste jsem si spomel ze to byla takova bouda neco jak je automat na prukazovy fotografie. V Brne byla kdesi na svobodaku ted nevim jestli si vybavuji spravne ale v mistech kde se jde na Ceskou.
    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    15.3.2021 01:11 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Já to nikdy nesledoval,
    Pamatujete Vox populi? Ne? No to byly takové budky na ulici, ve kterých se mohl každý vyžvanit jak chtěl a šlo to rovnou do éteru. A překvapuje vás, že zmizely? Mě ne.
    OMG. Ze me to neprekvapuje.

    Ten format poradu byl jeste zoufalejsi a upocenejsi nez vetsina produkce Novy z poloviny devadesatych. A to mu zdatne konkurovaly takove skvosty jako Tabu, Pericko, Pocasicko, nebo sitcom Novaci. Budme radi, ze skoncil v propadlisti dejin i se psem Novakem.

    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    15.3.2021 14:49 Hm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    A co takove teletele ...
    15.3.2021 20:18 Vinicius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Já myslím, že se tehdy management Novy perfektně bavil nad tím co jim místní diváci všechno sežerou i s navijákem. Co ale TV Nova nelze upřít je obchodní úspěch a dlouhodobě vysoká sledovanost.
    15.3.2021 21:32 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    V polovine devadesatych let byl hlad po vsem ze zapadu, takze televize zapadniho (americkeho) strihu tu mohla mit diky teto poptavce bez problemu 50% podil na trhu. Ono se to prilis nelisilo od americke produkce tehdejsi doby.

    Nektere veci se jim (bohuzel) podarilo transponovat do ceskeho prestredi docela dobre, treba bulvarni zpravy. Nektere veci se fakt nepovedly, ze vsech tech zoufalosti, napr. Novaci, plagiat Married with Children, byl jeste nasobne horsi nez original, protoze tu nebyli lidi, kteri by s timto zanrem meli zkusenost a umeli ho udelat. Navic umely smich tehdy lidi opravdu nezkousli.

    Byla to devadesata leta, kdy se zkouselo, co je mozne, snad ve vsech oblastech. Ale nechapu, proc dvacet let po tom, co devadesatky skoncily, vysila Nova to, co vysila.

    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    16.3.2021 01:03 Meh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Lidi asi chteji veci jako Vymena ... :-)
    16.3.2021 07:35 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Já bych řekl, že pořady tohoto typu suplujou pavlače. Ostatně vzpomeňte na nedávno reprízovaný seriál "Byl jednou jeden dům". Čumí na to hlavně ti co nemají jinou příležitost k tomu aby nasáli nějaké drby.
    16.3.2021 18:57 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    (1) Byl jednou jeden dum jsem videl naposledy pred vic nez dvaceti lety a (2) Vymenu manzelek jsem nevidel nikdy, ale i tak poznam, ze to co rikas, je uplna blbost.

    (1) Je uzavrena (dnes by se reklo) miniserie s docela dobrym scenarem a obsazenim. Ma to prvky romanu, jednotlive postavy se postupne vyviji a hlavne to ukazuje, jak tehdy diky tem zlym okupantum (samozrejme tem nemeckym, ale pssst) strasne cesi trpeli, ale nakonec to zvladli a vybojovali si tu svobodu.

    (2) Je regulerni nicim nekontrolovany bulvar, jehoz jedinym smyslem je tzv. shaming, kdy lidi. kteri jsou na tom socioekonomicky spatne, jsou radi, ze vidi, ze je na tom nekdo jeste hur a maji koho spolecne nenavidet, dtto Prostreno.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    16.3.2021 20:26 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    dtto Prostreno.

