abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (11%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 566 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    13.10.2010 16:19 ____ | skóre: 15 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Už jsem se někde vyjádřil, tak to nebudu klonovat, ale ve stručnosti povím, že státní maturitu chci.
    gtz avatar 13.10.2010 16:30 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    nevím, ale já jsem zažil maturitu normální, ještě za doby revoluce a také to nebyla procházka růžovým sadem, ale to co se děje dnes. No já jsem proti
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    14.10.2010 01:22 VSi | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Asi už to níže někdo napsal, ale přece můj postřeh:

    - "státní maturity" jsou skutečně potřebná věc, implementace v našich pomínkách, hlavně co se týče nákladů je věc druhá

    - Rozdíly v úrovni středních škol, nebo lépe řečeno škol, kde lze dostat maturitu, jsou nepředstavitelné. Tj. jsou školy, pro jejichž studenty jsou navržené státní maturity trapně snadné (a nemusí to být zdaleka jen gymnázia), a na druhé straně takové školy, kde značná část studentů nemá šanci ani u lehčí varianty navrhované státní maturity (typicky učební obory s naroubovanou maturitou, ale nejen ty). A právě tyto horší "školy" buď musí něco udělat se svými požadavky na úroveň znalsotí, nebo prostě přijdou o akreditaci na maturitní obor. Tohle je celkem známá věc, když se na těžší škole někomu nedaří (propadá), často mu rádi doporučí přestup na vedlejší školu s týmž oborem, kde daný žák se stejnou snahou exceluje.

    - Obdobné katastrofální rozdíly v úrovni vzdělávání jsou i mezi základními školami. Jenže za 9+4 roky ZŠ+SŠ neexistuje metrika srovnatelná přes všechny školy, takže nekvalitní školy lze těžko odhalit. Je jasné, že takové hodnocení nelze brát absolutně, ale dává informace o možná problémových školách, na které je třeba se zaměřit s kontrolou. Momentálně jsou slabé populační ročníky, mnoho středních škol bere naprosto bez přijímacích zkoušek, jen podle průměru klasifikace ze ZŠ - na tom jsou paradoxně silně penalizováni žáci kvalitnějších základích škol. Proto se i na ZŠ připravují standardizované zkoušky. Státní maturity by měly zaručit nějaký minimální základ znalostí, bez něhož nelze papír s názvem Maturita získat. Každá škola má ale pořád dost prostoru pro "ztížení". Co jsem procházel testy z matematiky (těžší varianta), tak tam dokonce není hromada věcí, které jsme na elektro průmyslovce dělali (diferenciální počet na úrovni prvního semestru VŠ, složitější analytická geometrie). Ale věřím, že pro některé školy (resp. jejich studenty), které do teď maturitu "dávaly", je to katastrofa. Slyšel jsem i vyjádření studenta "Jak mám dělat státní maturitu, když jsme ve škole 4 roky nedělali vůbec nic?" - kde je chyba: ve státní maturitě, nebo v konkrétní škole?

    14.10.2010 01:43 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Slyšel jsem i vyjádření studenta "Jak mám dělat státní maturitu, když jsme ve škole 4 roky nedělali vůbec nic?" - kde je chyba: ve státní maturitě, nebo v konkrétní škole?
    Tak ta chyba je zřejmě ve škole - když s tou maturitou ostatní nemají problémy. Otázka je, jestli je správné, aby na to dopláceli studenti, kterým se pravidla hry změnila během studia.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    14.10.2010 12:37 VSi | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Otázka je, jestli je správné, aby na to dopláceli studenti, kterým se pravidla hry změnila během studia
    Nic takového se podle mě nestalo. Alespoň ne tak zásadním způsobem, aby to někoho poškodilo. Dělal jsem maturitu ve školním roce 2007/2008, a byla reálná možnost, že státní maturita se mě dotkne. Podkladů a informací k tomu bylo dost, vzorové testy přibližně odpovídající těm aktuálním jsme viděli, a bylo jasné, že to není nic těžkého, co by vyžadovalo speciální přípravu. Takže školy u dnešních studentů 4. ročníků mohly rozsah výuky přizpůsobit včas. Případně se ti studenti mohli sami zajímat, na jaké úrovni se maturity plánují, a jestli to odpovídá tomu, co se v budoucnu naučí.
    gtz avatar 14.10.2010 08:52 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    A právě tyto horší "školy" buď musí něco udělat se svými požadavky na úroveň znalsotí, nebo prostě přijdou o akreditaci na maturitní obor. Tohle je celkem známá věc, když se na těžší škole někomu nedaří (propadá), často mu rádi doporučí přestup na vedlejší školu s týmž oborem, kde daný žák se stejnou snahou exceluje.

    dceřina spolužačka šla na nějakou školu zde v Brně (kotlářská) a měla problémy vůbec projít (přitom byla ve ZŠ šprtka a vše se učila nazpaměť), no pak přestoupila na nějaké ekonomické lyceum kde exceluje s vyznamenáním. Jsou školy a školy. Spousta soukromých škol to dělá jen a pouze pro prachy.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Jendа avatar 14.10.2010 18:34 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    vše se učila nazpaměť
    Tak to se nedivím, u nás by také s učením se nazpaměť neprošla (ve fyzice či matice)…
    13.10.2010 16:20 merlyn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    jednotny maturity sou jenom stripkem v planu k naproste degeneraci skolstvi a vygumovani lidi. no co, aspon to budete mit jednoduchy.
    13.10.2010 16:53 martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    proc?

    btw. scio testy jsou predpokladam take soucasti toho planu, ale i u nich nechapu, jak toho maji dosahnout...
    Marek Bernát avatar 13.10.2010 18:00 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita

    V ideálnom svete by sa mali hodnotiť znalosti trochu lepšie než jedným číselkom v blbom teste. Ja viem, je naivné čakať, že učitelia budú ku žiakom pristupovať individuálne, budú sa snažiť zistiť, čo skutočne vedia, v čom sú dobrí a v čom nie. A ísť ešte ďalej a známky zrušiť úplne a nechať deti nech sa učia čo samé chcú, len im predhadzovať motivačné príklady. Lebo deti zvedavosť majú a veľkú. Problém je, že ten uniformný školský systém, kde jediný cieľ sú známky (áno, prostriedok zisťovania kvality sa bohužiaľ stal cieľom; podobná vec sa deje vo vede, kde počet publikácií -- prípadne impactfactor -- je občas dôležitejší než kvalita článkov, ale to je na inú diskusiu). Je oveľa jednoduchšie fláknuť štandardizovaný test a šťandardizovanú známku. Výpovedná hodnota síce nulová, ale aspoň bez námahy...

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Marek Bernát avatar 13.10.2010 18:02 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita

    ups, kus mi vypadol:

    Problém je, že ten uniformný školský systém, kde jediný cieľ sú známky (...), tú detskú zvedavosť a túžbu učiť sa nové veci zabíja a nahrádza ju strachom zo známok.