    Nepřeháníte to trochu? Co by lidé měli nenávidět na Prostřeno??
    Quando omni flunkus moritati
    17.3.2021 01:19 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Tam to neni tak do oci bijici, protoze je to zamaskovane varenim, ale princip je stejny. Cilem je ukazat, ze nekdo na tom muze byt hur, nez divaci. Takze v uvodu se ukaze, jak neumi na menu precist cheesecake a ctou to jako chese-kake (divak si rika to je blbec, to prece vim i ja), pak nasleduje smejdenicko smejdeni, idealni prilezitost ukazat, jak je na tom dany clovek spatne (nebo naopak dobre, to se to pak nadava). Ti lidi jsou tam navybirani tak, aby s velkou pravdepodobnosti doslo ke konfliktu a divak se mohl nad jejich chovani spravedlive rozhorcit. Idealni je dat nejvetsiho magora nekam doprostred, aby uz se mezi sebou znali, ale aby se mohli hadat dalsich par dilu a divaci se nad tim mohli pohorsovat.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    17.3.2021 01:32 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Přesně tak. Taky mi to přijde jako děsná ubohost. Ale taky vím, že to důchodci pravidelně sjíždějí, stejně jako tzv. nebezpečné vztahy. Což je tupl ubohost.
    17.3.2021 10:22 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Dobře, ono to zjevně bude spíš o vás než o tom pořadu.
    Quando omni flunkus moritati
    17.3.2021 10:32 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Mně přijde, že to shrnul celkem trefně (bohužel)...
    17.3.2021 11:37 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Zkusmo jsem dal do googlu prostreno a shaming, jestli se tomu nekdo uz nevenoval, protoze to jsou standardni postupy reality show. A prekvapive na me vypadlo, ze na UK na zkoumani tohoto dostali dokonce grant od TACR. Z anotace:
    Chudoba jako mediální spektákl: zostuzování sociálně slabých v televizních reality shows a na internetu

    Projekt bude zkoumat, jak televizní reality shows zobrazují lidi s nízkým sociálním statusem a jak jsou tito aktéři posléze negativně stigmatizováni v internetových diskuzích a na sociálních sítích. Veřejné znevažování vkusu, jednání, hodnot a nedostatku ekonomického a kulturního kapitálu sociálně slabých, jak se objevuje například v českých adaptacích pořadů „Výměna manželek“, „Prostřeno“ nebo „Farmář hledá ženu“ a u jejich diváků, bude studováno jako „praktiky zostuzování“ (shaming practices).
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    Fluttershy, yay! avatar 17.3.2021 11:51 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    By mě zajímalo, jestli do toho spadá i Mimibazar fetišismus. Mám zato, že ne (tj. že to fakt jsou nekulturní barbaři), ale možná je tu společenská vrstva, která nic než šlichtu nepoznala, tudíž si nemůže pomoct.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    17.3.2021 12:22 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Mimibazar je uz uplny underground. Mimibazar fetismu se ale musim zastat, tam chodi jen autenticke zrudy, ktere se bydlenkam posmivaji pro svou vlastni potechu, nikoliv pro mrzky zisk jako produkce TV Nova a Prima. ;-]
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    17.3.2021 20:46 xxx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Mam to chapat tak, ze plebs se krmi cizi hlouposti sledovanim televize, zatimco intelktialni elita se krmi tou stejnou hlouposti na Okounovi? A je pak nejaky rozdil mezi elitou a plebsem?
    17.3.2021 12:10 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    "Bude zkoumáno" neznamená "děje se" a už vůbec ne "děje se ve statisticky významné míře vzhledem k počtu diváků". A kde jste vzal ten "nízký sociální status" účastníků, to je mi taky záhada.
    Quando omni flunkus moritati
    17.3.2021 12:34 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    "Bude zkoumáno" neznamená "děje se"
    Pokud si podas grant na GACR nebo TACR, prochazi to standardnim recenznim rizenim, kdy recenzenti reknou, jestli to, co chces zkoumat, je blbost nebo ne, a pak panel rozhodne, jestli ti ten projekt schvali nebo ne. Pokud by tento fenomen neexistoval nebo to byla blbost, grantova agentura ti urcite na to neda penize. Jelikoz konkurence u techto grantu je docela velka, je to silny indikator, ze se jedna o skutecny fenomen, ktery stoji za hlubsi studium.

    Tady si muzes s tou pani, ktera ten grant ziskala, prcesitst i rozhovor.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    17.3.2021 13:41 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Pokud by tento fenomen neexistoval nebo to byla blbost
    Jestli o tom, že fenomén existuje, rozhoduje přidělení grantu, nestačilo by to? Já že by se mohlo ušetřit na tom výzkumu samotném.

    A ne, přidělení grantu taky není důkaz, že se něco děje (ve statisticky významné míře.)
    Quando omni flunkus moritati
    18.3.2021 13:24 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Sorry jako, ale nejsem kulturni antropolog, abych z rukavu vysypal aktualni literaturu zabyvajici se problematikou reality show a toto byla jedna z prvnich veci, ktera na me hodne prekvapive vypadla z googlu.

    V predchozim prispevku pisi, cituji: je to silny indikator, ze se jedna o skutecny fenomen, ktery stoji za hlubsi studium.