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Jakub Lucký avatar 13.10.2010 16:41 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Z jednoho pohledu mi přijde smysluplná standardizace úrovně, protože je rozdíl mezi maturitou z matiky ve výkonnostní skupině, kde jsou lidé vítězící na matematických olympiádách a na střední ekonomce, na druhé straně je očividné, jak je hodnocení maturity nedůležité a úroveň musí být stanovena tak, že to stejně skoro všichni udělají, takže to vlastně nemá smysl...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    13.10.2010 16:46 fred
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    správně, nastavme maturitu tak aby to udělal uplně každej a na plnej počet bodů. nebyly by to teprve pak vyhozené peníze? státní maturita je už krutě potřeba
    13.10.2010 16:49 merlyn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    lol, neprotirecis si trochu? videls ubohou uroven statni maturity?
    13.10.2010 16:54 fred
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    a ted maturitu dela kdo, kdyz ne stat? nebo je snad tedka maturita pojmem, z kteryho si kazdej sedne na prdel? standardizace je potreba, stejne tak jako zarazeni matiky, logiky a kritickeho/krizoveho mysleni. uroven je uz jen otazkou nastaveni, tvuj nazor je zcela bezcenny!
    13.10.2010 17:08 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Není náhodou u státních maturit matematika nepovinná?
    13.10.2010 17:10 fred
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    právě proto je potřeba (...ji tam zařadit(toto nemá souvislost s hlavní myšlenkou vlákna))!
    13.10.2010 17:26 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Imho bude trend opačný :-(.
    13.10.2010 17:16 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    uroven je uz jen otazkou nastaveni, tvuj nazor je zcela bezcenny!
    V nastavení té úrovně je právě ten problém. Protože ta úroveň z definice standardizované maturity musí být všude stejná. Takže když ji nastavíš vysoko, budou mít méně prestižní školy problém. Když ji nastavíš nízko, bude to na prestižnějších školách fraška.
    Oni to pochopitelně nastaví nízko, páč nechtějí, aby na méně prestižních školách byla úspěšnost nižší než nějakých 80%. Z toho ale plyne, že prestižnost těch přestižnějších škol půjde dolů, k těm méně prestižním.

    Dlouhodobě tedy z téhle standardizace plyne v průměru pokles prestiže středních škol.
    Fluttershy, yay! avatar 13.10.2010 17:25 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Od toho je vyšší a nižší úroveň. Ale spíš by to chtělo systém, jako je u TOEFLu. Jeden komplexní test a podle toho, jakou jeho část zvládneš, takové ohodnocení dostaneš. Tzn. bylo by celkem třeba 100 bodů a na lepších školách by měli být schopni udělat to na 80+ bodů, na většině kolem 50 bodů, na učňácích kolem 30 bodů. Že by to nebylo udělal/neudělal. Navíc je tu problém, že u nás je zažité, že jediné akceptovatelné známky jsou jedna až dva, ve výjimečných případech tři, dál už ani omylem...

    Jinak souhlasím s oním komentářem, že by tu zkoušku mělo jít (třeba po roce) opakovat (třeba za administrační poplatek).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    13.10.2010 18:30 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Od toho je vyšší a nižší úroveň. Ale spíš by to chtělo systém, jako je u TOEFLu. Jeden komplexní test a podle toho, jakou jeho část zvládneš, takové ohodnocení dostaneš.
    Jo, to by šlo, to by bylo dobrý... Byla by to i určitá motivace, mít lepší skóre...
    13.10.2010 17:37 fred
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    nejsme ani ve švýcarsku ani v jůesej, tady nic jako prestižní gympl natož průmyslovka NEEXISTUJE (respektive každej kantor to tvrdí o tej svej)

    střední škola má buď naučit jak makat, nebo připravit na výšku. to že na flákárnách projde 80 procent ještě neznamená, že budou mít výborný výsledek jako ti z těžších škol.
    gtz avatar 13.10.2010 18:26 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    neexistuje, ale v praxi je to jiné. Zde v Brně je pár ekonomický škol, ale např. Kotlářská patří k těm lepším a hodně zaměstnavatelů se pak dívá kde ten člověk studoval. A nikoho nazajímá zda to umí nebo se to jen našprtal. Setkal jsem se s účetní ,která dělala účetníctví večerně a klobouk dolů, ovládala skoro vše rychle a přehledně a vždy problém vyřešila. No a setkal jsem se i s paní co studovala na ekonomické škole s vyznamenáním a vždy totálně domotala mzdy a když došlo na něco složitého vždy letěla se někam zeptat. Stačilo mít cestovní náhrady jak v korunách tak v cizí měně a byla z toho totálně paf.

    jenže oni se tam na to co budou dělat nepřipraví, oni se naučí jen šprtat a šprtat. A pak se najednou ocitnou v procesu kde je všechno úplně a úplně jinak. Před nějakou dobou jsem byl u jedné paní doktorky na odběru krve - byla tam mladá sestřička ze školy - no mám žíly jako provazy a nedokázala se trefit ani po 3. prý že je divný tlak, že ta krev neteče a ostatní bludy. Starší sestřička co tam byla vstala a na první pokus vše nabrala. A školy mají být i od toho, aby je něco naučily.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Jan Drábek avatar 13.10.2010 16:48 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Ty testy jsou vcelku o dost lehčí než co jsme pak reálně minulý rok ukazovali na maturitě.

    My si některé testy z ČJ i zkoušeli a byly fakt jednoduché. A v tom je myslím nevýhoda maturity - dává pouze málostavovou informaci. Percentil či skóre by bylo lepší, aby se na tom dala rozprostřít populace.

    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    13.10.2010 16:50 Radek Podgorny | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    pokud chcete, aby prohlaseni "mam maturitu" melo nejakou vahu, je standardizace nutna.
    13.10.2010 16:58 Christof | skóre: 22 | Havířov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    přesně tak

    ovšem připadá mi, že ty lehké varianty testů ověřují spíš znalosti na úrovni základní školy než střední :-(
    Migi avatar 13.10.2010 17:02 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    to bylo učelne, kdyby propadlo vysoke procento byl by tlak na zruseni obrovsky, timto si to pojistily. Na druhou sranu je to potvrzeni o vyhozeni penez. Ale to tady nikomu nevadi.
    13.10.2010 17:10 ____ | skóre: 15 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Není problém to případně přenastavit.
    Migi avatar 13.10.2010 17:32 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    No to skutečně není, dokonce jsem se kdesi docetl ze práve to je plánováno kdyby u ostrých maturit bylo prilis vysoke procento neuspechů.

    Nicméně kdyby k tomu opravdu doslo byl by mediaální tlak obrovský. A vzhledem k tomu že jde jen o peníze nemohou toto riskovat.
    Migi avatar 13.10.2010 17:30 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Možná byste se mohl zaobírat střední školou hlouběji, než jen tím závěrečným testem, který mají studenti dostat po čtyřech letech.

    Jestli se má maturovat podle standardu, musí být standardizována výuka. Standardizovány jsou osnovy, nicméně standard výuky je kontrolován tím, že kolegu učitele informatiky kontroluje jeho kamarád z kabinetu.

    A kamarádi z práce se vetšinou podrží, a to i v případě že vyučující učí naprosto nesrozumitelným způsobem. Já na střední takovou dvojici učitelů měl. Dovolím si hádat že každý. A narozdíl od vysoké kde takové problémy lze řešit, boj s vedením střední školy je jak boj s větrnými mlýny. Jak se ukazuje v posledních letech, nic než medializace se špatnou situací nic nezmůže. Kapitolou samou pro sebe jsou vyučující, kteří učí jen díky tomu, že mají "dobré" osobní vztahy s někým z vedení školy(i to jsem na škole potkal).

    Další problém je v tom, ze dnes jsou na školách studenti, kteří si to proste jdou odsedět, a po šesti sedmi letech tu maturu dostanou i když nechtějí. Opět důsledek geniálního ekonomického kroku.

    Nevím, jak dlouho máte po škole. Já mám maturu čerstvě v paměti. Nedovedete si představit, jak vás dokáže naštvat, když po tom, co vy na průmyslovce šprtáte krom těch veledůležitých předmětů, které jak říkáte, je třeba standardizovat(ČJ,M, Cizí jazyk), šprtáte ještě odborné předměty a že jich není málo.

    Mám řadu přátel z gymnázia, pro ně matematika, čeština a jazyk byli v podstatě to nejdůležitější čím se museli ve volném čase zaobírat. Pro nás průmyslováky to byla ta vedlejší část, a váhu a důležitost nesla až ta odbornost. Navíc pro gympláka byla předlouhá odpolka to, co pro nás průmyslováky byl standardní běžný den.

    Pokud mají středoškoláci skládat stejnou obtížnost jako gympláci, neměli by mít stejný rozsah výuky, stejně času na studium atd atd. Proč jsou tedy gymply oddělené, když maturity mají být společné?

    Ano, stupeň obtížnosti určí váhu maturity, ale aby mohla být uroven zvednuta, musí byt stejně pozvednuta úroveň výuky, která je dost často mizerná.

    Jenom škoda, že nad tímto se nikdo nepozastavuje, každého zajímá jen jaka je váha toho "testu dospělosti" na konci.
    Fluttershy, yay! avatar 13.10.2010 17:37 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Jenže mezi odbornou SŠ a všeobecným gymplem je dramatický rozdíl. Zatímco průmyslovák má po SŠ papíry na vrtání se v zásuvce a může jít do pracovního procesu, člověk z gymplu nemůže, resp. může, ale bude maximálně tak prodávat rohlíky (až na výjimky). Navíc ten člověk z odborné SŠ může dělat lehčí maturitu z češtiny (když pro něj není prioritou) s vědomím, že pak nebude studovat filologii na univerzitě. Nehledě k tomu, že ta nová maturita (z češtiny) "není o šprtání se".
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Migi avatar 13.10.2010 17:47 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Pokud vím, standardně, jak po gymplácích tak středoškolácích, se momentálně vyžaduje lehčí úroven. Jak jsem sám naznačil, měli by mít na gymplu povinně tu těžší.

    U nás na škole, mám informaci přímo od přátel z ročníků, které byli pode mnou, se stále vyučuje literatura. Tu se clovek proste našprtat musí. Jestli je nová maturita typu scio testů, učili se tři roky podle nevhodných osnov. Že by další chyba státních maturit?
    13.10.2010 18:08 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    U nás na škole, mám informaci přímo od přátel z ročníků, které byli pode mnou, se stále vyučuje literatura. Tu se clovek proste našprtat musí. Jestli je nová maturita typu scio testů, učili se tři roky podle nevhodných osnov. Že by další chyba státních maturit?
    Jo, přesně tak. Brácha teď bude maturovat - a nejen, že se 7 let připravovali na jinou maturitu, oni se částečně učí podle systému nastaveným na starou i teď. Já jsem toho názoru, že se státní maturity měly schválit, zákon odsouhlasit a za 8+ let (až dostuduje poslední středoškolák který byl na školu přijat před reformou) to teprve spustit. Pravidla by se během hry měnit neměla.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    13.10.2010 17:06 Jakub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Ta tezsi uroven uz neco rika (jsou to zaklady, i kdyz matika byla trochu neprijemna), zakladni uroven je dost k smichu. Kdyby byla povinna ta tezsi tak to ma smysl, ale porad je to takhle lepsi nez to, co se na nekterych skolach deje ted.
    paralaX avatar 13.10.2010 17:06 paralaX | blog: Last_Bullet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Testy jsem absolvoval v pondělí a úterý a moje pocity jsou pozitivní. Hodně spolužáků bylo zaraženo tím jak je vyšší úroveň těžká a nižší zase lehká, ale já si myslím, že je naprosto odpovídající a naprosto si dokážu představit, jak bude vysokým školám sloužit jako síto při přijímacích zkouškách. Hodně mne taky pobavila debata kolem odchodů na záchod. Jsem pro, aby byla schopnost zadržet moč součástí zkoušky. Dospělý člověk, který nevydrží 90 minut bez chcaní není připravený na vstup do společnosti.
    13.10.2010 17:08 fred
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Jsem pro, aby byla schopnost zadržet moč součástí zkoušky. Dospělý člověk, který nevydrží 90 minut bez chcaní není připravený na vstup do společnosti.

    Souhlasím s tímto názorem!!!
    13.10.2010 17:07 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    no nevím, mě při hovoru na téma státních maturit vždy vytane na mysli spolubydlící z Palestiny, který mi vysvětloval, že u nich mají na konci střední nějaké jednotné zkoušky (tj. ekvivalent "státní maturity"), a že podle toho se bere na vejšku a tak nějak vůbec se to i nadále zohledňuje ... no a on že to podělal (blbej rozhodně nebyl!), a tudíž nemohl u nich jít na vejšku, a že se ty zkoušky už nedaj dělat znova, takže u nich by byl doživotně v háji, a proto šel studovat k nám, kde prostě udělá přijímačky, a může studovat

    takže až začnou školy rušit přijímačky s tím, že máme přece státní maturity, tak to teprv bude ta správná sranda ...
    13.10.2010 17:14 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Nebol by som proti moznosti testy (o rok, dva, ...) opakovat. Ci by som to nejak reguloval vyskou poplatku (monotonne s cislom pokusu) uz nie je podstatne.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    13.10.2010 17:09 jílek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    A smi si tu maturu udelat i vobycejnej klempir, kterej to klepe na duchod, aby mel konecne naky jiny vzdelani nez vecerni doucovaci kurz pro vodmastovaky ;-)?
    13.10.2010 17:12 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Nechápu proč o nemohlo být tak jak to bylo dosud.

    Pretoze to bolo k (skoro) hovnu. Aky ma vyznam robit testy, ak kazdy robi ine testy a su inak vyhodnotene? A az na uplnych kretenov ich kazdy spravi. To ich zrusme uplne.