    Kdyz si podavas grantovou prihlasku, musis uvest, co chces zkoumat, proc to chces zkoumat, jak to chces zkoumat a co chces vyzkoumat. Pokud o cemkoliv z toho jsou pochybnosti, recenzenti ti to daji sezrat a grant nedostanes. Pokud by shaming v reality shows nebyl prokazany, tak ty penize proste nedostanes, protoze recenzenti (odbornici v dane oblasti) reknou, ze neni mozne zkoumat neco, co neexistuje. Proto mluvim, ze je to silny indikator, ze je to realny fenomen hodny studia.
    Jestli o tom, že fenomén existuje, rozhoduje přidělení grantu, nestačilo by to?

    Ne, nerozhoduje. To jsem pouzil jako doklad pro tebe, ze ten fenomen nejspis existuje a neni to neco, co by vyrostlo v me hlave, jak se snazis tvrdit. Jinak ty patterny v tom poradu jsou sice skryte, ale docela slusne vypozorovatelne.
    Jestli o tom, že fenomén existuje, rozhoduje přidělení grantu, nestačilo by to? Já že by se mohlo ušetřit na tom výzkumu samotném.
    Kdyz si prectes tu anotaci, tak cilem opravdu neni vyzkoumat, jestli ten fenomen existuje, ale zkoumat ho v urcitem kontextu. Coz jsou dve odlisne veci.

    Docela by me zajimalo, proc se za ten porad tak bijes a nezkusis se na nej podivat kriticky.

    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    18.3.2021 13:56 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Jestli o tom, že fenomén existuje, rozhoduje přidělení grantu, nestačilo by to?
    Ne, nerozhoduje. To jsem pouzil jako doklad pro tebe, ze ten fenomen nejspis existuje
    Hmmm. Takže přidělení grantu nerozhoduje o tom, jestli fenomén existuje, pouze o tom, že bychom měli v diskuzi uznat, že existuje. Nope, tohle vám nesežeru.
    Docela by me zajimalo, proc se za ten porad tak bijes a nezkusis se na nej podivat kriticky.
    Připomínám, že debatujeme o vašem tvrzení, že jediným smyslem pořadu Prostřeno "je tzv. shaming, kdy lidi. kteri jsou na tom socioekonomicky spatne, jsou radi, ze vidi, ze je na tom nekdo jeste hur a maji koho spolecne nenavidet".

    Pokud něco takového tvrdíte, měl byste být schopen to nějak prokázat, rozhodně konkrétněji, než že existuje grant založený na tom, že někdo tvrdí, že se to děje. Jinak #62 platí - možná, že vy to berete jako pořad, ve kterém ukazují lidi, které můžete nenávidět, ale to neznamená, že to tak berou ostatní diváci nebo dokonce že jich je nějak výrazný podíl.
    Quando omni flunkus moritati
    18.3.2021 14:28 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Takže přidělení grantu nerozhoduje o tom, jestli fenomén existuje, pouze o tom, že bychom měli v diskuzi uznat, že existuje. Nope, tohle vám nesežeru.

    Tak nezer, ale vysvetli mi, proc ten porad obhajujes a nepodivas se na nej kriticky.
    že jediným smyslem pořadu Prostřeno "je tzv. shaming, kdy lidi. kteri jsou na tom socioekonomicky spatne, jsou radi, ze vidi, ze je na tom nekdo jeste hur a maji koho spolecne nenavidet".
    Mas pravdu, jedinym smyslem poradu Prostreno je vydelat prachy pres prodej reklamy a product placement, ale vedeckou studii k tomu nemam a vubec netusim jestli se to "děje se ve statisticky významné míře vzhledem k počtu diváků".

    Jeste jedna doplnujici otazka, jaky smysl ma podle tebe porad Vymena manzelek?
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    18.3.2021 14:49 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Tak nezer, ale vysvetli mi, proc ten porad obhajujes a nepodivas se na nej kriticky.

    Přičemž definice "podívat se kriticky" je "souhlasit s vaším názorem"...
    Quando omni flunkus moritati
    18.3.2021 17:25 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    "souhlasit s vaším názorem"...
    To jsem nerekl, kritickym pohledem myslim to, ze si clovek klade otazky. Zkusme to jinak:

    Je konflikt dulezitou soucasti reality show (obecne)?

    Dochazi v tomto poradu ke konfliktum?

    Ovlivnuje pritomnost/nepritomnost konfliktu sledovanost poradu a udrzeni divaka?

    Je soucasti bezneho/slusneho chovani to, ze nekomu prochazis byt a divas se do tak intimnich oblasti jako je loznice nebo detsky pokoj?

    Je soucasti bezneho/slusneho chovani to, ze to verejne komentujes?

    Proc je to soucasti poradu o vareni?

    Jaky je smysl poradu Vymena manzelek?

    Proc ten porad obhajujes?

    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    18.3.2021 17:49 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    To jsem nerekl
    To možná ne, nicméně zjevně předpokládáte, že jsem tak neučinil. Proč? Odpověď, že protože mám jiný názor, je docela nasnadě.
    Quando omni flunkus moritati
    18.3.2021 20:41 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    nicméně zjevně předpokládáte, že jsem tak neučinil. Proč?
    Ano. Protoze:

    (1) Kdyz jsem popsal mechaniku, jak to funguje. Misto toho, abys rekl v cem se mylim, tak jsi na to reagoval utokem na moji osobu. Klidne uznam, ze se mylim, protoze ten porad jsem videl pred mnoha a mnoha lety u rodicu.

    (2) Kdyz jsem ukazal, ze ten pohled neni jen muj (jak jsi psal), a ze ten fenomen evidentne existuje a je predmetem zkoumani, zacal jsi zpochybnovat, ze ten fenomen vubec existuje. Opet bez dolozeni nejakym argumentem.

    (3) K tematu jsem polozil nekolik otazek, ktere umoznuji kriticky nahled a naslednou diskuzi. Ani na jednu jsi neodpovedel.

    Z ceho mam usuzovat, ze ses nad tim poradem kriticky zamyslel?

    A odpovis nekdy na ty otazky?
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    18.3.2021 22:10 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    (1) Vy jste něco popsal, já s vámi nesouhlasil, z toho vyplývá, že jsem se kriticky nezamyslel. Není náhodou možné, že jsem se nad tím kriticky zamyslel a poté s vámi nesouhlasil?

    (2) Fenomén existuje, neboť někdo tvrdí, že existuje a bude to blíže zkoumat. To už tu bylo a není to argument.

    Váš popis mechaniky, jak to "funguje" popisuje, jak to možná funguje pro vás, který máte potřebu někoho buď nenávidět, nebo někým pohrdat. Nikde jste nepopsal žádné argumenty, proč by to tak mělo fungovat pro významnější podíl diváků toho pořadu.
    Quando omni flunkus moritati
    18.3.2021 23:27 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Není náhodou možné, že jsem se nad tím kriticky zamyslel a poté s vámi nesouhlasil?
    Mozne to je. Ale vzhledem k tomu, ze jsi jen nesouhlasil a misto vysvetleni sveho postoje jsi zautocil na mou osobu, tak to povazuji spis za napravdepodobne.
    (2) Fenomén existuje, neboť někdo tvrdí, že existuje a bude to blíže zkoumat.

    Jeste jednou, ten odkaz jsem uvadel, abys videl, ze to neni jen nejaky muj vymysl, ale evidentne si to mysli i treba pani z fakulty socialnich ved UK, ktera k tomu ma i publikovane vysledky.
    Váš popis mechaniky, jak to "funguje" popisuje, jak to možná funguje pro vás, který máte potřebu někoho buď nenávidět, nebo někým pohrdat
    To chapes uplne spatne, ja s tema lidma nemam nejmensim problem, vlastne mi je jich trochu lito. Co me vadi je ta manipulace, ktera je za tim, maskovana jako porad o vareni. Pricemz jsou to standardni postupy reality show. Dostat lidi do nekomfortni situace, vyvolat konflikt mezi ucastniky, vyvolat nenavist vuci nekterym z nich, aby lidi meli duvod sledovat, jak to dopadne.

    Zkus odpovedet na ty predchozi otazky.

    A pridej si k tomu dalsi otazku k zamysleni. Proc se v soutezi MasterChef do posledniho kola dostala Pavlina, kterou lidi opravdu autenticky nenavideli? Ze by to melo dopad na sledovanost?
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    JiK avatar 19.3.2021 01:01 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    European Journal of Cultural Studies
    19.3.2021 02:17 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Q1

    S cim mas problem?
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    17.3.2021 20:31 xxx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    TACR? Nevim jake mas zkusenosti s projekty z TACRU ale moje jsou takove, ze to bylo vzdy akorat objevovani kola. Na to se spotreboalo 20% grantu. Dalsich 60% se spotrebovalo na neco uzitecneho a poslednich 20% se venovelo na to, aby sedely vykazy.

    Takze jestli nekdo potreboval dokazat, ze Vymena manzelek je odpad, tak ten dukaz dostal.
    18.3.2021 08:12 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Zjevne netusis, jak se podobny veci natacej. Kamosi delali "rozhovor". Kazdej dostal papir, co ma rikat, jeden hral majitele firmy a druhej jeho zamestnance, a vyjadrovali se k nejaky legislative. Odvysilano v hlavni zpravodajsky relaci. Dostali za ty cca 3 minuty 5k kazdej. V tomhle pripade prima.