    Nemozem sa vyjadrovat k obtiaznosti cestiny, ale presiel som si matematicke (na idnes.cz) a su lahke (ta obtiaznejsia cast). Su az tak lahke, ze plno ludi skonci s plnym poctom bodov alebo hodnotou velmi blizkou, ktora bude znizena iba nepozornostou pri kruzkovani, pripadne mrnavymi numerickymi chybami (podla ktorych sa hodnotit uroven matematickych znalosti a schopnosti mysliet neda). To znamena, ze sa nebude dat urcit poradie celej tejto skupiny ludi, kedze vsetci budu mat (skoro) rovnako. Zalezi na tom, co sa tymito testami chce hodnotit, ale ak maju byt nahradou prijimacok na VS, tak by mali byt obtiaznejsie. Keby sa 500 z nich rozhodlo vyrazit na matfyz, tak by mal problem si z nich vybrat (nie ze by sa mi to zdalo pravdepodobne).

    Nevidim problem testy este pritvrdit, ale kriteriom na strucne zmaturoval/nezmaturoval by bola dostatocne nizka hranica bodov (trebars 25%). Ulohy by museli byt zaradene roznej obtiaznosti, nie iba 100 lahkych uloh (nimi by sa iba otestovala rychlost, ktora je malokedy podstatnejsia ako schopnost zvladnut tazsiu ulohu).
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    Fluttershy, yay! avatar 13.10.2010 17:14 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Státní maturita měla být už před asi patnácti lety. To je ve spojení s rozdílem ceny státní maturity u nás a na Slovensku ukázkou toho, že někde něco smrdí. K tomu některá vyjádření vedení CERMATu... Jasná věc. Tady *je* chyba.

    Myšlenka státní maturity jako podkladu pro přijetí na VŠ je velice zajímavá. Akorát u nás to není zažité a navíc se tu uchytily další subjekty (jako SCIO) nabízející prakticky totéž, ale za těžké prachy. Pokud by člověk místo těch horrorů s různými NSZ "jenom" složil maturitu na odpovídající úrovni, byla by to krása a úžasné zjednodušení. Navíc by se pozvedl význam maturity, protože dneska je to v podstatě samozřejmost (očekává se, že ji člověk udělá) a vypadá to nezřídka jako fraška. Maturita by také byla objektivní, protože u té školní hraje nezanedbatelnou roli lidský faktor (přístup zkoušejících/přísedících).

    Tyhle testy z češtiny jsem moc nestudoval, ale vypadají velice podobně tomu, co jsme si zkoušeli my. Byly vynikající. Netestovaly ani tak teoretické znalosti, jako spíše schopnost orientace v textu a aplikaci těch znalostí -- tedy schopnost myslet. Ale na druhé straně je nějaká ta ústní zkouška třeba (člověk musí být schopen se vyjadřovat).

    Má to i háčky. Třeba jazyky by se mohly řešit ve spolupráci s institucemi poskytujícími certifikaci a třeba by si mohlo jít i uznat nějaký ten certifikát místo maturity z jazyka. Dál by to chtělo povinnou matematiku (jo, v důsledku filtrace) a inspiroval bych se britským systémem, v němž není možné neuspět, a proto opakovat, nýbrž jen dostat adekvátní ohodnocení. Jo a to, co nám krátce před maturitou předložili jako testovací verzi státní maturity z matematiky, to byl špatný vtip -- nepromyšlená, primitivní netestová písemka -- mělo by to vypadat spíš jako ta čeština.

    Mimochodem, co si vzpomínám, proti státním maturitám protestovali lidé, kteří byli (a) pozéři nebo (b) neschopní něco takového absolvovat.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    bazil avatar 13.10.2010 17:28 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    a bez státní maturity se na vejšku přiženou stovky lidí, co si tu budou půl roku užívat a pak půlka odpadne. další půlka si bude užívat rok až rok a půl a pak odpadne minimálně třetina z nich ... já jsem pro státní maturity!
    13.10.2010 18:03 Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Já jsem jednoznačně pro státní maturity a to bez dalších odkladů (maturuji tento školní rok).

    Maturitní generálka mi přišla v pohodě. Měl jsem vyšší češtinu, angličtinu i matiku. Studuji osmileté gymnázium. Jsem moc rád, že se v češtině hodně upouští od učení se spousty věcí zpaměti, myslím tím dějiny literatury. V nižší úrovni, kterou si plánuji na maturitu vybrat, byl neměly být prakticky vůbec. A to je podle mě dobře, jelikož si myslím, že český jazyk a literatura (nejen česká) by se neměly míchat dohromady. Porozumění textu, které v nové maturitě je, je podle mě daleko důležitější. Vyšší angličtina byla také v pohodě, nic extra těžkého. Poslech se prostě člověk musí naučit, často není úplně ideálně rozumět. Test je opět stavěn hlavně na porozumění, což je podle mě hodně důležité v praxi. Matematika vyšší úrovně mi přišla opravdu velmi jednoduchá (až jsem si musel zkontrolovat, zda opravdu píšu vyšší úroveň). Je ale pravda, že mě vždycky bavila a tak se jí často věnuji i nad rámec učiva naší školy. Jen teda bohužel pro některé spolužáky, se v testech objevila i otázka z komplexních číslech, které se na naší škole berou pouze v matematickém semináři. Všechno ostatní jsme se ale učili (případně se ještě letos učit budeme, ale i to šlo často s použitím kalkulačky spočítat nebo nějak vymyslet). Na druhou stranu, pokud někdo z matematiky chce maturovat, zřejmě do matematického semináře chodí.

    Každopádně s jednotnou maturitou souhlasím. Myslím, že studentů gymnázií to může být úplně jedno, dokonce jim odpadne spousta učení zpaměti, za což jsem velmi rád. Pro ostatní střední školy to bude aspoň motivace, aby své studenty připravovali kvalitněji. A kdo na to nemá, neměl by maturitu mít vůbec, natož se pak dostat na vysokou, kde pak jen brzdí ostatní.

    Co se mi moc nelíbí, že o státní maturitě toho lidé moc neví. Studenti (myslím opět gymnázií, ty, které znám) na ni nadávají často jen proto, že nepochopili, co je čeká a co (hlavně dobrého) to pro ně znamená. Většinou pokládají otázky kolem maturity učitelům, ti ale většinou odpověď neznají. Ani jednu stranu však nenapadne se podívat na web maturity, kde je to zcela jasně řečeno. Učitelé nám to ale bohužel také příliš neulehčují. Maturita se připravuje již hodně dlouho a co jsem slyšel, několikrát se spousta věcí měnila. No a učitelé mají často staré informace a snaží se nám tyto staré informace vnutit, i když všichni víme, že pravdu nemají.

    Škoda jen, že zatím vysoké školy novou maturitu nijak zohledňovat nebudou. Samozřejmě je ale chápu. Problém by ale asi byl, kdybych si teď dal ze všeho úroveň nižší, šel na vysokou a pak někdy se rozhodl, že chci studovat další vysokou. A v té době už by požadovaly vysoké školy třeba vyšší úroveň maturity.

    Mimochodem, jak to vlastně je, státní maturity už budou určitě nebo se to ještě může změnit? Ve škole nám totiž stále tvrdí, že to ještě není jistě. A ve spoustě předmětů (zejména češtině) se s nějakou státní maturitou moc nepočítá a opakují se témata ke klasické maturitě...
    13.10.2010 18:04 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Do prdele co je vlastně dneska cílem střední školy ? Za mě platilo, alespoň ze značné části, jsem strojař, stavař,mechanizátor, zdravotní sestra a o tom byla i maturita. Snázší bylo vyletět z dílen nez z češtiny, případně ruštiny. Základem maturity byly odborné předměty podle typu školy

    I za nás byl kus státní a to zadání témat písemných maturit. Kolik to stálo nevím. Prostě v rozhlase vyhlásili témata, někdo z učitelů to zapsal a ve třídách přepsal na tabuli a šlo se na věc.