    Tohle je to samy. Totez vymena atd atd. Nebo ty brecis kdyz nemas starou doma hodinu? Ty lidi dostanou proste papir ze se maj pohadat, tak se pohadaj. Dostanou za to desitky kKc a to jim stoji za to ze sebe udelat debila pred narodem. Jo, mozna to nekdo expost neunese ...

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    18.3.2021 10:42 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Tak. Někdy je to až k nevíře, co všechno jsou schopni lidi udělat i za naprosto směšnou částku. Ba někteří i zdarma! Když to vidím, mám chuť složit hlavu do dlaní a štkát nad tou lidskou blbostí. Podle mne to je absolutní selhání našeho školství, které se zaměřuje na to, aby do hlavy napumpovalo tuny marginálních blbostí, místo toho, aby naučilo ty děcka v prvé řadě logicky uvažovat a domýšlet důsledky toho co dělají.

    Jedině tak nebudou vznikat zástupy zadlužených idiotů, co se prodávají do médií jak ty nejsprostší děvky.
    16.3.2021 23:17 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Evidentně jsi nepochopil, že jsem ten seriál nezmínil kvůli toho jaký je, ale jak ilustroval občanské soužití v dobách předpanelákových.
    14.3.2021 18:05 Kratos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Díky za anketu :-)

    Podle mě vezme roha do Švýcar nebo do nějaké východní zazobané díry na východě.

    Zplundroval co mohl, do voleb ještě "vypálí pár kostelů", tou šmelinu co za tím běží a nevidíme, dohrabe pár miliard a vzhledem k věku, v klidu dožije někde, kde na něj nikdo nedosáhne.

    Lidi budou čumět, jak se všem vysměje do ksichtu, protože má nulovou odpovědnost za to co v ČR udělal.

    Prostě se po volbách sebere a jako by se za 8 let nic nestalo odejde středem a nikdo nic nezmůže.

    To, že by ho zavřeli + jeho věrné nohsledy, sebrali majetek a z toho co májí zaplatili tu díru v rozpočtu, je asi v 21. století iluze, že?
    14.3.2021 18:54 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    To, že by ho zavřeli + jeho věrné nohsledy, sebrali majetek a z toho co májí zaplatili tu díru v rozpočtu, je asi v 21. století iluze, že?
    Jo, to určitě je. A nepřekvapilo by, kdyby k tomu ještě na rozloučenou odmávli podobný zákon, jako tomuto darebákovi.
    16.3.2021 12:34 Robert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Kde spatřuješ to darebactví?
    16.3.2021 16:29 Vinicius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Beneš je přece obviňován z mnoha věcí...
    1. Nerozpoutal útočnou válku proti koalici Francie, Itálie, Velké Británie, Německa, Polska a Maďarska
    2. Neponechal v ČSR miliony separatistů a iredentistů uskutečnit třetí pokus o odtržení
    3. Neudělal s komunisty to co Pinochet s demokraty v Chile
    4. Dovolil si správně předpovědět, že jednou budeme označeni za viníky
    16.3.2021 16:52 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Je-li něco postaveno na lži, nebude to mít nikdy pevné základy. Takže se nelze divit, že z toho pak garanti samostatnosti Československa v tichosti vycouvali. Beneš byl od samého počátku tvůrcem naší zahraniční politiky a držel se toho jak hovno košile.

    Je také jedním z autorů jedné velké mystifikace a to idey tzv. "českoslovanského" národa. Kterou využil k tomu, aby na tzv. "práva na sebeurčení národů", což byl pro změnu Wilsonův konstrukt, prosadil na mnohonárodnostním území, vznik národního státu, ve kterém měli dominantní postavení etničtí češi a to už ze samé podstaty nemohlo dopadnout dobře.

    A jako by to nestačilo, naházel přes palubu hromadu lidí, co mu důvěřovali a de fakto se významným způsobem zasloužil o to, že jsme se dostali do bolševického područí.
    16.3.2021 16:54 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    A mimochodem. Těmi viníky nejsme my, ale jeho pletichaření, ctižádost a pochybná národnostní politika.
    17.3.2021 13:48 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Benešovi lze oprávněně vyčítat, že se nejprve posral před nácky a pak před bolševiky. Ale to co mu vyčítáš ty, je trošku mimo mísu.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 14.3.2021 21:42 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Dokud tu nebude politická odpovědnost a finanční transparentnost, pak nemá žádný smysl chodit k volbám, protože hlasy si stejně podstoupí, jak budou chtít a hlavně se přisát na penězovod. Dnes už se ani nenamáhají s programy a sliby. Kampaně jsou populistické, ba přímo hnusné, bez sebemenšího náznaku slušnosti. A pamatujete? "Za tři roky na úrovni Rakouska!" :-D
    16.3.2021 08:46 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Roha brat nebude ... premiera prece jmenuje prezident, a veprak jmenuje burese. Posranci sice budou rvat, ale to je tak vse. Oni mu mozna i neprojevi duveru ale to je taky jedno. Pak se bude veprak "rozmejslet" ... nejmin 2 roky. Mozna si tam namenuje nejaky kamaradicky ... a pak uz snad konecne pojde.

    Kazdopatne pokud nepojde, tak nejmin do 23 to ma bures vicemene jisty, pokud vepraka moc nenasere.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    14.3.2021 21:02 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Neboj, Lihoslav Kradousek už rozjíždí předvolební kampaň. Když se nedostal na Hrad kníža Šláfenberk fon Rohypnol und Poserplína, tak se tam vecpe padákový ožrala. A pak teprve bude šou za pětašedesát miliard: https://www.youtube.com/watch?v=IGyuHSRDw1o
    Fluttershy, yay! avatar 14.3.2021 21:16 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    14.3.2021 23:54 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Normálně by mi ani na mysl nepřišlo, že se něco takového může stát, ovšem poté – jak z tebe k mému velkému překvapení vypadlo – jak citlivě vnímáš i pouhou zmínku o bordelu, si o tebe fakt dělám starost.
    Já měl popravdě co dělat, abych smíchy nepoprskal display, když jsem to četl v tom blogu poprvé. Promiň, ale když si někdo měsíce stěžuje na lockdown a pak popisuje v blogu, jak světélko podniku pohaslo a "Všichni mají půst"*, nemůže mě dost dobře tahle interpretace nenapadnout :-D

    *) K tomu by teda ještě chtělo dodat "Mluv za sebe"...
    15.3.2021 00:30 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Chápu, že tě nenapadlo, že pro někoho mohou být příčinou doma věčně oxidující smradi, pro jiného partnerka za hranicemi obce, pro dalšího žádná partnerka, poněvadž příležitostí k seznámení má nula. Atp. Domluvit si spicha s nějakou šlapkou, je to nejmenší. Ale je sex to po čem toužíš? U tebe snad. Já jsem spíš ten typ 10 let na moři, jeden den na pevnině.
    15.3.2021 10:08 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    No, s příležitostma k seznámení to je teď celkem debilní, to je pravda...
    15.3.2021 15:01 LKML-1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Člověče, ani ne. O víkendu jsem dostal chuť na kafe, nakráčel jsem do otevřené cukrárny, a připadal jsem si jako ten nejdrsnější pistolník, co právě vešel do salónu. Bez roušky. Obě mladé dámy sedící u stolku s dortíkem ze mě nemohly oči spustit a úsměvy nešetřily. Ale mám doma přítelkyni, tak jsme jen opětoval úsměv a nic z toho nebylo :)

    Za normálních okolností se můj vstup do lokálu u dam takové pozornosti netěší :)
    15.3.2021 11:56 PL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Domluvit si spicha s nějakou šlapkou
    :-D takovýhle obrat jde udělat jen v češtině. To je prostě geniální jazyk.
    15.3.2021 12:30 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Jo kdybys jen tušil, jaké porodní bolesti provázely tento překlad. Chudinka dívčina tehdy neustále kvičela: “Ale to niema po polski!” a já ji prudil a prudil, dokud nebyla alespoň tahle kapitolka přeložená. A to podotýkám, že měla vystudovaný polský jazyk na univerzitě. Překladatelů, co jsou schopni přeložit takové české texty do jiných jazyků aby při tom zůstal zachován jejich duch, je jako šafránu. A netýká se to jen českých textů! Platí to i naopak.

    Není moc jazyků na světě, výrazově tak bohatých jako čeština. Většině z vás to vůbec nepřijde, ale kamarádovi teď překládá do polštiny jeden odvážlivec Setonovy Dva divochy. Ta kniha v polštině nikdy nevyšla, jenom nějaké dvě tři kapitolky. A jedním z důvodů proč dosud nebyla ta kniha přeložena je, že v ní Seton hojně pracuje se slangem. A většina z těch, co se o ten překlad v minulosti pokusila, právě na tom pohořela. Ale tenhle překladatel, který už nasbíral nějaké zkušenosti s překladem Tolkiena, s tím statečně bojuje.
    16.3.2021 15:28 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Problem je, ze spousta "prekladatelu" (i tech co si za to berou prachy) nechape dve primitivni veci. Jednak ze se vzasade nepreklada ale "prebasnuje", druhak ze je vzdy velice podstatny znat kontext. A presne proto ty automaty nefungujou.