    Dneska mi připadá,že určitá skupina lidí se snaží ze škol udělat výchovné ústavy poslušných , trochu cizím jazykem vládnoucím občanů. Domluvit se a poslouchat stačí k čemu vlastní hlava a odbornost.

    Jak musí být odborným profesorům (jestliže všichni nebyli odejiti), když vidí, že stá nestojí o odbornost a hlavně že má test z češtiny.
    Fluttershy, yay! avatar 13.10.2010 18:16 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Díval ses na ten test? Jsou tam ryze praktické věci typu identifikace nesprávně užitého skloňování nebo interpunkce takovým způsobem, že se mění význam tvrzení, případně práce s textem. A ano, i strojař nebo zdravotní sestra by měli být schopni vyjadřovat přesně a pracovat s textem.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    13.10.2010 18:52 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Praktickým myslím obor. Jen mě ...... , že se tady prakticky dělá rovnítko mezi maturitou a nějakým testem z češtiny, jazyka. Stojím si za tím, že znalost češtiny, je pro většinu profesí až v druhém sledu.

    Jestli to někdo podá, že k maturitě je nutný základní test z češtiny a jazyka prosím. Ale základem a to nejdůležitější musí být odborné předměty, ale pak mi za dílčí test vychází ty stamilióny jako vyhozené peníze.

    Ještě něco pro nadzvednutí našich nacionalistických demokratů. Co budeme dělat s nadanými dětmi cizinců, když je nejdůležitější česká gramatika.

    A proto tvrdím základem, češtiny by měla být literatura a to porozumění jejím dílům. Jestli pro někoho je literatura sbírkou datumů, je to důkaz o duševním úpadku jeho učitelů.
    Fluttershy, yay! avatar 13.10.2010 19:06 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Stojím si za tím, že znalost češtiny, je pro většinu profesí až v druhém sledu.

    IMHO si stojíš blbě. ^w^ Proč? Protože je tam práce s textem a jednoznačné vyjadřování, což je pro efektivní komunikaci a zpracovávání informací nezbytné. S ukázkami se lze setkat pomalu na každém kroku, když si člověk musí domýšlet, co vlastně chtěl ten "odborník" vyjádřit.

    Ještě něco pro nadzvednutí našich nacionalistických demokratů. Co budeme dělat s nadanými dětmi cizinců, když je nejdůležitější česká gramatika.

    Cizinců v ČR. Taky je tam cizí jazyk.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    13.10.2010 19:18 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Je to kvalifikace, hlavně pro prodejce a úředníky Bruselu.
    gtz avatar 13.10.2010 18:17 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Já jsem maturoval za starého režimu a tehdy český jazyk a ruština byly taky něco. Ale máte pravdu v tom, že otázku z elektro a z automatizace se prostě nedaly našprtat, člověk to musel ovládat. Při ústních z elektro tam stejně byly otázky, které pokrývaly celý rok a navazovaly i na praxi.

    přitom jako maturitní ročník mají více odborných - tedy účetnictví než češtiny. A učitelé jsou jací jsou. A vyletět z češtiny je snadné, tam prý stačí zvorat nějakých pár slovíček a z eseje se stane úvaha a je to. Nikdo se pak nepozastaví nad tím co se píše. Když studuje na ekonomické škole pak by snad mělo být prvotním cílem je naučit účetnictví a ostatní odborné a ne se šprtat češtinu a němčinu.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Fluttershy, yay! avatar 13.10.2010 18:25 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Jazyk nebo matematika se také téměř nedají našprtat (resp. asi tolik jako něco odborného). Literatura jsem si nevšiml, že by v té nižší úrovni byla ve větším rozsahu (a ani v té vyšší úrovni to není nic dramatického).

    Rozdíl mezi esejí a úvahou je dramatický. Není ovšem problém přečíst si (před maturitní slohovkou) některé několikastránkové HowTo, které docela striktně definuje postup při psaní obojího. Pokud ovšem (a) posuzovatel není vůl nebo (b) pisatel není "umělec".
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    gtz avatar 13.10.2010 18:33 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    posuzuje to učitelka - mám o ní své mínění - před nějakou dobou dcera psala nějaký referát a dostala za 2-3. Ukazoval jsem ten referát své mátí - učila ČJ,AJ,RJ a neshledala na tom žádnou chybu (prý jen tam blbě oddělila nějaké slovo - ale to prý se považuje za malou chybu).

    No a literatura - ta má být i v ústních, ale proboha nač se budou šprtat spisovatele, když z většiny děcek budou buď účetní anebo půjdou na VŠ. Pro postup dále to říkám ano, ale většina z nich půjde někam do procesu, kde budou dělat účetnictví a mzdy. V tom když se spleteš je velký problém a když se popleteš v nějakém období .. no toto nikde nepotřebuješ. tedy v běžném životě.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Fluttershy, yay! avatar 13.10.2010 18:42 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Třeba u té maturity to musí posuzovat více lidí.

    Slyšel jsem i zdůvodnění, že je to procvičování paměti. A literatura je součástí kultury. Takže literaturu na ně. A nejen literaturu, ještě výtvarné umění, hudbu a souvislosti s historií, filosofií atd. To ani netvrdím nic o nezbytnosti latiny a staré řečtiny. ^.^
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    gtz avatar 13.10.2010 19:00 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    jo ale děcka co vyjdou ze školy a půjdou někam do firem budou potřebovat praktické věci. Tam ji toto nebude k ničemu. Až sám přijdeš do procesu uvidíš o co jde. Většinou Ti řeknou, to co jsi se učil zahoď a dělej to takto. V některých oborech to tak je.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    13.10.2010 19:04 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Takže můžeme školy rovnou zrušit?
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    gtz avatar 13.10.2010 19:09 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    proč zrušit, jde jen o to, že spousta toho co se ty děcka naučí v životě nebudou potřebovat
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Fluttershy, yay! avatar 13.10.2010 19:12 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Však do té školy nemusí chodit. Povinná je jen základní škola. Pokud je další školní docházka zbytná, proč ty děti v patnácti nejdou makat, vždyť vše podstatné se naučí na školení.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    gtz avatar 13.10.2010 19:19 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    jenže aby Tě v dnešní době někdo někde vzal tak musíš mít aspoň střední školu. Těch školení a certifikací je stále hodně, ale to je jen proto, ale vždy musíš mít nějaký základ.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Fluttershy, yay! avatar 13.10.2010 19:24 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Což ovšem není důvod, proč by se tomuto nepěknému stavu měly školy přizpůsobovat.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    gtz avatar 13.10.2010 19:27 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    to je pravda
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    13.10.2010 19:49 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Střední školu proč. Máš výuční list a chceš makat jseš pro většinu firem vítán.