    Jak to dopada je pak krasne videt na nekterych novodobych vytvorech dabingu, pripadne prekladech her/sw. U toho dabinku pak cast viny nesou i daberi sami, protoze kurva kdyz to namlouvaj a cumej na to co se deje, tak prece musej vedet, ze co rikaj je totalni kravina.

    Nedavno me kuprikladu pobavila "Poháněná lavička" - Stationeers ... paneboze proc takovy trotl vubec dela preklad. Je tam toho samo nasobne vic. Proste blb, kterej preklada nejaky stringy aniz by tusil kde a k cemu patri.

    Samo treba zminit i slavne "ho střelili šípem do kolene" ... Skyrim.

    BTW: Preklad do cestiny je prave parada v tom, ze muzes v zavislosti na kontextu i stejnou vetu vyjadrit mnoha ruznymi zpusoby. Coz prozmenu spousta soudruhu v cizine naprosto nedokaze pochopit, a divej se, ze stejnej string ma pokazdy jinej preklad.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    JiK avatar 16.3.2021 15:46 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    ... Samo treba zminit i slavne "ho střelili šípem do kolene" ... Skyrim.
    Muzes to rozvest? Co to melo byt a co to bylo? Nejak se v tom ztracim...
    16.3.2021 16:04 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Samo treba zminit i slavne "ho střelili šípem do kolene" ... Skyrim.
    Jak bys to přeložil?
    16.3.2021 16:57 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Jak tak koukam, jadro pudla a kamen urazu spociva v tom, ze zdejsi negramotni prispevatele netusi, co je to idiom a nejsou schopni pouzit ani kachnu nebo ten podelanej guugl.

    Takze pro ty negramotne ... prakticky kazdy strazny ve hre ma ve svym repertoaru vetu "But then I took an arrow in the knee" kterazto je prelozena do cestiny jakozto "pak mě střelili šípem do kolene" ... nejspis je tudiz kazdej jeden postrelenej a kazdej jeden zrovna do kolene ze?

    Az na to, ze to znamena ... a pak sem se ozenil/strcil hlavu do chomoutu/... coz je navic zrejmy i z kontextu.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!

    16.3.2021 17:08 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    budliky budliky:)

    to sis naběhl, žádnej takovej idiom neexistuje, pokud existuje, tak jen díky té hře, a ani ta fikce není z angličtiny, nýbrž ze severských jazyků :)

    16.3.2021 23:29 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    lol STĚR
    18.3.2021 08:35 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Ani ne soudruhu, to spis ty patris mezi ty, co netusej co je to idiom a jak vznika.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    18.3.2021 13:51 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Jasně, nikdo to netuší, jen nějaká random neregistrovaná špína.
    Petr Tomášek avatar 17.3.2021 13:45 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Není moc jazyků na světě, výrazově tak bohatých jako čeština.
    Nebuď směšný. Čeština je prachobyčejný jazyk, jako stovky jiných.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    15.3.2021 05:25 Franta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    to byly takové budky na ulici
    A byly tam i přes noc?
    15.3.2021 09:46 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Nejspíš jo, nevím. Nikdy jsem v ní nebyl a jak bylo upozorněno výše vysílal se vždy jen nějaký sestřih. Na základě toho co si pamatuji soudím, že to celkově musela být strašná bída - soudě podle toho co vybrali k odvysílání. A nejspíš to bylo i cenzurováno, takže nic výbušného tam stejně nemělo šanci proniknout. Proto mě nepřekvapuje, že to skončilo.
    15.3.2021 06:21 ajtacka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Ak niekoho nutim, aby isiel so smetim, co to hovori o mne a o nom? Alebo o tej cinnosti?
    15.3.2021 08:38 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Záleží na vztahu. Je-li to partner/partnerka, tak pryč od něj. Je-li to potomek, tak výchova ještě není u konce.
    15.3.2021 11:37 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Už jsem taky pamětník.

    Pamatuju, že v Brně byla budka v OD Vágner (na České), takže relativně dobře chráněná a v noci nedostupná. Počítám, že i jinde to bylo podobně.

    Ze začátku se tam objevovali lidi, kteří uměli poskládat celou větu (i víc), ale postupem času tam chodili jenom puberťáci, kteří jenom hulákali. Z nedostatku lepších záznamů je tak museli pustit do vysílání, protože museli zaplnit vysílací čas. A pak to raději celé zrušili.