    Situaci vystihuje nápis na dveřích jedné firmy.
    Jste assertivní, máte vysokou školu, znáte tři jazyky, procestoval jste svět. Tak jděte do ... mi scháníme truhláře !
    Bohužel to co se stalo učňovským školství je ještě horší sabotáž.
    gtz avatar 13.10.2010 21:10 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Jenže to se v dnešní době vůbec nenosí. Přece bohatý podnikatel nenacpe svého blbého kluka někam na učnák? Jistě ne, narve ho na nějakou soukromou školu kde za něj platí a platí. Občas nějaký sponzorský dar a je vymalováno. No a o proleze v klidu vším a bez problémů.

    A proč to tak dopadlo s učňovským školstvím? Tyto školy byly financovány hlavně z firemních zdrojů továren atd. No a v dnešní době víme jak to dopadlo s většinou velkých továren. Dopadlo to tak, že tyto učňovská střediska pracují nebo spíše živoří a s obtížemi naplní svoji kapacitu.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    13.10.2010 21:23 osvc1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    ..No a v dnešní době víme jak to dopadlo s většinou velkých továren. ..

    clovek si ani neuvedomi, co ten Paroubek vsechno nezpusobil ...
    gtz avatar 13.10.2010 21:55 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    KPS - Královopolské strojírny měly zde v Brně největší učňák a byl vždy plný a dnes ... škoda mluvit. To je jen Brno stačí se podívat kolem a kolem. Je to tak jak jsem psal, mít výúční list se dnes nenosí a není to IN.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Fluttershy, yay! avatar 13.10.2010 19:08 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Od toho jsou školení, to se vzděláním zase tak zásadně nesouvisí. Tedy pokud cílem vzdělávacího procesu ve školství není produkce cvičených opic schopných dělat akorát v tom svém oboru, jinak naprosto neschopných a neznalých.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    13.10.2010 19:13 ext3fs
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Pokud by skola mela byt jen k tomu co se hodi do zamestnani pak by to znamenalo vychovavat roboty (uc se jen tohle protoze budes asi delat tam to,...)... Vseobecny prehled se snazi aby nebyla spolecnost plna pitomcu co umi jen to sve a o dalsim nemaji ani paru. Kdyz jsem byl na VS, tak nam jeden docent (dnes je uz profesor) rikal...vyhrava ten, co bude mit na vrch pred ostatnima..cili ten co umi vedle sve specializace jeste neco na vic...treba takovy informatik musi vedet neco take o matematice, fyzice, chemii, prirodnich vedach,..., a tyto znalosti aplikovat v informatice.
    13.10.2010 18:59 zero
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    No, alespoň základní znalost litaratury považuji za důležitou ve smyslu kulturního rozhledu a povědomí. Kdysi dávno, na průmyslovce, jsem to také příliš nechápal - došlo mi to až později a teď jsem velmi rád že jsme ji měli tolik.
    13.10.2010 19:25 ____ | skóre: 15 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita

    Tu literaturu drtivá většina zapomene, jakmile si odbydou maturitu; stejně se ji reálně nějak naučí až právě před tou maturitou. (Minimálně teď mluvím za svoji školu.) Je to prostě k ničemu. Buď jsem introvertní podivín, mám zájem a projdu si to sám, nebo nemám zájem a nebudu to v podstatě k ničemu potřebovat. Ať se snažím, jak se snažím, jinak to nevidím.

    Fluttershy, yay! avatar 13.10.2010 19:41 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Možná bude kouzlo v tom, že (1) člověk si třeba něco zapamatuje (a může pak být v obraze, když přijde do styku s odkazy na tu literaturu*), (2) člověk si procvičí paměť (pokud se látku vyloženě našprtá) nebo práci se zdroji a informacemi v nich obsaženými (pokud v látce pochopí souvislosti).

    * danajský dar, Damoklův meč, Kristova léta... -- toť příklady vcelku běžně užívaných odkazů na literaturu
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    13.10.2010 19:53 ____ | skóre: 15 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita

    Procvičení paměti pomocí výplachu nesmysly? No vlastně... také metoda.

    Práce se zdroji a informacemi? Nejsou na to referáty a takový typ věcí?

    Ta slovní spojení mě napadla, ale to je dost nenormální přeumělkovaná řeč. Běžně tak lidé vůbec nemluví a neumělecké texty se tak nepíšou. Člověk si to může najít na webu (práce se zdroji) nebo požádat řečníka, aby mluvil jasně.

    Fluttershy, yay! avatar 13.10.2010 19:59 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Sorry, ale když "danajský dar" vypadne z Amigapowera, "nenormální přeumělkovaná řeč" asi není na místě.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    13.10.2010 20:15 ____ | skóre: 15 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Neznám absolutně nikoho, kdo by co takového přede mnou pronesl. Amigapower je nenormální sám o sobě. :)
    13.10.2010 21:41 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    13.10.2010 21:40 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Fluttershy, yay! avatar 13.10.2010 20:04 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Jestliže referáty vypadají jako "něco zkopíruju z Wikipedie", ne. Navíc pokrytý rozsah látky je dramaticky odlišný.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    13.10.2010 20:13 ____ | skóre: 15 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita

    Měl jsem na mysli nějakou formu výstupu, u které by byla potřebná originalita nebo alespoň bližší seznámení s tím, co člověk zpracováva.

    Uniká mi, nad čím se dá přemýšlet u prakticky neměnné, milionkrát zpracované, s ničím závratným nepřinášející a nudné historie literatury. To se šprtá.

    Fluttershy, yay! avatar 13.10.2010 20:29 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Měl jsem na mysli nějakou formu výstupu, u které by byla potřebná originalita nebo alespoň bližší seznámení s tím, co člověk zpracováva.

    Esej? Vsadím boty, že 95 % lidí není schopno napsat čitelný esej.

    Uniká mi, nad čím se dá přemýšlet u prakticky neměnné, milionkrát zpracované, s ničím závratným nepřinášející a nudné historie literatury. To se šprtá.

    Aha. Tady možná bude ten háček. Ale je pravda, že dvojice autor-dílo jsem nikdy neuměl, protože jsem se je prostě byl líný šprtat. Jenže když si člověk dá dohromady dějepis, dějiny umění a dějiny filosofie, všimne si množství souvislostí a opakujících se událostí (příčina-důsledek), je to pohoda. Mohl bych uvést příklady, ale jsem teď líný víc psát.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    13.10.2010 22:30 ____ | skóre: 15 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Esej? Vsadím boty, že 95 % lidí není schopno napsat čitelný esej.

    No, nějaká esej to být zrovna nemusí. Mohlo by stačit požadovat nějakou úroveň výstupu. Mmmm... Chtělo by to trochu hlubší rozbor.

    Jinak to zní jako problém, co by si zasloužil řešit. :)

    13.10.2010 20:28 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    "To víte paninko tyhle levný trubky od XXX to jsou danajský dar, to může kdykoliv prasknout znova."
    :-D
    13.10.2010 21:42 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    13.10.2010 19:01 ext3fs
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Dival jsem se na statni mat. z matematiky (tezsi verze) a mam pocit ze to bylo tak pro pomocne skoly. Ucivo vesmes probirane na zakladni skole...tak nevim.
    Fluttershy, yay! avatar 13.10.2010 19:07 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Aby to nedopadlo jako v Polsku, kde zavedli povinnou maturitu z matematiky, načež se ukázalo, že nemalé množství lidí není schopno odmaturovat.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    13.10.2010 20:55 Titulek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Záměr státní maturity je, aby co méně studentů zvládlo maturitní zkoušku. V jedné diskuzi se vyjádřil ministr školství, že už dopředu předpokládají až 40% neúspěšnost studentů při státní maturitě. Bylo řečeno, že potřebují také, aby někdo šel na řemeslné obory. Všichni mít maturitu prostě nemohou. Vím o školách, kde se dává maturita v současné době jen za docházku a placené školné.
    gtz avatar 13.10.2010 21:19 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Pokud jsi blbý, ale máš bohaté rodiče pak chodíš jen do školy a rodiče za tebe platí všechno co je potřeba. A jisté je ,že i ta maturita se povede. A Škola toho dokáže vždy pěkně využít. Ale zase, za blbost se platí.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Fluttershy, yay! avatar 13.10.2010 21:20 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    U jednotného, externě opravovaného testu ne. Proto ano státním maturitám.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    13.10.2010 22:05 Titulek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Tak tak, jen aby to tomu tak bylo i ve skutečnosti. Dnešní maturita už totiž dávno ztratila kredit.
    13.10.2010 22:41 optim | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Pokud budou pouzivat zpusob distribuce, jaky nam ted predvedli, jiste bude velky problem zadani ukazat studentum o par dni drive. Vytipovanym problemovym jedincum doporucuji poskytnout testy rovnou vypracovane.

    Copak ma skola z toho, ze u maturity vyhazi pulku studentu, take neco jineho, nez problemy?
    Jendа avatar 13.10.2010 22:56 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Pokud budou pouzivat zpusob distribuce, jaky nam ted predvedli
    Podvádět se dá vždycky, i kdyby to zveřejnili zašifrované a klíč vyhlásili v rádiu pět minut před začátkem. Pak stačí pozvat k maturitě jednoho odborníka (no jak se tak koukám na tu lehčí variantu z matematiky, tak bych jim tam mohl jít pomáhat i já :-)), který výsledky nadiktuje.

    Jediná možnost je mít v každé třídě kontrolora, ale to je drahé a taky se dá uplatit.
    Fluttershy, yay! avatar 13.10.2010 23:00 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Stejně jsou u maturit přítomni lidé z jiných škol (předseda komise), takže by to bylo ošetřitelné, zvláště ve městech.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    14.10.2010 15:28 optim | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Nejde ani tak o to, jestli lze podvadet, ale o to, jake to bude mit dusledky. Pokud si maturitu "zaplati", diky jeji nevalne hodnote se imho nestane vubec nic. Na potencialniho zamestnavatele s ni dojem neudela, na statni vysoke skoly musi uspesne slozit zkousky a pokud na to nema, zbyva jedine nejake soukrome vzdelavaci zarizeni, kde se (asi) muze proplatit az k diplomu. Diplom z takove skoly bude mit podobne nevalnou vahu, jako ta maturita, tak nevim, kde je problem.
    Jendа avatar 14.10.2010 18:37 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    nevalne hodnote
    Nevím nevím, přeci jen když si tolik studujících stěžuje, že ji nemá šanci udělat, tak to asi alespoň jako nějaké základní síto působit bude.
    Fluttershy, yay! avatar 13.10.2010 22:59 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Když se s nimi musí otravovat v září, je to otrava. Ale pokud by byly maturity řešeny externě (jako třeba ve Velké Británii), školu už by to nemuselo příliš zajímat, tedy krom toho, že by se na ni při nízké úspěšnosti maturantů asi nehlásilo moc lidí, takže by neměla prachy... takže by v jejím zájmu bylo poskytovat lepší vzdělání pro absolvování těch testů. Pokud by ty testy byly dobře navrženy, znamenalo by to vzdělané úspěšné absolventy. ^_^
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    14.10.2010 15:05 optim | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Ehm, opravdu veris tomu, ze staci udelat tezke vystupni testy a problem s urovni ceskeho stredniho skolstvi je razem vyresen? Netkvi cirou nahodou problem hlavne v tom, jak probiha cela doba studia, ktera maturite predchazi?
    Fluttershy, yay! avatar 14.10.2010 16:42 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Pak je ještě problém s kvalitou pedagogů a vybavení na některých ústavech, to je druhý problém jdoucí paralelně s tou úrovní výuky a její kontrolou.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Jendа avatar 14.10.2010 18:41 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Netkvi cirou nahodou problem hlavne v tom, jak probiha cela doba studia, ktera maturite predchazi?
    A jak by sis takové vylepšení českého středního školství představoval?
    13.10.2010 19:36 ____ | skóre: 15 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita

    Pár úloh by možná deváťák vyřešil, ale jinak mám pocit, že se chceš jenom chvástat tím, jak to všechno hravě zvládáš. Pokrývá to víceméně celou náplň matematiky na střední (pokud beru i tu ukázkovou verzi; všechny možné typy úloh se do jednoho testu nevlezou).

    Nižší úroveň je ale skutečně trochu směšná. Měli by ji o kousek ztížit.

    Fluttershy, yay! avatar 13.10.2010 19:47 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Na úrovni ZŠ to skutečně není (tam se dělají tak maximálně kvadratické rovnice, jak jsem nedávno s překvapením zjistil). Ale ta nižší úroveň je vskutku směšná a ani ta vyšší úroveň není příliš náročná.

    Ovšem hlavní záležitostí, kterou nechápu, je skutečnost, že to není test. Tím se ztrácí výhoda strojového objektivního zpracování...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    13.10.2010 20:38 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Podíval jsem se na příklady testů.

    WTF tam nejsou diferenciální počty? Já jsem na mý průmce maturoval z určitýho integrálu :-/.
    13.10.2010 20:48 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    No, není to SŠ látka - někde se to bere, někde ne.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    13.10.2010 20:56 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Tak to je škoda, na pslib asi klesne kvalita :-(.
    13.10.2010 21:01 zero
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Pochybuji, povrchní znalost diferenciálního a integrálního počtu z tebe dobrého absolventa neudělá ;-).
    13.10.2010 21:49 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    To ani znalost limit, Máchy apod. Nicméně pamatuji, že lidi bez znalosti integrálů ze středí v prvním semestru na vejšce dost tápali.
    13.10.2010 23:27 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Pravda. Ale integrovat jednoduché funkce a derivovat se dá naučit za semestr pohodlně. Na málokteré vysoké škole (snad MFF?) začne student v prvním semestru například řešit diferenciální rovnice (kde by se tedy integrály hodily :-)), má minimálně ten jeden semestr na to aby to dohnal, pokud tedy chce pokračovat ve studiu...
    Fluttershy, yay! avatar 13.10.2010 23:29 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Kdepak, tady se derivovat i integrovat teprve učí v prvním semestru. Na fujtajflu je to jiná, pokud je mi známo.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    14.10.2010 11:34 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Kdeze, nic take sa na slusnej skole nepozaduje vediet (MFF je slusna). Vylozia si to sice rychlo (ako vsetko ostatne), ale nepozaduju nic z toho vediet dopredu a pri osobnej snahe sa to za ten semester nauci aj ten, kto o tom este nepocul (ak na tu skolu patri).
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    15.10.2010 19:03 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Ovšem ten přechod ze střední úrovně do vysoký úrovně je se znalostí těhle věcí mnohem mírnější.