    Pamatuji si jednoho pána, který měl otázku na pana (nebo tehdy paní?, nevím) ministra školství: "Ve slově 'řečiště' jsou 4 háčky, znáte jiné takové slovo?" (volně převyprávěno, nepamatuji si to doslova).
    15.3.2021 13:27 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Ve slově 'řečiště' jsou 4 háčky, znáte jiné takové slovo
    V čem je tohle lepší než hulákající puberťáci? Ministr školství je chodící slovník?
    15.3.2021 14:25 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    V kultuře projevu.
    15.3.2021 14:41 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Říct košatě úplný prd mi kulturně nezní, ale prosím.
    15.3.2021 20:37 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Takovych slov mam ve slovniku 22956 vcetne synonym "zvěčněně zvěčňovaně zvěčňováváš zvěčňuješ" ktera neumim odgrepovat.
    5 hacku: 1953
    6 hacku: 172
    7 hacku: 0
    6hacky rucne ocistene o sklonovani, nej-, ne-, nejne-:
    čtyřstěžňově # dokonce 3 hned po sobe, nejvic ma asi "měšťčin - 4"
    maloměšťaččině
    měšťaččině
    měšťáčtější
    měšťanštější
    přečištěnější
    španělštinářčině
    změšťáčtělejší
    15.3.2021 21:19 l0k1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    takze spis to mnel bejt dotaz na ministra vnitra nez ministra skolstvi
    15.3.2021 21:30 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    dokonce 3 hned po sobe, nejvic ma asi "měšťčin - 4"
    Tak ještěže to jsou háčky a ne samohlásky.
    16.3.2021 10:38 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Tak to mi přijde, že to 'řečiště' se bežně používá, ty ostatní mi přijdou hodně umělé - dají se vytvořit, ale nepoužívají se.

    Nemohl by ses mrknout na ty 5háčkové a případně i 4háčkové, jestli je tam nějaké používané slovo? Taky by byl zajímavý poměr počet háčků/délka slova. Třeba u řečiště to je slušných 4/7.
    16.3.2021 12:56 Jana Dziková
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    mi přijdou hodně umělé - dají se vytvořit, ale nepoužívají se
    Ve stejném duchu jsem mu chtěla napsat to samé.
    16.3.2021 21:27 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Tak treba "přečištěnější" je uplne normalni slovo. Jinak v 5+ nejsou zadna podstatna jmena, jestli ti jde o tohle.

    4hackova podstatna:
    časoměřič
    ještěřiček
    ještěřička
    kněžiště
    měšťačka
    předběžně
    přeřaďovač
    řečiště
    španělštinář
    štěrkoviště
    těžiště
    zeměměřič
    K druhemu bodu - nejmin ma 0.03 "kryptoanarchosyndikalističnostech" (lol), nejvic trojpismenna slova 0.66 žeň, věž, řiť...
    16.3.2021 21:49 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Dík. Tyhle vypadají z velké části použitelně, takže tehdy měl ministr šanci.

    Nemyslel jsem, že to musí být zrovna podstatné jméno (např "předběžně" je příslovce a je používané), ale musí to být něco, co se používá. I když, jak říkal Hyman Kaplan: "Proč by takový slovo nemohlo bejt?"

    Je v těch 5háčkových nějaké "normální" slovo?
    17.3.2021 20:33 k
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    ja myslim, ze treba pes ma mene, rovnou nulu
    Gréta avatar 15.3.2021 19:59 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?

    buťto je blatnej uplně pitomej nebóó jeto jakoby dvojitej agent co dělá že báboj prohrává volby :O :O :O :O

    16.3.2021 12:59 ajtacka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    V Itálii neřeší to, co řeší ve Stockholmu a naopak. Nechceš se trochu o to zajímat? Sice italské filmy jsou posledních pár desetiletí nic moc, ale evropské kinematografii aj tak něco chybí. Stockholmský syndrom?
    Gréta avatar 18.3.2021 12:33 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?

    nejvíc nejlepší evropskej film kterej sem teďko ňák nedávno viděla byl borat2 ale bylo tam moc politiky takže itak žádná sláva :/ :/

    24.3.2021 15:49 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    No nazad na Slovensko ani bohovi! A pošleme vám aj Matelka, lešenára a bábkoherečku.
    25.3.2021 12:32 ajtacka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pamatujete Vox populi?
    Jestvuje dielo Krútňava, ktoré má byť vysokým štandardom na umeleckej scéne a je tuším aj v dnešnej dobe hrané. Len to však Terazky nie je niečo na tému: Aká si mi krásna, ty rodná Zem moja... :D

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.