    Nicméně mám dojem, že i když ne v matematice, tak v nějakém jiném předmětu jsme to začali používat ještě než to v tý matice bylo (tipoval bych fyziku).
    Marek Bernát avatar 15.10.2010 21:18 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita

    Neviem jak inde, ale minimálne na matfyze sa fyzika učí niekoľko rokov predtým, než sa učí matika potrebná na jej solídne zvládnutie. Človek z toho potom nič moc nemá. A teraz nehovorím o takých extrémoch ako nutnosť ovládať funkcionálnu analýzu a teóriu reprezentácií kvôli kvantovke (aspoň ak jej chce človek porozumieť trochu viac do hĺbky). Stačí už riešenie parciálnych dif. rovníc + fouriérka. Formálne sme to mali tuším až v piatom semestri, ale na fyzike to človek potrebuje prakticky všade.

    Ja osobne by som bol radšej, keby prvých pár rokov bola čistá matika a fyzika sa začala učiť až potom. Bolo by fajn, keby vznikol nejaký teoretický bakalársky obor. Myslím, že informatici aj matici ich majú hneď niekoľko, ale fyzici majú len jeden a všetci majú 5 semestrov spoločných, čo je úplná blbosť, lebo sú tam čistí experimentátori, ktorí tej matike proste nerozumejú (napriek tomu, že môžu byť skvelí fyzici!) a sú tam teoretici ako ja, ktorí neznášajú experimenty :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    16.10.2010 00:28 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Já už si to fakt nepamatuju :-/. Ale roky to fakt nebyly.

    Heh mě experimenty nevadí, to až ty referáty :-D.
    13.10.2010 19:15 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Státní maturita je kravina a test z češtiny mi přijde tak triviální (ano, mám na mysli "těžší" variantu), že bych jej srovnal s testy angličtiny pro cizince někde na levelu CAE. A to mi přijde opravdu hodně ubohé.
    Fluttershy, yay! avatar 13.10.2010 20:01 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    S uspokojením konstatuji, že bych odmaturoval z dějepisu, ač jsem neměl jeho rozšířenou výuku. Na druhou stranu by to ovšem také mohlo být znamení, že požadavky ke státní maturitě z tohoto předmětu nejsou právě velké.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    13.10.2010 20:39 firzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Přesně tak. Nechápu, jak všichni pořád jančí, jak je to strašně těžké.
    gtz avatar 14.10.2010 09:01 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Dnes byly zveřejněny testy i pro matematiku i pro angličtinu.

    lehčí težší

    Angličtinu nalezneme zase zde: včetně poslechu : angličtina
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    14.10.2010 11:38 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Bola by ferova stavke, ze tazsiu matiku zvladnem na 80% za 30 minut pri pocitani bez kalkulacky a papiera, cisto z pamati.

    Derivacie tam nie su vobec a to byvaju beznou naplnou gymnazii (integraly iba na matematickych a podobnych). Priklad z analytickej geometrie nechce nic ine ako dosadit body do rovnice - kedze su uvedene moznosti, tak ani netreba nic pocitat. Fakt nechapem preco by testy nemohli byt tazsie a 100% by dosiahol len maly zlomok testovanych.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    14.10.2010 12:49 VSi | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Mám podobný dojem. Jen nevím, jakou představu máte o úrovni dnešních maturantů, na 85% až 100% to podle mě v současnosti udělá jen malý zlomek testovaných i při této obtížnosti. A derivace a integrály jsme na elektro průmyslovce dělali, vč. celkem složitých příkladů (srovnávám s 1. semestrem VŠ), takže nakonec nebyl problém ručně počítat Fourierův rozklad. Analytické geometrii v prostoru bylo věnováno taky dost času. Nicméně na mnoha školách vč. gymnázií se diferenciální počet neučí vůbec, nebo jen velmi povrchně. Ono totiž co se má učit, je dáno velmi neurčitě, takže předepsanou kapitolu lze zvládnou za 4 hodiny nebo taky za 40.

    Na maturitní obory se mometálně přijímají i žáci s nedokončeným základním vzděláním, a tu maturitu dostanou, takže na takových školách se tomu úroveň požadovaných znalostí musí přizpůsobit. Sám bych byl pro, aby byla matematika u maturity povinná, a aby to bylo o něco těžší - časem, aby se tomu stihly přizpůsobit vzdělávací programy.
    14.10.2010 14:55 skonciljsem | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Derivacie tam nie su vobec
    Je tam minimum. Jinak naprostý souhlas a to jsem ze školy hooodně dlouho.
    14.10.2010 15:35 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    U nás na průmce byly derivace a integrály snad celý jedno pololetí, pamatuju si, jak nás učitelka učila konkávní a konvexní šálek kafe :-D. Pak tam byly i věci jako integrály per partes, substituce a výše zmíněný určitý integrál. Myslím, že i nějaký vzorečky na výpočet objemu Ještědu z 2D křivky :-D.
    lucorp avatar 14.10.2010 13:12 lucorp | skóre: 3 | blog: Konverzia stavbára na ajťáka | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    preco nie je v tazsej casti maturity z cestiny zakomponovane ziadne vytvaranie technickeho textu?
    "Vyčíslovať straty na predajoch za pirátske kópie je ako vyčíslovať o koľko deti prichádzame masturbáciou..."
    Fluttershy, yay! avatar 14.10.2010 16:43 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Proč by tam mělo být? (Součástí maturity z češtiny by měla být strukturovaná slohová práce, což po formální stránce může vyhovět.)
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    lucorp avatar 14.10.2010 18:59 lucorp | skóre: 3 | blog: Konverzia stavbára na ajťáka | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    vytvaranie technickych textov je podla mna velmi dolezite a slovensko ani cesko, priznajme si to, v tomto ohlade nejako nevynika. Pokial je to statna maturita tak plati aj pre technicke stredne skoly, ci sa mylim? A ludia z technickych skol proste budu prichadzat do styku s vytvaranim technickych textov.

    Ale ano ked privrem obidve oci, tak sa skutocne da strukturovana slohova praca pokladat za technicky text, aj ked podla mna technicky text by mal byt ovela viac konkretny.
    "Vyčíslovať straty na predajoch za pirátske kópie je ako vyčíslovať o koľko deti prichádzame masturbáciou..."
    Fluttershy, yay! avatar 14.10.2010 19:10 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Státní maturita
    Technický text má dva aspekty. Jednak přesné, jednoznačné vyjadřování a odpovídající stylistiku, což je v nové maturitě obsaženo. Druhak technické názvosloví apod. -- to už logicky nemůže být součástí jednotné maturity, to si mají vyřešit na těch specializovaných oborech. Tretiak už není.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.